Ja, een fietsenmaker heeft daar 15 ninuten voor nodig (inclusief het overzetten van je "cockpit). Ergotec heeft een grote collectie goedkope sturen. XLC is ook prima *shrug*. Ik zou een paar sturen tussen de 15 en 30 graden terugstand proberen. Ik was wel zo handig om dat al vooraf te bespreken, dus het was allemaal gratis (stuur zal inkoop een euro of 8 zijn geweest).
Nog een paar tips voor je cockpit:
- een Cateye PB100 mini bel!. die kan je heel dicht tegen je handvat onder je motor aansturing plaatsen, veel makkelijker om te bedienen (serieus Batavus, hoe onhandig kan je een bel plaatsen?). Kost een euro of 6 en kan je zelf monteren, ook met twee linkerhanden.
- Ergonomische grepen. Ik ben voor decadent gegaan (Ergon Bioleder), maar merken als Ergotec en XLC hebben prima goedkopere alternatieven (sterker, de rubber grepen van Ergon zijn veel minder slijtvast dan die cheapo grepen!).
Verder ben ik niet zo tevreden over de banden. Als ze een beetje op spanning zijn dan voel je elk steentje/klinker. Deze ga ik nog vervangen door exemplaren die een lagere bandenspanning aan
Het zijn standaard Schwalbe Marathon Supreme banden in 622-42, dat is toch wel prima spul. Het probleem is dat je eigenlijk niet breder kan dan 42 (ben je geloof ik zelf ook al achter). Ik had ook graag naar 50mm gegaan, maar dat gezegd hebbende, 42mm is geen gek compromis (is toch wel breder dan de doorsnee stads/touring band). En echt betere concurenten zijn er niet echt (ik geloof niet dat je er met Vredestein op vooruit gaat!), of je gaat naar exotisch spul zoals Panaracer Pasela's.
Misschien wat lucht eruit laten?
De achterband vervangen is niet lastiger dan die van een gewone fiets, er zit in ieder geval geen electronica in. Verder: Alfine 8 = Nexus 8.
Voor de verdere posters: Als je band
te zacht is en gaat wringen is dat niet comfortabel, maar normaal gesproken is zachter zowel comfortabeler als
sneller. Ik heb hierover al eerder een paar artikelen over geplaatst.
Meestal worden banden te hard opgepompt!
[
Voor 17% gewijzigd door
roffeltjes op 14-06-2015 20:31
]