Het grote elektrischefietsentopic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 88 ... 102 Laatste
Acties:
  • 791.609 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salipander
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 03-08 23:56
55 km/u 8)7 Doe normaal, dat wordt je dood.
Hou het bij 35-40 km/u en zorg dan nog steeds voor een lader op je werk. Tegenwind vreet heel veel op, je zit dan gauw boven de 20 Wh/km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-02-2022

racinfo

E-MTB

roffeltjes schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 18:03:
Dat zijn compleet verschillende beestjes, wat zijn je wensen?

- Welke snelheid wil je halen?
- Derrie of liever niet?
- Kan je leven met Magura velgremmen of wil je per se schijfremmen?
Qua snelheid stel ik geen bijzondere eisen; rond 35 km/h maximum zou prima zijn, ga waarschijnlijk toch niet sneller fietsen dan gemiddeld 22 km/h.
Soort remmen maakt mij niet uit, ze moeten wel goed zijn. Met schijfremmen heb ik echter veel piepende ervaringen, niet echt leuk in stadsverkeer.
Accu liefst in midden van de fiets.
Wat wel belangrijk is de wegrij ondersteuning, kan niet echt kracht meer zetten, rotatie (sensor) prefereer ik boven trapkracht sensor.
Derailleur versnelling heeft mijn voorkeur.

Daarom heb ik ook de bbs02 A 350w op het oog omdat ik dan alles zelf kan regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:29

OgWok

U.N.C.L.E.

racinfo schreef op zondag 03 april 2016 @ 08:35:
[...]
........

Daarom heb ik ook de bbs02 A 350w op het oog omdat ik dan alles zelf kan regelen.
Wat kan je zoal dan allemaal zelf regelen? (kan dat bv. bij de 500W types niet?)

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

OgWok schreef op zondag 03 april 2016 @ 09:20:
[...]

Wat kan je zoal dan allemaal zelf regelen? (kan dat bv. bij de 500W types niet?)
Ongetwijfeld, maar mijn voorkeur gaat uit naar de 350W uitvoering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

racinfo schreef op zondag 03 april 2016 @ 09:52:
[...]
Ongetwijfeld, maar mijn voorkeur gaat uit naar de 350W uitvoering.
De vraag is/was: wat wil je zelf allemaal kunnen regelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

OgWok schreef op zondag 03 april 2016 @ 10:33:
[...]

De vraag is/was: wat wil je zelf allemaal kunnen regelen?
Wat je op de BBS01/02 zelf kunt instellen is in voorgaande berichten al uitgebreid beschreven, maar wat je in het bijzonder zelf kunt regelen is dmv de duimgas je snelheid.

Voortvloeiende hieruit zou ik willen weten op welke merkfietsen je dat ook kunt. Ik meende dat de Stromer ST1 als optie een gasregelaar heeft.

[ Voor 17% gewijzigd door racinfo op 03-04-2016 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17:12
racinfo schreef op zondag 03 april 2016 @ 08:35:
[...]
Wat wel belangrijk is de wegrij ondersteuning, kan niet echt kracht meer zetten, rotatie (sensor) prefereer ik boven trapkracht sensor.
Dan kijk je naar zelfbouw. Bovenstaande fietsen hebben allen een trapkrachtsensor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

roffeltjes schreef op zondag 03 april 2016 @ 12:32:
[...]

Dan kijk je naar zelfbouw. Bovenstaande fietsen hebben allen een trapkrachtsensor.
Met een gasregelaar is dat geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BabyRattle
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 27-06 21:35
zonnefreak schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 18:25:
[...]

Ik heb wel een paar goede tips voor je.

Koop ten eerste goede fietsverlichting. Bijvoorbeeld B&M Lumotec IQ Cyo 42/6V DC Led N Premium.
Deze geeft 80 Lux en ook een goed lichtbeeld op 40 meter afstand.
Hou er wel rekening dat konijnen en andere dieren meestal precies in het midden van je lichtstraal verstijft van angst opeens stil gaan zitten. Met een beetje pech rijd je zo over een dier heen als jij met 50-55km/h aan komt zoeven.

Ik zou ook je maximale snelheid wat lager houden 35km/h is in het donker echt al hard genoeg. Je hebt ook nog een best wel flinke remweg als je veel harder gaat.

Een fietshelm zou ik je zeker ook aanbevelen. zeker als je zo hard wilt gaan.

Je accu pakket van 6 kilo zou ik niet in een watervaste fiets tas doen. Je gaat je fiets ongelijk beladen en dan met die snelheden fietst dat niet fijn. Ik zou het proberen zo vast mogelijk te monteren op je bagage drager. Als je over een bult gaat met 40km/h dan wordt die waterdichte fietstas echt gelanceerd en kun je midden in het pikkedonker gaan lopen zoeken waar die tas gebleven is. En reken maar dat die een end wegglijd. Heb het zelf ook een keer meegemaakt met een tas met beugels en een klittenband met een regenpak erin. Lag zeker 30 meter verderop. 8)7

Even over je regenkleding. Ik zou proberen een ademend regenpak aan te schaffen, kost wel een paar centen maar daar heb je ook wel veel plezier van. Ik gebruik zelf een ademende jas met een polyester regenbroek. Als het echt staat te spoelen dan red ik het niet met de ademde jas maar mijn broek blijft wel droog. :)

Wat voor fiets wil je gaan gebruiken om deze set erop te gaan bouwen?
Bedankt voor de informatie over de belichting. Misschien een link voor de betere merken regenkleding en beschermende handschoenen + winterhandschoenen voor fietsers?
Ik zie op google namelijk dat er heel veel soorten stoffen zijn.
Een paar jaar geleden echte winterhandschoenen gebruikt.. die normaal voor snowboarden en skieen gebruikt moeten worden maar die slijten heel erg snel..

Het is dan verpakt in die zwarte tas zoals ik heb weergegeven en vervolgens in mijn fietstas.. 46L fietstas aangeschaft waar het pakket vervolgens in komt te liggen. Uitgezocht qua formaat en dat zou moeten passen.
Ene kant de accu in de fietstas andere kant mijn tas voor mijn werk van circa 3.5kg.
Dan zal er niet veel verschil meer tussen zijn.

Het gaat bij mij om een "Batavus Navajo" Redelijk standaard fiets met een gloednieuw zadel en verlichting voor en achter op batterij.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/0hHqbjP9MMNtkX667iXp1mOn/thumb.jpg
Metro2002 schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 21:12:

als je over 13km 45 minuten doet rij je dus gemiddeld slechts 17km/u?

Doe eens wat aan je conditie :? ;)

En een serieuze tip: Doe normaal met die snelheid! 50-55km/u is echt té hard op een fiets. Zeker ook nog zonder enige vorm van beschermende kleding zoals handschoenen, helm, broek, etc? Waarschijnlijk geen verzekering? Remmen en banden van een standaard fiets zijn echt niet gemaakt om met die snelheden een noodstop te maken etc.
Dat klopt ik fiets niet zo snel omdat ik in pak op mijn fiets ben en niet de gehele dag bezweet in mn pak wil zitten/rondlopen.
Heb een grotendeels zittend beroep vanwege mijn werk maar ik doe 5x 20min per week hardlopen om dat enigszins te compenseren.
Fietsen 45 min heen hele werkdag en vervolgens 45 min terug fietsen is mij wat te veel qua tijd.

Het is natuurlijk heel leuk dat ik binnen 10 minuten op mijn werk kan zijn met de auto zonder ooit in files te zitten maar ik wil mijn lichaam gezond houden en zal voornamelijk ook zeker meetrappen. Het is niet zo dat ik zittend op de fiets vooruit ga en niet beweeg. Dit is de gezonde tussenweg die ik kies.
Het pad dat ik ga afleggen is grotendeels door het bos een rechte goed geasfalteerde weg en 2x een brug over.

Logischerwijs moet ik een bocht of iets maken dan ga ik ruim van te voren mijn snelheid omlaag brengen het is niet zo dan ik met 50 de bocht om wil ergens hehe.

Dat ik bij deze ook best nog een aardig bedrag van 150 euro vaste autolasten + evt onderhoudskosten van een auto bespaar en daardoor een anderhalf jaar eerder kan stoppen met werk is natuurlijk heel mooi meegenomen.

[ Voor 3% gewijzigd door BabyRattle op 03-04-2016 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

@ Baby Rattle

Mijn eerdere ombouwfiets met voorwielmotor was ook een Batavus Navajo, deze nadien verruild voor een Peugeot omdat de navajo ronduit gammel en onstabiel aanvoelde met mijn accu achterop in een fietstas.

De Peugeot bleek veel stabieler te zijn, die rij ik tot op heden.

[ Voor 3% gewijzigd door racinfo op 03-04-2016 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BabyRattle
De bbs02 van bafang is een middenmotor zou dat veel verschil maken met die voorwielmotor qua gewicht?
Al het gewicht zal nu voornamelijk midden en achter zijn..

Mijn budget voor een nieuwe fiets is 750-1000 euro waar ik het pakket dan op kan laten monteren ipv deze..
Zijn er ook stabielere fietsen in die klasse met betere remmen dan de huidige" blokjes" die ik op deze heb?

Het is natuurlijk wel zo dat met deze fiets die ik heb het redelijk "stealth" zal zijn mocht ik het pakket erop laten installeren. Ook minder gevoelig voor dieven omdat het wat ouder is.

[ Voor 20% gewijzigd door BabyRattle op 03-04-2016 13:05 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• roffeltjes
Je bent echt gek in je kop als je die fiets gaat ombouwen tot speed pedelec, laat staan snelheden van 50+

Serieus, ben je levensmoe of zit je te trollen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BabyRattle
Ik fiets niet in het drukke verkeer in steden en ben niet op wegen waar de auto rijdt..en al helemaal buiten de drukke tijden. Alleen voor woon-werk verkeer dus ik snap jou opmerkingen niet? Ik fiets al jaren en ben er aardig bekend mee met wat wel en niet kan en waar op te letten.
Dat de snelheid tijdens voor 15 hoogstends 20 minuten fietsrit wat hoger is maakt mij niet meteen levensmoe pffffffff en met wat hoger bedoel ik 50km p/u en bij afdalingen waarschijnlijk 55km p/u. Waar niemand anders last van zal hebben maar ik ga die discussie niet met jou aan verdoe mijn tijd niet aan jou.

Genoeg filmpjes op youtube waar mensen een ebike te ver pushen met 80-100kp/u door het drukke verkeer in het buitenland door steden waarbij ze elk moment een crash kunnen veroorzaken.

@roffeltjes Probeer voortaan eens iets constructiefs te posten waar anderen zoals ik wat aan hebben ipv mij overal van te betichten.

[ Voor 39% gewijzigd door BabyRattle op 03-04-2016 13:38 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• roffeltjes
Je laat een toerfiets zien waar jij 60 mee wil. Dus je geeft blijk van compleet gebrek aan realiteitszin.

Ik ben het niet altijd eens met Metro, maar wat jij doet is zot. Sterker nog, van dit soort projecten hebben we allemaal last zodra je de krant haalt. Vind je het gek dat de overheid strakkere regelgeving gaat invoeren?

En ik denk niet dat ik enigszins wakker lig van jouw beschuldiging dat ik niet constructief post. |:(

Ja, mijn toon is naar, maar wat jij wil is absurd en gevaarlijk. En daar kunnen we allemaal last van krijgen.

[ Voor 25% gewijzigd door roffeltjes op 03-04-2016 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

BabyRattle schreef op zondag 03 april 2016 @ 13:04:
De bbs02 van bafang is een middenmotor zou dat veel verschil maken met die voorwielmotor qua gewicht?

Mijn budget voor een nieuwe fiets is 750-1000 euro waar ik het pakket dan op kan laten monteren ipv deze..
Zijn er ook stabielere fietsen in die klasse met betere remmen dan de huidige" blokjes" die ik op deze heb?

Het is natuurlijk wel zo dat met deze fiets die ik heb het redelijk "stealth" zal zijn mocht ik het pakket erop laten installeren. Ook minder gevoelig voor dieven omdat het wat ouder is.
Ik denk dat waar de motor zit niet veel uitmaakt bij de Batavus Navajo, het frame van de Navajo is ronduit gammel te noemen tov van mijn huidige peugeot. Ik heb met de Navajo ruim een jaar rondgereden met ongeveer 33 km/h als maximum en daarbij viel vooral bij bochten ed. op dat de achterzijde behoorlijk slingerde door het gewicht van de accu in de fietstas.
Ik ben het met @roffeltjes wel eens dat je op dit frame geen 55 km/h kunt gaan rijden, daar is de Navajo fiets beslist niet voor geschikt. Een KOGA (of GIANT) frame zou een betere keus zijn mi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BabyRattle
racinfo kan je mij een goede aanwijzen voor deze afstand +-13km met achterdrager voor de dubbele fietstas? een mooie zwarte sterke fiets met koga frame.

Deze heb ik dan gevonden is dit dan wat beters? Koga F3 n3.0 heren 2016 maar weet niet of de fietstas daar achterop kan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

BabyRattle schreef op zondag 03 april 2016 @ 13:52:
racinfo kan je mij een goede aanwijzen voor deze afstand +-13km met achterdrager voor de dubbele fietstas? een mooie zwarte sterke fiets met koga frame.

Deze heb ik dan gevonden is dit dan wat beters? Koga F3 n3.0 heren 2016 maar weet niet of de fietstas daar achterop kan..
Dit model heeft naafversnelling, niet gunstig bij gebruik van een 8Fun motor. Beter iets met een derailleur zoeken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• roffeltjes
Gaan we hier serieus iemand helpen met een illegaal plan om zichzelf of iemand anders onverzekerd het ziekenhuis in te rijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

roffeltjes schreef op zondag 03 april 2016 @ 14:09:
Gaan we hier serieus iemand helpen met een illegaal plan om zichzelf of iemand anders onverzekerd het ziekenhuis in te rijden?
Nee @roffeltjes, maar dat is aan hem zelf om te bepalen met ie met de fiets wilt gaan doen. Daar doet technisch advies niets van af.

@BabyRattle, ik zou dan liever voor het frame gaan waar @DeVadderF eerder over repte, een Winora.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slabetje
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07-08 23:15
Wat is het gemiddelde verbruik (vermogen) bij onderstaande types Bafang middenmotoren:

BBS02 - 250W 36v: Wat verbruikt de motor zoal bij: 25KM - 30KM - 35KM ?

BBS02 - 500W 36v: Wat verbruikt de motor zoal bij: 30KM - 35KM - 40KM - 45KM ?

Dit i.v.m. een LifePo4 accu met de volgende specs:

36V LifePo4 - 18Ah (648 Wh)
Continues discharge current: 15Ah
Max discharge current: 30Ah

Zou het dan nodig zijn om bij bijvoorbeeld de 500W versie het max vermogen te beperken tot 18 - 20 Ah,
om zo de accu minder te belasten ?

En betreft de Naafversnelling (Nexus 7), is dit een probleem i.c.m. een middenmotor ?
Wat is het probleem zoal, gaat dit voornamelijk over het schakelen ?
Zo ja, is dit op te lossen door tijdelijk de motor stil te zetten om zo veilig te kunnen schakelen ?

Ik kan namelijk vrij weinig hierover vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonnefreak
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 13-08 17:02
BabyRattle schreef op zondag 03 april 2016 @ 13:04:

Hoi, misschien een ander goed idee voor je. Als je nu gewoon eens kijkt voor een echte speedpedelec.
De fiets die ik zelf heb is deze. https://www.fietsvoordeel...peed-m9b-2016-grijs-heren

Ik heb voor 90 euro hier extra een goede koplamp er op gezet en hij is type goedgekeurd en kan daardoor op kenteken gezet worden. Hij kan dan ook gewoon verzekerd worden tegen ik geloof 45 euro voor WA.

Als je nu al een budget hebt van 750 a 1000 euro en ik weet niet wat zo'n bafang set moet gaan kosten maar dan moet alles nog opgebouwd gaan worden terwijl je voor 2319 euro een nieuwe speedbike kunt aanschaffen. Hier zitten speciale goedgekeurde fietsbanden op dit tot 50km/h goedgekeurd zijn en hydraulische remmen van magura. Frame is ook hartstikke stevig. Ik kan zonder problemen 43km/h fietsen desnoods zonder handen aan het stuur en ik heb er een behoorlijke stevige dubbele fietstas achterop zitten.

Bij 43km/h gaat hij steeds minder ondersteunen en bij 45km/h is het uit met de pret.
Maak anders eerst eens bij een fietsenmaker een proefrit met een speedbike en kijk eens of dit goed bevalt.
Weet zeker dat je om bent en als je dan toch 43 fietst dan merk je toch wel dat dit best wel hard is.
Probeer het eerst maar eens uit zou ik zo zeggen om dit eens te ervaren.

Dan gaan er ook niet zoveel andere mensen steigeren op je plannen van 50 a 55km/h met een 750Watt motor. Wij weten als geen ander hoe tricky het kan zijn ook al heb je stille wegen en als je altijd zo rond de 17 a 20 km/h gefietst hebt dan is dit al meer dan een verdubbeling van je gewone snelheid.
Wij proberen de nieuwelingen een beetje in bescherming te nemen. Soms gaat dit dat een beetje met grof gesnauw maar de intentie erachter is altijd wel goed bedoeld. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
slabetje schreef op zondag 03 april 2016 @ 14:23:

En betreft de Naafversnelling (Nexus 7), is dit een probleem i.c.m. een middenmotor ?
Wat is het probleem zoal, gaat dit voornamelijk over het schakelen ?
Zo ja, is dit op te lossen door tijdelijk de motor stil te zetten om zo veilig te kunnen schakelen ?
Schakelen wordt problematisch, maar ook de algehele krachten gaan over de specs heen. Een Nexus 8 heb ik meer vertrouwen in (en ervaring mee!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BabyRattle
zonnefreak schreef op zondag 03 april 2016 @ 14:28:
[...]

Hoi, misschien een ander goed idee voor je. Als je nu gewoon eens kijkt voor een echte speedpedelec.
De fiets die ik zelf heb is deze. https://www.fietsvoordeel...peed-m9b-2016-grijs-heren

Ik heb voor 90 euro hier extra een goede koplamp er op gezet en hij is type goedgekeurd en kan daardoor op kenteken gezet worden. Hij kan dan ook gewoon verzekerd worden tegen ik geloof 45 euro voor WA.

Als je nu al een budget hebt van 750 a 1000 euro en ik weet niet wat zo'n bafang set moet gaan kosten maar dan moet alles nog opgebouwd gaan worden terwijl je voor 2319 euro een nieuwe speedbike kunt aanschaffen. Hier zitten speciale goedgekeurde fietsbanden op dit tot 50km/h goedgekeurd zijn en hydraulische remmen van magura. Frame is ook hartstikke stevig. Ik kan zonder problemen 43km/h fietsen desnoods zonder handen aan het stuur en ik heb er een behoorlijke stevige dubbele fietstas achterop zitten.

Bij 43km/h gaat hij steeds minder ondersteunen en bij 45km/h is het uit met de pret.
Maak anders eerst eens bij een fietsenmaker een proefrit met een speedbike en kijk eens of dit goed bevalt.
Weet zeker dat je om bent en als je dan toch 43 fietst dan merk je toch wel dat dit best wel hard is.
Probeer het eerst maar eens uit zou ik zo zeggen om dit eens te ervaren.

Dan gaan er ook niet zoveel andere mensen steigeren op je plannen van 50 a 55km/h met een 750Watt motor. Wij weten als geen ander hoe tricky het kan zijn ook al heb je stille wegen en als je altijd zo rond de 17 a 20 km/h gefietst hebt dan is dit al meer dan een verdubbeling van je gewone snelheid.
Wij proberen de nieuwelingen een beetje in bescherming te nemen. Soms gaat dit dat een beetje met grof gesnauw maar de intentie erachter is altijd wel goed bedoeld. :)
Dat snap ik inderdaad maar ik weet uit ervaring dat alle ebikes/speedpedelecs uit de verschillende fietsenwinkels waar ik langs ben geweest gewoon veel te kleine accuradius hebben. Met dit accupakket die ik besteld heb zou ik 1.5-2 dagen moeten kunnen doen voordat ik het op hoef te laden.

Ook heb ik veel gelezen van de ervaringen met bosch motor dat het heel wat euro's kost als je problemen ermee hebt voor reparatie. Ik had er gelijk 2 stuks besteld dus mocht de ene kapotgaan hoef ik mijn fiets niet enkele weken te missen voor reparatie want dan kan ik tijdelijk de andere erop zetten totdat ik de eerste weer gemaakt heb..

Ik ben zelf aardig technisch aangelegd een bafang zou ik zelf grotendeels kunnen repareren dmv de juiste onderdelen bestellen en handleidingen/youtube filmpjes volgen.

Je hebt veel meer mogelijkheden om het aan te passen en dan heb je de volledige controle erover.
Een standaardfiets is meer diefstalproof dan een gloednieuwe ebike kopen en dat die vervolgens gestolen word vanwege de looks..

Maar ik waardeer je input.

Misschien dit een optie voor mij ? giant-toughroad-slr-1-2016-heren
giant

[ Voor 3% gewijzigd door BabyRattle op 03-04-2016 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slabetje
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07-08 23:15
roffeltjes schreef op zondag 03 april 2016 @ 14:29:
[...]

Schakelen wordt problematisch, maar ook de algehele krachten gaan over de specs heen. Een Nexus 8 heb ik meer vertrouwen in (en ervaring mee!).
Maar is het wel mogelijk om te schakelen wanneer je de spanning van de ketting afhaalt (stopt met trappen) ?
Ik zie dat er namelijk wel elektrische fietsen met middenmotor (Bosch) worden aangeboden met deze versnellingsnaaf.

Giant Prime E + 3
Sparta M7E Emotion
Sparta M8E Emotion (Nexus 8 )
enz..

[ Voor 20% gewijzigd door slabetje op 03-04-2016 16:22 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeVadderF
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 28-11-2018
BabyRattle schreef op zondag 03 april 2016 @ 13:28:
Dat de snelheid tijdens voor 15 hoogstends 20 minuten fietsrit wat hoger is maakt mij niet meteen levensmoe pffffffff en met wat hoger bedoel ik 50km p/u en bij afdalingen waarschijnlijk 55km p/u. Waar niemand anders last van zal hebben
@ BabyRattle, ik kan je volgen in je gedachtengang dat je een Bafang ombouwset overweegt omdat je technisch bent aangelegd, en dat de Bafang veel mogelijkheden heeft qua instellingen is een feit.
Dat waren ook voor mij doorslaggevende elementen om hiervoor te kiezen.
Al heb ik de instellngen momenteel nog niet aangepast wegens niet nodig, de fiets rijdt nu al heel lekker dus waarom dingen veranderen en risico's nemen ( verbrande controllers, garantieverlies, enz ... ) ?

Met uw gedachtengang betreffende snelheid + keuze fiets ben ik het niet eens en begrijp de reacties van de andere mensen hier dus maar al te goed.
Je spreekt over snelheden van 50 - 55 km/u alsof dit allemaal weinig voorstelt en normaal is ...
Het tegendeel is echter waar, dat zijn echt grote snelheden die het tijdig reageren / stoppen op een onverwachte hindernis helemaal niet meer mogelijk maken.
Als je uw korte rit van 13 km rijdt met een kruissnelheid van 35 km/u zal je snel op uw bestemming zijn, probeer het maar eens en zie wat het geeft.

Mijn vorige fiets was ook zoals die op uw foto, een gewone stadsfiets met een relatief slap frame + V-brakes.
Met het 25km/u setje van V-fiets erop gemonteerd viel dit nog wel mee en ik heb er 4 jaar mee gereden.
Echter voor de Bafang set wist ik dat deze fiets ontoereikend was, vandaar de keuze gemaakt om een andere sterkere fiets met betere remmen aan te schaffen.
Ik hoop dat je hier allemaal op zijn minst toch even bij stilstaat en alles eens goed overweegt.
De tips van de ervaren fietsers hier zijn goedbedoeld, daar twijfel ik niet aan want ik lees hier reeds lang mee

Uw idee om ineens 2 motoren aan te kopen vind ik dan weer heel goed, zodanig goed dat ik momenteel zelf ook overweeg om een 2e motor aan te kopen.
Ik weet ondertussen uit ervaring hoe gemakkelijk je de motor kunt in- en uitbouwen, dus nogmaals een schitterend idee.
Zo kom je nooit in de problemen want nu het stilaan zomer wordt wil ik elke werkdag naar het werk kunnen fietsen en als je dan opeens met motorproblemen geconfronteerd wordt met uitval tot gevolg lijkt me dit echt balen ...

Tenslotte wens ik je veel succes met de te maken keuzes en laat gerust iets horen tijdens of na de ombouw.
Ik zal dit met grote interesse volgen.
De Sparta E-speed die zonnefreak laat zien wordt momenteel door een collega van mij overwogen.
Lijkt me zeker een treffelijke fiets met 350 Watt motor en hydro remmen.

[ Voor 8% gewijzigd door DeVadderF op 03-04-2016 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeVadderF
Ik kan nog volgende info geven betreffende de combi 36V Bafang BBS02 500 Watt & LiFePO4 accu 10 Ah :

Na een rit gisterenavond komende van het werk heb ik de accu aan de lader gehangen met een vermogenmeter ertussen :•Totale afstand = 18 km
•Instelling ondersteuning via stuurbediening = maximale ondersteuning
•Gemiddelde snelheid = 38,5 km
•Maximum snelheid = 44,9 km/h
•Totale tijd aan de lader tot volledig vol = 3,5 uur aan 2A laadstroom
•Totaal opgenomen vermogen gemeten met de vermogenmeter = 285 Wh

285 Wh/km / 18 km = 15,83 Wh/km

Vergelijkbaar met mijn vorige rit dus, de gemiddelde snelheid lag nu hoger omdat het allemaal wat meezat.
De enige verkeerslichten stonden op groen en ik werd de hele rit nergens gehinderd.
Er staan nu in totaal 350 km op de teller.

Ik denk ook dat het rendement van de oplader 2A nogal meevalt omdat ik op de vermogenmeter +/- 90 Watt zie tijdens het laden.
De laadspanning aan de uitgang ( kant accu ) is 43,2 Volt en de stroom zou 2 Ampere zijn.
Dat is dan theoretisch 86,4 Watt naar de accu, de eventuele afwijking is dus niet zo groot.

[ Voor 4% gewijzigd door DeVadderF op 03-04-2016 17:42 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:09

Metro2002

Memento mori

racinfo schreef op zondag 03 april 2016 @ 14:12:
[...]
Nee @roffeltjes, maar dat is aan hem zelf om te bepalen met ie met de fiets wilt gaan doen. Daar doet technisch advies niets van af.
Wel degelijk. Ik begrijp uberhaupt niet zo goed waarom er advies wordt gegeven voor iets dat niet alleen levensgevaarlijk is maar domweg illegaal..

Niet alleen is een motor met zoveel vermogen niet toegestaan, hij maakt hiermee sowieso een illegaal voertuig van zijn fiets. In geval van een aanrijding is er geen verzekering die gaat uitkeren. Hij hoeft niet alleen zichzelf de dood in te jagen, dat kan ook bij een ander gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
slabetje schreef op zondag 03 april 2016 @ 15:58:
[...]

Maar is het wel mogelijk om te schakelen wanneer je de spanning van de ketting afhaalt (stopt met trappen) ?
Ik zie dat er namelijk wel elektrische fietsen met middenmotor (Bosch) worden aangeboden met deze versnellingsnaaf.

Giant Prime E + 3
Sparta M7E Emotion
Sparta M8E Emotion (Nexus 8 )
enz..
Die Nexus 8 is sowieso een betere naaf ;)

Maar ik realiseer me trouwens dat mijn schoonmoeder met een Yamaha met een Nexus 7 (Batavus Stream) fietst en dat gaat ook goed (heeft eigenlijk geen schakelonderbreking), dus op zich ben aan de conservatieve kant. Een Nexus 7 is ook weer niet van glas.

Met een 500 watt motor en speed-pedelec snelheden geloof ik er nog minder in, maar zoals je ziet ben ik hierin voorzichtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-08 21:07
Een lithium ion lader laad anders. Tot c.a. 3,8 volt per cel zet ie er inderdaad een laadstroom van 2A op. daarna schakelt ie over naar een constante spanning van 4,2 volt en gaat ie staan druppelladen. Je vermogens / rendements berekening gaat waarschijnlijk niet kloppen. je mag blij zijn met een rendement boven de 75%.

Ik neem aan dat je alleen vermogen meet op het stopcontact. En verder af gaat op de vermeldde waardes op de achterkant van de lader. Dus geen metingen van spanningsval over de accu en laadstroom.

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonnefreak
martijn_tje schreef op zondag 03 april 2016 @ 18:29:
Een lithium ion lader laad anders. Tot c.a. 3,8 volt per cel zet ie er inderdaad een laadstroom van 2A op. daarna schakelt ie over naar een constante spanning van 4,2 volt en gaat ie staan druppelladen. Je vermogens / rendements berekening gaat waarschijnlijk niet kloppen. je mag blij zijn met een rendement boven de 75%.

Ik neem aan dat je alleen vermogen meet op het stopcontact. En verder af gaat op de vermeldde waardes op de achterkant van de lader. Dus geen metingen van spanningsval over de accu en laadstroom.
Ik wil er wel wat aan toevoegen, heb zelf een Bosch 400Wh accu. Heb een tweede oplader hiervoor gekocht en deze natuurlijk gemodificeerd zodat ik de laadstroom en laadspanning kan aflezen.
Een van de zaken die mij opvalt is dat de spanning tot 41,7 Volt wordt opgevoerd. Als de spanning die waarde bereikt dan stopt hij met laden. De laadstroom zit zo'n beetje op maximaal 4,45 Amp. Ik gebruik ook een vermogensmeter welke op het net aangesloten zit. Als de meter 180W aangeeft dan meet ik aan de DC zijde 39,3 Volt en 4,45Amp. Dit geeft dan 175W DC en 180W AC. Rendement is dan 97,2%. Ligt dus toch wel een stuk hoger dan die 75%.
Ik zal mijn accu een keertje helemaal leeg rijden en eens kijken wat voor spanning hij dan nog aangeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Het gaat hier wel om een lader voor een LiFePO4 accu, die laad met 43 a 44 volt. De karaktistiek van dit laad process is verschillend met een lader voor Li-ion accu.

Ik heb dezelfde configuratie en idem lader. Mijn ervaringen met deze LiFePO4 accu en 2A lader zijn dezelfde. als die van Freddy. Spanning is geen 3.7 maar 3.2 volt per cel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

BabyRattle schreef op zondag 03 april 2016 @ 13:28:
Ik fiets niet in het drukke verkeer in steden en ben niet op wegen waar de auto rijdt..en al helemaal buiten de drukke tijden. Alleen voor woon-werk verkeer dus ik snap jou opmerkingen niet? Ik fiets al jaren en ben er aardig bekend mee met wat wel en niet kan en waar op te letten.
Dat de snelheid tijdens voor 15 hoogstends 20 minuten fietsrit wat hoger is maakt mij niet meteen levensmoe pffffffff en met wat hoger bedoel ik 50km p/u en bij afdalingen waarschijnlijk 55km p/u. Waar niemand anders last van zal hebben maar ik ga die discussie niet met jou aan verdoe mijn tijd niet aan jou.

Genoeg filmpjes op youtube waar mensen een ebike te ver pushen met 80-100kp/u door het drukke verkeer in het buitenland door steden waarbij ze elk moment een crash kunnen veroorzaken.

@roffeltjes Probeer voortaan eens iets constructiefs te posten waar anderen zoals ik wat aan hebben ipv mij overal van te betichten.
Kan iemand van het forum deze onzin doen ophouden ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeVadderF
racinfo schreef op zondag 03 april 2016 @ 19:49:
[...]
Het gaat hier wel om een lader voor een LiFePO4 accu, die laad met 43 a 44 volt. De karaktistiek van dit laad process is verschillend met een lader voor Li-ion accu.

Ik heb dezelfde configuratie en idem lader. Mijn ervaringen met deze LiFePO4 accu en 2A lader zijn dezelfde. als die van Freddy. Spanning is geen 3.7 maar 3.2 volt per cel.
@ zonnefreak : bedankt voor de uitleg, zelf dacht ik ook aan een rendement van in de 90 % als ik de waarden zag op de meter.
Wordt uw Bosh lader ook goed warm ?
Door die warmte ( = verlies ) te voelen verschiet ik nog van het hoge rendement dat er toch behaald wordt.
Alhoewel, als je een verliesvermogen van 5 Watt hebt in een volledig gesloten omhulsel dan wordt er na verloop van enige tijd toch warmte ontwikkeld ...

@ racinfo : merci voor de verduidelijking.
Op mijn lader staat inderdaad een spanning vermeld van 43,8 V en hij zou 2A laden.
Mijn accu zelf bevat 24 cellen ( groter model ) die geconfigureerd zijn als 12S2P.
Het gewicht van mijn accu = 3,8 kg.
Dat is relatief zwaar en meteen ook het grootste nadeel van celtechnologie LiFePO4.

[ Voor 18% gewijzigd door DeVadderF op 03-04-2016 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeVadderF
Ja, dat klopt.
Ik meet aan de ingang ( stopcontact ) en het is eigenlijk de uitgang die bepalend is om de toegevoegde Wh exact te kennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

@ DeVadderF,

Misschien is het extra gewicht een nadeel, maar dat weegt niet op tegen de voordelen van een LiFePO4 accu, grotere temp marge waarin hij gewoon blijft werken en langdurige leeg- of vol staan heeft nauwelijks invloed op de levensduur die overigens ook al 2 a 3x langer is dan van een Li-ion accu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• - oblomov -
  • Registratie: Oktober 2015
  • Niet online
Door omstandigheden voor het eerst sinds 4 weken weer op de fiets. Het was gelijk raak met dat prachtige fietsweer. Heerlijke fiets die Charger Touring.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/ok3QBcEpwePADJFR8L37plC0/medium.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snoekds20
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 01:55
Ik ben alleen nog een 36V/13Ah LiFePO4 in bidon model tegengekomen op internet bij een FM in Leiden. en weet ook niet of dit op een 36V Bafang gaat passen. Iemand nog meer tips over LiFePO4 in bidon of framemodel 36V of 48V?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:55

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Modbreak:De laatste twee dagen zijn er veel berichten voorbij gekomen over het opvoeren van een e-bike zodat deze snelheden van meer dan 45 km/u kan halen. In onze ogen is dit een een illegale activiteit en is daarmee niet op GoT toegestaan.

Dit is een officiële waarschuwing, worden hierna nogmaals berichten hierover geplaatst, zullen deze direct verwijderd worden en volgen er sancties richting de bewuste gebruiker.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16:43
- oblomov - schreef op zondag 03 april 2016 @ 22:08:
Door omstandigheden voor het eerst sinds 4 weken weer op de fiets. Het was gelijk raak met dat prachtige fietsweer. Heerlijke fiets die Charger Touring.

[afbeelding]
Het is inderdaad een plaatje, mooie fiets! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inhetveld
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 15-01-2021
Wat ik me afvraag, ben je met een speed pedelec altijd aangewezen op de elektronica en accu's van de
fabrikant of zijn er ook + 25km fietsen die je van een zelf aangekochte accu kunt voorzien en dat de fiets nog als officiële Rdw gekeurde speed pedelec te boek staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

inhetveld schreef op maandag 04 april 2016 @ 09:56:
Wat ik me afvraag, ben je met een speed pedelec altijd aangewezen op de elektronica en accu's van de
fabrikant of zijn er ook + 25km fietsen die je van een zelf aangekochte accu kunt voorzien en dat de fiets nog als officiële Rdw gekeurde speed pedelec te boek staat.
Bij mijn weten is het vrijwel onmogelijk een merkfiets (fabrieksfiets) te voorzien van een zelfgekochte (zelfontworpen / samengestelde) accu.

In de meeste gevallen zal de electronica in de merkfiets dat niet toelaten. Bij vervanging van een accu in een merkfiets ben je dus vrijwel altijd aangewezen op de fabrikant daarvan.

In tegenstelling tot zelfbouwfietsen (chinese voor- midden of achterwiel motoren) waarbij je voor 100% een eigen ontwerp accu kunt toepassen. Dat is mijn inziens een van de grote voordelen van zelf(om)bouw van een fiets tot e-bike.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonnefreak
inhetveld schreef op maandag 04 april 2016 @ 09:56:
Is een goede vraag.
Bij mijn speedbike zit een ec certificate of conformity bij. Daar staat letterlijk op vermeld welke motor er op zit, wat het continu maximum vermogen is. Het serienummer staat er op vermeld. Welke bandenmaat en welke tandwiel verhoudingen er op zitten. Cassette dus en voorblad. Er staat echter niets over het gebruik van welke accu dan ook.

Wat ik dan wel frappant vind is dat van het voortandwiel en de cassette precies vermeld staat hoeveel tanden er per blad op zitten.

Weet wel dat bij de Bosch accu met performance motor er maar liefst 5 aansluitingen op de accu zitten. Je hebt een plus en een min. En de overige 3 zijn waarschijnlijk allemaal data lijnen. Op dit systeem kun je dus niet zomaar een andere accu er op aansluiten al zou je het willen. Misschien dat er andere merken zijn die daadwerkelijk maar 2 aansluitingen hebben. Hierbij kun je dan wel je actieradius vergroten door een andere accu toe te passen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

snoekds20 schreef op zondag 03 april 2016 @ 23:13:
Ik ben alleen nog een 36V/13Ah LiFePO4 in bidon model tegengekomen op internet bij een FM in Leiden. en weet ook niet of dit op een 36V Bafang gaat passen. Iemand nog meer tips over LiFePO4 in bidon of framemodel 36V of 48V?
FM in Leiden is oa. dealer van producten van R.A.T. Holland (Noordwijkerhout) en zij hebben inderdaad als enige de LiFePO4 36 volt - 13 Amp accu in Bidon uitvoering.

Op de Bafang BBS01/02 ombouwset is deze prima te gebruiken. Mijn inziens de beste keuze gezien de hoge capaciteit van deze accu. Overigens zijn er meer keuzes qua accu maar dan alleen in bagagedrager uitvoeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonnefreak
@ zonnefreak : bedankt voor de uitleg, zelf dacht ik ook aan een rendement van in de 90 % als ik de waarden zag op de meter.
Wordt uw Bosh lader ook goed warm ?
Door die warmte ( = verlies ) te voelen verschiet ik nog van het hoge rendement dat er toch behaald wordt.
Alhoewel, als je een verliesvermogen van 5 Watt hebt in een volledig gesloten omhulsel dan wordt er na verloop van enige tijd toch warmte ontwikkeld
Ja klopt inderdaad hij wordt gewoon heet zelfs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonnefreak
- oblomov - schreef op zondag 03 april 2016 @ 22:08:

[afbeelding]
Mooie fiets hoor. En ook een Bosch performance.
Als ik inzoom op jou foto zie ik volgens mij zo'n nyon fietscomputer erop zitten. (weet niet of ik het goed geschreven heb). Zit er op dat apparaat ook een programma op dat je misschien zelf ook kunt zien met wat voor vermogen dat je zelf trapt en hoeveel vermogen de fiets dan ondersteund? Kun je daar iets over vertellen. Ben daar erg benieuwd naar.
Fijn dat je weer kunt fietsen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BabyRattle
Wat is volgens jullie op dit moment de beste speedpedelec met bagagedrager en minste storingen?
Zelf heb ik gekeken voor een riese-m-ller-bluelabel-charger-nuvinci-hs-2016-heren-45km met carbon belt drive..

Wel een aardig prijskaartje van +-4200 euro maar zou ik hier goed woonwerkverkeer mee kunnen doen met een 46L fietstas? Waar ik een jaartje of 10 mee vooruit kan?
Dan hoef ik mij geen zorgen te maken over legaal of illegaal en zal ik waarschijnlijk dat 8funpakket annuleren.

Hoe zit het met de accu.. wat zou op de turbostand de radius kunnen zijn ivm geen mogelijkheden tot opladen op het werk.. of misschien beter een tweede accu aanschaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
BabyRattle schreef op maandag 04 april 2016 @ 10:53:
Wat is volgens jullie op dit moment de beste speedpedelec met bagagedrager en minste storingen?
Zelf heb ik gekeken voor een riese-m-ller-bluelabel-charger-nuvinci-hs-2016-heren-45km met carbon belt drive..

Wel een aardig prijskaartje van +-4200 euro maar zou ik hier goed woonwerkverkeer mee kunnen doen met een 46L fietstas? Waar ik een jaartje of 10 mee vooruit kan?
Dan hoef ik mij geen zorgen te maken over legaal of illegaal en zal ik waarschijnlijk dat 8funpakket annuleren.

Hoe zit het met de accu.. wat zou op de turbostand de radius kunnen zijn ivm geen mogelijkheden tot opladen op het werk.. of misschien beter een tweede accu aanschaffen?
Bosch is niet geheel storingsvrij... hou er rekening mee dat Bosch maar 2 jaar garantie geeft en dat daarna een nieuw motortje hangen 800 euro kan kosten.

Die Charger met Beltdrive is een hele mooie, maar zelfs met een 500Wh accu is de actieradius niet heel erg groot. Ook al eens gekeken naar de Kalkhoff Integrale S11? Die heeft net een wat betere accu.

Waarom kan je overigens niet op het werk laden? Je trekt die accu er zo af en prikt hem in het dichtstbijzijnde stopcontact ;)

En 10 jaar met een dergelijke fiets is niet niks.... Ik zeg niet dat het niet kan maar de accu zal dan sowieso na een x aantal jaar vervangen moeten worden.

Hoe ver is het naar je werk toe fietsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonnefreak

Er is een mooie link van bosch beschikbaar waarop je verschillende standen kunt simuleren.
Wel bij de motor de performance speed selecteren anders krijg je de snelheid niet hoger dan 25km/h

http://www.bosch-ebike.de...eichweiten_assistent.html :)

Ik weet alleen niet of dat Nuvinci gebeuren nu zo hoog staand is qua rendement.
Ik denk eerlijk gezegd dat een derailleur toch wel de beste specs heeft om het vermogen van een speedbike over te brengen.

[ Voor 8% gewijzigd door zonnefreak op 04-04-2016 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inhetveld
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 15-01-2021
Vlassie1980 schreef op maandag 04 april 2016 @ 11:10:
[...]

En 10 jaar met een dergelijke fiets is niet niks.... Ik zeg niet dat het niet kan maar de accu zal dan sowieso na een x aantal jaar vervangen moeten worden.
Over 10 jaar koop je een vliegende fiets?

Laatst in een damesblad iets over gelezen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - oblomov -
  • Niet online
zonnefreak schreef op maandag 04 april 2016 @ 10:51:
Als ik inzoom op jou foto zie ik volgens mij zo'n nyon fietscomputer erop zitten. (weet niet of ik het goed geschreven heb). Zit er op dat apparaat ook een programma op dat je misschien zelf ook kunt zien met wat voor vermogen dat je zelf trapt en hoeveel vermogen de fiets dan ondersteund? Kun je daar iets over vertellen. Ben daar erg benieuwd naar.
De Nyon werd nageleverd en heb ik gisteren pas voor het eerst gebruikt. De mogelijkheden zoals navigatie, training/fitness en instelbare ondersteuningsniveaus zijn groot en moet ik mij nog eigen maken.
De overzichtelijkheid van het display en de afleesbaarheid, ook in direct zonlicht, is zeer goed, ervoer ik gisteren in de praktijk. Het is, afhankelijk van het doel, min of meer een luxe ding. Tegelijk met de fiets besteld valt de prijs enigszins mee.

Het is een Performance CX motor. Een motor die ook bij een lage cadens veel ondersteuning geeft. Vooral prettig op grind- & zandpaden en light offroad. Op een meer gladde ondergrond, fiets ik meestal met een cadens van 75 tpm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vverbeke
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
zonnefreak schreef op maandag 04 april 2016 @ 10:51:
[...]

Ik zie dat oblomov je het antwoord verschuldigd moet blijven. Maar ik kan bevestigen dat je kan zien hoe hard je zelf trapt (in newtonmeter of watt, kan je zelf kiezen of beiden tonen via de aanpasbare schermen: "koppel huidige" + "vermogen huidige"). Hoeveel de motor meewerkt kan je ook tonen in de aangepaste schermen ("verbruik huidige" + "verbruik gemiddelde").

Mooi apparaatje idd, maar zoals ik in dit forum al een aantal keer aangaf: Heel jammer dat je gereden tracks (nog?) niet kan exporteren naar gpx en/of andere websites (Strava, Endomondo, ...).

[ Voor 16% gewijzigd door vverbeke op 04-04-2016 13:19 . Reden: ben aan het prutsen, al 3 x reactie aangepast, nu de juiste :-) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bgttje
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-08 11:46
Zie dat ze bij de Tesla 3 een nieuwe maat cel willen gebruiken: 20(1)700. Misschien wat voor de ebike accu?
Afijn, innovatie zal toch steeds doorgaan. Wel gunstig eigenlijk voor de range voor ebikes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
*Slag om de arm vanwege gebrek aan gebruikerservaring op het GOT*

Stromers. Door de naafmotor krijgt de aandrijving niet die krachten te verwerken die je wel met een middenmotor loslaat is dit waarschijnlijk het meest degelijke systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
roffeltjes schreef op maandag 04 april 2016 @ 16:28:
[...]

Stromers. Door de naafmotor krijgt de aandrijving niet die krachten te verwerken die je wel met een middenmotor loslaat is dit waarschijnlijk het meest degelijke systeem.
Volgens mij is alleen Ko de Boswachter hier iemand met een Stromer. Weinig ervaringen inderdaad maar wel een hele mooie fiets. Staan inmiddels ook wel wat ST1's op Marktplaats.

Ik zou vroeger de Bulls Green Mover E45 hebben geopperd, maar die schijnt qua betrouwbaarheid zwaar tegen te vallen....
bgttje schreef op maandag 04 april 2016 @ 13:27:
Zie dat ze bij de Tesla 3 een nieuwe maat cel willen gebruiken: 20(1)700. Misschien wat voor de ebike accu?
Afijn, innovatie zal toch steeds doorgaan. Wel gunstig eigenlijk voor de range voor ebikes.
Ben benieuwd waar Bosch komend jaar mee gaat komen. De Active en Performance Line draaien inmiddels ook al weer een tijdje mee dus ik verwacht dat ze met een nieuwe motor gaan komen. Zou ook mooi zijn als ze een fikse accu upgrade doen want die update naar 500Wh is niet heel veel.

[ Voor 30% gewijzigd door Vlassie1980 op 04-04-2016 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze fiets gebruik ik nu bijna twee jaar en voor woon-werkverkeer 40 km per dag !

Daar heb ik 35 minuten heen en 40 minuten terug voor nodig (komt door de verkeerslichten op rood op weg naar huis.Je hebt totaal geen omkijken naar een ketting,want die zit er geen...en...de BOSCH performance HS is beresterk,Zijn prijs is ie wel waard vind ik want de afwerking is top.
Al meer dan 16000 km mee gereden en aan de GATES riem zie nog helemaal geen slijtagesporen.

Wel heb ik het bereik van de NUVINCI door de fm groter kunnen krijgen,(bijna dat van een derailleur en dat fietst wel zo prettig i p v het veel te snel rondtrappen bij 40 km/h

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze fiets gebruik ik nu bijna twee jaar en voor woon-werkverkeer 40 km per dag !

Daar heb ik 35 minuten heen en 40 minuten terug voor nodig (komt door de verkeerslichten op rood op weg naar huis.Je hebt totaal geen omkijken naar een ketting,want die zit er geen...en...de BOSCH performance HS is beresterk,Zijn prijs is ie wel waard vind ik want de afwerking is top.
Al meer dan 16000 km mee gereden en aan de GATES riem zie nog helemaal geen slijtagesporen.

Wel heb ik het bereik van de NUVINCI door de fm groter kunnen krijgen,(bijna dat van een derailleur en dat fietst wel zo prettig i p v het veel te snel rondtrappen bij 40 km/h.

Wat de accu betreft...Na twee jaar nog nauwelijks achteruitgang !
In de turbostand rond de 22 km actieradius..en op het werk heb ik een tweede lader liggen dus dat is het probleem niet !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zonnefreak schreef op maandag 04 april 2016 @ 11:15:
[...]

Er is een mooie link van bosch beschikbaar waarop je verschillende standen kunt simuleren.
Wel bij de motor de performance speed selecteren anders krijg je de snelheid niet hoger dan 25km/h

http://www.bosch-ebike.de...eichweiten_assistent.html :)

Ik weet alleen niet of dat Nuvinci gebeuren nu zo hoog staand is qua rendement.
Ik denk eerlijk gezegd dat een derailleur toch wel de beste specs heeft om het vermogen van een speedbike over te brengen.
Maar volgens de fm komt er wel een behoorlijke kracht op de kettinglijn en...onderhoudsgevoeliger zo'n derailleur en kassette ! Men had het over 400 euro per jaar aan extra onderhoud (bij intensief woon-werkverkeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Had als test de Koga E-Deluxe 504 kWh van mijn vader geleend om hiermee vanaf Amersfoort naar Apeldoorn te gaan. Ik was lekker aan het trappen met ongeveer 27km/u op de teller en had er 22km opzitten. Op het display zie ik staan 77% beschikbaar en actieradius is nog 60km terwijl ikzelf nog 27km moet, mooi dat ga ik halen op het moment dat ik het zeg, stopt die ermee.... accu leeg *&#^%&*^. Dan maar terug naar huis en thuis werken, dan merk je in één keer hoeveel de trapondersteuning meehelpt. Fiets gaat binnenkort naar de fietsenmaker eens zien wat die zal vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
Verwijderd schreef op maandag 04 april 2016 @ 16:42:
[...]

Maar volgens de fm komt er wel een behoorlijke kracht op de kettinglijn en...onderhoudsgevoeliger zo'n derailleur en kassette ! Men had het over 400 euro per jaar aan extra onderhoud (bij intensief woon-werkverkeer.
Derailleur is qua specs op papier meer geschikt dan een Nuvinci, maar gezien de storingen durf ik dat niet zomaar aan te raden. Je FM heeft dus wel een punt.

Idealiter kijk je dan naar een Rohloff met Gates belt, juist omdat de Nuvinci een paar belangrijke nadelen heeft(net aan specs, rendement en fietsgevoel), maar dat is prijstechnisch wel erg naar.

Vandaar dat ik neig om een Stromer een beter model te vinden.

[ Voor 9% gewijzigd door roffeltjes op 04-04-2016 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonnefreak
FabiandJ schreef op maandag 04 april 2016 @ 16:49:
Had als test de Koga E-Deluxe 504 kWh van mijn vader geleend om hiermee vanaf Amersfoort naar Apeldoorn te gaan. Ik was lekker aan het trappen met ongeveer 27km/u op de teller en had er 22km opzitten. Op het display zie ik staan 77% beschikbaar en actieradius is nog 60km terwijl ikzelf nog 27km moet, mooi dat ga ik halen op het moment dat ik het zeg, stopt die ermee.... accu leeg *&#^%&*^. Dan maar terug naar huis en thuis werken, dan merk je in één keer hoeveel de trapondersteuning meehelpt. Fiets gaat binnenkort naar de fietsenmaker eens zien wat die zal vinden.
Dat is balen. Was de accu toch niet een beetje losgetrild uit de bagagedrager. Als hij in 1 keer van 77% naar accu leeg gaat dan klopt er iets toch echt niet. :(
Wat voor motor zit er op deze fiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
zonnefreak schreef op maandag 04 april 2016 @ 17:26:
[...]

Dat is balen. Was de accu toch niet een beetje losgetrild uit de bagagedrager. Als hij in 1 keer van 77% naar accu leeg gaat dan klopt er iets toch echt niet. :(
Wat voor motor zit er op deze fiets?
Nee was dat maar zo, de accu valt in een slot welke op slot zat. Als proef toch het scherm en de accu eruit gehaald en alles opnieuw erin geklikt, maar helaas nog steeds de melding dat de accu leeg is. Er zit een ION motor in van Accell. De accu zou zichzelf dus ook moeten kunnen opladen tijdens het fietsen, dit gebeurde ook niet.

[ Voor 7% gewijzigd door FabiandJ op 04-04-2016 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonnefreak
FabiandJ schreef op maandag 04 april 2016 @ 17:37:
[...]

Nee was dat maar zo, de accu valt in een slot welke op slot zat. Als proef toch het scherm en de accu eruit gehaald en alles opnieuw erin geklikt, maar helaas nog steeds de melding dat de accu leeg is. Er zit een ION motor in van Accell. De accu zou zichzelf dus ook moeten kunnen opladen tijdens het fietsen, dit gebeurde ook niet.
Kun je de accu nog wel opladen met de accu oplader thuis. Zit er eventueel op je accu ook een indicatie van de hoeveelheid lading.

[ Voor 9% gewijzigd door zonnefreak op 04-04-2016 18:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 04 april 2016 @ 16:42:
[...]

Lol, waar zijn die onderdelen van gemaakt dan, platinum? :X

Doe jezelf een lol, koop een kettingzweep en bijbehorende bus voor je cassette en als je een Bosch hebt een tool om het tandwiel los te halen. Kosten per jaar bij +-5dkm:

1x per 2 jaar nieuwe cassette a 30 euro (Shimano 10sp)
Elk ander jaar de laatste drie tandwieltjes op de cassette vervangen: 3 euro per stuk: 10 euro
1x per jaar nieuwe ketting: 16 euro (10sp)
1x per jaar nieuw tandwiel voor Bosch: 10 euro

Uurtje werk om te vervangen. Ik heb nu 5000km gereden op 1 ketting met als nadeel dat de tandwieltjes op de cassette zo zijn ingesleten dat de nieuwe ketting niet meer pakt, je kunt ook elke 2000km een nieuwe ketting erop leggen zodat dat niet gebeurt, maar dat is kostentechnisch niet eens zo bijster interessant. Dan maar liever 1x per jaar een volledig nieuwe set.

Onderhoud is iets meer dan bij een naaf, maar ik vind het de efficiënte en het comfort meer dan waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vverbeke
  • Niet online
vverbeke schreef op maandag 04 april 2016 @ 13:14:
[...]

Ik zie dat oblomov je het antwoord verschuldigd moet blijven. Maar ik kan bevestigen dat je kan zien hoe hard je zelf trapt (in newtonmeter of watt, kan je zelf kiezen of beiden tonen via de aanpasbare schermen: "koppel huidige" + "vermogen huidige"). Hoeveel de motor meewerkt kan je ook tonen in de aangepaste schermen ("verbruik huidige" + "verbruik gemiddelde").

Mooi apparaatje idd, maar zoals ik in dit forum al een aantal keer aangaf: Heel jammer dat je gereden tracks (nog?) niet kan exporteren naar gpx en/of andere websites (Strava, Endomondo, ...).
Ik moet mijzelf alweer tegenspreken: Mijn aanpasbaar scherm eens aangepast, het "meewerken van de motor" wordt weergegeven in Wh / km, niet in vermogen (watt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonnefreak
vverbeke schreef op maandag 04 april 2016 @ 18:19:
[...]

Ik moet mijzelf alweer tegenspreken: Mijn aanpasbaar scherm eens aangepast, het "meewerken van de motor" wordt weergegeven in Wh / km, niet in vermogen (watt).
Dank je voor je reactie. Kun je misschien ook de accu spanning uitlezen.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vverbeke
  • Niet online
zonnefreak schreef op maandag 04 april 2016 @ 18:23:
[...]

Dank je voor je reactie. Kun je misschien ook de accu spanning uitlezen.?
Nee, die geeft hij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ko de Boswachter
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:49
roffeltjes schreef op maandag 04 april 2016 @ 16:28:
[...]

Ik kan na bijna 1800 kilometers (waarvan 1400 door mij sinds 1 februari) op de ODO nog niet echt iets gefundeerds zeggen over de betrouwbaarheid van de Stromer (ST1 in dit geval). Voorlopig heeft de fiets me de afgelopen 2 maanden nog niet teleurgesteld. Integendeel eigenlijk; het is een geweldig ding om op te fietsen. Over de acceleratie is al eens eerder hier gesproken; die is echt verbazingwekkend, zelfs als je maar de helft van de ondersteuning gebruikt. Vandaag reed ik de 27 kilometer terug van werk naar huis in net iets meer dan 50 minuten; meestal is 33 a 34 kilometers gemiddeld per uur wel te halen waarbij de kruissnelheid dan meestal rond de 37/38 ligt. Echt wind mee is het binnen drie kwartier te doen maar dan moet je echt lange stukken achter elkaar boven de 40 of zelfs tegen de grens van 45 per uur aan trappen. Op die 27 kilometer verbruik ik dan ongeveer 60% van de batterij, waarbij aangetekend moet worden dat de wind vandaag vooral strak van opzij kwam en zo af en toe ook best tegen zat. Het is met de helft van de capaciteit te doen maar 60 kilometer zonder lader in de zijtas zou ik er niet mee durven rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walker78
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14-09-2023
In november van afgelopen jaar heb ik, na het nodige speurwerk en om verschillende redenen, de Koga E-Deluxe gekocht. In het begin een paar minder belangrijke maar voor Koga wel wat vreemde zaken:

- aan de achterdrager zitten klipjes waar je je fietstassen aan kunt bevestigen, die klipjes zitten er los in. Bij mij schoten aan één kant die klipjes door een paar flinke hobbels en kuilen in het wegdek omhoog, namen de Ortlieb-fietstas mee zodat alles op de grond kletterde. Toen ik dat meldde bij Koga (kan toch ernstige gevolgen hebben) kreeg ik na meer dan een maand te horen dat er niets mis was met die klipjes, en of ik wel wist dat Ortlieb-fietstassen drie bevestigingspunten hadden. Het lag dus aan mij. Bedankt, Koga.

- onder het fietsen schoot het zadel na een tijdje los, helemaal los dus, zodat je er niet meer op kon zitten. Als je daar niet op voorbereid bent kunt je staande op de trappers naar huis, wat geen pretje is. Neem je een sleutel mee kun je de zaak weer vastdraaien maar van Koga verwacht je zoiets niet. Uiteindelijk moest er een geheel nieuwe zadelpen ingezet worden. Probleem verholpen

- veel ernstiger was - en is - het totaal disfunctioneren van het elektrische gedeelte, de ondersteuning dus: al tijdens één van mijn eerste tochtjes op deze fiets verdwenen na een x-aantal kilometers (meestal tussen de 30 en 50) alle gegevens omtrent snelheid en ondersteuningsstand van het display, vaak gevolgd door een E05-foutmelding (communicatiestoring), de ondersteuning hield er vervolgens ook daadwerkelijk mee op. Als ik alles uitschakelde en na een tijdje weer inschakelde werkte het systeem weer, maar slechts voor een paar minuten, daarna viel alles weer dood. Volgens mijn dealer moest ik de accu wat harder in de houder plaatsen want er zou iets mis zijn met het contact. Dat bleek niet zo te zijn. Vervolgens werd het display en alles wat daarbij hoort vervangen door nieuw spul. Ook dat bracht geen soelaas. Tenslotte werd de bekabeling vernieuwd want mijn dealer had van de fabrikant begrepen dat daar een productiefout in zat. Die ingreep zou het probleem helemaal oplossen. Echter, bij mijn laatste fietstochtje, afgelopen zaterdag, weer hetzelfde probleem: alle gegevens op display verdwijnen, ondersteuning houdt ermee op, E05-foutmelding, even wachten, zaak doet 't weer maar slechts voor een paar minuten.

Dit wordt dus behoorlijk irritant, vooral omdat ik in mei een wat langere tocht door Duitsland wil gaan maken. Mijn dealer werkt best goed mee, daar is niet zoveel mis mee, maar per saldo verandert er aan het probleem niets. Twee vragen: wat is hier nou echt aan de hand, technisch gezien, en twee: wat kan ik doen als Koga zelf niet meewerkt aan de oplossing van dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bgttje
Walker78 schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 08:58:
Echter, bij mijn laatste fietstochtje, afgelopen zaterdag, weer hetzelfde probleem: alle gegevens op display verdwijnen, ondersteuning houdt ermee op, E05-foutmelding, even wachten, zaak doet 't weer maar slechts voor een paar minuten. Dit wordt dus behoorlijk irritant, vooral omdat ik in mei een wat langere tocht door Duitsland wil gaan maken. Mijn dealer werkt best goed mee, daar is niet zoveel mis mee, maar per saldo verandert er aan het probleem niets. Twee vragen: wat is hier nou echt aan de hand, technisch gezien, en twee: wat kan ik doen als Koga zelf niet meewerkt aan de oplossing van dit probleem?
De controller is rot. Waar zit ie? in t wiel? ff laten vervangen.

[ Voor 58% gewijzigd door bgttje op 05-04-2016 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
Ik verdenk toch direct de bekabeling, namelijk de bekabeling bij de motor zal niet zijn vervangen, want die zit vast aan de motor.. Netto betekend dat net zoals een defecte controller dat de motor zou moeten worden opgestuurd.

Maar op zich denk ik net als Koga direct aan de kabelboom... de reden waarom ik middenmotoren met de accu direct op de motor verreweg prefereer. Rotte controller kan natuurlijk ook, maar dat ligt toch minder voor de hand.

Over de kwaliteit:

Betreft de clipjes: ik zie ze niet op de plaatjes bij Koga, dus ik ben nu wel nieuwsgierig. Welke Ortlieb heb je?

De zadelpen: Shit happens, ook bij Koga. Zou niet moeten gebeuren, maar als ze het vlot gratis vervangen is het niet anders. Het moet natuurlijk niet een hele reeks aan problemen worden

Het systeem: ION is op zich top, maar dit soort dingen kan een aardig lange doorlooptijd krijgen omdat de fout overal kan zitten (er kan zelfs een breukje in de vervangende kabels zitten....). Koga moet hier wel adequaat en servicegericht op reageren, het is geen ALDI fiets.

Ik wens je veel sterkte en wijsheid :X

[ Voor 46% gewijzigd door roffeltjes op 05-04-2016 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - oblomov -
  • Niet online
@Walker78, vervelend als je zoiets overkomt. Vooral als het blijft zeuren en de oorzaak niet gevonden kan worden.

Ik ben ook benieuwd wat je met die losse clipjes bedoeld.

Wat loszittende onderdelen betreft. Wellicht doe jij het ook, maar ik controleer direct na de koop en ook daarna regelmatig alle bevestigingen. Verrassingen, zoals dat los schietende zadel, kan je hiermee niet helemaal uitsluiten, maar wel minimaliseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjb85
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12-08 13:22
Walker78 schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 08:58:
: wat kan ik doen als Koga zelf niet meewerkt aan de oplossing van dit probleem?
Om hierop terug te komen. Juridisch kun je niet zo heel veel doen tegen Koga, tenzij je (ook) een (fabrieks)garantie hebt vanuit Koga. In een ander geval kun je (uitzonderingen daargelaten) weinig actie ondernemen/afdwingen richting Koga. Je contractuele wederpartij is namelijk de verkoper van de fiets. Zij zullen ervoor moeten zorgen dat de klachten/gebreken verholpen worden. Of zij Koga daarbij betrekken is aan hen. Kort gezegd moet je dealer/verkoper het oplossen (met of zonder hulp van Koga).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walker78
bgttje schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 09:24:
[...]
De controller is rot. Waar zit ie? in t wiel? ff laten vervangen.
Controller zit volgens mij gewoon net voor de accu. Ik weet niet of het ding, samen met alle andere onderdelen, al vervangen is. Heb het in ieder geval aan m'n dealer gemeld.
roffeltjes schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 10:30:
Betreft de clipjes: ik zie ze niet op de plaatjes bij Koga, dus ik ben nu wel nieuwsgierig. Welke Ortlieb heb je?
fotootje van de klipjes,

Afbeeldingslocatie: http://myalbum.com/photo/Ohoxb77Nm5Nr/540.jpg

van m'n tassen, wel op m'n vorige, omgebouwde Azor:

Afbeeldingslocatie: http://myalbum.com/photo/qHxvCvecrlFC/720.jpg

Die klipjes zitten los op de rand van de bagagedrager geklikt en kun je helemaal draaien; als je nu over een heel slecht wegdek fietst, vol forse hobbels en kuilen, worden die fietstassen natuurlijk ook omhoog gestuwd, ze nemen dan die klipjes mee, die schieten zó los. Het zal misschien niet snel gebeuren maar het zou gewoon helemaal niet moeten kunnen, nooit: stel je voor dat het in druk stadsverkeer gebeurt of wanneer je met een flink vaartje van een bergpad af komt sjezen? Laatst was ik bij een andere dealer, daar stond ook een E-Deluxe, zonder klipjes. Toen ik daarnaar vroeg liet hij weten dat die er 'optioneel' bijgeleverd werden. Dat zou Koga toch te denken moeten geven; wie zoiets bedenkt snapt volgens mij niet veel van lange fietstochten met bagage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Poezenbeest
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 22-09-2024
Wat gjb85 zegt is wel de kern van de zaak: de verkoper is je aanspreekpunt en die moet het gaan oplossen. Hoe hij het met Koga regelt, is zijn probleem, jij hebt verder niets met Koga te maken. Hoe dan ook, balen...

Wat die klipjes betreft: daar had je fietsenmaker ook een andere oplossing voor kunnen leveren, zeker in combinatie met die tassen, die toch doorgaans zwaarder belast worden dan de tassen van de Blokker. Het zijn nou niet bepaald tassen voor de dagelijkse boodschapjes, maar meer voor de lange tochten, die niet altijd over biljardlakens van fietspaden gaan.

Ben na het lezen van dit verhaal wel weer ietsjes blijer met de aanstaande Fyts, die komende week of de week daarop eindelijk komt! Alhoewel Gaastra natuurlijk ook niet immuun is voor problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
Sluit je Ortlieb haak niet helemaal om die clips ? Dus gaat de haak niet op slot?

En als je die clips eraf haalt (kan dat?), kan je dan de tas niet om de plek waar de clips zitten bevestigen? Een Orttlieb haak is vrij dun.

Anders zou ik ze achter om de drager doen en alleen vooraan aan de clips.

[ Voor 19% gewijzigd door roffeltjes op 05-04-2016 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bgttje
Walker78 schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 13:25:
[...]Controller zit volgens mij gewoon net voor de accu. Ik weet niet of het ding, samen met alle andere onderdelen, al vervangen is. Heb het in ieder geval aan m'n dealer gemeld.
Als de controller al vervangen is dan anders de connector van de accuslede vervangen/controleren?
Maar ja.....E05 zou idd een draadstoring of controller storing moeten zijn. Vooral omdat ie uitvalt.............hoewel.............de uitgaande draad van de wielmotor heeft (waarschijnlijk)ook een sensoruitgang. Misschien ziet ie de motor sensor niet.

PS net ff gekeken bij de ION motor, maar de controller zit erin. Dus wiel vervangen.

[ Voor 6% gewijzigd door bgttje op 05-04-2016 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walker78
roffeltjes schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 17:47:
[...]

Sluit je Ortlieb haak niet helemaal om die clips ? Dus gaat de haak niet op slot?

En als je die clips eraf haalt (kan dat?), kan je dan de tas niet om de plek waar de clips zitten bevestigen? Een Orttlieb haak is vrij dun.

De haakjes van de Ortlieb gaan wel op slot maar als de tas omhoog geduwd wordt vliegen ze met klipjes en al uit de rand van de bagagedrager. Ik heb de klipjes er ook al vanaf gehaald maar als de accu erin zit is de ruimte echt heel klein, het gáát wel maar het is echt wurmen, ook al zijn die Ortlieb-haakjes idd dun. De low-riders die je op de foto ziet heb ik destijds op m'm Azor laten zetten, die Azor heb ik inmiddels verkocht en op m'n nieuwe Koga kunnen niet zo één twee drie low-riders gemonteerd worden
bgttje schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 18:00:
[...]

Als de controller al vervangen is dan anders de connector van de accuslede vervangen/controleren?
Maar ja.....E05 zou idd een draadstoring of controller storing moeten zijn. Vooral omdat ie uitvalt.............hoewel.............de uitgaande draad van de wielmotor heeft (waarschijnlijk)ook een sensoruitgang. Misschien ziet ie de motor sensor niet.

PS net ff gekeken bij de ION motor, maar de controller zit erin. Dus wiel vervangen.
Zojuist kreeg ik een telefoontje van m'n dealer dat de fiets terug naar Koga gaat; alles wat zij als dealer kunnen doen, ook wat hier geopperd wordt, zoals het vervangen van de controller en de bekabeling, hebben ze gedaan, maar het probleem blijft hetzelfde. Ik ga ervan uit dat ze bij Koga zelf alles kunnen herstellen. Gewoon domme pech allemaal, ik denk niet dat dit nou typisch iets van Koga is, hoewel ik gaandeweg het gevoel heb gekregen dat dit toch meer een fiets is voor zondagse tochtjes dan voor langere tochten over minder begaanbare wegen. Met m'n Azor (van de foto) reed ik die 3000 km. naar de Zwarte Zee, vaak over de meest afgrijselijke karresporen, zonder ook maar één mankementje, niet in het materiaal en ook niet in het elektrische gedeelte. Dat zie ik deze fiets nog niet doen. Maar goed, ik wacht eerst wel even af wat Koga ervan brouwt en dan zien we wel weer verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - oblomov -
  • Niet online
@Walker87, een vreemde oplossing die clips. Je kan de clips vastzetten met 4 korte spanbandjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjotter1965
  • Laatst online: 21:02

Misschien om mee te nemen in een beslissing.
Ik was zelf benieuwd naar het geluidsniveau van de middenmotoren.
Zie link met 3 filmpjes van een ritje met een Bosch, Brose, Yamaha middenmtor.
http://www.pedelec-biker....amaha-im-direkten_23.html

De Brose middenmotor is verrassend stil. Ze worden toegepast bij de 2016 Bulls nodellen
In ben ook benieuwd naar de nieuwe ion middenmotor van de accell groep.
Deze middenmotor is in samenwerking met Yamaha ontwikkeld en is als eerste ingezet bij Sparta.

Heeft er al iemand de brose middenmotor al eens zelf getest ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

roffeltjes schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 17:47:
[...]

Jammer dat het principe van RACKTIME stilaan verloren gaat...Klikken op de bagagedrager en gelijk vast !
Blijkbaar heeft Ortliep Racktime ingelijfd...?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - oblomov -
  • Niet online
@harrievang, hoe kom je erbij dat het principe van Racktime stilaan verloren gaat….?

Klopt, Ortlieb heeft Racktime gekocht, maar dat betekent niet dat anderen, zoals Koga, Racktime niet mogen monteren. Ortlieb heeft daar juist alle belang bij. Uiteraard tegen een licentievergoeding en daar heeft Koga bij de fiets van Walker78 niet voor gekozen.

Mijn nieuwe Charger Touring heeft een achterdrager volgens de Racktime specificatie’s en dat staat ook op de drager te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bgttje
Walker78 schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 18:26:
[...][...]Zojuist kreeg ik een telefoontje van m'n dealer dat de fiets terug naar Koga gaat;
Mooi zo, succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
Is dat zo? AFAIK is Racktime een sub-merk van Tubus, vooral voor OEM.

@Walker, ik zou het inderdaad met tiewraps proberen te fixeren. Duidelijk geen beste oplossing van Koga.

Overigens denk ik dat die fiets mits technisch weer in orde wel geschikt is voor een vakantie. Wij hebben met onze IONS ook flinke tochten met bagage (en kinderkar!) uitgevoerd. Dat ging eigenlijk altijd goed.

@Poezenbeest... ik verwacht een eerste rij-impressie en een jaarverslag naar mijn maatstaven!

Dat ben je ons schuldig met dat soort ogen-uit-stekerij :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - oblomov -
  • Niet online
roffeltjes schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 22:40:
Is dat zo? AFAIK is Racktime een sub-merk van Tubus, vooral voor OEM.
Ik heb mijn informatie van deze site: www.fietstas-expert.nl/merken/racktime
Morgen bel ik de Nederlandse importeur van Ortlieb, want nu wil ik het ook zeker weten.

Maar los daarvan, de essentie van mijn reactie op de bewering "dat het principe van Racktime stilaan verloren gaat...". blijft van toepassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
http://www.racktime.com/unternehmen/#c97
racktime ist eine Marke der tubus carrier systems GmbH, dem weltweit führenden Unternehmen für die Entwicklung und Produktion hochwertiger Gepäckträgersysteme für den Lastentransport auf dem Fahrrad. Seit mehr als 25 Jahren baut tubus handgefertigte, aufwändig oberflächenvergütete Gepäckträger aus hochfesten Spezialstählen.!
Aldus de Racktime website, maar wellicht is dat de oude info of is Tubus ook al deel van Ortlieb, Dat soort dingen is soms nogal wazig.

[ Voor 15% gewijzigd door roffeltjes op 06-04-2016 00:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Zojuist voor de komende 3 jaar onderdelen besteld bij Bikecomponents. Waarom voor 3 jaar? Het kost daar werkelijk geen bal:

2xlos tandwiel om huidige cassette op te kalefateren: 3,50 p.s.
2xTiagra cassette 12-28: 18,25 p.s. (goedkoopste bij Mantel 30 euro p.s.)
2xBosch tandwiel: 7,25 p.s. (fietsenmaker, 15 euro)
3xlagerset achterwiel Shimano: 1,50 p.s. (Mantel, niet de duurste in NL, 9 euro per set(!!))
1xketting sram voor de MTB erbij: 10,60
1xlagervet naaf; 8,60

Totaalkosten incl. verzending: 90 euro. Hoezo 400 euro aan kosten per jaar 8)7 Blokjes voor de schijfremmen uiteraard van Ebay voor 3dollariets per setje i.p.v. 16 euro bij Mantel...

[ Voor 8% gewijzigd door neographikal op 06-04-2016 01:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Poezenbeest
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 22-09-2024
roffeltjes schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 22:40:
[...]
@Poezenbeest... ik verwacht een eerste rij-impressie en een jaarverslag naar mijn maatstaven!

Dat ben je ons schuldig met dat soort ogen-uit-stekerij :+
Will do!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - oblomov -
  • Niet online
roffeltjes schreef op woensdag 06 april 2016 @ 00:17:
http://www.racktime.com/unternehmen/#c97
Aldus de Racktime website, maar wellicht is dat de oude info of is Tubus ook al deel van Ortlieb, Dat soort dingen is soms nogal wazig.
Voor de volledigheid.

Volgens BIKE, de Nederlandse importeur van Ortlieb, heeft Ortlieb een paar jaar lang de fietstassen voor Racktime (bagagedragers & fietstassen) gemaakt, maar is daar inmiddels mee gestopt.
Racktime is niet overgenomen en was geen onderdeel van Ortlieb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntonTH4Dutch
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Het spul wordt nu wel héél goedkoop: Zyssler e-bike stadsfiets € 555,- bij de markt waar ze ook wel media hebben :X
Gemiddelde actieradius 80 km (lijkt me overigens wel optimistisch ingeschat).
OK, wie wil hem als eerste afkraken? Niet allemaal tegelijk svp ;)

[ Voor 4% gewijzigd door AntonTH4Dutch op 06-04-2016 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salipander
  • Laatst online: 03-08 23:56
GTAjunk schreef op woensdag 06 april 2016 @ 11:02:
Het spul wordt nu wel héél goedkoop: Zyssler e-bike stadsfiets €555,- bij de markt waar ze ook wel media hebben :X
Actieradius 60 - 80 km (lijkt me overigens wel héél optimistisch ingeschat).
Is nu alweer 'tijdelijk niet verkrijgbaar' of 'online uitverkocht'. Vorig jaar september had de leverancier Trade Care problemen met een partner (BIG) en die zijn toen uitelkaar gegaan, en op dat moment heeft MM blijkbaar een berg van die fietsen bemachtigd.

Hij lijkt op een Chinese fiets die ik ooit heb gehad (Breeze) en die kreeg al snel een slag in het wiel en de remmen sleten als een gek. Ik las ergens dat hij 29 kg weegt, wat zwaar is en niet zo lekker zal rijden, zeker niet in de stad met optrekken etc. De Zyssler wordt in Bulgarije gemaakt als ik 't goed heb. Is dat beter dan Chinees? Ik weet 't niet..

Verwacht er niet te veel van, maar de price is nice. Kan ok zijn voor simpele ritjes 'op 't dorp' :/ Hoe het met garantiewerk zit, is vaag bij dat Tradecare, dus àls ie kapot gaat.. :?

[ Voor 8% gewijzigd door salipander op 06-04-2016 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonnefreak
Het spul wordt nu wel héél goedkoop: Zyssler e-bike stadsfiets € 555,- bij de markt waar ze ook wel media hebben :X
Ik vind hem nog eens niet zo verkeerd eruit zien.
Verende voorvork
Cantilevel remmen
3 versnellingen
Gesloten kettingkast
Led koplamp met voor reflectie
Led achterlicht
5 vermogens standen
36 Volt systeem
10Ah accu Li ion
Aluminium frame
Verstelbaar stuur

O die fiets moet ik gelijk hebben.
Oh in Rotterdam is hij nog op voorraad
Gelijk naar de winkel gebeld en gereserveerd
Gelijk in de auto springen en ophalen

Ben toch niet gek 8)7 O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntonTH4Dutch
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
salipander schreef op woensdag 06 april 2016 @ 11:23:
Is nu alweer 'tijdelijk niet verkrijgbaar' of 'online uitverkocht'.
En toch vandaag een paginagrote advertentie in o.a. Dagblad v/h Noorden.
Gewoon een ordinaire reclamestunt lijkt me dus :? Beetje lekker maken met niks.
salipander schreef
Hoe het met garantiewerk zit, is vaag bij dat Tradecare, dus àls ie kapot gaat.. :?
Ik zie wel staan: pechhulp thuis, pechhulp onderweg en e-monteur in elke winkel.
zonnefreak schreef op woensdag 06 april 2016 @ 11:35:
Oh in Rotterdam is hij nog op voorraad
Ja ja, zal wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Zoiets dus: Afbeeldingslocatie: http://picscdn.redblue.de/doi/pixelboxx-mss-68932279/fee_786_587_png/ZYSSLER-E-bike

Nu even niet te koop :? (Snap overigens niet waarom de goedkope modellen vaak damesfietsen zijn)

[ Voor 8% gewijzigd door OgWok op 06-04-2016 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

OgWok schreef op woensdag 06 april 2016 @ 12:57:
[...]

Zoiets dus: [afbeelding]

Nu even niet te koop :?
Daar kan ik zelfs, met eigen ombouw niet tegenop 8)7 :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonnefreak
OgWok schreef op woensdag 06 april 2016 @ 12:57:
[...]

Zoiets dus: [afbeelding]

Nu even niet te koop :? (Snap overigens niet waarom de goedkope modellen vaak damesfietsen zijn)
Denk dat ze hierbij toch op de wat oudere doelgroep mikken. Die hebben liever geen hoge buis waar ze overheen moeten stappen. Stevigheid is natuurlijk ver te zoeken :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Bij fietsenwinkel staat hij ook te koop:

De Zyssler E-bike

Motor: 250W
Accu 36V (60 km)
3 versnellingen
Geleverd zonder fietsslot
Niet mogelijk om je maat te kiezen

Adviesprijs: €669,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasszje
  • Laatst online: 08-08 13:22

kaasszje

Live to Dare, Dare to Live

Mijn woon werk afstand is ongeveer 18 kilometer.
Nu ben ik op zoek voor een alternatief voor de trein / motor.
(+- 30 min reis tijd)

Welke fiets zouden jullie me hiervoor aanraden.
(Neig zelf nu erg sterk naar een speed pedelec zoals de gazelle cityzen speed)

Daarnaast vraag ik me af of deze fietsen ook als persoon zijn te leasen.
Dit vooral zonder dat je vast zit aan een doorlopend crediet oplossing.
(Ben bezig mijn huis te verkopen, en een bkr registratie zou wat ik kan lenen onderuit halen)
Dit terwijl ik wel gewoon 19 cent de kilometer onbelast vergoed krijg van mijn werkgever als ik op de fiets kom.

Alvast bedankt.

Ik ben verstopt zoek een ander :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

kaasszje schreef op woensdag 06 april 2016 @ 22:25:
(+- 30 min reis tijd)

(Ben bezig mijn huis te verkopen, en een bkr registratie zou wat ik kan lenen onderuit halen)
Dit terwijl ik wel gewoon 19 cent de kilometer onbelast vergoed krijg van mijn werkgever als ik op de fiets kom.

Alvast bedankt.
Enig googlen leert dat 'QICQ/Stromer' lease (http://www.qicq.nl/) contracten aanbiedt, ik zou daar eens ten rade gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
kaasszje schreef op woensdag 06 april 2016 @ 22:25:
(+- 30 min reis tijd)

Alvast bedankt.
http://www.qicq.nl/lease

ST1 lease je voor 111,50 per maand. Moet je wel eenmalig nog 800 euro bijbetalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Damn, dan liever even doorsparen...
Pagina: 1 ... 88 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.