Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

unfor schreef op zondag 09 februari 2014 @ 05:39:
Zo veel goede games, zo weinig tijd..
Waarom zou ik dan maandelijks betalen voor een matige game..
Nee, dit word een flop en binnen 12 maand F2P.
Ik verwacht van Wildstar ook niet al te veel.
Ik vermoed dat de personen die hier de game hevig aan het verdedigen zijn, last hebben van het buyers denial syndrome.

[video]
Urgh, komt er weer eentje met zo'n 'onderbouwde' preview van de eerste vijf levels. Daarnaast had ik de Beta gespeeld voordat ik 'em ook daadwerkelijk had ge-pre-ordered dus van Buyers Denial kan je niet echt spreken. Ik zal.niet ontkennen dat de game binnen een jaar F2P gaat. Maar is dat slecht? Weer zo'n typische Angry Army/TB's lollers reactie die weer bijzonder kortzichtig is. Speel nog steeds The Old Republic en die game is alleen maar beter geworden sinds de F2P conversie. Ik snap het niet hoor al dat gezeur. Zelfde met Rift > F2P en bergen met nieuwe content en nieuwe spelers. Meer content patches dan WoW bijvoorbeeld. Daar betaal je sinds de laatste patch (4 maanden) al voor jan met de korte achternaam want er is totaal geen nieuwe content.

We snappen het haters, diegene die het wel leuk vinden passen niet in het straatje. Ga nu maar gewoon terug naar de Google+ comment box van Angry Joe of Total Biscuit's reddit en blijf daar zuurpruimen. =P Allemaal van die rare, niet onderbouwde kritieken. Grappig als iemand kritiek levert in-game hij meteen door de hele zone-chat wordt neer gebashed. 'Go play WoW again please, leave us'. xD

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2014 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lowizi
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 07-09 09:39
Zit ik hier op Tweakers of is dit tegenwoordig een forum voor paranormaal begaafden? Hoezo roept iedereen hier vol overtuiging dat TESO binnen een jaar f2p wordt? Waarom zou dat gebeuren, ontbreekt er wat aan de game dat een maandelijks bedrag om te spelen niet gerechtvaardigd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moraxv
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-08 10:51

Moraxv

<GoT> Baratudor#2651

Ik heb zo af en toe dat als ik heb gepraat met een npc ik dan niet meer terug keer in het spel. Ik kan me dan niet bewegen enzo. Enkel het commando '/reloadui' helpt dan. Klinkt bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moraxv schreef op zondag 09 februari 2014 @ 10:44:
Ik heb zo af en toe dat als ik heb gepraat met een npc ik dan niet meer terug keer in het spel. Ik kan me dan niet bewegen enzo. Enkel het commando '/reloadui' helpt dan. Klinkt bekend?
Ja, dat komt heel regelmatig voor.
Je kunt er ook uitkomen door naar je character menu te gaan en daar naar het mail-menu.
In het begin had ik dat nog niet door en ook het /reloadui commando kende ik nog niet. Heel vervelend.
Weet iemand eigenlijk waar je alle commando's kunt vinden of hoe je ze op kunt vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 17:20
Ik heb tot nu toe level 7 behaald en ik ben onder de indruk. De quests zijn interessanter dan in bijvoorbeeld WOW of GW2. Je ziet zelfs voor level 7 al lange verhaal lijnen. In bijvoorbeeld WOW en GW2 heb je tot level 10 allemaal van die kleine quests zoals kill een X monsters en verzamel X quest items, een tal van korte quests. Pas als je in hogere levels terecht komt krijg je daar de wat langere verhaal lijnen. In ESO zijn het tenminste meer lange verhaal lijnen die mij meeslepen en het "immersion" gevoel geven.

Jammer dat het nog maar beta is anders zou ik er al meer tijd in hebben gestoken om een hoger level te behalen omdat beta characters toch weer worden verwijderd.

De problemen die ze nu hebben met inloggen en lange loading times mag je geen commentaar op hebben omdat het juist beta fase is. Dat begrijp ik helemaal.
Ik heb zelf ook verschillende keren een half uur zitten wachten voor een loading screen maar vanmorgen was er al geen enkel probleem meer dus ze hebben het opgelost naar mijn gevoel.

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JinShepard
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09-09 19:58
SpitfireNL schreef op zondag 09 februari 2014 @ 11:54:
Ik heb tot nu toe level 7 behaald en ik ben onder de indruk. De quests zijn interessanter dan in bijvoorbeeld WOW of GW2. Je ziet zelfs voor level 7 al lange verhaal lijnen. In bijvoorbeeld WOW en GW2 heb je tot level 10 allemaal van die kleine quests zoals kill een X monsters en verzamel X quest items, een tal van korte quests. Pas als je in hogere levels terecht komt krijg je daar de wat langere verhaal lijnen. In ESO zijn het tenminste meer lange verhaal lijnen die mij meeslepen en het "immersion" gevoel geven.
Er zijn misschien 'minder' van die quests maar ze zijn precies hetzelfde, kill x, verzamel y, ga naar z. Het enige verschil is, is dat in ESO het goed wordt verborgen.
Urgh, komt er weer eentje met zo'n 'onderbouwde' preview van de eerste vijf levels. Daarnaast had ik de Beta gespeeld voordat ik 'em ook daadwerkelijk had ge-pre-ordered dus van Buyers Denial kan je niet echt spreken. Ik zal.niet ontkennen dat de game binnen een jaar F2P gaat. Maar is dat slecht? Weer zo'n typische Angry Army/TB's lollers reactie die weer bijzonder kortzichtig is. Speel nog steeds The Old Republic en die game is alleen maar beter geworden sinds de F2P conversie. Ik snap het niet hoor al dat gezeur. Zelfde met Rift > F2P en bergen met nieuwe content en nieuwe spelers. Meer content patches dan WoW bijvoorbeeld. Daar betaal je sinds de laatste patch (4 maanden) al voor jan met de korte achternaam want er is totaal geen nieuwe content.
Tja... als veel mensen hetzelfde ervaren zijn het haters en weten ze niet waar ze het over hebben toch? Ja mensen die klagen zijn altijd in de meerderheid, maar misschien is dat juist een teken dat er iets niet klopt. Ik had mijn mening al voor Angry Joe of TB ( als TB een mening heeft? ) en wonder boven wonder hetzelfde, misschien is Angry Joe wel een volger van de Shepards Army!!! :o :o

De game is een matige MMO, als je vele MMO heb gespeeld MOET je dat kunnen inzien, het heeft ook amper ESO erin, het mmo conversie heeft dat eruit gesloopt. En ga niet zeuren over ''je hebt maar 10 levels of 15 levels gezien'' EERSTE INDRUK IS HET BELANGRIJKSTE!

AMD 7800X3D, ASUS ROG STRIX X678E-E GAMING, G.Skill Trident Z Neo F5 6000mhz, Gigabyte GeForce RTX 4070 Ti EAGLE OC 12G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach wat opvalt is dat vooral de mensen waarvoor het niet hun ding is momenteel posten.

De anderen zijn lekker bezig (-;

Ik ga snel verder geniet er ten zeerste van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-09 22:54
Ik heb opzicht niet veel te klagen over de game, het geen mij opvalt is het volgende.

1 : Heb niet het idee ik dingen met anderen MOET doen ( in 1e stadium van levels tot 15 ) dus meer een single player gevoel

2 : Kan me er echt aan ergeren er geen names boven npc's hangen.

3 : Het gevoel dat je char stilstaat en de wereld beweegt als je loopt, zoals bij andere games het gevoel andersom gecreëerd is. ( dit ziet er echt heel houterig uit)

En dat zijn toch wel mijn dingen deze beta wat me opviel, verder kwa uiterlijk en quests en dergelijke kan ik er niks op aanmerken, dat doen ze weer goed.
Echter gaat end game dit voor mij bepalen of ik het ga spelen of niet.

Hoe is bijvoorbeeld PvP ? kan ik van mijn Dominion naar die van de tegenpartij met een groepje om daar is even lekker huis te houden ?.
Of ben ik dan PVP flagged en kan een ander mij wel aanvallen maar ik hun niet tot ze mij aanvallen ?. (lame)
Of is alleen die zone waar alle 3 de factions komen het pvc gebied ?.

[ Voor 3% gewijzigd door Mektheb op 09-02-2014 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mektheb schreef op zondag 09 februari 2014 @ 12:17:
Ik heb opzicht niet veel te klagen over de game, het geen mij opvalt is het volgende.

1 : Heb niet het idee ik dingen met anderen MOET doen ( in 1e stadium van levels tot 15 ) dus meer een single player gevoel

2 : Kan me er echt aan ergeren er geen names boven npc's hangen.

3 : Het gevoel dat je char stilstaat en de wereld beweegt als je loopt, zoals bij andere games het gevoel andersom gecreëerd is. ( dit ziet er echt heel houterig uit)

En dat zijn toch wel mijn dingen deze beta wat me opviel, verder kwa uiterlijk en quests en dergelijke kan ik er niks op aanmerken, dat doen ze weer goed.
Echter gaat end game dit voor mij bepalen of ik het ga spelen of niet.

Hoe is bijvoorbeeld PvP ? kan ik van mijn Dominion naar die van de tegenpartij met een groepje om daar is even lekker huis te houden ?.
Of ben ik dan PVP flagged en kan een ander mij wel aanvallen maar ik hun niet tot ze mij aanvallen ?. (lame)
Die namen kan je gewoon aanzetten (-;

De lore de wereld en de questen spreken mij erg aan.
En ach het voorspellen wat er met de game gebeurd wat maakt het uit.

F2P mmo's leveren momenteel vaak meer op als betalende.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2014 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Verwijderd schreef op zondag 09 februari 2014 @ 12:18:
[...]

Die namen kan je gewoon aanzetten (-;
Waar dan ?, ik heb die optie nog niet gezien over een interface of iets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bardu
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11:16
JinShepard schreef op zondag 09 februari 2014 @ 12:05:

[...]

De game is een matige MMO, als je vele MMO heb gespeeld MOET je dat kunnen inzien, het heeft ook amper ESO erin, het mmo conversie heeft dat eruit gesloopt. En ga niet zeuren over ''je hebt maar 10 levels of 15 levels gezien'' EERSTE INDRUK IS HET BELANGRIJKSTE!
Hmm - ik moet niets inzien als ik het er niet mee eens ben hoor. En het is vol ESO, want dat is de naam van dit spel (O=Online). Je bedoelt dat je er weinig Elder Scrolls in ziet denk ik, maar zelfs dat vind ik een rare opmerking. Ooit Ultima Online gespeeld? Veel bejubelt, een prachtige Ultima wereld, geweldig spel, maar toch zeker anders dan de single player Ultima games die ieder ook juweeltjes waren voor hun tijd. Zo is het hier natuurlijk ook. MMO is een heel ander type spel dan wat ze tot nu toe hebben gedaan in de franchise.

Hard schreeuwen met hoofdletters maakt iets echt niet meer waar. Mijn eerste indruk is prima. Zeker nog wat dingen op te lossen, maar de sfeer, de verhaallijnen en de manier van spelen vind ik prima. Dat jij het daar niet mee eens bent, prima, maar dat is slechts jouw mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mektheb schreef op zondag 09 februari 2014 @ 12:18:
[...]

Waar dan ?, ik heb die optie nog niet gezien over een interface of iets
Ow sorry vergis me dat waren healthbars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
lowizi schreef op zondag 09 februari 2014 @ 10:42:
Zit ik hier op Tweakers of is dit tegenwoordig een forum voor paranormaal begaafden? Hoezo roept iedereen hier vol overtuiging dat TESO binnen een jaar f2p wordt? Waarom zou dat gebeuren, ontbreekt er wat aan de game dat een maandelijks bedrag om te spelen niet gerechtvaardigd is?
Je hoeft geen paranormaal begaafde te zijn om in te zien dat TESO flopt.
Er zijn zat betere MMO's binnen enkele maanden geflopt.
En ja een game is geflopt als het F2P gaat na een tijd monthly fee, Ja het bedrijf erachter verdient bakken met geld aan F2P maar serieuze gamers spelen geen P2W games.
Wat je dan krijgt is een game vol met casual spelers, ik ken geen MMO die het F2P zo goed heeft zo goed heeft uitgewerkt als bijvoorbeeld Path of Exile. (puur cosmetisch, en je ziet dat hardcore gamers PoE spelen)

[ Voor 13% gewijzigd door unfor op 09-02-2014 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

unfor schreef op zondag 09 februari 2014 @ 12:39:
[...]

En ja een game is geflopt als het F2P gaat na een tijd monthly fee, Ja het bedrijf erachter verdient bakken met geld aan F2P maar serieuze gamers spelen geen P2W games.
Wat je dan krijgt is een game vol met casual spelers, ik ken geen MMO die het F2P zo goed heeft zo goed heeft uitgewerkt als bijvoorbeeld Path of Exile. (puur cosmetisch, en je ziet dat hardcore gamers PoE spelen)
Dit is jouw mening hou daar rekening mee.
En aangezien dat geen voorgeschreven wet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JinShepard
Bardu schreef op zondag 09 februari 2014 @ 12:20:
[...]

Hmm - ik moet niets inzien als ik het er niet mee eens ben hoor. En het is vol ESO, want dat is de naam van dit spel (O=Online). Je bedoelt dat je er weinig Elder Scrolls in ziet denk ik, maar zelfs dat vind ik een rare opmerking. Ooit Ultima Online gespeeld? Veel bejubelt, een prachtige Ultima wereld, geweldig spel, maar toch zeker anders dan de single player Ultima games die ieder ook juweeltjes waren voor hun tijd. Zo is het hier natuurlijk ook. MMO is een heel ander type spel dan wat ze tot nu toe hebben gedaan in de franchise.

Hard schreeuwen met hoofdletters maakt iets echt niet meer waar. Mijn eerste indruk is prima. Zeker nog wat dingen op te lossen, maar de sfeer, de verhaallijnen en de manier van spelen vind ik prima. Dat jij het daar niet mee eens bent, prima, maar dat is slechts jouw mening.
Uiteraard is het een mening, en het blijft een mening tot het spel is gereleased en het niet rondkomt met subs en F2P gaat, kan wel zeggen dat ik het hoop dat het gebeurd zodat 'ik en de rest' gelijk hebben maar dan hoop ik juist niet, heb heel veel MMO's gespeeld, en dit is voor mij de grootste teleurstelling op vele gebieden, het ES gebied zie ik wel een hint hier en daar zoals het is in Skyrim en Oblivion etc, maar te veel weg gelaten voor het MMO gebeuren, die dan weer matig is vergeleken met Sub MMO's van vandaag.

AMD 7800X3D, ASUS ROG STRIX X678E-E GAMING, G.Skill Trident Z Neo F5 6000mhz, Gigabyte GeForce RTX 4070 Ti EAGLE OC 12G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangkirai
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-09 18:21

spelen)
Serieuze gamers zijn over het algemeen geen verwende gasten.....
Het zijn meestal gamers, die snappen wat mogelijk is en wat nog toekomst muziek is.
Die gaan gewoon spelen, i.p.v. overal over lopen te klagen.

Oh ja en ze snappen ook dat F2p <> P2W........
EN dat iemand het geld moet inbrengen, zodat een f2p door kan gaan.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ja laten we hier de P2W en de hardcore vs. casual gamers discussies maar weer eens gaan voeren.
Voor mij is een hardcore gamer iemand die geen leven heeft naast het spelen en daarom tijd genoeg heeft om zoveel te spelen dat hij "wint". PoE is een briljante game, maar is inderdaad alleen voor de no-lifers. Alleen als je er verschrikkelijk veel tijd in steekt kan je de vereiste gear krijgen. De drop-rate is zo verschrikkelijk slecht dat je met een paar uur spelen per dag nergens komt.

Ik speel een MMO niet om te winnen als dat überhaupt al mogelijk is. Ik wil wel het gevoel hebben dat ik wat bereik en dat het spel voldoende fun-factor heeft, voldoende boeit, voldoende inhoud heeft dat je jezelf nieuwe doelen kunt en wilt stellen, waardoor je terugkomt.

P2W interesseert me geen ene moer. Als er spelers zijn die veel geld willen uitgeven om "beter" te zijn, laat ze dan maar. Mij gaat het sowieso niet om de PvP, maar om de PvE.

Zoveel spelers, zoveel wensen. De hele discussie of ESO goed is of niet is een volstrekte non-discussie. Wat ik goed vind hoef jij niet goed te vinden. Ga je lekker wat anders doen. Ik ben iemand die graag craft en dat goed uitgewerkt ziet in de MMO's. Ik heb daar nog niet een heel goed gevoel bij in ESO, omdat ik nog niet voldoende uren er in heb kunnen steken,, maar ik het wel het gevoel dat crafting wel wat kan opleveren in de zin dat de items die je kan creeren beter of gelijk zijn dan de items die je kan kopen/vinden/questen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minoeske
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 13-05 10:22
Paar uurtjes PvP gedaan in Cyrodiil, ben er wel van onder in de indruk. Cyrodiil is zo groot en er zijn zoveel objectives (zowel kleine als grote) dat er zowel veel large scale maar ook veel small scale battles te vinden zijn. Het is dus niet per se een zerg fest zoals Warhammer Online vaak was. De combat werkt tegen mijn verwachting in ook vrij goed in PvP moet ik zeggen.

PvP endgame vind ik zelf het belangrijkste in een MMO en wat dat betreft zit het wel goed met ESO.

Maar ook van de PvE heb ik genoten. Het spel gaf me niet het magische gevoel dat ik had toen ik voor het eerst de werelden van DAoC en WoW binnen trad, maar hoe verder je komt hoe meer je het begint te waarderen. Wat ik dan met name het leukste vind daaraan is de omgevingen die steeds mooier worden hoe verder je komt (het spel ziet er echt goed uit voor een MMO), quests die interessant blijven (als je het verhaal volgt tenminste), enemies die steeds intimiderender worden en dan vooral hoe je character zich steeds verder ontwikkelt. Abilities die gaan morphen waardoor er telkens nieuwe manieren ontstaan om je character te spelen. Hoe hoger level je wordt, hoe unieker je je gaat voelen.

Al met al wel een geslaagde game en een logische keuze om voor dit spel een subscription model aan te houden. Ik hoop dat het een succes wordt zodat er met regelmaat nieuwe content toegevoegd kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 09 februari 2014 @ 12:22:
[...]
Ow sorry vergis me dat waren healthbars.
Ze hebben die nameplates er een aantal maanden geleden uitgesloopt vanwege design, maar er is al wel beloofd dat ze dit weer een optie maken.
[...] Je hoeft geen paranormaal begaafde te zijn om in te zien dat TESO flopt. [...]
Wat je dan krijgt is een game vol met casual spelers, [....]
Stap even een stuk terug en kijk dan naar ESO als een MMO die niet is gemaakt voor de hardcore MMO speler. Het spel is prima. Ik heb al eerder hier aangegeven dat ze zich richten op de middengroep tussen hardoce MMO en hardcore TES spelers. Dat zie je echt in alles terug.
Overigens speel ik zelf met een mod gemaakt door een hardcore MMO'er en kan zeggen dat dit echt zo ongelooflijk veel goed maakt. Als je graag nummers ziet (dps, buffs dat soort dingen) kan je je helemaal los laten gaan op de wereld met die mod aan. Het spel doet met die mod absoluut niet onder voor andere MMO's.

Overigens denk ik persoonlijk dat je een hoop misvattingen en verkeerde aannames maakt en daarop baseert dat ESO gaat floppen, zoals dat F2P gelijk staat aan P2W en dat andere MMO's beter zijn zonder door te hebben wat de insteek is van ESO en wat de doelgroep is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franck
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-12-2024
Welke mod is dat precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navuri
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18-08-2020
unfor schreef op zondag 09 februari 2014 @ 05:39:
Zo veel goede games, zo weinig tijd..
Waarom zou ik dan maandelijks betalen voor een matige game..
Nee, dit word een flop en binnen 12 maand F2P.
Ik verwacht van Wildstar ook niet al te veel.
Ik vermoed dat de personen die hier de game hevig aan het verdedigen zijn, last hebben van het buyers denial syndrome.

[video]
Zo! Mag ik die glazen bol ook een keer van je lenen? Misschien kan ik de wereld dan ook verblijden met onzinnige posts die nergens op slaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:07

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

SpitfireNL schreef op zondag 09 februari 2014 @ 11:54:
GW2 heeft niet echt een quest-systeem, buiten je story is de rest zone-driven.

Maar ik zie erg weinig 'immersion', loop de halve dungeon om een schakelaar om te zetten, loop de halve map af om 1 of andere flint op te halen, loop de halve map om met 3 NPC's te praten of 5x E te doen op mobs..

Maps zelf zien er degelijk uit, wel veel invisi-walls, maar best netjes. Maar de combat, dat gaat hem absoluut niet worden voor mij, het action-combat systeem (zeker met targeting) is al behoorlijke tijd op de markt en het blijft me verbazen hoe 'vaag' dit systeem is neergezet.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navuri
Verwijderd schreef op zondag 09 februari 2014 @ 09:58:
[...]

We snappen het haters, diegene die het wel leuk vinden passen niet in het straatje. Ga nu maar gewoon terug naar de Google+ comment box van Angry Joe of Total Biscuit's reddit en blijf daar zuurpruimen. =P Allemaal van die rare, niet onderbouwde kritieken. Grappig als iemand kritiek levert in-game hij meteen door de hele zone-chat wordt neer gebashed. 'Go play WoW again please, leave us'. xD
Niet aan storen joh. Silent majority vind het een leuk spel. Het is de angry minority die loopt te trollen en hoopt op een flop. In Tamriel lopen straks een miljoen spelers rond die het wel leuk vinden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12:00
Tot nu toe vind ik het craften en gatheren geweldig. Het is nog best lastig om materials te vinden in de open wereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JinShepard
Navuri schreef op zondag 09 februari 2014 @ 15:59:
[...]

Niet aan storen joh. Silent majority vind het een leuk spel. Het is de angry minority die loopt te trollen en hoopt op een flop. In Tamriel lopen straks een miljoen spelers rond die het wel leuk vinden. :)
Niemand hier die zijn telleurgesteld wilt dat de game flopt, niemand. Als mensen met goede argumenten komen die representief zijn aan wat er ingame is, zijn gelijk trolls en de 'angry minority' ? Wel erg triest en ontwentendheid op zijn best, of illustratief aan de generatie die zo ontiegelijk snel tevreden zijn. Dit is wel een Tripple A product met hoge aankoop kost EN sub.

[ Voor 18% gewijzigd door JinShepard op 09-02-2014 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chippu
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-08 08:56
Vergeleken met het vorige beta weekend ben ik iets positiever gestemd. Het skill-systeem en de quests zijn zeker leuk/interessant. Alleen jammer dat de combat zo ongelovelijk clunky aanvoelt. Vooralsnog niet sub-waardig helaas.

[ Voor 8% gewijzigd door Chippu op 09-02-2014 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12:00
Chippu schreef op zondag 09 februari 2014 @ 16:46:
Vergeleken met het vorige beta weekend ben ik iets positiever gestemd. Het skill-systeem en de quests zijn zeker leuk/interessant. Alleen jammer dat de combat zo ongelovelijk clunky aanvoelt. Vooralsnog niet sub-waardig helaas.
Uhm tja misschien is je het niet opgevallen, maar je kan ontwijken en blocken.
Tja als je het (natuurlijk....) vergelijkt met een mmo zoals wow dan komt dat misschien traag en clunky over.
Conclusie: Je bent een button basher, dan zal deze game niet voor jou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minoeske
Ik snap dat clunky ook niet echt? Combat voelt hartstikke soepel voor mij, vooral in PvP. Vind het zelfs beter dan TERA, dat was echt een drama in PvP. Alleen GW2 vind ik smoother spelen qua combat, maar dat compenseert ESO ruimschoots met de grote variatie aan character builds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scallius
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 27-08 09:46
Na eigenlijk geen behoefte meer te hebben na mijn eerste testweekend, daarnet toch maar weer even geprobeerd.

Eerlijk gezegd ben ik best verrast. Het voelt een stuk beter aan dan de laatste keer (ook eindelijk es kunnen starten met mijn NVIDIA graphics card).

Combat voelt een stuk beter aan. Wel vind ik dat er nog 'iets' mist wat het gevoel verbeterd in combat. Vaak snap ik niet helemaal waarom mijn spell de ene keer wel raakt andere keer weer niet. (kan ook nog beta-reden zijn) Maar het was lang niet meer zo irritant als de laatste keer.

De quests waren inderdaad kill dit, zoek dat, redt die persoon. Dit is wel in een ander jasje gestoken en eerlijk gezegd heb ik er op deze manier ook totaal geen problemen mee. Quests spelen lekker weg en zijn best interessant. Ook is alles voice-acted, soms niet helemaal indrukwekkend, maar ik vind het een stuk beter dan geen voice actor. Leeft de wereld wat meer.

Graphics vind ik persoonlijk prima. Ik speel op high (vorige keer medium, toegegeven dat zag er niet uit) en de wereld ziet er top uit. Voor mij hoeft het echt niet veel beter dan dit.

Er zijn wel wat dingen die ik nog steeds niet helemaal lekker vindt spelen.

Inventory systeem vind ik niet prettig. Vond ik ook al niks in Skyrim, maar dat is natuurlijk ieder zijn ding. Wel is mijn inventory continu vol, wat ik behoorlijk irritant vindt. Vooral als je lekker adventured, kom je natuurlijk weinig vendors tegen.

Combat heb ik ook nog steeds moeite mee om het helemaal lekker te laten voelen. Combat is redelijk, spells zijn tof, maar er mist een soort van feedback tijdens combat.

Toegankelijkheid. De wereld is groot, maar er zijn af en toe plekken waar je tegen een onzichtbare muur hikt, of niet tussen 2 bomen door kan lopen, terwijl het fysiek prima mogelijk zou moeten zijn. Ook randjes op bergen (zelfs waar op moet springen voor quests), connecten af en toe totaal niet met je character waardoor je er weer afdondert. Kleine irritatiefactor.

Ik ben nu redelijk positief gestemd over de game. Toch trek ik in twijfel wat de toegevoegde waarde is voor online. Tot nu toe eigenlijk (lekker) solo-gespeeld zoals in bijvoorbeeld Skyrim en af en toe een rondwandelende mede-speler, maar verder is er vrij weinig interactie.

Deze game is meer RPG gefocused (progression met je character) dan grote MMORPGs tegenwoordig doen. Ik vind het persoonlijk jammer dat end-game vaak de focus is, terwijl ik juist het avontuur gedeelte van MMORPGs veel interessanter vindt. Dit doet ESO echt goed naar mijn mening, maar toch blijf ik hikken tegen het subscription model. Ik denk dat ik gewoon niet in kan zien wat de toegevoegde waarde is van 15 euro in de maand online, terwijl het grotendeels wordt weggespeeld als Skyrim.

PS : Dit is allemaal een mening, vat dit dus niet op als feiten. Ook is dit allemaal nog low level en kan ik niet praten over higher level. Blijf er wel bij dat de eerste indrukken het belangrijkste zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ik heb nu ook zonder al te veel lag kunnen spelen, en dat maakt het een stuk leuker :)
Ik blijf het wel een singleplayer game vinden tot nu toe.
Ik vraag mij wel af of veel mensen het waard vinden om hier 10/15 euro per maand voor te gaan betalen. Het is wel leuk maar ik mis tot nu toe dus ook de meer waarde van het online spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:47

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Ik denk dat dat waarschijnlijk het grootste probleem gaat vormen. Het is redelijk single-player georienteerd, en het groepsspelen gaat ook niet erg soepel af. Ik hoop dat ze daarvoor niet alleen aandacht gaan vestigen op end-game en PvP, zat mensen die daar geen interesse in hebben. En dan, tja, houdt het voor veel mensen op en is een subscription na een paar maandjes wel over. Ik hoop dat ik het fout heb. :P

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-09 12:54

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Ben nu lvl 12, nog geen pvp gedaan maar toch redelijke indruk gekregen. Als je de niet werkende quests op de beta gooit speelt het wel ok, maar de combat is wel het meest matige van het spel, het zit nu tussen gericht raken en gewoon spammen van de spells en abilities in. Soms dodge je voor je gevoel op tijd en raakt de aanval je nog, ranged attacks gaan gewoon door stenen etc. heen. Dat vind ik nog wel het slechtste, dat is toch zo simpel om te voorkomen?
Voor zover ik nu de game heb gezien is het wel aardig, de voiceovers zijn goed, heb liever wat meer variatie maar voor de casual mmo'er is dit wel te doen. Ik sla het iig wel over als betaalde versie, vind het de 200e + per jaar niet waard.

gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moraxv
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-08 10:51

Moraxv

<GoT> Baratudor#2651

Gisteren eind van de middag ingelogd en was direct binnen maar alleen het laden van mijn character duurde enkele minuten. Nu krijg ik een inlogqueue-melding dat ik maar liefst 5 kwartier moet wachten.. :s
Hoop maar dat ze dit queuing-mechanisme nu aan het testen zijn..... ;)
(de tijdsvermelding klopt aardig.. na 3 kwartier in de queue te zitten nu nog 47 minuten wachttijd..) :(

edit: 1 minuut later kwam ik er alsnog in.. :s tijdsvermelding klopte dus toch niet :) )

[ Voor 10% gewijzigd door Moraxv op 09-02-2014 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Minoeske schreef op zondag 09 februari 2014 @ 13:47:
Paar uurtjes PvP gedaan in Cyrodiil, ben er wel van onder in de indruk. Cyrodiil is zo groot en er zijn zoveel objectives (zowel kleine als grote) dat er zowel veel large scale maar ook veel small scale battles te vinden zijn. Het is dus niet per se een zerg fest zoals Warhammer Online vaak was. De combat werkt tegen mijn verwachting in ook vrij goed in PvP moet ik zeggen.

PvP endgame vind ik zelf het belangrijkste in een MMO en wat dat betreft zit het wel goed met ESO.

Maar ook van de PvE heb ik genoten. Het spel gaf me niet het magische gevoel dat ik had toen ik voor het eerst de werelden van DAoC en WoW binnen trad, maar hoe verder je komt hoe meer je het begint te waarderen. Wat ik dan met name het leukste vind daaraan is de omgevingen die steeds mooier worden hoe verder je komt (het spel ziet er echt goed uit voor een MMO), quests die interessant blijven (als je het verhaal volgt tenminste), enemies die steeds intimiderender worden en dan vooral hoe je character zich steeds verder ontwikkelt. Abilities die gaan morphen waardoor er telkens nieuwe manieren ontstaan om je character te spelen. Hoe hoger level je wordt, hoe unieker je je gaat voelen.

Al met al wel een geslaagde game en een logische keuze om voor dit spel een subscription model aan te houden. Ik hoop dat het een succes wordt zodat er met regelmaat nieuwe content toegevoegd kan worden.
Maar nu blijft de vraag voor mij, kan je dus alleen PVP doen in Cyrodill of kan ik ook even naar een willekeurig stadje om daar is wat NPC's in elkaar te trappen ?. ( bij de tegen partij )

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mektheb schreef op zondag 09 februari 2014 @ 22:20:
[...]
Maar nu blijft de vraag voor mij, kan je dus alleen PVP doen in Cyrodill of kan ik ook even naar een willekeurig stadje om daar is wat NPC's in elkaar te trappen ?. ( bij de tegen partij )
Nee, PVP is alleen in Cyrodiil, maar die region is echt groot. Wel is er veteran spul (na level 50) waar je in feite de questline van de andere alliances kan doen. Al die gebieden zijn op den duur dus ook beschikbaar ongeacht welke Alliance je kiest. Wel zijn die gebieden instanced (per alliance), dus je zal nooit spelers van andere alliances buiten Cyrodiil zien (maar wel de NPCs).
PVP heeft overigens ook weinig met NPC's te maken dus je vraag is ook een beetje raar als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minoeske
Mektheb schreef op zondag 09 februari 2014 @ 22:20:
[...]

PvP is inderdaad alleen in Cyrodiil. Er zijn ook geen instanced battlegrounds/arenas oid. Je kan wel naar de PvE gebieden van de andere facties wanneer je lvl 50 bent geworden, maar je zult daar alleen mensen van je eigen factie (die ook 50 zijn en daar heen gaan) tegen komen, nooit enemy players.

Maar Cyrodiil is een ontzettend grote open zone met ook een aantal PvE stadjes waar zelfs PvE quests te doen zijn. En ook daar kan je elkaar aanvallen. Voor crafters is het ook een goede plek om naar crafting materials op zoek te gaan. Uiteindelijk krijg je er dus wel een World PvP gevoel bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chippu
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-08 08:56
Ryatzu schreef op zondag 09 februari 2014 @ 16:54:
[...]

Uhm tja misschien is je het niet opgevallen, maar je kan ontwijken en blocken.
Tja als je het (natuurlijk....) vergelijkt met een mmo zoals wow dan komt dat misschien traag en clunky over.
Conclusie: Je bent een button basher, dan zal deze game niet voor jou zijn.
Nee, dat is me niet opgevallen. Ik hoefde het 99% van de tijd namelijk niet te gebruiken :z
Daarnaast, als button-basher zijnde, kan het monotone left-click, left-click, left-click mij behoorlijk bekoren, hoor.

Wat een figuren in dit topic, zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-09 13:34
Toch wel weer stiekem heel erg genoten van deze game.
Ben heel blij dat ik hem al op pre order heb staan :)

Omdat ik eigenlijk niet te veel van de game wil weten (vind het leuk om verrast te worden bij launch) ben ik een beetje blijven hangen tot level 10 en heb de diverse klasses geprobeerd.
Wilde ook een battle mage maken maar dat ging nog niet helemaal :)

De pers heeft een beperkte NDA lift las ik dit weekend en ik zou graag zien dat het voor iedereen gold.
Lijkt me leuk om iets dieper over de klasses te kunnen praten.

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navuri
Zou ook graag wat meer over de abilities zien en lezen. Omdat ik nog nergens een complete lijst met abilities (inclusief morphs) ben tegengekomen heb ik soms het idee dat ik niet helemaal de goede keuze maak qua skill points. Ik kon ook nog weinig filmpjes vinden m.b.t ultimate abilties etc. Zou erg handig zijn om te zien wat elke class nu eigenlijk kan. Nu twijfel ik tussen een Sorcerer en een Templar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Ik ben dit weekend helemaal verknocht geraakt aan mijn templar :)
Dat morphen is inderdaad elke keer een verassing , hehe

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Minoeske schreef op zondag 09 februari 2014 @ 22:39:
[...]

PvP is inderdaad alleen in Cyrodiil. Er zijn ook geen instanced battlegrounds/arenas oid. Je kan wel naar de PvE gebieden van de andere facties wanneer je lvl 50 bent geworden, maar je zult daar alleen mensen van je eigen factie (die ook 50 zijn en daar heen gaan) tegen komen, nooit enemy players.

Maar Cyrodiil is een ontzettend grote open zone met ook een aantal PvE stadjes waar zelfs PvE quests te doen zijn. En ook daar kan je elkaar aanvallen. Voor crafters is het ook een goede plek om naar crafting materials op zoek te gaan. Uiteindelijk krijg je er dus wel een World PvP gevoel bij.
Ok ik begrijp het, maar dat betekend voor mij en een groep vrienden al gelijk een no go.

Er is niets toffer dan de tegenpartij die in hun comfort zone zijn aan te vallen, desnoods met PvP flagged of niet, dat je dus niet mensen die aan het questen zijn gaat killen ( ganken )
Maar dat ik niet willekeurig een lvl 50 kan aanvallen of een stadje lastig vallen is voor mij alweer een no go dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navuri
Mektheb schreef op maandag 10 februari 2014 @ 09:18:
[...]

Ok ik begrijp het, maar dat betekend voor mij en een groep vrienden al gelijk een no go.

Er is niets toffer dan de tegenpartij die in hun comfort zone zijn aan te vallen, desnoods met PvP flagged of niet, dat je dus niet mensen die aan het questen zijn gaat killen ( ganken )
Maar dat ik niet willekeurig een lvl 50 kan aanvallen of een stadje lastig vallen is voor mij alweer een no go dan.
Dat kan wel, maar alleen in het aangewezen PVP gebied Cyrodil (wat overigens net zo groot is als tig andere games.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
SouLLeSSportal schreef op zondag 09 februari 2014 @ 19:56:
Ik sla het iig wel over als betaalde versie, vind het de 200e + per jaar niet waard.
Hetzelfde hier, dit weekend voor het eerst mogen spelen en prima vermaakt, maar niet genoeg voor de aankoop plus maandelijkse kosten. Skyrim biedt hetzelfde zonder welke maand bijbetalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Navuri schreef op maandag 10 februari 2014 @ 09:42:
[...]

Dat kan wel, maar alleen in het aangewezen PVP gebied Cyrodil (wat overigens net zo groot is als tig andere games.)
Dat is niet hetzelfde.

Ondanks dat het mega groot is, kan ik nog steeds niets doen in iemand anders ze zone, ja er heen gaan maar ik zie dan niets van de tegen partij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navuri
Mektheb schreef op maandag 10 februari 2014 @ 10:10:
[...]

Dat is niet hetzelfde.

Ondanks dat het mega groot is, kan ik nog steeds niets doen in iemand anders ze zone, ja er heen gaan maar ik zie dan niets van de tegen partij.
Misschien in de toekomst door een patch. Ik acht het niet onmogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mektheb schreef op maandag 10 februari 2014 @ 10:10:
[...]

Dat is niet hetzelfde.

Lijkt mij logisch dat dit niet kan, dit spel draait erg veel om immersion en verhaallijn. Dat zou enigzins verpest worden als er grote groepen tegenstanders in jou gebied lopen te ganken of steden proberen "over te nemen"

Klinkt leuk in theorie en is zogenaamd "realistisch" maar het maakt het spel er in dit geval echt niet beter op.
In Cyrodiil kun je volgens mij prima je PvP fix krijgen, met dorpjes om in te nemen en al.

Je moet nou eenmaal concessies maken in een mmo en dit is er een van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Er zullen tzt wel battleground ofzo komen, maar eerlijk gezegd zal me dat worst wezen :)
Voorlopig wil ik me echt focussen op het questen en de verhaallijn die daarbij hoort (daar speel ik tenslotte Elder Scrolls voor).
Vond de questline tot nu toe erg interessant en leuke "twists" hebben.
Daarnaast is het hele profession gebeuren ook weer erg leuk gedaan en zeer vermakelijk.

Vergat dit weekend soms te questen omdat ik overal weer logs, iron ore of planten zag.
Ook het vangen van vlinders koste vrij veel tijd, lol
Het vissen in de game is ook leuk gedaan.

Al met al kan 30 maart me niet snel genoeg komen :)

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Verwijderd schreef op maandag 10 februari 2014 @ 10:28:
[...]

Lijkt mij logisch dat dit niet kan, dit spel draait erg veel om immersion en verhaallijn. Dat zou enigzins verpest worden als er grote groepen tegenstanders in jou gebied lopen te ganken of steden proberen "over te nemen"

Klinkt leuk in theorie en is zogenaamd "realistisch" maar het maakt het spel er in dit geval echt niet beter op.
In Cyrodiil kun je volgens mij prima je PvP fix krijgen, met dorpjes om in te nemen en al.

Je moet nou eenmaal concessies maken in een mmo en dit is er een van.
Dat is waar, echter voel ik me altijd geroepen om als bescherm engel op een paard me eigen zone's te defenden tegen bad guys.
Nu kan ik dat alleen in een zone waar er meer zijn zoals ik :P

Maar ja i get the point.
Heb me wel vermaakt dus of ik het ga spelen weet ik nog niet helemaal zeker.
Het gaat worden WoW of dit en na 7 jaar WoW wil ik graag wat anders, maar ja is it the one

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoseSolane
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-09 07:47
Wat ik tot nu toe vind van TESO:
  • Laat ik beginnen met de disclaimer: Dit was mijn eerste ervaring met TESO, zaterdagavond was in niet thuis (en kon dus niet spelen), ik heb een mage tot level 4 in het startgebied van de Breton/Redguard/Orc gebied gespeeld. Ik heb ervaring met TES (Morrowind, Oblivion en Skyrim) en ik speel (fanatiek) Guild Wars 2 (GW2). Bovenstaande beïnvloedt uiteraard mijn mening :)
  • Het ziet er mooi uit, goede graphics (gespeeld op high/ultra), zeker voor een MMO
  • De perfomance viel me niet tegen voor een beta. Natuurlijk heb ik ook problemen gehad vrijdagavond na het aanmaken van mijn character om in het spel te komen. Ook liep ik tegen wat bugs aan. Maar de in-game performance was op de momenten dat ik kon spelen gewoon erg goed. Als Zenimax de problemen met inloggen weet op te lossen voor de release dan verwacht ik een goedlopende game.
  • Combat, karakter animaties, de quests, het voelt nog niet zo goed aan als GW2, maar dat speel ik nu 18 maanden, dus misschien moet ik gewoon wennen.
  • Het heeft voor mij de typische TES sfeer. Dat hebben ze goed weten te bereiken.
  • Het heeft voor mij nog niet echt een MMO gevoel. Dat moet waarschijnlijk nog komen.
  • Ik merkte gisteravond dat ik nog wel wat verder wilde spelen. Vooral voor de quests die ik wel gestart had maar niet had kunnen afmaken. Er zit dus een verslavingsfactor in.
  • Maar vanmorgen heb ik de grote vraag aan mezelf gesteld: Ga ik dit spel langere tijd (dagelijks) spelen? Want als ik elke maand moet betalen is dat voor mij wel een eis. En het antwoord is op dit moment NEE. Ik zou op basis van mijn eerste indrukken zo € 60 neerleggen, maar alleen als ik niet aan tijd gebonden zou zijn.
  • Hopelijk krijg ik nog meer gelegenheid om te testen. En hopelijk wordt de NDA opgeheven. Want op basis van mijn huidige ervaringen, en van wat ik aan informatie over de game heb kunnen lezen (beperkt!), ga ik deze game niet kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07 15:31
Deze tweede beta heeft mij postiever gestemd al ga ik de game bij launch zeker niet spelen. Er zijn nog te veel onzekerheden om de aankoop te rechtvaardigen. Ik wacht liever een paar weken/maanden na de launch zodat ik wat video's kan kijken en de intiele storm (incl. launch bugs) is gaan liggen.

Waar ik zeer postief over ben is dat het qua moeilijkheid lijkt op vanilla WoW. TESO houdt zeker niet je handje vast. Zelf nadenken en uitvogelen is zeker een vereiste. Crafting levelen wordt weer een grind feest zo te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Fly-guy schreef op maandag 10 februari 2014 @ 10:01:
[...]

Hetzelfde hier, dit weekend voor het eerst mogen spelen en prima vermaakt, maar niet genoeg voor de aankoop plus maandelijkse kosten. Skyrim biedt hetzelfde zonder welke maand bijbetalen.
Het probleem is ook voornamelijk dat het leuk wordt als je met een groepje gaat spelen, en elkaar kan helpen, in deze beta heb je voornamelijk single player quests, al kom je 1000 andere lui tegen die die ook doen. Mijn probleem is dat ik te weinig tijd heb om hier echt in te komen, om met meerdere lui een quest te doen. Dat is vooral iets wat het goede is aan de game maar niet voor mij uitkomt. Ik vind het wel jammer, want het gaat waarschijnlijk zoals bij wow, veel jaren dat ze hier mee bezig zijn, en dan duurt de volgende game voor de sp variant eeuwen. We hebben namelijk na 8 jaar nog geen nieuwe Warcraft gekomen terwijl er genoeg lui hier met smart op wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoseSolane
SouLLeSSportal schreef op maandag 10 februari 2014 @ 11:18:
[...]

Het probleem is ook voornamelijk dat het leuk wordt als je met een groepje gaat spelen, en elkaar kan helpen, in deze beta heb je voornamelijk single player quests, al kom je 1000 andere lui tegen die die ook doen. Mijn probleem is dat ik te weinig tijd heb om hier echt in te komen, om met meerdere lui een quest te doen. Dat is vooral iets wat het goede is aan de game maar niet voor mij uitkomt. Ik vind het wel jammer, want het gaat waarschijnlijk zoals bij wow, veel jaren dat ze hier mee bezig zijn, en dan duurt de volgende game voor de sp variant eeuwen. We hebben namelijk na 8 jaar nog geen nieuwe Warcraft gekomen terwijl er genoeg lui hier met smart op wachten.
Ik weet niet hoe Blizzard dat doet, maar Zenimax heeft aparte ontwikkelaars voor ESO en de single player games. Zenimax Online is verantwoordelijk voor ESO, Bethesda voor TES (en Fallout). Voor zover ik begrepen heb zijn er geen ontwikkelaars van Bethesda naar Zenimax Online gegaan voor ESO. Als er al vertraging in de ontwikkeling van TES VI komt zal dat eerder door Fallout 4 komen dan door ESO verwacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
SouLLeSSportal schreef op maandag 10 februari 2014 @ 11:18:
[...]

Misschien is dat het ook wel inderdaad en wordt het leuker zodra er wat meer samenwerking komt. De vraag is wel of dat de 13 (weet niet de exacte prijs) per maand gaat rechtvaardigen. Ik zie ook eigenlijk niet hoe multiplay uit de verf moet komen, op een of andere manier oogt het hele spel ook als singleplayer.

Het enige wat ik weet is dat ik door het spelen van deze beta weer zin kreeg in het spelen van skyrim en het niet erg vond om te stoppen met ESO. Dat terwijl de beta van SWTOR toentertijd me wel deed smachten naar meer..
Loev schreef op maandag 10 februari 2014 @ 11:17:
Waar ik zeer postief over ben is dat het qua moeilijkheid lijkt op vanilla WoW. TESO houdt zeker niet je handje vast. Zelf nadenken en uitvogelen is zeker een vereiste.
Dit zie ik juist niet zo. Accepteer quest, loopt naar de questmarker, doe je ding en klaar.
Het enige waar ik een beetje bij na moest denken was de quest met het raadsel om de schat te vinden (nou ja, schat...) en welke vragen je moest stellen bij de ondervraging van de Bretons op het orc eiland, al was dat ook redelijk voor de hand liggend.

Het moeilijkste in het spel vond ik die ene verkoper terugvinden die net had wat ik nodig had. Maar ik ben gestopt nadat ik het orc eiland af was, misschien heb ik wat gemist...

[ Voor 23% gewijzigd door Fly-guy op 10-02-2014 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
13euro per maand heb ik niet zo'n probleem mee, wel als de game ook nog is 60euro kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Fly-guy schreef op maandag 10 februari 2014 @ 11:53:
[...]

Misschien is dat het ook wel inderdaad en wordt het leuker zodra er wat meer samenwerking komt. De vraag is wel of dat de 13 (weet niet de exacte prijs) per maand gaat rechtvaardigen. Ik zie ook eigenlijk niet hoe multiplay uit de verf moet komen, op een of andere manier oogt het hele spel ook als singleplayer.

Het enige wat ik weet is dat ik door het spelen van deze beta weer zin kreeg in het spelen van skyrim en het niet erg vond om te stoppen met ESO. Dat terwijl de beta van SWTOR toentertijd me wel deed smachten naar meer..

[...]
Dit zie ik juist niet zo. Accepteer quest, loopt naar de questmarker, doe je ding en klaar.
Het enige waar ik een beetje bij na moest denken was de quest met het raadsel om de schat te vinden (nou ja, schat...) en welke vragen je moest stellen bij de ondervraging van de Bretons op het orc eiland, al was dat ook redelijk voor de hand liggend.

Het moeilijkste in het spel vond ik die ene verkoper terugvinden die net had wat ik nodig had. Maar ik ben gestopt nadat ik het orc eiland af was, misschien heb ik wat gemist...
Ik heb gisteren de spindle quest gedaan, dat was best wel tof, 4 lui, een dedicated healer en ik als tank templar/ mass healer, paar keer bijna gewiped, maar door goede samenwerking met total strangers, toch voor elkaar gekregen. Dat is wat een goede mmo leuk maakt, maar de tijd die ik er dan in wil steken is niet genoeg om 13 per maand te kunnen verantwoorden, ik heb gelukkig een nogal druk leven hiernaast en hoewel het op zich een mooi en leuk spel is zijn die kosten me het niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Snap werkelijk niet waarom mensen moeite hebben met de prijs van een game en dan een maandelijks bedrag. Dit was al sinds Ultima Online en WoW is daar ook gewoon mee begonnen (en heeft het nog steeds)

Is de keuze van een ontwikkelaar en daarmee klaar.

Wordt een beetje simpel van deze vicieuze cirkel van dezelfde posts
Sorry :)

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Minoeske schreef op zondag 09 februari 2014 @ 22:39:
[...]
PvP is inderdaad alleen in Cyrodiil. Er zijn ook geen instanced battlegrounds/arenas oid.[...]
Overigens is Cyrodiil ook campaign based. Er kunnen een beperkt aantal mensen per campaign mee doen (zeg bijv. max 15000). Verder niet echt veel aandacht aan besteed, maar ik geloof dat er wel iets meer achter de campaigns zitten dan op eerste oog lijkt. Ik krijg iig sterk het vermoeden dat ze wel eens verschillende soorten campaigns gaan hebben.
RoseSolane schreef op maandag 10 februari 2014 @ 11:42:
[...]
Ik weet niet hoe Blizzard dat doet, maar Zenimax heeft aparte ontwikkelaars voor ESO en de single player games. Zenimax Online is verantwoordelijk voor ESO, Bethesda voor TES (en Fallout). Voor zover ik begrepen heb zijn er geen ontwikkelaars van Bethesda naar Zenimax Online gegaan voor ESO. [...]
Er wordt wel samengewerkt tussen Bethesda en Zenimax Online Studios, maar dat zal voornamelijk zijn om de lore in tact te houden en wellicht models e.d. uit te wisselen.

[ Voor 34% gewijzigd door Caelorum op 10-02-2014 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

RoseSolane schreef op maandag 10 februari 2014 @ 11:42:
[...]

Ik weet niet hoe Blizzard dat doet, maar Zenimax heeft aparte ontwikkelaars voor ESO en de single player games. Zenimax Online is verantwoordelijk voor ESO, Bethesda voor TES (en Fallout). Voor zover ik begrepen heb zijn er geen ontwikkelaars van Bethesda naar Zenimax Online gegaan voor ESO. Als er al vertraging in de ontwikkeling van TES VI komt zal dat eerder door Fallout 4 komen dan door ESO verwacht ik.
ook al zijn er andere devvers die dit doen, ze zulllen niet gauw een nieuwe game in dezelfde wereld maken omdat dan veel spelers overspringen naar die game, als we tes VI krijgen zal gewoon een groep van eso stoppen deze te spelen, al dan niet tijdelijk en de nieuwe game spelen, dat is ook wat bij warcraft gebeurd is.Dat is gewoon marktaandeel kannibaliseren. Daar is tevens natuurlijk het verminderde interesse niveau van veel spelers voor rts games. Er zijn er genoeg natuurlijk maar niet zoveel meer als tijdens de hoogtij dagen van C&C en warcraft III.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Iusedto schreef op maandag 10 februari 2014 @ 12:08:
Snap werkelijk niet waarom mensen moeite hebben met de prijs van een game en dan een maandelijks bedrag. Dit was al sinds Ultima Online en WoW is daar ook gewoon mee begonnen (en heeft het nog steeds)

Omdat, voor mij, dit spel niets meer biedt dan een single player ervaring. Ik wil best elke maand extra betalen, maar dan moet dat wel wat extra bieden. En gebaseerd op deze beta doet dat het niet.

Moet wel gezegd worden dat de ervaring nu natuurlijk extreem beperkt is, maar zorgt er wel voor dat ik deze niet ga kopen op releaseday en eerst de kat uit de boom kijk, itt andere MMO's die me in de beta wel het gevoel gaven van wat extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

WoW is de uitzondering op alles, altijd geweest, zal het altijd blijven. Het gros echter eromheen (met name action-combat) zit allemaal al in de gratis spelen sfeer (natuurlijk met 'uitnodigingen' om betalend te gaan). Wil je beetje mediëval gaan, heb je al NWO, wat meer 'oosters' heb je AOC, scifi/fantasy Tera, enkel NWO is afaik direct gratis geweest, de rest begon als sub en ging naar F2P.

13 euro in de maand _bovenop_ 60 euro aanschaf (Retail) voor een game van deze kwaliteit? Absoluut niet. Dan vind ik NWO al een stuk beter, heeft mischien 10x minder lore en content. En als ze zich niet 'degelijk' neerzetten als MMO, voorzie ik de helft van de spelers meteen richting de nieuwe TES gaan als die uitkomt.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Ik snap jullie wel en kan daarin ook wel meegaan hoor.
Ieder zijn eigen mening en dat is goed.

Zelf kan ik absoluut niet beoordelen of deze game zijn geld waard is/wordt maar door de beta heb ik er wel genoeg vertrouwen in om TESO te gaan spelen.

WoW launch was een ramp (lange queue's en geen talents etc etc) en bijvoorbeeld Warhammer "stierf" vrij snel na de launch wegens gebrek aan content en bugs
In principe was elke MMO altijd een gok of er tzt genoeg content inzat of er aan kwam, maar dat was/is ook wel een beetje de charme :)

Door het hele free to play vind ik het er niet beter op geworden maar ik besef dat dit een persoonlijke mening is en de markt gewoon aan het veranderen is.
Vind zelf FTP een niks en heb liever een subscription ipv voor alle leuke dingen te moeten betalen.
IMO zijn zowel Rift als SWTOR toch beter te spelen met subscription.

Dan voel ik nog meer voor het model a la GW2. Game en toekomstige uitbreiding volle mep betalen maar geen subscription.
Misschien het beste van twee werelden :)

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonic
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14-09 23:58
Dit is geen MMO het is gewoon Elderscrolls met wat MP met een console interface...

Mensen zijn tegenwoordig alleen nog maar WoW of GW2 gewend, maar mensen die vanaf Ultima Online en Everquest en Dark Age Of Camelot komen weten waar ik over praat, dit is gewoon een bash button festival, waar zijn de side positionals ? Of block/parry styles, follow ups? Precies die zijn er niet omdat deze game ook op de console's moet draaien.

2 jaar geleden heb ik een Internal/Alpha versie van de game gespeeld en toen had een 2 x 10 quickbar helemaal vol spells en combat styles, en een PC interface niet dit purts console gedoe.

PvP? Laat me niet lachen, mensen die Dark Age Of Camelot pvp hebben ervaren weten wat echte 3 realm pvp is en niet dit slap aftreksel, geen speed classes, geen crowdcontrol, zelfde classes in iedere realm... jippie wat een variatie zeg, sta je dan voor een keep zerg vs zerg vs zerg tof zeg...

Ik was gestopt met mmo's als Marc Jacobs de maker van Dark Age of Camelot geen eigen game studio en game had gestart via kickstarter.

Teso is gewoon bedroevend, gewoon wat keys bashen en je komt er wel. Blijkbaar houden mensen sinds WoW niet meer van een uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Cyclonic schreef op maandag 10 februari 2014 @ 13:12:
Dit is geen MMO het is gewoon Elderscrolls met wat MP met een console interface...

Mensen zijn tegenwoordig alleen nog maar WoW of GW2 gewend, maar mensen die vanaf Ultima Online en Everquest en Dark Age Of Camelot komen weten waar ik over praat, dit is gewoon een bash button festival, waar zijn de side positionals ? Of block/parry styles, follow ups? Precies die zijn er niet omdat deze game ook op de console's moet draaien.

2 jaar geleden heb ik een Internal/Alpha versie van de game gespeeld en toen had een 2 x 10 quickbar helemaal vol spells en combat styles, en een PC interface niet dit purts console gedoe.

PvP? Laat me niet lachen, mensen die Dark Age Of Camelot pvp hebben ervaren weten wat echte 3 realm pvp is en niet dit slap aftreksel, geen speed classes, geen crowdcontrol, zelfde classes in iedere realm... jippie wat een variatie zeg, sta je dan voor een keep zerg vs zerg vs zerg tof zeg...

Ik was gestopt met mmo's als Marc Jacobs de maker van Dark Age of Camelot geen eigen game studio en game had gestart via kickstarter.

Teso is gewoon bedroevend, gewoon wat keys bashen en je komt er wel. Blijkbaar houden mensen sinds WoW niet meer van een uitdaging.
combat mist idd behoorlijk wat diepgang wat je in skyrim wel hebt, helemaal als je SkyRe in je mods hebt staan. Juiste moment blocken is alleen van toepassing bij een power attack en dan stun je de enemy. Er zullen vast nog wel wat meer opties komen maar combat systeem is wel het zwakste gedeelte van ESO. Om nou het compleet af te branden is ook weer niet zo, de keuze maar een paar active spells te kunnen gebruiken maakt het wel wat uitdagender in de zin van dat je de effectieve spells moet kiezen voor de situatie en kan je deze ook wat beter upgraden als je dit wil, maar je kan altijd switchen om een specifieke class te maken. (behalve tijdens combat) Dat kan je zien als beperking maar dat is nu eenmaal hoe ze het nu hebben opgezet. Wellicht komt er nog verandering in. Als ze de combat in het algemeen verbeteren is het een prima spel.
Blijkbaar niet voor jou, dat kan natuurlijk en is je goed recht.

[ Voor 4% gewijzigd door SouLLeSSportal op 10-02-2014 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07 15:31
Cyclonic schreef op maandag 10 februari 2014 @ 13:12:

.
Kan iemand dit verifieren? Dit is toch wel erg droevig, zoveel inleveren alleen omdat consoles maar 4 of 6 knoppen ter beschikking hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Is niet 100% waar.
Na level 15 (dacht ik) kan je een tweede wapen nemen en krijg je er nog een bar bij.

Daarnaast vind ik de huidige buttons wel genoeg, plus vergeet niet dat je skills zich "ontwikkelen"/ morphen.

Tov van bijv. WoW is het weinig ja.
Volgens mij heeft Wildstar hetzelfde aantal buttons (6 stuks ofzo ?) als TESO.

Denk zeker dat dit door console komt ja en vind dat erg jammer, maar dit zal wel niet meer veranderen.

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Loev schreef op maandag 10 februari 2014 @ 13:29:
[...]

Kan iemand dit verifieren? Dit is toch wel erg droevig, zoveel inleveren alleen omdat consoles maar 4 of 6 knoppen ter beschikking hebben...
Ik zie niet in waarom meer knoppen een spel beter zou maken, in WoW vondt ik dat een van de min punten, en uiteindelijk gebruik je toch maar zo'n 5/6 skills het meest.

Tevens kan je in TESO switchen naar je secundaire weapon en die heeft ook weer 5 skills plus nog een ultimate dus in totaal heb je 12 mogelijkheden.
Maar dit is niet waar combat om draait in TESO, je moet beslissen of je quick attacks doet blocked of een heavy attack, en natuurlijk op tijd dodgen. En af en toe gebruik je je skillsbar.
Ik geef wel toe dat TESO niet het beste combat syteem heeft en er kan nog veel aan verbeterd worden, een follow up move zoals in Chivalry lijkt mij wel een leuke toevoeging.
Ik vondt het combat systeem in Skyrim ook al niet heel goed, ik snap eigenlijk niet waarom ze het hebben gekopieerd.
GW2 heeft imo nog het beste combats system, dat speelde echt lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Loev schreef op maandag 10 februari 2014 @ 13:29:
[...]

Het kan best waar zijn dat er in het begin meer slots beschikbaar waren. Enige wat ik weet is dat de huidige slots een weloverwogen keuze zijn en niet zoveel te maken hebben met het aantal knoppen dat je op de console ter beschikking hebt. Het (kleine) aantal slots forceert een bepaalde gameplay.
SouLLeSSportal schreef op maandag 10 februari 2014 @ 12:36:
[...]
ook al zijn er andere devvers die dit doen, ze zulllen niet gauw een nieuwe game in dezelfde wereld maken omdat dan veel spelers overspringen naar die game, als we tes VI krijgen zal gewoon een groep van eso stoppen deze te spelen,[...].Dat is gewoon marktaandeel kannibaliseren. [...]
Dat zal ook de reden zijn dat Bethesda met Fallout 4 bezig is en niet TES 6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iusedto schreef op maandag 10 februari 2014 @ 13:39:
Is niet 100% waar.
Na level 15 (dacht ik) kan je een tweede wapen nemen en krijg je er nog een bar bij.

Daarnaast vind ik de huidige buttons wel genoeg, plus vergeet niet dat je skills zich "ontwikkelen"/ morphen.

Tov van bijv. WoW is het weinig ja.
Volgens mij heeft Wildstar hetzelfde aantal buttons (6 stuks ofzo ?) als TESO.

Denk zeker dat dit door console komt ja en vind dat erg jammer, maar dit zal wel niet meer veranderen.
In Wildstar heb je 8 slots plus een ultimate of een innate noemen ze het geloof ik.
In Wildstar heb je weer cooldowns en global cooldowns.
Tevens ga je al vrij snel je eigen meest effective skill rotatie ontdekken en dat houd in dat je bijna elk gevecht precies hetzelfde doet. 1,1,4,5,7,2,2,2 bijv.
Dat is ook niet alles imho.
Oh ja je moet dodgen in Wildstar heeeeel veel dodgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Caelorum schreef op maandag 10 februari 2014 @ 13:46:
[...]

Het kan best waar zijn dat er in het begin meer slots beschikbaar waren. Enige wat ik weet is dat de huidige slots een weloverwogen keuze zijn en niet zoveel te maken hebben met het aantal knoppen dat je op de console ter beschikking hebt. Het (kleine) aantal slots forceert een bepaalde gameplay.

[...]

Dat zal ook de reden zijn dat Bethesda met Fallout 4 bezig is en niet TES 6.
legitieme bron voor de fallout4 development? kan er niets over vinden, officieel gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb

Heb ik ook niet, maar het probleem is eigenlijk het volgende.

WoW gaan spelen sinds het begin van de game.
Aion toen het uit kwam geprobeerd.
Lord of the rings geprobeerd toen het uitkwam.
Warhammer online geprobeert toen het uitkwam.
Swotor geprobeert toen het uit kwam.

En voor al die games elke keer dik betaald en na 2 maanden was het echt geen ruk aan en kon ik > zo weer terug naar WoW omdat ze het toch net niet hebben.
En ben ik zit zeker niet vast aan WoW, maar het is wel de vergelijking die ik maak als ik in de ene game zit ja of nee.
Maar tot nu toe ben ik aardig positief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoseSolane

De ontwikkelaar heeft twee keuzes gemaakt:
  1. Een aanschafprijs plus een maandelijks bedrag
  2. Een NDA die ervoor zorgt dat er tot dit weekend bijna niets bekend was over hoe de game speelt
Ik heb ook een keuze gemaakt: Ik betaal niet €60 voor een game die ik maar een maand kan spelen (zonder daarna extra te moeten betalen) als ik niet van te voren een heel goed idee heb of het wel wat is. Tot dit weekend had ik dat helemaal niet, nu weet ik in ieder geval wat meer.

En Ultima Online en WoW kunnen dit model al 100 jaar gebruiken, (bijna) elke andere MMO met dit model heeft het niet gehaald. We leven in 2014, hebben veel meer alternatieven dan toen WoW uitkwam (WoW zelf misschien wel als de meest belangrijke, GW2 voor mij persoonlijk), dus vind ik de keuze van Zenimax opmerkelijk. Door hun keuzes heb ik twee maanden voor de release nog geen idee of ik het spel wel wil aanschaffen!

Waar dit draadje volgens mij vooral voor moet dienen is een uitwisseling van indrukken van de game (voor zover de NDA dat toestaat). Dat zal mij helpen bij mijn besluit of ik dit spel wil aanschaffen.

/edit: Zie ook de reactie boven deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:54
Verwijderd schreef op maandag 10 februari 2014 @ 13:47:
[...]
In Wildstar heb je 8 slots plus een ultimate of een innate noemen ze het geloof ik.
In Wildstar heb je weer cooldowns en global cooldowns.
Tevens ga je al vrij snel je eigen meest effective skill rotatie ontdekken en dat houd in dat je bijna elk gevecht precies hetzelfde doet. 1,1,4,5,7,2,2,2 bijv.
Dat is ook niet alles imho.
Oh ja je moet dodgen in Wildstar heeeeel veel dodgen.
Meer slots geeft je meer ruimte om ook situationele spells op te nemen. Maar goed, ergens is een optimum omdat je lang niet alle spells even vaak zal gebruikten. Toch kan een spell die je maar eens in de honderd gevechten gebruikt maar dan wel de dag redt een leuke toevoeging zijn.

Verder hebben sommige spells wel een cool down en anderen zijn qua tijd gelimiteerd door hun animaties; Flurry bijvoorbeeld kun je wel b2b casten, maar je moet sowieso de animatie uitzitten. Overigens vind ik helemaal geen cool downs niet direct een voordeel, als dat betekent dat je gewoon de skill met de hoogste DPS spamt totdat je stamina / mana op is. Wat dat betreft vond ik ESO nou niet echt veel afwijken van 1 1 4 5 spam (mijn rotatie was 4 + 5 voor buffs, spam 1 + 2 voor dps, 3 als interupt). Er zijn slechts een paar reactieve abilities. Tot slot is het resource systeem heel erg een-dimensionaal.

Ook het dodgen in ESO heb ik echt heel weinig gebruikt. Zeker als je een spammable knock down hebt en kunt interrupten, dan heb je dodge niet echt nodig. Interrupts vond ik trouwens maar heel matig werken; sommige spells kun je kennelijk niet interrupten, maar dat wordt niet aangegeven. Ook de feedback of een interrupt gelukt was kwam vaak heel laat (waardoor je de exploit miste), maar dat zal hopelijk aan de lag gelegen hebben.

Blocken is alleen interessant als de mob een special uitvoert. Gewone aanvallen deden echt te weinig damage om het de moeite waard te maken. Sowieso was dat lastig te timen (wederom lag waarschijnlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoseSolane
Morrar schreef op maandag 10 februari 2014 @ 14:19:
[...]

Meer slots geeft je meer ruimte om ook situationele spells op te nemen. Maar goed, ergens is een optimum omdat je lang niet alle spells even vaak zal gebruikten. Toch kan een spell die je maar eens in de honderd gevechten gebruikt maar dan wel de dag redt een leuke toevoeging zijn.

Verder hebben sommige spells wel een cool down en anderen zijn qua tijd gelimiteerd door hun animaties; Flurry bijvoorbeeld kun je wel b2b casten, maar je moet sowieso de animatie uitzitten. Overigens vind ik helemaal geen cool downs niet direct een voordeel, als dat betekent dat je gewoon de skill met de hoogste DPS spamt totdat je stamina / mana op is. Wat dat betreft vond ik ESO nou niet echt veel afwijken van 1 1 4 5 spam. Er zijn slechts een paar reactieve abilities. Tot slot is het resource systeem heel erg een-dimensionaal.

Ook het dodgen in ESO heb ik echt heel weinig gebruikt. Zeker als je een spammable knock down hebt en kunt interrupten, dan heb je dodge niet echt nodig. Interrupts vond ik trouwens maar heel matig werken; sommige spells kun je kennelijk niet interrupten, maar dat wordt niet aangegeven. Ook de feedback of een interrupt gelukt was kwam vaak heel laat (waardoor je de exploit miste), maar dat zal hopelijk aan de lag gelegen hebben.

Blocken is alleen interessant als de mob een special uitvoert. Gewone aanvallen deden echt te weinig damage om het de moeite waard te maken. Sowieso was dat lastig te timen (wederom lag waarschijnlijk).
De combat en het dodgen lijkt veel meer op Skyrim dan op wat ik gewend ben in GW2. Ik merkte dat ik voortdurend in beweging probeerde te blijven, maar dat ik net zo goed stil kon blijven staan. Toen ik stopte met net te doen of dit GW2 was en overschakelde op wat ik deed toen ik Skyrim speelde ging de combat veel beter. Nu heb ik alleen als mage gespeeld, geen idee of melee anders uitpakt.

Ik wil hiermee niet zeggen dat ESO beter of slechter is dan GW2, vooral anders. Ik heb simpelweg te weinig gespeeld in ESO om een definitieve vergelijking te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SouLLeSSportal schreef op maandag 10 februari 2014 @ 14:04:
[...]

legitieme bron voor de fallout4 development? kan er niets over vinden, officieel gezien.
Het is niet iets voor Zenimax om informatie vrij te geven voordat ze het echt echt moeten, maar ze zijne r zeker al mee bezig. Zie bijv. https://twitter.com/ETDellums/status/288757510406557697 en https://twitter.com/ETDellums/status/288758936583168001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
RoseSolane schreef op maandag 10 februari 2014 @ 14:27:
[...]

De combat en het dodgen lijkt veel meer op Skyrim dan op wat ik gewend ben in GW2. Ik merkte dat ik voortdurend in beweging probeerde te blijven, maar dat ik net zo goed stil kon blijven staan. Toen ik stopte met net te doen of dit GW2 was en overschakelde op wat ik deed toen ik Skyrim speelde ging de combat veel beter. Nu heb ik alleen als mage gespeeld, geen idee of melee anders uitpakt.

Ik wil hiermee niet zeggen dat ESO beter of slechter is dan GW2, vooral anders. Ik heb simpelweg te weinig gespeeld in ESO om een definitieve vergelijking te maken.
Hey Rose \o Nog steeds plezier met GW2?

Ik vond GW2 combat wel prettiger; liep vloeiender, veel duidelijkere feedback over wat er gebeurde (animaties, telegraphs, cast bar), moest meer in beweging blijven. Nadeel van GW2 vond ik wel de 5 standaard skills die gekoppeld waren aan je wapen. Dat beperkt de keuzevrijheid nogal.

Als het om actieve combat gaat kan ik je Wildstar ook wel aanbevelen; lijkt redelijk op GW2, maar dan nog wat meer beweging en snelheid. Sowieso ligt de moeilijkheid ook een stukje hoger; in het rood blijven staan is in Wildstar meestal meteen einde oefening :)

Maar terug naar ESO; ik vond de combat dus niet zo, maar qua verhaal is het wel netjes. Alleen dat de end game vooral op PVP gericht is staat me dan weer een beetje tegen. Ik vermoed dat het een beetje lijkt op WvW in GW2, maar dan (hopelijk) op nog iets grotere schaal en met minder zerg.

[ Voor 9% gewijzigd door Morrar op 10-02-2014 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Vind dat Morrar wel gelijk heeft.
Wildstar is veel actiever met al die telegrpahs op de grond. Zelf word ik er knettergek en hartstikke nerveus van dus ik vind de TESO manier stukken fijner :)

(voor mij) Betere combat en een verhaal/setting/lore die mij meer aanspreken maken dat ik in ieder geval uitkijk naar TESO.
Mischien ga ik beide wel spelen , hehe

Wel jammer van die NDA want dit topic is helaas te weinig met echte info gevuld :)

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Caelorum schreef op maandag 10 februari 2014 @ 14:33:
[...]

Het is niet iets voor Zenimax om informatie vrij te geven voordat ze het echt echt moeten, maar ze zijne r zeker al mee bezig. Zie bijv. https://twitter.com/ETDellums/status/288757510406557697 en https://twitter.com/ETDellums/status/288758936583168001
mwah, een twitterbericht van een van een voice actor betekend nou niet dat ze full pull bezig zijn met de game, al doet het goede hoop geven :) ik ben vooralsnog zeker voor, laat dat duidelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoseSolane
SouLLeSSportal schreef op maandag 10 februari 2014 @ 15:09:
[...]

mwah, een twitterbericht van een van een voice actor betekend nou niet dat ze full pull bezig zijn met de game, al doet het goede hoop geven :) ik ben vooralsnog zeker voor, laat dat duidelijk zijn.
Als je op een officiëel bericht van Bethesda (Zenimax) wacht voordat je gaat geloven in Fallout 4 dan kun je lang wachten. Bethesda laat nooit weten waar ze mee bezig zijn totdat ze zo ongeveer weten wanneer de release datum is. En die maken ze dan ook bijna meteen bekend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SouLLeSSportal schreef op maandag 10 februari 2014 @ 15:09:
[...] mwah, een twitterbericht van een van een voice actor betekend nou niet dat ze full pull bezig zijn met de game, al doet het goede hoop geven :) ik ben vooralsnog zeker voor, laat dat duidelijk zijn.
Je bent al een stukje verder in het ontwikkelproces als je voice actors er bij gaat halen hoor. Dan ben je als bedrijf minstens voorbij de eerste designfase en vaak toch al wel bezig met opstarten van het daadwerkelijk ontwikkelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Caelorum schreef op maandag 10 februari 2014 @ 15:13:
[...]

Je bent al een stukje verder in het ontwikkelproces als je voice actors er bij gaat halen hoor. Dan ben je als bedrijf minstens voorbij de eerste designfase en vaak toch al wel bezig met opstarten van het daadwerkelijk ontwikkelen.
Voordat we hier fallout 4 topic van maken, we wachten gewoon af en met smart op fallout 4, ik ben iig heel benieuwd.

Back to ESO :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoseSolane
Morrar schreef op maandag 10 februari 2014 @ 14:50:
[...]

Hey Rose \o Nog steeds plezier met GW2?

Ik vond GW2 combat wel prettiger; liep vloeiender, veel duidelijkere feedback over wat er gebeurde (animaties, telegraphs, cast bar), moest meer in beweging blijven. Nadeel van GW2 vond ik wel de 5 standaard skills die gekoppeld waren aan je wapen. Dat beperkt de keuzevrijheid nogal.

Als het om actieve combat gaat kan ik je Wildstar ook wel aanbevelen; lijkt redelijk op GW2, maar dan nog wat meer beweging en snelheid. Sowieso ligt de moeilijkheid ook een stukje hoger; in het rood blijven staan is in Wildstar meestal meteen einde oefening :)

Maar terug naar ESO; ik vond de combat dus niet zo, maar qua verhaal is het wel netjes. Alleen dat de end game vooral op PVP gericht is staat me dan weer een beetje tegen. Ik vermoed dat het een beetje lijkt op WvW in GW2, maar dan (hopelijk) op nog iets grotere schaal en met minder zerg.
Ik heb nog steeds plezier in GW2 :)

Ik ben nu wat reviews van gaming sites aan het lezen over ESO (zij hadden recent een beta week) en ik zie daar tot nu toe vrij goede artikelen met interessante inzichten. Zo merkte er eentje op dat levelen in ESO heel anders gaat dan in vele andere MMO's en dat je XP veel meer in grote brokken krijgt. ESO heeft langere quests die je aan het eind een hoop XP geeft in tegenstelling tot de wat meer vloeiend verlopende opbouw van XP in bijvoorbeeld GW2.

Ik had zelf na dit weekend niet het gevoel dat ik echt een MMO aan het spelen was samen met anderen. In een artikel zag ik goed verwoord waar dit gevoel vandaan komt. In GW2 heb je in elk startgebied al een heleboel Dynamic Events. Die doe je bijna automatisch samen met andere spelers zonder dat je een party moet vormen. In ESO heb je dat niet, daar doe je individueel een quest waarbij er toevallig ook nog andere spelers rondlopen. Zonder de NDA te schenden is het moeilijk om een detail voorbeeld te geven. Maar om toch een poging te doen: Ik had een raar gevoel toen ik door een grot/dungeon sloop en een bepaald object uit een kist jatte, terwijl nog 5 andere spelers dat ook aan het doen waren. Het gaf mij het gevoel een single player game te spelen in een omgeving waar nog vele andere spelers dezelfde single player game aan het spelen waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er al een Tweakers TESO guild trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RoseSolane schreef op maandag 10 februari 2014 @ 15:34:
[...] In ESO heb je dat niet, daar doe je individueel een quest waarbij er toevallig ook nog andere spelers rondlopen. [...]
Het zit wel in ESO, maar echt een stuk minder. In die maanden dat ik nu heb kunnen spelen ben ik het nog maar 3 keer tegengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
YouTube: The Elder Scrolls Online -- Beta Video and Review.

Kan mij persoonlijk erg goed vinden in deze review van afgelopen beta.
Review is netjes en eerlijk.

Plus de huidige NDA laat wel toe dat je kan praten over wat je in reviews ziet ;) ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Iusedto op 10-02-2014 15:49 ]

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
RoseSolane schreef op maandag 10 februari 2014 @ 15:34:
[...]

Ik heb nog steeds plezier in GW2 :)

Ik ben nu wat reviews van gaming sites aan het lezen over ESO (zij hadden recent een beta week) en ik zie daar tot nu toe vrij goede artikelen met interessante inzichten. Zo merkte er eentje op dat levelen in ESO heel anders gaat dan in vele andere MMO's en dat je XP veel meer in grote brokken krijgt. ESO heeft langere quests die je aan het eind een hoop XP geeft in tegenstelling tot de wat meer vloeiend verlopende opbouw van XP in bijvoorbeeld GW2.
Mja vond ik ook wel herkenbaar. Daarnaast lijkt XP ook alleen van ontdekken en quests te komen. Mobs gaven volgens mij heel weinig of zelfs helemaal geen XP. Ik had in ieder geval niet het idee dat vechten je character echt vooruit hielp. Dat vond ik wel enigszins jammer, want van vechten zou je character zich toch ook moeten ontwikkelen (beetje 'onralistisch' dat je van praten met 5 personen ineens beter kunt vechten met twee bijlen).

Zijdelings gerelateerd; met Blacksmithing had ik hetzelfde. Het maken van items leverde als snel geen crafting XP meer op, terwijl je door het lezen van een enkel boek meteen een level omhoog schiet. Tja... oefening baart kunst is dus niet echt het geval dan. Bij andere crafts leek het meer te kloppen

Maar goed, realisme in een computerspel is natuurlijk niet het belangrijkste :+
Ik had zelf na dit weekend niet het gevoel dat ik echt een MMO aan het spelen was samen met anderen. In een artikel zag ik goed verwoord waar dit gevoel vandaan komt. In GW2 heb je in elk startgebied al een heleboel Dynamic Events. Die doe je bijna automatisch samen met andere spelers zonder dat je een party moet vormen. In ESO heb je dat niet, daar doe je individueel een quest waarbij er toevallig ook nog andere spelers rondlopen. Zonder de NDA te schenden is het moeilijk om een detail voorbeeld te geven. Maar om toch een poging te doen: Ik had een raar gevoel toen ik door een grot/dungeon sloop en een bepaald object uit een kist jatte, terwijl nog 5 andere spelers dat ook aan het doen waren. Het gaf mij het gevoel een single player game te spelen in een omgeving waar nog vele andere spelers dezelfde single player game aan het spelen waren.
Tja andere spelers.... Werd al gauw een trollstorm als je met 2-3 anderen was; iedereen stormt op dezelfde mobs af en probeert nog een klap uit te delen. Mensen die mobs daarom naar zich toe trekken of uit de range van anderen stoten. Beetje jammer inderdaad.

Grote verschil met GW2 is dat alles tenminste behoorlijk meeschaalt. Dus of je met 5, 10 of 20 man aan komt zetten, er is altijd voldoende tegenstand. Dat is het mooie van dynamic events die meeschalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Morrar schreef op maandag 10 februari 2014 @ 15:50:
[...]

Mja vond ik ook wel herkenbaar. Daarnaast lijkt XP ook alleen van ontdekken en quests te komen. Mobs gaven volgens mij heel weinig of zelfs helemaal geen XP. Ik had in ieder geval niet het idee dat vechten je character echt vooruit hielp. Dat vond ik wel enigszins jammer, want van vechten zou je character zich toch ook moeten ontwikkelen (beetje 'onralistisch' dat je van praten met 5 personen ineens beter kunt vechten met twee bijlen).

Zijdelings gerelateerd; met Blacksmithing had ik hetzelfde. Het maken van items leverde als snel geen crafting XP meer op, terwijl je door het lezen van een enkel boek meteen een level omhoog schiet. Tja... oefening baart kunst is dus niet echt het geval dan. Bij andere crafts leek het meer te kloppen

Maar goed, realisme in een computerspel is natuurlijk niet het belangrijkste :+

[...]

Tja andere spelers.... Werd al gauw een trollstorm als je met 2-3 anderen was; iedereen stormt op dezelfde mobs af en probeert nog een klap uit te delen. Mensen die mobs daarom naar zich toe trekken of uit de range van anderen stoten. Beetje jammer inderdaad.

Grote verschil met GW2 is dat alles tenminste behoorlijk meeschaalt. Dus of je met 5, 10 of 20 man aan komt zetten, er is altijd voldoende tegenstand. Dat is het mooie van die schaalbare event.
Ik denk dat je lvled items moet maken om xp te krijgen, niet 100x een lvl 1 item maken zoals je in skyrim kon doen. Zelfde voor de critters etc, je krijgt xp voor zelfde of hoger lvl enemies, bepaalde rank lager dan de huidige van jou zelf zorgt niet voor extra xp, wellicht nog wel voor de lvling van je skills als je die gebruikt, dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoseSolane
SouLLeSSportal schreef op maandag 10 februari 2014 @ 15:57:
[...]

Ik denk dat je lvled items moet maken om xp te krijgen, niet 100x een lvl 1 item maken zoals je in skyrim kon doen. Zelfde voor de critters etc, je krijgt xp voor zelfde of hoger lvl enemies, bepaalde rank lager dan de huidige van jou zelf zorgt niet voor extra xp, wellicht nog wel voor de lvling van je skills als je die gebruikt, dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.
Leveling van skills in ESO is niet afhankelijk van welke je gebruikt, maar van welke je op je skill bar hebt staan. Als je dus 6 skills op je skill bar hebt staan, maar er maar één gebruikt level je ze toch alle 6. Dat vond ik in eerste instantie wat vreemd, maar het is wel logisch als je kijkt naar de manier waarop skill progression in ESO werkt.

Het is door dit mechanisme waarschijnlijk beter om de eerste 5 skill punten in een actieve skill te stoppen en de punten daarna in passive skills, maar dat terzijde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

RoseSolane schreef op maandag 10 februari 2014 @ 16:04:
[...]

Leveling van skills in ESO is niet afhankelijk van welke je gebruikt, maar van welke je op je skill bar hebt staan. Als je dus 6 skills op je skill bar hebt staan, maar er maar één gebruikt level je ze toch alle 6. Dat vond ik in eerste instantie wat vreemd, maar het is wel logisch als je kijkt naar de manier waarop skill progression in ESO werkt.

Het is door dit mechanisme waarschijnlijk beter om de eerste 5 skill punten in een actieve skill te stoppen en de punten daarna in passive skills, maar dat terzijde :)
ja dat klopt idd, Ik heb ook eerst 2 van de 3 class specifieke skills gelvld tot 4-5 en daarna de passives unlocked voorzover ik er aan toe kwam. Je kan ook beter een of 2 trees pakken in het begin dan alle drie, dan is het tegen de tijd dat het echt belangrijk begint te worden allemaal net niet meuk. Nu bewust wel gedaan omdat ik zoveel mogelijk van de mogelijkheden wilde zien en gebruiken.

maar wat betreft de moeilijkheidsgraad zal je om en nabij of hoger dan je eigen skill lvl moeten bevechten om nog xp te krijgen van enemies, mudcrabs farmen zit er dus niet in. :+ (hoogstens wolven voor skins.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SouLLeSSportal schreef op maandag 10 februari 2014 @ 15:57:
[...] Ik denk dat je lvled items moet maken om xp te krijgen, niet 100x een lvl 1 item maken zoals je in skyrim kon doen. Zelfde voor de critters etc, je krijgt xp voor zelfde of hoger lvl enemies, bepaalde rank lager dan de huidige van jou zelf zorgt niet voor extra xp, wellicht nog wel voor de lvling van je skills als je die gebruikt, dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.
Als ze meer dan 5 lvls lager zijn krijg je totaal geen xp meer. Meeste inspiration krijg je overigens van het deconstructen van items. Wat betreft inspiration krijgen voor crafting is het deconstruction, researching en dan pas craften van items. Hoe hoger level de item is hoe meer je krijgt. Veteran ranked items deconstructen terwijl je nog lvl 10 bent is by far de snelste manier om inspiration te krijgen.
Overigens krijg je ook éénmalig extra inspiration als je iets craft dat je nog niet eerder hebt gecraft.
SouLLeSSportal schreef op maandag 10 februari 2014 @ 16:15:
[...] mudcrabs farmen zit er dus niet in. :+ (hoogstens wolven voor skins.)
Die zijn ook leveled. Ben al eens een andere region ingelopen en doodgemaakt door mudcrabs die 10 levels hoger waren dan ik (~lvl 40) ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Caelorum op 10-02-2014 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Caelorum schreef op maandag 10 februari 2014 @ 16:22:
[...]

Als ze meer dan 5 lvls lager zijn krijg je totaal geen xp meer. Meeste inspiration krijg je overigens van het deconstructen van items. Wat betreft inspiration krijgen voor crafting is het deconstruction, researching en dan pas craften van items. Hoe hoger level de item is hoe meer je krijgt. Veteran ranked items deconstructen terwijl je nog lvl 10 bent is by far de snelste manier om inspiration te krijgen.
Overigens krijg je ook éénmalig extra inspiration als je iets craft dat je nog niet eerder hebt gecraft.

[...]

Die zijn ook leveled. Ben al eens een andere region ingelopen en doodgemaakt door mudcrabs die 10 levels hoger waren dan ik (~lvl 40) ;)
lol heb je serieus lvl 30 gehaald? wtf. het was meer omdat die zo zwak zijn en je in wow van die grinds had van lowlvl critters. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Volgens mij zit Caelorum in de echte beta :)

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
Caelorum schreef op maandag 10 februari 2014 @ 16:22:
[...]

[...]

Haha ja mudcrabs waren niet eens een makkelijke prooi :-P Maar ook mobs van zelfde level geven niet zoveel xp in verhouding tot quests, zoals ook aangegeven in de review hierboven.

Extracten gaf inderdaad wel aardig inspiration. Maar met items van mijn eigen level schoot ik net blacksmith nog steeds geen barst op eerlijk gezegd (iets van een dertigste van een level).Vond het overigens wel grappig gedaan dat je betere items kreeg door er meer basis materialen in te stoppen.

Ook is het mooi dat je alle crafts kunt oppakken en levelen zonder restricties. Idem voor je character; daar heb je ook veel vrijheid. Wat je doet (op je bars hebt) of aanhebt bepaalt waar je foed in wordt.

[ Voor 11% gewijzigd door Morrar op 10-02-2014 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Iusedto schreef op maandag 10 februari 2014 @ 14:59:
Wel jammer van die NDA want dit topic is helaas te weinig met echte info gevuld :)
Wat voor 'echte info' verwacht je dan? NDA heb ik al jaren maling aan, maar zou niet weten wat 'echte' informatie dan zou moeten zijn uit deze game. (lore-technisch heb ik totaal niet opgelet, dat was behoorlijk niet-boeiend).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonic
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14-09 23:58
Teso gaat dezelfde launch als Swtor krijgen, iedereen koopt het omdat die fan is van de Elder Scrolls en na 1 a 2 maanden is 70% van de mensen weg en na 1 jaar is het free to play.

Ik quote deze post wel eind 2014 begin 2015 nog eens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Morrar schreef op maandag 10 februari 2014 @ 16:39:
[...] Haha ja mudcrabs waren niet eens een makkelijke prooi :-P Maar ook mobs van zelfde level geven niet zoveel xp in verhouding tot quests, zoals ook aangegeven in de review hierboven. [...]
En toch is het zo dat je met farmen meer xp krijgt per uur dan met questen. Behoorlijk wat meer zelfs, alleen is het onhandig om niet te questen, omdat sommige items die je aan het eind van een quest krijgt stukken beter zijn dan die je krijgt van monsters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Cyclonic schreef op maandag 10 februari 2014 @ 17:27:
Teso gaat dezelfde launch als Swtor krijgen, iedereen koopt het omdat die fan is van de Elder Scrolls en na 1 a 2 maanden is 70% van de mensen weg en na 1 jaar is het free to play.

Ik quote deze post wel eind 2014 begin 2015 nog eens ;)
Verplicht ESO je ook meteen bij aankoop/launch 1 maand te subben? Dat geval volgens ze 1-op-1 SWTOR :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Caelorum schreef op maandag 10 februari 2014 @ 17:33:
[...]

En toch is het zo dat je met farmen meer xp krijgt per uur dan met questen. Behoorlijk wat meer zelfs, alleen is het onhandig om niet te questen, omdat sommige items die je aan het eind van een quest krijgt stukken beter zijn dan die je krijgt van monsters.
Farmen voor xp en xp voor hogere lvls, hoger lvl in te zetten om betere gear te scoren voor de quests :)
repeat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
SinergyX schreef op maandag 10 februari 2014 @ 17:17:
[...]
Wat voor 'echte info' verwacht je dan? NDA heb ik al jaren maling aan, maar zou niet weten wat 'echte' informatie dan zou moeten zijn uit deze game. (lore-technisch heb ik totaal niet opgelet, dat was behoorlijk niet-boeiend).
Class info, skill info en waarin die skills morphen om maar iets te noemen :)

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Iusedto schreef op maandag 10 februari 2014 @ 17:53:
http://elderscrollsonline.info

Daar staat afaik al bizar veel info over de skills.

En dat morphen, je bedoelt dat extra-skillpunt splitsen?

[ Voor 9% gewijzigd door SinergyX op 10-02-2014 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Iusedto schreef op maandag 10 februari 2014 @ 17:53:
[...]

nda, dus dat soort info mag je gewoon niet posten nog. Zal het wel niet storm lopen hier gelijk maar denk voornamelijk daarom.
SinergyX schreef op maandag 10 februari 2014 @ 17:56:
[...]

http://elderscrollsonline.info

Daar staat afaik al bizar veel info over de skills.

En dat morphen, je bedoelt dat extra-skillpunt splitsen?
morphen is idd als je die blauwe balk naast je skill vol hebt, die drie blokjes aanklikken waarna je die skill morphed/ evolueert in een betere versie of specifieker ergens op gericht. dus vaak sterker, duurt het langer, extra effects etc.

[ Voor 43% gewijzigd door SouLLeSSportal op 10-02-2014 18:03 ]

Pagina: 1 ... 11 ... 66 Laatste