Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wscholten93
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08:21
ik heb ook een key binnengekregen via de mail, ik heb echter al eens een beta key ingevuld dus deze werkt nu niet. Kan hem beter weggeven dan er niks mee doen.

Members only: title
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Geniet er van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RoseSolane schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 15:30:
[...] Nu moet ik wel zeggen dat er natuurlijk niet over veel anders te praten valt dan de beta keys en de download snelheid. Want de NDA staat niet veel toe. [...]
Je mag eigenlijk nergens over praten, want zelfs het zeggen dat je beta toegang hebt is al verboden door de NDA. Enige wat eigenlijk mag hier in dit topic, zonder de NDA te schenden, is praten over de karige informatie die de developers vrijgeven. Dat gezegd hebbende doen ze er zelf niet zo moeilijk over en zal het ook niet zo'n groot probleem zijn. Een paar maanden geleden was het nog wel een punt en werden er genoeg mensen uit de beta gekicked, maar merk er nu eigenlijk vrij weinig van. Ze zullen ook wel doorhebben dat je moeilijk kan verwachten dat 2 miljoen beta testers allemaal hun mond houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoseSolane
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-09 07:47
Caelorum schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 15:44:
[...]

Je mag eigenlijk nergens over praten, want zelfs het zeggen dat je beta toegang hebt is al verboden door de NDA. Enige wat eigenlijk mag hier in dit topic, zonder de NDA te schenden, is praten over de karige informatie die de developers vrijgeven. Dat gezegd hebbende doen ze er zelf niet zo moeilijk over en zal het ook niet zo'n groot probleem zijn. Een paar maanden geleden was het nog wel een punt en werden er genoeg mensen uit de beta gekicked, maar merk er nu eigenlijk vrij weinig van. Ze zullen ook wel doorhebben dat je moeilijk kan verwachten dat 2 miljoen beta testers allemaal hun mond houden.
Ik zit niet zo met de NDA :) Ik moest alleen lachen toen ik de topic warning las. Want ik ben ook van mening dat het niet interessant is om de download snelheid van iedereen te weten. Maar dit topic had natuurlijk (BETA) in de naam moeten hebben. In ieder geval zolang de NDA van kracht is. Want er is het afgelopen jaar nauwelijks iets zinnigs te melden geweest over TESO behalve de waardeloze downloadsnelheid en wie er allemaal een beta key hebben. Dat laatste zodat we elkaar misschien kunnen opzoeken.

Als de NDA niet meer van kracht is (of versoepeld wordt) dan zal dit topic veel interessanter worden. En dat zou een mooi moment zijn om een nieuw draadje te beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moonborne
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02-08 07:38
Login servers zijn up, veel plezier iedereen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:54
Even een check: de keys van Curse zijn die alleen voor dit weekend? Of heb je dan langer toegang tot de beta?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Morrar schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 16:28:
Even een check: de keys van Curse zijn die alleen voor dit weekend? Of heb je dan langer toegang tot de beta?
In principe alleen dit weekend, maar waarschijnlijk zullen ze iedereen die nu een account aanmaken ook gewoon uitnodigen voor de volgende beta (in twee/drie weken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07:50
Vanaf welk lvl kan je ook al weer pvp doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greyfox1987
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 05-09 12:16
Zijn de servers nu up? Dacht dat het alleen voor zaterdag was ofzo...

Xbox Live Gamertag: Greyfox1987

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

greyfox1987 schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 16:55:
Zijn de servers nu up? Dacht dat het alleen voor zaterdag was ofzo...
Als je een paar posts eerder leest zie je het andwoord (-;

En ze zijn al up. Maar kom niet voorbij char creation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cino
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10-09 15:45
wscholten93 schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 15:33:
ik heb ook een key binnengekregen via de mail, ik heb echter al eens een beta key ingevuld dus deze werkt nu niet. Kan hem beter weggeven dan er niks mee doen.

Members only: title
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Geniet er van!
Deze key zal voor niemand gaan werken, als het goed is hebben ze jou 2 x dezelfde key gestuurd. ( Was bij mij in ieder geval wel het geval. )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
Servers zijn up maar inderdaad al erg druk.
Het laden van schermen duurd nu ook al best lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

royalt123 schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 15:28:
Ik kijk er echt naar uit om deze weekend te spelen!
Maar ik hoop vooral dat erg veel op skyrim zal lijken op vlak van gevecht :)
In de basis wel maar er zit een (dikke) laag MMORPG saus overheen om het voor dit gerne geschikt te maken.

De moeilijkheidsraat, die veel te laag is (wat een beetje de standaard is voor MMORP's anno 2014) en het feit dat je met 40+ spelers tegelijk in een dungeon zit die links en rechts langs je heen rennen en alles neer maaien wat los en vast zit hebben nog een beetje een nare nasmaak overgehouden aan de beta's tot nu toe.
Aan de ene kant is het een Elder Scrolls game wat in ieder geval voor mij inhoud dat ik het wil/probeer te spelen in een bepaalde typische Elder Scrolls speelstijl maar tegelijkertijd is het ook een MMORPG en dan werkt die speelstijl gewoon niet. Best frustrerend op sommige momenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
Verwijderd schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 17:15:
[...]

In de basis wel maar er zit een (dikke) laag MMORPG saus overheen om het voor dit gerne geschikt te maken.

De moeilijkheidsraat, die veel te laag is (wat een beetje de standaard is voor MMORP's anno 2014) en het feit dat je met 40+ spelers tegelijk in een dungeon zit die links en rechts langs je heen rennen en alles neer maaien wat los en vast zit hebben nog een beetje een nare nasmaak overgehouden aan de beta's tot nu toe.
Aan de ene kant is het een Elder Scrolls game wat in ieder geval voor mij inhoud dat ik het wil/probeer te spelen in een bepaalde typische Elder Scrolls speelstijl maar tegelijkertijd is het ook een MMORPG en dan werkt die speelstijl gewoon niet. Best frustrerend op sommige momenten.
Tja dit heb je altijd met beta's en de release. Je moet wel rekening houden dat het levelen reten traag gaat. Ben pas lvl 5 van me vorige character van de beta. Vergeleken met andere mmo's ben je dit tegenwoordig al in een uurtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 17:15:
[...]
De moeilijkheidsraat, die veel te laag is (wat een beetje de standaard is voor MMORP's anno 2014) [...]
Ik kan oprecht zeggen dat dit niet het geval is. Er was een character in het spel waar mensen soms pas 10 levels later langs kwamen. Deze kost de gemiddelde speler tenminste 5 pogingen (deze heeft mij 8 pogingen gekost en kon er pas 6 levels later langs op*). Dit character is ook niet een uitzondering. Daarnaast is de late-game content (veteran spul) ongelooflijk uitdagend op zijn tijd. De stap van lvl 50 naar v1 is groot te noemen en vanaf veteran 5 zal niemand nog zeggen dat het makkelijk is.

* en voor de mensen die er wel makkelijk langs konden komen was de baas er achter lekker moeilijk, omdat de character er niet op is afgesteld (compleet tegenovergestelde NPC).

[ Voor 16% gewijzigd door Caelorum op 07-02-2014 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:57

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik vind het ergens wel kwalijk dat ze nu nog NDA draaien, maar wel overal lopen te adverteren om nu alvast de game te pre-orderen. Als er iets is wat ik heb geleerd in de jaren, koop nooit een game zomaar zonder 'brede informatie' uit de game zelf.

Ik ben namelijk bang dat 'moeilijkheid' weer op de doodsimpele manier is gemaakt, wat ik anno 2014 wel heb gezien.

[ Voor 19% gewijzigd door SinergyX op 07-02-2014 17:54 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er een manier om een muiscursor te krijgen op mijn scherm.
Of in text te zien wat ik geloot heb. En een textbox met combat damage?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icegodd
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-03 20:55
prutser001 schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 10:21:

Guild Wars 2 is ook leeg, laatste keer dat ik online was heb ik haast niemand gezien in het start gebied.
leeg welke server zit je???

far shiverpeaks server zit vol met NLers _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SinergyX schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 17:53:
[...] Ik ben namelijk bang dat 'moeilijkheid' weer op de doodsimpele manier is gemaakt, wat ik anno 2014 wel heb gezien.
Hoe bedoel je? Dat de NPCs gewoon wat meer damage doen of dat ze meer HP hebben waardoor ze moeilijker worden? Of bedoel je het op een ander manier?
De puzzle quests zijn jammer genoeg niet erg lastig. Wel gaan er stemmen op om een optie in te bouwen om de questmarkers uit te zetten. Mocht dat er niet in komen zal iemand er wel een UI mod voor schrijven. Zonder quest markers worden sommige quests wellicht onmogelijk, maar het overgrote deel zal gewoon een stuk moeilijker worden doordat je echt goed de (verborgen) hints moet lezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brackpc
  • Laatst online: 02-09 20:54
zucht, pc crashed en nu zijn de login servers al een uur down. Vrienden zitten nog lekker ingame. (beetje frustratie, maar natuurlijk te verwachten in een beta)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-09 22:54
Zit ook te wachten tot ik er in mag ;)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brackpc
tenminste wordt je nu weer in een login queue gezet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-09 13:34
Ach, het is eerste gedeelte van de beta invite klopt in ieder geval :
"help push our Megaserver to the limit !"

De limit is wel bereikt denk ik :)

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 08:46
Krijg nu ook nog een wachtijd.. maar die loopt steeds verder op!
staat nu op 09.18 minuten..

[ Voor 18% gewijzigd door Lekkerboeie86 op 07-02-2014 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:03

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

6 minuten, 7 minuten, 8 minuten. Wiens stress willen ze testen? :+

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icegodd
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-03 20:55
19 min 34 sec .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet piepen jongens.

We weten allemaal dat dat bij een stresstest hoort (-;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bardu
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11:16
Ik moet nog 25 min 38, maar de tijd loopt op, was eerst 22 minuten. Ben benieuwd hoe nauwkeurig dit is.

En ja, op zich goed dat ze de servers vol hebben. Nu kunnen ze testen of ze servers kunnen bijschakelen, hoe mensen zich gedragen die in een queue zitten (hoeveel % gaat weg), etcetera.

Ben benieuwd hoe de performance in-game zal zijn.

(Zit nu al boven de 26 minuten - ga maar even tv kijken ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Van 20 minuten queue zit ik er nu in :)
Ga dus niet van die tijd uit

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bardu
Hmm - was hij eerst naar 29 minuten, toen langzaam omlaag naar 25, krijg ik een server disconnect error. En nu begin ik op 43 minuten.

Benieuwd hoe lang het uiteindelijk gaat duren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bardu
Wow - en nu zit ik er in - cool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
Ik zit er ook al even in.. maar opnieuw draait het niet erg soepel. Heb hem nu op medium, maar zelfs dan is de prestatie van de laptop erg matig. Bij andere games bijvoorbeeld guild wars liep het als een trein en zag er schitterend uit. Of is mijn verwachting gewoon te hoog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bardu
Bij mij loopt hij prima - in drukke stukken ietsje minder fps, maar alle effects staan vol aan. Is wel een desktop die ik heb met een i7-920 (oudje) en een GTX580. Ziet er beter uit dan GW2 vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Loopt heerlijk hier.
Speelt ook lekker weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:57

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Vooralsnog zet ik hem tussen AoC en NWO, vind de character-afwerking toch wel bijzonder matig, zeker de charge-attacks zien er .. vaag uit. Vind het beetje jammer dat de settings zelf best goed zijn uitgewerkt, maar hele character-verhaal wat achterblijft, zeker de character-creation had ik wel iets meer verwacht dan paar sliders die 'iets' doen.

Het ziet er allemaal leuk uit, maar blijft het punt dat het een betaalde game is, waar die andere 2 toch gratis zijn.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
reviews: Laptop Best Buy Guide: februari 2013

Zal wel weer achterhaald zijn. Ben niet echt een PC gamer.

[ Voor 55% gewijzigd door Lekkerboeie86 op 07-02-2014 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psvunited
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-09 13:29
Welke Alliance zijn jullie?
Vanavond maar is opnieuw beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Hmm, ik kom er niet meer in
Nieuwe chars kunnen niet inloggen lijkt het

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kijk echt goed na of het spel niet de integrated GPU pakt. Geen idee waar je het misschien moet zoeken maar vermoed in het control panel van nvidia. Even ergens aangeven dat voor ESO je nvidia kaart wordt gepakt. Je zou namelijk niet de eerste zijn waarbij alles de nvidia gpu pakt behalve ESO zoals:
Ryatzu schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 12:05:
De vorige beta event vond ik het best raar dat ik zulke slechte performance had met me laptop.
Nu even de GPU check aangezet, spel gestart en ik zie dat NVIDIA niet gebruikt wordt maar standaard me Onboard INTELL :S. Nu handmatig ingesteld dat hij NVIDIA moet pakken en het werkt.

Benieuwd naar de performance :)

[ Voor 25% gewijzigd door Caelorum op 07-02-2014 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psvunited
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-09 13:29
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/6NxlR.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
Goeie dag... dat scheelt nogal wat! Bedankt mannen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• junglebeast
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-09 18:14

junglebeast

hier staat iets

Lijkt wel Loading Screen Online..

B.NET: Junglebeast#2495 | Stormscale Horde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiloutheBrave
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-08 19:25
Jup, Loanding Scrolls Online!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
is stukken slechter speelbaar dan de laatste beta
Jammer

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-09 22:54
Opzich best grappig, maar ben nu nog niet impressed.

Kwa looks en veel is het net Elderscrolls offline, maar goed dat heb ik naast de verhaal lijn ook nooit echt impressive gevonden.
Maar het is dan ook de 1e encounter ermee.

Misschien ben ik de enige die zich er aan irriteert maar, kan ik niet npc name's shown ?, dat gemouse over komt me me neck al uit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
Hmmm 58 sec kan lang duren zeg...

Eindelijk alle zut gedownload, nu dus vast in de login queue. Ach de achtergrondjes zijn best aardig om te zien :)

Edit: Oh maintainance... Elder Scrolls Offline kennelijk :+ Beetje suf dat je dan evengoed een 1 min timer krijgt voordat je weer mag inloggen.

[ Voor 35% gewijzigd door Morrar op 07-02-2014 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brackpc
great, zit met mn char onder de map vast -.-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickko
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14-09 13:48
Brackpc schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 23:44:
great, zit met mn char onder de map vast -.-
Doe /reloadui
dan kom je er vaak weer uit :)

Intel Core I7 10700K i.s.m. NZXT Kraken X53, 32GB 2666mhz, Nvidia GeForce RTX 3080 Ti Founders Edition, Asus ROG STRIX B460-F GAMING, OCZ Fatal1ty 1000W, NZXT H510 Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brackpc
Nope will crash the game haha
Ben net support bezig lijkt echte bug te zijn ;-)
MN char is ook gewoon de hele tijd aan het doodgaan zonder echt dood te gaan, klinkt wel grappig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
Ik ben een stuk positiever dan na het vorige beta weekend. Wil eigenlijk nog verder spelen maja het kan niet anders. Dankzij de tip kan ik hem nu op High prima draaien. Vond het er gelijk een stuk beter uitzien. Speelt best lekker weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brackpc
voor het geval iemand anders het ook heeft en reloadui niet werkt
/stuck killed je char en teleport je naar nearest waypoint

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Brackpc schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 23:59:
[...] Ben net support bezig lijkt echte bug te zijn ;-) [...]
Dat is echt niet de enige die er in zit hoor. Er zijn plekken waar je gewoon de wereld uit kan lopen en ook plekken waar je door de environment heen kan kijken. Dan zie je eigenlijk alleen de harvesting nodes en de NPCs. Is soms wel lastig. Om over de overige bugs nog maar even niet te spreken :)
Brackpc schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 00:18:
voor het geval iemand anders het ook heeft en reloadui niet werkt
/stuck killed je char en teleport je naar nearest waypoint
Als je liever niet je gear wilt repareren kan je ook gewoon teleporten via de map (tegen betaling). Dat is met sommige gear een stuk goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brackpc
Caelorum schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 00:31:
Als je liever niet je gear wilt repareren kan je ook gewoon teleporten via de map (tegen betaling). Dat is met sommige gear een stuk goedkoper.
Ja maar dat ging dus niet meer omdat ik in een eeuwige val zat 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 14:34
hebben jullie al kunnen spelen? Heb het gisteren een paar keer geprobeerd. Om 0.30 kwam ik er wel in maar toen ben ik gaan slapen. Kom er nu weer niet in. Character laadt niet ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Awesome
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-08 18:34

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Rudolf schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 09:56:
hebben jullie al kunnen spelen? Heb het gisteren een paar keer geprobeerd. Om 0.30 kwam ik er wel in maar toen ben ik gaan slapen. Kom er nu weer niet in. Character laadt niet ofzo.
Is het al 12 uur in de middag dan?
Just a reminder that The Elder Scrolls Online beta test starts tomorrow at 12pm (noon) EST.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
Nou tot zover de beta denk ik; vast op loading screen na de tutorial. Een keer 10 minuten gewacht, een keer 20, nog een keer geprobeerd en toen opgegeven. Flikkerde ook iedere keer dood als ik het opnieuw wilde proberen. Echt te slecht. Sowieso vrij veel loading screens die allemaal redelijk lang duren.

Dat gezegd hebbende, wat eerste indrukken:

Character creation:
Weinig variatie in de rassen; het lijken allemaal mensen. Soms met een staart erop geplakt, soms met een hagedissekop, maar de lichamen zijn grotendeels hetzelfde. Binnen de rassen heb je wel heel veel opties en dat ziet er prima uit.

Graphics:
Ik vond de graphics best redelijk, zeker voor een MMO. Helaas alleen het begin gezien. De textures vond ik wat matig (lage res / te contrastrijk / pixelig). Verder weinig kleur; alles is grauw bruin. Ja het is een prison, maar niet alles hoeft 1 kleur te zijn natuurlijk.

Edit:
Settings van high naar ultra gezet in tweede play through. Ziet er toch behoorlijk uit dan vind ik. Weet niet of ik ultra kan houden in de open wereld, maar hopelijk kan ik dat later nog testen.

De wereld:
Tja weinig van kunnen zien dus. Tutorial is heel linear, maar dat verwacht je ook. Story telling vond ik wel goed gedaan, zeker met alle voice overs. Alleen de NPCs die met je meehobbelen leveren soms rare taferelen op; staan ze plotseling voor je neus en dat soort zaken.

Combat:
Ook weinig gedaan. Gevechten zijn super makkelijk totaan de 'eindbaas'. Die is wat steviger, maar ook niet echt een interessant gevecht. Ik had (helaas) een boog gepakt en dat is .... extreem traag. Het is wel realistisch, maar combat was gewoon saai. Ook het blokken en interrupten was niet helder. Vond 1st person het lekkerste spelen.

Edit:
Melee is een stuk leuker dan met een boog. Nu wat meer kunnen blocken, dodgen en interupten. Voelt net niet helemaal soepel, maar stuk beter dan met een boog. Boog doet wel veel meer schade in 1 klap. Vraag me af hoe dat verschil in PVP uit gaat pakken later.

Conclusie: ik begon met hele lage verwachtingen door de berichten hier. Veel dingen vielen me redelijk mee, zoals de graphics. Toch niet echt erin gezogen vanwege de loading screen en de weinig spannende combat. Ga straks wel even rerollen naar melee om te zien of dat wel beter voelt.

Edit: Nog een keer de tutorial doorgeramd, maar nu met melee. Wederom vast op loading screen.

[ Voor 14% gewijzigd door Morrar op 08-02-2014 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry hoor, maar het is echt weer een teken van de tijd dat mensen een 'preview/review' doen na de tutorial. Dan kan je nog helemaal geen oordeel klaar hebben. En if so, de community is je dan liever kwijt dan rijk.

Als ik alle reacties van de "pers" op dit moment lees is er een serieus gevalletje van Group Think/Groepsdenken bezig. "Oh ja, ik wil niet bij de losers horen dus ik roep ook lekker mee dat de game niet goed is want dan hoor ik bij de cool people".

Wikipedia: Groepsdenken

Iedereen heeft dezelfde negatieve punten, maar als je wat verder doorspeelt (dus verder dan Level 5) dan merk je dat alles met een reden is gedaan. Daarnaast vind ik het ook zeer kwalijk dat er, vooral bij PCGamer, tonnen met feitelijke onjuistheden langskomen die dus gewoon niet kloppen. Waarschijnlijk is er niet zo'n groot censuur budget bij Zenimax als bij Activision voor Call of Duty. Echt..als je zegt dat het begin van de game in de Prison boring is moet je mijlen ver bij The Elder Scrolls serie vandaan blijven.

En de loading screens hebben te maken met het feit dat de server op dit moment tot de nok toe is gevuld. Persoonlijk vind ik dit juist een goed ding zodat straks bij de release er eventueel meer server capaciteit beschikbaar is.

Ten slotte, de mensen die de game daadwerkelijk langer dan vijf minuten spelen zijn overwegend positief. Silent majority versus vocal minority. Tijd om de zaken in het leven wat positiever te gaan bekijken mensen, elke keer ranten op een game die problemen heeft (maar niet onoverkomelijk zijn) maakt je echt niet zo cool als TotalBiscuit of AngryJoe (welke de laatste tijd alleen maar de fanbase na-roepen om zo geen subs kwijt te raken), het maakt je gewoon een zuurpruim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07 15:31
Als je een MMO gaat reviewen op een tutorial van 10 minuten geef je dan niet meer op voor een beta...

OT: Het lijkt alsof nieuwe gebieden extreem lange laadtijd nodig hebben. Ik zit al 5 minuten naar het loading scherm te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Wat is jullie eerste gevoel toen je TESO speelde? Aangezien ik Skyrim al een tijdje niet meer gespeeld had kreeg ik een raar gevoel in TESO (ben nu level8/9 Templar). Heb toen Skyrim opgestart omdat de login server down ging terwijl ik van 'zone' wisselde en 10 minuten naar een load screen kon kijken zonder melding.. Skyrim is gewoon super!

- Het bewegen de animaties, vechten/lopen/slaan, 'springen' (zweven?).
- De interface is niet fijn, misschien wennen maar onoverzichtelijk en moeizaam.
- Voor een 'MMO' wordt er weinig tot niet de moeite gedaan om een groep te maken, buiten dat het 'zone to player' 9 van de 10 keer niet werkt, ook niet als je beide dezelfde quest/zone in moet.
- De wereld? het ziet er 'kaal' en levenloos uit (en ja ik draai op ultra/max/custom) het ziet er maar standaard uit vergeleken met b.v. Age of Conan zelfs Neverwinter vindt ik mooier ookal is de 'wereld' daar in kleinere zones opgedeeld. Totaal geen wind/sneeuw/regen of 'rotzooi' in de wereld
- De spells/effecten zien er voor mij een beetje 'kaal/saai' uit, het vechten geeft totaal geen feedback als je iets raakt of geraakt wordt terwijl dat wel zo was in Skyrim/Oblivion.
- De quests zijn buiten een paar 'leuke' dingen erg standaard en het 'zonen' is soms erg irritant/lelijk als je andere spelers gewoon lucht ziet raken, dood ziet gaan en dat soort dingen (buiten wat bugs die zich nog voordeden maar ja het is beta).
- Nee het geeft mij niet het 'TES' gevoel, uiteraard ga je het vergelijken met Skyrim/Oblivion.
- Ga ik hier 13 euro per maand voor betalen? Nee zeker niet.

Ik heb heel wat MMO's gespeeld en ik had hoge verwachtingen voor TESO als het alleen al vergelijkbaar zou zijn met Skyrim wat het totaal niet is. Ik denk dat je TESO goed kan vergelijken met b.v. Everquest 2 (met latere uitbreidingen/updates) Age of Conan is al een tijdje uit en ja het was/is een system hog, maar vergeleken met TESO doet het niet veel onder.

Vandaag nog maar eens kijken maar tot nu totaal niet onder de indruk.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navuri
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18-08-2020
prutser001 schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 11:12:
Wat is jullie eerste gevoel toen je TESO speelde? Aangezien ik Skyrim al een tijdje niet meer gespeeld had kreeg ik een raar gevoel in TESO (ben nu level8/9 Templar). Heb toen Skyrim opgestart omdat de login server down ging terwijl ik van 'zone' wisselde en 10 minuten naar een load screen kon kijken zonder melding.. Skyrim is gewoon super!

- Het bewegen de animaties, vechten/lopen/slaan, 'springen' (zweven?).
- De interface is niet fijn, misschien wennen maar onoverzichtelijk en moeizaam.
- Voor een 'MMO' wordt er weinig tot niet de moeite gedaan om een groep te maken, buiten dat het 'zone to player' 9 van de 10 keer niet werkt, ook niet als je beide dezelfde quest/zone in moet.
- De wereld? het ziet er 'kaal' en levenloos uit (en ja ik draai op ultra/max/custom) het ziet er maar standaard uit vergeleken met b.v. Age of Conan zelfs Neverwinter vindt ik mooier ookal is de 'wereld' daar in kleinere zones opgedeeld. Totaal geen wind/sneeuw/regen of 'rotzooi' in de wereld
- De spells/effecten zien er voor mij een beetje 'kaal/saai' uit, het vechten geeft totaal geen feedback als je iets raakt of geraakt wordt terwijl dat wel zo was in Skyrim/Oblivion.
- De quests zijn buiten een paar 'leuke' dingen erg standaard en het 'zonen' is soms erg irritant/lelijk als je andere spelers gewoon lucht ziet raken, dood ziet gaan en dat soort dingen (buiten wat bugs die zich nog voordeden maar ja het is beta).
- Nee het geeft mij niet het 'TES' gevoel, uiteraard ga je het vergelijken met Skyrim/Oblivion.
- Ga ik hier 13 euro per maand voor betalen? Nee zeker niet.

Ik heb heel wat MMO's gespeeld en ik had hoge verwachtingen voor TESO als het alleen al vergelijkbaar zou zijn met Skyrim wat het totaal niet is. Ik denk dat je TESO goed kan vergelijken met b.v. Everquest 2 (met latere uitbreidingen/updates) Age of Conan is al een tijdje uit en ja het was/is een system hog, maar vergeleken met TESO doet het niet veel onder.

Vandaag nog maar eens kijken maar tot nu totaal niet onder de indruk.
Wat een hoop commentaar op een Triple-A game die nog in Beta is voor iemand die 'vindt ik' schrijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navuri
Verwijderd schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 10:46:
Sorry hoor, maar het is echt weer een teken van de tijd dat mensen een 'preview/review' doen na de tutorial. Dan kan je nog helemaal geen oordeel klaar hebben. En if so, de community is je dan liever kwijt dan rijk.

Als ik alle reacties van de "pers" op dit moment lees is er een serieus gevalletje van Group Think/Groepsdenken bezig. "Oh ja, ik wil niet bij de losers horen dus ik roep ook lekker mee dat de game niet goed is want dan hoor ik bij de cool people".

Wikipedia: Groepsdenken

Iedereen heeft dezelfde negatieve punten, maar als je wat verder doorspeelt (dus verder dan Level 5) dan merk je dat alles met een reden is gedaan. Daarnaast vind ik het ook zeer kwalijk dat er, vooral bij PCGamer, tonnen met feitelijke onjuistheden langskomen die dus gewoon niet kloppen. Waarschijnlijk is er niet zo'n groot censuur budget bij Zenimax als bij Activision voor Call of Duty. Echt..als je zegt dat het begin van de game in de Prison boring is moet je mijlen ver bij The Elder Scrolls serie vandaan blijven.

En de loading screens hebben te maken met het feit dat de server op dit moment tot de nok toe is gevuld. Persoonlijk vind ik dit juist een goed ding zodat straks bij de release er eventueel meer server capaciteit beschikbaar is.

Ten slotte, de mensen die de game daadwerkelijk langer dan vijf minuten spelen zijn overwegend positief. Silent majority versus vocal minority. Tijd om de zaken in het leven wat positiever te gaan bekijken mensen, elke keer ranten op een game die problemen heeft (maar niet onoverkomelijk zijn) maakt je echt niet zo cool als TotalBiscuit of AngryJoe (welke de laatste tijd alleen maar de fanbase na-roepen om zo geen subs kwijt te raken), het maakt je gewoon een zuurpruim.
Correct. Ik hoor mensen in mijn omgeving praten over 'clunky combat', 'matige graphics' etc. en dan blijkt na 2 minuten dat men de beta niet eens heeft gespeeld. Sommige mensen willen gewoon dat ESO flopt zodat ze kunnen zeggen "Zie je wel dat ik gelijk had?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

Ja dat noemen ze een mening, en aangezien het in april live moet gaan kun je er wel van uit gaan dat dit niet veel gaat verschillen van het eind product. Skyrim heb ik weken gespeeld, meerdere playthroughs en was elke keer onder de indruk, graphics/wereld (mods), gameplay etc. Dit heb ik niet bij TESO.
JinShepard schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 11:23:
[...]

Gelukkig dan maar dat er ook zat mensen zijn die verder spelen en hetzelfde ervaren.
Heb TESO gespeeld tot 3 uur vannacht, (Skyrim toen de login server weg was). En heb alle quests gedaan die ik tegen kwam, alles explored (shards/runes gezocht) en heb niet 1 moment gehad dat ik dacht 'wow dit is cool' en ik heb geen enkele andere review gelezen/gekeken voor TESO dus weet ik niet wat andermans mening is.

[ Voor 47% gewijzigd door prutser001 op 08-02-2014 11:31 ]

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JinShepard
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09-09 19:58
Correct. Ik hoor mensen in mijn omgeving praten over 'clunky combat', 'matige graphics' etc. en dan blijkt na 2 minuten dat men de beta niet eens heeft gespeeld. Sommige mensen willen gewoon dat ESO flopt zodat ze kunnen zeggen "Zie je wel dat ik gelijk had?"
Gelukkig dan maar dat er ook zat mensen zijn die verder spelen en hetzelfde ervaren.

AMD 7800X3D, ASUS ROG STRIX X678E-E GAMING, G.Skill Trident Z Neo F5 6000mhz, Gigabyte GeForce RTX 4070 Ti EAGLE OC 12G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
@Harsh Critic: Haha mooi dat je iemand die sociaal psycholoog van beroep is een wiki link geeft over groepsdenken. Maar goed, vraag me dan wel af van welke 'groep' ik volgens jou dan lid ben die mijn denken zou beïnvloeden. Of ben je al zo gepolariseerd dat je alles zwart / wit ziet: zij de tegenstanders en wij de fans.... Daarnaast was ik het dus *niet* eens met mensen die de graphics slecht vonden; ik vond ze best behoorlijk.

Maar als je dan toch psychologie wilt doen, dan weet je dat eerste indrukken een hoop uitmaken. Vandaar dat de eerste tien minuten *wel* behoorlijk belangrijk zijn. En daar gaf ik dus netjes mijn mening over. Ik hield zelfs een slag om de arm en geef zelf ook aan dat ik nog niet veel gezien heb (nuance weet je wel). Verder zullen sommige dingen niet meer veranderen zoals prutser001 ook aangeeft. Hoe het spel aanvoelt valt goed te beoordelen, ook na 2x 15 minuten spelen.

Dan het loading screen: Prima als het druk is op een server, maar mensen 20 minuten naar een scherm laten staren waar niets gebeurd is niet OK. Geef dan feedback waarom je moet wachten, geef een queue weer met eventueel een geschatte wachttijd. Nu is het niet duidelijk of het spel is vastgelopen of dat je op een plek op de server wacht. Tuurlijk het is nu extreem, maar ook na launch kan het soms druk zijn...

Maar goed, nuance blijkt in dit draadje een beetje ver te zoeken en afwijkende meningen worden niet echt gewaardeerd. Lijkt wel groepsdenken.... :+

[ Voor 16% gewijzigd door Morrar op 08-02-2014 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navuri
prutser001 schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 11:22:
Ja dat noemen ze een mening, en aangezien het in april live moet gaan kun je er wel van uit gaan dat dit niet veel gaat verschillen van het eind product. Skyrim heb ik weken gespeeld, meerdere playthroughs en was elke keer onder de indruk, graphics/wereld (mods), gameplay etc. Dit heb ik niet bij TESO.
Jij doet net alsof jouw mening waarheid is. Het is overigens ook wel duidelijk dat je appels met peren vergelijkt als je Skyrim met ESO wilt vergelijken. ESO is, voor als je het nog niet wist, een MMORPG en geen singeplayer game. Daarbij komt ook nog dat er voor Skyrim een HD texture pack uitkwam en talloze mods later zag het er weergaloos uit. Jij denkt dat omdat in jouw opinie ESO er niet zo uitziet als Skyrim met mods, dat de graphics matig zijn. Dat vind ik een rare veronderstelling. We kunnen er redelijkerwijs wel vanuit gaan dat er OOK mods uit zullen komen voor ESO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:27
ik kijk altijd naar de verslavingsfactor bij dit soort games en die is er bij mij nog niet. Ik hou mijn eindoordeel nog even voor me tot ik meer gespeeld heb maar dit is nog niet de mmo love on first sight die ik in het verleden bij enkele games had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

Navuri schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 11:29:
[...]

Jij doet net alsof jouw mening waarheid is. Het is overigens ook wel duidelijk dat je appels met peren vergelijkt als je Skyrim met ESO wilt vergelijken. ESO is, voor als je het nog niet wist, een MMORPG en geen singeplayer game. Daarbij komt ook nog dat er voor Skyrim een HD texture pack uitkwam en talloze mods later zag het er weergaloos uit. Jij denkt dat omdat in jouw opinie ESO er niet zo uitziet als Skyrim met mods, dat de graphics matig zijn. Dat vind ik een rare veronderstelling. We kunnen er redelijkerwijs wel vanuit gaan dat er OOK mods uit zullen komen voor ESO.
Ik zeg nergens dat mijn mening waarheid is, ik geef aan wat ik tegenkom, wat ik zie, wat ik ervaar, en tijdens het spelen zat ik met nog 8 andere op TS en die hebben grotendeels dezelfde mening. Als je een spel de naam 'Elder Scrolls' mee geeft dan kun je verwachten dat de vergelijking gemaakt wordt met Skyrim/Oblivion (en mijn mods staan uit omdat er een aantal bugged waren). Dus heb de 'kale' Skyrim vergeleken met TESO.

Of het nou een MMO is of niet het leeft in mijn mening niet op tegen de naam. We zien wel ik kijk hoe ver ik kom of totdat ik het zat ben.

Ik weet zeker als het 'Kill stuff online' als naam hadden gegeven dat het nooit zoveel aandacht gekregen had, het enige dat het voor zich heeft is de naam "Elder Scrolls'. Maar ja dat is mijn mening...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
Kleine titelwijziging om het wat consistenter met de rest van de topics te maken :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickko
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14-09 13:48
Net de Storm Calling ultimate geactiveerd; Overload I. Ziet er nice uit!
Beetje gekeken hoe dat eruit ziet, loopt leeg terwijl je dit gebruikt. Weer op te laden middels combat :+

-edit ultimate effect

[ Voor 34% gewijzigd door nickko op 08-02-2014 12:01 ]

Intel Core I7 10700K i.s.m. NZXT Kraken X53, 32GB 2666mhz, Nvidia GeForce RTX 3080 Ti Founders Edition, Asus ROG STRIX B460-F GAMING, OCZ Fatal1ty 1000W, NZXT H510 Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Navuri schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 11:29:
[...] We kunnen er redelijkerwijs wel vanuit gaan dat er OOK mods uit zullen komen voor ESO.
Alleen UI mods. Ik heb ook rechtstreeks gevraagd aan een werknemer van Zenimax Online Studios of graphics mods ook mogelijk zouden worden in de toekomst en daar werd niet op gereageerd. Maar zoals ik al eerder in dit topic heb gezegd sprak zijn gezicht boekdelen "We zouden het graag implementeren, maar voorlopig niet". En precies dat zie je ook terug in de huidige mod ondersteuning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winst
  • Laatst online: 14-09 11:15
Crazyanz schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 11:37:
ik kijk altijd naar de verslavingsfactor bij dit soort games en die is er bij mij nog niet. Ik hou mijn eindoordeel nog even voor me tot ik meer gespeeld heb maar dit is nog niet de mmo love on first sight die ik in het verleden bij enkele games had.
Precies mijn gedachte. De verslavingsfactor is heel belangrijk inderdaad. Als je niet meteen meer wilt spelen, dan zit het wat mij betreft ergens nog niet goed.

Winst = Papie = ZeroT0ne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Ik ben wel bang dat na 1 of 2 maandjes spelen ik er wel weer genoeg van heb. Dan ga ik het zo weinig spelen dat een subscription het niet meer waard is. Dan wordt het weer terug naar Guild Wars 2 waar alles op dit moment meer dynamisch aanvoelt.

Dit is mijn 2e beta, en de verslavingsfactor is nogal laag. Ik voel me niet echt betrokken in het verhaallijn. Je loopt rond, neemt een quest, en finish dat. En dan volgende quest.. rinse repeat. Crafting materials zijn onderweg bijna niet te vinden. Combat is wat saai. Dan denk ik 'oh moet ik weer vechten?'. In Skyrim ben ik meestal een sneaker... nou.. geloofwaardig dat je sneakt als duizenden anderen langs je heenspringen. :P

Ik hoop maar dat de volgende keer dat m'n buddy en ik weer samen spelen, dat we elkaar nu wel kunnen zien. We waren onzichtbaar voor elkaar, en ik had al een 'Travel to player' gedaan zonder resultaat. In je eentje is er niets aan. Samen kunnen we tenminste RP-geinen.

En de stress-test doet het goed... de loading times zijn behoorlijk lang. ;)

when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Trinsec schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 12:47:
[...] Ik hoop maar dat de volgende keer dat m'n buddy en ik weer samen spelen, dat we elkaar nu wel kunnen zien. We waren onzichtbaar voor elkaar, en ik had al een 'Travel to player' gedaan zonder resultaat. In je eentje is er niets aan. Samen kunnen we tenminste RP-geinen. [...]
Dat kan door twee dingen gebeuren:
1) Deservers zijn zodanig belast dat het jullie volgens het algoritme onmogelijk op dezelfde server kan plaatsen. Dit zie je bij een stresstest toch best vaak gebeuren, maar daarbuiten niet.
2) Jullie zitten in andere versies van de wereld doordat jullie in andere stadia van quests zitten. Dus bijv. een quest waar je een stad moet bevrijden: speler 1 heeft het al gedaan en zit dus in een versie waar de monsters niet meer in de stad rondlopen, speler 2 heeft het nog niet gedaan en zit dus in de versie waar ze wel rondlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shishaq
  • Laatst online: 16-06-2021
Ik ben zelf na het spelen van de beta best enthousiast. Mooie graphics (voor een MMO) en ook wat ik tot nu toe (na ongeveer 9 uur gespeeld te hebben in enkele betasessies) van de wereld heb gezien bevalt me goed qua quests en verhalen. De grote onzekere factor voor mij is de end game content en de pve raids en instances. Dat maakt voor mij een MMO top of flop. Dus voor mij nog geen definitief oordeel, maar ik geef ESO denk ik wel een kans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scallius
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 27-08 09:46
Shishaq schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 12:57:
De grote onzekere factor voor mij is de end game content en de pve raids en instances. Dat maakt voor mij een MMO top of flop. Dus voor mij nog geen definitief oordeel, maar ik geef ESO denk ik wel een kans.
Misschien is dit niet helemaal on-topic, maar ik vind persoonlijk dat MMORPGS zich hier op kapot staren.

"Vroeger" waren mmorpgs gebaseerd op character development en levelen. Heel de journey naar max level was een avontuur en ervaring op zich. En dat vond ik persoonlijk echt tof om te doen. Slow-paced, dingen verkennen in een gigantische wereld en op je gemakjje quests doen. Soms was ik weet ik hoe lang op zoek naar die 'Spirit of the Wild' en weet ik wel niet wat.

Tegenwoordig is het allemaal rush rush rush to max level. Alle quests staan met dikke vette navigatiepijlen aangegeven en er staat net nog geen uitgestippelde lijn voor je voeten om zo snel mogelijk daar naartoe te lopen. Ik vind het lekkerder om gewoon in te loggen en aan mijn character te werken op een laag pitje. De 'raid content' is tegenwoordig het enige waar nog naar gekeken wordt bij nieuwe MMORPGS en dat vind ik jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zagre
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-09 14:57
tot wanneer duurt deze beta?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moraxv
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-08 10:51

Moraxv

<GoT> Baratudor#2651

Van vrijdag 7 feb 18:00 uur t/m maandag 10 feb 05:59 uur (Nederlandse tijd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-09 12:54

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Kan men al inloggen, ik krijg eeuwig laadscherm, maar het was ook volgens mij ong het moment van de massale inlog stresstest.

gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Kom er totaal niet in en ben al uren bezig.

Ben er een beetje klaar mee.
Durf het bijna niet te zeggen maar Wildstar zonder release datum speelt in beta al vele malen beter dan TESO met een release datum van 4 april.
Slechte zaak imo

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
Ik ben juist totaal niet te spreken over Wildstar, totaal geen vernieuwing (lijkt te veel ala wow).
Met ESO durven ze tenminste iets nieuws aan te gaan en mij spreekt dit juist aan.

Dat de stress test niet soepel verloopt is omdat het een stress test is. Dikke punt.
Ik verwacht dat de release soepeler verloopt aangezien niet elke beta speler ook daadwerkelijk de game zal aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Het duurt soms lang maar zat er opeens na 5x proberen in, gewoon blijven inloggen, zou nu denk ik wat beter zijn. Wat ik nu wel zie is dat je niet naar je hoofdstad kan komen, iig niet als daggerfall covenant. een of andere bug zorgt dat je dus niet aankomt, maar via teleporten naar iemand die er wel is zou moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moonborne
  • Laatst online: 02-08 07:38
Deze beta ben ik weer een stuk meer geïnteresseerd geraakt in ESO. Speel nu een Argonian Templar healing build en dat speelt echt leuk. De andere classes heb ik ook allemaal uitgeprobeerd maar de actieve combat skills voelen nogal saai en oppervlakking aan, daarom heb ik mijn uitvlucht nu gevonden in een healer.

Nog steeds ben ik van mening dat de animaties en effecten stukken beter moeten. Een mage zoals je die speelt in Skyrim heeft echt impact wanneer je die fireballs laat smijten, idem voor een warrior met een 2-handed axe die door vijanden heen slaat, nu voelt dat meer als een slome armbeweging tegen een muur. Het meest ben ik toch wel teleurgesteld in de skillset van de Sorcerer, mijn favoriete archetype in MMO's.

Over het algemeen vind ik de skills weinig met elkaar samenhangen, je hebt 5 losse skills die ieder een eigen effect hebben, neem je daar 1-2 CC skills bij, dan is je combat gameplay erg mager. GW2 kennen we van een beperkte skillbar, maar doet dat toch vele malen beter met interessantere skills en effects.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knud
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 29-08 15:21

Knud

Sandvich

Helaas niet echt normaal kunnen spelen vandaag. Laad tijden waren gewoon te lang. Wilde bijvoorbeeld een random castle in gaan.. moest ik 10 minuten voor wachten. Quest bugged out helaas, dus wilde ik even 'snel' uit en weer terug het kasteel in gaan... dat werd hem dus niet, want zat al weer 10minuten te staren naar een laadscherm voor daggerfall.

Snap dat het een stress test is, maar dit schiet voor mij niet zo op :)

AMD 3900X | MSI X570 MEG UNIFY | TridenZ 32GB | EVGA GTX 1080 | Samsung 970 Pro 1TB, 860 1TB & 840 EVO 1TB | LianLi O11 XL | Seasonic Prime PX 1300 | Audio set: RME ADI-2 DAC + SMSL DA-9 + 2x Klipsch B2 bookshelf speakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaDutchGuy
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-07-2024
Ik kom vandaag nog niet eens ingelogd.
Maar het is nu eenmaal beta.

Gisteravond iig een aardig tijdje kunnen spelen en tot dusver bevalt het me uitstekend.
Maar heb nog wel te veel een singleplayer gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Manabrew schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 16:55:
[...]
Over het algemeen vind ik de skills weinig met elkaar samenhangen, je hebt 5 losse skills die ieder een eigen effect hebben, neem je daar 1-2 CC skills bij, dan is je combat gameplay erg mager. GW2 kennen we van een beperkte skillbar, maar doet dat toch vele malen beter met interessantere skills en effects.
In hogere levels kan je twee weapons slotten en daartussen wisselen. Dat geeft ook meteen 5 extra skill slots er bij. Er zitten wat beperkingen op, maar in principe heb je dan 10 skills tot je beschikking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
Kwam er net pas achter dat je wapens ook skills hebben, ideaal veel opties dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan inmiddels ook niet meer inloggen. Dan maar weer naar Wildstar :)
De indruk die ik tot nu toe van het spel heb is dat het vooral een soort singelplayer ervaring is, wat best veel aan Skyrim doet denken..
En het combatsysteem is erg houterig en onsamenhangend, dan is het traditionele combatsysteem van Wildstar met cooldowns en skill rotaties toch wat actiever en leuker om te spelen.
Overigens vind ik beide games tot nu toe wat tegenvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Met buddy samen geprobeerd te spelen. Ze hebben best nog veel werk te doen om group play lekkerder te maken. Ik zou het wel erg gaaf vinden als er feedback is als ik op share klik voor de quests i.p.v. te moeten vragen of mijn party members het gekregen hebben. Ook zouden ze eens moeten laten tonen welke quest(s) ze nu hebben en waar we de focus op gaan leggen. Het is allemaal gewoon zeer groepsonvriendelijk. Trade lijkt ook nog niet te werken, dus heb maar een item per mail gestuurd. En zelfs mail versturen ging niet vlekkeloos.. heb net vernomen dat hij nogal veel mail van me heeft, waarvan alles behalve eentje leeg waren. Die mail-versturen-gedoe gaf me gewoonweg geen feedback.

Kortom, nogal single-player georienteerd voor een MMO. :P

when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Trinsec schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 18:33:
Met buddy samen geprobeerd te spelen. Ze hebben best nog veel werk te doen om group play lekkerder te maken. Ik zou het wel erg gaaf vinden als er feedback is als ik op share klik voor de quests i.p.v. te moeten vragen of mijn party members het gekregen hebben. Ook zouden ze eens moeten laten tonen welke quest(s) ze nu hebben en waar we de focus op gaan leggen. Het is allemaal gewoon zeer groepsonvriendelijk. Trade lijkt ook nog niet te werken, dus heb maar een item per mail gestuurd. En zelfs mail versturen ging niet vlekkeloos.. heb net vernomen dat hij nogal veel mail van me heeft, waarvan alles behalve eentje leeg waren. Die mail-versturen-gedoe gaf me gewoonweg geen feedback.

Kortom, nogal single-player georienteerd voor een MMO. :P
op zich voorzover ik weet, zijn de eerste quests natuurlijk nogal single player oriented, je wil eerst een beetje de game leren, dingen unlocken en upgraden voordat je je waagt in een groep voor een grote bossfight. Denk dat je dit wel meer zal krijgen nadat je naar je respectievelijke hoofdstad bent gegaan of een bepaald lvl hebt ofzo.
krijg nu de 103 foutmelding, vanmiddag kon ik redelijk gemakkelijk erin komen.

[ Voor 3% gewijzigd door SouLLeSSportal op 08-02-2014 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

En ik had het niet eens over de quests zelf gehad... :P

when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Ben er sinds vrijdag avond pas 10 minuten in gekomen daarna niet meer

Ben er ff helemaal klaar mee. Jammer :(

[ Voor 16% gewijzigd door Iusedto op 08-02-2014 20:46 ]

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaDutchGuy
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-07-2024
Op dit moment is er maintenance en die zou rond 21:30 afgelopen moeten zijn heb ik hier en daar gelezen.
Maar het is een stresstest weekend, dus dan is dit verwachtbaar,

Wilt niet zeggen dat ik zelf niet een beetje baal dat ik er vandaag ook niet ben ingekomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnbrainwash
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-02 21:20
Ik vroeg me al af wanneer hij afgelopen zou zijn. :)

Ben zelf gisteren begonnen en vermaak me vrij goed. Eerste 2 uurtjes was even wennen en alles leren kennen maar het speelt erg lekker weg imo. Ik ben zeer benieuwd hoe de pvp er aan toe gaat en hoe chaotisch alles is.

Heb er sinds gisteren toch al makkelijk 10 uur in zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navuri
Ik dacht dat ik er na dit 2e beta event wel uit zou zijn, maar ik ben nog steeds niet zeker welke race en/of class ik wil gaan spelen. Ik neigde in eerste instantie naar High Elf Sorcerer, nu toch wat naar Templar, vanwege de healing abilities.

Ik heb overigens ook nog nergens een skill / spell book gevonden/gezien waardoor je een nieuwe skill kunt leren. Zijn die er wel in ESO?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eelco.L.
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22-04-2022
ben de hele dag al online en vind et echt een super game

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SouLLeSSportal schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 20:38:
[...] op zich voorzover ik weet, zijn de eerste quests natuurlijk nogal single player oriented, je wil eerst een beetje de game leren, dingen unlocken en upgraden voordat je je waagt in een groep voor een grote bossfight. Denk dat je dit wel meer zal krijgen nadat je naar je respectievelijke hoofdstad bent gegaan of een bepaald lvl hebt ofzo. [...]
Alle quests zijn redelijk singleplayer-oriented. Het echte groepswerk komt pas naar voren in Cyrodiil, de dungeons en de anchors. Die zijn echt gemaakt op groepen en zijn in je eentje niet te doen. De anchors en dungeons zijn gemaakt op 4-5 spelers en in Cyrodill een castle veroveren kost toch al gauw een minimum van 20 man, afhankelijk van de bezetting van de verdediger. Andere plekken daar veroveren kost je ook al gauw ~8 man (te groot voor 1 small group dus).

Overigens erg belangrijk bij proberen te traden is om niet te bewegen. Dat cancelled het verzoek vaak en dan lijkt het niet te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Caelorum schreef op zondag 09 februari 2014 @ 00:30:
[...]

Alle quests zijn redelijk singleplayer-oriented. Het echte groepswerk komt pas naar voren in Cyrodiil, de dungeons en de anchors. Die zijn echt gemaakt op groepen en zijn in je eentje niet te doen. De anchors en dungeons zijn gemaakt op 4-5 spelers en in Cyrodill een castle veroveren kost toch al gauw een minimum van 20 man, afhankelijk van de bezetting van de verdediger. Andere plekken daar veroveren kost je ook al gauw ~8 man (te groot voor 1 small group dus).

Overigens erg belangrijk bij proberen te traden is om niet te bewegen. Dat cancelled het verzoek vaak en dan lijkt het niet te werken.
Is er een manier om combat damage in een window ofzo te zien?
En om loot weer te laten geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
Zo veel goede games, zo weinig tijd..
Waarom zou ik dan maandelijks betalen voor een matige game..
Nee, dit word een flop en binnen 12 maand F2P.
Ik verwacht van Wildstar ook niet al te veel.
Ik vermoed dat de personen die hier de game hevig aan het verdedigen zijn, last hebben van het buyers denial syndrome.

[ Voor 28% gewijzigd door unfor op 09-02-2014 05:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-02 14:21
Soms begin ik te twijfelen dat het aan mijn leeftijd ligt of dat ik al teveel leuke games gespeeld heb. Maar momenteel zijn er gewoon weinig games die mij enthousiast maken. En wanneer ze dit wel doen vallen ze vaak toch wat tegen of ben je ze gewoon heel snel beu gespeeld.
Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beetje jammer, al verwachte ik er niet veel.
Pagina: 1 ... 10 ... 66 Laatste