Met al die prijzen die ze hier in Nederland voor accupakketten vragen heb ik maar het zooitje besteld om zelf wat te gaan spotwelden.
Toch weer even die oude elektrokennis ophalen, gaat wel lekker roestig.
Ik zit nu nog op een 48v Lipo accu die begon met ongeveer 60km actieradius. (bij 40km/u) en nu is afgezakt naar 40km.
Ik begon zelf met een 36v350w Bafang voorwielmotor, daar heb ik een goede 6500km op gezet en toen was ik het wel zat. Die had ik op 48v lopen dus normaal vermogen was zo rond de 500w op het voorwiel. 40km/u max. heuvel af 60 aangetikt maar dat was wel vol mee trappen, en bloedlink.
Nu heb ik er een BBS02 op gebouwd en dat bevalt heel wat beter, gewicht in het voorwiel is niet prettig. Voorwielaandrijving is wel fijn, maar het zwaardere sturen en vol de kuiltjes ingaan verpest rijervaring toch wel. BBS02 staat nu nog op de 18A stand, weet nog niet of ik wel naar 25A wil. Meer snelheid is toch actieradius inleveren en 18A komt met gemak op 40km/u.
Op de een of andere manier is die 40 km/u een hele fijne grens, je gaat redelijk vlot al is het binnen steden echt te rap, dan zet ik snel terug naar 25 of 30 of ondersteuning af en bijgeven met gashendel.
Met de voorwiel drive had ik PAS eraf gehaald, en nooit gemist. Met de BBS02 weet ik het nog niet, het is wel prettig op de langere rustige stukken als een soort van cruise control, maar bij stoplichten, bochtenwerk en acceleratie word ik er helemaal gek van.
De fiets die ik heb is een Sensa Cross, soort van weg mountainbike, voorkant disc / achter v-brake. (remmen doe je met je voorwiel, achterwiel hoeft helemaal niet zo zwaar). De fiets kwam standaard met 2x v-brake maar dat was met regen niet te doen, ook de remblokjes om de maand vervangen

)
[
Voor 3% gewijzigd door
Torched op 06-05-2016 20:30
]