Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-05 15:55
Inderdaad tof. Ik moet zeggen dat ik tot nu toe groepscontent altijd gePUGd heb en mijn main is zelfs helemaal op solo gebouwd. Ik moet maar eens met die "nieuwe" armoryfunctie aan de slag (nog helemaal niet gebruikt) en een alternatieve build maken voor groepswerk :)

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To easy
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 31-05 09:38
Jammer dat er geen crossplay is haha. Toch het idee dat de meeste op pc zitten. En snap dat crossplay niet eerlijk zou zijn.

Ik moet dan wel trials doen voor de beste tank set. Ergens wel een leuke uitdaging om dat ooit een keer te doen. En legendary krijgen bedoel je dan luck met drops? Of met blacksmitihing bijv heavy armor legendary maken??

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SnoeiKoei
Ik heb mijn zinnen gezet op Pitch Black dye, een reward voor wat achievements in Vateshran Hollows arena. Die had ik nog nooit gedaan, maar Maelstrom is een faceroll op normal dus gisteravond maar eens 'even' VH gedaan. Het goede nieuws is dat ik het gered heb. Het slechte nieuws is dat ik een groot deel van de avond aan het wipen ben geweest, hahaha. :D Uiteraard word je er steeds handiger in maar als je alles zelf wil uitvinden is het wel even een flink tandje pittiger dan Maelstrom. Wel erg tof. Komende tijd maar met regelmaat even terug om aan die achievements te werken. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To easy
SnoeiKoei schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 08:26:
Ik heb mijn zinnen gezet op Pitch Black dye, een reward voor wat achievements in Vateshran Hollows arena. Die had ik nog nooit gedaan, maar Maelstrom is een faceroll op normal dus gisteravond maar eens 'even' VH gedaan. Het goede nieuws is dat ik het gered heb. Het slechte nieuws is dat ik een groot deel van de avond aan het wipen ben geweest, hahaha. :D Uiteraard word je er steeds handiger in maar als je alles zelf wil uitvinden is het wel even een flink tandje pittiger dan Maelstrom. Wel erg tof. Komende tijd maar met regelmaat even terug om aan die achievements te werken. :9
Kan iedereen die dyes toepassen? Ik kreeg er eentje van een bepaald lvl, maar zie niet zo 123 waar je het kan toepassen. Ook je gear veranderen naar je favo looks snap ik nog niet helemaal?

Maelstrom is dat pvp in imperail city ofzo? Je moet daar tussen facties kiezen om mee te doen aan een grote veldslag? Nog niet geprobeerd. Ik vind dat je daar weinig duidelijkheid over krijgt inname!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MokonaNL
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 31-05 10:55
To easy schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 10:12:
[...]

Kan iedereen die dyes toepassen? Ik kreeg er eentje van een bepaald lvl, maar zie niet zo 123 waar je het kan toepassen. Ook je gear veranderen naar je favo looks snap ik nog niet helemaal?
Dye Guide. Outfit stations zijn ook de plek om de look van je gear aan te passen.
To easy schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 10:12:
Maelstrom is dat pvp in imperail city ofzo? Je moet daar tussen facties kiezen om mee te doen aan een grote veldslag? Nog niet geprobeerd. Ik vind dat je daar weinig duidelijkheid over krijgt inname!
Maelstrom Arena is een solo PVE Arena in Wrothgar. Dropt 3 sets en unieke 2-piece wapen sets. 9 Arena's in wave combat met een boss op het einde van elke arena.

FFXIV: Mokona Tilmitt (Phoenix), Diablo III: MokonaNL#2968

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To easy
MokonaNL schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 10:19:
[...]

Dye Guide. Outfit stations zijn ook de plek om de look van je gear aan te passen.

[...]

Maelstrom Arena is een solo PVE Arena in Wrothgar. Dropt 3 sets en unieke 2-piece wapen sets. 9 Arena's in wave combat met een boss op het einde van elke arena.
Aah super daar eens kijken voor die dyes.

Dat klinkt wel leuk. Is dat een beetje te doen? Maar eens proberen en zien hoe ver we komen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnoeiKoei
Maelstrom Arena is goed te doen op normal. Als je de repeatable quest binnen accepteert kun je stoppen en verder gaan wanneer je wilt, ideaal. Veteran is wel echt pittig, daar moet je de spawn locaties van mobs al zo'n beetje uit je hoofd weten om het te redden. Mij zijn de laatste 2 gevechten nog niet gelukt op Vet mode.
Vateshran Hollows is de andere solo PVE arena, in The Reach. Die is wel wat lastiger. Met name de laatste boss vond ik lastig. Daar moet je op een paar momenten een add doodmaken binnen 10 sec. omdat je anders gegarandeerd doodgaat en dat red je niet als je onder de 10K dps zit. En op 3 andere momenten moet je een andere add zo snel mogelijk doodmaken om te voorkomen dat de boss te ver healt. Mijn magsorc is niet op top DPS gespecd maar op survivability om zoveel mogelijk content alleen te kunnen doen, met veel resistance/hp/shields. Leuk voor world bosses enzo maar wel lastig als je een keer in een DPS race komt. Ik moet er nog niet aan denken VH op veteran mode te proberen maar voor die achievements hoeft dat gelukkig niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dementii
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 29-05 09:50
Zo, ook de stap gezet. Ik kwam er bij het maken van een account achter dat ik ooit nog eens de beta had meegedaan. Toen een lv11 sorcerer gespeeld.
Nu weer een verse start. Ik ben benieuwd.

Is het belangrijk om alle sidequests te doen? Of is de main story genoeg?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AdmiraalTimbo
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 23-05 06:06
Dementii schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 11:59:
Zo, ook de stap gezet. Ik kwam er bij het maken van een account achter dat ik ooit nog eens de beta had meegedaan. Toen een lv11 sorcerer gespeeld.
Nu weer een verse start. Ik ben benieuwd.

Is het belangrijk om alle sidequests te doen? Of is de main story genoeg?
Ligt er maar net aan wat je doel is natuurlijk. Echt niks moet in deze game, je hebt zo lekker veel vrijheid!

In the end we only regret the chances we didn't take

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiraalTimbo
Misschien een beetje kortdag, maar morgen middag mensen interesse in een dungeon?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goozer
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Dat klinkt als een puik idee. Ik ben waarschijnlijk beschikbaar tussen 13.30 en 16.30 uur.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AdmiraalTimbo
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HzyZc28nyIxuTqOo6laYFKFYBDw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/tt2m9Al2ElrOOanWpxl7MD3x.png?f=fotoalbum_large

Vetran Sunspire Trail gedaan met Rando's altijd een uitdaging. Het koste maar liefst 1 uur en 30 minuten maar dan heb je ook wat (of niet want ik heb nog steeds niet wat ik zocht haha)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To easy
AdmiraalTimbo schreef op zondag 6 februari 2022 @ 23:02:
[Afbeelding]

Vetran Sunspire Trail gedaan met Rando's altijd een uitdaging. Het koste maar liefst 1 uur en 30 minuten maar dan heb je ook wat (of niet want ik heb nog steeds niet wat ik zocht haha)
Gaaf hoor. Niet normaal veel mana en ook hp heb jij. Welke cp waren de meeste in de groep?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiraalTimbo
To easy schreef op maandag 7 februari 2022 @ 08:18:
[...]

Gaaf hoor. Niet normaal veel mana en ook hp heb jij. Welke cp waren de meeste in de groep?
Ik was op een paar na een van de wat lagere in de groep. Maar op zich maakt dat niet veel uit.
De HP en mana komen door buff food.
Ik zal wel een keer stats delen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To easy
AdmiraalTimbo schreef op maandag 7 februari 2022 @ 08:32:
[...]

Ik was op een paar na een van de wat lagere in de groep. Maar op zich maakt dat niet veel uit.
De HP en mana komen door buff food.
Ik zal wel een keer stats delen
Oja die food buffs zijn idd erg handig. Kan je een trial ook net zo vaak doen als je wil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
Na mijn eerste (lichtelijk problematische maar uiteindelijk geslaagde) Vateshran Hollows run was de tweede op vrijdagavond en zaterdagochtend een stuk makkelijker. Uiteindelijk alle door mij gewenste achievements gehaald en Void Pitch black dye is in the pocket. :9
Nu maar weer eens verder oefenen op Maelstrom veteran, ik wil toch die perfected wall of elements wel een keer hebben. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To easy
Dropen trails op normaal altijd blue gear en soms epic? Of moet je veteran doen voor epic gear?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnoeiKoei
To easy schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 09:58:
Dropen trails op normaal altijd blue gear en soms epic? Of moet je veteran doen voor epic gear?
Het antwoord daarop weet ik niet maar je kunt gear upgraden tot aan legendary als je de juiste crafting skill hebt gemaxt (en de benodigde materialen hebt gespaard).
Volgens mij dropt de Veteran versie pieces met een extra stat ("Perfected" [gear naam]).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AdmiraalTimbo
To easy schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 09:58:
Nogmaals zoals snoeikoei al aangeeft en ik ook al heb gedaan. In wat voor rarities iets dropt is gewoon compleet niet relevant. Die 5 piece bonus is the same. Ja je hebt de perfected version met een extra bonus.
Ik zou eerst eens trails gaan leren en doen voordat je je druk maakt. Echt 80 procent van de mensen heeft niet eens perfected gear.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To easy
Oke oke duidelijk. Ja met dat upgraden is duidelijk. Vroeg mij dat gewoon even af. Omdat je met vet dungeons alleen epic drops krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenvandeKaart
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 26-05 11:09
Ik ben van plan om vanavond eens te starten met The Elder Scrolls Online via Xbox gamepass, ik las dat het Morrowind chapter nu inclusief de base game is?

Kan iemand mij vertellen wat de meerwaarde is van een ESO Plus abbo? Je hebt dan de DLC's maar de chapters moet je alsnog los kopen zoals ik het had begrepen. Kan je dan wel alle DLC's spelen zonder dat je de chapters hebt?

Ik ben iig benieuwd :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AdmiraalTimbo
BenvandeKaart schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 13:24:
Ik ben van plan om vanavond eens te starten met The Elder Scrolls Online via Xbox gamepass, ik las dat het Morrowind chapter nu inclusief de base game is?

Kan iemand mij vertellen wat de meerwaarde is van een ESO Plus abbo? Je hebt dan de DLC's maar de chapters moet je alsnog los kopen zoals ik het had begrepen. Kan je dan wel alle DLC's spelen zonder dat je de chapters hebt?

Hallo en welkom,

Om kort je vraag te beantwoorden nee chapters zijn los van DLC. De meerwaarde van DLC is dat je mee dungeons hebt en soms kleine extra gebieden. Meer story’s meer quests eigenlijk gewoon heel veel.
Bij je ESO plus krijg je crowns. Ik heb die gebruikt voor het kopen van de DLC’s. Maar ik moet bekennen dat alleen de crafting bag het al waard is imo.

Mocht je vragen hebben let me know.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnoeiKoei
BenvandeKaart schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 13:24:

ESO plus biedt meer dan de DLC's, zo heb je een crafting material bag met oneindige storage, meer bank space, periodiek krijg je er crowns bij (waar je vanity items enzo mee kan kopen). Wat je bij Xbox gamepass precies krijgt is me niet duidelijk... ESO werkt op bv PC met een base game (geen uitbreidingen op Morrowind na) en een standaardeditie (alle chapters tot nu toe, voor toekomstige chapters betaal je bij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenvandeKaart
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 26-05 11:09
Top bedankt voor jullie antwoorden, hier kan ik wat mee :)

We gaan het vanavond eens ervaren. Mocht het me bevallen kan ik altijd nog ESO nemen en eventueel chapters bij kopen maar ik denk dat ik voor nu wel eventjes vooruit kan met de Base game + Morrowind :)

Loopt er nog wel wat volk rond daar of is iedereen al richting de nieuwere chapters?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnoeiKoei
BenvandeKaart schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 14:17:
Top bedankt voor jullie antwoorden, hier kan ik wat mee :)

We gaan het vanavond eens ervaren. Mocht het me bevallen kan ik altijd nog ESO nemen en eventueel chapters bij kopen maar ik denk dat ik voor nu wel eventjes vooruit kan met de Base game + Morrowind :)

Loopt er nog wel wat volk rond daar of is iedereen al richting de nieuwere chapters?
Ik speel niet op de Xbox servers (geen crossplay) maar op PC lopen er in de meeste zones altijd wel voldoende mensen rond voor de weinige group content (world bosses, public dungeons). In grotere steden is het altijd wel druk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rupus
  • Registratie: April 2019
  • Niet online
Wordt dit nog gespeeld door iemand op PC?
Is de Tweakers guild nog actief?

Ik ben vorige week voor de aller eerste keer begonnen, gekocht in de sale, puur om te kijken of ik het wat vind.
Moet zeggen dat het me niet tegenvalt, en er veel plezier aan beleef.
Heb alleen niet echt een idee wat ik precies moet doen. De quests zijn leuk, en weet ik ook wel te vinden, maar of ik effectief speel? geen idee.
Ben ook niet echt een minmax speler, ik hou het graag casual.

Zijn er mensen die nog regelmatig spelen en gezelschap appreciëren?

[ Voor 4% gewijzigd door Rupus op 01-09-2022 20:49 ]

• KevinSetz
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 30-05 12:55
Sinds eergister ben ik begonnen met ESO, Nu ben ik level 15 Dragonknight en ben ik al vele quests / side quests verder.

Vermaak me prima in het spel en alle mobs gaan vrij snel dood. Wat ik mij beetje afvroeg hoe kom ik aan betere gear? en wat zijn leuke dingen om co-op te doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnoeiKoei
KevinSetz schreef op woensdag 14 september 2022 @ 14:39:
Sinds eergister ben ik begonnen met ESO, Nu ben ik level 15 Dragonknight en ben ik al vele quests / side quests verder.

Vermaak me prima in het spel en alle mobs gaan vrij snel dood. Wat ik mij beetje afvroeg hoe kom ik aan betere gear? en wat zijn leuke dingen om co-op te doen?
Betere gear krijg je van quests, world- en dungeon bosses, delves etc. Of je gaat zelf craften!
Vanaf level 10 kun je dungeons doen, dat is leuke co-op content. Levelen gaat daarmee ook best heel hard overigens en het levert leuke gear op.

• Downloads
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15-05-2023
Ik wil ook graag met twee vrienden aan deze game beginnen op de PS5! Ziet er tof uit. Toch een klein vraagje voor de mensen die dit spel al
hebben: Kunnen wij met de base game (20€) uit de voeten of mis je dan essentiële dingen (classes /maps, etc.). Wij zijn casual gamers dus ik vermoed dat de base game voldoende is, maar ik kon geen eenduidig antwoord vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moonsugar
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 31-05 09:53

Moonsugar

Communitymanager
Topicstarter
Base game lijkt me voor jullie beschrijving meer dan voldoende om lekker te starten! :)

Has wares if you have coin 💰

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rupus
  • Registratie: April 2019
  • Niet online
Deze game voelt zo huge dat je met alleen de base game al wel enkele maanden zoet bent zonder een gevoel dat je iets mist, naar mijn mening. Quests zijn echt wel goed, sommige spannend, sommige beetje absurd soms, maar wel grappig.

Wat ik heel fijn vind is dat alle quests ook alle tekst gesproken is. Ik weet niet of dat in andere mmo's ook zo is tegenwoordig, ik ben alleen oude mmo's gewend (everquest 2, dark age of camelot, lord of the rings online) maar dat alles gesproken is zorgt bij mij wel voor veel immersion.

• GluonC
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 30-05 18:45
Ben sinds een paar dagen weer aan de slag met ESO en zit er weer helemaal in. Ik merkte dat ik nog veel experience scroll's heb. Wanneer kan ik die het beste inzetten om zoveel mogelijk XP eruit te halen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scighera
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:41

Scighera

swim-bike-run

GluonC schreef op donderdag 17 november 2022 @ 02:47:
Ben sinds een paar dagen weer aan de slag met ESO en zit er weer helemaal in. Ik merkte dat ik nog veel experience scroll's heb. Wanneer kan ik die het beste inzetten om zoveel mogelijk XP eruit te halen?
Gewoon gebruiken, je krijgt ze te pas en en te onpas. RND is sowieso een goede optie

www.triathlete.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23:03

Oxigeon

En zo is dat!

Ik heb deze game een 2 jaar geleden op de ps4 (inmiddels ps5 in bezit) aangeschaft. Nu was ik wat door mijn bibliotheek aan het scrollen en kwam ik hem weer tegen. Wordt deze game nog een beetje gespeeld of is deze zo goed als overleden? Ik merk namelijk dat dit topic zo goed als dood is.

Is er al een systeem dat pc/ps5/xbox samen kan spelen? Of is het nog steeds ps/xbox samen en de pc apart.?

Verder zag ik dat de laatste uitbreiding "high isles" nu 19 kost voor de collectors edition. Wat zeggen jullie daar van? Meteen aankopen of beter eerst eventjes spelen en kijken of het wat is. Eso zelf heb ik nog vrijwel niet aangeraakt toendertijd.

Verder vind ik nog niet echt veeel verschillen tussen de pc en ps versie. Zijn die er nog? Of is pc overduidelijk de betere variant

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiraalTimbo
Oxigeon schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 08:48:
Ik heb deze game een 2 jaar geleden op de ps4 (inmiddels ps5 in bezit) aangeschaft. Nu was ik wat door mijn bibliotheek aan het scrollen en kwam ik hem weer tegen. Wordt deze game nog een beetje gespeeld of is deze zo goed als overleden? Ik merk namelijk dat dit topic zo goed als dood is.

Is er al een systeem dat pc/ps5/xbox samen kan spelen? Of is het nog steeds ps/xbox samen en de pc apart.?

Verder zag ik dat de laatste uitbreiding "high isles" nu 19 kost voor de collectors edition. Wat zeggen jullie daar van? Meteen aankopen of beter eerst eventjes spelen en kijken of het wat is. Eso zelf heb ik nog vrijwel niet aangeraakt toendertijd.

Verder vind ik nog niet echt veeel verschillen tussen de pc en ps versie. Zijn die er nog? Of is pc overduidelijk de betere variant
Pc/xbox spelen samen PS is apart, de game is verre van dood maar kost net zoals alle mmo’s een time commitment en dat is vaak een probleem in drukke levens.

Het verschil tussen PC en PS versie. Tja een MMO is toch altijd beter speelbaar op een PC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

AdmiraalTimbo schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 09:15:
[...]

Pc/xbox spelen samen PS is apart, de game is verre van dood maar kost net zoals alle mmo’s een time commitment en dat is vaak een probleem in drukke levens.

Het verschil tussen PC en PS versie. Tja een MMO is toch altijd beter speelbaar op een PC?
Ja die tijd heb ik niet. Maar ik speel liever een game waar wat volk rond loopt en wat ik af en toe kan wisselen met bv een cod of fifa. Dus wel het proberen waard. Denk dat ik dan maar een nieuw character aanmaak zodat ik even compleet overnieuw kan beginnen.

Het klopt dat een mmo beter te spelen is op een pc dan console. Maar zit zelf liever vanaf de bank te spelen. Ook bij gebrek aan een goede game pc.

Maar sjeezus. Wat een geplaar om te kijken wat je juist al hebt aangeschaft en wat niet. Heb dus de standaard versie in mijn bezit. Maar welke chapters/dlc weet ik echt niet en is online niet terug te vinden. Dit zou ik dus vanavond pas kunnen zien als de Kids in bed liggen.

En als ik high isles zou kopen. Krijg ik dan voorgaande chapters erbij? Gok eigenlijk van niet. Vind het allemaal wat vaag omschreven op de website.

Zag net wel dat de collectors edition niet veel meer bied dan wat emotes en wat outfits. Ik dacht eigenlijk dat je er misschien wat dlc mee verdiende maar dat is dus niet.

Edit: inmiddels de high isle collectors edition aangeschaft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeridev
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-05 09:01
Na honderden uren in andere Elder Scrolls-spellen te hebben gestopt, heb ik deze ook eens opgepikt. Nog geen onverdeeld succes, helaas.

Allereerst voelt het raar om samen met andere spelers, een-voor-een dezelfde quests op te pakken. Een eindbaas die je net hebt verslagen, verschijnt 30 seconden later weer voor een andere speler. Ik kan daar lastig aan wennen.

Combat heeft ook weinig impact. In Skyrim moet je met pijl en boog echt moeite doen je doel te raken, in ESO is het vooral button mashing. Bovendien blijven pijlen niet zichtbaar in het lijf van je tegenstander, laat staan dat er iets van 'schade' te zien is. Sluipen heeft ook weinig nut, aangezien er ineens een andere speler in beeld kan verschijnen die uit het niets een bombastische vuurwerkshow opvoert voor je vijand. Weg immersie.

Om nog maar te zwijgen over de onoverzichtelijkheid van de gevechten en de schreeuwerige menu's met onnodig extreem kleurgebruik en bold en CAPS. Misschien dat ik als 30'er niet tot de primaire doelgroep behoor, maar ik kan me lastig inbeelden dat er iemand is die deze interface niet rommelig vindt.

Voor ervaren spelers is deze conclusie nogal wiedes, maar ik merk nu ook dat het echt een totaal andere ervaring is dan andere Elder Scrolls games. Tof om bekende omgevingen te zien, maar ik zou ze eigenlijk nog het liefst offline verkennen. 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiraalTimbo
Joeridev schreef op maandag 2 januari 2023 @ 16:35:
Na honderden uren in andere Elder Scrolls-spellen te hebben gestopt, heb ik deze ook eens opgepikt. Nog geen onverdeeld succes, helaas.

Allereerst voelt het raar om samen met andere spelers, een-voor-een dezelfde quests op te pakken. Een eindbaas die je net hebt verslagen, verschijnt 30 seconden later weer voor een andere speler. Ik kan daar lastig aan wennen.

Combat heeft ook weinig impact. In Skyrim moet je met pijl en boog echt moeite doen je doel te raken, in ESO is het vooral button mashing. Bovendien blijven pijlen niet zichtbaar in het lijf van je tegenstander, laat staan dat er iets van 'schade' te zien is. Sluipen heeft ook weinig nut, aangezien er ineens een andere speler in beeld kan verschijnen die uit het niets een bombastische vuurwerkshow opvoert voor je vijand. Weg immersie.

Om nog maar te zwijgen over de onoverzichtelijkheid van de gevechten en de schreeuwerige menu's met onnodig extreem kleurgebruik en bold en CAPS. Misschien dat ik als 30'er niet tot de primaire doelgroep behoor, maar ik kan me lastig inbeelden dat er iemand is die deze interface niet rommelig vindt.

Voor ervaren spelers is deze conclusie nogal wiedes, maar ik merk nu ook dat het echt een totaal andere ervaring is dan andere Elder Scrolls games. Tof om bekende omgevingen te zien, maar ik zou ze eigenlijk nog het liefst offline verkennen. 😅
Interface inclusief tekst kleur etc kan je aanpassen. Ja het is en blijft een MMO, wat niet te vergelijken is met een offline elderscrolls game. Het gave is juist om
Samen met je vrienden of guild mates toffe moeilijke dingen te doen. Daarnaast bevat deze game natuurlijk vanwege zijn omvang 100000 meer lore dan een single Elderscrolls game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Inmiddels al weer 2 korte dagen aan het spelen en level 8. Gisteren wat hulp gehad van een guildie waarmee ik mijn eerste Delve (fakkel icoon) heb gecomplete. Leuk om te doen. De guildie wandeld er met vrij veel gemak doorheen waar ik dan ook weer wat xp voor krijg. Niet dat hij alles moet doen maar gaat lekker. In stro mkai al veel gecleard. Denk dat ik maar zone voor zone ga clearen. Al zag ik dat bijvoorbeeld Gnelumbra een vele malen grotere zone is dan stro mkai. Dus of ik het daar vol hou is een tweede.

Verder denk ik ook dat ik eerst de main story moet beginnen voor ik zones ga clearen. Heb de hooded guy in daggerfall inmiddels ontmoet

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Moonsugar

Moonsugar

Communitymanager
Topicstarter
Oxigeon schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 08:52:
Inmiddels al weer 2 korte dagen aan het spelen en level 8. Gisteren wat hulp gehad van een guildie waarmee ik mijn eerste Delve (fakkel icoon) heb gecomplete. Leuk om te doen. De guildie wandeld er met vrij veel gemak doorheen waar ik dan ook weer wat xp voor krijg. Niet dat hij alles moet doen maar gaat lekker. In stro mkai al veel gecleard. Denk dat ik maar zone voor zone ga clearen. Al zag ik dat bijvoorbeeld Gnelumbra een vele malen grotere zone is dan stro mkai. Dus of ik het daar vol hou is een tweede.

Verder denk ik ook dat ik eerst de main story moet beginnen voor ik zones ga clearen. Heb de hooded guy in daggerfall inmiddels ontmoet
Ik heb hem al eens vaker gepost maar deel hem nog eventjes! Dit is de flowchart van volgorde van zones per alliance zodat de verhalen niet door elkaar gaan lopen. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4XXLFcxjGUCFE7CTFH4IbMPB60g=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Dv6hQtTf5lsKamjhfYccYabQ.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Moonsugar schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 09:23:
[...]

Ik heb hem al eens vaker gepost maar deel hem nog eventjes! Dit is de flowchart van volgorde van zones per alliance zodat de verhalen niet door elkaar gaan lopen. :)

[Afbeelding]
Thanks. Dan ben ik op de goede weg. Even stro clearen en dan verder nabij Glenumbra.

Hoe zit het in elkaar met de enemys. Stel ik loop een ander gebied in. Krijg ik dan hogere levels enemys tegen me aan?

[ Voor 9% gewijzigd door Oxigeon op 04-01-2023 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiraalTimbo
Oxigeon schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 11:47:
[...]

Thanks. Dan ben ik op de goede weg. Even stro clearen en dan verder nabij Glenumbra.

Hoe zit het in elkaar met de enemys. Stel ik loop een ander gebied in. Krijg ik dan hogere levels enemys tegen me aan?
Nope, levels van enemy’s gaan samen met je eigen level.

[ Voor 4% gewijzigd door AdmiraalTimbo op 04-01-2023 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gondor
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:56
Het is toch andersom? Level van de enemy blijft hetzelfde maar jij krijgt buffs o.b.v. je missende stukje t.o.v. lvl50 160championpoints.
Dat is wat ik weet.
En een worldboss in een DLC zone is toch net even moeilijker dan eentje in de basegame zone.

"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding"-Albert Einstein-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moonsugar

Moonsugar

Communitymanager
Topicstarter
Je kan je als nieuwe speler na de tutorial zo ongeveer overal begeven, daar zitten geen restricties op. Jouw level en/of Champion Points (ga je pas verdienen na level 50) worden aangevuld naar het niveau van de zone waarin je je bevindt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Thanks. Weer wat geleerd. Dan kan ik zo goed als overal verder zonder me zorgen te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:57
25 januari komt ESO op de Xbox Showcase/direct daar achter aan. Ik hoop dat spell crafting eindelijk zijn entree maakt. Vond het echt jammer dat het geschrapt was in alpha/beta zeker als je ziet hoe ver ze waren.

En ik hoop op een veteran overland diffeculty.

[ Voor 10% gewijzigd door loki504 op 12-01-2023 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenackwurst
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 29-05 20:39

Kenackwurst

LiquorSnurf

Is de Tweakers guild nog levend? :*)
En wie kan ik daarvoor ingame een berichtje geven?

Kwaed weer...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Moonsugar

Moonsugar

Communitymanager
Topicstarter
Omdat we maar 3 a 4 leden hadden en ik constant uit het menu moest switchen naar een andere guild om dingen te verkopen heb ik hem voor nu opgeheven bij gebrek aan animo. De naam is nog wel vrij dus er mag altijd iemand weer een nieuwe poging doen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moonsugar

Moonsugar

Communitymanager
Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Ja ik heb hem bekeken en ik vond hem matig....
Een class? Ik had op iets gehoopt waar iedereen wat aan had. Zoals spellcrafting of heroic overland. Grote kans dat ik deze is koop in de aanbieding. Genoeg andere games die ik nog wil spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1456976

Is de mini-game Tales of Tribute een beetje te vergelijken met Elder Scrolls Legends?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111246

Elder scrolls online gratis deze week via epic Games: https://store.epicgames.com/en-US/p/the-elder-scrolls-online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:37

botoo

💀 too old to die young

Moonsugar schreef op maandag 23 januari 2023 @ 09:49:
switchen naar een andere guild om dingen te verkopen
Imho best een bezopen systeem in ESO, dwingt je om dingen te doen die niets bijdragen tot plezier in de game.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wowhead
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 18-04-2024
Vanavond maar weer installeren, vond TESO de leukste MMO die ik gespeeld hebt, de verhalen etc zijn voor mij vele malen interessanter dan WOW, SWTOR etc, de wereld voelt magisch aan.

Laatste keer at ik gespeeld hebt was rond de launce sindsdien geen gamer pc gehad die het spel trok.
Exciting!

Zijn er NL guilds die gebruik maken van discord? heb zin om gezellig te kletsen/hangen en virtuele vrienden te maken.

[ Voor 16% gewijzigd door Wowhead op 25-07-2023 10:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moonsugar

Moonsugar

Communitymanager
Topicstarter
Een leuke NL guild die ik tegenkwam heet ''Het Lotgenootschap''. Zit er zelf niet meer in omdat ik internationaal uiteindelijk leuker vond maar die zou ik aanraden als je daar naar op zoek bent!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wowhead
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 18-04-2024
Dankjewel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fitznl
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21-03 15:46
Voor zij die overwegen misschien de nieuwe uitbreiding te kopen en weer te gaan spelen. Op steam nu met 35% korting. Ligt het aan mij of is dit best een vlot gegeven korting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moonsugar

Moonsugar

Communitymanager
Topicstarter
Oh wow dat is inderdaad best wel gauw. Hij is nog helemaal niet zo lang uit inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomas1750
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 17-05 20:13
Op de Ps5 ook maar 6 euro.. kom van fps shooters is het aan te raden?

AMD Ryzen 7 3700X Boxed | ASRock B450M Pro4 | Gigabyte GeForce RTX 2070 Super Windforce OC 3X 8G | be quiet! Pure Base 500 Window Zwart | MSI Optix G27CQ4 Zwart | Crucial Ballistix BL2K8G32C16U4B | Corsair TX550M V2 | Crucial P1 1TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NukaWorldNL
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 30-05 22:16
thomas1750 schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 12:05:
Op de Ps5 ook maar 6 euro.. kom van fps shooters is het aan te raden?
Ja dat de standaardversie die nu zo goedkoop is. Speel je echt alleen maar shooters? Anders ben ik bang dat dit niks is voor je. Zeker als je helemaal niks met The Elder Scrolls hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomas1750
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 17-05 20:13
NukaWorldNL schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 18:29:
[...]

Ja dat de standaardversie die nu zo goedkoop is. Speel je echt alleen maar shooters? Anders ben ik bang dat dit niks is voor je. Zeker als je helemaal niks met The Elder Scrolls hebt.
Ik ben t voor 6 euro begonnen snap er geen zak van maar heb me al 3 uurtjes vermaakt!

AMD Ryzen 7 3700X Boxed | ASRock B450M Pro4 | Gigabyte GeForce RTX 2070 Super Windforce OC 3X 8G | be quiet! Pure Base 500 Window Zwart | MSI Optix G27CQ4 Zwart | Crucial Ballistix BL2K8G32C16U4B | Corsair TX550M V2 | Crucial P1 1TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frez
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 23:15
Wie speelt er nog?
Zit helemaal erin! Wat een gigantische game is t ook. Ben begonnen aan de High Isle DLC en om niet overweldigd te worden heb ik besloten dit gebied gewoon helemaal af te vinken voordat ik door ga.

C9 55 - Playstation 5 - Sonos Arc + Surrounds - Steam Deck - i7 13700K 3080 PC - Huawei Mateview GT 34 Ultrawide

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Moonsugar

Moonsugar

Communitymanager
Topicstarter
Ik speel nog altijd fanatiek :D moet mijn naam wel eer aandoen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frez
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 23:15
Moonsugar schreef op maandag 18 september 2023 @ 09:05:
Ik speel nog altijd fanatiek :D moet mijn naam wel eer aandoen!
Heb vaker wel/niet gespeeld. Maar nu klikt de game pas echt helemaal. Met name nu ik doorheb dat de structuur van een zoneguide aanhouden goed werkt voor mij ipv alle sidequests continue aannemen.
Ben echt verbluft door hoe vet de wereld is vormgegeven en hoe goed de graphics zijn voor een MMO.
Ben nu lvl 38. Ben benieuwd naar de PvP en de pittigere PvE content.

Heb je een guild die je kunt aanraden?

C9 55 - Playstation 5 - Sonos Arc + Surrounds - Steam Deck - i7 13700K 3080 PC - Huawei Mateview GT 34 Ultrawide

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moonsugar

Moonsugar

Communitymanager
Topicstarter
Ik zit zelf bij een van de Rose guilds (ze hebben er meerdere maar opereren als 1). Midnight Rose is de mijne maar je hebt ook Summer Rose, Winter Rose etc. Doen hele leuke wekelijkse dingen via hun Discord zoals Wednesday Skyshard runs en Sunday Naked Fishing hahaha. Ook serieuze dingen, maar ik vermaak me er erg goed.

Discord linkje voor wie benieuwd is: https://discord.gg/roseguilds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen3950
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 30-05 17:56
Na bijna 2 jaar nog eens ingelogd, dat was even wennen 8)7
Ben level 50 en ergens in de 400 CP, maar zat qua main quest nog op cadwell's silver. Nu rustig bezig deze af te werken. Hoe crafting etc werkt weet ik niet eens meer goed :+

Nog mensen hier die er nog/terug in zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Hier ook een herintreder en ja, dat was na 4+ jaar nogal wennen. Ik heb gewoon een nieuwe toon gemaakt en ben ook de intro weer gaan doen, gaat weer een stuk soepeler na een paar dagen.

Wel uitermate storend dat de addons niet meer werken, alles out of date en Minion fixed daar niets van. Ik heb alle addons verwijderd en buiten Minion om een paar geinstalleerd maar om te zeggen dat het lekker werkt, bepaald niet. Mini map doet het weer maar ik krijg de skyshards addon niet werkend, ondanks de nieuwste versies steed weer out of date.

Tot donderdag a.s. (iirc) is het free trail en vooral die grote bankspace is dan wel weer heel aantrekkelijk, mms toch weer een maandje sub nemen :+

Of ik blijf is afhankelijk van de activiteit van de sub 50 pvp.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen3950
Out of date is op zich niet erg (dat is gewoon het versienummertje dat niet overeen komt). Bij mij werkte alles nog qua mods. Zolang je geen rode errors ziet in het modscherm zou het OK moeten zijn.

Ik gebruikte vroeger ook minion maar ben nu overgestapt op vortex (van nexusmods). Je hebt daar een esoUI plugin voor waardoor je alles van esoui.com ook via vortex kan beheren, samen met eventuele graphics mods. Was wel even een dingetje om alles te selecteren en daarna mijn originele mods map terug eroverheen te pasten zodat al mijn instellingen bewaard bleven. Maar op zich prima gelukt.

Ik heb na een paar dagen ook weer ESO+ genomen, vooral die craft bag doet het hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Laatste nieuwe versies van de addons en libraries

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6WuQjtFCO_n7A3b5J1gaJFw1KTg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/jgWkJqUnTYhpUSbT2CESm7ay.png?f=user_large

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen3950
Die out of dates heb ik ook staan, maar het rode (en niet werken) bij jou komt door de missende dependencies. Die lost minion inderdaad niet zelf op (kan je wel handmatig installeren), maar vortex doet dat wel! (Ook via de esoui.com plugin)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Ik zal dat Vortex eens nader bestuderen (y)

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Ik ben niet zo goed en ook maar beperkt geinteresseerd in de specifieke opdracht binnen een Battleground, mijn insteek is dat als ik iedereen afmaak dat mijn groep kan winnen.
Die taktiek werkt zo nu en dan :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dfcS3ev44rd87-EGFYZUwCicabM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/nLyRH9h0aPFt2mAIyIXxveNr.png?f=fotoalbum_large

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-05 21:53
Hoe groot is de volledige installatie van TESO tegenwoordig?

Zit hier met een Belgische ISP die ondanks de 'ongelimiteerde data' downloads binnen bepaalde tijdsslots als extensief aanduidt en je snelheid vervolgens beperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21:08
@Hurtebise Volgens Steam is de download 112,8 GB. Als je weet welke snelheid nog binnen de marge valt, gewoon de snelheid limiteren. Middeleeuwse praktijken wel, heb met je te doen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1456976

1: Is de spring/jump animatie na 10 jaar nog steeds hetzelfde?
2: Is de floaty combat na alle updates grondig geupgrade of valt het tegen?

Als ik spellen als Witcher 3, Elden Ring, Horizon (noem ze maar op) speel op de PS5, dan 'voel' ik dat de chars elkaar raken. In ESO heb ik dat gevoel nooit gehad. Er was nooit echte feedback vanuit de game. Ook het springen stond me enorm tegen in ESO. Animaties die 2/3 seconden duren, het zag er altijd uit als een enorme bug. Heb het al tijden niet meer gespeeld, maar aangezien ze de game continu blijven updaten vind ik het misschien wel weer de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cambionn
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
Anoniem: 1456976 schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 10:39:
1: Is de spring/jump animatie na 10 jaar nog steeds hetzelfde?
2: Is de floaty combat na alle updates grondig geupgrade of valt het tegen?

Als ik spellen als Witcher 3, Elden Ring, Horizon (noem ze maar op) speel op de PS5, dan 'voel' ik dat de chars elkaar raken. In ESO heb ik dat gevoel nooit gehad. Er was nooit echte feedback vanuit de game. Ook het springen stond me enorm tegen in ESO. Animaties die 2/3 seconden duren, het zag er altijd uit als een enorme bug. Heb het al tijden niet meer gespeeld, maar aangezien ze de game continu blijven updaten vind ik het misschien wel weer de moeite waard.
Ik heb geen verschil gemerkt in de dingen die je noemt in nu vs 9 jaar terug toen ik begon. Maar ik heb er ook nooit problemen in gehad (op af en toe een bug dat je in springmodus blijft op de grond na, maar dat is ook echt een bug). Het is een MMORPG, en het voelt als een MMORPG. De spellen die jij hier noemt zijn geen MMORPGs. Dat gaat altijd anders voelen.

Moet wel zeggen, dat ik ESO 1 keer met een controller heb geprobeerd en dat echt een ramp vond. Ze hebben hun best gedaan hoor, maar een MMORPG op controller werkt imho gewoon niet. Dat is niet Zenimax hun fout. Dus kan het wellicht dat het probleem daarin zit? Kun je op PS5 ook een toetsenbord en muis aansluiten (gewoon om te testen of het je dan beter ligt)?

I could write a whole Wikipedia page why "nothing to hide" is bad reasoning, but I don't have to because it already exists.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cambionn
  • Niet online
Heb zelf overigens na ongeveer een jaar pauze hem vorige week weer opgepakt. Begon me te vervelen een jaar terug omdat ik de basegame uit had, veel DLC al eens gespeeld had, en bezig was met Blackwood maar ik de storytelling nogal kinderachtig vond voelen met hoe ze steeds alles herhalen (voelde nogal teletubie-achtig niveau). Maar inmiddels begon het wel weer te bubbelen.

Nieuw character gemaakt om de Arcanist class eens uit te proberen. Ben nu nog weer ff bezig met levelen van wat skills-lines en heb een beginnetje gemaakt aan het Necrom Chapter. Zo ver lijkt deze wel weer stuk beter geschreven. Ik zit er wel meteen weer lekker in.

Meteen ook ff mijn UESP account weer bijgewerkt. Zal nu relatief weinig te doen zijn nog, op wat kleinere edits en discussies over mogelijke veranderingen na. Maar als Gold Road uit komt zijn er weer genoeg quest walktroughs enzo te schrijven. Kijken of ik daar dan ook weer lekker in kom.

I could write a whole Wikipedia page why "nothing to hide" is bad reasoning, but I don't have to because it already exists.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:39

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Maken jullie ook gebruik van de Eso-database.com ? ik heb die tool gedownload maar krijg mijn character data niet geupload.

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cambionn
  • Niet online
Ricmaniac schreef op maandag 10 juni 2024 @ 15:34:
Maken jullie ook gebruik van de Eso-database.com ? ik heb die tool gedownload maar krijg mijn character data niet geupload.
Geen idee. Ik gebruik enkel de UESP, Tamriel Trading Centre en ESO Fashion. En enkel via browser, gezien ik op Linux speel (zijn wel scripts voor maar nog nooit getest).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Peter2_
  • Laatst online: 30-05 15:08
Ik speel ook weer afentoe TESO.
Vraag me wel af wat de beste site is voor build guides.
Als ik zo kijk zie ik best wel grote verschillen tussen de builds die als beste voor een solo class worden voorgesteld.

Bijivoorbeeld:
Deltias gaming voor solo Magicka dragonknight vs Alcast HQ voor solo Magicka drgonknight

Diablo III: <GOT> Pteer#2475 --- POE: Dwergux

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Met 5 maanden geen post hier verwacht ik niet dat er iemand hier gaat kijken naar de problemen die er momenteel zijn :+
General Issues with ESO
We are currently investigating issues some players are having on the megaservers.

Issues with the ESO Store and Account System
We are currently investigating issues some players are having with the ESO Store and Account System.
Geeft me wel even de tijd om mijn commentaar op de vernieuwde Battle Grounds te spuien, in het kort: het is naatje pet.

Om te beginnen start de BG niet als er geen 8 + 8 spelers zijn, ook 8 vs 7 resulteert in 'niet genoeg spelers' en de alle aanwezigen worden de BG uitgeknikkerd en mogen zich opnieuw in de queue aanmelden. Stomme is dat ik al meerdere malen heb meegemaakt dat mijn maatje wel in de queue zat maar niet de BG inkwam terwijl ik in de BG stond te wachten op andere spelers. Lijkt me best wel een bug.

Ander probleem is dat als je in een groep de BG in wilt dat je op die manier nooit in een BG komt, iig niet duo zoals voorheen met de 4 vs 4 vs 4 wel kon. Nu vinden mijn maatje en ik het geen probleem om solo de queue in te gaan en desmoods tegen elkaar te spelen maar als je samen speelt is tweemaal solo de queue ingaan wel wat minder leuk.

De 8 vs 8 bevordert zerg enorm, datzelfde zerg effect zie je regelmatig in Cyrodiil. Ook lenen sommige BG maps zich bepaald niet voor iets anders, domweg omdat de map zo klein is dat je de spelers van de tegenpatij vanuit jouw eigen spawn in hun spawn kan zien.

Al bij al vind ik de nieuwe 8 v 8 BG's geen verbetering op de oude 4 vs 4 vs 4.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• Cambionn
  • Niet online
Met 5 maanden geen post hier verwacht ik niet dat er iemand hier gaat kijken naar de problemen die er momenteel zijn :+
Tja, er is ook niet heel veel te doen nu. Is dit keer ook niet echt hun schuld. Een datacenter heeft stroomproblemen. Denk dat dat wel beetje boven Zenimax Online zelf ligt. Vraag me af welke andere diensten en bedrijven hier last van hebben, zal niet niks zijn.

Het is me overigens niet duidelijk of momenteel de stroomproblemen nog steeds het probleem is, of dat dat gefixed is en de moeite nu zit in het zorgen dat de megaservers terug online komen zonder problemen (want die zijn waarschijnlijk keihard uitgevlogen, of wellicht via soort van UPS nog ff aan en half netjes afgesloten, met alle mogelijke gevolgen). Maar speculeren heeft weinig nut.

EDIT: gezien de laatste update was alle stroom nog weg. Inmiddels is de stroom terug op wat kritieke stukken van het datacenter, maar er is nog een hoop te doen voordat alles online kan. Over paar uur volgende update. Iemand heeft daar een lange dag/nacht vandaag, pffff....
Om te beginnen start de BG niet als er geen 8 + 8 spelers zijn, ook 8 vs 7 resulteert in 'niet genoeg spelers' en de alle aanwezigen worden de BG uitgeknikkerd en mogen zich opnieuw in de queue aanmelden. Stomme is dat ik al meerdere malen heb meegemaakt dat mijn maatje wel in de queue zat maar niet de BG inkwam terwijl ik in de BG stond te wachten op andere spelers. Lijkt me best wel een bug.

Ander probleem is dat als je in een groep de BG in wilt dat je op die manier nooit in een BG komt, iig niet duo zoals voorheen met de 4 vs 4 vs 4 wel kon. Nu vinden mijn maatje en ik het geen probleem om solo de queue in te gaan en desmoods tegen elkaar te spelen maar als je samen speelt is tweemaal solo de queue ingaan wel wat minder leuk.
Moet zeggen dat ik vooral een solo PvE player ben, dus dat soort bugs heb ik niet, maar zelfs ik hoor er zo vaak over dat ik het idee heb dat de group finder en alles wat daaraan vast zit sowieso problematisch is. En dan echt al zo'n beetje net zo lang als ik speel, wat al bijna net zo lang is als dat het spel bestaat.

Ben zelf de laatste dagen ook wat Infinite Archive aan het doen. Die bevalt wel, maar sommige maps zijn daar echt zo laggy. Sowieso is Apocrypha soms echt onnodig zwaar, zeker als het "regent". Wat erg jammer is, want het is toch wel 1 van m'n favo plekken afgezien daarvan.

Voor de rest lekker bezig de afgelopen tijd. Ember d'r passive gister unlocked dus nu weer door met andere companions, aardig wat archievements erbij de afgelopen dagen, genoeg seals of endeavor verzameld voor de dingen die ik leuk vond in deze crates, eerste medium huis met gold gekocht, en nu bezig met de daillies om de magelight skill groen te kunnen maken (heb alles groen/zwart op m'n arcanist) wat ondanks de benodigde group content zo ver prima gaat en verder gewoon lekker verhaal questen en huisje verder inrichten. Hoop dat ik daar straks niet wat van kwijt ben ofzo :+ .

[ Voor 47% gewijzigd door Cambionn op 12-12-2024 21:58 ]

• richards3
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ook maar (weer) aan de game begonnen, benieuwd of die me nu kan pakken. Hopelijk leeft de game nog wel voldoende maar dat ga ik merken.

• Cambionn
  • Niet online
In-game is het nog druk genoeg, daar hoef je niet bang voor te zijn.

Zijn ook grote veranderingen aangekondigd voor volgend jaar, waaronder moeilijkere overland, weer terug naar de originele tutorial voor nieuwe mensen en verbetering van introductie voor nieuwe spelers zodat het wat minder overweldigend is met alles wat er te doen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richards3
  • Niet online
Ik volg de bekende volgorde van de quest, het plaatje met de verschillende gebieden.
Ben benieuwd hoe jullie dat doen, alleen de main quest en weer verder of clearen jullie eerst een heel gebied en dan pas de volgende?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cambionn
  • Niet online
richards3 schreef op zondag 29 december 2024 @ 15:59:
Ik volg de bekende volgorde van de quest, het plaatje met de verschillende gebieden.
Ben benieuwd hoe jullie dat doen, alleen de main quest en weer verder of clearen jullie eerst een heel gebied en dan pas de volgende?
De basegame per zone doen is zeker aan te raden als je dat nog niet gedaan hebt. Iig de main zone-quests, maar liefst ook de side-quests. Heb zelfs destijds ook elke keer hele zone gecleared (minus world bosses en group dungeons) en daarna pas door. Veel van de karakters van zone quests komen terug later in de main quest, maar dan moet je die wel quests gedaan hebben. Ook komen ze in DLC quests soms terug, en dan herkennen ze je ook als je eerst de zone quests hebt gedaan.

En he, als je hele basegame uitspeelt krijg je Cadwell's helm. Dat is toch genoeg reden om dat te doen :P .

Ik heb zelf de hele basegame al eens uitgespeeld op een eerder karakter, dus speel nu de quests die ik leuk vind en zorg dat The Hollow City restored is. Verder focus ik op DLC verhaalquests. Ben ook lekker bezig met Infinite Archive, mijn huisje, companion's maximaal krijgen zodat ik hun bonus overal heb, en archievements halen waarmee ik dingen vrij speel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mariekeb
  • Laatst online: 19-05 19:57
Ooit in 2014 gespeeld, ik zat zelfs nog in een tweakers guild zag ik ( gelijk uitgestapt, het was wat eenzaam daar) . Vandaag maar weer eens opnieuw begonnen. Een guide gezocht zodat ik de story in de goede volgorde doe.
Is wel een beetje complex geworden ,maar ik ga me er vast weer een tijd mee vermaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richards3
  • Niet online
Mariekeb schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 15:32:
Ooit in 2014 gespeeld, ik zat zelfs nog in een tweakers guild zag ik ( gelijk uitgestapt, het was wat eenzaam daar) . Vandaag maar weer eens opnieuw begonnen. Een guide gezocht zodat ik de story in de goede volgorde doe.
Is wel een beetje complex geworden ,maar ik ga me er vast weer een tijd mee vermaken.
Zit je nog wel in andere guild, kan niet zo goed een leuke guild vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cambionn
  • Niet online
richards3 schreef op zondag 19 januari 2025 @ 09:00:
Ligt een beetje aan wat je zoekt in het spel natuurlijk. Zelf ben ik erg blij binnen de UESP guild. De Rose guilds zijn ook aardig bekend, vooral Midnight Rose. Zit @Moonsugar ook in dacht ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Diigii
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17:29
Vorige week keek ik een filmpje op YouTube van iemand die vertelde waarom hij na zoveel jaar nog ESO speelde. Eigenlijk werd ik hier wel erg blij van en keek ik stiekem op Steam en waarempel, de game is in de aanbieding. Ik heb de Gold Road expansion gekocht voor €17,99, dit is inclusief alle voorgaande DLCs/expansions. Super mooie aanbieding!

Eind vorige week een Dark Elf Arcanist gemaakt en nu ben ik inmiddels level 20. 2 Zones gecomplete en ben nu bezig met de 3e zone (Daggerfall). Een dungeon gedaan met een aantal vrienden (inmiddels bijna 10 vrienden overgehaald om te gaan spelen :9 ). Ook heb ik een eerste kamer/huis gekregen en heb ik 1 companion unlocked door het doen van een quest. Ook wil ik mij niet teveel branden aan addons, maar toch een UI addon gedownload (voor een beter overzicht van de bags) en ik heb een minimap addon gedownload. Voorlopig wil ik ook nog niet meer downloaden.

Maar tot nu toe erg veel plezier gehad! Een erg toffe wereld, leuke voice acting en als de reguliere game volgt wordt er best veel uitgelegd. Nu kom ik ook net uit bij het punt waar je alle guilds kan joinen (mage guild etc.), dus hier ook maar mee bezig :)

Bende van Ellende | Gezelligste NL-talige WoW Guild | Guild Discord | twitch.tv/diigii

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mariekeb
  • Laatst online: 19-05 19:57
richards3 schreef op zondag 19 januari 2025 @ 09:00:
[...]

Ben ook een beetje zoekende. Maar het is wel lekker om geregeld weer even te spelen.
Ik wil de lanfen graag op volgorde spelen , dus ik gebruik een zeer summiere guide die je alleen wijst naar welk land het volgende is om te gaan questen, en welke guild quests zich daar ook afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cambionn
  • Niet online
Wat zijn de meningen hier over de recente aankondegingen?
  • Return of the wormcult season
  • - zowel verhaalwijs als de format waarin het verkocht wordt
  • world changing event
  • subclasses
  • moeilijkere overworld
Zelf heb ik wel zin in de nieuwe PvE content, maar ben ik minder blij met hoe het verkocht wordt. Ik speel enkel solo PvE en moet nu dungeons erbij kopen. Daarbij verwacht ik gezien de prijs minder PvE content dan de afgelopen jaren. Vind het ook wat appart, ze wouden een nieuwe manier omdat ze meer vrijheid wouden en een jaar vooruit zo lastig was, maar nu plannen ze alsnog een jaar vooruit :+ .

World changing event wacht ik nog ff af. Ben wel nieuwschierig, maar de eerste versie van grote veranderingen zijn niet altijd de beste geweest. Aan de andere kant worden die vaak wel gefine-tuned als er issues zijn. Dus echt zorgen maak ik me niet.

Subclasses ben ik wel echt hyped voor. Vond het in GW1 altijd leuk dat je 2 compleet verschillemde classes kon hebben. Heb het ook altijd stom gevonden dat mijn power hungry mage necromancy leerde, maar weigerde daedric te summonen. Of dat mijn arcanist in league was met Hermaeus Mora maar geen kennis vergaarde over andere vlakken. Daarbij gaat het ook gewoon leuk zijn om shit te mixen, en past het ook wel bij de franchise (waar classes buiten ESO niet eens echt bestaan). Ben ook wel benieuwd hoeveel summons ik tegelijk kan krijgen hiermee :+ .

Hoor daar wel zorgen over balancing in PvP. Dat er straks 1 meta komt wordt hiermee. Maar persoonlijk zie ik er weinig heil in. Het is nu al een ding. Als casual player maak ik momenteel ook al geen kans in de PvP, je moet je built daarop maken/aanpassen. Daarbij kan straks iedereen elke class mixen, dus kan iedereen op dezelfde manier zichzelf perfectioneren. Maar wellicht denkt ik als solo PvE'er te makkelijk.

Moeilijkere overworld heb ik wel vraagtekens bij, maar wacht ik nog ff af. Gewoon ff ergens heen rennen kan dan al snel zeer irritant worden met elke paar meter enemies, en ik voorzie ook mogelijk issues voor solo'ists in bepaalde public dungeons. Ook vraag ik me af hoe dat naar Infinite Archive vertaald. Veel solo'ist komen al niet voorbij Tho'at, dat hoeft niet nog zwaarder. Maar wellicht dat ze het beter uitvoeren dan in mijn hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nol_NL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:24
Cambionn schreef op zondag 13 april 2025 @ 14:02:
Wat zijn de meningen hier over de recente aankondegingen?
  • Return of the wormcult season
  • - zowel verhaalwijs als de format waarin het verkocht wordt
  • world changing event
  • subclasses
  • moeilijkere overworld
Zelf heb ik wel zin in de nieuwe PvE content, maar ben ik minder blij met hoe het verkocht wordt. Ik speel enkel solo PvE en moet nu dungeons erbij kopen. Daarbij verwacht ik gezien de prijs minder PvE content dan de afgelopen jaren. Vind het ook wat appart, ze wouden een nieuwe manier omdat ze meer vrijheid wouden en een jaar vooruit zo lastig was, maar nu plannen ze alsnog een jaar vooruit :+ .

World changing event wacht ik nog ff af. Ben wel nieuwschierig, maar de eerste versie van grote veranderingen zijn niet altijd de beste geweest. Aan de andere kant worden die vaak wel gefine-tuned als er issues zijn. Dus echt zorgen maak ik me niet.

Subclasses ben ik wel echt hyped voor. Vond het in GW1 altijd leuk dat je 2 compleet verschillemde classes kon hebben. Heb het ook altijd stom gevonden dat mijn power hungry mage necromancy leerde, maar weigerde daedric te summonen. Of dat mijn arcanist in league was met Hermaeus Mora maar geen kennis vergaarde over andere vlakken. Daarbij gaat het ook gewoon leuk zijn om shit te mixen, en past het ook wel bij de franchise (waar classes buiten ESO niet eens echt bestaan). Ben ook wel benieuwd hoeveel summons ik tegelijk kan krijgen hiermee :+ .

Hoor daar wel zorgen over balancing in PvP. Dat er straks 1 meta komt wordt hiermee. Maar persoonlijk zie ik er weinig heil in. Het is nu al een ding. Als casual player maak ik momenteel ook al geen kans in de PvP, je moet je built daarop maken/aanpassen. Daarbij kan straks iedereen elke class mixen, dus kan iedereen op dezelfde manier zichzelf perfectioneren. Maar wellicht denkt ik als solo PvE'er te makkelijk.

Moeilijkere overworld heb ik wel vraagtekens bij, maar wacht ik nog ff af. Gewoon ff ergens heen rennen kan dan al snel zeer irritant worden met elke paar meter enemies, en ik voorzie ook mogelijk issues voor solo'ists in bepaalde public dungeons. Ook vraag ik me af hoe dat naar Infinite Archive vertaald. Veel solo'ist komen al niet voorbij Tho'at, dat hoeft niet nog zwaarder. Maar wellicht dat ze het beter uitvoeren dan in mijn hoofd.
Volgens mij worden er aardig wat verbeteringen en content toegevoegd dit jaar. Klinkt allemaal interessant, misschien dat ik de game toch maar weer eens opstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gupfishy
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 23:55
Ben hiermee begonnen..wat me het meest opvalt is dat je best veel keuze hebt voor skills. Maar het toch lijkt dat je maar richting 2 tot 3 skills gebruikt in gevechten.
Kan zijn dat ik nog te laag level ben.
Wat wel heerlijk is is de stabiele framerate en graphics zonder dat je een monster pc nodig hebt (oblivion remastered iemand??..)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cambionn
  • Niet online
gupfishy schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 18:30:
Ben hiermee begonnen..wat me het meest opvalt is dat je best veel keuze hebt voor skills. Maar het toch lijkt dat je maar richting 2 tot 3 skills gebruikt in gevechten.
Het wordt nog leuker, van de zomer kun je skill lines van classes gaan mixen :D .

Maar had ik in het begin ook hoor. Ik ben sowieso niet van de tich verschillende skills, maar inmiddels vind ik 5 slots weinig. Dat komt wel. Met de update die eraan komt wordt dat nog erger vrees ik.
Wat wel heerlijk is is de stabiele framerate en graphics zonder dat je een monster pc nodig hebt (oblivion remastered iemand??..)
Ik draai Oblivion Remastered stabiel op een 10 jaar oude PC met een GTX1080 en een i5-6600K. Dat spel heeft optimalisatieproblemen maar dat ligt wat complexer dan zware graphics en een "monster pc" lost dat dus niet direct op ;) .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Diigii
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17:29
Ik weet niet zeker of dit 100% klopt, maar volgens mij unlock je op level 15 de mogelijkheid om een tweede wapen te equippen. Hiermee unlock je dus ook een tweede balk waarin je abilities kan zetten. Hiermee kan je doen wat je wil. Je kan dus bijv. 2 staves equippen, of een Staff en een Two-Handed Sword, etc.

Dus een totaal van 10 abilities kan je equippen. Je hebt dan ook nog je Ultimate ability. Dus dan wordt het allemaal al een stukje complexer. Afhankelijk van je class zal je ook abilities in een bepaalde volgorde moeten casten, bijv. als je abilities wil versterken met een andere ability. Een voorbeeld is bijv: je gaat naar je tweede wapen, je cast daar een ability die je andere abilities sterker maakt. Je swapt daarna weer terug naar je 1e wapen en dan ga je verder met het casten van andere abilities.

Veelal gebruik je bepaalde abilities ook als "passive". Die zet je wel op je bar, maar je gebruikt de ability niet echt actief.

Als je nog even levelt kom je vanzelf uit bij de mogelijkheid om een tweede wapen te equippen :)

[ Voor 7% gewijzigd door Diigii op 15-05-2025 14:30 ]

Bende van Ellende | Gezelligste NL-talige WoW Guild | Guild Discord | twitch.tv/diigii

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cambionn
  • Niet online
Diigii schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 14:29:
[...]

Ik weet niet zeker of dit 100% klopt, maar volgens mij unlock je op level 15 de mogelijkheid om een tweede wapen te equippen. Hiermee unlock je dus ook een tweede balk waarin je abilities kan zetten. Hiermee kan je doen wat je wil. Je kan dus bijv. 2 staves equippen, of een Staff en een Two-Handed Sword, etc.

Dus een totaal van 10 abilities kan je equippen. Je hebt dan ook nog je Ultimate ability. Dus dan wordt het allemaal al een stukje complexer. Afhankelijk van je class zal je ook abilities in een bepaalde volgorde moeten casten, bijv. als je abilities wil versterken met een andere ability. Een voorbeeld is bijv: je gaat naar je tweede wapen, je cast daar een ability die je andere abilities sterker maakt. Je swapt daarna weer terug naar je 1e wapen en dan ga je verder met het casten van andere abilities.

Veelal gebruik je bepaalde abilities ook als "passive". Die zet je wel op je bar, maar je gebruikt de ability niet echt actief.

Als je nog even levelt kom je vanzelf uit bij de mogelijkheid om een tweede wapen te equippen :)
Hou hiermee rekening dat passives die voor een tijd gelden prima werken op 2 bars, maar constant passives (zoals summons) op beide ability bars moeten staan en anders uit gaan als je switch tussen je 2 ability bars. Als je die wil gebruiken kun je dus minder dan 10 slots gebruiken.

Dit omdat het anders wel heel erg unballanced wordt met de constant passives (en dat is ook wel zo). Van de zomer ga ik lekker sorcerer summons op mijn arcanist zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Heeft ESO eigenlijk grote open world events? Is zijn het meer lokale events/quests?
Ik speelde altijd met veel plezier GW2 en dan voornamelijk de meta events(grote event verhaallijnen met mooie rewards). Maar de laatste expension zijn ze daar helaas een beetje van af gestapt😤. Dus langzaam opzoek naar een andere MMO ne vroeger wel ESO gespeelt maar ik kan er weinig meer van herinneren. World bosses zijn ook goed

[ Voor 3% gewijzigd door loki504 op 17-05-2025 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cambionn
  • Niet online
loki504 schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 10:45:
Heeft ESO eigenlijk grote open world events? Is zijn het meer lokale events/quests?
Ik speelde altijd met veel plezier GW2 en dan voornamelijk de meta events(grote event verhaallijnen met mooie rewards). Maar de laatste expension zijn ze daar helaas een beetje van af gestapt😤. Dus langzaam opzoek naar een andere MMO ne vroeger wel ESO gespeelt maar ik kan er weinig meer van herinneren. World bosses zijn ook goed
Elke map heeft een paar world bosses. Er zijn een vorm van grote events, maar van wat ik me van GW2 herinner niet echt op dezelfde schaal. Dat zijn de dolmen en in DLC maps incursions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Cambionn schreef op zondag 18 mei 2025 @ 01:54:
[...]
Elke map heeft een paar world bosses. Er zijn een vorm van grote events, maar van wat ik me van GW2 herinner niet echt op dezelfde schaal. Dat zijn de dolmen en in DLC maps incursions.
Hey thx. Ga daar eens naar kijken. En anders is iets minder massief ook geen probleem zijn. Anders moet ik gewoon even naar Cyrodiil gaan :)
Pagina: 1 ... 64 65 Laatste