Het grote elektrischefietsentopic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 43 ... 102 Laatste
Acties:
  • 790.874 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DHL
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 11-08-2023

DHL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DHL

DHL

En zeg jullie mening eens over deze band voor de cube die ik wil kopen: http://www.maxxis.com/catalog/tire-474-123-grifter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janemmers
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-12-2022
Batavus Razar is er helaas allen in een 25 km uitvoering. Valt dus af.
Vandaag wezen kijken naar de fietsen van Stevens. Specifiek naar Triton 45. De 2014 modellen zijn inderdaad 21,8 kg. De 2015 modellen zijn 22,4 kilo. Beide inclusief accu. Voor mij zou een 2014 model meer dan goed genoeg zijn. Helaas niet meer leverbaar daar. Wellicht dat een lokale fietsenmaker er nog eentje heeft staan. Ik houd me aanbevolen.

Jan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mguzz
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:57

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gert02
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17-06-2022
janemmers schreef op zondag 05 april 2015 @ 02:23:
Snelle E bike onder de 20 kilo (met accu eraf). Ik heb zelf al gegoogeld. Ik zag een Stevens E Triton 45 (= 21,8 kilo, weet niet met of zonder accu). Kan iemand mij vertellen of dit gewicht incl of excl. accu is.
Andere ideeën zijn van harte welkom
21 zonder en 23,5 met accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JellBro
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22-05 08:39
Dit al meegekregen ?

http://www.fietsberaad.nl...iets,+zonder+uitzondering

Over ontmoedigingsbeleid gesproken...
Experts ? Studie ? Beunhazen en onkunde zullen ze bedoelen.

Wie lijkt het hier een goed idee om met de fiets op de rijbaan te gaan rijden. Vrijwilligers ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Printkop
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-07 17:14
Ja, dat is de tegenkant van harder willen fietsen. Lijkt me een mooie keuze voor iedereen: of met een ebike tot 25 km op het fietspad of van het fietspad af als je sneller wilt dan dat. Aan de berijder de keuze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-07 15:15
JellBro schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 10:05:
Dit al meegekregen ?

Wie lijkt het hier een goed idee om met de fiets op de rijbaan te gaan rijden. Vrijwilligers ?
Geen probleem. Zonder het zweet uit je lijf te fietsen 30km/h gaan rijden midden op de rijstrook waar de rest 50 wil. Net als de politie op de A12 vorige week. Wordt 't punt vanzelf duidelijk. (of je wordt van je sokken gereden).

Zolang het fabeltje van "met gemak 45km/h op een s-pedelec" niet de kop ingedrukt wordt, worden sowieso verkeerde beslissingen gemaakt. Ik denk dat t gros van de s-pedelec's zo tussen de 28 en 32km/h zal gaan. Geen 40-45.

[ Voor 13% gewijzigd door PROnline op 07-04-2015 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14-07 16:32
JellBro schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 10:05:
Dit al meegekregen ?

Ik viel zowat van mijn stoel van het lachen. Men wil maar niet inzien dat een gemiddelde speed-pedelec wel 45 km/u KAN maar dat de gemiddelde snelheid rond de 30 a 35 km/u zal gaan liggen. Laat diegene die constant 45 km/u fietst zich nu maar hier melden.

Als je ergens de ballen verstand van hebt moet je aan experts vragen wat hun mening is en niet een of ander Fietsberaad wat nog een denkwijze uit de vorige eeuw heeft.

Maar nog even wat verheldering voor deze mensen:
- Een Speed Pedelec heeft heel wat minder acceleratievermogen als een scooter of brommer.
- Een Speed Pedelec gaat grofweg net zo hard als een racefiets. Zeker niet 45 km/u constant.
- Alle brommers / snorscooters rijden structureel harder dan toegestaan, dus vandaar dat er relatief weinig incidenten zijn met brommers op de rijbaan omdat ze het overige autoverkeer niet echt ophouden.

Als ik over een x aantal jaar mijn Merida afgetrapt heb komt er ook een Speed Pedelec voor mijn woon-werkverkeer. En ik kan nu alvast garanderen dat ik never op de openbare weg ga rijden daarmee maar me gewoon aanpas en op het fietspad blijf rijden. Ik ben niet suicidaal en heb ook geen zin om automobilisten te hinderen met mijn lagere snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-07 11:17

Pathogen

Shoop Da Whoop

Ach, in mijn ogen is de 45km/h limiet ook voor bromfietsen de grootst mogelijke onzin. Niks zo irritant als net geen 50 kunnen rijden binnen de bebouwde kom, omdat er een scooter voor je zit die dat niet mag, maar wel daar moet rijden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06:55

vhal

ಠ_ಠ

De meeste brommers die ik anders zie halen mij vrolijk in met > 60km/h... :/

Maar ja, goed idee, speed-pedelecs op de rijbaan! :/ Dat de wielrenners mogen volgen :7

;)

[ Voor 39% gewijzigd door vhal op 07-04-2015 12:57 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14-07 16:52
Noppesnada schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 15:44:
Met betrekking tot een eventuele accu revisie voor mijn Union fiets (Tranz-x systeem met accu type JD-PST Li-Polymer 24v 10AH 240 WH)

Iemand die goede ervaringen heeft (of juist niet) met Miton uit Utrecht ?

Voor € 285 worden de cellen uit mijn accu vervangen en de lader gecontroleerd. De accu gaat dan van 10 Ah naar 13 Ah met Samsung cellen.

2 andere revisiebedrijven zitten op € 340 en € 385 voor dezelfde revisie.

Als iemand nog een goede tip heeft (omgeving Tilburg) houd ik me aanbevolen.
Ok, vandaag even mijn accu naar Miton gebracht. Ik moest er rekening mee houden dat het 4 weken kon duren omdat het enorm druk was. Zag er inderdaad "bedrijvig" uit.

Ze gingen eerst de accu en lader controleren omdat het bij dit type accu vaak voor kwam dat er alleen maar gecalibreerd hoefde te worden (wat dan weer alleen de Halfords kan).

Ik denk zelf echter dat de accu wel degelijk aan zijn einde is.

Wordt vervolgd !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JellBro
Ik kan er niet om lachen.[ speed pedelec beslissing]

Nu moet ik een berg meer centen betalen vanwege verzekering e.d.
Dat kon eerst bij de ENRA high speed verzekering redelijk voordelig [WA + casco ed]
[ Mijn terugverdienmodel is compleet naar de haaien ]

Resultaat van deze beslissing:
- kosten enorm omhoog [van Euro 155,=/jr naar Euro 480,=/jr]
- veiligheid hoef ik niet uit te leggen: met fiets op rijbaan.

Ook mooi : wèl typeren als bromfiets, niet helm per sé verplichten,
hoe consequent ben je dan bezig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

JellBro schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 13:38:
Ik kan er niet om lachen.[ speed pedelec beslissing]

Nu moet ik een berg meer centen betalen vanwege verzekering e.d.
Dat kon eerst bij de ENRA high speed verzekering redelijk voordelig [WA + casco ed]
[ Mijn terugverdienmodel is compleet naar de haaien ]

Resultaat van deze beslissing:
- veiligheid hoef ik niet uit te leggen: met fiets op rijbaan.

Dat is net zo inconsequent als een blauw plaatje, maar wel harder dan 25km/h mogen.

Het klopt gewoon niet dat men probeert voertuigen met trapondersteuning te typeren volgens een systeem voor voertuigen die puur motorisch aangedreven worden.

Overigens brom ik inderdaad ook iets sneller dan 50, maar auto's inhalen vind ik 9/10 keer bloedlink.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980

:F 8)7

Crap, dat had ik ff gemist.... Daar gaan mijn Speed Pedelec ideeën.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mguzz
Vlassie1980 schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 13:41:
[...]

:F 8)7

Crap, dat had ik ff gemist.... Daar gaan mijn Speed Pedelec ideeën.
Zo'n speed pedelec verzekering is natuurlijk geldklopperij, ik heb de mijne bij 2 maatschappijen ondergebracht, WA kost mij € 50,- p/j en een doorlopende fietsverzekering € 70,- p/j incl. schade diefstal en rechtsbijstand.
De WA kostte mij uiteindelijk €13,- omdat ik nog 75% no-claim had op mijn motor die ik heb verkocht en tot mijn verbazing kon ik die overhevelen naar mijn (snor)fiets
En dat op een fiets van ruim € 3000,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JellBro
Ik wist niet dat dat kon, die verzekeringen splitsen.
Maar misschien wel interessant. Afhankelijk waar de ENRA misschien nog mee komt.

Ik zat al te denken om gewoon WA te verzekeren en als hij gejat wordt, stap ik weer
in de auto en neem het verlies. Of ik verkoop hem, maar ja , wie wil er dan nog een, hè.

Van win - win , naar puur verlies situatie door bekrompen denken.

win win : conditie beter + centjes besparen
puur verlies : brandstofkosten besparing x2 wegtikken naar extra verzekeringskosten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
JellBro schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 15:26:
Ik wist niet dat dat kon, die verzekeringen splitsen.
Maar misschien wel interessant. Afhankelijk waar de ENRA misschien nog mee komt.

Ik zat al te denken om gewoon WA te verzekeren en als hij gejat wordt, stap ik weer
in de auto en neem het verlies. Of ik verkoop hem, maar ja , wie wil er dan nog een, hè.

Van win - win , naar puur verlies situatie door bekrompen denken.

win win : conditie beter + centjes besparen
puur verlies : brandstofkosten besparing x2 wegtikken naar extra verzekeringskosten
Ik kan me gewoon niet voorstellen dat die verzekeringskosten zo hoog uitvallen. Hoe gaan al die mensen die nu al een Speed Pedelec hebben hierop reageren dan? Van de een op de andere dag (1-1-2017) mag je opeens het drievoudige aan verzekering aftikken. 8)7

Hoe lossen ze dit in Duitsland op dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Ik vermoed dat verzekeringsmaatschappijen hier nog wel op in gaan spelen voordat het zover is, maar of dat echt gebeurt is natuurlijk afwachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JellBro
Nou, ik ben er dus nu op aan het reageren...

In plaats van Euro 300,= brandstofbesparing , krijg ik 150,= extra kosten,
als een lijn wordt getrokken met een brommer [ 12 x 40,=/mnd aan verzekeringkosten]

Het idee van het splitsen van WA en diefstal verzekering zal tegen die tijd niet werken lijkt me:
WA voor brommer
Diefstal / schade voor fiets

Zoals het er staat, wordt het ding getypeerd als bromfiets. Al vanaf nu.

Ik vermoed dat verzekering maatschappijen dit zelf hebben voorgesteld, juist vanwege de extra inkomsten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperpanter2
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14-07 00:23
We weten toch helemaal nog niet wat de verzekeringskosten zullen zijn? Ze zullen toch wel andere prijzen gaan hanteren lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperpanter2

Volgens mij staat er juist *wel* dat de helm verplicht wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mguzz
Vlassie1980 schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 15:39:
[...]

Ik kan me gewoon niet voorstellen dat die verzekeringskosten zo hoog uitvallen. Hoe gaan al die mensen die nu al een Speed Pedelec hebben hierop reageren dan? Van de een op de andere dag (1-1-2017) mag je opeens het drievoudige aan verzekering aftikken. 8)7

Hoe lossen ze dit in Duitsland op dan?
Je blijft je hier maar over verbazen terwijl je niet reageert op mijn verhaal, tja dan houdt het in mijn geval hier op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-07 19:16
Ik ga ervan uit dat het om een goedgekeurde brommerhelm gaat ;)

Jaja, verassend dat een VVDer (Liberalen pur sang) een alternatief voor de benzineslurper kapot gaat reguleren... want waarom zou je mensen die auto uitjagen? Olie gaat niet op, milieu is geen issue en je moet toch je vrinden uit de "industrie" tegemoetkomen.

Serieus, crimineel slecht mileu en verkeer beleid, maar ja, we stemmen en masse VVD.

[ Voor 73% gewijzigd door roffeltjes op 07-04-2015 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 637061

PROnline schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 11:21:
[...]

Geen probleem. Zonder het zweet uit je lijf te fietsen 30km/h gaan rijden midden op de rijstrook waar de rest 50 wil. Net als de politie op de A12 vorige week. Wordt 't punt vanzelf duidelijk. (of je wordt van je sokken gereden).

Zolang het fabeltje van "met gemak 45km/h op een s-pedelec" niet de kop ingedrukt wordt, worden sowieso verkeerde beslissingen gemaakt. Ik denk dat t gros van de s-pedelec's zo tussen de 28 en 32km/h zal gaan. Geen 40-45.
mijn smart ebike http://blog.mercedes-benz...uploads/2048_SMART_03.jpg is geen s-pedelec en haalt 40-42 en als ik echt hard trap red ik de 50+ echte km/h met zijn bionx aandrijving zonder ristrictie's. ik rij menig snorfietsen eruit. ;w

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 637061 op 07-04-2015 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

JellBro schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 16:03:
Nou, ik ben er dus nu op aan het reageren...

In plaats van Euro 300,= brandstofbesparing , krijg ik 150,= extra kosten,
als een lijn wordt getrokken met een brommer [ 12 x 40,=/mnd aan verzekeringkosten]

Het idee van het splitsen van WA en diefstal verzekering zal tegen die tijd niet werken lijkt me:
WA voor brommer
Diefstal / schade voor fiets

Zoals het er staat, wordt het ding getypeerd als bromfiets. Al vanaf nu.

Ik vermoed dat verzekering maatschappijen dit zelf hebben voorgesteld, juist vanwege de extra inkomsten.
de verzekeringsmaatschappijen lopen geld mis door elektrische fietsen linksom of rechtsom moet dat teruggeharkt gaan worden. dus moeten ze wat verzinnen.
het is ook te begrijpen een beetje elektrische fiets is superieur aan een snorfiets. ik zelf ben gestopt met het rijden van een yamaha tzr waar ik 130 euro per maand kon aftikken aan all-risk verzekering aan het begin, deze superlichte motorfiets 80kmh/r(zoals de duitsers hem zien) die in nederland als brommer langs de toonbank gaat zal minder snel worden verkocht dan een verzekeringsvrije tweewieler die nog best een beetje vaart heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gert02
Ik viel zowat van mijn stoel van het lachen. Men wil maar niet inzien dat een gemiddelde speed-pedelec wel 45 km/u KAN maar dat de gemiddelde snelheid rond de 30 a 35 km/u zal gaan liggen.
Precies. Ik denk ook niet dat ze dit goed krijgen. Misschien door gewoon alle electrische fietsten kentekenplichtig te maken, net zoals auto's, brommers, etc.

Niemand (bijna niemand dan) ziet aan de buitenkant dat je te maken hebt met een speed bike. Dus je kan de kenmerken eraf halen en als normale fiets gaan rijden. Of een 25 km/h fiets opvoeren, komt allemaal op hetzelfde neer.

Ook ik ga echt niet op de rijbaan fietsen, dat is vragen om moeilijkheden. Die helm dat is wel een goeie, eigenlijk zou ik die standaard op moeten doen, maar goed, meestal fietsen we ergens tussen 25 - 30 km/h en dan doe je dat (nog) niet. Bovendien, met die helm val je weer meer op. Krijg je misschien weer vervelende vragen waarom je op het fietspad fietst. Als je dan uitlegt dat je een speed bike hebt, dan krijg je weer op je lazer omdat je dan op de rijbaan had moeten fietsen. Niet opvallen dus!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Pathogen schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 13:40:
[...]

Overigens brom ik inderdaad ook iets sneller dan 50, maar auto's inhalen vind ik 9/10 keer bloedlink.
ik haalde auto's altijd in op het naast gelegen fietspad(zoals je vaak ziet bij N wegen 80) wat dacht je daarvan. zag je de inzittende kijken van :/
Gert02 schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 20:34:
[...]
Of een 25 km/h fiets opvoeren, komt allemaal op hetzelfde neer.
het woord opvoeren klopt niet helemaal meestal breng je hem terug naar fabrieksontwerp(begrenzingen foetsie laten doen) oftewel de echte constructiesnelheid en niet de So called wettelijk opgelegde constructiesnelheid. zo mogen veel fietsen(dezelfde) 32km/h in canada verkocht worden en 25km/h in eu landen.

[ Voor 41% gewijzigd door Anoniem: 637061 op 07-04-2015 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DHL schreef op maandag 06 april 2015 @ 19:30:
En zeg jullie mening eens over deze band voor de cube die ik wil kopen: http://www.maxxis.com/catalog/tire-474-123-grifter
ik zelf heb de Continental Ecocontact plus fabrieksaf een bandje van rond de 30 euro per stuk. Mochten deze ooit op zijn dan neem ik schwalbe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janemmers
Als je al het bovenstaande leest over de veranderde wetgeving wordt je niet vrolijker. eerst maar eens afwachten wat er nu gaat gebeuren op 1-1--2017 en hoe bv verzekeringsmaatschappijen gaan reageren.
Ik zelf zit er ook aan te denken om alle kenmerken van de HS pedelec te verwijderen en dan mooi met een vaartje van 30 te fietsen tussen de andere fietsen en e-bikes. Natuurlijk sluit ik wel een WA verzekering af. Als het al ontdekt wordt en je wordt aangehouden kun je wel een aardige bekeuring ontvangen
- Geen kentekenplaat voeren
- Geen spiegel
- Geen helm
- niet op de rijbaan rijden

Ik weet niet precies de bedragen. Wellicht dat iemand anders die weet

Jan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janemmers
Wie heeft de verplichte inklapbare standaard van zijn HS pedelec vervangen. Ik ben wel van plan om dit meteen te doen. Als iemand je fiets een klein beetje aanraakt (bv in een fietenstalling. Klapt meteen de standaard in en ligt je dure fiets op de grond. Die gaat er dus meteen af bij mij. Wie bedenkt zoiets??

Jan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anwo
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11-02 12:52
janemmers schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 23:34:
Wie heeft de verplichte inklapbare standaard van zijn HS pedelec vervangen. Ik ben wel van plan om dit meteen te doen. Als iemand je fiets een klein beetje aanraakt (bv in een fietenstalling. Klapt meteen de standaard in en ligt je dure fiets op de grond. Die gaat er dus meteen af bij mij. Wie bedenkt zoiets??
Ik heb die inklapper vervangen door deze
"www.12gobiking.nl/p/focus-esge-pletscher-18-mm-standaard-26-28-"
en bevalt zeer goed.
edit, krijg link niet goed maar is pletcher esge zoom.

[ Voor 4% gewijzigd door Anwo op 08-04-2015 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gert02
janemmers schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 23:34:
Ik heb al eens begrepen dat deze verplicht zou zijn in Duitsland in combinatie met een HS pedelec! Maar of dat waar is, weet ik niet.
Ik stoor me er in ieder geval niet aan, sterker nog, het went erg snel. Als ik eens op mijn oude hijgijzer weg ben, dan moet ik er gewoon extra aan denken om de standaard in te klappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JellBro
Wat is het nut van het automatisch inklappen, vraag ik mij dan af.

Luxe ?
Veiligheid ? [ Wat is er anders bij deze fiets dan vergeleken met andere fiets ]

Als je hem ergens stalt en hij krijgt een duwtje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DHL

DHL

verkeerd...

[ Voor 87% gewijzigd door DHL op 09-04-2015 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperpanter2
Anoniem: 637061 schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 19:55:
[...]

mijn smart ebike http://blog.mercedes-benz...uploads/2048_SMART_03.jpg is geen s-pedelec en haalt 40-42 en als ik echt hard trap red ik de 50+ echte km/h met zijn bionx aandrijving zonder ristrictie's. ik rij menig snorfietsen eruit. ;w
Het mag dan geen s-pedelect zijn legaal is het ook niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walker78
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14-09-2023
Even een vraag over m'n nieuwe ombouwset: vandaag heb ik daar een eerste tochtje mee gemaakt. Qua ondersteuning kun je kiezen uit 5 standen, van eco tot boost, die uiteraard oplopen in de mate van ondersteuning. Meestal fiets ik zo tegen de 25 km/u en kwam er zo tot mijn verbazing achter dat stand 3 ('tour' heet die) bij die snelheid helemaal niet werkte. Als ik 'm dan op stand 4 ('power') zette kreeg ik opeens een duw in de rug en ging de fiets in feite weer te snel in verhouding tot de inspanning die ik wilde leveren; ik wilde gewoon relaxed met een klein beetje ondersteuning verder fietsen. Als ik onder de 18 à 19 km/u reed deed die stand 3 het weer wel, kwam ik daar boven dan hield hij er gewoon mee op.

Bedrijf gebeld en de medewerker daar liet me weten dat een bepaalde ondersteuning gekoppeld is aan een bepaalde snelheid, kom je daarboven dan moet je automatisch een hogere ondersteuningsstand gebruiken. Dus als je harder gaat dan b.v. 10km/u valt stand 2 weg en moét je stand 3 inschakelen, als je harder gaat dan 18 km/u doet stand 3 het niet meer en moet je stand 4 inschakelen. Is dit normaal??? Bij m'n vorige e-bike was dat helemaal niet zo en ik vind het ook volslagen bizar: vaak wil ik juist een kléin beetje ondersteuning bij een aardige snelheid, hangt helemaal af van allerlei factoren, zoals wind, conditie enz. Zoals het nu is ben ik verplicht bij 25km/u een hoge ondersteuning te gebruiken; die wil ik helemaal niet en bovendien is de accu veel eerder leeg dan nodig. Wat is jullie mening/ervaring hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Dit gedrag zie je meer bij rotatiesensoren, bij trapkrachtsensoren gaat het vaak wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
Volkskrant wordt wakker, een nieuws artikel over de nieuwe regelgeving.

Wat een dwaas idee.... een motorhelm op een S-Pedelec. |:(

Nee, er komt "misschien, wellicht in de toekomst, ooit) een alternatief... een helm van 800 gram(3-4x zo zwaar dan een race-helm)! Nee, dat is echt een veertje op je hoofd. Ik heb nu al medelijden met de wielertoeristen, want als een staatssecretaris erachter komt dat die net zo hard en harder kunnen moeten die ook maar zo'n licht helmpje op hun koksnoot.

Maar goed, alternatieven voor benzineslurpers moeten vooral niet worden gepromoot. Stel je voor dat de marktwerking de fiets aantrekkelijk maakt... dan is het tijd voor "liberale" maatregelen. |:(

[ Voor 16% gewijzigd door roffeltjes op 10-04-2015 08:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
http://www.volkskrant.nl/...ektrische-fiets~a3947815/
Helmplicht bij supersnelle elektrische fiets

Minister Melanie Schultz heeft zich niet populair gemaakt bij leveranciers van de elektrische hogesnelheidsfiets, die snelheden tot 45 kilometer per uur kunnen halen. Gebruikers van dit model moeten vanaf 2017 een motorhelm dragen, zo besloot dinsdag haar ministerie. Veel te zwaar, zeggen boze leveranciers.

Door: Nadia Ezzeroili 10 april 2015, 02:00 32
In tegenstelling tot een snorfiets vergt een elektrische hogesnelheidsfiets trapkracht. 'Belachelijk' besluit dus, volgens Odette Oostindiën van leverancier QicQ. 'Je bent in beweging. Een motorfietshelm ventileert niet goed. Geen gebruiker zal deze nieuwe regel nuttig vinden.'

© ANP
Fietsers gaan echt geen motorhelm dragen. Dit gaat niet werken

Woordvoerder Fietsersbond
Jelle Visser van leverancier Riese & Müller vreest ook dat de motorhelmplicht dit type elektrische fiets onaantrekkelijk maakt voor consumenten. Zorgelijk, vindt hij. Volgens Visser wordt de fiets voornamelijk gebruikt voor woon- en werkverkeer. 'Zij halen duizenden auto's van de weg. Een helmplicht staat deze ontwikkeling in de weg.'

Motorhelm
Innovatie mogelijk maken, maar op een veilige manier. Dat was de afweging, zegt een woordvoerder van het ministerie. Hij voorziet geen problemen door het besluit. 'Er is al een aangepaste helm in ontwikkeling die waarschijnlijk deze zomer op de markt komt. Weegt ongeveer 800 gram en is beter geventileerd.'

'Eerst maar eens zien', laat een woordvoerder van de Fietsersbond weten. Hij vindt het verstandig om een helm te dragen bij snelheden boven de 25 kilometer per uur, maar vraagt zich af waarom een gewone fietshelm niet voldoende is. 'Fietsers gaan echt geen motorhelm dragen. Dit gaat niet werken.'
:')

Een Speed Pedelec is in snelheid te vergelijken met een racefiets. Zullen we dan bij de racefietsers ook gelijk maar even deze idiote regel doorvoeren?
Stelletje dinosauriërs daar, regels doorvoeren terwijl ze niet eens weten waar ze het over hebben.

Morgen naar het elektrischefietsen event in Amersfoort. Gelijk maar even babbelen daar met de mensen die speed pedelecs promoten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Omdat het zo'n stompzinnig idee is, hier een stompzinnig plaatje omdat ik mij even verveelde

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/mkXLuKq9kG5kkqLOq1FZX6im/full.jpg

;(

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
vhal schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 10:58:
Omdat het zo'n stompzinnig idee is, hier een stompzinnig plaatje omdat ik mij even verveelde

[afbeelding]

;(
Ze zien me aankomen op het werk :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Volgende stap zijn de richtingaanwijzers?

Overigens heb ik nog niks gehoord van mijn Merida. Ik had gisteren gebeld met 12GoBiking en ze wisten eigenlijk gelijk dat ik voor de Merida belde :X Apart, het is echt niet zo dat ik ze dagelijks stalk O-)

[ Voor 72% gewijzigd door vhal op 10-04-2015 11:23 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
vhal schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 11:19:
Volgende stap zijn de richtingaanwijzers?

Overigens heb ik nog niks gehoord van mijn Merida. Ik had gisteren gebeld met 12GoBiking en ze wisten eigenlijk gelijk dat ik voor de Merida belde :X Apart, het is echt niet zo dat ik ze dagelijks stalk O-)

U vraagt, wij draaien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Vlassie1980 schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 09:25:
http://www.volkskrant.nl/...ektrische-fiets~a3947815/

[...]

:')

Een Speed Pedelec is in snelheid te vergelijken met een racefiets. Zullen we dan bij de racefietsers ook gelijk maar even deze idiote regel doorvoeren?
Stelletje dinosauriërs daar, regels doorvoeren terwijl ze niet eens weten waar ze het over hebben.
Ze krijgen het voor elkaar om iets simpels weer ambtelijk om zeep te helpen....

Een fietshelm is begrijpelijk, een iets duurdere verzekering ook, maar wie is hier nu bij gebaat? Hoe lang zal het duren voor we ook wegenbelasting gaan betalen? Stimuleer juist met laagdrempeligheid de acceptatie van een veel schoner en gezonder alternatief voor de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Ach, als brommeraar mag je ook met zo'n fluttig jet-helmpje op rijden. Dat gaat je kinnebak en je gezicht echt niet beschermen als je een goeie smakkert maakt!

De huidige wetgeving voldoet in mijn ogen geheel niet, voor alle voertuigen, maar vooral zodra constructiesnelheid erbij komt kijken klopt er echt geen zak meer van.

Een auto die 220km/h KAN rijden is ook niet illegaal, waarom dan een (brom)fiets wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperpanter2
Walker78 schreef op donderdag 09 april 2015 @ 21:03:
Even een vraag over m'n nieuwe ombouwset: vandaag heb ik daar een eerste tochtje mee gemaakt. Qua ondersteuning kun je kiezen uit 5 standen, van eco tot boost, die uiteraard oplopen in de mate van ondersteuning. Meestal fiets ik zo tegen de 25 km/u en kwam er zo tot mijn verbazing achter dat stand 3 ('tour' heet die) bij die snelheid helemaal niet werkte. Als ik 'm dan op stand 4 ('power') zette kreeg ik opeens een duw in de rug en ging de fiets in feite weer te snel in verhouding tot de inspanning die ik wilde leveren; ik wilde gewoon relaxed met een klein beetje ondersteuning verder fietsen. Als ik onder de 18 à 19 km/u reed deed die stand 3 het weer wel, kwam ik daar boven dan hield hij er gewoon mee op.

Bedrijf gebeld en de medewerker daar liet me weten dat een bepaalde ondersteuning gekoppeld is aan een bepaalde snelheid, kom je daarboven dan moet je automatisch een hogere ondersteuningsstand gebruiken. Dus als je harder gaat dan b.v. 10km/u valt stand 2 weg en moét je stand 3 inschakelen, als je harder gaat dan 18 km/u doet stand 3 het niet meer en moet je stand 4 inschakelen. Is dit normaal??? Bij m'n vorige e-bike was dat helemaal niet zo en ik vind het ook volslagen bizar: vaak wil ik juist een kléin beetje ondersteuning bij een aardige snelheid, hangt helemaal af van allerlei factoren, zoals wind, conditie enz. Zoals het nu is ben ik verplicht bij 25km/u een hoge ondersteuning te gebruiken; die wil ik helemaal niet en bovendien is de accu veel eerder leeg dan nodig. Wat is jullie mening/ervaring hierover?
Dit is bij mijn ombouwset ook en volgens mij bij bijna alle ombouwsets van nederlandse verkopers.

Je ziet wel steeds meer controllers die werken in "current" mode i.p.v "speed" mode.
In current mode bepaalt je gekozen stand direct de geleverde ondersteuning, los van de snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-06 22:24

MrSleeves

You'll thank me later.

Pathogen schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 12:10:
Ach, als brommeraar motorrijder mag je ook met zo'n fluttig jet-helmpje op rijden. Dat gaat je kinnebak en je gezicht echt niet beschermen als je een goeie smakkert maakt!
ftfy. :)

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperpanter2
vhal schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 10:58:

[afbeelding]

;(
Inderdaad, volgens mij staat het zadel te laag ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperpanter2
Alles wat milieuvriendelijk is wordt afgeremd. Goedkope zonnepanelen uit China? Nee die willen we niet, we willen dat ze duurder zijn, dus een mooie importheffing.

Ik moet eerst nog zien wat de regels voor de ebikes worden. Stel al worden ze strenger, wie gaat het controleren? De politie controleert nu al amper op snorfietsen/snorscooters.
Ebike zijn nog lastiger te controleren, dan moet zo'n dikke agent namelijk zelf gaan trappen om te kijken hoe hard "hij" kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Controle zal waarschijnlijk gaan op het vermogen dat de motor kan leveren. Als dat een type is van 250, 500 of meer Watt zal een eventuele boete daar op worden bepaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperpanter2
MrSleeves schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 12:48:
Controle zal waarschijnlijk gaan op het vermogen dat de motor kan leveren. Als dat een type is van 250, 500 of meer Watt zal een eventuele boete daar op worden bepaald.
Puur op basis van de sticker die er op zit? Lijkt me niet, brommers gaan ook op de rollerbank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Maar dat gaat niet bij een meetrapfiets. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

MrSleeves schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 16:20:
Misschien krijg je daar wel een rollenbank voor die de trappers aanstuurt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperpanter2
MrSleeves schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 16:20:
Dat was precies mijn punt. Gewoon beetje normaal rijden en de kans is klein dat je gepakt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Opperpanter2 schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 21:21:
[...]

Dat was precies mijn punt. Gewoon beetje normaal rijden en de kans is klein dat je gepakt wordt.
Tenzij ze gewoon alle scooters én elektrische fietsen controleren. Hier is dat soms ook: hoe netjes je ook rijdt: iedereen op de rollerbank.
Maar goed, meeste fietsers hebben ook netjes licht (ook door controle).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DHL

DHL

Ze gaan gewoon goed getrainde agenten gebruiken en de rollerbank voor brommers gebruiken. Die agent moet zich dan de longen uit het lijf pedalleren en de snelheid die hij haalt is dan je topsnelheid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
Roamor schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 12:04:
[...]Ze krijgen het voor elkaar om iets simpels weer ambtelijk om zeep te helpen...
Niks ambtelijks. Dit riekt naar de VVD die luistert naar de toet-toet lobby. Het is objectief klip en klaar dat de VVD traditioneel de meest fiets-onvriendelijke partij is in Nederland.

Wat echt walgelijk is omdat juist de marktwerking fietsen aantrekkelijk maakt, maar dat telt blijkbaar niet voor de liberalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walker78
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14-09-2023
neographikal schreef op donderdag 09 april 2015 @ 23:45:
Dit gedrag zie je meer bij rotatiesensoren, bij trapkrachtsensoren gaat het vaak wel goed.
Het rare is, ik heb 3 jaar op een omgebouwde Gazelle gereden met zo'n rotatiesensor en nooit iets gemerkt van die ondersteuning in relatie tot de snelheid: ik kon gewoon tot 25km/u rijden en daar dan meer of minder ondersteuning voor kiezen, al naar gelang de situatie. Op m'n nieuwe fiets houdt een bepaalde geringe ondersteuning gewoon op als ik b.v. sneller dan 15km/u fiets; wil ik sneller dan moet ik ook meer ondersteuning inschakelen. Dat dat inherent is aan het principe van de rotatiesensor snap ik maar toch ga ik binnenkort eens op m'n ouwe ombouwfiets rijden om te zien of m'n herinnering me niet in de luren legt. Zou het kunnen zijn dat het oudere systeem minder 'kritisch' afgesteld was en daardoor meer speelruimte toeliet?
Opperpanter2 schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 12:18:
[...]

Dit is bij mijn ombouwset ook en volgens mij bij bijna alle ombouwsets van nederlandse verkopers.

Je ziet wel steeds meer controllers die werken in "current" mode i.p.v "speed" mode.
In current mode bepaalt je gekozen stand direct de geleverde ondersteuning, los van de snelheid.
Dat zou wat mij betreft een welkome ontwikkeling zijn; ik vind het raar dat je gedwongen wordt meer ondersteuning in te schakelen als je harder wilt fietsen, nuchter bezien is die relatie er toch helemaal niet! Hoe dan ook, de 5 standen waarmee ik op m'n nieuwe ombouwfiets de ondersteuning kon kiezen zijn vervangen door 9 standen waardoor een en ander toch wat gelijkmatiger aanvoelt, en ook al blijft het principe gelijk, het functioneert nu toch een stuk acceptabeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-02-2022

racinfo

E-MTB

Opperpanter2 schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 12:18:
[...]
Bij die van mij ook, alleen is het niet zo dat je in de 3 standen die ik heb wordt tegengewerkt wanneer je bijv. in stand 2 full op de trappers gaat staan en toch 26 km/h haalt terwijl je zonder trappen krap de 21 haalt.

Wel is het zo dat ook de rotatiesnelheid (versnellingen) van het trapwerk van invloed is op de standen 1-2 en 3, rij je in een hoge versnelling (snel trappen) dan behaal je, zonder krachtig te trappen) gemakkelijk in stand 2 de 22 km/h; daarentegen in een lage versnelling (langzaam, niet krachtig) trappen haal je rond de 17 km/h. Bij meefietsen in een groep fietsers, wel of niet met e-bikes erin rijdt dit ideaal omdat je dan, ondanks de 3 standen toch lekker meekunt met de rest zonder steeds te moeten afremmen of juist gas geven.

Edit/
Hierbij opgemerkt dat de huidige gebruikte controller van 3 a 4 jaar geleden is; bij een nieuwer type (1 jaar oud) is dit (helaas) anders, met die nieuwe wordt je namelijk wel afgeremd wanneer je sneller wilt. Voor mij was dat ook de reden om met de oude controller op de nieuwe ombouwset te blijven rijden.

[ Voor 12% gewijzigd door racinfo op 11-04-2015 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-07 22:24
Mijn controller heeft inderdaad een aantal standen, en bij elk stapje hoger blijft de ondersteuning meehelpen tot een hogere snelheid.
Dat signaal haalt hij overigens uit de motor. De rotatiesensor op de trapas is alleen een serieschakeling met de remonderbrekers om te kijken of je wel trapt.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

vhal schreef op maandag 06 april 2015 @ 08:11:
[...]

Die is lang uit de running geweest....

Week 15, hopelijk goed nieuws voor mij :+
aaaaand......nope! ;(

Nu weer week 16. Schijnbaar levert Merida fietsen maar mondjesmaat uit aldus 12gobiking. Over die zaak gesproken, ze mogen wel iets meer doen qua communicatie. Het hoeft niet zoals Coolbue - we pakken het nu in, we doen nu dit, we doen nu dat- te zijn maar een simpel mailtje van 'joh, je fiets komt een week later' zou wel fijn zijn ipv zelf er achteraan te moeten bellen.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 655057

De leveringen worden steeds langer , de Zemo met Di2 schakeling stond voor Kw 18 , vorige week naar Kw 20 en nu onbekend .
Hercules met Di2 schakeling Kw 14 is nog niet binnen .Ik ben nu opzoek naar een alternatief . :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperpanter2
Update aangaande mijn bbs02.
Ik heb het maximale vermogen teruggeschroefd door de controller te limiter op 20A (standaard 25A).
Het duimgas is nu iets minder gevoelig. Topsnelheid is nog steeds 40km/u.
Lokaal heuveltje geprobeerd en kom nog makkelijk boven met ongeveer 600Watt vermogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperpanter2
roffeltjes schreef op maandag 30 maart 2015 @ 17:24:
* Een goede prof levert +/- 400 watt continue (wel met wat minder kilos), 1000 watt is een Cavendish in de sprint :+ Beetje overkill, zelfs voor een steile helling.
Kwam vandaag een calculator tegen voor benodigd vermogen.

Destijds was ik nog in de veronderstelling dat het ging om de muur van geraardsbergen a 19%.
Uitgaande van mijn eigen gewicht (95) + gewicht fiets (25) en 15 km/u kom je dan op een benodigd vermogen van 960Watt. Als je het rendement van een elektromotor meerekent, kom je nog hoger uit.

http://doefiets.nl/training/fietsen-in-de-bergen

Het is een versimpelde berekening, maar de orde grootte klopt.

Nu is dat 19% stukje maar erg kort, dus je kan wellicht rekenen met het gemiddelde percentage van 10%.
Je moet echter ook het verlies van de motor meerekenen, rendement bij die snelheid ongeveer 65%.

Dan kom je op zo'n 800Watt.

Wat je eigenlijk ook nog mee moet rekenen is dat je niet op een racefiets zit, maar op een toerfiets.
Niet op strak asfalt maar kasseien.
Een naafmotor motor mist ook nog het voordeel van de juiste versnelling kunnen kiezen.

Gezien het feit dat DHL een omweg kan nemen met een lager stijgingspercentage, heeft hij dit vermogen niet nodig. Voor mensen die wel een klimbeest willen, vergis je dan niet in het vermogen van de motor dat je nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DHL

DHL

Na veel wikken en wegen... Ga ik dinsdag bestellen:)
http://www.trekbikes.com/...ries/tm500_plus_nyon_blx/
Vind het knap, krachtig, niet zwaar en die nyon vind ik enorm prachtig. Levering begin mei. Graag jullie commentaren, niet zozeer over de geschiktheid voor mij, maar graag jullie ideeën wat jullie vinden van de fiets en bijhorend snufjes😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-07 15:15
Knappe fiets. Ik zou bijna jaloers worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperpanter2
DHL schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 19:24:
Na veel wikken en wegen... Ga ik dinsdag bestellen:)
http://www.trekbikes.com/...ries/tm500_plus_nyon_blx/
Vind het knap, krachtig, niet zwaar en die nyon vind ik enorm prachtig. Levering begin mei. Graag jullie commentaren, niet zozeer over de geschiktheid voor mij, maar graag jullie ideeën wat jullie vinden van de fiets en bijhorend snufjes😎
Mooie fiets. Vanwaar de keuze voor deze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
Weinig mis mee, wel wat dingen die me niet aanstaan, maar dat zijn (helaas) klachten die voor vrijwel elk merk gelden. Sowieso ben ik iemand die veel op zijn fiets laad, dus dat zal voor jou geen waarde hebben.

- Achterdrager met een plaatje naar de achterbrug ipv via twee stangen naar de achtervork. Dat is wellicht mooier, maar duidelijk minder stijf. Scheelt al snel 10kg draaggewicht. Algemene klacht!
- Geen mogelijkeid tot lowriders. Dat is alleen leuk als je veel mee wil nemen, 99% van de mensen mist het niet. Weer een algemene klacht. Alleen Batavus Razer en Gaastra/Idworkx kan ik verzinnen die het wel kunnen (zijn dan ook geen verende vorken). Er zullen er gerust meer zijn ;)
- Koplamp geintegreerd in vork. Een voorlamp moet eigenlijk zo hoog mogelijk zodat hij een betere hoek maakt. Deze zit echt te laag. Alleen spannend als je vaak door het donker gaat.
- Spaakpatroon is ok, maar zeker niet beter dan een traditionee wiel. Nadeel is dat niet elke FM dat kan repareren. Eigenlijk alleen spannend als je lange vakanties maakt.
- Zadel is knudde, maar dat reken ik zowel de FM als Trek niet aan. Je kan beter een fiets zonder zadel kopen en dan er een goed zadel op zetten wat bij je past.
- Voorkant is erg hoog. Alleen spannend als je uren wil fietsen (dan is meer voorover gebogen prettiger. Hangt ook van je rug af.

Pre: bidonnokken! Hulde!!!

Dus; hoewel hij voor mij direct afvalt is er weinig op af te dingen. Enige wat echt een functioneel nadeel is, is de plaatsing van de verlichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DHL

DHL

Ja, wat het laden betreft is dit zeker al niet van toepassing op mij.
Die koplamp, ik rij in de zomer soms eens laat bij goed zomerweer langs het jaagpad. Is pikkedonker daar. Ik heb daarom nog een BBS lamp die ik aan het stuur bevestig en samen met de gewone lamp heb ik dan echt wel een bak licht. Maar gebeurt bijzonder weinig eigenlijk.
Dat zadel had ik ook al bekeken, maar ik heb hier nog een vrij duur zadel van Bontrager liggen. Een mooi zwart leren met echt goede zit. Dus ook hier heb ik geluk, ik ga dat combineren met mijn geveerde zadelpen van suntour.
De hoge voorkant was ook zo bij mijn Batavus en is ideaal voor mij. Geen druk op schouders, armen en polsen. Dus ook geen pijn daar. Is misschien minder voor iemand die zijn stuur wil gebruiken om aan te trekken bij bergop, maar doe ik ook niet. Ik zit graag rechtop en had een beetje schrik in dit verband om die Cube 29er te kopen (alhoewel die er hipper uitzag vond ik). Heb nl al jaren lage rugpijn door slijtage op die wervels en ik kan mijn rug niet echt meer buigen. (Vannacht nog mogen ondervinden hoe goed mijn rug is, ben van de trap gevallen en die doet zeer:))
Die spaken, dat begrijp ik niet goed. Is dat iets speciaals en heeft dat een functie of is dit enkel esthtisch?
Waar ik echt verliefd op ben is die Nyon computer. Heb je dat even opgezocht? Da's het nieuwst van 't nieuwste en zou mettertijd steeds meer mogelijkheden krijgen. Is bvb zeer knap dat de berekening van de accu rekening houdt met het relief op de route door de gps. Ik hou nl wel van snufjes allerhande.
Was een meerprijs van 3oo Euro ongeveer, en in feite is dat wel goedkoop tov wat je ervoor krijgt.
Los hiervan, welke fiets is het beste afgemonteerd? Deze Trek of de Cube reaction pro hybrid hpa 29?

De keuze kwam nogal op een bizarre manier. Ik dacht dat Trek enkel Bionix deed. Toen ik vandaag voor de zoveelste keer belde naar de cube dealer met de vraag of die mtb nu nog niet binnen was, zei hij me dat Trek sneller leverbaar was. Hij maakte me een mooie prijs voor een Trek MTB aan de telefoon. Ben dan wat gaan snuisteren en kwam deze tegen. Heb hem dan weergebeld en gevraagd wanneer deze leverbaar ws en wat de nettoprijs was. Is beetje meer dan ik dacht uit te geven, maar is ook mijn enige hobby. Normaal koop je in de midlife een moto en heb je een minnares maar ik hou het netjes bij een ebike :)
Doet me plezier dat jullie de fiets eigenlijk unaniem goedkeuren en dat zelfs Roffeltjes enkel maar details als negatieve zaken ziet :) (niet kwaad bedoeld hee Roffeltje, maar jij bent kritisch he)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DHL

DHL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Gisteren met mijn pa naar het e-bike event van Elektrischefietsen.com in Amersfoort geweest. Hij wou ook wel eens een e-bike uitproberen en ik heb wat speed pedelecs aan de tand gevoeld.

Ben begonnen met de R&M Bluelabel Cruiser HS. Mooie fiets maar je moest echt stampen om boven de 35 uit te komen en vast te houden. Tweede keer dat ik niet te spreken ben over een Nuvinci naaf. Misschien is het op te lossen er andere tandwielen op te zetten.

Vervolgens de R&M Charger geprobeerd met derailleur, die ging een stuk beter vooruit en die kon ik makkelijk boven de 40 km/u houden. Ook nog de Victoria e-Spezial geprobeerd, wat minder spannend uiterlijk maar qua kracht vergelijkbaar met de Charger.

Ondanks dat een Sparta E-speed er niet uitziet die ook maar even op zijn staart getrapt, ging ook aardig vooruit maar bij een helling merk je echt dat hij heel wat minder koppel heeft.

Bij de Qwic stand nog een p-r d9s, een pedelec waarbij je ook een extra stand kunt unlocken waardoor hij tot 35 km/u ondersteuning geeft. Gek genoeg vond ik deze relatief goedkope fiets nog het beste rijden van de snellere modellen. 35 km/u is een lekkere kruissnelheid, en je kunt ook nog een dik accupakket van 735Wh erbij aanschaffen.

Als laatste nog even de demo Merida met Shimano Steps motor gereden, maar daar werd ik niet vrolijk van. Bij de 26 km/u breekt de ondersteuning heel abrupt af waardoor je een soort hik gedrag krijgt. De Bosch motoren bouwen dat veel subtieler af.

Al met al wel een leuke ervaring, je loopt naar een stand en vraagt of je de fiets mee kan pakken, rijdt een rondje van 1,5 km en levert hem weer in. Parcours was prettig en breed, het was vanwege het slechtere weer in de namiddag ook niet al te druk. Op een gegeven moment was ik de enige op de baan met een beetje regen en wind :P

Mocht je nog een keer fietsen op het oog hebben dan is zo'n event wel een aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Even een vreemde mindfart-vraagje: is het mogelijk om van een elektrische fiets een normale fiets te maken en een normale fiets om te bouwen tot een elektrische met de onderdelen van de oorspronkelijke elektrische fiets.

Uitleg: ik heb een elektrische fiets (Batavus Genova). Het frame hiervan vind ik niet stevig en/of wendbaar genoeg voor het extra gewicht en snelheid van een e-bike. Heel veel energie verloren door de nexus 7-naaf.

Ik heb ook een goede (oude) mountainbike.

Mijn idee is dus om de onderdelen (elektrische onderdelen, wielen, bagagedrager) van de batavus te demonteren en op de mountainbike te monteren. En daarna de wielen van de mountainbike op de batavus.

Is dit eigenlijk mogelijk? Of is alles bij een af-fabriek ebike zodanig geintegreerd dat dit onbegonnen werk is?

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_eye6
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-07 19:14
Afgelopen zaterdag naar een Ebike test event geweest in Geldrop van Hans Struijk fietsen. Leuk maar klein event met 6 grote fietsfabrikanten aanwezig (Giant, Sparta, Gazelle, Cortina, Riese&Muller, Koga, Flyer). Mij ervaringen wilde ik graag ff delen met jullie.

Hier gefietst met:

Gazelle C8 HM (Impulse); Impulse motor is zeer fijn in start van de ondersteuning als tijdens de rit met ondersteuning. Erg krachtige ondersteuning, vergelijkbaar of beter als Yamaha schat ik in. Schakelt prima, heuvel op ook prima en ondersteuning stopt geleidelijk bij 27km/u. Maakt minste geluid van alle middenmotoren (Bosch, Shimano, Yamaha).

Gazelle ?? (Bosch Classic); idem als Batavus Milano

Riese & Muller Bluelabel Cruiser HS (Bosch Performance); Beest van een fiets. Stoere fiets, brede banden en je zit wat voorover. Sportief model. Ondersteuning goed maar fiets loopt wel zwaar voor je gevoel. Nuvinci is en blijft wennen.

Sparta E-speed Nuvinci (Bosch Performance); Wat saai uiterlijk en die spiegel aan het handvat links is echt lachen. Enorme kentekenplaat erop. Motor levert redelijk krachtige ondersteuning, minder dan Yamaha en Impulse. Maakt wel veel herrie de Bosch motor in deze configuratie. Niet prettig, leek op brommer (mogelijk iets mis ??).

Sparta ION E-speed Nuvinci (ION); qua spiegel en kentekenplaat; zelfde opmerking als hierboven. Ondersteuning is prima, ook bergop. Heerlijk stil (letterlijk stil is de ION). 9 versnellingen met derailleur, versnellings hendeltjes vond ik wat 'cheap' en schakelde niet heel soepel en zuiver/direct. Qua ondersteuning een grote meevaller vond ik. Haalt ook makkelijk 35km/h. Nadeel: accu in framebuis, dus als je moet opladen op je werk kan dit problematisch zijn.

Cortina Ecomo Speed Luxe (Shimano); prima ondersteuning, motor bromt wel heel erg (meer als Bosch; verkoper zei minder als bosch ??) en ondersteuning breekt nogal abrupt af bij ca 26km/u. Wel gelijkmatige ondersteuning en schokt niet als ie weer oppakt (wat bij Bosch wel). Qua kracht iets sterker als Bosch. FIets vond ik er niet echt 'sportief' uitzien (ouderwets uiterlijk/kleuren).

Batavus Stream (Yamaha); krachtige motor, stevige fiets. Vormgeving is wat 'ouderwets' maar kracht van de motor is geweldig. Bergop prima en ook richting 27km per uur prima ondersteuning. Bouwt rustig af. Enige (in mijn ogen irritante) nadeel: fluitende motor (en mogelijk 7 versnellings naaf (meer verlies)).

Batavus Milano (Bosch classic); voor mij een te weinig krachtige motor. Ondersteuning dus redelijk en maakt toch een wat licht brommend geluid (minder dan Shimano). Redelijke fiets.

De Giant E-1 had ik al bij een FM mee gefietst. Zelfde ervaring als bij de Stream.

Koga niet getest en Flyer was er niet (zou er wel zijn).

Mijn top 2 uit deze beperkte test:
Gazelle C8 HM en Sparta ION E-speed
Kiezen tussen dichte kettingkast met middenmotor of derailler met achterwiel motor.
Voor woon-werkverkeer.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperpanter2
kmf schreef op maandag 13 april 2015 @ 08:46:
Even een vreemde mindfart-vraagje: is het mogelijk om van een elektrische fiets een normale fiets te maken en een normale fiets om te bouwen tot een elektrische met de onderdelen van de oorspronkelijke elektrische fiets.

Uitleg: ik heb een elektrische fiets (Batavus Genova). Het frame hiervan vind ik niet stevig en/of wendbaar genoeg voor het extra gewicht en snelheid van een e-bike. Heel veel energie verloren door de nexus 7-naaf.

Ik heb ook een goede (oude) mountainbike.

Mijn idee is dus om de onderdelen (elektrische onderdelen, wielen, bagagedrager) van de batavus te demonteren en op de mountainbike te monteren. En daarna de wielen van de mountainbike op de batavus.

Is dit eigenlijk mogelijk? Of is alles bij een af-fabriek ebike zodanig geintegreerd dat dit onbegonnen werk is?
Bij een middenmotor kan dit meestal niet. Bij een naafmotor vaak wel denk ik, gewoon alles loshalen en overzetten. Net als bij een doe het zelf ombouwset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperpanter2
Opperpanter2 schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 16:10:
We weten toch helemaal nog niet wat de verzekeringskosten zullen zijn? Ze zullen toch wel andere prijzen gaan hanteren lijkt me?
Misschien dit ook even meenemen in de nieuwe kosten baten analyse

http://www.nu.nl/geldzake...-spits-goed-welvaart.html

:-)

(zou overigens belachelijk zijn, wordt autorijden dubbel zo duur tenzijn accijns omlaag gaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
the_eye6 schreef op maandag 13 april 2015 @ 09:58:
Mijn top 2 uit deze beperkte test:
Gazelle C8 HM en Sparta ION E-speed
Kiezen tussen dichte kettingkast met middenmotor of derailler met achterwiel motor.
Voor woon-werkverkeer.....
Ik ben bepaald geen fan van de Gazelle ivm stabiliteits issues, maar dat was een damesmodel. In ieder geval vond ik de voorkant absoluut griezelig bij een felle stop, waarbij de voorvork volgens mij niet vrijuit ging. Ik had het gevoel dat de voorkant weggleed/stuiterde (recht asfalt, 20 kmpu vol in de ankers). Maar goed, het zou kunnen dat het bij een herenmodel niet zo sterk optreed.

ION rijdt fantastisch, maar wij hebben ongelovelijk veel issues met de bekabeling (en meerdere motoren "op" gemaakt). Dat wat betreft de motoren is lastig in te schatten, want dit is een nieuw model, maar die bekabeling is echt vervelend. Ook daar is wel wat aan af te dingen, bij een achterwiel motor zal dat minder kritisch zijn. Tot slot merken wij een sterk verloop in de krachtsensor, maar ook dat kan met een achterwielmotor beter geregeld zijn dan de constructie die wij hadden (voornaaf motor, accu midden, krachtsensor op de achternaaf). Tot slot hebben we meerdere displays (minimaal 7) versleten op drie fietsen in 5 jaar. Die dingen zijn namelijk niet waterdicht....

Ook wel belangrijk: Schade aan ION betekent een forse operatie, achterwiel moet eruit, een middenmotor is op dat punt veel makkelijker te vervangen. Zo ook dingen als band vervangen... verboten bij ION, moet altijd door de dealer worden gedaan.

Ik vind het dus lastig omdat ION wel twee superbelangrijke voordelen heeft (rijgedrag en geruisloos), maar ik adviseer toch tegen de ION. Vijf jaar geleden het neusje van de zalm, maar tegenwoordig vind ik de concurerende systemen beter (robuuster).

Die Gazelle staat hoog aangeschreven, dus mijn negatieve ervaring is typisch. Ik zou mijn mening over die fiets dus niet al te zwaar laten meewegen.

[ Voor 12% gewijzigd door roffeltjes op 13-04-2015 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
Opperpanter2 schreef op maandag 13 april 2015 @ 10:21:
[...]
(zou overigens belachelijk zijn, wordt autorijden dubbel zo duur tenzijn accijns omlaag gaan).
Ja, volkomen idioot plan. Gaat bij lange na niet ver genoeg... stelletje struisvogels. Gewoon alle autoverkeer die niet broodnodig is verbieden of minimaal tienvoudig belasten.

Serieus, Opperpanter, denk je dat de Olie eeuwig meegaat? Of dat die milieuecrisis wel losloopt? Gewoon nu beginnen met afkicken als maatschappij, ander wordt het straks een keiharde noodstop met veel ergere gevolgen.

We moeten zo snel mogelijk van de auto af. En nee, een auto is niet onmisbaar, zeker niet twee auto's per gezin. Die onzin moet zo snel mogelijk worden ontkracht.

[ Voor 5% gewijzigd door roffeltjes op 13-04-2015 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperpanter2
Er bestaat ook nog zoiets als geleidelijk omschakelen. En iets als elektrische auto's.
Kijkend naar de vergrijzing en het toenemend aantal (chronisch) zieken is het niet realistisch te verwachten dat iedereen maar even de fiets neemt of gaat lopen.
Ik ben het er mee eens dat we het milieu moeten sparen, maar dat kan ook prima met bijvoorbeeld elektrische auto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
roffeltjes schreef op maandag 13 april 2015 @ 13:05:
[...]

Ja, volkomen idioot plan. Gaat bij lange na niet ver genoeg... stelletje struisvogels. Gewoon alle autoverkeer die niet broodnodig is verbieden of minimaal tienvoudig belasten.

Serieus, Opperpanter, denk je dat de Olie eeuwig meegaat? Of dat die milieuecrisis wel losloopt? Gewoon nu beginnen met afkicken als maatschappij, ander wordt het straks een keiharde noodstop met veel ergere gevolgen.

We moeten zo snel mogelijk van de auto af. En nee, een auto is niet onmisbaar, zeker niet twee auto's per gezin. Die onzin moet zo snel mogelijk worden ontkracht.
[offtopic]
Je bent wel erg fanatiek, autogebruik zal in elektrische vorm overgaan maar zeker niet afnemen. Ik sta er soms wel van te kijken hoe veel auto's gezinnen hebben, soms wel 4 auto's per gezin. Ik doe het er met 1 voor mijn gezin, de meeste ritjes naar de zaak gaan met de e-bike.
[/offtopic]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DHL

DHL

Morgen besteldag... kijk ernaar uit en dan kan het wachten beginnen ;)
Heb nog twee vraagjes:
klopt het dat de Bosch performance model 2014 stiller geworden is (dat hij stiller is dan yamaha en hem eigenlijk haast niet meer hoort)?
En wat vinden jullie van die Nyon computer die erop zit? Leukgadget of ook bruikbaar ( hij berekent bvb het bereik op basis van afstand en relief dmv de gps die erin zit en nog zoveel meer)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
Tsja fanatiek... het zijn de twee ergste crisissen die de mensheid gaat meemaken. De olie raakt op (we zijn al voorbij peak-oil) en de klimaatverandering is niet meer te stuiten. Het is niet te bagatelliseren.

En betreft vergrijzing:

1. Als mensen fietsen blijven ze langer fit.
2. Is het een feest al die oude mensen in auto's?
3. Moeten gepensioneerden een auto hebben om zich te redden? Daar is ook wel wat anders voor te verzinnen.

Geloof me... het is echt niet zo moeilijk om zonder auto te leven als dat iedereen denkt. En je houdt een pak geld over.

Daarom is dit gedrag van de VVD crimineel.. want daar zitten zat slimme mensen die de logische consequenties beseffen.

[ Voor 20% gewijzigd door roffeltjes op 13-04-2015 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DHL

DHL

Ik zou de auto toch niet kunnen missen hoor, net als mijn vrouw de hare niet kan missen. Zou een enorme vermindering van de vrijheid betekenen (los van mijn ziek zijn hoor). Ben ermee opgegroeid, heb er altijd van gehouden en is dus altijd mijn beroep geweest. Altijd auto's verkocht, dus mij zal je niet snel overtuigen naar een alternatief over te gaan. Tenzij.. een elektrische wagen. Daarstraks ene gehad (een renault fluence) als vervangwagen. Lekker rustig in stadsverkeer, jammer genoeg is de Fluence een niet zo hoog gepositionneerde wagen en dat hoor je dan in het bandengeroffel en windgeruis. Maar een luxe wagen op electriciteit zou me kunnen bekoren... indien de batterijen verbeteren. ik denk dat de electro voor onze fietsen en auto's al heel ver staat qua ontwikkeling, enkel de batterijen kan je vergelijken met de steenkolen die vroeger gebruikt werd in treinen en andere voertuigen. Dat is de achillespees van het elektrische vervoer. Er komt een dag dat men een veel slimmere manier van energie opslag zal ontwikkelen en dan is het gedaan met elke verbrandingsmotor. Puur motorisch bekeken is een electromotor een veel slimmere manier van aandrijven. Zeer eenvoudig, kan weinig stuk gaan, compact, onderhoudsvrij, ecologisch,zeer krachtig... Een verbrandingsmotor is er een dino tegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Opperpanter2 schreef op maandag 13 april 2015 @ 14:09:
Ik ben het er mee eens dat we het milieu moeten sparen, maar dat kan ook prima met bijvoorbeeld elektrische auto's.
Elektrische auto's zijn met de huidige stroomvoorziening alsnog niet interessant, stap 1 is minder autokilometers (hier wil niemand aan) en stap 2 is het verduurzamen van de energievoorziening. Stap 3 is pas de elektrische auto, iets wat Den Haag zich niet lijkt te beseffen (reken voor de grap eens uit wat er nu daadwerkelijk overblijft van de zogenaamde besparing van bv. een Tesla tov een zuinige diesel vs de hoeveelheid subsidie met de huidige opwek in NL).

Daarom snap ik ook helemaal niet waarom ze het fietsplan de nek hebben omgedraaid. Voor een relatief laag bedrag hielp het aan zo ongeveer alle doelstellingen (energiebesparing, milieu ontzien, filebestrijding, gezondheidseffecten, etc). De elektrische fiets zet dan ook pas echt zoden aan de dijk als het om energiebesparing gaat.

Overigens mag ik niet al te veel zeggen met twee auto's voor de deur :P Hoewel ik probeer ze zo min mogelijk te gebruiken en degene die (wat er nog van over is na de fiets) de kilometers draait >1:21 loopt.. Maar zelfs ten opzichte van de Aygo bespaart een elektrische fiets een factor 50-100 aan energie :X Die energie wordt in mijn geval ook nog eens 100% duurzaam opgewekt :)

[ Voor 4% gewijzigd door neographikal op 13-04-2015 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
Thx Neo. Laten we er verder maar niet over door gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

roffeltjes schreef op maandag 13 april 2015 @ 21:14:
Tsja fanatiek... het zijn de twee ergste crisissen die de mensheid gaat meemaken. De olie raakt op (we zijn al voorbij peak-oil) en de klimaatverandering is niet meer te stuiten. Het is niet te bagatelliseren.

En betreft vergrijzing:

1. Als mensen fietsen blijven ze langer fit.
2. Is het een feest al die oude mensen in auto's?
3. Moeten gepensioneerden een auto hebben om zich te redden? Daar is ook wel wat anders voor te verzinnen.

Geloof me... het is echt niet zo moeilijk om zonder auto te leven als dat iedereen denkt. En je houdt een pak geld over.

Daarom is dit gedrag van de VVD crimineel.. want daar zitten zat slimme mensen die de logische consequenties beseffen.
Je zou zelfs kunnen zeggen dat het beter is om ouwetjes op een fiets te zetten, omdat de minst fitte exemplaren zichzelf dan elimineren als ze brokken maken. :X
Ja, behoorlijk klinisch, maar ook dit is een kern van waarheid. In een auto zijn ouwetjes gevaarlijker voor anderen, op de fiets vooral voor zichzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gert02
Tsja, ik heb wel meer dan twee auto's en deze zijn ook niet echt zuinig te noemen. Tevens nog een paar motorfietsen, die zijn helemaal zo onrendabel als de pest.
Maar, ik ga niet op vakantie. Als ik zie wat daar aan nutteloze energie verspild wordt, dan kan ik nog heel wat brandstof verstoken.

Kortom, een ieder preekt voor eigen parochie!

De één heeft twee auto's en de ander geeneen.
De één heeft een zuinige auto en de ander een electrisch ding.
De één gaat op fietsvakantie en de ander met het vliegtuig.
De één een hijgijzer en de ander e-speed fiets.
De één een speedboot de ander een zeilboot.
Etc, etc, bladibla.
Die discussie is oneindig, dat krijg je toch nooit goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Gert02 schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 10:56:
Tsja, ik heb wel meer dan twee auto's en deze zijn ook niet echt zuinig te noemen. Tevens nog een paar motorfietsen, die zijn helemaal zo onrendabel als de pest.
Maar, ik ga niet op vakantie. Als ik zie wat daar aan nutteloze energie verspild wordt, dan kan ik nog heel wat brandstof verstoken.

Kortom, een ieder preekt voor eigen parochie!

De één heeft twee auto's en de ander geeneen.
De één heeft een zuinige auto en de ander een electrisch ding.
De één gaat op fietsvakantie en de ander met het vliegtuig.
De één een hijgijzer en de ander e-speed fiets.
De één een speedboot de ander een zeilboot.
Etc, etc, bladibla.
Die discussie is oneindig, dat krijg je toch nooit goed!
Inderdaad, back on topic dan maar :)

Ga toch fietsen:
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/pYI8mAA8apyK3NPGqSAGw7gL/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

moet je wel een fiets hebben :+

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DHL

DHL

Pffff... ik heb gene fiets ne meer maar.... ik ga me nu klaarmaken en naar de fietsenmaker om te bestellen. Toch altijd spannend en plezierig he iets nieuws. En hopen dat ik hem snel zal hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JellBro
Wat een weersvoorspelling. Echt super !

Nu het warmer is, ben ik benieuwd of de accu het een hele reis vol gaat houden met
maximale ondersteuning [en dan echt boven de 40km/u te rijden continu].

Merk wel dat ik deze en vorige week meer bereik over heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DHL

DHL

Yes yes... hij is besteld. Maat 50 kon ik op twee dagen hebben maar die leek me toch te klein. Vorige fiets was maat 53 en was perfekt. Nu is het maat 55 geworden. Dit houdt wel in dat ik wellicht net niet mijn verende zadelpen van suntour zal kunnen monteren vermits je daarvoor toch zeker 10 cm nodig hebt. Dus zal ik het moeten doen met de origineel aanwezige verende pen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:39
Zijn genoeg verende zadelpennen die niet zo veel ruime nodig hebben...

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DHL

DHL

Ja en misschien is die originele ook wel een goede he. Klopt het dat een zadelpen correct is afgesteld als je er op gaat zitten en ze ongeveer 1 cm inzakt? Of hoe doe je dat juist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperpanter2
Heerlijk weer vandaag. Na het werk nog een tochtje gemaakt.
Het plan was om een rustig stukje te rijden. Ik kwam echter een S-Pedelec tegen, reed een stukje voor me.
Aangezien ik nog nooit zo'n ding had gezien, er maar even achteraan gereden.
Viel me op dat met nauwelijks trappen en een ontspannen zittende berijder, deze toch nog 35km/u ging.
Ik zelf heb mijn bbs02 vooral gekocht om in de heuvels en bossen te kunnen rijden. Als kado krijg je dan een hogere topsnelheid. Dus toch maar even de gashendel opengedraaid en de S-Pedelec ingehaald.
Was een mooi gezicht toen de berijder in zijn spiegel opeens mij zag opdoemen haha.
Normaliter haalt mijn MTB zo'n 40km/u. Nu zag opeens 42km/u en later zelfs 47.
Ik dacht al hoe kan dat opeens en dat met wind tegen?
Tot ik huiswaarts keerde en me realiseerde dat ik juist wind mee had en daarom zo hard ging 8)

Stiekem best verslavend die snelheid :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brutus26
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07-07 21:16
En bevat de Bafang set nog steeds ?,
Waar heb je hem gekocht, en heb je nog extra opties bij besteld,
wil mijn set (5 jaar oud ook 40 km/ uur ) vervangen moet wel min 40 km/uur halen, maar dit
moet met deze set volgens mij geen probleem zijn.
Anoniem: 568384 schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 19:53:
Ik heb mijn Bafang BBS02 setje ook sinds een week binnen. Erg gaaf. 750Watt sterke motor met 550Wh accu erbij. Ook erg makkelijk te installeren, avondje werk en fietsen. De fiets welke ik gebruikt heb is een Cube Tonopah. Erg aan te raden pakket, kwaliteit lijkt goed, fijn display en erg gebruiksvriendelijk. Motor is ook erg stil.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DHL

DHL

Ik ben hier over de nieuwe Bosch performance motoren aan het lezen en zie dat de e speed versies (45km per uur) een duwhulp hebben die ook als vertrekhulp werkt tot 18 km per uur. Met dat knopje ingedrukt kan je dus blijkbaar 18 per uur rijden zonder trappen. Bij de 25 km per uur versie is het enkel een duwhulp maar en boostfunctie maar je kan er niet zelfstandig mee rijden.
Hebben jullie weet of dit op de 25 km per uur versie zou kunnen geprogrammeerd worden? Dan zou het natuurlijk superideaal zijn voor mij. (zal morgen eens naar de fm bellen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 450466

@DHL.

De "walk" knop op de performance kan maximaal wel die snelheid halen, mits de goede overbrenging gekozen is. De ondersteuning met het knopje is ook zeer gering. Ongeveer 1 streepje op het display. Ik denk dat je daar dus weinig aan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DHL

DHL

Ja, dat stond erbij dat je de juiste overbrenging moet hebben. Dus de juiste versnelling?
Ik heb gisteren met de active versie gereden. De performance zou feller zijn klopt. Klopt dit? Aan mijn trapritme kreeg ik veel meer ondersteuning dan bij de yamaha. Was ook te zien op het display. Was wel opvallend dat de keuze van de juiste versnelling hier veel belangrijker was om maximaal ondersteuning te krijgen.
Ben er een berg mee opgereden die ik normaal niet zou opkunnen met mijn (te trage) trapritme. Als die performance nog pittiger accelereert zoals ze beweren in de brochures denk ik een goede keuze gemaakt te hebben. ook moet ik beamen dat een derailleur tov nexus 7 toch wel verschil maakt. (heb met de twee test gereden). Heb met de Cube MTB gereden. Da's een mooie fiets! Maar jammer genoeg is de zithouding niet goed voor mij. Dus weer moeten kiezen voor een oude venten model lol (Trek TM500+Nyon).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
DHL schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 23:27:
Ik ben hier over de nieuwe Bosch performance motoren aan het lezen en zie dat de e speed versies (45km per uur) een duwhulp hebben die ook als vertrekhulp werkt tot 18 km per uur. Met dat knopje ingedrukt kan je dus blijkbaar 18 per uur rijden zonder trappen. Bij de 25 km per uur versie is het enkel een duwhulp maar en boostfunctie maar je kan er niet zelfstandig mee rijden.
Hebben jullie weet of dit op de 25 km per uur versie zou kunnen geprogrammeerd worden? Dan zou het natuurlijk superideaal zijn voor mij. (zal morgen eens naar de fm bellen)
Dit klopt inderdaad, je zou met een snelle versie inderdaad die duwhulp hebben, maar aangezien je een 25km/u model hebt is dit gelimiteerd tot max 6km/u. Een fietsenmaker kan je hier ook niet bij helpen, ze kunnen de fiets wel uitlezen maar het is niet zo dat ze dit kunnen aanpassen. In feite kan een fietsenmaker alleen maar:

- Foutmeldingen uitlezen
- Firmware updaten naar de laatste versie

Zaken als koppel en maximum snelheid heeft Bosch afgetimmerd, daar kan je alleen als Bosch employee bij komen. Anders zouden fietsenmakers op verzoek van de klant e-bikes kunnen tunen en dat zien ze liever niet ;)
DHL schreef op woensdag 15 april 2015 @ 10:03:
Ja, dat stond erbij dat je de juiste overbrenging moet hebben. Dus de juiste versnelling?
Ik heb gisteren met de active versie gereden. De performance zou feller zijn klopt. Klopt dit? Aan mijn trapritme kreeg ik veel meer ondersteuning dan bij de yamaha. Was ook te zien op het display. Was wel opvallend dat de keuze van de juiste versnelling hier veel belangrijker was om maximaal ondersteuning te krijgen.
Ben er een berg mee opgereden die ik normaal niet zou opkunnen met mijn (te trage) trapritme. Als die performance nog pittiger accelereert zoals ze beweren in de brochures denk ik een goede keuze gemaakt te hebben. ook moet ik beamen dat een derailleur tov nexus 7 toch wel verschil maakt. (heb met de twee test gereden). Heb met de Cube MTB gereden. Da's een mooie fiets! Maar jammer genoeg is de zithouding niet goed voor mij. Dus weer moeten kiezen voor een oude venten model lol (Trek TM500+Nyon).
Performance is inderdaad pittiger.

Active Line: 48Nm
Performance Line: 60Nm

Denk dat je zeker verschil gaat merken, maar ik vind het wel apart dat de Yamaha op je vorige fiets niet zo pittig was, die zou namelijk 80Nm koppel hebben?

[ Voor 33% gewijzigd door Vlassie1980 op 15-04-2015 10:07 ]

Pagina: 1 ... 43 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.