Na wat afwezigheid van mijn kant, kan ik eindelijk weer soort van verder met mijn Sinclair
Na wat testjes, kwam ik er achter dat de motor in mijn Sinclair niet harder wou dan ~20 km per uur. De motor hoort oorspronkelijk ongeveer 24 km te kunnen. Dus heb ik de stoute schoenen aangetrokken en heb besloten de motor te reviseren! Nou moet ik zeggen, dat het nog best knap is voor een motor van ongeveer 29 jaar oud, dat die de 20 km per uur haalt.
Test resultaat :

Maar helemaal los gehaald, ziet er ongeveer zo uit..

Closeupje van al het vuil..

Hier valt naar mijn mening een hoop te behalen...
Zo ziet de binnenkant er uit, na het verwijderen van de behuizing.. Damn, wat een berg zooi...

Zo ziet echt de binnenkant er uit na verwijdering van de het metalen frame

Volgens mij is dit slijtage door de grote hoeveelheid aan vuil ?

Nog meer vuil

En zo ziet het er uit als de motor een beetje schoon gemaakt is

Na het weekend eerst maar eens even kogellager vet scoren, zodat die iig ook weer ingevet kunnen worden. Ik denk dat, dat ook al een hoop moet veranderen. En maar eens even opzoeken hoe ik veilig de rest van de motor moet openmaken zodat ik hem kan reviseren
To be continued!
Na wat testjes, kwam ik er achter dat de motor in mijn Sinclair niet harder wou dan ~20 km per uur. De motor hoort oorspronkelijk ongeveer 24 km te kunnen. Dus heb ik de stoute schoenen aangetrokken en heb besloten de motor te reviseren! Nou moet ik zeggen, dat het nog best knap is voor een motor van ongeveer 29 jaar oud, dat die de 20 km per uur haalt.
Test resultaat :

Maar helemaal los gehaald, ziet er ongeveer zo uit..

Closeupje van al het vuil..

Hier valt naar mijn mening een hoop te behalen...
Zo ziet de binnenkant er uit, na het verwijderen van de behuizing.. Damn, wat een berg zooi...

Zo ziet echt de binnenkant er uit na verwijdering van de het metalen frame

Volgens mij is dit slijtage door de grote hoeveelheid aan vuil ?

Nog meer vuil

En zo ziet het er uit als de motor een beetje schoon gemaakt is

Na het weekend eerst maar eens even kogellager vet scoren, zodat die iig ook weer ingevet kunnen worden. Ik denk dat, dat ook al een hoop moet veranderen. En maar eens even opzoeken hoe ik veilig de rest van de motor moet openmaken zodat ik hem kan reviseren
To be continued!
[ Voor 37% gewijzigd door Hertog6 op 08-06-2014 10:49 . Reden: Foto fix ]
MacBook Pro Mid 2012 16Gb RAM | Xiaomi Mi2S 32 Gb