Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Tyrian
  • Registratie: maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Heeft ESO ook een trial of free-to-play versie? Ik zou dit spel graag eens spelen maar vind het zonde om het te kopen zonder te weten of ik het leuk vind if dat ik een mooie char kan maken.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

• kaasszje
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 11:16

kaasszje

Live to Dare, Dare to Live

Er zijn f2p weekenden.
Maar geen idee wanneer.

Ik ben verstopt zoek een ander :P

• Marshalty
  • Registratie: augustus 2016
  • Laatst online: 11:56
Ik ben benieuwd of iemand een concrete oplossing heeft voor mijn probleem.

Spel vorig jaar aangeschaft en toen met heel veel moeite kunnen spelen, gekocht via Steam.
Steam en de Launcher bijten elkaar waarschijnlijk ontzettend hard want ik kreeg het toen niet up and running. Probleem was dat na het starten van de launcher er maar Loading in de launcher bleeft staan, uiteindelijk voor elkaar gekregen maargoed, dat was een jaar geleden en ik weet niet meer hoe.

Nu wil ik het spel wederom installeren omdat een aantal vrienden ook het spel hebben aangeschaft en ja hoor...zelfde probleem.

Nu ben ik al zoveel uur verder met internet doorspitten naar oplossingen maar het wondermomentje is er nog niet. Launcher blijft maar op loading staat.

Wat gedeeltelijk werkt is de ESO64 starten maar dan krijg ik de melding dat het via Steam gestart moet worden, na inloggen met m'n ESO credentials

Tevens werkt de ESO64 in de Steam map ook maar die geeft na het inloggen aan dat ik een verouderde versie heb.

Als ik Google moet geloven zijn er aardig wat gebruikers met deze problemen en ook zat potentiële oplossingen echter niet voor mij. Zo'n beetje alles wat erover te vinden is heb ik al geprobeerd. Het moet lukken aangezien ik het vorig jaar ook voor elkaar heb gekregen..

Zou super zijn als iemand mij hiermee kan helpen!

alvast bedankt.

• loki504
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 11:05
Tyrian schreef op maandag 4 maart 2019 @ 22:44:
Heeft ESO ook een trial of free-to-play versie? Ik zou dit spel graag eens spelen maar vind het zonde om het te kopen zonder te weten of ik het leuk vind if dat ik een mooie char kan maken.
Als je toegang heb tot een ps4 dan kan je ESO voor enkele euro's op marktplaats/2de hands winkels kopen. En anders een key kopen via de grijze websites. Zijn ze te koop voor 10-15 euro.

/edit ben na enkele maanden weer begonnen met ESO op ps4. Twijvel nog of ik voor de magplar tank ga of de Nightblade tank.

Nog even kijken vanavond😀. En ga meer voor rp godness als Meta godness.

loki504 wijzigde deze reactie 17-03-2019 11:23 (17%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MRCL
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 23-01 14:19
Tyrian schreef op maandag 4 maart 2019 @ 22:44:
Er is weer een free play event van 28 maart tot 3 april.

• Tyrian
  • Registratie: maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

MRCL schreef op maandag 25 maart 2019 @ 15:33:
[...]

Er is weer een free play event van 28 maart tot 3 april.
Mooi. Dan ga ik het spel eens proberen.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

• Morex
  • Laatst online: 22-01 11:30
Ik wil gaan starten met eso. Wat is sinds de update een goede class/race combinatie voor pvp? Nightblade las ik en Dragonknight. Maar welke race is een goede combi?

• loki504
Morex schreef op zondag 31 maart 2019 @ 14:47:
Ik wil gaan starten met eso. Wat is sinds de update een goede class/race combinatie voor pvp? Nightblade las ik en Dragonknight. Maar welke race is een goede combi?
Ze kunnen allemaal goed zijn. Wil je echt de ultimate min/max builds/races? Dan moet je bij @Woeler zijn😀. Of https://alcasthq.com

Hij is samen met woeler toch wel de top min/max meta bouwer!.

Maar de meeste gaan voor looks/lore/alliance en dan pas voor racial skills.

Op welk platform zit je?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Woeler
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 07-04-2019
loki504 schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 17:54:
[...]

Ze kunnen allemaal goed zijn. Wil je echt de ultimate min/max builds/races? Dan moet je bij @Woeler zijn😀. Of https://alcasthq.com

Hij is samen met woeler toch wel de top min/max meta bouwer!.

Maar de meeste gaan voor looks/lore/alliance en dan pas voor racial skills.

Op welk platform zit je?
Hoi.

Elder Scrolls Online: AlcastHQ.com | Woeler.eu | ESO-Sets.com | ESO-Skillbook.com

• huntedjohan
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 21-01 21:10
Ik ben begonnen met ESO en begonnen in bleakrock. Nu wil ik alle achievements complete maar kan ik het Poi niet vinden van bleakrock village. Kan ik die nog vinden als het dorp al aangevallen is?

• loki504
huntedjohan schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 15:23:
Ik ben begonnen met ESO en begonnen in bleakrock. Nu wil ik alle achievements complete maar kan ik het Poi niet vinden van bleakrock village. Kan ik die nog vinden als het dorp al aangevallen is?
https://en.uesp.net/wiki/Online:Bleakrock_Isle

Hier zou je alles moeten vinden. Ik zie niet in waarom in POI gebonden is aan event/fase van de map.

• huntedjohan
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 21-01 21:10
loki504 schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 15:34:
[...]

https://en.uesp.net/wiki/Online:Bleakrock_Isle

Hier zou je alles moeten vinden. Ik zie niet in waarom in POI gebonden is aan event/fase van de map.
ik ook niet, maar ik ben al tig maal door bleakrock village gegaan, en heb dat als enige nog niet afgevinkt. dus of ik zit helemaal verkeerd te kijken of ik krijg t niet voor elkaar

• Seraphin
  • Registratie: december 2000
  • Nu online
Indmiddels 2.5 maand na mijn herintroductie op ESO. Machtig mooi spel qua dungeon mechanics en immersion in de wereld.

Helaas beginnen de onvolmaaktheden die mij indertijd bij launch weg hebben gejaagd me ook nu weer op te vallen. En dan niet zozeer imperfecties in het spel zelf, maar de in mijn ogen knullige support. Lag, login queues en de laatste 2 weken 3-4x per week 3-4 uur offline voor maintenance is imo niet meer van deze tijd. Zeker aangezien de problematiek kennelijk lange tijd werd ontkend / gebagatelliseerd op het forum. Zonde voor het spel en jammer voor mij omdat ik nou net een paar dagen vrij heb om (eindelijk eens weer) een paar goede gamesessies te hebben. Jammer.

Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.

• garrow
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 22-01 11:15

garrow

PSN: Garrow1978

Ben nieuw tot deze game, zag de trailer van Elsweyr en deze boeide me wel.
heb in het verleden veel MMORPG gespeeld eerst op PC ( WoW en GW) daarna op PS4 Neverwinter.

Nu heb ik de volgende vragen, waarbij hopelijk iemand kan helpen
Is ESO een beetje levend op de PS4 of met name een PC game?
Is de guild zoals hieronder na verwezen wordt een multi platform guild?
Als je nu bv. start met morrowind (aangezien deze maar 10 euro kost) kun je dan alle voorgaande content ook spelen? )
Zag namelijk bij de pre-order voor Elsweyr expliciet erbij staan dat je voorafgaande delen ook kunt spelen, maar bij Morrowind niet.

Alvast bedankt!

• Diigii
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 12:10
Seraphin schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 11:49:
Indmiddels 2.5 maand na mijn herintroductie op ESO. Machtig mooi spel qua dungeon mechanics en immersion in de wereld.

Helaas beginnen de onvolmaaktheden die mij indertijd bij launch weg hebben gejaagd me ook nu weer op te vallen. En dan niet zozeer imperfecties in het spel zelf, maar de in mijn ogen knullige support. Lag, login queues en de laatste 2 weken 3-4x per week 3-4 uur offline voor maintenance is imo niet meer van deze tijd. Zeker aangezien de problematiek kennelijk lange tijd werd ontkend / gebagatelliseerd op het forum. Zonde voor het spel en jammer voor mij omdat ik nou net een paar dagen vrij heb om (eindelijk eens weer) een paar goede gamesessies te hebben. Jammer.
Dat is inderdaad jammer dat je problemen hebt met de game. Veel van de problemen heb ik gelukkig zelf nog niet ervaren.

Ik ben namelijk zelf ook 2 weken geleden begonnen met spelen en tot nu toe heb ik er super veel plezier mee. Lag heb ik gelukkig nog niet meegemaakt, maar ik had tot op een week geleden ook last van queues (2 keer 20 min. queue gehad). Gelukkig lijkt de queue nu niet meer voor te komen. Ik game ook alleen 's avonds omdat ik overdag moet werken, maar ik snap je frustratie wanneer je gewoon overdag wil gamen en dit niet wil lukken.

Omdat er nu een event is waarbij je 100% extra XP krijgt gaat het levelen behoorlijk snel wat best prettig is. Op dit moment ben ik voornamelijk de main story aan het doen en ik probeer een area af te maken voordat ik naar de volgende ga. Als beginner kan de game wel best overweldigend zijn qua content. Je kan namelijk gelijk alle resources verzamelen, je hebt veel skills en abilities waaruit je kan kiezen en daarnaast is er super veel gear te verzamelen. Maar dit heeft z'n tijd nodig natuurlijk.

Waar ik het meeste aan moet wennen zijn de stats en dan met name de HP/Mana/Stamina pool. Zelfs op level 1 heb je al gelijk super veel HP omdat dit te maken heeft met dat je elke area kan doen (en de area scaled mee). Meestal ben je gewend dat je HP niet boven de 1000 komt aan het begin, wat nu het geval is. Je doet gelijk 5k damage en je hebt dus 15-20k HP. Het is niet perse slecht, maar het is erg wennen. Het neemt wel een beetje het gevoel weg van "je begint zwak" en je bent straks level 50+ en dan doe je steeds meer damage.

Daarnaast Stream ik de game ook wat ook nog wel best wel wat mensen trekt (ook veel mensen die geïnteresseerd zijn in de game). Hopelijk kom ik t.z.t. bij de end-game content zoals het doen Raids etc.
garrow schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 16:39:
Ben nieuw tot deze game, zag de trailer van Elsweyr en deze boeide me wel.
heb in het verleden veel MMORPG gespeeld eerst op PC ( WoW en GW) daarna op PS4 Neverwinter.

Nu heb ik de volgende vragen, waarbij hopelijk iemand kan helpen
Is ESO een beetje levend op de PS4 of met name een PC game?
Is de guild zoals hieronder na verwezen wordt een multi platform guild?
Als je nu bv. start met morrowind (aangezien deze maar 10 euro kost) kun je dan alle voorgaande content ook spelen? )
Zag namelijk bij de pre-order voor Elsweyr expliciet erbij staan dat je voorafgaande delen ook kunt spelen, maar bij Morrowind niet.

Alvast bedankt!
Over de PS4 versie kan ik helaas niets vertellen, maar kan wel een toelichting geven over je vraag van Morrowind. Morrowind is de eerste "echte" expansion. Daarom staat het er ook niet bij dat als je Morrowind koopt dat je alle expansions daarvoor ook krijgt.

Wat ik zo zie op de website is dat je het beste de volgende pack kan halen: https://store.playstation...00086_00-ESOBTLBUNDLAUNCH
Ik zie namelijk nergens dat de nieuwste uitbreiding toegang geeft tot alle voorgaande delen (heb je hier nog een link van, dan wil ik wel bekijken wat je daar nu wel of niet bij krijgt), maar deze pack (kost €29,99) staat dat er wel bij. Hierin zitten dus ook de 4 DLC's die zijn uitgebracht voordat de eerste expansion is uitgekomen.

Ik zou zeggen, koop eerst deze pack voordat je gelijk de nieuwste expansion gaat kopen ;).

Diigii wijzigde deze reactie 23-04-2019 16:51 (44%)

i7 9700K | RTX 2080 | 32GB RAM | 2TB SSD | Dell Alienware AW3418DW | Twitch.tv/Diigii

• Navuri
  • Laatst online: 09-10-2019
Denk erover om ESO weer op te pakken op de PS4. Heeft ESO een beetje een fatsoenlijke manier van HDR of ziet het er niet uit op een QLED 4k tv?

• iew
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 13-01 15:38

iew

What the...?!

Navuri schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 11:38:
Denk erover om ESO weer op te pakken op de PS4. Heeft ESO een beetje een fatsoenlijke manier van HDR of ziet het er niet uit op een QLED 4k tv?
Heb het spel pas aangeschaft, HDR ziet er prima uit middels mijn PS4 Pro en 4K HDR tv. (vind ik)

To do or not to do...

• kbloem
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 23-01 23:49
Ik heb zo’n monthly subscription met standaard ESO op de ps4. Ik heb toegang tot summerset en morrowind maar krijg ik dat ook tot Elsweyr? Of moet die wel los gekocht worden?

• Afuni
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 19-01 22:11
kbloem schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 18:20:
Ik heb zo’n monthly subscription met standaard ESO op de ps4. Ik heb toegang tot summerset en morrowind maar krijg ik dat ook tot Elsweyr? Of moet die wel los gekocht worden?
Elsweyr ga je los moeten kopen, ook als je een subscriptie hent. Net zoals summerset trouwens.

• kbloem
Afuni schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 18:40:
[...]

Elsweyr ga je los moeten kopen, ook als je een subscriptie hent. Net zoals summerset trouwens.
Ik heb wel summerset en die heb ik nooit gekocht 🤔🤔

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Afuni
kbloem schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 19:17:
[...]

Heb jij recent de base game gekocht? Ik heb hem in ieder geval moeten kopen, zat niet in mijn subscriptie. Maar ik heb dan ook al erg lang geleden de base game gekocht.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Diigii
kbloem schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 19:17:
[...]

Afuni schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 08:13:
[...]

Heb jij recent de base game gekocht? Ik heb hem in ieder geval moeten kopen, zat niet in mijn subscriptie. Maar ik heb dan ook al erg lang geleden de base game gekocht.
Als je de laatste expansion koopt Elseweyr dan krijg je automatisch Summerset + Morrowind erbij ;).
Link van de officiële website: https://account.elderscro...0899-433158088.1556030655

Product Details
Pre-purchase for immediate access to an exclusive mount, the Base Game, and Summerset & Morrowind Chapters (digital pre-purchases only) in addition to bonus in-game content available at launch.

Diigii wijzigde deze reactie 01-05-2019 13:44 (25%)

i7 9700K | RTX 2080 | 32GB RAM | 2TB SSD | Dell Alienware AW3418DW | Twitch.tv/Diigii

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Iusedto
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 13:05
Kan niet wachten om weer met deze game te beginnen.
4 juni is wel ver weg :)

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kieft91
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 10:40
Ik wil Eso ook weer oppakken op de PS4.
Nooit heel ver mee gekomen. (Denk lvl 17 templar)

Is er een nederlandstallige guild/ of spelers die mij hierin kunnen helpen?
Speel normaal gesproken alleen in de avonden (na 21:00 uur)

PSN: Kieft91

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Afuni
Diigii schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 13:41:
[...]

[...]

Als je de laatste expansion koopt Elseweyr dan krijg je automatisch Summerset + Morrowind erbij ;).
Link van de officiële website: https://account.elderscro...0899-433158088.1556030655

Product Details
Pre-purchase for immediate access to an exclusive mount, the Base Game, and Summerset & Morrowind Chapters (digital pre-purchases only) in addition to bonus in-game content available at launch.
Eh bah, en ik heb vorige maand of zo nog summerset apart gekocht omdat ik na een break van twee jaar opnieuw wat wou spelen. Had ik beter nog even gewacht...

• Diigii
Afuni schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 18:22:
[...]

Eh bah, en ik heb vorige maand of zo nog summerset apart gekocht omdat ik na een break van twee jaar opnieuw wat wou spelen. Had ik beter nog even gewacht...
Dat is inderdaad erg vervelend :'(

Ik heb Morrowind en Summerset ook apart gekocht voor enkele weken geleden (via een key site). Uiteindelijk was ik iets over de €10,- kwijt, maar ik heb wel een Summerset Collector's edition met extra unlocks (o.a. een mount) gekregen. Deze dingen krijg je dan weer niet met het kopen van de laatste expansion. Maar je kan wel weer via de crown store de basis expansions upgraden naar de collector's edition.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• loki504
Kieft91 schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 15:36:

Ik weet dat er een nl guild is op ps4(zit er zelf ook in). Zal een deze dagen eens kijken naar de naam. Ik meen iets in de trant van witchcraft nl

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kieft91
@loki504 Super, thnx!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kbloem
Afuni schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 08:13:
[...]

Mysterie opgelost. Maatje van mij had idd de editie met summerset gekocht. We doen gamesharing...

Maar de verwarring bij mij zat hem ook in het niet begrijpen van verschil tussen DLC’s en episodes als morrowind, summerset en elsweyr.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AdmiraalTimbo
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 21-01 14:11
Beste Tweakers,

Ik ben opzoek naar actieve spelers op PC, Dit vooral om wat Specifieke dungeons mee te doen IVM Undaunted quests. Zijn er mensen die regelmatig even tijd en zin hebben dit mee te doen. Voor de goede orde ben ik een Templar healer main. Op het moment pas LVL 45, Maar op de PS4 ben ik max. Dus weet alle in en outs wel zo'n beetje.

graag tot ziens in ESO.

Groet,
Tim

In the end we only regret the chances we didn't take

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Aelendil
  • Laatst online: 19-01 19:53
Als je me ingame op @arieblom een bericht je of mailtje stuurt kan ik je voor de guild inviten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AdmiraalTimbo
  • Laatst online: 21-01 14:11
Aelendil schreef op maandag 6 mei 2019 @ 18:41:
Als je me ingame op @arieblom een bericht je of mailtje stuurt kan ik je voor de guild inviten.
Helemaal Prima, Ga ik vanavond meteen in orden maken.

In the end we only regret the chances we didn't take

Acties:
  • 0Henk 'm!

• garrow

garrow

Kieft91 schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 15:36:

Zal je vanavond toevoegen ben nog maar lvl 9 Sorc.
Ben ook benieuwd wie nog meer op PS4 spelen en naar een NL Guild, of leuk internationaal guild.
Moet nog veel leren in het spel merk ik wel, tis allemaal weer wat anders dan op de PC WoW of GW.

garrow wijzigde deze reactie 07-05-2019 11:14 (18%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JeVader
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 16-01 17:54
Ben ook weer begonnen, is de guild nog actief? De Discord link is dood volgens ij.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Aelendil
  • Laatst online: 19-01 19:53
Legioen is nog steeds actief.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Iusedto
Zo, eerste stapjes in ESO gezet.
Ben een Warden begonnen vorige week.

Wat een game btw *;

Iusedto wijzigde deze reactie 11-05-2019 19:02 (14%)

FUMES et CARNES

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Diigii
Iusedto schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 14:06:
Zo, eerste stapjes in ESO gezet.
Ben een Warden begonnen vorige week.

Wat een game btw *;
Super! Speel je op de PC?
Warden heb ik zelf nog niet gespeeld, is het nog een leuke class?

En inderdaad, ik heb er ook nog super veel plezier mee. ESO onderscheidt zich best goed van de andere MMO's vindt ik. Ik heb ook zelf erg veel plezier met professions. Kan niet wachten totdat ik een beetje goede light gear kan maken, dan kan ik die gear ook weer gaan verkopen. Of als wanneer mensen hulp nodig hebben dat ik een goede gearset kan maken.

Ben op dit moment begonnen met Morrowind content (het begin is gelijk super goed). Ik ben niet heel erg bekend met de oudere lore, maar van sommige dingen weet ik wel wat er ongeveer is gebeurd. Het is super tof om te zien wat er nu daadwerkelijk gebeurd is voor Morrowind (zoals met een persoon genaamd Vivec).

Maar fijn dat je zoveel plezier hebt met de game! :)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Iusedto
Diigii schreef op maandag 13 mei 2019 @ 09:36:
[...]

Super! Speel je op de PC?
Warden heb ik zelf nog niet gespeeld, is het nog een leuke class?
Ja, level 33 warden nu.
Zag dit filmpje en toen was ik totaal verkocht :

Eeen ice tank lijkt me geweldig
Vermaak me zo goed in deze game. Alleen het questen is al zo geweldig _/-\o_

FUMES et CARNES

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Iusedto
Game is zo verslavend :(

Droom zelfs over ESO :)

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Diigii
Iusedto schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 21:25:
Game is zo verslavend :(

Droom zelfs over ESO :)
Haha, super :). Welke level ben je nu?

Ben zelf ook met Morrowind content begonnen en ben nu ook CP160+, dus kan m'n tijd besteden aan het krijgen van betere gaer.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Iusedto
Diigii schreef op zondag 19 mei 2019 @ 14:22:
[...]
Haha, super :). Welke level ben je nu?

Ben zelf ook met Morrowind content begonnen en ben nu ook CP160+, dus kan m'n tijd besteden aan het krijgen van betere gaer.
Lvl 46 DK en lvl 44 Warden :o
Zoals ik al zei..........verslaafd

Ga morgen echt van start met een Necro

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Diigii
Iusedto schreef op zondag 19 mei 2019 @ 15:01:
[...]

Lvl 46 DK en lvl 44 Warden :o
Zoals ik al zei..........verslaafd

Schiet mooi op!

Als ik mij niet vergis kan je Necro pas spelen wanneer de nieuwe Elsweyr expansion uit is. En deze komt uit op 4 juni. Dus ik vrees dat je nog een paar weken moet wachten :'(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Iusedto
Diigii schreef op zondag 19 mei 2019 @ 15:59:
[...]

Schiet mooi op!

Als ik mij niet vergis kan je Necro pas spelen wanneer de nieuwe Elsweyr expansion uit is. En deze komt uit op 4 juni. Dus ik vrees dat je nog een paar weken moet wachten :'(
Nah, op de PC kan je morgen al spelen. Na de maintenance

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: november 1999
  • Laatst online: 10:08

botoo

💀 too old to die young

Iusedto schreef op zondag 19 mei 2019 @ 15:01:
Je zal niet de enige zijn (ik vermoed de helft van de actieve spelers :+ ) en of het morgen is moet je afwachten, Elsweyr zal ws een forse download zijn op stevig belaste servers.

Ik heb de Necromancer kort geprobeerd op de PTS en het is imho een Sorc met een andere skillset. Magica en Light Armour ligt voor de hand maar er zijn skills die je naar Stamina kan morphen, dat lijkt mij een leuke insteek, of het zinvol is moet ik nog even afwachten :).

Shrek op een ezel . . .

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Iusedto
botoo schreef op zondag 19 mei 2019 @ 16:40:
[...]

Je zal niet de enige zijn (ik vermoed de helft van de actieve spelers :+ ) en of het morgen is moet je afwachten, Elsweyr zal ws een forse download zijn op stevig belaste servers.

Ik heb de Necromancer kort geprobeerd op de PTS en het is imho een Sorc met een andere skillset. Magica en Light Armour ligt voor de hand maar er zijn skills die je naar Stamina kan morphen, dat lijkt mij een leuke insteek, of het zinvol is moet ik nog even afwachten :).
Ja, dat besef ik maar ik ben een vrij nieuwe speler en heb nu 2 chars gelevedl tot 40+ en een hoop geleerd. Die "kennis" wil ik nu gebruiken met een nieuwe (main) char.
Persoonlijk neig ik naar een sorc of necro dan.

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kbloem
Moeten we opnieuw levellen als Elsweyr uitkomt?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Iusedto
kbloem schreef op zondag 19 mei 2019 @ 19:16:
Moeten we opnieuw levellen als Elsweyr uitkomt?
Wel als je een nieuwe char maakt :)

Vraagje : is tanken leuk in deze game ?
Vind dungeons erg leuk namelijk maar een 35 tot 55 queue als DPS duurt erg lang.

Iusedto wijzigde deze reactie 19-05-2019 20:57 (24%)

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0Henk 'm!

• loki504
Iusedto schreef op zondag 19 mei 2019 @ 20:54:
[...]

Wel als je een nieuwe char maakt :)

Vraagje : is tanken leuk in deze game ?
Vind dungeons erg leuk namelijk maar een 35 tot 55 queue als DPS duurt erg lang.
Ik vind get erg leuk😀. Maar ik ben altijd een tanker geweest. Tanks hebben ook gemiddelt een 35 tot 55 Queue hoor. Alleen dan wel in secondes😉.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Iusedto
loki504 schreef op maandag 20 mei 2019 @ 07:51:
[...]
Ik vind get erg leuk😀. Maar ik ben altijd een tanker geweest. Tanks hebben ook gemiddelt een 35 tot 55 Queue hoor. Alleen dan wel in secondes😉.
Seconden is altijd goed :)

Kijk wel wat ik doe. Las dat Necro ook een tank tree heeft maar ik level hem liever als magicka caster build
Vanavond nog maar eens goed over nadenken

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 11:55
Ook weer maar is gestart op de PS4. Heb een dark elf dragonknight op lvl 28. Maar ik ga dit spel niet goed begrijpen ben ik bang. Het trekt me enorm aan allemaal. Sinds de release probeer ik het een paar keer per jaar. Heb al meer op YouTube gekeken dan ik zelf heb gespeeld volgens mij.

Heb een build gemaakt zoals uitgelegd is.
http://deltiasgaming.com/eso-magic-dragonknight-dps-build-2/

Heb inderdaad weinig ervaring met dit genre, maar de hoeveelheid skills en aanvallen, defenden, eten, drinken etc kan je noob toch bijna niet overzien. Dat hele stuk aanval rotatie qua skills is me volledig onduidelijk. Daarom ga ik vrijwel altijd dood want geen idee wat ik aan het doen ben. Dus alles weer repairen en repeat :(

Het is nogal frustrerend omdat ik andere genres best aardig onder de knie krijg qua controls, maar vrijwel alle games uit het mmo genre met een shitload aan builds en keuzes snap ik qua besturing gewoon niet.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Eyran
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 18-12-2019
Lekkerboeie86 schreef op maandag 20 mei 2019 @ 11:52:
Ook weer maar is gestart op de PS4. Heb een dark elf dragonknight op lvl 28. Maar ik ga dit spel niet goed begrijpen ben ik bang. Het trekt me enorm aan allemaal. Sinds de release probeer ik het een paar keer per jaar. Heb al meer op YouTube gekeken dan ik zelf heb gespeeld volgens mij.

Heb een build gemaakt zoals uitgelegd is.
http://deltiasgaming.com/eso-magic-dragonknight-dps-build-2/

Heb inderdaad weinig ervaring met dit genre, maar de hoeveelheid skills en aanvallen, defenden, eten, drinken etc kan je noob toch bijna niet overzien. Dat hele stuk aanval rotatie qua skills is me volledig onduidelijk. Daarom ga ik vrijwel altijd dood want geen idee wat ik aan het doen ben. Dus alles weer repairen en repeat :(

Het is nogal frustrerend omdat ik andere genres best aardig onder de knie krijg qua controls, maar vrijwel alle games uit het mmo genre met een shitload aan builds en keuzes snap ik qua besturing gewoon niet.
Het kan inderdaad heel veel informatie in 1 keer zijn. Ik denk de beste tip die ik je zou kunnen geven is begin rustig. De game is zo gemaakt dat je stapje bij beetje meer systemen kan leren.

Als je een character hebt gemaakt kies dan een wapen waar je graag mee wilt gaan spelen (bijv. een 2handed Sword of een Staff). Zo snel de eerste skill points binnen (lvl 3-4) zijn kies je de eerste skill uit de weapon skill line en de eerste skill uit je 3 class skill lines.

Zo krijg je al enigzins een gevoel wat elke skill tree doet. Daarna kan je dieper ingaan (en dus meer puntjes besteden) in de tree die je leuk vind en de rol die bij je past.

Je zou kunnen stellen dat, misschien enigzins zwart/wit maar wel makkelijk als je net start, elke class een soort Tank, DPS en Healer skill line heeft.

Ik zou me, zeker op laag lvl, totaal niet druk maken om een build. Sowieso zijn de builds die overal terug te vinden zijn gemaakt door mensen die voornamelijk de min/max endgame voor ogen hebben. Experimenteer met wat jij leuk vind en baseer daar je eerste build op.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Lekkerboeie86
Eyran schreef op maandag 20 mei 2019 @ 12:42:
[...]

Het kan inderdaad heel veel informatie in 1 keer zijn. Ik denk de beste tip die ik je zou kunnen geven is begin rustig. De game is zo gemaakt dat je stapje bij beetje meer systemen kan leren.

Als je een character hebt gemaakt kies dan een wapen waar je graag mee wilt gaan spelen (bijv. een 2handed Sword of een Staff). Zo snel de eerste skill points binnen (lvl 3-4) zijn kies je de eerste skill uit de weapon skill line en de eerste skill uit je 3 class skill lines.

Zo krijg je al enigzins een gevoel wat elke skill tree doet. Daarna kan je dieper ingaan (en dus meer puntjes besteden) in de tree die je leuk vind en de rol die bij je past.

Je zou kunnen stellen dat, misschien enigzins zwart/wit maar wel makkelijk als je net start, elke class een soort Tank, DPS en Healer skill line heeft.

Ik zou me, zeker op laag lvl, totaal niet druk maken om een build. Sowieso zijn de builds die overal terug te vinden zijn gemaakt door mensen die voornamelijk de min/max endgame voor ogen hebben. Experimenteer met wat jij leuk vind en baseer daar je eerste build op.
Opzich vond ik het wel fijn om iets van een handleiding te hebben. Qua build weet ik zelf ook niet wat ik leuk vind, als het maar werkt. Aangezien je toch een bepaalde handigheid in een rotatie moet hebben om succesvol een dungeon oid te clearen. Je kan niet zomaar wat doen en nog succes hebben ook. Dat is maar goed ook, maar wat je nou precies moet doen zit hem een beetje het punt. Ik heb 4x een nieuw character gestart in de hoop het dat kwartje zou vallen, maar ik snap die skill bar gewoon niet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kleefei
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 12:56
Wat snap je precies niet?
Het zijn gewoon 5 kunstjes en een super kunstje.
Ikzelf heb 4 damage kunstjes en 1 heal als caster. Hiermee overleef ik prima.
Ik kijk gewoon welke voor t gevoel t meeste damage doen en welke t leukste zijn.
Tevens heb je zon advised skill ding, maar daar werk ik niet mee

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Eyran
Lekkerboeie86 schreef op maandag 20 mei 2019 @ 17:13:
[...]

Opzich vond ik het wel fijn om iets van een handleiding te hebben. Qua build weet ik zelf ook niet wat ik leuk vind, als het maar werkt. Aangezien je toch een bepaalde handigheid in een rotatie moet hebben om succesvol een dungeon oid te clearen. Je kan niet zomaar wat doen en nog succes hebben ook. Dat is maar goed ook, maar wat je nou precies moet doen zit hem een beetje het punt. Ik heb 4x een nieuw character gestart in de hoop het dat kwartje zou vallen, maar ik snap die skill bar gewoon niet.
Je wilt niet weten hoeveel mensen ik tegen kom die "maar gewoon wat doen" haha. Maar that's besides the point. Het wordt hier boven ook al gevraagd inderdaad maar wat snap je niet aan de skill bar ? Misschien kunnen we assisteren :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Lekkerboeie86
Tof dat jullie even mee willen denken, maar uiteindelijk hoop ik dat het kwartje ooit gaat vallen :)
Als we even als uitgangspunt die levelings build pakken van de link: http://deltiasgaming.com/eso-magic-dragonknight-dps-build-2/

Ik zit nu op lvl 28. In main hand Flame staff. Type Inferno staf of the undeanted bastion.
dan heb je nog back up Healing staff Dark root of restoration.

De volgende skills zoals geadviseerd:

http://eso-skills.com/ski...de_PvE&j=t&q=511&w=14&m=8

Het vreemde is hier al dat Force pulse niet werkt met een healing staf. En grand healing niet met een Destruction staf. Wat is hier de logica van? Verder heb ik de nodige passive skills aan staan.

Verder draag ik 5x light armor en 1 medium en 1 heavy om die skilltree ook te levelen. En heb ik 34 punten in Magicka staan. Verder geen punten in stamina of Health.

Stel je gaat lekker questen in Greenshade (24-31) Je komt valt alles tegen om neer te halen. Hoe doe je een bepaalde rotatie van aanvallen dat je overeind blijft, damage doet en je magicka pool niet constant leeg is? Het zijn uiteindelijk 12 (!) skills die je moet managen in het heetst van de strijd. Dat eindigt vaak in wat butten bashen zonder het gewenste resultaat :P

Als ik me post van vandaag zo terug lees klinkt het echt als het niveau van ultra noob. Maar ik snap niet hoe ingewikkeld dit moet zijn. Speel je een shooter heb je hooguit rennen, aimen, schieten en een granaat wellicht. Maar dit vraagt wel wat meer qua controls.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Iusedto
En de expansion is live !

Ik heb een Dragon gekilled in Elsweyr.
Wat een fight, wow.

Wat een prachtig land trouwens en wat zijn die Khajiit's leuk :)
Tot nu toe erg leuke en lange quests.

Helaas moest ik op tijd naar bed want ik wilde maar doorgaan hehe
Lvl 8 magicka necro nu

Iusedto wijzigde deze reactie 21-05-2019 09:54 (27%)

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kleefei
De Expansion is inderdaad mooi!
Ook een stabiele launch (ja, sneer.. :) ) wat erg fijn was.
Geen bugs gehad gisteravond en heerlijk de eerste meters in Elsweyr gemaakt met de necromancer.
Ik heb al wel gezien dat dit echt mijn nieuwe favo class is. Leuke "kunstjes" en een hele goeie survivability.
Een beetje Sorcerer+ naar mijn idee.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• boemmie
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 21-01 19:05
kleefei schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 10:01:
De Expansion is inderdaad mooi!
Ook een stabiele launch (ja, sneer.. :) ) wat erg fijn was.
Geen bugs gehad gisteravond en heerlijk de eerste meters in Elsweyr gemaakt met de necromancer.
Ik heb al wel gezien dat dit echt mijn nieuwe favo class is. Leuke "kunstjes" en een hele goeie survivability.
Beetje leuk so far?
moet ik het beetje vergelijken met summoner?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Eyran
Lekkerboeie86 schreef op maandag 20 mei 2019 @ 19:41:
Tof dat jullie even mee willen denken, maar uiteindelijk hoop ik dat het kwartje ooit gaat vallen :)
Als we even als uitgangspunt die levelings build pakken van de link: http://deltiasgaming.com/eso-magic-dragonknight-dps-build-2/
Beetje voorzichtig zijn dat ik niemand beledig maar, zoals eerder aangekaart, ben ik geen fan van dit soort adviezen en builds. Je beperkt jezelf heel erg in het plezier (plezier van het ontdekken).
Ik zit nu op lvl 28. In main hand Flame staff. Type Inferno staf of the undeanted bastion.
dan heb je nog back up Healing staff Dark root of restoration.
Dat kan een prima combi zijn. Moet wel zeggen dat ik een restoration staff een beetje overkill vind voor een solo build. Ik zou deze alleen gebruiken als ik daadwerkelijk wilde gaan healen in dungeons. Mocht je dat ook voor ogen hebben, negeer dan mijn opmerking :)
De volgende skills zoals geadviseerd:

http://eso-skills.com/ski...de_PvE&j=t&q=511&w=14&m=8

Het vreemde is hier al dat Force pulse niet werkt met een healing staf. En grand healing niet met een Destruction staf. Wat is hier de logica van? Verder heb ik de nodige passive skills aan staan.
Skills uit een weapon skill line (dus bijv. Grand Healing) kunnen alleen met desbetreffend weapon gebruikt worden. In principe zou je het zo kunnen zien. Het vasthouden van dat weapon geeft je character de mogelijkheid (kennis, kracht ?!) om bepaalde specifieke spells te gebruiken.
Verder draag ik 5x light armor en 1 medium en 1 heavy om die skilltree ook te levelen. En heb ik 34 punten in Magicka staan. Verder geen punten in stamina of Health.
Is uiteindelijk een prima combi. Later in de game kun je in de undaunted skill line een paar passives kiezen die je hiervoor belonen. Daarnaast zitten er een aantal interessante zaken in de Armor Skill Lines (Light, Medium en Heavy) die je helpen met Survivability en Damage Output.
Stel je gaat lekker questen in Greenshade (24-31) Je komt valt alles tegen om neer te halen. Hoe doe je een bepaalde rotatie van aanvallen dat je overeind blijft, damage doet en je magicka pool niet constant leeg is? Het zijn uiteindelijk 12 (!) skills die je moet managen in het heetst van de strijd. Dat eindigt vaak in wat butten bashen zonder het gewenste resultaat :P
Ik denk dat dit gevoel vooral voorkomt uit het volgen van een guide, geschreven door iemand anders met misschien een hele andere speelstijl. Als ik kijk naar hoe ik zelf speel dan bestaat elk character uit de volgende basis structuur:

* Weapon Choice: Afhankelijk van de gewenste rol (Tank - One Hand + Shield ,Stamina DPS - Dual Wield of 2 Hander, Magicka DPS - Damage Staff, Healer - Healing Staff)
* Op mijn eerste bar gebruik ik mijn primaire weapon en primaire skills (bijv. damage skills)
* Op mijn tweede bar zet ik mijn buff skills (alles wat je eens in de zoveel seconden moet activeren)
* Vanuit daar pas ik dingen aan, voornamelijk op gevoel tijdens het spelen.
Als ik me post van vandaag zo terug lees klinkt het echt als het niveau van ultra noob. Maar ik snap niet hoe ingewikkeld dit moet zijn. Speel je een shooter heb je hooguit rennen, aimen, schieten en een granaat wellicht. Maar dit vraagt wel wat meer qua controls.
Zo zijn we allemaal begonnen :) Het is natuurlijk niet te vergelijken met een shooter (waarbij hele snelle reflexes bijv. weer belangrijk zijn). De beste tip die ik je kan blijven geven is experimenteer zelf. Zolang je niet aan end-game trails en DLC dungeons begint kan je niet heel veel fout doen. Tegen de tijd dat je daar wel aankomt heb je een veel beter gevoel bij de game. Tevens zou ik sowieso als Damage Dealer beginnen en pas later, en als je het leuk vind :), een Tank of Healer aanmaken.

In het MMO genre is en blijft ESO wat mij betreft een game die je heel veel vrijheid geeft.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Iusedto
kleefei schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 10:01:
Ja ,maar dan wel zonder de Pets zeg maar :)
Ik ga nu levelen als magicka Necro, DPS en Resto voor dungeons.

Maar volgens mij is een Necro stamina Tank ook heel erg leuk om te doen.
Er zitten wel hele leuke skills in de Tank necro tree.
Een one handed+shield/ Bow (?) necro tank klinkt ook heel leuk.
Zo veel keuzes :)

FUMES et CARNES

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Iusedto
ESO necro life :)

Wat een game _/-\o_

FUMES et CARNES

• kleefei
boemmie schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 10:10:
[...]

Beetje leuk so far?
moet ik het beetje vergelijken met summoner?
Ja, leuke class! speelt heerlijk weg.
Ik heb zelf geen summon abilities nog, maar deze gaan denk ik wel komen.
Ik zit nu vooral op survivability omdat ik niet echt samen speel met anderen.

Gisteren wel een draak neergehaald.
Er landde er 1 vlakbij en het was meteen enorm druk met mensen om hem neer te halen.
Dit was wel heel erg gaaf hoor.
Deed mij denken aan de WoW expansion met de world bosses.
Beetje hetzelfde idee. Goed uitgewerkt.

Al met al ben ik blij en ga ik mij de komende tijd goed vermaken.
Ik heb net op tijd mijn PC weer op orde gemaakt waardoor ik geswitched ben van Xbox naar PC.
Hoewel ik zeer blij was dat de mogelijkheid er is op de xbox en ik er echt van genoten heb vind ik het gebruik van addons wel een verademing (skyshards!)

• boemmie
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 21-01 19:05
kleefei schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 10:52:
[...]

Ja, leuke class! speelt heerlijk weg.
Ik heb zelf geen summon abilities nog, maar deze gaan denk ik wel komen.
Ik zit nu vooral op survivability omdat ik niet echt samen speel met anderen.

Gisteren wel een draak neergehaald.
Er landde er 1 vlakbij en het was meteen enorm druk met mensen om hem neer te halen.
Dit was wel heel erg gaaf hoor.
Deed mij denken aan de WoW expansion met de world bosses.
Beetje hetzelfde idee. Goed uitgewerkt.

Al met al ben ik blij en ga ik mij de komende tijd goed vermaken.
Ik heb net op tijd mijn PC weer op orde gemaakt waardoor ik geswitched ben van Xbox naar PC.
Hoewel ik zeer blij was dat de mogelijkheid er is op de xbox en ik er echt van genoten heb vind ik het gebruik van addons wel een verademing (skyshards!)
moet nog even wachten want zit op de ps4

• Diigii
Vette screenshot :). Ik hoor dat veel mensen positief zijn over de nieuwe Necromancer class. Gisteren heb ik wat gameplay ervan gezien en ik heb ook een stream bekeken van de nieuwe Trial, die ziet er ook behoorlijk vet uit.

Verder ondervindt ik gelukkig weinig problemen met de nieuwe expansion.

• Iusedto
Diigii schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 11:02:
[...]
Vette screenshot :). Ik hoor dat veel mensen positief zijn over de nieuwe Necromancer class.
Mij bevalt de necromancer idd erg goed. Hoor trouwens ook zeer goede ervaring met een necro healer.

Helaas deze week vrij laat huis (werk en zo) dus nog niet zo veel kunnen spelen.
Hoop daar vanavond verandering in te brengen.

Wel even de UI aangepast. Ziet er nu een stuk beter uit (imo)

FUMES et CARNES

• Vedrano
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 17-01 11:24
Help een noob out :D

Ik zie echt voor het eerst de hele The Elder Scrolls serie voorbij komen en het triggert me wel, maar hoe of met welke game moet ik beginnen als noob die 15 jaar te laat is met alles?

Op de pc *

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Imho volstrekt overpowered in pve die nieuwe Necromancers, in pvp valt het best wel mee, het lijkt of je in pvp 10% van je dps hebt vergeleken met pve.

Necromancer is toch niet mijn class, ik heb niet zoveel met magika classes en al helemaal niet met sorc-achtigen waar de Necromancer imho bij hoort. Ik heb kort een stamina Necromancer geprobeerd maar dat vond ik ook niet interessant genoeg.

* botoo weer gewoon stamina nightblade met 2H, Bow en mijn all time favorite werewolf :)
Gisteren nog een leuke battleground met een lvl36 NB gedaan, totaal 1,4 mill damage uitgedeeld (eerste keer dat ik boven de 1 mill kwam), 19 kbs, 4 deaths, 19 assists, topscorer en toch niet gewonnen. De rest van mijn team had 0, 1 en 4 kills totaal, dat schiet niet op :+ Toch heb ik me enorm vermaakt en daar gaat het voor mij om.

@Vedrano De standard edition (€ 19,95) is meer dan genoeg om mee te beginnen, maar dan heb je geen Necromancer class tot je beschikking, daarvoor moet je de Elsweyr edition (€ 59,95) hebben die op dit moment nog steeds op pre-purchase staat.
Beginnen is makkelijk, je wordt goed aangestuurd door de major questline.

Shrek op een ezel . . .

Acties:
  • +1Henk 'm!

• kleefei
Vedrano schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 11:54:
Help een noob out :D

Ik zie echt voor het eerst de hele The Elder Scrolls serie voorbij komen en het triggert me wel, maar hoe of met welke game moet ik beginnen als noob die 15 jaar te laat is met alles?

Op de pc *
Je bent precies op tijd naar mijn idee. Toen de game uitkwam was hij niet half zo goed als nu.
Ik adviseer gewoon de goedkoopste standaard editie te kopen, lekker te beginnen en te kijken of je het leuk vind. Dan kun je daarna eventueel eso plus nemen waar alle DLC bij in zit (incl summerset) en dan eventueel daarna nog elsweyr. (Of andersom)

• Iusedto

Die dragons zijn wel heel leuk gedaan, imo :)

Iusedto wijzigde deze reactie 26-05-2019 13:08 (29%)

FUMES et CARNES

• Vedrano
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 17-01 11:24
kleefei schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 14:37:
[...]

Je bent precies op tijd naar mijn idee. Toen de game uitkwam was hij niet half zo goed als nu.
Ik adviseer gewoon de goedkoopste standaard editie te kopen, lekker te beginnen en te kijken of je het leuk vind. Dan kun je daarna eventueel eso plus nemen waar alle DLC bij in zit (incl summerset) en dan eventueel daarna nog elsweyr. (Of andersom)
Ah thnx, dus beste is meteen aan de online versie doen ? Ik dacht de Skyrim offline eerst ofzo.

Heeft de online versie geen free trial ofzo? De 20e is geen ramp maar ook weer zonde als het me niet bevalt, ik ga van de shooters, world of tanks en flighs sims naar een totaal andere (enge) ganre wat er zo geweldig uit ziet.

• kleefei
Vedrano schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 16:04:
[...]

Ah thnx, dus beste is meteen aan de online versie doen ? Ik dacht de Skyrim offline eerst ofzo.

Heeft de online versie geen free trial ofzo? De 20e is geen ramp maar ook weer zonde als het me niet bevalt, ik ga van de shooters, world of tanks en flighs sims naar een totaal andere (enge) ganre wat er zo geweldig uit ziet.
Ik mag geen links delen hierover, maar er zijn zat websites waar je de basis editie voor 8 euro kunt kopen. De zogenoemde key shops.
Zo heb ik recentelijk ook goedkoop elsweyr gekocht.
Elder Scrolls online is alleen online te spelen
Echter kun je er voor kiezen om gewoon single player te doen, want je hebt geen "last" van de andere mensen op de server.
Vanaf level 10 kun je dungeons doen met andere, en wordt je via matchmaking automatisch samen met anderen in de Dungeon afgeleverd.
Als je hier voor kiest om dit te doen.
(Ik raad dit wel aan want het is 1. Leuk en 2. Veel experience points)

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Waarom zou je die websites niet mogen delen? Er is vziw niets illegaals aan.

Shrek op een ezel . . .

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Iusedto
Dit weekend begonnen met healen en wat is dat leuk zeg :)
Heal op de necro (lvl24 nu) en het bevalt me heel erg goed.

Was jammer dat gisteren de LFG tool niet werkte anders had ik de hele avond dungeons gedaan hehe

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MetalPool
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 23-01 18:40
Iusedto schreef op maandag 27 mei 2019 @ 08:04:
Dit weekend begonnen met healen en wat is dat leuk zeg :)
Heal op de necro (lvl24 nu) en het bevalt me heel erg goed.

Was jammer dat gisteren de LFG tool niet werkte anders had ik de hele avond dungeons gedaan hehe
Oh is er serieus een LFG tool! Ben net serieus met spelen begonnen en die queues zijn soms echt niet te doen joh! Zal de mod vanavond is zoeken dan.

Games don't make you violent. Lag does! Battlenet: MetalPool#2909

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Iusedto
MetalPool schreef op maandag 27 mei 2019 @ 10:11:
[...]

Oh is er serieus een LFG tool! Ben net serieus met spelen begonnen en die queues zijn soms echt niet te doen joh! Zal de mod vanavond is zoeken dan.
Err, ik bedoelde de ingame tool hoor :)
Gewoon als je op "P" drukt hehe
Doe werkte gisteren niet en dat was waardeloos.

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Diigii
MetalPool schreef op maandag 27 mei 2019 @ 10:11:
[...]

Ik denk dat lusedto de in-game LFG mogelijkheid bedoeld. Vanaf level 10 kan je zoeken naar dungeons, de hotkey hiervoor is "P" en dan staat in dat overzicht "Dungeon finder".

- Wanneer je een melding krijgt van "Unable to queue" dan moet je gewoon 10 of 20 keer op de knop rammen en dan begint de dungeon finder wel te queuen.
- Je kan ook pech hebben dat iemand elke keer cancelled. Meestal kom ik er dan na een keer of 10 door op accept te klikken wel in de dungeon.

Al zou je class 1 healing spell hebben, dan kan je ook net zo goed als healer queuen (maar dat is wellicht ook zelf aanvoelen qua healing). Want vooral de normal dungeons zijn behoorlijk makkelijk te doen en bij de boss fights moet je af en toe een keer een healing spell

Edit: zie dat lusedto al had gereageerd :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Iusedto
Diigii schreef op maandag 27 mei 2019 @ 10:57:
[...]
Al zou je class 1 healing spell hebben, dan kan je ook net zo goed als healer queuen (maar dat is wellicht ook zelf aanvoelen qua healing). Want vooral de normal dungeons zijn behoorlijk makkelijk te doen en bij de boss fights moet je af en toe een keer een healing spell
Ik gebruik als necro nu 4 healing spells, 2 vd resto staff en 2 van de necro tree , daarnaast een skeleton summons speel om corpses te krijgen zodat mijn AOE heal +25% meer doet.
Hou het voorlopig op 1 bar met healing voor dungeons en world bosses. Aangezien ik nu nog moet levelen is de front bar voor DPS

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Diigii
Iusedto schreef op maandag 27 mei 2019 @ 11:04:
[...]

Ik gebruik als necro nu 4 healing spells, 2 vd resto staff en 2 van de necro tree , daarnaast een skeleton summons speel om corpses te krijgen zodat mijn AOE heal +25% meer doet.
Hou het voorlopig op 1 bar met healing voor dungeons en world bosses. Aangezien ik nu nog moet levelen is de front bar voor DPS
Precies, dat is net zo handig. 1 bar voor healing en 1 bar voor DPS.
Necro klinkt als een best leuke class ;). Misschien dat ik het in de nabije toekomst ga proberen, maar heb nu nog heel veel plezier met mijn templar.

@kleefei Er is een topic voor waar deze sites worden besproken, dus ik ga er vanuit dat het mag. En zoals @botoo aangeeft is er niets illegaals aan een key site.

Ik zit de laatste tijd ook rond te kijken naar waar ik een goedkope Elsweyr key vandaag kan halen, deze site lijkt 1 van de goedkopere te zijn:

Prijs: €25,99
Website: https://www.g2a.com/the-e...ey-global-i10000179333001

Het gaat hier wel om een upgrade (dus je moet de basis game hebben).

Hieronder een key voor de standaard editie van de The Elder Scrolls Online + Tamriel Unlimted (dat is inclusief alle DLC) + Morrowind expansion (1e expansion). Let op, een DLC is dus geen expansion.

Prijs: €12,71
Website: https://www.kinguin.net/n...-digital-download-cd-key/

Voor jezelf moet je misschien beslissen of je de game op Steam wilt gaan kopen, dan vervallen de bovenstaande links. Maar op de betreffende websites kan je ook zoeken naar de Steam versies.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MetalPool
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 23-01 18:40
Iusedto schreef op maandag 27 mei 2019 @ 10:54:
[...]

Err, ik bedoelde de ingame tool hoor :)
Gewoon als je op "P" drukt hehe
Doe werkte gisteren niet en dat was waardeloos.
Ohhh! Ik dacht er is een soort workaround mod zodat de queue tijden wat ingeperkt worden.
Ah well :P

Games don't make you violent. Lag does! Battlenet: MetalPool#2909

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Iusedto
MetalPool schreef op maandag 27 mei 2019 @ 12:19:
[...]

Ohhh! Ik dacht er is een soort workaround mod zodat de queue tijden wat ingeperkt worden.
Ah well :P
Als je dat wilt dan moet je Tank rollen. Insta queues.

Als DPS zit ik in ESO vaak rond de 30 minuten, als healer een paar minuten en als Tank is het instant maar dat weet ik niet 100% aangezien ik,nog, geen tank geleveled heb in deze game.

Van het weekend start ik wel een Tank, necro stam tank

FUMES et CARNES

• garrow

garrow

Gisteren voor het eerst Dolmen runs gedaan in de desert....is wel een makkelijke manier om XP te verzamelen en gear. Had alleen de verkeerd XP scroll geactiveerd dus helaas maar 50% extra XP.

Al met al toch mooi 8 levels gestegen in 1,5 uur. (zal vast veel sneller kunnen, maar heb geen trainings gear of XP potoins e.d.).
Merkte wel dat ik m'n bag space snel moet upgraden om zo iets minder vaak naar een town te moeten om gear en weapons te verkopen of deconstructen.

Zoek nog een leuke guild (internationaal of NL) op de PS4 iemand suggesties?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Diigii
garrow schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 12:36:
Gisteren voor het eerst Dolmen runs gedaan in de desert....is wel een makkelijke manier om XP te verzamelen en gear. Had alleen de verkeerd XP scroll geactiveerd dus helaas maar 50% extra XP.

Al met al toch mooi 8 levels gestegen in 1,5 uur. (zal vast veel sneller kunnen, maar heb geen trainings gear of XP potoins e.d.).
Merkte wel dat ik m'n bag space snel moet upgraden om zo iets minder vaak naar een town te moeten om gear en weapons te verkopen of deconstructen.

Zoek nog een leuke guild (internationaal of NL) op de PS4 iemand suggesties?
Elke dag een random dungeon en battleground doen is zeker aanbevolen. Vooral op lagere level met een XP Buff krijg je al gauw 5 levels voor een dungeon en 5 levels voor een battleground. Daarnaast krijg je ook nog leuke rewards voor het doen van een battleground (bijv. cosmetics).

Bagspace is 1 van de dingen waar ik mijn in-game geld aan heb uitgegeven. Ik heb nu iets van 100 slots. Als je vaak teveel oppakt kan je altijd je paard inventory space nog upgraden ;).

• Kieft91
@garrow Ik heb je een pb gedaan betreft guild op de PS4!

• loki504
@garrow wat voor guild zoek je? Je kan er namelijk tot 5. Die kieft je stuurt is een leuke NL guild. Maar zoek je misschien nog een pve of pvp server?

• Iusedto
Dungeons als healer zijn leuk :)
En de queues zijn dan ook een stuk beter

Vermaak me zo met deze game

FUMES et CARNES

• Oxigeon
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 23-01 23:59

Oxigeon

En zo is dat!

Ik zie hier redelijk wat mensen die op de ps4 spelen. Wordt deze game in het algemeen nog goed op de ps4 gespeeld? Of is dat alleen onder Nederlandse Tweakers zo.

Een MMO op de ps4. Ik weet namelijk niet of dit voor mij werkt. Wel handig natuurlijk... Ik heb een slechte laptop waar vrijwel niks meer op draait. Op de ps4 klik je op je pictogram en het werkt natuurlijk.

Is het zo als je een account maakt op de ps4 dat je dan ook kunt switchen tussen ps4 en pc? Of kun je op de pc met mensen spelen die op de ps4 spelen?

Toch eens gaan uitvogelen wat het plus precies inhoud. Ik haat het dat je een spel moet kopen en dan ook nog eens een abbo moet/kan afsluiten

Edit:
Een abbo kost dus iets van 15 euro.
Hierbij krijg je toegang tot alle DLC. Dus ook de nieuwe die over 5 dagen uit komt?

Wat als je deze niet koopt? Dan krijg je geen toegang tot draken etc? Dan heb je geen toegang tot die gebieden? Er staat veel maar snap het niet echt. Ze praten over dlc en over expansions. Maar wanneer is het een DLC en wanneer een expansion

Oxigeon wijzigde deze reactie 30-05-2019 09:14 (21%)

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

• garrow

garrow

loki504 schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 20:45:
@garrow wat voor guild zoek je? Je kan er namelijk tot 5. Die kieft je stuurt is een leuke NL guild. Maar zoek je misschien nog een pve of pvp server?
Zoek behulpzame guild voor m.n. PVE. Nu om te levelen en eerste dungeons te doen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• loki504
garrow schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 20:33:
[...]

Zoek behulpzame guild voor m.n. PVE. Nu om te levelen en eerste dungeons te doen.
Dan heb ik ook nog wel een leuke int guild. En als je mijn psn: Chossach toevoegt kan ik je ook wel regelmatig helpen met random dungeons als healer of tank.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Iusedto
Zo, klaar met het verhaal in Elsweyr.
Leuk verhaal maar ook een beetje "meh" (imo)

Eind gevecht vond ik dan weer wel erg goed gedaan

FUMES et CARNES

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MokonaNL
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 09:28
Oxigeon schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 08:46:
Ik zie hier redelijk wat mensen die op de ps4 spelen. Wordt deze game in het algemeen nog goed op de ps4 gespeeld? Of is dat alleen onder Nederlandse Tweakers zo.

Een MMO op de ps4. Ik weet namelijk niet of dit voor mij werkt. Wel handig natuurlijk... Ik heb een slechte laptop waar vrijwel niks meer op draait. Op de ps4 klik je op je pictogram en het werkt natuurlijk.

Is het zo als je een account maakt op de ps4 dat je dan ook kunt switchen tussen ps4 en pc? Of kun je op de pc met mensen spelen die op de ps4 spelen?

Toch eens gaan uitvogelen wat het plus precies inhoud. Ik haat het dat je een spel moet kopen en dan ook nog eens een abbo moet/kan afsluiten

Edit:
Een abbo kost dus iets van 15 euro.
Hierbij krijg je toegang tot alle DLC. Dus ook de nieuwe die over 5 dagen uit komt?

Wat als je deze niet koopt? Dan krijg je geen toegang tot draken etc? Dan heb je geen toegang tot die gebieden? Er staat veel maar snap het niet echt. Ze praten over dlc en over expansions. Maar wanneer is het een DLC en wanneer een expansion
Speel zelf niet op ps4, dus kan je daar niets over zeggen. Wat ik wel weet is dat PC en PS4 van elkaar gescheiden zijn. Verder heb je in elk geval Playstation Plus nodig.

ESO Plus is 12,99 per maand. Het ligt iets lager als je per 3, 6 of 12 maanden betaald.
Expansions worden ook wel beschreven als Chapters. Dit valt niet onder ESO Plus.
Er zijn 3 chapters: Morrowind, Summerset en Elseweyr. De laatste komt over 3 dagen officieel uit en heeft de draken. Een pre-order nu geeft je toegang tot alle 3.
Een overzicht van DLC (die wel onderdeel zijn van ESO Plus): https://en.uesp.net/wiki/Online:DLC

Verder: Als je dit niet koopt heb je inderdaad geen toegang tot die gebieden en content.

FFXIV: Mokona Tilmitt (Phoenix), Diablo III: MokonaNL#2968

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 23-01 23:59

Oxigeon

En zo is dat!

MokonaNL schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 20:07:
[...]

Speel zelf niet op ps4, dus kan je daar niets over zeggen. Wat ik wel weet is dat PC en PS4 van elkaar gescheiden zijn. Verder heb je in elk geval Playstation Plus nodig.

ESO Plus is 12,99 per maand. Het ligt iets lager als je per 3, 6 of 12 maanden betaald.
Expansions worden ook wel beschreven als Chapters. Dit valt niet onder ESO Plus.
Er zijn 3 chapters: Morrowind, Summerset en Elseweyr. De laatste komt over 3 dagen officieel uit en heeft de draken. Een pre-order nu geeft je toegang tot alle 3.
Een overzicht van DLC (die wel onderdeel zijn van ESO Plus): https://en.uesp.net/wiki/Online:DLC

Verder: Als je dit niet koopt heb je inderdaad geen toegang tot die gebieden en content.
Bedankt voor de informatie. Hier hebben we tenminste wat aan. Als ik alles zo lees moet ik direct de laatste versie kopen (Elswyer) anders loop je achter de feiten aan je krijgt er inderdaad alle voorgaande expansions bij.

55e vind ik op dit moment nog iets te gortig voor een game die ik niet weet of ik hem überhaupt leuk vind. Ik denk dat ik eventjes een maand of 2 wacht tot hij iets goedkoper wordt. Ik ga er vanuit dat hij in de zomervakantie nog maar ergens rond de 30e zal kosten.

Waat ik vrij weinig over vind is het verhandelen van spullen. Heb je hier alla WoW een auction hall? Of worden de prijzen bepaald door de servers/game zelf. Neem aan dat je ook gewoon onderling kan handelen.

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0Henk 'm!

• WillieWuks
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 09-01 13:33
Oxigeon schreef op zondag 2 juni 2019 @ 10:41:
[...]

Bedankt voor de informatie. Hier hebben we tenminste wat aan. Als ik alles zo lees moet ik direct de laatste versie kopen (Elswyer) anders loop je achter de feiten aan je krijgt er inderdaad alle voorgaande expansions bij.

55e vind ik op dit moment nog iets te gortig voor een game die ik niet weet of ik hem überhaupt leuk vind. Ik denk dat ik eventjes een maand of 2 wacht tot hij iets goedkoper wordt. Ik ga er vanuit dat hij in de zomervakantie nog maar ergens rond de 30e zal kosten.

Waat ik vrij weinig over vind is het verhandelen van spullen. Heb je hier alla WoW een auction hall? Of worden de prijzen bepaald door de servers/game zelf. Neem aan dat je ook gewoon onderling kan handelen.
Je kan ook eerst de base game kopen. Kost 20 euro en zit Morrowind chapter incl. Kan je kijken of je het wat vindt en dan eventueel later elsweyr kopen. De base game geeft iig genoeg content!

Zit zelf ook te dubben om het een keer te proberen. Zonde van de 60 euro als ik het niks vind. 20 euro is nog wel te overzien

psn: vdNiet-forSpeed | [KAAS] Inglourious Guardians

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kleefei
De PC versie kost iets meer dan 10 euro via deze link.

Hiervoor heb je heel veel gebieden welke je ruim de mogelijkheid geven om eens rustig te kijken of je het wat vind. (per regio ben je heel wat uurtjes verder)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kieft91
Weet iemand wanener de update voor elsweyr te downloaden is op de PS4?
Ik hoor verschillende verhalen namelijk..

De één zegt vanacht om 00:00 en een ander weer morgen om 16:00.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• tuinïnen
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 07:23

tuinïnen

Eventus stultorum magister

Na gisteren een installatie van 6 uur te hebben doorlopen, iets wat ik niet meer echt gewend ben anno 2019, het spel nogmaals een kans gegeven. Eerste indrukken zijn toch wel positief met veel verbeteringen sinds 2014/2015. Het blijft wel een Elder Scrolls game dus de setting moet je wel liggen en ook de look en feel maar dit lijkt toch echt wel een parel te zijn in MMO-land met prachtige quests.

Voor nu blijf ik even bij de basisgame omdat hier nog veel content voor me ligt.

PV Output

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Iusedto
Zo, na Elsweyr nu ook bijna klaar met Summerset.
Necro nu level 38 dacht ik.

ESO bevalt nog steeds erg goed :)

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0Henk 'm!

• garrow

garrow

Zo dit weekend eens gaan proberen om de 50 aan te gaan tikken.
Nu lvl 34 , dus gaat nog een uitdaging worden. Maar beetje dolmen farmen daily dungeons en battle ground doen en dan ook nog eens met de app op de telefoon de boekjes voor mage guild gaan verzamelen.

@Kieft91 nog bedankt voor de invite
@loki504 zal je vanavond eens toevoegen, vrouw heeft avond dienst dit weekend dus elke avond vanaf uurtje of 8 wel aanwezig. (zondag later ivm F1)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BarryOSeven
  • Laatst online: 05-07-2019
Hallo!

Sinds een paar dagen ben ik begonnen met ESO: Elsweyr.

Ik ben nu hier:

spoiler:
Riverhold wordt aangevallen en ik heb een aantal Euraxia forces gesloopt.

Nu heb ik alleen een probleem: ik heb geen quests meer... Alleen nog maar crafting quests. Iemand enig idee wat hier aan de hand is?

Ook ben ik op zoek naar een Nederlandse guild. Iemand enig idee?

BarryOSeven wijzigde deze reactie 07-06-2019 15:31 (0%)
Reden: Schrijffout

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kleefei
BarryOSeven schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 12:15:
Hallo!

Sinds een paar dag ben ik begonnen met ESO: Elsweyr.

Nu heb ik alleen een probleem: ik heb geen quests meer... Alleen nog maar crafting quests. Iemand enig idee wat hier aan de hand is?

Ook ben ik op zoek naar een Nederlandse guild. Iemand enig idee?
Als je op M drukt, kun je de "zone guide" openen.
Hierna kun je drukken op "continue main quest"
Dan zie je op de kaart waar je weer verder kunt

Succes! d:)b

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BarryOSeven
  • Laatst online: 05-07-2019
kleefei schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 15:00:
[...]

Als je op M drukt, kun je de "zone guide" openen.
Hierna kun je drukken op "continue main quest"
Dan zie je op de kaart waar je weer verder kunt

Succes! d:)b
Thanks! Dat ga ik straks proberen! d:)b
Pagina: 1 ... 59 60 61 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True