Hallo,
Even kort mijn e-bike verhaal. Ik rij nu ongeveer 7 jaar met een speed e-bike woon-werk.
3x per week, 2x20 km. Zeg 120 km + nog wat prive = 150 km per week dus dan zit ik op 5000/6000 km per jaar
De eerste 4 jaar een Kalkhoff pro connect. Panasonic motor geloof ik + accu. Met derailleur. Die reed ik uiteindelijk helemaal aan gort. Motor, etc. In die 2 jaar ook een nieuwe dure accu gekocht
Toen 1 jaar een Kalkhoff BS-10 ... met derailleur en bosch motor. Daar zat een tik in maar reed wel lekker. Echter die werd gestolen:) ... toen ik um nog had ging ik wel 43km/u soms ...
YouTube: Kalkhoff BS-10 E-bike going 43km/h (no prob;)
Nu 2 jaar de Kalkhoff Endeavour Impulse 2 S11. Met naaf + ketting (geen riem)
Tsja, daar zit ik aan motor 4(!) ... Verschrikkelijk balen is dat. Ik heb totaal mijn vertrouwen in impulse verloren. Die motoren verloren na een tijdje hun kracht. Moest wel steeds de FM overtuigen ... ik heb begrepen dat de motor intern problemen had. Iets met verkeerde smeerolie/pasta of zo die juist de sensor in de weg zat. Weet ik veel. Maar punt is dat de hele ondersteuning in de prak liep (hij deed het wel, maar de sensor werking was over z'n nek ... blijvend)
Nu, daar heb ik dan 3x zo'n motor van gehad. Elke keer hetezelfde. Het verhaal was dat Kalkhof nu wel het probleem onder controle heeft, en dat ik kennelijk steeds uit een oude/eerste productiebatch nog zo'n motor kreeg die op de plank lag. Lekker ... NOT.
Wat ook speelde was dat dit probleem pas na wat langere tijd naar boven kwma. Zeg na 1000 km of zo. In het begin top, maar daarna begon het feest. Ondersteuning nam af en/of viel weg alsof de sensor het niet goed oppakte. Met mijn nieuwe motor, die er nu 3 maanden op zit heb ik nog geen probleem. Of de motor goed is? Geen idee. Ik hoop het.
Na krap 2 jaar lijkt mijn 17aH/36V accu nu op te zijn. Lijkt me aan de erg vroege kant. Probleem met accu is dat die dingen verschrikkelijk duur zijn. 800-900 euries. Damn.
Dus ja, nu zit ik te dubben? Normaal zou ik best een nieuwe accu kopen. Maar wat als ik weer probs krijg met de motor?? (btw, die 3 motoren wel steeds onder garantie vervangen, maar het is zo'n gedoe ... ik wil gewoon dat die fiets goed rijdt:))
... Stel ik kijk naar een andere fiets. Voor 5000 km per jaar door weer en wind, regen, sneeuw, pekel, maakt niet uit. Gewoon rijden met die hap. Welke zou dan in aanmerking komen?
Wat ik in ieder geval zou willen is een naaf. Misschien met riem/belt. Dat scheelt verschrikkelijk veel in onderhoud. Want zo'n derailleur pakt heel veel vuil op. Ik rij namelijk ook regelmatig door het bos (stevige schelp/grind paden)
Zoals gezegd, mijn vertrouwen in Kalkhoff/Impulse is (op dit moment) weg.
Groet,
Max
Impulse sensor probleem
1.
YouTube: Kalkhoff Impulse 2 Motor/Sensor problem (1/2)
2.
YouTube: Kalkhoff Impulse 2 Motor/Sensor problem (2/2)
[
Voor 4% gewijzigd door
Verwijderd op 21-01-2016 10:54
]