[MMO] Het grote World of Tanks topic - Deel 20 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 31.225 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appel
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-08 16:07
TRX schreef op maandag 04 juni 2012 @ 11:22:
[...]

je hebt een gasoline unit en health pack op de gw??
Gasoline om evt sneller te kunnen draaien en wegrennen. Voor de rest zou ik niet weten wat ik er op zou moeten zetten behalve premium stuff. Altijd fijn om de boel te kunnen healen/repairen mocht ik ooit gecountered worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRX
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-07 23:36

TRX

Appel schreef op maandag 04 juni 2012 @ 11:26:
[...]

Gasoline om evt sneller te kunnen draaien en wegrennen. Voor de rest zou ik niet weten wat ik er op zou moeten zetten behalve premium stuff. Altijd fijn om de boel te kunnen healen/repairen mocht ik ooit gecountered worden.
ik heb op arty meestal een rammer en camo. vaak wordt je toch ge-oneshot :+ dus heb geen repairs

[ Voor 42% gewijzigd door TRX op 04-06-2012 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05:34
TRX schreef op maandag 04 juni 2012 @ 11:33:
[...]

ik heb op arty meestal een rammer en camo. vaak wordt je toch ge-oneshot :+ dus heb geen repairs
Rammer en Camo zijn geen consumables maar equipment. Wat voor consumables neem jij mee dan op je arty als je geen repairkit of oil, en ik neem dus ook aan geen medkit, meeneemt :?

Geen repairkit meenemen is gewoon dom. Wordt je gecountered en je overleeft maar je gun is kapot ben je compleet waardeloos. Zelfde reden waarom je wel een medkit meeneemt, je loader zou maar dood zijn :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hopiconjo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:04
Ik heb wel repairkit bij me maar heeft bij mij nooit nut gehad op arty. Arty ben je meestal in een keer dood; soms zijn je tracks kapot maar heb nooit kapotte gun op arty gehad.

Heb wel schik gehad met de compagnie zaterdag met Kyozu. S51 is toch wel bruut. 2x toe een T34 geoneshot

[ Voor 23% gewijzigd door hopiconjo op 04-06-2012 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Wat moet je anders in die slots proppen. Better safe than sorry ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRX

TRX

Kaap schreef op maandag 04 juni 2012 @ 11:46:
[...]

Rammer en Camo zijn geen consumables maar equipment. Wat voor consumables neem jij mee dan op je arty als je geen repairkit of oil, en ik neem dus ook aan geen medkit, meeneemt :?

Geen repairkit meenemen is gewoon dom. Wordt je gecountered en je overleeft maar je gun is kapot ben je compleet waardeloos. Zelfde reden waarom je wel een medkit meeneemt, je loader zou maar dood zijn :/
het gaat me hier niet om het verschil tussen consumables en equipment.
en nee ook geen medkit. waarom? omdat ik aan het sparen ben voor een is7 en mn credits dus daarvoor opspaar. ik heb mijn credits eerst gebruikt voor zaken die ik belangrijker vind voor arty zoals een rammer.

als mijn gun kapot is dan is ie vaak weer heel voordat ik weer gereload heb.
ik heb nog nooit meegemaakt dat mijn loader werd doodgeschoten, mocht dat vaak gebeuren dan zou ik zeker een medkit aanschaffen.
Kaap schreef op maandag 04 juni 2012 @ 12:15:
Wat moet je anders in die slots proppen. Better safe than sorry ;)
mocht ik geld over hebben dan kan ik die slots altijd nog vullen

[ Voor 10% gewijzigd door TRX op 04-06-2012 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appel
TRX schreef op maandag 04 juni 2012 @ 12:20:
[...]

en nee ook geen medkit. waarom? omdat ik aan het sparen ben voor een is7 en mn credits dus daarvoor opspaar. ik heb mijn credits eerst gebruikt voor zaken die ik belangrijker vind voor arty zoals een rammer.

als mijn gun kapot is dan is ie vaak weer heel voordat ik weer gereload heb.
ik heb nog nooit meegemaakt dat mijn loader werd doodgeschoten, mocht dat vaak gebeuren dan zou ik zeker een medkit aanschaffen.

[...]

mocht ik geld over hebben dan kan ik die slots altijd nog vullen
Ik heb de laatste keer dat equipment in de aanbieding was er zo'n 8 mil aan silver op los gelaten. Daarom heb ik een rammer, gld en camonet op mijn arty.

En zonder een repair kit zit je dan met een damaged gun, doei accuraccy! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
[...]

Ah het gaat dus om de credits... Tja, als je die 5K credits nu al onmisbaar zijn, misschien wil je dan toch liever geen tier 10 spelen hoor, zuipt credits namelijk.
[...]als mijn gun kapot is dan is ie vaak weer heel voordat ik weer gereload heb.
Je crew repareert geen modules, ze zorgen er enkel voor dat ze weer bruikbaar zijn. Een beschadigde gun op een arty is gewoon credits van shells weggooien, die had je dan misschien toch beter in die repairkit kunnen stoppen :+

[ Voor 4% gewijzigd door JeroenNietDoen op 04-06-2012 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-09 02:35

ZenTex

Doet maar wat.

Meestal verdient een repkit zichzelf weer terug. Arty met een beschadigde gun raakt echt niets meer.
Maar in een spel met veel arties gebruik ik het ook voor de tracks, je weet namelijk dat er nog een paar gaan landen op dezelfde plek, dan kun je maar beter wegwezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-09 19:36
Verbazend hoe vaak ik de laatste tijd hoge tiers (8-10) in de fik zie staan.

Ben je dan te stom om consumables mee te nemen of ben te gierig om consumables te kopen?

Liever 3k kosten aan een Fire Ext. dan een schijtzooi aan repairkosten omdat ik afgebrand ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRX

TRX

Appel schreef op maandag 04 juni 2012 @ 12:23:
[...]

Ik heb de laatste keer dat equipment in de aanbieding was er zo'n 8 mil aan silver op los gelaten. Daarom heb ik een rammer, gld en camonet op mijn arty.

En zonder een repair kit zit je dan met een damaged gun, doei accuraccy! :D
toen equipment in de aanbieding was heb ik dat ook gedaan. heb wat binocs etc gekocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRX

TRX

Kaap schreef op maandag 04 juni 2012 @ 12:33:
[...]

Ah het gaat dus om de credits... Tja, als je die 5K credits nu al onmisbaar zijn, misschien wil je dan toch liever geen tier 10 spelen hoor, zuipt credits namelijk.
het kost dan 3k of 5k per game he
tier 10's heb ik al
ik speel wellicht niet zo goed als sommige andere hier, maar ik red me vrij aardig
[...]

Je crew repareert geen modules, ze zorgen er enkel voor dat ze weer bruikbaar zijn. Een beschadigde gun op een arty is gewoon credits van shells weggooien, die had je dan misschien toch beter in die repairkit kunnen stoppen :+
ik heb niet vaak een beschadigde gun op mn arty. meestal ben je in 1 keer dood door een andere arty of een t-50-2 cirkelt om me heen en dan ben je in 3-4 schoten weg. dan kan ik wel een repairkit gebruiken, maar dat helpt dan toch niet meer.

mocht ik regelmatig een beschadigde gun hebben, dan komt er zeker een repairkit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRX

TRX

User.tmp schreef op maandag 04 juni 2012 @ 12:43:

Ben je dan te stom om consumables mee te nemen of ben te gierig om consumables te kopen?

Liever 3k kosten aan een Fire Ext. dan een schijtzooi aan repairkosten omdat ik afgebrand ben.
valt me inderdaad op dat me dat de laatste tijd vaker overkomt. dus ik koop er nog een paar brandblussers bij.

oeps..... dat had in 1 post moeten staan 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door TRX op 04-06-2012 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
TRX schreef op maandag 04 juni 2012 @ 12:48:
[...]

tier 10's heb ik al
ik speel wellicht niet zo goed als sommige andere hier, maar ik red me vrij aardig
Ik keek toevallig naar je WoT account. Nou weet ik wel dat low tiers van invloed kunnen zijn, en de overige 14 gasten in je team ook. Maar jij hebt gewoon op ongeveer elke tank die je hebt minder dan de helft gewonnen.

Das een aardige hoop bad luck dan want mijn inziens kan iemand natuurlijk niet zo slecht zijn dat die andere 14 knakkers in je team ook gelijk verliezen :/ Ga daar maar eens om dat naar 50% te keren, onmogelijke task.
[...]
mocht ik regelmatig een beschadigde gun hebben, dan komt er zeker een repairkit
Het gaat niet om alleen die gun. Het gaat om het principe dat je die repairkit hebt. Er is als je geen alternatieve consumables gebruikt gewoon geen excuus om geen repair en medickit te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizzy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 07:34
User.tmp schreef op maandag 04 juni 2012 @ 12:43:

Ik probeer altijd snel nog even te beoordelen of het wel nuttig is om nog een consumable te gebruiken, als het team weer eens een verdwijntruc doet binnen 30 sec en ik in de fik wordt geschoten, no way dat ik dan mijn fire extinguisher gebruik, als ik zeker weet dat ik er alsnog aan ga. Alleen als ik denk de pot te gaan overleven of nog dikke damage te kunnen doen, gebruik ik consumables.

flickr - WOT Profile - Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19:37

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

Ik heb de repairkit mee op mijn GW panther omdat ik plaats heb, FE ook. Gebruik ik ze, zelden. Soms eens om tracks terug op te leggen nadat ik splash overleefde na een trace. Kwestie van tijdig weg te zijn eer er nog een shell zou landen. Maar dat is afhankelijk van keer tot keer. FE neem ik eigenlijk meestal mee, behalve bij mijn IS-7, die heeft een RSG in de plek, en heeft wel FE op 80% als skill.
Ik ben wel blij te mogen constateren dat ik meer tanks in fikkie schiet, dan ik zelf in fikkie gezet wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRX

TRX

Kaap schreef op maandag 04 juni 2012 @ 12:58:
[...]

Ik keek toevallig naar je WoT account.
kan me niet voorstellen dat dat toeval was
Nou weet ik wel dat low tiers van invloed kunnen zijn, en de overige 14 gasten in je team ook. Maar jij hebt gewoon op ongeveer elke tank die je hebt minder dan de helft gewonnen.

Das een aardige hoop bad luck dan want mijn inziens kan iemand natuurlijk niet zo slecht zijn dat die andere 14 knakkers in je team ook gelijk verliezen :/ Ga daar maar eens om dat naar 50% te keren, onmogelijke task.
gaat de discussie opeens over hoe ik speel???
ik speel voornamelijk randoms en ja daar komt veel bad luck bij kijken. daarnaast maak ik zelf nog wel eens een foutje, maar met regelmaat haal ik aardig wat damage en kills. maar zoals ik al zei, ik speel niet zo goed als sommige andere hier.
[...]

Het gaat niet om alleen die gun. Het gaat om het principe dat je die repairkit hebt. Er is als je geen alternatieve consumables gebruikt gewoon geen excuus om geen repair en medickit te hebben.
geen excuus? lol..... ik moet dus gewoon zo'n kit kopen ook al is ie niet echt nodig in de meeste gevallen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User
TRX schreef op maandag 04 juni 2012 @ 13:31:
geen excuus? lol..... ik moet dus gewoon zo'n kit kopen ook al is ie niet echt nodig in de meeste gevallen...
Ja.

Waarom denk je dat verplicht is om een verbanddoos in je auto te hebben (in de meeste landen iig)? Omdat je hem 99% van de tijd niet nodig hebt? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dynosu
  • Laatst online: 26-03-2024

dynosu

Orly ?

Dit weekend WoT ook weer eens opgepakt. Even een paar battles in mijn verscheidene tanks gedaan.

Beste was met Marder II, 5 kills in 1 matc, ging goed.
Heb nog moeite met het omgaan met de KV-1S, is toch even wennen dat grote en trage kanon op de voorkant. Maar kan er veel mee raken, zelfs tier 8/9/10 (niet erg hard, maar toch, iets is beter dan niets).

Ben nog nooit een superster geweest, maar doe mijn best om te leren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
gaat de discussie opeens over hoe ik speel???
ik speel voornamelijk randoms en ja daar komt veel bad luck bij kijken. daarnaast maak ik zelf nog wel eens een foutje, maar met regelmaat haal ik aardig wat damage en kills. maar zoals ik al zei, ik speel niet zo goed als sommige andere hier.
Je maakt zelf een opmerking over hoe goed/slecht je jezelf vindt spelen, daar reageer ik dus op.
[...]
Je moet helemaal niks. Maar je ziet het grotere plaatje ook niet. Er wordt geprobeerd je duidelijk te maken dat voor die minimale kosten die het met zich meebrengt het meenemen van consumables gewoon loont. Ook al gebruik je iets niet altijd. Lege consumable slots is gewoon zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fest
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Mensen die zeuren over hoe slecht de andere spelers wel niet zijn en vervolgens zelf slechte stats blijken hebben en zonder repairkit en healthpack rondrijden, vallen onder de groep die ze vervloeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRX

TRX

User.tmp schreef op maandag 04 juni 2012 @ 13:35:
[...]

Ja.

Waarom denk je dat verplicht is om een verbanddoos in je auto te hebben (in de meeste landen iig)? Omdat je hem 99% van de tijd niet nodig hebt? |:(
:+
Kaap schreef op maandag 04 juni 2012 @ 13:41:
[...]

Je maakt zelf een opmerking over hoe goed/slecht je jezelf vindt spelen, daar reageer ik dus op.

[...]

Je moet helemaal niks. Maar je ziet het grotere plaatje ook niet. Er wordt geprobeerd je duidelijk te maken dat voor die minimale kosten die het met zich meebrengt het meenemen van consumables gewoon loont. Ook al gebruik je iets niet altijd. Lege consumable slots is gewoon zonde.
ik zeg niet dat het niet loont. ik heb behoorlijk wat consumables en eq. op diverse tanks. alleen minder consumables op mijn artys. op arty vind ik het dus niet lonend, op andere tanks wel.
Fest schreef op maandag 04 juni 2012 @ 13:46:
Mensen die zeuren over hoe slecht de andere spelers wel niet zijn en vervolgens zelf slechte stats blijken hebben en zonder repairkit en healthpack rondrijden, vallen onder de groep die ze vervloeken.
zeur ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streepje
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-01-2024

Streepje

noem me maar Streepje

Heb WoT ook maar eens op gepakt. Leuk dat ik opeens 2 US tier 9 TD's heb en de M103, T110E5 zijn erg leuke tanks om mee te spelen.

Zijn er nog nieuwe must have mods?

Asus maximus IV extreme-----Intel Core I7 2600k----- Asus GTX580 SLI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShockWave
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-09 15:08

ShockWave

Lost it somewhere

Om nog wat olie op het vuur te gooien...onderstaande voor patch 7.4
[message]World of Tanks[/message]:
Changed operation of Large First Aid Kit: a constant bonus of "+5% to avoiding critical damage to crew" will now be applied until the end of the battle, even once the First Aid Kit has been used.
Changed operation of Large Repair Kit: a constant bonus of "+10% to repair speed" will now be applied until the end of the battle, even once the Repair kit has been used.
Repair Kits now fix both tracks if they have both been damaged.
Compensation granted to the victim of a team hit is now proportional to the damage taken from the team hit.

If a player team-damages someone and the same shot then damages an enemy vehicle, a decreasing team damage coefficient is applied for this shot.
Eindelijk, als je eens wordt afgeschoten krijg je wat meer compensatie en als je eens per ongeluk damage doet op een friendly met een ap shell die je op een enemy schiet kost het weer wat minder..

Star Citizen referralcode

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry

Joindry

Must have, natuurlijk niet. Maar ik vond jimbo's crosshair wel supergoed. Das eigenlijk de enige mod waar ik op reken momenteel. Het hele XVM gedoe trek ik me niet aan. Ik speel ieder potje alsof ik het zou kunnen winnen en vloek altijd wanneer ik verlies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRX

TRX

Joindry schreef op maandag 04 juni 2012 @ 14:01:
Must have, natuurlijk niet. Maar ik vond jimbo's crosshair wel supergoed. Das eigenlijk de enige mod waar ik op reken momenteel. Het hele XVM gedoe trek ik me niet aan. Ik speel ieder potje alsof ik het zou kunnen winnen en vloek altijd wanneer ik verlies.
net een potje gewonnen terwijl we begonnen met 28% win chance, dus xvm heeft het wel eens een keertje mis :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
shockwae schreef op maandag 04 juni 2012 @ 14:00:
Compensation granted to the victim of a team hit is now proportional to the damage taken from the team hit.

If a player team-damages someone and the same shot then damages an enemy vehicle, a decreasing team damage coefficient is applied for this shot.
Arty hoeft zich dus geen zorgen meer te maken over facehuggende friendlies :)

Krijg je weer van dit soort taferelen:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/DhaPwCJifNNlW1REjMni6v7H/full.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door JeroenNietDoen op 04-06-2012 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakJerommeke
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 12:08

TweakJerommeke

Stay a while and listen

Kaap schreef op maandag 04 juni 2012 @ 14:05:
[...]

Arty hoeft zich dus geen zorgen meer te maken over facehuggende friendlies :)
Dit haat ik dus, als je in de KV-5 iemand facehugged die geen kans tegen je heeft dan krijg je toch van je eigen arty nog even goed veel dmg te verwerken. ;)

An de andere kant heb je soms van die irritante light tanks die in de weg staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShockWave

ShockWave

Lost it somewhere

@ Kaap iets minder denk ik.. :o

Stond laatst te facehuggen met mijn Bat tegen een andere Bat op lakeville totdat zijn arty er zich mee ging bemoeien, hij werd vol geraakt en was kapot en ik dacht even dat ik ook het loodje had gelegd...helaas voor hun had ik geen schade opgelopen en kon mijn weg vervolgen... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemean
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14-09 17:03

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

Voor de lief hebber:

World of Battleships E3 Trailer. :)
http://www.pcgamer.com/vi...er&ns_linkname=0&ns_fee=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Wordt volgens mij net als World of Warplanes een kansloos iets. Ik heb gewoon nog geen enkele betatester van WoP positief gehoord over dat spel.

Wargaming denkt gewoon het concept uit te kunnen melken door het thema aan te passen. Maar ja, lucht en water is wel wat anders dan land.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemean

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

Kaap schreef op maandag 04 juni 2012 @ 15:16:
Wordt volgens mij net als World of Warplanes een kansloos iets. Ik heb gewoon nog geen enkele betatester van WoP positief gehoord over dat spel.

Wargaming denkt gewoon het concept uit te kunnen melken door het thema aan te passen. Maar ja, lucht en water is wel wat anders dan land.
Warplanes heb ik na een paar potjes afgesloten, je bent en snel door je ammo heen en de besturing is zo slecht als ik weet niet wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-08 07:45

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Waren er geen geruchten dat WoT uitgebreid zou worden met infanterie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry

Joindry

Ergens heel lang geleden misschien ooit ja. Concrete plannen absoluut niet. Voor mijn part mogen ze die wop en wob snel afvoeren. Absoluut geen interesse in. De enige keer wanneer ik dergelijke zaken leuk vond was met battlefield vietnam en dergelijke. Ook van mijnen was ooit sprake. Wat mij betreft brengen ze gewoon de duitse TD's uit. De rest kan me écht gestolen worden. Mijn ferdi staat mooi te blinken met 173k XP en een crew die zijn skill meer dan vol heeft. Al sinds oktober...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:22

wontcachme

You catch me? No you wont

WoB lijkt me wel leuk om te spelen. Ga in elk geval opgeven voor de Beta. WoWP vind ik niks aan tot nu toe. Wacht eerst nog een aantal grote veranderingen af om weer te testen.

Voorlopig ben ik druk bezig met Heroes&Generals. Tanks, TD, infanterie, Paratroopers, Luchtmacht, etc... It has it all :)

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShockWave

ShockWave

Lost it somewhere

Er was inderdaad sprake/geruchten dat WoT "mischien" een menselijke factor zou krijgen denk dan aan infanterie en personen in open Td's etc.
Dit is waarschijnlijk in de prullenbak verdwenen aangezien de rating van het spel dan omhoog moet en dus niet meer zo makkelijk als free to play aan te bieden is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiler1974
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-04 08:43
Kaap schreef op maandag 04 juni 2012 @ 15:16:

World of warplanes lijkt me moeilijk om het tactische goed uit te diepen en gameplay toch goed te houden. De besturing gaat het grootste probleem worden natuurlijk, nog zelden een makkelijk bestuurbaar planes spel gezien.

World of battleships lijkt me wat makkelijker te maken. Je kan duidelijk wat strategische diepte aanbrengen en de verschillende klasses schepen hebben ook echt andere rollen. Denk aan snelle wendbare torpedoboten, snel kapot, maar levensgevaarlijk met torpedo's tot zware logge gepantserde slagschepen die je met een preciesie bombardement moet uitschakelen. (of torpedo's). En daartussen hete hele scala aan destroyer's, cruisers en zelfs duikboten. Lijkt me wel fun, kijk bijvoorbeeld eens naar Navyfield. Die hebben een leuk spel gemaakt met toch wel wat tactische diepte en skill.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimS81
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
[...]

Opvallend dat het nog door niemand voor mij gezegd is, maar: het kost je alleen maar die 3k/5k wanneer je hem ook daadwerkelijk gebruikt. Heb je hem in een battle niet nodig, dan betaal je dus na afloop ook NIET voor een nieuwe (je hebt immers de oude nog). Je verliest er dus helemaal niks mee door er eentje mee te nemen, en kunt er dus hooguit voordeel uit halen (langer overleven = meer schade doen = meer credits/xp ontvangen). Zeer zeker wel de investering waard, zeker nu er in de volgende special ook nog eens 50% korting op consumables komt.

Repairkit en FE zijn standaard equipment op al mijn tanks (zonder uitzondering, dus zelfs m'n T2 MT heeft het bij zich), de 3e slot is ofwel de fuel/oil/whatever, ofwel een medkit, afhankelijk daarvan of de tank die extra 5% engine power nuttig kan inzetten. Alleen die fuel is dus iedere battle weer prijs, wat aardig wat kan kosten als je al binnen een minuut ge-one-shot wordt.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:11
Joindry schreef op maandag 04 juni 2012 @ 15:35:
Ergens heel lang geleden misschien ooit ja. Concrete plannen absoluut niet. Voor mijn part mogen ze die wop en wob snel afvoeren. Absoluut geen interesse in. De enige keer wanneer ik dergelijke zaken leuk vond was met battlefield vietnam en dergelijke. Ook van mijnen was ooit sprake. Wat mij betreft brengen ze gewoon de duitse TD's uit. De rest kan me écht gestolen worden. Mijn ferdi staat mooi te blinken met 173k XP en een crew die zijn skill meer dan vol heeft. Al sinds oktober...
Vertel... Ik moet nog 40k volgens mij met m'n Jagdpanther voordat ik de Ferdi kan kopen. Is er weer net zo'n regeling op komst met een update als bij de laatste update met de kv2?

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knowuse
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:09
Nee, td's blijven in hun tier en verwisselen alleen van plaats.

Dacht trouwens in een Q en A gelezen dat er geen infantry komt.
Appie Heijn schreef op maandag 04 juni 2012 @ 16:17:
[...]

Vertel... Ik moet nog 40k volgens mij met m'n Jagdpanther voordat ik de Ferdi kan kopen. Is er weer net zo'n regeling op komst met een update als bij de laatste update met de kv2?

Shuttle st20g5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRX

TRX

TimS81 schreef op maandag 04 juni 2012 @ 16:07:
[...]

Opvallend dat het nog door niemand voor mij gezegd is, maar: het kost je alleen maar die 3k/5k wanneer je hem ook daadwerkelijk gebruikt. Heb je hem in een battle niet nodig, dan betaal je dus na afloop ook NIET voor een nieuwe (je hebt immers de oude nog). Je verliest er dus helemaal niks mee door er eentje mee te nemen, en kunt er dus hooguit voordeel uit halen (langer overleven = meer schade doen = meer credits/xp ontvangen). Zeer zeker wel de investering waard, zeker nu er in de volgende special ook nog eens 50% korting op consumables komt.

Repairkit en FE zijn standaard equipment op al mijn tanks (zonder uitzondering, dus zelfs m'n T2 MT heeft het bij zich), de 3e slot is ofwel de fuel/oil/whatever, ofwel een medkit, afhankelijk daarvan of de tank die extra 5% engine power nuttig kan inzetten. Alleen die fuel is dus iedere battle weer prijs, wat aardig wat kan kosten als je al binnen een minuut ge-one-shot wordt.. ;)
ik weet dat de aanschaf geld kost en het per keer gebruiken. zoals je in mijn andere posts kan lezen gebruik ik consumables op de meeste tanks, maar bijna niet op arty. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oosterhofjf
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06:32
IlIlIlIlIl schreef op maandag 04 juni 2012 @ 13:56:
Heb WoT ook maar eens op gepakt. Leuk dat ik opeens 2 US tier 9 TD's heb en de M103, T110E5 zijn erg leuke tanks om mee te spelen.

Zijn er nog nieuwe must have mods?
http://www.curse.com/wot-mods/worldoftanks/camera-mod

Sinds een aantal weken staan op curse een paar fijne mods. Dat is natuurlijk allemaal persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemean

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

Infantry zou niet meer komen omdat de game anders naar 16+ of 18+ gebracht zou moeten worden en dat wilden ze niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14-09 11:26

Poekie McPurrr

Mreoww~

Het gaat weer lekker in de randoms.. not hahaha :P

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemean

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

Geweldig potje:

Afbeeldingslocatie: http://mwreplays.com/replayimg/614fd8974569263ad44ac798d0a72132.png

7310 damage gedaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Laatst online: 03:30

Nox

Noxiuz

Defeat
Battle: Cliff maandag 4 juni 2012 22:17:12
Vehicle: Jagdpanther
Experience received: 1.296
Credits received: 57.597
Battle Achievements: Defender, Sniper, Top Gun

Het is ook echt een pech-apparaat. Gekilld door de laatste T-29 :(

Ach, aan mij lag het niet zeg ik dan maar zo :)

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
  • Laatst online: 14-09 11:26

Poekie McPurrr

Mreoww~

Leuk die D-day actie. Ben alleen op elke tank die in aanmerking kom 40k exp ver
wijderd haha

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filipy23
  • Laatst online: 14-09 17:23
Nemean schreef op maandag 04 juni 2012 @ 15:24:
[...]

Warplanes heb ik na een paar potjes afgesloten, je bent en snel door je ammo heen en de besturing is zo slecht als ik weet niet wat.
Ik kan er prima mee overweg. Vijandelijke vliegtuigen in een paar seconden uitgeschakeld en 3-4 kills per battle.

Wat ik het leuke eraan vind is dat er nooit sprake is van dat eeuwige gecamp.

Babs out!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
(jarig!)
TRX schreef op maandag 04 juni 2012 @ 17:58:
[...]

ik weet dat de aanschaf geld kost en het per keer gebruiken. zoals je in mijn andere posts kan lezen gebruik ik consumables op de meeste tanks, maar bijna niet op arty. ;)
Maar waarom niet ? Ik stop die dingen op al mijn tanks waaronder ook alle arties. Meestal heb je er bij een arty geen bal aan, maar als je een keer een potje hebt waar het wel nuttig is zit het er iig op. Het kost niets aangezien je de consumables niet gebruikt. Ik heb toch al verschillende potjes gehad waarbij ik door de arty van de tegenstander werd geraakt maar wel weg kon komen. Het is dan toch handig dat je daarna b.v. je gun weer kunt repareren :)

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRX

TRX

redwing schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 01:18:
[...]

Maar waarom niet ? Ik stop die dingen op al mijn tanks waaronder ook alle arties. Meestal heb je er bij een arty geen bal aan, maar als je een keer een potje hebt waar het wel nuttig is zit het er iig op. Het kost niets aangezien je de consumables niet gebruikt. Ik heb toch al verschillende potjes gehad waarbij ik door de arty van de tegenstander werd geraakt maar wel weg kon komen. Het is dan toch handig dat je daarna b.v. je gun weer kunt repareren :)
zoals ik al eerder zei: zover ik mij kan herinneren heb ik nog nooit een damaged gun gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimS81
TRX schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 01:32:
[...]

zoals ik al eerder zei: zover ik mij kan herinneren heb ik nog nooit een damaged gun gehad
Toevallig vandaag nog gehad in de Grille: Pz IV schakelt mijn gun uit (lucky shot?), ik kon gelukkig weg komen zonder verdere schade, en de repairkit herstelt de schade. Daardoor uiteindelijk wel nog meerdere vijanden kunnen afslachten, wat met een beschadigde gun nooit zou gebeuren.

Het is uiteraard je eigen keuze, maar ik kan niet begrijpen dat een eenmalige investering van 8k credits in deze beide items te veel is. Dat is een hoeveelheid credits die ik met een doorsnee arty binnen 1 game weer terug heb verdiend, als ik een goeie game heb zelfs meermaals. Het bied zoals al gezegd gewoon die extra zekerheid dat je operationeel bent en blijft. Zolang je ze dus doelmatig inzet (betekent niet gebruiken wanneer je toch dood gaat voordat je herladen bent) is het een investering die je nog in diezelfde battle weer terug verdient. Zeker als je de slots verder toch niet gebruikt zou ik je toch aanraden deze consumables aan te schaffen en erin te zetten. Zo'n grote impact op je budget voor een IS-7 is het nu ook weer niet (minder dan 2 promille).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Laatst online: 09-03 09:26
[...]

tier 10's heb ik al
Toch nog even op inhaken want je beseft je wel dat enkel die gasoline per battle gerekend wordt?
De repair/medkit enkel bij gebruik dus of je nu eenmalig 6k dokt voor 2 consumables die je de eerst volgende keer al kunnen redden in plaats van daarna pas in gebruik te nemen maakt vrij weinig uit. Het is gewoon net hetgeen wat je voordeel kunt geven en die 6k op 6mil is een schijntje (en heb je met 1 battle weer terugverdiend).
shockwae schreef op maandag 04 juni 2012 @ 15:48:
Er was inderdaad sprake/geruchten dat WoT "mischien" een menselijke factor zou krijgen denk dan aan infanterie en personen in open Td's etc.
Dit is waarschijnlijk in de prullenbak verdwenen aangezien de rating van het spel dan omhoog moet en dus niet meer zo makkelijk als free to play aan te bieden is....
Dit idee is inderdaad een keer de prullenbak in gegaan heeft Overlord eens verteld :)

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05:37

rapture

Zelfs daar netwerken?

Een gun repair van 3k is in enkele schoten terugverdiend. Zeker als je 252 credit shells gebruikt die 240 damage per stuk doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRX

TRX

TimS81 schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 02:10:
[...]

Toevallig vandaag nog gehad in de Grille: Pz IV schakelt mijn gun uit (lucky shot?), ik kon gelukkig weg komen zonder verdere schade, en de repairkit herstelt de schade. Daardoor uiteindelijk wel nog meerdere vijanden kunnen afslachten, wat met een beschadigde gun nooit zou gebeuren.

Het is uiteraard je eigen keuze, maar ik kan niet begrijpen dat een eenmalige investering van 8k credits in deze beide items te veel is. Dat is een hoeveelheid credits die ik met een doorsnee arty binnen 1 game weer terug heb verdiend, als ik een goeie game heb zelfs meermaals. Het bied zoals al gezegd gewoon die extra zekerheid dat je operationeel bent en blijft. Zolang je ze dus doelmatig inzet (betekent niet gebruiken wanneer je toch dood gaat voordat je herladen bent) is het een investering die je nog in diezelfde battle weer terug verdient. Zeker als je de slots verder toch niet gebruikt zou ik je toch aanraden deze consumables aan te schaffen en erin te zetten. Zo'n grote impact op je budget voor een IS-7 is het nu ook weer niet (minder dan 2 promille).
ben al verbaasd dat je een damaged gun hebt op je grille. ik heb al aardig wat geschoten met arty, ben nu met de gwpanther bezig en de m40 en zoals gezegd nog nooit een damaged gun. waarschijnlijk heb ik gewoon geluk gehad :?

vwb het budget voor de is7 heb je gelijk. maar als ik spaar dan spaar ik en geef ik bijna geen cent uit....
ik moet naast een budget voor de is7 ook nog een t44 kopen (pas unlocked), die komt dus daarna. wel koop ik eerst wat extra uitrusting voor de is7 natuurlijk!
psychoclown schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 07:46:
[...]

Toch nog even op inhaken want je beseft je wel dat enkel die gasoline per battle gerekend wordt?
De repair/medkit enkel bij gebruik dus of je nu eenmalig 6k dokt voor 2 consumables die je de eerst volgende keer al kunnen redden in plaats van daarna pas in gebruik te nemen maakt vrij weinig uit. Het is gewoon net hetgeen wat je voordeel kunt geven en die 6k op 6mil is een schijntje (en heb je met 1 battle weer terugverdiend).
ja die kosten waren me duidelijk, maar had ik niet duidelijk in mijn post vermeld.

vb. ik heb op mn type een repairkit. deze gebruikt ik amper voor tracks omdat de repairskill op 100% is en ik dus met damaged tracks slechts heel kort stil sta. die type is mijn moneymaker en ik ben soms een krent. 3k voor een repair vind ik dan gewoon zonde :X

op mn t110 heb ik aan 1 repairkit vaak niet genoeg. ik moet nog wennen aan de tank. maak af en toe een foutje die genadeloos word afgestraft. vaak worden de tracks er afgeschoten en de turret zit vaak vast. meestal is het dan gewoon einde oefening. die foutjes baal ik het meeste van in die games. met de t110 verknal je het niet alleen voor jezelf ook voor de anderen. de fout die ik vaak maak is dat ik overmoedig de aanval in ga om eentje af te knallen en dat terwijl hun arty of td daar fijn gebruik van maakt....
rapture schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 07:58:
Een gun repair van 3k is in enkele schoten terugverdiend. Zeker als je 252 credit shells gebruikt die 240 damage per stuk doen.
met de m40 doe ik iets meer damage :+

de shells zijn ook ietsje duurder, maar dat geeft niks.

[ Voor 5% gewijzigd door TRX op 05-06-2012 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimS81
TRX schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 09:44:
[...]
vwb het budget voor de is7 heb je gelijk. maar als ik spaar dan spaar ik en geef ik bijna geen cent uit....
ik moet naast een budget voor de is7 ook nog een t44 kopen (pas unlocked), die komt dus daarna. wel koop ik eerst wat extra uitrusting voor de is7 natuurlijk!
Grappig, ik heb het juist andersom. Ik had destijds, toen de IS-4 naar Tier 10 ging, de IS-3 met free XP overgeslagen. Heb inmiddels ruim genoeg credits om er een te kopen, maar spaar eerst nog even om flink consumables in te slaan bij de aankomende sale (Phase 2).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRX

TRX

TimS81 schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 10:58:
[...]

Grappig, ik heb het juist andersom. Ik had destijds, toen de IS-4 naar Tier 10 ging, de IS-3 met free XP overgeslagen. Heb inmiddels ruim genoeg credits om er een te kopen, maar spaar eerst nog even om flink consumables in te slaan bij de aankomende sale (Phase 2).
die sale ga ik ook gebruiken. us bin zuunig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
[...]
op mn t110 heb ik aan 1 repairkit vaak niet genoeg. ik moet nog wennen aan de tank. maak af en toe een foutje die genadeloos word afgestraft. vaak worden de tracks er afgeschoten en de turret zit vaak vast.
Repairkit moetje ook alleen gebruiken om cruciale onderdelen te repareren. Repairskill van crew is voldoende om tracks, turret, engine en viewport weer aan de praat te krijgen. Die modules functioneren goed genoeg als ze beschadigd zijn. Beschadigde gun en ammorack zorgen er voor dat je net zo effectief bent als een mug met 100KM/h op een olifant afschieten. Die dienen dus volledig gerepareerd te worden.

Ik neem trouwens aan dat je het verschil tussen repairskill en repairkit kent :? Dat idee had ik niet helemaal als ik je posts soms lees.
[...]
Als die 3K er voor zorgt dat je gun/ammorack het weer 100% doet waardoor jij nog 5 hits kan uitdelen en daarmee 20K credits extra verdient, denk ik dat die kit het waard is. Of bekijk het andersom, je geeft niet die 3K uit, 1 van die modules raakt beschadigd en je raakt daardoor geen kip meer of je RoF is bagger en je loopt daardoor die 20K mis.

[ Voor 24% gewijzigd door JeroenNietDoen op 05-06-2012 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appel
Kaap schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 11:29:
[...]

Repairkit moetje ook alleen gebruiken om cruciale onderdelen te repareren. Repairskill van crew is voldoende om tracks, turret, engine en viewport weer aan de praat te krijgen. Die modules functioneren goed genoeg als ze beschadigd zijn. Beschadigde gun en ammorack zorgen er voor dat je net zo effectief bent als een mug met 100KM/h op een olifant afschieten. Die dienen dus volledig gerepareerd te worden.

Ik neem trouwens aan dat je het verschil tussen repairskill en repairkit kent :? Dat idee had ik niet helemaal als ik je posts soms lees.
Hangt voor mij van het moment af. Als ik tijdens clan wars/companies getracked sta voor 6/7 tier 10 tanks dan gebruik ik mijn repair kit hoor! Maar in 90% van de situaties heb jij wel gewoon gelijk, echter vind ik dat er uitzonderingen zijn.

Een tank met een kapotte gun/ammorack kan nog steeds spotten en sheilden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Appel schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 11:38:
[...]
Hangt voor mij van het moment af. Als ik tijdens clan wars/companies getracked sta voor 6/7 tier 10 tanks dan gebruik ik mijn repair kit hoor! Maar in 90% van de situaties heb jij wel gewoon gelijk, echter vind ik dat er uitzonderingen zijn.
Ja, maar dat is in clan wars en heel situational, voornamelijk met mediums. Maak daar dus maar 99% van.
Appel schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 11:38:
[...]
Een tank met een kapotte gun/ammorack kan nog steeds spotten en sheilden.
In randoms, natuurlijk :') Een tier 8+ heavy dient gewoon klappen uit te delen. De eerste random nubcake die met zijn tank mij gaat shielden moet ik nog tegenkomen. Spotten hebben velen ook nog steeds geen kaas van gegeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRX

TRX

[...]

in mijn posts staat oa dat ik mijn repairkit op mijn type niet vaak gebruik omdat de repairskill op 100% staat voor de hele crew. volgens mij snap ik het dan, mocht dat niet zo zijn leg me dat dan svp uit. :)

[...]

Als die 3K er voor zorgt dat je gun/ammorack het weer 100% doet waardoor jij nog 5 hits kan uitdelen en daarmee 20K credits extra verdient, denk ik dat die kit het waard is. Of bekijk het andersom, je geeft niet die 3K uit, 1 van die modules raakt beschadigd en je raakt daardoor geen kip meer of je RoF is bagger en je loopt daardoor die 20K mis.
ik sluit niet uit dat ik te zuinig ben

[ Voor 22% gewijzigd door TRX op 05-06-2012 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
TRX schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 12:50:
[...]

in mijn posts staat oa dat ik mijn repairkit op mijn type niet vaak gebruik omdat de repairskill op 100% staat voor de hele crew. volgens mij snap ik het dan, mocht dat niet zo zijn leg me dat dan svp uit. :)
Nou kijk. Een module heeft 3 statussen: Onbeschadigd (geen kleur), beschadigd (orange/geel) en kapot (rood). Crew repairskill brengt een module enkel van kapot naar beschadigd, nooit van beschadigd naar onbeschadigd. Enkel een repairkit kan van beschadigd naar onbeschadigd.

Welnu, de beschadigde status houdt in dat een module minder effectief werkt. Je kan het dus nog steeds gebruiken. Echter beschadigde engine of turret zijn van beduidend mindere impact dan dat je gun of ammorack beschadigd zijn. Langzamer rijden is vervelend, maar goed te doen, een gun die 2 keer zo minder accuraat is, is frustrerend/onwerkbaar. Zij zorgen dat je je werk doet, dingen afschieten :P Dergelijke modules wil je dus volledig kunnen repareren, dan gebruik je de repairkit. Een scout zal echter wel zijn repairkit voor engine/tracks gebruiken, tenslotte is hij daar van afhankelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRX

TRX

Kaap schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 13:05:
[...]

Nou kijk. Een module heeft 3 statussen: Onbeschadigd (geen kleur), beschadigd (orange/geel) en kapot (rood). Crew repairskill brengt een module enkel van kapot naar beschadigd, nooit van beschadigd naar onbeschadigd. Enkel een repairkit kan van beschadigd naar onbeschadigd.

Welnu, de beschadigde status houdt in dat een module minder effectief werkt. Je kan het dus nog steeds gebruiken. Echter beschadigde engine of turret zijn van beduidend mindere impact dan dat je gun of ammorack beschadigd zijn. Langzamer rijden is vervelend, maar goed te doen, een gun die 2 keer zo minder accuraat is, is frustrerend/onwerkbaar. Zij zorgen dat je je werk doet, dingen afschieten :P Dergelijke modules wil je dus volledig kunnen repareren, dan gebruik je de repairkit. Een scout zal echter wel zijn repairkit voor engine/tracks gebruiken, tenslotte is hij daar van afhankelijk.
thx de meeste zaken wist ik eigenlijk al wel
t-50-2 heb ik ook repairkit en repairskill als eerste opgezet

denk dat ik wat meer tanks van medkits ga voorzien. soms mis ik die wel. een dooie gunner of loader sucks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShockWave

ShockWave

Lost it somewhere

T50-2 heb ik nog niet eens repair opzitten als crewskill.
Eerste voor de commander is 6th sense 2e is Recon.
Driver heb ik iets van clutchbraking..
De rest weet ik niet zo heel precies op dit moment maar zeker geen repairskill eerder cammo.

Het gaat mij om het spotten en snel kunnen draaien/wenden, wordt ik getracked ff snel repairkit ertegenaan en gaan.
Als je wordt getracked ben je gewoon al teveel zichtbaar en staan alle guns al op je gericht dus repairskill heeft weinig nut in die situatie.
Voor je gun of turret maakt de langzame repair niet zo heel veel uit, je zoekt gewoon ff een rustig plekje op en laat de boel repairen je kan gewoon verder met spotten.

Op mijn AMX 13 90 welke ik laatst weer heb teruggekocht ben ik ook een nieuwe crew aan het trainen, de eerste skill is toch echt 6th sense, clutchbraking en deatheye als deze op 100% staan dan ga ik wel weer verder voor repair...
Dat soort tankjes zijn gewoon voor trollen, spotten en iritante prikjes uitdelen, niet voor een full assault.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRX

TRX

ik heb mij vergist...... t-50-2 heb ik repairskill en clutchbraking op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:22

wontcachme

You catch me? No you wont

T50-2 heb ik ook geen repair op zitten (tenzij ik niks anders nuttigs kon vinden). Als ik detrack wordt ben ik 99% van de keren toch dood. Die andere keer repair ik wel handmatig. Ben overigens twee dagen geleden begonnen aan de 3e skill op de T50-2.

Commander: 6th Sense - Camo - (nog vrij ivm 7.4 de radioman functies erbij komen en die heeft een betere viewrange skill)
Driver: Clutch braking - Camo - All terrain driving
Gunner: Camo - Repair - betere aiming
Loader: Camo - Repair - Fire

Aan equipment gebruik ik Ventilation, Coated optics en Binos. Met deze setup kan ik actief spotten (rondracen icm met de coated), passief spotten (zitten in een bosje icm Binos) en trollen. Overigens laatste tijd de tank veel getest voor CW en met camo skill op alle crewmembers en als je volledig in een bosje staat kunnen ze je pas spotten op 50m. Dat is tevens de range waarop alles je spot. Dit ding is dus goed in alles :P

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRX

TRX

ships ik zat net stuck op een rots met de type.... na 10 minuten wiebelen was ik los :D

nog ff een tiger en ferdi meegepakt voor de winst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgras
  • Niet online
E-75 geunlocked, maar helaas kom ik nog 2M credits tekort voor de tank + retrainen crew + nieuwe modules + Vents. Na deze actie dus maar even mijn Tiger en Panther verkopen.

Welk stuk equipment zouden jullie naast de Rammer en Vents gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fest
  • Niet online
rgras schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 16:54:
E-75 geunlocked, maar helaas kom ik nog 2M credits tekort voor de tank + retrainen crew + nieuwe modules + Vents. Na deze actie dus maar even mijn Tiger en Panther verkopen.

Standaard setup bij praktisch alle heavies: Vents, Rammer, Vstab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRX

TRX

rgras schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 16:54:

feli!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Ik wil een trage Maus inhalen, kom ik per ongeluk tegen hem aan. Eerste wat die klomp staal doet is omdraaien en direct het vuur op mij openen :')

Uiteindelijk mol gegaan. Heb alsnog 500xp gekregen, en omdat het mijn daily double was werd het 1000xp. Puur alleen de damage die mij is aangedaan door een teammember.

EDIT

Oh, ik bood wel nog mijn verontschuldigingen aan. Maar toch opende hij het vuur.

[ Voor 12% gewijzigd door Nox op 05-06-2012 17:27 ]

"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRX

TRX

ging best goed! :D

Victory!
Battle: Himmelsdorf dinsdag 5 juni 2012 19:31:40
Vehicle: T110E5
Experience received: 2.808 (x2 for the first victory each day)
Credits received: 49.936
Battle Achievements: Mastery Badge: II Class, Sniper, Top Gun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Laatst online: 09-03 09:26
NoxiuZ schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 17:23:
Ik wil een trage Maus inhalen, kom ik per ongeluk tegen hem aan. Eerste wat die klomp staal doet is omdraaien en direct het vuur op mij openen :')

Uiteindelijk mol gegaan. Heb alsnog 500xp gekregen, en omdat het mijn daily double was werd het 1000xp. Puur alleen de damage die mij is aangedaan door een teammember.

EDIT

Oh, ik bood wel nog mijn verontschuldigingen aan. Maar toch opende hij het vuur.
Mja trieste lui heb je er altijd tussen zitten :)
Vind het ook onwijs irritant als iemand mij afsnijdt en daardoor blocked of bij het wegrijden van spawn maar het vuur openen voor zoiets minors is het niet eens waard..

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Wat voor crew heb je er in zitten? Dat soort getallen moeten met een 200-300 procent crew wel vaker te halen zijn hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-08 07:45

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Zat laatst ook met stomme verbazing naar m'n team leden te kijken. Gast was denk ik ingezoomd of zo, komt een knuppel half voor em staan. Die ander schiet dus tegen hem aan (is dat de reden waarom iemand blauw wordt?). Gast draait zich direct om en molt z'n team buddy terwijl tie nog paar keer sorry zegt en probeert te herpositioneren.

Sommige lui zijn echt raar ...

Ik heb ondertussen m'n tier 4. Vandaag ging allemaal wat beter (met tier 3 nog) en m'n overall victories is terug omhoog naar 45%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRX

TRX

NoxiuZ schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 19:52:
Wat voor crew heb je er in zitten? Dat soort getallen moeten met een 200-300 procent crew wel vaker te halen zijn hoor.
op mijn t110 bedoel je?

100% crew met 97% repairskill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsLy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-07 11:54
Hmmm daarstraks een win streak van 8... toen een loss, een win, 4 losses en toen had ik echt zoiets van 'blijf ik nu weer in die retard teams terecht komen?'. Kwam weer in teams terecht met een win chance van 19%, 30% etc. Toen weer een gewonnen met mijn Hummel, vraag me af hoe ze dat geflikt hebben... ons team was eerst met de helft nog over tegen 3-4 van hun, dit was teruggebracht tot 3 arties en 1 TD aan onze kant. Ik werd gekilled (2 arties en 1 TD over) en was uit de battle gegaan, vraag me af hoe ze het hebben klaargespeeld :p.
Daarnaar platoon gedaan met iemand uit mijn oude clan en toen alle resterende battles gewonnen, met uitzondering van de laatste waar het team echt retarded was en ik weer als TD moest spelen met mijn Hummel... was de enige met 3 kills... totaal 6 kills gemaakt door ons team lol...

Maarja, verschil tussen victories en losses is nog maar 14 battles :p! Dit was 60+ vorige week / week ervoor

Battles Participated: 1 821
Victories: 887 (49%)
Defeats: 901 (49%)

Stichting Hobbyserver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex
  • Laatst online: 14-09 02:35

ZenTex

Doet maar wat.

NoxiuZ schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 17:23:

EDIT

Mja, zo was ik gisteren als 1e op de hill op himmelsdorf (Hellcat) en begon te peekabooen met de tegenstander strak achter dat hoopje puin daar. Krijg ik een schot in de zij van een panther II. Heb ik het ineens gedaan. Een paar seconden later hetzelfde, daarna gaat ie vóór me staan en vindt ie het gek dat ik hem block. Toen nog een schot van hem ontvangen, en hoppa, 100% teamkill.
Het trieste is dat het een zéér close battle werd, en met mij erbij hadden we gewoon gewonnen. Nu was het een loss. Echt super triest zulke acties.

Gisteren wel een winstreak gehad in m'n Hellcat van zo'n 20 potjes, die teamkill was de combo breaker.

[ Voor 5% gewijzigd door ZenTex op 06-06-2012 02:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Defeat
Battle: Ruinberg woensdag 6 juni 2012 2:52:40
Vehicle: M12
Experience received: 159
Credits received: 4.843
Battle Achievements: Kamikaze

Best bijzonder met een arty.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry

Joindry

Fest schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 16:55:
[...]

Standaard setup bij praktisch alle heavies: Vents, Rammer, Vstab.
Mijn standaard voor bijna al mijn heavies is Vents, Rammer en Binos. (alleen de maus heeft een spall liner ipv de binos) Gewoon omdat ik er gek van word wanneer ik beschoten word zonder iets te zien. Vstab is voor mijn mediums.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShockWave

ShockWave

Lost it somewhere

InflatableMouse schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 20:30:
Zat laatst ook met stomme verbazing naar m'n team leden te kijken. Gast was denk ik ingezoomd of zo, komt een knuppel half voor em staan. Die ander schiet dus tegen hem aan (is dat de reden waarom iemand blauw wordt?). Gast draait zich direct om en molt z'n team buddy terwijl tie nog paar keer sorry zegt en probeert te herpositioneren.

Sommige lui zijn echt raar ...
Iemand wordt inderdaad "blauw" als hij genoeg teamdamage heeft gedaan.
Dit is niet direct van 1 schot hij/zij moet echt wel in meerdere battles teamdamage hebben gedaan.
Uitzondering is als je in je eigen/enemy cap een teammember damage doet of afschiet dan ben je instant blauw.
(Spreek helaas uit ervaring dat ik eens per ongeluk een panther met low hitpoints afschoot in de enemy cap omdat ik een tank wilde raken en hij er net voorbij reed.. :X ).
Verwijderd schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 03:10:
Defeat
Battle: Ruinberg woensdag 6 juni 2012 2:52:40
Vehicle: M12
Experience received: 159
Credits received: 4.843
Battle Achievements: Kamikaze

Best bijzonder met een arty.....
Heb er ook 1 gehad met mijn S-51 op Siegfriedline stond in de pitt en er komt op volle vaart een low health medium de pitt inrijden die schiet mis en dacht mij vervolgens kapot te kunnen rammen... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fest
  • Niet online
Mijn wtf-momentje van de dag al gehad. Een noob begint ingame te zeiken. Daarna zoek ik hem even op om stats te bekijken: drama natuurlijk, winrate gemiddeld van 47% en maar liefst 40% op zijn arty. Gezellige chat verder:
haast2000 (9:11:29) yeah, you are real skilled
haast2000 (9:11:32) 47% winrate
Jeremiz (9:11:33) PREMIUM TANKER NOOB.
haast2000 (9:11:35) real good
Jeremiz (9:11:38) TOLD YA NOOB
Jeremiz (9:11:41) CHECK MY TANKS
haast2000 (9:11:47) dude, you suck bigtime
haast2000 (9:11:50) check your stats
Jeremiz (9:11:57) i play arty
Jeremiz (9:12:02) fck off
haast2000 (9:12:03) you suck. period
Jeremiz (9:12:13) you suck couse you got no clue of how to
haast2000 (9:12:21) sure dude
Jeremiz (9:12:22) sitting in bushes that's your waya
Jeremiz (9:12:24) nd btw
haast2000 (9:12:24) whatever you want
Jeremiz (9:12:32) you suck, you sucked and you will suck
haast2000 (9:12:33) just compare our stats
haast2000 (9:12:36) and then come back
Jeremiz (9:12:41) **** off.
haast2000 (9:12:44) nope
Jeremiz (9:12:47) ARTY **** you stats off.
haast2000 (9:12:51) you are a typical noob
Jeremiz (9:12:58) got no noob premium tanks to make the bully like you sucker
haast2000 (9:13:15) even your arty stats suck
haast2000 (9:13:22) so grow up
Jeremiz (9:13:27) ejoy your premium noobing tanks camper
haast2000 (9:13:29) and show some respect
haast2000 (9:13:32) sure dude
Jeremiz (9:13:39) gg nice stats but sucking way of playing
Jeremiz (9:13:43) uneuseful
haast2000 (9:13:48) sure
Jeremiz (9:13:55) respect?
haast2000 (9:13:59) maybe you should change your style so get some more xp...
Jeremiz (9:14:00) suck me.
haast2000 (9:14:10) how old are you?
haast2000 (9:14:11) 12?
haast2000 (9:14:13) 13?
Jeremiz (9:14:19) 11
haast2000 (9:14:24) haha
haast2000 (9:14:26) that' why
Jeremiz (9:14:29) i'm going to sue you for ************
Jeremiz (9:14:41) c mon stop bloody camp
haast2000 (9:14:45) sue me?
haast2000 (9:14:52) go ahead smart boy
Jeremiz (9:14:54) and stop whining if people tell you the truth m8
haast2000 (9:14:58) I'm a lawyer myself
haast2000 (9:15:00) do your best
Jeremiz (9:15:03) uhhAUHSADIUHDA
Jeremiz (9:15:09) you're a lawyer....
Jeremiz (9:15:12) NO WAY
Jeremiz (9:15:16) really
Jeremiz (9:15:18) ???
haast2000 (9:15:28) yes, really
haast2000 (9:15:38) so grow up, grow some balls, and learn how to play
Jeremiz (9:15:40) what kind of right and bllody country you can be?
Jeremiz (9:15:59) a camper lawyer so you're going to polemize every time the people tells you the truth.
haast2000 (9:16:00) and stop calling people names if they are better than you
Jeremiz (9:16:08) adsuhdiuhdsuia
Jeremiz (9:16:12) you can be better overall
haast2000 (9:16:13) ignore modus on

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry

Joindry

shockwae schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 09:11:
[...]

Spreek helaas uit ervaring dat ik eens per ongeluk een panther met low hitpoints afschoot in de enemy cap omdat ik een tank wilde raken en hij er net voorbij reed.. :X
Komt iedereen uiteindelijk wel eens tegen denk ik. Ik op Redshire ooit met mijn Ferdi een Panther (of andere medium...) geammoracked. Ik schoot op 580m (max wat mn ferdi kan zien) en dan is de shell even onderweg. Voor ik goed doorhad dat hij in mijn crosshair kwam, was de shell al lang weg... Dan heb ik plots geen last van 0 crits... Toevallig toch allemaal he... Daar was ik ook even blauw voor :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User
Fest schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 09:20:
Mijn wtf-momentje van de dag al gehad. Een noob begint ingame te zeiken. Daarna zoek ik hem even op om stats te bekijken: drama natuurlijk, winrate gemiddeld van 47% en maar liefst 40% op zijn arty. Gezellige chat verder:

[...]
Ticket aanmaken, kan ie een paar dagen in een hoekje gaan zitten huilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Joindry schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 08:30:
[...]
Mijn standaard voor bijna al mijn heavies is Vents, Rammer en Binos.
_O- :F :X

Ik weet niet hoe jij je heavies speelt maar binos werken pas als je hull stilstaat voor 3 seconden. Had er dan optics opgezet :F
Fest schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 09:20:
[...]
:o Geweldig zulke ragers. Mjah, mensen die niet eens quitte (50%) kunnen spelen kun je maar beter negeren. Konden het niet, kunnen het niet en zullen het ook nooit gaan kunnen.

[ Voor 44% gewijzigd door JeroenNietDoen op 06-06-2012 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry

Joindry

Kaap schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 09:31:
[...]

Ik weet niet hoe jij je heavies speelt maar binos werken pas als je hull stilstaat voor 3 seconden. Had er dan optics opgezet :F
Ik heb mezelf de "move" aangeleerd stil te staan voor drie seconden, wat meestal net lang genoeg is om volledig de gun te aimen en wanneer mijn bino lampje aanschiet zet ik weer aan binnen de seconde. 3 seconden stilstaan met je heavy is écht niks bijzonder hoor. En werkt een stuk beter dan optics imo.

Van zodra je detracked wordt, zijn drie seconden ook zo voorbij en met binos heb je zelden nog dat je beschoten word door iemand die je niet kan zien. (als er niet met spotter gewerkt word)
Ik zie niet wat daar eigenlijk grappig aan is...
Mijn stats met heavy's zijn trouwens helemaal niet slecht, dus echt bagger kan de tactic niet zijn...

[ Voor 6% gewijzigd door Joindry op 06-06-2012 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiler1974
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-04 08:43
Joindry schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 09:43:
[...]

Ik heb mezelf de "move" aangeleerd stil te staan voor drie seconden, wat meestal net lang genoeg is om volledig de gun te aimen en wanneer mijn bino lampje aanschiet zet ik weer aan binnen de seconde. 3 seconden stilstaan met je heavy is écht niks bijzonder hoor. En werkt een stuk beter dan optics imo.

Van zodra je detracked wordt, zijn drie seconden ook zo voorbij en met binos heb je zelden nog dat je beschoten word door iemand die je niet kan zien. (als er niet met spotter gewerkt word)
Mijn stats met heavy's zijn trouwens helemaal niet slecht, dus echt bagger kan de tactic niet zijn...
op zich wel goed punt. De doctrine is dat je als heavy altijd een spotter hebt die voor jou spot, helaas in public games gaan de light tanks 90% van de tijd als motten naar de kaarsvlam.

Heb zelf ook een hekel als ik ge-detracked wordt en dan bekogeld door iemand die onzichtbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knowuse
Kaap schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 09:31:
[...]

:o Geweldig zulke ragers. Mjah, mensen die niet eens quitte (50%) kunnen spelen kun je maar beter negeren. Konden het niet, kunnen het niet en zullen het ook nooit gaan kunnen.
Fijne instelling, je beseft dat je dan meer dan de helft van de player base kan negeren.

Shuttle st20g5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgras
  • Niet online
Je kan het op twee manieren uitleggen, maar beide manieren pakken niet positief uit:

- Iedereen met een <50% winrate is het niet waard om naar te luisteren.
- Je mag ragen, tenzij je een 50>% winrate hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
[...]

Je claimt dat je die binoculars meeneemt omdat je je voornamelijk irriteert aan het feit dat je vaak beschoten wordt zonder dat je je tegenstander ziet. Concreet: je irriteert je aan beschoten worden door tegenstanders die nog niet gespot zijn. Binoculars zorgen voor +25% viewrange, niet voor +25% spottingrange.
Spotting Range
Spotting Range is the maximum distance at which you will detect/spot an enemy tank if you have line of sight.
Maximum Spotting Range
You can never spot a vehicle further away than 445m, the game engine performs no spotting checks past this boundary. Note that unlike draw distance limits, spotting range limits are the same in all directions (think of a virtual bubble instead of a cube).
Laten we even nemen dat de gemiddelde heavy tank een viewrange heeft van 400 meter. Met die 25% kom je dan op 500 meter. Had je voor optics gekozen, 10% dus, had je op 440 meter viewrange gekomen. 5 meter onder de maximum spottingrange, 445 meter. Met het grote verschil dat optics permanent effect geeft.

Echter is die 445 meter wel een perfect scenario. Dus geen obstakels als muurtjes, huizen en bosjes. Dat brengt je maximum spottingrange terug. En dan hebben we het ook nog niet over camo values gehad want spotting heeft niet alleen met jouw tank te maken, maar nog veel meer met de te spotten tank.
Calculating Spotting Range
Spotting Range is not a fixed value particular to your tank, but depends on the target you are spotting, its current position and situation. In other words, as many different individual spotting ranges are calculated by the server for your tank as there are targets within the minimum and maximum spotting ranges to you. For each target the spotting range is calculated invidiually according to the following formula:
Spottingrange = effectiveviewrange - (effective viewrange - 50) * camofactor

If your spotting range to a vehicle equals or exceeds your distance to that vehicle, and you have line of sight, or if the vehicle is within the minimum spotting range, you will spot it. Otherwise it remains hidden to you unless spotted by another vehicle on your team that you are in radio communication with.
Dat hoor je mij niet zeggen. Ik bekritiseer enkel je keuze om voor binoculars te kiezen i.p.v. een Vstab. Je moet binoculars zien als een tool voor voornamelijk TD's om hun viewrange te vergroten zodat ze targets kunnen zien die door andere tanks gespot zijn. Een grotere viewrange heeft wel invloed op spotrange, maar het is geen concrete spottingrange boost zoals jij het beleeft.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appel
Knowuse schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 10:18:
[...]

Fijne instelling, je beseft dat je dan meer dan de helft van de player base kan negeren.
Disclaimer: Dit is geen persoonlijke aanval op niemand hier.

Ik vind het een redelijke instelling om eerlijk te zijn hoor. Als we even een redelijk voorbeeld pakken, een tier 8 heavy.

Om van de MS-1 naar de IS-3 te grinden is er (minimaal) 249675 exp nodig bij een average exp van 500** per battles zijn er ongeveer 500 potjes nodig om de IS-3 in de garage te krijgen.

**Ik zie mijzelf als een bovengemiddelde speler, heb zelf 740 ish average exp. 500 voor een normale speler met premium vind ik een redelijk voorbeeld.

Je zou toch denken nadat iemand +/- 500x een spelletje speelt het wel redelijk door moet hebben hoe het werkt? 500 x 5 minuten (average lengte van een potje) is 2500 minuten speeltijd, dat betekend dik 41 uur in battle.

En dan kwam ik laatst een T110 met een eff van 730, win rate van 37%! en 12k battles.

Mensen tot en met een tier 7 kunnen nog newbs genoemd worden, als mensen het daarna nog echt niet snappen dan verdienen die wel de stempel noob. Ik wil hier ook niemand het stempel noob/newb geven, dat kan ik niet beoordelen zonder iemand te hebben zien spelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Knowuse schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 10:18:
[...]

Wel als mensen gaan tegen je gaan ragen, klagen, het beter weten etc over een ander zijn speelstijl terwijl ze zelf nog niet in staat zijn om quitte te spelen. Dat gedrag kom ik steeds vaker tegen, en vrienden/clan members ook. Oorzaak>gevolg.
rgras schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 10:25:
Je kan het op twee manieren uitleggen, maar beide manieren pakken niet positief uit:

- Iedereen met een <50% winrate is het niet waard om naar te luisteren.
- Je mag ragen, tenzij je een 50>% winrate hebt.
Zie boven.

[ Voor 5% gewijzigd door JeroenNietDoen op 06-06-2012 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRX

TRX

ZenTex schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 02:27:
[...]

Mja, zo was ik gisteren als 1e op de hill op himmelsdorf (Hellcat) en begon te peekabooen met de tegenstander strak achter dat hoopje puin daar. Krijg ik een schot in de zij van een panther II. Heb ik het ineens gedaan. Een paar seconden later hetzelfde, daarna gaat ie vóór me staan en vindt ie het gek dat ik hem block. Toen nog een schot van hem ontvangen, en hoppa, 100% teamkill.
Het trieste is dat het een zéér close battle werd, en met mij erbij hadden we gewoon gewonnen. Nu was het een loss. Echt super triest zulke acties.

Gisteren wel een winstreak gehad in m'n Hellcat van zo'n 20 potjes, die teamkill was de combo breaker.
ik had gister ook een teamkill. rijd een m7 voor me langs terwijl ik schiet in snipemode om onze cap te verdedigen (we stonden beide in de cirkel). ik mikte op een t28prot en terwijl ik schiet zie ik hem de kogel voor me opvangen. hij begon toch een partij te schelden... :/
shockwae schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 09:11:
[...]

Iemand wordt inderdaad "blauw" als hij genoeg teamdamage heeft gedaan.
Dit is niet direct van 1 schot hij/zij moet echt wel in meerdere battles teamdamage hebben gedaan.
Uitzondering is als je in je eigen/enemy cap een teammember damage doet of afschiet dan ben je instant blauw.
(Spreek helaas uit ervaring dat ik eens per ongeluk een panther met low hitpoints afschoot in de enemy cap omdat ik een tank wilde raken en hij er net voorbij reed.. :X ).

[...]

Heb er ook 1 gehad met mijn S-51 op Siegfriedline stond in de pitt en er komt op volle vaart een low health medium de pitt inrijden die schiet mis en dacht mij vervolgens kapot te kunnen rammen... :9
aha! daarom was ik dus smurf :)

[ Voor 28% gewijzigd door TRX op 06-06-2012 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry

Joindry

Kaap schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 10:48:
[...]

Je claimt dat je die binoculars meeneemt omdat je je voornamelijk irriteert aan het feit dat je vaak beschoten wordt zonder dat je je tegenstander ziet. Concreet: je irriteert je aan beschoten worden door tegenstanders die nog niet gespot zijn. Binoculars zorgen voor +25% viewrange, niet voor +25% spottingrange.

[...]

Laten we even nemen dat de gemiddelde heavy tank een viewrange heeft van 400 meter. Met die 25% kom je dan op 500 meter. Had je voor optics gekozen, 10% dus, had je op 440 meter viewrange gekomen. 5 meter onder de maximum spottingrange, 445 meter. Met het grote verschil dat optics permanent effect geeft.

Echter is die 445 meter wel een perfect scenario. Dus geen obstakels als muurtjes, huizen en bosjes. Dat brengt je maximum spottingrange terug. En dan hebben we het ook nog niet over camo values gehad want spotting heeft niet alleen met jouw tank te maken, maar nog veel meer met de te spotten tank.

Dat hoor je mij niet zeggen. Ik bekritiseer enkel je keuze om voor binoculars te kiezen i.p.v. een Vstab. Je moet binoculars zien als een tool voor voornamelijk TD's om hun viewrange te vergroten zodat ze targets kunnen zien die door andere tanks gespot zijn. Een grotere viewrange heeft wel invloed op spotrange, maar het is geen concrete spottingrange boost zoals jij het beleeft.

:)
Je spottingrange neemt maximaal 25% toe, en meestal is dit inderdaad minder. Omdat je aan die muur komt van 445 (ik dacht trouwens dat dit 500 was? my bad) Maar een medium achter een struik, die dus een goede cammowaarde hebben. Zal hun spottingdistance een stuk lager liggen dan de 445m. (een patton gok ik rond de 250m, sounds fair? (cammofactor 0,4366) Waardoor ik wel degelijk mijn 25% bonus zal kunnen genieten wanneer de binos actief zijn. Waardoor ik em zal kunnen spotten op 307m ongeveer.
Wat 23% effectief is.

Spottingrange = effectiveviewrange - (effective viewrange - 50) * camofactor

250 = 405 - (405-50) * x
==> x = -0,4366

met binos

x = 506 - (506-50) * (-0,4366)
x = 307m

optics worden dan 272 m

En geef toe, spotters staan zelden in the open en werken dus altijd met hoge cammowaarden. Maw spotten boven de 445m zou sowieso niet zoveel gebeuren.

In de praktijk merk ik trouwens dat 20m, dus net tot op het max spotten wel héél veel effect heeft. Veel maps lijken gebouwd te zijn alsof de meest bereden wegen op 420 à 450 m van elkaar liggen. Waardoor je met dit klein verschil heel wat meer spot.

[ Voor 13% gewijzigd door Joindry op 06-06-2012 11:36 . Reden: wat meer info bijgezet ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fest
  • Niet online
Als ik in mijn T-54 met een camo-netje stil sta in een bosje, kun je mij alleen proximity-spotten. Dus tja, mediums spotten zou ik niet op rekenen als heavy zijnde...

Dat moet je overlaten aan lights en mediums die er gewoon dichtbij kunnen komen met hun snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appel
Fest schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 11:34:
Als ik in mijn T-54 met een camo-netje stil sta in een bosje, kun je mij alleen proximity-spotten. Dus tja, mediums spotten zou ik niet op rekenen als heavy zijnde...

Dat moet je overlaten aan lights en mediums die er gewoon dichtbij kunnen komen met hun snelheid.
Nu loop ik waarschijnlijk te mierenneuken. Maar proxy-spotten is 'misbruik' maken van het spotting systeem.

De techniek zoals ik hem begrijp: Binnen een circel van 50m komen van het te spotten object met een obstructie er tussen. Voorbeeld: De tracks op prokorovka om de arty te spotten aan de andere kant van de heuvel.

Een goed verstopte T-54 (achter een bosje, camonet, 100% en camo op crew) is bijna alleen maar te spotten door deze binnen 50 meter te naderen. Binnen 50 meter spot je alles.

Zo is er tijdens een clan war op Lakeville mij een E100 tot op 52 meter genaderd in een T-54 met 100% camo en een net. Ik werdt niet gespot. :9 Zo lang je maar niet schiet komt alles goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fest
  • Niet online
Appel schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 11:41:
Een goed verstopte T-54 (achter een bosje, camonet, 100% en camo op crew) is bijna alleen maar te spotten door deze binnen 50 meter te naderen. Binnen 50 meter spot je alles.
Fixed voor jou.

Tja, het hele spotting-systeem is toch gaar. Gebruik de kennis die je hebt in je voordeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Appel schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 11:41:
[...]

Nu loop ik waarschijnlijk te mierenneuken. Maar proxy-spotten is 'misbruik' maken van het spotting systeem.

De techniek zoals ik hem begrijp: Binnen een circel van 50m komen van het te spotten object met een obstructie er tussen. Voorbeeld: De tracks op prokorovka om de arty te spotten aan de andere kant van de heuvel.

Zo is er tijdens een clan war op Lakeville mij een E100 tot op 52 meter genaderd in een T-54 met 100% camo en een net. Ik werdt niet gespot. :9 Zo lang je maar niet schiet komt alles goed!
Ja, dat bosje tussen town en lake in. Je scheet peentjes als je daar in moest hiden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knowuse
Kaap schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 10:52:
[...]

Wel als mensen gaan tegen je gaan ragen, klagen, het beter weten etc over een ander zijn speelstijl terwijl ze zelf nog niet in staat zijn om quitte te spelen. Dat gedrag kom ik steeds vaker tegen, en vrienden/clan members ook. Oorzaak>gevolg.
Als je zo zegt, mee eens. Ik personelijk maak ik met er ingame niet echt druk om, onafhankelijk van rating ;)
Appel schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 10:50:
[...]

Disclaimer: Dit is geen persoonlijke aanval op niemand hier.

Ik vind het een redelijke instelling om eerlijk te zijn hoor. Als we even een redelijk voorbeeld pakken, een tier 8 heavy.

Om van de MS-1 naar de IS-3 te grinden is er (minimaal) 249675 exp nodig bij een average exp van 500** per battles zijn er ongeveer 500 potjes nodig om de IS-3 in de garage te krijgen.

**Ik zie mijzelf als een bovengemiddelde speler, heb zelf 740 ish average exp. 500 voor een normale speler met premium vind ik een redelijk voorbeeld.

Je zou toch denken nadat iemand +/- 500x een spelletje speelt het wel redelijk door moet hebben hoe het werkt? 500 x 5 minuten (average lengte van een potje) is 2500 minuten speeltijd, dat betekend dik 41 uur in battle.

En dan kwam ik laatst een T110 met een eff van 730, win rate van 37%! en 12k battles.

Mensen tot en met een tier 7 kunnen nog newbs genoemd worden, als mensen het daarna nog echt niet snappen dan verdienen die wel de stempel noob. Ik wil hier ook niemand het stempel noob/newb geven, dat kan ik niet beoordelen zonder iemand te hebben zien spelen :P
Pas toen toen ik tier 9/10 had, had ik het idee dat ik een newbi af was, nu ben ik een T10 newbi (IS-4 met < 50 games). Denk dat een gemiddelde van 500xp per game wel hoog is voor iemand die voor het eerst van tier 1 naar 8 speelt. Het server gemiddelde zit iets boven de 200 voor, met en zonder premium. Maar voor mij doet dat er uiteindelijk niet toe. In randoms heb ik liever mensen met slechte rating die normaal doen en het spel spelen dan spelers met een hoge rating die eikels zijn.

Ik neem aan dat die 12k battles van die T110 niet het aantal battles in die tanks is?

Shuttle st20g5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Knowuse schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 11:53:
[...]

Als je zo zegt, mee eens. Ik personelijk maak ik met er ingame niet echt druk om
Nee ik ook niet, totdat ze ingame private channel gaan aanmaken. Had week of 2 terug zelfs 1 die ingame vanaf de 5de minuut aan het ragen was. Toen we uit de match kwamen een private channel opende, en nadat ik hem na 5 minuten prive chat op de ignore had gezet begon die PM's via het forum te sturen :/

En waarom? Omdat ik met mijn E-100 defensive speelde op Himmelsdorf. Tegenstanders was een platoon van T110+IS-7 die over de hill kwamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appel
Kaap schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 11:51:
[...]

Ja, dat bosje tussen town en lake in. Je scheet peentjes als je daar in moest hiden :+
Die E100 kwam gewoon recht op mij afrijden. Keek recht naar het bosje waar ik inzat, stopte en leek even te aimen. Daarna sloeg hij linksaf en reed door. Ik scheet inderdaad peentjes! :P
Knowuse schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 11:53:
[...]

Als je zo zegt, mee eens. Ik personelijk maak ik met er ingame niet echt druk om, onafhankelijk van rating ;)

[...]

Pas toen toen ik tier 9/10 had, had ik het idee dat ik een newbi af was, nu ben ik een T10 newbi (IS-4 met < 50 games). Denk dat een gemiddelde van 500xp per game wel hoog is voor iemand die voor het eerst van tier 1 naar 8 speelt. Het server gemiddelde zit iets boven de 200 voor, met en zonder premium. Maar voor mij doet dat er uiteindelijk niet toe. In randoms heb ik liever mensen met slechte rating die normaal doen en het spel spelen dan spelers met een hoge rating die eikels zijn.

Ik neem aan dat die 12k battles van die T110 niet het aantal battles in die tanks is?
Mocht ik een lager gemiddelde pakken dan gaat mijn theorie nog beter op. Iemand met 200 exp per battle heeft nog meer battles en tijd nodig om bij die hoge tiers te komen, dat betekend nog meer spelervaring.

Als mensen normaal doen vind ik het inderdaad geen probleem, maar het is juist een probleem wanneer zij niet normaal doen. Gaan lopen campen achter de arty, lemmingtrain, suicide scouten enz enz. Iemand met 45% win rating die ik 1 op 1 afschiet is gewoon een mindere speler als dat ik ben, no problem.

Iemand die in zijn IS-3 op Malinovka midden op het veld met zijn achterkant naar de vijand staat... tjah..

De T110 speler had 12k battles totaal, dus op alle tanks. Ik zit op de 8k battles, heb USA + USSA heavies en mediums compleet. Tier 8 franse heavies en mediums en tier 8 Duitse heavies.

Dus die speler zou een stuk verder moeten zijn als dat ik ben, maar dat kan ik niet checken.
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.