Het wijst zich wel degelijk uit in de statistieken. Kijk maar in mijn vorige post in de factsheet van SWOV.roffeltjes schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 10:29:
En waarom wijst dit zich niet uit in de statistieken? waarom weiger je mee te nemen dat er nu minder mensen gaan fietsen en dat die ook een gezondheidsrisico gaan opleveren? Hartoperaties en hartmedicijnen zijn niet goedkoop hoor en bepaald geen pretje voor de lijder en de familie.
De gezondheidswinst is dermate klein dat het niet opweegt tegen de nadelen. Er zijn immers maar een heel klein aantal mensen dat de speed-pedelec daadwerkelijk inruilt tegen de auto, verder is het percentage dat een dergelijk (brom)fiets gaat kopen, zo klein dat de gezondheidsvoordelen (als ze al meetbaar zijn) niet significant zijn.
Die normeringen zijn wetenschappelijk onderbouwd, mag ik even een link waarin aangeduid wordt dat dit zogenaamd prietpraat zou zijn?Dat laatste is prietpraat van de anti-helm lobby. Als jij met 50 kmpu gaat is het niet zo dat je hoofd ook met 50 tegen de grond smakt. En het is ook niet zo dat een helm opeens in lucht oplost als je harder dan 20 gaat.
Ja, ja... Ook hier zou ik graag een onderbouwing willen zien, anders valt dit dus in de categorie prietpraat.Het eerste klopt uiteraard, het tweede zeer zeker niet. Het uitgangspunt dat je niet eerst op je armen en schouders land en dat een helm dus nutteloos is is ontzettend dom. Net zoals het idee dat je loodrecht met een helm valt (ja als dat gebeurd is het einde oefening, zie Wouter Wuijlandts). Het is een gevolg van de testmethodiek en die wordt gretig aangegrepen door anti-helm fanaten.
We hebben het toch over de speed-pedelec, waarom gebruik je nou weer voorbeelden van gewone pedelecs? Die discussie voeren we helemaal niet. Speed-pedelecs zijn maar een heeeeeeel klein percentage van de tweewielers.Dat hoef je me inderdaad niet uit te leggen, want je zit er gewoon finaal naast. Dat kan ik je heel simpel uitleggen (dat is ook direct het verschil, er zijn duidelijke verifieerbare punten).
Een pedelec laat mensen bewegen die normaal niet bewegen, zie de onderzoeken opjnder 60 plussers en forenzen. Een gewone fiets biedt deze mensen dus geen enkele gezondheidsvoordelen want ze gaan hem niet gebruiken.
Oftewel, de gezondheidsvoordelen van een pedelec zijn absoluut groter dan die van een gewone fiets, dat je dat denkt is weer een denkfout die je niet toetst aan onderzoek en statistieken. Een onderbuikje dus.
Ze zijn alleen nog op grote bureaus en bij verkeershandhaving. Alle andere bureaus hebben ze moeten inleveren omdat ze niet of te weinig gebruikt werden.Nonsens.... de rollenbank is nog steeds standaard uitrusting van de Hermandad. Er is absoluut geen ban op die dingen, waar haal je deze onzin vandaan?
Maar is er wel een gevolg van.Dit heeft niks te maken met een democratische beslissing.
Dat is de eerste stap, de volgende stap is snorfietsen de strot doorsnijden. Die rijden over vijf jaar echt niet meer zonder helm.De verkoop van die spullen is legaal. Het eind resultaat niet, maar dat is wel een hele slappe vind je niet?
De woede over getunede pedelecs is begrijpelijk, maar het is een piepklein druppeltje op het probleem scooter/brommer/snorfiets. Als we het hebben over gezondheid en veiligheid is het logischer dar wat energie in te steken in plaats van een vervoerscategorie de strot door te snijden.
Omdat onder fietsers en bromfietsers nog steeds heel veel doden in het verkeer vallen.Omdat de regering en de politie niet alles tegelijk kunnen doen... dus waarom focussen op een extreem kleine groep die voor zover de cijfers aangeven geen probleem opleveren?
Dat klopt, dat interesseert mij inderdaad heel weinig -zeker in deze discussie- daarvoor moet je op een ander forum zijn.Hier blijkt weer dat het doel, meefr mensen uit de auto jou geen bal interreseert. Want dat is het enige antwoord dat zou nlmoeten tellen.
1. Het is geodekoper (ato's gezondheid)
2. Het is beter voor het milieu.
Dat jij dit niet genoeg rfeden vind is toongevend voor de huidige egoistische mentaliteit.
Heb je werkelijk de illusie dat jou kinderen nog in een leuk land, laat staan leuke wereld komen te leven? Binnen 30 jaar (en zo lang duurt het echt niet meer) zijn we twee burgeroorlogen verder, is olie op,De leefwereld. Ik kijk net even verder dan jij die alleen kijkt hoe iets jou direct raakt. Ik zou het leuk vinden als mijn kinderen in een leuk land leven in plaats van dit doodlopende autozieke beleid.
Knap dat je mij na twee discussies al denkt te kennen en weet hoe ik denk.En het is de publieke discussie die hierin een rol speelt. Het is treurig dat mensen als jij die duidelijk goed op de hoogte zijn, niet alleen de onderliggende feiten(en het gebrek daaraan) niet kennen, maar de negatieve gevolgen goedpraten: "het moet nou eenmaal, regels zijn regels, waar maak je je druk om".
Juist mensen die goed op de hoogte zijn kunnen zich direct raliseren dat dit uiterst kwalijk is met mogelijk verstrekkende gevolgen voor de leefbaarheid van ons land.

Leefbaarheid op deze wereld is alleen nog te realiseren zonder (of met een gedecimeerde) mensheid en daar zorgen we zelf wel voor als ik Darwin mag geloven. Maar ook dat is off-topic, die discussie ga ik hier echt niet verder voeren.