☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Ik vond ze op de motor al enorm misstaan, laat staan op een fiets.
Als je er 2 zijtassen aanhangt valt het nog een beetje mee.
Lijkt me toch sterk dat je ook verplicht wordt om een helm te dragen op een 25per uur exemplaar.
Maar verrassingen zijn de stokpaardjes van onze regering i.p.v. zich bezig te houden met de serieuze problemen.

alle snorfietsen of alleen degenen verkocht na maart 2015?DHL schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 20:01:
Nee, voor snorfietsen is dit onlangs veranderd. Sinds maart van dit jaar moeten die een nummerplaat hebben. Gewoonweg belachelijk is het.
Op snorfietsen moet je in Belgie verplicht een helm.CCMG schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 22:18:
En de grootte van die plaat is van dezelfde orde als op een motorfiets.
Ik vond ze op de motor al enorm misstaan, laat staan op een fiets.
Als je er 2 zijtassen aanhangt valt het nog een beetje mee.
Lijkt me toch sterk dat je ook verplicht wordt om een helm te dragen op een 25per uur exemplaar.
Maar verrassingen zijn de stokpaardjes van onze regering i.p.v. zich bezig te houden met de serieuze problemen.
Elektrische fietsen die aan de EU voorwaarden voldoen tellen als fiets en hebben die verplichting dus niet
- Max 250W (rated) motorvermogen;
- stopt als je niet trapt of als je remt;
- stopt ondersteuning boven de 25km/u.
Daar heb ik niks van meegekregen, ik heb er ook nog geen zien rijden met kenteken. Allemaal zo'n geel plasticje achterop thats all. Brommers ook dan? En hoe ziet die plaat er uit? Ik zie nu al veel 125 cc scooters op het fietspad rijden van mensen die niet op de weg durven te rijden, dat gaat dan nog erger worden omdat het niet meer opvalt.DHL schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 20:01:
Nee, voor snorfietsen is dit onlangs veranderd. Sinds maart van dit jaar moeten die een nummerplaat hebben. Gewoonweg belachelijk is het.
Op zich niet slecht, voor de politie is het wat makkelijker die dingen aan te pakken voor overtredingen als ze een kenteken hebben. Anders kunnen ze alleen wat doen tegen heterdaadjes die ze ook daadwerkelijk kunnen aanhouden. In Nederland hebben die dingen al jaren een kenteken, en daarvoor was het verzekeringsplaatje ook een soort kenteken (alleen toen nog niet landelijk geregistreerd, maar alleen bij de verzekeringsmaatschappijen).
Op zo'n fiets ziet het er een beetje raar uit, maar kan best dat het wennen is.
[ Voor 9% gewijzigd door Marzman op 01-08-2015 10:21 ]
/▌
Ik moet wel degelijk kracht zetten. Het koppel bij een lage stand is dermate laag dat je amper voorruit komt.Opperpanter2 schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 10:35:
[...]De meeste fietsen met rotatiesensor werken zo niet. Werken eigenlijk allemaal in speed modus.
Maar ook in current modus hoeft je geen kracht te zetten, want de sensor meet geen kracht.
Gewoon hele lichte versnelling zetten en peddelen.
Hij meet idd geen trapkracht maar dat zegt niet zoveel over de mate van ondersteuning. Meer stroom = meer ondersteuning. Wil je snel fietsen bij een lage stand dan zal je toch echt moeten werken.
Jij hebt een middenmotor en geen naaf motor, dus dat kan je al niet vergelijken. Daarnaast moet je trappen omdat je hem in een lage stand hebt staan. In n hoge stand trekt ie soepeltjes op.bgttje schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 10:54:
[...]
Ik moet wel degelijk kracht zetten. Het koppel bij een lage stand is dermate laag dat je amper voorruit komt.
Hij meet idd geen trapkracht maar dat zegt niet zoveel over de mate van ondersteuning. Meer stroom = meer ondersteuning. Wil je snel fietsen bij een lage stand dan zal je toch echt moeten werken.
Optrekken is idd geen probleem, kan ook een wheelie maken als ik de handel voluit zet op stand 9.Opperpanter2 schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 11:33:...]Jij hebt een middenmotor en geen naaf motor, dus dat kan je al niet vergelijken. Daarnaast moet je trappen omdat je hem in een lage stand hebt staan. In n hoge stand trekt ie soepeltjes op.
Moet wel zeker de kracht hebben van de performance. Die Flyer RS ziet er tof uit, maar die ondersteunt niet erg sterk hoorde ik. (Panasonic motor).
Tot hiertoe kwam ik tegen: Riese en Muller cruiser Nuvinci, Cube Dehli Hybrid SL, Flyer RS 7.30, Merida E Spresso 400A
Wie heeft ervaringen, wie kent nog iets leuks,...?
Ik ben erg blij met mijn Qwic. Als de fietsenmaker standje '9' unlocked gaat hij 38 km/h.DHL schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 13:42:
Zoek leuke fiets te kopen tot 3500 euro ongeveer. Niet te sportief. Ga weer eens wat anders proberen, is een hobby
Moet wel zeker de kracht hebben van de performance. Die Flyer RS ziet er tof uit, maar die ondersteunt niet erg sterk hoorde ik. (Panasonic motor).
Tot hiertoe kwam ik tegen: Riese en Muller cruiser Nuvinci, Cube Dehli Hybrid SL, Flyer RS 7.30, Merida E Spresso 400A
Alles van Apple
Verwijderd
Ik heb toen de Zemo ze8 besteld bij de FM en afgelopen Zaterdag opgehaald .
http://www.zemo.com/wp-co..._rot_55781745-929x600.jpg
Ik vind hem prachtig en fietst geweldig ben er erg blij mee .
Ohw ja ik heb er een Axa Defender slot met insteek kabel op zitten , ik kan de sleutel eruit halen als deze niet op slot is . ik meen gelezen te hebben dat de Ned verzekeraars dit niet goedkeuren is dat zo ?
Anders moet ik er een ander slot op laten zetten .
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2015 15:17 ]
Verwijderd
Verwijderd
Ja 100% zeker dat de sleutel eruit kan zonder op slot te zijn is een Duitse fiets en mag daar schijnbaarVerwijderd schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 15:38:
Weet je dat zeker? Ik heb ook zo'n slot en als deze niet op slot zit kan ik de sleutel er niet uithalen. Alleen op slot kan de sleutel eruit.
Maar ik heb hem wel in Nederland gekocht .
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2015 16:52 ]
Dat het kabelslot er niet in hoeft te zitten dat klopt wel. Maar dat je de sleutel er uit kan halen als het ringslot ook niet dicht is heb ik nog nooit gezien.Verwijderd schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 16:27:
[...]
Ja 100% zeker dat de sleutel eruit kan zonder op slot te zijn is een Duitse fiets en mag daar schijnbaar
Maar ik heb hem wel in Nederland gekocht .
Maar met een AXA defender raad ik je sowieso aan om er snel een ander (ketting)slot op te zetten.
Die dingen zijn zo enorm slecht dat je hem voor een euro binnen 2 sec open hebt (blanco sleutel erin werkt namelijk ook).
Verwijderd
Begrijp ik nu dat mijn fiets niet verzekert is ?RocketKoen schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 17:32:
[...]
Dat het kabelslot er niet in hoeft te zitten dat klopt wel. Maar dat je de sleutel er uit kan halen als het ringslot ook niet dicht is heb ik nog nooit gezien.
Maar met een AXA defender raad ik je sowieso aan om er snel een ander (ketting)slot op te zetten.
Die dingen zijn zo enorm slecht dat je hem voor een euro binnen 2 sec open hebt (blanco sleutel erin werkt namelijk ook).
Ik verwacht toch dat bij een fiets van € 3200 een goedgekeurd slot op zit .
Wat voor slot moet ik er dan op laten zetten .
Ligt eraan wat jij voor verzekering hebt afgesloten.Verwijderd schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 18:11:
[...]
Begrijp ik nu dat mijn fiets niet verzekert is ?
Ik verwacht toch dat bij een fiets van € 3200 een goedgekeurd slot op zit .
Wat voor slot moet ik er dan op laten zetten .
De meeste eisen een "ART goedgekeurd" slot. Dat staat er dan ook op.
De standaard eis voor een fietsverzekering is ART2. Scooter ART3, motor ART4 of 5.
Maar ik kan me voorstellen dat de verzekering bij een bedrag van €3200 minimaal ART3 eist.
De Axa defender die hier te koop is heeft iig een ART2 goedkeuring.
[ Voor 5% gewijzigd door RocketKoen op 03-08-2015 18:34 ]
Verwijderd
Ik heb de fiets sinds afgelopen Zaterdag en heb de verzekering afgesloten via de FM maar die is nu gesloten wegens vakantie de verzekering is bij unigarant afgesloten diefstal schade en pech hulp maar heb de polis nog nietRocketKoen schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 18:33:
[...]
Ligt eraan wat jij voor verzekering hebt afgesloten.
De meeste eisen een "ART goedgekeurd" slot. Dat staat er dan ook op.
De standaard eis voor een fietsverzekering is ART2. Scooter ART3, motor ART4 of 5.
Maar ik kan me voorstellen dat de verzekering bij een bedrag van €3200 minimaal ART3 eist.
De Axa defender die hier te koop is heeft iig een ART2 goedkeuring.
ik weet nu ook even niet verder ik wil ook geen risico lopen .
Het eerste wat ik heb gekocht toen ik mijn elektrische fiets had was een enorm zwaar slot waarmee hij snachts vast staat.Verwijderd schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 18:49:
[...]
Ik heb de fiets sinds afgelopen Zaterdag en heb de verzekering afgesloten via de FM maar die is nu gesloten wegens vakantie de verzekering is bij unigarant afgesloten maar heb de polis nog niet
ik weet nu ook even niet verder ik wil ook geen risico lopen .
Al een paar keer sochtends toolmarks op het slot gezien dat iemand hem heeft geprobeerd door te zagen. Maar niet bepaald succesvol
Alleen om mee te nemen is hij niet erg geschikt. Maar daar zijn fietsenstallingen voor.
Verwijderd
Verwijderd
Goed om te horen dan wacht ik af tot de FM terug is van vakantie en als dit slot niet geaccepteerd wordVerwijderd schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 19:00:
Ik heb een Gazelle (adviesprijs 3200,=, gekocht voor 2500,=) met (standaard) AXA Defender en voor de verzekering (Unive) was dat voldoende.
dan komt er een ander op ben voorlopig niet bang voor diefstal , maar wil wel op zeker gaan .
Wat vinden jullie overigens van de fiets ?
Die Zemo, die is knap zeg. Jammer genoeg, dichtstbijzijnde dealer is op bijna 80 km, dus dat is niet echt te doen....
Zit nu meer en meer naar Cube te kijken. Cube met harmony en nuvinci voor 3400 min korting. Wel eens vragen of ze het stuur van een vrouwenmodel zouden willen overbouwen...
Ziet er erg strak uit. Ik vraag me wel af hoe hij fietst. Met zo'n enkel frame (van trapas naar de voorvork) verwacht ik niet dat hij heel stabiel is.Verwijderd schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 19:28:
[...]
Goed om te horen dan wacht ik af tot de FM terug is van vakantie en als dit slot niet geaccepteerd word
dan komt er een ander op ben voorlopig niet bang voor diefstal , maar wil wel op zeker gaan .
Wat vinden jullie overigens van de fiets ?
Verwijderd
Jawel hoor deze is erg stabiel kan gewoon met losse handen fietsen , maar doe dat natuurlijk niet .RocketKoen schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 20:44:
[...]
Ziet er erg strak uit. Ik vraag me wel af hoe hij fietst. Met zo'n enkel frame (van trapas naar de voorvork) verwacht ik niet dat hij heel stabiel is.
Bij diefstal moet je bij de verzekeraar aan kunnen tonen dat de fiets op slot stond. Dat kan door de twee originele sleutels te tonen, maar als de sleutel eruit kan zonder de fiets op slot te zetten, dan is het niet aan te tonen dat de fiets echt op slot stond.Verwijderd schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 14:32:
...
Ohw ja ik heb er een Axa Defender slot met insteek kabel op zitten , ik kan de sleutel eruit halen als deze niet op slot is . ik meen gelezen te hebben dat de Ned verzekeraars dit niet goedkeuren is dat zo ?
Anders moet ik er een ander slot op laten zetten .
Dat geldt niet als de fiets wordt gestolen uit een afgesloten ruimte.
De verzekeringsmaatschappij zou op basis daarvan kunnen zien of het een KR of NKR slot is (Key Retaining of Non KeyRetaining). Of ze dat doen en of dat hun verantwoordelijkheid is weet ik niet.
Echter, in de voorwaarden staat enkel dat je de sleutels moet kunnen overleggen, dat de sleutel(s) gebruikssporen moet hebben en dat het slot ART(2) goedgekeurd moet zijn.
Verwijderd
Ik blijf het toch raar vinden ik heb via de FM de verzekering afgesloten hij wist dat de sleutel uit het slot kon zonder dat deze op slot was .Dan had hij mij toch moeten attenderen dat dat niet toegestaan is .Opperpanter2 schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 17:55:
Bij het afsluiten van de verzekering moet je het sleutelnummer opgeven.
De verzekeringsmaatschappij zou op basis daarvan kunnen zien of het een KR of NKR slot is (Key Retaining of Non KeyRetaining). Of ze dat doen en of dat hun verantwoordelijkheid is weet ik niet.
Echter, in de voorwaarden staat enkel dat je de sleutels moet kunnen overleggen, dat de sleutel(s) gebruikssporen moet hebben en dat het slot ART(2) goedgekeurd moet zijn.
Hij heeft bij het afsluiten van de verzekering het merk en type en sleutel nummer doorgegeven aan de
verzekeringsmaatschappij .
Ik heb vandaag de polis ontvangen dus ga ik er vanuit dat ik geaccepteerd ben .
Het zou toch te gek voor woorden zijn als mijn fiets onverhoeds gestolen wordt dat dan de Verzekering
kan zeggen ja maar je had geen goedgekeurd slot .
Overigens heb ik 4 sleutels zie link .
http://www.zemo.com/wp-co.../03/ZEMO_2015_katalog.pdf zie pagina 35
Ik neem met de FM nadat hij terug is van de vakantie contact op en hoor zijn verhaal dan wel .
Ik wil in ieder geval een ART 2 gekeurd slot hebben .
Verwijderd
Dat hoop ik dan maar , ik ga wel terug naar de FM als deze terug is van vakantie .Opperpanter2 schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 20:05:
Waarom zou het niet toegestaan zijn? Dat staat toch nergens? Je voldoet toch gewoon aan de voorwaarden?
Verwijderd
5 jaar garantie op het frame .
Ik moet dan onder ander ook het frame nr. doorgeven , het frame nr. staat op assemblage inspectie kaart
Op de factuur staat ook het frame nr.
Wat blijkt nu het zijn 2 totaal verschillende nummers , op de fiets moet het frame nummer aan de achterkant van de zitbuis staan , ik ga kijken en nog eens kijken op de hele fiets is geen frame nummer te vinden , 2 andere mensen hebben er nog naar gezocht helaas niets .
Daar baal ik toch wel even van hoor .
Ik moet nu sowieso wachten tot FM terug is van vakantie , maar dan , als de fiets terug moet naar de fabriek om er frame nummer in te slaan dat kan dan nooit op de plaats waar het origineel staat buiten dat
gaat dat toch ook niet lukken zonder beschadiging , hoe nu te handelen ?
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2015 17:00 ]
Verwijderd
Het enige vervelende bij mijn fiets is dat wanneer je even stopt met trappen en dan weer begint er een tik hoorbaar is. Het doet zich alleen voor als de ondersteuning aanstaat. Volgens mijn FM is dit normaal, zijn er mensen met hetzelfde geluid?
Vast bedankt voor de reactie
Mijn vrouw heeft een elektrische fiets (Qwic Base2) die het niet goed meer doet. Er zit een nieuwe accu op, dus dat is niet het probleem.
Af en toe geeft de motor ondersteuning, maar het grootste deel van de tijd niet. Ik heb er niet echt verstand van, dus testen of controleren kan ik het niet.
Ergens op de site van Qwic kwam ik een documentje tegen waarin een aantal stappen voor het oplossen van problemen staan, en een van de eerste vragen is de controle van de magneetschijf. Deze zit voor de sensor, en draait met de trappers mee. Ze vragen of er geen magneetjes uitgevallen zijn.
Als ik er naar kijk zie ik dat er veel gaatjes in zitten (+/- 15) en maar op enkele plekken een magneetje (+/- 3). Ik weet alleen niet of dat genoeg is? Is het normaal dat er zoveel gaatjes leeg zijn? Welke Tweaker heeft er ook een Qwic en kan dat even voor me checken?
Alvast dank.
Zoals DHL ook al zei, is dit niet normaal. Mijn Razer Yamaha motor (met 1000km op de klok binnen een maand) is vorige week ook terug gegaan naar Batavus via mijn dealer voor dit "probleem". Als het goed is krijg ik morgen of overmorgen een nieuwe terug en dan krijg ik ook te horen wat nu exact het probleem was.Verwijderd schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 16:39:
Hallo ik ben Henk en heb sinds twee maanden een Batavus Razer die mij prima bevalt.
Het enige vervelende bij mijn fiets is dat wanneer je even stopt met trappen en dan weer begint er een tik hoorbaar is. Het doet zich alleen voor als de ondersteuning aanstaat. Volgens mijn FM is dit normaal, zijn er mensen met hetzelfde geluid?
Ze hebben bij mijn dealer met twee verschillende personen proefritten gemaakt met mijn fiets en een andere Razer (damesmodel) die ze in de winkel hadden staan. Bij de andere fiets pakte de motor vloeiend op na het opnieuw aanzetten van de trapbeweging na het vrijlopen (of freewheelen).
Uit het telefoongesprek van Batavus met mijn fietsenmaker leek het erop dat dit probleem bij Batavus bekend was en hebben ze aangeraden om de motor op te sturen voor de zekerheid. Kon trouwens wel nog doorrijden indien gewenst en dit alsnog later dit jaar laten doen. Maar ik ergerde mij eraan en heb het direct laten doen (Kreeg gelukkig een andere elektrische leenfiets mee
Kan er trouwens helemaal niets op google van vinden, ook niet in het Engels of Duits. Lijkt wel of alleen bij de laatste modellen dit probleem zich kan kan voordoen. Verder ook zeer weinig te vinden over problemen met de Yamaha motor.
PSN-id: Chrasher
Verwijderd
Bedankt voor de snelle reactie, ben dus blijkbaar niet de enige met dit "probleem".
Ik had het probleem aangekaart bij de eerste servicebeurt na 500 KM en ga nu weer contact met de FM opnemen en hem confronteren met het niet normaal zijn van dat getik.
Ik ben benieuwd naar het vervolg, en hoop dat je via dit forum mij op de hoogte kun houden.
Kan natuurlijk een probleem zijn dat zich alleen voordoet bij een bepaalde serie (vanwege een slecht onderdeel of fabricagefout), maar dat zal ik hier nog even laten weten. Vond het al zo vreemd dat ik online helemaal niets hierover kon vinden.
Het is nog steeds een geweldig fijne fiets, dus zal blij zijn als ik hem weer terug heb.
[ Voor 8% gewijzigd door Chrasher op 05-08-2015 22:56 ]
Qua remmen ben ik er nog niet geheel over uit wat ik er mee aan moet. Upgraden of de huidige set (Tektro) handhaven. Zeker op hogere snelheden missen ze wel wat stopkracht.
Die van mij doet dat ook, vanaf het begin. Vond het verder niet verdacht en bij de servicebeurt is het ook niet opgevallen.Verwijderd schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 16:39:
Hallo ik ben Henk en heb sinds twee maanden een Batavus Razer die mij prima bevalt.
Volgens mij doet die van mij dat altijd, ook als de motor uit is. Ik zal er eens beter op letten en ben benieuwd wat er bij jullie fietsen wordt gevonden en/of vervangen.
Heb mijn fiets vanmiddag weer opgehaald bij mijn dealer.pugnax schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 10:04:
[...]
Volgens mij doet die van mij dat altijd, ook als de motor uit is. Ik zal er eens beter op letten en ben benieuwd wat er bij jullie fietsen wordt gevonden en/of vervangen.
Dit zijn tot zover mijn(onze) bevindingen:
- Met de nieuwe motor ondervinden we nog steeds hetzelfde "probleem", alhoewel het wel minder lijkt.
- Het geluid (de tik of "klonk") komt wel degelijk uit de motor en heeft te maken met het oppakken van het voorste tandwiel door de aandrijfas met de pedalen of draaiende motor na het freewheelen.
- Mijn vermoeden (na de eerste korte rit) is nu dat het wat abrupt oppakken van het voorste tandwiel wordt veroorzaakt door de weerstand van de op de Razer gemonteerde chainglider waar het tandwiel en de ketting doorheen glijdt. Op de aandrijfas zit het tandwiel (op een plaat) gemonteerd die stil staat tijdens het freewheelen. Ga je weer trappen dan grijpt de aandrijfas (waar de trappers op gemonteerd zitten) dat tandwiel weer aan. Omdat door de chainglider deze wat zwaarder loopt dan normaal is het aangrijppunt wat abrupter.
- Na het voor een groot deel loshalen van de chainglider heeft de Yamaha motor en het tandwiel (bij een al draaiend achterwiel) namelijk geen meetbare weerstand tijdens het trappen en pakt de aandrijfas het tandwiel heel soepel op. (Ik heb de chainglider er nog niet helemaal af gehad, maar ga dit binnenkort wel proberen om dit even te testen tijdens het fietsen.
Het enige nadeel wat ik nu heb is dat vanwege de splinternieuwe motor en nieuwe montage alles op dit moment wat "rauwer" aanvoelt en hoorbaar is, maar ik ga ervan uit dat de motor soepeler en stiller gaat lopen als deze wat kilometers ingelopen is.
en heb er deze week weer een heleboel vervloekt
accessoires vragen etc, kan ik ook allemaal beantwoorden.
op 800m4 hebben we veel fietsen en accessoires
You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before
/▌
Daar zou in elk gaatje een magneet moeten zitten. Tenminste, bij alle fietsen die ik gezien heb.poljaap1984 schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 19:46:
Beste Tweakers,
Mijn vrouw heeft een elektrische fiets (Qwic Base2) die het niet goed meer doet. Er zit een nieuwe accu op, dus dat is niet het probleem.
Af en toe geeft de motor ondersteuning, maar het grootste deel van de tijd niet. Ik heb er niet echt verstand van, dus testen of controleren kan ik het niet.
Ergens op de site van Qwic kwam ik een documentje tegen waarin een aantal stappen voor het oplossen van problemen staan, en een van de eerste vragen is de controle van de magneetschijf. Deze zit voor de sensor, en draait met de trappers mee. Ze vragen of er geen magneetjes uitgevallen zijn.
Als ik er naar kijk zie ik dat er veel gaatjes in zitten (+/- 15) en maar op enkele plekken een magneetje (+/- 3). Ik weet alleen niet of dat genoeg is? Is het normaal dat er zoveel gaatjes leeg zijn? Welke Tweaker heeft er ook een Qwic en kan dat even voor me checken?
Alvast dank.
Het verklaart ook je probleem. Met 3 magneetjes ipv 15 denkt je fiets dat je 5x minder hard trapt dan je daadwerkelijk doet. En als je niet meer trapt moet de motor stoppen.
Ik heb een vergelijkbaar probleem gehad met de remsensor. Die had een los contactje, en dus elk hobbeltje waar ik overheen ging dacht de fiets dat ik remde. En dus viel de motor even uit....
Bij mij was het makkelijk te ontdekken, want er zitten op mijn trap en remsensoren kleine LEDjes. Heb jij die ook?
Bij mij zorgt de chainglider ook voor meer wrijving/lawaai. Heb een hele dikke aandrijfketting(motor=max900W). Maar ja, vuil in je ketting is ook zo wat .Chrasher schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 20:40:[...]Heb mijn fiets vanmiddag weer opgehaald bij mijn dealer.Er is een splinternieuwe motor door Batavus teruggestuurd en gemonteerd, maar helaas heeft hij nog niet de "reparatie-analyse" gekregen van mijn oude motor. Weet dus nog niet of ze iets gevonden hebben.Dit zijn tot zover mijn(onze) bevindingen:
Het lijkt er dus op dat de chainglider als ongewenst effect een wat abrupter aangrijppunt heeft tussen de aandrijfas/pedalen en het voorste tandwiel. Vandaar dat andere modellen dit niet of nauwelijks ondervinden. Maar ik kom hier nog op terug.Het enige nadeel wat ik nu heb is dat vanwege de splinternieuwe motor en nieuwe montage alles op dit moment wat "rauwer" aanvoelt en hoorbaar is, maar ik ga ervan uit dat de motor soepeler en stiller gaat lopen als deze wat kilometers ingelopen is.
- Met de nieuwe motor ondervinden we nog steeds hetzelfde "probleem", alhoewel het wel minder lijkt.
- Het geluid (de tik of "klonk") komt wel degelijk uit de motor en heeft te maken met het oppakken van het voorste tandwiel door de aandrijfas met de pedalen of draaiende motor na het freewheelen.
- Mijn vermoeden (na de eerste korte rit) is nu dat het wat abrupt oppakken van het voorste tandwiel wordt veroorzaakt door de weerstand van de op de Razer gemonteerde chainglider waar het tandwiel en de ketting doorheen glijdt. Op de aandrijfas zit het tandwiel (op een plaat) gemonteerd die stil staat tijdens het freewheelen. Ga je weer trappen dan grijpt de aandrijfas (waar de trappers op gemonteerd zitten) dat tandwiel weer aan. Omdat door de chainglider deze wat zwaarder loopt dan normaal is het aangrijppunt wat abrupter.
- Na het voor een groot deel loshalen van de chainglider heeft de Yamaha motor en het tandwiel (bij een al draaiend achterwiel) namelijk geen meetbare weerstand tijdens het trappen en pakt de aandrijfas het tandwiel heel soepel op. (Ik heb de chainglider er nog niet helemaal af gehad, maar ga dit binnenkort wel proberen om dit even te testen tijdens het fietsen.
[ Voor 6% gewijzigd door bgttje op 08-08-2015 10:13 ]
Kijk, daar kan ik wat mee. Dat lijkt me een goed punt om te beginnen. Het lijkt me ook wel een ding dat nog eens te vervangen is.RocketKoen schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 10:09:
[...]
Daar zou in elk gaatje een magneet moeten zitten. Tenminste, bij alle fietsen die ik gezien heb.
Het verklaart ook je probleem. Met 3 magneetjes ipv 15 denkt je fiets dat je 5x minder hard trapt dan je daadwerkelijk doet. En als je niet meer trapt moet de motor stoppen.
...
Bij mij was het makkelijk te ontdekken, want er zitten op mijn trap en remsensoren kleine LEDjes. Heb jij die ook?
Helaas geen LED's, het is maar een heel simpel model.
Ik heb er in Nederland nog geen last van gehad. Inclusief in de duinen of met wind tegen.bgttje schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 09:46:
Gisteren weer ff een stevige fietsrit door de duinen gemaakt en dan zie je hoe weinig koppel=vermogen sommige fietsen hebben als ze een lange helling op moeten. De voor&achternaaf motoren presteren toch bar slecht tegen de steile hellingen.........sommige middenmotoren ook. Ok, je houdt dan meer rijtijd over maar een fiets met een laag koppel lijkt mij uiterst saai. Tegenwind(vaak fors), hellingen(duingebied) ..................als je in t westen woont.
Ik heb wel een tijdje in Noord-Engeland gefietst. En daar had je wel hellingen waar de fiets gewoon niet op kwam. Dan moest ik snel terugschakelen en in de pedalen gaan staan om niet achteruit te gaan...
Sta je dan ook met je (elektrische) stadsfiets. Alle locals rijden op een mountainbike met 21 versnellingen.
Heb de chainglider volledig gedemonteerd en ben een aantal km's gaan fietsen met open ketting, ook heb ik de ketting opnieuw afgesteld omdat ik die persoonlijk wat los vond zitten.
Het "tik" of "klonk" geluid bij het weer aanzetten van de pedalen na het freewheelen (tijdens het rijden) is er soms nog steeds maar absoluut niet meer zo heftig als in het begin. Ook is het er niet altijd, hangt er denk ik net vanaf of je dicht of ver van het exacte aangrijppunt zit. Heb uiteindelijk de chainglider (wel aan de binnenkant even licht ingewreven met wat ketting olie) weer gemonteerd.
Chainglider is nu helemaal niet meer hoorbaar en de weerstand is met de hand niet meetbaar(of nihil).
Al met al ben ik zoals het nu werkt tevreden.
Ik moet nog terug naar de dealer volgende week voor overleg en een blik in de reparatie-analyse van de teruggestuurde motor, maar ik ga er vanuit dat dit gewoon een "klein nadeel" is van de werking van de Yamaha motor. (aard van het beestje). De motor en de pedalen hebben een vrijloop systeem waarbij de aandrijfas (met tandwiel en ketting) altijd stil blijven staan (ook bij terugtrappen) en dit (los hangende en beweegbare) gewicht wordt direct opgepakt als je weer gaat trappen. Afhankelijk van dit gewicht en de eventuele weerstand kan dit dus een voelbare en/of hoorbare "tik" of "klonk" geven.
Zorg er dus voor dat je ketting goed gespannen is (zeker niet te los) en de chainglider voorzien is van een beetje kettingolie (heel licht met een doekje aan de binnenkant aanbrengen). Dit zorgt er al voor dat het aangrijpmoment van de pedalen veel soepeler en veel lichter gaat.
Ik heb exact deze zelfde tik in mijn bafang middenmotoren. Compleet andere motor natuurlijk, maar wel met een vergelijkbaar vrijloop systeem.Chrasher schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 11:09:
Update over mijn Razer met de vervangen Yamaha motor na mijn laatste post :
Ik moet nog terug naar de dealer volgende week voor overleg en een blik in de reparatie-analyse van de teruggestuurde motor, maar ik ga er vanuit dat dit gewoon een "klein nadeel" is van de werking van de Yamaha motor. (aard van het beestje). De motor en de pedalen hebben een vrijloop systeem waarbij de aandrijfas (met tandwiel en ketting) altijd stil blijven staan (ook bij terugtrappen) en dit (los hangende en beweegbare) gewicht wordt direct opgepakt als je weer gaat trappen. Afhankelijk van dit gewicht en de eventuele weerstand kan dit dus een voelbare en/of hoorbare "tik" of "klonk" geven.
Zo zie je maar weer dat een geluidje of trilling dat op een forum geplaatst is direct bij vele mensen een aandachtspunt gaat worden. In eerste instantie wilde ik deze info pas plaatsen nadat ik alles met mijn dealer had getest en doorgesproken (totdat iemand anders met dezelfde vraag hier kwam).Opperpanter2 schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 11:30:
[...]
Ik heb exact deze zelfde tik in mijn bafang middenmotoren. Compleet andere motor natuurlijk, maar wel met een vergelijkbaar vrijloop systeem.
Het "probleem" (wat vermoedelijk geen probleem is), kwam bij mij ook pas ter sprake na de proefrit door mijn dealer en die forumpost. Mijn motor heb ik terug laten sturen vanwege een heel andere oorzaak (maar daar krijg ik nog info over terug). In overleg met Batavus is de motor ook teruggestuurd "voor de zekerheid", ik mocht er ook nog mee doorfietsen dit jaar en hem later pas laten opsturen.
Ga ervan uit dat dit met een sisser gaat aflopen en er verder niets vreemds aan de hand is. Ben nu alleen proefkonijn geweest.
Met een middenmotor die max. 900W af kan geven heb je ook daar geen last van. In de 1ste versn.+handgas kom je elke helling op. Ook door het rulle zand op het strand....geen probleem....als een tractor.RocketKoen schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 11:03:[...]En daar had je wel hellingen waar de fiets gewoon niet op kwam. Dan moest ik snel terugschakelen en in de pedalen gaan staan om niet achteruit te gaan...
Dat is dan ook een snorfiets volgens de wet.bgttje schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 13:26:
[...]
Met een middenmotor die max. 900W af kan geven heb je ook daar geen last van. In de 1ste versn.+handgas kom je elke helling op. Ook door het rulle zand op het strand....geen probleem....als een tractor.
In de EU mag je geen handgas en maximaal 250W vermogen hebben om nog fiets genoemd te worden.
Anders val je onder de kenteken- en verzekeringsplicht en moet je een rijbewijs hebben.
Dat weten we nou wel is al tig keer besproken hier.RocketKoen schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 13:34:
[...]
Dat is dan ook een snorfiets volgens de wet.
In de EU mag je geen handgas en maximaal 250W vermogen hebben om nog fiets genoemd te worden.
Anders val je onder de kenteken- en verzekeringsplicht en moet je een rijbewijs hebben.
Hoe ze het onderscheid maken tussen een gewone fiets en een revalidatiefiets weet ik niet. Volgens mij bestaat hiervoor geen speciale homologatie en is misschien een doktersattest voldoende.
Victoria 9.6/9.8DHL schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 13:42:
Zoek leuke fiets te kopen tot 3500 euro ongeveer. Niet te sportief. Ga weer eens wat anders proberen, is een hobby
Maar dit is een goede zet geweest in die zin dat ik nu zeker weet dat ik een fiets moet kopen enkel met rotatiesensor. Wat een verschil, moet bijna geen kracht meer levereb. Dus volgende zomer (seizoen) eens uitkijken naar een mooie fiets met rotatiesensor.
Bakfietsen mogen ook een sterkere motor hebben begrenst op 25 km/uur trouwens.
/▌
Tandwiel bij mij gaat al 11500 km mee, dus daar hoef je je voorlopig nog geen zorgen over te maken.vhal schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 09:21:
Zo, mijn ketting is weer als nieuw. Was deze eerst gitzwart, nu is hij weer blinkend schoon en voorzien van een laagje Boeshield T9. Verder heb ik gelijk de andere draaiende delen voorzien van een likje vet. Het is weer fijn dat de ketting als een zonnetje loopt. Qua slijtage viel het overigens nog mee. Wel ben ik benieuwd hoe lang het tandwiel mee gaat van de motor. Ik zag wel dat je deze los kan bestellen maar je hebt blijkbaar wel de keuze uit verschillende vertandingen. Geen idee welke ik heb…
Zit er wel aan te denken om het tandwiel een keer te laten vervangen voor een ander formaat zodat ik zwaarder trap.
Verwijderd
Beste fiets liefhebbers graag advies hoe pak ik dit nu aan als F.M. terug is van vakantie .Verwijderd schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 13:16:
Beste mensen nu heb ik weer een probleem ik wilde de fiets bij Zemo registreren dan heb ik i.p.v. 2 jaar
5 jaar garantie op het frame .
Ik moet dan onder ander ook het frame nr. doorgeven , het frame nr. staat op assemblage inspectie kaart
Op de factuur staat ook het frame nr.
Wat blijkt nu het zijn 2 totaal verschillende nummers , op de fiets moet het frame nummer aan de achterkant van de zitbuis staan , ik ga kijken en nog eens kijken op de hele fiets is geen frame nummer te vinden , 2 andere mensen hebben er nog naar gezocht helaas niets .
Daar baal ik toch wel even van hoor .
Ik moet nu sowieso wachten tot FM terug is van vakantie , maar dan , als de fiets terug moet naar de fabriek om er frame nummer in te slaan dat kan dan nooit op de plaats waar het origineel staat buiten dat
gaat dat toch ook niet lukken zonder beschadiging , hoe nu te handelen ?
Ik heb er geen goed gevoel bij twee verschillende frame nr en op de fiets helemaal geen .
/▌
/▌
Fitbike, evobike, worldbike.. is allemaal hetzelfde.
Hier in de Makro: https://www.makroshop.be/...etsen/elektrische-fietsen
Motor is vrij krachtig moet ik zeggen. Kan hier makkelijk de berg op zonder inspanning, bijna al freewheelen eigenlijk. Gewoon beetje ronddraaien en die fiets trekt je boven tegen een 18 km per uur. Stijging is ong 7 procent denk ik.
Ook makkelijk op te drijven (truukje met de display controller)
[ Voor 33% gewijzigd door DHL op 10-08-2015 22:52 ]
Hey DHL heeft het licht gezien, dat weet dat nog mogen meemaken ;-)DHL schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 21:12:
Ik heb nu al zoveel fietsen gehad, van voorwielmotor tot Bosch, tot Yamaha. Nu een goedkoop fietsken van de Makro en werkelijk, voor hetgene ik doe, is dit de beste aankoop die ik deed. Doe afstandjes van max 25 km zonder veel kracht te verbruiken en die fiets doet gewoon wat ie moet doen. Alles is wel vrij simpel uitgevoerd, maar het voldoet ruimschoots voor wat ik ermee doe. Hij rijdt vrij comfortabel na enkele kleine aanpassingen, zoals een beter zadel, geveerde zadelpen en andere handvaten. Kost pakweg 50 a 60 euro ongeveer alles samen. Dus voor 800 euro heb ik een fiets met drie jaar garantie aan huis, geleverd aan huis na mogelijkheid tot gratis proefrit, (ik kocht rechtstreeks van de invoerder) en jaarlijks onderhoud inbegrepen. Zelfs een lekke band wordt thuis gratis hersteld. Nooit gedacht dit te zeggen, maar deze fiets ligt me vele beter dan de fietsen die ik had en tot 3600 Euro gekost hebben. Heb hier nog een Cube MTB met Bosch performance... ik rij er niet meer mee. Geen interesse meer. Enig minpuntje is dat de motor tijdens het optrekken vrij lawaaiierig is. Ga aan de invoerder eens vragen of hij geen stillere motor heeft eventueel tegen bijbetaling. Alhoewel het me niet echt veel stoort, eens aan het rijden is die toch stil...
Nog n jaartje verder en je gaat voor het handgas? ;-)
Duur hoeft niet altijd beter (lees geschikter) te zijn blijkbaar. Beter is het wel qua afwerking natuurlijk. Afhankelijk van hoeveel ik fiets zal ik uitkijken naar een meer luxe uitvoering (alhoewel deze zeker voldoet voor mijn afstanden). Maar dan bedoel ik iets met Magura's en zo... wat dan weer quasi onvindbaar blijft.
Kan dit zomaar zonder aanpassing van de software? Denk het wel hoor, de snelheidsmeting gaat via een andere sensor op het frame maar wellicht dat de verhoudingen iets anders worden.Vlassie1980 schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 09:59:
[...]
Tandwiel bij mij gaat al 11500 km mee, dus daar hoef je je voorlopig nog geen zorgen over te maken.
Zit er wel aan te denken om het tandwiel een keer te laten vervangen voor een ander formaat zodat ik zwaarder trap.
Heb jij trouwens al een andere cassette gemonteerd?
Ik heb deze erop zitten:vhal schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 09:12:
[...]
Kan dit zomaar zonder aanpassing van de software? Denk het wel hoor, de snelheidsmeting gaat via een andere sensor op het frame maar wellicht dat de verhoudingen iets anders worden.
Heb jij trouwens al een andere cassette gemonteerd?
https://www.12gobiking.nl...cs-6700-10-speed-cassette
11-28T volgens mij. Het rijdt veel beter als die standaard cassette, echt onzin dat ze die fiets leveren met zo veel verschil. Die grootste bladen ga je zelfs in de bergen niet gebruiken. Zelfs nu rijdt ik alleen maar op de kleinste 3 bladen.
Dat is wel een verschil (11-12-13-14-15-17-19-21-24-28T) in vergelijking met mijn standaard cassette (•11-13-15-17-20-23-26-30-34TVlassie1980 schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 09:41:
[...]
Ik heb deze erop zitten:
https://www.12gobiking.nl...cs-6700-10-speed-cassette
11-28T volgens mij. Het rijdt veel beter als die standaard cassette, echt onzin dat ze die fiets leveren met zo veel verschil. Die grootste bladen ga je zelfs in de bergen niet gebruiken. Zelfs nu rijdt ik alleen maar op de kleinste 3 bladen.

Als ik de bergen in ga dan monteer ik wel een 11-30 of zo.
Signatures zijn voor boomers.
De afstand is 20 km,10 km door de polder en 10 km door de stad. Zonder ondersteuning ook prima te doen, allleen moet ik dan extra kleding mee nemen en als het even kan een korte douche pauze inlassen.
Het is dan nog maar een kleine stap richting de te strakke fietskleding en wekelijks geschoren gladde beentjes.
Een ebike lijkt me daarom ideaal, met 30 km/h comfortabel heen en terug. Ik ben er alleen nog niet over uit wat nou de perfecte ebike voor mij is. Als ik DHL's verhaal lees, denk ik ja daar zit wat in, als ik (fanatieke) collega's spreek gaat het alleen maar over het top spul,"neem een Rohloff naaf en als het kan een belt, dat verdien je altijd terug"
Ik zoek eigenlijk de ebike variant van een Honda Super Cub. En daarbij heb ik maar één wens, de fiets moet niet bij 25 km/h ophouden met ondersteunen, dit moet als het even kan door gaan tot 30-35 km/h.
.
Nē, sakki no sunea mitai ni aterushi, hoshī?
Ik hoop het want er hangt toch wel een fors prijskaartje aan. Foto's volgen.DHL schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 05:23:
Mooie MTB, ga je plezier aan hebben!
Om specifieker te worden: Heeft iemand de magneetschijf 'over' van een Qwic Base2 fiets?
Ik ben dus op zoek gegaan naar de ultieme bagage kar. Het werd:
http://www.roland-werk.de/en/bicycle-trailers/carrie-m.html
Ik kon hem super goedkoop krijgen bij een fietsenmaker vanwege een klant die hem wel had besteld maar hem had geannuleerd.
Ik had ook gekeken naar een Burley Flatbed of een Radical Design Cyclone.
De Burley is gewoon niet zo mooi als de Roland. Daarnaast moet er dan nog een Weberkoppeling bij (ka-ching).
De Cyclone was een serieuzere kandidaat, maar ook daar moet er een koppeling worden geknutseld en is hij veel minder all-round (wel weer veel beter voor trekken).
Toen ik de Roland voor ruim onder de 300,- kon krijgen was het pleit beslecht (ook geen meerkosten, standaard al Weber). Ik heb hem vandaag naar huis gereden (50km zonder kar, terug 50km met kar)... wat een mooi ding. Alleen zijn de accessoires vies duur.
Eerst dacht ik zelf er een bak op te schroeven, maar het is zo'n mooi systeem dat ik maar ga sparen om dat gekkengeld neer te tellen voor twee alu randen en een deksel. Wat ik wel ga doen is een fietsdrager voor de kinderfietsen fabrieken aan de hand van een oude dakdrager. Dan kan ik dus de kinderfietsen meenemen naar Oma terwijl mijn vrouw de kiddies achter haar fiets trekt!
*Ik ben enthousiast, valt het op?*
Niets van gemerkt
Mooie kar! Ik ben alleen even vergeten, heb je die fiets-kar voor vakanties nodig of ook voor andere zaken? Ik meen me te herinneren dat jullie alles op fiets en dus zonder auto doen?
Nu kunnen we bijvoorbeeld de kinderfietsen meenemen (zowel op vakantie als bijvoorbeeld naar vriendjes). Of tegels voor de paardenstal. Ikea kasten. Spullen van de Gamma. Zakken aarde voor de tuin.
Ook leuk: met een trek handvat is het een instant bolderwagen! Daar gaan we heel veel lol van hebben op vakantie. Naar het strand met de kids, kar mee. bij de strandslag spullen in de kar en wandelen maar.
Ik was altijd afhankelijk van bezorgdiensten of vrienden met een auto. Dat zal natuurlijk nooit helemaal veranderen, maar een goede kar is ontzettend handig.
Om nog maar een voorbeeld te geven, met de laatste storm werden vrouw en kinderen naar huis gebracht en stond haar fiets op 15km van huis. Dus moesten we weer iemand vinden om haar de volgende dag naar haar fiets te brengen. Dat lukt altijd wel en onze vrienden doen het graag, maar het voelt altijd bezwaarlijk.
Nu kunnen we gewoon de kar pakken, de fiets erop en weer naar huis.
De Yak en de Oxtail waren lang niet zo universeel, dat zijn toch echt vakantiekarren.
Het is en blijft een stuk handiger dan die hippe bakfietsen die slecht sturen en zo zwaar zijn dat mamma niet meer weg komt bij de kruising. *Ik ben een fervente bakfietshater*
1. Een enorme wielbasis dus lomp
2. Stuurinrichting is indirect: Stuurt niet fijn (zeker niet op lange stukken)
3. Veel en veel te zwaar, dus bij langzaam manouvreren een ramp.
4. Tweewieler die je met 100kg belaad is heel lastig parkeren (je moet de standaard eronder schofffelen terwijl je dat ding recht probeert te houden.
Een 2-wielige aanhanger is beter omdat die op alle snelheden manouvreerbaar is(het fiets als een gewone fiets) en je veel stabieler bent. Groot nadeel is dat je niet zo zwaar kan gaan omdat je remweg te lang wordt en je schaar gevaar hebt op hogere snelheid (zeker bergaf).
Hier is een zware die geremd is:
http://viadukt.eu/produkt/PT6_Bike_Trailer-2-65-111.htm
Idealiter brengt Roland (toch een beetje de grote jongen van de vracht-trailers) er ook een uit met een loskoppelbare rem (speciale remgreep voor je fiets is dan wel nodig).
/▌
En dat is allemaal heel goed te doen met een aanhanger omdat die niet alleen stabiel is, het hele geval is een stuk wendbaarder.
Wat dat betreft zijn die drie ongelukken met twee bloedbaden die ik met bakfietsen in Amsterdam heb gezien voor mij persoonlijk het sluitstuk.Iemand die zijn kinderen in een tweewiel bakfiets door de drukke stad manouvreert is olie en dan ook olie dom (ook vooral geen helmen, allemaal onzin toch?). Een Chariot fiets wagen is lichtjaren veiliger (inclusief rollbar). En een stuk goedkoper.
Maar ja, het is hip....
[ Voor 4% gewijzigd door roffeltjes op 16-08-2015 19:51 ]
Grappig concept, een motor die je zo op je fiets klikt en je achterwiel aandrijft. Zal alleen wel wat meer slijtage op je achterwiel betekenen.
Verwijderd
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2015 10:37 ]
Verwijderd
Ik heb toen bij thuiskomst de accu eruit gehaald en voor de eerste keer aan de lader gehangen .
Het laden begon met een led knipperen toen het tweede led knipperen en het eerste bleef branden
toen het derde led knipperen en de eerste twee bleven branden en toen bleven alle drie leds knipperen
Dit werd trager en vervolgens bleef alles uit heb na enige tijd aan de accu lader gevoeld in deze was koud
Het betreft een Bosch performance .
Ik heb met een multimeter de uitgang van de acculader gemeten en meet niets heeft wel drie contacten
maar hoe ik ook meet , niets .
Ik vermoed dat de acculader niet in orde is , of kan het iets anders zijn .
Verwijderd schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 19:27:
Dit ziet er niet normaal uit zeker voor een nieuwe accu. Bereik wordt berekend door de computer en is meestal wat optimistisch, ook sterk afhankelijk van omstandigheden. Het knipperen van de lampjes is wel normaal en geeft de laadtoestand aan. Alle lampjes uit dan is de accu vol. Het zouden er alleen vijf moeten zijn niet drie. Rijd eerst eens een paar keer de accu leeg en als dan het bereik nog erg tegenvalt kun je de accu laten uitlezen bij je fietsenmaker op goede werking. Als je maar tot drie lampjes kunt laden is er toch wat mis.
Een accu reset wil ook wel eens helpen
Succes, Ton
[ Voor 12% gewijzigd door reinten op 19-08-2015 20:09 ]
Verwijderd
Een lege accu zou na 3,5 uur vol moeten zijn maar bij mij knipperde de leds na 1.45 uur niet meer
[ Voor 198% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2015 20:24 ]
Dit topic is gesloten.