Ja inderdaad, dat is niet de originele pen. Met de originele pen zou ik wat speling gehad hebben in de hoogte, nu heb ik geluk dat de laagste stand tot tegen de suntour juist mijn maat is. Mocht ik 1 maat groter genomen hebben kon ik die suntour niet gebruiken. Men zegt altijd dat je bij twijfel beter een maat 'te klein' neemt. In ieder geval die zadelpen van suntour is steeds verhuisd van fiets tot fiets die ik had. Ik wil werkelijk niets anders meer. Was eerst wat zoeken voor de gepaste spanning (bij suntour kan je die regelen, ik zag bij jouw zadelpen dat je de veer moet kiezen). Ben nu wel 10 kg bijgekomen tot de volle 90 kg dus zou ik in feite weer even de pen iets harder moeten zetten. Als ik me niet vergis schrijven ze voor dat de pen 1 cm moet inzakken als je plaatsneemt. Om zeker te zijn zou ik dat nog eens moeten opzoeken
Bedankt voor je toelichting .
Tot voor kort was ik niet op de hoogte met de e-bike materie ik ben mij gaan inlezen op het net , en hier op het forum , ik ben veel wijzer geworden zeker dank hier op het forum waar veel kennis aanwezig is mijn dank is groot .
Maar even terug te komen op de ideale frame hoogte , als ik er een koop die bij benadering voor mij geschikte maat heeft , met een normale verende zadelpen heb ik de mogelijkheid om ruim naar beneden of naar boven bij te stellen .
Nu heeft de Zemo model 2015 standaard de paralellogram zadelpen , vraag is kan ik ook met deze genoeg naar beneden of boven bijstellen indien nodig ?
Ik heb met de zemo 2014 proefgereden deze had de normale verende zadelpen , maar was mij toen nog niet bewust van de opbouwhoogte van de nieuwe zadelpen anders had ik dit wel gevraagd , of dat met de nieuwe ook is .
Deze Zemo is vanaf week 18 leverbaar heb ook nog even de tijd , ik ga op zeker ook gezien de prijs van deze e-bike 3,2 K .
Ik wacht nog op de geometrie van de fiets, heb helaas nog niets gehoord .
Gr harry-b
[
Voor 39% gewijzigd door
Anoniem: 655057 op 19-03-2015 19:53
]