Het grote elektrischefietsentopic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 89 ... 102 Laatste
Acties:
  • 792.234 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasszje
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-09 23:03

kaasszje

Live to Dare, Dare to Live

Het leasen van de stromer had ik gezien.
Evenals het leasen van een gewone e-bike bij gazelle.

De stromer vind ik persoonlijk erg duur, dus ben ook op zoek naar iets goedkopers.

www.deleasewinkel.nl is eigenlijk een door lopend krediet met idem dito bkr registratie.

Daarom had ik gehoopt dat jullie hier nog alternatieven voor wisten.
Dan wel andere fietsen / dealers die dit soort zaken doen.

Ik ben verstopt zoek een ander :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ko de Boswachter
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:27
Op http://www.hetnieuwefietsplan.nl/ staan nog wat mogelijkheden die je bij een werkgever onder de aandacht kunt brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-02-2022

racinfo

E-MTB

kaasszje schreef op donderdag 07 april 2016 @ 13:16:

De stromer vind ik persoonlijk erg duur, dus ben ook op zoek naar iets goedkopers.

www.deleasewinkel.nl is eigenlijk een door lopend krediet met idem dito bkr registratie.

Leasen is zo-ie-zo toch al een soort lening, en bij de wet wprdt dat meen ik altijd bij BKR geregistreerd, feitelijk is het toch een soort afbetaling met recht van koop na aflopen van het contract. Overigens betaal je bij leasen toch wel de hoofdprijs, een lening afsluiten en hem contant kopen is denk ik toch voordeliger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kaasszje schreef op donderdag 07 april 2016 @ 13:16:

Riese & Muller Charger HS...Heel wat goedkoper dan een Stromer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasszje

kaasszje

Kan via onze pv een leuke korting krijg op de Gazelle cityzen speed.

Heeft hier iemand al ervaring mee ?

En Charger wel gezien (mooie fiets)
Maar moet zo wie zo eens goed gaat proef rijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13:12
kaasszje schreef op donderdag 07 april 2016 @ 16:14:

Ik heb er geen ervaring mee, misschien komende zaterdag even een proefritje doen bij 12Gobiking, ze hebben daar een event waar je hem ook kunt rijden.

https://www.12gobiking.nl...sen/gazelle-cityzen-speed

Geen lelijke fiets op het oog, en geselecteerd als speed pedelec van het jaar. Ik vind het alleen jammer dat hij niet leverbaar is met 500Wh accu, is gewoon een kwestie van 500Wh accu's op de plank hebben liggen.
Maar daar wil Gazelle niet aan terwijl een goede grote accu een must is voor een speed pedelec.

Maar dat is meer mijn probleem omdat ik op een enkeltje 27km zit en jij op 18km, dat scheelt toch aardig wat. Zeker voor die kleinere afstand is de Cityzen een goede kandidaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasszje

kaasszje

Vlassie1980 schreef op donderdag 07 april 2016 @ 16:45:
[...]

Ik heb er geen ervaring mee, misschien komende zaterdag even een proefritje doen bij 12Gobiking, ze hebben daar een event waar je hem ook kunt rijden.

Geen lelijke fiets op het oog, en geselecteerd als speed pedelec van het jaar. Ik vind het alleen jammer dat hij niet leverbaar is met 500Wh accu, is gewoon een kwestie van 500Wh accu's op de plank hebben liggen.
Maar daar wil Gazelle niet aan terwijl een goede grote accu een must is voor een speed pedelec.

Maar dat is meer mijn probleem omdat ik op een enkeltje 27km zit en jij op 18km, dat scheelt toch aardig wat. Zeker voor die kleinere afstand is de Cityzen een goede kandidaat.
Dank je wel :) ga kijken of ik hier even langs kan gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Laatst online: 16:52

OgWok

U.N.C.L.E.

Dacht eerder gelezen te hebben, in dit topic, dat Gazelle niet zo'n heel goed merk was....., in ieder geval niet geliefd bij de FM.

[ Voor 4% gewijzigd door OgWok op 07-04-2016 19:46 ]

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:37
De Cityzen is wat minder irritant gebouwd dan de Orange serie. Minder integratie, dus makkelijker te vervangen onderdelen.

Enige nadeel vind ik de voorvork (ik ben geen fan van Monoshock vorken met een klein gewricht). Het spaakpatroon van de wielen is fantasie, maar dat geloof ik verder wel, zoveel maakt dat nou ook weer niet uit (en kan in het allerergste geval ooit door een normaal gespaakt wiel worden vervangen).

Maar ik zou voor dat geld toch ook kijken naar R&M. Dat is net ff wat forser gebouwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Het Poezenbeest
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 22-09-2024
racinfo schreef op donderdag 07 april 2016 @ 14:47:
[...]
Leasen is zo-ie-zo toch al een soort lening, en bij de wet wprdt dat meen ik altijd bij BKR geregistreerd, feitelijk is het toch een soort afbetaling met recht van koop na aflopen van het contract. Overigens betaal je bij leasen toch wel de hoofdprijs, een lening afsluiten en hem contant kopen is denk ik toch voordeliger.
BKR-registratie is geen wettelijke verplichting, maar een eis van de kredietverzekeraar. Zo zijn alle banken en leasemaatschappijen wel aangesloten bij BKR, maar de telco's meestal niet.

Lease heeft als voordeel boven een lening dat bij de meest voorkomende vorm, de leasemaatschappij eigenaar blijft en dus ook verantwoordelijk is voor schade en onderhoud. Je huurt, met een optie tot (onvoordelige) koop. Wat eerder beschreven werd is koop op afbetaling, weer iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
roffeltjes schreef op donderdag 07 april 2016 @ 22:23:
De Cityzen is wat minder irritant gebouwd dan de Orange serie. Minder integratie, dus makkelijker te vervangen onderdelen.

Enige nadeel vind ik de voorvork (ik ben geen fan van Monoshock vorken met een klein gewricht). Het spaakpatroon van de wielen is fantasie, maar dat geloof ik verder wel, zoveel maakt dat nou ook weer niet uit (en kan in het allerergste geval ooit door een normaal gespaakt wiel worden vervangen).

Maar ik zou voor dat geld toch ook kijken naar R&M. Dat is net ff wat forser gebouwd.
Alternatieven voor net wat meer geld:

- Riese und Muller Cruiser HS
Afbeeldingslocatie: http://hoogeveen-gouda.nl/image/cache/data/2016%20Riese%20Muller/Cruiser%20Nuvinci%20HS%20zwart-249x180.jpg

- Riese und Muller Roadster HS
Afbeeldingslocatie: http://hoogeveen-gouda.nl/image/cache/data/2016%20Riese%20Muller/rm-blue-label-roadster-touring-249x180.jpg

- Giant Quick E+ 45 ( pas leverbaar vanaf juni )
Afbeeldingslocatie: http://hoogeveen-gouda.nl/image/cache/data/Giant/2016/Quick-E_25-249x180.jpg

Alle bovenstaande modellen hebben een 500Wh accu. Kan je net wat harder doorstampen zonder je druk te maken over de accu, die trek je in 18 km niet zomaar leeg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Mooie fiets, licht gebouwd (circa 20 kg z.accu) maar ik zet een kanttekening bij de Magura velgremmen, mijn ervaring is dat bij de minste slag in het wiel die heerlijk gaan aanlopen. Ik zou liever kiezen voor hydraulische schijfremmen maar dat is natuurlijk ieder zijn eigen keuze.
Accu van 400 Watt is ook wat magertjes voor een speed-pedelec 45km/h. Ze geven een actieradius op van 90 km maar dat zal alleen in de ECO stand gehaald worden denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanac-ex
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15:41
roffeltjes schreef op donderdag 07 april 2016 @ 22:23:
Pon Holdings is eigenaar van Gazelle en Derby Cycles (Kalkhoff)
En die Gazelle Cityzen Speed lijkt verdacht veel op mijn Kalkhoff BS10 (met iets minder specs).
Best een goede ontwikkeling van Gazelle.
racinfo schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 09:50:
[...]
Ik zet een kanttekening bij de Magura velgremmen, mijn ervaring is dat bij de minste slag in het wiel die heerlijk gaan aanlopen. Ik zou liever kiezen voor hydraulische schijfremmen maar dat is natuurlijk ieder zijn eigen keuze..
Deze Gazelle heeft toch echt Magura MT4 Schijf remmen.

[ Voor 31% gewijzigd door Zanac-ex op 08-04-2016 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salipander
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-09 21:56
Vlassie1980 schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 08:53:
[...]

Alternatieven voor net wat meer geld:

- Riese und Muller Roadster HS
[afbeelding]

- Giant Quick E+ 45 ( pas leverbaar vanaf juni )
[afbeelding]

Alle bovenstaande modellen hebben een 500Wh accu. Kan je net wat harder doorstampen zonder je druk te maken over de accu, die trek je in 18 km niet zomaar leeg :)
Ik snap eigenlijk niet dat mensen zonder bagagedrager kunnen. Voor een racefiets of MTB is het nog logisch, maar voor een toch al vrij zware ebike? Waar laat je dat ene tasje zo gauw? In een rugzak? Ik haat zo'n zweterige rugzak, lijkt me niks voor woonwerk gebruik.

Dus wat dacht je van de alom bekende R&M Charger. Ik heb de Cruiser gereden en de Charger om te vergelijken en ik vond de Charger lekkerder gebalanceerd, rustiger terwijl hij niet minder wendbaar aanvoelt dan de Cruiser. Uiteindelijk heb ik de Charger (HS) gekozen en ben daar al 2 jaar heel tevreden mee.

Afbeeldingslocatie: http://hoogeveen-gouda.nl/image/cache/data/2016%20Riese%20Muller/charger-touring-hs-heren-zwart-500x500.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door salipander op 08-04-2016 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
salipander schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 11:09:
[...]

Ik snap eigenlijk niet dat mensen zonder bagagedrager kunnen. Voor een racefiets of MTB is het nog logisch, maar voor een toch al vrij zware ebike? Waar laat je dat ene tasje zo gauw? In een rugzak? Ik haat zo'n zweterige rugzak, lijkt me niks voor woonwerk gebruik.

Dus wat dacht je van de alom bekende R&M Charger. Ik heb de Cruiser gereden en de Charger om te vergelijken en ik vond de Charger lekkerder gebalanceerd, rustiger terwijl hij niet minder wendbaar aanvoelt dan de Cruiser. Uiteindelijk heb ik de Charger (HS) gekozen en ben daar al 2 jaar heel tevreden mee.

[afbeelding]
Die Roadster van R&M is ook leverbaar met bagagedrager. Is een optie.
Afbeeldingslocatie: http://hoogeveen-gouda.nl/image/cache/data/2016%20Riese%20Muller/rm-blue-label-roadster-touring%20(1)-500x500.jpg

En die Giant heeft een bagagedrager waar je wel gewoon 2 tassen aan kunt hangen, maar geen echte bagagedrager met snelbinders:
Afbeeldingslocatie: http://d2k6j1fqfkfmqi.cloudfront.net/_generated/_generated_in/bikes/models/images/2000/2016/Quick-E-25.jpg

Ik snap wat je zegt hoor, een rugtas op je rug bij warm weer is zeer irritant 8)

Die Charger is inderdaad erg mooi, zeker met belt drive _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• - oblomov -
  • Registratie: Oktober 2015
  • Niet online
Wat de Bluelabel Charger Touring (HS) betreft. Laat je niet misleiden door de frame hoogten 46, 49, 53 cm.
Toen de FM voorstelde om op framemaat 46 een proefrit te maken was ik daar zeer sceptisch over, maar bij de eerste meters voelde ik; dit is mijn maat. Echter het gevoel kon het sceptische verstand nog niet helemaal overtuigen. Daarom heb ik verschillende lange proefritten gemaakt op de 49 & 46 cm versie. Daarna wist ik het zeker voor mij (1.76 cm lang) wordt het framemaat 46.
Maat 49 voelde niet helemaal verkeerd, maar ik zat daar iets té overstrekt op.

Nog regelmatig denk ik met enige schrik, stel dat de FM in januari alleen framematen 49 & 53 cm als demo had staan, dat had ik misschien wel voor de 49 gekozen. De enige troost was dan dat ik niet had geweten hoe perfect die 46 voor mij was.

De moraal van het verhaal. Bij de geringste twijfel, niet doen en probeer, indien mogelijk, op verschillende frame-hoogten van dezelfde fiets een lange proefrit te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Poezenbeest
Daar even op doorgaand; die fietstassen...

Waar wil ik op letten als ik er een aanschaf? Ik kom ook 'speciale' fietstassen voor e-bikes tegen, maar ik kan niet zo goed ontdekken wat nou zo speciaal aan deze tassen is. Waar maken de forenzende e-bikers hier gebruik van om hun meuk in mee te nemen?

Mijn eisen zijn dat er een tas van 40x30x15 cm in gaat passen en dat hij waterdicht is. Het liefst een enkel model, maar dat is gebaseerd op het feit dat ik denk daar minder wind mee te vangen. Is dit bijvoorbeeld een slimme keuze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeVadderF
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 28-11-2018
racinfo schreef op zondag 03 april 2016 @ 21:54:
@ DeVadderF,

Misschien is het extra gewicht een nadeel, maar dat weegt niet op tegen de voordelen van een LiFePO4 accu, grotere temp marge waarin hij gewoon blijft werken en langdurige leeg- of vol staan heeft nauwelijks invloed op de levensduur die overigens ook al 2 a 3x langer is dan van een Li-ion accu.
Daar ben ik wel volledig mee akkoord.
Ik hoef de accu op mijn werk niet ver te dragen en thuis blijft hij er gewoon opzitten tijdens het laden.
Hij kan de enkele rit van 18 km goed aan ( gemiddelde snelheid 34 km/u ) en ik voel nog geen enkele achteruitgang na anderhalf jaar intensief gebruik.
Bij mijn vorige Li-ion accu was dat wel anders, ik voelde reeds na 1 jaar gebruik achteruitgang, dus er is zeker verschil.
Hopelijk gaat de accu nog lang mee, we zullen het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Het Poezenbeest schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 13:14:

Waar wil ik op letten als ik er een aanschaf? Ik kom ook 'speciale' fietstassen voor e-bikes tegen, maar ik kan niet zo goed ontdekken wat nou zo speciaal aan deze tassen is. Waar maken de forenzende e-bikers hier gebruik van om hun meuk in mee te nemen?

Mijn eisen zijn dat er een tas van 40x30x15 cm in gaat passen en dat hij waterdicht is. Het liefst een enkel model, maar dat is gebaseerd op het feit dat ik denk daar minder wind mee te vangen. Is dit bijvoorbeeld een slimme keuze?
Afbeeldingslocatie: http://images.internetstores.de/products/374503/04/be3d79/Mainstream_MSX_SL_55_Avantgarde_CX_fietstas_zwart_01%5B1000x700%5D.jpg?forceSize=true&forceAspectRatio=true

Ik heb 2 van deze MSX tassen. Hebben al menige hoosbui geheel probleemloos doorstaan. iPad en lader blijven gegarandeerd droog. Echte aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mguzz
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08:07
Ik zag vorige week bij een Duitse mediamarkt de 2016 modellen van HNF Heisenberg, mooie fietsen met riemaandrijving, de nieuwe NuVinci N380, 350W Bosch Performance Line en 500 Wh accu.
Wel jammer dat ze de Heisenberg XF1 met Rohloff naaf niet verkopen, niet gezien in ieder geval.
Wel stevig aan de prijs

Afbeeldingslocatie: http://www.hnf-heisenberg.com/media/catalog/product/cache/2/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/c/i/citybike_1.jpg

http://www.mediamarkt.de/...-s-m-schwarz-2033835.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
Fietstassen is heel ingewikkeld:

Ortlieb. En anders Ortlieb. En als dat echt niet anders kan Ortlieb, :+

Alle gekheid op een stokje, Ortlieb Rollers (welke versie dan ook) zijn qua incasseringsvermogen ongeëvenaard (zelfs beter dan Vaude IMHO), niet voor niets zijn die tassen de eerste keuze voor wereldfietsers. Ook hun office tassen serie is uitstekend

Ikzelf heb 4 frontrollers classic en 4 backroller classics van verschillende leeftijden. Goed en goedkoper: City rollers (maar die zijn wat minder flexibel qua sluiten). En als je iets tegen PVC hebt de Classic rollers PLUS.

[ Voor 18% gewijzigd door roffeltjes op 08-04-2016 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

mguzz schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 13:33:
Ik zag vorige week bij een Duitse mediamarkt de 2016 modellen van HNF Heisenberg, mooie fietsen met riemaandrijving, de nieuwe NuVinci N380, 350W Bosch Performance Line en 500 Wh accu.
Wel jammer dat ze de Heisenberg XF1 met Rohloff naaf niet verkopen, niet gezien in ieder geval.
Wel stevig aan de prijs

[afbeelding]

http://www.mediamarkt.de/...-s-m-schwarz-2033835.html
Wat ik zie bij dit model dat accu meteen aansluit op de motor, dat is een goede ontwikkeling die ik bij een ander model ook al zag.
Scheelt waarschijnlijk een hoop storingen aan (elektrische) kabel invoeringen! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
racinfo schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 14:12:
[...]
Wat ik zie bij dit model dat accu meteen aansluit op de motor, dat is een goede ontwikkeling die ik bij een ander model ook al zag.
Scheelt waarschijnlijk een hoop storingen aan (elektrische) kabel invoeringen! ;)
Voor zover ik kan zien is dit meer optisch, de Bosch motor is gewoon een kwartslag naar boven gedraaid. het is niet zo dat je de accu direct praktisch in de motor schuift :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fransn
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09-11-2023
Dat is gemiddeld 10 km/u sneller dan de meeste HS e-bikes! Kan je verklappen hoe die FM dat doet?
Het is een systeem wat met een beetje zoeken te vinden is. De fm monteert dat gewoon op de fiets... Op een gewone Speedline CX!

Ik heb een proefrit gedaan op die fiets en zonder al te veel moeite haalde de fiets de 48 km/u.

Verder merk ik ook geen verschil in ondersteuning als ik de wielmaat aanpas. Eigenlijk stoort me dat wel. De ondersteuning houdt gewoon op bij 41,5; gemeten met GPS. Die ondersteuning tot 45 km/h bestaat dus niet. Dat maakt de nieuwe regelgeving nog wat wranger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fransn
De Gazelle CityZen Speed is niet geschikt voor een afstand van 27 km! Tot 25 km gaat het, maar soms moet je dan nog goed uitkienen.
Inmiddels voel ik redelijk goed aan hoe ik het beste kan instellen bij tegenwind vanaf windkracht 4-6. Vanaf windkracht 7 tegen moet ik de 23 km overbruggen op de Tour-stand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasszje

kaasszje

OgWok schreef op donderdag 07 april 2016 @ 19:38:
[...]

Dacht eerder gelezen te hebben, in dit topic, dat Gazelle niet zo'n heel goed merk was....., in ieder geval niet geliefd bij de FM.
FM = fietsenmaker ?

Wil toch even zeker weten ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vlassie1980
kaasszje schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 15:38:
[...]

FM = fietsenmaker ?

Wil toch even zeker weten ;)
Dat is juist :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zanac-ex
Fransn schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 15:37:
[...]

De Gazelle CityZen Speed is niet geschikt voor een afstand van 27 km! Tot 25 km gaat het, maar soms moet je dan nog goed uitkienen.
Inmiddels voel ik redelijk goed aan hoe ik het beste kan instellen bij tegenwind vanaf windkracht 4-6. Vanaf windkracht 7 tegen moet ik de 23 km overbruggen op de Tour-stand.
Die afstand van 27 Km is zeker wel te doen, je moet alleen wel realistische verwachtingen hebben.

Ik doe 28 Km per dag op een lading (BS10 Bosch 350 Watt/400 Watt/h), dit is op Tour stand en trap aardig door.
(1.91, 88 Kilo plus Bo-bike kinderzit voor de nodige extra lucht weerstand)

Ik zie Sport en Turbo als een gimmick, leuk voor een sprintje maar teveel nadelen.
Actieradius is de helft van Tour stand en het schakel mechanisme (derailleur) / ketting heeft moeite met het extra vermogen.

30 Km is zo vrij makkelijk haalbaar maar eerlijk is eerlijk, ik zie het ook als mijn dagelijks portie sportieve beweging :)
Hele winter gefietst door alle stormen in de kou dus recht van spreken.

[ Voor 4% gewijzigd door Zanac-ex op 08-04-2016 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

DeVadderF schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 13:14:
[...]

Daar ben ik wel volledig mee akkoord.
Ik hoef de accu op mijn werk niet ver te dragen en thuis blijft hij er gewoon opzitten tijdens het laden.
Hij kan de enkele rit van 18 km goed aan ( gemiddelde snelheid 34 km/u ) en ik voel nog geen enkele achteruitgang na anderhalf jaar intensief gebruik.
Bij mijn vorige Li-ion accu was dat wel anders, ik voelde reeds na 1 jaar gebruik achteruitgang, dus er is zeker verschil.
Hopelijk gaat de accu nog lang mee, we zullen het zien.
Ik ben van een lood-accu overgestapt op een LiFePO4 accu (van Ping) op 6 aug 2014 en heb hem inmiddels ruim 50x opgeladen. Ik rij hem steeds (bijna) leeg en laad hem dan weer helemaal vol.
's Winters staat ie 3 mnd op stal in halve laadtoestand (40-60%) en hoewel ik mij wel enige zorgen over dat stilstaan maak merk ik zeer weinig (of helemaal niets) van enige teruggang in capaciteit terwijl ik met veel gebruik van de duimgas vaak in de turbo stand fiets (mede door slechte benen).
Mijn accu is opgebouwd uit 12x 2P prismatische cellen (36volt-10A) en bevat een BMS met LED controle over de 12 paren, dit werkt prima. Ik laat hem nooit na het laden op de lader staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasszje

kaasszje

Zanac-ex schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 17:29:
[...]

Die afstand van 27 Km is zeker wel te doen, je moet alleen wel realistische verwachtingen hebben.

Ik doe 28 Km per dag op een lading (BS10 Bosch 350 Watt/400 Watt/h), dit is op Tour stand en trap aardig door.
(1.91, 88 Kilo plus Bo-bike kinderzit voor de nodige extra lucht weerstand)

Ik zie Sport en Turbo als een gimmick, leuk voor een sprintje maar teveel nadelen.
Actieradius is de helft van Tour stand en het schakel mechanisme (derailleur) / ketting heeft moeite met het extra vermogen.

30 Km is zo vrij makkelijk haalbaar maar eerlijk is eerlijk, ik zie het ook als mijn dagelijks portie sportieve beweging :)
Hele winter gefietst door alle stormen in de kou dus recht van spreken.
Is de cityzen geschikt voor standaar fiets zitjes eigenlijk?
Heb nu yepp voor en achterzitjes op mijn normale fiets. Zou ideaal zijn als dat te combineren is :D

Sorry voor de domme vragen, maar ben me pas sinds kort aan het orienteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fransn
Helemaal waar. Ik bedacht dat ook toen ik vanmiddag met 33 km/u naar huis reed. Lekker wind tegen en nog 11 kilometer bereik over. En dat wegens fietsen in tour stand. De turbostand en de sportstand ontlopen elkaar nauwelijks qua performance. Het is in de tourstand prima mogelijk 35 km/u te rijden. Daarboven is Sport of Turbo prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vlassie1980 schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 11:32:
[...]

Die Roadster van R&M is ook leverbaar met bagagedrager. Is een optie.
[afbeelding]

En die Giant heeft een bagagedrager waar je wel gewoon 2 tassen aan kunt hangen, maar geen echte bagagedrager met snelbinders:
[afbeelding]

Ik snap wat je zegt hoor, een rugtas op je rug bij warm weer is zeer irritant 8)

Die Charger is inderdaad erg mooi, zeker met belt drive _/-\o_
En...De Charger GS met beltdrive is helemaal een plaatje...Mat zwart met brede spatborden en zeer brede banden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Racktime tassen erop klikken en rijden maar. Vooral de dubbele tas is zeer practisch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vlassie1980
kaasszje schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 18:03:
[...]

Is de cityzen geschikt voor standaar fiets zitjes eigenlijk?
Heb nu yepp voor en achterzitjes op mijn normale fiets. Zou ideaal zijn als dat te combineren is :D

Sorry voor de domme vragen, maar ben me pas sinds kort aan het orienteren.
Op mijn Merida kan ik een Yepp zitje kwijt, Die zet ik soms achterop en dan ga ik met mijn dochter van 7 een rondje toeren :)

Ligt denk ik aan de bagagedrager, die ziet er wel een beetje fragieler uit, Ik zou even checken / navragen wat de maximale belasting is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeVadderF
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 28-11-2018
racinfo schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 17:54:
Ik ben van een lood-accu overgestapt op een LiFePO4 accu (van Ping) op 6 aug 2014 en heb hem inmiddels ruim 50x opgeladen. Ik rij hem steeds (bijna) leeg en laad hem dan weer helemaal vol.
's Winters staat ie 3 mnd op stal in halve laadtoestand (40-60%) en hoewel ik mij wel enige zorgen over dat stilstaan maak merk ik zeer weinig (of helemaal niets) van enige teruggang in capaciteit terwijl ik met veel gebruik van de duimgas vaak in de turbo stand fiets (mede door slechte benen).
Mijn accu is opgebouwd uit 12x 2P prismatische cellen (36volt-10A) en bevat een BMS met LED controle over de 12 paren, dit werkt prima. Ik laat hem nooit na het laden op de lader staan.
Ik laad de accu ook altijd helemaal vol kort voor ik vertrek.
Na de enkele rit van 18 km is de accu 3/4 van de lading kwijt.
Dan ligt hij 3 à 4 uur ( afhankelijk van de tegenwind ) aan de lader tot helemaal vol.
Soms laat ik hem 's nachts doorladen om de cellen te balanceren. Of dit goed is heb ik het raden naar, op de energiemeter is er alvast nauwelijks activiteit te zien ( constant 3 watt en dat blijft zo ).
Accu is opgebouwd uit 12x 2P cilindrische cellen ( 36 Volt - 10 Ah - 360 Wh ) en bevat een BMS.

Ik heb nu 500 km bij elkaar gefietst op enkele weken tijd en ben nog steeds zeer tevreden.
Vandaag heb ik mijn spatbord vooraan voorzien van een nieuwe stevige spatbordstang.
De originele stangen voldeden niet meer na montage van een 15 cm lange SKS spatlap.

Door deze spatlap kreeg de onderkant van het spatbord een ander zwaartepunt en bij hogere snelheid begon dit heen en weer te gaan tot de spatbordstangen zelfs de band raakten met een vervelend geluid tot gevolg.
Nu is alles terug stevig en kan ik er weer tegenaan.
Over de SKS spatlap ben ik overigens zeer tevreden, die houdt toch heel wat extra vuil en vocht tegen dat anders op de middenmotor terechtkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Mijn keus voor de PING LiFePO4 battery werd hoofdzakelijk bepaald door de vorm van deze battery en mede door de specificaties:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/13814150/Screenshot%202016-04-09%2012.11.26.png
https://dl.dropboxusercon...2016-04-09%2012.11.26.png

Suitable Wattage of Motor: up to 500 Watt
•Suitable Motor Controller: up to 25 Amps
•Applications: E-Bike, Electric Bike, E-Scooter, Electric Scooter
•Voltage: 36 Volts (38.4 Volts Nominal)
•Capacity: 10 Amp Hours
•Dimension: 135*105*155 mm / 5.3*4.1*6 inches
•Weight: 3.7 kg / 8.2 lbs
•Charging Voltage: 44-45 Volts
•Charging Current: <8 Amps (<10 Amps with High Rate BMS)
•Rated Discharging Amperage: 10 Amps
•Max Continuous Discharging Amperage: 20 Amps (50 Amps with High Rate BMS)
•Maximum Discharging Current: 60 Amps
•Discharging Cut-off Protection: 25-30 Amps (65-70 Amps with High Rate BMS)
•Lifecycle of the whole pack: >85% capacity after 1000 cycles. Lifecycle of single cell: >85% capacity after 1500 cycles, >70% capacity after 3000 cycles. (<1C discharge rate and <1C charge rate), Averagely 2000 Cycles

Edit1
Ik heb de battery in een zadeltas onder mijn zadel gemonteerd, incl. de controller. Reden was om het gewicht centraal in het midden van de fiets (en onopvallend ;) ) te houden.

[ Voor 11% gewijzigd door racinfo op 09-04-2016 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasszje

kaasszje

Vlassie1980 schreef op donderdag 07 april 2016 @ 16:45:
[...]

Helaas hij was niet aanwezig.
Nog wel op een trek xm700+ gereden.
Lekkere fiets, wat is die snelheid verslavend zeg...

Kortom bedankt voor de tip om te gaan kijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonnefreak
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 18-09 10:42
racinfo schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 12:18:
Mijn keus voor de PING LiFePO4 battery werd hoofdzakelijk bepaald door de vorm van deze battery en mede door de specificaties:

[afbeelding]
https://dl.dropboxusercon...2016-04-09%2012.11.26.png

Suitable Wattage of Motor: up to 500 Watt
•Suitable Motor Controller: up to 25 Amps
•Applications: E-Bike, Electric Bike, E-Scooter, Electric Scooter
•Voltage: 36 Volts (38.4 Volts Nominal)
•Capacity: 10 Amp Hours
•Dimension: 135*105*155 mm / 5.3*4.1*6 inches
•Weight: 3.7 kg / 8.2 lbs
•Charging Voltage: 44-45 Volts
•Charging Current: <8 Amps (<10 Amps with High Rate BMS)
•Rated Discharging Amperage: 10 Amps
•Max Continuous Discharging Amperage: 20 Amps (50 Amps with High Rate BMS)
•Maximum Discharging Current: 60 Amps
•Discharging Cut-off Protection: 25-30 Amps (65-70 Amps with High Rate BMS)
•Lifecycle of the whole pack: >85% capacity after 1000 cycles. Lifecycle of single cell: >85% capacity after 1500 cycles, >70% capacity after 3000 cycles. (<1C discharge rate and <1C charge rate), Averagely 2000 Cycles

Edit1
Ik heb de battery in een zadeltas onder mijn zadel gemonteerd, incl. de controller. Reden was om het gewicht centraal in het midden van de fiets (en onopvallend ;) ) te houden.
Wat kost nu zo'n accu. En een geschikte oplader hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BabyRattle
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 27-06 21:35
@ zonnefreak http://www.pingbattery.com/ voor die batterij zie ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goose
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-09 18:50

Ik heb die fietstassen ook maar gebruik die als boodschappentas en niet voor mijn ebike. Er kan lekker veel in en stapelen maar. Ik vind ze voor mijn ebike te groot en de flappen dan niet praktisch

Ik heb deze tassen van WIllex https://www.fietsweb.nl/n...bele-bagagetas-1200-zwart . Lekker veel vakken aan binnen- en buitenkant. Zodat je alle spullen een plekje kunt geven en makkelijk terug kunt vinden. Min werktas past er mooi in. De bovenkant is dicht te trekken en de flappen zijn goed af te sluiten. Verder een gele regenhoes. Geeft je wel het idee van een vakantiefietser maar daar heb ik lak aan.

Ortlieb tassen vind ik voor dagelijks gebruik niet praktisch. Ik heb voor de vakantie en voor de tandem wel de ortlieb tassen en dan al mee dan 20 jaar. Ze zijn sterk en waterdicht maar als je iets moet zoeken ligt het altijd onderin. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Grappig. Ik zit net gisteravond ook te kijken naar een goede fietstas.
Nu heb ik een tas van New Looxs van zo'n 10 jaar oud, die op deze lijkt: http://www.newlooxs.nl/nl...tino-office-bisonyl/5128/. Ik kan hem ook gewoon als schoudertas kan gebruiken; er zitten haken voor op de bagagedrager op, maar met mijn accu past hij niet lekker meer achterop (of hij moet onder de snelbinders).
Tegelijk is de tas nu ook echt versleten en ben ik op zoek naar iets nieuws.
Om alles nu in zo'n Ortlieb tas te doen, die heeft maar één vak. En ik wil eigenlijk wel een alles-in-1 oplossing. Er gaat nogal wat mee op een dag (tablet / broodtrommel, fruit, lader, drinkfles 1 liter), dus moet lekker ruim zijn.

Ik neig ernaar om weer een New Looxs te kopen, dan maar onder m'n snelbinders doen. Maar het systeem van die Ortlieb past dan wel weer goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baxlash
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Baxlash

Its a boy Genius!

Inmiddels een tweede generatie verder. Zowel ik als mijn vriendin zijn overgestapt van een omgebouwde Gazelle met bafang kit, naar Bosch pro met Nuvinci. Ik rijd nu op een Stevens ecaprille luxe, mijn vriendin op een Cube delhi SL500. We wilden beiden toch het gemak van niet meer hoeven schakelen.

De Nyon is voor recreatie een leuke toevoeging. Het systeem heeft duidelijk wel wat eigenaardigheden, maar de voordelen doen dit snel vergeten. Leuk om bij te houden hoeveel energie je zelf in het systeem stopt (en dus verbrand). Met een losse fietscomputer/navi had ik dit niet.

Ik heb nu 2 gazelle fietsen in de weg staan, met Bafang motor, gashendel, 7ah accu's en programmerkabel. Stiekem zou ik ze wel willen houden omdat er weinig kilometers op staan, maar geen plek voor helaas. Op marktplaats zetten heb ik niet echt trek in.

Ik lijk ze op Vraag & aanbod niet te kunnen plaatsen, of vergis ik me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wobcat
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-09 05:39
Baxlash schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 21:25:

.....................

Ik heb nu 2 gazelle fietsen in de weg staan, met Bafang motor, gashendel, 7ah accu's en programmerkabel. Stiekem zou ik ze wel willen houden omdat er weinig kilometers op staan, maar geen plek voor helaas. Op marktplaats zetten heb ik niet echt trek in.

Ik lijk ze op Vraag & aanbod niet te kunnen plaatsen, of vergis ik me?
Advertentie mag hier geplaatst denk ik --> Vraag & Aanbod overig

Hij viel uit de boot, het duurde maar even. Nu is hij dood, de rest van zijn leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

zonnefreak schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 16:47:
[...]

Wat kost nu zo'n accu. En een geschikte oplader hiervoor?
$318,- incl lader van 2.5 Amp., excl verzkst. Een 5 Amp kan ook tegen meerprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inhetveld
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 15-01-2021
Of deze http://www.ebike-solution...degeraet-bis-zu-8a-1.html

Is wat duurder maar kun je lang meedoen en 36v 8ah laden 48v 7ah per uur en is programeerbaar.

http://www.ebikes.ca/cycle-satiator.html

[ Voor 8% gewijzigd door inhetveld op 10-04-2016 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baxlash
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Baxlash

Its a boy Genius!

Wobcat schreef op zondag 10 april 2016 @ 09:57:
[...]

Advertentie mag hier geplaatst denk ik --> Vraag & Aanbod overig
Bedankt, gelukt. Ik wist nog niet van het bestaan af. Aan te reacties in dat topic te zien, ben ik niet de enige. ;)

http://gathering.tweakers...message/46478423#46478423

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netvista
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-09 18:10
Weet iemand het precies verschil tussen de Riese & Muller blue label Charger GS NuVinci HS, model 2016 en het eerdere model van deze fiets?

Het eerdere model is nu her en der in de aanbieding voor rond de 2800 euro. Is dat een verstandige koop of wegen de voordelen van het nieuw model zwaarder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
netvista schreef op maandag 11 april 2016 @ 10:54:
Weet iemand het precies verschil tussen de Riese & Muller blue label Charger GS NuVinci HS, model 2016 en het eerdere model van deze fiets?

Het eerdere model is nu her en der in de aanbieding voor rond de 2800 euro. Is dat een verstandige koop of wegen de voordelen van het nieuw model zwaarder?
Volgens mij is het oudere model standaard voorzien van een 400Wh accu terwijl het 2016 model een 500Wh accu heeft.

Dus als je hem voor woon-werk wilt gaan gebruiken en niet verder dan 20~25 km ver hoeft dan kan het wel eens interessant worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piwakawaka
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-09 15:33
Verwijderd schreef op zondag 20 maart 2016 @ 14:57:
[...]

De perfecte forsenfiets is deze;
http://www.elektrofahrrad...lblut-500-28#.Vu6szuLhCUk

De Flyer Vollblut, met 500W Panasonic achterwielmotor. Beter wordt het niet. Helaas niet RDW te keuren in NL.

[...]
Waarom zou deze niet door het RDW goedgekeurd worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zitten volgens de Flyer dealer onderdelen op die we in NL niet kennen, de RDW wil de fiets dan niet goedkeuren. Flyer heeft om die reden de NLse markt voor wat betreft speed pedelecs gelaten voor wat ie is. Graag of niet enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Laatst online: 16:52

OgWok

U.N.C.L.E.

Dan willen wij natuurlijk graag weten wat die onderdelen zijn; cq eraf halen. Makkelijk toch.
Turbo Boost knop? Kit bedieningspaneel....

Afbeeldingslocatie: http://www.geocities.ws/slickdsm/1KARRall.gif

;)

[ Voor 29% gewijzigd door OgWok op 11-04-2016 13:14 ]

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
piwakawaka schreef op maandag 11 april 2016 @ 12:49:
[...]

Waarom zou deze niet door het RDW goedgekeurd worden?
Heeft geen typegoedkeuring gekregen, meestal levert een fabrikant de documenten gelijk mee of regelt de fietsenmaker de kentekenregistratie. Flyer heeft dat dus niet gedaan en dat maakt het een lastig verhaal.

Verder een mooie fiets natuurlijk, maar wederom een matige capaciteit accu van 412Wh...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - oblomov -
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 11 april 2016 @ 12:58:
Zitten volgens de Flyer dealer onderdelen op die we in NL niet kennen, de RDW wil de fiets dan niet goedkeuren. Flyer heeft om die reden de NLse markt voor wat betreft speed pedelecs gelaten voor wat ie is. Graag of niet enzo.
Absurd eigenlijk. Ben benieuwd welke onderdelen.

Heb ergens gelezen (hier?) dat het voor een fabrikant ook een vrij kostbare gelegenheid is om per model een RDW goedkeuring te krijgen.

Overigens, verkoopt Flyer ook in Duitsland geen speed pedelecs dacht ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salipander

Eén verschil doet er wat mij betreft wel toe: de accu is nog 400Wh op het vorige model; nu is hij 500Wh. Van die 1000 Euro korting kun je zelf natuurlijk ruimschoots een tweede accu bijkopen en dan heb je nog veel meer capaciteit ook. Ik zou het doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netvista
Ok, thanks !. Ik zie net dat het om een cruiser gaat overigens...geen charger... Dus dat is wel weer jammer. Ik kijk nog even verder naar eventuele alternatieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok was onlangs bij de fm en ik zag hem staan..een dijk van een fiets,prachtig in het matzwart met de nieuwe Nuvinci 380 naaf voor een groter bereik i c m de GATES aandrijfriem ! En 500 w accu

Zeer brede banden voor een comfortabel weggedrag. (GS)
Het eerdere model de R&M Charger HS is naar mijn idee gewoon in het programma,,echter nu ook met de 380 naaf i p v de 360.
Alleen zijn prijs van 4389 euro is even schrikken.

Dan is de aanbieding van 2800 euro met de 400w accu eigenlijk een koopje !!

Ik gebruik al bijna 2 jaar een R&M Charger HS.
Sinds vorige week een verende zadelpen erop gezet van G1 Schulz (speedfitter) en ik moet zeggen,elke oneffenheid in de weg wordt perfect gladgestreken. ... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

netvista schreef op maandag 11 april 2016 @ 21:55:
Ok, thanks !. Ik zie net dat het om een cruiser gaat overigens...geen charger... Dus dat is wel weer jammer. Ik kijk nog even verder naar eventuele alternatieven.
Kijk eens bij tweewieler van Doorn op internet......Daar staat wel wat bij dacht ik zo (CHARGER HS overjarig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

- oblomov - schreef op maandag 11 april 2016 @ 19:07:
[...]

Absurd eigenlijk. Ben benieuwd welke onderdelen.

Heb ergens gelezen (hier?) dat het voor een fabrikant ook een vrij kostbare gelegenheid is om per model een RDW goedkeuring te krijgen.

Overigens, verkoopt Flyer ook in Duitsland geen speed pedelecs dacht ik!
Op de Duitse Flyer site wordt de Vollblut met 500W Panasonic motor wel beschreven met prijs:
https://www.swissflyer.de/ebikes-modelle/flyer-vollblut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjb85
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12-08 13:22
Verwijderd schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 07:57:
[...]

Op de Duitse Flyer site wordt de Vollblut met 500W Panasonic motor wel beschreven met prijs:
Flyer speed pedelecs worden inderdaad wel verkocht in Duitsland. De FM waar ik mijn speed pedelec heb gekocht (zit in Duitsland) verkoopt ze namelijk ook. Hij gaf echter direct aan dat hiervoor in NL geen goedkeuring gegeven werd door het RDW. Dus deze maar links laten liggen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - oblomov -
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 07:57:
Duidelijk, ik heb mij vergist. :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JellBro
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22-05 08:39
Als ik mij niet vergis, zag ik bij Kocken in Boxmeer de R&M Charger [vorig model] goedkoper staan dan hierboven wordt geschreven. Het is maar een tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vverbeke
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
Dit weekend in Zeeland gezeten. E-bikes gehuurd en fietskar eraan gehangen. Oude Sparta's met voorwielmotor en maar twee standen (eco en boost), iets heel anders dan mijn Trek met Bosch middenmotor waarmee ik zonder problemen de kar trek. Felle tegenwind en een fietskar met twee kinderen in waren de eerste 20 km geen probleem, maar toen zat de batterij op de helft en leek de motor heel wat minder vermogen kunnen leveren. Met die zware kar en het strakke tegenwindje heb ik toen wel mijn eigen fiets gemist :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netvista
JellBro schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 10:04:
Als ik mij niet vergis, zag ik bij Kocken in Boxmeer de R&M Charger [vorig model] goedkoper staan dan hierboven wordt geschreven. Het is maar een tip.
Dat klopt inderdaad, alleen hebben zij hem helaas niet meer in de juiste framemaat. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - oblomov -
  • Niet online
@netvista, hoe lang ben je en welke framemaat denkt je nodig te hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piwakawaka
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-09 15:33
gjb85 schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 07:59:
[...]

Flyer speed pedelecs worden inderdaad wel verkocht in Duitsland. De FM waar ik mijn speed pedelec heb gekocht (zit in Duitsland) verkoopt ze namelijk ook. Hij gaf echter direct aan dat hiervoor in NL geen goedkeuring gegeven werd door het RDW. Dus deze maar links laten liggen
Volgens mij bestaat er iets van een Europese TypeGoedkeuring (ETG). Deze geldt voor ebikes die harder dan 25 km/u kunnen.
Tenminste volgens https://www.raivereniging...n-europese-wetgeving.html

M.a.w. je zou hem toch naar NL kunnen importeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netvista
- oblomov - schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 15:11:
@netvista, hoe lang ben je en welke framemaat denkt je nodig te hebben?
Ik ben 1,89, dus framemaat 56 of 60 waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

netvista schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 20:16:
[...]

Ik ben ook 1.89 en heb framemaat 62, dus dat klopt aardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
[...]

De maatindeling bij de Charger is anders vanwege het sloped frame. Maatje M is bijvoorbeeld al goed voor iemand tot 1,95 :)

https://www.fietsenwinkel...s-heren-45km?sqr=charger&

Weet niet of dit helemaal correct is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - oblomov -
  • Niet online
Zoals Vlassie al schreef hanteert Riese & Müller voor de Bluelabel Charger serie een afwijkend maatsysteem.
De Charger Touring HS is verkrijgbaar in de framehoogten: 46, 49 en 53 cm.

Ik heb de R&M Charger Touring in de framehoogte 46 en ben 1.76 m lang. Mij 'gewone' fiets, een Koga, heeft framehoogte 57 cm

http://nl.r-m.de/bike/charger-touring-hs/ iets naar beneden scrollen naar Geometrieën.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netvista
Bedankt voor de info!

Het is een kwestie van uitproberen om er achter te komen wat de juiste maat is denk ik. Het hoeft overigens niet perse een R&M te worden, maar dit is de fiets waar ik toevallig tegenaan liep bij mijn zoektocht naar een geschikte fiets en de prijs was gewoon goed natuurlijk.

Andere opties tot nog toe zijn een Bulls Green mover E45 en een Stromer ST1. Deze zitten alleen wel echt aan de top van mijn budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - oblomov -
  • Niet online
Je schreef: Dat klopt inderdaad, alleen hebben zij hem helaas niet meer in de juiste framemaat.
Ben benieuwd welke framehoogte ze dan wel hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netvista
- oblomov - schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 21:18:
Je schreef: Dat klopt inderdaad, alleen hebben zij hem helaas niet meer in de juiste framemaat.
Ben benieuwd welke framehoogte ze dan wel hebben!
De charger alleen in 46 , de cruiser in 51 & 52 ( volgens de site ). Alleen de site is nogal brak, dus ik weet niet in hoeverre de rest van de info klopt. Bij de R&M cruiser staan bijvoorbeeld de specs van een Koga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - oblomov -
  • Niet online
Je schrijft 52, maar ik neem aan dat je 56 bedoeld!

Dat heb je goed gezien, die Charger 46 is voor 1.89 cm te klein en dat betreft ook de Cruiser 51 & 56.
Voor de Charger met die sloping bovenbuis hanteren ze het MTB maatsysteem, ofschoon het geen MTB is en voor de Cruiser het voor 'gewone' fietsen gebruikelijke maatsysteem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-09 22:05
Ik heb net de nieuwe Vanmoof Electrified S in preorder besteld. Lijkt me een mooie fiets voor 15km woonwerk verkeer (1 richting).

Ook mooi dat je 'm op US-setting kan zetten, wat ondersteuning tot 32 km/u geeft. Vraag me nog wel iets af.

Stel dat je de instelling zet op bv ondersteuning tot 27 km/u (standje 3 in us setting, 17mph). Kun je dan als je goed doortrapt nog 30km/u fietsen of wordt alle extra energie boven die 27 dan teniet gedaan en van de ondersteuning afgehaald.

Of als je een beetje getraind bent met wielrennen, fiets je dan in een lagere stand sneller en met meer bereik of wordt het dan gewoon heel licht trappen voor je.

https://preorder.vanmoof.com?ct-referral-code=elEA8PuV met vanmoof100 als promocode krijg je 100 euro extra korting, mocht je ook willen bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netvista
@ oblomov, ik schrijf 52 omdat het ook zo op de website vermeld staat. Aangezien de vermelde specs ook niet overeenkomen met de betreffende fiets is het idd goed mogelijk dat het 56 moet zijn ipv 52.

Ik geef ze morgen wel een belletje om even te informeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvanderkroon
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
StanTheMan schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 22:09:
Ik heb net de nieuwe Vanmoof Electrified S in preorder besteld. Lijkt me een mooie fiets voor 15km woonwerk verkeer (1 richting).
Mooie stadsfiets maar vraag mij af hoe handig een elektrische fiets zonder versnellingen is (of heeft hij toch versnellingen?) daarnaast blijkt dat chaingliders van dit type vaak aanlopen. Dan toch liever een carbon drive dat past ook beter bij het design.

LG-HM051MR-U44 | Daalderop DUO 50l | 1500 WP Zuid | gasloos '23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjb85
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12-08 13:22
piwakawaka schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 15:31:
[...]

Volgens mij bestaat er iets van een Europese TypeGoedkeuring (ETG). Deze geldt voor ebikes die harder dan 25 km/u kunnen.
Tenminste volgens https://www.raivereniging...n-europese-wetgeving.html

M.a.w. je zou hem toch naar NL kunnen importeren?
En dat is nu juist hetgeen dat ontbreekt bij de Flyer's als ik me niet vergis. Die hebben geen ETG en (mede) daarom krijg je ze bij de RDW niet door de keuring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonnefreak
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 18-09 10:42
Goedemorgen,

Weet er iemand van jullie misschien een goede oplossing tegen het windlawaai van de fietshelm.
Als ik 40km/h fiets dan maakt hij af en toe zo veel windgeruis dat ik het achterop komende verkeer ook niet meer hoor omdat het overstemd word.

Ik ben ik het bezit van deze helm

http://www.futurumshop.nl...-mat-wit-universeel.phtml

Misschien zijn er wel goede oplossingen voor maar ik ken deze niet. Om nou oordoppen in te gaan doen is ook wel weer het andere uiterste volgens mij. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zonnefreak schreef op woensdag 13 april 2016 @ 08:54:
Goedemorgen,

Weet er iemand van jullie misschien een goede oplossing tegen het windlawaai van de fietshelm.
Als ik 40km/h fiets dan maakt hij af en toe zo veel windgeruis dat ik het achterop komende verkeer ook niet meer hoor omdat het overstemd word.

Misschien zijn er wel goede oplossingen voor maar ik ken deze niet. Om nou oordoppen in te gaan doen is ook wel weer het andere uiterste volgens mij. :)
Isoleren met PUR-schuim. Of een andere helm kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ko de Boswachter
zonnefreak schreef op woensdag 13 april 2016 @ 08:54:
Goedemorgen,

Je bent me net voor met deze vraag. Ik rij zelf met deze helm en ook ik zin op een manier om het lawaai om mijn oren in te perken. Luxe probleem natuurlijk maar daarom niet minder vervelend. Ben benieuwd hoe anderen daar mee om gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:28
Cat ears. Ziet er niet uit maar werkt perfect.

http://www.cat-ears.com/

[ Voor 24% gewijzigd door wmeester op 13-04-2016 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2green
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15-09 19:11
netvista schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 21:04:
Bedankt voor de info!

Het is een kwestie van uitproberen om er achter te komen wat de juiste maat is denk ik. Het hoeft overigens niet perse een R&M te worden, maar dit is de fiets waar ik toevallig tegenaan liep bij mijn zoektocht naar een geschikte fiets en de prijs was gewoon goed natuurlijk.

Andere opties tot nog toe zijn een Bulls Green mover E45 en een Stromer ST1. Deze zitten alleen wel echt aan de top van mijn budget.
Let ook op de trapondersteuning bij snelheden boven de 35 km/uur. Dit verschilt nogal per fiets en type motor. wil je echt 40/45 rijden op de lange stukken, dan zit je al snel vast aan een 500watt motor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ko de Boswachter
Bedankt voor de tip. Gelijk maar een paar besteld. Gebruikerservaringen op Amazon zijn positief dus ze zullen vast iets doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:28
Ko de Boswachter schreef op woensdag 13 april 2016 @ 10:48:
[...]

Bedankt voor de tip. Gelijk maar een paar besteld. Gebruikerservaringen op Amazon zijn positief dus ze zullen vast iets doen.
Het is voor mij het verschil tussen met oor-pijn aankomen op het werk of zonder oor-pijn aankomen op het werk.
In de winter heb ik standaard oorwarmers op, dan geen cat-ears maar in de zomer met 25 graden met oorwarmers op fietsen staat een beetje raar. Dan is dit een prima alternatief. Je zou denken 'dat maak ik zelf wel' maar de prijs is niet dusdanig hoog dat dat snel loont. Ik heb ze nu drie jaar en wil niet zonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperpanter2
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-09 16:55
gjb85 schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 07:59:
[...]

Flyer speed pedelecs worden inderdaad wel verkocht in Duitsland. De FM waar ik mijn speed pedelec heb gekocht (zit in Duitsland) verkoopt ze namelijk ook. Hij gaf echter direct aan dat hiervoor in NL geen goedkeuring gegeven werd door het RDW. Dus deze maar links laten liggen :P
Ben benieuwd hoe duitse toeristen die hier in nederland op rijden worden behandeld door de politie.
Spreek je een beetje duits?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-09 22:05
jvanderkroon schreef op woensdag 13 april 2016 @ 07:39:
[...]

Mooie stadsfiets maar vraag mij af hoe handig een elektrische fiets zonder versnellingen is (of heeft hij toch versnellingen?) daarnaast blijkt dat chaingliders van dit type vaak aanlopen. Dan toch liever een carbon drive dat past ook beter bij het design.
Van wat ik ervan begrijp zijn er 2 versnellingen, met automatisch schakelen bij 18 km/u.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
Wij hebben ze ook. Echt geweldig, het verschil is bizar.. 8)

Jammer dan dat je er potsierlijk uitziet, ik kan weer met mijn vrouw praten als we fietsen. IDGAF, ik hoef er niet mee het schoolplein op :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2green schreef op woensdag 13 april 2016 @ 10:19:
[...]

Let ook op de trapondersteuning bij snelheden boven de 35 km/uur. Dit verschilt nogal per fiets en type motor. wil je echt 40/45 rijden op de lange stukken, dan zit je al snel vast aan een 500watt motor.
Met een 350 w BOSCH performance rijd ik gemakkleijk 40/42 km/h onafgebroken zonder moeite !
23km enkele reis en veelal lange trajecten in ruim 30 minuten. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Poezenbeest
netvista schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 22:37:
@ oblomov, ik schrijf 52 omdat het ook zo op de website vermeld staat. Aangezien de vermelde specs ook niet overeenkomen met de betreffende fiets is het idd goed mogelijk dat het 56 moet zijn ipv 52.

Ik geef ze morgen wel een belletje om even te informeren.
Misschien vreemde vraag, maar waarom laat je je niet eerst opmeten? Een beetje serieuze FM heeft een pasfiets en kan de ideale maten zo instellen en daar het juiste frame bij zoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netvista
Geen vreemde vraag hoor, maar het ging initieel om overjarige R&M modellen. Bij de meeste FM's is deze nog maar in 1 maat beschikbaar, dus veel keuze is er niet in dat opzicht.

Daarnaast heeft 2green idd ook een goed punt. Ik ben meer op zoek naar een fiets waarbij ik "op mijn sloffen" de 40-45 km/h kan halen en voor langere tijd kan volhouden. Volgens de berichten is dat bij de R&M toch nog flink doortrappen om dat te halen.

Dus ik heb mijn budget wat bijgesteld en twijfel nu nog tussen de Stromer st1 ( power 48 ) en de Bulls E45. Beiden 500W motoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
Betreft Riese und Muller en maatvoering:

Hoe er rekening mee dat Riese und Muller effectief eigenlijk maar twee maten biedt. Zowel bij de Cruiser als de Charger is er nauwelijks verschil tussen de middelste en de grootste maat. De langere zitbuis maakt voor je zithouding niets uit, dat is alleen cosmetisch.

Belangrijkste waarden voor het passen zijn stack en reach. Deze bepalen de geometrie, want de positie van je zadel is erg flexibel (Zadelpen omhoog/omlaag, zadel naar voren/naar achteren).

Stack: hoogte balhoofd loodrecht gemeten vanaf het bracket.
Reach: afstand horizontaal tussen top balhoof en bracket (dus een denkbeeldige lijn vanaf je bracket recht omhoog. Vanaf dat punt ga je loodrecht naar je balhoofd).

De stack en reach zijn niet vermeld, maar er staan genoeg maten om dat te kunnen af leiden.De stack is bij de R&M bij de M en L gelijk, de reach verschilt minimaal (vermoedelijk 1cm).

Overigens ga ik er nu vanuit dat R&M de maten goed heeft aangegeven, helaas is dit bij veel fabrikanten niet even betrouwbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
netvista schreef op donderdag 14 april 2016 @ 08:09:
Geen vreemde vraag hoor, maar het ging initieel om overjarige R&M modellen. Bij de meeste FM's is deze nog maar in 1 maat beschikbaar, dus veel keuze is er niet in dat opzicht.

Daarnaast heeft 2green idd ook een goed punt. Ik ben meer op zoek naar een fiets waarbij ik "op mijn sloffen" de 40-45 km/h kan halen en voor langere tijd kan volhouden. Volgens de berichten is dat bij de R&M toch nog flink doortrappen om dat te halen.

Dus ik heb mijn budget wat bijgesteld en twijfel nu nog tussen de Stromer st1 ( power 48 ) en de Bulls E45. Beiden 500W motoren.
Dan zou mijn persoonlijke keus toch de ST1 zijn, heeft wel wat minder accu-capaciteit als de Bulls maar de Bulls schijnt minder betrouwbaar te zijn. Daarnaast oogt de ST1 heel wat mooier :)
roffeltjes schreef op donderdag 14 april 2016 @ 08:09:
Betreft Riese und Muller en maatvoering:

Hoe er rekening mee dat Riese und Muller effectief eigenlijk maar twee maten biedt. Zowel bij de Cruiser als de Charger is er nauwelijks verschil tussen de middelste en de grootste maat. De langere zitbuis maakt voor je zithouding niets uit, dat is alleen cosmetisch.

Belangrijkste waarden voor het passen zijn stack en reach. Deze bepalen de geometrie, want de positie van je zadel is erg flexibel (Zadelpen omhoog/omlaag, zadel naar voren/naar achteren).

Stack: hoogte balhoofd loodrecht gemeten vanaf het bracket.
Reach: afstand horizontaal tussen top balhoof en bracket (dus een denkbeeldige lijn vanaf je bracket recht omhoog. Vanaf dat punt ga je loodrecht naar je balhoofd).

De stack en reach zijn niet vermeld, maar er staan genoeg maten om dat te kunnen af leiden.De stack is bij de R&M bij de M en L gelijk, de reach verschilt minimaal (vermoedelijk 1cm).

Overigens ga ik er nu vanuit dat R&M de maten goed heeft aangegeven, helaas is dit bij veel fabrikanten niet even betrouwbaar.
Met mijn lengte is de goede maat vinden ook wel een dingetje. Ik rij nu zelf op een Merida met framemaat 61 met mijn 1,99 m lengte. Moet zeggen dat dit me prima bevalt.

Een Stromer ST1 is alleen leverbaar tot 20 inch, dus 51 cm. @Roffeltjes: Is dat te klein? Lijkt mij wel namelijk, of kan dit nog worden opgelost door andere stuurpen/zadelpen?
Stromer komt ook met een ST2 in 22 inch las ik, maar dat is een beetje financieel out of reach :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ko de Boswachter
Vlassie1980 schreef op donderdag 14 april 2016 @ 09:26:
Een Stromer ST1 is alleen leverbaar tot 20 inch, dus 51 cm. @Roffeltjes: Is dat te klein? Lijkt mij wel namelijk, of kan dit nog worden opgelost door andere stuurpen/zadelpen?
Stromer komt ook met een ST2 in 22 inch las ik, maar dat is een beetje financieel out of reach :P
Even mijn ervaring met de 20 inch ST1: ik ben zelf 1.81 m lang en ik zit prettig op dit frame wat me wel verbaasde aangezien al mijn andere fietsen een stuk groter zijn dan die 51 cm. Let op dat de enige variatie die je bij de ST1 hebt, de hoogte van het zadel is. De voorbouw kan wellicht vervangen worden maar die lijkt specifiek voor Stromer ontworpen dus een ander exemplaar (langer/korter/hoger/lager) zal waarschijnlijk ook bij hun vandaan moeten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - oblomov -
  • Niet online
Ko de Boswachter schreef op donderdag 14 april 2016 @ 09:36:
Even mijn ervaring met de 20 inch ST1: ik ben zelf 1.81 m lang en ik zit prettig op dit frame wat me wel verbaasde aangezien al mijn andere fietsen een stuk groter zijn dan die 51 cm.
De 20 inch maatvoering van de ST1 lijkt op de bij MTB fietsen gebruikelijke maatvoering en dan komt die 20 inch overeen met je lengte van 1.81 m.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salipander
netvista schreef op donderdag 14 april 2016 @ 08:09:

Bedenk wel dat je reistijd niet echt veel korter wordt als je topsnelheid een paar kilometer hoger ligt. Je gemiddelde neemt niet evenredig toe, dus is het je al dat (Stromer) geld wel waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JellBro
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22-05 08:39
salipander schreef op donderdag 14 april 2016 @ 11:11:
[...]

Bedenk wel dat je reistijd niet echt veel korter wordt als je topsnelheid een paar kilometer hoger ligt. Je gemiddelde neemt niet evenredig toe, dus is het je al dat (Stromer) geld wel waard?
Inderdaad dit ! Als het op een afstand van 20km misschien maar 5 minuten winst maakt... tja.

Ik reed op de R&M bijna altijd stand "sport" en dan hard bijtrappen, maar de laatste tijd eigenlijk steeds meer
op "tour" en dat kost me dan 5 minuten extra, maar minder batterij. Snelheid is mooi, maar rond
30km/u is al vlot zat [persoonlijke mening].

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasszje

kaasszje

JellBro schreef op donderdag 14 april 2016 @ 11:44:
[...]

Inderdaad dit ! Als het op een afstand van 20km misschien maar 5 minuten winst maakt... tja.

Ik reed op de R&M bijna altijd stand "sport" en dan hard bijtrappen, maar de laatste tijd eigenlijk steeds meer
op "tour" en dat kost me dan 5 minuten extra, maar minder batterij. Snelheid is mooi, maar rond
30km/u is al vlot zat [persoonlijke mening].
maar voor rond de 30 km/h heb je dan nog wel een speed pedelec nodig, of kan je dat ook af met een gewone ebike ?
Puur uit interesse

Aangezien ik nog heel hard zit te twijfelen of het het prijs verschil waard is...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zanac-ex
kaasszje schreef op donderdag 14 april 2016 @ 11:50:
[...]

maar voor rond de 30 km/h heb je dan nog wel een speed pedelec nodig, of kan je dat ook af met een gewone ebike ?
Puur uit interesse

Aangezien ik nog heel hard zit te twijfelen of het het prijs verschil waard is...
Het ligt helemaal aan je situatie.
Stads verkeer? Stoppen voor een stoplicht, minuut wachten op groen en dan door naar het volgende stoplicht?
Of een lange rechte weg in de polder waar je lekker door kunt stomen op de tour stand?

In mijn geval is het een 50/50 mix met een gemiddelde van 28Km en is het de investering helemaal waard.
(En in het geval ik achter lig op schema gaat de Turbo aan)

[ Voor 5% gewijzigd door Zanac-ex op 14-04-2016 12:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vlassie1980
kaasszje schreef op donderdag 14 april 2016 @ 11:50:
[...]

Puur uit interesse

Dat ligt er ook een beetje aan hoe je zelf conditioneel bent.
Boven de 26 km/u is bij een normale pedelec geen ondersteuning meer, je moet dan dus alles zelf doen.

Met mijn Merida is het ook nog eens zo dat ik met een interne overbrenging in de motor te maken heb waardoor er dus extra verlies is. Windje mee kan ik soms constant boven de 30 blijven maar windje tegen lukt me dat niet.
Voor een afstandje Zoetermeer - Den Haag is een Speed Pedelec ten opzichte van een normale Pedelec niet zo heel veel voordeel. Gaat je misschien 5 a 10 minuten voordeel opleveren. Je moet ook goed oppassen in de stad, want 25 km/u is daar al hard.

Ben nu zelf een beetje aan het "trainen" want ik heb volgende week zaterdag een mountainbike clinic. Gisteren de complete route zonder ondersteuning gefietst terwijl mijn gemiddelde snelheid hetzelfde was :+
Vandaag toch maar even de ECO aangeknald.

EDIT: Dit kan niet anders dan een verlate 1 april zijn:
http://www.e-bikeandtrekk...mt-e-bikes-in-beslag.html

[ Voor 6% gewijzigd door Vlassie1980 op 14-04-2016 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoki1985
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13:47
Ik ben nu ook aan het kijken om met de fiets naar het werk te gaan.
Echter ik moet 35,5 km afleggen om van thuis tot het werk te geraken.

Graag had ik dit in minder dan 1 uur gedaan, dus kom ik op een speed pedelec uit.
Ik had de gazelle CityZen Speed in gedachte.

Ik zie op hun site dat het actiebereik van turbo 35 km is. Dit is dus heel nipt.

Heeft iemand hier ervaring met deze fiets en zijn bereik op topsnelheid?
Pagina: 1 ... 89 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.