spijker op de kop. maar hoe kan het dat in 13 jaar (eigenlijk 14 met beta DAoC) er GEEN ENKELE vernieuwing in MMORGPs zijn gekomen?Kaap schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 16:53:
Ook ik zat in de beta. Had niet verwacht uitnodiging te krijgen, ik volgde de game ook helemaal niet. Ik heb ook nooit Elder Scrolls games gespeeld, maar ik was wel in voor een nieuwe MMO. Zoveel MMO's geprobeerd na DAOC en WoW, maar nooit meer 1 gevonden die me kon bekoren.
Zo ook met Elder Scrolls Online. De hele sfeer lijkt mij niet te pakken, sterker nog, ik heb het idee dat er geen sfeer is. De animaties zijn ook zeer houterig.
Nee, dit spel gaat hem voor mij niet worden.
Net als jij ben ik voortdurend op zoek naar een uitdaging en verslaving die die 2 games boden. Dat je je matties opbelt om de laatste nieuwigheden door te nemen en excel sheets maakt voor de beste builds. Power leveling en de beste class combo's.
Met ESO beland je in beta DAoC. Plain mobs killen. Grafisch sober, quests zijn copy paste vanuit eerdere MMO's. Zelfs de classes zijn identiek aan DAoC. In beta lukt het natuurlijk niet om de end-game te testen, maar de grind daar naartoe beloofd niet veel goeds.
ESO is super voor hardcore fans van de ES community maar voor de MMO veteraan is het een beentheredonethat. Met 1 hand on de kin en de ander sturend met de muis auto-run door de zones. Questjes afraffelen en in queue voor een gebuggede quest.
Kortom: ESO -> leuk voor de MMO newbies. Maar als je wow en daoc hebt gespeeld: tsja, nogal vervelio.
Het is wat het is...