38T past standaard niet op de motor, daar heb je adapter voor nodig.
Je hebt dan een cadans van 120 nodig. Denk dat bgt misschien zelf mee trapt?
Je hebt dan een cadans van 120 nodig. Denk dat bgt misschien zelf mee trapt?
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Zit ook een adapter op. En natuurlijk trap ik mee...............wel ontzettend snel.Opperpanter2 schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 10:12:38T past standaard niet op de motor, daar heb je adapter voor nodig. Je hebt dan een cadans van 120 nodig. Denk dat bgt misschien zelf mee trapt?
De 250 wordt voor mijn Batavus vouwfiets.Anoniem: 568384 schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 09:13:
[...]Werkt verslavend ben ik bang, beland de 250W nu op de plank? Wat was de reden om de tweede aan te schaffen?
Topsnelheden vergelijken werkt beter als je niet meetrapt.bgttje schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 13:23:
[...]
Zit ook een adapter op. En natuurlijk trap ik mee...............wel ontzettend snel.
Anoniem: 655057
Viel mij ook op. De fiets die ik nu wil is online 670 euro goedkoper. Dat verschil is inderdaad wel erg groot. Wil best wat meer betalen en bij de fm gaan. Maar dit verschil is zo enorm..TonVH schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 20:05:
Ik zit rond te kijken om een fiets met Bosch middenmotor en Nuvinci Harmony te kopen. Ik denk aan de Batus Milano E-Go NuVinci of de Gazelle Orange CX Hybrid. Zijn er hier mensen met ervaring met deze 2 en, soja, welke.
Wat mij ook opvalt is dat alle winkels simpel de adviesprijs hanteren en als je vraagt of daar nog wat afgaat dan doen ze alsof ik de 1e ben die op een dergelijk idee komt.
Ik ben best bereid wat meer te betalen dan via Internet maar verschillen van 800 euro vind ik toch wel te groot. Ben ik nu de enige die er zo overdenkt of ....?
Ok, vanmiddag getest: snelheden zonder meetrappen in beide richtingen resp. 38 en 43km/u. Meettraject 20km. Handgas voluit. Was behoorlijk winderig.Opperpanter2 schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 14:10:[...]Topsnelheden vergelijken werkt beter als je niet meetrapt.
Heb mijn vorige bij fietsenwinkel.nl gekocht. Mooie korting en service aan huis door iemand die bekend is met ebikes. Nu bij de FM gekocht omdat ik toch 17 procent korting kreeg. Maar qua verschil... voor mij blijft dat net hetzelfde. Als de service achteraf ok is, dan is het ok he.sander_dr schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 20:53:
[...]
Viel mij ook op. De fiets die ik nu wil is online 670 euro goedkoper. Dat verschil is inderdaad wel erg groot. Wil best wat meer betalen en bij de fm gaan. Maar dit verschil is zo enorm..
[ Voor 20% gewijzigd door TonVH op 12-05-2015 21:27 ]
Het probleem is deels de fabrikant. Ze doen prijs segmentatie naar gelang je omzet. Verkoop je veel fietsjes krijg je korting, dus dat is per definitie de online dozenschuiver.sander_dr schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 20:53:
[...]
Viel mij ook op. De fiets die ik nu wil is online 670 euro goedkoper. Dat verschil is inderdaad wel erg groot. Wil best wat meer betalen en bij de fm gaan. Maar dit verschil is zo enorm..
De cube die ik wilde was met een nexus 8 naaf. Wellicht noemde ik het verkeerde type van cube. Derailleur heeft niet perse mijn voorkeur.roffeltjes schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 22:33:
Allereerst... Sander_Dr, om voor een Gazelle Orange te gaan omdat je geen Cube Hybride kan krijgen is redelijk wild. Het zijn twee compleet andere fietsen.
De Cube is sportief met een Derailleur en een daarbij behorende motor.
De Gazelle is relaxed met een 7 versnellingsnaaf en een daarbij behorende motor.
Dat zijn echt twee verschillende einders van het spectrum. Dan zou je eerder denken aan bijvoorbeeld de veelgenoemde Merida's, een Koga E-Lement(desnoods E-Inspire), R&M Blueline of een Batavus Razer.
Bij mij speelt snelheid ook niet. Ik rij meestal rond de 18 km per uurTonVH schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 21:25:
Ik maak mij om evt. Verlies geen zorgen. Ik heb ook met derailleur gereden en vond de Nuvinci een hele verademing. Fietste stukken prettiger. Met name omdat ik longproblemen heb wil ik juist geen "gedoe".
Snelheid en prestatie spreken mij niet aan. Is bedoeld als ontspanning en grotendeels korte afstanden.
Ik moet je zeggen dat ik het wat verwarrend vind... Volgens sommige online fietsenshops heeft ie Impulse 2.0 motor, volgens fietsenwinkel heeft ie een eigen "Gazelle impuls motor"...HanslH schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 07:54:
[...]
Volgens je eigen linkje heb je wel shift sensor, als je kijkt onder het kopje impulse middenmotor. Anders is het wel een erg misleidende pagina.
Welke tuning heb jij toegepast? en bevalt het? Vind 139 euro best boel geld voor de paar km/u meer... kleine wieldiameter zou ook de truc kunnen zijn....vhal schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 08:23:
[...]
Beetje hetzelfde probleem wat ik ondervind. Na 27,5 km/h houdt de ondersteuning op en mag je de rest zelf trappen. Op zich is dit niet echt een probleem maar een kruissnelheid van 30-35 km/h zou wellicht fijner zijn op mijn route (veel recht-toe-rechtaan stukken). Gelukkig is de Bosch-motor vrij simpel te tunen.
En dan vindt men het gek dat de overheid dit soort fietsen als bromfiets wil zien.bgttje schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 21:00:
[...]
Ok, vanmiddag getest: snelheden zonder meetrappen in beide richtingen resp. 38 en 43km/u. Meettraject 20km. Handgas voluit. Was behoorlijk winderig.
Signatures zijn voor boomers.
Ik heb nog niks aangepast. Als ik het zou doen, dan wordt het ws. wel de Bikespeed RS. De prijs is wel redelijk hoog maar bij Bosch kan je de wieldiameter niet echt aanpassen dat je er iets van merkt. Er bestaat wel een methode om de sensor te verplaatsen en een magneetje te plaatsen op je crank maar dan klopt de snelheid en de kilometerteller niet meer op het display. Bij de bikespeedRS blijven deze waarden correct.OmeRobbie schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 08:10:
[...]
Welke tuning heb jij toegepast? en bevalt het? Vind 139 euro best boel geld voor de paar km/u meer... kleine wieldiameter zou ook de truc kunnen zijn....
"dit soort fietsen", bedoel je dan de standaard e-bike, de speed pedelec of de zelfbouw e-bike? Beetje suggestief is je post wel, nagenoeg alle standaard e-bikes en speedpedelecs hebben misschien een loopondersteuning tot 5km/h maar daar houdt het wel mee op. Laat mij één fiets zien die je zo in de winkel kan kopen waarmee je >40km/h kan rijden zonder te trappenMaasluip schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 08:41:
[...]
En dan vindt men het gek dat de overheid dit soort fietsen als bromfiets wil zien.
[ Voor 64% gewijzigd door roffeltjes op 13-05-2015 09:43 ]
Heb je het tegen mij? Waar zeg ik dat?roffeltjes schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 09:33:
Hoe kom je erbij dat de Stromer met blauw plaatje niet legaal zou zijn???
Zie hieronder.Maasluip schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 11:12:
[...]Heb je het tegen mij? Waar zeg ik dat?
Je stelling dat het illegaal is om een fiets die harder gaat dan 25kmpu is dus flapflauwekul.Maasluip schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 09:16: Want nee, het is nu al niet legaal om een fiets te hebben die bij meer dan 25 km/h ondersteuning levert, maar toch zijn ze te krijgen (en dan bedoel ik ook niet fietsen die bij 27,5 ophouden).
[ Voor 5% gewijzigd door roffeltjes op 13-05-2015 18:27 ]
[ Voor 7% gewijzigd door OmeRobbie op 13-05-2015 23:31 ]
Tja wat is serieus fietsen? Het wordt aangeraden voor comfortabel en rechtop fietsen. De moderate versie is er ook voor een wat sportievere zit. De Brooks en Leppers passen niet goed op de suntour verende zadelpen heb ik me laten vertellen...roffeltjes schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 23:16:
Dat zadel is eerlijk gezegd verschrikkelijk voor serieus fietsen. Erg breed en zacht.
Als je een uitsparing voor je perineum prefereert (niks mis mee, heb ik ook op mijn racefiets) kijk dan bij Specialized. Die hebben heel wat mooie zadels in allerlei breedtes.
Dat is voor de wet geen fiets meer en het feit dat je een blauw plaatje nodig hebt geeft dat al aan. Van de ANWB:roffeltjes schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 18:24:
[...]
Zie hieronder.
[...]
Je stelling dat het illegaal is om een fiets die harder gaat dan 25kmpu is dus flapflauwekul.
Stopt de trapondersteuning niet na 25 km/u? Dan is de fiets volgens de wet een snorfiets of bromfiets. Om hierop te rijden is een brommerrijbewijs, een verzekering en een kenteken verplicht. Een helm is alleen verplicht voor bromfietsers. Of de fiets een snorfiets of bromfiets is, hangt af van de zogenaamde typegoedkeuring door de RDW. U kunt dit navragen bij de fabrikant van de fiets of bij de RDW.
[ Voor 8% gewijzigd door OmeRobbie op 14-05-2015 08:54 ]
Met de huidige wetgeving en definities heb je gelijk....Maasluip schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 08:59:
Laat het duidelijk zijn dat mijn reactie was op die fiets die zonder trappen 40 km/h haalde. Dan vraag ik me nogmaals af (want het antwoord is volgens mij nog niet gekomen) wat het verschil tussen die fiets en een elektrische bromfiets is en waarom je voor de ene geen helmplicht zou hebben en voor de andere wel.
Want een spartamet is ook gewoon een snorfiets. Een solex (wat in de basis niet meer is dan een fiets met een hulpmotor) is ook een bromfiets. Waarom zou dit dan opeens een gewone fiets zijn?
Ik zit ook altijd recht op de fiets. Zonder enige druk op handen of schouders. Zo'n suntour zadelpen heb ik ook. Was het vorige model, de SP8 en heb nu de nieuwe SP12 zoals jij besteld. Denk die vrijdag te hebben. Eenmaal je hieraan gewoon bent wil je niet naders meer.OmeRobbie schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 23:27:
[...]
Tja wat is serieus fietsen? Het wordt aangeraden voor comfortabel en rechtop fietsen. De moderate versie is er ook voor een wat sportievere zit. De Brooks en Leppers passen niet goed op de suntour verende zadelpen heb ik me laten vertellen...
Ach, ik had geen zin om zadels te testenen vond deze wel mooi zo... Ik zal mijn ervaringen delen...
Anoniem: 596127
Ja, maar ik denk dat te breed zelfs bij rechte houding, niet goed is. Ik had een breed zadel en dacht dat dit ok ging zijn. Altijd pijn gehad,slapende onderdelen onderaan,... Maar wist van niet beter en dacht dat het gewoon niet beter kon. Tot ik die Stream kocht waar standaard een zadel tussen de twee van breedte op stond. Dat was perfekt. Zadel dat er nu op staat is ook tussen de twee in, ben benieuwd. Maar een (te) breed zadel, ik geloof er niet meer in. Hardheid van het zadel weet ik niet wat het beste is. Gelzadel (ik geloof dat het nu zo ééntje is) of een gewoon zadel met veertjes in. Dat ga ik eens uitproberen.fazertje schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 20:53:
zadel breedte heeft vooraal te maken met je zithouding..
Hoe meer recht op, hoe breder het zadel.
Daarom heb je bij MTB en race fietsen een smal zadel nodig.
Dat strookt absoluut niet met mijn ervaringen. Je zitbotjes worden niet breder als je rechtop zitfazertje schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 20:53:
zadel breedte heeft vooraal te maken met je zithouding..
Hoe meer recht op, hoe breder het zadel.
Daarom heb je bij MTB en race fietsen een smal zadel nodig.
[ Voor 7% gewijzigd door DHL op 15-05-2015 00:13 ]
[ Voor 11% gewijzigd door OmeRobbie op 15-05-2015 08:18 ]
Dan is dit denk ik wel wat voor jou .OmeRobbie schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 08:11:
Van groot belang bij zadels is ook hoe je zit. Ik fiets voornamelijk 90 graden (rechtop), dat is relaxed en met de elektrische ondersteuning zit je in notime op 27km/u. Toch merk ik (zeker de afgelopen stormey weken), dat ik windvanger zijn, niet altijd even leuk vind.
Ik wil dus voor deze momenten meer naar de 60 graden (of zelfs 45) toe en meer strekken/liggen. De SR Respiro Moderate schijnt hier voor gemaakt te zijn... Heb ook gekeken naar SQlabs en Ergotec... gewoon gekozen voor de looks en goeie tests/verhalen in forums van dit model.
Wat ik lastiger vind is een goed bijbehorend stuur vinden. Heb nu een hele saaie Gazelle gebogen stuur. Kijk stiekum naar een recht stuur, riser stuur of mooncruiser stuur of een ander strakkere stuur (geen vlinderstuur, die is echt lelijk...). Het stuur voldoet zeker voor de 90 graden zit maar kan geen lekker zithouding vinden als ik wat steiler voorover wil hangen.., En had ik al gezegd dat ik de vorm wat oubollig vind ...
Iemand suggesties voor de combi 90graden en 60-45 graden? De hele tijd verstellen van stuur enzo is maar nix..
Die beperkte hoogte is een probleem hee. De parallellogrammen zijn de beste (vind ik). Heb nu ene die gewoon inveert van Bontrager (ik zie dat die ook niet van de allergoedkoopste is) maar dat kan bijlange niet tippen aan mijn suntour. Voor dit soort zadelpennen heb je 11cm nodig.racinfo schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 11:17:
Over verende zadelpen gesproken, die op mijn elektrische fiets zit kan ik niet echt comfortabel noemen, af en toe twijfel ik zelfs of ie uberhaupt wel veert. Het is er een met een veer in de zadelbuis omdat ik gezien de framehoogte met de zadelpen bijkans in de laagst mogelijke stand zit omdat ik anders met de tenen de grond niet meer kan raken. Met mijn lengte van 1.89 meter is de huidige framehoogte eigenlijk te hoog.
Mijn vraag aan jullie: bestaat er een goed werkende verende zadelpen die veert in de aanwezige 8 cm ruimte tussen zadel en frame en zoja welke is dat?
Als ik google zie ik nergens de combinatie Votani en Bosch... Zeker dat het een Bosch motor is?TonVH schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 14:07:
iemand hier die het merk Votani kent en er ervaring mee heeft. Ik zoek een e-Bike met Bosch + NuVinci Harmony en deze is (via de fm) vanaf 2200 (adviesprijs) te krijgen. Dus beduidend goedkoper dan Gazelle/Batavus.
[ Voor 21% gewijzigd door bgttje op 15-05-2015 15:42 ]
Ziet er mooi uit, heb je er ervaring mee?Anoniem: 655057 schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 11:28:
[...]
Dan is dit denk ik wel wat voor jou .
http://byschulz.speedlifter.com/produkte/speedlifter/twist/
[ Voor 8% gewijzigd door OmeRobbie op 15-05-2015 23:25 ]
http://www.ergotec.de/nl/05_lenksysteme.php#slide-1OmeRobbie schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 23:15:
[...]
Vind het wel veel geld voor zo'n verstelclip... daarnaast twijfel ik altijd over hoe stevig het blijft als het de hele tijd open-dicht gaat. Grootste obstakel is dat het niet geschikt is voor mijn stuurpen...
Het zou mooi zijn als ik er eentje vind die mijn huidige zwaluw stuur bocht vervangt...
[ Voor 25% gewijzigd door roffeltjes op 16-05-2015 15:32 ]
Haha... ik heb er ook al mijn voordeel aan gedaan. Mijn ergo handvatten zaten ook teveel naar beneden en voelden niet aangenaam aan.vhal schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 20:54:
Handige link, had wat last van tintelingen in mijn handen maar ik zie nu dat mijn handvatten te ver naar beneden zijn afgesteld. Van de week even bijstellen, hopelijk zonder al te veel gevloek. Als die dingen eenmaal vast zitten, dan is het een gedoe om ze weer in beweging te krijgen.
De AHS Premium vind ik prijzig en vooral: niet fraai.. Als ik 100% overtuigd ben dat als enige adequaat mijn probleem oplost (rechtopzit afwisselen met 60graden zit) dan ga ik het proberen.roffeltjes schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 15:26:
http://www.ergotec.de/nl/05_lenksysteme.php#slide-1
Als je naar beneden scrolt zie je het AHS systeem.
Wauw wat een mooie en stoere Bike die Zemo zeg!Anoniem: 655057 schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 07:38:
Nee ik heb er geen ervaring mee , maar deze zit standaard op de Zemo e-bike waar ik interesse in heb
en voelde heel stabiel .
Anoniem: 673602
[ Voor 14% gewijzigd door DHL op 17-05-2015 13:54 ]
dat laatste is net zoiets als een open deur intrappen, meestal zweren de zelf-ombouwers bij datgene wat ze zelf hebben gefixt. Met een 2e hands fiets en een ombouwsetje ben je zeker een stuk goedkoper dan met een fabrieksnieuwe. Kwestie van budget dus.Anoniem: 673602 schreef op zondag 17 mei 2015 @ 15:28:
Bedankt voor de reactie DHL! Ik ga morgen nog bij de betere fietsenwinkel langs hier in de buurt. Geloof dat die wel alleen e-bikes voor 3000+ hebben (op de site tenminste) maar misschien dat zij nog wat advies hebben. Ik wil sowieso de Razer gaan uitproberen. Ik heb trouwens de fiets pas in september nodig, maar moet even op m'n belastingteruggave wachten voor ik hem kan aanschaffen! De cube ga ik opzoeken.
Ik las net ook in dit topic iets over ombouw kits. Is dat nog aan te raden (zou dan ook een gewone nieuwe fiets moeten kopen) of beter gelijk voor een complete fiets kijken?
[ Voor 5% gewijzigd door racinfo op 17-05-2015 17:32 ]
Mijn ervaring lijkt iets anders te zijn met Bosch, meestal zie ik slechts 1-2 streepjes bij normale weersomstandigheden. Bij flinke hellingen of viaducten loopt dit iets op tot net onder de helft. Afhankelijk van het verzet en de ondersteuning maakt de motor meer of minder "herrie". Bij een hogere cadans hoor je hem nl. meer.DHL schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 20:58:
Ja, dat moet je Yamaha aangeven... die gaat veel zuiniger om met de batterij dan de Bosch motor het doet. Bosch is al 100 watt minder en verbruikt, zeker op hellingen, een pak meer. Je ziet dit ook aan de streepjes die de tussenkomst van de motor aanduiden. Bij Yamaha had ik meestal maar 1 streepje op vlakke baan. Zeer geschikt voor lange afstandsrijders! Op fietsenwinkel.nl ook nog eens met een grote korting te koop.
Ik deed altijd ritjes van maar 20 a 30 km en kon dagen rijden zonder bijladen.
[ Voor 4% gewijzigd door vhal op 17-05-2015 21:07 ]
Nee, vaak moet je voor schijfremmen een net iets andere (smallere) motor hebben. Kan zijn dat die van rat beide ondersteunt.RisingSun schreef op zondag 17 mei 2015 @ 19:43:
Ik wil graag mijn mooie gazelle fiets ombouwen, al veel ombouwsets gezien ook op internationale websites maar bestel liever vanuit NL
nu heb ik er een gezien bij rat Holland die niet de hoofdpijs kost. Heeft er iemand ervaringen met de budget starter van €369 van rat Holland?
(PS V-Brake betekend dat het ook geschikt is voor schijfrem toch?)
Welke Bosch motor heb je? De mijne is de nieuwe Performance. Deze is stiller dan de vorige, stiller dan de Yamaha (alhoewel yamaha toch ook erg stil is). Het motorlawaai zou sterk verminderd zijn tov de modellen tot 2014, heeft iets met de inwendige tandwielen te maken. Hij komt ook minder laag tegen de grond. En het tandwiel aan de trapas is een erg klein tandwiel geworden tov vroeger.vhal schreef op zondag 17 mei 2015 @ 21:06:
[...]
Mijn ervaring lijkt iets anders te zijn met Bosch, meestal zie ik slechts 1-2 streepjes bij normale weersomstandigheden. Bij flinke hellingen of viaducten loopt dit iets op tot net onder de helft. Afhankelijk van het verzet en de ondersteuning maakt de motor meer of minder "herrie". Bij een hogere cadans hoor je hem nl. meer.
Ik ben wel benieuwd hoe de Yamaha motor rijdt, met name het verschil tussen het koppel van de Bosch Performance. Het scheelde weinig of ik had er 1 (Razer) maar uiteindelijk ben ik toch geswitched naar Bosch. Nog steeds erg content met mijn fiets
Binnenkort wil ik toch een Yepp zitje achterop plaatsen zodat ik mijn dochter eens mee kan nemen voor een ritje.
roffeltjes schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 15:26:
Hoi Dirk:
1. Ja, dat is goed te doen, op Eco ga je dik over de 100.
2. Dit is een van de stijfste fietsen, zeker door de vaste vork. Ik zou wel voor het heren model gaan (het damesmodel is ook loeistijf, maar een herenframe wint dat altijd).
3. Ja, dat kan, is zelfs niet super ingewikkeld, maar je zal dan wel spatbord [i[en[/i] drager moeten vervangen. Je moet dan klembandjes op de achtervork gebruiken, maar dat is minstens zo stevig als aanlasnokken. Het is alleen wel wat minder fraai. Dat gezzegd hebbende, wij hebben een Yepp Easyfit op de huidige drager gemonteerd en de drager geeft geen enkele krimp. Ik vnd het nog steeds een verkeerde constructiekeuze, maar je loopt ook weer niet heel snel tegen draagkracht beperkingen aan.
4. Ja dat kan, maar de SKS spatborden van de Razer zijn erg goed. Met dit soort spatborden wordt de wereld mee rond gereden, dus je hoeft je er niet beprekt mee te voelen.
Je wil mij spreken, maar je hebt "berichten" uitstaan in je profiel, dus dat is wat lastig
[...]
http://www.ergotec.de/nl/05_lenksysteme.php#slide-1
Als je naar beneden scrolt zie je het AHS systeem.
1. Afstand. Ik neem aan dat je op school niet kan laden. Naafmotoren, zeker de goedkopere, gaan met 44km een kluif hebben als het flink waait. Het zal wel lukken op stand normal, maar ideaal is het niet. Je kijkt dus al snel naar Bosch/Yamaha/Impulse. Andere opties zijn Zelfbouw, of ION met een grotere accu (maar de laatste optie valt door de kosten direct af).Anoniem: 673602 schreef op zondag 17 mei 2015 @ 11:22:Ik ben opzoek naar een e-bike om volgend jaar mee naar school te gaan. Het is 22 km enkele reis. /
Als jezelf geen fiets hebt gewoon een kant en klare kopen. Heb je ook volle garantie.Anoniem: 673602 schreef op zondag 17 mei 2015 @ 15:28:
Bedankt voor de reactie DHL! Ik ga morgen nog bij de betere fietsenwinkel langs hier in de buurt. Geloof dat die wel alleen e-bikes voor 3000+ hebben (op de site tenminste) maar misschien dat zij nog wat advies hebben. Ik wil sowieso de Razer gaan uitproberen. Ik heb trouwens de fiets pas in september nodig, maar moet even op m'n belastingteruggave wachten voor ik hem kan aanschaffen! De cube ga ik opzoeken. Ik las net ook in dit topic iets over ombouw kits. Is dat nog aan te raden (zou dan ook een gewone nieuwe fiets moeten kopen) of beter gelijk voor een complete fiets kijken?
Ja de Merida had ik inmiddels ook ontdekt door dit topic. Mooie fietsen! En die verzekering lijkt me ook verstandig ja. Ben daar toch wel een beetje bang voor, diefstal. Vooral omdat hij buiten staat bij museumplein in de buurt. Ehhh.. Maar misschien zijn er andere opties, zal het eens bij de school navragen. Misschien kan ik hem ergens binnen zetten ofzo. Alternatief vervoer is sowieso de trein als hij stuk is. Want met m'n stationsfietsie kom ik niet veel verder. Vandaag ga ik langs een goede FM, maar hoe goed die is met elektrische fietsen weet ik niet.roffeltjes schreef op maandag 18 mei 2015 @ 07:59:
[...]
Conclusie:
In jouw geval zou ik naar een sportievere e-bike (bv. een Merida of Batavus Razer) kijken, met de volle mep verzekering. Als dat te duur wordt is eigenbouw wel degelijk een idee,maar daar weten anderen veel meer van.
Je kan beter een middenmotor nemen.RisingSun schreef op zondag 17 mei 2015 @ 19:43:
Ik wil graag mijn mooie gazelle fiets ombouwen, al veel ombouwsets gezien ook op internationale websites maar bestel liever vanuit NLnu heb ik er een gezien bij rat Holland die niet de hoofdpijs kost. Heeft er iemand ervaringen met de budget starter van €369 van rat Holland? (PS V-Brake betekend dat het ook geschikt is voor schijfrem toch?)
[ Voor 5% gewijzigd door bgttje op 18-05-2015 11:10 ]
Die goedkope set van RAT gebruik ik al ruim een jaar; ik heb wel de loodzware accu vervangen door een superlichte Lifepo4 accu die ook een beter rendement heeft (actieradius), ik kocht de set toen ie nog 279 was. Bevalt prima, mede door extra duimgas regelaar.RisingSun schreef op zondag 17 mei 2015 @ 19:43:
Ik wil graag mijn mooie gazelle fiets ombouwen, al veel ombouwsets gezien ook op internationale websites maar bestel liever vanuit NL
nu heb ik er een gezien bij rat Holland die niet de hoofdpijs kost. Heeft er iemand ervaringen met de budget starter van €369 van rat Holland?
(PS V-Brake betekend dat het ook geschikt is voor schijfrem toch?)
Ophangen en de pedalen ronddraaien terwijl hij aan de lader hangt schijnt weleens te helpen. Anders is het jammerdebammer en ben je 400 eurie kwijt voor een nieuwe.FiXeR.nl schreef op maandag 18 mei 2015 @ 10:44:
Weet iemand of er nog iets te doen is aan een batterij die niet meer oplaad? Ik heb een Sparta ION RX+ met een batterij die een hele tijd niks heeft gedaan, dus hoogst waarschijnlijk een diepte ontlading heeft gehad.
[ Voor 48% gewijzigd door roffeltjes op 18-05-2015 12:50 ]
Dat zal ik straks proberen. Anders gebruiken we 'm maar als normale fiets.roffeltjes schreef op maandag 18 mei 2015 @ 12:42:
[...]
Ophangen en de pedalen ronddraaien terwijl hij aan de lader hangt schijnt weleens te helpen. Anders is het jammerdebammer en ben je 400 eurie kwijt voor een nieuwe.
Ik was anders behoorlijk blij met mijn verzekering, 450 euro schade na een val en dat is volledig vergoed op de 25 euro eigen risico na. Daar wil ik best 5 euro per maand voor lappenDHL schreef op maandag 18 mei 2015 @ 15:47:
Ik heb dat eigenlijk nog nooit geweten, een verzekering nemen op een fiets. Op je auto wel omdat dat over tienduizenden euro's gaat en er soms een lening voor afgesloten wordt. Maar een omnium op je fiets, ik weet zelfs niet of ze dat hier doen in Belgie. Voor een fiets kan je ook niet gaan lenen zoals bij een auto. (alhoewel ik het voor een auto ook niet aanraad natuurlijk). Denk dat dit echt wel oververzekeren is?
Misschien wel maar in mijn geval was het helaas verplicht daar ik mijn fiets heb gekocht icm het toenmalige fietsplan. Overigens was de premie lachwekkend te noemen, 202 euro voor all-risk genomen over een periode van 3 jaar. Hier ging nog een belastingvoordeel vanaf, netto betaal ik zo'n €2,20 p/mDHL schreef op maandag 18 mei 2015 @ 15:47:
Ik heb dat eigenlijk nog nooit geweten, een verzekering nemen op een fiets. Op je auto wel omdat dat over tienduizenden euro's gaat en er soms een lening voor afgesloten wordt. Maar een omnium op je fiets, ik weet zelfs niet of ze dat hier doen in Belgie. Voor een fiets kan je ook niet gaan lenen zoals bij een auto. (alhoewel ik het voor een auto ook niet aanraad natuurlijk). Denk dat dit echt wel oververzekeren is?
Fietsplan bestaat in NL in principe niet meer, maar zit in de Werkkostenregeling. Een aantal werkgevers betalen het fietsplan nu uit de WKR, maar anderen (bij die van mij) hebben het geheel afgeschaft (heb het nog bij de OR geprobeerd, maar niet gelukt helaas. Ik wilde ook een versimpelde uitvoering: 40% korting tot een max. van €300 en eens in de 5 jaar i.p.v. 3 jaar).DHL schreef op maandag 18 mei 2015 @ 20:16:
Ja, dat is inderdaad bijna gratis he. Zo'n fietsplan kennen wij hier ook niet. Belgie kan op dat vlak nog iets bijleren van jullie
30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq