Mogelijk al eerder genoemd, maar als je het doet, dan moet je het goed doen!
[ Voor 23% gewijzigd door PROnline op 30-06-2014 11:09 ]
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
[ Voor 23% gewijzigd door PROnline op 30-06-2014 11:09 ]
Doet me denken aan een SouthPark afleveringPROnline schreef op maandag 30 juni 2014 @ 11:07:
Mogelijk al eerder genoemd, maar als je het doet, dan moet je het goed doen!
[video]
[ Voor 15% gewijzigd door RocketKoen op 30-06-2014 12:30 ]
Verwijderd
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2014 18:05 ]
Verwijderd
Bij het vervangen van je tandwielen vervang je eigenlijk altijd ook de ketting ja.racinfo schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 08:10:
Is het noodzakelijk bij vervanging tandwielen ook de ketting te vervangen? Sinds kort heb ik nu ook mijn 11 tands tandwieltje in gebruik en heb ik de indruk dat het doordat het nooit eerder werd gebruikt de overbrenging meer laat "kraken" dan bij de rest van de tandwielen.
Ik hoorde van anderen dat dat zou komen doordat de ketting is ingesleten op de grotere en het kleinste dus nog niet. Vreemd verhaal als je bedenkt dat de andere overbrengingen alle geruisloos zijn.
Als je het zelf kan is het niet zo duur neeracinfo schreef op zondag 06 juli 2014 @ 14:51:
Dankje RocketKoen, compleet setje dus bestellen. Eerdaags wil ik toch nieuw smeervet in het achterwiel lager doen en als de boel dan toch uit elkaar ligt..
DezeOpperpanter2 schreef op zondag 06 juli 2014 @ 21:50:
Vanwege knieproblemen rijdt ik eigenlijk alleen maar op duimgas.
Gevolg is wel dat de accu snel leeg is (30-40km).
Ik kan een extra accu bijkopen om dit te verdubbelen.
De leverancier van mijn ombouwkit vraagt echter richting de 450 euro voor een 36V11Ah LifePo4 accu.
Voor veel minder koop ik er eentje bij bijvoorbeeld BMS Batteries.
Een uitdaging: Ik moet een batterij hebben die past op mijn huidige set/controllerbox.
Iemand toevallig dezelfde behuizing ergens gezien?
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Thanks... Nog even geduld, want:
Op zondag is onze site gesloten. Van maandag tot zaterdag zijn wij u graag van dienst.
Verwijderd
Mogelijk, ik heb het een keer gehad dat er ook invoerrechten bijbetaald moesten worden (betrof een vga card uit de USA), bij bestellingen uit China schijnt dat pas te hoeven bij bedragen hoger dan 150 euro netto.Verwijderd schreef op maandag 07 juli 2014 @ 23:32:
En vaak moet je ook nog de btw in Nederland bijtellen als de douane het controleert (gebeurt niet altijd).
Er bestaat nogal wat meningsverschil over wat nu een e-bike, snorfiets of bromfiets is, ik neem daarvoor over wat er in de Ned. wet over wordt geschreven:Anton1951 schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 20:38:
Wat ik heb begrepen uit wat ik erover heb gelezen is dat de s-pedelec (45 km) nu nog als snorfiets wordt aangemerkt en een blauwe kentekenplaat moet hebben, zonder een helmverplichting. Per 01-01-2017 veranderd dit en wordt de s-pedelec aangemerkt als een bromfiets die dan voorzien moet zijn van een geel kenteken en bestaat er een helmplicht.
Er staat dat de Riese Muller per abuis (door een maas in de wet) als snorfiets is (goed)gekeurd, dus mi.. niet als bromfiets en is een blauw kenteken verplicht; elders op dit forum heb ik gelezen dat het volstaat het blauwe kenteken bij je te hebben tijdens fietstochten doch dat het niet persé zichtbaar meegevoerd behoeft te worden!Athome schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 19:11:
Let ook goed op de omschrijving van Pedelec (moet je meetrappen) en E-bike (kan ook zonder trappen voortbewegen)
Ik lees het niet als een maas dat de Riesse Muller als snorfiets wordt aangeduid.
[ Voor 5% gewijzigd door racinfo op 10-07-2014 05:46 ]
Als bromfiets goedgekeurd is 1 ding.racinfo schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 05:43:
[...]
Er staat dat de Riese Muller per abuis (door een maas in de wet) als snorfiets is (goed)gekeurd, dus mi.. niet als bromfiets en is een blauw kenteken verplicht; elders op dit forum heb ik gelezen dat het volstaat het blauwe kenteken bij je te hebben tijdens fietstochten doch dat het niet persé zichtbaar meegevoerd behoeft te worden!
En helm is niet verplicht, hoewel bij die snelheid.... ;-)
[ Voor 5% gewijzigd door RocketKoen op 10-07-2014 07:48 ]
Ja en de snelheid stopt niet bij 40 km/h over het fietspad...RocketKoen schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 07:47:
[...]
Of het zover komt is een 2e. Want blijkbaar loopt 80% van de snorfietsen in NL harder dan 30.
[ Voor 16% gewijzigd door racinfo op 10-07-2014 20:05 ]
Helaas is dat niet waar. Zie: http://www.rdw.nl/Particulier/Paginas/De-kentekenplaat-.aspxracinfo schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 05:43:
[...]
elders op dit forum heb ik gelezen dat het volstaat het blauwe kenteken bij je te hebben tijdens fietstochten doch dat het niet persé zichtbaar meegevoerd behoeft te worden!
En helm is niet verplicht, hoewel bij die snelheid.... ;-)
[ Voor 2% gewijzigd door racinfo op 11-07-2014 06:58 . Reden: afbeelding ]
Signatures zijn voor boomers.
En wat wil dat zeggen? Een gewone elektrische fiets haalt ook een snelheid van 0 km/h als je niet meetrapt en daar moet wettelijk gezien de ondersteuning stoppen bij 25 km/h.mguzz schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 13:02:
Nou als ik niet meetrap op mijn high speed e-bike dan haal ik een snelheid van 0 km/u
Ik zie het al helemaal voor mij; die oude dametjes met een valhelm op de e-bike scheurende langs Neerlands wegen.Maasluip schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 13:16:
[...]
En je gaat niet met zo'n sjoelbak rijden maar je gaat wel voor gek lopen met zo'n pothelm op?
(waarschuwing: sarcasme en eigen mening)
Heb wat meer info gevonden ondertussen. In het engels noemen ze zo'n zak "Pouch".RocketKoen schreef op zondag 15 juni 2014 @ 23:16:
[...]
Fietsenmakers hebben niet altijd verstand van elektronica.
Die "zakken" verkopen ze al "X volt Y Ah"
Hoeveel cellen er dan in serie zitten is makkelijk. Het nominale voltage van een LiFePO4 cell is 3,2V. Van een Li-ion cell 3,6V. X delen door dat getal en je hebt S.
Hoeveel paralel is lastiger. Je weet niet wat voor type cell ze gebruiken. Je hebt cellen van enkele mAh tot meer dan 10Ah. Ligt er maar net aan hoe groot ze zijn. Maar of je nu 10 cellen van 1Ah paralel hebt of 2 van 5Ah maakt vrij weinig uit.
Deze leverancier: http://em-battery.en.made...tric-Bicycle-Battery.html geeft aan dezelfde batterijen te verkopen.racinfo schreef op zondag 06 juli 2014 @ 22:14:
[...]
Deze
http://em-battery.en.made...ry-for-Europe-Market.html
lijkt er wel iets op en is ook nog eens 14Amp
of
www.LiFePO4You.nl
Oude dametjes gaan echt niet met een fiets rijden die harder dan 25 kan. En alleen voor fietsen die harder dan 25 kunnen kan ik me indenken dat er een helmplicht komt.racinfo schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 18:04:
[...]
Ik zie het al helemaal voor mij; die oude dametjes met een valhelm op de e-bike scheurende langs Neerlands wegen.
Ik heb genoeg oude dametjes op e-bikes gezien die een geweldig contrast etaleren tussen fietsende zijn (en hard gaan!) en ontzettend krakkemikkig afstappen bij een stoplicht om deze bewering niet te kunnen bevestigenMaasluip schreef op zondag 13 juli 2014 @ 08:06:
[...]
Oude dametjes gaan echt niet met een fiets rijden die harder dan 25 kan. En alleen voor fietsen die harder dan 25 kunnen kan ik me indenken dat er een helmplicht komt.
Als je het niet begrijpt: er komt een tweedeling in elektrische fietsen: de categorie waar de trapondersteuning ook echt ophoudt bij 25 km/h (geen helmplicht, blijft wettelijk een fiets) en de categorie waar de trapondersteuning niet ophoudt bij 25 km/h (wel helmplicht, wordt min of meer gezien als bromfiets).
Verwijderd
[ Voor 60% gewijzigd door Vlassie1980 op 14-07-2014 13:29 ]
Verwijderd
[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2014 13:38 ]
Verwijderd
Verwijderd
Het enige boeiende dat ze dan feitelijk doen is de spaken evt. even naspannen, voor de rest hoor je aan de derailleur wel of het goed loopt en de remmen/verlichting testen doe ik dagelijksVlassie1980 schreef op maandag 14 juli 2014 @ 14:09:
Een servicebeurt is inderdaad wel aan te raden, bij 12go krijg je ook 20 euro korting als je hem binnen de eerste 5 maanden brengt. Maar een ratel in de motor is gewoon een ander probleem waar ook buiten een servicebeurt om naar moet worden gekeken.
Haha klopt maar het is niet alleen voor m'n werk ofcourse, we willen altijd sneller maar 25km/h vind ik gewoon te softVerwijderd schreef op maandag 14 juli 2014 @ 14:16:
Vast niet, maar als het je om die 5km te doen is, de besparing is minimaal, je bent er uberhaupt al met een minuut of tien
Denk niet dat je gelijk als crimineel wordt behandeld en mee achterin de pliesiewagen mag....xeoMe schreef op maandag 14 juli 2014 @ 14:12:
Ben ook maar eens opzoek naar een elektrische fiets, elke dag 5km naar het werk met de BMW is een beetje duur.
We hebben een elektrische fiets op het werk alleen vind ik 25km/h best zacht ik wil de fiets hoogstwaarschijnlijk opvoeren.
Opvoeren kan het beste met bosch motoren maar is wel illegaal maar hier kan ik mee leven.
Is het uberhaubt al iemand opgepakt met een 45km/h fiets?
[ Voor 65% gewijzigd door martijn_tje op 14-07-2014 15:02 ]
Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320
Maar 40 op het fietspad is ook niet leuk voor gewone fietsers.Vlassie1980 schreef op maandag 14 juli 2014 @ 14:35:
[...]
Denk niet dat je gelijk als crimineel wordt behandeld en mee achterin de pliesiewagen mag....
Voor de politie is het gewoon heel lastig om te zien wanneer een fiets is opgevoerd.
De politie heeft daarnaast ook gewoon veel meer andere prio dan fietsers op te pakken die even wat harder gaan dan is toegestaan. 45 km/u fietsen geen ook niet constant 45 km/u maar gemiddeld meer rond de 35 km/u omdat je anders wel heel snel met je beentjes moet bewegen. Kwam vanmorgen op weg naar het werk een R&M Cruiser HS tegen die amper harder als mij ging, dus gewoon relaxed 30 km/u fietsen.
Vandaar dat ik ook niet begrijp dat de overheid speed pedelecs op de rijbaan wil hebben:
- Ze gaan echt niet constant 45 km/u
- Ze accelereren veel minder snel als een brommer / scooter wat tot irritaties gaat leiden bij overige weggebruikers
Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320
PSN: djmurcielago
Heb de set 1,5 jaar in gebruik gehad in combinatie met een Batavus Stabilo. Opzich geen verkeerde set om mee te beginnen maar ik was niet echt te spreken over de fiets zelf en hoe de ombouw was gedaan. Bij het ombouwen hadden ze de rollerbrake van mijn Stabilo weggehaald en vervangen voor een armoedige v-brake die voor geen meter remde.Murcielago schreef op maandag 14 juli 2014 @ 21:54:
Komende week gaat het bij mijn stalen ros ook eindelijk gebeuren. Ik laat mijn fiets (Puch Groove Luxury) ombouwen naar een elektrische door de lokale fietsenmaker. Deze gebruikt de set van FMH, waardoor de garantie via hen loopt. Scheelt weer als de accu of iets anders defect raakt. Ik laat het ombouwen doen, waardoor het me geen gedoe oplevert met eventueel vergeten onderdelen.
Hebben jullie nog tips of zaken waar ik op moet letten? Het topic is uiteraard helemaal doorgelezen, maar over deze set kom ik niet zo heel veel recent spul tegen.
PSN: djmurcielago
Ik denk heel wat verschil. Om nog niet te spreken van de oorzaak en de mogelijkheid tot corrigeren.racinfo schreef op maandag 14 juli 2014 @ 21:21:
Oorzaak: zuiging van een passerende auto. Wat ik hiermee zeggen wil, hoeveel letsel heeft zij minder omdat ze ipv 35 nu 25 reed? En hoeveel letsel zou het zijn geweest bij een fiets zonder ondersteuning en met 12 km/h?
[ Voor 10% gewijzigd door danilson op 16-07-2014 11:14 ]
Ik ben bezitter van zowat de goedkoopste set die op de markt a ombouwsets te verkrijgen is. Gekocht vorig jaar oktober voor de toenmalige prijs a 279,-.Murcielago schreef op maandag 14 juli 2014 @ 22:25:
De sets online vergelijken is bijna niet mogelijk, vooral omdat sommige sites al bij 350 euro beginnen. Wat dat betreft is dit topic een van de weinige informatiebronnen.
[ Voor 2% gewijzigd door racinfo op 15-07-2014 12:07 . Reden: foto ]
Ja, snelheid maakt een hoop uit.racinfo schreef op maandag 14 juli 2014 @ 21:21:
Over snel gesproken, mijn schoonzusje raakt eergisteren de stoeprand terwijl ze met 25 km/h (e-bike) aan het rjjden is; je wilt niet weten wat het letsel EN de schade is. Kapotte knieen, geschaafde elleboog en een flinke klap tegen haar hoofd van de troitoirrand.
Oorzaak: zuiging van een passerende auto. Wat ik hiermee zeggen wil, hoeveel letsel heeft zij minder omdat ze ipv 35 nu 25 reed? En hoeveel letsel zou het zijn geweest bij een fiets zonder ondersteuning en met 12 km/h?
Ik zou me niet te druk maken over al die overheidsregeltjes, is pas over 2,5 jaar en de fietswinkels staan ook niet echt te springen om de S-Pedelecs bij de RDW op kenteken te zetten, voordeel is dat je altijd relaxt je eigen tempo kan rijden en wil je even vlot inhalen of lekker met wind mee ondervindt je geen beperkingen, het is natuurlijk wel ieder zijn eigen verantwoording.Anton1951 schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 16:44:
Ik heb bij Fietsplaza in Limmen ( ik woon in Alkmaar) een proefritje aangevraagd op een Victoria E Tracking 8.8. Op de 10.7 van Victoria die een ondersteuning levert tot maximaak 45 km heb ik al een proefritje gemaakt. Omdat de overheid met ingang van 2017 dit soort fietsen als een bromfiets gaat beschouwen en geel kenteken en helmplicht dan ook verplicht wordt gesteld, heb ik afgezien van deze snellere uitvoering. Van de fietsen van Victoria, met name de 10.7, is me bekend dat het voorspatbord aan de korte kant is. Verder heb ik geen echte opmerkelijke negatieve ervaringen gelezen op dit forum. Mocht er iemand zijn die negatieve ervaringen heeft met dit merk, dan zou ik daar graag meer over willen vernemen.
Vriendelijke groeten,
Anton
Verwijderd
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2014 13:03 ]
Cellen van een Bosch accu vervangen schijnt zeer complex te zijn:Verwijderd schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 13:02:
Sterker nog, de kosten van de accu zijn meer bepalend dan de stroomkosten. Ik rij gemiddeld 110-140km nu op een accu, maar dat zal ook wel minder worden naarmate de accu ouder wordt. Ik reken op 500 laadcycli bij 75km gemiddeld maakt 37500km. Rond het nog wat af, zeg 30.000km op een accu van 700 euro maakt 2,3cent/km. Ik hoop dat ik de cellen gewoon zelf kan vervangen waardoor de vervangingskosten halveren.
Een fiets heeft ook nog wat slijtagedelen, zeg een cassette + ketting elke 5000km = 50 euro en nog een set banden elke 10.000km en je komt dan in totaal op een 3ct/km. Zelfs met mijn boodschappenkar waarvan ik het onderhoud zelf doe en die 1:21.8 gemiddeld rijd kom ik niet lager dan een 11,5ct/km
[ Voor 15% gewijzigd door Vlassie1980 op 16-07-2014 13:48 ]
Verwijderd
Ik heb sinds kort een B1, en zit ook aan deze box te denken. Zou leuk zijn als je je ervaringen wilt posten zodra je 'm hebt geprobeerd!danilson schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 11:07:
Ik heb zojuist een Sparta B special 2014 (met Bosch motor) besteld. Ik zit er over te denken om een Badass box te bestellen.
Heeft iemand ervaring met deze combinatie van fiets en Badass box? Is er misschien iemand die zijn Badass 3.2 Box wil verkopen?
edit: Zojuist een badass 3.2 besteld. Ik ben erg benieuwd!
Verwijderd
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2014 23:15 ]
Zolang je 8 of 9 km/u op de display hebt staan is dat geen enkel probleem. Je zou dan ook het beste op Tour kunnen fietsen, wanneer je op Sport / Turbo gaat zitten en een beetje druk op de pedalen uitoefent dan wordt je bijna gelanceerdUpquark schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 23:44:
Misschien een rare vraag, maar kun je met de badass tuning op een normale manier 25 km/h fietsen? Ik breng 2 keer in de week m'n dochter op de fiets naar de opvang, en dan lijken me de hogere snelheden niet zo veilig...
Zal ik zeker doen! Ik heb gisteren een e-mail ontvangen dat de verzending met Deutsche Post onderweg is.Upquark schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 12:28:
[...]
Ik heb sinds kort een B1, en zit ook aan deze box te denken. Zou leuk zijn als je je ervaringen wilt posten zodra je 'm hebt geprobeerd!
[ Voor 5% gewijzigd door danilson op 18-07-2014 13:33 ]
Het is maar net hoe je onderuit gaat, ben met mijn fiets ook meer dan eens onderuit gegaan (welliswaar geen electrische dus wellicht minder zwaar) . Laatste keer was in de winter met een snelheid van iets boven de 30km/u tot ik een stukje ijzel tegenkwam. Ja ik had wel ff last van mijn heup maar had verder niks. Maarja kom je onderweg een trottoir tegen of een lantaarnpaal dan is het een ander verhaal en had je maar beter in complete motoroutfit de weg op kunnen gaan.racinfo schreef op maandag 14 juli 2014 @ 21:21:
Over snel gesproken, mijn schoonzusje raakt eergisteren de stoeprand terwijl ze met 25 km/h (e-bike) aan het rjjden is; je wilt niet weten wat het letsel EN de schade is. Kapotte knieen, geschaafde elleboog en een flinke klap tegen haar hoofd van de troitoirrand.
Bekeuren doen ze door allerlei rare marges pas vanaf 38km/u, daaronder is er weinig aan de hand. Een spedelec die 45km/u loopt... ik vind het wel erg hard op een fiets, het is niet voor niets dat bromfietsers verplicht een helm opmoeten en zo'n fietshelmpje doet echt maar weinig bij die snelheden. Bovendien moeten ze inderdaad verplicht verzekerd zijn en dus een kentekenplaat. Ik zou er zelf niet voor kiezen, koop dan een bromfiets. Kan je tenminste gewoon wat beter beschermende kleding aan en een fatsoenlijke helm op en heb je niet het gezeik met de verzekering mocht je een ongeluk krijgen over wat een spedelec nou is (snor? brom? fiets?)RocketKoen schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 07:47:
[...]
Als bromfiets goedgekeurd is 1 ding.
Dat houdt wel in dat je een boete krijgt als hij bij een controle harder dan 30 blijkt te kunnen. Dat je een boete kan krijgen als je harder dan 25 rijdt. En je WA verzekering waarschijnlijk een goed excuus heeft om niet uit te betalen als je ze ooit nodig hebt.
Of het zover komt is een 2e. Want blijkbaar loopt 80% van de snorfietsen in NL harder dan 30.
[ Voor 26% gewijzigd door Metro2002 op 19-07-2014 09:26 ]
Ik bedoelde niet op de rollerbank, maar gewoon op de weg.Metro2002 schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 09:17:
[...]
Bekeuren doen ze door allerlei rare marges pas vanaf 38km/u, daaronder is er weinig aan de hand. Een spedelec die 45km/u loopt... ik vind het wel erg hard op een fiets, het is niet voor niets dat bromfietsers verplicht een helm opmoeten en zo'n fietshelmpje doet echt maar weinig bij die snelheden. Bovendien moeten ze inderdaad verplicht verzekerd zijn en dus een kentekenplaat. Ik zou er zelf niet voor kiezen, koop dan een bromfiets. Kan je tenminste gewoon wat beter beschermende kleding aan en een fatsoenlijke helm op en heb je niet het gezeik met de verzekering mocht je een ongeluk krijgen over wat een spedelec nou is (snor? brom? fiets?)
Verwijderd
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2014 10:34 ]
Fietsers hebben een bijzondere positie in het verkeer. Waaronder dat ze geen maximum snelheid hebben.Verwijderd schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 10:32:
Toch blijft het allemaal wat krom, op je crosshybride, mountainbike of racefiets is een kruissnelheid van 30kmh geen enkel probleem, maar als er een motor onder hangt mag het opeens niet. 't Is een beetje worstelen lijkt het wel.
Gelukkig doen veel racefietsers en mountainbikers wel aan zelfbescherming en dragen ze vaak een helm.En diegene die daadwerkelijk zo hard gaan hebben er wel behoorlijk training in zitten.Verwijderd schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 10:32:
Toch blijft het allemaal wat krom, op je crosshybride, mountainbike of racefiets is een kruissnelheid van 30kmh geen enkel probleem, maar als er een motor onder hangt mag het opeens niet. 't Is een beetje worstelen lijkt het wel.
Nee meeste wielrenners dragen een helm. Bij veel evenementen is het zelfs verplicht. Waarom zou het op een Speed Pedelec dan niet verplicht zijn?racinfo schreef op zondag 20 juli 2014 @ 11:08:
Maar stop je dan een 3 kg wegend electromotortje in het voor- of achterwiel, ja dan is het plots gevaarlijk en is de fiets te licht voor de veiligheid op straat. Het lijkt wel of er met 2 tongen wordt gesproken
Verwijderd
[ Voor 19% gewijzigd door FireFoz op 25-07-2014 20:19 ]
Leef lekker in het nu, er is niks anders
[ Voor 31% gewijzigd door Athome op 26-07-2014 10:43 ]
Ik heb er nu zo'n 70 kilometer op zitten met de Badass chip. Hier mijn ervaringen.Upquark schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 12:28:
[...]
Ik heb sinds kort een B1, en zit ook aan deze box te denken. Zou leuk zijn als je je ervaringen wilt posten zodra je 'm hebt geprobeerd!
Verwijderd
Bedankt voor je antwoord.Vlassie1980 schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 13:38:
Ik heb tot nu toe geen ervaring met het uitvallen bij hogere temperaturen, zowel niet bij mijn oude FMH ombouwset en ook niet met mijn Merida met Bosch motor.
Zoals je de klacht omschrijft gaat het inderdaad om een warmte-probleem. Denk dat de kwaliteit van die Aldi fiets gewoon te wensen over laat, ik hoop dat dit soort euvels je na de garantieperiode bespaard blijven....
hahahahaha, je bent vast niet de eerste al heb ik dit nog niet meegemaakt. Wel wat anders:FireFoz schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 20:16:
Vandaag wou ik een stukje fietsen, dus fiets van het slot, kind in het kinderzitje, computer er op en gaan. Hmm geen ondersteuning. Computer uit gedaan en weer aangedaan, nog niks. Ik heb dat al eens eerder gehad, toen kwam het door de magneet en de badass mod, dus die maar eens verzet. Weer proberen, weer niks. Er stond zelfs geen eens 0 kmh op de computer. M'n vriendin heeft dezelfde fietst maar dan van vorig jaar, dus haar computer gepakt en toen stond er wel netjes 0kmh. Maar ja dat is niet mijn computer en als je dan gaat fietsen gaat ie na 5 meter gewoon uit.
Weer m'n eigen computer gepakt, maar nee hoor niets. Pfff... Zou ie stuk zijn? Gekeken of ik hem kon resetten maar zag niks. Nou ja kind er weer afgehaald, de handleiding maar eens opzoeken. Ik naar binnen zoeken tussen de zooi... fietstas, fietspomp, oplader, accu, bandenplaksetje... Uhh accu???!
Ben ik de eerste?
De temperatuursensor?racinfo schreef op maandag 28 juli 2014 @ 19:30:
Probleem van uitvallen bij hoge temperatuur; er wordt gesproken over sensor maar dat is te gemakkelijk, want welke sensor zou dat moeten zijn?
In de accu? Ja.
[ Voor 29% gewijzigd door racinfo op 29-07-2014 10:15 ]
Hahahaha, vanaf die site:kmf schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 15:32:
OK. waar is de order-button?
http://www.engadget.com/2...ue-e-bike-oregon-manifest
The netherlands if flat like a bowling alley.
Cool slotkmf schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 15:32:
OK. waar is de order-button?
http://www.engadget.com/2...ue-e-bike-oregon-manifest
Ik heb nu ook de cat ears aangeschaft en mijn ervaring zijn hetzelfde: het gebulder van de wind en pijnlijke oren zijn verdwenen.Beun1001 schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 21:58:
Verder had ik nogal wat last van windgeruis. Met of zonder helm maakte voor mij niet uit (wellicht rare oren)
Na wat zoeken heb ik in de US zgn. "Cat Ears" gekocht.
Was eigenlijk een beetje sceptisch, maar het werkt echt!
Het gebulder van de wind is nu teruggebracht tot een aanvaardbaar geruis.
Daarnaast hoor ik nu de omgevingsgeluiden weer beter.
Helaas loop/fiets je er wel compleet voor paal mee. Maar dat heb ik er wel voor over!
Temperatuur heeft inderdaad invloed maar in dit jaargetijde heb je ook veel minder wind. Ben benieuwd hoe mijn Merida zich in de winter gaat houden, als daar überhaupt sprake van gaat zijn....Athome schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 20:26:
Mij is afgelopen weekend opgevallen dat ik met deze temperaturen een stuk verder op een accu kom dan bij een graad of 10. Ik kom er bijna 2 keer zo ver mee (Bosch accu)
Verwijderd
[ Voor 84% gewijzigd door racinfo op 31-07-2014 17:06 . Reden: foto ]
Verwijderd
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq