Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit moet......tot nu toe......de meest slechte MMO die ik ooit gespeeld heb :S.

Het ziet er ten eerste niet uit, GFX out of date. AA is wel een optie in het menu maar doet het ook wat ? textures van afstand zien er niet uit.

Gameplay....saai :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zalaroth
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01:02
Vind de muziek trouwens wel heel erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jlena
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 19:14
Heb net 15 minuten gespeeld en ik erg me mateloos dat het er niet uitziet. Voelt leeg aan, third person view is echt belachelijk, je beweegt als een houten staak. Niks is gedetaileerd. Gelukkig heb ik vergelijkings materiaal met Wildstar. En me voorkeur gaat zeker nu uit naar Wildstar.

Jammer dat ze weer een goede franchise naar de knoppen gaan brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm, het speelt een beetje als een mix van skyrim/guild wars 2... valt een beetje tegen moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zalaroth
Vind het skyrim gehalte wel érg ver te zoeken. Hoe langer ik het speel hoe minder TES gevoel ik erbij krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-09 12:54

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Ben net ook een paar uurtjes bezig geweest, natuurlijk ziet het er net nadat ik skyrim op max heb getweaked niet zo mooi uit maar het is natuurlijk ook een mmo. Voor wat je in het begin ziet is niet heel spectaculair natuurlijk maar vanaf lvl 6-7 kun je volgens mij naar andere plekken.
Het voelt wel wat onnatuurlijk aan, de ontiegelijk lange jump airtime is echt vet irrritant.
Er zijn wel heel veel kisten, potten etc. waar je vrijwel waardeloze loot in vind 99% van de tijd maar ja soms ook wel wat beters. Weet niet of dit altijd zo is in mmos?
Ben vooralsnog meer gecharmeerd van skyrim en sp immersion dan dit. loopt verder wel heel soepel.

gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninosm1
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-09-2024
Wat een mooi spel .. ik zit nu al sinds 18:00 te spelen.
Niet pay montly waard maar wel een erg mooi en leuk spel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvanOsch
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 09-09 15:27
Na enkele uurtjes gespeeld te hebben trek ik de volgende conclusie:

Graphics: Prima voor een MMO
Combat: Kan beter, maar werkt redelijk
Valt me op dat er nog aardig wat bugs te vinden zijn. Ik hoop dat ze de volgende 3 maanden goed gebruiken om deze bugs te verwijderen.
Potentie: Jazeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:04
Valt wel enorm tegen zeg. Vond skyrim echt leuk, open spelwereld en veel sidequests. Dit is echt ontzettend lineair met weinig vrije keuze. Bovendien vind ik de quests totaal niet boeiend. Ik vind de verhaallijnen saai en gefragmenteerd. Graphics vind ik wel OK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 00:26
net ff de denk ik tutorial doorgespeeld.

Opzich leuk, maar misschien dat het gebrek aan elder scrolls ervaring me opbreekt. Ik vind vooral de bediening namelijk helemaal niets, lijkt me meer gemaakt voor een console dan voor een MMO, na ruim 8 jaar wow ervaring, en diverse andere MMO's kan ik er iig niet binnen een paar minuten aan wennen iets wat denk ik voor de acceptatie wel belangrijk is. Vooral overal keyboard commando's voor moeten gebruiken, ipv kunnen clicken (looten, deuren openen en dat soort zaken stoor ik me direct aan).

Verder qua GFX best leuk voor een MMO, en loopt erg lekker op mijn systeem met alles op max (natuurlijk niet te vergelijken met niet MMO's).

Combat: Erg clunky, heb geen idee wat ik doe, maar toch valt alles dood neer.

Potentie: Geen idee nog, maar zie het na zo'n 30 min spelen nog niet direct als top game, vooral omdat ik niet "direct in zit" heb ik het gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:27
+ Muziek
+ Elder scrolls thema

- Just another MMO
- First person is (imho) bagger voor combat, en 3rd person is bagger voor npc/object interaction :/

Ik moet wel toevoegen: Performance is niet helemaal lekker op m'n laptop (~20 - 25FPS) het is speelbaar maar verre van smooth. Dat heeft natuurlijk wel een flinke impact op de spelervaring.

Het voelt nog niet echt aan als een elder scrolls game voor mij.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navuri
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18-08-2020
jlena schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 22:24:
Heb net 15 minuten gespeeld en ik erg me mateloos dat het er niet uitziet. Voelt leeg aan, third person view is echt belachelijk, je beweegt als een houten staak. Niks is gedetaileerd. Gelukkig heb ik vergelijkings materiaal met Wildstar. En me voorkeur gaat zeker nu uit naar Wildstar.

Jammer dat ze weer een goede franchise naar de knoppen gaan brengen.
Wat een onzin. 8) Het moet hier ook allemaal op andere games lijken en anders is het niet goed.

[ Voor 7% gewijzigd door Navuri op 11-01-2014 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbblije
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-09 21:12

bbblije

Riiiiight

Hmm, heb ook nog m'n twijfels. Vond SWTOR er beter uitzien, maar misschien is het de stijl die ik niet gewend ben. Kijken hoe ik er na een nachtje spelen over denk ;)

- Niet lekker kunnen lopen met de map open.

[ Voor 13% gewijzigd door bbblije op 11-01-2014 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lowizi
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 07-09 09:39
Mijn eerste indruk is ook een beetje gemixed. Reactie aangepast vanwege NDA.

[ Voor 156% gewijzigd door Lowizi op 11-01-2014 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jlena
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 19:14
Navuri schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 00:09:
[...]

Wat een onzin. 8) Het moet hier ook allemaal op andere games lijken en anders is het niet goed.
Das niet dit is ook mijn mening. Als ik dit spel vergelijk met een andere MMO waar ik in de beta zit voelt de combat daar veel vloeiender en minder stijf aan. Tevens vond ik de graphics ook niet echt mooi. Het is dus allemaal persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Analoge
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01-09-2024
Ik had hier meer van verwacht. De combat is houterig, laadtijd van een zone duurt veel te lang (Ik kon nu al minimaal 4 turns in Rome II doen). Denk dat ik hem maar afsluit en naar bed ga. En heel misschien zondag avond nog even ga kijken. Hopen dat het dan wat beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbblije

bbblije

Riiiiight

Iemand toevallig een idee hoe het crafting systeem werkt? Heel m'n inventory zit vol met scraps, maar bij geen enkel station kan ik er iets "volledigs" van maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sak3d
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-12-2023

Sak3d

Reise, Reise

Whisper Saked voor een GoT guild invite :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xesior
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 19-05 21:14
Vanavond dus flink aan het spelen geweest, en ik moet eerlijk zeggen dat ik wat teleur gesteld ben in de game.

Enige wat je doet is (veel) lopen voor 1 of 2 kills, of interactie met een enkel NPC.
Het combat systeem is houterig.
Je facerolt overal doorheen.

Het is gewoon saai...
Zeker geen subscription waard in mijn opinion.

Ik had er wat meer van verwacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiloutheBrave
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-08 19:25
Voor invites voor GoT Guild whisper @Cellutch! ^_^ hele weekend bezig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvalks
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-09 14:17
Helaas ook voor mij een teleurstellende ervaring, de combat is zwaar klote, houterige besturing... Nee, laten ze zich maar richten op een opvolger voor Skyrim want dit gaat het hem niet worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17:41
Eerste indruk van de beta is niet positief. Launcher klapt bij de update en hij is nu opnieuw alles aan het checken, dus hoop dat ik nog wat kan meepakken van de beta.

Edit(1):
Gaat hem niet worden. Launcher opnieuw gestart onder Administrator, echter na de check gaat hij leuk weer 20 Gb downloaden...

Edit (2):
Probleem zat hem waarschijnlijk in de stap na het downloaden. Download is klaar en hij is nu de patch aan het toepassen, dus ziet er op zich wel goed uit dat we Beta nog kunnen checken.

Ben er wel benieuwd naar. Heb vrij veel Oblivion en Skyrim uren op de teller staan, dus hoop op een soortgelijk sfeertje.

PS.
Vallen problemen met de launcher niet binnen de NDA? ;)

[ Voor 69% gewijzigd door Henkje.doc op 11-01-2014 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navuri
Ik heb 4 uur gespeeld gisteren en ben een paar minor bugs tegengekomen maar verder niets serieus. Ik draai het speel op ultra settings en heb geen lag, de laadtijden zijn 1 a 2 seconden voor zones en ben nog nergens vast komen te zitten.

Hier wordt geklaagd over het ontbreken van mini-maps en houterige gameplay, terwijl ik 9 van de 10 andere grote mmo's ook heb gespeeld en die liepen allemaal tegen dezelfde gekke dingen aan. Het ontbreken van de mini-map is overigens een bewuste set van Zenimax, omdat het spel zich richt op het ontdekken van Tamriel en niet om z.s.m. van punt a naar punt b te komen. Dit is geen Rift, WoW of Eve Online, LOTR online, maar Elder Scrolls. Ik denk dat dit spel heel veel potentie heeft. Het ziet er in ieder geval 10 keer beter uit dan Rift of WoW, waar alles cartoony is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daredha
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-09 07:55
Navuri schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 09:54:
. Ik denk dat dit spel heel veel potentie heeft. Het ziet er in ieder geval 10 keer beter uit dan Rift of WoW, waar alles cartoony is.
Stijl is smaak en over smaak valt niet te twisten. Ik ben zelf veel meer een fan van de cartoony WoW stijl dan van dit semi-realisme.

Anyways, ik weet nog niet wat ik er van moet denken. Zoals veel mensen al zeiden voelt de combat clunky. De wereld is veel te makkelijk, de storylines zijn... wel niet de meest interessante en de animations/graphics zijn nou niet bepaald om over naar huis te schrijven. Daarnaast is de open wereld nog ver te zoeken in de begin zones dus ik hoop dat dit iets verder wat verbeterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniak
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-08 20:32
Het ziet er in ieder geval 10 keer beter uit dan Rift of WoW, waar alles cartoony is.
Dat hangt echt af wat je voorkeur is. Ik vind persoonlijk dat WoW met de cartoony stijl goed de sfeer kan overbrengen, en dat is erg belangrijk in een MMO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 14:34
jammer dat ze zoveel tijd hebben gestoken in het inspreken van alle NPC's die quests geven. Na 10x vond ik het al irritant worden en klikte ik overal snel doorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 14:58
Nee, dit is ook niks voor mij. Die drukte allemaal van mensen die je overal ziet rennen die dingen doen die totaal los van elkaar staan maar toch niet. En het ziet er veel te simpel uit... Ik heb het gevoel dat ik een platformspelletje speel. Online is niks voor mij.

[ Voor 11% gewijzigd door Stefke op 11-01-2014 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickos85
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-09 20:11
Ik snap nog steeds niet waar ik iron en wood kan refinen...weet iemand dat ondertussen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17:41
Krijg nu 302 errors bij het patchen. Maar op een andere pc nog een herkansing proberen. Bij een beta horen problemen, dat begrijp ik, echter dat je maar een paar dagen hebt als user om de problemen op te lossen... dat voelt een beetje aan als werk en daar game ik niet voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moonborne
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02-08 07:38
Ja, in de eerste grote stad waar je komt, als je de map opent zie je de legenda.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickos85
  • Laatst online: 09-09 20:11
Manabrew schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 10:50:
Ja, in de eerste grote stad waar je komt, als je de map opent zie je de legenda.
De eerste grote stad, is dat Mistral of een ander?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jnk1986
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 05-10-2023
Ik ben blij dat ik de beta heb kunnen spelen, hoef ik tenminste geen geld aan deze rotzooi te verkwisten.

Ook al is het early beta, het is echt niets voor mij. Rift en Wow style endgame raiding vind ik vele male leuker, vooral in grote teams van 20+ gaan raiden waren hele leuke tijden.

Dit spel gaat waarschijnlijk meer focussen op kleine dungeon's en PVP. Iets wat mij totaal niet kan interesseren.

Oh well on to the next big MMO...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drogeworst
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 06-09 14:39
wie Dark Age of Camelot in 2001 heeft gespeeld ziet 13 jaar later geen enkele vernieuwing. gameplay is echt teleurstellend.

daarentegen is het zo snel mogelijk levelen net als 13 jaar geleden verslavend.

Het is wat het is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie.b
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 30-08 11:48
Ik heb hem ook even een kwartiertje geprobeerd, gelijk ermee gestopt. Wat een tegenvaller dit.
Heel het classes systeem hoort gewoon niet bij TES, gewoon lekker gaan waar je voor wilt gaan, spells vinden of kopen en equippen om te gebruiken. Dat mis ik :(.

Dota: http://dotabuff.com/players/105780721 - Hearthstone: Skelzo#2968 Steam: http://steamcommunity.com/id/skelelele

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navuri
Robbie.b schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 11:35:
Ik heb hem ook even een kwartiertje geprobeerd, gelijk ermee gestopt. Wat een tegenvaller dit.
Heel het classes systeem hoort gewoon niet bij TES, gewoon lekker gaan waar je voor wilt gaan, spells vinden of kopen en equippen om te gebruiken. Dat mis ik :(.
Als je een kwartier hebt gespeeld ben je ook nog niet in Tamriel beland waar dat dus gewoon kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie.b
  • Laatst online: 30-08 11:48
Navuri schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 11:39:
[...]

Als je een kwartier hebt gespeeld ben je ook nog niet in Tamriel beland waar dat dus gewoon kan.
Zover ik het zie is het gewoon een spell leren en gaan met die banaan, gewoon niet zoals ik het gewend ben van TES, daarom valt het tegen. Nu voelt het gewoon als een van de vele mmorpg's, die gewoon sowieso niks voor mij zijn.

Dota: http://dotabuff.com/players/105780721 - Hearthstone: Skelzo#2968 Steam: http://steamcommunity.com/id/skelelele

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moonborne
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02-08 07:38
patrickos85 schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 11:08:
[...]

De eerste grote stad, is dat Mistral of een ander?
Weet niet of dit onder NDA valt, de stad ligt aan welke faction je hebt gekozen volgens mij.
Het is de enige stad waar je allerlei icoontjes van vendors en crafters op je map ziet staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huntedjohan
  • Laatst online: 14-09 12:38
het valt mij tot nu toe ook behoorlijk tegen. grafisch is het echt niet van deze tijd. als je in het begin al ga praten met die gast met die gitaar in zn handen, het is gewoon 1 houten pop die af en toe met zn glazen oogje knippert, geen beweging, geen emotie in de npc's. het praten bij quest npc duurt ook gruwelijk lang wat er al snel voor zorgt dat je er snel doorheen klik.

vind daarnaast veel dingen nog zeer onduidelijk. in meeste mmo,s kun je gewoon onder het stoeien kijken wat je kun craften en wat je daarvoor nodig heb, ik heb nu mn bag behoorlijk vol met allerlei shit maar ik kan nog nergens ontdekken waar wat voor is. Eerste stad nog niet tegen gekomen, en daar kun je blijkbaar eindelijk terecht voor dit soort dingen.

tot nu toe vind ik het leuk om de beta te spelen, maar zal ik er geen cent aan uit geven qua maandelijkse betaling. ik vind dan rift en lotro vele male lekkerder weg spelen die gewoon gratis te spelen zijn.

[img]https://valid.x86.fr/cache/banner/q3c163-6.png[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navuri
huntedjohan schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 11:55:
het valt mij tot nu toe ook behoorlijk tegen. grafisch is het echt niet van deze tijd. als je in het begin al ga praten met die gast met die gitaar in zn handen, het is gewoon 1 houten pop die af en toe met zn glazen oogje knippert, geen beweging, geen emotie in de npc's. het praten bij quest npc duurt ook gruwelijk lang wat er al snel voor zorgt dat je er snel doorheen klik.

vind daarnaast veel dingen nog zeer onduidelijk. in meeste mmo,s kun je gewoon onder het stoeien kijken wat je kun craften en wat je daarvoor nodig heb, ik heb nu mn bag behoorlijk vol met allerlei shit maar ik kan nog nergens ontdekken waar wat voor is. Eerste stad nog niet tegen gekomen, en daar kun je blijkbaar eindelijk terecht voor dit soort dingen.

tot nu toe vind ik het leuk om de beta te spelen, maar zal ik er geen cent aan uit geven qua maandelijkse betaling. ik vind dan rift en lotro vele male lekkerder weg spelen die gewoon gratis te spelen zijn.
Rift komt uit 2011. Is dat graphisch wel van die (of deze) tijd? Ik vind de NPC's er vrij goed uit zien. Ik speel de game trouwens wel op ultra settings dus misschien kan het daar aan liggen. Tijdens de beta ben ik nog maar 1 persoon tegengekomen die het helemaal niets vond, de rest was erg enthousiast. Ik proef hier uit de comments dat het vooral makkelijk en gratis moet zijn en dat je dan een 'goede mmo' aan het spelen bent. Dit is ESO en dat is wat moeilijker dan de standaard 1 2 3 en 4 knoppen indrukken bij WOW endgame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huntedjohan
Navuri schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 11:58:
[...]

Rift komt uit 2011. Is dat graphisch wel van die (of deze) tijd? Ik vind de NPC's er vrij goed uit zien. Ik speel de game trouwens wel op ultra settings dus misschien kan het daar aan liggen. Tijdens de beta ben ik nog maar 1 persoon tegengekomen die het helemaal niets vond, de rest was erg enthousiast. Ik proef hier uit de comments dat het vooral makkelijk en gratis moet zijn en dat je dan een 'goede mmo' aan het spelen bent. Dit is ESO en dat is wat moeilijker dan de standaard 1 2 3 en 4 knoppen indrukken bij WOW endgame.
rift ziet er grafisch vele malen beter uit als wat ik tot nu toe gezien heb in ESO. daarnaast is het onzin dat het goedkoop en makkelijk moet zijn, het moet gewoon duidelijk zijn zodat je vanaf moment 1 geboeid ben om ergens mee aan de slag te gaan. zolang dat er niet is, is er geen enkele reden om er voor te gaan betalen. ook wel grappig dat jij maar 1 persoon tegen kom die het niets vond, terwijl je toch overall negatieve geluiden hoor over ESO. ik speel trouwens ook op ultra settings. en als je rift naast ESO leg zie je gewoon duidelijke verschillen in de grafische onderdelen van het spel. de bewegingen zijn in rift vele malen beter verwerkt, combat is veel beter vorm gegeven. daarnaast geef je het zelf eigenlijk ook al aan, je vind de grafisch er vrij goed uitzien. Dat klinkt voor mij alsof je zelf toch ook wel vind dat het beter kan? :P

je ben een goeie mmo aan het spelen als het je vanaf moment 1 kan boeien, en dat is tot nu toe bij merendeel van de ESO gamers niet het geval.

[ Voor 5% gewijzigd door huntedjohan op 11-01-2014 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navuri
huntedjohan schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 12:03:
[...]

rift ziet er grafisch vele malen beter uit als wat ik tot nu toe gezien heb in ESO. daarnaast is het onzin dat het goedkoop en makkelijk moet zijn, het moet gewoon duidelijk zijn zodat je vanaf moment 1 geboeid ben om ergens mee aan de slag te gaan. zolang dat er niet is, is er geen enkele reden om er voor te gaan betalen. ook wel grappig dat jij maar 1 persoon tegen kom die het niets vond, terwijl je toch overall negatieve geluiden hoor over ESO. ik speel trouwens ook op ultra settings. en als je rift naast ESO leg zie je gewoon duidelijke verschillen in de grafische onderdelen van het spel. de bewegingen zijn in rift vele malen beter verwerkt, combat is veel beter vorm gegeven.

je ben een goeie mmo aan het spelen als het je vanaf moment 1 kan boeien, en dat is tot nu toe bij merendeel van de ESO gamers niet het geval.
"rift ziet er grafisch vele malen beter uit als wat ik tot nu toe gezien heb in ESO. "

Hier ga ik niet op reageren. 8)7 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Grafisch valt het inderdaad tegen. Heb alle grafische instellingen op de hoogste waardes gezet en Skyrim ziet er nog altijd een stuk indrukwekkender uit dan dit.

Ook is het best bullshit dat het hele spel overduidelijk voor consoles is gemaakt, maar dat gamepads (nog) niet ondersteund worden. Als gevolg zijn de controls op pc een complete ramp.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huntedjohan
Navuri schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 12:06:
[...]

"rift ziet er grafisch vele malen beter uit als wat ik tot nu toe gezien heb in ESO. "

Hier ga ik niet op reageren. 8)7 :+
punt 1 je reageer al 8)7

punt 2, niet tegen negatieve kritiek kunnen over jou enige favo game is niet echt een goeie manier van discussie voeren over de beta van desbetreffende game. in dat geval kun je beter weer terug ingame gaan, en mensen die hier gewoon hun ervaringen willen delen hun gang laten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daredha
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-09 07:55
[...]

Sorry, maar... moeilijker? Moeilijk is nou niet een woord dat in mij opkomt als ik deze game aan het spelen ben... Mobs sterven in 2 spells, de omgeving is alles behalve een gevarenzone (lol @ wolfjes) en mats liggen letterlijk voor het oprapen. Nee, moeilijk zou ik het niet noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeR
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 16:26

GekkeR

key = key

Toch maar even begonnen ondanks alle negatieve reacties.
Ben redelijk neutraal ingestapt met lichte negatieve verwachtingen (door anderen).

In tegenstelling tot vele moet ik toch echt zeggen dat het mij wel bevalt :)
Vanaf het eerste moment kan het mij boeien en ik ga zeker spelen op release.
Endgame kan ik echter niks over zeggen en ik ben ZEER benieuwd naar "instances".
Grootste pluspunt vind ik eigenlijk de wereld die leuk is om door te lopen.
Dit in tegenstelling tot 99% van de andere MMO's waar het juist een verveling is.
Daarnaast is het first person gedeelte best verfrissend, alles voelt toch "anders" aan.
Het lijkt fully voiced of dichtbij genoeg en het voelt alles behalve dood.
Ik kreeg dan ook duidelijk het gevoel om de wereld te verkennen.
De graphics zijn (imho) op ultra HEEL goed, al helemaal als je bedenkt dat het een MMO is.
Merkte wel dat op minder het spel er ook meteen echt minder uit ziet.
Mensen die echter klagen op ultra begrijp ik simpelweg niet.
Het is misschien geen Skyrim maar dat was dan ook geen MMO en ik vergelijk dan ook puur tussen de MMO's die ik gespeeld heb.
Skills die je kan morphen en het uitkiezen van nieuwe vond ik wel grappig gedaan.
Dit is de mening van iemand die lvl6 is en van wat ik begrepen heb is alles onder 10 "beginner".
Mijn MMO verleden begint ergens rond Meridian 59 :)
Disclaimer: ik ben nog niet begonnen met crafting, grouping of instancing.

Paar dingen die opvallen:
Tot (tenminste) lvl6 heb je geen party nodig en is alles "easy mode", ik verwacht dat dit doortrekt tot minstens lvl10 gezien "beginner" dan ongeveer zal stoppen.
Er zijn redelijk wat bugs, 5x kreeg ik een UI "crash" (/reloadui) na praten met NPCs en 2x is het gecrashed on exit.

[ pctje te zien hier ] - Miauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zalaroth
[...]
Hier ben ik het eigenlijk ook wel heel erg mee eens als ik mijn MMO geschiedenis bekijk. Wanneer het begin al 'Mwah' is, ga je meestal niet verder. (Zeker niet als je ook nog maandelijks flink moet dokken).

En die 'Mwah' reacties lees je toch het meest. Ze hebben er denk ik een hele kluif aan om dit spel tot een succes te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minoeske
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 13-05 10:22
Toch maar even weggehaald uit respect voor de NDA ;)

[ Voor 94% gewijzigd door Minoeske op 11-01-2014 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hortz
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:13
En daarom is het een beta mensen!

Veel praten alsof het spel klaar en af is, terwijl dat nog niet het geval is! Hoeveel MMO's waren goed en af bij de release? Vrij weinig ;-) Elke MMO had patches nodig om te komen waar ze nu zijn..

Als ze het moeilijk hadden gemaakt liep iedereen te zeuren dat het te moeilijk was... M.a.w. het is nooit goed. Ik hoop dat ze net zoals bij WoW een trail account kan maken als het spel uit is. Om te zien of dingen dan zijn verbeterd!

GFX zien er goed uit verder voor een MMO, alleen miste ik soms wat sfeer af en toe. Combat werkte niet altijd even lekker. Er zit wel potentie in maar er moeten zeker nog verbeteringen worden doorgevoerd.

Ik heb veel MMO's gedaan en gespeeld, en WoW en Guild Wars 1 konden mij als enige vasthouden. Rift, Guild Wars 2, Aion, Warhammer Online, Tera Online.. Allemaal matig en had daar minder plezier in dan ESO tot nu toe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbblije

bbblije

Riiiiight

Ik snap dat de game nog (lang) niet klaar is, maar vannacht ben ik meerdere "Microsoft Sam" NPC's tegen gekomen. Ze hebben hier nog veel werk aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huntedjohan
Hortz schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 12:35:

Veel praten alsof het spel klaar en af is, terwijl dat nog niet het geval is! Hoeveel MMO's waren goed en af bij de release? Vrij weinig ;-) Elke MMO had patches nodig om te komen waar ze nu zijn..

Als ze het moeilijk hadden gemaakt liep iedereen te zeuren dat het te moeilijk was... M.a.w. het is nooit goed. Ik hoop dat ze net zoals bij WoW een trail account kan maken als het spel uit is. Om te zien of dingen dan zijn verbeterd!

GFX zien er goed uit verder voor een MMO, alleen miste ik soms wat sfeer af en toe. Combat werkte niet altijd even lekker. Er zit wel potentie in maar er moeten zeker nog verbeteringen worden doorgevoerd.

Ik heb veel MMO's gedaan en gespeeld, en WoW en Guild Wars 1 konden mij als enige vasthouden. Rift, Guild Wars 2, Aion, Warhammer Online, Tera Online.. Allemaal matig en had daar minder plezier in dan ESO tot nu toe
dit is voor mij juist 1 van de eerste beta test periode's waar ik overall een beetje negatieve ervaringen bij heb, rift beta, gw2 beta, aion en wow beta waren voor mij vanaf moment 1 reden om het ook te kopen en te spelen, terwijl ik al snel na release toch afknapte op het gw2 gebeuren. misschien dat ESO na verloop van tijd toch wel de game blijkt te zijn waar ik op zit te wachten, maar de beta geeft mij tot nu toe nog niet dat gevoel.

vanmiddag weer verder stoeien, en misschien dat je verder op in het spel meer positieve ervaringen op doe, dat hoop ik iig want ben zeker toe aan een nieuwe game uitdaging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fitznl
  • Laatst online: 03-09 10:13
[...]

Te makkelijk om kritiek af te doen met het dat men er niet voor wil betalen argument. Juister is het om dat om te keren. Ben ik bereid er voor te betalen of niet. Ook een beta key ontvangen en heb het geprobeerd. Maar er simpelweg geen klik. En misschien ben ik dan inderdaad van het 1 2 3 4 knoppen systeem van wow en consorten. Net weer 2x een half jaar overgemaakt aan wow, gambit gekocht voor bij marvel heroes en ook age of conan loopt nog vrolijk een tijdje betalend door op meerdere accounts. Dus kom bij mij niet aanlopen dat het gratis moet zijn. Voor speelplezier heb ik geld over, maar als ik betaal vind ik dat ik ook recht heb op speelplezier ;)

Heb het spel ook op grafisch high staan en mij kan het niet bekoren. Grafisch op high settings kan het niet tippen aan age of conan bijvoorbeeld, met uitzondering van de char vind ik zelfs fallen earth omgeving gezien beter. Het combatsysteem is wel aardig en is inderdaad te vergelijken met wat ik in skyrim heb ervaren.

Maar ik mis simpelweg de klik bij deze mmo. Jammer maar helaas en gelukkig dat ik dit middels de beta zelf heb kunnen ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huntedjohan
ik probeer opnieuw in te loggen, en krijg opeens volgende error, iemand nog meer dat probleem, en hoe dat op te lossen?

Attempted to create character with invalid race or alliance.

kan op play drukken, maar spel blijft nu op het laad scherm staan, en zover gebeurt en nog niks.

[ Voor 21% gewijzigd door huntedjohan op 11-01-2014 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangkirai
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-09 18:21
huntedjohan schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 13:08:
ik probeer opnieuw in te loggen, en krijg opeens volgende error, iemand nog meer dat probleem, en hoe dat op te lossen?

Attempted to create character with invalid race or alliance.

kan op play drukken, maar spel blijft nu op het laad scherm staan, en zover gebeurt en nog niks.
gewoon op ignore once drukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
patrickos85 schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 10:47:
Ik snap nog steeds niet waar ik iron en wood kan refinen...weet iemand dat ondertussen?
Neem eens rustig de tijd om het crafting scherm bij bijv. het woordworking station the bekijken.. Druk gewoon op de knopjes en let vooral op de naamgeving zoals "extraction"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivandu
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 25-08-2024
Heb de beta gespeeld tot level 5 ofzo (daarna liep door een bug al mn quest locators zoek). Als ik door de lag en de bugs heen kijk zie ik niet een spel dat ik wil spelen.
Misschien dat het niet eerlijk is om het spel te beoordelen op de eerste 5 levels van de starters area, maar als je daar al kramp krijgt in je kaak van het gapen dan doen ze toch iets niet goed.

Combat voelt gewoon ontzettend slap aan (nog erger dan in Skyrim bijvoorbeeld, wat ik trouwens een geweldig spel vond). De mobs/enemies voelen totaal niet levendig aan, zelfs niet met volle levensbalk. Ze staan ergens op een vaste plek te wachten totdat er iemand langskomt die ze een klap verkoopt, de meeste lopen niet eens rond, maar staan constant in dezelfde pose.

De quests konden me ook totaal niet boeien. De meesten volgen dit patroon; praat met iemand, praat met een ander iemand, raak een of ander object aan, praat weer met iemand, etc. etc.
Er was 1 quest waarbij je een (heel klein) puzzeltje op moest lossen, objecten in een bepaalde volgorde aanraken. Maar dan zie je dus een stuk of 10 mensen rond die objecten rennen en springen. Ik snap dat dit een mmo is, maar maak zo'n puzzel dan in een kleine instance, hier voegen die mensen helemaal niets aan toe.

Het zijn allemaal van die dingen die gewoon aangeven dat het gamedesign niet echt van een hoog niveau is. De dingen die ze wel goed doen zijn al eerder goed gedaan door tientallen andere mmo's.

Om toch positief af te sluiten: dat je mensen echt op hun kaart ziet kijken in hun inventory ziet grabbelen is geweldig! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huntedjohan
bangkirai schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 13:11:
[...]

gewoon op ignore once drukken?
heb even kunnen spelen, maar na het praten met de ambassador in mistral ( of zn plaats vervanger) kon ik niets meer, uitloggen resulteerde opnieuw in dezelfde error.

het gaat niet helemaal soepel met mn character screen laden, maar zit er nog in, dus het zal wel een bug zijn. lijkt erop dat het spel soms denkt dat ik een fout char gemaakt heb met mn race, althans zo lijkt de error het te brengen.

zolang we maar kunnen spelen zal het me een zorg zijn.

[ Voor 31% gewijzigd door huntedjohan op 11-01-2014 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navuri
Hortz schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 12:35:

Ik heb een x aantal keren het feedback formulier ingevuld met kleine dingen die in mijn ogen verbeterpunten zijn. Tot op heden geen enorme bugs o.i.d. gehad. De wereld is soms wat 'leeg' en ik vind de quests en questlog niet zo denderend, maar aangezien ik 120+ uur in Skyrim heb zitten verwacht ik erg veel van de rest van de wereld. Zoals Hortz hierboven al zegt: het is een beta. Er zullen nog genoeg bux fixes, patches, updates en content toevoegingen komen net zoals bij Skyrim bijv. (remember patch 1.8 voor de PS3 anyone?) Ik ben wel heel erg benieuwd of men het betaalmodel kan vasthouden want dat is tot op heden nog maar zelden goed gelukt. Gelukkig kun je bij de aanschaf van de game 30 dagen 'gratis' spelen en daarna je beslissing nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahrnuld
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:06
Mbt. de reacties over dat het er niet uitziet, het zal wel aan mij liggen maar ik ben het daar dus echt niet mee eens :) ik ben juist wel blij met de graphics.

Toegegeven, de textures mogen wel wat hogere resolutie hebben en de AA werkt nog niet 100%, maar het is ook een beta, en dan nog ziet het er in mijn ogen nu al veel beter uit dan skyrim zonder mods. Vooral dat de game niet meer dat belachelijk hoge contrast heeft en de character models sterk verbeterd zijn valt me positief op. Enige negatieve punt tov. de oudere games is dat de wereld niet meer zo druk bevolkt is met NPC's. Je ziet genoeg spelers rondrennen, maar die gedragen zich toch wat minder 'echt' dan de NPC's in de oudere elder scrolls games.

Ik zou niet weten hoe dit geen succes kan worden....

Niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psvunited
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-09 13:29
emand die zin heeft om met mij te spelen?
Beetje questen ouwehoeren etc.
Zit in het 2de gebied lvl 4.

Eventueel wil ik ook opnieuw beginnen.

[ Voor 16% gewijzigd door psvunited op 11-01-2014 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeR

GekkeR

key = key

Weet iemand hoe je Jute/Rawhide kan maken ?
Kan het nog niet vinden :)
Extraction - Raw materials

[ Voor 16% gewijzigd door GekkeR op 11-01-2014 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chippu
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-08 08:56
De tweede quest voor de mage guild lijkt (?) niet te werken. Je moet door een portal heen maar het nieuwe gebied wil niet loaden. Opnieuw inloggen geeft de volgende message "character is still in-game" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jezzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-02-2023
Ik heb het nog maar een uurtje gespeeld maar tot nu toe kan het me niet echt boeien.

Wannneer The Prophet praat ben ik constant aan het gapen en er gebeurt niet zoveel waardoor ik echt het idee heb dat ik in het spel zit.

Dat is juist het gave van een MMO, dat je echt in de wereld zit en benieuwd bent wat er achter die boom staat etc etc.

Grafisch is het niet echt super geweldig, ik vind het ook allemaal wat eentonig overkomen. Waar FF:ARR me qua graphics ontzettend positief verraste valt dit tot nu toe best wel bezig.

Ik zet de beta nog wel even voor, wellicht dat het me nog gaat boeien. Maar het is tot nu toe geen ontdekkingsreis of super verhaal waar je in gezogen wordt.

Tweakers heeft geen moderatie systeem, wel een fanboy systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knud
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 29-08 15:21

Knud

Sandvich

Duurt bij jullie het inladen van je character ook zo lang? Zit toch al gauw 2-3 minuten te wachten voordat ik in de realm zit.

AMD 3900X | MSI X570 MEG UNIFY | TridenZ 32GB | EVGA GTX 1080 | Samsung 970 Pro 1TB, 860 1TB & 840 EVO 1TB | LianLi O11 XL | Seasonic Prime PX 1300 | Audio set: RME ADI-2 DAC + SMSL DA-9 + 2x Klipsch B2 bookshelf speakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeR

GekkeR

key = key

Alleen deze ochtend vertragingen gehad, denk dat het drukte is.
Gisteren tijdens het aanmaken en spelen 0% vertraging en alles laad nagenoeg meteen.
Wel een monster rig hier though, kan uitmaken misschien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psvunited
Idd, kan erbijna niet inkomen atm.
Gister alles soepel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind er weinig aan moet ik zeggen. Mis het echte sfeertje zoals in Oblivion & Skyrim.
Al met al zo'n 3 uur gespeeld nu.

Ben die kerker uit, loopt in de eerste 'wereld' maar kan daar verder niet uit.
De quests zijn veel te simpel. Je kunt zonder al teveel moeite doorlopen en hoeft zelden iets echt om te leggen om verder te komen. Ga je dood, dan spawn je op dezelfde plek waar je dood ging en kun je nog ongezien enkele seconden doodleuk rennen.
Als je een hoger level hebt schijnt dat spawnen lastiger te worden, maar vooralsnog denk ik niet dat ik als het uitkomt over een paar maanden er geld aan ga uitgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:07
Moet zeggen dat het voor mij ook een behoorlijke teleurstelling is tot nu toe. Ik geef toe dat ik nog niet zo veel gespeeld heb, maar de eerste 30 minuten waren voor mij al een afknapper.

Alles riekt en voelt als een spel wat 5 jaar geleden had moeten uitkomen. Grafisch zijn sommige dingen fraai, maar het meeste is saai en niet mooi. Er mist sfeer. Het voelt niet levendig. Voice acting lijkt redelijk goed in orde, en de muziek ook. Had niet het idee dat ik in een wereld participeerde, en het combat systeem voelt echt heel ouderwets aan.

Zal er nog wat meer tijd in steken, maar tot nu toe is het een dikke onvoldoende.

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 15:00:
[...] Als je een hoger level hebt schijnt dat spawnen lastiger te worden, maar vooralsnog denk ik niet dat ik als het uitkomt over een paar maanden er geld aan ga uitgeven.
Zodra hoger dan lvl 6 bent moet je soul gems hebben.
Wat betreft de makkelijke quests, dit is uiteraard grotendeels omdat je nog op starter Island bent. Zodra je daar vanaf bent schiet de moeilijkheidsgraad omhoog. Zie die eerste half uur (minimaal) maar als een ongelooflijk uitgebreide tutorial.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kom je van dat starterseiland af? Misschien dat ik het daarna leuk(er) ga vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LazySod
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-09 16:15

LazySod

Scumbag with a mission

Geen positief gevoel voor mij tot nog toe. Eerste stuk geeft totaal geen immersie - bij iedere actie een cut-scene en een loading screen? Bah, dat mag toch wel wat vloeiender. Eenmaal op de "wereld" ziet dat er iets beter uit maar na 10 minuten op het strand rondwandelen al 2 keer met een random crash naar de desktop geschopt. Het ziet er leuk uit maar tot nog toe heb ik geen enkel gevoel van immersie gehad

Proof is the idol before whom the pure mathematician tortures himself. (Sir Arthur Eddington)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psvunited
Verwijderd schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 15:05:
Hoe kom je van dat starterseiland af? Misschien dat ik het daarna leuk(er) ga vinden.
De missions volgen van die captain kaleen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

[...]

rift ziet er grafisch vele malen beter uit als wat ik tot nu toe gezien heb in ESO. daarnaast is het onzin dat het goedkoop en makkelijk moet zijn, het moet gewoon duidelijk zijn zodat je vanaf moment 1 geboeid ben om ergens mee aan de slag te gaan. zolang dat er niet is, is er geen enkele reden om er voor te gaan betalen. ook wel grappig dat jij maar 1 persoon tegen kom die het niets vond, terwijl je toch overall negatieve geluiden hoor over ESO. ik speel trouwens ook op ultra settings. en als je rift naast ESO leg zie je gewoon duidelijke verschillen in de grafische onderdelen van het spel. de bewegingen zijn in rift vele malen beter verwerkt, combat is veel beter vorm gegeven. daarnaast geef je het zelf eigenlijk ook al aan, je vind de grafisch er vrij goed uitzien. Dat klinkt voor mij alsof je zelf toch ook wel vind dat het beter kan? :P

De meeste mensen die het wel leuk vinden zullen dit weekend weinig op tweakers posten gok ik |:(
Visgek82 schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 15:03:
Moet zeggen dat het voor mij ook een behoorlijke teleurstelling is tot nu toe. Ik geef toe dat ik nog niet zo veel gespeeld heb, maar de eerste 30 minuten waren voor mij al een afknapper.

Alles riekt en voelt als een spel wat 5 jaar geleden had moeten uitkomen. Grafisch zijn sommige dingen fraai, maar het meeste is saai en niet mooi. Er mist sfeer. Het voelt niet levendig. Voice acting lijkt redelijk goed in orde, en de muziek ook. Had niet het idee dat ik in een wereld participeerde, en het combat systeem voelt echt heel ouderwets aan.

Zal er nog wat meer tijd in steken, maar tot nu toe is het een dikke onvoldoende.
Ik mis vooral de immersion die ik wel bij skyrim en oblvion etc had, de wereld is te leeg op de miljoenen kisten etc na, de npc staan stil of zitten op een plek, er zit geen beweging in dat ze ergens mee bezig zijn etc. Geluid lijkt ook wat hol, maar kan evt aan mijn persoonlijke setup liggen. Muziek is wel prima, de characters qua looks ook maar vooralsnog is het begin met een paar uurtjes nog niet echt wat ik ervan verwacht, het is ook super simpel om bv de drake pirates in je eentje af te maken, ben dan nu een redguard templar, dual wield.
Heb erna even skyrim gespeeld, daar was ik ook lvl 6, en op master aan het spelen, 3 x hit van een mudcrab en ik ben dood. 1x 2 handig wapen van een boss was ook een insta death. Een mooie middenweg had ik eigenlijk wel verwacht, maar wellicht komt dat nog. Ben eigenlijk nog niet bang geweest dat ik dood zou gaan.

[ Voor 39% gewijzigd door SouLLeSSportal op 11-01-2014 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grompie
  • Laatst online: 15-04-2024
Ik mis eigenlijk voor een beetje de open wereld van skyrim en andere. Je wordt echt verplicht om quest na quest te doen terwijl ik eigenlijk gewoon ergens dungeon wil inlopen en daar lekker men skills upgraden zoals in skyrim. Combat systeem bevalt me moet ik zeggen, het is gewoon erg vertrouwd. Wel jammer dat weinig in combat gedwongen wordt, meestal loopt er iemand anders je plaats in (waar ik eigenlijk instances verwachte) en is er geen enkele mob meer levend.
Grafisch is het voor mij meer dan voldoende, verwacht voor een mmo ook een battlefield 4 graphics te zien.
Ik ga nog heel het weekend spelen en dan zien wat ik er later nog mee doen. Vermaak me wel maar voorlopig heb ik geen aspect aan de game gevonden waarvan ik zeg dit kan ik uren doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Vooral binnen grotten/dungeons valt de lage texturekwaliteit pijnlijk hard op. Het lijkt bijna alsof ze de default textures van Oblivion gebruikt hebben en daar nog wat extra compressie overheen gegooid hebben :/.

Alsook, mag IETSJE meer instancing ook wel voor een Elder Scrolls game waar immersie toch belangrijk is. Een tomb openen die al honderden jaren gesloten is, om dan binnenin begroet te worden door een hoop rondspringende spelers was de druppel die voor mij het spel deed afsluiten.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

boe2 schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 15:19:
Vooral binnen grotten/dungeons valt de lage texturekwaliteit pijnlijk hard op. Het lijkt bijna alsof ze de default textures van Oblivion gebruikt hebben en daar nog wat extra compressie overheen gegooid hebben :/.

Alsook, mag IETSJE meer instancing ook wel voor een Elder Scrolls game waar immersie toch belangrijk is. Een tomb openen die al honderden jaren gesloten is, om dan binnenin begroet te worden door een hoop rondspringende spelers was de druppel die voor mij het spel deed afsluiten.
ja dat trek ik ook zo slecht, dat je in de rij staat om een quest af te maken is een grote afknapper voor mij, maak het dan zo dat als je iemand in een gevangenis moet bevrijden zoals een van de eerst missies, dat je dan ook ALLEEN naar binnen SNEAKT ipv met 100 man erdoor heen te banjeren alsof het een pretpark is, want dat is wat het voor mij nu vooral aanvoelt. Een ESO pretpark waar je de SP variant in een vrolijke en happy go lucky manier kan ervaren met 100000 anderen tegelijk. Nee zal helaas niets voor mij zijn of worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oostland33
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-01-2024
sorry maar hier ga ik geen 15euro per maand voor betalen het is niet per definitie slecht maar 15euro is beschamend om hiervoor te vragen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lowizi
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 07-09 09:39
Het ontbreekt naar mijn mening aan sfeer en vloeiende combat (met gevoel van impact).
De spelwereld is wel erg interessant, het idee om Skyrim met anderen te kunnen spelen spreekt me enorm aan. Ik hoop alleen dat ze de basis goed krijgen, dus een hele fijne en nauwkeurige besturing van je character. Helemaal met het oog op pvp vind ik dat erg belangrijk. Het invullen van questlines geloof ik allemaal wel, ze hebben genoeg lore om de spelers te boeien met leuke verhaallijnen en gesproken dialogen. Ze moeten daar veel meer sfeer mee kunnen creëren naar mijn mening.

[ Voor 70% gewijzigd door Lowizi op 11-01-2014 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madstorm
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 28-08 16:39

Madstorm

Derping all the way!

oostland33 schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 15:28:
sorry maar hier ga ik geen 15euro per maand voor betalen het is niet per definitie slecht maar 15euro is beschamend om hiervoor te vragen...
15 dollar :+

I'm an Ironman!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

SouLLeSSportal schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 15:27:
[...]

ja dat trek ik ook zo slecht, dat je in de rij staat om een quest af te maken is een grote afknapper voor mij, maak het dan zo dat als je iemand in een gevangenis moet bevrijden zoals een van de eerst missies, dat je dan ook ALLEEN naar binnen SNEAKT ipv met 100 man erdoor heen te banjeren alsof het een pretpark is, want dat is wat het voor mij nu vooral aanvoelt. Een ESO pretpark waar je de SP variant in een vrolijke en happy go lucky manier kan ervaren met 100000 anderen tegelijk. Nee zal helaas niets voor mij zijn of worden.
Dat is dus ook wat iedereen zowat voorspelde. Dit spel zou veel leuker zijn zonder al die andere spelers om je heen. Het is gewoon een uitnodiging om opnieuw Oblivion/Skyrim te gaan spelen, waar je veel meer plezier en immersie mee hebt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trilo
  • Laatst online: 08-05 16:56
huntedjohan schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 13:43:
[...]

heb even kunnen spelen, maar na het praten met de ambassador in mistral ( of zn plaats vervanger) kon ik niets meer, uitloggen resulteerde opnieuw in dezelfde error.

het gaat niet helemaal soepel met mn character screen laden, maar zit er nog in, dus het zal wel een bug zijn. lijkt erop dat het spel soms denkt dat ik een fout char gemaakt heb met mn race, althans zo lijkt de error het te brengen.

zolang we maar kunnen spelen zal het me een zorg zijn.
Ik heb hier hetzelfde probleem. Na af en toe vast te hebben gezeten bij een trader en dus steeds opnieuw in te moeten loggen krijg ik dezelfde error bij het laden van mijn character. Ignore once helpt me verder, maar dat dan dus elke keer. Hopelijk lossen ze die 2 bugs snel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Pfff. Of de boel is nu echt stuk, of ik heb net met een "invalid character" mijn account ingame gesloopt. Blijft hangen bij het laden en doet verder niets meer. Anyway, laat dan maar hoor. Absoluut de slechtste beta waar ik tot nu toe in heb gezeten (en ik heb er een flink aantal achter de rug, waaronder die van World of Warcraft en Lord of the Rings Online).

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huntedjohan
boe2 schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 15:38:
[...]

Dat is dus ook wat iedereen zowat voorspelde. Dit spel zou veel leuker zijn zonder al die andere spelers om je heen. Het is gewoon een uitnodiging om opnieuw Oblivion/Skyrim te gaan spelen, waar je veel meer plezier en immersie mee hebt,
is natuurlijk niet nodig dat dit gebeurt in een mmo, is natuurlijk gewoon de manier van de wereld in elkaar zetten. kan geen mmo verzinnen waar je dit op dezelfde manier ervaar. dus het is niet een probleem wat gebonden is aan MMO's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oostland33
Trilo schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 15:39:
[...]

Ik heb hier hetzelfde probleem. Na af en toe vast te hebben gezeten bij een trader en dus steeds opnieuw in te moeten loggen krijg ik dezelfde error bij het laden van mijn character. Ignore once helpt me verder, maar dat dan dus elke keer. Hopelijk lossen ze die 2 bugs snel op.
meestal werkt /reloadui maar idd een nasty bug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 17:20
Verwijderd schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 15:00:
Ik vind er weinig aan moet ik zeggen. Mis het echte sfeertje zoals in Oblivion & Skyrim.
Al met al zo'n 3 uur gespeeld nu.

Ben die kerker uit, loopt in de eerste 'wereld' maar kan daar verder niet uit.
De quests zijn veel te simpel. Je kunt zonder al teveel moeite doorlopen en hoeft zelden iets echt om te leggen om verder te komen. Ga je dood, dan spawn je op dezelfde plek waar je dood ging en kun je nog ongezien enkele seconden doodleuk rennen.
Als je een hoger level hebt schijnt dat spawnen lastiger te worden, maar vooralsnog denk ik niet dat ik als het uitkomt over een paar maanden er geld aan ga uitgeven.
Op dezelfde paats spawned nadat je dood gaat is een "gratis" beginners feature. Wanneer je eenmaal een bepaald level hebt bereikt (dacht level 6 maar weet niet zeker meer) dan heb je soulstones nodig om te kunnen spawnen op dezelfde plaats. Die dingen zijn niet zo erg makkelijk aan te komen misschien later in het spel.

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huntedjohan
mindcrash schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 15:41:
Pfff. Of de boel is nu echt stuk, of ik heb net met een "invalid character" mijn account ingame gesloopt. Blijft hangen bij het laden en doet verder niets meer. Anyway, laat dan maar hoor. Absoluut de slechtste beta waar ik tot nu toe in heb gezeten (en ik heb er een flink aantal achter de rug, waaronder die van World of Warcraft en Lord of the Rings Online).
geduld hebben, nadat ik die error kreeg duurde het laden ook langer bij mij, maar heb nog wel gewoon mn char, en kan ook nog gewoon spelen. maar lijkt wel dat er ergens op de servers iets fout gaat met characters laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trilo
  • Laatst online: 08-05 16:56
boe2 schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 15:19:

Na de installatie stond het spel automatisch op lage beeldkwaliteit. Dat was inderdaad erg laag.
Staat nu bij mij op high en dat is een stuk beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pleur het op Ultra met Windows 8 en je hebt helemaal mooie effecten ^^
Over de textures ben ik het overigens wel eens. De drukte ook. Ik heb het geluk gehad in eerdere bèta's te spelen met ongeveer 100x minder man en dan is het een stuk relaxter. Ik liep soms 15min rond zonder ook maar 1 iemand tegen te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeR

GekkeR

key = key

Server down opeens ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knud
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 29-08 15:21

Knud

Sandvich

Ja lijkt er op. Zag ook al iets staan op het beta forum maar dacht: hey, ik kan nog spelen hoor. En toen lag ik er na 2 minuten alsnog uit :+

--> http://forums.elderscrollsonline.com/discussion/34441

[ Voor 17% gewijzigd door Knud op 11-01-2014 15:50 ]

AMD 3900X | MSI X570 MEG UNIFY | TridenZ 32GB | EVGA GTX 1080 | Samsung 970 Pro 1TB, 860 1TB & 840 EVO 1TB | LianLi O11 XL | Seasonic Prime PX 1300 | Audio set: RME ADI-2 DAC + SMSL DA-9 + 2x Klipsch B2 bookshelf speakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey_90
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-12-2024
Had het afgelopen halve uur al flinke laadtijden en kwam het spel steeds niet in, bijna vergeten dat het ook een stress test is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psvunited
Caelorum schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 15:45:
Over de textures ben ik het overigens wel eens. De drukte ook. Ik heb het geluk gehad in eerdere bèta's te spelen met ongeveer 100x minder man en dan is het een stuk relaxter. Ik liep soms 15min rond zonder ook maar 1 iemand tegen te komen.
Heb dan liever dat je wat mensen tegen komt.
Alleen rondlopen in zo'n spel is toch ook niks aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorkick
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-09 17:46
Oh ik dacht dat ik zelf iets verkeerd deed. Was iets aan het verkopen en kreeg ineens een fikse error.
Maar ik vind het best prima tot nu toe. Ziet er mooier uit dan ik had gedacht, en loopt lekker soepel. Combat is een beetje lomp met al die anderen die rondlopen, maar dat wordt vast beter.

kimi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash

mindcrash

Rebellious Monkey

De drukte ook. Ik heb het geluk gehad in eerdere bèta's te spelen met ongeveer 100x minder man en dan is het een stuk relaxter. Ik liep soms 15min rond zonder ook maar 1 iemand tegen te komen.
Dit is dan ook een user load/stress test. Pak een random realm, en probeer vervolgens de servers down te krijgen (wat blijkbaar op dit moment ook redelijk aan het lukken is, blijkbaar)

Ik denk dat het zometeen in productie, met meerdere realms, een stuk rustiger wordt dan dit weekend. Tenminste, dat hoop ik dan maar voor ze want als dit echt het spel wordt dan halen ze een hoop van de experience eruit waarmee elke ES game tot nu toe zo'n gigantische klapper werd.

Update De login servers liggen er nu uit. Fijn.

[ Voor 3% gewijzigd door mindcrash op 11-01-2014 15:54 ]

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huntedjohan
ik draai het op win 8.1 maar sorry, ik kan er echt niet warm van worden. en ja ik heb alles op ultra staan wat mogelijk is, en de rest op high. het is niet slecht, maar het voelt voor mij niet aan, als een nieuw spel :P. hopen dat servers snel weer online zijn, want ik heb nog altijd hoop dat het spel potentie heeft om me over te halen te blijven spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psvunited
"Our team is performing a maintenance of the beta server today, Sat. the 11th of January - 9.45 AM EST (14:45 GMT).
During the maintenance the beta server will be offline and you will not have the possibility to connect to the game. However, our team is working to bring it back online as soon as possible. We will provide updates on this thread and let you know when the maintenance is completed."
9:50 EST - "The game server is now offline."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is jammer dat ik geen screenshots kan posten en e.e.a. mag vergelijken (vanwege NDA uiteraard). Maar ik snap echt niet hoe iemand deze GFX mooi kan vinden. De gehele look van de game is over het algemeen slechter dan die van bijv. World of Warcraft.

Dit kan echt niet meer in deze tijd....misschien heeft het wat te doen met de console versie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeR

GekkeR

key = key

psvunited schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 15:54:
"Our team is performing a maintenance of the beta server today, Sat. the 11th of January - 9.45 AM EST (14:45 GMT).
During the maintenance the beta server will be offline and you will not have the possibility to connect to the game. However, our team is working to bring it back online as soon as possible. We will provide updates on this thread and let you know when the maintenance is completed."
9:50 EST - "The game server is now offline."
Waar plaatsen ze deze meldingen btw ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zalaroth
Nouja de GFX zijn wel mooi, maar de stijl is zo kaal en eentonig. Er zijn een paar plekken die heel mooi zijn en veel details hebben. Maar over het algemeen is het leeg en sfeerloos..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oostland33
gelukkig verheug ik niet zoals vroeger op spellen de laatste jaren is het me altijd tegengevallen zoals nu weer het geval is.. en ook nog 132euro voor 12maand spelen moeten betalen nee dank je affijn hoop dat ze toch nog een fanbase aantrekken die wel gaan betalen zodat ze nog een sp elders scrolls gaan maken in de toekomst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash

mindcrash

Rebellious Monkey

GekkeR schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 15:55:
[...]

Waar plaatsen ze deze meldingen btw ?
Beta forum is my best bet. Je hebt daarvoor informatie gekregen via de eerste invite mail die ze hebben gestuurd.

Pagina: 1 ... 5 ... 66 Laatste