Wat mij betreft iedereen aan de E-Bike dus leuk dat de interesse groeit. Vind het absoluut geen 'ouwe-lullen-ding' maar juist een zeer innovatieve en trendsettende manier van voortbeweging. Een vriendelijke en enthousiasmerende 'gastheer'
(TS) die de boel op gang houdt helpt ook
Zelf op vakantie de kans gekregen om een accu leeg te rijden op een Cannondale met Bosch aan boord. Wauw... Op slag verliefd op deze manier van voortbewegen. Dit terwijl ik voorheen niet tot nauwelijks naar de fiets omkeek, na 5 minuten al kramp in de benen. Zo'n tiepje van met de auto naar het einde van de straat om patat te halen
(ietwat overdreven, het is een paar straten en toch al gauw een hele kilometer). Inmiddels heb ik er in drie weken ruim 350 kilometer op de Nederlandse fietspaden op zitten. Helaas niet allemaal op die mooie Bosch-Bike

Met een nieuwprijs van E2899,00 voor mijzelf helaas niet weggelegd. Was een lenertje...
Momenteel verplaats ik mij binnen een straal van 10 kilometer van ons huis, op een 6 jaar oude, gekregen CityStar van de Aldi. Accu van het ding
(Li-Ion 24V) ligt op sterven en de vorige eigenaar
(schoonvader) heeft een nieuwe E-Bike gekocht
(weer Aldi). 10 Kilometer heen en 10 terug is nog NET te doen...als het niet waait. Krijg je wel wind tegen dan zakt het Voltage regelmatig in, met als gevolg dat het BMS de accu uitschakelt. Puur voor de fun dus, geen serieus transport-middel voor langere afstanden.
Maar een gegeven paard kijk ik niet in de bek, ik ben er reuze mee in mijn nopjes. Binnen de bebouwde kom, waar je veel moet stoppen en dus weer optrekken, is het een enorme uitkomst. Ik hang er een fietskar achter en vervoer er 1 volwassene en 4 kinderen mee...! Was voorheen een heel gesjouw met optrekken, nu geen centje pijn
Uiteraard wel plannen om de fiets te gaan vernieuwen. Hiervoor GoldenMotor op het oog. De basis is prima; alu frame, shocks voor en in zadelpen en V-Brakes. Bijna klaar met centen bijeen sprokkelen, het moet LOW(!) budget
^Rook