Nou tot zover de beta denk ik; vast op loading screen na de tutorial. Een keer 10 minuten gewacht, een keer 20, nog een keer geprobeerd en toen opgegeven. Flikkerde ook iedere keer dood als ik het opnieuw wilde proberen. Echt te slecht. Sowieso vrij veel loading screens die allemaal redelijk lang duren.
Dat gezegd hebbende, wat eerste indrukken:
Character creation:
Weinig variatie in de rassen; het lijken allemaal mensen. Soms met een staart erop geplakt, soms met een hagedissekop, maar de lichamen zijn grotendeels hetzelfde. Binnen de rassen heb je wel heel veel opties en dat ziet er prima uit.
Graphics:
Ik vond de graphics best redelijk, zeker voor een MMO. Helaas alleen het begin gezien. De textures vond ik wat matig (lage res / te contrastrijk / pixelig). Verder weinig kleur; alles is grauw bruin. Ja het is een prison, maar niet alles hoeft 1 kleur te zijn natuurlijk.
Edit:
Settings van high naar ultra gezet in tweede play through. Ziet er toch behoorlijk uit dan vind ik. Weet niet of ik ultra kan houden in de open wereld, maar hopelijk kan ik dat later nog testen.
De wereld:
Tja weinig van kunnen zien dus. Tutorial is heel linear, maar dat verwacht je ook. Story telling vond ik wel goed gedaan, zeker met alle voice overs. Alleen de NPCs die met je meehobbelen leveren soms rare taferelen op; staan ze plotseling voor je neus en dat soort zaken.
Combat:
Ook weinig gedaan. Gevechten zijn super makkelijk totaan de 'eindbaas'. Die is wat steviger, maar ook niet echt een interessant gevecht. Ik had (helaas) een boog gepakt en dat is .... extreem traag. Het is wel realistisch, maar combat was gewoon saai. Ook het blokken en interrupten was niet helder. Vond 1st person het lekkerste spelen.
Edit:
Melee is een stuk leuker dan met een boog. Nu wat meer kunnen blocken, dodgen en interupten. Voelt net niet helemaal soepel, maar stuk beter dan met een boog. Boog doet wel veel meer schade in 1 klap. Vraag me af hoe dat verschil in PVP uit gaat pakken later.
Conclusie: ik begon met hele lage verwachtingen door de berichten hier. Veel dingen vielen me redelijk mee, zoals de graphics. Toch niet echt erin gezogen vanwege de loading screen en de weinig spannende combat. Ga straks wel even rerollen naar melee om te zien of dat wel beter voelt.
Edit: Nog een keer de tutorial doorgeramd, maar nu met melee. Wederom vast op loading screen.
[
Voor 14% gewijzigd door
Morrar op 08-02-2014 11:06
]