Het grote elektrischefietsentopic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 48 ... 102 Laatste
Acties:
  • 790.119 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperpanter2
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19:51
38T past standaard niet op de motor, daar heb je adapter voor nodig.
Je hebt dan een cadans van 120 nodig. Denk dat bgt misschien zelf mee trapt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bgttje
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-05 11:22
Opperpanter2 schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 10:12:38T past standaard niet op de motor, daar heb je adapter voor nodig. Je hebt dan een cadans van 120 nodig. Denk dat bgt misschien zelf mee trapt?
Zit ook een adapter op. En natuurlijk trap ik mee...............wel ontzettend snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bgttje
Anoniem: 568384 schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 09:13:
[...]Werkt verslavend ben ik bang, beland de 250W nu op de plank? Wat was de reden om de tweede aan te schaffen?
De 250 wordt voor mijn Batavus vouwfiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperpanter2
bgttje schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 13:23:
[...]

Zit ook een adapter op. En natuurlijk trap ik mee...............wel ontzettend snel.
Topsnelheden vergelijken werkt beter als je niet meetrapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:27
Weekendje weg naar Oma met de kar. 80km. Eerste dag behoorlijk wind in de rug, standje eco accu rond de 50% :+

Vandaag terug met flink zijwind en we zagen wat buitjes aankomen, dus we hebben de laatste 25km op standje high rondgecrosst. 10% accu.

Als we met de ION's gingen hadden we range-extenders, laden we weleens bij een pauze of gingen creatief wisselen met bagage om verbruik gelijk te houden. Bovendien met de kar zat je echt niet op eco... Dat is echt bizar goed als je ziet dat we kleine accu's hebben bij onze Yamaha's.

Voordeel van deze fiets is dat je vrij "makkelijk"boven de ondersteuning rond kan rijden. De muur van 26kmpu is best vervelend, maar verder rijdt de fiets echt heel erg efficient, hij lijkt verdomd veel op een gewone fiets. Je kan ook vrij flink spinnen, dat is bij veel ebikes niet prettig, maar de Yamaha verteert dat heel redelijk (schijnt bij Bosch ook goed te kunnen)

Wat ook zal helpen is dat we vrij diep en lang kunnen zitten op dit model(scheelt wind). Ik vind het nog steeds ontzettend comfy, maar het verschil met een gewone e-bike is groot. Ik zit +/- 8 cm minder lang en 5 cm hoger dan op mijn koersfiets (handjes op de grepen).

Verder: Ondersteuning op momenten dat het zwaarder gaat (heuveltje/wind) merk je het verschil met motoren met minder koppel. Zo'n kar met kinderen is een enorme windhapper en toch snel 50+kg, ondanks dat reed ik gemiddeld 25kmpu. Dat was op de ION niet prettig en ging de motor (geruisloze borstelloos^^) brommen als je het echt bont maakte. Ik kwam na een tegenwind rit met dit soort bagage toch altijd wel botergaar op de plaats des bestemming, nu was het een eitje.. en dat was grotendeels op eco. Ook opvallend, zelfs met de kar had ik meestal 2 streepjes (schaal van 10) power nodig. Zoveel reserves doet mij (als niet technicus) vermoeden dat hij veel aan kan voordat hij de geest geeft.

Je kan duidelijk merken hoe groot de sprong in vijf jaar is geweest. De vorige fiets in combi met de kar was echt een gamechanger (wij hebben geen auto), maar dit fietst veel en veel prettiger.

Ik ben na dit weekend nog een stuk enthusiaster over deze fiets. Dit is toch behoorlijk extreem gebruik en de fiets gaf totaal geen krimp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander_dr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:19
Ik was eruit. Ik wilde de Cube hybrid pro gaan bestellen. Helaas Cubes zijn niet meer leverbaar de komende maanden. Volgens de fm ook andere modellen niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
Tsja, de levertijd van veel E-Bikes is al snel 10 weken, zeker bij wat sportievere modellen gaat het momenteel keihard. Ik denk niet dat je een alternatief kan vinden wat wel snel leverbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:03

vhal

ಠ_ಠ

Klopt wel, mijn Merida had ruim 13 wkn levertijd. :/

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander_dr
Daarom ga ik denk ik voor de gazelle orange c7+ m. Lijkt me ook een prima fiets. Vond die Cubes inderdaad wel lekker sportief ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonVH
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01-05-2020
Ik zit rond te kijken om een fiets met Bosch middenmotor en Nuvinci Harmony te kopen. Ik denk aan de Batus Milano E-Go NuVinci of de Gazelle Orange CX Hybrid. Zijn er hier mensen met ervaring met deze 2 en, soja, welke.

Wat mij ook opvalt is dat alle winkels simpel de adviesprijs hanteren en als je vraagt of daar nog wat afgaat dan doen ze alsof ik de 1e ben die op een dergelijk idee komt.

Ik ben best bereid wat meer te betalen dan via Internet maar verschillen van 800 euro vind ik toch wel te groot. Ben ik nu de enige die er zo overdenkt of ....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 655057

Ja de e-bike fabrikanten of importeurs weten precies hoe ze de prijzen hoog weten te houden of te verhogen .lange levertijden en je mag van een plaatje bestellen daar had ik dus geen zin in .
Vervolgens kort voor uitlevering de prijs te verhogen zoals de Zemo wat mijn keuze was met €200 .
vervolgens de Pegasus verhoging met €300 en dan nog de Hercules met €200 . Ben verder aan het zoeken gegaan en had nu mijn keus laten vallen op de Cube Hybride pro maar lees nu dat ik dit ook wel kan vergeten daar baal ik ontzettend van .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DHL
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 11-08-2023

DHL

Trek was hier vrij vlot leverbaar bij de FM. Een drietal weken heb ik moeten wachten. Heb wel beetje pech gehad met dat nieuwe nyondisplay (is trouwens nog niet opgelost) en rij nu met een performance display. Geen verloren kost, zo hoef ik niet steeds de fiets ergens te laten staan met die dure display erop. Volgende maandag zou mijn nyon terugkomen.
Ik had ook naar Cube gekeken, die 29er vind ik erg mooi. Kwam ook in mijn keuze voor: de Batavus e go maar die was pas leverbaar begin juli. Mijn vorige fiets is verkozen tot fiets van 2015 heb ik ergens gelezen. Nl de Batavus Stream. Reed ook zeer goed. Heb wel de indruk dat Bosch meer wil helpen als je zelf weinig kracht zet. Maar keuze van de juiste versnelling vindt de Bosch wel belangrijker dan de Yamaha. Bij Yamaha moest je zelf al heel veel kracht leveren om de ondersteuning tot max niveau te krijgen. Voor de meeste mensen niet zo erg, maar ik moet iets hebben waar ik zelf weinig moet doen en dit lijkt me beter bij Bosch. Jammer genoeg werkte eerst mijn display niet zodat ik niet kon rijden, nu ik die performance display heb ben ik verdorie te ziek om te rijden. Ga dus regelmatig eens in de garage een sigaretje roken en daar eens naar mijn fietsje kijken :) Wel enorm demotiverend nu met het betere weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja Man dat is vervelend ,maar er komen betere tijden denk ik , hoop het voor jou .
Gr harry -b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander_dr
TonVH schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 20:05:
Ik zit rond te kijken om een fiets met Bosch middenmotor en Nuvinci Harmony te kopen. Ik denk aan de Batus Milano E-Go NuVinci of de Gazelle Orange CX Hybrid. Zijn er hier mensen met ervaring met deze 2 en, soja, welke.

Wat mij ook opvalt is dat alle winkels simpel de adviesprijs hanteren en als je vraagt of daar nog wat afgaat dan doen ze alsof ik de 1e ben die op een dergelijk idee komt.

Ik ben best bereid wat meer te betalen dan via Internet maar verschillen van 800 euro vind ik toch wel te groot. Ben ik nu de enige die er zo overdenkt of ....?
Viel mij ook op. De fiets die ik nu wil is online 670 euro goedkoper. Dat verschil is inderdaad wel erg groot. Wil best wat meer betalen en bij de fm gaan. Maar dit verschil is zo enorm..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bgttje
Opperpanter2 schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 14:10:[...]Topsnelheden vergelijken werkt beter als je niet meetrapt.
Ok, vanmiddag getest: snelheden zonder meetrappen in beide richtingen resp. 38 en 43km/u. Meettraject 20km. Handgas voluit. Was behoorlijk winderig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DHL

DHL

sander_dr schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 20:53:
[...]

Viel mij ook op. De fiets die ik nu wil is online 670 euro goedkoper. Dat verschil is inderdaad wel erg groot. Wil best wat meer betalen en bij de fm gaan. Maar dit verschil is zo enorm..
Heb mijn vorige bij fietsenwinkel.nl gekocht. Mooie korting en service aan huis door iemand die bekend is met ebikes. Nu bij de FM gekocht omdat ik toch 17 procent korting kreeg. Maar qua verschil... voor mij blijft dat net hetzelfde. Als de service achteraf ok is, dan is het ok he.
Nu Vinci vond ik technisch ook heel knap, maar werd me afgeraden hier omwille van het vermogen opgeslorpt door die naaf. Idem voor de Nexus 7, zou ook veel energie opslorpen. Maar ik ben beperkt qua kracht, ik weet niet of dit voor een normaal iemand ook zoveel rol zal spelen? Is werkelijk op aanraden van de mensen hier dat ik nu bewust voor een derailleur ging. Ik dacht altijd dat dit zeer onderhoudsgevoelig zou zijn. Schijnt van niet. Moet het wel gewoon worden vermits je niet kan schakelen bij stilstand. Wat me ook voor derailleur deed kiezen is dat je meer hulp krijgt van de motor en dat de parabool van de bekrachtiging minder op en neer gaat (toch bij Bosch iig). Die combinatie van minder weerstand, 25 procent extra hulp en een parabool die veel minder laag gaat per omwenteling moet je zeker en vast wel voelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonVH
Ik maak mij om evt. Verlies geen zorgen. Ik heb ook met derailleur gereden en vond de Nuvinci een hele verademing. Fietste stukken prettiger. Met name omdat ik longproblemen heb wil ik juist geen "gedoe".

Snelheid en prestatie spreken mij niet aan. Is bedoeld als ontspanning en grotendeels korte afstanden.

[ Voor 20% gewijzigd door TonVH op 12-05-2015 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
Allereerst... Sander_Dr, om voor een Gazelle Orange te gaan omdat je geen Cube Hybride kan krijgen is redelijk wild. Het zijn twee compleet andere fietsen.

De Cube is sportief met een Derailleur en een daarbij behorende motor.
De Gazelle is relaxed met een 7 versnellingsnaaf en een daarbij behorende motor.

Dat zijn echt twee verschillende einders van het spectrum. Dan zou je eerder denken aan bijvoorbeeld de veelgenoemde Merida's, een Koga E-Lement(desnoods E-Inspire), R&M Blueline of een Batavus Razer.
sander_dr schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 20:53:
[...]
Het probleem is deels de fabrikant. Ze doen prijs segmentatie naar gelang je omzet. Verkoop je veel fietsjes krijg je korting, dus dat is per definitie de online dozenschuiver.

Daarnaast kan je natuurlijk op je vingers natellen dat een FM op een fiets echt geen dikke winsten maakt. Er is een enorme hoeveelheid faillesementen geweest. Sterker nog, in Amsterdam is de racefietsenbranch bij sterven na dood, terwijl er meer racefietsen dan ooit rondkarren. Zelfs als hij de helft boven op de inkoop legt is het bikkelen... je hebt je huur, nuts, website, een mannetje winkel, 2 monteurs. Elk jaar kan je je complete voorraad aan het eind van het jaar voor bodemprijzen wegdoen want je verkoopt overjarige modellen superslecht.

Bricks and mortar kan gewoon niet op tegen online, dat komt niet omdat de detailhandel zo hebzuchtig is, dat komt omdat het open houden van een winkel an sich al perperduur is.

@HarryB, de slechte levertijden zijn echt niet fijn voor de fabrikant... dacht je dat ze liever niet verkochten? Het probleem is Europees, Shimano heeft leveringsproblemen en laat dat nou net in 999 van de 1000 fietsen de leverancier van de aandrijving zijn. Een zadelpennetje is echt wel een alternatief voor te vinden, sterker nog, de fiets van mijn vrouw heeft al een andere stuurpen, terwijl het een nagelnieuw identiek model is.

En daardoor stijgen de prijzen bij de verdelers en zal de fabrikant dat gewoon doorberekenen aan de klant.

Ik ga heus geen klaagzang voor de fietsenbranche ophangen, maar het idee dat ze liever niet leveren is natuurlijk onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander_dr
roffeltjes schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 22:33:
Allereerst... Sander_Dr, om voor een Gazelle Orange te gaan omdat je geen Cube Hybride kan krijgen is redelijk wild. Het zijn twee compleet andere fietsen.

De Cube is sportief met een Derailleur en een daarbij behorende motor.
De Gazelle is relaxed met een 7 versnellingsnaaf en een daarbij behorende motor.

Dat zijn echt twee verschillende einders van het spectrum. Dan zou je eerder denken aan bijvoorbeeld de veelgenoemde Merida's, een Koga E-Lement(desnoods E-Inspire), R&M Blueline of een Batavus Razer.
De cube die ik wilde was met een nexus 8 naaf. Wellicht noemde ik het verkeerde type van cube. Derailleur heeft niet perse mijn voorkeur.
Motor is hetzelfde. Allebei bosch active. Ik heb de 7 naaf uitgeprobeerd, maar ik had niet de problemen ermee die hier werden genoemd.

De orange rijdt verder prima en is misschien wel beter geschikt voor mijn doel: dagelijks woonwerkverkeer.
Ik begrijp je opmerking van de twee uitersten, maar uiteindelijk is het natuurlijk wat prettig fietst.

Ik snap ook je dozenschuivenverhaal. ik wil best meer betalen aan een fm voor service. Toch denk je dan aan pak hem beet 100-150 euro. Eerste nabeurt etc. Maar verschillen van bijna 700 euro zijn niet recht te praten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
Tsja, ga ermaar vanuit dat er al 200+ euro verschil inkoop zit. En dat de online shop verder veel minder kosten heeft (loods met werkplaats) gecombineerd met een veel hogere omzet (zet gewoon meer fietsen af dus kan met veel kleinere marges werken).

Ik heb genoeg ervaring met de fietsenbranche om te stellen dat die 700,- helaas hardstikke reeel is. Ga maar eens na hoeveel fietsen je FM moet afzetten om de boel draiende te houden, je zal ervan schrikken. 4 man personeel is al snel 8k loonkosten, dan een vooraad van een a twee ton, huur/gas/electra. Het is gewoon geen leuke tijd voor de fietsenmakers branche en dat zal alleen maar erger worden. Ze sterven niet voor niets al uit in Amsterdam. Er gaan er veel meer kapot dan doorstarts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@HarryB, de slechte levertijden zijn echt niet fijn voor de fabrikant... dacht je dat ze liever niet verkochten? Het probleem is Europees, Shimano heeft leveringsproblemen en laat dat nou net in 999 van de 1000 fietsen de leverancier van de aandrijving zijn. Een zadelpennetje is echt wel een alternatief voor te vinden, sterker nog, de fiets van mijn vrouw heeft al een andere stuurpen, terwijl het een nagelnieuw identiek model is.

En daardoor stijgen de prijzen bij de verdelers en zal de fabrikant dat gewoon doorberekenen aan de klant.

Ik ga heus geen klaagzang voor de fietsenbranche ophangen, maar het idee dat ze liever niet leveren is natuurlijk onzin.
[/quote]

Dat ze liever niet leveren heb ik ook net beweert .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DHL

DHL

TonVH schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 21:25:
Ik maak mij om evt. Verlies geen zorgen. Ik heb ook met derailleur gereden en vond de Nuvinci een hele verademing. Fietste stukken prettiger. Met name omdat ik longproblemen heb wil ik juist geen "gedoe".

Snelheid en prestatie spreken mij niet aan. Is bedoeld als ontspanning en grotendeels korte afstanden.
Bij mij speelt snelheid ook niet. Ik rij meestal rond de 18 km per uur :)
Maar ik heb een spierziekte en moet het rendement van de fiets zo hoog mogelijk houden. Dus ik moet letten op gewicht, verliezen in de overbrenging, de manier waarop de motor werkt,... Alles samen kan dit wel een vrij groot verschil gaan uitmaken. Anderzijds vond ik een naafversnelling ook supermakkelijk in gebruik en onderhoud. Zo'n Nuvincy en dan zeker de automatische versie zou me ook hard aangesproken hebben indien ik niet met bovenstaande rekening moest houden.
Mijn vorige fiets was de Batavus Stream. En daar kwam ik net dat beetje kracht voor te kort om voor mij aangenaam te zijn hier op de heuvels. Ben uitermate benieuwd wat de winst nu effectief zal zijn, want heb een beetje pech gehad sinds de levering. Het display deed zijn werk niet en daarna was ik te ziek om te rijden. Hopelijk lukt het vandaag eens zodat ik vanavond mijn resultaat kan meedelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeRobbie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-02 15:56
HanslH schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 07:54:
[...]

Volgens je eigen linkje heb je wel shift sensor, als je kijkt onder het kopje impulse middenmotor. Anders is het wel een erg misleidende pagina.
Ik moet je zeggen dat ik het wat verwarrend vind... Volgens sommige online fietsenshops heeft ie Impulse 2.0 motor, volgens fietsenwinkel heeft ie een eigen "Gazelle impuls motor"...
Gazelle's pagina is best wel onduidelijk want ze kopiëren de standaard Impulsetekstblok... Inderdaad eigenlijk best misleidend als je je oriënteert volgens hun eigen officieel site.

Mijn info over de verschillen heb ik hier vandaan:
http://www.elektrabikes.n...ulse-elektrische-fietsen/

Zelf merk ik niet zoveel want ik schakel toch wel automatisch door in te houden. Fietst gewoon prima maar heb dus geen vergelijkingsmateriaal. Merk jij groot verschil met die shift sensor? Werkt dat echt soepeler?

Kan me niet voorstellen dat Gazelle ingewikkelde eigen Impulse-tweaks heeft gedaan voor de C7 en de C7+.
Volgens mij is dat gewoon een softwarematige instelling die de FM zou moeten aan-of uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeRobbie
vhal schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 08:23:
[...]

Beetje hetzelfde probleem wat ik ondervind. Na 27,5 km/h houdt de ondersteuning op en mag je de rest zelf trappen. Op zich is dit niet echt een probleem maar een kruissnelheid van 30-35 km/h zou wellicht fijner zijn op mijn route (veel recht-toe-rechtaan stukken). Gelukkig is de Bosch-motor vrij simpel te tunen.
Welke tuning heb jij toegepast? en bevalt het? Vind 139 euro best boel geld voor de paar km/u meer... kleine wieldiameter zou ook de truc kunnen zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:52

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

bgttje schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 21:00:
[...]

Ok, vanmiddag getest: snelheden zonder meetrappen in beide richtingen resp. 38 en 43km/u. Meettraject 20km. Handgas voluit. Was behoorlijk winderig.
En dan vindt men het gek dat de overheid dit soort fietsen als bromfiets wil zien.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
Nee, je hebt blijkbaar niet goed gelezen en je snapt de materie niet helemaal.

Dit gaat om duimgas, volgens mij is er niemand hier die dat geen brommer vind. De discussie gaat om pedal assisted bikes.

En dan is vooral de plaats in het verkeer en de voorgestelde helm het issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

OmeRobbie schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 08:10:
[...]

Welke tuning heb jij toegepast? en bevalt het? Vind 139 euro best boel geld voor de paar km/u meer... kleine wieldiameter zou ook de truc kunnen zijn....
Ik heb nog niks aangepast. Als ik het zou doen, dan wordt het ws. wel de Bikespeed RS. De prijs is wel redelijk hoog maar bij Bosch kan je de wieldiameter niet echt aanpassen dat je er iets van merkt. Er bestaat wel een methode om de sensor te verplaatsen en een magneetje te plaatsen op je crank maar dan klopt de snelheid en de kilometerteller niet meer op het display. Bij de bikespeedRS blijven deze waarden correct.

Die paar km/h meer is op mijn rit ws. een winst van ~10 minuten. Het is daarmee wel een redelijke verbetering. Eigenlijk had ik wel willen zien dat de speed pedelecs tot 35km/h gingen om een hoog gezeur voor te zijn wat betreft regulering.
Maasluip schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 08:41:
[...]

En dan vindt men het gek dat de overheid dit soort fietsen als bromfiets wil zien.
"dit soort fietsen", bedoel je dan de standaard e-bike, de speed pedelec of de zelfbouw e-bike? Beetje suggestief is je post wel, nagenoeg alle standaard e-bikes en speedpedelecs hebben misschien een loopondersteuning tot 5km/h maar daar houdt het wel mee op. Laat mij één fiets zien die je zo in de winkel kan kopen waarmee je >40km/h kan rijden zonder te trappen ;)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Dit soort ombouwsels waar je zonder trappen 40 km/h mee rijdt leidt er toe dat alle elektrische fietsen over één kam gescheerd gaan worden met scooters en bromfietsen. Want nee, het is nu al niet legaal om een fiets te hebben die bij meer dan 25 km/h ondersteuning levert, maar toch zijn ze te krijgen (en dan bedoel ik ook niet fietsen die bij 27,5 ophouden).
Dergelijke fietsen zijn gewoon elektrische bromfietsen en je doet niemand er een plezier mee om dergelijke experimenten uit te voeren of er mee de weg op te gaan terwijl je blijft zeggen "het is maar een fiets hoor!".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonVH
Toch nog wat gedichtenspinsels inzake prijsverschil winkel <> Online..

Er zijn inderdaad Online shops die vanuit een schuurtje of erger werken. Maar velen hebben toch echte (en soms zelfs meerdere) vestigingen met personeel en ook kun je er langskomen, meenemen, praatje maken,advies krijgen. Kortom, de meesten hebben ook een behoorlijke overhead.

Bedenk ook dat Online verkoop feitelijk verkoop of afstand is en ze dus de wettelijke plicht hebben om retouren binnen 14 dagen te accepteren. (uiteraard onbeschadigd) Winkelverkoop heeft die handicap niet daar geldt verkocht = verkocht en hooguit coulance.

Kortom, als de winkelhandel niet verstandiger wordt zal die binnen enkele jaren volledig uitgestorven zijn en gedegradeerd tot reparateur en accessoire leverancier. Ze kunnen beter snel leren van o.a. de fotografie en computerbranche.

Voorlopig stel ik mij op het standpunt dat pakweg 800 euro gewoon een te groot verschil is en dat ik max. 400 euro over heb voor het "om de hoek" comfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
Hoe kom je erbij dat de Stromer met blauw plaatje niet legaal zou zijn???

Bovendien laat je nog steeds zien dat je totaal geen idee hebt wat het verschil is met duimgas en pedal assited.

Volgens jouw logica is namelijk een ligfiets of racefiets ook een brommer. Immers, hij kan harder dan 25. |:(

@Tonvh.

1. Een loods in Wieringerwerf is natuurlijk veel goedkoper dan een winkel in de randstad. (om maar eens een van de grootste aanbieders erbij te pakken)
2. Loonkosten in Wieringerwerf zijn lager
3. Je springt met een mooie boog weer om het inkoopsprijs verschil heen. Helaas kan de lokale FM dat niet.

Nogmaals, de branche is aan het uitsterven door de concurentie, niet omdat de FM te hoge prijzen rekent omdat hij niet beter weet. Net zoals dat de computerbranche gewoon compleet is ingestort. Konig Mycom is bijna kapot gegaan.

En ja, de branche zal deels uitsterven, wat mensen zoals ik die niet met de auto naar de FM kunnen gaan flink in de problemen brengt. Binnen een straal van 15km zitten er nu twee Campagnolo dealers, waarvan er een over 5 jaar met pensioen is.

Als jij er 400,- maximaal voor over heb geef ik je groot gelijk, maar de meeste FM's zullen dat niet kunnen leveren. Niet omdat ze hebberig of dom zoijn, maar omdat ze anders gewoon verlies lijden.

[ Voor 64% gewijzigd door roffeltjes op 13-05-2015 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bgttje
Maasluip, je hebt helemaal gelijk als je zegt dat als je niet meetrapt het een brommer is. Dit is ook niet de bedoeling van de fiets. Je gebruikt het duimgas als je wegrijdt in een te hoge versnelling of als je ineens een steil bruggetje hebt. Verder niet. Wat is de lol van het fietsen als je alleen op duimgas rijdt? Voor mij...geen. Ook de snelheden die ik hier reed gebruik ik zelden. Veel te gevaarlijk en onverantwoord. Er werd hier gevraagd welke snelheid je kan halen zonder meetrappen...dat heb ik getest en hier opgegeven maar dat houdt niet in dat ik dit ook zo ga gebruiken. Ik zet de begrenzing weer mooi op 30. Hard zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

roffeltjes schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 09:33:
Hoe kom je erbij dat de Stromer met blauw plaatje niet legaal zou zijn???
Heb je het tegen mij? Waar zeg ik dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DHL

DHL

Onlineverkoop gaat op termijn een normale manier van aankopen worden. Vroeger hadden we de kruidenier, de groenteboer,... Deze hebben mettertijd plaats moeten maken voor de supermarkten. Ik voorspel dat het nu de supermarkten, de autodealers, de fietsverkopers,.. zijn die nu plaats gaan moeten maken voor onlineverkoop. Dat is gewoon de vooruitgang, kan je niet tegenhouden. En sommigen hebben dit al goed ingezien, prachtige website, grote kortingen, levering tot in je garage en service aan huis voor onderhoud en garantie. Wat wil een consument nog meer? Welke meerwaarde heeft de vriedelijke FM hier tegenover te stellen, behalve zijn sympathieke glimlach? Een goede uitleg bij aankoop? Internet informeert je beter dan wie ook. Binnen 10 jaar gaan we ook niet meer in de file staan om in een druk groot warenhuis een karretje te vullen. Nee, ook dat gaan we online doen. De warenhuizen hebben de kleine zelfstandigen 'kapot' gemaakt, nu is het online tijdperk aangebroken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
Maasluip schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 11:12:
[...]Heb je het tegen mij? Waar zeg ik dat?
Zie hieronder.
Maasluip schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 09:16: Want nee, het is nu al niet legaal om een fiets te hebben die bij meer dan 25 km/h ondersteuning levert, maar toch zijn ze te krijgen (en dan bedoel ik ook niet fietsen die bij 27,5 ophouden).
Je stelling dat het illegaal is om een fiets die harder gaat dan 25kmpu is dus flapflauwekul.

Dit soort onderbuikdiscussies moeten zo snel mogelijk terug naar de feiten. Net als MUX die dacht te kunne bewijzen dat electrische fietsen killers waren en waarbij zijn eigen cijfers dat absoluut ontkrachten.

Het is best een discussie die gevoerd kan worden, maar dan wel op feiten: electrische fietsen zijn niet gevaarlijk en gaan zeer zeker niet zo hard als de gemiddelde brommer. Daarnaast is de doelgroep ouder en zal zo als elke verzekeraar weet verstandiger rijden.

En nee, ik neem het niet op voor "fietsen met duimgas"die 40+ kunnen. Dat is inderdaad gewoon een electrische brommer, maar daar gaat de wetgeving en de daarbij behorende discussie nou net niet over.

@ DHL: Tot je pech hebt en je geen alternatief vervoermiddel hebt. Er is echt wel een forse meerwaarde aan een fietsenmaker die in de buurt woont. Niet iedereen kan zijn fiets een dagje missen.

Service aan huis is leuk, maar ik kan bij mijn FM gewoon direct binnenlopen en een leen e-bike meenemen. Dat is met de meeste support plannen echt niet (gegarandeerd) zo snel.

[ Voor 5% gewijzigd door roffeltjes op 13-05-2015 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DHL

DHL

Tja roffeltje, en toch zal de fm andere troeven moeten uitspelen om te overleven. De goede zullen meegaan met hun tijd, de andere die weigeren de vooruitgang te volgen zullen stillekes aan uitsterven. Evolutie...
Een vervangfiets, als dat een groot probleem zou zijn, zullen de onlinebedrijven die ook wel ter beschikking gaan stellen.
Of dit jammer is? Nee. Vele oude beroepen zijn uitgestorven en vervangen door andere beroepen. Kan je gewoon niet tegenhouden.
Onze kinderen lachen ons uit binnen een tiental jaar als we nog naar een winkel gaan om daar aan te schuiven aan de kassa. Ik voel me tegenwoordig ook veel beter geinformeerd door het internet tov vroeger toen je op het praatje van de verkoper moest afgaan.
Ik zie geen enkele reden meer om 500 euro of meer uit te geven. Die uitgespaarde 500 euro spendeer ik wel in een ander internetbedrijf voor iets leuks. En zo blijft de commerce even goed draaien als vroeger...

Allee, 'k ga terug ontopic, seffens ne keer gaan fietsen se, ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
Oh eens, dit hou je niet tegen. Ik zeg ook niet dat ik mensen die online kopen veroordeel (verre daarvan!), het is alleen behoorlijk irritant. Met mijn koersfietsen ben ik binnen afzienbare tijd gewoon gedwongen naar Shimano over te stappen en dat is best balen.

Voor de gewone fiets zit ik voorlopig echt nog wel goed. De huidige FM loopt best goed, waarbij hij vooral met zijn reparatie afdeling snel en veel doorloopt. Dat zal ongetwijfeld een verschil maken in de omzet. Daarbij schnabbelt hij met verhuur ook een paar honderd euro per week, dus alles bij elkaar is het goed te doen.

Sowieso, ik heb de meeste FM's niet zo hoog zitten (eigenwijs), dus echt triest dat de branche flink saneert heb ik nou ook weer niet. Alleen jammer van de wielersport-branche, dat is in de regio Amsterdam wel heel erg achteruit gegaan en het einde is volgens mij echt nog niet in zicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DHL

DHL

Ja, dat is juist. De wielersport lijkt te stagneren he. Maar hier in Belgie wordt het door de verkoop van elektrische fietsen wel deels weer goedgemaakt. Ik woon in een klein stadje, de FM heeft een 10-tal elektrische fietsen staan en die wist me te vertellen dat hij er vorig jaar 150 verkocht had. Met een grote verschuiving naar de electr MTB's.

Nu 'k ben terug van mijn eerste serieuze testritje. 10 km ongeveer (kweet het voor jullie is dat niks, maar ik ben er al blij mee:) )
De Batavus Stream was een zeer goede fiets. Meer op comfort afgesteld dan de Trek TM 500+ Nyon. Dat voelde je aan de zachte voorvering, het comfortabele zadel, de zachte handvatten.
Maar het rijden zelf... ik moet jullie gelijk geven. Derailleur heeft minder weerstand. Of het enkel daaraan ligt weet ik niet, maar ik kan vele makkelijker de berg op. Ik ben er zeker van dat ik zelfs de steilste kant kan oprijden met deze fiets, wat met de Stream totaal niet kon.
Zal een combinatie zijn denk ik, derailleur, smallere hardere banden, 275 % tov 250 % bekrachtiging, geen grote parabool in de aandrijving, de hardere voorvork,... Ik voel het bvb heel goed bij het uitbollen ook. Die blijft vele langer uitbollen.
Moet morgen wel nog een klein beetje sleutelen. Mijn Suntour zadelveer moet er nog op (poep deed zeer:) ), mijn stuur staat nog niet zoals ik het wil (moet nog rechter) en k' ga eens de banden beetje minder hard zetten.
Over het Nyongebeuren kan ik nog niks zeggen, ik rijd nu met een gewoon Intuviadisplay. Maar dat Nyongedoe is meer een gadget dan een echt rijhulpmiddel. Ik vind dat wel leuk, thuis op je laptop je toertje herbeleven, je wattage dat je zelf gegeven hebt vergelijken tov wat de motor gaf, welke hoogtes je overwonnen hebt, je cadans,...En is de gps gebruiken voor een ritje dat ik vooraf kan uitstippelen. Zo heb ik thuis ook nog een beetje amusement aan de fiets.
Vind ik het het prijsverschil waard? Zit netto 900 Euro verschil tussen. 300 a 400 euro vind ik aanvaardbaar voor die Nyondisplay. Blijft er nog 5 a 600 euro verschil. Dat vind ik dan weer vrij veel, maar ik heb onvoldoende kennis om de gebruikte materialen te vergelijken. In ieder geval, nog even een goede positie vinden en ik ben zeer tevreden. Goede investering geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
Ja, de E-bike is de redder van de branche. En daar waar ze dachten dat de rek eruit was na de boom bij de ouderen merken ze dat er nog veel meer mensen interesse hebben.

Verder:

Als je last hebt van je billen een paar vuist regels:

1. Kies een zadel met de juiste breedte. Neem hiervoor je zitbotjes. Deze meet je makkelijk op door op wat geribbeld karton te gaan zitten en te kijken waar de afdruk zit.
2. Hard is normaal gesproken (veel!!!!) beter dan zacht.
3. Een zadel is wennen, maar dat mag niet te lang duren en mag zeker niet veel pijn doen (oftewel, laat je niks aanpraten "Ach meneer, dat heeft tijd nodig"). Ga vooral niet doorbijten als het veel pijn doet! Dan liever 10 verschillende zadels proberen.

Advies #1 staat eigenlijk niet ter discussie, advies #2 is minder absoluut, er zijn mensen die ver kunnen rijden op een zacht zadel. Dat gezegd hebbende, verreweg de meeste mensen hebben juist baat bij een wat harder zadel omdat je zitbotjes dan minder ver wegzakken. Dat scheelt ook druk op de schaamstreek, immers je lichaam rust op je botjes.

Betreft de Yamaha motor, ik denk dat je gelijk hebt. Hij is best ok is voor een wat minder fit persoon, maar echt tot zijn recht komt hij pas bij een wat fittere berijder die gaat MTB-en of langere stukken rijdt met een relatief klein verzet. Niet voor niets dat Yamaha hem eigenlijk promoot als off-road MTB motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeRobbie
PIMP-my Gazelle E-bike!

Na een tijdje wat vragen her-en-der te hebben gesteld hierbij wat meer info over mijn e-bike projectje.
Ik geloof heilig in een booming e-bike (of wat voor elektrisch transportmiddel dan ook) toekomst...
Na een actie op min werk ben ik dan toch overstag gegaan voor een Gazelle fiets. Wat duffige modellen maar dar heb ik een PIMP-projectje voor verzonnen.

De fiets wordt met name gebruikt voor woon-werkverkeer (12km per rit). Maar ook om te touren en uiteindelijk alles tot ong. 20km straal zoveel mogelijk te fietsen. Weg uit die luie auto!

ik heb een goeie basis gevonden: de Gazelle Impulse EM C7, damesmodel (!)
Weet dat het een wat slapper frame heeft, maar dat hebben de meeste damesmodellen. Sowieso zie dat alle fabrikanten in een superstijf frame investeren want dat is nu eenmaal nodig als je met hogere snelheden nog lekker wilt fietsen.
Damesmodel in een laag framemaat omdat de fiets door het hele gezin te gebruiken moet zijn. Als ik wat verder ben komt er heus ook een stoere highspeed bike...
Okay het is wat suffer model maar de basis is goed: een betrouwbare Impulse middenmotor (Duitse degelijkheid) en een accu die met 396 KWH voor voldoende capaciteit zorgt. Met 45nM hoef ik voor te weinig koppel niet snel te vrezen.
Het is wel een betaalbaar model (ik heb er 1500 euro voor betaald) en biedt veel waar voor zijn geld denk ik.

Ik heb me qua pimpen laten inspireren door SpikedBikes, ID-Works, Santos, Cannondale en Koga voor wat betreft kwaliteitsonderdelen, best-in-class. Alleen dan wel voor een comfortable city/tour bike. Met 90-60 graden zit. Sportievere houding wordt het niet... denk ik nu dan...

De eerste acties die ik afgelopen week heb gedaan zijn:
1) Aangezien de Em C7 geenfietscomputertjee heeft (Led-bediening) heb ik de Sigma BC12.16 aangeschaft. ook met in het achterhoofd dat als ik het ga tunen de daadwerkelijke snelheid gemeten wordt
De Cadansmeter maakt fietsen echt leuk: ik doe verschillende trainingen/workouts van en naar mijn werk.
Afbeeldingslocatie: http://i.marktplaats.com/00/s/MzUwWDM1Ng==/z/foAAAOSwpDdVOMQp/$_82.JPG
2) apart kettingslot gekocht. Aangezien ik geen 2,5 kg ketting wil meesjouwen heb ik gekozen voor een 700gram Abus Ionus 6800... Voor dieven toch lastiger 2 verschillende sloten te openen... Ik zoek nog een mooi fietstasje om het netjes op te bergen, wordt denk zo'n Selle Royal tasje aan het zadel (zie hieronder)

De eerste pimpacties die ik komende week ga verrichten zijn:
* Verende zadelpen plaatsen: de suntour SP12 NCX in zilver
Afbeeldingslocatie: http://www.e-bikespeciaalzaak.nl/img/bikes/spiked/zadelpen-polaroid.png
* Zadel Selle Royal Respiro Moderate lichtbruin
Afbeeldingslocatie: http://www.profiledefietsspecialist.nl/media/catalog/product/cache/1/image/428x321/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/8/0/8021890328854.jpg
* iPhonehouder besteld en installeren (Quadlock)
Afbeeldingslocatie: http://ecx.images-amazon.com/images/I/71HAuRFJ8DL._SX425_.jpg
* De banden worden voor het comfort vervangen voor Schwalbe Little Big Ben in creme kleur
Afbeeldingslocatie: http://ecx.images-amazon.com/images/I/41wvLDhksKL._SY300_.jpg.
Toch een beetje het comfort van een ballonband (volgende fiets wordt zeker met banden van minimaal 50mm!)

Daarna volgen: mooie praktische fietstassen (waarschijnlijk toch de Ortlieb Back Roller City), een ander, vooral mooier stuurtje, eventueel ook een stuurpen en bijpassende cremelederen handvaten.. of ergonomische kurkhandvatten... En natuurlijk wordt de snelheid getuned. Weet nog niet hoe, misschien met instelling in de systeemsoftware, anders een Badass of een SX2...

Hoop binnenkort wat foto's van de make-over te maken, van een suffere fiets met wat ingreepjes tot een stoere bike... hoewel, het gaat mij in 1e instantie om de kwaliteit niet zozeer om de looks...

Ben benieuwd of er meerdere fiets-tweakers zijn en of er aanbevelingen zijn (met name wat ik nog moet pimpen) en of ik toch de verkeerde keuze heb gemaakt...

[ Voor 7% gewijzigd door OmeRobbie op 13-05-2015 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
Dat zadel is eerlijk gezegd verschrikkelijk voor serieus fietsen. Erg breed en zacht.

Als je een uitsparing voor je perineum prefereert (niks mis mee, heb ik ook op mijn racefiets) kijk dan bij Specialized. Die hebben heel wat mooie zadels in allerlei breedtes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeRobbie
roffeltjes schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 23:16:
Dat zadel is eerlijk gezegd verschrikkelijk voor serieus fietsen. Erg breed en zacht.

Als je een uitsparing voor je perineum prefereert (niks mis mee, heb ik ook op mijn racefiets) kijk dan bij Specialized. Die hebben heel wat mooie zadels in allerlei breedtes.
Tja wat is serieus fietsen? Het wordt aangeraden voor comfortabel en rechtop fietsen. De moderate versie is er ook voor een wat sportievere zit. De Brooks en Leppers passen niet goed op de suntour verende zadelpen heb ik me laten vertellen...

Ach, ik had geen zin om zadels te testen :O en vond deze wel mooi zo... Ik zal mijn ervaringen delen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

roffeltjes schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 18:24:
[...]

Zie hieronder.

[...]

Je stelling dat het illegaal is om een fiets die harder gaat dan 25kmpu is dus flapflauwekul.
Dat is voor de wet geen fiets meer en het feit dat je een blauw plaatje nodig hebt geeft dat al aan. Van de ANWB:
Stopt de trapondersteuning niet na 25 km/u? Dan is de fiets volgens de wet een snorfiets of bromfiets. Om hierop te rijden is een brommerrijbewijs, een verzekering en een kenteken verplicht. Een helm is alleen verplicht voor bromfietsers. Of de fiets een snorfiets of bromfiets is, hangt af van de zogenaamde typegoedkeuring door de RDW. U kunt dit navragen bij de fabrikant van de fiets of bij de RDW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeRobbie
@Maasluip en Roffeltje: het begint een beetje een flauwe discussie te worden. Waarbij ik meer heb met Roffeltjes redenering dan het onheilspellende getoeter van Maasluip ook al heb ik begrip voor zijn zorgen.

Een eBike moet je eigenlijk niet meer zien als een fiets, denk ik. In de oude zwart-wit wereld was het simpel: een mechanisch door eigen lichaamskracht voortbewogen ding is een fiets, step etc en iets anders als een gemotoriseerd voertuig als snorfiets, motor, auto etc.
Voor al deze gemotoriseerde transportmiddelen moest de overheid wetgeving met het oog op veiligheid op de fietsbanen aanpassen. Maar ook iets bedenken of men wel zo'n ding veilig en verantwoord kan besturen. Dus werden rijbewijzen bedacht...
Met criteria als snelheid, vermogen etc. Dat gaat dus niet meer op voor de e-bike die overal een beetje tussen hangt. Fietspaden en wel of niet brommen is wetgeving uit de oude wereld.
En er komt nog veel meer aan van elektrische steps, elektrische skateboards, airwheels, segways....
Lijkt me dat de overheid de oude principes straks op de openbare weg niet meer overziet! Laat staan het woud aanboden dat moet worden aangepast of erbij komt!

Zelf vind ik dat veiligheid uitgangspunt moet zijn i.p.v. geneuzel over 25km/u of 35 km/u of vermogen of wel/niet een helm dragen. Ik zie genoeg wielrenners makkelijk de 40+ km/u halen en dit veilig doen. Daarentegen zijn bejaarden die 25km/u rijden af en toe een groot gevaar. Laat staan kinderen op een fietspad sowieso een gevaar voor zichzelf zijn en ook hier op mogen fietsen....

De oplossing heb ik niet paraat maar ik geloof sterk in eigen verantwoordelijkheid qua veiligheid ipv bemoederen/alles vanaf je bureau in Den Haag bedenken. Dit betekent dus: loslaten van oude criteria en bedenken van regels die de veiligheid op onze openbare wegen verhogen. Geen fietspad meer dus maar een 20-35km pad (speed) waarop je zelf je eigen verantwoordelijkheid hebt. Geen voetpad maar een "slowspeed pad' waar je mag rustig mag fietsen, wandelen, voor de kinders etc. Lekkere tegels zodat hard rijden wordt gepromoot. etc. etc.
Daarnaast zal de overheid iets moeten bedenken dat mensen hun verantwoordelijkheid nemen qua rijvaardigheid. Voor alles een examen en bewijs bedenken? Kansloos. Wat wel... geen idee.

Dus een semantische discussie of het wel/geen fiets is en wel/niet mag en vanuit de "oude wereld" beredeneren of het wel/niet veilig is, is kansloos...
We moeten ons voorbereiden op een nieuwe wereld met e-transportmiddelen en vervoer op de openbare weg. Beetje zweverig maar regeren is nu eenmaal vooruitzien!

[ Voor 8% gewijzigd door OmeRobbie op 14-05-2015 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Laat het duidelijk zijn dat mijn reactie was op die fiets die zonder trappen 40 km/h haalde. Dan vraag ik me nogmaals af (want het antwoord is volgens mij nog niet gekomen) wat het verschil tussen die fiets en een elektrische bromfiets is en waarom je voor de ene geen helmplicht zou hebben en voor de andere wel.
Want een spartamet is ook gewoon een snorfiets. Een solex (wat in de basis niet meer is dan een fiets met een hulpmotor) is ook een bromfiets. Waarom zou dit dan opeens een gewone fiets zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeRobbie
Maasluip schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 08:59:
Laat het duidelijk zijn dat mijn reactie was op die fiets die zonder trappen 40 km/h haalde. Dan vraag ik me nogmaals af (want het antwoord is volgens mij nog niet gekomen) wat het verschil tussen die fiets en een elektrische bromfiets is en waarom je voor de ene geen helmplicht zou hebben en voor de andere wel.
Want een spartamet is ook gewoon een snorfiets. Een solex (wat in de basis niet meer is dan een fiets met een hulpmotor) is ook een bromfiets. Waarom zou dit dan opeens een gewone fiets zijn?
Met de huidige wetgeving en definities heb je gelijk....

Alleen mijn pleidooi is dat wetgeving en definities hopeloos achterloopt en er iets nieuws bedacht moet worden... En liefst niet alleen voor een nieuw voortuig als de highspeed bike (met motorhelm !) maar iets wat langer tandhoudt... Want veiligheid en duidelijkheid is waar het om moet gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DHL

DHL

Ik blijf het zeggen... laat alles zoals het nu is. Speedbike op fietspad, verplichte helm en verzekering. Verplicht eventueel alle fietsers tot het dragen van een helm.
Voor de rest, niet blindstaren op snelheid, maar op rijgedrag. Laat de politie optreden tegen roekeloos rijden van speedbikes, wielertoeristen, schoolgaande jeugd en ja, ook ouderlingen. Gewoon een pak strenger optreden wanneer iemand zichzelf of anderen in gevaar brengt. Dan volgt een aangepaste snelheid vanzelf.
Is het verhaaltje van de snelweg. Je mag (bij jullie 130) 120, op een zonnige rustige dag durf ik makkelijk 160 rijden zonder enig risico, bij regen en drukker verkeer zal ik naar de 100 zakken. En dan heb je mensen die zich steeds aan de max snelheid houden, wat leidt tot roekeloos rijgedrag. Mensen staren zich blind op een gepaste max snelheid, terwijl een aangepaste snelheid zoveel belangrijker is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Laatst online: 23:30
Laatst bij de dealer een update van de Bosch software laten doen en alles uit laten lezen. Maar volgens mij heeft Bosch er ook voor gezorgd dat de Badass de boel niet meer kan foppen. Snelheidsmeter blijft maar op 0 staan. Misschien moet ik de magneet nog iets beter positioneren, het is een Badass 3.1 en die zijn ook niet geheel storingsvrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DHL

DHL

OmeRobbie schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 23:27:
[...]

Tja wat is serieus fietsen? Het wordt aangeraden voor comfortabel en rechtop fietsen. De moderate versie is er ook voor een wat sportievere zit. De Brooks en Leppers passen niet goed op de suntour verende zadelpen heb ik me laten vertellen...

Ach, ik had geen zin om zadels te testen :O en vond deze wel mooi zo... Ik zal mijn ervaringen delen...
Ik zit ook altijd recht op de fiets. Zonder enige druk op handen of schouders. Zo'n suntour zadelpen heb ik ook. Was het vorige model, de SP8 en heb nu de nieuwe SP12 zoals jij besteld. Denk die vrijdag te hebben. Eenmaal je hieraan gewoon bent wil je niet naders meer.
Ivm dat zadel, ik dacht vroeger ook dat een breder zadel meer comfort betekende. Eerste twee fietsen hadden een breed zadel (had ik ook nadien gekocht), maar heb eigenlijk altijd zadelpijn gehad. Op de Stream was het zadel merkelijk smaller, zonder echt heel smal te zijn. Tot mijn verbazing was dat het beste zadel dat ik ooit had. Hetgene er nu op staat kan ik nog niet echt beoordelen. Te weinig mee gereden, nog geen goede zithouding, de suntour er nog niet op. Heb wel gemerkt dat ik geen slapend gevoel kreeg, ik vermoed dat het gaat goedkomen. Is ook geen al te breed zadel en ook beetje harder, trekt op mijn zadel van de Stream qua vorm. Als 't niet goed is, heb hier nog een mooi Selle Royal liggen met veertjes ipv gel. Dat zat ook goed. Beetje uitproberen dus.
Inderdaad, geen brooks combineren met de suntour. Het gaat maar de zadelpen zal het binnenwerk van het zadel altijd raken. Niet echt goed dus. De suntour goed afstellen volgens je gewicht is ook belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fazertje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-06 16:27
zadel breedte heeft vooraal te maken met je zithouding..
Hoe meer recht op, hoe breder het zadel.
Daarom heb je bij MTB en race fietsen een smal zadel nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 596127

Vraag voor de Bosch 2014 motoren rijders:

Heb mijn fiets nu een jaar en rij sinds dag 1 met de BadAss Tuning. Gaat allemaal goed. Ik merk alleen dat ik een soort van speling in de motor krijg. Als ik versnel dat hoor je een soort geluid van speling op de as.
Binnenkort even een afspraak maken bij de fietsenmaker voor een klein beurtje, maar vroeg me af of andere dit herkennen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DHL

DHL

fazertje schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 20:53:
Ja, maar ik denk dat te breed zelfs bij rechte houding, niet goed is. Ik had een breed zadel en dacht dat dit ok ging zijn. Altijd pijn gehad,slapende onderdelen onderaan,... Maar wist van niet beter en dacht dat het gewoon niet beter kon. Tot ik die Stream kocht waar standaard een zadel tussen de twee van breedte op stond. Dat was perfekt. Zadel dat er nu op staat is ook tussen de twee in, ben benieuwd. Maar een (te) breed zadel, ik geloof er niet meer in. Hardheid van het zadel weet ik niet wat het beste is. Gelzadel (ik geloof dat het nu zo ééntje is) of een gewoon zadel met veertjes in. Dat ga ik eens uitproberen.
Roffeltje zegt uitproberen bij de FM, maar je kan toch moeilijk aan die man vragen om met elk zadel x tijd te rijden?
Hoe meer ik nadenk over mijn overtap naar Bosch, des te meer tevreden ik ben. Die Yamaha is supergoed en betrouwbaar, maar je moet zelf meer kracht geven. De Bosch ondersteunt veel meer bij weinig kracht, voor sommigen zal de turbostand zelfs onnatuurlijk overkomen omdat je goed de omwenteling van je pedaal voelt in de ondersteuning.
Zal wel zoiets zijn zoals Roffeltjes zegt, die Yamaha is erg goed voor de iets sportievere rijder die geen schrik heeft om aktief en sportief te rijden. Dan kom je met dat hoge koppel heel sterke hellingen op. De Yamaha is ook vergevingsgezinder naar de versnelling toe en je cadans dan de Bosch. De Bosch moet je op een gepast cadans houden om het beste rendement van de motor te krijgen. Ze hebben alletwee een heel eigen karakter, hangt werkelijk van de bestuurder af welke voor hem het meest geschikt is.
Qua betrouwbaarheid lees je over de Yamahamotor nooit iets negatiefs. Bosch is wel meer verkocht, hierdoor wellicht dat je vaker klachten tegen komt.
Ik had dus direct de Bosch moeten kopen (performance want je voelt een duidelijk verschil). Aktieve mensen kunnen met Yamaha heel goed uit de voeten. Ik denk trouwens dat de yamaha wel spaarzamer omgaat met zijn energieverbruik. Zou me niet verwonderen dat je bij gelijke batterij verder komt met de Yamaha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
fazertje schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 20:53:
Dat strookt absoluut niet met mijn ervaringen. Je zitbotjes worden niet breder als je rechtop zit ;)

Wat wel veranderd is dat je edele delen meer in de knel komen bij een voorover gedraaid bekken. Maar zowel op mijn racefiets, Batavus Razer en mijn oude Padova had ik eenzelfde type knalhard zadel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DHL

DHL

Ik denk dat ge een zadel moet kopen aangepast aan de breedte van uw achterste. Zo lijk ik te ervaren. Maar eender hoe, je weet het niet op voorhand als je een zadel koopt. Dat harde zadels wel goed zouden zijn kan ik best geloven, als ik kijk naar het blijvende succes van Brooks. Da's ook hard leder dat zich mettertijd 'zet' naar de vorm van je achterste. Maar het schijnt wel een tijdje te duren voor het ingereden is. Wellicht willen ze met gelzadels ook zoiets bereiken, maar dan vlugger en uitwisselbaar tussen verschillende mensen. Een Brooks zou je zelf moeten inrijden en voor jezelf houden. Met een 'te' breed zadel begonnen mijn euhm.. edele delen te slapen. Zeer onaangenaam gevoel.

[ Voor 7% gewijzigd door DHL op 15-05-2015 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
Oh absoluut. De goede breedte is maar een deel van het verhaal. Zadels kiezen is doorgans een kwestie van ruilen tot je een goede vind.

Zo ben ik wel een fan van zo'n uitsparing voor mijn perineum, maar er zijn hordes mensen die met zo'n zadel vreseijk vinden omdat hun "zaakje"erin wegzakt en dus juist bekneld raakt. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeRobbie
Van groot belang bij zadels is ook hoe je zit. Ik fiets voornamelijk 90 graden (rechtop), dat is relaxed en met de elektrische ondersteuning zit je in notime op 27km/u. Toch merk ik (zeker de afgelopen stormey weken), dat ik windvanger zijn, niet altijd even leuk vind.
Ik wil dus voor deze momenten meer naar de 60 graden (of zelfs 45) toe en meer strekken/liggen. De SR Respiro Moderate schijnt hier voor gemaakt te zijn... Heb ook gekeken naar SQlabs en Ergotec... gewoon gekozen voor de looks en goeie tests/verhalen in forums van dit model.

Wat ik lastiger vind is een goed bijbehorend stuur vinden. Heb nu een hele saaie Gazelle gebogen stuur. Kijk stiekum naar een recht stuur, riser stuur of mooncruiser stuur of een ander strakkere stuur (geen vlinderstuur, die is echt lelijk...). Het stuur voldoet zeker voor de 90 graden zit maar kan geen lekker zithouding vinden als ik wat steiler voorover wil hangen.., En had ik al gezegd dat ik de vorm wat oubollig vind ...
Iemand suggesties voor de combi 90graden en 60-45 graden? De hele tijd verstellen van stuur enzo is maar nix..

[ Voor 11% gewijzigd door OmeRobbie op 15-05-2015 08:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-02-2022

racinfo

E-MTB

Over verende zadelpen gesproken, die op mijn elektrische fiets zit kan ik niet echt comfortabel noemen, af en toe twijfel ik zelfs of ie uberhaupt wel veert. Het is er een met een veer in de zadelbuis omdat ik gezien de framehoogte met de zadelpen bijkans in de laagst mogelijke stand zit omdat ik anders met de tenen de grond niet meer kan raken. Met mijn lengte van 1.89 meter is de huidige framehoogte eigenlijk te hoog.

Mijn vraag aan jullie: bestaat er een goed werkende verende zadelpen die veert in de aanwezige 8 cm ruimte tussen zadel en frame en zoja welke is dat?

Ik wil nog even terugkomen op de opmerking dat ouderen onverantwoordt op een e-bike rijden; dat is onzin want ouderen durven niet zo hard te rijden als de e-bike kan, meestal rijden zijn rond de 18-21 km/h en geen zinnig mens kan dat snel noemen. En hoewel ikzelf ook niet meer tot de jongeren behoor fiets ik in het algemeen met een max ondersteuning tot 19-21 km/h; hard zat, zeker in dorp en stad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

OmeRobbie schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 08:11:
Van groot belang bij zadels is ook hoe je zit. Ik fiets voornamelijk 90 graden (rechtop), dat is relaxed en met de elektrische ondersteuning zit je in notime op 27km/u. Toch merk ik (zeker de afgelopen stormey weken), dat ik windvanger zijn, niet altijd even leuk vind.
Ik wil dus voor deze momenten meer naar de 60 graden (of zelfs 45) toe en meer strekken/liggen. De SR Respiro Moderate schijnt hier voor gemaakt te zijn... Heb ook gekeken naar SQlabs en Ergotec... gewoon gekozen voor de looks en goeie tests/verhalen in forums van dit model.

Wat ik lastiger vind is een goed bijbehorend stuur vinden. Heb nu een hele saaie Gazelle gebogen stuur. Kijk stiekum naar een recht stuur, riser stuur of mooncruiser stuur of een ander strakkere stuur (geen vlinderstuur, die is echt lelijk...). Het stuur voldoet zeker voor de 90 graden zit maar kan geen lekker zithouding vinden als ik wat steiler voorover wil hangen.., En had ik al gezegd dat ik de vorm wat oubollig vind ...
Iemand suggesties voor de combi 90graden en 60-45 graden? De hele tijd verstellen van stuur enzo is maar nix..
Dan is dit denk ik wel wat voor jou .

http://byschulz.speedlifter.com/produkte/speedlifter/twist/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonVH
iemand hier die het merk Votani kent en er ervaring mee heeft. Ik zoek een e-Bike met Bosch + NuVinci Harmony en deze is (via de fm) vanaf 2200 (adviesprijs) te krijgen. Dus beduidend goedkoper dan Gazelle/Batavus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DHL

DHL

racinfo schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 11:17:
Over verende zadelpen gesproken, die op mijn elektrische fiets zit kan ik niet echt comfortabel noemen, af en toe twijfel ik zelfs of ie uberhaupt wel veert. Het is er een met een veer in de zadelbuis omdat ik gezien de framehoogte met de zadelpen bijkans in de laagst mogelijke stand zit omdat ik anders met de tenen de grond niet meer kan raken. Met mijn lengte van 1.89 meter is de huidige framehoogte eigenlijk te hoog.

Mijn vraag aan jullie: bestaat er een goed werkende verende zadelpen die veert in de aanwezige 8 cm ruimte tussen zadel en frame en zoja welke is dat?
Die beperkte hoogte is een probleem hee. De parallellogrammen zijn de beste (vind ik). Heb nu ene die gewoon inveert van Bontrager (ik zie dat die ook niet van de allergoedkoopste is) maar dat kan bijlange niet tippen aan mijn suntour. Voor dit soort zadelpennen heb je 11cm nodig.
Heb me ook rot gezocht naar een degelijke zadelpen die minder hoog komt, maar volgens mij bestaan er gewoon gene. Tenzij je bij de traditionele modellen blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DHL

DHL

TonVH schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 14:07:
iemand hier die het merk Votani kent en er ervaring mee heeft. Ik zoek een e-Bike met Bosch + NuVinci Harmony en deze is (via de fm) vanaf 2200 (adviesprijs) te krijgen. Dus beduidend goedkoper dan Gazelle/Batavus.
Als ik google zie ik nergens de combinatie Votani en Bosch... Zeker dat het een Bosch motor is?
Deze lijkt ook erg interessant:http://www.bikes4free.nl/onze-collectie/elektrische-fietsen/batavus-milano-nuvinci-2015-detail

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bgttje
Ik heb mijn voorste tandwiel(38T) vervangen door deze:
http://www.alcedoitalia.i...er-bafang-centrale-bbs01/

Nu is mijn ketting lijn weer helemaal top.
https://dl.dropboxusercon...Mamboo%26Chainline42T.jpg

Zo zit ie op de fiets. Wel ff 2mm van de Hebie Chainglider af snijden.
https://dl.dropboxusercon...003205/eBatavusMambo3.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door bgttje op 15-05-2015 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonVH
Goede opmerking. Ik heb dat eigenlijk domweg aangenomen maar zal het eens navragen. Zal die Bikes4Free nader bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DHL

DHL

Daarjuist weer een ritje gedaan... Deze keer de steile helling genomen en kon er er tegen een 15 km per uur makkelijk op. Reed hier mijn oprit op, da's zeer steil, lang en kasseien. Ik dacht bij mezelf van hier voelt het toch niet aan alsof hij krachtiger is dan de Batavus. Tot ik te goei keek, zat niet in de sterkste bekrachtiging (niet in turbo :) ) De helling was uiteraard in turbostand. Die kon ik niet met de Batavus. Enkel nog de afstelling van mijn stuur is nog niet ideaal. Misschien de handvatten? Zijn nu van die ergodinges.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeRobbie
Ziet er mooi uit, heb je er ervaring mee?

Vind het wel veel geld voor zo'n verstelclip... daarnaast twijfel ik altijd over hoe stevig het blijft als het de hele tijd open-dicht gaat. Grootste obstakel is dat het niet geschikt is voor mijn stuurpen...
Het zou mooi zijn als ik er eentje vind die mijn huidige zwaluw stuur bocht vervangt...

Denk aan zoiets
Afbeeldingslocatie: http://www.ergotec.de/img/05_lenksysteme/02_lenkerform/02.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door OmeRobbie op 15-05-2015 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee ik heb er geen ervaring mee , maar deze zit standaard op de Zemo e-bike waar ik interesse in heb
en voelde heel stabiel .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thisisforlife
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-10-2020
Hallo,

Ik sta op het punt een batavus razer te bestellen in maat 65 maar ik heb na het lezen van de interessante berichten van roffeltjes toch wat bedenkingen.

Ik wil regelmatig met deze fiets tochten doen van 80-100 km. Lukt dit met deze batterij? Wat kost een extra batterij? Ik ben 1,93m groot. Gaat dit frame stijf en groot genoeg zijn? Is het mogelijk om een andere achterdrager te bevestigen mits wat hervormingen?

Ik hou niet van de plastiek spatborden. Is het mogelijk om een roestvrijstalen exemplaar te bevestigen?

Alvast bedankt voor de reacties.

Dirk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
Hoi Dirk:

1. Ja, dat is goed te doen, op Eco ga je dik over de 100.
2. Dit is een van de stijfste fietsen, zeker door de vaste vork. Ik zou wel voor het heren model gaan (het damesmodel is ook loeistijf, maar een herenframe wint dat altijd).
3. Ja, dat kan, is zelfs niet super ingewikkeld, maar je zal dan wel spatbord [i[en[/i] drager moeten vervangen. Je moet dan klembandjes op de achtervork gebruiken, maar dat is minstens zo stevig als aanlasnokken. Het is alleen wel wat minder fraai. Dat gezzegd hebbende, wij hebben een Yepp Easyfit op de huidige drager gemonteerd en de drager geeft geen enkele krimp. Ik vnd het nog steeds een verkeerde constructiekeuze, maar je loopt ook weer niet heel snel tegen draagkracht beperkingen aan.
4. Ja dat kan, maar de SKS spatborden van de Razer zijn erg goed. Met dit soort spatborden wordt de wereld mee rond gereden, dus je hoeft je er niet beprekt mee te voelen.

Je wil mij spreken, maar je hebt "berichten" uitstaan in je profiel, dus dat is wat lastig ;)
OmeRobbie schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 23:15:
[...]

Vind het wel veel geld voor zo'n verstelclip... daarnaast twijfel ik altijd over hoe stevig het blijft als het de hele tijd open-dicht gaat. Grootste obstakel is dat het niet geschikt is voor mijn stuurpen...
Het zou mooi zijn als ik er eentje vind die mijn huidige zwaluw stuur bocht vervangt...
http://www.ergotec.de/nl/05_lenksysteme.php#slide-1

Als je naar beneden scrolt zie je het AHS systeem.

[ Voor 25% gewijzigd door roffeltjes op 16-05-2015 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Handige link, had wat last van tintelingen in mijn handen maar ik zie nu dat mijn handvatten te ver naar beneden zijn afgesteld. Van de week even bijstellen, hopelijk zonder al te veel gevloek. Als die dingen eenmaal vast zitten, dan is het een gedoe om ze weer in beweging te krijgen.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DHL

DHL

Ja, dat moet je Yamaha aangeven... die gaat veel zuiniger om met de batterij dan de Bosch motor het doet. Bosch is al 100 watt minder en verbruikt, zeker op hellingen, een pak meer. Je ziet dit ook aan de streepjes die de tussenkomst van de motor aanduiden. Bij Yamaha had ik meestal maar 1 streepje op vlakke baan. Zeer geschikt voor lange afstandsrijders! Op fietsenwinkel.nl ook nog eens met een grote korting te koop.
Ik deed altijd ritjes van maar 20 a 30 km en kon dagen rijden zonder bijladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DHL

DHL

vhal schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 20:54:
Handige link, had wat last van tintelingen in mijn handen maar ik zie nu dat mijn handvatten te ver naar beneden zijn afgesteld. Van de week even bijstellen, hopelijk zonder al te veel gevloek. Als die dingen eenmaal vast zitten, dan is het een gedoe om ze weer in beweging te krijgen.
Haha... ik heb er ook al mijn voordeel aan gedaan. Mijn ergo handvatten zaten ook teveel naar beneden en voelden niet aangenaam aan.
Daarstraks ook met een imbusje aan de gang geweest en zo afgesteld dat ik nu een rechte pols hen. Misschien ga ik die ergodingens nu toch meer apprecieren.
Als je de handvatten niet los krijgt om te verschuiven ben je beter om ze er volledig af te halen. Je spuit WD40 tussen het handvat en stuur, zo diep mogelijk.(desnoods met een injectienaald en spuit er tussen. Bij mij lukte het met opening te geven door een kleine schroevendraaier ertussen te steken. Had geen schade) Zo krijg je ze er makkelijk af. Daarna ontvetten met remmenreiniger, goed wat speeksel in het handvat en terugplaatsen. Zitten keihard vast nadien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeRobbie
De AHS Premium vind ik prijzig en vooral: niet fraai.. Als ik 100% overtuigd ben dat als enige adequaat mijn probleem oplost (rechtopzit afwisselen met 60graden zit) dan ga ik het proberen.
Kijk ook meer naar de AHS superlicht maar weet niet of die op een klassieke stuurpen past en of ik voldoende ruimte overhoud voor mijn fietscomputer en iPhone enzo... Die scharnieren maken het ook wel erg druk...
Afbeeldingslocatie: http://www.ergotec.de/img/05_lenksysteme/04_ahs/03.jpg

Het liefst heb ik een strakker stuur waarmee ik in 1x als ik minder windvanger wil zijn (op de grotere rechte stukken waar je ook harder kan) eenvoudig die 60 en 45 graden hoek pakken.. Zonder een stuur dan te moeten veranderen met een verstelclip. Zoiets als dit misschien?
Afbeeldingslocatie: http://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase/large/FC/4/5/8/1/9200000032071854.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeRobbie
Anoniem: 655057 schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 07:38:
Nee ik heb er geen ervaring mee , maar deze zit standaard op de Zemo e-bike waar ik interesse in heb
en voelde heel stabiel .
Wauw wat een mooie en stoere Bike die Zemo zeg!
precies wat ik ook wil op volgende fiets: beltdrive ipv ketting, shimano Alfine/Rohloff versnellingsnaaf, suoerstijf en cool frame en natuurlijk een mooie motor/accu combi...
Eerst even de multifunctioneel e-Bike die ik nu aan het pimpen ben verder plezier van hebben...
Dan de 2e Ebike in ons gezinnetjes, de 3e.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 673602

Hoi hoi,

Ik ben opzoek naar een e-bike om volgend jaar mee naar school te gaan. Het is 22 km enkele reis. Gister ben ik al even in de fietsenwinkel hier in de buurt geweest en heb ik een testrit gemaakt op een Batavus Staccato. De eerste keer op een e-bike, en vond de ondersteuning erg prettig. De fiets zelf vond ik alleen niets. Ik vond dat ik nogal dicht op het stuur zat, misschien ook iets te recht. Nu heb ik nog wat rondgekeken en vond de batavus razer erg mooi en qua prijs nog net te doen. Maar een ander uiterste is de Batavus Torino E-Go, omdat deze toch wel een stuk goedkoper is.Ik fiets een groot deel over een rechte weg, en een paar km door de binnenstad van Amsterdam.

Wat raden jullie aan? Ik heb prachtige fietsen gezien van 3000-4000 euro, maar dat kan ik toch echt niet ophoesten. Rond de 2000 euro is toch echt wel hoe hoog ik kan gaan, want ik ben ook maar scholier met een mager bijbaantje. Ik heb nog twee maanden om me wat te oriënteren en wil ook nog wat testritjes maken, maar ben toch wel benieuwd of jullie mij iets kunnen aanraden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DHL

DHL

De Razer heb je voor net geen 2000 Euro met 5 jaar garantie... Torino ego is een stuk goedkoper, maar is dan ook meer voorbijgestreefde manier van aandrijven. Dat is een e motion technologie en ik geloof dat die zelfs geen trapkrachtsensor hebben. Enkel een rotatiesensor. Ik zou dat beetje meer geven en voor die Razer gaan.
Ook leuk is de Cube MTB, dat is met Bosch performance, kost ongeveer een 1900 Euro
Als je hem binnen 2 maanden nodig hebt zou ik niet te lang meer wachten om een fiets te bestellen. Leveringstermijnen lopen enorm uit

[ Voor 14% gewijzigd door DHL op 17-05-2015 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt voor de reactie DHL! Ik ga morgen nog bij de betere fietsenwinkel langs hier in de buurt. Geloof dat die wel alleen e-bikes voor 3000+ hebben (op de site tenminste) maar misschien dat zij nog wat advies hebben. Ik wil sowieso de Razer gaan uitproberen. Ik heb trouwens de fiets pas in september nodig, maar moet even op m'n belastingteruggave wachten voor ik hem kan aanschaffen! De cube ga ik opzoeken.

Ik las net ook in dit topic iets over ombouw kits. Is dat nog aan te raden (zou dan ook een gewone nieuwe fiets moeten kopen) of beter gelijk voor een complete fiets kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Anoniem: 673602 schreef op zondag 17 mei 2015 @ 15:28:
Bedankt voor de reactie DHL! Ik ga morgen nog bij de betere fietsenwinkel langs hier in de buurt. Geloof dat die wel alleen e-bikes voor 3000+ hebben (op de site tenminste) maar misschien dat zij nog wat advies hebben. Ik wil sowieso de Razer gaan uitproberen. Ik heb trouwens de fiets pas in september nodig, maar moet even op m'n belastingteruggave wachten voor ik hem kan aanschaffen! De cube ga ik opzoeken.

Ik las net ook in dit topic iets over ombouw kits. Is dat nog aan te raden (zou dan ook een gewone nieuwe fiets moeten kopen) of beter gelijk voor een complete fiets kijken?
dat laatste is net zoiets als een open deur intrappen, meestal zweren de zelf-ombouwers bij datgene wat ze zelf hebben gefixt. Met een 2e hands fiets en een ombouwsetje ben je zeker een stuk goedkoper dan met een fabrieksnieuwe. Kwestie van budget dus.

Lees je eerst eens in op dit forum en geef als zoekitem ombouw in... Je zult genoeg ervoor vinden.

[ Voor 5% gewijzigd door racinfo op 17-05-2015 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RisingSun
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-06 13:10
Ik wil graag mijn mooie gazelle fiets ombouwen, al veel ombouwsets gezien ook op internationale websites maar bestel liever vanuit NL

nu heb ik er een gezien bij rat Holland die niet de hoofdpijs kost. Heeft er iemand ervaringen met de budget starter van €369 van rat Holland?

(PS V-Brake betekend dat het ook geschikt is voor schijfrem toch?) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

DHL schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 20:58:
Ja, dat moet je Yamaha aangeven... die gaat veel zuiniger om met de batterij dan de Bosch motor het doet. Bosch is al 100 watt minder en verbruikt, zeker op hellingen, een pak meer. Je ziet dit ook aan de streepjes die de tussenkomst van de motor aanduiden. Bij Yamaha had ik meestal maar 1 streepje op vlakke baan. Zeer geschikt voor lange afstandsrijders! Op fietsenwinkel.nl ook nog eens met een grote korting te koop.
Ik deed altijd ritjes van maar 20 a 30 km en kon dagen rijden zonder bijladen.
Mijn ervaring lijkt iets anders te zijn met Bosch, meestal zie ik slechts 1-2 streepjes bij normale weersomstandigheden. Bij flinke hellingen of viaducten loopt dit iets op tot net onder de helft. Afhankelijk van het verzet en de ondersteuning maakt de motor meer of minder "herrie". Bij een hogere cadans hoor je hem nl. meer.

Ik ben wel benieuwd hoe de Yamaha motor rijdt, met name het verschil tussen het koppel van de Bosch Performance. Het scheelde weinig of ik had er 1 (Razer) maar uiteindelijk ben ik toch geswitched naar Bosch. Nog steeds erg content met mijn fiets :)

Binnenkort wil ik toch een Yepp zitje achterop plaatsen zodat ik mijn dochter eens mee kan nemen voor een ritje.

[ Voor 4% gewijzigd door vhal op 17-05-2015 21:07 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperpanter2
RisingSun schreef op zondag 17 mei 2015 @ 19:43:
Ik wil graag mijn mooie gazelle fiets ombouwen, al veel ombouwsets gezien ook op internationale websites maar bestel liever vanuit NL

nu heb ik er een gezien bij rat Holland die niet de hoofdpijs kost. Heeft er iemand ervaringen met de budget starter van €369 van rat Holland?

Nee, vaak moet je voor schijfremmen een net iets andere (smallere) motor hebben. Kan zijn dat die van rat beide ondersteunt.

Die loodaccu is overigens een enorme afrader, niet doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DHL

DHL

vhal schreef op zondag 17 mei 2015 @ 21:06:
[...]

Mijn ervaring lijkt iets anders te zijn met Bosch, meestal zie ik slechts 1-2 streepjes bij normale weersomstandigheden. Bij flinke hellingen of viaducten loopt dit iets op tot net onder de helft. Afhankelijk van het verzet en de ondersteuning maakt de motor meer of minder "herrie". Bij een hogere cadans hoor je hem nl. meer.

Ik ben wel benieuwd hoe de Yamaha motor rijdt, met name het verschil tussen het koppel van de Bosch Performance. Het scheelde weinig of ik had er 1 (Razer) maar uiteindelijk ben ik toch geswitched naar Bosch. Nog steeds erg content met mijn fiets :)

Binnenkort wil ik toch een Yepp zitje achterop plaatsen zodat ik mijn dochter eens mee kan nemen voor een ritje.
Welke Bosch motor heb je? De mijne is de nieuwe Performance. Deze is stiller dan de vorige, stiller dan de Yamaha (alhoewel yamaha toch ook erg stil is). Het motorlawaai zou sterk verminderd zijn tov de modellen tot 2014, heeft iets met de inwendige tandwielen te maken. Hij komt ook minder laag tegen de grond. En het tandwiel aan de trapas is een erg klein tandwiel geworden tov vroeger.
Naar mijn gevoel krijg ik bij de Bosch bekrachtiging van een stand lager bij de yamaha. Ik kan bvb goed op eco rijden en kon dat niet bij yamaha. Maar de yamaha was dan weer explosiever tov de Bosch. Je kon hem makkelijk alle streepjes kracht laten leveren, wat bij de Bosch moeilijker is. Het is gewoon een totaal andere manier van rijden.
Ben iig blij dat ik de performance genomen heb, de cruise (of hoe noemt de grijze motor?) is nog veel gezapiger.
Roffeltje zei het ook al en ik kan niet anders dan beamen, Yamaha is perfect bij sportieve fietsen en sportieve rijders met toch nog kracht. Bosch richt zich meer tot het echte helpen bij het rijden. Maar een Yamaha helpt je je grznen verleggen. Dat is totaal verschillend.
Niet voor niets dat Bosch een nieuwe motor aankondigt voor 2016 die zich zal richten naar het MTB gebeuren. Als ik zo op andere fora lees dan zijn Haibike gebruikers momenteel enthousiaster over de yamaha. Je zal zien dat men twee soorten gebruikers zal gaan krijgen. Degenen die een ebike echt als sport gaan zien en dan de mensen zoals ik die een ebike als een vervoermiddel zien die je echt moet helpen.
Het is opvallend hoe toch twee, op papier bijna gelijke motoren, zo verschillend kunnen rijden en elk hun sterke kanten hebben. Als gezonde mens zou ik niet goed weten dewelke te kiezen eigenlijk... Nu is het passief rijden is voor bosch kiezen, aktief moet je bij yamaha zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thisisforlife
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-10-2020
Bedankt Roffeltje voor de antwoorden.

Gisteren een Batavus Razer besteld bij 12gobiking. Wel €200 duurder dan bij fietsenwinkel.nl maar onmiddellijk leverbaar en ze leken me net iets professioneler in hun uitleg.
Ik hoop dat de fiets goed nagekeken en volledig gemonteerd geleverd wordt. Hier in België liep de levertijd op tot na de zomervakantie.

Ik heb geen enkel idee waar ik berichten moet inschakelen. Heb alles bekeken maar krijg niet die keuzemogelijkheid. Heel raar.

Ik geef de bagagedrager zijn kans en daarna zien we wel. Die bredere banden lijken me wel noodzakelijk voor off-road gebruik niet? Ik ben van plan om van Luxemburg naar het zuiden van Frankrijk te rijden en dat gaat niet altijd over asfalt.

Alle tips voor zo'n trip zijn welkom.

Groeten.

Dirk
roffeltjes schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 15:26:
Hoi Dirk:

1. Ja, dat is goed te doen, op Eco ga je dik over de 100.
2. Dit is een van de stijfste fietsen, zeker door de vaste vork. Ik zou wel voor het heren model gaan (het damesmodel is ook loeistijf, maar een herenframe wint dat altijd).
3. Ja, dat kan, is zelfs niet super ingewikkeld, maar je zal dan wel spatbord [i[en[/i] drager moeten vervangen. Je moet dan klembandjes op de achtervork gebruiken, maar dat is minstens zo stevig als aanlasnokken. Het is alleen wel wat minder fraai. Dat gezzegd hebbende, wij hebben een Yepp Easyfit op de huidige drager gemonteerd en de drager geeft geen enkele krimp. Ik vnd het nog steeds een verkeerde constructiekeuze, maar je loopt ook weer niet heel snel tegen draagkracht beperkingen aan.
4. Ja dat kan, maar de SKS spatborden van de Razer zijn erg goed. Met dit soort spatborden wordt de wereld mee rond gereden, dus je hoeft je er niet beprekt mee te voelen.

Je wil mij spreken, maar je hebt "berichten" uitstaan in je profiel, dus dat is wat lastig ;)

[...]

http://www.ergotec.de/nl/05_lenksysteme.php#slide-1

Als je naar beneden scrolt zie je het AHS systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
Anoniem: 673602 schreef op zondag 17 mei 2015 @ 11:22:Ik ben opzoek naar een e-bike om volgend jaar mee naar school te gaan. Het is 22 km enkele reis. /
1. Afstand. Ik neem aan dat je op school niet kan laden. Naafmotoren, zeker de goedkopere, gaan met 44km een kluif hebben als het flink waait. Het zal wel lukken op stand normal, maar ideaal is het niet. Je kijkt dus al snel naar Bosch/Yamaha/Impulse. Andere opties zijn Zelfbouw, of ION met een grotere accu (maar de laatste optie valt door de kosten direct af).

Hou er verder rekening mee dat een sportievere zit veel zuiniger is!

2. Jat/sloop gevoeligheid. Een school klinkt op dat punt wel een beetje iffy, of is er een goede fietsenstalling? De Razer, zeker de groene, is erg opvallend. De Merida's zijn ook mooi, maar lijken wat meer op een traditionele MTB's.

E-Bikes zijn per definitie kwetsbaarder. Met name voorwiel motoren zijn op dat punt gevoelig omdat er nogal veel kabels langs het balhoofd gaan lopen. Als een lomperik ff doorrrost in het fietsenrek zijn de rapen al snel gaar. Een middenmotor is op dat punt veel minder storingsgevoelig.

3. Wat ga je doen als ie stuk is? Heb je een goede FM die dat snel kan oplossen? Als je goedd alternatief vervoer hebt is dat minder een issue dan wanneer je echt MOET fietsen.

Conclusie:
In jouw geval zou ik naar een sportievere e-bike (bv. een Merida of Batavus Razer) kijken, met de volle mep verzekering. Als dat te duur wordt is eigenbouw wel degelijk een idee,maar daar weten anderen veel meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bgttje
Anoniem: 673602 schreef op zondag 17 mei 2015 @ 15:28:
Bedankt voor de reactie DHL! Ik ga morgen nog bij de betere fietsenwinkel langs hier in de buurt. Geloof dat die wel alleen e-bikes voor 3000+ hebben (op de site tenminste) maar misschien dat zij nog wat advies hebben. Ik wil sowieso de Razer gaan uitproberen. Ik heb trouwens de fiets pas in september nodig, maar moet even op m'n belastingteruggave wachten voor ik hem kan aanschaffen! De cube ga ik opzoeken. Ik las net ook in dit topic iets over ombouw kits. Is dat nog aan te raden (zou dan ook een gewone nieuwe fiets moeten kopen) of beter gelijk voor een complete fiets kijken?
Als jezelf geen fiets hebt gewoon een kant en klare kopen. Heb je ook volle garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

roffeltjes schreef op maandag 18 mei 2015 @ 07:59:
[...]
Conclusie:
In jouw geval zou ik naar een sportievere e-bike (bv. een Merida of Batavus Razer) kijken, met de volle mep verzekering. Als dat te duur wordt is eigenbouw wel degelijk een idee,maar daar weten anderen veel meer van.
Ja de Merida had ik inmiddels ook ontdekt door dit topic. Mooie fietsen! En die verzekering lijkt me ook verstandig ja. Ben daar toch wel een beetje bang voor, diefstal. Vooral omdat hij buiten staat bij museumplein in de buurt. Ehhh.. Maar misschien zijn er andere opties, zal het eens bij de school navragen. Misschien kan ik hem ergens binnen zetten ofzo. Alternatief vervoer is sowieso de trein als hij stuk is. Want met m'n stationsfietsie kom ik niet veel verder. Vandaag ga ik langs een goede FM, maar hoe goed die is met elektrische fietsen weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bgttje
Ik wil graag mijn mooie gazelle fiets ombouwen, al veel ombouwsets gezien ook op internationale websites maar bestel liever vanuit NLnu heb ik er een gezien bij rat Holland die niet de hoofdpijs kost. Heeft er iemand ervaringen met de budget starter van €369 van rat Holland? (PS V-Brake betekend dat het ook geschikt is voor schijfrem toch?) :+
Je kan beter een middenmotor nemen.
Ik bestel meestal via AliExpress, altijd goed geregeld. Heb je ook koopgarantie. http://www.aliexpress.com...rchText=bafang+bbs01+250w
Dit is ook wel wat: De Bewo 350W middenmotor. Op Endless-Sphere goede ervaringen hiermee.
Hier een draadje van een gebruiker: http://www.ittsb.eu/forum/index.php?topic=963.0
Ff wat degelijker dan de Bafang Fun8 middenmotor setjes.
Zie hier de mail die ik net kreeg van de Bewo fabriek.

Thanks for your inquiry.
The kit includes the following parts.
1. Mid motor 2. Controller 3. LCD dispaly meter 4. PAS sensor 5. Speed sensor 6. Brake levers 7. Throttle
8. Waterproof cables 9. Cranks 10. Alloy chain wheel cover 11. Tool
You can see the picture of kit and the Manual in attachment.
You can also browse http://v.youku.com/v_show/id_XNzkwMTA5NzY4.html. It is the assembling user guide video.
The FOB price is as following: 36V350W kit: For sample(1-5pcs) for bulk,US$295, for Bulk(>5pcs) US$275
The air freight of 1pcs kit is US$120.

[ Voor 5% gewijzigd door bgttje op 18-05-2015 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Weet iemand of er nog iets te doen is aan een batterij die niet meer oplaad? Ik heb een Sparta ION RX+ met een batterij die een hele tijd niks heeft gedaan, dus hoogst waarschijnlijk een diepte ontlading heeft gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Die goedkope set van RAT gebruik ik al ruim een jaar; ik heb wel de loodzware accu vervangen door een superlichte Lifepo4 accu die ook een beter rendement heeft (actieradius), ik kocht de set toen ie nog 279 was. Bevalt prima, mede door extra duimgas regelaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mguzz
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23:50
Ook een leuke fiets rond de € 2000,- de Hercules Edison F8 met Shimano middenmotor en 400 Wh accu.
Vrij lichte fiets van 23.5 kg met goede onderdelen

http://www.bikebiz.nl/nl/...ules-edison-f8-2015-heren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
FiXeR.nl schreef op maandag 18 mei 2015 @ 10:44:
Weet iemand of er nog iets te doen is aan een batterij die niet meer oplaad? Ik heb een Sparta ION RX+ met een batterij die een hele tijd niks heeft gedaan, dus hoogst waarschijnlijk een diepte ontlading heeft gehad.
Ophangen en de pedalen ronddraaien terwijl hij aan de lader hangt schijnt weleens te helpen. Anders is het jammerdebammer en ben je 400 eurie kwijt voor een nieuwe.

@Mixy, het is niet zo erg meer met fietsendiefstal in Amsterdam, zeker niet overdag. Maar het is en blijft een ding van 2k, dus je loopt wel een risico.

FWIW, in 6 jaar hebben wij nooit diefstal gehad en wij zetten hem ook zeer regelmatig in het rek in Amsterdam. Dat zijn dus 6 dure fietsen die tot nog toe *knock on wood* niet zijn gegapt. Kwestie van een goede beugel en altijd verankeren. Dat schrikt in ieder geval de gelegenheid dieven af. Als ze met een vrachtwagen en zwaar materiaal aankomen... tsja dan ben je de klos. Maar goed, dat soort trucen doen ze liever in de provincie, kan je makkelijker wegrijden met je bus.

Die ervaring in combi met de verzekering hebben bij mij de schroom wel af doen nemen... maar als hij over een jaar gejat wordt krijg ik maar een schijntje van de verzekering, dus dat is altijd zuur. Het grote risico is gewoon schadde. Dat is ook meeverzekerd, maar je hebt toch een eigen risico.

[ Voor 48% gewijzigd door roffeltjes op 18-05-2015 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
roffeltjes schreef op maandag 18 mei 2015 @ 12:42:
[...]

Ophangen en de pedalen ronddraaien terwijl hij aan de lader hangt schijnt weleens te helpen. Anders is het jammerdebammer en ben je 400 eurie kwijt voor een nieuwe.
Dat zal ik straks proberen. Anders gebruiken we 'm maar als normale fiets. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DHL

DHL

Ik heb dat eigenlijk nog nooit geweten, een verzekering nemen op een fiets. Op je auto wel omdat dat over tienduizenden euro's gaat en er soms een lening voor afgesloten wordt. Maar een omnium op je fiets, ik weet zelfs niet of ze dat hier doen in Belgie. Voor een fiets kan je ook niet gaan lenen zoals bij een auto. (alhoewel ik het voor een auto ook niet aanraad natuurlijk). Denk dat dit echt wel oververzekeren is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
DHL schreef op maandag 18 mei 2015 @ 15:47:
Ik heb dat eigenlijk nog nooit geweten, een verzekering nemen op een fiets. Op je auto wel omdat dat over tienduizenden euro's gaat en er soms een lening voor afgesloten wordt. Maar een omnium op je fiets, ik weet zelfs niet of ze dat hier doen in Belgie. Voor een fiets kan je ook niet gaan lenen zoals bij een auto. (alhoewel ik het voor een auto ook niet aanraad natuurlijk). Denk dat dit echt wel oververzekeren is?
Ik was anders behoorlijk blij met mijn verzekering, 450 euro schade na een val en dat is volledig vergoed op de 25 euro eigen risico na. Daar wil ik best 5 euro per maand voor lappen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ah gelukkig. Ik weet wel dat toen ik nog in Amsterdam woonde ik regelmatig mensen in m'n klas had die een fiets kochten van mensen op straat, die er dus gewoon een jatte. Uuuuh. Ik denk dat ik dan liever m'n accu eraf haal als hij buiten staat en hem goed op slot zit. Is dat zwaar om in je tas mee te nemen? Heb er ook regelmatig een laptop in en dat is te doen.

@DHL: Ha, ik heb zelfs een fietsverzekering gehad voor een normale fiets jaaaaren geleden. Hadden mijn ouders toen nog geregeld. En mooi dat die fiets zo voor het zwembad was gestolen. Maar toen kreeg ik gelukkig ook zo een nieuwe. Bij de anwb kon je geloof ik voor 120 euro voor 3 jaar een verzekering afsluiten. maar geen idee of die voordelig is (en die heb je dan niet in België denk ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Accu van mijn Bosch weegt uit mijn hoofd 3,5 kg, Dus dat is redelijk zwaar.
Ik zou er ook nog een extra slot bij nemen, dat Abus slot is ook niet alles dat erop zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DHL

DHL

Heb jij zo'n ketting dat je in het Abusslot kan steken? Ik heb dat bijbesteld bij de mijne, maar nog niet gebruikt. Ziet er wel stevig uit moet ik zeggen. En als je hem dan toch verzekert...:)
Enige waarvan ik weet heb in Belgie is dat je een bijstandsverzekering kan nemen bij Touring wegenhulp voor mocht je in panne vallen.
Wat ik wel belangrijk vind is dat je een familiale verzekering hebt voor eventuele schade aan derden. Je kan met je fiets ook iemand ernstig verwonden en dan spreken we over tienduizenden euro schade he. Zonder dan nog te spreken over materiele schade aan derden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

DHL schreef op maandag 18 mei 2015 @ 15:47:
Misschien wel maar in mijn geval was het helaas verplicht daar ik mijn fiets heb gekocht icm het toenmalige fietsplan. Overigens was de premie lachwekkend te noemen, 202 euro voor all-risk genomen over een periode van 3 jaar. Hier ging nog een belastingvoordeel vanaf, netto betaal ik zo'n €2,20 p/m

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DHL

DHL

Ja, dat is inderdaad bijna gratis he. Zo'n fietsplan kennen wij hier ook niet. Belgie kan op dat vlak nog iets bijleren van jullie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-11-2024

MrSleeves

You'll thank me later.

DHL schreef op maandag 18 mei 2015 @ 20:16:
Ja, dat is inderdaad bijna gratis he. Zo'n fietsplan kennen wij hier ook niet. Belgie kan op dat vlak nog iets bijleren van jullie
Fietsplan bestaat in NL in principe niet meer, maar zit in de Werkkostenregeling. Een aantal werkgevers betalen het fietsplan nu uit de WKR, maar anderen (bij die van mij) hebben het geheel afgeschaft (heb het nog bij de OR geprobeerd, maar niet gelukt helaas. Ik wilde ook een versimpelde uitvoering: 40% korting tot een max. van €300 en eens in de 5 jaar i.p.v. 3 jaar).

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperpanter2
Tegen diefstal verzekeren begrijp ik wel, heb ik ook gedaan. Kan ook gewoon met een zelf omgebouwde ebike.

Wat ik niet snap is van de mensen hier die op hun plaat gaan met hun fiets, en dan geld claimen bij de verzekering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

^ ik vraag me vooral af dat wanneer mijn fiets bijvoorbeeld wordt omgekieperd en de motor is stuk (bijv.) of ik dat dan verzekerd krijg? Heb net even gekeken bij de ANWB en unive, kon het zo snel even niet vinden. Heeft iemand hier ervaring met 1 van deze verzekeringen? lijkt me weinig verschil tussen te zitten.
Pagina: 1 ... 48 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.