- oblomov - schreef op donderdag 14 april 2016 @ 22:14:
[...]
Behalve dat ligstuur, zijn leeftijd, getraindheid, lichaamsgewicht, lichaamslengte, soort ondergrond waarop gereden wordt, stad of veel of buitengebied met weinig stops, kustgebied met veel of binnenland met minder wind, buitentemperatuur (accu), enz, belangrijke factoren die de actieradius bepalen.
1.78, 65 kg, mtb klik-pedalen (crank brothers), 1 fietstas met kleding, schoenen, lunch en lader en ze draagt redelijk strakke kleding.
Sensor op stand 6 (60)
Afgelopen maandag data van Strava:
45,9km
Afstand
1:16:31
Beweegtijd
13m
Hoogte
235W
Geschat gem. vermogen
1.079kJ
Gebruikte energie
Gemid. Max.
Snelheid 36,0km/u 47,2km/u
Hartslag 133bpm 152bpm
Calorieën 1.204
Verstreken tijd 1:19:54
De terugweg beschouwt ze als training, in volledige wieleroutfit en beuken op een lage stand
Windkracht 3 a 4 schuin tegen:
45,9km
Afstand
1:13:48
Beweegtijd
31m
Hoogte
268W
Geschat gem. vermogen
1.188kJ
Gebruikte energie
Gemid. Max.
Snelheid 37,3km/u 44,3km/u
Hartslag 157bpm 173bpm
Calorieën 1.325
Verstreken tijd 1:16:56
Over de ST1 na ca 500 km:
Degelijke fiets, geen gerammel, geen plastic onderdelen/bevestigingen.
Wel merk je aan de elektronica dat het al 5 jaar oud is. Display is niet geavanceerd en weinig ergonomisch, vooral ten opzichte van bosch.
Ook de sensor en aansturing van de motor zijn wat minder soepel en "onmerkbaar" dan bij Bosch.
Bij de Stromer kan je precies met elke pedaalslag net over en onder een grenswaarde van de sensor zitten, waardoor ook de ondersteuning gaat schommelen. Bij een Bosch HS heb ik dit niet opgemerkt.
Gelukkig kun je wel de sensorgevoeligheid instellen in negen stappen, maar tijdens het rijden is dit bijna niet te doen, mede omdat de ondersteuning dan uitschakelt.
Waarom de ST1 gekozen? Prijs (3650 met 522Wh) icm efficiente aandrijflijn voor de 46 km rit.
Speciaal voor Harrie: de RM Charger Touring stond 2e op de lijst. Geen nuvinci ivm te veel verlies.
Bestaande ideale fiets voor mijn vriendin: ST2. helaas veel te duur.
Zelf samengestelde ideale fiets: RM Charger Beltdrive Rohloff HS met ST2 accu.
Voor mijn eigen gebruik (2, 7, 13 of 15 km enkele reis) had ik een Charger Beltdrive Nuvinci genomen. Ik denk geen HS, maar een dongel tot ca 35 km/u.
[
Voor 9% gewijzigd door
3wieler op 15-04-2016 13:51
]