'T beta forum.
Geweldig. Game aan de praat en net een loadscherm voorbij zien komen (rond 15:40) en daarna gestopt.
Lees ik net dat er onderhoud op de server is.
Zou wel een goede actie zijn, net de game aan de praat en rest van de dag offline..
(excuses voor de kritisch toon, zit niet echt allemaal mee vandaag met deze game..beta test of niet).
Lees ik net dat er onderhoud op de server is.
Zou wel een goede actie zijn, net de game aan de praat en rest van de dag offline..
(excuses voor de kritisch toon, zit niet echt allemaal mee vandaag met deze game..beta test of niet).
Aan enkel de reacties van de tweakers hier te horen zal deze game F2P worden na het 1e jaar
Sony A1II • Sony A7RV • Sony 14mm F/1.8 GM • Sony 35mm F1.4 GM • Sony 70-200mm F/2.8 GM II • Sony 135mm F/1.8 GM • Sony 400-800mm • Laowa 85mm 2:1 macro • Sigma 105mm F/2.8 Macro • Laowa Aurogon 10-50x • Hobby Fotograaf
Ik denk dat je je dan even moet inlezen in ESO en MegaServer.mindcrash schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 15:52:
[...] Ik denk dat het zometeen in productie, met meerdere realms, een stuk rustiger wordt dan dit weekend. Tenminste, dat hoop ik dan maar voor ze want als dit echt het spel wordt dan halen ze een hoop van de experience eruit waarmee elke ES game tot nu toe zo'n gigantische klapper werd. [...]
In het kort: Er is maar 1 'realm',
Wat langer met nuances: http://elderscrollsonline.info/mega-server
Uiteraard zal het dan minder druk worden. Ik denk ook dat ze iedereen expres in dezelfde 'wereld' plaatsen, maar het is niet zo dat het per definitie ook zo hoeft te zijn.
[ Voor 13% gewijzigd door Caelorum op 11-01-2014 16:10 ]
ik ben inmiddels level 13,
lvl 17 blijkt de max te zijn voor deze beta. helaas is zijn de servers nu in onderhoud, laten we hopen dat dit niet langer gaat duren als een uurtje
als een scepticus wil ik graag toevoegen dat de game me wel pleziert.
Soms vind ik het qua combat en keuze van speelstijl toch wat beperkt, maar nu ik ook wat meer aan het vorderen ben komt er toch weer heel wat keuze los. Ik raad iedereen aan toch ff door te bijten naar lvl 17 en dan pas je mening te vormen.
Note dat het spel een stukje minder laggy is naarmate je vordert en niet meer in de grote massa rondrent.
vind het ook jammer dat het 15 euro per maand kost om te spelen, speelt namelijk een stuk onrustiger.
lvl 17 blijkt de max te zijn voor deze beta. helaas is zijn de servers nu in onderhoud, laten we hopen dat dit niet langer gaat duren als een uurtje
als een scepticus wil ik graag toevoegen dat de game me wel pleziert.
Soms vind ik het qua combat en keuze van speelstijl toch wat beperkt, maar nu ik ook wat meer aan het vorderen ben komt er toch weer heel wat keuze los. Ik raad iedereen aan toch ff door te bijten naar lvl 17 en dan pas je mening te vormen.
Note dat het spel een stukje minder laggy is naarmate je vordert en niet meer in de grote massa rondrent.
vind het ook jammer dat het 15 euro per maand kost om te spelen, speelt namelijk een stuk onrustiger.
[ Voor 62% gewijzigd door Eelco.L. op 11-01-2014 16:21 ]
Hoop dat het onderhoud redelijk vlot gaat, kan natuurlijk altijd tegenvallen.
Wil de game in ieder geval een keer kunnen spelen om een oordeel te vellen. Bugs voor de launcher issue's zijn in ieder geval al wel ingeschoten.
Wil de game in ieder geval een keer kunnen spelen om een oordeel te vellen. Bugs voor de launcher issue's zijn in ieder geval al wel ingeschoten.
[ Voor 9% gewijzigd door Henkje.doc op 11-01-2014 16:18 . Reden: werk en prive maar scheiden ;) ]
Wat een game , wat een game
Eindelijk weer eens een leuke MMO.
Als ik hier de reacties lees dan heb schiet als eerste de uitdrukking "verwende kiddies" door mijn hoofd.
Zeuren over subscription, zeuren over textures, zeuren over werkelijk van alles bij een MMO in een stress test fase.
Hou toch op met zeuren en ga lekker spelen.
Je hebt er potverdorie nog geen cent voor betaald en je loopt al te zeuren.
Als je het niets vind ga dan in godsnaam lekker wat anders spelen
Sorry, moest ik even kwijt
Als ik hier de reacties lees dan heb schiet als eerste de uitdrukking "verwende kiddies" door mijn hoofd.
Zeuren over subscription, zeuren over textures, zeuren over werkelijk van alles bij een MMO in een stress test fase.
Als je het niets vind ga dan in godsnaam lekker wat anders spelen

FUMES et CARNES
Mag ik vragen wat je er zo goed aan vindt? Niet lullig bedoeld verder, ik ben gewoon oprecht benieuwd. Lees over het algemeen vooral gematigde reacties. En ben zelf ook absoluut niet overtuigd dat het een succes gaat worden. Met games als SW:TOR, Rift, LOTR:O die allemaal freetoplay zijn. Waarom is dit dan zo geweldig, of ben je misschien fan van Elder Scrolls?Iusedto schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 16:21:
Wat een game , wat een game![]()
![]()
Gisteravond even gespeeld met een vriend van me en ik moet zeggen het is wel leuk om rond te rennen en gewoon random quests te doen , ik vind alleen dat de bow mechanics een overhaul nodig hebben want het voelt op het moment gewoon niet goed aan icm power attacks.
Het spel ziet er wel mooi uit , ik had dan ook niet verwacht dat het zo mooi zou zijn als mijn gemodde skyrim wat mensen blijkbaar toch wel verwachten . Ik heb alleen last van pop-in textures op armors
.
Het spel ziet er wel mooi uit , ik had dan ook niet verwacht dat het zo mooi zou zijn als mijn gemodde skyrim wat mensen blijkbaar toch wel verwachten . Ik heb alleen last van pop-in textures op armors

Hier kom ik er nu niet meer in.
Ik moet zeggen dat ik nog aangenaam verrast ben door de game. Ik vind de graphics sfeervol en erg mooi, valt me zeker niet tegen zoals ik hier velen zie noemen. Verder is het natuurlijk weer een zoveelst MMO, dus qua quests is het nog steeds praat met die, kill dat, verzamel dat enz. Ben zelf een vervend WoW speler, maar ik moet zeggen dat ESO er ook veelbelovend uitziet.
Uiteraard zijn er wat dingetjes. Zo vind ik het combat systeem erg rommelig. Ik heb wel een aantal extra abilities, maar moet ondertussen wel met linker muisknop blijven rammen. Had liever auto-attack gezien met extra abilities. Verder zijn de bewegingen wat houterig va NPC's en mogen ze wat levendiger zijn, nu staan ze gewoon stil op je te wachten.
Ik blijf proberen in te loggen om verder te kunnen spelen
Ik moet zeggen dat ik nog aangenaam verrast ben door de game. Ik vind de graphics sfeervol en erg mooi, valt me zeker niet tegen zoals ik hier velen zie noemen. Verder is het natuurlijk weer een zoveelst MMO, dus qua quests is het nog steeds praat met die, kill dat, verzamel dat enz. Ben zelf een vervend WoW speler, maar ik moet zeggen dat ESO er ook veelbelovend uitziet.
Uiteraard zijn er wat dingetjes. Zo vind ik het combat systeem erg rommelig. Ik heb wel een aantal extra abilities, maar moet ondertussen wel met linker muisknop blijven rammen. Had liever auto-attack gezien met extra abilities. Verder zijn de bewegingen wat houterig va NPC's en mogen ze wat levendiger zijn, nu staan ze gewoon stil op je te wachten.
Ik blijf proberen in te loggen om verder te kunnen spelen
[ Voor 27% gewijzigd door Damian op 11-01-2014 16:29 ]
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Even rustig afwachten. Ze zijn met onderhoud bezig.Damian schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 16:27:
[...] Ik blijf proberen in te loggen om verder te kunnen spelen
Overigens hadden ze al aangekondigd tijdens de stresstest de servers offline te halen en opnieuw op te starten. Dit om het proces van opnieuw opstarten van servers te kunnen testen.
Je kunt het zeuren noemen, anderen noemen het kritisch naar een game kijken.Iusedto schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 16:21:
![]()
Als je het niets vind ga dan in godsnaam lekker wat anders spelen![]()
Het is tenslotte een beta en wanneer je besluit daar aan deel te nemen mag er wel een kritisch woord van je worden verwacht.
Verwende kiddies, lekker gratis spelen... Tja
Volgens mij begrijp je niet precies wat het testen van een beta game inhoudt.
Dan kun je je wel zo negatief over anderen uitlaten, zij dragen er wel aan bij dat ESO straks een goede game wordt.
"Sorry, moest ik even kwijt :)"
mag ik dan net als jou gewoon zeggen wat ik wil? wat heeft het met verwende kiddies te maken als je negatieve ervaringen tegen kom in een game? wat heeft het met verwend kiddie te maken als je het spel niet goed genoeg vind om er maandelijks voor de betalen? wat heeft het te maken met verwend als je een nieuw spel mag beoordelen, en dat dan ook gewoon doe?Iusedto schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 16:21:
![]()
je heb volgens mij niet in de gaten wat een beta test is, want daarmee mag je juist negatieve reacties geven op het spel, zodat ze er misschien nog wat aan kunnen veranderen.
ga lekker zelf je eerste beta test spelen ipv hier een beetje te janken dat andere spelers geen negatieve reactie mogen geven.
Oh sorry... Ik dacht dat dit een Beta was. Ik weet dat ik hier niet voor heb betaald, maar ik lever ook een service, ik test voor ze! Een Beta is het moment om aan te geven wat bevalt en wat niet bevalt, dat is juist wat developers zoeken. Die geven geen bal om mensen die stilletjes genieten van hun game, die zijn op zoek naar mensen die commentaar en kritiek geven.Iusedto schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 16:21:
![]()
Ik doe dit door de surveys in te vullen (en dat zijn er best veel) en door het te bespreken met anderen (natuurlijk binnen de grenzen van de NDA). Om mensen die het testen en becommentariëren van de Beta serieus nemen af te zetten als "verwende kiddies" vindt ik daarom zeer ongepast.
ZOS_MichaelServotteZOS_MichaelServotte Administrator, Moderator admin
4:25PM
Our team is now testing the stability of the server, which is one of the final stage before bringing back the server online.
Our team is now testing the stability of the server, which is one of the final stage before bringing back the server online.
Waar haal je die info vandaan?Eelco.L. schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 16:36:
ZOS_MichaelServotteZOS_MichaelServotte Administrator, Moderator admin
Nou ja, dit klopt gewoon niet wat je zegt. Waar dragen al die 'haters' aan bij dan bij ESO? Zij gaan het spel toch niet spelen. Ik begrijp dan ook niet waarom hier op GoT zoveel mensen zich hebben aangemeld voor de beta, want tot nu toe is het spel grotendeels wat ik ervan had verwacht en wat je ook had kunnen zien op de E3, Firstlook of op alle andere game beurzen. Hier lijkt het wel alsof je het niet mooi of leuk MAG vinden omdat er ook andere 'gratis' spellen zijn. Nou ja, dan gaat men die toch lekker spelen? Er zijn nog genoeg verbeteringen door te voeren in ESO, maar daarom is het ook een BETA. In dit topic wordt de BETA van ESO vergeleken met WoW, een spel wat er al 10 jaar is en 50 patches en updates heeft gehad. Dat is niet vergeljken ,dat is gewoon ouwehoeren omdat men bang is dat er een ander spel is wat OOK leuk kan zijn. En dan ga je zelfs reacties lezen hier dat WoW er grafisch beter uitziet dan ESO...lowizi schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 16:30:
[...]
Je kunt het zeuren noemen, anderen noemen het kritisch naar een game kijken.
Het is tenslotte een beta en wanneer je besluit daar aan deel te nemen mag er wel een kritisch woord van je worden verwacht.
Verwende kiddies, lekker gratis spelen... Tja
Volgens mij begrijp je niet precies wat het testen van een beta game inhoudt.
Dan kun je je wel zo negatief over anderen uitlaten, zij dragen er wel aan bij dat ESO straks een goede game wordt.
"Sorry, moest ik even kwijt :)"

Gewoon lekker NIET spelen als je toch niet gaat betalen. Er zullen een miljoen gamers zijn die het spel wel willen spelen. En ik ben er 1 van

En ja, ik vul ook als een tierelier die feedback forms in als ik aan het spelen ben, want er zijn genoeg ergernissen en fouten in het spel.
[ Voor 4% gewijzigd door Navuri op 11-01-2014 16:40 ]
Ik wilde ESO een fair chance geven als competitor van Wildstar. Maar waar WoW mij altijd mee vasthield, was het feit hoe alles zo ongelofelijk soepel liep.
Ik vond Skyrim een erg toffe game en zag ESO ook wel als een toffe game, maar op de één of andere manier krijg ik er maar geen klik mee. Professions etc. zien er wel tof uitgewerkt uit, maar verder vind ik alles maar beperkt. Combat is erg ongeïnspireerd en voor mijn gevoel is deze game Skyrim met beperkingen.
Helaas, maar ik denk dat deze game mij niet overtuigd om er een subscription op te nemen.
Edit:
Ja WoW is gepatched over 10 jaar tijd, maar hun complete engine is ondertussen al zo oud, dat menig bedrijf toch wel overduidelijk de capaciteit en tijd heeft gehad om dit te verbeteren. Maar ze willen allemaal zo graag 'hun manier' doordrangen om te differentiëren, dat ze negeren wat de speler eigenlijk prettig vindt.
Niemand houd je tegen om het te gaan spelen, dat is je goed recht, maar jij zou ook geen mensen moeten tegenhouden die wel kritisch zijn en graag zien dat ESO wordt zoals zij dat willen.
Ik vond Skyrim een erg toffe game en zag ESO ook wel als een toffe game, maar op de één of andere manier krijg ik er maar geen klik mee. Professions etc. zien er wel tof uitgewerkt uit, maar verder vind ik alles maar beperkt. Combat is erg ongeïnspireerd en voor mijn gevoel is deze game Skyrim met beperkingen.
Helaas, maar ik denk dat deze game mij niet overtuigd om er een subscription op te nemen.
Edit:
Je klinkt meer als een Elder Scrolls geiler dan een serieuze beta-contester.Navuri schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 16:38:
[...]
Er zijn nog genoeg verbeteringen door te voeren in ESO, maar daarom is het ook een BETA. In dit topic wordt de BETA van ESO vergeleken met WoW, een spel wat er al 10 jaar is en 50 patches en updates heeft gehad. Dat is niet vergeljken ,dat is gewoon ouwehoeren omdat men bang is dat er een ander spel is wat OOK leuk kan zijn. En dan ga je zelfs reacties lezen hier dat WoW er grafisch beter uitziet dan ESO...![]()
![]()
Gewoon lekker NIET spelen als je toch niet gaat betalen. Er zullen een miljoen gamers zijn die het spel wel willen spelen. En ik ben er 1 van![]()
![]()
![]()
Ja WoW is gepatched over 10 jaar tijd, maar hun complete engine is ondertussen al zo oud, dat menig bedrijf toch wel overduidelijk de capaciteit en tijd heeft gehad om dit te verbeteren. Maar ze willen allemaal zo graag 'hun manier' doordrangen om te differentiëren, dat ze negeren wat de speler eigenlijk prettig vindt.
Niemand houd je tegen om het te gaan spelen, dat is je goed recht, maar jij zou ook geen mensen moeten tegenhouden die wel kritisch zijn en graag zien dat ESO wordt zoals zij dat willen.
[ Voor 53% gewijzigd door Scallius op 11-01-2014 16:44 ]
het klopt gewoon perfect wat hij zegt. dat er een handje vol fanaten zijn die geen commentaar kunnen luchten is eerder jullie probleem. geen commentaar geven tijdens het spelen van een beta is gewoon niet de beta gebruiken waar hij voor is. dat jij en sommige anderen dus blijkbaar alleen maar de beta spelen om een voorproefje te nemen, en het nu al de beste mmo vinden van de eeuw slaat dus echt nergens op.Navuri schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 16:38:
[...]
Nou ja, dit klopt gewoon niet wat je zegt. Waar dragen al die 'haters' aan bij dan bij ESO? Zij gaan het spel toch niet spelen. Ik begrijp dan ook niet waarom hier op GoT zoveel mensen zich hebben aangemeld voor de beta, want tot nu toe is het spel grotendeels wat ik ervan had verwacht en wat je ook had kunnen zien op de E3, Firstlook of op alle andere game beurzen. Hier lijkt het wel alsof je het niet mooi of leuk MAG vinden omdat er ook andere 'gratis' spellen zijn. Nou ja, dan gaat men die toch lekker spelen? Er zijn nog genoeg verbeteringen door te voeren in ESO, maar daarom is het ook een BETA. In dit topic wordt de BETA van ESO vergeleken met WoW, een spel wat er al 10 jaar is en 50 patches en updates heeft gehad. Dat is niet vergeljken ,dat is gewoon ouwehoeren omdat men bang is dat er een ander spel is wat OOK leuk kan zijn. En dan ga je zelfs reacties lezen hier dat WoW er grafisch beter uitziet dan ESO...![]()
![]()
Gewoon lekker NIET spelen als je toch niet gaat betalen. Er zullen een miljoen gamers zijn die het spel wel willen spelen. En ik ben er 1 van![]()
![]()
![]()
jij moet gewoon lekker blijven spelen en weg blijven op forums waar het spel beoordeeld word, want daar kun je blijkbaar niet tegen. dan doen wij wel wat er van ons verwacht word tijdens beta tests.
Joh, ik heb die feedback forms al 25 keer ingevuld met bugs en andere dingen die verbeterd moeten worden. Als je niet kunt lezen moet je ook niet reageren. Nu ga je zelfs in je post mij woorden in de mond leggen 'beste mmo van de eeuw' wat complete onzin is. Je weet niet waar je het over hebt.huntedjohan schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 16:41:
[...]
het klopt gewoon perfect wat hij zegt. dat er een handje vol fanaten zijn die geen commentaar kunnen luchten is eerder jullie probleem. geen commentaar geven tijdens het spelen van een beta is gewoon niet de beta gebruiken waar hij voor is. dat jij en sommige anderen dus blijkbaar alleen maar de beta spelen om een voorproefje te nemen, en het nu al de beste mmo vinden van de eeuw slaat dus echt nergens op.
jij moet gewoon lekker blijven spelen en weg blijven op forums waar het spel beoordeeld word, want daar kun je blijkbaar niet tegen. dan doen wij wel wat er van ons verwacht word tijdens beta tests.

Waarom zou je je er uberhaupt druk om maken? Jij gaat het spel toch niet spelen? Misschien een FTP game? Misschien is dat wel iets voor je.
Ben ook wel benieuwd wat je precies zo leuk vind aan deze game.Iusedto schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 16:21:
![]()
En zeggen dat je het spel niet zo mooi vind, niet sfeervol, eentonig en saai is niet zeuren, is gewoon zeggen wat je van de game vind. Dit heb ik al aan Zenimax doorgegeven als /feedback en ik vind dat een beta daar voor is. Ik ging met goede moed de game in, ik kan er niks aan doen dat ik het 10x niks vind.
Hopelijk doen ze wat aan de feedback zodat het wel een leuke game word voor de meeste mensen.
Sony A1II • Sony A7RV • Sony 14mm F/1.8 GM • Sony 35mm F1.4 GM • Sony 70-200mm F/2.8 GM II • Sony 135mm F/1.8 GM • Sony 400-800mm • Laowa 85mm 2:1 macro • Sigma 105mm F/2.8 Macro • Laowa Aurogon 10-50x • Hobby Fotograaf
mijn wens was (is) er om het spel te kopen, maar dat zal in jou hoofdje waarschijnlijk niet mogelijk zijn om te begrijpen. jij kun beter eerst leren om te gaan met kritiek die jou niet aanstaat voordat je probeer mensen te fucken met belachelijke opmerkingen.Navuri schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 16:45:
[...]
Joh, ik heb die feedback forms al 25 keer ingevuld met bugs en andere dingen die verbeterd moeten worden. Als je niet kunt lezen moet je ook niet reageren. Nu ga je zelfs in je post mij woorden in de mond leggen 'beste mmo van de eeuw' wat complete onzin is. Je weet niet waar je het over hebt.![]()
![]()
Waarom zou je je er uberhaupt druk om maken? Jij gaat het spel toch niet spelen? Misschien een FTP game? Misschien is dat wel iets voor je.
Dus...volgens die redenering mag je het spel niet leuk vinden want anders ben je geen 'serieuze beta-contester'. Laat me niet lachen, Lees de posts nog eens door op je gemak want je begrijpt je ze blijkbaar niet.Scallius schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 16:40:
Ik wilde ESO een fair chance geven als competitor van Wildstar. Maar waar WoW mij altijd mee vasthield, was het feit hoe alles zo ongelofelijk soepel liep.
Edit:
[...]
Je klinkt meer als een Elder Scrolls geiler dan een serieuze beta-contester.
Gaan jullie ff lekker ergens anders op elkaar zeuren!huntedjohan schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 16:48:
[...]
mijn wens was (is) er om het spel te kopen, maar dat zal in jou hoofdje waarschijnlijk niet mogelijk zijn om te begrijpen. jij kun beter eerst leren om te gaan met kritiek die jou niet aanstaat voordat je probeer mensen te fucken met belachelijke opmerkingen.
Jij legt mij woorden in de mond. Jij bent de persoon met de belachelijke opmerkingen. Dus misschien een keer in de spiegel kijken voordat je voor anderen gaat denken. Of reageer je je teleurstelling in de game maar af op iemand die het wel leuk vind, dat kan natuurlijk ook. Zoek dan iemand anders ajb. Ik ga niet meer op jouw onzinnige posts reageren.huntedjohan schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 16:48:
[...]
mijn wens was (is) er om het spel te kopen, maar dat zal in jou hoofdje waarschijnlijk niet mogelijk zijn om te begrijpen. jij kun beter eerst leren om te gaan met kritiek die jou niet aanstaat voordat je probeer mensen te fucken met belachelijke opmerkingen.
http://forums.elderscrollsonline.com/discussion/34441
voor beta forums server mainentance discussion
Ook ik zat in de beta. Had niet verwacht uitnodiging te krijgen, ik volgde de game ook helemaal niet. Ik heb ook nooit Elder Scrolls games gespeeld, maar ik was wel in voor een nieuwe MMO. Zoveel MMO's geprobeerd na DAOC en WoW, maar nooit meer 1 gevonden die me kon bekoren.
Zo ook met Elder Scrolls Online. De hele sfeer lijkt mij niet te pakken, sterker nog, ik heb het idee dat er geen sfeer is. De animaties zijn ook zeer houterig.
Nee, dit spel gaat hem voor mij niet worden.
Zo ook met Elder Scrolls Online. De hele sfeer lijkt mij niet te pakken, sterker nog, ik heb het idee dat er geen sfeer is. De animaties zijn ook zeer houterig.
Nee, dit spel gaat hem voor mij niet worden.
eindelijk je eerste zinvolle zin. nu kunnen we misschien verder met ervaringen delen over de beta test.Navuri schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 16:51:
[...]
Jij legt mij woorden in de mond. Jij bent de persoon met de belachelijke opmerkingen. Dus misschien een keer in de spiegel kijken voordat je voor anderen gaat denken. Of reageer je je teleurstelling in de game maar af op iemand die het wel leuk vind, dat kan natuurlijk ook. Zoek dan iemand anders ajb. Ik ga niet meer op jouw onzinnige posts reageren.
Naar mijn mening is het spel grafisch gezien onder de maat. Ik erger me kapot aan het feit dat je armor op je lichaam geplakt zit en niet past. Ik hoop dat ze dat gaan veranderen. Ook pakt het spel me niet volledig, wat ik zelf erg jammer vindt.
Flink druk daaro zo te zienEelco.L. schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 16:52:
http://forums.elderscrollsonline.com/discussion/34441
Ik vraag me trouwens af waarom de Wood Elves en High Elves er allemaal als verrimpelde ouwe lelijke mensen afgebeeld zijn. De Wood Elves zijn iets te Aziatisch volgens mij
Volgens mij ontsporen we een beetje hier.
Ik snap ook niet zo goed waar de term haters nu ineens vandaan komt.
ESO wordt toch niet onnodig, ongefundeerd afgebrand?
Persoonlijk hoop ik van harte dat het een succes wordt, daarom probeer ik er kritisch naar te kijken.
Voor dat ik de beta opstartte had ik bepaalde ideeën en verwachtingen bij de gameplay. Die zijn gebaseerd op eerdere ervaringen met een game als Skyrim en ervaring met MMO's in het algemeen.
Als ESO niet aan die verwachtingen voldoet (die naar mijn idee echt niet onhaalbaar of onrealistisch zijn) en we bevinden ons in de beta versie, dan is er toch niks mis mee om dat hier als gamers onder elkaar te bespreken?
Het is natuurlijk lang niet allemaal negatief, maar ik concentreer me nu wel op de punten die naar mijn idee beter kunnen. Het is tenslotte maar een weekendje wat je kunt testen.
Dat anderen de game in deze staat nu al geweldig vinden, vind ik ook prima en begrijp ik best.
Maar neem het anderen dan niet kwalijk als zij wel punten van verbetering zien en deze benoemen.
Daar kan toch best over worden gediscussieerd met wederzijds respect?
Ik snap ook niet zo goed waar de term haters nu ineens vandaan komt.
ESO wordt toch niet onnodig, ongefundeerd afgebrand?
Persoonlijk hoop ik van harte dat het een succes wordt, daarom probeer ik er kritisch naar te kijken.
Voor dat ik de beta opstartte had ik bepaalde ideeën en verwachtingen bij de gameplay. Die zijn gebaseerd op eerdere ervaringen met een game als Skyrim en ervaring met MMO's in het algemeen.
Als ESO niet aan die verwachtingen voldoet (die naar mijn idee echt niet onhaalbaar of onrealistisch zijn) en we bevinden ons in de beta versie, dan is er toch niks mis mee om dat hier als gamers onder elkaar te bespreken?
Het is natuurlijk lang niet allemaal negatief, maar ik concentreer me nu wel op de punten die naar mijn idee beter kunnen. Het is tenslotte maar een weekendje wat je kunt testen.
Dat anderen de game in deze staat nu al geweldig vinden, vind ik ook prima en begrijp ik best.
Maar neem het anderen dan niet kwalijk als zij wel punten van verbetering zien en deze benoemen.
Daar kan toch best over worden gediscussieerd met wederzijds respect?
Ik kan me persoonlijk toch niet vinden in de overwegend negatieve reacties die hier worden geplaatst. Graphics zijn acceptabel (zeker niet high end, toegegeven, maar ook niet storend). Combatsysteem vind ik prima, in ieder geval precies als in voorgaande es games.
Ik ben zelf het meest benieuwd naar het dungeon/raid gedeelte en de pvp, als dit leuk is boeit me de graphics en de leveling zones echt heel weinig eerlijk gezegd.
Ik ben zelf het meest benieuwd naar het dungeon/raid gedeelte en de pvp, als dit leuk is boeit me de graphics en de leveling zones echt heel weinig eerlijk gezegd.
t zijn vooral de mensen die vergeten zijn hoe elder scrolls eigenlijk in elkaar zit.Biohazzard21 schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 16:58:
Ik kan me persoonlijk toch niet vinden in de overwegend negatieve reacties die hier worden geplaatst. Graphics zijn acceptabel (zeker niet high end, toegegeven, maar ook niet storend). Combatsysteem vind ik prima, in ieder geval precies als in voorgaande es games.
op level 1 begin je altijd als een knudde persoontje maar naarmate je levelt speel je heel veel belangrijke aspecten van combat vrij die je gewoon mist van andere games.
volgens mij zijn ze een beetje blijven hangen in hun lvl 30 dragonborn.
[ Voor 4% gewijzigd door Eelco.L. op 11-01-2014 17:02 ]
grafisch is het misschien acceptabel, maar ik denk dat het meerendeel toch verwacht had dat de lat hoger lag. daar hoopte ik zelf iig wel op, en daarin valt het voor mij grafisch dus al een beetje tegen, omdat ik niet het gevoel heb in een nieuwe game te zitten.Biohazzard21 schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 16:58:
en ik merk dat voor mij juist de leveling zone's wel belangrijk zijn, als ik me daar thuis voel, kan ik gewoon op mijn gemak questen, mn eigen ding doen, en rustig werken aan mn character om op end lvl te gaan proberen te raiden en dungeons te gaan doen. en daarin valt voor mij ESO dus tot dusver ook tegen.
ik heb nog eigenlijk geen spanning gevoeld, geen emotie gezien, en krijg ik echt het gevoel dat het plichtmatig questen word en hopen word dat high endgame echt wat kan bieden.
Ik weet niet of je het weet maar een Beta test is bedoeld om mensen te laten "zeuren" niet om mensen lekker te laten spelen.Iusedto schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 16:21:
![]()
Ze hebben dus meer aan mensen die zeuren dan aan mensen die alleen lekker willen spelen.
Tweakers heeft geen moderatie systeem, wel een fanboy systeem.
Combat is juist heel anders dan in de andere Elder Scrolls series. Het heeft totaal geen impact en de sneak feature is echt nutteloos in een MMO. De game zelf vind ik best wel prima, graphics zijn in orde op ultra, het winterlandschap in de starter zone vind ik er mooi uit zien.
Maar zoals ik al zei de combat is echt heel slecht, dit was al te zien in de demo die ze op QuakeCon lieten zien en gaat hoogstwaarschijnlijk niet veranderen gezien dat al zo'n 5 maanden geleden was.
Maar zoals ik al zei de combat is echt heel slecht, dit was al te zien in de demo die ze op QuakeCon lieten zien en gaat hoogstwaarschijnlijk niet veranderen gezien dat al zo'n 5 maanden geleden was.
Dit is natuurlijk persoonlijk, en daarom verschilt het ook per persoon. Als ik voor mezelf spreek heb ik eigenlijk bij geen enkele mmorpg die ik gespeeld heb (en dat zijn er aardig wathuntedjohan schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 17:03:
[...]
ik heb nog eigenlijk geen spanning gevoeld, geen emotie gezien, en krijg ik echt het gevoel dat het plichtmatig questen word en hopen word dat high endgame echt wat kan bieden.
maar niet hier, in dit topicjezzer schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 17:07:
[...]
Ze hebben dus meer aan mensen die zeuren dan aan mensen die alleen lekker willen spelen.
als je kritiek wilt leveren, doe dat dan op de beta forums waar ze het lezen en er mogelijk wat mee doen
natuurlijk ben je vrij (voor zover de NDA dat toelaat) om je mening hier (ook) te geven, maar ga jezelf niet voor de gek houden dat dat nut heeft of het spel verbeterd
Positieve punten
- Muziek is zeer sfeervol zonder overheersend te zijn
- Quests zonder uitroeptekens, maar zelf te ontdekken. De meeste quests bestaan uit meerdere stappen die vloeiend doorgaan zonder steeds terug naar het oorspronkelijke startpunt toe te moeten.
- Crafting vereist een variabel aantal materialen die je zelf kan verzamelen en daarmee de kwaliteit en level requirement bepalen.
- Het hoofdverhaal is door het hele spel heen verweven waardoor je niet constant het idee hebt dat je een MMO aan het spelen bent maar een groot avontuur. Ik was totaal niet bezig met levels/skills en gear maar met het verhaal doorlopen.
Negatieve punten
- Uitleg van game mechanics is zeer beperkt, crafting, runes en glyphs worden niet uitgelegd. Dingen zoals overcharged ook niet.
- In steden word je gek van de random NPC/quest chatter die niks met jou te maken heeft.
- Doordat mensen samen quests kunnen doen wordt heel veel voor je neus gespoilt doordat degene voor je al iets triggert of doodmaakt.
Daarnaast zijn melee classes veel sterker dan sorc heb ik het idee. Daarentegen zijn melee mobs zeer makkelijk te kiten terwijl 2 spellcasters jou zeer snel neer hebben.
- Muziek is zeer sfeervol zonder overheersend te zijn
- Quests zonder uitroeptekens, maar zelf te ontdekken. De meeste quests bestaan uit meerdere stappen die vloeiend doorgaan zonder steeds terug naar het oorspronkelijke startpunt toe te moeten.
- Crafting vereist een variabel aantal materialen die je zelf kan verzamelen en daarmee de kwaliteit en level requirement bepalen.
- Het hoofdverhaal is door het hele spel heen verweven waardoor je niet constant het idee hebt dat je een MMO aan het spelen bent maar een groot avontuur. Ik was totaal niet bezig met levels/skills en gear maar met het verhaal doorlopen.
Negatieve punten
- Uitleg van game mechanics is zeer beperkt, crafting, runes en glyphs worden niet uitgelegd. Dingen zoals overcharged ook niet.
- In steden word je gek van de random NPC/quest chatter die niks met jou te maken heeft.
- Doordat mensen samen quests kunnen doen wordt heel veel voor je neus gespoilt doordat degene voor je al iets triggert of doodmaakt.
Daarnaast zijn melee classes veel sterker dan sorc heb ik het idee. Daarentegen zijn melee mobs zeer makkelijk te kiten terwijl 2 spellcasters jou zeer snel neer hebben.
gelukkig is het inderdaad persoonlijk, anders ging het nooit goed komen met welke game dan ookBiohazzard21 schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 17:09:
[...]
Dit is natuurlijk persoonlijk, en daarom verschilt het ook per persoon. Als ik voor mezelf spreek heb ik eigenlijk bij geen enkele mmorpg die ik gespeeld heb (en dat zijn er aardig wat) veel op met de starter zones. Niet dat ik er zo snel mogelijk doorheen wil walsen, maar ik zie het meer als een grote 'tutorial'.
Right even vergeten, tweakers is voor fanboys, alleen positieve kritiek mag hier geleverd worden, geen negatievegodofal schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 17:13:
[...]
maar niet hier, in dit topic
als je kritiek wilt leveren, doe dat dan op de beta forums waar ze het lezen en er mogelijk wat mee doen
natuurlijk ben je vrij (voor zover de NDA dat toelaat) om je mening hier (ook) te geven, maar ga jezelf niet voor de gek houden dat dat nut heeft of het spel verbeterd
Wat een onzin. Als iemand de game niet leuk vind, kan hij dat gewoon hier posten. Ook als iemand het wel leuk vind. Natuurlijk lezen de devs dit niet, daar gaat het ook niet om. Maar als bepaalde mensen alleen maar positieve dingen willen lezen en geen negatieve dan moeten ze stoppen met lezen.
[ Voor 11% gewijzigd door jezzer op 11-01-2014 17:16 ]
Tweakers heeft geen moderatie systeem, wel een fanboy systeem.
dit zou inderdaad een topic moeten zijn om je eigen ervaringen te kunnen delen met anderen, helaas zijn er mensen die dat niet kunnen waarderen.jezzer schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 17:14:
[...]
Right even vergeten, tweakers is voor fanboys, alleen positieve kritiek mag hier geleverd worden, geen negatieve
Wat een onzin. Als iemand de game niet leuk vind, kan hij dat gewoon hier posten. Ook als iemand het wel leuk vind. Natuurlijk lezen de devs dit niet, daar gaat het ook niet om. Maar als bepaalde mensen alleen maar positieve dingen willen lezen en geen negatieve dan moeten ze stoppen met lezen.
tuurlijk, je kan het hier posten en dat is primajezzer schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 17:14:
[...]
Right even vergeten, tweakers is voor fanboys, alleen positieve kritiek mag hier geleverd worden, geen negatieve
maar dat mensen dan ruzie gaan houden over elkaars mening is gewoon nutteloos, het gaat nergens over en voegt niks toe
ik moet zeggen dat ik zelf niet onder de indruk ben van ESO, ben ook zeker geen fanboy (nooit geweest ook)
mazzelpik, voor mij nog nietdaredha schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 17:21:
Eeen de server is weer online!
- en jaahoor we zijn weer op weg met de kwesties.
[ Voor 13% gewijzigd door Eelco.L. op 11-01-2014 17:27 ]
Je mag het haters noemen, ik vind het echter vrij normaal dat een WoW speler (of insert andere MMO), ESO vergelijkt met de MMO's die hij/zij momenteel speelt en daar conclusies uit trekt.Navuri schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 16:38:
[...]
Nou ja, dit klopt gewoon niet wat je zegt. Waar dragen al die 'haters' aan bij dan bij ESO? Zij gaan het spel toch niet spelen. Ik begrijp dan ook niet waarom hier op GoT zoveel mensen zich hebben aangemeld voor de beta, want tot nu toe is het spel grotendeels wat ik ervan had verwacht en wat je ook had kunnen zien op de E3, Firstlook of op alle andere game beurzen. Hier lijkt het wel alsof je het niet mooi of leuk MAG vinden omdat er ook andere 'gratis' spellen zijn. Nou ja, dan gaat men die toch lekker spelen? Er zijn nog genoeg verbeteringen door te voeren in ESO, maar daarom is het ook een BETA. In dit topic wordt de BETA van ESO vergeleken met WoW, een spel wat er al 10 jaar is en 50 patches en updates heeft gehad. Dat is niet vergeljken ,dat is gewoon ouwehoeren omdat men bang is dat er een ander spel is wat OOK leuk kan zijn. En dan ga je zelfs reacties lezen hier dat WoW er grafisch beter uitziet dan ESO...![]()
![]()
![]()
![]()
En ja, ik vul ook als een tierelier die feedback forms in als ik aan het spelen ben, want er zijn genoeg ergernissen en fouten in het spel.
De meeste spelers gaan namelijk geen meerdere MMO's met sub spelen, dus willen ze graag doormiddel van een beta (of een trial) uitvinden of een bepaalde nieuwe release (in dit geval ESO) van de meet af aan beter is dan de MMO die ze nu spelen. Als ESO dus niet aan deze verwachting kan voldoen, dan is het logisch dat er commentaar komt.
Als voorbeeld, ik speel nu zelf 8+ jaar WoW, als een MMO als ESO mij over de streep wil trekken dan moet de kwaliteit van de game vanaf "The get go" goed zijn, dus direct een connectie met het verhaal/de game wereld, goede game mechanics (een van de punten die ik nu al minder vind aan ESO: combat, interaction met objecten / npc's lijkt wel gemaakt voor console ipv een volwaardige MMO), goede (en voldoende) end game content (hier kan uiteraard nog niet over geoordeeld worden), crafting moet op orde zijn, en de quality of life mechanics vind ik zelf erg belangrijk. Zeker ook omdat ik niet meer de vrije tijd heb die ik had toen WoW startte, het moet m.i. dus qua toegankelijkheid op een niveau liggen zoals WoW dat nu ook is. Dit is echter uiteraard persoonlijk, voor anderen zal dit niet zo zijn.
Verder snap ik de discussie over de GFX niet zo, het is een MMO, die moeten breed toegankelijk zijn om sub numbers te kunnen genereren die nodig zijn (tenzij je na een jaar al weer F2P wil gaan). Dus zullen de GFX nooit van het absolute top niveau zijn, ik vind echter dat wat ik tot nu toe gezien heb dat de ESO GFX best redelijk zijn, al ben ik zelf geen fan van semi realistisch in een MMO. Doe mij maar de cartoony style van WoW of zoals ik op diverse Wildstar screenshots al gezien heb. Maar slecht vind ik de GFX voor een MMO niet.
Dat de GFX per definitie beter zijn dan WoW ben ik echter niet mee eens, als ik screenshots mocht posten van beide games kan ik best wat shots vinden waar ik persoonlijk van vind dat WoW er beter uitziet dan ESO. Maar ESO zal hier denk ik ook nog niet het achterste van zijn tong laten zien, ik verwacht dat op hogere levels door mooiere gear, betere spell effects e.d. er een stuk beter uit kan zien dan nu in het eerste gedeelte het geval is.
Ik heb Skyrim op de PS3 gespeeld, maar kwam Bethesda niet met een HD texture pack voor de PC versie van Skyrim uit een tijdje na release? De modding community zal ook dit maar wel weer flink bezig gaan om add-ons etc. te maken voor ESO. Ben benieuwd of er weer zo'n HD pack of iets van die strekking gemaakt zal worden.
Weet er iemand ook iets over de endgame af? Zijn het vooral 5 man dungeons en grote pvp battles of krijgen we ook raids?
Weet er iemand ook iets over de endgame af? Zijn het vooral 5 man dungeons en grote pvp battles of krijgen we ook raids?
Minimap zal wel handig zijn
viel me wel gelijk op, maar heb m zelf nog niet echt gemist
Verwijderd
Zo zeg, ff niet gelezen hele discussie
. Ga niemand quoten, heeft toch geen zin maar......Het is inderdaad een BETA, een test fase. Het heeft wat mij betreft niks te maken met "verwend zijn" of "lekker gratis spelen".
Ik had veel en veel meer verwacht van deze game op visueel gebied, en dat gaat binnen nu en 3-4 maanden echt niet massaal veranderen. Deze GFX doen mij denken aan Oblivion (als we even in het Elder Scrolls Universe blijven) en niet aan bv. een Skyrim (waarop ik enigzins gehoopt had)
Smaken kunnen uiteraard verschillen maar ik verwacht in dit genre, en bij elk genre for that matter, toch een bepaalde vorm van vooruit gang. Simpel voorbeeld......Assassin's Creed 4 , toen ik die game opstarte dacht ik meteen "Damn, mooie game"
Na het spelen van zovele MMO's (en ja ook WoW) verwachte ik nu ook iets nieuws op visueel gebied voorgeschoteld te krijgen....maar wat blijkt, het lijkt alsof ik terug in de tijd ben gegaan. Nogmaals mensen kunnen dit mooie GFX vinden maar ik vind een Wildstar er bijvoorbeeld veel beter uitzien.
Verder kan je natuurlijk nog een blik werpen op de technische aspecten, en ook daar schieten ze enigzins te kort. Ik mis alle hedendaagse DX 11 features en dat vind ik nu eenmaal een behoorlijke "let down".
Ik vind het vervelend om te lezen dat mensen dat als zeuren zien of "verwend" vinden overkomen. Ik denk dat het daar weinig mee te maken heeft. Sterker nog ik ben zeer dankbaar voor deze Beta als soort van voorproefje. Er zijn genoeg games die ik op bv. status of naam gekocht heb omdat er geen beta/demo beschikbaar was. En een dikke 40-60 euro armer bleek ik een hele slechte game in handen te hebben. Dan liever van te voren testen en dan kunnen beslissen of je wel of niet iets aanschaft.
Fact of the matter blijft dat ESO een GFX engine gebruikt die heel vloeiend loopt (oude PC's , console markt) maar weinig mooie dingen op het scherm kan toveren. Voor sommige is dat prima, wat mij betreft een teleurtstelling.
Voor de mensen die willen reageren met "dan speel je toch niet" . Lees de post nogmaals door want je mist het punt
Ik had veel en veel meer verwacht van deze game op visueel gebied, en dat gaat binnen nu en 3-4 maanden echt niet massaal veranderen. Deze GFX doen mij denken aan Oblivion (als we even in het Elder Scrolls Universe blijven) en niet aan bv. een Skyrim (waarop ik enigzins gehoopt had)
Smaken kunnen uiteraard verschillen maar ik verwacht in dit genre, en bij elk genre for that matter, toch een bepaalde vorm van vooruit gang. Simpel voorbeeld......Assassin's Creed 4 , toen ik die game opstarte dacht ik meteen "Damn, mooie game"
Na het spelen van zovele MMO's (en ja ook WoW) verwachte ik nu ook iets nieuws op visueel gebied voorgeschoteld te krijgen....maar wat blijkt, het lijkt alsof ik terug in de tijd ben gegaan. Nogmaals mensen kunnen dit mooie GFX vinden maar ik vind een Wildstar er bijvoorbeeld veel beter uitzien.
Verder kan je natuurlijk nog een blik werpen op de technische aspecten, en ook daar schieten ze enigzins te kort. Ik mis alle hedendaagse DX 11 features en dat vind ik nu eenmaal een behoorlijke "let down".
Ik vind het vervelend om te lezen dat mensen dat als zeuren zien of "verwend" vinden overkomen. Ik denk dat het daar weinig mee te maken heeft. Sterker nog ik ben zeer dankbaar voor deze Beta als soort van voorproefje. Er zijn genoeg games die ik op bv. status of naam gekocht heb omdat er geen beta/demo beschikbaar was. En een dikke 40-60 euro armer bleek ik een hele slechte game in handen te hebben. Dan liever van te voren testen en dan kunnen beslissen of je wel of niet iets aanschaft.
Fact of the matter blijft dat ESO een GFX engine gebruikt die heel vloeiend loopt (oude PC's , console markt) maar weinig mooie dingen op het scherm kan toveren. Voor sommige is dat prima, wat mij betreft een teleurtstelling.
Voor de mensen die willen reageren met "dan speel je toch niet" . Lees de post nogmaals door want je mist het punt
Oh ik vind zojuist een antwoord op m'n eigen vraag:
YouTube: The Elder Scrolls Online - Gameplay Trailer
"After level 50, the game really opens up and you can go on a heroic raid or pvp or solo quest etc. '
YouTube: The Elder Scrolls Online - Gameplay Trailer
"After level 50, the game really opens up and you can go on a heroic raid or pvp or solo quest etc. '
Zit er ook aan te denken dat 1 mega server eigenlijk wel een beetje jammer is. Natuurlijk fantastisch dat je geen fout kan maken door een verkeerde server te joinen waar geen vrienden spelen enzo. Maar een game met zo'n diepgang waar je jezelf helemaal kan inleven lijkt het mij nogal storend om mensen met namen als Simba the Lion King (die kwam ik al tegen) en andere domme namen die totaal niet passen in zo'n game.
Ik speelde lotro op een rp server, niet omdat ik zo van rp hou maar omdat ik er in ieder geval geen domme namen tegen kwam.
Nu kan je daar niet meer voor kiezen.
Ik speelde lotro op een rp server, niet omdat ik zo van rp hou maar omdat ik er in ieder geval geen domme namen tegen kwam.
Nu kan je daar niet meer voor kiezen.
De modding community kan wel los gaan ja, maar het is (vooralsnog) beperkt tot UI mods. De beste man van Zenimax wou op GDC ook niets loslaten over mogelijk toestaan van beperkte graphics mods. Zijn gezicht sprak boekdelen: "Staat op de wensenlijst, maar zeer waarschijnlijk niet".Navuri schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 17:35:
[...] De modding community zal ook dit maar wel weer flink bezig gaan om add-ons etc. te maken voor ESO. Ben benieuwd of er weer zo'n HD pack of iets van die strekking gemaakt zal worden. [...]
Persoonlijk denk ik niet dat graphics mods zullen owrden toegelaten, al zal Zenimax ongetwijfeld door blijven gaan met het ontwikkelen van het grafische aspect van ESO.
@eyran,
Ik ben bang dat je revolutionare GFX nooit gaan zien in een MMO, het moet op veel systemen kunnen draaien, en de engines zijn vaak gemaakt om veel te kunnen weergeven i.p.v. heel erg mooi (als je met 100 man ergens staat in een open wereld wil je nog steeds een goede FPS hebben ipv een slideshow).
Neemt niet weg dat ik zelf ook graag mooiere GFX zou zien (Cartoony of semi realistisch), echter ik zou niet weten wat voor systeem je nodig zal hebben om bijv Metro off Crysis GFX in combinatie met full DX11 features te draaien in een 25 man raid of PVP omgeving, of iets in die richting. WoW krijgt met haar GFX engine al veel hardware op de knieen in een 25 man+ omgeving op Ultra bij 1080P of hoger.
Ik ben bang dat je revolutionare GFX nooit gaan zien in een MMO, het moet op veel systemen kunnen draaien, en de engines zijn vaak gemaakt om veel te kunnen weergeven i.p.v. heel erg mooi (als je met 100 man ergens staat in een open wereld wil je nog steeds een goede FPS hebben ipv een slideshow).
Neemt niet weg dat ik zelf ook graag mooiere GFX zou zien (Cartoony of semi realistisch), echter ik zou niet weten wat voor systeem je nodig zal hebben om bijv Metro off Crysis GFX in combinatie met full DX11 features te draaien in een 25 man raid of PVP omgeving, of iets in die richting. WoW krijgt met haar GFX engine al veel hardware op de knieen in een 25 man+ omgeving op Ultra bij 1080P of hoger.
[ Voor 8% gewijzigd door Dennism op 11-01-2014 17:54 ]
$#&!($#@ nadat de server zojuist weer terug was ineens al mijn progress foetsie
moet ik al die annoying start questsjes weer opnieuw doen 
leuk zo'n beta

leuk zo'n beta
Daarvoor heb je toch Graphic Options? Als je pc het niet trekt doe je lagere graphics. Voor mensen zoals ik met een GTX780 overclocked of beter is het jammer dat de graphics niet "next-gen" zijn.Dennism schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 17:52:
@eyran,
Neemt niet weg dat ik zelf ook graag mooiere GFX zou zien (Cartoony of semi realistisch), echter in zou niet weten wat voor systeem je nodig zal hebben om bijv Metro off Crysis GFX in combinatie met full DX11 features te draaien in een 25 man raid of PVP omgeving, of iets in die richting.
Verwijderd
Nou punt is, dat verwacht ik ook niet. Maar wel iets dat enigzins markt conform is. Als een game als WoW er zelfs beter uitziet (ondanks de leeftijd).Dennism schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 17:52:
@eyran,
Misschien makkelijker voorbeeld blijft Wildstar, hoewel Cartoony ziet dat er veel levendiger uit.
Bovendien, er is voor zover ik weet geen enkele MMO die technisch sterk in elkaar zit. Meeste zijn single threaded en gebruiken je GPU niet of nauwelijks (ik vraag me sowieso af waarom ontwikkelaars in dit genre daarvoor blijven kiezen)
Edit: Wat ik me tevens afvraag, als men dit een mooie game vind met welke MMO vergelijk je het dan ? naar mijn mening zien de MMO's die ik gespeeld heb er gewoon mooier uit (WoW, GW2, SW:TOR, LOTRO)
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2014 18:02 ]
Ben ik zeker met je eens (heb zelf ook high end hardware), maar de MMO markt is nu eenmaal nooit een voorlopers markt geweest qua GFX. Het ziet er vaak zeer redelijk uit, maar ik denk dat binnen de MMO markt degenen die met high end hardware spelen, t.o.v. degenen die dit niet doen nogal een scheve verhouding is, waardoor de kosten voor engine optimalisatie en high end gfx liever besteed worden aan gameplay elementen, je moet tenslotte mensen over een (zeer) lange periode binden en uit mijn persoonlijke ervaring blijkt dat mensen een MMO sneller laten liggen als de gameplay niet in orde is, dan wanneer de GFX niet top van de markt zijn.DutchEZmoder schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 17:54:
[...]
Daarvoor heb je toch Graphic Options? Als je pc het niet trekt doe je lagere graphics. Voor mensen zoals ik met een GTX780 overclocked of beter is het jammer dat de graphics niet "next-gen" zijn.
Ik heb het idee, dat je het spel helemaal niet op high/ultra kan spelen, want waarom zou er anders ! opmerkingen voor de settings staan, die zeggen, worden pas aktief bij restart (terwijl je dat al gedaan hebt?)
Kan wel volgens mij staat er als je die bepaalde settings veranderd dan komt er een laad schermpje, wat er ook komt. Ipv een restart.bangkirai schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 18:08:
Ik heb het idee, dat je het spel helemaal niet op high/ultra kan spelen, want waarom zou er anders ! opmerkingen voor de settings staan, die zeggen, worden pas aktief bij restart (terwijl je dat al gedaan hebt?)
correct me if wrong, maar volgens mij staat er dat loading screen opnieuw geladen word, en bij mij gebeurt dat ook wel degelijk als ik bepaalde settings verander.bangkirai schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 18:08:
Ik ben het zeker met je eens dat het (nog) niet top is, ik verwacht echter wel dat de GFX naar de release toe (en met endgame gear, spell effects e.d.) nog wel beter gaan worden. Vandaar ook dat ik zeg dat de GFX nu voor een MMO best redelijk zijn (ik vind het bijv. niet veel lelijker dan GW2 tijdens die beta was).Verwijderd schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 17:59:
[...]
Nou punt is, dat verwacht ik ook niet. Maar wel iets dat enigzins markt conform is. Als een game als WoW er zelfs beter uitziet (ondanks de leeftijd).
Misschien makkelijker voorbeeld blijft Wildstar, hoewel Cartoony ziet dat er veel levendiger uit.
Bovendien, er is voor zover ik weet geen enkele MMO die technisch sterk in elkaar zit. Meeste zijn single threaded en gebruiken je GPU niet of nauwelijks (ik vraag me sowieso af waarom ontwikkelaars in dit genre daarvoor blijven kiezen)
Edit: Wat ik me tevens afvraag, als men dit een mooie game vind met welke MMO vergelijk je het dan ? naar mijn mening zien de MMO's die ik gespeeld heb er gewoon mooier uit (WoW, GW2, SW:TOR, LOTRO)
WoW is trouwens Multithreaded (ik geloof 3 threads max), waarom veel MMO's GPU's niet vol benutten (high end denk ik dan, want mid range tot low end kan je makkelijk maxen in bijv. WoW) heeft denk ik te maken met de engine ontwikkelingen, vaak leunen deze redelijk sterk op de CPU omdat er op de achtergrond relatief veel berekend moet worden t.o.v. niet MMO's. WoW is bijv. een van de weinige games waar het upgraden van de CPU (naar een met een veel hogere IPC) soms meer loont dan een GPU upgrade.
Zelfde met lotro, zwaar op de cpu en bijna geen load op de gpu. Ik deed aan multiboxen in lotro en met 12 clients op 1 pc had de cpu zo'n 95% load terwijl de gpu 60% load had. En het RAM 95-98%
Denk dat mijn ram daarom stuk ging hehe.
zijn de servers weer online? ik probeer al 5 minuten ingame te komen, maar mn gameclient blijft op character load staan.
Ik ben tot nu toe zeer verrast met deze beta. Echter heb ik een paar minpunten aan dit spel kunnen ontdekken tot dusver.
- Ik zie mijn charactername op de achtergrond. Als dit niet onder de NDA valt kan ik hier wel een screenshot van posten. (anyone?) Het zijn 4 kolommen met in elke kolom 10 keer mijn naam. Dit is op gestructureerde wijze aanwezig. Mijn naam is afwisselend wit en zwart. Iemand die dit ook ervaart?
- Na het looten van iets duurt het 0.5 tot 1 seconden voordat je cursor verdwijnt. Dit is erg gevaarlijk in een MMO omdat je kwetsbaar bent tijdens het looten.
- Ik zie mijn charactername op de achtergrond. Als dit niet onder de NDA valt kan ik hier wel een screenshot van posten. (anyone?) Het zijn 4 kolommen met in elke kolom 10 keer mijn naam. Dit is op gestructureerde wijze aanwezig. Mijn naam is afwisselend wit en zwart. Iemand die dit ook ervaart?
- Na het looten van iets duurt het 0.5 tot 1 seconden voordat je cursor verdwijnt. Dit is erg gevaarlijk in een MMO omdat je kwetsbaar bent tijdens het looten.
Dat is voor de NDA, zodat wanneer je screens gaat plaatsen ze kunnen zien wie ze postAekaz schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 18:23:
die naam in je scherm heb ik hier ook, ik heb aangenomen dat het gewoon bij de beta hoort, mag in ieder geval hopen dat het niet in de final release ook zo isAekaz schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 18:23:
Ik ben tot nu toe zeer verrast met deze beta. Echter heb ik een paar minpunten aan dit spel kunnen ontdekken tot dusver.
Je username is juist constant in beeld om te zorgen dat je niet gaat streamen/screenshots maken buiten de betafora om.
Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.
Ja heb ik ook. Lijkt op een soort copyright protection? Misschien als er bepaalde screenshots uitlekken dat de accountnaam er dan bij staat? (of iets dergelijks..)[b][message=41577957,noline]
Minimapje mis ik ook wel, maar gelukkig is de normale map goed te gebruiken.
Intel Core I7 10700K i.s.m. NZXT Kraken X53, 32GB 2666mhz, Nvidia GeForce RTX 3080 Ti Founders Edition, Asus ROG STRIX B460-F GAMING, OCZ Fatal1ty 1000W, NZXT H510 Black
error 310 bah
kan geen van mijn chars inloggen
kan geen van mijn chars inloggen
Iseci
is gewoon dat ze kunnen zien wie er screenshots plaats en de NDA niet respecteert en op die manier kunnenze handig je account opzoeken en dan de knop "BANHAMMER" gebruikennickko schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 18:25:
[...]
Ja heb ik ook. Lijkt op een soort copyright protection? Misschien als er bepaalde screenshots uitlekken dat de accountnaam er dan bij staat? (of iets dergelijks..)
Minimapje mis ik ook wel, maar gelukkig is de normale map goed te gebruiken.
Iseci
SCREENSHOTS POSTEN KAN LEIDEN TOT BAN!!!Aekaz schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 18:23:
DIT IS EEN CLOSED BETA!!!
Technisch een erg brakke game tot nu toe. Dit gaat 4 maanden voor de definitieve launch toch wel een probleem worden denk ik. Voorzie nu een geweldige launch...
Had al een vermoedde vanaf het moment van de eerste reviews op gamekings en tweakers. Het duurde veel te lang voordat er meer informatie kwam en er mocht ook niet over worden gesproken, behalve algemene verhalen zonder gameplay.
Heb de serie echt hoog zitten, maar dit is tot nu toe echt nog geen Beta waardige software. Problemen die we zijn tegengekomen:
- niet kunnen downloaden van de software met de launcher zonder handmatige aanpassing
- launcher herkend altijd C schijf ook als je een andere drive selecteert
- niet kunnen inloggen
- Characters worden random aangemaakt.
- Characters verwijderen werkt niet
Dit zijn in mijn ogen allemaal technische zaken en zorgen ervoor dat je niet eens in de game kunt komen.
Dan hadden ze net zo goed een placeholder kunnen maken en alleen het netwerkverkeer monitoren.
Zag rond het avondeten de discussie rond de grafische weergave voorbij komen ,maar zou het nu wel eens zelf willen ervaren.
Had al een vermoedde vanaf het moment van de eerste reviews op gamekings en tweakers. Het duurde veel te lang voordat er meer informatie kwam en er mocht ook niet over worden gesproken, behalve algemene verhalen zonder gameplay.
Heb de serie echt hoog zitten, maar dit is tot nu toe echt nog geen Beta waardige software. Problemen die we zijn tegengekomen:
- niet kunnen downloaden van de software met de launcher zonder handmatige aanpassing
- niet kunnen inloggen
Dit zijn in mijn ogen allemaal technische zaken en zorgen ervoor dat je niet eens in de game kunt komen.
Dan hadden ze net zo goed een placeholder kunnen maken en alleen het netwerkverkeer monitoren.
Zag rond het avondeten de discussie rond de grafische weergave voorbij komen ,maar zou het nu wel eens zelf willen ervaren.
Was net klaar met de eerste map, en daarna bleef ESO bij de transitie naar de volgende hangen. De boel ligt dus weer plat, blijkbaar.
"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)
- niet kunnen downloaden van de software met de launcher zonder handmatige aanpassingHenkje.doc schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 18:40:
Technisch een erg brakke game tot nu toe. Dit gaat 4 maanden voor de definitieve launch toch wel een probleem worden denk ik. Voorzie nu een geweldige launch...
- niet kunnen inloggen
geen last van, ook niemand nog over gehoord.
Geen last van, ook niemand nog over gehoord.
- niet kunnen inloggen
Als dat vandaag is kan dit komen omdat de servers down waren en niemand in kon loggen. In een beta hardly een echt probleem te noemen die in de final game komt over het algemeen.
Geen last van gehad, hoe bedoel je dit exact?
Niet geprobeerd. Wellicht kan dit niet in de beta om bv misbruik van de nda te voorkomen, filmpje maken, posten en je char daarvoor deleten.
eigenlijk problemen die normaliter niet voor komen maar meer aan je eigen situatie liggen.
Wat ik wel heb meegemaakt is dat de hits soms vertraagd aankomen, dan heb je de animatie al gedaan en sec later na de animatie is vijand pas dood.
Ook lijkt er iets te zijn wat af en toe enorme stotters veroorzaakt, heb het nu alleen gehad bij lighting staffs van andere spelers.
[ Voor 11% gewijzigd door SouLLeSSportal op 11-01-2014 18:55 ]
gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker
Ik denk, dat dit meer een persoonlijk pc issue is, dan dat het spel dit veroorzaakt, hij draait hier gewoon op een aparte schijf en kostte ook geen enkele moeite bij installeren om op iets anders dan C-schijf te installeren.Henkje.doc schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 18:40:
-
Ik had ook geen problemen met downloaden en op mijn H schijf te plaatsen.
Sorry, maar hoe meer ik speel, hoe minder ik snap hoe bepaalde mensen hier onverdeeld positief over kunnen zijn.
• De controls zijn rampzalig: De focus ligt duidelijk op de consoleversie van ESO, en dat resulteert in een heel onintuitieve interface. Ik nam dan maar men Xbox controller, om dan te moeten vaststellen dat er (nog) geen controller support is. Wtf
• Combat geeft heel weinig feedback en werkt met een onzichtbaar locksysteem waarbij mikken eigenlijk niet eens van belang is en een hit/mis beslist wordt zodra je je ability uitvoert. Compleet het omgekeerde van Oblivion/Skyrim dus.
• Hondslelijke texturen, vooral binnenin dungeons. Zelfs op allerhoogste kwaliteit lijken de texturen rechtsreeks uit Oblivion te komen.
• Totaal gebrek aan immersie, de Elder Scrolls sfeer is compleet afwezig, mede door alle andere spelers die voor je voeten lopen in die zogenaamd verlaten grot. Die slechterik die je gedood hebt staat er seconden later weer terug. Dat dit in de open wereld gebeurt kan ik begrijpen, maar in de vele grotten met apart laadscherm zou je toch je eigen instance verwachten, wat nooit het geval is.
• Mobs: Staan gewoon stil en reageren bijna niet op hun omgeving
• De controls zijn rampzalig: De focus ligt duidelijk op de consoleversie van ESO, en dat resulteert in een heel onintuitieve interface. Ik nam dan maar men Xbox controller, om dan te moeten vaststellen dat er (nog) geen controller support is. Wtf
• Combat geeft heel weinig feedback en werkt met een onzichtbaar locksysteem waarbij mikken eigenlijk niet eens van belang is en een hit/mis beslist wordt zodra je je ability uitvoert. Compleet het omgekeerde van Oblivion/Skyrim dus.
• Hondslelijke texturen, vooral binnenin dungeons. Zelfs op allerhoogste kwaliteit lijken de texturen rechtsreeks uit Oblivion te komen.
• Totaal gebrek aan immersie, de Elder Scrolls sfeer is compleet afwezig, mede door alle andere spelers die voor je voeten lopen in die zogenaamd verlaten grot. Die slechterik die je gedood hebt staat er seconden later weer terug. Dat dit in de open wereld gebeurt kan ik begrijpen, maar in de vele grotten met apart laadscherm zou je toch je eigen instance verwachten, wat nooit het geval is.
• Mobs: Staan gewoon stil en reageren bijna niet op hun omgeving
[ Voor 7% gewijzigd door boe2 op 11-01-2014 19:13 ]
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Uiteindelijk toch gelukt om de game aan de praat te krijgen.
Zo kritisch als ik was over het moment tot de game, zo positief ben ik tot nu toe over de game.
Technische problemen waar ik tegenaanliep waren voor een deel opgelost toen ik een fix van het beta forum toepaste waardoor de update / patch goed werd toegepast. Probleem deed zich voor op 2 pc's, dus specifiek 1 machine zou het niet geweest. Uiteindelijk draait het geheel op een andere driveletter, maar launcher checkt wel de C: schijf voor omvang e.d.
Neem aan dat we verder niet over ingeschoten bugs mogen praten, maar kwam in het java deel nog wat andere vreemde zaken tegen.
Kan me goed voorstellen dat echte MMO'ers ESO minder goed aanvoelt. Voelt voor mij aan zoals ik van Elders scrolls verwacht.
Heb alleen wat dubbele characters nu die zijn aangemaakt omdat de knop create niet reageerde richting de UI, maar blijkbaar wel richting de database.
Nu in ieder geval even ontspannen
Zo kritisch als ik was over het moment tot de game, zo positief ben ik tot nu toe over de game.
Technische problemen waar ik tegenaanliep waren voor een deel opgelost toen ik een fix van het beta forum toepaste waardoor de update / patch goed werd toegepast. Probleem deed zich voor op 2 pc's, dus specifiek 1 machine zou het niet geweest. Uiteindelijk draait het geheel op een andere driveletter, maar launcher checkt wel de C: schijf voor omvang e.d.
Neem aan dat we verder niet over ingeschoten bugs mogen praten, maar kwam in het java deel nog wat andere vreemde zaken tegen.
Kan me goed voorstellen dat echte MMO'ers ESO minder goed aanvoelt. Voelt voor mij aan zoals ik van Elders scrolls verwacht.
Heb alleen wat dubbele characters nu die zijn aangemaakt omdat de knop create niet reageerde richting de UI, maar blijkbaar wel richting de database.
Nu in ieder geval even ontspannen
Absoluut niet. Zodra het spel uit is kunnen we wel een vergelijking gaan maken, maar ze zullen nog een hoop moeten doen om die fatsoenlijk op een console te laten draaien.boe2 schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 19:10:
Sorry, maar hoe meer ik speel, hoe minder ik snap hoe bepaalde mensen hier onverdeeld positief over kunnen zijn.
• De controls zijn rampzalig: De focus ligt duidelijk op de consoleversie van ESO, [...]
IMO hebben Elder Scrolls spellen altijd nogal awkward bediening gehad vergeleken met anderen. ESO is al helemaal wennen omdat het net genoeg op Elder Scrolls lijkt, maar net niet helemaal, om een hoge gewenningscurve te hebben en te voorkomen dat je je kennis van bijv. LOTRO, WoW of Skyrim/Oblivion/Morrowind te kunnen meenemen.
Eerste uurtje erop zitten en een leuke start gemaakt.
Kan de punten die hier geroepen worden wel begrijpen, maar voor een Elder Scrolls game an sich voor mij persoonlijk geen issue. Moet wel zeggen dat ik first person voor mij het beste speelbaar is. Ben bij Elder Scrolls titels nooit zo weg van 3th person.
Of dit 12 euro per maand waard is weet ik nog niet, maar ben bang van niet, daar voelt het teveel single player voor aan. (dus eigenlijk een voordeel en nadeel tegelijk => de vergelijking met Oblivion.
Kan de punten die hier geroepen worden wel begrijpen, maar voor een Elder Scrolls game an sich voor mij persoonlijk geen issue. Moet wel zeggen dat ik first person voor mij het beste speelbaar is. Ben bij Elder Scrolls titels nooit zo weg van 3th person.
Of dit 12 euro per maand waard is weet ik nog niet, maar ben bang van niet, daar voelt het teveel single player voor aan. (dus eigenlijk een voordeel en nadeel tegelijk => de vergelijking met Oblivion.
ik zou zeggen, zorg dat je niet uitgelogt raakt of een dungeon in gaat want dan is de kans groot dat je crashed en niet meer verder komt als het inloggen. heb nu steeds een error melding "attempted to create character with invalid race or alliance."
negeren drukken en hij gaat verder.Eelco.L. schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 20:03:
ik zou zeggen, zorg dat je niet uitgelogt raakt of een dungeon in gaat want dan is de kans groot dat je crashed en niet meer verder komt als het inloggen. heb nu steeds een error melding "attempted to create character with invalid race or alliance."
klopt maar daarna bij mij raak ik in een character screen loop, waarbij hij de wereld niet kan laden, Failed transfer.
same here, kom er totaal niet meer in, en heb eigenlijk geen zin die eerste kerker nog weer door te spelen.
Kwam er na paar pogingen wel weer in spel, had ff flinke pauze genomen, daarna ook die failed transfers etc, maar paar pogingen en toen lukte het ineens wel.Dennism schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 20:44:
same here, kom er totaal niet meer in, en heb eigenlijk geen zin die eerste kerker nog weer door te spelen.
Misschien toch teveel load op hun inlog server?
de laadschermen zijn ook erg lang nu, ik durf geen instance meer in te gaan..
goeie 8-10 min laadschermen.
goeie 8-10 min laadschermen.
[ Voor 17% gewijzigd door Eelco.L. op 11-01-2014 20:59 ]
Daarom ook de melding op het beta forum "We are aware that many of you are experiencing login errors. We are currently looking into the issue. Thanks for your patience!"
Euh....de controls van ESO lijken -totaal- niet op die van andere elder scrolls gamesCaelorum schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 19:46:
[...]
Absoluut niet. Zodra het spel uit is kunnen we wel een vergelijking gaan maken, maar ze zullen nog een hoop moeten doen om die fatsoenlijk op een console te laten draaien.
IMO hebben Elder Scrolls spellen altijd nogal awkward bediening gehad vergeleken met anderen. ESO is al helemaal wennen omdat het net genoeg op Elder Scrolls lijkt, maar net niet helemaal, om een hoge gewenningscurve te hebben en te voorkomen dat je je kennis van bijv. LOTRO, WoW of Skyrim/Oblivion/Morrowind te kunnen meenemen.
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
CTRL om te sneaken! /queue 10 andere mensen die door de dungeon heen zergen waardoor alles dood is en stealth niet meer nodig is. Immersie!boe2 schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 21:10:
[...]
Euh....de controls van ESO lijken -totaal- niet op die van andere elder scrolls games

Ah, dat verklaart.Dennism schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 18:25:
[...]
Dat is voor de NDA, zodat wanneer je screens gaat plaatsen ze kunnen zien wie ze post
Wat ik jammer vind is dat mijn Logitech MX610 niet goed wordt ondersteund. Enige linkshandige muis met extra knoppen. Kan er maar 2 extra aansturen terwijl die muiswiel naar links/rechts zo handig werkt voor target next - acties enzo. Verder is key controls instellen behoorlijk matig. Je kunt geen shift+andere key actie instellen.
Helaas kom ik er nu ook in om het nog eens goed te doen. Crash telkens, bij inloggen met mijn level 2 en na aanmaken nieuw char (na 'create')
Helaas kom ik er nu ook in om het nog eens goed te doen. Crash telkens, bij inloggen met mijn level 2 en na aanmaken nieuw char (na 'create')
Dit dus.
Kom er helaas niet meer in 
Wilde nog zo graag spelen, erg jammer.
Wilde nog zo graag spelen, erg jammer.
FUMES et CARNES
Ik heb het niet alleen over de bindings he..boe2 schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 21:10:
[...]
Euh....de controls van ESO lijken -totaal- niet op die van andere elder scrolls games
Inderdaad, ik heb het over de hele console-achtige interface.Caelorum schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 21:38:
[...]
Ik heb het niet alleen over de bindings he..
Had mij erg vet geleken als het punten systeem van Skyrim (ongeveer) werd overgenomen. Dan had ik een soort treasure hunter geworden die meer kans heeft op goede loot in chests, master chests beter kan openen (dan zou in elke instance na de boss te hebben verslagen een chest verschijnen die nog unlocked moet worden, daar kom ik dan) Niet veel mensen zouden zo'n class dan maken en zou toch erg handig zijn in instances. Maar goed... Jammer
iedere guild geeft speciale skillsDutchEZmoder schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 22:24:
Had mij erg vet geleken als het punten systeem van Skyrim (ongeveer) werd overgenomen. Dan had ik een soort treasure hunter geworden die meer kans heeft op goede loot in chests, master chests beter kan openen (dan zou in elke instance na de boss te hebben verslagen een chest verschijnen die nog unlocked moet worden, daar kom ik dan) Niet veel mensen zouden zo'n class dan maken en zou toch erg handig zijn in instances. Maar goed... Jammer
ik neem aan dat chests openen en bonussen daarvan bij een thiefs guild horen die momenteel nog niet beschikbaar is.
De mage guild en fighters guild zijn al wel te doen en je kan dan ook de bijbehorende skills krijgen.
Ik ben juist blij met de inventory en ook de hele UI is beter dan verwacht . Eindelijk een Elder Scrolls waarbij ik niet meteen op Darnified UI zit te hopen. Dat het een MMO is bevalt me niet zo erg. Ik heb nog geen boek kunnen lezen zonder aangevallen te worden door een respawn van iets dat ik al gedood had.boe2 schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 21:45:
[...]
Inderdaad, ik heb het over de hele console-achtige interface.
In je Journal staat een Lore Library waar je elk boek dat je tegengekomen bent kan nalezenMorbide schreef op zondag 12 januari 2014 @ 01:28:
[...]. Dat het een MMO is bevalt me niet zo erg. Ik heb nog geen boek kunnen lezen zonder aangevallen te worden door een respawn van iets dat ik al gedood had.