Volgens stelde iemand pas exact dezelfde vraag, of is dit een herpost?DHL schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 09:23:
Hallo allemaal, ik heb dus een Batavus Stream met middenmotor. Zeer tevreden van, behalve 1 punt. Ik ben invalide en moet hier 3 km bergop rijden om thuis te komen. Dat vraagt teveel inspanning. Is er iemand die de fiets makkelijker kan laten rijden door bvb de trapkrachtsensor te overbruggen met een knopje, een gas te installeren zodat de fies zelfstandig rijdt, hem te herprogrammeren zodat hij bij weinig kracht meer vermogen levert, enz...?
Uiteraard zal hier een goede vergoeding tegenover staan!
hij stelde zijn vraag opnieuw omdat er geen antwoord kwam
Hier nog veel meer reacties op ie Falco motor.boekhour schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 14:10:
[...]
Falco heeft europe legal systemen hoor. En de fiets die ik op het oog heb heeft dus een europe legal 25km/u mode. Als je het terrein in gaat ;-) is er de ofroad mode die tot 45km/u doorloopt. Allemaal te selecteren via de +/- knop aan het stuur of met de smartphone. Bovendien werkt hun systeem met trapsensor gecombineerd met torque sensor!
Iemand hier op tweakers moet dit topic erg bekend voorkomen....
http://endless-sphere.com...viewtopic.php?f=3&t=63063
Toch gemengde meningen op die site. Ik heb trouwens ook liever een vaste display op mn stuur dan zo'n mobieltje. Enige pluspunt van die wielen is....geen tandwielen. Waarom ze bij de Bafang midmotors zo'n enorme vertraging moeten inbouwen snap ik niet. Hadden ze die 48t ook niet nodig. Daar gaat een hoop efficiëntie verloren bij het omzetten. Ze hadden beter een klein tandwieltje als hoofdtandwiel daar op kunnen zetten. Maar ja, dat werkt natuurlijk alleen goed met een naafversnelling.Opperpanter2 schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 18:27:[...]Hier nog veel meer reacties op ie Falco motor.hier op tweakers moet dit topic erg bekend voorkomen....http://endless-sphere.com/forums/viewtopic.php?f=3&t=63063
[ Voor 32% gewijzigd door bgttje op 23-09-2014 20:53 ]
Yep, dat was 'm ! Mooi ding, wel!Vlassie1980 schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 16:37:
[...]
Dan was het sowieso geen Merida want die hebben alleen maar middenmotoren van Bosch.
10 tegen 1 dat het een Stromer was:
[afbeelding]
[afbeelding]
Zeker een mooi ding 
Die laatste versie is gewoon bizar qua features maar hij kost dan ook 6000 eurie
Die laatste versie is gewoon bizar qua features maar hij kost dan ook 6000 eurie
Jazeker ;-) Zowiezo krijg ik de set in huis met of zonder succesvolle kickstarter. De ervaringen zal ik met jullie delen. Nee en ik heb geen aandelen Falco. Overigens het gebruik van de smartphone is optioneel. Er zit ook nog steeds een +/- knop op je stuur waarmee je pas kan bepalen als mede het regeneratielevel.Opperpanter2 schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 18:27:
[.
Iemand hier op tweakers moet dit topic erg bekend voorkomen....
http://endless-sphere.com...viewtopic.php?f=3&t=63063
En ja gemengde reacties aldaar op endless-sphere. Vooral die schuur hobby bouwers met 1000-2000 watt motoren en een scheepslading aan accus kunnen een systeem bashen wat klaar is voor gebruik en waar je gewoon mee kunt fietsen ipv om de haverklap aan het solderen te moeten gaan;-).
[ Voor 28% gewijzigd door boekhour op 23-09-2014 21:34 ]
Ik twijfel nog over welk tandwiel ik zal nemen. Die em3ev gast levert ook andere maten tandwielen, dus ik kan zonder extra kosten een ander tandwiel kiezen.bgttje schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 20:48:
[...]
Toch gemengde meningen op die site. Ik heb trouwens ook liever een vaste display op mn stuur dan zo'n mobieltje. Enige pluspunt van die wielen is....geen tandwielen. Waarom ze bij de Bafang midmotors zo'n enorme vertraging moeten inbouwen snap ik niet. Hadden ze die 48t ook niet nodig. Daar gaat een hoop efficiëntie verloren bij het omzetten. Ze hadden beter een klein tandwieltje als hoofdtandwiel daar op kunnen zetten. Maar ja, dat werkt natuurlijk alleen goed met een naafversnelling.
Had jij nou 32T of juist gewoon de 48T?
In eerste instantie koop ik de kit voor mijn mountainbike, dus dan zou 32T kunnen.
Maar wellicht zet ik hem later op mijn tourfiets om er mee naar Frankrijk te fietsen.
Ik zou dus ook een tussenmaatje kunnen nemen, 40/42T?
Achterste cassette kan ik altijd nog vervangen om nog wat meer range in het verzet te krijgen.
nu heb ik 38t, dat zat er origineel ook op(op de standaard fiets). De BBS-01 kwam met een 46t........veel te groot. Ik merk ook dat het motortje iets makkelijker loopt nu. 250W is te weinig voor een 46t!Opperpanter2 schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 23:10:
[...]
Ik twijfel nog over welk tandwiel ik zal nemen. Die em3ev gast levert ook andere maten tandwielen, dus ik kan zonder extra kosten een ander tandwiel kiezen.
Had jij nou 32T of juist gewoon de 48T?
In eerste instantie koop ik de kit voor mijn mountainbike, dus dan zou 32T kunnen.
Maar wellicht zet ik hem later op mijn tourfiets om er mee naar Frankrijk te fietsen.
Ik zou dus ook een tussenmaatje kunnen nemen, 40/42T?
Achterste cassette kan ik altijd nog vervangen om nog wat meer range in het verzet te krijgen.
[ Voor 8% gewijzigd door bgttje op 24-09-2014 13:39 ]
Thanks. Is dat gewoon een originaal 38T van je fiets die je er op hebt gezet? Of heb je de fiets gekocht inclusief de motor en zat daar een 38T op? Ik dacht dat alleen een speciaal tandwiel er op pastte, die uit italia of die van ebay?bgttje schreef op woensdag 24 september 2014 @ 13:37:
[...]
nu heb ik 38t, dat zat er origineel ook op(op de standaard fiets). De BBS-01 kwam met een 46t........veel te groot. Ik merk ook dat het motortje iets makkelijker loopt nu. 250W is te weinig voor een 46t!
EDIT: Volgens mij snap ik hem. Je kan een gewoon tandwiel monteren mbv een adapter: http://www.declic-eco.fr/...au-bbs01-02-104bcd-detail
Em3ev levert alleen 46T of 48T. Waarschijnlijk binnenkort ook 44T.
[ Voor 19% gewijzigd door Opperpanter2 op 24-09-2014 15:47 ]
Ik heb vandaag de Bikespeed RS op de Koga (Bosch Active Line met NuVinci) gezet, het werkt subliem! Zonder problemen de 40+ aan kunnen tikken. Het grote voordeel is dat je met een toetsencombi ook de Bikespeed kunt uitschakelen waarbij hij weer functioneert als origineel. Ook kan hij compleet uitgeschakeld worden voor bijv. software updates bij de dealer.
Daarnaast blijft ie de originele snelheid/afstand aangeven, dat is erg prettig.
Daarnaast blijft ie de originele snelheid/afstand aangeven, dat is erg prettig.
7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)
Wat is zo'n BBS-01 setje dan toch simpel, je hoeft niets te tunen om op 40+ te komen. Je hoeft op t display alleen de settings in de advanced modus te veranderen en voila!! Staat gewoon in de manual. 9 standen en 40+. En dan dat gashendeltje.........een juweel
[ Voor 8% gewijzigd door bgttje op 24-09-2014 21:14 ]
en verboden ;-) De nieuwere BBSen hebben trouwens een harde limiet op 50km/h. Hard zat overigens.bgttje schreef op woensdag 24 september 2014 @ 21:13:
Wat is zo'n BBS-01 setje dan toch simpel, je hoeft niets te tunen om op 40+ te komen. Je hoeft op t display alleen de settings in de advanced modus te veranderen en voila!! Staat gewoon in de manual. 9 standen en 40+. En dan dat gashendeltje.........een juweel
Ach ieder zijn ding... Niet het meest nuttige om die hands-on techneuten daar proberen te overtuigen van een hipster ombouw kit.boekhour schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 21:29:
[...]
Jazeker ;-) Zowiezo krijg ik de set in huis met of zonder succesvolle kickstarter. De ervaringen zal ik met jullie delen. Nee en ik heb geen aandelen Falco. Overigens het gebruik van de smartphone is optioneel. Er zit ook nog steeds een +/- knop op je stuur waarmee je pas kan bepalen als mede het regeneratielevel.
En ja gemengde reacties aldaar op endless-sphere. Vooral die schuur hobby bouwers met 1000-2000 watt motoren en een scheepslading aan accus kunnen een systeem bashen wat klaar is voor gebruik en waar je gewoon mee kunt fietsen ipv om de haverklap aan het solderen te moeten gaan;-).
Idd, ik kan m tot max 50 km/u instellen. Als dat hendeltje verboden is waarom wordt dat toch aangeboden overal?(wel in t buitenland) Mijn setje is tenslotte ook door de douane geweest, dat zag ik op de meegeleverde papieren. Schijnbaar nemen ze het niet zo nauw.Opperpanter2 schreef op woensdag 24 september 2014 @ 21:53:[...]en verboden ;-) De nieuwere BBSen hebben trouwens een harde limiet op 50km/h. Hard zat overigens.
En als ze het in Nederland er niet bijleveren bestel je het toch ff op t internet.
http://www.energiecycles.com/#!news/c12oa
[ Voor 14% gewijzigd door bgttje op 25-09-2014 10:38 ]
Lijkt mij lawaaierig?
http://gboost.bike/index....tegorie-de-de/legal-de-de
http://gboost.bike/index....tegorie-de-de/legal-de-de
[ Voor 73% gewijzigd door bgttje op 25-09-2014 10:09 ]
Bafang onderdelen:
http://www.greenbikekit.com/
http://em3ev.com/store/index.php?route=common/home
http://lectriccycles.com/products/half-twist-throttle
http://www.greenbikekit.com/
http://em3ev.com/store/index.php?route=common/home
http://lectriccycles.com/products/half-twist-throttle
[ Voor 108% gewijzigd door bgttje op 25-09-2014 10:32 ]
offtopic:
Hier op GoT wordt het gewaardeerd als je niet meerdere keren achter elkaar post, maar je eerste bericht wijzigt en aanvult.
Hier op GoT wordt het gewaardeerd als je niet meerdere keren achter elkaar post, maar je eerste bericht wijzigt en aanvult.
Punctuality is the politeness of kings
Wel nut, ik kan mijn engels oefenen en het belangrijkste doel is bereikt, meer exposure-rate/bekendheid positief en negatief, maakt niet uit, voor dit mooie systeen. Endless sphere forum wordt veel gelezen, ook door niet zelfbouwtechneuten en naast de azijnpissers zijn er genoeg positieve bijdrages.Opperpanter2 schreef op woensdag 24 september 2014 @ 22:03:
[...]
Ach ieder zijn ding... Niet het meest nuttige om die hands-on techneuten daar proberen te overtuigen van een hipster ombouw kit.
Verwijderd
Zijn er tegenwoordig al meerdere fietsen in deze vorm?
http://freshgadgets.nl/emcycle-overdekte-hybride-fiets
Dit is nieuwsartikel uit 2010 en vroeg me af of er dergelijke fietsen zijn met:
Een overkapping, zittend, en elektrisch aangedreven.
Al die wiel uitvoeringen zijn mooi wat bedrading betreft maar je hebt niet het voordeel van een versnelling waardoor je meer vermogen op het achterwiel krijgt/kan krijgen. Ook het remmen vind ik niet zo handig omdat er geen rem hendel schakelaars gebruikt worden. Je kan dan wel regeneratief remmen maar als jij aan het fietsen bent en je moet even wat langzamer om bijv. iemand te passeren dan moet je gelijk de trapbeweging staken omdat ie anders blijft doordrukken. Als je n remschakelaar hebt dan hoef je dat maar even aan te raken, zonder de trapbeweging te onderbreken, en dan stopt de motor met ondersteuning. Het zal wel ff aanpassen zijn want hier zitten toch best wat verschillen tussen de systemen.
Ik meen dat het Nederland verplicht is op elke handrem een onderbreking schakelaar te hebben. Dus het probleem wat je noemt is hier althans niet aan de orde. Je hebt systemen met een break schakelaar in de handrem, er zijn systemen met een read contact op de remkabel zelf (heel gemakkelijk bij het ombouwen van je eigen fiets) omdat je de remhandels niet behoeft te wisselen (afgezien of dat uberhaupt wel mogelijk is ivm geintrigeerde versnelling/rem handels), deze read schakelaars zijn ook (goedkoper) mechanisch leverbaar (remtonnetje) en werken prima. De onderstening valt ogenblikkelijk uit of je nu duimgas geeft of trapt.bgttje schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 11:57:
Al die wiel uitvoeringen zijn mooi wat bedrading betreft maar je hebt niet het voordeel van een versnelling waardoor je meer vermogen op het achterwiel krijgt/kan krijgen. Ook het remmen vind ik niet zo handig omdat er geen rem hendel schakelaars gebruikt worden. Je kan dan wel regeneratief remmen maar als jij aan het fietsen bent en je moet even wat langzamer om bijv. iemand te passeren dan moet je gelijk de trapbeweging staken omdat ie anders blijft doordrukken. Als je n remschakelaar hebt dan hoef je dat maar even aan te raken, zonder de trapbeweging te onderbreken, en dan stopt de motor met ondersteuning. Het zal wel ff aanpassen zijn want hier zitten toch best wat verschillen tussen de systemen.
Overigens zijn op achterwielen met motor wel degelijk tand-cassettes te plaatsen afhankelijk van welk type motor tot wel 10 tandwielen achter, hoewel je voor prettig fietsen er hoogstwaarschijnlijk toch maar 4 a 5 gebruikt.
Dit lijkt mij meer een onderwerp voor bejaarden of ouderen elekrisch rollators ;-)Verwijderd schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 10:34:
Zijn er tegenwoordig al meerdere fietsen in deze vorm?
[ Voor 21% gewijzigd door racinfo op 26-09-2014 12:58 ]
Bij de motorwielen heb je toch geen remschakelaars? Wat ik begrepen heb heb je geen externe rem sensoren!racinfo schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 12:53:[...]Ik meen dat het Nederland verplicht is op elke handrem een onderbreking schakelaar te hebben. Dus het probleem wat je noemt is hier althans niet aan de orde. Je hebt systemen met een break schakelaar in de handrem, er zijn systemen met een read contact op de remkabel zelf (heel gemakkelijk bij het ombouwen van je eigen fiets) omdat je de remhandels niet behoeft te wisselen (afgezien of dat uberhaupt wel mogelijk is ivm geintrigeerde versnelling/rem handels), deze read schakelaars zijn ook (goedkoper) mechanisch leverbaar (remtonnetje) en werken prima. De onderstening valt ogenblikkelijk uit of je nu duimgas geeft of trapt.Overigens zijn op achterwielen met motor wel degelijk tand-cassettes te plaatsen afhankelijk van welk type motor tot wel 10 tandwielen achter, hoewel je voor prettig fietsen er hoogstwaarschijnlijk toch maar 4 a 5 gebruikt.
Wat versnellingen betreft: natuurlijk kan je op jouw systeem tand cassettes plaatsen maar daar heeft je elektrische wiel geen voordeel van.
Bij de midmotor heb je de versnellingen ook voor meer elektrische power(in de lagere versnellingen). Bij een motorwiel niet.
[ Voor 4% gewijzigd door bgttje op 26-09-2014 13:21 ]
Verwijderd
Jongeren pakken steeds vaker de elektrische fiets van hun ouders, dus dat het voor bejaarden ben ik het niet echt met je eens. Het zijn trouwens geen rollators, want het is precies het zelfde als een normale hybride elektrische fiets.Dit lijkt mij meer een onderwerp voor bejaarden of ouderen elekrisch rollators ;-)
Echter zie ik steeds meer elektrische fietsen ipv scooters, maar niet overdekt.
Ik was benieuwd of iemand iets meer afwist van elektrische fietsen die dan wel overdekt zijn.
[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2014 14:31 ]
Onder ligfietsen zie je dit al wel sporadisch; deze bijvoorbeeld: https://sites.google.com/site/agendafietser/Home/ewawVerwijderd schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 14:28:
[...]
Jongeren pakken steeds vaker de elektrische fiets van hun ouders, dus dat het voor bejaarden ben ik het niet echt met je eens. Het zijn trouwens geen rollators, want het is precies het zelfde als een normale hybride elektrische fiets.
Ik was benieuwd of iemand iets meer afwist van elektrische fietsen die dan wel overdekt zijn.
Is dat zo? Op mijn Koga zit in ieder geval geen remschakelaar, als ik rem (met beide remmen) dan kan ik nog steeds onder vermogen doortrappen.racinfo schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 12:53:
[...]
Ik meen dat het Nederland verplicht is op elke handrem een onderbreking schakelaar te hebben. Dus het probleem wat je noemt is hier althans niet aan de orde.
Mijn Batavus heeft het ook niet. Volgens mij heeft een fiets met rotatiesensor het altijd omdat de motor nog eventjes blijft doorgaan na het stoppen met trappen. Met rotatiesensor heb je dat blijkbaar niet en reageert die onmiddellijk. Ik vind rotatiesensor veel plezieriger fietsen. bij het vertrekken reageert die ook direct op pedaalkracht terwijl je bij rotatiesensor eerst een toer moet rondtrappen zonder hulp. Ook kan je precies die snelheid rijden die je wil, bij rotatiesensor ben je verplichtte kiezen uit een aantal standen. Mijn vorige fietsen hadden rotatiesensoren, wanneer ik met mijn vrouw ging fietsen was dit niet makkelijk om beiden aan dezelfde snelheid te rijden.
Dat hoort niet te kunnen.The Wizard schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 15:16:
[...]
Is dat zo? Op mijn Koga zit in ieder geval geen remschakelaar, als ik rem (met beide remmen) dan kan ik nog steeds onder vermogen doortrappen.
Een van de eisen om zonder kenteken/verzekering ect met een pedelec de weg op te mogen is dat de motor er mee stopt als je remt. Dat moet op minimaal 1 van je remmen zitten.
Maar hij bedoelde waarschijnlijk een remschakelaar zodat je met de motor kan remmen ipv met je gewone rem.
Ik neem aan dat je een krachtsensor bedoeldDHL schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 19:41:
Mijn Batavus heeft het ook niet. Volgens mij heeft een fiets met rotatiesensor het altijd omdat de motor nog eventjes blijft doorgaan na het stoppen met trappen. Met rotatiesensor heb je dat blijkbaar niet en reageert die onmiddellijk. Ik vind rotatiesensor veel plezieriger fietsen. bij het vertrekken reageert die ook direct op pedaalkracht terwijl je bij rotatiesensor eerst een toer moet rondtrappen zonder hulp. Ook kan je precies die snelheid rijden die je wil, bij rotatiesensor ben je verplichtte kiezen uit een aantal standen. Mijn vorige fietsen hadden rotatiesensoren, wanneer ik met mijn vrouw ging fietsen was dit niet makkelijk om beiden aan dezelfde snelheid te rijden.
Het lijkt me stug dat de fiets niet aan de eisen zou voldoen, het is immers een standaard ebike. Ik neem aan dat de aanwezigheid van een kracht sensor voldoende is als beveiliging.RocketKoen schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 20:16:
[...]
Dat hoort niet te kunnen.
Een van de eisen om zonder kenteken/verzekering ect met een pedelec de weg op te mogen is dat de motor er mee stopt als je remt. Dat moet op minimaal 1 van je remmen zitten.
Maar hij bedoelde waarschijnlijk een remschakelaar zodat je met de motor kan remmen ipv met je gewone rem.
Hmm,The Wizard schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 20:44:
[...]
Ik neem aan dat je een krachtsensor bedoeld.
[...]
Het lijkt me stug dat de fiets niet aan de eisen zou voldoen, het is immers een standaard ebike. Ik neem aan dat de aanwezigheid van een kracht sensor voldoende is als beveiliging.
Ik had die uit de EU richtlijn toen ik mijn fiets bouwde.
Maar dit is het enige wat er nu in de NLse wet staat:
fietsen met trapondersteuning: fietsen die zijn voorzien van een elektrische hulpmotor met een nominaal continu vermogen van maximaal 0,25 kW en waarvan de aandrijfkracht geleidelijk vermindert en tenslotte wordt onderbroken wanneer het voertuig een snelheid van 25 km/h bereikt, of eerder, indien de bestuurder ophoudt met trappen;
Verwijderd
Zo mijn Merida is weer terug, hele nieuwe motor zelfs onder gekomen. D'r zijn wat softwareaanpassingen in de nieuwste versie doorgevoerd, meeste cosmetisch van aard, maar ik heb nu wel de schakelindicatoren actief. Grappig maar nutteloos.
Wat wel een beetje jammer is is dat ik de fiets met lichte lakbeschadigingen terug heb gekregen...
Vandaag wel een eind met de Koga's van pa en ma gefietst en dan is het verschil in ondersteuning wel echt merkbaar. Duidelijk behoorlijk minder power dan op de performance line met derailleur en het vermogen komt ook veel langzamer los (probably om de naaf te sparen). Sowieso heb ik weinig met naven, in mis het directe van de aandrijving met de derailleur en het feit dat je de kracht echt van de as moet halen om te schakelen bevalt me niet.
Wat wel een beetje jammer is is dat ik de fiets met lichte lakbeschadigingen terug heb gekregen...
Vandaag wel een eind met de Koga's van pa en ma gefietst en dan is het verschil in ondersteuning wel echt merkbaar. Duidelijk behoorlijk minder power dan op de performance line met derailleur en het vermogen komt ook veel langzamer los (probably om de naaf te sparen). Sowieso heb ik weinig met naven, in mis het directe van de aandrijving met de derailleur en het feit dat je de kracht echt van de as moet halen om te schakelen bevalt me niet.
[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2014 22:16 ]
[quote]The Wizard schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 20:44:
[...]
Ik neem aan dat je een krachtsensor bedoeld
.
Inderdaad, sorry, ik heb het verkeerd geschreven.
Heb altijd het woord rotatiesensor gebruikt, terwijl het in sommige gevallen trapkrachtsensor moet zijn. Dom..
[...]
Ik neem aan dat je een krachtsensor bedoeld
Inderdaad, sorry, ik heb het verkeerd geschreven.

[ Voor 19% gewijzigd door DHL op 27-09-2014 01:17 ]
Ik gebruik een controller (RAT 009 set) uit 2010 en die werkt anders dan de originele controller die ik van het voorjaar (2014) bij de set kreeg meegeleverd. Deze al vrij oude controller reageert met ondersteuning ook op het aantal omwentelingen van de trapas, trap je in een bepaalde (electronische ondersteunings) stand snel dan heb je de meeste ondersteuning en de hoogste snelheid van die betreffende stand.
Maar schakel ik de derallieur naar een hogere overbrenging en daarmee langzamer trap dan wordt de ondersteuning minder en daarmee ook de max snelheid. Dit werkt in alle 3 ondersteunigs standen. Daarbij opgemerkt dat de duimgasregelaar in elke stand deze eigenschap overrult en in max stand ook de max ondersteuning geeft.
In het begin was dit, zeker tov van mijn controller uit 2014 wel even wennen maar ik persoonlijk vindt dit lekkerder fietsen omdat je nu wel samen met een ander kan fietsen zonder steeds te moeten afremmen of harder te trappen. Waarom dit in de nieuwste controller niet meer wordt toegepast weet ik niet, misschien een bezuinigings kwestie.
Ook apart is de ondersteuning bij de hoogste snelheid; die blijft ondersteunen ook al rijdt je 30 km/h en remt je dus niet af. Fiets ik bijvoorbeeld voor de wind met 30 km/h dan kan ik dat zonder extra kracht volhouden want wanneer ik de hele ondersteuning uit schakel bij die hoge snelheid dan hou ik het nog geen 50 meter vol om 30 te blijven rijden.
Maar schakel ik de derallieur naar een hogere overbrenging en daarmee langzamer trap dan wordt de ondersteuning minder en daarmee ook de max snelheid. Dit werkt in alle 3 ondersteunigs standen. Daarbij opgemerkt dat de duimgasregelaar in elke stand deze eigenschap overrult en in max stand ook de max ondersteuning geeft.
In het begin was dit, zeker tov van mijn controller uit 2014 wel even wennen maar ik persoonlijk vindt dit lekkerder fietsen omdat je nu wel samen met een ander kan fietsen zonder steeds te moeten afremmen of harder te trappen. Waarom dit in de nieuwste controller niet meer wordt toegepast weet ik niet, misschien een bezuinigings kwestie.
Ook apart is de ondersteuning bij de hoogste snelheid; die blijft ondersteunen ook al rijdt je 30 km/h en remt je dus niet af. Fiets ik bijvoorbeeld voor de wind met 30 km/h dan kan ik dat zonder extra kracht volhouden want wanneer ik de hele ondersteuning uit schakel bij die hoge snelheid dan hou ik het nog geen 50 meter vol om 30 te blijven rijden.
[ Voor 14% gewijzigd door racinfo op 27-09-2014 08:46 ]
Thanks mooie kit met mooi display.racinfo schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 07:07:
http://electricbikereview.com/bionx/d-500/
Iets voor het betere terreinwerk? #Opperpanter2 ?
Echter heel erg duur. En direct drive.
Ik sta open voor tips, maar sinds ik de Bafang BBS02 heb gezien ben ik verkocht.
Lekker de heuvels in: http://endless-sphere.com...&t=63166&start=50#p952170
Is geen taak voor de douane om dit te controleren.bgttje schreef op donderdag 25 september 2014 @ 10:01:
[...]
Idd, ik kan m tot max 50 km/u instellen. Als dat hendeltje verboden is waarom wordt dat toch aangeboden overal?(wel in t buitenland) Mijn setje is tenslotte ook door de douane geweest, dat zag ik op de meegeleverde papieren. Schijnbaar nemen ze het niet zo nauw.
En als ze het in Nederland er niet bijleveren bestel je het toch ff op t internet.
http://www.energiecycles.com/#!news/c12oa
Buiten de openbare weg (in het bos) is het volgens mij niet verboden.
Er zijn ook steeds meer mensen met fysieke beperkingen die voor een elektrische fiets kiezen.Verwijderd schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 14:28:
[...]
Jongeren pakken steeds vaker de elektrische fiets van hun ouders, dus dat het voor bejaarden ben ik het niet echt met je eens. Het zijn trouwens geen rollators, want het is precies het zelfde als een normale hybride elektrische fiets.
Dat was ik ook toen ik de BBS-01 ontving, zou niets anders meer willen. Lekker veel mogelijkheden.Opperpanter2 schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 19:21:[...]maar sinds ik de Bafang BBS02 heb gezien ben ik verkocht.
[ Voor 5% gewijzigd door bgttje op 27-09-2014 21:33 ]
Absoluut, ik ben nog maar 43 en werd ziek op mijn 37ste. Ik fietste erg graag maar door mijn ziek zijn ging dat niet meer. Vooral ook omdat ik hier in heuvelachtig gebied woon. Mijn eerste electr fiets was een goedkope uit de Makro. Heel veel mee gereden. Sinds toen een Trek, een Sparta en nu een Batavus Stream. Heb er ongeloofelijk veel plezier aan en kan nu makkelijk tochtjes doen van 20 a 25 km. En tussendoor lekker eens op een bankje uitrusten. ben al bang voor de komende winter, want dan ben ik mijn hobby kwijt...Opperpanter2 schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 19:24:
[...]
Er zijn ook steeds meer mensen met fysieke beperkingen die voor een elektrische fiets kiezen.
Eén nadeeltje, de perfekte electrische fiets voor mensen met weinig kracht bestaat nog niet. Koop je ene met rotatiesensor heb je alle bekende nadelen van dit systeem (ga ze niet opnoemen, maar dit is in feite niet echt fietsen). Koop je ene met trapkrachtsensor moet je een beetje inspanning leveren. Met kans dat je onderweg moe wordt en toch nog naar huis moet rijden. De ideale elektrische fiets zou voor mij een uitschakelbare trapkrachtsensor hebben en 5 verschillende ondersteuningsprogramma's. Maar jammer genoeg bestaat dit niet.
Met dat accu gewicht achterop ga je zeker freewielen ;-)Opperpanter2 schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 19:21:
[...]
Thanks mooie kit met mooi display.
Echter heel erg duur. En direct drive.
Ik sta open voor tips, maar sinds ik de Bafang BBS02 heb gezien ben ik verkocht.
Lekker de heuvels in: http://endless-sphere.com...&t=63166&start=50#p952170
-
-
Zo'n fiets heb ik, tegen de laagste kosten. Trap (speed) gevoelige sensor en duimgas wanneer je met de benen over het stuur rustig thuis wilt geraken.DHL schreef op zondag 28 september 2014 @ 00:12:
[...]
De ideale elektrische fiets zou voor mij een uitschakelbare trapkrachtsensor hebben en 5 verschillende ondersteuningsprogramma's. Maar jammer genoeg bestaat dit niet.
[ Voor 33% gewijzigd door racinfo op 28-09-2014 10:30 ]
Met een rotatiesensor(BBS-01 set) kan je ook langzaam fietsen hoor dus ik begrijp het probleem niet? Ik heb ook niet altijd behoefte om met 30+ over het fietspad te razen. Je zet m gewoon op een lagere stand(en daar zijn er behoorlijk veel van).
[ Voor 8% gewijzigd door bgttje op 28-09-2014 11:15 ]
Verwijderd
Ik ben dan geen 15 maar met m'n 29 behoor ik toch ook niet tot de doelgroep van de electrische fiets die zich als eerste aangetrokken voelde, maar ik heb er toch een en het effect van dat motortje heeft me verrast. Eerst was de auto de eerste keus tenzij het echt mooi weer was, nu is het andersom. Ook voor de middellange afstanden pak ik nu gemakkelijk de fiets, terwijl ik marginaal tijd verlies t.o.v. de auto en met enige regelmaat zelfs sneller ben in de spits.Verwijderd schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 14:28:
[...]
Het effect is niet te onderschatten: ik tank misschien nog één keer in de acht weken, ik beweeg meer, verbruik aanzienlijk minder energie per km (factor 100 zelfs t.o.v. mijn Aygo), veroorzaak nauwelijks relevante uitstoot, veroorzaak geen file meer in de spits met mijn auto en leef gezonder.
Dat allemaal door een motortje van een paar honderd euro..
Ik ga voor een triangle bag van em3ev.comracinfo schreef op zondag 28 september 2014 @ 10:25:
[...]
Met dat accu gewicht achterop ga je zeker freewielen ;-)

Verwijderd schreef op zondag 28 september 2014 @ 12:19:
[...]
Ik ben dan geen 15 maar met m'n 29 behoor ik toch ook niet tot de doelgroep van de electrische fiets die zich als eerste aangetrokken voelde, maar ik heb er toch een en het effect van dat motortje heeft me verrast. Eerst was de auto de eerste keus tenzij het echt mooi weer was, nu is het andersom. Ook voor de middellange afstanden pak ik nu gemakkelijk de fiets, terwijl ik marginaal tijd verlies t.o.v. de auto en met enige regelmaat zelfs sneller ben in de spits.
Het effect is niet te onderschatten: ik tank misschien nog één keer in de acht weken, ik beweeg meer, verbruik aanzienlijk minder energie per km (factor 100 zelfs t.o.v. mijn Aygo), veroorzaak nauwelijks relevante uitstoot, veroorzaak geen file meer in de spits met mijn auto en leef gezonder.
Dat allemaal door een motortje van een paar honderd euro..

Ik ben het volkomen met je eens, ik gebruik hem krap 6 maanden maar heb reeds 1200 km met mijn Yaris aan benzine uitgespaard en voel mij stukken fitter dan toen ik nog met de auto mijn dagelijkse 12 km reed.
Zet die 1200 km eens om in uitgespaarde dure benzine dan heb ik zo het idee dat je uiteindelijk de fiets voor niets hebt en zonder dokterskosten ook nog eens een gezonde body !!
-
-
Dit ben ik met je eens, want op mijn dagelijks ritje heb ik moeite om met mijn 30 km/h de middelbare schooljeugd in te halen doordat zo blijkt zij ook op een hippe e-bike rijden en die behoeft niet eens van hun opa te zijn vernam ik onlangs van zo'n jongere (16 jaar) maar gewoon zelf gekocht ipv de eerst geplande scooter!Verwijderd schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 14:28:
[...]
Jongeren pakken steeds vaker de elektrische fiets van hun ouders, dus dat het voor bejaarden ben ik het niet echt met je eens.
[ Voor 33% gewijzigd door racinfo op 28-09-2014 16:08 ]
ipv een snorscooter gok ik dan. Een gewone scooter zie je steeds minder. De jeugd heeft geen zin in een helm.racinfo schreef op zondag 28 september 2014 @ 15:58:
![]()
Dit ben ik met je eens, want op mijn dagelijks ritje heb ik moeite om met mijn 30 km/h de middelbare schooljeugd in te halen doordat zo blijkt zij ook op een hippe e-bike rijden en die behoeft niet eens van hun opa te zijn vernam ik onlangs van zo'n jongere (16 jaar) maar gewoon zelf gekocht ipv de eerst geplande scooter!
In aanschaf zijn ze ongeveer even duur. Ze gaan even hard.
Maar je hoeft geen duur rijbewijs te halen, geen verzekering. En onderhoud kun je meestal zelf doen.
Verwijderd
Ik heb een Kalkhoff e-bike, deze heeft een li-ion Accu 36v 11Ah. een 350/ 400Wh
Ik ben de lader kwijtgeraakt,en ik vind die van Kalkhoff/Bosch veeel te duur.
Bottom line: Deze accu heeft een 5 polige stekker, op pootje 2 en 4 zitten de plus en min, maar de resterende pootjes is onbekend?
Zou ik een gewone Li-Ion acculader kunnen gebruiken, en alleen pootje 2 en 4 pakken om op te laden?
(misschien met een derde pootje massa?)
Of heeft iemand een aansluitschema van deze 5 polige connector? UIT 2013!
Bedankt voor de info. Groet, Ron van der Wiele
Ik ben de lader kwijtgeraakt,en ik vind die van Kalkhoff/Bosch veeel te duur.
Bottom line: Deze accu heeft een 5 polige stekker, op pootje 2 en 4 zitten de plus en min, maar de resterende pootjes is onbekend?
Zou ik een gewone Li-Ion acculader kunnen gebruiken, en alleen pootje 2 en 4 pakken om op te laden?
(misschien met een derde pootje massa?)
Of heeft iemand een aansluitschema van deze 5 polige connector? UIT 2013!
Bedankt voor de info. Groet, Ron van der Wiele
Ik heb twee fietsen gehad met rotatiesensor. Is zeer onaangenaam fietsen. Kan je best vergelijken met een scooter waarbij je gewoon de pedalen ronddraait en dan rijdt hij de ingestelde snelheid. Al zou het traploos instelbaar zijn, dan nog is het onmogelijk bvb 19 te rijden, dan 20, even later 17,... wat veel gebeurt als je met 2 of 3 aan het fietsen bent. Ook moet je een volledige omwenteling doen vooraleer je bekrachtiging krijgt, wat niet ideaal is natuurlijk. Om dan gelanceerd te worden bij wijze van spreken.bgttje schreef op zondag 28 september 2014 @ 11:14:
Met een rotatiesensor(BBS-01 set) kan je ook langzaam fietsen hoor dus ik begrijp het probleem niet? Ik heb ook niet altijd behoefte om met 30+ over het fietspad te razen. Je zet m gewoon op een lagere stand(en daar zijn er behoorlijk veel van).
Een fiets met trapkrachtsensor rijdt volledig als een gewone fiets, enkel gaat het makkelijker. Hier wordt jouw input versterkt. bij mij is 100 procent trapkracht 250 procent ondersteuning.
Enig nadeel is dat je bij een lange helling toch iets of wat kracht moet geven, terwijl een rotatiesensor er zo oprijdt (indien krachtig genoeg natuurlijk). Hier zou een tijdelijke overbrugging van de trapkrachtsensor ideaal zijn. Of als je onderweg moe wordt, zou je de trapkrachtsensor moeten kunnen uitschakelen. Als je dit combineert met 5 ondersteuningsniveau's is dit voldoende.
Het is maar als je ziek bent dat je bepaalde nadelen van iets ondervindt. Als je een fiets zoekt om je gewoon van a naar b te brengen is een rotatiesensor natuurlijk voldoende. Maar die beginnen steeds zeldzamer te worden en bovendien zijn ze niet erg krachtig (spreek niet over zelfbouw). Ook het feit van een middenmotor te hebben is zeer positief. Zoals ik al zei, ik zou een goed knutselaar moeten vinden om mijn fiets licht aan te passen:)
Is dat dan een omgebouwde fiets? Zowel met kracht als speedsensor? Dat zou inderdaad perfekt zijn...Zeker als de motor krachtig is (+55 nm)racinfo schreef op zondag 28 september 2014 @ 10:25:
Zo'n fiets heb ik, tegen de laagste kosten. Trap (speed) gevoelige sensor en duimgas wanneer je met de benen over het stuur rustig thuis wilt geraken.
Zou je ff een foto kunnen plaatsen met de plug open zodat ik kan zien of ze geen statuslijn van de micro gebruiken?Verwijderd schreef op zondag 28 september 2014 @ 19:30:Ik heb een Kalkhoff e-bike, deze heeft een li-ion Accu 36v 11Ah. een 350/ 400Wh
Ik ben de lader kwijtgeraakt,en ik vind die van Kalkhoff/Bosch veeel te duur.Bottom line: Deze accu heeft een 5 polige stekker, op pootje 2 en 4 zitten de plus en min, maar de resterende pootjes is onbekend?
(misschien met een derde pootje massa?)Of heeft iemand een aansluitschema van deze 5 polige connector? UIT 2013!Bedankt voor de info. Groet, Ron van der Wiele
De volgende generatie van Bafang krijgt dit als ik het goed begrijp.DHL schreef op zondag 28 september 2014 @ 23:00:
[...]Is dat dan een omgebouwde fiets? Zowel met kracht als speedsensor? Dat zou inderdaad perfekt zijn...Zeker als de motor krachtig is (+55 nm)
Verwijderd
Motor kan weer terug, tik elke tweede omwenteling van de trapas, da's de interne overbrenging dus. Baal als een stekker en ben er eigenlijk weinig happig op om de fiets weer ter reparatie aan te bieden gezien de krassen die ze in de lak hebben gezet.
Weet iemand of de Gazelle Impulse (2.0?) motor ook te tunen is?
Dat is balen zeg. Potverdr....Verwijderd schreef op zondag 28 september 2014 @ 23:33:
Motor kan weer terug, tik elke tweede omwenteling van de trapas, da's de interne overbrenging dus. Baal als een stekker en ben er eigenlijk weinig happig op om de fiets weer ter reparatie aan te bieden gezien de krassen die ze in de lak hebben gezet.
.
.
Ja, een Peugeot model van 9 jaar oud en met een ombouwset van RAT (holland) type 009 aangepast. Maar via marktplaats heb ik nadien beslag kunnen leggen op 2 oudere types controllers waarvan de oudste (uit 2010) zowel reageert op het aantal omwentelingen van de trapas, door de derailieur versnellingen aan te passen kan ik gevarieerd rijden tussen 17 en 22 km in ondersteuningsstand 2 (middle)DHL schreef op zondag 28 september 2014 @ 23:00:
[...]
Is dat dan een omgebouwde fiets? Zowel met kracht als speedsensor? Dat zou inderdaad perfekt zijn...Zeker als de motor krachtig is (+55 nm)
De 009 set van RAT wordt standaard geleverd met SLA accu's maar deze heb ik vervangen door een veel lichtere Ping LiFePo4 36v 10 Ah accu welk door zijn afmetingen 15x15x10 cm weggewerkt zit in een zadeltas, waardoor mijn bagagedrager leeg en origineel werd.
Er is een ( ;-) ) duimgasregelaar gemonteerd die toelaat de trapsensor te overrulen; dus de fiets werkt dan als een electrische snor-scooter. Actieradius is met volle ondersteuning en trappen (stand 3) circa 57 km. Hoeveel die zonder trappen is heb ik nog nooit getest; ik denk zelf zo rond de 40 km. In de ECO stand (stand 1 ondersteuning) fietst ie circa 15 km/h met bij-trappen en is het bereik 107 km (getest!) zonder noemenswaardige windsterkte (<2 beaufort) of hellingen (meest gunstige omstandigheden).
Opmerking. Ik gebruik de electro set omdat ik aan mijn linkerknie een gemis aan vet tussen het kraakbeen heb; dat is jaren geleden operatief verwijderd omdat het als een bult zo groot als een struisvogel-ei in mijn knieholte zat. Op doktersadvies mag ik NIET normaal fietsen omdat bij de bewegingen van mijn knie overmatige slijtage zou optreden aan het kraakbeen. Daarom ben ik blij met de ombouwset want die staat mij (weer) toe de dagelijkse ritjes op de fiets te doen ipv die stomme auto.
[ Voor 24% gewijzigd door racinfo op 29-09-2014 08:49 ]
Ja, da's leuk he dat we hierdoor weer naar buiten kunnen 
Vroeg of laat zal ik wel iemand vinden die handig genoeg is om er bij mij een duimgas bij te zetten (hoop ik heel erg). Moet toch te doen zijn, er is een motor en er is stroom... Mijn motor zou zeker krachtig genoeg zijn met een piekvermogen van 80Nm en continu 70Nm. Dat rijdt zelfstandig zeker en vast een helling op. Batterij is 500 wh, dus ook groot genoeg voor mijn dagelijkse ritjes van 20-25 km...
Ik had natuurlijk ook een fiets kunnen laten maken, rond de 2000 euro zal je wel al iets moois hebben denk ik.
Maar ik ga verder met m'n zoektocht naar een slim persoon die ik maar al te graag een goede vergoeding zou geven:):)
Ivm jongeren en ebikes zijn ze er hier in Belgie toch nog niet volledig klaar voor volgens mij. In Nederland wel. Mijn jongens krijgen geen brommer. Ik vroeg of ze een mooie ebike wilden (zoiets als een Haibike dat er toch heel knap uitziet) maar ze passen ervoor. Ze hebben liever een degelijke gewone fiets zeggen ze, want anders maken ze zich belachelijk op school. Alzo hun uitleg... Zou nochtans perfekt zijn voor het heuvelachtige gebied hier. De jongste geraakt de berg niet op. Ik vind het jammer, anders zou het een mooi geschenk geweest zijn op hun zestiende verjaardag...
Vroeg of laat zal ik wel iemand vinden die handig genoeg is om er bij mij een duimgas bij te zetten (hoop ik heel erg). Moet toch te doen zijn, er is een motor en er is stroom... Mijn motor zou zeker krachtig genoeg zijn met een piekvermogen van 80Nm en continu 70Nm. Dat rijdt zelfstandig zeker en vast een helling op. Batterij is 500 wh, dus ook groot genoeg voor mijn dagelijkse ritjes van 20-25 km...
Ik had natuurlijk ook een fiets kunnen laten maken, rond de 2000 euro zal je wel al iets moois hebben denk ik.
Maar ik ga verder met m'n zoektocht naar een slim persoon die ik maar al te graag een goede vergoeding zou geven:):)
Ivm jongeren en ebikes zijn ze er hier in Belgie toch nog niet volledig klaar voor volgens mij. In Nederland wel. Mijn jongens krijgen geen brommer. Ik vroeg of ze een mooie ebike wilden (zoiets als een Haibike dat er toch heel knap uitziet) maar ze passen ervoor. Ze hebben liever een degelijke gewone fiets zeggen ze, want anders maken ze zich belachelijk op school. Alzo hun uitleg... Zou nochtans perfekt zijn voor het heuvelachtige gebied hier. De jongste geraakt de berg niet op. Ik vind het jammer, anders zou het een mooi geschenk geweest zijn op hun zestiende verjaardag...
[ Voor 35% gewijzigd door DHL op 29-09-2014 13:13 ]
DHL, omtrent je kloppende voorrem, hoe heb je dit euvel de wereld uit geholpen?
Verwijderd
..Komt eraan.. over pak-em-beet beet een uurtje...bgttje schreef op zondag 28 september 2014 @ 23:26:
[...]
Zou je ff een foto kunnen plaatsen met de plug open zodat ik kan zien of ze geen statuslijn van de micro gebruiken?
Verwijderd
Ja, maar ik kan helaas geen foto uploaden oid, alleen link en foto staat local moet publieke server vinden oid.bgttje schreef op zondag 28 september 2014 @ 23:26:
[...]
Zou je ff een foto kunnen plaatsen met de plug open zodat ik kan zien of ze geen statuslijn van de micro gebruiken?
Ik zal eens kijken wat te doen.
[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2014 19:38 . Reden: Nieuwe foto gemaakt ]
Ff in dropbox zetten of iets dergelijks.Verwijderd schreef op maandag 29 september 2014 @ 17:11:[...]Ja, maar ik kan helaas geen foto uploaden oid, alleen link en foto staat local moet publieke server vinden oid.Ik zal eens kijken wat te doen.
Is nog niet opgelost. Er zou een nieuw wiel onderweg zijn... Hopelijk is het dan opgelost. Die Maguraremmen zijn wel moeilijk af te stellen he. Zat ook met een geluid achteraan bij het remmen, maar dit is na het afstellen van de rem opgelost.tombruneel schreef op maandag 29 september 2014 @ 14:33:
DHL, omtrent je kloppende voorrem, hoe heb je dit euvel de wereld uit geholpen?
Verwijderd
BIJ DEZE:bgttje schreef op zondag 28 september 2014 @ 23:26:
[...]
file://RON-PC/Users/Ron/Dropbox/Public/20140929_175016.jpg
Weet iemand of de Gazelle Impulse (2.0?) motor ook te tunen is? 
Ja hoor zo wel de 25 en 45 km versie
Ja hoor zo wel de 25 en 45 km versie
Hier kan je niets mee.Verwijderd schreef op maandag 29 september 2014 @ 21:35:[...]BIJ DEZE: ://RON-PC/Users/Ron/Dropbox/Public/20140929_175016.jpg
Ff in Dropbox op het internet de file delen als "openbare link kopieren"
[ Voor 15% gewijzigd door bgttje op 30-09-2014 00:28 ]
Balen man, ik vind de logica van Bosch om met die interne overbrenging te werken ook niet echt logisch. Waarom niet gewoon vasthouden aan een groter voorblad?Verwijderd schreef op zondag 28 september 2014 @ 23:33:
Maar goed, daar heb je nu natuurlijk niet veel aan. Kan je die beschadiging niet gewoon aankaarten door een paar foto's te maken van de schade en te mailen naar de transporteur / dealer?
Verwijderd
Tja, punt is dat het weer niet groot genoeg is om er echt een issue van te maken. Een punt was wel nasty, plek van 2mm rond waarbij de lak tot op het alu weg is geslagen. Daar is wat verf in geduwd, maar ook wat oppervlakkige krassen bij het zadel / frame. Hij fietst er niet minder om en ik wil de boel niet volledig onder spanning zetten, maar ik baal er stevig van, die fiets was als factory new toen ik hem inleverde. Nu zal er in de loop van tijd toch wel wat mee gebeuren maar toch.
Ja, mijn fiets heeft er helaas ook bij normaal gebruik onder te lijden. Spatborden zijn al aardig beschadigd doordat ik te ver naar achter reed tijdens het uit de schuur halen en tegen de schutting aanknalde, en de schuurdeur was door een windvlaag ook tegen het frame aangeknald waardoor er een aardige beschadiging op het frame zelf zit. Ik hou het maar op gebruikerssporen en heb me voorgenomen om me er niet verder aan te storen, het is een mooie fiets maar wel gevoelig voor kleine schades.
Verder nog steeds erg tevreden, de fiets is veel beter als mijn vorige omgebouwde fiets. Ik ga er denk ik alleen niet aan ontkomen om binnenkort de cassette en ketting te vervangen, gisteren in de regen begon hij over te slaan op tandwiel 13. Weet iemand trouwens of het mogelijk is om met een Deore XT een cassette te monteren die minder verschil heeft met de huidige cassette? Mijn huidige is volgens mij 11-34 en die gaat dus van 11-13-15 etc... ik gebruik de overige versnellingen gewoon niet, dan is het nu of je op een sapcentrifuge rijdt. Ik zou liever de volgende indeling willen hebben 11-12-13-14-15 maar volgens mij kom je dan meer op een race cassette uit en ik weet niet of dat kan in combinatie met een Deore XT derailleur?
Als er mensen trouwens nog geïnteresseerd zijn in BadAssebikes box, PB me even, ik heb er nog een liggen
Verder nog steeds erg tevreden, de fiets is veel beter als mijn vorige omgebouwde fiets. Ik ga er denk ik alleen niet aan ontkomen om binnenkort de cassette en ketting te vervangen, gisteren in de regen begon hij over te slaan op tandwiel 13. Weet iemand trouwens of het mogelijk is om met een Deore XT een cassette te monteren die minder verschil heeft met de huidige cassette? Mijn huidige is volgens mij 11-34 en die gaat dus van 11-13-15 etc... ik gebruik de overige versnellingen gewoon niet, dan is het nu of je op een sapcentrifuge rijdt. Ik zou liever de volgende indeling willen hebben 11-12-13-14-15 maar volgens mij kom je dan meer op een race cassette uit en ik weet niet of dat kan in combinatie met een Deore XT derailleur?
Als er mensen trouwens nog geïnteresseerd zijn in BadAssebikes box, PB me even, ik heb er nog een liggen
Voor je derry moet je alleen maar zorgen dat je het juiste aantal verzetten hebt en de range binnen de range van de derry valt. Voor voor de rest... zorg dat het ding compatibel is met je freewheel, en dat je een cassetteafnemer + chainwhip hebt.
Ik heb op mijn fiets met deore (8 speed) en 13-32 verzet een 12-23 cassette gemonteerd. Zolang het grootste blad niet groter dan (in mijn geval) 32 is kan het. Icm 48-38-28 cranckstel en een paar smalle (28C700) bandjes valt er in iedergeval aardig mee te knallen.
Ik heb op mijn fiets met deore (8 speed) en 13-32 verzet een 12-23 cassette gemonteerd. Zolang het grootste blad niet groter dan (in mijn geval) 32 is kan het. Icm 48-38-28 cranckstel en een paar smalle (28C700) bandjes valt er in iedergeval aardig mee te knallen.
Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320
Ik weet niet of er extra aansluitingen bij jou op de e-bike aanwezig zijn; op de (losse) controllers die bij een ombouwset worden gelevert zit al vaak een extra 3 polige aansluitstekker; kwestie van regelaar extra aanschaffen en stekkertje oversteken. Zo eenvoudig kan het zijn. Zoek eens op je fiets naar mogelijke extra aansluitingen.DHL schreef op maandag 29 september 2014 @ 09:20:
Vroeg of laat zal ik wel iemand vinden die handig genoeg is om er bij mij een duimgas bij te zetten (hoop ik heel erg). Moet toch te doen zijn, er is een motor en er is stroom...
.
.
Ronneke, het adres wat je geeft is de map van je eigen PC. Je moet dropbox zelf openen, naar de map gaan waar je afbeelding staat, markeer hem en vervolgens met je RECHTER muisknop de optie "openbare link kopieëren" kiezen. Vervolgens kies je op tweakers de afbeelding icoontje en plak daar dan de link in.Verwijderd schreef op maandag 29 september 2014 @ 21:35:
[...]
BIJ DEZE:
file://RON-PC/Users/Ron/Dropbox/Public/20140929_175016.jpg
Je kan de link natuurlijk ook gewoon in tekst hier zetten... Voorbeeld mijn eigen fiets:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/13814150/zadeltas.jpg
[ Voor 33% gewijzigd door racinfo op 30-09-2014 16:26 ]
Ja, kan zondermeer. Zolang het een 10 speed is kun je de cassette gewoon vervangen. Andersom; dus een race-derailleur op een mountainbike cassette kan schakel problemen geven omdat de arm van de derailleur dan te kort is...Vlassie1980 schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 11:36:
Weet iemand trouwens of het mogelijk is om met een Deore XT een cassette te monteren die minder verschil heeft met de huidige cassette? Mijn huidige is volgens mij 11-34 en die gaat dus van 11-13-15 etc... ik gebruik de overige versnellingen gewoon niet, dan is het nu of je op een sapcentrifuge rijdt. Ik zou liever de volgende indeling willen hebben 11-12-13-14-15 maar volgens mij kom je dan meer op een race cassette uit en ik weet niet of dat kan in combinatie met een Deore XT derailleur?
Ik heb deze: http://www.rose.nl/artike...speed-cassette/aid:366574
Je kunt verschillende configuraties kiezen.
Voorheen dacht ik eigenlijk dat je een SRAM cassette had (?)
Verwijderd
hallo,
waar kan ik die spiegel onder het stuur kopen en zijn deze ook bestemd voor brommers?
waar kan ik die spiegel onder het stuur kopen en zijn deze ook bestemd voor brommers?
En waar zou dit kunnen zitten? De bedrading is volledig weggewerkt en aan de motor zie je ook geen kabels. Enkel een kabeltje aan de bediening om de displayfuncties te raadplegen en te veranderen.racinfo schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 16:13:
[...]
Ik weet niet of er extra aansluitingen bij jou op de e-bike aanwezig zijn; op de (losse) controllers die bij een ombouwset worden gelevert zit al vaak een extra 3 polige aansluitstekker; kwestie van regelaar extra aanschaffen en stekkertje oversteken. Zo eenvoudig kan het zijn. Zoek eens op je fiets naar mogelijke extra aansluitingen.
.
.
Ik denk ook dat het simpel zou kunnen zijn voor iemand die electronische kennis heeft.
Koop een rechter spiegel en monteer hem op zijn kop op links?Verwijderd schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 18:35:
hallo,
Had ook een ATB cassette 10-speed van Deore XT standaard geleverd met 11-34, deze heb ik pas 1500 km geleden laten vervangen door hetzelfde merk racecassette als "wmeester" met 11-12-13-14-15-16-17-19-21-23, de derailleurwieltjes alleen vervangen als ze, ook na een schoonmaakbeurt, niet meer soepel lopen.Vlassie1980 schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 11:36:
Weet iemand trouwens of het mogelijk is om met een Deore XT een cassette te monteren die minder verschil heeft met de huidige cassette? Mijn huidige is volgens mij 11-34 en die gaat dus van 11-13-15 etc... ik gebruik de overige versnellingen gewoon niet, dan is het nu of je op een sapcentrifuge rijdt. Ik zou liever de volgende indeling willen hebben 11-12-13-14-15 maar volgens mij kom je dan meer op een race cassette uit en ik weet niet of dat kan in combinatie met een Deore XT derailleur?
De tandwielen 12-13-14-15-16-17 worden nu het meest gebruikt en de overgangen zijn ook veel minder groot en zijn qua fietstempo beter op elkaar afgestemd.
Waarom onder het stuur? Ik heb er verschillende geprobeerd in het verleden. De allerbeste zijn diegene die je in je stuur schuift opzij. Zitten totaal niet in de weg en bieden het beste zicht achter je.Verwijderd schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 18:35:
hallo,
Cateye heeft zo'n spiegel en is bvb verkrijgbaar bij bol.com (15 euro)
Je hebt daar nog keuze van meerdere spiegels. Ook op de site van miniinthebox heb je veel keuze aan lage prijzen.
Edit, heb zelf zo'n spiegel bijbesteld maar zag nadien dat er sites zijn die dezelfde spiegel voor een euro of 9 verkopen...
Gisterenavond mijn dagelijks toerke gedaan. Stopt er een oudere man die ook elektrisch reed om van alles over mijn fiets te vragen. Hij had me al een paar keer zien rijden en vond mijn fiets heel leuk. Wist niet dat je met een elektrische fiets bewondering kon krijgen, ik dacht dat je hiervoor een carbonnen racefiets nodig had lol... Enkel jammer dat het geen jonge blonde deerne was. Die man reed wel beetje meer dan ik, 40 km, elke dag. Weer of geen weer.
[ Voor 32% gewijzigd door DHL op 01-10-2014 09:05 ]
Tip: bestel er twee (2) nieuwe kettingen bij (dat zijn de kosten niet) en nieuwe KMC missing linkjesVlassie1980 schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 11:36:
Ik ga er denk ik alleen niet aan ontkomen om binnenkort de cassette en ketting te vervangen,
Ik probeer t rijden wat soepeler te maken door wat veranderingen aan te brengen in de oorspronkelijke instellingen van de motor:
pagina 1: de max. begrensde stroom van 15A naar 10A, de "limit spd" allemaal(behalve de 1ste stand=0) op 100%
pagina 2: de "keep current" op 100%
originele uitlezing 250W BBS-01 motor:
https://dl.dropboxusercon...003205/setup250WBBS01.jpg
https://dl.dropboxusercon...03205/setup250WBBS01b.jpg
https://dl.dropboxusercon...03205/setup250WBBS01c.jpg
pagina 1: de max. begrensde stroom van 15A naar 10A, de "limit spd" allemaal(behalve de 1ste stand=0) op 100%
pagina 2: de "keep current" op 100%
originele uitlezing 250W BBS-01 motor:
https://dl.dropboxusercon...003205/setup250WBBS01.jpg
https://dl.dropboxusercon...03205/setup250WBBS01b.jpg
https://dl.dropboxusercon...03205/setup250WBBS01c.jpg
[ Voor 50% gewijzigd door bgttje op 01-10-2014 21:48 ]
Ga me ook maar eens mengen in het gesprek. Ik rij al 3 jaar elektrisch en het bevalt me prima. Ik rij dagelijks 30km. In die tijd heb ik €6500,- aan benzine bespaard, dus het heeft z'n nut ruimschoots bewezen.
Mijn fietsplan is op z'n eind en ik heb dit jaar nog om een nieuwe uit te kiezen. Ik heb een testrit gemaakt op een Sparta ION E-Speed 2014 en dat beviel op zich goed, maar ik lees her en der toch wat mindere verhalen over de fiets. Als ik een fiets koop, wil ik er toch zeker weer 3 jaar redelijk probleemloos mee doen, onderhoud uitgezonderd uiteraard.
Nu zit ik even te kijken en zie nu ook een 2015 model van Sparta met Bosch motor, nl. deze. Ik moet zeggen dat hij me wel aantrekkelijk lijkt, zeker t.o.v. het 2014 model. Redelijk nieuwe fiets volgens mij, dus zal nog vrij weinig over te vinden zijn.
Ik heb hier in het topic al een aantal fietsen voorbij zien komen en het wordt me steeds lastiger gemaakt. Ik wil er eigenlijk niet meer dan €3000,- voor betalen en eigenlijk vind ik dat al behoorlijk aan de prijs.
Eventueel nog tips of meningen over de Sparta?

Nu zit ik even te kijken en zie nu ook een 2015 model van Sparta met Bosch motor, nl. deze. Ik moet zeggen dat hij me wel aantrekkelijk lijkt, zeker t.o.v. het 2014 model. Redelijk nieuwe fiets volgens mij, dus zal nog vrij weinig over te vinden zijn.
Ik heb hier in het topic al een aantal fietsen voorbij zien komen en het wordt me steeds lastiger gemaakt. Ik wil er eigenlijk niet meer dan €3000,- voor betalen en eigenlijk vind ik dat al behoorlijk aan de prijs.
edit:
Overigens is die Focus die al eerder hier werd genoemd ook wel een leuk alternatief. Leuk prijskaartje ook nu. Maar wel met een Yamaha motor. Weet niet of dat een nadeel is of juist een voordeel...
Overigens is die Focus die al eerder hier werd genoemd ook wel een leuk alternatief. Leuk prijskaartje ook nu. Maar wel met een Yamaha motor. Weet niet of dat een nadeel is of juist een voordeel...
[ Voor 8% gewijzigd door Jopster op 02-10-2014 09:08 ]
Die Sparta met Bosch motor is een fiets met veel goede eigenschappen. Voor die prijs heb je ook nog een NuVinci naaf, een gesloten kettingkast wat dus onderhoudsarm is. Daarnaast kan je ook de accu eraf halen terwijl die E-speed de accu in het frame heeft zitten. Je kan daar ook een extra accu op laten monteren maar dat kost je 1000 euro extra.Jopster schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 08:30:
Ga me ook maar eens mengen in het gesprek. Ik rij al 3 jaar elektrisch en het bevalt me prima. Ik rij dagelijks 30km. In die tijd heb ik €6500,- aan benzine bespaard, dus het heeft z'n nut ruimschoots bewezen.Mijn fietsplan is op z'n eind en ik heb dit jaar nog om een nieuwe uit te kiezen. Ik heb een testrit gemaakt op een Sparta ION E-Speed 2014 en dat beviel op zich goed, maar ik lees her en der toch wat mindere verhalen over de fiets. Als ik een fiets koop, wil ik er toch zeker weer 3 jaar redelijk probleemloos mee doen, onderhoud uitgezonderd uiteraard.
Ik heb hier in het topic al een aantal fietsen voorbij zien komen en het wordt me steeds lastiger gemaakt. Ik wil er eigenlijk niet meer dan €3000,- voor betalen en eigenlijk vind ik dat al behoorlijk aan de prijs.![]()
Ik zou 100% voor die versie met Bosch motor gaan, enige wat er eigenlijk aan mankeert is de looks, want ik vindt het nou niet bepaald gestroomlijnd en gewoon een opgevoerde stadsfiets. Maar die mening heb ik ook over de E-speed.
Ben gisteren trouwens ingehaald door een E-speed, die haalt me regelmatig met een noodvaart in
Viel me op dat die gozer met een hele rustige cadans reed. Ik zou daar wel even op letten, bij de ene speed pedelec moet je jezelf aardig de tandjes trappen om vaart te houden terwijl je met de andere speed pedelec fluitend naar de 40 km per uur schiet. Ik zou bij beide modellen een goede proefrit maken.
Vind de prijs ook erg scherp, echt wel een bang for buck fiets! Je betaalt voor andere high speed modellen vaak heel wat meer.
Kijk, daar kan ik wel wat mee. Bedankt.
De looks loop ik ook een beetje tegenaan. Ik heb nu een fiets met dezelfde soort looks (Sparta Emotion C3) en dat is prima voor 25km/u, maar wil eigenlijk wel iets sportievers als ik voor een pedelec ga. Ik twijfel dus momenteel tussen een aantal modellen, waaronder dus de Focus. Vind ik ook een mooie fiets en met een geweldige actieradius. Is alleen wat onbekender voor mij.
Zal sowieso wat testritjes gaan maken als ik de mogelijkheid heb bij mij in de buurt. De ION E-speed heb ik zoals gezegd al geprobeerd en dat beviel prima. Maar goed, bij 40km/u hield het ook op. Dan ook liever 45km/u natuurlijk.
De looks loop ik ook een beetje tegenaan. Ik heb nu een fiets met dezelfde soort looks (Sparta Emotion C3) en dat is prima voor 25km/u, maar wil eigenlijk wel iets sportievers als ik voor een pedelec ga. Ik twijfel dus momenteel tussen een aantal modellen, waaronder dus de Focus. Vind ik ook een mooie fiets en met een geweldige actieradius. Is alleen wat onbekender voor mij.
Zal sowieso wat testritjes gaan maken als ik de mogelijkheid heb bij mij in de buurt. De ION E-speed heb ik zoals gezegd al geprobeerd en dat beviel prima. Maar goed, bij 40km/u hield het ook op. Dan ook liever 45km/u natuurlijk.
Focus en Kalkhoff hebben inmiddels ook modellen met Impulse 2.0 motor en een 612Wh accu. En ze hebben ook modellen met tandriem maar dat gaat wel boven de 3500 euro kosten. Dat is wel een grote investering maar je hebt ook heel wat minder onderhoud. Heb nu ook spijt dat ik voor een derailleur versie heb gekozen. Na 5000 km mag er alweer een nieuwe cassette op.Jopster schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 09:26:
Kijk, daar kan ik wel wat mee. Bedankt.
Ja, dat is inderdaad wel een nadeel. €3500,- is dan weer echt te veel voor me. Dan maar een bejaardenmodelletje. Neem ik wel op de koop toe. 
Ga eens mijn plaatselijke (veel te dure) fietsenmaker bellen of hij dit model kan krijgen zodat ik een proefrit kan maken. Volgens mij is het model echt net uit. Zelfs op de Sparta site kan ik er nog niks over vinden.
Ga eens mijn plaatselijke (veel te dure) fietsenmaker bellen of hij dit model kan krijgen zodat ik een proefrit kan maken. Volgens mij is het model echt net uit. Zelfs op de Sparta site kan ik er nog niks over vinden.
Je kan ook naar het sparta testcentrum in Apeldoorn gaan.
Elke vrijdagmiddag open en je mag alle fietsen uitproberen.
Verwijderd
bgttje.... ik dacht dit is gelukt... dus niet helemaal.... moest inderdaad nog doen wat je zeibgttje schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 00:25:
[...]
Hier kan je niets mee.
Ff in Dropbox op het internet de file delen als "openbare link kopieren"
Bij deze nog gedaan!
Dropbox => Copy public link....
Ik hoop dat je hem nu wel kunt zien!
Groet,
Ron van der Wiele
Niet echt om de hoek voor me (Zoetermeer), maar ik zal het in mijn achterhoofd houden.the_eye6 schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 10:22:
Je kan ook naar het sparta testcentrum in Apeldoorn gaan.
Net ook gebeld door mijn fietsenwinkel. Hij had met Sparta gebeld en produktiedatum van de 2015 Nuvinci (B4 wordt de naam) is pas vanaf week 51. Duurt dus nog even. Wel is er binnenkort de Bike Motion beurs in de jaarbeurs waar hij ongetwijfeld ook zal staan. Denk dat ik daar wel een kijkje ga nemen. Balen... moet ik toch nog langer wachten.
@onderbuurman: Goed om te horen dat die combinatie prima bevalt. Ik ga zsm een proefrit maken. Volgens meneer de fietsenmaker gaan er de komende maanden nog veel nieuwe RDW-goedgekeurde modellen komen. Keuze wordt als het goed is alleen maar makkelijker dan. Althans, dat hoop ik.
[ Voor 17% gewijzigd door Jopster op 02-10-2014 10:55 ]
@jopster,
Heb zelf een pedelec met bosch motor en harmony nuvinci naaf, mijn vrouw ook. Deze fietsen bevallen ons uitstekend. Beide fietsen voorzien van badass tuning set. Je kunt het versnelling systeem zelf ook nog softwarematig aanpssen. Ook kun je de tandwielen zowel voor als achter vervangen door andere maten indien je dat zou willen.
Heb zelf een pedelec met bosch motor en harmony nuvinci naaf, mijn vrouw ook. Deze fietsen bevallen ons uitstekend. Beide fietsen voorzien van badass tuning set. Je kunt het versnelling systeem zelf ook nog softwarematig aanpssen. Ook kun je de tandwielen zowel voor als achter vervangen door andere maten indien je dat zou willen.
De Nu Vinci is een ideale naaf icm de Bosch motor. Zelfs bij 40 km/u trap ik nog dezelfde cadans. Ik heb de Nu Vinci Harmony met zelf instelbare cadans.
Ook de Bikespeed RS setje bevalt uitstekend, op de lange fietspaden zit mijn gemiddelde op 30 tot 35 km/u. Door de Nu Vinci naaf heb je echter geen idee hoe hard je gaat, de cadans blijft immers gelijk. Gelukkig laat de Bikespeed de correcte snelheid zien
.
Ook de Bikespeed RS setje bevalt uitstekend, op de lange fietspaden zit mijn gemiddelde op 30 tot 35 km/u. Door de Nu Vinci naaf heb je echter geen idee hoe hard je gaat, de cadans blijft immers gelijk. Gelukkig laat de Bikespeed de correcte snelheid zien
Die Nuvinci naaf heb ik altijd al interessant gevonden. Traploos schakelen, minder onderhoud in vergelijking met een derailleur.
Vraag me af of het mogelijk is om een aftermarket NuVinci kit te gebruiken en die op mijn Merida te installeren, schijnt alleen dat deze maximaal 50Nm aan kan maar mijn Bosch Performance heeft een max koppel van 60Nm.
Vraag me af of het mogelijk is om een aftermarket NuVinci kit te gebruiken en die op mijn Merida te installeren, schijnt alleen dat deze maximaal 50Nm aan kan maar mijn Bosch Performance heeft een max koppel van 60Nm.
Volgens mij kunnen die Nu Vinci wel meer aan, op het internet praten ze over een max van 140 Nm.
Ik zie nog steeds geen link?Verwijderd schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 10:29:[...]bgttje.... ik dacht dit is gelukt... dus niet helemaal.... moest inderdaad nog doen wat je zei
Bij deze nog gedaan!Dropbox => Copy public link....Ik hoop dat je hem nu wel kunt zien!Groet,Ron van der Wiele
Nu twijfel ik of het zo altijd was bij mijn fiets.... Is het normaal dat de snelheid op je snelheidsmeter niet onmiddellijk op nul springt als je stopt maar dat de laatste 7 km per uur trager naar beneden gaan? Maw dat het enkele seconden kan duren vooraleer de teller terug op nul staat? Of wijst dit op een defect?
Ronneke, zie je zelf hem ook? Als je hem zelf ziet maken wij ook een kans ;-)Verwijderd schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 10:29:
[...]
bgttje.... ik dacht dit is gelukt... dus niet helemaal.... moest inderdaad nog doen wat je zei
Bij deze nog gedaan!
Dropbox => Copy public link....
Ik hoop dat je hem nu wel kunt zien!
Groet,
Ron van der Wiele
Maar sorry , als je mijn uitleg niet kan volgen, ik ben altijd al slecht in uitleg geweest.
Ik herhaal nog eens....
Je moet applikatie dropbox op je pc zelf openen, naar de map (public meestal) gaan waar je afbeelding staat,
markeer hem en
vervolgens met je RECHTER muisknop de optie "openbare link kopieëren" kiezen.
De link staat nu in het geheugen van de pc,
Vervolgens kies je op tweakers het afbeelding icoontje en
plak daar dan de link in dmv CTRL-V te drukken.
[ Voor 47% gewijzigd door racinfo op 02-10-2014 15:13 ]
Volgens mij doet die dat van mij ook, ik heb een Bosch. Ik zal straks eens kijken, zou me er in ieder geval geen zorgen over makenDHL schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 14:03:
Nu twijfel ik of het zo altijd was bij mijn fiets.... Is het normaal dat de snelheid op je snelheidsmeter niet onmiddellijk op nul springt als je stopt maar dat de laatste 7 km per uur trager naar beneden gaan? Maw dat het enkele seconden kan duren vooraleer de teller terug op nul staat? Of wijst dit op een defect?
Hoi,
heeft iemand ervaring (met fietsen, dus niet theoretisch) in het verschil tussen de Bosch Active, Performance en de Gazelle Impulse motoren?
heeft iemand ervaring (met fietsen, dus niet theoretisch) in het verschil tussen de Bosch Active, Performance en de Gazelle Impulse motoren?
Yep, zowel Bosch Active 2014, Bosch 2013 als Impulse uitgebreid getest en daarna heb ik een Kalkhoff met Impulse aangeschaft.
De Bosch 2014 heeft een overbrenging van trapas naar kettingtandwiel van 1:2. De impulse heeft die overbrenging niet. Het verschil merk je niet bij ondersteund fietsen, bij niet ondersteund fietsen merk je wel een vrij groot verschil: het impulse systeem heeft geen enkel verlies en fietst als een normale fiets.
De reden dat Bosch deze oplossing met extra overbrenging heeft gekozen is dat op deze manier een compactere bouw mogelijk is.
Ik kan niks zeggen over Bosch Performance, die heb ik niet getest. Maar wat betreft vermogen heb je aan de normale systemen ook genoeg.
Nog een verschil tussen Impulse en Bosch is de keuze in accu's.
Bosch 300 en 400 Wh, Impulse 400, 500 en 600 Wh.
De Bosch 2014 heeft een overbrenging van trapas naar kettingtandwiel van 1:2. De impulse heeft die overbrenging niet. Het verschil merk je niet bij ondersteund fietsen, bij niet ondersteund fietsen merk je wel een vrij groot verschil: het impulse systeem heeft geen enkel verlies en fietst als een normale fiets.
De reden dat Bosch deze oplossing met extra overbrenging heeft gekozen is dat op deze manier een compactere bouw mogelijk is.
Ik kan niks zeggen over Bosch Performance, die heb ik niet getest. Maar wat betreft vermogen heb je aan de normale systemen ook genoeg.
Nog een verschil tussen Impulse en Bosch is de keuze in accu's.
Bosch 300 en 400 Wh, Impulse 400, 500 en 600 Wh.
De meeste fietsen zijn uitgerust met Bosch. Zou Yamaha hier mettertijd ook een belangrijke rol gaan spelen? Duitse grundlichheit tov Japanse kwaliteit
(Yamaha is 400 of 500 wh, gekocht omdat die tot hiertoe het hoogste koppel op de markt biedt, piek 80nm en ik zie bij bvb mijn steile oprit oprijden dat hij al z'n vermogen gebruikt).
Wat vinden jullie hier van: http://www.brikfietsen.nl/fietsen/e-brik
Heb zelf net de gewone Brut gekocht en las in dit topic dat mensen uiterlijk ook belangrijk vinden. Dit lijkt me een mooi compromis? Kan alleen totaal niet inschatten of de gebruikte motor iets voorstelt.
Heb zelf net de gewone Brut gekocht en las in dit topic dat mensen uiterlijk ook belangrijk vinden. Dit lijkt me een mooi compromis? Kan alleen totaal niet inschatten of de gebruikte motor iets voorstelt.
Ik vind de fiets inderdaad mooi, maar 20 Nm is erg weinig. Dat is voldoende voor een beetje ondersteuning op vlakke baan en een beetje tegenwind. Maar heuvels zal je stevig moeten bijtrappen. Komt erbij dat ik het duur vind voor wat het is.
Verwijderd
The continuing story..
Bij deze: !!!
URL:
https://dl.dropboxusercon...75820/20140929_175016.jpg
Zelf gecontroleerd via mijn phone, en het werkte!
Groet,
Ron van der Wiele
Verwijderd
De Bosch performance levert echt fors meer power dan de normale motor op een naaf, vandaag weer met pa een eind gefietst en het verschil is echt fors.sbijlsma schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 19:12:
Op mijn ombouwset zit ook een voorwielmotor maar ik heb geen flauw idee wat het vermogen ervan is. Wel constateer ik dat bij het nemen van een fiets tunneltje de power en daarmee de snelheid flink afneemt wanneer je weer omhoog fietst. Voorbeeld, bij 27 km/h de tunnel in en met krap 18 km/h er weer uit. Volgens mij hebben al de voor- of achterwiel motoren dit euvel.André schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 20:52:
Wat vinden jullie hier van: http://www.brikfietsen.nl/fietsen/e-brik
Dit topic is gesloten.