Tsja, dan is het simpel, op naar de lokale FM en beide modellen testen!
Ik vind die Hercules best mooi (die felrode is cool!). Een nogal hoge voorkant naar mijn smaak, maar dat is voor jou bepaald geen nadeel. Zo diep zitten is niet echt lekker als je 20 jaar niet hebt gefietst.
De Pegasus kan waarschijnlijk nog hoger worden ingesteld dan de Hercules, maar dat heeft ook wel nadelen ivm stabiliteit (je krijgt minder gewicht op je voorkant). Betreft de Hercules; Op het eerste gezicht denk ik niet dat het heel erg makkelijk is daar een hogere voorbouw op te zetten (het is een A-head systeem en heeft al een hoge voorbouw), maar als het echt moet zijn daar wel oplossingen voor. Maar nogmaals, eigenlijk wil je wel wat gewicht op je voorkant, dat scheelt niet alleen in stuurstabilietiet, maar ook in remgedrag.
Het verschil tussen de Edison DI2 types is schijfremmen vs Magura. Beide gaan meer dan plenty zijn. Ik kan me niet voorstellen dat jij velgen gaat vreten met die Magura's, of dat je in omstandigheden komt dat schijfremmen significant beter zijn dan de Magura's... dan moet je echt goed je best doen. Als je voor de Hercules zou gaan zou ik (bij gelijke levertijd!) gewoon de Magura uitvoering kiezen en die 100,- in je zak steken.
Betreft die bagagedrager, het is vooral een (hele leuke!) optische gimmick. Anders gezegd, het heeft in theorie wel een stijfheids voordeel, maar een goede Racktime/Tubus drager is meer dan genoeg. Sowieso kan je niet zomaar zien of Hercules dat optimaal heeft gedaan. Ik zou er mijn keuze niet van af laten hangen.
Als ik
deze fietsen bekijk zouden
mijn criteria zijn:
1. Rijgedrag
-Rechtuit stabiliteit
-Stijfheid.
Tip: Ga op een fietspad met rustige snelheid slalommen tussen de scheidingstrepen in het midden. Dan voel je heel snel welke lekkerder stuurt.
2. Levertijd
3. Prijs.
2 en 3 zijn een persoonlijke keuze, ik heb er snel één nodig. Als je kan wachten is je portemonnee spekkoper
[
Voor 54% gewijzigd door
roffeltjes op 11-02-2015 13:36
]