• Oxigeon
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 27-11 14:16

Oxigeon

En zo is dat!

Heeft de ps4 eigenlijk een goede playerbase en zijn er ook wat nederlander clans/guilds? Heb hem op Stadia gekocht voor de 10euro die je krijgt van Stadia. Maar eigenlijk speel ik nooit op laptop of pc. En zag net pas dat die niet crossplay is.

Voor 10euro is die best wel te proberen op de ps4 denk ik. Maar dan moet de playerbase wel een beetje aardig zijn. En eigenlijk ook nog een nederlandse clan zodat ik wat samen kan spelen met andere

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

• Ryatzu
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 22:55

Ryatzu

Nintendo FC: SW-7206-7059-7605

Oxigeon schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 09:50:
Heeft de ps4 eigenlijk een goede playerbase en zijn er ook wat nederlander clans/guilds? Heb hem op Stadia gekocht voor de 10euro die je krijgt van Stadia. Maar eigenlijk speel ik nooit op laptop of pc. En zag net pas dat die niet crossplay is.

Voor 10euro is die best wel te proberen op de ps4 denk ik. Maar dan moet de playerbase wel een beetje aardig zijn. En eigenlijk ook nog een nederlandse clan zodat ik wat samen kan spelen met andere
Volgens mij is de stadia versie juist wel crossplay met pc.

Nintendo FC: SW-7206-7059-7605

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Ryatzu schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 12:21:
[...]

Volgens mij is de stadia versie juist wel crossplay met pc.
Die heeft wel crossplay maar ging me om de ps4 versie

Edit: inmiddels is de game aan het downloaden op de ps4 en heb ik me al wat ingelezen. In de meeste games zwaai ik rond met zwaarden en wil ik damage doen en/of tanken. Zit ik dan bij de Dragonknight class goed?

[Voor 30% gewijzigd door Oxigeon op 15-08-2020 15:03]

• Nol_NL
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 02:59
Ja, dan zit je wel goed hoor. Ik had mij op xgn een beetje ingelezen over de classes.

https://www.xgn.nl/elderscrollsonline

En ik vond de tips om te beginnen van @Dark-Mist wel handig.

quote]Dark-Mist schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 14:01:

Wat ik heb gedaan is eerst mijn Home-zone gedaan (Ebonheart, Aldmeri of Daggerfall) en daarna de zones van de andere 2 factions + Coldharbour. Op die manier complete je direct de main quest helemaal en haal je Cadwell Gold. Daarna kun je eigenlijk vrij kiezen tussen alle kleine eilanden (Hew's Bane en Gold Coast), Wrothgar en Clockwork City.

Als laatste zou ik beginnen aan Vvardenfell (Morrowind), Summerset(+Artaeum) en Craglorn.

Wanneer je zin hebt in PvP kun je dit het beste doen in de non-CP campaign in Cyrodiil als je lvl 50 met je character hebt bereikt :+

Ik hoop je zo een beetje op de goede weg te hebben geholpen ;)

[Voor 90% gewijzigd door Nol_NL op 15-08-2020 18:49]

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Nol_NL schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 16:55:
Ja, dan zit je wel goed hoor. Ik had mij op xgn een beetje ingelezen over de classes.

https://www.xgn.nl/elderscrollsonline

En ik vond de tips om te beginnen van @Dark-Mist wel handig.

quote]Dark-Mist schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 14:01:

Wat ik heb gedaan is eerst mijn Home-zone gedaan (Ebonheart, Aldmeri of Daggerfall) en daarna de zones van de andere 2 factions + Coldharbour. Op die manier complete je direct de main quest helemaal en haal je Cadwell Gold. Daarna kun je eigenlijk vrij kiezen tussen alle kleine eilanden (Hew's Bane en Gold Coast), Wrothgar en Clockwork City.

Als laatste zou ik beginnen aan Vvardenfell (Morrowind), Summerset(+Artaeum) en Craglorn.

Wanneer je zin hebt in PvP kun je dit het beste doen in de non-CP campaign in Cyrodiil als je lvl 50 met je character hebt bereikt :+

Ik hoop je zo een beetje op de goede weg te hebben geholpen ;)
Ik heb dus vanavond de eerste stappen gezet (ps4). Na de tutorial kwam ik met mijn character in Vvardenfell terecht. Eigenlijk dus de stap die ik volgens jou als laatste moet doen.

Daar aangekomen een quest gestart waarbij ik een tombe in moet. Hier ging ik dus helaas ook al de eerste keer dood. Werd door 2 man tegelijk aangevallen wat betekende dat ik het loodje ging leggen.

Daarna nog maar wat rondgekeken in de menu's en de map wat bekeken en maar eens naar een dorpje gelopen. Hier zag ik een reclame biljet hangen of ik iets wilde gaan doen met housing. Hier heb ik nog niets mee gedaan maar denk dat ik maar eens met die kerel ga praten.

Inmiddels via de Guildfinder een aanvraag gedaan bij WitchcraftNL. Ik weet niet of ze al personen van level 3 aannemen maar dat zien we wel.

Wat betreft de skilltree/abilletis moet ik me echt gaan inlezen wat ik hiermee moet. Vind ik nog eventjes vrij lastig.

Edit: als ik je bericht nu nog eens lees komt het er eigenlijk dus op neer dat ik nu in de dlc van Morrowind aan het klooien ben. Kan dan inderdaad beter eerst gaan klooien in het begin in een van de beginzones wat jij aangeeft.

Nu nog even kijken hoe ik in zulke zones kom.

Edit 2: ik heb trouwens gekozen voor de Redguard Dragonknight.

[Voor 7% gewijzigd door Oxigeon op 16-08-2020 01:11]

• Nol_NL
Oxigeon schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 00:48:
[...]

Ik heb dus vanavond de eerste stappen gezet (ps4). Na de tutorial kwam ik met mijn character in Vvardenfell terecht. Eigenlijk dus de stap die ik volgens jou als laatste moet doen.

Daar aangekomen een quest gestart waarbij ik een tombe in moet. Hier ging ik dus helaas ook al de eerste keer dood. Werd door 2 man tegelijk aangevallen wat betekende dat ik het loodje ging leggen.

Daarna nog maar wat rondgekeken in de menu's en de map wat bekeken en maar eens naar een dorpje gelopen. Hier zag ik een reclame biljet hangen of ik iets wilde gaan doen met housing. Hier heb ik nog niets mee gedaan maar denk dat ik maar eens met die kerel ga praten.

Inmiddels via de Guildfinder een aanvraag gedaan bij WitchcraftNL. Ik weet niet of ze al personen van level 3 aannemen maar dat zien we wel.

Wat betreft de skilltree/abilletis moet ik me echt gaan inlezen wat ik hiermee moet. Vind ik nog eventjes vrij lastig.

Edit: als ik je bericht nu nog eens lees komt het er eigenlijk dus op neer dat ik nu in de dlc van Morrowind aan het klooien ben. Kan dan inderdaad beter eerst gaan klooien in het begin in een van de beginzones wat jij aangeeft.

Nu nog even kijken hoe ik in zulke zones kom.

Edit 2: ik heb trouwens gekozen voor de Redguard Dragonknight.
Ik ben ook geen pro hoor :) Maar ik begin graag waar de game in eerste instantie mee is begonnen. Je kan hierin zelf de keuze maken. Misschien wil jij juist bij MorrowWind starten. Via Wayshrines kom je in die zones terecht. Ik zou eerst kijken naar de mainquest en daarna langzaam sidequests gaan oppakken. Soms is het allemaal een beetje overweldigend inderdaad. Gezien je class, kan jij volgens mij eerst het best naar de Daggerfall.
Kijk hier even naar:

https://help.elderscrolls...-the-elder-scrolls-online

[Voor 7% gewijzigd door Nol_NL op 16-08-2020 02:38]

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Nol_NL schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 02:22:
[...]

Ik ben ook geen pro hoor :) Maar ik begin graag waar de game in eerste instantie mee is begonnen. Je kan hierin zelf de keuze maken. Misschien wil jij juist bij MorrowWind starten. Via Wayshrines kom je in die zones terecht. Ik zou eerst kijken naar de mainquest en daarna langzaam sidequests gaan oppakken. Soms is het allemaal een beetje overweldigend inderdaad. Gezien je class, kan jij volgens mij eerst het best naar de Daggerfall.
Kijk hier even naar:

https://help.elderscrolls...-the-elder-scrolls-online
Bedankt. Hier hebben we in elk geval zeker wat aan. Ik ben ook voorstander om vanaf het begin te spelen. Straks als ik inlog dus maar via zoon wayshrine richting het westen. Als ik het goed gelezen heb kost me dit een klein bedrag en zodra ik er al eens geweest ben is het gratis.

Is er een manier om buiten het spel je character in te zien via een of andere website ofzo? Of kan dit alleen maar in-game?

• Nol_NL
Dat van je character durf ik niet te zeggen.

Wel nog een logische route tegengekomen op het forum van ESO.

https://forums.elderscrol...so-in-chronological-order

https://forums.elderscrol...-esos-story-arcs-a-guide/

https://forums.elderscrol...s-online-new-player-guide

[Voor 31% gewijzigd door Nol_NL op 16-08-2020 12:27]

• MrAelon
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 25-11 11:09
Gisteren ook voor het eerst ESO gespeeld op de PS4. Het is veel maar ook wel erg tof. Samen met mijn broer begonnen maar vinden het erg lastig om eenvoudig dezelfde quests te doen. Je bent constant weer aan het sharen en omdat ik iets voor liep was hij niet in staat om met mij te sharen e.d. Beetje puzzelen nog.

Ook wij zijn (blijkbaar) gestart in de Morrowwind expansion na het volgen van de tutorial. Merk overigens niet dat ik/wij bepaalde zaken niet aan kunnen. Als Templar ben je volgens mij redelijk veelzijdig. Inmiddels level 7.

• Carthrax
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 26-11 11:16
Al wachtende op Shadowlands heb ik ook ESO weer even opgepakt. Echt verschrikkelijk veel opties/mogelijkheden in dit spel.
Heb nu een 27 magicka sorcerer en een 24 stamina dragonknight, maar het speelt wel lekker weg.
Het is wel heel makkelijk om te verdrinken in alles wat er te doen is.

BN: Carthos#2541 WoW: Carthos SWC, Carthosar CoA en nog vele anderen

• Nol_NL

• AdVictoriamN7
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 27-11 15:08
Wow dit spel. Moet het echt weer een keer oppakken. Vind het serieus best een tof spel, maar op dit moment zit ik weer volop Fallout 76 te spelen.

• crimby
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 09:24
Is dit wat voor de casual gamer? Of blijf je dan continu achter de feiten aan lopen met bv PVP? Ps4 player hier trouwens...

• garathane
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 26-11 12:47

garathane

l'enfer, c'est les Autres

Er is niet eens zoveel PVP. Het meeste is PvE, en dat kan je in je eigen tempo doen. (Eerlijk gezegd heb ik nog helemaal geen PvP gezien, behalves af en toe een speler die je uitdaagt voor een duel, dat ik altijd prompt verlies)

• botoo
  • Registratie: november 1999
  • Laatst online: 00:24

botoo

💀 too old to die young

pvp is meestal niet iets voor een casual gamer, iig niet als je er een beetje lol in wilt hebben. Wat wel kan is sub lvl50 pvp doen in Cyrodill of Battle Grounds, scaling is best goed in ESO dus als low lvl casual kan je toch nog een beetje lekker meedoen.

Shrek op een ezel . . .

• Kodar
  • Registratie: september 2020
  • Laatst online: 09-06 15:43
Is er al nieuws over ESO op de PS5?

• AdmiraalTimbo
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 21:46
https://www.elderscrollsonline.com/en-us/news/post/59143

Beetje google werk doet wonderen. Je kan gewoon verder spelen op dag van release. Van de nieuwe console. Zonder lose of progression natuurlijk.

In the end we only regret the chances we didn't take

• Bensimpel
  • Laatst online: 23:27

Bensimpel

Positieve meneer

Teaser trailer van nieuwe dlc/chapter staat online, we gaan weer naar the deadlands! :D

😆 - Denk ook eens om ;)

• miikit
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 24-11 16:48
Hoihoi! Ik heb het maar weer eens opgestart. Ik ben pas level 30, maar vermaak me fantastisch. Speel via stadia, want heb gewoon een te langzame laptop.

Is er nog een leuke guild dat iemand weet? Ik ben een templar healer btw.

• AdmiraalTimbo
Op stadia echt no clue of er leuke guilds zijn. Wel tof om meer mensen de game te zien spelen. Ik ben zelf ondertussen ook pas level 769.

• miikit
AdmiraalTimbo schreef op donderdag 17 december 2020 @ 00:04:
Op stadia echt no clue of er leuke guilds zijn. Wel tof om meer mensen de game te zien spelen. Ik ben zelf ondertussen ook pas level 769.
Stadia zit op de pc servers, dus dat moet wel goed komen!

Ik begin het pas net een beetje te snappen. Er is wel veel wat je elke dag even moet doen. Riding skills. Researchen enzovoorts. Het houdt me lekker bezig :)

• AdmiraalTimbo
miikit schreef op donderdag 17 december 2020 @ 00:09:
[...]

Stadia zit op de pc servers, dus dat moet wel goed komen!

Ik begin het pas net een beetje te snappen. Er is wel veel wat je elke dag even moet doen. Riding skills. Researchen enzovoorts. Het houdt me lekker bezig :)
Oooh ik speel op pc en house tertia is mijn social guild heel leuk. Super fun events voor nieuwe spelers en vooral heeeel social.

• miikit
AdmiraalTimbo schreef op donderdag 17 december 2020 @ 00:26:
[...]

Oooh ik speel op pc en house tertia is mijn social guild heel leuk. Super fun events voor nieuwe spelers en vooral heeeel social.
Klinkt heel aantrekkelijk! Nu ben ik zo nieuw dat ik niet weet hoe ik een guild join :+. Nouja ik weet hoe ik in de lijst kom maar niet hoe ik moet zoeken :/

Is het een nederlandse guild of gewoon engels. Beide niet echt een probleem hoor!

[Voor 9% gewijzigd door miikit op 17-12-2020 00:32]

• AdmiraalTimbo
miikit schreef op donderdag 17 december 2020 @ 00:30:
[...]

Klinkt heel aantrekkelijk! Nu ben ik zo nieuw dat ik niet weet hoe ik een guild join :+. Nouja ik weet hoe ik in de lijst kom maar niet hoe ik moet zoeken :/

Is het een nederlandse guild of gewoon engels. Beide niet echt een probleem hoor!
Engels, je mag mij ook je username sturen in pm zorg ik dat je een inv krijgt.

• AdVictoriamN7
Binnenkort ook weer eens een beginnetje maken met deze game. Zag dat die via Gamepass te spelen is, dus toch maar weer een keertje die wereld in duiken. Had het een tijd geleden wel gespeeld en het trok me wel, maar ik speel ook nog andere online games dat deze daardoor een beetje vergeten is haha.

• soulreaper2665
  • Registratie: december 2020
  • Laatst online: 31-12-2020
Hoi Hoi, ik heb ESO nu op en af gespeeld voor een paar maandjes en heb zojuist cp 160 gepasseerd, nu wil ik graag meer groeps activiteiten gaan doen en ik zoek daarvoor een leuke nederlandse guild die veel dingen samen doet. Weet iemand er misschien 1?
Ik speel op ps4 en mijn gamertag is soulreaper2665.

• dauwie
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 15-11 15:04
Hoi Hoi,

Net ook begonnen met eso. Zijn er nog tips voor een nieuwe speler? Of dingen die ik zeker moet weten? :)

• kingfriko
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 26-04 19:15

kingfriko

100 % BULLY

soulreaper2665 schreef op woensdag 23 december 2020 @ 19:12:
Hoi Hoi, ik heb ESO nu op en af gespeeld voor een paar maandjes en heb zojuist cp 160 gepasseerd, nu wil ik graag meer groeps activiteiten gaan doen en ik zoek daarvoor een leuke nederlandse guild die veel dingen samen doet. Weet iemand er misschien 1?
Ik speel op ps4 en mijn gamertag is soulreaper2665.
Ik zit zelf bij the dutch legion , erg gezellige guild

kingfriko

• soulreaper2665
Hoe kan ik dutch legion joinen? want zover ik weet kun je in eso niet specifiek naar een guild zoeken?

• soulreaper2665
dauwie schreef op zondag 27 december 2020 @ 09:40:
Hoi Hoi,

Net ook begonnen met eso. Zijn er nog tips voor een nieuwe speler? Of dingen die ik zeker moet weten? :)
teveel om antwoord op te geven in 1 bericht haha. Er staan filmpjes op youtube van langer dan 3 uur die je de 'basis' van het spel uitleggen

• kingfriko
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 26-04 19:15

kingfriko

100 % BULLY

soulreaper2665 schreef op maandag 28 december 2020 @ 13:43:
Hoe kan ik dutch legion joinen? want zover ik weet kun je in eso niet specifiek naar een guild zoeken?
Ik heb je een bericht gestuurd 🙂

kingfriko

• soulreaper2665
kingfriko schreef op maandag 28 december 2020 @ 14:50:
[...]

Ik heb je een bericht gestuurd 🙂
Thanks ik zit erin!

• fitznl
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 27-11 21:35
Uiteraard zij die nog spelen de beste wensen voor 2021.

En voor zij die hier wel lezen maar minder spelen, de 21e inlog in januari geeft 100.000 goud.

• Bensimpel
  • Laatst online: 23:27

Bensimpel

Positieve meneer

kingfriko schreef op zondag 27 december 2020 @ 11:01:
[...]

Ik zit zelf bij the dutch legion , erg gezellige guild
Ik wil er ook best wel bij graag, Simmeh024

😆 - Denk ook eens om ;)

• Kodar
  • Laatst online: 09-06 15:43
Zou dit spel ook voor de PS5 uitkomen dit jaar of is dit iets wat ze op de lange baan hebben geschoven?

• Kpiet
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 09:12

Kpiet

LiquorSnurf

Mag ik ook een inv voor de guild :*) @meynach

Kwaed weer...

• Nol_NL

• frez
  • Laatst online: 23-11 23:42
Een paar vraagjes :)
Zojuist begonnen met eso op de xbox series x.

- kan ik op console zonder toetsenbord, met mic, random mensen leren kennen?

- welke server op xbox kan ik het beste pakken? Europe of NA?

-zijn er NL guilds voor xbox? :)

-is dit spel voor de casual speler leuk? Wat is een goed begin doel?

Woonkamer setup: LG C9 55 - Xbox Series X - Playstation 5 - Sonos Arc + Surrounds

• AdVictoriamN7
Gisteren weer eens begonnen aan dit spel op de XSX. Man meteen weer heel de avond gespeeld. Dat blijven Bethesda games wel bij mij doen. Die werelden zijn gewoon zo interessant om doorheen te lopen dat je voor je het weet weer uren verder bent.

Heb trouwens wel heel snel een ESO+ abonnement afgesloten. Want ik zat binnen notime alweer vol van alle planten, potions, wood etc etc. Ik heb daar totaal geen zin in om om de haverklap bezig te zijn met je stash los van armor en wapens. Bij Fallout 76 heb ik zoiets ook. Veel relaxer als je daar niet meer naar om hoef te kijken. Gewoon lekker blijven verzamelen.

• G_Dragon
  • Registratie: april 2007
  • Nu online

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
@jdh009
Bedankt voor het maken van Mede-auteur :)
Ben er 4 uur mee bezig geweest en eindelijk staat het nieuwe hoofdtopic online! :) Hoop dat deze naar wens is?

" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.”

• Nol_NL
G_Dragon schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 16:07:
@jdh009
Ben er 4 uur mee bezig geweest en eindelijk staat het nieuwe hoofdtopic online! :) Hoop dat deze naar wens is?
Je hebt er ook wel wat van gemaakt zeg _/-\o_
Hulde hiervoor. Erg netjes geworden.

Ik hoop voor deze game wel op een next-gen upgrade binnen afzienbare tijd. Begint zo langzaam aan wel nodig te worden.

[Voor 14% gewijzigd door Nol_NL op 29-01-2021 20:59]

• jdh009
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 26-11 23:43
G_Dragon schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 16:07:
@jdh009
Vergeet jezelf in de OP geen credits te geven :)

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | Intel Core i9-9900KF, nVidia RTX 2080 8.0Gb GDDR6, G.Skill Ripjaws 64Gb DDR4 3200Mhz, Samsung 970 EVO PLUS 1Tb en 2Tb NVMe en 2x 870 QVO 8TB SSD

• AdVictoriamN7
Zo gister weer Bleakrock Isle en daarna Bal Foyen helemaal afgerond en aangekomen in Davon's Watch.. Man het blijft toch echt wel een heerlijk en mooi spel om doorheen te spelen. Ga nu eerst die andere 2 startlocaties (Khenarthi's Roost en Stros M'Kai) af, omdat die toch klein zijn en even makkelijk xp vergaren.

• Poulske
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 26-11 15:27
Maar eens aan het verdiepen in de game en aan het twijfelen of ik voor PC of PS4 ga. Ik neem aan dat PC de grootste playerbase heeft. Zijn er nog meer voor of nadelen tussen PC en console?

Never fear shadows. They simply mean there's a light shining somewhere nearby."

• Stylze
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 23:12
Ik wil dit spel toch ook weer is een kans geven, ooit eens geprobeerd paar jaar geleden maar de vele teksten lezen in de game begon me een beetje tegen te staan.
Wil op de PS5 gaan spelen is enkel de base game aanschaffen voldoende of kan je beter al uitbreidingen erbij halen?

Xbox series X / Playstation 5 / LG CX 55" /

• AdmiraalTimbo
Poulske schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 10:49:
Maar eens aan het verdiepen in de game en aan het twijfelen of ik voor PC of PS4 ga. Ik neem aan dat PC de grootste playerbase heeft. Zijn er nog meer voor of nadelen tussen PC en console?
Waarom twijfel je? Op de ps4 heb je geen add-ons en waarom zou je überhaupt een fatsoenlijke mmo willen spelen op een console. Player base op pc is dikke prima

• Poulske
AdmiraalTimbo schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 12:25:
[...]

Waarom twijfel je? Op de ps4 heb je geen add-ons en waarom zou je überhaupt een fatsoenlijke mmo willen spelen op een console. Player base op pc is dikke prima
Omdat onderuit op de bank gezakt mij ook veel waard is, ben meer een console dan PC gamer.

edit: ben voor PC gegaan, want de CD keys zijn goedkoper dan console. En muis en toetsenbord heeft bij een MMO inderdaad de voorkeur. Voor €5 euro de basisgame gekocht, mocht dit bevallen kan ik altijd gaan uitbreiden.

[Voor 22% gewijzigd door Poulske op 04-03-2021 12:54]

• AdVictoriamN7
Stylze schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 11:30:
Ik wil dit spel toch ook weer is een kans geven, ooit eens geprobeerd paar jaar geleden maar de vele teksten lezen in de game begon me een beetje tegen te staan.
Wil op de PS5 gaan spelen is enkel de base game aanschaffen voldoende of kan je beter al uitbreidingen erbij halen?
Ik speel het zelf op de XSX (heb het ook een tijdje op de pc gedaan, maar vind console gewoon veel fijner en het speelt ook gewoon heerlijk) en heb gewoon de basis game gekocht (komt morrowind dlc standaard bij) Al snel daarna heb ik wel ESO+ genomen, omdat ik gek werd van contstant een te snelle volle inventory had. Maar ook krijg je met ESO+ standaard toegang tot alle uitbreidingen (behalve de nieuwere en volgens mij verschijnen die na lange tijd wel een keer in ESO+)

Ik speel het spel zelf gewoon als een singeplayer. Gewoon mijn eigen ding doen en als het nodig is join ik mensen om bepaalde dingen te doen waar je toch wel mensen voor nodig hebt.

• AdmiraalTimbo
AdVictoriamN7 schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 13:10:
[...]

Ik speel het zelf op de XSX (heb het ook een tijdje op de pc gedaan, maar vind console gewoon veel fijner en het speelt ook gewoon heerlijk) en heb gewoon de basis game gekocht (komt morrowind dlc standaard bij) Al snel daarna heb ik wel ESO+ genomen, omdat ik gek werd van contstant een te snelle volle inventory had. Maar ook krijg je met ESO+ standaard toegang tot alle uitbreidingen (behalve de nieuwere en volgens mij verschijnen die na lange tijd wel een keer in ESO+)

Ik speel het spel zelf gewoon als een singeplayer. Gewoon mijn eigen ding doen en als het nodig is join ik mensen om bepaalde dingen te doen waar je toch wel mensen voor nodig hebt.
Ik ben nogal competitief ingesteld en kom van 12 jaar wow af. Dus voor mij is dr keuze makkelijk. Tja ieder zijn ding lvlen naar 810 kan makkelijk alleen. Maar trails om goede gear te farmen dan weer niet.

Oooh mocht ooit iemand iets nodig hebben. Heb overal 9 traits dus kan alles craften wat je zoekt.

• bakkerjangert
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 09:04
Ikzelf speel nu een mix van PC en Stadia. Die gebruiken dezelfde server dus de progressie is gekoppeld. Als ik lekker op de bank wil hangen pak ik mijn stadia controller en heb een console-achtige ervaring, als ik iets wil doen waar ik add-ons voor nodig heb pak ik de PC om verder te spelen. Ik vind dit een ideale oplossing. Bijkomend voordeel is dat ik makkelijk tussendoor even de dailies kan doen op mijn telefoon (via de Stadia app) als de tijd het toelaat.

[Voor 17% gewijzigd door bakkerjangert op 08-03-2021 08:25]

• kowlier
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 25-11 15:23
ben er ook onlangs terug mee begonnen. casual een stamplar geleveld met als bedoeling een solo build te maken, maar ik vind het wat minder spelen. ben nu een magsorc aan het levelen, en hou de templar dan als crafter, daar al bijna overal 6 traits onderzocht. het enige wat ik ergerlijk vind is inventory management. eso+ klikt heel aanlokkelijk alleen al voor de craftbag..

PSN - ps4 : sir_kowlier

• Poulske
kowlier schreef op maandag 8 maart 2021 @ 08:52:
ben er ook onlangs terug mee begonnen. casual een stamplar geleveld met als bedoeling een solo build te maken, maar ik vind het wat minder spelen. ben nu een magsorc aan het levelen, en hou de templar dan als crafter, daar al bijna overal 6 traits onderzocht. het enige wat ik ergerlijk vind is inventory management. eso+ klikt heel aanlokkelijk alleen al voor de craftbag..
Ja, en dat alle DLC los verpakt zit. Heb gisteren nieuwe bankspace en inventory space gekocht met ingame gold maar dat is best een duur grapje.

• kowlier
ik heb mijn bankspace al op 150 staan, en dat zijn alleen maar crafting mats. inventory zit ook vlug vol met armorpieces die ik nog moet researchen :p
op mijn sorcerer level ik alchemy en provisioning, maar dat is nog erger kwa inventory, al die food items...

de game is wel superuitgebreid als free to play, heel veel om te doen, zelfs zonder de expansions.
kwa itemization zijn de expansion packs wel wat crucialer heb ik al gemerkt.
mijn templar build is haast onmogelijk als free to play.

• SnoeiKoei
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 27-11 18:09
Nieuwe ESO-speler meldt zich. Ik heb maandag ESO Greymoor Digital CE gekocht op steam en ben begonnen met een Dunmer magicka necromancer. Tot nu toe is het allemaal wel ff wennen, zoveel informatie en veel te doen. Ik heb me nog niet verdiept in craften enzo en mijn eerste dungeon moet ik ook nog doen. Ik heb de beginquest van Greymoor gedaan en ben daarna naar de Ebonpact hoofdstad gegaan, heb de hooded figure questline gedaan en zit nu nog op dat eilandje erna. Gisteravond heb ik level 12 aangetikt meen ik uit mijn hoofd en inmiddels een leuke verscheidenheid aan skills op de bar, inclusief de eerste ultimate.
Ik loop wel constant tegen gebrek aan inventory space aan, heb een bag space upgrade (10 slots) gekocht maar meer kan ik me nog niet veroorloven dus dat helpt ook maar kort vrees ik.

Eerste indrukken tot nu toe zijn: erg gaaf, uitgebreid. Ik heb in het verleden heel wat uren in Morrowind, Oblivion en Skyrim gestopt en de vertrouwde TES-sfeer is weer helemaal top in ESO. Ben benieuwd hoe dit blijft bevallen. Ik wil het spelen wel wat meer casual houden dan ik in het verleden deed met Wow of Guildwars 2...

[Voor 6% gewijzigd door SnoeiKoei op 10-03-2021 10:22]

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

• kowlier
dat is het voordeel van ESO vind ik, je kan het heel casual spelen. alles buiten de echte high level content is heel toegankelijk. neem nu veteran dungeons, ik dacht dat die toch redelijk wat gear/build nodig hadden, maar die zijn echt heel goed te doen door de grote hoeveelheid high level spelers die er echt doorvliegen.

en kwa inventory, ik heb maar 1 tip, en dat is heel selectief oprapen. bvb enkel items die je kan verkopen, enkel blauwe items uit de crafttree die je levelt om te dismantelen / researchen, en ornate items om te verkopen.

• AdmiraalTimbo
SnoeiKoei schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 10:20:
Nieuwe ESO-speler meldt zich. Ik heb maandag ESO Greymoor Digital CE gekocht op steam en ben begonnen met een Dunmer magicka necromancer. Tot nu toe is het allemaal wel ff wennen, zoveel informatie en veel te doen. Ik heb me nog niet verdiept in craften enzo en mijn eerste dungeon moet ik ook nog doen. Ik heb de beginquest van Greymoor gedaan en ben daarna naar de Ebonpact hoofdstad gegaan, heb de hooded figure questline gedaan en zit nu nog op dat eilandje erna. Gisteravond heb ik level 12 aangetikt meen ik uit mijn hoofd en inmiddels een leuke verscheidenheid aan skills op de bar, inclusief de eerste ultimate.
Ik loop wel constant tegen gebrek aan inventory space aan, heb een bag space upgrade (10 slots) gekocht maar meer kan ik me nog niet veroorloven dus dat helpt ook maar kort vrees ik.

Eerste indrukken tot nu toe zijn: erg gaaf, uitgebreid. Ik heb in het verleden heel wat uren in Morrowind, Oblivion en Skyrim gestopt en de vertrouwde TES-sfeer is weer helemaal top in ESO. Ben benieuwd hoe dit blijft bevallen. Ik wil het spelen wel wat meer casual houden dan ik in het verleden deed met Wow of Guildwars 2...
Ik zou je toch aanraden even te kijken naar researche. De laatste duren namelijk 30+ dagen en mocht je ooit hulp nodig hebben en je speelt op pc let me know. Always down to help new players

• SnoeiKoei
AdmiraalTimbo schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 11:22:
[...]

Ik zou je toch aanraden even te kijken naar researche. De laatste duren namelijk 30+ dagen en mocht je ooit hulp nodig hebben en je speelt op pc let me know. Always down to help new players
Tof, bedankt voor het aanbod! Ik heb nog geen idee hoe ik makkelijk met andere spelers in contact kan komen in-game maar dat ga ik uitzoeken en ik ga ook kijken hoe dat werkt, research. Als ik er niet uitkom meld ik me uiteraard. Ik speel inderdaad op PC.

• AdmiraalTimbo
SnoeiKoei schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 11:28:
[...]

Tof, bedankt voor het aanbod! Ik heb nog geen idee hoe ik makkelijk met andere spelers in contact kan komen in-game maar dat ga ik uitzoeken en ik ga ook kijken hoe dat werkt, research. Als ik er niet uitkom meld ik me uiteraard. Ik speel inderdaad op PC.
Doe het lekker rustig aan, ik heb zelf een slordige 3k uur in de game. Dus kan je alles wel vertellen :)

• SnoeiKoei
Het guild dat onderaan de pagina's genoemd wordt, Dutch Division, ziet er niet meer actief uit, of in ieder geval het forum en facebookgroep (Discord niet geprobeerd). Kan iemand een guild aanraden voor een casual levelende Dunmer magnec? Nederlandstalig of Engels maakt me niet veel uit. Ik speel op een EU server op PC als dat uitmaakt.

[Voor 7% gewijzigd door SnoeiKoei op 11-03-2021 13:11]

• SnoeiKoei
Gisteravond heb ik me aangemeld bij de Undaunted en daarna via de group finder mijn eerste dungeons gedaan; Fungal Grotto I en Spindleclutch I (die laatste als random dungeon, voor de eerste had ik me specifiek aangemeld). Als dps moet je een kleine 20 minuten wachten maar het lukt dus wel om groepen te vinden. Alleen is er van tactics weinig sprake, het is duidelijk dat je met hoge level characters gelumpt wordt die snel ff hun daily dungeon willen doen. In vijf minuten door de dungeon heen steamrollen en veel XP en loot meepakken... makkelijk levelen zo (zeker als je nog een quest bij de ingang kunt oppikken) en mijn gear heeft een leuke upgrade gekregen. In 2 dungeons was ik van level 15 naar 18. Ik mag hopen dat de dungeons later nog wat uitdagender worden?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 27-11 10:13
SnoeiKoei schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 09:43:
Gisteravond heb ik me aangemeld bij de Undaunted en daarna via de group finder mijn eerste dungeons gedaan; Fungal Grotto I en Spindleclutch I (die laatste als random dungeon, voor de eerste had ik me specifiek aangemeld). Als dps moet je een kleine 20 minuten wachten maar het lukt dus wel om groepen te vinden. Alleen is er van tactics weinig sprake, het is duidelijk dat je met hoge level characters gelumpt wordt die snel ff hun daily dungeon willen doen. In vijf minuten door de dungeon heen steamrollen en veel XP en loot meepakken... makkelijk levelen zo (zeker als je nog een quest bij de ingang kunt oppikken) en mijn gear heeft een leuke upgrade gekregen. In 2 dungeons was ik van level 15 naar 18. Ik mag hopen dat de dungeons later nog wat uitdagender worden?
Hey. De DLC dungeons zijn al een stuk lastiger. en is niet meer zo faceroll. maar nog prima te doen.(ook sommige deel 2 dungeons, zoals Fungal Grotto II zijn best lastig als je de tatics niet weet) Wil je uitdagende group content moet je toch echt naar Hardmode kijken,

Hoe dit gaat worden als je met 5x 3600CP groep loopt durf ik niet te zeggen. Maar eer je daar bent ben je wel even zoet.

/edit die is inderdaad niet meer actief. ik weet wel dat er een NL guild op pc is. Maar wat de naam daar van was....

[Voor 4% gewijzigd door loki504 op 12-03-2021 12:03]

Loki Gaming Mmo pvp channel

• SnoeiKoei
loki504 schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 12:01:
[...]

Hey. De DLC dungeons zijn al een stuk lastiger. en is niet meer zo faceroll. maar nog prima te doen.(ook sommige deel 2 dungeons, zoals Fungal Grotto II zijn best lastig als je de tatics niet weet) Wil je uitdagende group content moet je toch echt naar Hardmode kijken,

Hoe dit gaat worden als je met 5x 3600CP groep loopt durf ik niet te zeggen. Maar eer je daar bent ben je wel even zoet.

/edit die is inderdaad niet meer actief. ik weet wel dat er een NL guild op pc is. Maar wat de naam daar van was....
DLC dungeons zijn wel even een tegenvaller, koop je een pakket met game + alle uitbreidingen tot nu toe en dan zit er nog een deel van de dungeons (flinke lijst zag ik) achter een paywall. Maar goed, da's natuurlijk het verdienmodel... Eerst maar de dungeons doen die ik wel kan doen.

• AdmiraalTimbo
SnoeiKoei schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 13:23:
[...]

DLC dungeons zijn wel even een tegenvaller, koop je een pakket met game + alle uitbreidingen tot nu toe en dan zit er nog een deel van de dungeons (flinke lijst zag ik) achter een paywall. Maar goed, da's natuurlijk het verdienmodel... Eerst maar de dungeons doen die ik wel kan doen.
Er is een verschil tussen chapters en dlc’s. Alle dlc’s krijg je dan weer met eso plus. De crows die je dan iedere maand krijgt zou je weer kunnen besteden om de dlc’s te kopen. Ik heb eso plus puur voor de crafting bag tbh

• SnoeiKoei
AdmiraalTimbo schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 15:34:
[...]

Er is een verschil tussen chapters en dlc’s. Alle dlc’s krijg je dan weer met eso plus. De crows die je dan iedere maand krijgt zou je weer kunnen besteden om de dlc’s te kopen. Ik heb eso plus puur voor de crafting bag tbh
Die snap ik niet, je krijgt de DLCs bij eso plus maar moet daar wel de crowns voor uitgeven?
Crafting bag is wel een grote plus ja... Als ik eso tof blijf vinden ga ik misschien ook wel dokken daarvoor.

• AdmiraalTimbo
SnoeiKoei schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 15:37:
[...]

Die snap ik niet, je krijgt de DLCs bij eso plus maar moet daar wel de crowns voor uitgeven?
Crafting bag is wel een grote plus ja... Als ik eso tof blijf vinden ga ik misschien ook wel dokken daarvoor.
Ja eso plus is monthly, mocht je ze willen spelen zonder zou je ze los kunnen kopen

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SnoeiKoei
AdmiraalTimbo schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 16:08:
[...]

Ja eso plus is monthly, mocht je ze willen spelen zonder zou je ze los kunnen kopen
Ah zo. Inderdaad, kan ook nog. Tegen de tijd dat ik alle dungeons die bij Greymoor DCE zitten gedaan heb moet ik maar eens uitzoeken wat de beide alternatieven me kosten en wat je nog meer krijgt bij eso plus (crafting bag en zelf je kleding customizen zag ik iig al langskomen).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 27-11 10:13
SnoeiKoei schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 16:14:
[...]

Ah zo. Inderdaad, kan ook nog. Tegen de tijd dat ik alle dungeons die bij Greymoor DCE zitten gedaan heb moet ik maar eens uitzoeken wat de beide alternatieven me kosten en wat je nog meer krijgt bij eso plus (crafting bag en zelf je kleding customizen zag ik iig al langskomen).
je kan nu ook al je kleding aanpassen. alleen de Costumes kan je niet verven zonder ESO.

mocht je af en toe wat crowns uitgeven zou ik eigenlijk altijd voor ESO plus gaan.

want 1500 crowns kost je 12.99. terwijl 1 maandje ESO plus je 1650 crowns geeft met een hoop extra voor 12.99.

Loki Gaming Mmo pvp channel

• Poulske
Van het weekend ook ESO Plus aangeschaft en alleen al die crafting bag maakt het het bijna waard.
Maar ben nu wel een beetje overweldigend, heb er ineens zoveel meer content bij gekregen terwijl ik pas lvl 31 ben.

Nu ben ik een beetje van alles wat aan het doen, maar wat is de tactiek? Gewoon een zone uitkiezen en daar de zone story voor doen en dan de zones een voor een afvinken?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rudorky_b
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 26-11 12:24
Poulske schreef op maandag 15 maart 2021 @ 08:42:
Van het weekend ook ESO Plus aangeschaft en alleen al die crafting bag maakt het het bijna waard.
Maar ben nu wel een beetje overweldigend, heb er ineens zoveel meer content bij gekregen terwijl ik pas lvl 31 ben.

Nu ben ik een beetje van alles wat aan het doen, maar wat is de tactiek? Gewoon een zone uitkiezen en daar de zone story voor doen en dan de zones een voor een afvinken?
Ik volg deze step by step story guide. Dat maakt het voor mij een stuk overzichtelijker en vergroot het spelplezier.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 08:57
Ik speel zo nu en dan sinds de "One Tamriel" update en heb alle chapters/DLC gedaan minus Skyrim. Ondertussen ben ik champion level 220(ish) maar ik merk dat ik steeds meer tegen het scaling/level systeem aan begin te lopen in de negatieve zin. Ik voel mij dan ook niet sterker dan toen ik pakweg (niet champion) level 30 was. Bij "gewone" TES games heb ik minder problemen met scaling/levelling omdat de combat anders aanvoelt (al zou ik ook daar het liefst geen scaling hebben). Ik ervaar totaal geen level progressie.

[Voor 10% gewijzigd door Caayn op 15-03-2021 08:55]

20 * 370wp @ SE7K

• AdmiraalTimbo
Caayn schreef op maandag 15 maart 2021 @ 08:55:
Ik speel zo nu en dan sinds de "One Tamriel" update en heb alle chapters/DLC gedaan minus Skyrim. Ondertussen ben ik champion level 220(ish) maar ik merk dat ik steeds meer tegen het scaling/level systeem aan begin te lopen in de negatieve zin. Ik voel mij dan ook niet sterker dan toen ik pakweg (niet champion) level 30 was. Bij "gewone" TES games heb ik minder problemen met scaling/levelling omdat de combat anders aanvoelt (al zou ik ook daar het liefst geen scaling hebben). Ik ervaar totaal geen level progressie.
Ik ben zelf 890 en kan je vertellen dat het allemaal niet super veel uitmaakt. In soloplay ga je het zeker niet merken in vet trails ga je dat wel doen. Daar is ieder beetje er eentje. Ach lekker grinden die zones en je levels gaan redelijk hard.

[Voor 3% gewijzigd door AdmiraalTimbo op 15-03-2021 09:01]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Stylze
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 23:12
Ik vind dat level scaling in games ook helemaal niks, je wil je toch juist krachtiger voelen en in oude zones iedereen lekker met 1 mep naar de grond slaan.

Hele gevoel van progressie is een stuk minder erdoor, snap niet dat ontwikkelaars die keuze maken.

Je hoeft toch niet constant een challenge te hebben..

[Voor 9% gewijzigd door Stylze op 15-03-2021 12:00]

Xbox series X / Playstation 5 / LG CX 55" /

• SnoeiKoei
Ik had het hele weekend geen verplichtingen en superweer was het ook niet, lekker gespeeld dus. Levelen gaat rap, zeker als je iedere dag een random dungeon doet en world bosses en dolmens meepakt. Tof dat er voor die laatste 2 activiteiten vaak wel andere spelers aanwezig zijn. Met de dungeon finder moet ik als dps wel even wachten maar tot nu toe is het altijd binnen een half uur gelukt in een dungeon te belanden en het is ook telkens nog een dungeon die ik nog niet gedaan had en waar ik dus nog een quest kan ophalen (houdt de dungeon finder daar rekening mee of is dat toeval?). Langzaamaan krijg ik steeds beter hoe alles werkt, ook research en craften en de upgrades van skills en mount enzo. Inmiddels zit ik al op lvl32 en heb pas een relatief klein stukje van de spelwereld gezien...

• Callandt95
  • Registratie: april 2017
  • Laatst online: 23-11 15:38
Ik weet niet of dit de plaats hiervoor is maar ik speelde eso op de ps4/ps5 sinds launch (altijd solo gespeeld) maar omdat ik nu minder tijd heb om te gamen en wanneer ik eindelijk kan gamen niet wil wachten tot eso eindelijk geupdate is ben ik overgestapt naar eso op stadia/PC.

Op de Stadia/PC server heb ik dus opnieuw moeten beginnen en nu zoek ik eigenlijk een buddy om mee te questen en dungeons te doen. Wie zich aangeproken voelt mag altijd een PM sturen :)

• AdVictoriamN7
rudorky_b schreef op maandag 15 maart 2021 @ 08:54:
[...]

Ik volg deze step by step story guide. Dat maakt het voor mij een stuk overzichtelijker en vergroot het spelplezier.
Ik ben daar toch mee gestopt. Want ik heb jaren geleden ook zo de meeste RPG's gespeeld omdat ik bang was dingen te missen, maar ik merk dat ik na een tijdje toch niet echt zelf speel maar meer zoals iemand anders het speelt. Tegenwoordig speel ik gewoon hoe ik zelf wil en kies ik mijn eigen richting en ja het kan dan weleens zijn dat je bepaalde missies of andere dingen nooit zal zien.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rudorky_b
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 26-11 12:24
AdVictoriamN7 schreef op maandag 15 maart 2021 @ 15:59:
[...]

Ik ben daar toch mee gestopt. Want ik heb jaren geleden ook zo de meeste RPG's gespeeld omdat ik bang was dingen te missen, maar ik merk dat ik na een tijdje toch niet echt zelf speel maar meer zoals iemand anders het speelt. Tegenwoordig speel ik gewoon hoe ik zelf wil en kies ik mijn eigen richting en ja het kan dan weleens zijn dat je bepaalde missies of andere dingen nooit zal zien.
Helemaal mee eens maar bij dit spel is het aanbod zo overweldigend dat je nogal snel door de bomen het bos niet meer ziet. Deze leidraad vond ik persoonlijk erg handig voor een nieuwe speler.

• SnoeiKoei
rudorky_b schreef op maandag 15 maart 2021 @ 16:17:
[...]

Helemaal mee eens maar bij dit spel is het aanbod zo overweldigend dat je nogal snel door de bomen het bos niet meer ziet. Deze leidraad vond ik persoonlijk erg handig voor een nieuwe speler.
Ik vind 'm ook handig en probeer 'm nu ruwweg te volgen voor het verhaal. Maar ik ben vrij snel afgeleid door alles wat er te doen is. Daily dungeon, dolmens, world bosses, delves, uitgebreid exploren, scrying en
de bijbehorende opgravingen. Craften, iedere dag even aan denken het paard te upgraden... Het gaat op werken lijken :P

• AdVictoriamN7
SnoeiKoei schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 10:36:
[...]

Ik vind 'm ook handig en probeer 'm nu ruwweg te volgen voor het verhaal. Maar ik ben vrij snel afgeleid door alles wat er te doen is. Daily dungeon, dolmens, world bosses, delves, uitgebreid exploren, scrying en
de bijbehorende opgravingen. Craften, iedere dag even aan denken het paard te upgraden... Het gaat op werken lijken :P
Ik vergeet dat trouwens altijd om dagelijks even in te loggen om die gratis dingen te redeemen. Dat is eigenlijk wel het nadeel als je meerdere online games speelt (ESO, Destiny 2, Fallout 76). Gegeven moment speel ik gewoon 1 game echt het meeste en vergeet ik de andere weer. Tot ik die andere weer gaat spelen en dan vergeet ik juist weer dat andere spel haha. Zo heb ik alweer weken geen ESO en Fallout 76 meer gespeeld terwijl ik die toen elke dag wel speelde. Nu is het juist Destiny 2 die me niet kan loslaten :+ _O-

• SnoeiKoei
Zijn veteran dungeons goed te PUGgen of kan ik me daarvoor beter bij een guild aansluiten? Ik ben inmiddels level 50 en heb iets meer dan 50CP. Gear is daarmee on par, rare met een paar epic delen.

• Afuni
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 06:50
SnoeiKoei schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 11:32:
Zijn veteran dungeons goed te PUGgen of kan ik me daarvoor beter bij een guild aansluiten? Ik ben inmiddels level 50 en heb iets meer dan 50CP. Gear is daarmee on par, rare met een paar epic delen.
Eigenlijk beter aansluiten bij een guild ja. Al moet ik eerlijk zijn en meegeven dat voor de non-dlc veteran dungeons (de oudsten) een pug minder riskant is dan vroeger. Voor de dlc dungeons zou ik er zelf nooit aan beginnen...

• kowlier
ik pug de non-dlc's continu, nog maar 1 keer een probleem mee gehad tbh.
ik speel wel op en magsorc atm, en die zijn super easy te gearen en te spelen, een werelds verschil met mijn stamplar.

• SnoeiKoei
Afuni schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 11:43:
[...]

Eigenlijk beter aansluiten bij een guild ja. Al moet ik eerlijk zijn en meegeven dat voor de non-dlc veteran dungeons (de oudsten) een pug minder riskant is dan vroeger. Voor de dlc dungeons zou ik er zelf nooit aan beginnen...
De ESO-plus-dungeons kan ik niet in dus het blijft voorlopig bij de klassieke. Ik kan het wel eens proberen met een PUG dan, en dan eerst maar degene met een undaunted pledge die dag. Kan ik tenminste nog even kijken waar ik bij de diverse bosses op moet letten. Normal mode is tot nu toe elke dungeon 1 grote faceroll geweest.

• AdmiraalTimbo
SnoeiKoei schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 11:32:
Waarom zou je nu al vet dungeons willen doen? Het heeft voor je random normal 0 meer waarde. Beter eerst CP 160 worden en dan de gear farmen die je nodig hebt. Tevens stacken RND per character als ze eenmaal 50 zijn. Dus dat gaat best hard als je er meerdere hebt.

• SnoeiKoei
AdmiraalTimbo schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 11:48:
[...]

Waarom zou je nu al vet dungeons willen doen? Het heeft voor je random normal 0 meer waarde. Beter eerst CP 160 worden en dan de gear farmen die je nodig hebt. Tevens stacken RND per character als ze eenmaal 50 zijn. Dus dat gaat best hard als je er meerdere hebt.
Gear drops worden beter met hogere CP?
Wat bedoel je met RND die stackt?

Reden om Veteran dungeons te willen doen; undaunted keys en bakken XP vooral. En een beetje meer uitdaging want normal dungeons slaan helemaal nergens op.

Wat is er met de magische grens van 160CP? De cap ligt veel hoger (3600?) maar toch zie ik de 160-grens vaker genoemd worden.

[Voor 9% gewijzigd door SnoeiKoei op 24-03-2021 11:52]

• AdmiraalTimbo
SnoeiKoei schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 11:51:
[...]

Gear drops worden beter met hogere CP?
Wat bedoel je met RND die stackt?

Reden om Veteran dungeons te willen doen; undaunted keys en bakken XP vooral. En een beetje meer uitdaging want normal dungeons slaan helemaal nergens op.
Champoin levels zijn gedeeld account wide. Dus als ik een nieuwe char begin is die na level 50 meteen 890. De daily RND (random normal dungeon bonus) is per character. Dus als je een 2de char op 50 hebt krijg je dus 2 keer de bonus en gaan je champoin levels ook een stuk harder.

Over de keys tja je moet met HM doen bij de end boss anders krijg je nog niet meer keys. Gear drops zijn inderdaad paars ipv blauw, overigens is het upgrade ook stukken efficiënter dan VET. Keys zijn pre 160 letterlijk de enige reden om vet dungeon te doen. Overigens zou ik pre 160 geen monstersets fixe want dan kan je het straks allemaal weer opnieuw doen!

[Voor 31% gewijzigd door AdmiraalTimbo op 24-03-2021 11:58]

• SnoeiKoei
AdmiraalTimbo schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 11:53:
[...]

Champoin levels zijn gedeeld account wide. Dus als ik een nieuwe char begin is die na level 50 meteen 890. De daily RND (random normal dungeon bonus) is per character.
Oh dat had ik niet begrepen! Dus als ik een volgend character level zit die na lvl50 meteen op hetzelfde CP als mijn hoogste. Super. En ieder character dat ik een RND mee inneem helpt de rest van mijn characters. Voorlopig heb ik maar 1 character maar kan handig zijn.

• AdmiraalTimbo
SnoeiKoei schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 11:57:
[...]

Oh dat had ik niet begrepen! Dus als ik een volgend character level zit die na lvl50 meteen op hetzelfde CP als mijn hoogste. Super. En ieder character dat ik een RND mee inneem helpt de rest van mijn characters. Voorlopig heb ik maar 1 character maar kan handig zijn.
Ik heb wat meer info bijgevoegd. Vind je het Oke als ik je even PM kan ik je ingame wel vooruit helpen met een paar dingen.

• SnoeiKoei
AdmiraalTimbo schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 11:59:
[...]

Ik heb wat meer info bijgevoegd. Vind je het Oke als ik je even PM kan ik je ingame wel vooruit helpen met een paar dingen.
Uiteraard vind ik dat ok! Super, een boel dingen worden me zo duidelijk.

• MRCL
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 27-11 17:20
SnoeiKoei schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 11:51:
[...]
Wat is er met de magische grens van 160CP? De cap ligt veel hoger (3600?) maar toch zie ik de 160-grens vaker genoemd worden.
Dat komt omdat voor drops (kleding/ringen) het maximale level 160CP is. Dus vanaf 160CP kan je ze dus voor altijd blijven gebruiken.

• SnoeiKoei
MRCL schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 14:36:
[...]

Dat komt omdat voor drops (kleding/ringen) het maximale level 160CP is. Dus vanaf 160CP kan je ze dus voor altijd blijven gebruiken.
Check! Dan bewaar ik mijn undaunted keys idd voor 160CP enzo. Beetje zonde om daar gear van te kopen die meteen weer achterblijft bij mijn CP. :) Als de afgelopen 2 avonden maatgevend zijn moet 160CP niet heel lang duren.

• Afuni
Dat gaat inderdaad vrij snel :)

• SnoeiKoei
Nou inderdaad, gisteravond 2 normal undaunted pledge dungeons gedaan (waar ik beide de quests nog kon doen ook) en daarna nog een random daily dungeon er achteraan. Tijdens de wachttijd voor de dungeons heb ik een daily Harrowstormpje en een world boss daily in Skyrim meegepakt en de crafting writs gedaan. Veel meer heb ik niet gedaan en ik ging van 55CP naar 110CP. Dat gaat vooralsnog als een dolle. :D

• Afuni
ook niet vergeten, zeer binnenkort (vandaag?) start de jester event. Dubbele xp op alles. Als je dat combineert met scrolls, daily dungeons of public dungeons ga je nog sneller gaan:)

• MokonaNL
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 08:25
Afuni schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 09:12:
ook niet vergeten, zeer binnenkort (vandaag?) start de jester event. Dubbele xp op alles. Als je dat combineert met scrolls, daily dungeons of public dungeons ga je nog sneller gaan:)
Event begint om 3 uur vanmiddag inderdaad.

FFXIV: Mokona Tilmitt (Phoenix), Diablo III: MokonaNL#2968

• SnoeiKoei
Kun je maar 3 event tickets krijgen per dag? Na de eerste quest kreeg ik alleen nog maar kistjes met prullaria en recepten erin. Maar met 3 tickets per dag zijn bepaalde rewards niet haalbaar (die Deadlands Scorcher skin bijvoorbeeld: als ik het goed begrijp moet je daarvoor een Unstable Morpholith pet maken voor totaal 15 tickets en die combineren met 3 onderdelen die bij elkaar nog 30 tickets kosten, totaal 45 tickets of 15 dagen... festival duurt nog 6 dagen.) Wat begrijp ik niet goed?

Die skin hoef ik niet overigens maar ik heb het idee dat ik iets niet goed interpreteer.

[Voor 8% gewijzigd door SnoeiKoei op 26-03-2021 09:23]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• AdmiraalTimbo
SnoeiKoei schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 09:22:
Kun je maar 3 event tickets krijgen per dag? Na de eerste quest kreeg ik alleen nog maar kistjes met prullaria en recepten erin. Maar met 3 tickets per dag zijn bepaalde rewards niet haalbaar (die Deadlands Scorcher skin bijvoorbeeld: als ik het goed begrijp moet je daarvoor een Unstable Morpholith pet maken voor totaal 15 tickets en die combineren met 3 onderdelen die bij elkaar nog 30 tickets kosten, totaal 45 tickets of 15 dagen... festival duurt nog 6 dagen.) Wat begrijp ik niet goed?

Die skin hoef ik niet overigens maar ik heb het idee dat ik iets niet goed interpreteer.
Je interpeteren is correct. Voor sommige dingen moet je sparen die komen dan ook terug op andere events. Het zorgt ervoor dat mensen terugkomen.

• SnoeiKoei
AdmiraalTimbo schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 09:55:
[...]

Je interpeteren is correct. Voor sommige dingen moet je sparen die komen dan ook terug op andere events. Het zorgt ervoor dat mensen terugkomen.
Aha. Nou, ik houd het bij de Morpholith dan dit event. Die is wel grappig.

Edit: ik lees dat de skin komend kwartaal niet meer verkrijgbaar is maar je de Morpholith met onderdelen van komende festivals kunt morphen in een personality (Q2), mount (Q3) of player house (Q4). Dus die Morpholith pet komt sowieso nog van pas.

[Voor 26% gewijzigd door SnoeiKoei op 26-03-2021 15:19]

• MRCL
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 27-11 17:20
Komt omdat je al 2(?) events hebt gemist, anders was het wel haalbaar. Maar dan nog moet je redelijk vaak spelen om alles bij elkaar te sparen.

• SnoeiKoei
MRCL schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 13:55:
Komt omdat je al 2(?) events hebt gemist, anders was het wel haalbaar. Maar dan nog moet je redelijk vaak spelen om alles bij elkaar te sparen.
Ik zag dat er meteen aansluitend aan het huidige event alweer een nieuwe is dus dan zullen de Q2 event spullen wel beschikbaar komen.

Ondertussen lekker doorgeleveld, ik zit nu ruimschoots boven de 160 CP. Met die XP-boosts gaat dat knetterhard.

• SnoeiKoei
Zo, weer een paar vragen;
  • Blijven ongebruikte event tickets beschikbaar om uit te geven tijdens het volgende event?
  • Als ik ESO+ afsluit, krijg ik dan alsnog toegang tot alle reeds uitgegeven DLC?
  • Sommige dingen red ik niet alleen, bijvoorbeeld de bosses van de group delves in Craglorn en ik zie daar ook niemand anders binnen rondlopen. Zijn er ook spelers die zin hebben daar een avondje wat bosses te farmen? (ik probeer de ontbrekende leads voor delen van de Ebon Dwarven Wolf mount te krijgen, de meeste andere heb ik al.)
  • Zijn er nog mensen die een guild aanraden? Voor wat het uitmaakt, ik ben Ebonheart Pact, magicka necro, speel momenteel de meeste avonden wel maar dat kan van de zomer wel minder zijn.

[Voor 3% gewijzigd door SnoeiKoei op 31-03-2021 11:11]

Pagina: 1 ... 62 63 64 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee