BabyRattle schreef op zondag 03 april 2016 @ 13:28:
Dat de snelheid tijdens voor 15 hoogstends 20 minuten fietsrit wat hoger is maakt mij niet meteen levensmoe pffffffff en met wat hoger bedoel ik 50km p/u en bij afdalingen waarschijnlijk 55km p/u. Waar niemand anders last van zal hebben
@ BabyRattle, ik kan je volgen in je gedachtengang dat je een Bafang ombouwset overweegt omdat je technisch bent aangelegd, en dat de Bafang veel mogelijkheden heeft qua instellingen is een feit.
Dat waren ook voor mij doorslaggevende elementen om hiervoor te kiezen.
Al heb ik de instellngen momenteel nog niet aangepast wegens niet nodig, de fiets rijdt nu al heel lekker dus waarom dingen veranderen en risico's nemen ( verbrande controllers, garantieverlies, enz ... ) ?
Met uw gedachtengang betreffende snelheid + keuze fiets ben ik het niet eens en begrijp de reacties van de andere mensen hier dus maar al te goed.
Je spreekt over snelheden van 50 - 55 km/u alsof dit allemaal weinig voorstelt en normaal is ...
Het tegendeel is echter waar, dat zijn echt grote snelheden die het tijdig reageren / stoppen op een onverwachte hindernis helemaal niet meer mogelijk maken.
Als je uw korte rit van 13 km rijdt met een kruissnelheid van 35 km/u zal je snel op uw bestemming zijn, probeer het maar eens en zie wat het geeft.
Mijn vorige fiets was ook zoals die op uw foto, een gewone stadsfiets met een relatief slap frame + V-brakes.
Met het 25km/u setje van V-fiets erop gemonteerd viel dit nog wel mee en ik heb er 4 jaar mee gereden.
Echter voor de Bafang set wist ik dat deze fiets ontoereikend was, vandaar de keuze gemaakt om een andere sterkere fiets met betere remmen aan te schaffen.
Ik hoop dat je hier allemaal op zijn minst toch even bij stilstaat en alles eens goed overweegt.
De tips van de ervaren fietsers hier zijn goedbedoeld, daar twijfel ik niet aan want ik lees hier reeds lang mee
Uw idee om ineens 2 motoren aan te kopen vind ik dan weer heel goed, zodanig goed dat ik momenteel zelf ook overweeg om een 2e motor aan te kopen.
Ik weet ondertussen uit ervaring hoe gemakkelijk je de motor kunt in- en uitbouwen, dus nogmaals een schitterend idee.
Zo kom je nooit in de problemen want nu het stilaan zomer wordt wil ik elke werkdag naar het werk kunnen fietsen en als je dan opeens met motorproblemen geconfronteerd wordt met uitval tot gevolg lijkt me dit echt balen ...
Tenslotte wens ik je veel succes met de te maken keuzes en laat gerust iets horen tijdens of na de ombouw.
Ik zal dit met grote interesse volgen.
De Sparta E-speed die zonnefreak laat zien wordt momenteel door een collega van mij overwogen.
Lijkt me zeker een treffelijke fiets met 350 Watt motor en hydro remmen.
[
Voor 8% gewijzigd door
DeVadderF op 03-04-2016 17:16
]