Het grote elektrischefietsentopic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 ... 102 Laatste
Acties:
  • 792.150 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07:39
Nieuwe spullen aangeschaft:
Zadelpen

Zo'n fiets wordt steeds duurder....

Ik had op mijn oude fiets ook een verende zadelpen, wel een iets minder luxe uitgevoerde als deze maar kreeg op mijn huidige fiets last van het slechte wegdek. Dat is nu een stuk minder!

Over met kou fietsen, daar heb ik ook de nodige spullen voor aangeschaft.

Vanaf <15 graden fiets ik met oorwarmers, dit om pijnlijke oren en gesuis tegen te gaan
Vanaf <12 graden doe ik een dunne jas aan
Vanaf <8 graden handschoenen aan (meestal halverwege weer uit)
Vanaf <5 graden dikke sokken aan

En heb nu ook overschoenen gekocht om koude voeten te voorkomen.
http://www.agu.com/overschoenen-5/overschoen-enyx-xtra

Als het kouder is dan -5 of het sneeuwt ga ik zowieso met de auto/trein.

[ Voor 37% gewijzigd door wmeester op 09-10-2013 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09 13:11
Ik overweg het standaad gel zadel van mijn fiets te vervangen door een Brooks B17 classic zadel. Heel mooi en een echt tour-zadel. Ik ben alleen een beetje bang dat het comfort toch tegen gaat vallen.

Zijn hier ervaringen met de classic of special versie van de Brooks B17?

Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17-09 16:02
wmeester schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 10:13:
Nieuwe spullen aangeschaft:
[afbeelding]

Zo'n fiets wordt steeds duurder....

Ik had op mijn oude fiets ook een verende zadelpen, wel een iets minder luxe uitgevoerde als deze maar kreeg op mijn huidige fiets last van het slechte wegdek. Dat is nu een stuk minder!

Over met kou fietsen, daar heb ik ook de nodige spullen voor aangeschaft.

Vanaf <15 graden fiets ik met oorwarmers, dit om pijnlijke oren en gesuis tegen te gaan
Vanaf <12 graden doe ik een dunne jas aan
Vanaf <8 graden handschoenen aan (meestal halverwege weer uit)
Vanaf <5 graden dikke sokken aan

En heb nu ook overschoenen gekocht om koude voeten te voorkomen.
http://www.agu.com/overschoenen-5/overschoen-enyx-xtra

Als het kouder is dan -5 of het sneeuwt ga ik zowieso met de auto/trein.
Mooi die verende zadelpen, mijn Stabilo heeft geen vering dus is echt zo Spartaans als wat. Wat kost die verende zadelpen?

Over het kouder worden:
- Oorwarmers doe ik niet aan, ik heb wel onder de 5 graden een muts.
- Als het donkerder wordt dan doe ik mijn gele werkersjas met reflectie aan. Die is lekker warm, valt goed op door de reflectie en is nagenoeg waterdicht. Als het minder dan een graag of 8 is trek ik daaronder ook nog mijn windbreaker aan.
- De handschoenen die heb ik al aan bij een graad of 8, ik heb schijnbaar niet een al te beste doorbloeding want ik heb binnen no time koude handen en dat vind ik het meest irritante aspect van het fietsen naar de zaak :(
- Overschoenen moet ik nog een keer kopen, niet zo zeer voor de kou maar meer voor doorweekte voeten. Ik heb vorig jaar van die overschoenen bij de Halfords gekocht maar die zijn binnen no time kapot. Dus binnenkort maar voor betere overschoenen kijken.
- Bij regen heb ik ook nog een INQ jas, dat is eigenlijk meer een ski-jack met verwijderbare binnenvoering. Er zit ook nog een Avalanche Rescue System op maar die hoop ik nooit nodig te hebben. Wel goed bestendig tegen regen.
- Mijn regenbroek heb ik vorig jaar bij de Hema gekocht, maar die is nu al helemaal versleten. Als ik hem aantrek kijk ik er zo doorheen :P Dus daar moet ook een betere voor komen die niet slijt.

[ Voor 17% gewijzigd door Vlassie1980 op 09-10-2013 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmeester
Vlassie1980 schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 13:50:
[...]

Mooi die verende zadelpen, mijn Stabilo heeft geen vering dus is echt zo Spartaans als wat. Wat kost die verende zadelpen?

Over het kouder worden:
- Oorwarmers doe ik niet aan, ik heb wel onder de 5 graden een muts.
- Als het donkerder wordt dan doe ik mijn gele werkersjas met reflectie aan. Die is lekker warm, valt goed op door de reflectie en is nagenoeg waterdicht. Als het minder dan een graag of 8 is trek ik daaronder ook nog mijn windbreaker aan.
- De handschoenen die heb ik al aan bij een graad of 8, ik heb schijnbaar niet een al te beste doorbloeding want ik heb binnen no time koude handen en dat vind ik het meest irritante aspect van het fietsen naar de zaak :(
- Overschoenen moet ik nog een keer kopen, niet zo zeer voor de kou maar meer voor doorweekte voeten. Ik heb vorig jaar van die overschoenen bij de Halfords gekocht maar die zijn binnen no time kapot. Dus binnenkort maar voor betere overschoenen kijken.
- Bij regen heb ik ook nog een INQ jas, dat is eigenlijk meer een ski-jack met verwijderbare binnenvoering. Er zit ook nog een Avalanche Rescue System op maar die hoop ik nooit nodig te hebben. Wel goed bestendig tegen regen.
- Mijn regenbroek heb ik vorig jaar bij de Hema gekocht, maar die is nu al helemaal versleten. Als ik hem aantrek kijk ik er zo doorheen :P Dus daar moet ook een betere voor komen die niet slijt.
Bij hibike.nl
http://www.hibike.nl/shop...udbuster-LT-Zadelpen.html
Daar is ie het goedkoopst, let op de verschillende maten; bij verschillende andere webshops hebben ze niet alle maten of zijn ze een stuk duurder. (199 euro)

Ik heb ook nog overschoenen voor de regen bij de Halfords gekocht vorig jaar al, de grootste maat die ze verkopen past echter niet over mijn leren schoenen heen...

Zo'n jas met verwijderbare binnenvoering heb ik ook, maar dat is meer een gewone winterjas. Erg praktisch. Zeker als het 's ochtends 0 graden is en 's middags 7.

Vandaag trouwens weer met de auto hoor... 8) Harde wind, buien en de auto stond er toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 12:49
Athome schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 18:54:
Ik kan over de Bikespeed Key maar weinig vinden. Ook de site vind ik summer. Zijn er mensen die er meer ervaring mee hebben.
Kan er ook maar weinig van vinden. Hij heeft wel een facebook pagina :)

https://www.facebook.com/Bikespeed

Volgens mij is ie begin september 2013 begonnen met het te verkopen.

http://feedback.ebay.de/w...=AllFeedback&myworld=true

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-09 10:46
Heb geen facebook. Schiet daar dus niet veel mee op.

Heb al wel een paar antwoorden gekregen op vragen via de mail. Even mij nieuwe Mastercard afwachten en ga de gok dan wagen.

[ Voor 54% gewijzigd door Athome op 10-10-2013 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
Gisteren voor 2 fietsen de Bikespeed Key besteld. Laat tzt meer weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tip voor alle middenmotor fanaten; Afgelopen week bezocht ik de bike-motion in utrecht en kwam daar ook ebike-kit.nl tegen.

Ze presenteerde daar hun 2014 middenmotor en die loopt werkelijk fantastisch. Bij gebrek aan testparcours niet uitgebreid kunnen testen, maar begreep van ze dat deze tot zo'n 40 km/h kan ondersteunen. Prijskaartje: 599 euro voor middenmotor/lcd-display/controller, maar exclusief 36 volt accu.

Zeker het overwegen waard!

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2013 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:51
Verwijderd schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 22:59:
Tip voor alle middenmotor fanaten; Afgelopen week bezocht ik de bike-motion in utrecht en kwam daar ook ebike-kit.nl tegen.

Ze presenteerde daar hun 2014 middenmotor en die loopt werkelijk fantastisch. Bij gebrek aan testparcours niet uitgebreid kunnen testen, maar begreep van ze dat deze tot zo'n 40 km/h kan ondersteunen. Prijskaartje: 599 euro voor middenmotor/lcd-display/controller, maar exclusief 36 volt accu.

Ik ben heel benieuwd naar hoe je dat moet inbouwen dan.
Een wiel is een universeel onderdeel en past op bijna elke fiets. Maar fietsen met een bosch motor hebben speciale bevestiging voor de motor.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RocketKoen schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 23:18:
[...]

Ik ben heel benieuwd naar hoe je dat moet inbouwen dan.
Een wiel is een universeel onderdeel en past op bijna elke fiets. Maar fietsen met een bosch motor hebben speciale bevestiging voor de motor.
Was voor standaard fietsen geschikt. Een nadeel is wel dat de motor niet in een gesloten kettingkast past. Dus mocht je dat hebben dan zou je moeten switchen naar open kettingkast.

Ik moet zelf nog even doorsparen (en ben eigenlijk ook prima content met m'n eigen 8Fun motor), maar wellicht dat iemand anders proefkonijn wil zijn!

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2013 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Verwijderd schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 22:59:

Huh?

Als ik aan ebike-kit.nl denk dan denk ik toch met alle respect meer aan ombouwkits voor fietsen die door veel senioren gebruikt worden. Dat ze met een middenmotor concept komen is niet eens een echt grote verrassing, dat is in mijn optiek gewoon de beste aandrijvingsmethode.

Maar dat ze je vertellen dat hun motor tot de 40 km/h ondersteuning geeft verbaasd mij nogal omdat dat officieel niet mag, tenzij de fiets aan een aantal eisen voldoet zodat je hem aan zou kunnen melden bij de RDW als zijnde een lichte bromfiets. Aangezien je die set op elke fiets zou kunnen prikken lijkt het mij niet verstandig omdat je dan ook veel fietsen met slechte remmen hebt die vervolgens wel 40 km/h kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vlassie1980 schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 10:26:
[...]

Huh?

Als ik aan ebike-kit.nl denk dan denk ik toch met alle respect meer aan ombouwkits voor fietsen die door veel senioren gebruikt worden. Dat ze met een middenmotor concept komen is niet eens een echt grote verrassing, dat is in mijn optiek gewoon de beste aandrijvingsmethode.

Maar dat ze je vertellen dat hun motor tot de 40 km/h ondersteuning geeft verbaasd mij nogal omdat dat officieel niet mag, tenzij de fiets aan een aantal eisen voldoet zodat je hem aan zou kunnen melden bij de RDW als zijnde een lichte bromfiets. Aangezien je die set op elke fiets zou kunnen prikken lijkt het mij niet verstandig omdat je dan ook veel fietsen met slechte remmen hebt die vervolgens wel 40 km/h kunnen doen.
Ik ben zelf 38, maar voel me bepaald nog geen senior! Alle gekheid even daargelaten; ik ben twee keer bij ebike-kit.nl geweest (ook fmh en rat bezocht), maar ze zijn met afstand het grootste bedrijf van de drie. Niet dat het er toe doet maar ik begrijp je beredenering niet dat ebike-kit.nl een ombouwset meer voor ouwe lullen zou leveren t.o.v. bijv. jouw fmh set. Erg benieuwd naar, niet dat ik me aangesproken voel hoor.. ;)

De midden motor is ingeregeld op de wettelijke 25 km/u, maar ik kon het niet nalaten om even door te vragen, de Bosch motoren zijn namelijk ook erg makkelijk op te voeren. Na beetje doorvragen (en zagen over verschillende velgmaten) gaf het mannetje aan dat de topsnelheid aanpasbaar op het display. Maar het precieze weet ik er ook niet van. Maar wel erg benieuwd dus hopelijk gaat iemand hem snel testen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Verwijderd schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 14:53:
[...]

Ik ben zelf 38, maar voel me bepaald nog geen senior! Alle gekheid even daargelaten; ik ben twee keer bij ebike-kit.nl geweest (ook fmh en rat bezocht), maar ze zijn met afstand het grootste bedrijf van de drie. Niet dat het er toe doet maar ik begrijp je beredenering niet dat ebike-kit.nl een ombouwset meer voor ouwe lullen zou leveren t.o.v. bijv. jouw fmh set. Erg benieuwd naar, niet dat ik me aangesproken voel hoor.. ;)

De midden motor is ingeregeld op de wettelijke 25 km/u, maar ik kon het niet nalaten om even door te vragen, de Bosch motoren zijn namelijk ook erg makkelijk op te voeren. Na beetje doorvragen (en zagen over verschillende velgmaten) gaf het mannetje aan dat de topsnelheid aanpasbaar op het display. Maar het precieze weet ik er ook niet van. Maar wel erg benieuwd dus hopelijk gaat iemand hem snel testen!
De begrenzing is bij alle sets met software aan te passen. Want anders krijg je inderdaad dat je voor elke velgmaat andere hardware moet hebben.
Dat zeggen ze er normaal natuurlijk niet bij, maar bij de fabrikant kun je die informatie vaak zo vinden.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Verwijderd schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 14:53:
[...]

Ik ben zelf 33, en ik heb het inderdaad verkeerd verwoord: Ik wou zeggen dat het grootste gedeelte van de klanten daar senior is. Dat zal bij FMH en RAT ook zeker niet anders zijn. Snelle ombouwkits leken me dus ook niet iets voor die doelgroep, dat wou ik er mee zeggen. E-bikes hebben nou eenmaal een reputatie om voor senioren te zijn, ik heb ook het idee dat er in Duitsland heel wat anders over wordt gedacht. Als je kijkt naar deze Duitse site met nieuwe e-bikes dan is dat allerminst voor senioren en er zitten echt een paar juweeltjes bij _/-\o_ http://www.elektrobike-on...agne=EB_Highlight1_Neuh#1

Maar ik ben benieuwd naar die set van ebike-kit, voor mijn fiets zal het niet echt van toepassing zijn want ik heb een gesloten kettingkast. En daarnaast ben ik tevreden met mijn nieuwe accu dus ik kan voorlopig nog wel even vooruit.

Vanmorgen wel weer ingehaald door een veel snellere s-pedelec, lijkt wel of ik ze steeds meer zie rijden. Kon ook niet zien wat voor een het was :P

[ Voor 12% gewijzigd door Vlassie1980 op 17-10-2013 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperpanter2
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-09 16:55
wat ik niet snap van ebikekit is hun summiere wrnsite. 1 type motor 1 type accu. terwijl ze veel meer hebben.
En vergelijken hun kit met elektrische fietsen uit 2011.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Vlassie1980 schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 19:32:
[...]
Maar ik ben benieuwd naar die set van ebike-kit, voor mijn fiets zal het niet echt van toepassing zijn want ik heb een gesloten kettingkast. En daarnaast ben ik tevreden met mijn nieuwe accu dus ik kan voorlopig nog wel even vooruit.
Een gesloten kettingkast vervangen door een open model kost je een tientje :P Zeker aangezien de trapas toch uit elkaar moet voor de montage van een middenmotor.
Je kan zelfs de gesloten kettingkast terug zetten nadat je met een zaag het stuk bij de trappers eraf hebt gehaald.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukwa
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17-09 12:29

Luukwa

o/

Ik heb zon fiets nu 7 jaar (ongeacht mijn leeftijd) om persoonlijke redenen, 1 keer de accu vervangen omdat deze kapot was, voorderest altijd ermee gefietst in weer en wind, ook mijn vader heeft hem in gebruik gehad evenals mijn moeder, hij is van giant echt een top ding!

Soundcloud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Opperpanter2 schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 19:48:
wat ik niet snap van ebikekit is hun summiere wrnsite. 1 type motor 1 type accu. terwijl ze veel meer hebben.
Dat viel me inderdaad ook al op... Laatste nieuwsbericht is van vorig jaar september!

Ze zijn verder wel erg actief in de media geweest maar nu is de site gewoon dood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
Gisteren de Bikespeed-Key ontvangen.
Vandaag de Bikespeed Key op de fiets gemonteerd.
Het functioneert maar werkt anders dan de SX2 Dongle. Ik heb bij de aanschaf van mijn huidige fiets kunnen fietsen op een MTB waarop de SX2 Dongle gemonteerd was (tenminste de dongle leek sprekend op de SX2).

De SX2 Dongle biedt ten allen een maximale ondersteuning. Daar waar standaard de ondersteuning in de verschillende geknepen wordt (behalve de Turbo stand). Dit betekent dat je ook in de ECO stand al heel makkelijk kan fietsen. Bij ongeveer 20 KM/u wordt de snelheid gehalveerd en kan je gewoon doortrappen.

De Bikespeed Key schakelt bij precies 20 KM/u om naar de halve snelheid. Daar waar de SX2 Dongle de ondersteuning ook aanpakt. Laat de Bikespeed-Key deze volledig ongemoeid.

De SX2 Dongle is erg geschikt voor mensen die zonder veel moeite harder willen fietsen dan de 25 km/u.
De Bikespeed Key is erg geschikt voor mensen die harder willen dan 25 KM/u maar geen probleem hebben om er zelf ook voor te moeten trappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
Vandaag een stuk gefietst (42 KM) met de Bikespeed-key. Is wat mijn Cube Touring Epo nodig had.
Het is geen probleem om continu op de 25 km te fietsen. Standaard is dit de grens voor een electrische fiets. De Key zorgt er voor dat je nu een snelheid kan aanhouden die bij jezelf past en niet dat de fiets dit bepaalt.

De overgang is absoluut niet te merken. Je moet echt op je snelheidsmeter kijken of de Key actief is (boven de 20 KM/u). We stonden vanmiddag op het punt om een wielrenner die de brug opging in te halen. We hebben dit niet gedaan. We zijn afgeslagen. De man had het vast niet leuk gevonden.

De keerzijde is wel dat de actieradius minder wordt maar dramatisch is het niet. Ik schat op dit moment en 10% hoger verbruik
Al is een tandje terug in ondersteuning ook een mogelijkheid. Normaal gesproken is tegen de 25 km/u de ondersteuning minimaal. Een standje lager in ondersteuning geeft bij deze snelheid een gelijkwaardige ondersteuning.

P.S.
Geen heel erg levendig topic dit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
Tnx voor je ervaringen Athome.
En was de inbouw makkelijk van de Bikespeed key? En waar is de usb key nu geplaatst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-09 19:16

Metro2002

Memento mori

Athome schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 18:53:
Vandaag een stuk gefietst (42 KM) met de Bikespeed-key. Is wat mijn Cube Touring Epo nodig had.
Het is geen probleem om continu op de 25 km te fietsen. Standaard is dit de grens voor een electrische fiets. De Key zorgt er voor dat je nu een snelheid kan aanhouden die bij jezelf past en niet dat de fiets dit bepaalt.

De overgang is absoluut niet te merken. Je moet echt op je snelheidsmeter kijken of de Key actief is (boven de 20 KM/u). We stonden vanmiddag op het punt om een wielrenner die de brug opging in te halen. We hebben dit niet gedaan. We zijn afgeslagen. De man had het vast niet leuk gevonden.
Ik denk dat die man er niet zo wakker van had gelegen. Door iemand op een fiets met motortje ingehaald worden doet mij in elk geval echt net zoveel als wanneer ik ingehaald wordt door een auto of brommer.

Gisteren had ik zowaar een bumperklever / achterspatbordklever op een electrische fiets. Had ie ondersteuning , wilde ie alsnog mij als windvanger gebruiken :o dat ging mooi niet door natuurlijk :+ Klein beetje versnellen was voldoende om genoeg afstand te scheppen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Metro2002 schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 11:06:
[...]

Ik denk dat die man er niet zo wakker van had gelegen. Door iemand op een fiets met motortje ingehaald worden doet mij in elk geval echt net zoveel als wanneer ik ingehaald wordt door een auto of brommer.

Gisteren had ik zowaar een bumperklever / achterspatbordklever op een electrische fiets. Had ie ondersteuning , wilde ie alsnog mij als windvanger gebruiken :o dat ging mooi niet door natuurlijk :+ Klein beetje versnellen was voldoende om genoeg afstand te scheppen :P
Jou als windvanger gebruiken is inderdaad een beetje lastig Metro :+

Lekker fietsweertje vandaag voor deze tijd van het jaar. Geen handschoentjes aan en lekker de wind in de rug. Vanavond alleen wel een stevig windje tegen.
Nieuwe accu lijkt het ook ietsje beter te doen als mijn oude accu die reeds ter ziele is. Kan zijn omdat de capaciteit iets hoger ligt maar misschien was die oude accu ook net wat meer versleten. Ook een extra lader op de zaak is echt aan te raden. Was vroeger altijd bang dat ik dat ding zou vergeten, nu is het gewoon op de zaak een kwestie van inprikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-09 19:16

Metro2002

Memento mori

Vlassie1980 schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 11:36:
[...]

Jou als windvanger gebruiken is inderdaad een beetje lastig Metro :+
Mwa, was gisteren op de open ligfiets en die is niet extreem laag ofzo dus daarop kan je me best als windvanger gebruiken ;)
Lekker fietsweertje vandaag voor deze tijd van het jaar. Geen handschoentjes aan en lekker de wind in de rug. Vanavond alleen wel een stevig windje tegen.
Nieuwe accu lijkt het ook ietsje beter te doen als mijn oude accu die reeds ter ziele is. Kan zijn omdat de capaciteit iets hoger ligt maar misschien was die oude accu ook net wat meer versleten. Ook een extra lader op de zaak is echt aan te raden. Was vroeger altijd bang dat ik dat ding zou vergeten, nu is het gewoon op de zaak een kwestie van inprikken.
Inderdaad heerlijk fietsweer nog :) Mag nog wel even zo blijven. Wel zaak dat je verlichting op orde is, het is nog aarde donker als ik wegrij van huis :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
luckyjan schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 10:26:
Tnx voor je ervaringen Athome.
En was de inbouw makkelijk van de Bikespeed key? En waar is de usb key nu geplaatst?
Ik heb iets anders gedaan dan de handleiding voorschrijft.
De kabel is lang genoeg. Deze was bij mij weg gestopt in het holle gedeelte van frame. Ik heb de kabel doormidden geknipt en samen met de USB-kabel (standaard USB kabel overigens) met stootverbinders weer aan elkaar verbonden. Daarna met een krimpkous waterdicht gemaakt. Het gekoppelde stuk heb ik het holle gedeelte van het frame weer ingedrukt.

Het andere uiteinde van de USB kabel heb ik naar boven bij het einde van de zadelbuis weer vastgezet. Ik denk dat ik ook nog een krimpkous over de USB stick/connector krimp om dit ook waterdicht te krijgen. Ik zal de stick waarschijnlijk toch niet verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
De Bikespeed Key zit er nu een week op. Toppertje.
Wanneer je overigens voor langere tijd boven de 30 km/u komt gaat de accu wel heel hard. Actieradius wordt dan maar zo bijna gehalveerd. Op mijn woon/werk verkeer door stad, zit meestal rond 28 km/u op de rechte stukken. Het verlies in actieradius valt dan nog.

Wat maakt het uit 25 km/u of 28 km/u?
Op zich niets maar je wordt nu niet door de motor "tegen gehouden". Het is dus gewoon een gevoel van vrijheid. Jij bent nu de persoon die de snelheid bepaalt en niet de fiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
De hulpmotor was vandaag iig wel handig :P Met gemak mensen voorbij fietsen die bijna stilstaan door de wind.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Respect dat je nu nog gaat fietsen. Ik heb vandaag de auto gepakt, er staan veel bomen langs mijn route en ik heb vrij weinig zin om een tak van 3 meter op mijn harses te krijgen :P

Denk dat ik vanmorgen wel binnen no time op de zaak was geweest met die wind in de rug :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Vlassie1980 schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 13:02:
Respect dat je nu nog gaat fietsen. Ik heb vandaag de auto gepakt, er staan veel bomen langs mijn route en ik heb vrij weinig zin om een tak van 3 meter op mijn harses te krijgen :P

Denk dat ik vanmorgen wel binnen no time op de zaak was geweest met die wind in de rug :)
Er zijn tot nu toe 2 doden. 1 wandelaar en 1 automobilist. Dus op de fiets ben je blijkbaar best veilig ;)

Ik heb wel wat voorzichtiger gereden als anders. Aan de ene kant om te kunnen stoppen als ik door een windstoot van mn fiets zou worden afgeblazen. Aan de andere kant omdat alle blaadjes zich in 1 nacht van de boom naar de grond hebben verplaatst, en als ik de NS moet geloven levert dat gladheid op.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Mijn vriendin haar fiets heeft het niet overleeft en de scooter van de buurman heb ik ook al 3 keer over de parkeerplaats zien schuiven. Een beetje sneu want die man ligt in het ziekenhuis en buren zetten het ding iedere keer weer recht terwijl hij volgens mij veel minder schade heeft als je hem gewoon plat op de grond laat liggen. Dan kost het hem hooguit wat benzine.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-02-2022

racinfo

E-MTB

RocketKoen schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 13:00:
De hulpmotor was vandaag iig wel handig :P Met gemak mensen voorbij fietsen die bijna stilstaan door de wind.
Kostte zeker toch wat extra accu capaciteit? Op mijn batavus :) e-bike van 9 jaar oud heb ik een kort testje gedaan rond 12 uur en mijn accuspanning display gin meteen van 3 naar 2 ledjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
Ik zag vandaag ook een motor aan de overkant plat liggen op de stoeprand. Zal mooi schade hebben.
Heb vandaag nog 50 km gefietst. Veel rotzooi onderweg gezien. Ben tevens bijna van de dijk afgewaaird. Heb een stukje gelopen en voelde tijdens het lopen dat de achterkant van de fiets iedere keer iets opzij geduwd werd.

Op terugweg had ik het eerste stuk de wind vol in de rug. Met ondersteuning max 47,2 gehaald. Met die snelheid en wind, voelt de fiets wel wat instabiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

In het zwaarst van de storm kon je er bijna lopend nog niet doorheen komen. Alsof je in een windtunnel liep (niet dat ik daar ervaring in heb) ;-)

ps.
Ik heb 3 jaar nu een e-bike van batavus met middenmotor in gebruik. Hij was al 2e hands toen ik hem in 2010 kocht. Ik gebruik de fiets elke dag, heb alleen een keer de cellen in de accu box (laten) vernieuwen. Nu 9A capaciteit bij 24V. Goed voor ruim 40 km met 100% ondersteuning.

Maar omdat ik daarnaast ook nog mijn gewone fiets Navajo batavus heb gehouden speel ik nu met de gedachte die om te bouwen naar elektrisch. Mag natuurlijk niet teveel kosten, meer bedoeld als experiment. Daarom ga ik voor de set van RAT met een loodaccu van 36V-12A.

Gezien de levertijd van dit (voordelige) setje zal ik met dit experiment begin 2014 beginnen. Uiteraard doe ik hier mijn verslag.

[ Voor 71% gewijzigd door racinfo op 28-10-2013 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
racinfo schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 19:08:
[...]
Kostte zeker toch wat extra accu capaciteit? Op mijn batavus :) e-bike van 9 jaar oud heb ik een kort testje gedaan rond 12 uur en mijn accuspanning display gin meteen van 3 naar 2 ledjes.
Van de capaciteit niks gemerkt. Maar als er een stukje tegenwind was ging de motor lawaai maken en de de spanningsmeter van 5 naar 2 streepjes :P

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-09 13:42

racoon

mooowwww

ik heb een rat setje op mijn fiets met lcd display, als ik de middelste en bovenste knop indruk gaat de displayverlichting en voorlamp aan, sinds een week gaat de voorlamp niet meer aan.

Het setje is in augustus gemonteerd, zou de lamp stuk zijn?

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
racoon schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 13:02:
ik heb een rat setje op mijn fiets met lcd display, als ik de middelste en bovenste knop indruk gaat de displayverlichting en voorlamp aan, sinds een week gaat de voorlamp niet meer aan.

Waarschijnlijker dat het draadje los zit of kapot is. LED lampjes gaan niet zo snel stuk.
Als je een multimeter ofzo hebt, meet dan even de contactjes op de lamp voor spanning.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

racoon schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 13:02:

Mogelijk is LCD display oorzaak; ik las eerder dat het nogal vocht gevoelig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperpanter2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Geen ervaring mee. De website ziet er een beetje amateuristisch uit, maar de inhoud is wel goed. Aangezien het fietsenmakers zijn is dat acceptabel.
En de set die ze aanbieden is ook een goede deal voor dat geld.

Vooral de DVD met instructie is een welkome aanvulling. Ik heb 1,5 jaar geleden een heel weekend liggen kloten om mijn set fatsoenlijk gemonteerd te krijgen omdat mijn setje (RAT holland) 0,0 instructies had.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _koen
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16-08 09:35
Mijn nieuwe elektrische fiets heeft een Li-ion batterij en werd nu reeds 1 keer helemaal opgeladen.

Ik ben wat het noorden kwijt in wat men best doet. De batterij staat nu op pakweg 40%. Mag ik deze batterij nu al opnieuw volledig opladen of wacht ik beter tot hij op pakweg 10% staat en laad ik hem dan op ? Ik dacht dat dit voor de eerste keren het best was voor de batterij, maar niets in handleiding hierover te vinden.

Ik wil hem toch niet meteen verprutsen ;)

[ Voor 13% gewijzigd door _koen op 04-11-2013 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-09 20:59
Lithium varianten vinden het meestal niet leuk om diep-ontladen te worden. Ja je mag dus op 40-50% altijd laden.

Mocht je iedere dag een kort ritje maken waarbij de accu na het eerste ritje meer als 90% vol is dan zou ik liever even wachten met laden ivm de inregeltijd van de lader. Vaak duurt het een uur voordat de lader door heeft dat de accu nog bijna vol is. De kans bestaat dan dat je aan het overladen ben.

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Tegen slijtage kun je de accu het beste opladen voordat hij op 50% is.
Het is ook beter voor je accu als je hem niet bewaart op 100%.

In de praktijk is het alleen niet altijd even handig om je accu pas op te gaan laden als je hem wilt gebruiken.
Maar als het bijvoorbeeld elfstedentocht weer is en je weet dat je een paar weken/maanden niet gaat fietsen, laad de accu dan niet eerst op. In tegenstelling tot lood-accu's die je juist wel moet opladen als je ze een tijdje niet gebruikt.

[ Voor 32% gewijzigd door RocketKoen op 04-11-2013 16:59 ]

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-09 13:42

racoon

mooowwww

Zelf doormeten lukt niet, gelukkig nog garantie en kan ik vrijdag terug.

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _koen
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16-08 09:35
Bedankt voor jullie reacties, interessant om weten !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Fiets vanmorgen naar de fietsenmaker gebracht omdat de ketting steeds meer ging kraken en slap hing. Ik heb een gesloten kettingkast dus toch maar even naar laten kijken.

Ketting is opnieuw opgespannen, maar de tandwielen zijn ook al bijna aan het eind van hun latijn en ook de velg op het voorwiel is slecht door het remmen met de v-brakes :(

Kortom: Toch een aardig kostenplaatje dat eraan zit te komen. Baal er ook van dat ik niet van die mooie schijfremmen heb, dat kost je op den duur dus niet je velg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
De fiets van mij heeft schijfremmen. Ik wil niet anders meer en heb gezien dat de onderdelen voor een schijfrem geen drol kosten.

Hoeveel KM heb je gereden met je ketting/tandwielen gereden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Athome schreef op woensdag 06 november 2013 @ 18:40:
De fiets van mij heeft schijfremmen. Ik wil niet anders meer en heb gezien dat de onderdelen voor een schijfrem geen drol kosten.

Hoeveel KM heb je gereden met je ketting/tandwielen gereden?
De verkoper van de fietsenwinkel vertelde me dat schijfremmen nogal eens voor problemen kunnen zorgen omdat ze gaan piepen en kraken. Ik zou ook zeggen dat schijfremmen het beste zijn maar volgens hem dus niet.

Ik heb nu ongeveer 15.000 km ermee gereden in de anderhalf jaar dat mijn fiets is omgebouwd. De ketting is nu weer gespannen en hij rijdt weer goed. Alarmerend is echter de velg van mijn voorwiel, er zit gewoon een dikke groef omdat de remblokjes bijna op waren en je dus met metaal op metaal zat te remmen, niet echt clever van me. Het heeft dus ook geen nut om alleen de voorrem te vervangen omdat die groef er nu inzit. Dus er zal een nieuwe velg moeten komen en die zal vanwege de motor in het voorwiel ook nog eens ingespaakt moeten worden en dat is een tijdrovende en dus kostbare klus.

Wat een takke weer trouwens de laatste dagen, heb gisteren nog een paar goede overschoenen gekocht dus ik heb in ieder geval geen natte schoenen meer _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door Vlassie1980 op 06-11-2013 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 11:04

mux

99% efficient!

Ik heb volgens mij wel eens een heel verhaal geschreven over de voordelen van verschillende soorten remmen, maar de crux is: iedereen die je vertelt dat remsoort A altijd beter is dan remsoort B, heeft het mis. Elke courante vorm van rem heeft voordelen voor een bepaalde groep fietsers.

Hoe leuk ze er ook uitzien: schijfremmen hebben ook hun zwaktes, zeker ten aanzien van onderhoudsgevoeligheid en de consequenties van slecht functioneren. Net als velgremmen is het een soort alles of niets - of ze werken geweldig, of ze werken zo slecht dat je er niet mee vooruit komt of, erger, dat ze geheel niet remmen. Dit is ook de reden dat je ze eigenlijk alleen op sport/recreatieve fietsen ziet waar weinig op gefietst wordt, op fietsen die 'gewoon moeten werken' en in hun levensduur waarschijnlijk weinig onderhoud zullen zien worden bijna altijd trommelremmen/roller brakes/i-brakes gestopt.

Youtube: PowerElectronicsBlog - Plank2 (4W computer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmeester
Inmiddels 1700 km op de fiets met schijfremmen gefietst en ze doen het nog best.

Ze piepen inderdaad alsof er een 60 tonner vol in de ankers gaat.... dit is alleen als ze nat zijn door opspattend water/andere viezigheid. Na twee keer remmen is het weer weg. Levert wel leuke situaties op als je toch in de ankers moet voor een niet-aan-de-kant-gaand groepje scholieren oid. :)

Ik heb overschoenen van de Fast-rider, een of ander huismerk van de Halfords, mijn gympen passen daar wel in maar mijn nette schoenen niet.
Ik heb schoenmaat 45 maar overschoen maat 44-48 past niet....
Ben nog op zoek naar iets ruimere overschoenen. Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
wmeester schreef op donderdag 07 november 2013 @ 14:56:
Inmiddels 1700 km op de fiets met schijfremmen gefietst en ze doen het nog best.

Ze piepen inderdaad alsof er een 60 tonner vol in de ankers gaat.... dit is alleen als ze nat zijn door opspattend water/andere viezigheid. Na twee keer remmen is het weer weg. Levert wel leuke situaties op als je toch in de ankers moet voor een niet-aan-de-kant-gaand groepje scholieren oid. :)

Ik heb overschoenen van de Fast-rider, een of ander huismerk van de Halfords, mijn gympen passen daar wel in maar mijn nette schoenen niet.
Ik heb schoenmaat 45 maar overschoen maat 44-48 past niet....
Ben nog op zoek naar iets ruimere overschoenen. Iemand tips?
http://www.bikezone.nl/We...-Overschoenen-BWS-03.html

Ik heb deze in de grootste maat, met mijn maatje 45 is dat geen probleem. Schoenen blijven redelijk droog, niet kurkdroog off course maar it is good enough. Eergisteren gekocht en absoluut geen spijt van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmeester
Vlassie1980 schreef op donderdag 07 november 2013 @ 16:09:
[...]

http://www.bikezone.nl/We...-Overschoenen-BWS-03.html

Ik heb deze in de grootste maat, met mijn maatje 45 is dat geen probleem. Schoenen blijven redelijk droog, niet kurkdroog off course maar it is good enough. Eergisteren gekocht en absoluut geen spijt van!
Hmmm, tientje verzending is niet goedkoop :(
Heb nu maar andere besteld bij futurum, daar hebben ze gratis levering en retourzenden. Maar eens zien of dat wat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmeester
Zo, dat was weer fris vanochtend. De handschoenen & oorwarmers kwamen weer prima van pas. Volgens de thermometer buiten was het 1,7 graden maar op de auto's waren de ramen bevroren.

Ik ben op het moment bezig mij voorste tandwiel te vervangen door een iets groter exemplaar, huidige tandwiel is nu 44 tanden en de kleinste achter 11. Ik merk echter dat het kleinste tandwiel af en toe slipt, zeker als het nat/vies weer is.
Door het voorste tandwiel te vergroten naar 48 of 50 hoop ik vaker het een na kleinste tandwiel achter te gebruiken: 13
Daarbij kan ik dan met wind mee alsnog voor het kleinste tandwiel achter kiezen en met 65 km/h :+ over de weg knallen.
Heeft nog wat voeten in de aarde om te zien of dat allemaal gaat passen. Het zijn iig leuke kluswerkjes om de fiets beter te maken :)

[ Voor 0% gewijzigd door wmeester op 11-11-2013 15:54 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Er is inmiddels ook een apparaatje om Bosch motoren te tunen zonder dat je de motor open hoeft te maken:
http://www.badassebikes.com/

Werkt op 2 knoopbatterijen, je schuift het apparaatje over de huidige sensor heen en verplaatst het magneetje een klein beetje. Bij het fietsen gaat de sensor boven een bepaalde snelheid maar eens om de drie rotaties een signaal geven waardoor de motor denkt dat je veel minder hard gaat. Dus als je op je Bosch display 11 km/u gaat ga je in feite 33 km/u.

Simpele maar effectieve oplossing zo te zien. Kost 139 euro.

Installatie:

Snelheid met echte snelheid ernaast aangezien de Bosch display gefopt wordt:

Het schijnt ook op de allernieuwste 2014 motoren te werken! Als je je fiets weer origineel wilt maken hoef je dus alleen maar het apparaatje eraf te halen en de magneet op zijn oude positie te plaatsen.

Niet voor de openbare weg he ;) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arbrinks
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-09-2023
Klopt, niet op de openbare weg. Filmpje heb ik gemaakt. Heb m'n eerste ervaringen op mijn blog gezet. http://e-bike-andre.blogspot.nl

Leuk forum. Heb het dit weekend pas ontdekt.
Vorig jaar had ik de beschikking over een Batavus e-bike met voorwiel aangedreven ondersteuning.
Sinds April beschik ik over een Merida Espresso 400 EQ met NuVinci naaf.

Hoop leuke dingen op het forum te lezen. Heb pagina 30-47 nu doorgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperpanter2
mooi filmpje. Vind 139 euro wel duur voor zoiets simpels. Denk dat iemand met wat elektro kennis het zelf kan maken onder de 20 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Ik vraag mij af of er voor de eco4 van Batavus (ook middenmotor) uit 2005 ook zoiets te regelen valt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Was dat ook al een Bosch? Bij de oudere Bosch-motoren was het gewoon een magneetje opzij schuiven.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmeester
Gisteren de ketting weer eens een poetsbeurt gegeven, was alweer 700 km geleden dat ie voor het laatst gesmeerd was. Goed nieuws: het kleinste tandwiel slipt niet meer!
Moest maar eens op zoek naar zo'n automatische kettingreiniger, dat scheelt weer een half uurtje poetsen.
Verder was het vanochtend weer bijzonder aan het miezeren. Als je buiten stond merkte je het niet eens maar met de fiets 35 km/h tegen de wind in, word je behoorlijk nat van.

De nieuwe overschoenen bevallen goed: http://www.futurumshop.nl...-overschoenen-zwart.phtml
Misschien wat aan de lage kant maar bijzonder makkelijk aan te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Marzman schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 13:14:
Was dat ook al een Bosch? Bij de oudere Bosch-motoren was het gewoon een magneetje opzij schuiven.
Waar bevond zich dat magneetje? Ik heb geen idee of het een Bosch is, op de motor staat niets vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
racinfo schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 16:41:
[...]
Waar bevond zich dat magneetje? Ik heb geen idee of het een Bosch is, op de motor staat niets vermeld.
Gegarandeerd dat dat geen Bosch motor is die op je fiets zit dan, dat staat er altijd met koeieletters op. En Bosch kwam voor het eerst met e-bike motoren in 2011. Dus dat kan sowieso niet aangezien jouw fiets veel ouder is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Bosch maakt al wel langer motoren hoor, o.a. ook voor de allereerste generaties Gazelle elektrische fietsen (~2007-8ish) Wat je bedoelt is de Bosch ketting-aandrijving (i.t.t. in-wheel). Goede kans dat in oudere non-kettingaandrijving Bosch-motoren precies dezelfde techniek wordt gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

mux schreef op woensdag 13 november 2013 @ 10:03:
Bosch maakt al wel langer motoren hoor, o.a. ook voor de allereerste generaties Gazelle elektrische fietsen (~2007-8ish) Wat je bedoelt is de Bosch ketting-aandrijving (i.t.t. in-wheel). Goede kans dat in oudere non-kettingaandrijving Bosch-motoren precies dezelfde techniek wordt gebruikt.
Bij de Batavus eco4 zit de motoraandrijving op de trap-as en wordt de kracht, bij je eigen trapkracht middels ketting overgebracht op het achterwiel.
Het principe moet dus gelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Opperpanter2 schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 19:48:
Misschien is de website in 2011 gemaakt en hadden ze toen maar 1 type.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
arbrinks schreef op maandag 11 november 2013 @ 20:32:
Klopt, niet op de openbare weg. Filmpje heb ik gemaakt. Heb m'n eerste ervaringen op mijn blog gezet. http://e-bike-andre.blogspot.nl

Leuk forum. Heb het dit weekend pas ontdekt.
Vorig jaar had ik de beschikking over een Batavus e-bike met voorwiel aangedreven ondersteuning.
Sinds April beschik ik over een Merida Espresso 400 EQ met NuVinci naaf.

Hoop leuke dingen op het forum te lezen. Heb pagina 30-47 nu doorgenomen.
Mooie test en mooi product!

Op de badass site staat dat de knoopcel batterijen het zo'n 2000km zouden moeten volhouden.
In mijn geval zou ik dan maar 1 keer per jaar die dingen hoeven te vervangen.
Ik begreep van jou dat de ondersteuning af en toe weg valt. Is dat tijdens het fietsen of wanneer je even niet fietst en daarna weer begint met fietsen?

Hij wordt ook besproken op het bekende blog van Bert :)
http://elektrischefiets-b...ssebikes-tuning-chip.html

[ Voor 14% gewijzigd door luckyjan op 13-11-2013 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeerdtq
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11-09 09:39
Via het werk zijn we attent gemaakt op de project B-riders en ons fietsenplan. Ik heb dus ook besloten een elektrische fiets aan te schaffen.
Het is uit eindelijk de Puch State of Art 2013 geworden.

Vanuit de winkel naar huis genoten van de trap ondersteuning in stand 1. Nu vrijwel dagelijks met stand 3 op de fiets naar het werk. Vooral viaduct ophoog mensen zien zwoegen is toch wel erg vermakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arbrinks
luckyjan schreef op woensdag 13 november 2013 @ 14:33:
[...]

Mooie test en mooi product!

Op de badass site staat dat de knoopcel batterijen het zo'n 2000km zouden moeten volhouden.
In mijn geval zou ik dan maar 1 keer per jaar die dingen hoeven te vervangen.
Ik begreep van jou dat de ondersteuning af en toe weg valt. Is dat tijdens het fietsen of wanneer je even niet fietst en daarna weer begint met fietsen?

Hij wordt ook besproken op het bekende blog van Bert :)
http://elektrischefiets-b...ssebikes-tuning-chip.html
Het is gewoon tijdens het fietsen, maar ik heb er nog niet verder naar gekeken. Het kan zijn dat de magneet niet goed geplaatst is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3Dkiller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-04-2024
iemand enige ervaring met de pro E-bike shimano 7 ?. Want ik heb er 1 gekocht en ik krijg het volgende week maandag binnen.

http://www.pro-ebike.nl

[ Voor 9% gewijzigd door 3Dkiller op 16-11-2013 04:44 ]

• wielemans
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 08-08-2018
Vlassie1980 schreef op maandag 11 november 2013 @ 16:10:
Er is inmiddels ook een apparaatje om Bosch motoren te tunen zonder dat je de motor open hoeft te maken:
http://www.badassebikes.com/

Werkt op 2 knoopbatterijen, je schuift het apparaatje over de huidige sensor heen en verplaatst het magneetje een klein beetje. Bij het fietsen gaat de sensor boven een bepaalde snelheid maar eens om de drie rotaties een signaal geven waardoor de motor denkt dat je veel minder hard gaat. Dus als je op je Bosch display 11 km/u gaat ga je in feite 33 km/u.

Simpele maar effectieve oplossing zo te zien. Kost 139 euro.

Installatie:
[video]

Snelheid met echte snelheid ernaast aangezien de Bosch display gefopt wordt:
[video]

Het schijnt ook op de allernieuwste 2014 motoren te werken! Als je je fiets weer origineel wilt maken hoef je dus alleen maar het apparaatje eraf te halen en de magneet op zijn oude positie te plaatsen.

Niet voor de openbare weg he ;) >:)
Ik heb een fiets met bosch motor model 2013 als ik de magneet verschuif haal ik zeker 35 a 40 km/u,
alles op het display werkt gewoon behalve de snelheid meter die blijft op nul staan.
dus waarom een apparaatje plaatsen???

• Athome
Dat heb je vast oude software of een overjarig model.

Ik heb het zelf ook geprobeerd maar bij mij werkte het verschuiven niet. Na een paar meter al een foutmelding en een paar honderd meter verder helemaal geen ondersteuning meer.

• wielemans
Athome schreef op donderdag 21 november 2013 @ 19:27:

Ik heb het zelf ook geprobeerd maar bij mij werkte het verschuiven niet. Na een paar meter al een foutmelding en een paar honderd meter verder helemaal geen ondersteuning meer.
ik heb de fiets in juli dit jaar gekocht het is een cube epo tour en het is een 2013 model.
het zal dan wel aan de software leggen.
ik vind het wel vreemd!!!

• arbrinks
Athome schreef op donderdag 21 november 2013 @ 19:27:

Was vandaag onderweg ook even aan het schuiven met de magneet. Deze verder naar buiten geplaatst. Ondersteuning weg, 0 km/uur, foutcode 102 op het display. Helaas. :-(

• wielemans
Ik denk dat ik maar eens met mijn fietsenmaker ga praten.
heb ik nou een oud model of mogelijk oude software ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
wielemans schreef op donderdag 21 november 2013 @ 22:00:
Ik denk dat ik maar eens met mijn fietsenmaker ga praten.
heb ik nou een oud model of mogelijk oude software ???
Laten we het er maar gewoon op houden dat je een mazzelaar bent, in 9 van de 10 gevallen schijnt het verschuiven van de magneet niet te werken. Anders zouden er ook niet veel bedrijven beginnen met het maken van tunings apparaatjes terwijl het verschuiven van de magneet alleen al het gewenste resultaat zou bereiken.

Die chip van Badassebikes.com is wel de mooiste oplossing die ik tot nu toe heb gezien.
- Eenvoudige montage
- Geen motor open hoeven schroeven / kabels verwijderen
- Schijnt op de 2014 modellen ook te werken

Enige nadeel is dat je om de 2000 km de batterijtjes moet vervangen maar die kosten geen fluit en het is zo gedaan. Ik ben heel benieuwd naar de ervaringen van deze tuning box. Ik zou in de toekomst graag een snellere fiets willen, heel vaak naar de echte Speed Pedelecs gekeken maar die zijn vaak toch wel heel erg duur. Nu is het een kwestie van een model kopen van +/- 2200 euro en dan die box erop. Dan ben je voor ongeveer 2300 ~ 2400 eurie klaar in plaats van 3K.

Daarnaast vraag ik me serieus af of er echt verschil zit tussen de 25 km/u motoren van Bosch en de 45 km/u motoren die 350 watt zouden zijn. Volgens mij zijn alle 25 km/u motoren begrenst op 250 watt. Maar Bosch rekent wel een meerprijs voor de snellere variant:
https://docs.google.com/f...LoSNHcTlpbEYyNzFTN3M/edit ( pagina 8 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wielemans
Afbeeldingslocatie: https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTlgCXljQUDqJD-85ICK8ip3D1IqWyzFpJ_YQI8PFmLvDqjx5UBWat ik heel mooi vind is de nieuwe display van Bosch (Nyon) ik vraag mij af of deze al te koop zijn en wat de prihttps://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTlgCXljQUDqJD-85ICK8ip3D1IqWyzFpJ_YQI8PFmLvDqjx5UBjs is en heel belangrijk zou deze passen op de modellen van 2013 i.p.v. intuvia.

[ Voor 37% gewijzigd door wielemans op 22-11-2013 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
Bosch schijnt een meerprijs van 700 euro te vragen en dat alleen voor Bluetooth en Navigatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
Vlassie1980 schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 10:11:
[...]
Die chip van Badassebikes.com is wel de mooiste oplossing die ik tot nu toe heb gezien.
- Eenvoudige montage

Daarnaast vraag ik me serieus af of er echt verschil zit tussen de 25 km/u motoren van Bosch en de 45 km/u motoren die 350 watt zouden zijn. Volgens mij zijn alle 25 km/u motoren begrenst op 250 watt. Maar Bosch rekent wel een meerprijs voor de snellere variant:
Qua montage is de Badassebike inderdaad een makkelijk oplossing. Voor de andere systemen hoeft de motor niet open. Buiten de motor kan ook als je maar zorgt dat het waterdicht is. De kabel kan je vervolgens vaak wel wegstoppen ergens in het frame waardoor het "geknutsel" bijna niet opvalt. Ik heb de BikeSpeed Key ook buiten de motor gemonteerd.

Het verschil tussen 250 en 350 watt is voornamelijk te merken als je boven de 40 km/u gaat komen. Er is dan ook geen verschil meer tussen Sport en Turbo. Beide leveren dan de maximale ondersteuning. Tenminste dat is op mijn Cube zo. Ik heb een 45-tands blad voorop liggen, dit samen met een 11-tands achter zorgt dat het best stevig trappen is.
Of de motor zelf ook anders is, zou ik niet weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wielemans
Athome schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 18:17:
Bosch schijnt een meerprijs van 700 euro te vragen en dat alleen voor Bluetooth en Navigatie.
Zo de knetters kan je bek niet verder open, daar koop je een nieuwe fiets voor.
ik vind bosch goed met zijn spullen voor de fiets maaaaaar ook verschrikkelijk duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rened80
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-08 11:47
Ik hoop dat jullie mij even op weg kunnen helpen met mijn vraag. Ik ben mij aan het orienteren op een ombouwset voor mijn huidige fiets. Mag ongeveer 600 euro kosten, LiFePO4 accu, en actieradius van minimaal 50 km.

Ik heb al op verschillende site gekeken als RAT en andere sites die jullie noemen maar ik ga dan weer twijfelen over kwaliteit ed. Kunnen jullie wat suggesties geven?

Doel is uiteraard om vanuit een klein dorp (waar je met de normale fiets heel vaak de auto pakt) vaker de fiets te pakken :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Misschien dat het verschil niet direct in de motor zit afgezien van de software, maar ik denk dat de rest van de fiets wel wat zwaarder uitgevoerd is en dat er wat meer verende onderdelen op de fiets zitten.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
rened80 schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 11:02:
Ik hoop dat jullie mij even op weg kunnen helpen met mijn vraag. Ik ben mij aan het orienteren op een ombouwset voor mijn huidige fiets. Mag ongeveer 600 euro kosten, LiFePO4 accu, en actieradius van minimaal 50 km.

Ik heb al op verschillende site gekeken als RAT en andere sites die jullie noemen maar ik ga dan weer twijfelen over kwaliteit ed. Kunnen jullie wat suggesties geven?

Doel is uiteraard om vanuit een klein dorp (waar je met de normale fiets heel vaak de auto pakt) vaker de fiets te pakken :-)
Voor kwaliteit is een fietsenmaker als RAT of FMH niet slechter dan een A merk als batavus.
Ik heb wel gemerkt dat de bagagedragers van ombouwsetjes vaak van mindere kwaliteit zijn.

Misschien is dat setje van de frontpage wel wat voor jou: video: Slim fietswiel maakt elke fiets elektrisch

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperpanter2
Ik ben me ook nog aan het oriënteren ennkwam deze shop tegen http://www.elektrischefietswielen.com.

Niet de goedkoopste, wel mooie sets met luxe display met volt en amperage meter.

Helaas werkt shop niet mee aan het fietsenplan.

Voor 600 euro een set vinden zal lastig worden, of je moet genoegen nemen met wat minder service en bij goldenmotor of devi-motion bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rened80
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-08 11:47
Ik heb idd dat filmpje over het slimme fietswiel gezien, maar het duurt nog even voordat deze beschikbaar is. Wel een goed initiatief.

Bij FMH twijfel ik vanwege de gebruikte accu. Het is geen LifePo 4 en na alles wat ik gelezen heb lijkt me dit toch de beste accu waarvoor je kunt kiezen.

Het lijkt er op dat ik dan maar even moet doorsparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rened80 schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 21:16:
Ik heb idd dat filmpje over het slimme fietswiel gezien, maar het duurt nog even voordat deze beschikbaar is. Wel een goed initiatief.

Bij FMH twijfel ik vanwege de gebruikte accu. Het is geen LifePo 4 en na alles wat ik gelezen heb lijkt me dit toch de beste accu waarvoor je kunt kiezen.

Het lijkt er op dat ik dan maar even moet doorsparen.
Kijk eens bij www.ebike-kit.nl. Ik gebruik hun systeem al anderhalf jaar met volle tevredenheid en binnen de prijsklasse van 600 Euro kun je er slagen met een prima accu erbij! (zie mijn eerdere posts).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmeester
Marzman schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 13:19:
[...]

Misschien dat het verschil niet direct in de motor zit afgezien van de software, maar ik denk dat de rest van de fiets wel wat zwaarder uitgevoerd is en dat er wat meer verende onderdelen op de fiets zitten.
Standaard zit er niet extra vering op hoor. Enkel voorvorkvering...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Figo112
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-08 19:41
Dit is inderdaad een leuke oplossing en eigenlijk is het dezelfde principe als : http://elektrischefiets-b...ikemotor-van-2012-is.html

Deze methode gebruik ik al in combinatie met 9v oplaadbare batterijen. Alleen is deze methode niet zuinig waardoor je om de 2/3 dagen je batterij moet laden. Daarvoor heb ik 2 oplaadbare batterijen. De ene in de lader en de ander in gebruik.
Destijds hiervoor gekozen om de motor niet open te maken. Jammer van de hoge prijs, misschien dat ik hem ooit nog is aanschaf.
[...]

Laten we het er maar gewoon op houden dat je een mazzelaar bent, in 9 van de 10 gevallen schijnt het verschuiven van de magneet niet te werken. Anders zouden er ook niet veel bedrijven beginnen met het maken van tunings apparaatjes terwijl het verschuiven van de magneet alleen al het gewenste resultaat zou bereiken.

- Eenvoudige montage

Enige nadeel is dat je om de 2000 km de batterijtjes moet vervangen maar die kosten geen fluit en het is zo gedaan. Ik ben heel benieuwd naar de ervaringen van deze tuning box. Ik zou in de toekomst graag een snellere fiets willen, heel vaak naar de echte Speed Pedelecs gekeken maar die zijn vaak toch wel heel erg duur. Nu is het een kwestie van een model kopen van +/- 2200 euro en dan die box erop. Dan ben je voor ongeveer 2300 ~ 2400 eurie klaar in plaats van 3K.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperpanter2
Figo112 schreef op woensdag 27 november 2013 @ 14:59:
Dit is inderdaad een leuke oplossing en eigenlijk is het dezelfde principe als : http://elektrischefiets-b...ikemotor-van-2012-is.html
Now you're tweaking, mooie actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Sparta heeft nu ook een ION die 40 km/h haalt:
http://www.sparta.nl/nl/fietsen/F14ESPEED

Beetje jammer dat het model er oubollig uitziet en dat de accu in het frame zit. Je kunt wel een extra accu pakket erop zetten maar dat kost je ook weer 1000 euro. Dan zijn er toch wel heel wat mooiere speed pedelecs voor dat geld te vinden.

Maar als een fabrikant als Sparta dergelijke fietsen gaat leveren dan denk ik wel dat de regelgeving in Nederland de Speed Pedelec zal blijven gedogen mits je een kenteken hebt en de fiets verzekerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Vlassie1980 schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 12:11:
Sparta heeft nu ook een ION die 40 km/h haalt:
http://www.sparta.nl/nl/fietsen/F14ESPEED

Beetje jammer dat het model er oubollig uitziet en dat de accu in het frame zit. Je kunt wel een extra accu pakket erop zetten maar dat kost je ook weer 1000 euro. Dan zijn er toch wel heel wat mooiere speed pedelecs voor dat geld te vinden.

Maar als een fabrikant als Sparta dergelijke fietsen gaat leveren dan denk ik wel dat de regelgeving in Nederland de Speed Pedelec zal blijven gedogen mits je een kenteken hebt en de fiets verzekerd.
Ze zetten er nu tenminste netjes bij dat je ook een WA verzekering en kenteken moet regelen bij die fiets.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

RocketKoen schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 12:58:
[...]

Ze zetten er nu tenminste netjes bij dat je ook een WA verzekering en kenteken moet regelen bij die fiets.
En dan heb je een kenteken, dus ben je duidelijk herkenbaar als "brommer", moet je ook zo'n lompe brommerhelm op zeker? Dat doet toch niemand? Dan kun je beter een scootertje kopen, dan heb je ook een handige gashendel :p

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Marzman schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 13:41:
[...]

En dan heb je een kenteken, dus ben je duidelijk herkenbaar als "brommer", moet je ook zo'n lompe brommerhelm op zeker? Dat doet toch niemand? Dan kun je beter een scootertje kopen, dan heb je ook een handige gashendel :p
Er zijn ook nog fietshelmen, een helm is voor dergelijke fietsen niet verplicht maar wel aan te raden.

Scootertje slurpt ook nog eens benzine :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Is het technisch wettelijk gezien nog een fiets met verzekering, kenteken, gashendel en snelheden tot 40 km/uur? Of mag je met zo'n fietshelm ook op een brommer zitten? ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Marzman op 29-11-2013 13:47 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Geen idee, die gashendel vind ik ook overdreven. Als ik een e-bike neem dan wil ik wel trappen, anders koop ik wel een e-scooter. Het is qua regelgeving een snorfiets omdat de motor meer dan 250w is en hij ook tot hogere snelheden ondersteuning geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

De grens tussen zo'n fiets en een e-scooter is zo inderdaad wel heel klein. Dit is in feite een hele dure, super short-range e-scooter op deze manier. Maar wel flink lichter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Vlassie1980 schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 13:50:
Geen idee, die gashendel vind ik ook overdreven. Als ik een e-bike neem dan wil ik wel trappen, anders koop ik wel een e-scooter. Het is qua regelgeving een snorfiets omdat de motor meer dan 250w is en hij ook tot hogere snelheden ondersteuning geeft.
Moet een snorfiets niet begrensd zijn op 25? Anders is het voor de wet een bromfiets. En dan moet je inderdaad een helm.

Maar je merkt het vanzelf als je een kenteken aanvraagt.
Krijg je een blauwe dan is het blijkbaar een snorfiets. Krijg je een gele dan is het een brommer.
mux schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 13:58:
De grens tussen zo'n fiets en een e-scooter is zo inderdaad wel heel klein. Dit is in feite een hele dure, super short-range e-scooter op deze manier. Maar wel flink lichter.
En een waar je nog steeds op vooruit komt als de accu leeg is of de motor uit staat.

[ Voor 35% gewijzigd door RocketKoen op 29-11-2013 15:46 ]

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist vrij lange discussie gehad met Sparta nav hun '40/h-fiets' die in het voorjaar komt. Daar kun je vgs Sparta een snorfietskenteken op krijgen. Wat er in de reclame voor die fiets niet bijverteld wordt is dat de wettelijke maximumsnelheid voor een snorfiets 25/h is. Sparta adviseerde om altijd de maximumsnelheid te respecteren. Ik heb Sparta vervolgens gevraagd wat de zin is van de mogelijkheid om 40/h te rijden als geadviseerd wordt om dat niet te doen. Daarop kwam het volgende antwoord van Sparta: 'Er geldt geen maximumsnelheid voor het fietspad. Zo mag je met een racefiets en ligfiets 50km/u op het fietspad rijden.
De Espeed is echter een snorfiets. Die mag niet harder snorren dan 25 km/h. Wat niet helder is indien je met een snorfiets (niet-autonoom) harder zou kunnen fietsen dan 25km/u je dan strafbaar bent. Stemmen binnen politie vinden dat zo is, omdat er een snelheidsbegrenzing geldt voor snorfietsers.'
Al met al kun je zo'n fiets vgs mij dus wel verzekeren en dat neemt een belangrijk risico weg voor mij, maar je riskeert nog steeds een boete (als je harder mee gaat dan 25 en anders heeft zo'n fiets geen zin).

Overigens heb ik ook gevraagd of ik de snelle software ook op mijn huidige E-Koga zou kunnen krijgen, maar vgs Sparta doet die software het alleen op hun nieuwe E-speed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Verwijderd schreef op zondag 01 december 2013 @ 10:45:
Zojuist vrij lange discussie gehad met Sparta nav hun '40/h-fiets' die in het voorjaar komt. Daar kun je vgs Sparta een snorfietskenteken op krijgen. Wat er in de reclame voor die fiets niet bijverteld wordt is dat de wettelijke maximumsnelheid voor een snorfiets 25/h is. Sparta adviseerde om altijd de maximumsnelheid te respecteren. Ik heb Sparta vervolgens gevraagd wat de zin is van de mogelijkheid om 40/h te rijden als geadviseerd wordt om dat niet te doen. Daarop kwam het volgende antwoord van Sparta: 'Er geldt geen maximumsnelheid voor het fietspad. Zo mag je met een racefiets en ligfiets 50km/u op het fietspad rijden.
De Espeed is echter een snorfiets. Die mag niet harder snorren dan 25 km/h. Wat niet helder is indien je met een snorfiets (niet-autonoom) harder zou kunnen fietsen dan 25km/u je dan strafbaar bent. Stemmen binnen politie vinden dat zo is, omdat er een snelheidsbegrenzing geldt voor snorfietsers.'
Al met al kun je zo'n fiets vgs mij dus wel verzekeren en dat neemt een belangrijk risico weg voor mij, maar je riskeert nog steeds een boete (als je harder mee gaat dan 25 en anders heeft zo'n fiets geen zin).

Overigens heb ik ook gevraagd of ik de snelle software ook op mijn huidige E-Koga zou kunnen krijgen, maar vgs Sparta doet die software het alleen op hun nieuwe E-speed
Het is sowieso lastig voor hun zo'n fiets te marketen. Nederland is een klein landje, voor een snorfiets heb je hier dan een rijbewijs nodig maar geen helm en mag je niet harder dan 25. In Belgie zou je dan geen rijbewijs nodig hebben en weer wel een helm op moeten op die fiets. In andere Europese landen kan het ook wel weer anders zijn :p

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
Als ik goed begrepen heb, hoef je in nederland geen helm op (als is een fietshelm wel verstandig) maar uiteraard wel een verzekering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Athome schreef op zondag 01 december 2013 @ 12:35:
Als ik goed begrepen heb, hoef je in nederland geen helm op (als is een fietshelm wel verstandig) maar uiteraard wel een verzekering.
Voor een snorfiets niet nee.
Wat ik apart vindt aan de claim van Sparta is dat een snorfiets niet alleen maar 25km/u mag. Hij moet ook niet harder kunnen dan 32km/u op een rollerbank.

Er zijn ook snorfietsen die een hogere constructiesnelheid hebben, omdat ze gebouwd zijn als scooter. Die hebben een begrenzer zodat ze nog maar 30 kunnen. Maar daar is de regel dat die begrenzer compleet ontoegankelijk ingebouwd moet zijn.
Als je een knopje hebt of een kabeltje los kan halen zodat de begrenzer uit gaat dan neemt de politie je snorfiets in beslag.
En bij die Sparta fiets zit dat knopje pontificaal op je stuur.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gat in de wet zit in het testprotocol voor snorfietsen; dat zegt dat als je de gashandle vol open draait, de snorfiets niet harder mag dan 25. Die snelle E-fietsen hebben een gashandle, en staan afgeregeld op 20/h oid bij volgas, zonder bij te trappen. Over de extra snelheid die de berijder kan leveren wordt niet gesproken in het protocol; dat is natuurlijk bedacht toen er nog geen snelle e-fietsen waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

RocketKoen schreef op zondag 01 december 2013 @ 15:28:
[...]

Voor een snorfiets niet nee.
Wat ik apart vindt aan de claim van Sparta is dat een snorfiets niet alleen maar 25km/u mag. Hij moet ook niet harder kunnen dan 32km/u op een rollerbank.

Er zijn ook snorfietsen die een hogere constructiesnelheid hebben, omdat ze gebouwd zijn als scooter. Die hebben een begrenzer zodat ze nog maar 30 kunnen. Maar daar is de regel dat die begrenzer compleet ontoegankelijk ingebouwd moet zijn.
Als je een knopje hebt of een kabeltje los kan halen zodat de begrenzer uit gaat dan neemt de politie je snorfiets in beslag.
En bij die Sparta fiets zit dat knopje pontificaal op je stuur.
Een rollerbank heeft weerstand, de agent zal niet meefietsen (want dat is oneerlijk) en ik denk niet dat de fiets dan boven de 30 km per uur uit komt. Als die niet eens boven de 25 uit komt vraag ik me af of je veel problemen krijgt zonder zo'n verzekeringsplaatje bij een controle (voor ongevallen heb je natuurlijk wel zo'n verzekering nodig want als je WA verzekering een goede reden heeft om niet uit te keren zullen ze dat natuurlijk ook niet doen)

[ Voor 14% gewijzigd door Marzman op 03-12-2013 11:13 ]

/▌

Pagina: 1 ... 12 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.