Het grote elektrischefietsentopic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 19 ... 102 Laatste
Acties:
  • 790.147 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mguzz
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-06 23:50
Beun1001 schreef op zondag 11 mei 2014 @ 22:05:

Wat is het verschil precies tussen een COC verklaring en deze 'Fahrzeugpapiere' ? Weet iemand dat?
Ik kwam onderstaande tegen op een blogspot:

Ik rij nu zowat een jaar met een Flyer vollblut (45km/uur versie) welke nu sw. matig veranderd is zodat het snelheid signaal gefopt kan worden. Ik ben zowat een jaar bezig geweest om deze fiets ergens "legaal' te kopen en heb te einde raad een fietsenzaak in Duitsland bezocht om er een te kopen. Er zit een formulier bij van de TüV wat ik moet bijsluiten als er ooit een kentenplicht in NL. komt.

Misschien kan je deze blogger eens vragen hoe het er mee staat, het bericht is van januari van dit jaar

http://willemvierbergen.blogspot.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-02-2022

racinfo

E-MTB

Dat COC of Fahrzeugpapiere kun je zelf toch ook maken / indienen?

http://www.vwe.nl/Dienste...uringsgegevens-maken.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun1001
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-12-2024
Volgens mij is dit alleen geldig voor voertuigen waarvoor op een of andere manier al ooit een COC afgegeven is. En dat is bij een Flyer voorzover ik weet niet het geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun1001
mguzz schreef op zondag 11 mei 2014 @ 23:14:
[...]

Ik kwam onderstaande tegen op een blogspot:

Ik rij nu zowat een jaar met een Flyer vollblut (45km/uur versie) welke nu sw. matig veranderd is zodat het snelheid signaal gefopt kan worden. Ik ben zowat een jaar bezig geweest om deze fiets ergens "legaal' te kopen en heb te einde raad een fietsenzaak in Duitsland bezocht om er een te kopen. Er zit een formulier bij van de TüV wat ik moet bijsluiten als er ooit een kentenplicht in NL. komt.

Misschien kan je deze blogger eens vragen hoe het er mee staat, het bericht is van januari van dit jaar

http://willemvierbergen.blogspot.nl/
Hartelijk bedankt. Heb hem even een mailtje gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Nu online
isigo schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 21:55:
Hier even een update van mijn ervaringen met de s-pedelec Victoria e-spezial 10.7 sinds 3 weken in bezit met inmiddels 1000 snelle km's:

-Voorspatbord is te kort waardoor tijdens regen en in plassen veel water over de motor en de accu aansluiting stroomt, hiervoor een spatbordverlenger bevestigd, staat minder sportief maar werkt wel goed.

-Opzetstuur is wel handig, je voelt minder luchtweerstand en je kunt een hogere gemiddelde snelheid [ongeveer 2km/u] blijven rijden, nadeel is dat je geen remmen direct bij de hand hebt.

-Spiegel in het handvat bevestigd : het verkeer is totaal niet berekend op s-pedelecs omdat ze het niet verwachten waardoor je verder vooruit [en achteruit] moet kijken en denken dan normaal.
Bedankt voor het delen van je ervaringen. Welke artikelen heb je gebruikt voor bovenstaande aanpassingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17:23
Ben inderdaad ook wel benieuwd naar die ligstuur montage. Ik had op mijn vorige fiets een ligstuur van de Halfords maar die ga ik niet meer passen krijgen op mijn Merida. De Bosch display zit dan in de weg en het stuur is niet overal even dik dus dat schiet niet op :)

Afbeeldingslocatie: http://2.bp.blogspot.com/-jJSWe9RTvA4/UyBjKy_z52I/AAAAAAAABqQ/ZbgdYbinZ_o/s1600/DSC_0069.jpg

Dit is trouwens een oudere foto, teller staat nu al bijna op 2300 _/-\o_

[ Voor 9% gewijzigd door Vlassie1980 op 13-05-2014 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Even een vraagje in het algemeen, op display van Vlassie1980 zie ik een batterij indicator; hebben jullie het ook dat wanneer je de motor full belast dat de aanwijzing een paar streepjes minder wordt, bijv. 2 ipv 4 of 5 streepjes? Belast je de motor dan daarna weer wat minder dan zie je ook weer 4 of 5 streepjes en sta je stil wijst ie gewoon vol aan.

Dus tijdens (zwaar) belasten zakt het spannings niveau, eigenlijk is dan de objectieve ont-laadtoestand van de accu een beetje duister ;-)

Edit/
Tijdens mijn poging de hoek van de spiegel bevestigings stang van de spiegel wat je verkleinen, van 135 grd naar 90 grd brak de stang op de overgang van de schroefdraad spontaan af (waardoor spiegel nu onbruikbaar); het lijkt of de stang gemaakt is van extra gehard staal. Wees dus gewaarschuwd. 8)7

[ Voor 24% gewijzigd door racinfo op 13-05-2014 19:06 . Reden: spiegel perikelen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-06 23:24
Racinfo dat heb ik in ieder geval nog nooit gezien, sterker nog ik heb nog nooit gezien dat ie tijdens het fietsen omhoog gaat...alleen naar beneden en dan blijft ie daar. Ook als ik vervolgens de ondersteuning lichter zet blijft het niveau hetzelfde. De actie radius veranderd logischerwijs wel.

Leef lekker in het nu, er is niks anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
De batterij indicator zakt geleidelijk en zal nooit stijgen. Mijn vorige ombouwset van FMH deed dat wel en dat was dus wel irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:14
Je zegt het zelf al. Het spanningsniveau verandert naar gelang de belasting, waardoor de accu indicatie ook veranderd. Dit kan niet goed zijn. Er moet iets mis zijn met accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-06 20:45
De batterij indicatie op veel e-bikes is gewoon een volt-meter over de klemmen van de accu.
Dat het voltage onder volle belasting een stuk lager is dan de open klem spanning is heel normaal. Zo werken accu's nu eenmaal.
De iets geavanceerdere displays corrigeren dat. Maar dat je accu ineens half leeg lijkt terwijl de motor vol belast is, is dus heel normaal.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
Zoals als andere het al aangegeven hebben, is dit op het display, totaal niet herkenbaar. Er is dus wel iets mis. De indicator op het display hoort gewoon gestaag minder te worden en niet afhankelijk te zijn van de belasting. Dat de spanning minder wordt onder belasting klopt wel (en zal ook vast rekening mee gehouden worden in de indicator) maar ik gok dat de spanning toch te veel wegzakt en zich later weer herstelt. Dit kan het fenomeen verklaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Mede ook daardoor ga ik er eerdaags eens een voltmeter aan hangen en testen hoeveel volt de EMK zakt. Niet vergeten dat dit een SLA accu betreft, als ik in de boot de motor voorgloei stort de EMK ook van 13.8V in tot wel 9 volt. De stroom bedraagt op datzelfde moment ruim 22 Amp.

Met de SLA accu op de fiets zal het wel net zoiets zijn denk ik. Bij vol vermogen met een 250 watt motor bij 36 Volt zal er een stroom lopen van I=P/u = 8.3 Amp. Ik denk dat een Li-ion accu dan beter zijn spanning vasthoudt dan een sla accu gedurende de stroom afname.

Edit/
Even terzijde, de kracht van de motor wordt niet merkbaar minder, althans niet bemerkt.

[ Voor 8% gewijzigd door racinfo op 13-05-2014 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 596127

Zit er verschil in trekkracht tussen de Active Line en Performance Line bij een fiets met naaf zoals de Sparta B3? Of zou je de meerprijs niet over hebben voor de Performance Line, omdat de naaf toch niet meer dan 50Nm kan geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Anoniem: 596127 schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 22:51:
Zit er verschil in trekkracht tussen de Active Line en Performance Line bij een fiets met naaf zoals de Sparta B3? Of zou je de meerprijs niet over hebben voor de Performance Line, omdat de naaf toch niet meer dan 50Nm kan geven?
Ik moet eerlijk bekennen dat ik het verschil tussen de Active en Performance Line met naafversnelling ook niet echt snap. Die 2 Nm minder zou amper verschil moeten maken?

Heb zelf een Performance Line met derailleur en dus 60 Nm maar heb verder geen ervaring met de Active Line.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• isigo
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 09-06 23:37
Vlassie1980 schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 09:07:
Ben inderdaad ook wel benieuwd naar die ligstuur montage. Ik had op mijn vorige fiets een ligstuur van de Halfords maar die ga ik niet meer passen krijgen op mijn Merida. De Bosch display zit dan in de weg en het stuur is niet overal even dik dus dat schiet niet op :)

[afbeelding]

Het opzet/ligstuur is een van halfords en paste bij mij ook niet ivm stuur niet even dik, middendeel is dik en wordt dunner naar buiten, heb het opzetstuur naar buiten gebogen, kost wel veel kracht zodat de bevestigingsklemmen links en rechts elk 3 cm verder naar buiten komen en nu wel passen, vervolgens zijn de elleboogsteunen elk 3 cm naar binnen verplaatst en dan kom je weer
recht uit, alleen de gripbeugel waar de handen worden geplaatst staat ietsje verder uit elkaar.

http://www.halfords.nl/pr...list&utm_content=default1

[ Voor 5% gewijzigd door isigo op 14-05-2014 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:33
Vlassie1980 schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 09:07:

[afbeelding]

denk ik nou zo simpel?
http://www.rose.nl/artike...acy-opzetstuur/aid:488123

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmeester
  • Nu online
Ja :)

Er is namelijk nogal weinig ruimte op het stuur. Zul je net zien dat de armsteun te laag zit waardoor ie net op de controle paneel zit oid.
Isigo heeft het Halfords stuur kunnen verbuigen maar mogelijk dat een ander stuur niet te verbuigen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Zo 't is weer een beetje weer, dus ik ben netjes op de fiets naar het werk en doe straks een rondje Hilversum (meer dan 110km), gewoon omdat het kan. Bevalt tot nu toe uitermate goed, fiets is erg stabiel en tordeert nauwelijks, naven lopen licht, remmen zijn uitstekend en de ondersteuning prima. Fiets het meeste in de eco stand of zonder ondersteuning (ik red de 26 ook op spierkracht wel mits geen wind), maar hier de Wageningse berg op in de tweede stand gaat ook vrijwel moeiteloos :)

Morgen heb ik waarschijnlijk 225km op de teller staan :P

[ Voor 5% gewijzigd door neographikal op 14-05-2014 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• isigo
wmeester schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 09:00:
[...]
-Voorspatbord is te kort waardoor tijdens regen en in plassen veel water over de motor en de accu aansluiting stroomt, hiervoor een spatbordverlenger bevestigd, staat minder sportief maar werkt wel goed.

-Opzetstuur is wel handig, je voelt minder luchtweerstand en je kunt een hogere gemiddelde snelheid [ongeveer 2km/u] blijven rijden, nadeel is dat je geen remmen direct bij de hand hebt.

-Spiegel in het handvat bevestigd : het verkeer is totaal niet berekend op s-pedelecs omdat ze het niet verwachten waardoor je verder vooruit [en achteruit] moet kijken en denken dan normaal.

Bedankt voor het delen van je ervaringen. Welke artikelen heb je gebruikt voor bovenstaande aanpassingen?
Spatbordverlenger bestaat uit een simpele spatlap van Sks welke op het bestaande gat kon worden bevestigd :
http://www.electricdrive....atlap-voorspatbord-breed/

Opzetstuur had ik nog van Halfords en staat hier verder op beschreven.

Spiegel wordt standaard bij de Victoria fiets meegeleverd, bevestiging komt overeen met de stuurpen, bij aantrekken trekt het zichzelf vast in de buis van het linker handvat, wilde er eerst niet aan maar draagt wel bij aan de veiligheid voor je zelf en andere weggebruikers, heb 'm
standaard gemonteerd zoals op de foto misschien draai ik 'm nog naar onder 't stuur.
http://www.multi-drive.be/img/small/vic_spec.jpg

Zit nog te denken aan een verende zadelpen, krijg onderweg soms best wel harde klappen te verduren heeft iemand nog goede ervaringen in het gebruik dat je ook echt verschil merkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-06 21:18
wmeester schreef op woensdag 30 april 2014 @ 10:24:
[...]

Ben blij te horen dat je accu nagenoeg leeg is na een ritje van 25 km. Bij mij is de accu ook bijna leeg na een rit van 28 km en rij dan dus ook 35-40 km/h.

Het scheelt inderaad of je de accu 1x of 2x per dag moet opladen. Ik laad de accu dus twee keer per dag op. Inmiddels al zo'n 200x gebeurt.
Klopt wel hoor. Ook met de speed motor is rond de 30 km de accu wel leeg (300 Wh in mijn geval), en dan rij ik vaak de eerst 5/6 km nog op eco.

Overigens klopt de teller van Bosch niet echt. Met GPS geconstateerd dat de afwijking ca 600 meter is op de 10 km.

Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
dirkjesdirk schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 14:30:
[...]

Klopt wel hoor. Ook met de speed motor is rond de 30 km de accu wel leeg (300 Wh in mijn geval), en dan rij ik vaak de eerst 5/6 km nog op eco.

Overigens klopt de teller van Bosch niet echt. Met GPS geconstateerd dat de afwijking ca 600 meter is op de 10 km.
Dan staat je wielomtrek niet goed ingesteld.
Kan je corrigeren wanneer je display op je fiets zit door i en Reset tegelijk in te drukken. Je kunt dan de instellingen wijzigen en als je doorbladert zou je dan ook bij de wielomtrek moeten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mguzz
Nee, geen grap, Ikea komt met een electrische fiets van € 749,- En nee, je krijgt er geen inbussleutel bij zo van zet em zelf maar in elkaar 8)7

http://www.technologicveh...-bike-market-with-the-fol

http://www.elektrischefietsen.com/2014/ikea-komt-met-e-bike/

[ Voor 11% gewijzigd door mguzz op 14-05-2014 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 585215

isigo schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 13:38:
[...]

Zit nog te denken aan een verende zadelpen, krijg onderweg soms best wel harde klappen te verduren heeft iemand nog goede ervaringen in het gebruik dat je ook echt verschil merkt?
Ik gebruik nu a een tijdje de Suntour NCX en ben daar best tevreden over qua vering. Bovendien goedkoper dan de Thudbuster en in vele reviews komt de Suntour er als beste uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06:39

epic_gram

undercover moderator

mguzz schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 18:44:
Nee, geen grap, Ikea komt met een electrische fiets van € 749,- En nee, je krijgt er geen inbussleutel bij zo van zet em zelf maar in elkaar 8)7

Dat frame met die accu doet me een beetje denken aan fylla fietsen:

Afbeeldingslocatie: http://tweewieler.v2.vs12.blueskies.nl/public/image/gallery/1001/4506/FYLLA_INSIDEOUT_LADY.jpg

Fylla maakte troep, ging failliet en nu maken ze weer een doorstart. Misschien heeft de nieuwe eigenaar wel een contract met de ikea afgesloten.

En @ hierboven over de terugzakkende indicatieleds van de accu: Dat gebeurd inderdaad vaker. Sparta heeft dat een paar jaar terug met hun e-motion serie gehad, bijvoorbeeld. En er zijn ongetwijfeld andere modellen/merken/systemen die met dit principe werken. Er zit dan inderdaad een spanningsmetertje op de accupolen, en daaruit berekend hij de vullingsgraad. Als je er stroom uittrekt zakt de spanning, en het hersteld weer als hij in rust is. Dus dat verklaard het.

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erdejee
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 04-01-2024
Op mijn fiets (Sparta B3) merk ik niet veel van de verende zadelpen. Naar mijn idee veren de meeste zadelpennen bij het gaan zitten op het zadel al zodanig ver in, dat er van/voor de vering weinig meer overblijft. Wellicht dat een zadelpen met parallelogram-vering meer effect heeft (zomaar eentje, zonder oordeel over goed of slecht: http://www.fiets-onderdel...erdelen/Products/07282908)

Edit: ik zie dat precies die zadelpen al gemeld is door Triumph

[ Voor 4% gewijzigd door erdejee op 14-05-2014 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erdejee
Vlassie1980 schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 23:43:
[...]

Ik moet eerlijk bekennen dat ik het verschil tussen de Active en Performance Line met naafversnelling ook niet echt snap. Die 2 Nm minder zou amper verschil moeten maken?

Heb zelf een Performance Line met derailleur en dus 60 Nm maar heb verder geen ervaring met de Active Line.
Waar staat dat dan, van die naafversnelling met maar 2 Nm meer? Voor zover ik weet heeft de Performance-line altijd max 60Nm op Turbo-stand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Deze kom ik net tegen. Wel interessant om te delen.

De Performance Line van Bosch geeft wel degelijk meer kracht bij een naafversnelling tov de Active Line.

Afbeeldingslocatie: http://www.e-bike-news.com/wp-content/uploads/2013/07/ahhecibb.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
erdejee schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 21:07:
[...]

Waar staat dat dan, van die naafversnelling met maar 2 Nm meer? Voor zover ik weet heeft de Performance-line altijd max 60Nm op Turbo-stand
Naafversnelling heeft Max 50nm, omdat hij anders de power niet kan handelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
Anoniem: 596127 schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 21:31:
Deze kom ik net tegen. Wel interessant om te delen.

De Performance Line van Bosch geeft wel degelijk meer kracht bij een naafversnelling tov de Active Line.

[afbeelding]
Voor zo ver ik de tabel goed lees inderdaad wel 2 nm meer... zoals hier al geschreven is. Of lees ik het verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erdejee
Vlassie1980 schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 22:10:
[...]

Ik ziet het......daar tegenover hebben wij naafversnellers dan weer het voordeel van weinig tot geen onderhoud 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

mguzz schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 18:44:

Sportief model, alleen jammer dat accu (weer) in frame zit :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
erdejee schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 22:25:
[...]

Ik ziet het......daar tegenover hebben wij naafversnellers dan weer het voordeel van weinig tot geen onderhoud 8)
Moet eerlijk bekennen dat ik nu al last heb van een ketting die waarschijnlijk te slap hangt. Als ik heuvel op ga op het kleinste tandwiel dan schiet hij nog wel eens door. Volgende week breng ik hem bij de fietsenmaker langs voor een eerste servicebeurt. Hopelijk valt het mee en zijn de tandwielen of ketting niet al aan vervanging toe. Er staat nu 2350 km op de teller.

Zou wel balen zijn als ik heel veel meer kosten moet maken omdat ik een derailleurversnelling heb. Ben verder zeer tevreden over de Merida, fietst echt heerlijk.

[ Voor 11% gewijzigd door Vlassie1980 op 15-05-2014 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mguzz
Vlassie1980 schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 22:10:
[...]

Mijn naafversnelling heeft trouwens 70 Nm en kan de power prima handelen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Yamaha zeker? Bosch kiest er voor om de motoren af te knijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Vlassie1980 schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 08:43:
Zou wel balen zijn als ik heel veel meer kosten moet maken omdat ik een derailleurversnelling heb. Ben verder zeer tevreden over de Merida, fietst echt heerlijk.
Lijkt me stug, maar een ketting kost 18 euro, niet de wereld. Schakel eruit halen kan ook altijd nog, tenzij 'ie echt is opgerekt.

[ Voor 9% gewijzigd door neographikal op 15-05-2014 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Trouwens, fietsen jullie binnen de bebouwde kom op de rijbaan? Ben mij ook een beetje aan het inlezen, maar er zijn nog een hoop grijze gebieden zo te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mguzz
Vlassie1980 schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 09:09:
Yamaha zeker? Bosch kiest er voor om de motoren af te knijpen.
Hier staat een mooie vergelijkingstabel tussen de Bosch en Impulse 2.0

http://www.50cycles.com/kalhoff-impulse-2.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmeester
  • Nu online
Vlassie1980 schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 14:55:
[...]

Dan staat je wielomtrek niet goed ingesteld.
Kan je corrigeren wanneer je display op je fiets zit door i en Reset tegelijk in te drukken. Je kunt dan de instellingen wijzigen en als je doorbladert zou je dan ook bij de wielomtrek moeten komen.
In mijn model van 2013 kan dat niet. Volgens mij heeft Dirkjesdirk hetzelfde model fietscomputer/motor en kan dat dus ook niet...

De optie om wielomtrek staat er gewoon niet tussen, wel de tijd, afgelegde afstand en bedrijfstijd.
Vlassie1980 schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 08:43:
[...]

Moet eerlijk bekennen dat ik nu al last heb van een ketting die waarschijnlijk te slap hangt. Als ik heuvel op ga op het kleinste tandwiel dan schiet hij nog wel eens door. Volgende week breng ik hem bij de fietsenmaker langs voor een eerste servicebeurt. Hopelijk valt het mee en zijn de tandwielen of ketting niet al aan vervanging toe. Er staat nu 2350 km op de teller.

Heb je de ketting al eens schoongemaakt? Na enkele natte ritten kan de ketting al zo vies zijn dat ie doorslipt op het kleinste tandwiel. Heb namelijk hetzelfde gehad.

[ Voor 26% gewijzigd door wmeester op 15-05-2014 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Ik spray de ketting vaak in met derailleur spray, heb ook zo'n speciale borstel om hem schoon te maken. Zal eens proberen of dat werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Roamor schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 09:14:
Trouwens, fietsen jullie binnen de bebouwde kom op de rijbaan? Ben mij ook een beetje aan het inlezen, maar er zijn nog een hoop grijze gebieden zo te zien.
Precies hetzelfde als een normale fiets. Je mag met je 25km/u echt niet zomaar op een 50km weg gaan rijden als er een (verplicht) fietspad is.
Een snorfiets mag dat ook niet. Alleen een brommer (45km) mag/moet de rijbaan op.

De mensen die hier rond rijden op 45km/u modellen doen dat volgens mij meestal "grijs". Dus zonder (geel) kenteken. Dan mag/moet je dus nog steeds op het verplichte fietspad.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmeester
  • Nu online
Vlassie1980 schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 09:40:
Ik spray de ketting vaak in met derailleur spray, heb ook zo'n speciale borstel om hem schoon te maken. Zal eens proberen of dat werkt.
Ja, daar ga je al :)

Op diverse mountainbike fora/wielrenfora lopen hevige discussies hoe kettingen en tandwielen te reinigen, welke smeersystemen te hanteren etc.

Mijn ervaring tot nu toe is dat de ketting eerder vies wordt dan je denkt. Tegenwoordig wissel ik de ketting helemaal waardoor ik de ketting goed kan schoonmaken.
Ketting in een grote jampot, scheutje benzine erbij, goed schudden. Ketting weer als nieuw. Erop doen en weer smeren met nieuw vet.

Ik heb mijn fiets sinds augustus 2013 en inderdaad na zo'n 700 km smeren etc. Na 2000 km serieus beginnen door te slippen en iedere 300 km schoonmaken. Sinds eind februari twee nieuwe kettingen en cassette aangeschaft. Vanaf toen beduidend minder regen en viezigheid gehad waardoor ik de kettingen vooralsnog iedere 400 km heb gewisseld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-06 11:21

Metro2002

Memento mori

wmeester schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 09:51:
[...]

Ja, daar ga je al :)

Op diverse mountainbike fora/wielrenfora lopen hevige discussies hoe kettingen en tandwielen te reinigen, welke smeersystemen te hanteren etc.

Mijn ervaring tot nu toe is dat de ketting eerder vies wordt dan je denkt. Tegenwoordig wissel ik de ketting helemaal waardoor ik de ketting goed kan schoonmaken.
Ketting in een grote jampot, scheutje benzine erbij, goed schudden. Ketting weer als nieuw. Erop doen en weer smeren met nieuw vet.

Ik heb mijn fiets sinds augustus 2013 en inderdaad na zo'n 700 km smeren etc. Na 2000 km serieus beginnen door te slippen en iedere 300 km schoonmaken. Sinds eind februari twee nieuwe kettingen en cassette aangeschaft. Vanaf toen beduidend minder regen en viezigheid gehad waardoor ik de kettingen vooralsnog iedere 400 km heb gewisseld.
Is dat bij serieus mountainbiken door de modder en blubber of wat? Ik doe toch minstens 5.000 en meestal gemiddeld rond de 10k km met mijn ketting. Enige uitzondering is wanneer ik mijn fiets in de winter door de pekel heen bagger en vergeet de ketting schoon te maken na een rit : X

Ik smeer overigens met kettingolie (zo'n flesje) , werkt stukken beter dan zo'n teflonspray IMHO. Ketting loopt stukken stiller en het gaat langer mee.

Echt intensief schoonhouden doe ik met mijn kettingen ook niet, gewoon om de 1000km ofzo even een keer de boel schoonvegen met een doek en daarna olie erop en dan weer afdoen met een schone doek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Hier dezelfde ervaring, schoonhouden (afnemen, en een keer in de benzine gegooid) en goed smeren is voldoende om de ketting ettelijke duizenden kilometers te gebruiken. Zelfs op de MTB waar nu toch wel een 2500km op staat zit ik nog op de eerste set, alleen ben ik geen modderliefhebber :P

Misschien dat het op de ebike wat minder lang goed gaat omdat bij het wegtrekken er nogal wat koppel op die ketting komt te staan, maar verder?

[ Voor 28% gewijzigd door neographikal op 15-05-2014 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Dit begint een leuke discussie te worden.

Bij de service afdeling bij 12go zeggen ze dat ik spray moet gebruiken:
http://www.12gobiking.nl/...ing-_en_kabel_smeermiddel

Ik zal het van de week eens een keer navragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-06 11:21

Metro2002

Memento mori

Vlassie1980 schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 11:20:
Dit begint een leuke discussie te worden.

Bij de service afdeling bij 12go zeggen ze dat ik spray moet gebruiken:
http://www.12gobiking.nl/...ing-_en_kabel_smeermiddel

Ik zal het van de week eens een keer navragen.
Het is persoonlijke ervaring bij mij: Ketting loopt soepeler én stiller wanneer ik olie uit een flesje gebruik dan wanneer ik spray. Lijkt me ook dat de olie beter op de plekken kan komen waar het hoort te smeren dan een spray die 90% ernaast sprayt. :P Ook hecht vuil ed minder maar ieder zijn ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmeester
  • Nu online
Metro2002 schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 10:24:
[...]

Is dat bij serieus mountainbiken door de modder en blubber of wat? Ik doe toch minstens 5.000 en meestal gemiddeld rond de 10k km met mijn ketting. Enige uitzondering is wanneer ik mijn fiets in de winter door de pekel heen bagger en vergeet de ketting schoon te maken na een rit : X

Ik smeer overigens met kettingolie (zo'n flesje) , werkt stukken beter dan zo'n teflonspray IMHO. Ketting loopt stukken stiller en het gaat langer mee.

Echt intensief schoonhouden doe ik met mijn kettingen ook niet, gewoon om de 1000km ofzo even een keer de boel schoonvegen met een doek en daarna olie erop en dan weer afdoen met een schone doek.
Niet serieus mountainbiken door de modder en blubber maar:
-Er zit mi een groot verschil in opspattend water/zand als je 25 km/u fietst en 35 km/h
-Mijn achtertandwiel was versleten na 4300 km gefietst te hebben en voornamelijk op het 13t tandwiel. (ik neem aan dat je op de hybride een groter tandwiel gebruikt achter)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• isigo
Metro2002 schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 11:38:
[...]

Het is persoonlijke ervaring bij mij: Ketting loopt soepeler én stiller wanneer ik olie uit een flesje gebruik dan wanneer ik spray. Lijkt me ook dat de olie beter op de plekken kan komen waar het hoort te smeren dan een spray die 90% ernaast sprayt. :P Ook hecht vuil ed minder maar ieder zijn ding.
Gebruik altijd Chainsaw PRO een hoogwaardige kettingzaagolie, als het voor m'n kettingzaag goed werkt dan zal het zeker voor een fietsketting ook wel goed zijn, de ketting blijft lang vettig maar wel stil.

De ketting van mijn 1e fiets, een Koga Tesla met ion motor, is altijd met deze olie gesmeerd totdat het motorhuis brak na 5000 km, na vervanging onder garantie gelukkig, zat de oude ketting er weer op, de ketting was nog prima volgens de dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbijlsma
  • Laatst online: 13-06 22:47
mguzz schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 09:28:
[...]

Hier staat een mooie vergelijkingstabel tussen de Bosch en Impulse 2.0

http://www.50cycles.com/kalhoff-impulse-2.html
Wat de getalletjes je niet vertellen is hoe het fietst zonder ondersteuning.
Bij de Bosch 2014 krijg je een extra overbrenging vanwege het kleine voortandwiel. Voelt anders/zwaarder aan en geeft meer slijtage.

Bij Panasonic (zit op de Flyer) zijn ze in 2014 juist van een klein tandwiel op een gewone overgestapt, zodat die nu heel veel lijkt op de Impulse. Reden is volgens mij de grote slijtage van het kleine aandrijftandwiel.

Qua looks wint wat mij betreft de Bosch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
Ik heb inmiddels de badass 3.2 mod ontvangen en uitgeprobeerd. Klopt het dat ie pas vanaf zo'n 16 kmh begint te delen?

Opzich doet ie precies wat ik wil. Niet met die 25 kmh barrière. 33 kmh is nog redelijk makkelijk te halen maar daar boven moet je toch echt wel gaan "racen" cq wielrenner style gaan fietsen om harder te gaan. Maakt mij niet zo veel uit want 33 vind ik al hard zat zonder helm. Heb alleen nog maar ff in de een klein stukje gefietst, zal morgen of dit weekend wat meer proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vmu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18-04 23:02

Vmu

Rotatate

Ik heb een beetje eigenaardige primeur.
De Bosch accu is uit mijn Urban Arrow bakfiets gestolen. Compleet met bank en slot.
Ze wisten precies hoe ze het moesten doen kennelijk want het bankje is langs de zitting doorgezaagd.
Zo zag het er uit;
https://dl.dropboxusercon...G_20140513_204042104_.jpg
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/295129/IMG_20140513_204042104_.jpg

Vmu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mguzz
Vmu schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 10:09:
De Bosch accu is uit mijn Urban Arrow bakfiets gestolen. Compleet met bank en slot.
Ze wisten precies hoe ze het moesten doen kennelijk want het bankje is langs de zitting doorgezaagd.
Klote man, heb je hem in A'dam s'nachts buiten staan of is er ingebroken in je fietsschuur, je moet natuurlijk wel een redelijk grote schuur hebben om deze bakfiets te stallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Zo zag het er uit;
[afbeelding]
Dat is wel een puntje ja. Mijn accu zit ook vast met een slot. Maar als je 4 schroefjes losdraait dan neem je de hele bagagedrager met slot en accu gewoon mee.
Kettingslot gaat daarom altijd door het voorwiel zodat ze de motor niet van mijn fiets jatten. En de accu neem ik als het even kan mee naar binnen.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Hoe toepasselijk wil je het hebben?

:P

[ Voor 3% gewijzigd door Vlassie1980 op 16-05-2014 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• isigo
Zo zag het er uit;
[afbeelding]
Als zelfs bakfietsen niet meer veilig zijn voor het dievengilde waar moet het heen!
Op Marktplaats heeft iemand het net andersom, geen fiets meer maar nog wel een Bosch Powerpack 400 W. misschien kunnen jullie elkaar toch nog blij maken?

http://www.marktplaats.nl...db858f31&previousPage=lr#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Over ketting reinigen verschillen nogal meningen; mi. kun je beter reingen met petroleum of dieselolie ipv. benzine. Benzine is veel te schraal en ontvet veel te veel. Nadien met kettingolie inolieen helpt je dan geen 100% meer. Ik vul een leeg 2 ltr melk pak met 1/3 petroleum (lampolie gaat ook) laat de ketting erin zakken en daarna flink schudden. Giet daarna via een nylonkous de vuile vloeistof over in een schone 2 ltr melkpak voor de volgende schoonmaakbeurt en drop de gebruikte in de grijze bak; klaar.

Met deze werkwijze doe ik al ruim 6 jaar met dezelfde ketting (ik heb overigens naafversnelling).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
Ik neem een petje af voor de mensen die zin hebben om hun ketting te reinigen. Dat zal je mij niet zien doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Tja, hoort erbij zo af en toe, ik doe het onderhoud in principe zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vanochtend gefietst op de Sparta B3 en Pegasus Ravenna. Wilde kijken of ik het verschil merkte tussen de Active en Performance motor. Je merkt in de standen Eco en Tour wel een verschil, maar bij Sport en Turbo is het minimaal. Daarom besloten om voor de Ravenna te gaan. De verende voorvork van Pegasus is toch beter dan die van de Sparta B3.

Woensdag krijg ik hem binnen :)

Ga hem puur voor woon-werk verkeer gebruiken. Elke dag zo'n 20km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun1001
Mijn persoon gaat ook toetreden tot de wereld van de pedelec's

Ik heb gisteren een Bulls E45 Green Mover besteld.

Na proefritten met zowel een Flyer Vollblut als de E45 ben ik gegaan voor de E45 omdat:
  • Deze een CVO heeft en dus voorzien kan worden van een kenteken en een WA verzekering (het is toch wel een hele snelle fiets)
  • Een grotere accu heeft (735 Wh t.o.v. 422 Wh)
  • Een fijnere ondersteuning geeft; ik had het idee dat bij de Flyer de motor nog een fractie van een seconde doortrekt nadat het trappen stopt. Bij de Bulls heb je veel meer het idee dat je gewoon goede benen hebt ;)
  • De Bulls behoorlijk goedkoper is.
Het is een mooi afgewerkte fiets, ik ben wel benieuwd naar de standaard Tektro Dorado schijfremmen. Ik had er nog nooit van gehoord. Op de fora is men er niet heel enthousiast over, maar ik vond ze wel goed remmen zonder bijgeluiden. Even afwachten dus.

De enige modificatie is een race cassette achter. Er zit namelijk een MTB cassette op. Hierdoor is de overbrenging in mijn ogen niet echt fijn. Vooral bij zo'n snelle fiets.

Als het goed is wordt ie in de week van hemelvaart geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brutus26
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18-05 20:56
Ik heb gisteren een Bulls E45 Green Mover besteld.

Na proefritten met zowel een Flyer Vollblut als de E45 ben ik gegaan voor de E45 omdat:
Deze een CVO heeft en dus voorzien kan worden van een kenteken en een WA verzekering (het is toch wel een hele snelle fiets)
Een grotere accu heeft (735 Wh t.o.v. 422 Wh)
Een fijnere ondersteuning geeft; ik had het idee dat bij de Flyer de motor nog een fractie van een seconde doortrekt nadat het trappen stopt. Bij de Bulls heb je veel meer het idee dat je gewoon goede benen hebt ;)
De Bulls behoorlijk goedkoper is.

En kon je de snelheid van 40/45 km/uur gemakkelijk halen ?
waar heb je hem gekocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun1001
brutus26 schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 22:06:

En kon je de snelheid van 40/45 km/uur gemakkelijk halen ?
waar heb je hem gekocht
Ik heb hem uitgeprobeerd met een bijna lege accu (nog één balkje op het display); zonder veel problemen haalde ik 40+ 8).
Het leukste was nog dat ik een auto kon bijhouden die wegreed na het uitparkeren. :+

Ik heb hem besteld in Eindhoven bij de Rijwielcentrale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• isigo
wmeester schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 09:36:
[...]

In mijn model van 2013 kan dat niet. Volgens mij heeft Dirkjesdirk hetzelfde model fietscomputer/motor en kan dat dus ook niet...

De optie om wielomtrek staat er gewoon niet tussen, wel de tijd, afgelegde afstand en bedrijfstijd.
Heb even bij instellingen van mijn Intuvia 2014 gekeken en daarbij zie je eerst 5 instellingen:
1 taal 2 eenheid km/mph 3 tijdformaat 24/12 uur 4 bedrijfstijd en 5 tijd.
Wanneer je de accu plaatst zie je pas nr 6 banden circum en stond ingesteld op 2245 mm in een range van 2090 t/m 2310 mm.

Snelheidsaanduiding gaf ongeveer 2 km/u te veel aan dus mooie gelegenheid om aan te passen.
Gezien mijn wielomtrek [voorwiel twee keer rond en dan gedeeld door twee] kwam ik uit op 2150 mm, terwijl de instelling op 2245 mm [fabriek af] ingesteld stond.

Is toch minstens vreemd dat de fietscomputer fabrikanten wel/niet bewust een verkeerde wielomtrekwaarde opgeven terwijl bekend is welke bandenmaat er onder hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAher
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-05-2024

MAher

.. far and free ...

Ben mij aan het orienteren, en wil een bestaande fiets electrificeren. Deze site kwam ik tegen en ziet er goed uit, maar heeft iemand ervaring met deze shop? En in het algemeen met ombouwsets?

http://www.elektrischefietswielen.com/

LiFePo accu, mooi display etc.
Complete fiets is niet zo'n optie want het aantal beschikbare modellen hier is beperkt en een stuk duurder dan in Nederland.

System | Suomalaiset Lehmät.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vmu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18-04 23:02

Vmu

Rotatate

Ja dat zou inderdaad kunnen! :)
Gelukkig ben ik goed verzekerd en ik grijp gelijk de gelegenheid aan om wat bij te betalen voor een grotere accu. Ik weet inmiddels hoe range anxiety voelt in de praktijk.
isigo schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 21:30:
[...]

Als zelfs bakfietsen niet meer veilig zijn voor het dievengilde waar moet het heen!
Op Marktplaats heeft iemand het net andersom, geen fiets meer maar nog wel een Bosch Powerpack 400 W. misschien kunnen jullie elkaar toch nog blij maken?

http://www.marktplaats.nl...db858f31&previousPage=lr#

Vmu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

MAher schreef op maandag 19 mei 2014 @ 11:03:
Ben mij aan het orienteren, en wil een bestaande fiets electrificeren. Deze site kwam ik tegen en ziet er goed uit, maar heeft iemand ervaring met deze shop? En in het algemeen met ombouwsets?

Complete fiets is niet zo'n optie want het aantal beschikbare modellen hier is beperkt en een stuk duurder dan in Nederland.
Bij mijn zoektocht heb ik hier ook gekeken maar vond deze nogal prijzig waardoor ik uiteindelijk toch voor het RAT setje koos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Vanochtend mijn Merida voor een eerste onderhoudsbeurt naar 12go gebracht, werd tijd ook want gisteren vloog mijn ketting eraf tijdens het schakelen. Kon hem er gelukkig zo weer op leggen.

Nog even een rondje showroom boven gedaan, alle high speed pedelecs staan inmiddels mooi naast elkaar uitgestald: Bulls Green Mover E45, Focus, Kalkhoff, Gazelle, Sparta E-Speed. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
wmeester schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 09:36:
[...]

Klopt ja. Ik kan dat niet aanpassen. Op zich geen hele grote ramp natuurlijk, maar wel goed om te weten.

Ik zit overigens nog steeds aan te hikken tegen de uitgave van een 400 Wh accu. Nu zie ik de laatste tijd een compible accu aangeboden worden, o.a. bij zuidewind accuservice. http://www.marktplaats.nl...6db858f31&previousPage=lr
http://www.zuidewind.eu/webshop/fietsaccu/bos1-detail.html
Zou dat wat wezen? Heeft iemand hier al ervaringen mee? Nieuwe originele kan je voor minimaal € 550 krijgen bij BMS bikes. Deze is nog 150 euro goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Lastig... Waarom zou je wat minder geld uitgeven terwijl je net zo goed een originele Bosch accu kunt kopen waarvan je zeker weet dat die ook goed werkt en er 2 jaar garantie voor krijgt?

Volgens mij hebben ze gewoon van een oudere accu de behuizing gepakt en hun eigen batterijen erin geplempt. Heb je al nagevraagd of je wel je originele Bosch lader kunt blijven gebruiken?

Ik had je voor de aanschaf nog gewaarschuwd om gelijk voor een 400Wh te gaan ;) 300 Wh is gewoon te weinig voor een snelle ebike

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
Vlassie1980 schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 15:30:
Lastig... Waarom zou je wat minder geld uitgeven terwijl je net zo goed een originele Bosch accu kunt kopen waarvan je zeker weet dat die ook goed werkt en er 2 jaar garantie voor krijgt?
Tja, op alle producten zit wettelijk een garantie van 2 jaar dus dat is het probleem niet. En als het echt net zo goed is dan maal ik niet om het ontbreken van een merkje. Maar jij denkt dat daar inferieure cellen in zitten?
Vlassie1980 schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 15:30:
Ik had je voor de aanschaf nog gewaarschuwd om gelijk voor een 400Wh te gaan ;) 300 Wh is gewoon te weinig voor een snelle ebike
Klopt hoor. Jou valt niks te verwijten :+
Overigens was de fiets een demo en zo scherp geprijsd dat ik de 300 Wh accu op de koop toe heb genomen. Overigens is het meestal wel (net) genoeg voor een enkele reis. Maar wat extra marge zou prettig zijn.

[ Voor 45% gewijzigd door dirkjesdirk op 21-05-2014 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
dirkjesdirk schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 16:03:
[...]

Tja, op alle producten zit wettelijk een garantie van 2 jaar dus dat is het probleem niet. En als het echt net zo goed is dan maal ik niet om het ontbreken van een merkje. Maar jij denkt dat daar inferieure cellen in zitten?
Grote kans dat er inderdaad mindere cellen in zitten, maar dat weet ik natuurlijk niet zeker :)
Klopt hoor. Jou valt niks te verwijten :+
Overigens was de fiets een demo en zo scherp geprijsd dat ik de 300 Wh accu op de koop toe heb genomen. Overigens is het meestal wel (net) genoeg voor een enkele reis. Maar wat extra marge zou prettig zijn.
Als het een demo was heb je waarschijnlijk wel een goede deal gehad. Demo modellen zijn amper gebruikt meestal en na een maand merk je sowieso geen verschil meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperpanter2
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13-06 19:51
MAher schreef op maandag 19 mei 2014 @ 11:03:

Ik heb 2 weken terug een set daar gekocht.
Waarom?

Mijn eisen waren:
- LifePo4 accu van 10Ah+
- 30km/u moet mogelijk zijn
- Handgas/Duimgas moet mogelijk zijn
- Sinus controller

Nice to haves:
- LCD display
- Goede remsensor

De setjes zijn wat duur inderdaad, maar op de een of andere manier kreeg ik er een beter gevoel bij dan bv de setjes van RAT. Die komen helemaal el cheapo over. Weinig info op de site, etc.
Zelfde voor Devimotion.

De set dus inmiddels binnen en hij rijdt prima.

Mooi display ook met Voltage en Ampère indicators.
Tie wraps, krulhoes, etc zijn meegeleverd zodat je het netjes kan afwerken.
Duidelijke handleiding. Remsensor werkt ook goed.
Lekker ruim controllerbakje.
Leverancier is zeer goed te bereiken per email of telefoon.
Beetje apart figuur, maar volgens mij zijn de spullen wel ok.

Je krijgt 2 jaar garantie op de hele set, dus ook de accu.

Helaas zijn er wel een aantal zaken minder goed geregeld:
- Er zat een slag in het wiel (zelf makkelijk kunnen verwijderen).
- De display wijkt 10% af qua snelheid, maar de 30 echte km/u haal je nog wel (net).
- De bedrading in de achterlichtunit was verkeerd gesoldeerd waardoor het achterlicht is doorgebrand. Ik had een nieuwe accu kunnen krijgen, maar heb toch maar een nieuwe licht unit laten opsturen en die vervang ik zelf even.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/QLojCzU.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/C9DVvKN.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/mdUeQOJ.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/3T7AdkQ.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAher
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-05-2024

MAher

.. far and free ...

Opperpanter2 schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 17:25:
[...]

Helaas zijn er wel een aantal zaken minder goed geregeld:
- Er zat een slag in het wiel (zelf makkelijk kunnen verwijderen).
- De display wijkt 10% af qua snelheid, maar de 30 echte km/u haal je nog wel (net).
- De bedrading in de achterlichtunit was verkeerd gesoldeerd waardoor het achterlicht is doorgebrand. Ik had een nieuwe accu kunnen krijgen, maar heb toch maar een nieuwe licht unit laten opsturen en die vervang ik zelf even.
Dank voor deze info! Slordig van de lamp, en slag in het wiel is zeker niet goed. Als ik besluit hier te bestellen moet ik e.e.a. dus goed checken voordat ik het land weer verlaat...

Vergeleken met RAT vind ik het toch niet zoveel duurder, je krijgt er ook een grotere akku (11Ah vs 10) bij. Vind het erg belangrijk dat er makkelijk contact is met de verkoper dus dat zit wel snor.

Nu nog de knoop doorhakken!

System | Suomalaiset Lehmät.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 591458

Vandaag mijn giant prime opgehaald, al heerlijk gefietst. Lekker krachtige motor al snel zit ik op de 25 km/p uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sinds deze week heb ik de Pegasus Ravenna 8. Erg fijne fiets.
De ondersteuning is goed en lekker comfortable.

Bij binnenkomst gelijk de Badasstuning geinstalleerd. Verschil is niet extreem groot. Als ik in zijn hoogste versnelling fiets, dan fiets ik 30/32 km/h. Jammer dat ik maar 8 versnellingen heb. Als ik er meer had, dan had ik nog iets sneller kunnen fietsen zonder extreem veel in te spannen.
De versnellingen van 1 tm 5 gebruik ik eigenlijk niet.

Heb een Iphone houder besteld, zodat ik de werkelijke kilometers wel kan zien via een App.

Afbeeldingslocatie: http://i248.photobucket.com/albums/gg167/Stefancs/Pegasus.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Anoniem: 596127 schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 22:02:

Bij binnenkomst gelijk de Badasstuning geinstalleerd. Verschil is niet extreem groot. Als ik in zijn hoogste versnelling fiets, dan fiets ik 30/32 km/h. Jammer dat ik maar 8 versnellingen heb. Als ik er meer had, dan had ik nog iets sneller kunnen fietsen zonder extreem veel in te spannen.

Heb een Iphone houder besteld, zodat ik de werkelijke kilometers wel kan zien via een App.

[afbeelding]
Iets kleiner achtertandwieltje monteren en je hebt een beter bereik met de acht versnellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is dit makkelijk te doen voor een leek? Denk het niet toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
Anoniem: 596127 schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 22:02:

[afbeelding]
Ik heb dezelfde ervaring met de badass. Toch ben ik er wel tevreden over, 32kmh is vrij makkelijk aan te houden maar is toch nog wel een behoorlijke snelheid voor als je zonder helm fietst. Tuurlijk klinkt harder aantrekkelijk...maar voor mij is het wel goed zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanJeen
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-06 20:47

JanJeen

3315Wp

Een achtertandwiel vervangen is meestal niet ingewikkeld. Het lastigste is het wiel eruit halen. Het tandwiel zit meestal geborgd door een ring die je er met een schroevendraaier zo af wipt. Een fietsenmaker zal hier anders niet veel tijd voor nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mguzz
Voor degene die nog op zoek is naar een goede spiegel, ik kwam deze tegen, ziet er wel goed uit maar hoe ie in de praktijk werkt weet ik niet.

Afbeeldingslocatie: http://www.pedelecforum.de/forum/index.php?attachments/kalkhoff-endeavour-s10-02-jpg.46034/

http://www.topworld.nl/fi.../ergotec-spiegel-m88.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

JanJeen schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 12:16:
Een achtertandwiel vervangen is meestal niet ingewikkeld. Het lastigste is het wiel eruit halen. Het tandwiel zit meestal geborgd door een ring die je er met een schroevendraaier zo af wipt. Een fietsenmaker zal hier anders niet veel tijd voor nodig hebben.
Als er vooraan minder dan een 20 op zit zou ik vooraan wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

mguzz schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 15:32:
Voor degene die nog op zoek is naar een goede spiegel, ik kwam deze tegen, ziet er wel goed uit maar hoe ie in de praktijk werkt weet ik niet.

[afbeelding]

http://www.topworld.nl/fi.../ergotec-spiegel-m88.html
Deze stand lijkt mij onmogelijk te gebruiken; het zicht wordt door jezelf volledig afgeschermd! :)

Aangezien we hier alles met elkaar delen wilde ik even melding maken dat ik mijn 1e storing aan het RAT setje achter de rug heb. Wat was er? Van de week viel plots, na de zoveelste kuil in het wegdek mijn "high" ondersteuning uit. Natuurlijk meteen alle bedrading, aansluitstekkers e.d. gecontroleerd maar wat ik ook deed: geen resultaat!

Nadat ik de fiets 2 dgn later weer uit het fietshok haalde en ging fietsen bleek de (3e) ondersteuning weer normaal te werken? Maar slechts van korte duur want eer ik 300 mtr verder was viel ie weer uit.

Toen kwam ik plots op de gedachte de stekker verbinding op het motorwiel eens los te trekken en weer vast te steken.... Eureka! Dat was de oplossing (zie foto)

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/13814150/2aansluiting.jpg

Edit/
De vreugde was helaas van korte duur; weer is de 3e stand uitgevallen. We wachten nu op de duimgas regelaar, want of het display of de controller zal mogelijk dan defect zijn.

[ Voor 38% gewijzigd door racinfo op 24-05-2014 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalief
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:11
Toen kwam ik plots op de gedachte de stekker verbinding op het motorwiel eens los te trekken en weer vast te steken.... Eureka! Dat was de oplossing (zie foto)

Ehrm, waar moeten we precies naar kijken op die foto? Dat ding links van de vork of iets anders?

[ Voor 10% gewijzigd door Kalief op 24-05-2014 17:51 ]

Niemand wordt Kalief in plaats van de Kalief!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mguzz
[quote]racinfo schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 17:28:
[...]
Deze stand lijkt mij onmogelijk te gebruiken; het zicht wordt door jezelf volledig afgeschermd! :)

Je hebt groot gelijk, hij heeft em voor de lol gemonteerd ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• isigo
Nog even een update van mijn ervaringen met de Victoria 10.7 inmiddels al weer net over de 2000 km in een rijtijd van precies 80 uur:

-Bosch Performance Line motor geeft geen krimp en blijft goed ondersteunen, heuvels lijken steeds korter en minder steil.

-Bij 1350 km al 1e lekke band, zijn Conti's Contact 2 light 37-622, voorheen eigenlijk altijd Schwalbe Marathon gereden en nooit lekke banden dus bij een 2e lekke band in korte tijd denk ik niet dat ze er onder blijven.

-Frametas gemonteerd dezelfde als van Bluelabel van R&M in bruin kunststof en deze paste toevallig, wel even beide accuaansluitingen los, beide uitsparingen tas vallen hier achter, vervolgens met spray paint van deco ral 9005 matzwart gespoten, de accu valt nu weg in de tas en verder kan hierin ook een tweede accu, een bidon, wat eten en kleine spulletjes, stuur-en achtertassen zijn niet meer nodig en is aerodynamisch ook beter.
https://www.facebook.com/...37.461617583864204&type=3

-Zadel van Selle Royal "Ariel SR 5058" iets naar voren gekanteld [denk wel 10 graden] zodat alleen de zitbeentjes contact met het zadel houden, rijdt voor mij fijner bij grotere afstanden en vangt onderweg ook beter de klappen op door meer druk op de benen.

-Intuvia : Ben benieuwd wat voor aansluitingen mogelijk zijn, zit te denken aan bijv. een Garmin of GoPro en kunnen deze dan worden opgeladen, hier is op dit moment weinig over te vinden helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Kalief schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 17:50:

Ehrm, waar moeten we precies naar kijken op die foto? Dat ding links van de vork of iets anders?
Iemand met zo'n zelfbouw set weet precies wat ik bedoel. :)

Maar ik verheug me niet teveel want na enkele proefritjes viel opnieuw de high stand uit. Wordt vervolgt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Plotseling uitvallen ligt naar mijn ervaring meestal aan de sensoren.
Ik heb ook lang zitten kloten tot uiteindelijk bleek dat 1 van de remsensoren stuk was.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

RocketKoen schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 19:11:
Plotseling uitvallen ligt naar mijn ervaring meestal aan de sensoren.
Ik heb ook lang zitten kloten tot uiteindelijk bleek dat 1 van de remsensoren stuk was.
Dank voor het meedenken maar de ondersteuning tot 22 km (stand 2) werkt normaal, het is alleen de 3e stand (max 37) die het opgegeven heeft.

Edit/
En dat is echt vervelend want de motor remt je nu domweg af wanneer je harder wilt.

[ Voor 10% gewijzigd door racinfo op 24-05-2014 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperpanter2
racinfo schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 19:13:
[...]
Dank voor het meedenken maar de ondersteuning tot 22 km (stand 2) werkt normaal, het is alleen de 3e stand (max 37) die het opgegeven heeft.

Edit/
En dat is echt vervelend want de motor remt je nu domweg af wanneer je harder wilt.
Welke rat set heb je dat je de 37 haalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Opperpanter2 schreef op zondag 25 mei 2014 @ 00:21:
[...]

Welke rat set heb je dat je de 37 haalt?
Haalde

0 0 9 (met een kleine aanpassing)

[ Voor 6% gewijzigd door racinfo op 25-05-2014 08:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperpanter2
racinfo schreef op zondag 25 mei 2014 @ 08:18:
[...]
Haalde

De aanpassing zijnde een motor met hogere RPM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Zo, gisteren een BadAss dingetje besteld. En een fietscomputertje, voor het juist weergeven van de daadwerkelijke snelheid... ;-)

Begon de laatste tijd toch een beetje te balen dat het woonwerkverkeer op de fiets 2x zolang duurt als met de motor of scooter. Op zich logisch, maar ik ben niet zo'n goede "uitbed-komer" en ik vind fietsen ook leuk, maar jammer dat het 2x zo lang duurt.

Ben benieuwd!

code:
1
Lieferstatus: Ware in Produktion. Lieferzeit maximal 10 - 20 Werktage.

Dat is dan wel weer jammer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
racinfo schreef op zondag 25 mei 2014 @ 08:18:
[...]
Haalde

009 verkopen ze niet meer. Maar het is in principe dezelfde set als de 005 (andere kabelboom) als ik me niet vergis. Ik heb namelijk 2 jaar geleden ook de 009 besteld en ik kreeg de 005 omdat de 009 op was.

Maar die van mij gaat toch echt geen 37km/u. Dus misschien heeft je "kleine aanpassing" wat te maken met waarom hij nu niet meer in de hoogste stand wil.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Maar die van mij gaat toch echt geen 37km/u. Dus misschien heeft je "kleine aanpassing" wat te maken met waarom hij nu niet meer in de hoogste stand wil.
. Het vreemde blijft wel dat als ik het paard van stal haal alles prima werkt; tot op 300 mtr verder hij terugzakt (met bijtrappen) tot 21.9 km/h. Er is overigens niets hardwarematig gewijzigt ; alleen iets (sensors?) is aangepast.

Ik heb vandaag het pakket met duim-regelaar ontvangen (op zondag !) en meteen handvat eraf, regelaar erop en aangesloten op de controller die daarvoor al een gereserveerde stekker aansluiting heeft.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/13814150/duimregelaar.jpg

Dat kan ik iedereen aanbevelen, wat een gemak is dat bij wegrijden of met aan de hand meezeulen van de fiets op hoge hellingen. De duim-regelaar werkt in elke van de 3 ondersteunings-standen.

Hardlopen naast de fiets gaat nu prima ;-)

Overigens is de 009 gewoon leverbaar hetzij iets duurder dan eerst!

http://www.rat-holland.nl...-36V/12Ah-budget-startset

Overigens NIET met een enkele kabelboom zoals bij de veel duurdere 005 set of je zou een flexibele zwarte buis een kabelboom willen noemen? >:)
Opperpanter2 schreef op zondag 25 mei 2014 @ 09:47:
[...]

De aanpassing zijnde een motor met hogere RPM?
Wat ik ervan weet is het een motor met 5 sensor sturingen waarvan er 3 ingebruik zijn nu. De aanpassing schijnt daar iets mee te maken te hebben maar het fijne weet ik er niet van, sorry.

Edit 29 mei '14
Met het gebruik van de duimgas regelaar valt mij op dat er in alle 3 ondersteuningsstanden enige speedwinst > 1.5-2 km/h valt te behalen met bijtrappen zonder dat de motor je dan afremt.

[ Voor 40% gewijzigd door racinfo op 29-05-2014 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sangroid schreef op zondag 25 mei 2014 @ 12:55:
Zo, gisteren een BadAss dingetje besteld. En een fietscomputertje, voor het juist weergeven van de daadwerkelijke snelheid... ;-)

Begon de laatste tijd toch een beetje te balen dat het woonwerkverkeer op de fiets 2x zolang duurt als met de motor of scooter. Op zich logisch, maar ik ben niet zo'n goede "uitbed-komer" en ik vind fietsen ook leuk, maar jammer dat het 2x zo lang duurt.

Ben benieuwd!

code:
1
Lieferstatus: Ware in Produktion. Lieferzeit maximal 10 - 20 Werktage.

Dat is dan wel weer jammer...
Voor de geinteresseerden: ik heb nog een 3.2 DIV3 versie liggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik had hem op vrijdagochtend besteld en op woensdagmiddag in huis. Die levertijd klopt dus niet :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erdejee
Vandaag maar even wat comfort-verhogende artikelen besteld (tenminste, hoop dat ze dat gaan doen....): 1x Suntour SP12 NCX verende zadelpen en een Brooks B17 aged zadel. Mijn fiets is al voorzien van een verende zadelpen, maar als ik erop zit, veert-ie al dusdanig ver in dat er vrijwel niets overblijft voor het comfort. Lees positieve berichten over die Suntour-pen, dus dat wil ik dan wel eens aan den lijve ondervinden. En hetzelfde geldt voor het zadel, het huidige zadel is zo'n gel-ding, wat redelijk comfortabel is maar ook nogal zweterig. Eens kiek'n of zo'n lederen ding dat iets anders aanpakt. Heeft natuurlijk even wat inrij-tijd nodig, maar vandaar de aged-versie, die is al enigszins ingereden. Lekkere baan trouwens, altijd maar die zadels inrijden voor verwende klanten.....
En voor de hybride een Schwalbe Big Ben 28x2.00 voor de voorkant erbij, zag van de week dat die wat droogtescheurtjes had. Ook eens zien of dat qua comfort wat doet en gelijk even testen of die band ook op de Sparta B3 past (maar ik vrees van niet....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

erdejee schreef op zondag 25 mei 2014 @ 22:59:
Vandaag maar even wat comfort-verhogende artikelen besteld (tenminste, hoop dat ze dat gaan doen....): 1x Suntour SP12 NCX verende zadelpen en een Brooks B17 aged zadel. Mijn fiets is al voorzien van een verende zadelpen, maar als ik erop zit, veert-ie al dusdanig ver in dat er vrijwel niets overblijft voor het comfort. Lees positieve berichten over die Suntour-pen, dus dat wil ik dan wel eens aan den lijve ondervinden. En hetzelfde geldt voor het zadel, het huidige zadel is zo'n gel-ding, wat redelijk comfortabel is maar ook nogal zweterig. Eens kiek'n of zo'n lederen ding dat iets anders aanpakt. Heeft natuurlijk even wat inrij-tijd nodig, maar vandaar de aged-versie, die is al enigszins ingereden. Lekkere baan trouwens, altijd maar die zadels inrijden voor verwende klanten.....
En voor de hybride een Schwalbe Big Ben 28x2.00 voor de voorkant erbij, zag van de week dat die wat droogtescheurtjes had. Ook eens zien of dat qua comfort wat doet en gelijk even testen of die band ook op de Sparta B3 past (maar ik vrees van niet....)
8)7 Dat is gewoon dat het leer er al wat 'gebruikt' uit ziet. Denk je nu echt dat iemand op dat zadel gezeten heeft om hem 'in te rijden' :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
Anoniem: 596127 schreef op zondag 25 mei 2014 @ 22:37:
Ik had hem op vrijdagochtend besteld en op woensdagmiddag in huis. Die levertijd klopt dus niet :-)
Hmm ik heb er toch zeker 2 weken op moeten wachten, ongeveer 1 maand geleden besteld en 2 weken geleden ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
racinfo schreef op zondag 25 mei 2014 @ 18:46:
[...]
. Het vreemde blijft wel dat als ik het paard van stal haal alles prima werkt; tot op 300 mtr verder hij terugzakt (met bijtrappen) tot 21.9 km/h. Er is overigens niets hardwarematig gewijzigt ; alleen iets (sensors?) is aangepast.

Ik heb vandaag het pakket met duim-regelaar ontvangen (op zondag !) en meteen handvat eraf, regelaar erop en aangesloten op de controller die daarvoor al een gereserveerde stekker aansluiting heeft.

[afbeelding]

Dat kan ik iedereen aanbevelen, wat een gemak is dat bij wegrijden of met aan de hand meezeulen van de fiets op hoge hellingen. De duim-regelaar werkt in elke van de 3 ondersteunings-standen.

Hardlopen naast de fiets gaat nu prima ;-)

Overigens is de 009 gewoon leverbaar hetzij iets duurder dan eerst!

http://www.rat-holland.nl...-36V/12Ah-budget-startset

Overigens NIET met een enkele kabelboom zoals bij de veel duurdere 005 set of je zou een flexibele zwarte buis een kabelboom willen noemen? >:)

[...]
Wat ik ervan weet is het een motor met 5 sensor sturingen waarvan er 3 ingebruik zijn nu. De aanpassing schijnt daar iets mee te maken te hebben maar het fijne weet ik er niet van, sorry.
Om een lang verhaal kort te maken. Je display dingetje (of de kabel er naartoe) was dus stuk?
Daarvan ben ik ook al met de 2e bezig. 1e kwam water in.

TheS4ndm4n#1919

Pagina: 1 ... 19 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.