Het grote elektrischefietsentopic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 52 ... 102 Laatste
Acties:
  • 792.565 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:39

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Opperpanter2 schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 17:02:
Weet er nog iemand een (led) fiets lamp die op je stuur of stuurpen gemonteerd kan worden (op batterijen), met een goede prijskwaliteit verhouding?
Ik ze van 120+ euro, dat lijkt me toch iets te gortig.
Is het om gezien te worden en voldoen aan wetgeving of om de weg te verlichten zonder dat er straatverlichting aanwezig is?

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fazertje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-10 09:08
Ik gebruik deze http://www.decathlon.nl/v...aan-zwart-id_8247734.html
ergggggg veul licht , helaas op accu, maar gaat zeker die 5 uur mee, opladen duurt 2 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-10 20:16
Binnetie schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 14:17:
[...]

Dank voor je antwoord. Ik ga eens kijken wat er aan gerenommeerde merken te koop is. Hoe moet ik dat zien met de rotatiesensor?
Een rotatiesensor meet je toerental bij de pedalen en past daarop de ondersteuning aan.
Een druksensor meet de kracht die je levert met de pedalen en past daarop de ondersteuning aan.

De eerste manier vind je vooral op goedkopere fietsen en sommige ombouwsets. De tweede manier zorgt voor een natuurlijker fietsgevoel.

Op een enkeling na vinden verreweg de meeste gebruikers methode 2 prettiger fietsen, maar mits goed uitgevoerd is een rotatiesensor best bruikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DHL
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 11-08-2023

DHL

Best om je daar wat in te lezen en vooral proef te rijden. Met sommige fietsen (vooral met rotatiesensor) krijg je de indruk gelanceerd te worden. Ook heb je een omwenteling nodig om in gang te komen. Mijn eerste fiets was zo ene, maar heb er wel graag mee gereden. Heb nu ene met de drie sensoren en die rijdt natuurlijk veel aangenamer qua fietsgevoel.
Geruchten gaan dat een voorwielmotor met rotatiesensor de gevaarlijkste combinatie is, zeker voor oudere mensen. Het voorwiel kan wegslippen op gladde ondergrond. Zelf heb ik daar eigenlijk nooit last van gehad, maar de meeste accidenten zouden met die fietsen gebeuren. Of het nu juist is of een commerciele truuk om iedereen een middenmotor te verkopen... ik weet het niet. Maar er kan wel waarheid in zitten zegt mijn gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14-10 09:34
DHL schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 09:57:
Best om je daar wat in te lezen en vooral proef te rijden. Met sommige fietsen (vooral met rotatiesensor) krijg je de indruk gelanceerd te worden. Ook heb je een omwenteling nodig om in gang te komen. Mijn eerste fiets was zo ene, maar heb er wel graag mee gereden. Heb nu ene met de drie sensoren en die rijdt natuurlijk veel aangenamer qua fietsgevoel.
Geruchten gaan dat een voorwielmotor met rotatiesensor de gevaarlijkste combinatie is, zeker voor oudere mensen. Het voorwiel kan wegslippen op gladde ondergrond. Zelf heb ik daar eigenlijk nooit last van gehad, maar de meeste accidenten zouden met die fietsen gebeuren. Of het nu juist is of een commerciele truuk om iedereen een middenmotor te verkopen... ik weet het niet. Maar er kan wel waarheid in zitten zegt mijn gevoel.
Mijn eerste fiets had ook een voorwielmotor en ik vond het minder prettig als een middenmotor. Bij gladheid was het in ieder geval opletten. En als ik stopte met trappen ging de motor ook nog een slag door. Maar dat hoeft niet bij elke fiets zo te zijn. Het is wel de goedkoopste oplossing, maar ik vind het er ook wel een beetje lomp uit zien.

Bosch komt trouwens met een 500Wh accu: http://www.elektrobike-on...-motor.1376730.410636.htm

Ik had liever een 600Wh gezien, Kalkhoff doet dat ook terwijl de accu bijna even groot is. Ik kan uit het artikel ook niet halen hoeveel laadcycli de Bosch accu aan zou moeten kunnen, Kalkhoff had dat ook al beter voor elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DHL

DHL

Zoals voorspeld dus ook een motor speciaal voor de MTB's. Was aan het twijfelen om die Cube te kopen met performance maar twijfel nu nog meer. Misschien beter wachten op die nieuwe motor.
Grotere batterij is leuk, vooral omdat ze compatibel is met alle modellen vanaf 2014, maar 800 Euro is een pak geld hee.

Voor wat betreft een goede verlichting op je fiets, ik heb een lamp van BBB als extra verlichting omdat ik vaak langs het water rij in het donker. Meer dan licht genoeg hiermee voor schappelijke prijs... http://www.sintchristopho...b-highfocus-batterijlamp/
Ik heb ze dan nog aan halve prijs gevonden in een winkel hier in de buurt ;)
Heb ze nu op kant gelegd, op de Trek die ik nu heb zitten 2 koplampen in de voorvork. Erg krachtig zeg... eentje dat je kan regelen voor dichtbij, het andere voor verder. Zo'n bak licht had ik nog nooit standaard op een fiets.

[ Voor 14% gewijzigd door DHL op 18-06-2015 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperpanter2
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08-10 11:22
Bedankt voor de tips over lampen. Misschien bij de decathlon kijken, kan ik meteen nog wat andere spullen inslaan daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DHL

DHL

Sterk aan't twijfelen :)
Zou graag een 29er hebben... gewoon omdat ik hem zo graag zie. Niet echt nodig want heel tevreden van mijn Trek, maar soms mag je jezelf eens verwennen hee
Nu kopen of wachten tot volgende seizoen op Bosch met nieuwe motor speciaal voor MTB?

Of één van deze twee: (welk is de beste denken jullie, volgens mij qua specs gelijk, enkel Yamaha tov Bosch en laat ik de Haibike vele mooier vinden)
http://www.cube.eu/en/bik...29-blackngreynwhite-2015/
of
http://www.haibike.de/pro...l,74978,22537,detail.html

Zal leuk zijn, kan ik eens afwisselen naargelang ik me voel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordsauron
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13:16
Ik had een vraag, en ik hoop dat iemand hier deze kan beantwoorden.

Stel ik koop een 45km/h fiets, deze rijd ik netjes met een blauw kenteken tot 01-01-2017 en tot die tijd is niets gedaan aan die stomme integraal helm, is het dan mogelijk om de fiets als 25km/h te registeren, op die manier zou je wel te hard kunnen rijden, en dit is natuurlijk strafbaar. Maar wel verzekerd enzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DHL

DHL

Volgens mij zal dit met een homologatie attest werken en zal dit niet zo simpel zijn om deze te laten herhomologeren. Bij bromfietsen is het bij mijn weten bvb onmogelijk.
Rij dan gewoon zonder integraal helm maar met een fietshelm, boete zal kleiner zijn als je al een boete krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-10 22:09
En het kentekenplaatje in je zak stoppen. Aan de fiets is het toch niet te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DHL

DHL

Is veel minder erg dan onverzekerd rond te rijden. De gevolgen kunnen daarvan enorm zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walker78
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 28-08 17:47
Ben er een tijdje tussenuit geweest, op mijn omgebouwde Azor langs de Donau gefietst, van Triberg in het Zwarte Woud tot aan Tulcea bij de Zwarte Zee, zo'n 3000km. Een boeiende onderneming door Duitsland, Oostenrijk, Hongarije, Kroatië, Servië en Roemenië. Vanuit Tulcea kan je dan nog de boot naar de Zwarte Zee zelf nemen. Mijn Azor heeft zich ongelooflijk goed gehouden: geen enkel probleem, gewoon niets, zelfs de banden heb ik niet hoeven oppompen. Bij terugkomst de fiets na laten kijken, alleen de ketting moest weer wat gespannen worden, dat was het zo'n beetje. Het zegt wel iets over de kwaliteit van die Azor-fietsen want wat daar 'fietspaden' genoemd wordt, vooral in de voormalige Oostbloklanden, zou hier hooguit als 'karrensporen' aangeduid worden: zand, modder, diepe kuilen, enorme keien, kilometers lang stapvoets rijden, wegglibberen en door elkaar geschud worden; het vraagt heel wat van een fiets, zeker als daar ook nog eens 5 tassen aan hangen.

Het elektrische gedeelte was bruikbaar maar niet ideaal: zo'n rotatiesensor, waarbij de ondersteuning gekoppeld is aan de snelheid, werkt vaak tegen i.p.v. mee. Als je b.v. bij 24 km/u een klein beetje ondersteuning wil kan dat domweg niet, je moet doorschakelen naar b.v. stand 7 ('power', één van de 9 standen) die gekoppeld is aan dié snelheid. Dan heb je gelijk meer ondersteuning dan je wilt, je wordt vooruit gesleurd en als je terugschakelt naar stand 6 ('tour') dan heb je helemaal geen ondersteuning meer omdat die stand maar tot 22 km/u gaat. Onlogisch; het heeft me vaak gehinderd. Uit een eerdere reactie hier heb ik begrepen dat daar een 'current mode' voor bestaat maar mijn systeem kent die techniek niet. Volgende fiets wordt dus eentje met trapkrachtsensor, of die rotatiesensor moet zich in dit opzicht verder en beter ontwikkelen.

Verder was het zaak de dag-etappes goed in te plannen: zeker in Roemenië heb je afstanden van zo'n 100km. waarin je hier en daar hooguit een dorpswinkeltje tegenkomt. Je moet dat echt weten, niet alleen met het oog op je bevoorrading maar ook voor de manier waarop je gebruik maakt van je motortje. Gedetailleerde kaarten zijn dus echt een noodzaak; vaak gaat de weg een heel eind van de Donau door de bergen, de verleiding is dan natuurlijk groot om je lekker naar boven te laten sleuren maar als je na 40 km. met een lege accu onderaan een berg staat heb je een probleem, niet in het minst omdat die hellingen vaak behoorlijk steil zijn, zo'n 9 à 12%. Komt erop neer dat jezelf ook nog een behoorlijke inspanning moet leveren om zo'n dag goed door te komen.

Hieronder nog een paar voorbeeldjes van de 'fietspaden' daar. En hier voor wie nog wat meer plaatjes wil zien.
Al met al een tocht die ik van harte kan aanbevelen :)

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-IKK4GX44.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-YPPGEMJP.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bgttje
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-09 16:14
foutje, dubbele post

[ Voor 97% gewijzigd door bgttje op 20-06-2015 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:05

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

maar mijn systeem kent die techniek niet
Denk het niet dan ;)

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bgttje
Walker78 schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 10:30:
Het elektrische gedeelte was bruikbaar maar niet ideaal: zo'n rotatiesensor, waarbij de ondersteuning gekoppeld is aan de snelheid, werkt vaak tegen i.p.v. mee. Als je b.v. bij 24 km/u een klein beetje ondersteuning wil kan dat domweg niet, je moet doorschakelen naar b.v. stand 7 ('power', één van de 9 standen) die gekoppeld is aan dié snelheid. Dan heb je gelijk meer ondersteuning dan je wilt, je wordt vooruit gesleurd en als je terugschakelt naar stand 6 ('tour') dan heb je helemaal geen ondersteuning meer omdat die stand maar tot 22 km/u gaat. Onlogisch; het heeft me vaak gehinderd. Uit een eerdere reactie hier heb ik begrepen dat daar een 'current mode' voor bestaat maar mijn systeem kent die techniek niet. Volgende fiets wordt dus eentje met trapkrachtsensor, of die rotatiesensor moet zich in dit opzicht verder en beter ontwikkelen.
Kan je dan geen "stroom" modus instellen(snelheid op 100% instellen). Je krijgt dan een hoeveelheid stroom die bij een bepaalde stand staat ingesteld. Het systeem werkt dan meer als extra koppel bij het trappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperpanter2
Prachtige tocht lijkt me Walker78. Ik hoop ooit nog eens naar de middellandse zee te fietsen. Aangezien ik zelf niet kan fietsen, zal dat volledig met de gashendel moeten. Natuurlijk minder dan zelf fietsen, maar bij gebrek aan beter toch een leuke uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bgttje
[b][message=44449710,noline]Verder was het zaak de dag-etappes goed in te plannen: zeker in Roemenië heb je afstanden van zo'n 100km. waarin je hier en daar hooguit een dorpswinkeltje tegenkomt. Je moet dat echt weten, niet alleen met het oog op je bevoorrading maar ook voor de manier waarop je gebruik maakt van je motortje. Gedetailleerde kaarten zijn dus echt een noodzaak; vaak gaat de weg een heel eind van de Donau door de bergen, de verleiding is dan natuurlijk groot om je lekker naar boven te laten sleuren maar als je na 40 km. met een lege accu onderaan een berg staat heb je een probleem, niet in het minst omdat die hellingen vaak behoorlijk steil zijn, zo'n 9 à 12%.
Dubbele of 3 voudige accu. Heb ik ook. Kan ik rustig 100km op n dag doen.
https://dl.dropboxusercon...003205/BatavusMamboo3.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door bgttje op 21-06-2015 01:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bgttje
Weet iemand hoe ik de zadelpen van mn Batavus vouwfiets kan ombouwen naar een verende? De binnendiameter van de zadelpen van de vouwfiets is 28.6mm en die van de losse verende zadelpen 27.2mm.
https://dl.dropboxusercontent.com/u/11003205/Zadelpen.jpg

Update: Ok, al gevonden, sorry.

[ Voor 21% gewijzigd door bgttje op 20-06-2015 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walker78
bgttje schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 11:14:
[...]

Kan je dan geen "stroom" modus instellen(snelheid op 100% instellen). Je krijgt dan een hoeveelheid stroom die bij een bepaalde stand staat ingesteld. Het systeem werkt dan meer als extra koppel bij het trappen.
Heb die optie nog niet kunnen ontdekken in de handleiding maar ik zal er nog 's verder naar zoeken.
Opperpanter2 schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 13:38:
Prachtige tocht lijkt me Walker78. Ik hoop ooit nog eens naar de middellandse zee te fietsen. Aangezien ik zelf niet kan fietsen, zal dat volledig met de gashendel moeten. Natuurlijk minder dan zelf fietsen, maar bij gebrek aan beter toch een leuke uitdaging.
Moet je zeker doen. Zuidwaarts kan ik je de route langs de Rijn tot Basel aanbevelen, lekker vlak, prachtige fietspaden vlak langs de rivier (met slechts zo af en toe wat stukken over de weg). Door de Ardennen en de Jura is ook mooi maar een pak zwaarder natuurlijk. Het enige nadeel van zo'n fietstocht is dat je eigenlijk weer weg wil zodra je goed en wel thuis bent :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Walker78 schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 10:30:
Ben er een tijdje tussenuit geweest, op mijn omgebouwde Azor langs de Donau gefietst, van Triberg in het Zwarte Woud tot aan Tulcea bij de Zwarte Zee, zo'n 3000km. Een boeiende onderneming door Duitsland, Oostenrijk, Hongarije, Kroatië, Servië en Roemenië. Vanuit Tulcea kan je dan nog de boot naar de Zwarte Zee zelf nemen.
Mooie tocht, hoe veel km rijd je dan per dag en hoe doe je dat met opladen? Een electrische fiets lijkt me op het eerste gezicht onpractisch voor een fietsvakantie (zelfde nadeel als een electrische auto ;) ). Maar als ik jou verhaal zo lees dan is dat prima gegaan?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperpanter2
Marzman schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 19:40:
[...]

Mooie tocht, hoe veel km rijd je dan per dag en hoe doe je dat met opladen? Een electrische fiets lijkt me op het eerste gezicht onpractisch voor een fietsvakantie (zelfde nadeel als een electrische auto ;) ). Maar als ik jou verhaal zo lees dan is dat prima gegaan?
Ligt zoals bgt al zei aan je accu. Ik heb een 1250Wh accu. Hier op het vlakke haal ik daar de 120km mee zonder zelf mee te trappen. Met bepakking en heuvels wellicht minder, moet ik allemaal nog uitvogelen.
Je bent wel afhankelijk van campings (of andere accomodatie ) met stroomaansluiting uiteraard.
Onderweg bijladen kan ook, maar dan moet je al een zware lader meenemen wil je er echt profijt van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walker78
Marzman schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 19:40:
[...]

Het elektrische gedeelte is in de praktijk wel het minste probleem, zolang je niet gaat wildkamperen; of je nou op een camping, in een Privatzimmer, Airbnb, pension, of hotel zit, overal kun je gewoon je (losse) accu opladen, ik heb nog nooit meegemaakt dat mensen daar moeilijk over deden. Misschien is het op een camping in het hoogseizoen wat lastiger. Eén keer (in Golubac, Servië) was de stroom uitgevallen door noodweer, dan moet je dus de volgende dag op eigen kracht verder. Zoiets kan natuurlijk altijd en overal gebeuren en met een e-bike ben je dan wel in het nadeel. Met een e-bike loop je per definitie meer risico op pech, storing, kapotte onderdelen e.d., ga dus nooit met een nieuw exemplaar op reis maar maak in NL uitgebreide testritten van bij elkaar minimaal 500km. in verschillende gebieden (incl.heuvels) en onder verschillende weersomstandigheden.

Het aantal kilometers dat je op een dag rijdt is helemaal afhankelijk van de omstandigheden: in landen als Servië en Roemenië hobbel je vaak stapvoets over bijna onberijdbare karrensporen, het heeft dan ook geen enkele zin je motortje aan te zetten, kan zelfs gevaarlijk zijn. Op een andere dag fietste ik bij een straffe westenwind 170 km. oostwaarts, over asfalt en ook zonder motortje want je hoefde nauwelijks te fietsen. Over de hele tocht zat ik gemiddeld op zo'n 100 km. per dag.
Opperpanter2 schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 19:47:
[...]

Ligt zoals bgt al zei aan je accu. Ik heb een 1250Wh accu. Hier op het vlakke haal ik daar de 120km mee zonder zelf mee te trappen. Met bepakking en heuvels wellicht minder, moet ik allemaal nog uitvogelen.
Dat moet je zeker even goed uitvogelen. Mij heeft het in ieder geval verbaasd hoe snel m'n accu leegliep als ik echt steile bergen op moest fietsen, op het display zag ik dan cijfers van 400W en die had ik hier in NL nog nooit gezien. Mijn accu heeft een capaciteit van zo'n 500Wh en het motortje een koppel van ongeveer 40Nm. Mijn verwachtingen daarvan kwamen in de bergen niet uit: op de hoogste stand kwam ik natuurlijk moeiteloos een berg op maar dan was de accu ook veel sneller leeg dan wat ik hier gewend was. Dat is geen optie als de volgende slaapplaats minstens 100km. verder ligt. Uiteindelijk heb ik zelf heel wat moeten zwoegen, e-bike of niet. Je kan dan, zoals bgttje aangeeft, twee of drie accu's meenemen maar als je twee maanden weggaat, met tent en zo, is je bagage toch al redelijk zwaar. Iedereen maakt z'n eigen keuzes natuurlijk, belangrijkste blijft m.i. dat je vóóraf een reëel beeld hebt van wat je in de bergen met je e-bike kan en niét uitgaat van wat je hier gewend bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperpanter2
Daarom heb ik een middenmotor genomen. Zeker in de heuvels/bergen een stuk efficiënter dan een naaf motor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bgttje
Ik merk ook dat als ik een redelijk hoge snelheid >30km/u aanhoud bij een forse tegenwind dan is ie ook zo leeg. Helling op is nog erger. Maar door de versnellingen bij een middenmotor veel efficiënter idd.
Daarom is een dubbele accu zo prettig....je weet op een gegeven moment...............het moet rustiger. Je ziet dan hoe snel de 1ste accu leeg is en dan pas je je aan.

[ Voor 29% gewijzigd door bgttje op 21-06-2015 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bgttje
Samsung, Panasonic/Sanyo hebben trouwens ook nieuwe 3500ma cellen. http://endless-sphere.com...iewtopic.php?f=14&t=70147En die kunnen behoorlijk wat aan. Ff weer een nieuw accupack maken....17.5 Ah........dat wordt pas leuk. Zit nu op 14.5Ah met PF cellen. Los bakkie: https://bmsbattery.com/ba...-18650-battery-parts.html BMSje erbij(met USB=handig voor jouw TomTom) en voila weer een mooi accupack.

[ Voor 65% gewijzigd door bgttje op 21-06-2015 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bgttje
Panasonic 18650PF cellen hebben trouwens een nadeel wat ontladen betreft. Als ze vol zijn hebben ze een hogere inwendige weerstand dan als ze halfvol zijn. Dus bij mij duren de 5 streepjes relatief kort en 2 streepjes(display accu level) lang. Heb 3 van die Panasonic packs en allemaal hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walker78
Ik denk dat we nog maar aan het begin staan van wat nu de e-bike is, vergelijkbaar met wat de eerste digitale camera was. Naarmate de e-bike (nog) meer gemeengoed wordt zullen de vernieuwingen elkaar ook sneller opvolgen. Maar ja, wie heeft zoveel geld dat ie dat dan weer kan bijhouden, ook al wordt de prijs wat reëler naarmate het gebruik toeneemt? Je PC is na twee jaar 'oud', met een digitale camera van een paar jaar oud wil je eigenlijk niet gezien worden, zeker niet door Tweakers, en ga zo maar door. Beetje off-topic, maar ik ben wel nieuwsgierig hoe de ontwikkeling van de e-bike zich aanpast aan het gewone leven van jan-met-de-pet; ik kan me in ieder geval niet ieder jaar een uitgave van 2 à 3000 Euro veroorloven :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bgttje
Walker78 schreef op zondag 21 juni 2015 @ 11:00:
ik kan me in ieder geval niet ieder jaar een uitgave van 2 à 3000 Euro veroorloven :F
Idd een dure zaak. Daarom ben ik blij met m.n. zelfbouw, ik zit niet vast aan restricties door garantie of hardware. Ik upgrade gewoon stukjes van de fiets. Techniek veranderd heel snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DHL

DHL

DHL schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 22:53:

Of één van deze twee: (welk is de beste denken jullie, volgens mij qua specs gelijk, enkel Yamaha tov Bosch en laat ik de Haibike vele mooier vinden)
http://www.cube.eu/en/bik...29-blackngreynwhite-2015/
of
http://www.haibike.de/pro...l,74978,22537,detail.html

Zal leuk zijn, kan ik eens afwisselen naargelang ik me voel.
Kijk er eens naar mannen, ben nu nog aan 't twijfelen. Haibike heeft mijn voorkeur wegens uiterlijk maar heeft de Yamaha. Batavus met Yamaha lag me niet, maar lag dit aan de motor of de naaf en zo?
Cube is ook Bosch performance en die ligt me zeker en kan ik mijn nyon op gebruiken.
Maar verdorie... die Haibike is zoveel mooier hee :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-10 11:09

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Lotgenoten ;) , sinds een aantal dagen behoor ik ook tot de elektrische fietsers. Mede door de input van jullie in dit topic heb ik de fijne kneepjes van het vak geleerd en dat heeft mij geholpen te zoeken naar een geschikte E-bike voor mij. Waarvoor bedankt! _/-\o_

Uiteindelijk is het de Batavus Razer geworden (in het gifgroen) en tot nu toe bevalt hij mij uitstekend. Ben zelf een vrij sportieve fietser maar wilde voor de langere stukken (met wind tegen) toch een extra zetje hebben.
Heb er nu 100Km op zitten in de afgelopen 3 dagen, dus ben nog wat aan het afstellen hier en daar.
Hou zelf van een sportieve zit, dus heb direct het stuur in de laagste stand (voorover) gezet voor een voor mij prettige hoek (ben het zo gewend).

Een paar kleine puntjes die hier al ter sprake zijn gekomen en die ik toch nog even kwijt wil:
- Bij mijn Razer houdt de ondersteuning op bij 27 km/u en niet bij 26,5 km/u. Ondersteuning is dan wel minimaal, maar hij kapt hem pas helemaal af met de teller op 27.
- Geweldig dat je deze fiets makkelijk door de 27 heen kan trappen zonder dat je last hebt van een tegenwerkende motor/ondersteuning. Ook het rijden zonder ondersteuning werkt zeer prettig. De fiets is wel wat zwaarder dan mijn oude fiets, maar het verschil is minimaal.
- Zoals enkele anderen in dit topic laat ik ook mijn handvatten en bullhorns vervangen (het stuur blijft voorlopig). Mijn dealer heeft er een aantal extra besteld die ik later kan proberen.

Ben aan het overwegen om ook de Bikespeed RS kit te monteren. Het hoeft van mij niet veel harder te gaan maar een beetje speling in snelheid is wel prettig. Rijd gemiddeld met een cadans tussen de 70 en 80 rpm (veel hoger is niet prettig meer), dus dat betekend met de huidige Alfine naaf en tandwielen een max van rond de 35 km/u. Kan natuurlijk harder (40 is wel haalbaar denk ik) maar dan krijg je Roadrunner benen. (en dat is niet mijn doel). :+
Als ik wat meer km's gemaakt heb zal ik nog wel wat ervaringen plaatsen.

PSN-id: Chrasher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DHL

DHL

Mensen die op zoek zijn naar een elektrische fiets met klein budget, kunnen momenteel een goede zaak doen bij Makro. 500 Euro korting op de Netbike, komt nu op 880 Euro. Heb er direct ene gekocht voor mijn vrouw en mijn zusje heeft er ook ene gekocht. Heb er testrit mee gedaan, de fiets is vrij zwaar maar valt mee, ziet er mooi uit, heeft een vrij krachtige batterij, een geveerde voorvork en een krachtige motor met rotatiesensor.
Hij trekt enorm krachtig. Vele krachtiger dan de vorige fietsen die ik al had met rotatiesensor. Het leuke aan deze fiets is dat je op vlakke weg 23 rijdt in stand 3, enkel al door te freewheelen. Je hebt 5 standen en de 5 is merkelijk nog krachtiger. En nu komt het, met een simpele toetsencominatie op het display rijdt hij 40 per uur. De tandwielen achteraan zijn dan wel te klein, maar vrij goedkoop te vervangen als je niet wil freewheelen. ook vond ik dat je de rotatiesensor een andere instelling kon geven zodat die zich gedraagt als een krachtsensor. Moet ik nog uitproberen... De actieradius zou er ook groter door worden. Kortom, mooie fiets voor kleine prijs.
Nu m'n MTB nog (waarover hier niemand zegt wat ie nu de mooiste vindt lol) bestellen deze week en we zitten hier heel goed in de fietsen dan. Als ik alles optel kom je aan een mooi wagentje... maar een mens mag toch ook een hobby hebben troost ik me dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Chrasher schreef op zondag 21 juni 2015 @ 21:17:
Lotgenoten ;) , sinds een aantal dagen behoor ik ook tot de elektrische fietsers. Mede door de input van jullie in dit topic heb ik de fijne kneepjes van het vak geleerd en dat heeft mij geholpen te zoeken naar een geschikte E-bike voor mij. Waarvoor bedankt! _/-\o_

Uiteindelijk is het de Batavus Razer geworden (in het gifgroen) en tot nu toe bevalt hij mij uitstekend. Ben zelf een vrij sportieve fietser maar wilde voor de langere stukken (met wind tegen) toch een extra zetje hebben.
Heb er nu 100Km op zitten in de afgelopen 3 dagen, dus ben nog wat aan het afstellen hier en daar.
Hou zelf van een sportieve zit, dus heb direct het stuur in de laagste stand (voorover) gezet voor een voor mij prettige hoek (ben het zo gewend).

Een paar kleine puntjes die hier al ter sprake zijn gekomen en die ik toch nog even kwijt wil:
- Bij mijn Razer houdt de ondersteuning op bij 27 km/u en niet bij 26,5 km/u. Ondersteuning is dan wel minimaal, maar hij kapt hem pas helemaal af met de teller op 27.
- Geweldig dat je deze fiets makkelijk door de 27 heen kan trappen zonder dat je last hebt van een tegenwerkende motor/ondersteuning. Ook het rijden zonder ondersteuning werkt zeer prettig. De fiets is wel wat zwaarder dan mijn oude fiets, maar het verschil is minimaal.
- Zoals enkele anderen in dit topic laat ik ook mijn handvatten en bullhorns vervangen (het stuur blijft voorlopig). Mijn dealer heeft er een aantal extra besteld die ik later kan proberen.

Ben aan het overwegen om ook de Bikespeed RS kit te monteren. Het hoeft van mij niet veel harder te gaan maar een beetje speling in snelheid is wel prettig. Rijd gemiddeld met een cadans tussen de 70 en 80 rpm (veel hoger is niet prettig meer), dus dat betekend met de huidige Alfine naaf en tandwielen een max van rond de 35 km/u. Kan natuurlijk harder (40 is wel haalbaar denk ik) maar dan krijg je Roadrunner benen. (en dat is niet mijn doel). :+
Als ik wat meer km's gemaakt heb zal ik nog wel wat ervaringen plaatsen.
Gefeliciteerd met je aankoop, de Razer is een mooie fiets voor een scherpe prijs. Hier in dit topic zijn er ook mensen met een Razer en die bevalt prima had ik begrepen. Bij 12gobiking heb ik hem ook zien staan.

In plaats van een Bikespeed kan je ook een Badassebikes box overwegen, montage is doodsimpel. Je hebt alleen niet de echte kilometers omdat hij door 2 deelt. Ik heb hem ook erop gezet zodat ik net even boven de 30 kan gaan zitten wanneer ik wil zonder dat ik met mijn tong op het asfalt zit. Is een lekkere kruissnelheid, alleen wel wat meer opletten. Binnen de bebouwde kom op Eco zodat je niet te hard fietst. Buiten de bebouwde kom op Sport.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-10 12:00

Pathogen

Shoop Da Whoop

DHL schreef op maandag 22 juni 2015 @ 10:39:
Mensen die op zoek zijn naar een elektrische fiets met klein budget, kunnen momenteel een goede zaak doen bij Makro. 500 Euro korting op de Netbike, komt nu op 880 Euro. Heb er direct ene gekocht voor mijn vrouw en mijn zusje heeft er ook ene gekocht. Heb er testrit mee gedaan, de fiets is vrij zwaar maar valt mee, ziet er mooi uit, heeft een vrij krachtige batterij, een geveerde voorvork en een krachtige motor met rotatiesensor.
Hij trekt enorm krachtig. Vele krachtiger dan de vorige fietsen die ik al had met rotatiesensor. Het leuke aan deze fiets is dat je op vlakke weg 23 rijdt in stand 3, enkel al door te freewheelen. Je hebt 5 standen en de 5 is merkelijk nog krachtiger. En nu komt het, met een simpele toetsencominatie op het display rijdt hij 40 per uur. De tandwielen achteraan zijn dan wel te klein, maar vrij goedkoop te vervangen als je niet wil freewheelen. ook vond ik dat je de rotatiesensor een andere instelling kon geven zodat die zich gedraagt als een krachtsensor. Moet ik nog uitproberen... De actieradius zou er ook groter door worden. Kortom, mooie fiets voor kleine prijs.
Nu m'n MTB nog (waarover hier niemand zegt wat ie nu de mooiste vindt lol) bestellen deze week en we zitten hier heel goed in de fietsen dan. Als ik alles optel kom je aan een mooi wagentje... maar een mens mag toch ook een hobby hebben troost ik me dan ;)
Even wat Googlewerk gedaan, gaat om deze neem ik aan:
https://www.makroshop.be/...ra-36-v-mat-zwart--zilver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:05

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

24V accu met een 36V motor? Hoe zit dat?
Ah wacht. In de beschrijving ernaast staat Accu: Li-ion 24V/14.8 aH, in de productbeschrijving eronder staat Accu: Li-ion 36V/11.8 AH.

[ Voor 62% gewijzigd door Maasluip op 22-06-2015 12:31 ]

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DHL

DHL

Da's verkeerd, is 36V accu.... (gelijktijdig geantwoord blijkbaar :) )

En ja, gaat om die fiets, kan je ook als vrouwenmodel krijgen en twee kleuren beschikbaar. Goeie koop vind ik. Zeker de accu is krachtig genoeg voor doorsnee gebruikers

[ Voor 77% gewijzigd door DHL op 22-06-2015 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Vlassie1980 schreef op maandag 22 juni 2015 @ 10:53:
[...]

Gefeliciteerd met je aankoop, de Razer is een mooie fiets voor een scherpe prijs. Hier in dit topic zijn er ook mensen met een Razer en die bevalt prima had ik begrepen. Bij 12gobiking heb ik hem ook zien staan.

In plaats van een Bikespeed kan je ook een Badassebikes box overwegen, montage is doodsimpel.
Ben me nog aan het oriënteren, maar zou wel graag de correcte snelheid (en km.stand) willen zien op het display. vandaar mijn voorkeur voor de Bikespeed. Ook is het erg gemakkelijk om met een toetsencombinatie op het stuur die functionaliteit aan en uit te schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thisisforlife
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-10-2020
Ik heb ook interesse in een bikespeed of badassebikes voor mijn Razer maar vraag me af wat dit doet met de batterij. Hoeveel sneller gaat ze leeg zijn. Iemand hier ervaring mee?
Chrasher schreef op maandag 22 juni 2015 @ 15:03:
[...]

Ben me nog aan het oriënteren, maar zou wel graag de correcte snelheid (en km.stand) willen zien op het display. vandaar mijn voorkeur voor de Bikespeed. Ook is het erg gemakkelijk om met een toetsencombinatie op het stuur die functionaliteit aan en uit te schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperpanter2
Hoe harder je rijdt, hoe sneller deze leeg is. Vrij simpel. De luchtweerstand neemt kwadratisch toe met de snelheid. Vooral boven de 25 merk je dit goed.

Afbeeldingslocatie: http://www.avdweb.nl/Article_files/Solarbike/Images/P%20required%200%20deg.JPG

Precieze getallen zijn lastig, maar als je 40 per uur gaat rijden, zal je wellicht maar de helft zo ver komen als 20 per uur (even uitgaande van zonder meetrappen, alhoewel dat bij jouw fiets eigenlijk niet kan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-10 22:09
Dat loopt nog harder terug, is mijn ervaring. Als je met gem. 20 km/u 70-80 km kan halen op een accu, kom je gem 40 km/u nog geen 30 km ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperpanter2
bgttje schreef op zondag 21 juni 2015 @ 10:33:
Samsung, Panasonic/Sanyo hebben trouwens ook nieuwe 3500ma cellen. http://endless-sphere.com...iewtopic.php?f=14&t=70147En die kunnen behoorlijk wat aan. Ff weer een nieuw accupack maken....17.5 Ah........dat wordt pas leuk. Zit nu op 14.5Ah met PF cellen. Los bakkie: https://bmsbattery.com/ba...-18650-battery-parts.html BMSje erbij(met USB=handig voor jouw TomTom) en voila weer een mooi accupack.
Als je er een keer een wilt verkopen, laat je maar horen. Ik kan misschien wel een (48V) bidonaccu gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
thisisforlife schreef op maandag 22 juni 2015 @ 18:55:
Ik heb ook interesse in een bikespeed of badassebikes voor mijn Razer maar vraag me af wat dit doet met de batterij. Hoeveel sneller gaat ze leeg zijn. Iemand hier ervaring mee?
[...]
Ligt echt aan de stand die je gebruikt. Bij de hoogste stand gaat het echt hard maar in de Tour stand heb je aardig wat range. Maar beetje tegenwind en dan knalt dat ook naar beneden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordsauron
Voor geïnteresseerde, mijn fietsmaker wist mij te vertellen dat het triviaal is om een speed pedelec "officeel" terug te brengen naar standaard pedelec, dit is met software in te stellen, hierna zou het plaatje er af mogen en ben je standaard, Dit was mijn overweging in verband met verzekering (opgevoerde fiets is onverzekerd) en garantie. Echter is het natuurlijk wel dood zonde van je duurdere fiets.

Zit zelf nu te kijken naar de Trek XM700+
Afbeeldingslocatie: http://www.elektrischefietsen.com/wp-content/ups/1982040_2016_A_1_XM700_Plus_Man_BLX_MatteBlackPearl.jpg

Vind alleen jammer dat er geen "goede" geveerde voorvork op zit. Die demping is wel oké maar, minder comfortabel dan vering zeker met hoge snelheden en kleine oneffenheden.

Zou er graag op test rijden, maar kan hem nergens vinden. 12GOBiking zegt dat ze hem 2e week van juli zouden hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Die speed pedelecs met Bosch systeem zijn nagenoeg allemaal hetzelfde. Sterker nog, qua eigenschappen zullen ze heel weinig afwijken van mijn Merida. Maar die kost wel een rug minder :)

Ze mogen mij toch eens een keer uitleggen waarom een fiets met dezelfde motor, zelfde accu en overige componenten zo veel duurder moet kosten. Enige echte verschil is dat de motor niet stopt met ondersteunen bij 27 km/u :)

Vanmorgen trouwens een lekke band achter, 6 km nog te gaan dus ik heb mijn ochtendwandeling ook weer gehad :) FM gaat het bandje plakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bgttje
Opperpanter2 schreef op maandag 22 juni 2015 @ 19:58:[...]Als je er een keer een wilt verkopen, laat je maar horen. Ik kan misschien wel een (48V) bidonaccu gebruiken.
Heb alleen 36V accu's. Samsung cellen zijn trouwens wel wat minder keren oplaadbaar dan die PF cellen. Ik verbaas mij steeds over de verschillen tussen merken en of het uit China, Korea of Japan komt.
Chinese Samsung cellen zijn bar slecht.
PS al mijn laders staan zo ingesteld dat ze tot 41V max laden. De Bafang setjes op de ebikes staan allen zo ingesteld dat ze bij 30V uitschakelen. En toch gaan die Samsung cellen al na 300 keer laden terug van 11Ah naar 8.5Ah. De PF cellen hebben hier een hele kleine terugloop. Tenslotte rij ik elke dag 1 of 2 packs leeg.

[ Voor 55% gewijzigd door bgttje op 23-06-2015 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DHL

DHL

Lordsauron schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 08:55:
Voor geïnteresseerde, mijn fietsmaker wist mij te vertellen dat het triviaal is om een speed pedelec "officeel" terug te brengen naar standaard pedelec, dit is met software in te stellen, hierna zou het plaatje er af mogen en ben je standaard, Dit was mijn overweging in verband met verzekering (opgevoerde fiets is onverzekerd) en garantie. Echter is het natuurlijk wel dood zonde van je duurdere fiets.

Zit zelf nu te kijken naar de Trek XM700+
[afbeelding]

Vind alleen jammer dat er geen "goede" geveerde voorvork op zit. Die demping is wel oké maar, minder comfortabel dan vering zeker met hoge snelheden en kleine oneffenheden.

Zou er graag op test rijden, maar kan hem nergens vinden. 12GOBiking zegt dat ze hem 2e week van juli zouden hebben.
De XM 700+, is dat de snellere versie? Ik heb de TM 500+Nyon tot volle tevredenheid. Die heeft wel een degelijk geveerde vork en samen met een suntour zadelpen is die zeer comfortabel. Ook de motor is bijzonder aangenaam. De 500 heeft wel een minder sportieve zithouding. Knappe aan die fiets is de goede afwerking vind ik. Geen rammeltjes of zo, een stijf frame (zelfs ik kan ermee zonder handen rijden lol).
Trek is niet goedkoop maar je krijgt wel levenslange garantie op kader en vork. In deze fietsen is dit misschien minder belangrijk, bij de MTB's is dit wel een mooi verkoopsargument.
In ieder geval, heb nu al heel wat elektrische fietsen gehad, de Trek is mijn beste ooit. En persoonlijk vind ik het mooie fietsen, maar dat is smaak natuurlijk. Ik zou zeggen... niet twijfelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VivaAtloni
  • Laatst online: 12-10 14:01
Afgelopen week is de Batavus sella e-go binnen gekomen. Hier zou een performance line motor onder zitten, maar op het display staat performance en op de motor active line. De motor ziet er ook uit als een active line en trekt een stuk trager op dan de performance performance line motor van mijn oom.

Batavus heeft er dus gewoon een andere motor onder gezet. Gebeld met de dealer en die verwijst me eerst naar Batavus (nadeel van online bestellen :-)). Batavus trekt het verhaal gelijk in twijfel, en laat me naar de dichtstbijzijnde dealer gaan om de motor achter de computer te testen. De dealer ziet ook performance line in zijn computer staan, maar niet of de motor 60nm is.
Batavus is dus onvoldoende overtuigd, want alleen omdat op het deksel van de motor active line staat en de motor in een active line behuizing ziet hoeft het nog geen active line te zijn. Dus ik was behoorlijk verbijsterd over de wijze waarop deze productiefout wordt behandeld.

Het wordt dus nu een welles/nietes verhaal, maar de vraag ligt nu bij de dealer en die gaan hopelijk wel een oplossing bieden. Jammer genoeg waarschijnlijk te laat voor mijn vakantie van aankomende zondag, waarvoor ik juist een nieuwe fiets had aangeschaft.

Ik wil jullie dit verhaal in ieder geval delen, zodat bezitters van deze fiets het ook bij henzelf controleren. De gemiddelde tweaker heeft natuurlijk al lang gekeken naar de motor ;-), maar toch.

24x sf175s + gw5000-dt op oost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DHL

DHL

Het beste wat je kan doen is rechtstreeks contact opnemen met Bosch service. Zeer behulpzaam en de personen die je volgens mij nodig hebt...
Die hebben mij bvb enorm geholpen met het intuviaklavier. Moet even googlen naar het Nederlandse emailadres of tel nr, dit zijn alvast de Belgische: (je kan uiteraard ook eens naar Belgie bellen)

N.V. ROBERT BOSCH S.A.
Rue Henri-Joseph Genessestraat 1
1070 Brussel / Bruxelles
Tel +32 2 525 51 85

E-mail: contact@be.bosch.com
website: www.bosch.be

Welke kleur heeft je batterij trouwens?

[ Voor 4% gewijzigd door DHL op 23-06-2015 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
VivaAtloni schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 19:58:
Afgelopen week is de Batavus sella e-go binnen gekomen. Hier zou een performance line motor onder zitten, maar op het display staat performance en op de motor active line. De motor ziet er ook uit als een active line en trekt een stuk trager op dan de performance performance line motor van mijn oom.

Batavus heeft er dus gewoon een andere motor onder gezet. Gebeld met de dealer en die verwijst me eerst naar Batavus (nadeel van online bestellen :-)). Batavus trekt het verhaal gelijk in twijfel, en laat me naar de dichtstbijzijnde dealer gaan om de motor achter de computer te testen. De dealer ziet ook performance line in zijn computer staan, maar niet of de motor 60nm is.
Batavus is dus onvoldoende overtuigd, want alleen omdat op het deksel van de motor active line staat en de motor in een active line behuizing ziet hoeft het nog geen active line te zijn. Dus ik was behoorlijk verbijsterd over de wijze waarop deze productiefout wordt behandeld.

Het wordt dus nu een welles/nietes verhaal, maar de vraag ligt nu bij de dealer en die gaan hopelijk wel een oplossing bieden. Jammer genoeg waarschijnlijk te laat voor mijn vakantie van aankomende zondag, waarvoor ik juist een nieuwe fiets had aangeschaft.

Ik wil jullie dit verhaal in ieder geval delen, zodat bezitters van deze fiets het ook bij henzelf controleren. De gemiddelde tweaker heeft natuurlijk al lang gekeken naar de motor ;-), maar toch.
Lastig inderdaad, heeft iemand dan flink zitten slapen om er een Active Line onder te hangen in plaats van een Performance Line. Performance Line is zwart en Active Line grijs.

Maar ik heb ook wel eens een verhaal gehoord dat ze bij een defecte motor een Bosch Classic Speed hadden gemonteerd, dus een 45 km/u variant, Helaas voor de eigenaar gaf hij maar ondersteuning tot 25 km/u :+
En dat was ook maar een plaatje aan de zijkant, maar dit is een complete motor dus wel een apart gevalletje.

Verschil in Active en Performance line heb ik wel ondervonden, Performance Line is een stuk feller.

Succes met deze aparte situatie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VivaAtloni
  • Laatst online: 12-10 14:01
Bedankt voor de reacties. Motor is zwart en op het plaatje staat duidelijk active line.

24x sf175s + gw5000-dt op oost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
VivaAtloni schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 21:17:
Bedankt voor de reacties. Motor is zwart en op het plaatje staat duidelijk active line.
Ziet hij er zo uit?
Afbeeldingslocatie: http://www.bosch-ebike.de/media/alle_bilder/ebike_2014/Bosch-eBike-Produkte-Active-Line_w734.jpg
Dat is de nieuwe Active Line en hieronder de Active Line van vorig jaar:
Afbeeldingslocatie: http://www.elektrabikes.nl/wordpress/wp-content/uploads/2013/08/Bosch_Active-Line.jpg

En wat voor kleur heeft de accu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DHL

DHL

Volgens mij moet de dealer toch de ondersteuningsniveau's zien met zijn diagnosetool? En die wijken van elkaar af. Batterij performance zou zwart moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
Sowieso zijn alle Bosch motoren uit dezelfde generatie (dus ook de performance en active motoren) 100% identiek. Er is geen hardwarematig verschil tussen de speed, active en performance modellen. Het enige verschil zit in de ondersteuningsprofielen. Dat fabrikanten bij vervanging in het geval van tekorten gewoon die motoren door elkaar gebruiken is volkomen logisch. Immers, de gebruiker gaat er niet op achteruit, sterker nog, hij heeft eerder weer een werkende fiets. Bij assemblage ligt het iets minder duidelijk, maar ook daar is de consument niet tekortgesteld, anders dan een andere afdekplaat.

Als de PC van de fietsenmaker zegt dat het profiel performance is, is er dus niks aan de hand.

Met andere woorden: Het antwoord van Batavus is correct, het enige probleem is een verkeerd plaatje, voor de werking kom je niets tekort. Dat je een ander afdekplaatje wil is op zich logisch en moeten ze gewoon inwilligen, maar de motor is gewoon de goeie (immers, alle motoren zijn identiek^^).

[ Voor 26% gewijzigd door roffeltjes op 24-06-2015 08:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Inderdaad, allemaal 1 pot nat die Bosch motoren :)

Je merkt trouwens ook dat de motor icm met een Badass heel wat regelmatiger en rustiger loopt. Wordt niet zo abrupt afgebroken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DHL

DHL

Ik heb beslist... zaterdag mijn tweede Bosch erbij :)
Ik ga de Cube MTB bestellen. Mooie korting gekregen omdat het mijn tweede fiets is op een maand of ietskes langer tijd.
Ga toch voor de zekerheid kiezen, de Bosch ligt me goed qua motor. Leuke is ook dat je onderdelen kan uitwisselen zoals lader, Nyon display enz.
En ik denk dat in herverkoop Cube Bosch hoger scoort dan Haibike Yamaha.
Ja, jullie mogen 't weten, heb 20 procent gekregen ;) en op de vorige 18,5. wat enorm veel is voor een fietsenmaker.
De Haibike zag ik eigenlijk wel liever qua uiterlijk, maar daar krijg ik minder korting en hebben ze geen 29'er in stock in mijn maat.
Kan pas zaterdag langsgaan, maar heb mijn lijstje al klaar met onderdelen die nog veranderd moeten worden. Zeker een verende zadelpen, een zakje onder zadel, andere handvaten en pedalen en.... een bel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordsauron
Gefeliciteerd met de aankoop, ben persoonlijk erg te spreken over mijn Cube ltd sl 29 2015. Mooie korting ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2015 15:30 . Reden: - ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny
  • Laatst online: 09:39

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Verwijderd schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 12:14:
Zelf beschik ik over een elektrische fiets. Echter begaf mijn accu het na 5 jaar intensief gebruik. Op internet kost het veel om een nieuwe accu te kopen compleet met behuizing (700 euro). Ben even opzoek gegaan en kwam toen bij een bedrijf www.rebatt.nl terecht die accupacks maakten voor allerlei soorten toepassingen o.a. voor elektrische fiets accu's. Na telefonisch contact en wat e-mail contact heb ik mijn elektrische fiets accu opgestuurd naar Rebatt zijn adres. Zeer snel kreeg ik antwoord wat het me ging kosten en uit welke cellen die bestond (NiMH). Ik was veel goedkoper uitgekomen dan verwacht + dat ze de accu hebben geüpgraded van 9000mAh cellen naar 12000mAh cellen. Ze hebben het accupakket vervangen en alles gemonteerd en wel terug gestuurd naar mijn adres.
Wat koste het dan totaal ongeveer?

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Johnny schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 13:54:
[...]

Wat koste het dan totaal ongeveer?
Ik was volgens mij rond de 400/450 EUR kwijt en dat ook nog eens voor een upgrade vond ik zeer netjes! Ook een snelle levertijd.

Ben je zelf aan het kijken voor zoiets? Anders moet je eens even op hun website gaan, zie dat ze een online chatfunctie beschikbaar hebben www.rebatt.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordsauron
Verwijderd schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 14:02:
[...]

Ben je zelf aan het kijken voor zoiets? Anders moet je eens even op hun website gaan, zie dat ze een online chatfunctie beschikbaar hebben www.rebatt.nl
Heb het idee dat ze dan met jou chatten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lordsauron schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 14:08:
[...]

Heb het idee dat ze dan met jou chatten....
Nee, dat doe je dan niet hoor haha! Gewoon tevreden klant, waarom zou ik ze dan niet mogen promoten als ik mensen hiermee help?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DHL

DHL

Vandaag tot groot jolijt mijn Nyon terug gekregen en... hij werkt. Al één en ander geexperimenteerd. Je kan de curves van ondersteuning zelf veranderen. Raar is dat standaard tussen 0 en 6 km per uur weinig ondersteuning gegeven wordt. Ik heb dat nu eens omhoog getrokken en het krachtigste programma heb ik op alle snelheden op max gezet. Ook weer eigenaardig is dat ik kon instellen tot 295 procent, daar waar de gewone display slechts tot 275 procent kan. Straks eens testrijden. Nu kan ik mijn rijmodi echt fijntunen naar mijn behoeften. Zal ook eens kijken hoeveel watt je zelf levert, maar ik denk dat er wel nog heel wat te leren valt. Heb me een route uitgestippeld van een tiental kilometer voor een eerste test... ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DHL

DHL

Lordsauron schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 10:06:
Gefeliciteerd met de aankoop, ben persoonlijk erg te spreken over mijn Cube ltd sl 29 2015. Mooie korting ook :)
Is dat een electrische? Nee zeker hee? Mijn zoon heeft ook ene, ik geloof een acid en is ook zeer goed. Gaat er wel baanbanden opzetten. Op de elektrische blijf ik wel met de crossbanden rijden... de looks hee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordsauron
DHL schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 17:28:
[...]

Is dat een electrische? Nee zeker hee? Mijn zoon heeft ook ene, ik geloof een acid en is ook zeer goed. Gaat er wel baanbanden opzetten. Op de elektrische blijf ik wel met de crossbanden rijden... de looks hee ;)
Nee geen elektrische, maar dat maakt voor het frame volgens mij niet zo veel uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DHL

DHL

Nee, dat niet ;)

Ik weet niet meer wie naar die wattages vroeg... Bergop volle kracht wegrijden kwam ik max op 247 watt die ik zelf gaf. Doorgaans op de berg was rond de 50 watt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DHL

DHL

Indien er iemand een display voor Bosch nodig heeft, ik heb er eentje op overschot voor de Intuvia, past op alle Bosch vanaf 2014....
Is splinternieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
En daar was het eerste forse probleem met mijn fiets... onder het kopje falende monteur |:(

De bladboutjes van mijn kettingblad zijn los gaan zitten waardoor er twee van de vier verloren zijn gegaan en de overige twee loszaten. Het gevolg: ketting loopt eraf, vreet de kettingkast op en een kras op het kettingblad.

Allemaal geen onoverkomelijke ramp, maar laat ik nou net de dag ervoor een servicebeurt hebben gehad. De monteur heeft dus zitten pitten, want ik had de week voor de beurt een kraakje (ik weet vrij zeker dat ik toen al die boutjes kwijt was, in ieder geval zaten ze toen ongetwijfeld al los). Uiteraard had ik het zelf ook even moeten bekijken, maar de laatste vijf jaar kon ik blind varen op deze zaak, dus ik was iets te gemakkelijk.

Uiteraard werd ik direct kosteloos geholpen door de monteur die me haast niet durfde aan te kijken, maar deze ga ik nog wel even bespreken met de baas. Het is toch link als je kettingblad er opeens af schiet en het is een goed idee om te benadrukken dat door het grote moment van een e-bike je dat soort dingen dus wel moet checken!

En voor mij de wijze les om bij een kraakje ook zelf even te kijken of ik wat zie en om na de servicebeurt zelf even alles na te lopen. Het is en blijft mensenwerk (normaal gesproken is het een prima monteur).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DHL

DHL

Ik zou de mens laten eigenlijk Roffeltje... Voor 't zelfde geld krijgt hij onder z'n voeten of erger en da's jammer voor diene mens. De fout is gebeurd en hij zal zelf wel zijn conclusies trekken hee. Zeker omdat je hem kent als prima monteur. Niemand wint erbij niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperpanter2
bgttje schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 10:34:
[...]

Heb alleen 36V accu's. Samsung cellen zijn trouwens wel wat minder keren oplaadbaar dan die PF cellen. Ik verbaas mij steeds over de verschillen tussen merken en of het uit China, Korea of Japan komt.
Chinese Samsung cellen zijn bar slecht.
PS al mijn laders staan zo ingesteld dat ze tot 41V max laden. De Bafang setjes op de ebikes staan allen zo ingesteld dat ze bij 30V uitschakelen. En toch gaan die Samsung cellen al na 300 keer laden terug van 11Ah naar 8.5Ah. De PF cellen hebben hier een hele kleine terugloop. Tenslotte rij ik elke dag 1 of 2 packs leeg.
30V is ook wel redelijk laag. Beter is 33V. Die Panasonic zijn NCA cellen, die kunnen 30V beter aan. Welke Samsungs heb jij? Ik heb de 29E. Is ook NCA en staan goed aangeschreven op ES.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
DHL schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 20:13:
Ik zou de mens laten eigenlijk Roffeltje... Voor 't zelfde geld krijgt hij onder z'n voeten of erger en da's jammer voor diene mens. De fout is gebeurd en hij zal zelf wel zijn conclusies trekken hee. Zeker omdat je hem kent als prima monteur. Niemand wint erbij niet?
Ik ken de eigenaar, dat zal loslopen, hij is erg redelijk. Bovendien de monteur is de zoon van zijn lieve vrouw, als hij lelijk gaat doen zwaait er wat :+

Maar deze fout was gewoon echt heel link... gebeurd dat me op volle snelheid ga ik gewoon tegen de vlakte, misschien met twee kinderen. Dat zijn gewoon geen grappen en moet toch even gemeld worden. Ik zal echt wel benadrukken dat ik verder goed geholpen ben, maar dat ze daar toch beter op moeten letten.

We zijn allemaal volwassenen, kritiek hoort erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordsauron
Ik heb weer een vraag die mensen hier vast mijn kunnen vertellen, namelijk het verschil tussen de verschillende Bosch motoren, de website van bosch is daar niet heel duidelijk in.
Bosch Performance Cruise staat daar voor up to 25KM/h, terwijl deze onder de 45KM Trek zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Lordsauron schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 08:40:
Ik heb weer een vraag die mensen hier vast mijn kunnen vertellen, namelijk het verschil tussen de verschillende Bosch motoren, de website van bosch is daar niet heel duidelijk in.
Bosch Performance Cruise staat daar voor up to 25KM/h, terwijl deze onder de 45KM Trek zit.
Dat zal dan wel een foutje zijn.
Cruise is tot 25 km/u en de Speed gaat tot 45 km/u.

Waar zie je dat staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordsauron
Op twee plekken:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
2 maal fout dus, de fabrikant plaatst het verkeerd en 12go neemt het over, ook verkeerd dus. Gaat gewoon om een Performance Speed. Maar al die benamingen moet je me met een korreltje zout nemen.

Net als dat je gemiddeld maar 30 km/u op een speed pedelec gaat. Wil je harder dan moet je aardig hard trappen en dan is de accu ook heel snel leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bgttje
Opperpanter2 schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 21:01:[...]30V is ook wel redelijk laag. Beter is 33V. Die Panasonic zijn NCA cellen, die kunnen 30V beter aan. Welke Samsungs heb jij? Ik heb de 29E. Is ook NCA en staan goed aangeschreven op ES.
De 22E. Ze zijn al zo slecht dat ik ze niet meer ga gebruiken.
Bij Nkon kan je voor nog geen 200 euri 50 PF cellen bestellen. Eigenlijk een "no brainer".

[ Voor 11% gewijzigd door bgttje op 26-06-2015 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperpanter2
bgttje schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 09:14:
[...]

De 22E. Ze zijn al zo slecht dat ik ze niet meer ga gebruiken.
Bij Nkon kan je voor nog geen 200 euri 50 PF cellen bestellen. Eigenlijk een "no brainer".
Zeker als je zelf kan lassen/solderen. Waar koop je het bms?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DHL

DHL

De speed is eigenlijk een performance 350 watt zo heb ik gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Kleine update over mijn Batavus Razer (met Yamaha middenmotor):
  • Geweldige fiets, heb er in een week al bijna 300km mee gereden (zelfs zonder ernstige zadelpijn, dus de originele zit er nog steeds op).
  • Heb er wel wat bredere handvaten op laten zeten met zijgrip. De originele vond ik iets te klein(dun).
  • Op de ECO stand kan ik er 140km mee fietsen (geen stadswerk) en dat pas na 1x volledig opladen van de accu. Dat kan na een aantal laadcycli nog wat oplopen verwacht ik.
  • Heb het stuur in de laagste stand (hoek) gezet omdat ik graag wat sportief fiets met een cadans tussen de 75 en 80 rpm. Dat kan ook de hoge actieradius verklaren.
Tot nu toe dus uiterst tevreden. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DHL

DHL

De nieuwe MTB staat in de garage... Prachtige fiets, was te moe om er eens mee te rijden, zal voor morgen zijn.
Mijn andere fiets met Bosch performance maakt een heel klein beetje lawaai als je trapt. Komt uit de motor. Het is niet luid, bij een beetje wind hoor je het al niet. Klinkt een beetje als een derailleur die niet goed afgesteld is. Maar je moet goed luisteren.
Nog mensen die dit horen bij hun fiets? Zal toch niet uit de motor komen hoop ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bgttje
Opperpanter2 schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 14:57:[...]Zeker als je zelf kan lassen/solderen. Waar koop je het bms?
https://bmsbattery.com/bm...e-battery-09-bms-pcm.html
Ik soldeer de cellen aan elkaar met gevlochten draad = PRO-POWER-FB-30A
http://www.farnell.com/datasheets/53471.pdf.

Gebruik de PF cellen in alles waar dit model in zit bijv. mijn Bosch schroef/boormachientjes. Hier zitten Samsung 1.3 en 1.5Ah cellen in=armoe. Nu loopt ie veel langer op een lading. PF cellen kunnen tegen zwaar gebruik.

[ Voor 32% gewijzigd door bgttje op 27-06-2015 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philos31
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-10 11:39
Mijn Kalkhoff ProConnect S 26v panasonic middenmotor fiets heeft er de brui aan gegeven.
Het lijkt alsof hij volledig spanningsloos is, ik heb 2 volle accu's en beide getestzonder ookmaar 1 tekenvan leven helaas.
Ik heb de bedrading nagekeken en de contacten maar zie in principe niets. Er zit een klein stukje besturing in de fiets met een zekeringetje, lijkt op de sturing voorde verlichting,de zekering voor alle zekerheid vervangen maar nog niets.
heb de batterij connector losgehaald en direct in de batterijen gestoken en ook niets.

Iemand toevallig een idee waarik verder kan zoeken?

BMW C-Evolution LR, Skoda Enyaq iV80 Sportline, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DHL

DHL

Haha, de FM is al blij wanneer hij me hoort. Heb er op twee maanden toch 2 dure fietsen gekocht en nu valt die Cube MTB zo goed mee dat mijn kinderen er ook enen willen.... Dus wat doe je dan als vader:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark de man
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14-10 16:06

mark de man

Wij zullen doorgaan...

Wat is het toch heerlijk om 10 km lang op een rechte weg met tegenwind achter een rechtopzittende elektrische fietser van 2 meter met enorme fietstassen te rijden. :*)

Join het DPC Whatpulse team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DHL

DHL

Haha... vandaag tot grote schande mogen ondervinden. Ik kan (door mijn ziekte) niet verder dan 5 km rijden met die MTB. Heb mijn zoon moeten bellen om met de andere fiets af te komen of ik geraakte niet thuis. Ikke zeer ontgoocheld, want da's toch weer iets dat dus niet meer kan. Kinderen wel blij want direct een elektrische mtb beschikbaar. Is wel vooral moreel beetje moeilijk voor mij voor het ogenblik omdat ik telkens van jaar tot jaar iets moet opgeven... Iedereen spreekt hier van sportieve fietsen, die ik ook zo graag zie, maar is ook gedaan..., net als reizen, beetje verder rijden, een flinke wandeling enz enz.. Seffens gaan slapen, zal morgen wel in een betere mood zijn hoop ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperpanter2
bgttje schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 10:51:
[...]

https://bmsbattery.com/bm...e-battery-09-bms-pcm.html

Gebruik de PF cellen in alles waar dit model in zit bijv. mijn Bosch schroef/boormachientjes. Hier zitten Samsung 1.3 en 1.5Ah cellen in=armoe. Nu loopt ie veel langer op een lading. PF cellen kunnen tegen zwaar gebruik.
Hoe sluit je de usb poort aan, of zit daarvoor al iets in de behuizing (36/48V->5V)?

Misschien leuk om een paar foto's te schieten tijdens het maken van je volgende pack? Kunnen wij een idee krijgen hoe het er ongeveer uitziet en mentaal voorbereiden op onze eigen builds ;-)
En hoe heet dit of waar krijg je dit in (het) nederland(s)?

[ Voor 10% gewijzigd door Opperpanter2 op 28-06-2015 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bgttje
Opperpanter2 schreef op zondag 28 juni 2015 @ 11:22:[...]Hoe sluit je de usb poort aan, of zit daarvoor al iets in de behuizing (36/48V->5V)?Misschien leuk om een paar foto's te schieten tijdens het maken van je volgende pack? Kunnen wij een idee krijgen hoe het er ongeveer uitziet en mentaal voorbereiden op onze eigen builds ;-)[...]En hoe heet dit of waar krijg je dit in (het) nederland(s)?
De USB poort zit al in de behuizing en de 5V komt van de BMS.
Erg moeilijk is het bouwen van zo'n pack niet.........alleen de BMS aansluitdraden moeten heel precies aangesloten worden anders wil er wel eens wat uitfikken op de BMS. Verder moet je van die kartonnen rondjes http://www.ebay.com/itm/8...ageName=ADME:L:OC:NL:3160 op de cellen plakken(tegen kortsluiting bij het solderen) en het uiteindelijke accublok goed met zelfklevende foam beschermen. Oh ja, tussen de batterijgroepen, 10x in serie van 5 parallelle cellen per groep, doe ik ook een reepje dik papier. De plastic kous op de batterijen kunnen bij extreme hitte anders voor kortsluiting zorgen(als ze zouden smelten).En dat gevlochten draad..........haal ik bij Farnell. http://nl.farnell.com/pro...silver-25m-30a/dp/1231000 Zelfklevend schuimrubber bij http://www.technirub.nl/neopreen-celrubber/ Verder als stroomdraad overal siliconen snoer,14AWG=grote stroomsterkte, gebruikt en 18 of 20AWG voor kleinere stroomsterktes zoals laadstroom etc.
Van mn volgende pack zal ik ff een fotootje nemen.

[ Voor 18% gewijzigd door bgttje op 28-06-2015 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartentmm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 06-10 13:47
Mijn vraag heeft even niets te maken met elektrisch.
mijn buiten band is 28x1 5/8x1 3/8.
Moet ik dan ook echt een 28x1 5/8x1 3/8 binnenband hebben? of past elke willekeurige 28inch binnenband daarin.

2900Wp ZZW + 915Wp Z verwarmd met alfea extensa r32 8KW en 2x FTXC35, SWW Atlantic Explorer 3 200l

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
maartentmm schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 10:42:
Mijn vraag heeft even niets te maken met elektrisch.
mijn buiten band is 28x1 5/8x1 3/8.
Moet ik dan ook echt een 28x1 5/8x1 3/8 binnenband hebben? of past elke willekeurige 28inch binnenband daarin.
Ellke 28" binnenband past, binnenbanden rekken enorm op.

Dat gezegt hebbende, als de band te smal is wordt de wand kwetsbaarder en zal er sowieso meer lucht ontsnappen, de band wordt namelijk poreuzer(ook zonder lek verliest een band altijd druk). Daarnaast zal de band op de "las" minder uitzetten, dus komt daar een deukje(dat laatste is alleen een issue als je echt heel smal gaat). Ik zou dus geen raceband erin proppen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DHL

DHL

Heb op de MTB nog een poging gedaan met een regelbare stuurpen. Heb nu een vrij rechte zit, maar de knappe looks van de MTB zijn er niet meer. Ik laat dat spel erop staan tot september, dan bouw ik het terug uit en is de MTB voor de zonen.
Jullie hadden het onlangs over een verzekering. Mijn nieuwsgierigheid was gewekt, zeker omdat deze MTB echt gebruikt zal worden en op vele plaatsen gestald zal worden zonder toezicht. Eens navraag gedaan en direct een verzekering afgesloten. Kost niks eigenlijk... 70 euro voor een gans jaar en dan nog eens omnium. Niet alleen diefstal dus, terwijl het me daar om te doen was. Franchise van 50 Eurookes.... Komt gewoon bij in de brandverzekering. Voor de Belgen, ik sloot ze af bij KBC.
Dus gasten... bedankt, was goeie tip!
Om nu de andere electrische fietsen te verzekeren, dat gaan we niet doen. Die worden nooit onbeheerd gestald.
Ik merk wel een groot weerstandsverschil door de banden op die MTB. Moet merkelijk meer inspanning leveren dan bij mijn Trek. Ook de versnellingen liggen totaal anders. Veel kleiner op de MTB. Kleinste versnelling ga je stapvoets, maar kan je wel zonder enige inspanning een hele steile helling nemen. Je voelt dat die echt gemaakt is om te crossen.
Had wel een piepgeluid bij het trappen. Na een beetje zoeken merkte ik dat het geluid van tussen de motor en frame kwam. Een klein beetje WD4O en geluid was weg...Zal wellicht een beetje werken tussen motor en frame bij torsie. Geluid was best hard te noemen. Maar opgelost dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superchanbe
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07-06-2024
Grace One model 2013 bijna 2 jaar ingebruik ik zou het 10 jaar moeten gebruiken om break even te halen

( onderhouds kosten niet in begrepen :p )

[ Voor 16% gewijzigd door superchanbe op 02-07-2015 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DHL

DHL

Knappe fiets, maar waarom zou je break even willen halen hiermee? Een hobby mag en zal wat geld kosten. Als het puur economisch is, is dit natuurlijk niet het meest geschikte model op de markt ;) Dat is zo'n beetje als een Porsche kopen en zeggen dat het niet goedkoop is nadien lol.
En heb je rekening gehouden met herverkoopwaarde? Zal toch altijd nog iets waard zijn niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superchanbe
DHL schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 03:52:
Knappe fiets, maar waarom zou je break even willen halen hiermee? Een hobby mag en zal wat geld kosten. Als het puur economisch is, is dit natuurlijk niet het meest geschikte model op de markt ;) Dat is zo'n beetje als een Porsche kopen en zeggen dat het niet goedkoop is nadien lol.
En heb je rekening gehouden met herverkoopwaarde? Zal toch altijd nog iets waard zijn niet...
rest waarde zou kunnen halveren of nog minder gezien het totaal afgelegde km afgelezen kunt worden :p
de batterij capaciteit is al zeker 10% minder dan tidens de aankoop ervan ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

superchanbe schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 11:30:
[...]

rest waarde zou kunnen halveren of nog minder gezien het totaal afgelegde km afgelezen kunt worden :p
de batterij capaciteit is al zeker 10% minder dan tidens de aankoop ervan ....
Zit dat in je berekening? Anders ben je binnen vijf jaar al break-even.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superchanbe
Marzman schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 12:07:
[...]

Zit dat in je berekening? Anders ben je binnen vijf jaar al break-even.
nee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
superchanbe schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 16:21:
Grace One model 2013 bijna 2 jaar ingebruik ik zou het 10 jaar moeten gebruiken om break even te halen

( onderhouds kosten niet in begrepen :p )
Je suggereert dat je er economisch nut uit haalt. Dat roept toch een vraag op: Waarmee vergelijk je het?

Wandelen?
Step?
Gewone fiets?
Goedkope/middenklasse/dure ebike?
Motor?
Auto?
Vliegtuig? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DHL

DHL

Een racefiets is ook niet gebouwd om economisch nut uit te halen. Idem met deze fiets. Niet voor niets dat vertegenwoordigers met kleine middenklassers rijden en geen S-klasse onder hun kont krijgen. Plezier mag toch ook wat geld kosten, dat is onbetaalbaar eigenlijk.
Bij mij draait er niks break even lol. Mijne auto niet, mijn fietsen niet,... zelfs mijn vrouw niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superchanbe
roffeltjes schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 16:53:
[...]

Je suggereert dat je er economisch nut uit haalt. Dat roept toch een vraag op: Waarmee vergelijk je het?

Wandelen?
Step?
Gewone fiets?
Goedkope/middenklasse/dure ebike?
Motor?
Auto?
Vliegtuig? :+
wandelen is dan 5000% goedkoper 8x meer tijd nodig om op een bestemming te raken CO2-uitstoot ???
openbaar vervoer jaar abbonnement x10 jaar 40% goedkoper 2x meer tijd om op een betsemming te raken
gewone fiets 88% goedkoper 2-2.5 x meer tijd nodig om op een bestemming te raken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperpanter2
Superchanbe a.k.a. The king of niet lopende teksten zonder context of uitleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DHL

DHL

Wie weet of de accu's veranderden voor modeljaar 2015?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-02-2022

racinfo

E-MTB

[off-line] dit bericht heeft niets met het eigenlijke forum onderwerp te maken
we zijn weer thuis, gistermiddag thuis gekomen, ongelofelijk stijf alles nog, terwijl de operatie toch al vorige week donderdag was. (Bypass van rechterlies via linkerlies naar halverwege de linkerknie)

Het resultaat was meteen na dit chirurgies kunststukje al merkbaar, met name de tenen waren minder gevoelig en dat is heel prettig en natuurlijk was er meteen de betere doorstroming!

Lopen gaat heel moeizaam omdat de 28 hechtingen, verdeel over 3 wonden (2x lies - links en rechts en 1x ter hoogte van de knie) natuurlijk nog stram aanvoelen.

Voorlopig zullen we ons moeten ontzien, ook wat de e-bike betreft. Hoewel het met mate wel mag ;)

On-topic
Dat wordt een mooie fiets zomer.... ;) ;)
Pagina: 1 ... 52 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.