Met de Stromer ga je al boven de 4 ruggenbartvb schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 14:42:
Mijn vriendin is vooral op zoek naar een betrouwbare fiets die net wat ondersteuning geeft. Zelf nog steeds behoorlijk wat inspanning leveren maar net niet zoveel dat je helemaal bezweet op je werk aan komt. Gedurende de dag heeft ze ook redelijk vaak afspraken op andere locaties dus dan is het ook prettig als je dat met de fiets kan doen. Vervelend is alleen die 'muur' die de meeste fietsen hebben bij 25 km/u.
Een high-tech high speed fiets is daarom niet nodig. Het moet vooral een sportieve fiets zijn die ervoor zorgt dat je wat makkelijker tussen de 25 en 30 fiets met de inspanning die het je normaal kost om, zeg, 22 te fietsen. Boven de 35 gaat ze nooit uitkomen schat ik zo in.
De Flyers, Stromers, etc zijn erg mooie apparaten, dat ben ik heel erg met je eens. Maar deze fietsen zijn zowel technisch als financieel wat overkill. We zijn dus eigenlijk op zoek naar een tussencategorie. Ergens tussen de 25 en 45 km/u. Ik zou denken dat we daarin niet de enigen zijn? Er moeten meer mensen zijn die zich ergeren aan die 25 km/u muur.
Flyers zijn ook vrij duur maar hebben wel leuke 35 km/u modellen soms, anders kijken naar een scherp geprijsde 2e hands Flyer?