Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drogeworst
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 06-09 14:39
Kaap schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 16:53:
Ook ik zat in de beta. Had niet verwacht uitnodiging te krijgen, ik volgde de game ook helemaal niet. Ik heb ook nooit Elder Scrolls games gespeeld, maar ik was wel in voor een nieuwe MMO. Zoveel MMO's geprobeerd na DAOC en WoW, maar nooit meer 1 gevonden die me kon bekoren.

Zo ook met Elder Scrolls Online. De hele sfeer lijkt mij niet te pakken, sterker nog, ik heb het idee dat er geen sfeer is. De animaties zijn ook zeer houterig.

Nee, dit spel gaat hem voor mij niet worden.
spijker op de kop. maar hoe kan het dat in 13 jaar (eigenlijk 14 met beta DAoC) er GEEN ENKELE vernieuwing in MMORGPs zijn gekomen?

Net als jij ben ik voortdurend op zoek naar een uitdaging en verslaving die die 2 games boden. Dat je je matties opbelt om de laatste nieuwigheden door te nemen en excel sheets maakt voor de beste builds. Power leveling en de beste class combo's.

Met ESO beland je in beta DAoC. Plain mobs killen. Grafisch sober, quests zijn copy paste vanuit eerdere MMO's. Zelfs de classes zijn identiek aan DAoC. In beta lukt het natuurlijk niet om de end-game te testen, maar de grind daar naartoe beloofd niet veel goeds.

ESO is super voor hardcore fans van de ES community maar voor de MMO veteraan is het een beentheredonethat. Met 1 hand on de kin en de ander sturend met de muis auto-run door de zones. Questjes afraffelen en in queue voor een gebuggede quest.

Kortom: ESO -> leuk voor de MMO newbies. Maar als je wow en daoc hebt gespeeld: tsja, nogal vervelio.

Het is wat het is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14-09 17:41
Vanochtend nog een paar uurtjes doorgebracht met de game.
Twee characters tot level 3 gebracht. Hoe langer ik speel hoe meer het gevoel van Oblivion terugkomt.

Kan de geluiden wel begrijpen dat het geheel grafisch wat tegenvalt, maar stoorrt me nu eigenlijk niet zo.

Denk alleen dat dit niet 12 euro per maand waard is. Dan kom ik terug weer uit bij WoW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daredha
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-09 07:55
drogeworst schreef op zondag 12 januari 2014 @ 06:07:
[...]

spijker op de kop. maar hoe kan het dat in 13 jaar (eigenlijk 14 met beta DAoC) er GEEN ENKELE vernieuwing in MMORGPs zijn gekomen?

Net als jij ben ik voortdurend op zoek naar een uitdaging en verslaving die die 2 games boden. Dat je je matties opbelt om de laatste nieuwigheden door te nemen en excel sheets maakt voor de beste builds. Power leveling en de beste class combo's.

Met ESO beland je in beta DAoC. Plain mobs killen. Grafisch sober, quests zijn copy paste vanuit eerdere MMO's. Zelfs de classes zijn identiek aan DAoC. In beta lukt het natuurlijk niet om de end-game te testen, maar de grind daar naartoe beloofd niet veel goeds.

ESO is super voor hardcore fans van de ES community maar voor de MMO veteraan is het een beentheredonethat. Met 1 hand on de kin en de ander sturend met de muis auto-run door de zones. Questjes afraffelen en in queue voor een gebuggede quest.

Kortom: ESO -> leuk voor de MMO newbies. Maar als je wow en daoc hebt gespeeld: tsja, nogal vervelio.
Ik kan niet geheel achter je bewoording staan, maar je bewoord wel degelijk dat gene wat ik nog niet in eigen woorden kon uitleggen. Ik ben ook een MMO veteraan (althans, ik hoop toch dat ik me zo mag noemen na 10 jaar MMOen) en de 'been there done that' is heel sterk in deze game. Ik vrees dat het vanmiddag einde oefening is voor ESO en dat mijn HDD weer 21 gig lichter is. ;w

Ik heb serieus getest en feedback ingeleverd in de hoop dat de game daarmee verbeterd. Ik wens de mensen die dit wel een leuke game vinden hopelijk jaren speelplezier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickos85
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-09 20:11
Naar mijn idee is het nogal kort om maar 1 weekend te testen. Nu zijn alleen de begin gebieden bekeken, niet de dungeons en/of de andere gebieden voor hogere lvls.

Van wat ik heb gezien vind ik het niet erg dat het veel open gebieden zijn. Dat vind ik leuker dan een gebied welke volgepropt is met van alles en nog wat.

De tutorial had van mij uitgebreider gemogen en ik vind de map soms te onbegrijpelijk met de quests.

Over het algemeen vind ik het een best leuke mmo. Ook omdat het wel in de TES wereld is. De kleine dingen die je ziet in Skyrim vind je hier terug. Dat is iets wat ik erg leuk vind.

Ik denk dat ik het spel wel zou spelen, als ik niet maandelijks geld moet betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchEZmoder
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-09 12:45
Flop van het jaar 2014. :P

Sony A1II • Sony A7RV • Sony 14mm F/1.8 GM • Sony 35mm F1.4 GM • Sony 70-200mm F/2.8 GM II • Sony 135mm F/1.8 GM • Sony 400-800mm • Laowa 85mm 2:1 macro • Sigma 105mm F/2.8 Macro • Laowa Aurogon 10-50x • Hobby Fotograaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garathane
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:35

garathane

l'enfer, c'est les Autres

'Flop' is een sterk woord, maar enigszins teleurstellend is het wel. Ik wacht to het F2P wordt, en dat gaat vast snél gebeuren.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mij voor een aantal uurtjes redelijk vermaakt in het spel. Maar om hiervoor nou maandelijks te gaan betalen, dat weet ik nog zo net niet.

Mijn kritiekpunten:

- Mis gewoon een pakkende verhaallijn,sfeer en levendigheid. Dit geldt voor zowel in-combat als out-combat.
- Vanaf het eerste moment dat je een karakter aanmaakt in World of Warcraft wordt er een band gecreeerd. Dat gevoel had ik totaal niet aan het begin met mijn karakter in ESO.
- Uitleg van bepaalde objecten en mogelijkheden ontbreken of kunnen beter worden uitgewerkt.
- Grafisch gezien kan het allemaal wel beter. Textures in met name grotten zijn ondermaats.
- Er wordt nu niet gewerkt met verschillende zones. Betekent dat je weer gezeik krijgt met andere mensen die dezelfde quest aan het doen zijn, in een wachtrij komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangkirai
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-09 18:21
Jullie moeten dus niet vergeten om die kritiek aan hun door te geven :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garathane

garathane

Ik doe niet anders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navuri
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18-08-2020
Heb nu zo'n 30/40 keer feedback gegeven, bugs gerapporteerd etc. Hoe meer ik van het spel zie en hoe langer ik speel hoe leuker ik het vind. Battle's zijn inderdaad wat houterig in het begin, maar zodra je wat levels omhoog gaat en je spells kunt morphen is het een erg dynamisch geheel in mijn ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psvunited
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-09 13:29
Navuri schreef op zondag 12 januari 2014 @ 13:47:
Heb nu zo'n 30/40 keer feedback gegeven, bugs gerapporteerd etc. Hoe meer ik van het spel zie en hoe langer ik speel hoe leuker ik het vind. Battle's zijn inderdaad wat houterig in het begin, maar zodra je wat levels omhoog gaat en je spells kunt morphen is het een erg dynamisch geheel in mijn ogen.
+1, alleen heb ik niet zoveel feedback gegeven. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat betreft alle commentaren en vergelijkingen met WoW:

World of Warcraft: The MMO Anomaly

Persoonlijk vermaak ik mijn wel in het spel.
Het inloggen is best wel een drama maar bij welke MMO was niet zo in het begin. Ik zie zeker wel potentie in deze game.
Inventory.... eerste wat in mij op kwam toen ik dat zag was SkyUI ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
daredha schreef op zondag 12 januari 2014 @ 11:19:
[...]

Ik kan niet geheel achter je bewoording staan, maar je bewoord wel degelijk dat gene wat ik nog niet in eigen woorden kon uitleggen. Ik ben ook een MMO veteraan (althans, ik hoop toch dat ik me zo mag noemen na 10 jaar MMOen) en de 'been there done that' is heel sterk in deze game. Ik vrees dat het vanmiddag einde oefening is voor ESO en dat mijn HDD weer 21 gig lichter is. ;w

Ik heb serieus getest en feedback ingeleverd in de hoop dat de game daarmee verbeterd. Ik wens de mensen die dit wel een leuke game vinden hopelijk jaren speelplezier!
Voor de echte elder scrolls veteranen is het ook een gruwel van een spel. Laten we een WoW-kloon maken (een slechte op de koop toe) en alles wat uniek is aan elder scrolls eruit slopen zodat we het laatste beetje respect dat de titel heeft kunnen uitmelken voor het laatste gewin.

Alles wat elder scrolls elder scrolls maakten voor veel mensen gaat sowieso al verloren als MMORPG. Dit spel is juist voor de niet hardcore elder scrolls speler. Die zullen zich niet ergeren aan weinig het met elder scrolls heeft te maken.

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navuri
psvunited schreef op zondag 12 januari 2014 @ 14:25:
[...]

+1, alleen heb ik niet zoveel feedback gegeven. :P
Het kunnen dodgen en blocken van attacks door naar voren, achteren, links of rechts te duiken is erg handig. Qua user interface en uitleg zijn er nog wat stappen te maken, maar daarom blijf ik ook maar rammen op die feedback en bug knop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan
  • Laatst online: 23:25

Gundogan

Rip and tear, until it is done

Postius schreef op zondag 12 januari 2014 @ 14:53:
[...]

Voor de echte elder scrolls veteranen is het ook een gruwel van een spel. Laten we een WoW-kloon maken (een slechte op de koop toe) en alles wat uniek is aan elder scrolls eruit slopen zodat we het laatste beetje respect dat de titel heeft kunnen uitmelken voor het laatste gewin.

Alles wat elder scrolls elder scrolls maakten voor veel mensen gaat sowieso al verloren als MMORPG. Dit spel is juist voor de niet hardcore elder scrolls speler. Die zullen zich niet ergeren aan weinig het met elder scrolls heeft te maken.
Het MMO gedeelte maakt het verhalende gedeelte minder en het verhalende gedeelte maakt het MMO gedeelte minder. Beetje het probleem met veel van deze mainstream MMORPG's. Met tientallen op één quest storten breekt de immersie wel erg, maar als je de speler te veel vrijheid geeft met zo weinig mogelijk verhaal, gaat men weer klagen dat het waarschijnlijk weer te veel grinden wordt of dat er geen richting in zit. En als je veel verhaal in een MMO brengt dan krijg je weer het probleem dat je toch wel de details en focus mist van een goede singleplayer RPG.

Ik denk dat een TES MMO met veel vrijheid en zo min mogelijk verhaal best had kunnen werken, maar deze WoW kloon zoals het nu is, lijkt me niet zo spannend ja. Maar ja, wel een veiligere keuze.

[ Voor 5% gewijzigd door Gundogan op 12-01-2014 15:14 ]

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .pointer
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 04-09 12:47
Even gespeeld, in het begin wel leuk allemaal, toen kwam ik bij dat strand waar je verschillende mensen mag redden. Pfff, het spel komt gewoon saai over, had ik nooit verwacht. Bij TES Skyrim was er nog een magisch gevoel en zo, maar nu hebben ze bijv. menu's gemoderniseerd en is dat ook maar weer 'normaal' zoals in elk spel.

Daarbij liepen er erg veel spelers en characters in hun ondergoed en waren kaal, ook vrouwen. Erg apart, en zulke 'kleinigheden' verpesten het wel voor mij. Het is het begin van het spel, ja het is een BETA, maar ik dacht dat dit binnekort werd uitgebracht? Is dan niet eens het eerste uurtje spelen bugvrij?

Ook is het erg vervelend dat, nou ben ik geen MMO diehard, als je voor een missie verschillende enemies hebt verslagen en vervolgens met zo'n questbeëindiger praat, dan het gebouw weer uitloopt, die enemies die je al had verslagen er weer zijn en je weer aanvallen. Al aantallen keren doodgegaan omdat ik dat niet verwachtte, ik had immers alles al verslagen.

Ik zou hier zelf max. 45eu voor betalen, eenmalig. Never nooit 45eu EN 12 maandelijks.

Saaaai. TESOffline was veel leuker.

EDIT: moet wel zeggen dat het spel lekker vloeiend loopt en de graphics gewoon top zijn. Ik ken geen andere soortgelijke game met zulke indrukwekkende graphics.
Ik vind het knap, dat ze het zo vloeiend laten lopen alles uitgemaxt, IMO is BF4 niet mooier maar wel veel zwaarder, ook al is dat appels met peren vergelijken.

[ Voor 12% gewijzigd door .pointer op 12-01-2014 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navuri
Gundogan schreef op zondag 12 januari 2014 @ 15:13:
[...]

Het MMO gedeelte maakt het verhalende gedeelte minder en het verhalende gedeelte maakt het MMO gedeelte minder. Beetje het probleem met veel van deze mainstream MMORPG's. Met tientallen op één quest storten breekt de immersie wel erg, maar als je de speler te veel vrijheid geeft met zo weinig mogelijk verhaal, gaat men weer klagen dat het waarschijnlijk weer te veel grinden wordt of dat er geen richting in zit. En als je veel verhaal in een MMO brengt dan krijg je weer het probleem dat je toch wel de details en focus mist van een goede singleplayer RPG.

Ik denk dat een TES MMO met veel vrijheid en zo min mogelijk verhaal best had kunnen werken, maar deze WoW kloon zoals het nu is, lijkt me niet zo spannend ja. Maar ja, wel een veiligere keuze.
Ik vind het eerlijk gezegd helemaal niet zoveel op WoW lijken. Waarom vind jij het een WoW-kloon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• junglebeast
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-09 18:14

junglebeast

hier staat iets

Verwijderd schreef op zondag 12 januari 2014 @ 14:42:

Persoonlijk vermaak ik mijn wel in het spel.
Het inloggen is best wel een drama maar bij welke MMO was niet zo in het begin. Ik zie zeker wel potentie in deze game.
Inventory.... eerste wat in mij op kwam toen ik dat zag was SkyUI ;)
Wat een prachtige rant. Wauw.

En iemand had het over gfx. Kijk eens naar Tera of FFIV. Die hebben volgens mij veel meer kleur en betere gfx.

B.NET: Junglebeast#2495 | Stormscale Horde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan

Gundogan

Navuri schreef op zondag 12 januari 2014 @ 15:43:
[...]

Ik vind het eerlijk gezegd helemaal niet zoveel op WoW lijken. Waarom vind jij het een WoW-kloon?
Maak poppetje -> tutorial gebied -> questjes doen met iedereen erbij -> ga naar volgende gebied -> repeat. Beetje skillpoints toewijzen die bepaalde aanvallen geeft. Met z'n allen op dezelfde quest storten. En meer.

De hele ervaring is een beetje met WoW te vergelijken waar je netjes door alle content wordt geleidt met NPC's die netjes op jouw aankomst wachten in plaats van een levende wereld waarin je zelf je verhaal maakt. Ik denk niet dat je direct van de main quest lijn af kan en gewoon kan gaan exploren omdat je dan tegen te hoge level mobs aanloopt. Iets wat wel redelijk mogelijk is in de singleplayer TES games. Als ze dat er in hadden gedaan, had dit nog best interessant kunnen worden. Het zou in de endgame nog anders kunnen zijn, maar dan ben je alweer een heel stuk verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garathane

garathane

Gundogan schreef op zondag 12 januari 2014 @ 15:51:
[...]

Maak poppetje -> tutorial gebied -> questjes doen met iedereen erbij -> ga naar volgende gebied -> repeat. Beetje skillpoints toewijzen die bepaalde aanvallen geeft. Met z'n allen op dezelfde quest storten. En meer.
Hoe had jij dat dan gedacht ? Ik heb flink wat MMO's gespeeld, en nog nooit iets anders meegemaakt. Dit is de manier waarop MMO's zijn opgezet. Anders krijg je een soort super-instance waar alleen de speler rondloopt,maar niemand anders bij kan. Een beetje zoals Guild Wars 1 is gemaakt Dat is wel een stuk lastiger, want je kan dan geen mede-speler te hulp roepen/helpen als dat opeens nodig mocht zijn.
Alle andere MMO's werken zoals deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:32

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Mensen die gillen 'wow-clone' neem ik bij voorbaat niet serieus, mag in het rijtje 'wow was first mmo' trolls. De game an sich kan best mee, maar alles wat ze proberen, is al gedaan én beter. Het zit bij mij in de grens van 'ze proberen het mooi en realistisch neer te zetten, maar juist omdat het niet zo is, voelt het allemaal zo simpel en klinisch'.

Beetje hoe Neverwinter eruit is gekomen, concept is al gedaan, maar ze geven er amper een unieke smaak aan. Iets welke bv Tera (mede door grafisch en het action combat) of Rift (de breedte van zone events en toch grind/hardcore) toch al meer unieke games neer hebben gezet.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchEZmoder
Beetje offtopic: Neverwinter vind ik wel een mooie game en ook de combat is beter uitgepakt. Misschien omdat je niet heen en weer kan bewegen als je moves gebruikt, wat meer een gevoel van gewicht en kracht geeft. Misschien dat TESO dat ook kan gebruiken, dat je niet kan bewegen terwijl je moves gebruikt.

Sony A1II • Sony A7RV • Sony 14mm F/1.8 GM • Sony 35mm F1.4 GM • Sony 70-200mm F/2.8 GM II • Sony 135mm F/1.8 GM • Sony 400-800mm • Laowa 85mm 2:1 macro • Sigma 105mm F/2.8 Macro • Laowa Aurogon 10-50x • Hobby Fotograaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan

Gundogan

garathane schreef op zondag 12 januari 2014 @ 15:56:
[...]

Hoe had jij dat dan gedacht ? Ik heb flink wat MMO's gespeeld, en nog nooit iets anders meegemaakt. Dit is de manier waarop MMO's zijn opgezet. Anders krijg je een soort super-instance waar alleen de speler rondloopt,maar niemand anders bij kan. Een beetje zoals Guild Wars 1 is gemaakt Dat is wel een stuk lastiger, want je kan dan geen mede-speler te hulp roepen/helpen als dat opeens nodig mocht zijn.
Alle andere MMO's werken zoals deze.
EVE online heeft eigenlijk geen afgebakende quest lijn. Daar is het gewoon ontdekken en player interactie in plaats van quests grinden in op elkaar opvolgende gebieden. Er zijn volgens mij ook nog een paar andere fantasy MMORPG's die meer vrijheid geven en echt iets anders proberen dan de basis van WoW nemen + een paar onderscheidende extra features. TESO valt daar niet onder.
SinergyX schreef op zondag 12 januari 2014 @ 16:01:
Mensen die gillen 'wow-clone' neem ik bij voorbaat niet serieus, mag in het rijtje 'wow was first mmo' trolls.
En toch proberen veel MMORPG's te doen wat WoW doet + wat extra's (en ja, daar vallen ook Rift en TERA onder). WoW was niet de eerste, maar wel de eerste die een gigantisch succes was onder het mainstream publiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raxious
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 02-09 12:22
Heb ook de beta kunnen spelen en het blijkt inderdaad niks te zijn. Voor een game die net zoals SWTOR fully voice acted is vind ik het veel minder sterk overkomen dan bij SWTOR. Tevens vind ik de story voor zover ik het nu heb kunnen spelen flink tegenvallen. Vergeet daarbij dan ook niet dat ESO al meer heeft gekost dan SWTOR ( +200 miljoen ) en je vraagt je toch af waar dat geld allemaal in gestoken is.

Ook combat is brak, er zit totaal geen gevoel / zwaarte in de hits die je doet. En de gebieden ogen dood, zelfs de meeste MMO's weten het nog enigzinds levendig te maken, maar ook dat lukt ESO niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jron667
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 20:51
Ik heb ook de beta mogen spelen. Paar uurtjes gespeeld en had eigenlijk geen gevoel bij het spel.

Het voelt heel erg aan alsof je een console port zit te spelen, onhandige bediening.

Grafisch gezien vond ik het meevallen maar voor mij hoeft een Mmorg geen super graphics te hebben.

Ik ga dit spel zeker niet kopen, het wordt wachten op iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navuri
Gundogan schreef op zondag 12 januari 2014 @ 16:08:
[...]

EVE online heeft eigenlijk geen afgebakende quest lijn. Daar is het gewoon ontdekken en player interactie in plaats van quests grinden in op elkaar opvolgende gebieden. Er zijn volgens mij ook nog een paar andere fantasy MMORPG's die meer vrijheid geven en echt iets anders proberen dan de basis van WoW nemen + een paar onderscheidende extra features. TESO valt daar niet onder.

[...]

En toch proberen veel MMORPG's te doen wat WoW doet + wat extra's (en ja, daar vallen ook Rift en TERA onder). WoW was niet de eerste, maar wel de eerste die een gigantisch succes was onder het mainstream publiek.
Ik vind de vergelijking op basaal niveau opgaan, maar verder dan dat komt het niet. Ik vind het ook redelijk onzinnig om steeds WoW aan te halen in een vergelijking. Dit is ESO en niet WoW. Net alsof dit spel niet goed kan zijn omdat het MMO elementen uit andere games overneemt. Dat is hetzelfde als zeggen dat je 40 jaar VW Golf hebt gereden en niet wilt rijden in een Opel, 'omdat het geen Golf' is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-09 12:54

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Postius schreef op zondag 12 januari 2014 @ 14:53:
[...]

ik denk ook dat je dit kan zien als WoW was voordat het uit kwam, je ging toen van een rts naar een mmorpg voor de zelfde wereld. Hier is het iets minder groot verschil maar toch van een sp only game naar mmorpg is nogal een verandering.
Ik ben iets terug gekomen qua graphics, ze zijn minder dan skyrim maar nu ik wat andere gebieden heb gezien is het best te doen, alhoewel ik toch een hd patch zou maken voor de gamers die wel een dikke pc hebben. Ik zie niet in waarom dat niet wat beter kan worden dan wat het nu is voor wie de juiste onderdelen ervoor heeft.
ik vind de praat animaties wel erg slecht, dat je een beetje hetzelfde ziet als in southpark met die canadezen, dat het bekkie gewoon random open en dicht gaat en de ene keer schuin naar recht of naar links en niet in het gezicht lijkt te zitten. Dat is wel iets wat beter moet, want juist zoiets vind ik gewoon niet meer kunnen.

Laatste bug die ik net had, zat in een work station voor kleding te maken, kon ik er met geen mogelijkheid meer uit :> dus maar uitgelogd.

gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan

Gundogan

Navuri schreef op zondag 12 januari 2014 @ 16:28:
[...]

Ik vind de vergelijking op basaal niveau opgaan, maar verder dan dat komt het niet. Ik vind het ook redelijk onzinnig om steeds WoW aan te halen in een vergelijking. Dit is ESO en niet WoW. Net alsof dit spel niet goed kan zijn omdat het MMO elementen uit andere games overneemt. Dat is hetzelfde als zeggen dat je 40 jaar VW Golf hebt gereden en niet wilt rijden in een Opel, 'omdat het geen Golf' is.
Dat zeg ik ook niet. Op zich is WoW prima en natuurlijk kunnen MMORPG's die een WoW (of andere eerdere game die er op lijkt) basis gebruiken goed zijn, maar je loopt bij dit soort games wel tegen het probleem van verhaal/progressie vs MMO aan. Het is al gepost in dit topic dat bij sommige quests de immersie volledig verbroken wordt als er nog 20+ andere spelers er vrolijk doorheen banjeren. Op zich zou je daar vanaf kunnen stappen door de spelers veel meer vrijheid te geven van waar hij heen kan met minder opvolgende quests in plaats van alles af te bakenen met level en classrestricties, maar daar kiest TESO niet voor (je kan ook alles instanced maken voor specifieke spelers, maar dan ben je nog minder een MMO aan het spelen). En dat terwijl meer vrijheid best bij een TES game past (ik speel die games persoonlijk juist om alle content naast de main quest). En zelfs als 'WoW kloon' laat TESO toch wel wat steken vallen. Voor mij combat voornamelijk waar bijna geen enkele feedback in zit op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drogeworst
Verwijderd schreef op zondag 12 januari 2014 @ 14:42:

briljante video. en zo is het. WoW is eigenlijk het beste van alle bestaande MMORPG's.

ESO is het volgende "slachtoffer". Of juist een interessant verdienmodel. Binnen een ES-niche met betrekkelijk hoge abo + aanschaf toch wat centen naar binnen harken.

Ik wacht met smart op iets echt vernieuwends. Gedurfd en uniek.

Het is wat het is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:36
Ik moet zeggen dat ze na de patch het toch wel veel problemen opgelost hebben.
Controls werken soepel. Springen werkt nu beter (kortere landings duur) en tot nu toe geen lange laad tijden of crashes.

Hmm en het speelt zo lekker weg nu. Denk dat dit het toch wel gaat worden :)
Hopelijk nog een open beta binnenkort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchEZmoder
Ryatzu schreef op zondag 12 januari 2014 @ 17:26:
Ik moet zeggen dat ze na de patch het toch wel veel problemen opgelost hebben.
Controls werken soepel. Springen werkt nu beter (kortere landings duur) en tot nu toe geen lange laad tijden of crashes.

Hmm en het speelt zo lekker weg nu. Denk dat dit het toch wel gaat worden :)
Hopelijk nog een open beta binnenkort.
Ik ben meteen weer online gegaan nadat ik dit heb gelezen maar helaas springt mijn Khajit nog steeds alsof hij niks weegt. Nog steeds dezelfde lange sprongen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik baal daar ook van. Een maand of 5 geleden sprongen de characters een stuk minder hoog en stuk verder. Meer normale sprongen dus. Daarna hebben ze het in een patch "gefixed" na aandringen van spelers en het eigenlijk compleet omzeep geholpen ^^ Enigste waar ik dan nog troost in zoek is dat ze het ook zo weer kunnen terugdraaien. Dus gewoon lekker veel feedback geven over het luchtige gevoel van het springen. Net alsof je een veertje de lucht in gooit in plaats van een 120kg zware orc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dit weekend ook de Beta gespeeld, maar ben na een paar uur al daarmee gestopt omdat ik het spel oersaai vind. Ik ga het dan ook niet kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• junglebeast
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-09 18:14

junglebeast

hier staat iets

drogeworst schreef op zondag 12 januari 2014 @ 17:01:
[...]

briljante video. en zo is het. WoW is eigenlijk het beste van alle bestaande MMORPG's.

ESO is het volgende "slachtoffer". Of juist een interessant verdienmodel. Binnen een ES-niche met betrekkelijk hoge abo + aanschaf toch wat centen naar binnen harken.

Ik wacht met smart op iets echt vernieuwends. Gedurfd en uniek.
Sorry dat ik ook weer WoW ga aanhalen. Maar ja blijft toch steeds de MMO waar we een vergelijking mee maken.
Minutes in Gaming: World of Warcraft Over Time

Ik heb ooit in wat andere threads gezegd dat MMO spelers net sprinkhanen zijn. We springen van de ene MMO naar de MMO, vreten deze leeg en dan klagen ze dat er niks te doen is. En hop weer naar de volgende. Er werd ook in die rant gezegd dat men niet een MMO de tijd geeft om volwassen te worden. En misschien is dat ook wel zo. We zijn best wel verwend met de verschillende MMO. Hebben ze nog wel een uitdaging voor ons. Willen wij eigenlijk wel een uitdaging? Is ons leven niet veel drukker geworden en daarom vinden we het fijn om heel even te spelen en dan weer uit te loggen.

Anyways, ik hoop ergens dat ESO wel tot volwassenheid kan komen, en wij ze die kans geven. Hopelijk gaat de NDA snel weg en kunnen we flink wat gameplay videos verwachten. Zou de discussie zeker makkelijker maken.

B.NET: Junglebeast#2495 | Stormscale Horde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
junglebeast schreef op zondag 12 januari 2014 @ 21:16:
[...]

Sorry dat ik ook weer WoW ga aanhalen. Maar ja blijft toch steeds de MMO waar we een vergelijking mee maken.
Minutes in Gaming: World of Warcraft Over Time

Ik heb ooit in wat andere threads gezegd dat MMO spelers net sprinkhanen zijn. We springen van de ene MMO naar de MMO, vreten deze leeg en dan klagen ze dat er niks te doen is. En hop weer naar de volgende. Er werd ook in die rant gezegd dat men niet een MMO de tijd geeft om volwassen te worden. En misschien is dat ook wel zo. We zijn best wel verwend met de verschillende MMO. Hebben ze nog wel een uitdaging voor ons. Willen wij eigenlijk wel een uitdaging? Is ons leven niet veel drukker geworden en daarom vinden we het fijn om heel even te spelen en dan weer uit te loggen.

Anyways, ik hoop ergens dat ESO wel tot volwassenheid kan komen, en wij ze die kans geven. Hopelijk gaat de NDA snel weg en kunnen we flink wat gameplay videos verwachten. Zou de discussie zeker makkelijker maken.
Zo ervaar ik het ook. En zoveel tijd heb ik ook weer niet als aanstaande papa.
Ik heb me in de 2 uurtjes dit wekend uiterst vermaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kloos2
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-04 19:33
SouLLeSSportal schreef op zondag 12 januari 2014 @ 16:40:
[...]

Laatste bug die ik net had, zat in een work station voor kleding te maken, kon ik er met geen mogelijkheid meer uit :> dus maar uitgelogd.
/reloadui werkt in dit soort gevallen erg fijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biohazzard21
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 13:54
Gundogan schreef op zondag 12 januari 2014 @ 15:51:
[...]

Even alle reacties doorgescrold, deze moest ik toch wel erg om lachen! 9 van de 10 mmorpgs is op deze manier opgezet joh 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan

Gundogan

Biohazzard21 schreef op zondag 12 januari 2014 @ 22:59:
[...]

Even alle reacties doorgescrold, deze moest ik toch wel erg om lachen! 9 van de 10 mmorpgs is op deze manier opgezet joh 8)7
En dus moet TESO netjes volgen (terwijl de singleplayer TES dat niet zijn)? Het is misschien hier nog erger, zeker in het begin. Eerste gebied na het eiland: volledig omgeven door bergen waar je niet overheen kan, een deur waar je niet meteen doorheen mag (do not meet requirements) en als je weg probeert te zwemmen wordt je 'opgegeten' door vissen. Dat maakt het niet meteen een slechte game zoals gezegd, maar persoonlijk vind ik het wel een beetje jammer voor een TES game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moonborne
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02-08 07:38
Tot nu toe vind ik het niet super, ik ga het waarschijnlijk wel kopen en een maand subscription nemen om naar max level te gaan en de end-game te bekijken, maar ik betwijfel of dit een MMO wordt die mensen jarenlang in de ban houdt. Tegenwoordig is het toch lastig om mensen na de eerste twee maanden van release in de game te houden, vooral met een subscription model ("er is niets meer te doen").
Op het moment werken zo'n 250 mensen aan ESO en heb het vermoeden dat dit een klein team wordt die de game onderhoudt met elke paar maanden wat content. Publishers weten ook wel dat MMO's in deze tijd niet voor lange tijd rendabel zijn, het is cashen bij release (retail box + maand sub) en daarna onderhouden en een klein surplus draaien elke maand.

Ik kan me wel vermaken met ESO, alleen alles wat de Elder Scrolls series heeft, heeft ESO niet. De combat is clunky en heeft weinig impact. Quests zijn via quest markers te vinden op je kompas, het is dus niet veel anders dan de klassieke quest hub, het was beter geweest om zelf met een NPC te praten en zijn verhaal te horen (met eventueel een quest) dan met een marker boven zijn hoofd. Instancing had hier en daar wel gemogen, zag een speler sneaken door een grot terwijl er 5 anderen doorheen banjeren. Het heeft verder geen magisch gevoel, het moment dat je uit het riool komt in Oblivion geeft een geweldig gevoel, wat hier echt mist. Deze MMO zal niet in de smaak vallen bij veteranen en ook niet bij Elder Scrolls fans. Voor een MMO is het wat stale en voor Elder Scrolls fans is het te weinig ES, het spreekt tot beide groepen niet aan, terwijl dat wel hun doel was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
  • Laatst online: 14-09 15:50
Nou ik heb even de beta gespeeld, maar het voelt eigenlijk gewoon als elke andere MMORPG die ik tot nu toe gespeeld heb, wel is het skill/race leveling systeem best ok. Jammer genoeg ben ik nog zo laag level dat ik over verdere quests/items weinig te zien heb gekregen :(
Graphics zijn wel mooi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cthulhu
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-05 10:55

Cthulhu

Carpe Noctem

drogeworst schreef op zondag 12 januari 2014 @ 06:07:
[...]

Wachten op Camelot Unchained, van dezelfde makers als DAoC, komt in 2015
Ik speel af en toe nog DAoC, is nog altijd druk op de server :) 1 of 2x per jaar activeer ik mijn account weer een maand, blijft een top spel

See you in the Galaxies Far, Far Away ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gundogan schreef op zondag 12 januari 2014 @ 23:16:
[...] volledig omgeven door bergen waar je niet overheen kan, [...] en als je weg probeert te zwemmen wordt je 'opgegeten' door vissen. [...]
En dat is niet al eerder voorgekomen in de serie? ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan

Gundogan

Ja, maar nu was het wel lame om je zo in een zone te houden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-09 13:34
junglebeast schreef op zondag 12 januari 2014 @ 21:16:
[...]
Had het zelf niet beter kunnen zeggen.
Bravo _/-\o_

Alle nieuwe MMO's zijn enorm gehypt, werden enorm goed en vaak gespeeld totdat het een paar maanden later is en dan gaan de meeste alweer weg vanwege diverse redenen. Dit zag je bij SWTOR, Tera, en met name FFIX.
Waarschijnlijk zijn we als MMO spelers tegenwoordig op zoek naar iets wat niet meer bestaat en blijven we hoppen van de een naar de ander.

Ik heb me in ieder geval uitermate goed vermaakt moet ik zeggen,
Game is zeker nog niet perfect maar het was een stress test en geen game test :)
Game deed mij erg denken aan Oblivion.

Positieve kanten die ik onthou :
- Graphics (speelde alles op ultra) zijn goed, uitstekend zelfs
- skill tree en dat morphen zijn erg leuk.
- setting is goed, lore lijkt goed uitgewerkt
- weapons en armor zien er goed uit.
- quests zijn goed en divers . Blijven identiek aan elke MMO maar dat hou je toch.
- game was voor mij "immerseve". Ik wilde maar blijven spelen en dat is een goed teken.
- lekker "snuffelen" is chest, bookcases, bags voor loot is en blijft gewoon leuk :)
- craften zag er behoorlijk divers uit maar ik heb me daar niet zo in verdiept.
- fast travel was ook goed gedaan. (deed me aan GW2 denken)

De mindere kanten :
- combat is wat clunky op z'n tijd. Niet alle hits "conecten" en geven dan dus ook geen geluid.
- quest tekst en spraak komen niet altijd overeen
- het openen van een zeer een oude tombe en dan daar nog meerdere mensen zien questen is even wennen en haalt je in het begin behoorlijk uit de sfeer. Hadden ze wel meer mogen instancen.
- crashes en diverse bugs maar het is nog maar Alpha.

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashrah
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 01:36
Iusedto schreef op maandag 13 januari 2014 @ 08:59:

- quests zijn goed en divers . Blijven identiek aan elke MMO maar dat hou je toch.
- game was voor mij "immerseve". Ik wilde maar blijven spelen en dat is een goed teken.

De mindere kanten :
- combat is wat clunky op z'n tijd. Niet alle hits "conecten" en geven dan dus ook geen geluid.
- het openen van een zeer een oude tombe en dan daar nog meerdere mensen zien questen is even wennen en haalt je in het begin behoorlijk uit de sfeer. Hadden ze wel meer mogen instancen.
Moet zeggen dat ik de bovenstaande pluspunten niet zo heb ervaren, ik heb ook alles zo hoog als mogelijk en vond het toch tegenvallen, ze proberen alles "echt" te laten lijken maar zijn daar imo toch niet in geslaagd.
Quests waren erg standaard, is op zicht geen minpunt maar toch zeker ook geen pluspunt. Persoonlijk was ik het na een uurtje of 2 echt goed zat en ben verder gedurende het weekend ook niet meer terug ingelogd.

Combat is idd clunky, Lip Sync is waardeloos, de npc's spreken niet, de kin gaat alleen een beetje a-rhytmisch op en neer.
Qua instancing ben ik het volledig met je eens.

TESO is het wat mij betreft niet, dan blijf ik liever af en aan aanklooien met WoW/SW:ToR

[ Voor 3% gewijzigd door Ashrah op 13-01-2014 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Een ieder heeft zij eigen mening en dat is ok :)

Ik vond de game precies wat ik ervan verwacht en dan bedoel ik de Lore, omgeving, de rassen en al dat.
De rest in nl. te patchen c.q. op te lossen dus daar kijk ik totaal niet naar.
Speel MMo's sinds 1997 en heb ze volgens mij allemaal bijna wel gespeeld.

Ik vond de details in de game erg leuk.
Guards die naast een brug verveeld een muntje omhoog gooiden en weer opvingen, beestjes die je volgen en zo kan ik nog wel tientallen voorbeelden opnoemen :)
Ook de diverse visuals van skills na ongeveer level 10 vond ik indrukwekkend.

Heb gewoon genoten en ik persoonlijk ga de game zeker pre orderen en lange tijd spelen. :)

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudee
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 24-02-2023
Vind het nog een beetje slap, zie het ook niet echt werken denk ik. Heb beta gespeeld vond de combat toch echt tegenvallen en als je een quest doet zie je 20man rond om je staan etc.

Als dit zo blijft ga ik hier geen 13 euro per maand aan uitgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL-RaVeR
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13-09 18:03
Van het weekend ook een uurtje of 6 gespeeld (bijna level 10) en paar steden gezien. Heb een beetje mixed feelings bij de game. Om even in te haken op jouw +/- punten.
Iusedto schreef op maandag 13 januari 2014 @ 08:59:
[...]
Positieve kanten die ik onthou :
- skill tree en dat morphen zijn erg leuk.
- setting is goed, lore lijkt goed uitgewerkt
- lekker "snuffelen" is chest, bookcases, bags voor loot is en blijft gewoon leuk :)
- craften zag er behoorlijk divers uit maar ik heb me daar niet zo in verdiept.
- fast travel was ook goed gedaan. (deed me aan GW2 denken)

De mindere kanten :
- crashes en diverse bugs maar het is nog maar Alpha.
- Graphics ook allemaal maximaal staan, maar vond het ondanks dat toch een beetje tegen vallen. Had hier denk ik te hoge verwachtingen van.
- Skill tree is inderdaad best goed gedaan zover ik het nu heb gezien.
- Weapons en armor zijn inderdaad best mooi. Zeker als je het crafting erbij pakt kun je vrij unieke stuff maken (kwa stats en uiterlijk).
- Quests vindt ik tot nu toe niks speciaals in zitten, maar dat kan ook haast niet anders.
- Merkte regelmatig dat als ik een chest of iets open er niks gebeurde. Denk dat dit lag was, maar weet ik niet zeker.
- Traveling was inderdaad soms handig, al vondt ik de portals om onhandige plekken zitten (niet in de steden). Ben meer beniewd naar hoe de mounts merken.
- Combat voelde inderdaad beetje "stom". 1/3 van de hits deden niks (lag?) of geluid was ineens even weg.
- Dialogs heb ik eigenlijk niet echt op gelet, dus kan ik niet over oordelen.
- Hier en daar wel diverse bugs tegen gekomen, maar het is ook niet voor niets een beta. Af en toe een reloadUI gebruikt om verder te gaan.

Al met al beetje gemixte feelings. Ik ga het wel een kans geven, maar vooral omdat TES mij erg aanspreekt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudee
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 24-02-2023
Jep de graphics zijn niet erg het niveau van bijv crysis 1 etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Animaties zijn niet van het hoogste niveau en graphics zijn denk aardig OK voor een MMO. De lichteffecten zijn een beetje zoals vanilla Skyrim en dat was toch wel even wennen daar ik al tijden een behoorlijke gemodde Skyrim draai met (veel) betere lichteffecten.
Dit tesame met het feit dat je met 30+ andere spelers tegelijkertijd door dezelfde dungeon rent gaat haalt toch wel wat immersion en vrijheid weg. Sneaken en proberen sneak attacks te maken heeft echt 0.0 zin als er 30+ andere om je heen rennen. Aan de ene kant begrijpelijk want het is een MMO aan de andere kant haalt het wel het typische gevoel weg wat je bij de single player ES games heb.

Ik weet nog niet of ik deze MMO maanden kan spelen maar ik houd deze zeker in de gaten want het heeft zeker potentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drogeworst
Cthulhu schreef op maandag 13 januari 2014 @ 00:38:
[...]

Wachten op Camelot Unchained, van dezelfde makers als DAoC, komt in 2015
Ik speel af en toe nog DAoC, is nog altijd druk op de server :) 1 of 2x per jaar activeer ik mijn account weer een maand, blijft een top spel
Ik ben benieuwd. Maar toch hoop ik op iets echt unieks. Ik hoop bijvoorbeeld op iets als Ingress, maar dan gecombineerd met een RPG. Ik verzin maar wat, maar dat zou een echte verdieping zijn.

Glass op, raids organiseren, gebieden verkennen. Nou ja; wat de fantasie voortbrengt iig.

Nieuw en aantrekkelijk iig

Het is wat het is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arundo
  • Laatst online: 04-12-2023
Dit weekend ook wat gespeeld, ik kijk al een tijdje uit naar TESO. Dus dit weekend mogen spelen was natuurlijk een mooie kans om alvast even te kijken. Ik kon niet wachten om in te loggen en aan de gang te gaan met het aanmaken van een character. Het eerste wat me opviel was het gedetailleerde aanmaken van een character. Zover mij bekend het meest gedetailleerde in een MMO die ik heb gespeeld. Ik heb er best wat gespeeld, LOTRO, WOW, GW2, AOC, RIFT, SWTOR, TSW.

Na het aanmaken kon ik de wereld in en vanaf het eerste moment viel het me toch een beetje tegen, de graphics zijn wat flets en saai en een beetje achterhaald vergeleken met bijvoorbeeld Guild Wars 2. Nu is Guild Wars 2 ook wel een hele mooie MMO en vergt het ook wel flink wat van je systeem wil je alles aan hebben staan. Een oudere game zoals Age of Conan ziet er beter uit, vooral op het begin eiland van Age of Conan zie je een mooie game. Ik hoop dat ze dat nog wat oppoetsen, gelukkig is het een MMO en draait het vooral om de gameplay en die vond ik goed. Je moet wel even wennen aan het combat systeem. Verder vond ik vooral in 3rd person je toon houterig en vreemd lopen. Al wen je daar ook wel aan als je eenmaal bezig bent.

Ik hoop dat ze nog wat tijd steken in de graphics, verder tot nu toe best een aardige game. Bij Guild Wars 2 was ik meer onder de indruk maar goed een MMO moet groeien en draait niet altijd om de mooie graphics. Echter heeft Guild Wars 2 laten zien dat het wel kan in een MMO.

Ik ga het spel zeker aanschaffen omdat ik toch wil zien hoe het end game gedeelte is en ik een MMO zoek waar je weer echt facties hebt. Dat mis ik aan Guild Wars 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07 15:31
Dit weekend een aantal uur in TESO gestoken. Ik heb mijn Orc tot level 7 getrokken. Waar ik mijn erg aan stoorde is dat je als karakter helemaal uniek hebt, jij bent de uitverkorende. Ik en honderdduizenden die ook TESO spelen... Erg dom want je bent natuurlijk helemaal niet uniek.

Verder voelde de wereld erg klein aan. Ik had niet het idee "Wow wat is deze wereld gigantisch!" Wat het overigens vast wel is alleen komt het niet zo over. Alleen bij het skill menu had het idee dat het zeer uitgebreid is.

TESO heeft zeker potentie maar er moet flink gesleuteld worden en dat gaan ze niet reden voor de launch. Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
Weet je, waarom worden er zo veel conclusies getrokken uit een stress test :S
Bedoel kijk dit filmpje eens:
YouTube: The Elder Scrolls Online - War in Cyrodiil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Dat is een trailer, dat zegt 0,0 over de gameplay.

(andere kant, reviews zeggen ook niet altijd alles, AoC als mooiste voorbeeld :P).

[ Voor 46% gewijzigd door SinergyX op 13-01-2014 10:47 ]

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:54
Ik heb kunnen spelen afgelopen zaterdag tot ik eigenlijk naar Tamriel ging. Daar hing hij tijdens het laden.
Daarna maar gestopt. Volgens mij was er ook iets mis met de servers op dat moment.

Nu speel ik FFXIV en ga ook niet een andere MMO er bij spelen. Maar was zeker wel benieuwd.
Het heeft iig een goede TES look and feel. Maar tot noch toe kan het ook gewoon prima een singleplayer voorstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, heb TESO ook even uitgeprobeerd, en dat is me (helaas) niet goed bevallen.

Het spel loopt niet geheel vlot, maar tis nog een beta, client zal nog wel geoptimaliseerd worden neem ik aan.
De graphics vind ik, van wat ik tot nu toe heb gezien, niet echt mooi, aan de fletse kant.
Combat systeem vind ik niet lekker spelen, maar dat komt denk ik omdat ik GW2 gewend ben.
Al met al, tot nu toe een tegenvaller, maar wie weet kunnen ze nog het een en ander rechtbreien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mezelf naar level 10 getrokken, vond de beginzones ook maar boring en inspiratieloos ...
Maar, 1x lvl 10 direkt naar cyrodiil gegaan ... en ja hoor ... DAARVOOR doe ik het
3 way sieges à la Daoc. Keeps siegen, claimen & repairen ...
Terwijl je aan het siegen bent, de 3e partij die je je in je rug komt aanvallen.
Strategisch plannen en aanvoer routes afsluiten ...

PvE gedeelte vond ik echt meh
PvP gedeelte was echt wat ik verwachtte in een spirituele opvolger voor de Daoc frontiers

Dus, zal wellicht het PvE gedeelte maar doorstaan voor de fijne PvP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navuri
Technisch vraagje: deze BETA draaide op een 32-bit client. Zou er ook een 64-bit client komen en zo ja, zou dat het spel grafisch opkrikken of maakt dat helemaal niets uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
Verwijderd schreef op maandag 13 januari 2014 @ 10:57:
Ik heb mezelf naar level 10 getrokken, vond de beginzones ook maar boring en inspiratieloos ...
Maar, 1x lvl 10 direkt naar cyrodiil gegaan ... en ja hoor ... DAARVOOR doe ik het
Terwijl je aan het siegen bent, de 3e partij die je je in je rug komt aanvallen.

PvP gedeelte was echt wat ik verwachtte in een spirituele opvolger voor de Daoc frontiers

Helaas ben ik zover niet gekomen (zoals de meeste hier).
Goed om te lezen want het PVP gedeelte staat mij toch wel 60% aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeple
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-07 23:52
Verwijderd schreef op maandag 13 januari 2014 @ 10:57:

Naar mijn idee lijkt het erg veel op world vs world vs world in GW2. Op het begin voelt het episch, maar uiteindelijk is het gewoon diegene met de grootste aantallen wint. Ik vind het overigens in GW2 beter dan in ESO. Denk zelf dat het komt doordat de combat daar beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Navuri schreef op maandag 13 januari 2014 @ 10:59:
Technisch vraagje: deze BETA draaide op een 32-bit client. Zou er ook een 64-bit client komen en zo ja, zou dat het spel grafisch opkrikken of maakt dat helemaal niets uit?
Ik ken nagenoeg geen enkele MMO die betere prestaties haalt uit de 64bit versie qua graphics, enkel wat games die meer geheugen kunnen gebruiken (wat eerder OS afhankelijk is dan game zelf).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navuri
SinergyX schreef op maandag 13 januari 2014 @ 11:16:
[...]

Ik ken nagenoeg geen enkele MMO die betere prestaties haalt uit de 64bit versie qua graphics, enkel wat games die meer geheugen kunnen gebruiken (wat eerder OS afhankelijk is dan game zelf).
Ok, duidelijk. Ik weet het verschil namelijk niet vandaar dat ik de vraag stelde. Kon het me ook al moeilijk voorstellen dat een spel er beter uit zien door een dergelijke toevoeging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 13 januari 2014 @ 10:56:
[...] De graphics vind ik, van wat ik tot nu toe heb gezien, niet echt mooi, aan de fletse kant. [...] Al met al, tot nu toe een tegenvaller, maar wie weet kunnen ze nog het een en ander rechtbreien...
Voor de graphics zou ik daar niet op hopen. Dat 'fletse' is wel een beetje de art style.
Ik vind overigens vooral de lichteffecten erg sterk (met directx11 in ieder geval) voor een MMO. Ze kunnen er zeker nog wel wat aan verbeteren, maar dat aspect ziet er nu al 10x beter uit dan bij Skyrim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-09 09:12

Chakotay

Lick here to continue

Caelorum schreef op maandag 13 januari 2014 @ 11:54:
[...]

Voor de graphics zou ik daar niet op hopen. Dat 'fletse' is wel een beetje de art style.
Ik vind overigens vooral de lichteffecten erg sterk (met directx11 in ieder geval) voor een MMO. Ze kunnen er zeker nog wel wat aan verbeteren, maar dat aspect ziet er nu al 10x beter uit dan bij Skyrim.
Op zonnige momenten vind ik de lichteffecten prachtig inderdaad. Als je voor iets als een boom staat met laagstaande zon daarachter zie je op een aardig realitische manier mooie diffuse lichtstralen tussen de takken e.d. doorkomen. Zeker voor een MMO vind ik de graphics prima :)

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knud
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 29-08 15:21

Knud

Sandvich

Ook ik heb er ook gemengde gevoelens bij. Heb 2 characters kunnen aanmaken, 1 bij Daggerfall alliance en 1 bij Aldmeri Dominion. Wat me opviel was dat de Daggerfall feitelijk 2 start gebieden heeft. En dat vond ik persoonlijk wel jammer - want ik dacht dat het 2e start gebied al Tamriel was (of iig, het 'grote gebied'), maar dat was dus niet. Zodra je dus in het grote gebied en dus ook stad komt, vond ik het al wel meteen een stuk leuker om te spelen. Wilde iig door blijven spelen en dat is altijd een goed teken. Plus je raakt makkelijk afgeleid. (maar dat kan ook meteen chaotisch overkomen natuurlijk)

Vond ranged combat beter werken dan melee, want er leek minder lag/vertraging in te zitten.
En misschien ben ik verwend, maar wat meer uitleg over hoe craften en bijvoorbeeld enchantments werken zou ik prettiger vinden.

AMD 3900X | MSI X570 MEG UNIFY | TridenZ 32GB | EVGA GTX 1080 | Samsung 970 Pro 1TB, 860 1TB & 840 EVO 1TB | LianLi O11 XL | Seasonic Prime PX 1300 | Audio set: RME ADI-2 DAC + SMSL DA-9 + 2x Klipsch B2 bookshelf speakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Ben ik de enige die denkt dat de build die we dit weekend gespeeld hebben niet de "huidige" build is ?
Mijn collega kwam daar net mee op het werk en ik denk dat hij misschien wel gelijk heeft.
Zoveel werkte nog niet of moest nog ge-unlocked worden en met een release datum < 3 maanden lijkt me dat niet logisch.

Volgens hem was/is de stress build puur voor dat doeleinde en is gestript van een aantal functies , dit ook om de concurrentie zo min mogelijk info te verstrekken.
Vooral dit punt klinkt mij logisch in de oren. (denk aan Wildstar bijv.) Ook is er van de game wel bizar weinig bekend , ook op de officiele site.

Zouden ze info/build achterhouden ?

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Laatst online: 14-02-2023
Gundogan schreef op zondag 12 januari 2014 @ 23:16:
[...]

En dus moet TESO netjes volgen (terwijl de singleplayer TES dat niet zijn)? Het is misschien hier nog erger, zeker in het begin. Eerste gebied na het eiland: volledig omgeven door bergen waar je niet overheen kan, een deur waar je niet meteen doorheen mag (do not meet requirements) en als je weg probeert te zwemmen wordt je 'opgegeten' door vissen. Dat maakt het niet meteen een slechte game zoals gezegd, maar persoonlijk vind ik het wel een beetje jammer voor een TES game.
Dank, deze game kan ik dus volledig links laten liggen. (geen vrijheid + geen mods is geen TES imo) dan ga ik me maar weer in singleplayer Tamriel storten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchEZmoder
Iusedto schreef op maandag 13 januari 2014 @ 12:14:
Ben ik de enige die denkt dat de build die we dit weekend gespeeld hebben niet de "huidige" build is ?
Mijn collega kwam daar net mee op het werk en ik denk dat hij misschien wel gelijk heeft.
Zoveel werkte nog niet of moest nog ge-unlocked worden en met een release datum < 3 maanden lijkt me dat niet logisch.

Volgens hem was/is de stress build puur voor dat doeleinde en is gestript van een aantal functies , dit ook om de concurrentie zo min mogelijk info te verstrekken.
Vooral dit punt klinkt mij logisch in de oren. (denk aan Wildstar bijv.) Ook is er van de game wel bizar weinig bekend , ook op de officiele site.

Zouden ze info/build achterhouden ?
Lijkt me sterk, in een beta wil je ook dat mensen een positieve indruk krijgen van je game, omdat je toch weet dat er veel gelekt gaat worden. Liever dat duizenden mensen positieve dingen lekken dan negatieve. Maar goed wie weet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met een releasedate van 040414 denk ik niet dat ze nog de tijd zullen hebben om ingrijpende veranderingen door te voeren, althans niet aan de versie die in de winkels komt te liggen, daarna kunnen ze natuurlijk patches uitbrengen...
Deze stresstest wordt door duizenden mensen gespeeld, en wanneer de game nu al op zoveel kritiek wordt onthaald, dan zou ik als developer wel schrikken.......Een eerste look is heel erg belangrijk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicros
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 02-06-2021
Ik ben gisteravond rond 6 uur gestopt met spelen , ik was met een vriend beland in de hoofdstad van de Bretons en toen hadden we wel het gevoel dat we het hierbij moesten laten. Dit kwam voornamelijk omdat we nu dus echt het gevoel hadden in Tamriel te zijn met de grote gebouwen e.d. en omdat we hier met level 9 pas aankwamen terwijl het de bedoeling is dat je er met level 4 al bent.

Persoonlijk vond ik de combat beter dan in Guild Wars 2 omdat je hier dus niet op lvl 10 al je main attacks hebt unlocked die je voor de rest van het spel gaat gebruiken, ook heb ik weinig last gehad van de graphics op ultra het voelde gewoon aan als Oblivion.
Nu heb ik nog wel af en toe een dip gehad in performance die na het omdraaien direct verdween en ook niet de repliceren was , en natuurlijk ook nog steeds van texture pop-ins op de armors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

64bit client op een 64bit systeem kan meer voordelen hebben dan alleenmaar meer geheugen aanspreken. 64bit is meer dan alleen geheugen wat de meeste niet schijnen te weten.
Al denk ik dat het voor toepassingen zoals een MMORPG het niet zo heel veel zal toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Verwijderd schreef op maandag 13 januari 2014 @ 12:58:
64bit client op een 64bit systeem kan meer voordelen hebben dan alleenmaar meer geheugen aanspreken. 64bit is meer dan alleen geheugen wat de meeste niet schijnen te weten.
Al denk ik dat het voor toepassingen zoals een MMORPG het niet zo heel veel zal toevoegen.
Ik zeg toch nergens dat een 64bit cliënt enkel wat doet met geheugen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Toch blijft het vreemd hoe weinig er bekend is over de game (wel typisch Bethesda, hehe)
Geen pre order info, geen klasse uitleg (laat staan een overzicht), geen skill overzicht (laat staan iets over "morphen") , etc etc.

Als je de Elder Scroll site vergelijkt met die van Wildstar is het verschil enorm.
Terwijl de release datums erg bij elkaar liggen.

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:57
Wildstar heeft nog geen release datum, maar als ik de reacties hier lees lijkt dat spel al wel verder te zijn in de ontwikkeling... Toch hoop ik dat Wildstar de tijd neemt om de punten op de i te zetten.

Als ik dit topic doorkijk, klinkt het toch alsof TESO gerushed gaat worden. Een launch met mechanics en graphics die niet optimaal zijn zou echt een grote fout zijn, zeker voor een MMO. Mensen vormen vrij snel hun mening en als die eerst indruk niet goed is, wordt het heel lastig om ze later nog bij de community te betrekken.

Maar goed, zelf niet in de TESO beta dus heb het niet kunnen beoordelen. Zou het wel jammer vinden als het een teleurstelling wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ach, welke MMO is nu wel af bij release? WOW, was ook niet geheel foutloos bij release, integendeel...

Wat ik niet begrijp van TESO, dat men na zoveel ontwikkeltijd en een giga budget, met een game in deze staat op de proppen komt. En ook niet innovatief..ik weet niet of men in 2014 nog op dit soort MMO's zit te wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
WoW launch was een totale ramp.

Maar ik blijf erbij dat TESO iets achterhoud :)
Met nog maar 11 weken voor release is er gewoon te weinig info, vooral over klasses, pre order.
Je maakt mij niet wijs dat wat wij dit weekend gezien hebben alles is.

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze zullen wel binnen afzienbare tijd met een vernieuwde website komen met alle info over klasses, pre-order etc etc....

Denk dat ze ondertussen wel een paar builds verder zijn intern...we zullen zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
Verwijderd schreef op maandag 13 januari 2014 @ 14:15:
Ze zullen wel binnen afzienbare tijd met een vernieuwde website komen met alle info over klasses, pre-order etc etc....

Denk dat ze ondertussen wel een paar builds verder is intern...we zullen zien...
Waarschijnlijk hebben ze de meeste stabiele build gepakt.
Want het ging uiteraard om een stress test :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

De stabiliteit viel me heel erg mee inderdaad, ik heb geen enkele crash gehad en het inloggen ging ook elke keer snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07 15:31
Chakotay schreef op maandag 13 januari 2014 @ 15:08:
De stabiliteit viel me heel erg mee inderdaad, ik heb geen enkele crash gehad en het inloggen ging ook elke keer snel.
Klopt, ik heb een paar keer /reloadui moeten doen maar de voor de rest geen crashes mee gemaakt. Het zag er best stabiel uit. Ik moest hard lachen om die placeholder intro. Fantastisch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
Dus? We gaan wachten op de open beta (als die er komt) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psvunited
  • Laatst online: 08-09 13:29
Ondanks de kritiek die ik had, zou ik nu toch al te graag verder spelen..
Misschien wordt het toch nog iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Verwijderd schreef op maandag 13 januari 2014 @ 14:00:
ach, welke MMO is nu wel af bij release? WOW, was ook niet geheel foutloos bij release, integendeel...

Wat ik niet begrijp van TESO, dat men na zoveel ontwikkeltijd en een giga budget, met een game in deze staat op de proppen komt. En ook niet innovatief..ik weet niet of men in 2014 nog op dit soort MMO's zit te wachten...
WoW is ook bijna 10 jaar geleden, maatstaaf van vandaag is iets anders dan toen.

Elke MMO vind uiteindelijk wel z'n plekje, zelfs de LA2 clones met dito graphics krijgen hun eigen stukje publiek. Probleem alleen, die soort games kosten misschien bedrag van 5 cijfers om te maken en kunnen dat veroorloven.. games als TESO echter, hebben een iets groter budget. (Zie ook Neverwinter of vroegere Warhammer).

Wildstar is ook al jaren in ontwikkeling, die moeten nu een succes gaan pakken (B&S duurt nog wel even en GW2 is ook niet het supersuccesvervolg van GW1).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Loev schreef op maandag 13 januari 2014 @ 15:22:
[...]

Klopt, ik heb een paar keer /reloadui moeten doen maar de voor de rest geen crashes mee gemaakt. Het zag er best stabiel uit. Ik moest hard lachen om die placeholder intro. Fantastisch!
Dat wel inderdaad, maar dat lijkt me meer een bugje ergens in de client dan iets dat met belasting van de server te maken heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 00:26
[...]

Ik had toch zo'n 10% meer FPS in WoW toen de 64bit client eindelijk beschikbaar kwam. Maar dat kan ook exemplarisch geweest zijn, daar ik tevens een van de spelers was die met de 32bit client iedere keer Out of Memory errors had omdat de 32bit client meer dan 2GB geheugen wilde gebruiken en blizzard jaren lang geweigerd heeft om de 32 bit Large Address Aware te maken.
Verwijderd schreef op maandag 13 januari 2014 @ 14:00:

WoW was zeker niet af bij release, maar dat was in 2004, toen zag de markt er anders uit en WoW was een van de eerste MMO's die net wat toegankelijker was en ook de spelers reageerden toen anders op MMO's (en misschien wel games in het algemeen). Ik heb laatst nog eens teruggekeken naar mijn wow payment data en kwam toch denk ik zeker 30 free day exempts tegen als het er niet meer waren. Dus ja, die release was zeker niet foutloos, maar server downtime e.d. kwam toen nog niet keihard in het nieuws, noch werd Blizzard er naar mijn mening erg op afgerekend (Wat bij bijv. Diablo 3 wel anders was).

Echter de gemiddelde MMO speler, maar ook veel veteraren merk ik (en ook ikzelf) gaan er vanuit dat game ontwikkelaars de laatste 10 jaar geleerd hebben van WoW (Blizzard) en de andere MMO's die in de tussentijd zijn uitgekomen zodat zaken als instabiliteit niet hoeven voor te komen, maar ook zaken als bijv. (end game) content, storyline e.d. moet direct goed aanwezig zijn, anders geef je geen bestaande game op waarin je al flink invested bent. Je zag dit ook bijv. bij SW:TOW, mijn halve WoW guild was erg excited voor de release, 2 maand na release was iedereen echter weer terug bij WoW. Character gepowerleveld voor raiding > geen end game > spelers weg. Veel spelers zijn het huidige WoW model gewend waar leveling 10% is van de gameplay en de overige 90% zich op max level afspeeld. In vanilla had blizzard dit nog niet tegen zich, want je deed gewoon lang over levelen, en voordat je 40 man bij elkaar had voor raids, waren de raids er dan ook. (gemiddelde speeltijd voor een eerste lvl 60 in mijn begin guild in WoW was zo'n 15-20 dagen /played, in SW:TOR om te vergelijken was geloof ik 2-3 dagen).

De speelstijl is gewoon in MMO's erg veranderd denk ik de laatste 10 jaar, echter lijken de ontwikkelaars van nieuwe MMO's zich hier maar lastig aan te kunnen aanpassen, ook vanwege de relatief lange ontwikkeltijd die in een MMO gaat zitten, waardoor sommige mechanics alweeer achterhaald zijn bij release terwijl ze tijdens de ontwikkeling misschien wel "the next best thing" waren.

[ Voor 66% gewijzigd door Dennism op 13-01-2014 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xedev
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20-10-2024
Voor maar een paar uurtjes spelen heeft het spel wel een goede indruk achtergelaten. Ja er zijn flink wat zaken die verbetering nodig hebben of nog compleet missen, vermakelijk vond ik het wel! Ik vind vooral het leveling systeem goed werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tntkiller
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 01:24
Ryatzu schreef op maandag 13 januari 2014 @ 15:25:
Dus? We gaan wachten op de open beta (als die er komt) :P
laten we hopen lol heb wel 30 gig gedownload voor 2 dagen spelen :P

laat hem er wel opstaan voor het geval dat...

Iseci

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grompie
  • Laatst online: 15-04-2024
Persoonlijk vond ik het beta weekend geslaagd. Het is natuurlijk stress-test en dat server even weg was is volgens mij normaal, de game komt ook maar over enkele maanden uit dus genoeg tijd nog om dit te fixen.
De kleine bugs die ik tegen kwam buiten beschouwing gelaten lijkt het spel wel al redelijk goed af te zijn.

Grafisch is het voor mij zeker meer dan voldoende en voelt het heel erg elder scrolls aan. Van een mmo kan je ook geen skyrim kwaliteit verwachten anders komt er gezeur van alle gamers dat ze het spel niet kunnen draaien. De interface voelde ook heel erg goed aan en voor een mmo lekker minimalistisch maar onderliggend toch genoeg om alles te kunnen doen.
De combat is ook lekker wat moet in een The elder scrolls game, geen auto aim of cooldowns op je spells. Ook de keuzes die je krijgt op spells wanneer je die verder ontwikkeld zijn er leuk zullen er voor zorgen dat je heel wat verschillende builds kan maken.

De quests zelf vond ik best wel leuk en vooral dat heel wat dingen optioneel zijn is een pluspunt. Jammer dat ik nog geen dungeons of pvp heb gezien maar denk wel dat dit snor zit en vooral pvp zal epic worden.
Ik was nogal vroeg op de ochtend begonnen met spelen (op zaterdag) en kwam in het begin niet zo heel veel mensen tegen. Later op de dag werd het wel heel erg irritant, loop je en kerker binnen waar zogezegd de moeilijkste monsters zaten had een groep voor me ze al allemaal gekilled dus gewoon item nemen en naar buiten terug lopen. Dat je in de vrije wereld zulke dingen tegen kan komen vind ik normaal maar als je een dungeon in gestuurd wordt op een epische quest line wil ik eigenlijk enkel mensen meenemen met wie ik speel of de dungeon zelf op men eentje moeten verslaan.
Het hele epische gevoel van een quest gaat nogal verloren als iemand alle mobs al voor je gekilled heeft. Het gaat volgens mij bij launch voor enorme camping problemen zorgen bij de launch en is eigenlijk helemaal niet leuk.

Ik ben benieuwd of men nog verbeteringen gaat aanbrengen op dit gebied anders vrees ik nogal dat vooral skyrim, oblivion spelers wel eens heel erg teleurgesteld gaan worden in deze mmo. Alle ingrediënten zitten erin om deze game te doen slagen maar soms zijn ze gewoon nog niet goed uitgevoerd. Het grote pluspunt is de combat die erg verfrissend is voor een mmo. Ik geloof nog altijd sterk dat deze mmo kan slagen maar dan hebben ze wel nog even werk eraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik denk ook dat het verstandig is op te wachten met spelen tot een week of 2/3 na launch. Dan is de grote massa al voorbij de eerste 2-3 zones en heb je het wat rustiger.

Over die server die down was: dat was op zich gepland. Niet gepland was dat ze wat gamebreaking bugs moesten fixen, maar ze hadden al aangekondigd zelf ook tests te doen met het neerhalen en opbrengen van de servers om te kijken hoe goed dat gaat met de grote load.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scallius
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 27-08 09:46
Ik weet dat de vergelijking misschien niet helemaal terecht is, maar als ik kijk hoe bijvoorbeeld Diablo 3 xpac in closed beta is of bijvoorbeeld Hearthstone, vind ik die games toch al extreem ver gepolijst en zou ik al bijna zeggen 'breng maar uit'.

Bij TESO kreeg ik het idee dat er nog wel een jaar o.i.d. tussen de release zat, maar het is echt nog maar 3 maanden. Blizzard heeft zelfs Hearthstone nog uitgesteld omdat ze toch nog niet helemaal tevreden waren en dingen nog verder weg willen polijsten om een perfect product op de markt te brengen. Ik weet dat de vergelijking misschien niet op z'n plaats is, maar Hearthstone voelt wat mij betreft nu al af. TESO verre van.

Maar goed, dat zeg ik dan naar aanleiding van mijn indrukken en het blijft mijn mening natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zou misschien wel kunnen dat ze aan de hand van de feedback na de stresstest besluiten om de game wat uit te stellen......hmmmmmm..kleine kans denk ik....ze hebben natuurlijk de release datum al wereldkundig gemaakt, zou wel een kleine blamage zijn om de game nu nog uit te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oostland33
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-01-2024
zeer benieuwd hoeveel mensen na 6 maand blijven spelen in TESO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchEZmoder
Net een survey ontvangen van Zenimax over de beta. Heb het eerlijk ingevuld, auw :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickos85
  • Laatst online: 09-09 20:11
DutchEZmoder schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 11:10:
Net een survey ontvangen van Zenimax over de beta. Heb het eerlijk ingevuld, auw :P
Vond het maar een rare/slechte survey.

Veel vragen welke allemaal hetzelfde waren, maar iets anders gevormd.

'hoe vind je de mmo'
'wat vind je van het spel'
'heb je je vermaakt in het spel'

etc. etc.

Had wel beter gekunt in mijn ogen. Nu moeten we onnodig veel invullen :'( :'( :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee, dat is juist een goede survey. Als je bij de eerste een 1 geeft en bij de tweede en derde een 5 dan is er wel wat te zeggen over de zekerheid.
Wat alleen wel jammer is aan die surveys is dat je niet stukken over kan slaan. Stel je hebt helemaal geen PVP of crafting gedaan moet je ze alsnog invullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchEZmoder
Caelorum schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 11:48:
Nee, dat is juist een goede survey. Als je bij de eerste een 1 geeft en bij de tweede en derde een 5 dan is er wel wat te zeggen over de zekerheid.
Wat alleen wel jammer is aan die surveys is dat je niet stukken over kan slaan. Stel je hebt helemaal geen PVP of crafting gedaan moet je ze alsnog invullen.
Nee hoor, kwam ik pas later in de survey achter, gewoon niks invullen kan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-09 12:54

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

idd verifieren, verifieren en dubbel checken :) Door zulke controle vragen kan je de gegevens accurater vergelijken.

gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navuri
Ik heb die PVP en crafting stukken gewoon niet ingevuld en was niets aan de hand.
Pagina: 1 ... 7 ... 66 Laatste