Op PC EU is 'Het Tamriel Koffiehuis' een actieve social guild. Altijd wel een man of 10-30 onlineTweakerhenk schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 21:31:
Ik zie ingame de laatste maanden geen levenstekens van Nederlandse guilds meer, denk niet dat die nog bestaan of actief zijn.
Hi, denk dat ik ESO weer ga starten!
Moeite waard om nog in te stappen?
Makkelijk om end-game te halen?
Nodig om geld uit te geven? Of allemaal p2convenience?
Ja, Summerset is een erg fraaie expansion met zeer veel nieuwe en terugkomende spelersKleaudzak schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 14:30:
Hi, denk dat ik ESO weer ga starten!
Ja, levelen gaat vrij vlot met allerhande potions en XP boost scrolls
Extra geld uitgeven is niet nodig, al adviseer ik je wel een ESO plus abonnement te nemen (12,99 EUR)
Thanks! Heb dit weekend flink gespeeld en zit nu op 43!
Speel een dragon knight tank en level voornamelijk door dungeons. Zie het voordeel van open world questing niet echt in behalve lorebooks + skyshards.
Ik heb veel BDO gespeeld de laatste 2 jaren maar ESO speelt zo veel fijner!
Speel een dragon knight tank en level voornamelijk door dungeons. Zie het voordeel van open world questing niet echt in behalve lorebooks + skyshards.
Ik ben ook recent weer begonnen met spelen maar ik snap er werkelijk niets meer van. Wel ESO plus inmiddels en Summerset besteld.
Zijn er nog mensen aanwezig die op Xbox spelen?
Zijn er nog mensen aanwezig die op Xbox spelen?
XBL GT: HabbekratzNL
Gooi maar een inviteje dan ;)!Dhrax schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 10:57:
[...]
Op PC EU is 'Het Tamriel Koffiehuis' een actieve social guild. Altijd wel een man of 10-30 online
Whatever the problem - Be part of the solution
Als een nieuwe speler - waar kan ik het best naartoe gaan qua areas?
Zo ver ik weet scaled de omgeving naar je toe, moet ik gewoon de base game volgen of is het leuker om naar een andere area te gaan om te levelen?
Gezien de expansions nieuw zijn en de eerste areas misschien een beetje 'saai' kunnen zijn?
Zo ver ik weet scaled de omgeving naar je toe, moet ik gewoon de base game volgen of is het leuker om naar een andere area te gaan om te levelen?
Gezien de expansions nieuw zijn en de eerste areas misschien een beetje 'saai' kunnen zijn?
[ Voor 17% gewijzigd door Valandin op 31-05-2018 15:45 ]
Wat ik heb gedaan is eerst mijn Home-zone gedaan (Ebonheart, Aldmeri of Daggerfall) en daarna de zones van de andere 2 factions + Coldharbour. Op die manier complete je direct de main quest helemaal en haal je Cadwell Gold. Daarna kun je eigenlijk vrij kiezen tussen alle kleine eilanden (Hew's Bane en Gold Coast), Wrothgar en Clockwork City.Valandin schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 15:44:
Als een nieuwe speler - waar kan ik het best naartoe gaan qua areas?
Als laatste zou ik beginnen aan Vvardenfell (Morrowind), Summerset(+Artaeum) en Craglorn.
Wanneer je zin hebt in PvP kun je dit het beste doen in de non-CP campaign in Cyrodiil als je lvl 50 met je character hebt bereikt
Ik hoop je zo een beetje op de goede weg te hebben geholpen
Jup erg prettige guild, zit er zelf ook in! Iedere woensdag doen we omstreeks 20:00 uur Trial-runs met mensen vanaf CP300
[ Voor 13% gewijzigd door Dark-Mist op 03-06-2018 16:06 ]
@dylandejonge haha!Dark-Mist schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 14:01:
[...]
Wat ik heb gedaan is eerst mijn Home-zone gedaan (Ebonheart, Aldmeri of Daggerfall) en daarna de zones van de andere 2 factions + Coldharbour. Op die manier complete je direct de main quest helemaal en haal je Cadwell Gold. Daarna kun je eigenlijk vrij kiezen tussen alle kleine eilanden (Hew's Bane en Gold Coast), Wrothgar en Clockwork City.
Als laatste zou ik beginnen aan Vvardenfell (Morrowind), Summerset(+Artaeum) en Craglorn.
Wanneer je zin hebt in PvP kun je dit het beste doen in de non-CP campaign in Cyrodiil als je lvl 50 met je character hebt bereikt![]()
Ik hoop je zo een beetje op de goede weg te hebben gehulpen
[...]
Jup erg prettige guild, zit er zelf ook in! Iedere woensdag doen we omstreeks 20:00 uur Trial-runs met mensen vanaf CP300Wat is je @ naam? Dan kunnen we zorgen dat je er ook inkomt!
Whatever the problem - Be part of the solution
Je haalt wel nodige skillpoints met de open world quests natuurlijk.Kleaudzak schreef op maandag 28 mei 2018 @ 11:05:
Thanks! Heb dit weekend flink gespeeld en zit nu op 43!
Oh! Ik dacht alleen skill points van:Nerve schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 13:36:
[...]
Je haalt wel nodige skillpoints met de open world quests natuurlijk.
1. Sky shards
2. Dungeon quests
3. Main quest
Maar dus ook van random side quests?
Ja absoluut, elke zone heeft minstens 1 main zone quest waar op zich skillpoints voor te verdienen zijn.Kleaudzak schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 13:59:
[...]
Oh! Ik dacht alleen skill points van:
1. Sky shards
2. Dungeon quests
3. Main quest
Maar dus ook van random side quests?
Mijn zoon heeft voor de PS4 Elder Scrolls Online Summerset gekocht, maar nou weet ik niet of je dan ook de basis game moet hebben aangeschaft.
Op internet kom ik er niet achter, er zijn wel meer mensen die het vroegen. Maandag ga ik naar mijn zoon toe, dan kan ik pas zien of het werkt, maar zou graag van tevoren al weten of de basis game benodigd is.
Weet iemand dit?
Op internet kom ik er niet achter, er zijn wel meer mensen die het vroegen. Maandag ga ik naar mijn zoon toe, dan kan ik pas zien of het werkt, maar zou graag van tevoren al weten of de basis game benodigd is.
Weet iemand dit?
Make music, not war
van: https://www.elderscrollsonline.com/en-us/joinusmusiman schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 13:24:
Mijn zoon heeft voor de PS4 Elder Scrolls Online Summerset gekocht, maar nou weet ik niet of je dan ook de basis game moet hebben aangeschaft.
Weet iemand dit?
Join over 10 million players in the award-winning online multiplayer RPG and experience limitless adventure in a persistent Elder Scrolls world. Be part of an ever-expanding story across Tamriel and travel to the stunning home of the High Elves in the latest Chapter of ESO to save the world from destruction. Includes The Elder Scrolls Online base game.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
@Phydomir Thank you!!!! Ik heb ook op die site gekeken, maar heb die regel niet gezien. Zelf heb ik ook ESO, dus ga ik maandag maar eens proberen om samen met hem het spel te spelen.
Make music, not war
Anoniem: 1082737
Hoi, ik ben een paar dagen geleden begonnen met ESO. Ik zou het leuk vinden als iemand mij een guild invite kan sturen (EU PC) zodat ik wat mensen kan ontmoeten die mij op weg kunnen helpen. Mijn userid is @Polkadotted. Bedankt alvast!

Hallo! Ik ben ook recent begonnen met spelen. Ik ben begonnen op Vvardenfel en probeer daar alle quests te doen voordat ik elders ga. Alleen ik kan geen logische verhaallijn vinden, ligt dit aan mij? Verder heb ik een Breton DragonKnight, waar ik al mijn skillpoints op Magicka heb gepleurd en light meuk draag (ergens gelezen). Alleen nu heb ik bij sommige quests veel moeite met Bosses of sterke monsters omdat mijn health zo laag is. Kan ik dit oplossen?
Zoals je kan lezen ben ik een enorme noob. Als er andere noobs (zoals hierboven mij) zin hebben om samen het spel uit te vogelen / quests doen / levelen stuur dan een PM. Sta ook open voor guild invites die noob friendly zijn. Alvast bedankt !
Zoals je kan lezen ben ik een enorme noob. Als er andere noobs (zoals hierboven mij) zin hebben om samen het spel uit te vogelen / quests doen / levelen stuur dan een PM. Sta ook open voor guild invites die noob friendly zijn. Alvast bedankt !
Ik ben ook een dikke noob. Speel je op Xbox?therooster schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 11:02:
Hallo! Ik ben ook recent begonnen met spelen. Ik ben begonnen op Vvardenfel en probeer daar alle quests te doen voordat ik elders ga. Alleen ik kan geen logische verhaallijn vinden, ligt dit aan mij? Verder heb ik een Breton DragonKnight, waar ik al mijn skillpoints op Magicka heb gepleurd en light meuk draag (ergens gelezen). Alleen nu heb ik bij sommige quests veel moeite met Bosses of sterke monsters omdat mijn health zo laag is. Kan ik dit oplossen?
XBL GT: HabbekratzNL
Sorry vergeten te melden. Maar ik zit op PCHabbekrats_NL schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 16:30:
[...]
Ik ben ook een dikke noob. Speel je op Xbox?
Er zijn meerdere "kleine" verhaallijnen in morrowind. De "hoofd" lijn is geloof ik die zweefknakker in het paleis.therooster schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 11:02:
En je kan wat pieces heavy armor met extra health/armor er bij kunnen stoppen om wat extra survival te krijgen.
Ook net de Standard Edition gekocht (base + Morrowind), direct op de eso site.
Is het handig om nu al de Summerset er bij te nemen of vermaak ik me eerst wel even een tijd hiermee en dat ik dan later die Summerset erbij doe?
Voorlopig nog een behoorlijk stuk aan het downloaden.
Summerset er ook maar bij gekocht.
Is het handig om nu al de Summerset er bij te nemen of vermaak ik me eerst wel even een tijd hiermee en dat ik dan later die Summerset erbij doe?
Voorlopig nog een behoorlijk stuk aan het downloaden.
Summerset er ook maar bij gekocht.
[ Voor 6% gewijzigd door Tadream op 24-06-2018 22:41 ]
Even snel een vraagje, ik wil voor een vriend dit spel kopen maar het liefst fysiek. Ik zie in de winkel alleen morrowind liggen voor 20euro.. bevat morrowind ook de basegame?
Bvd!
Bvd!
Basegame + expansionHapkoek schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 10:27:
Even snel een vraagje, ik wil voor een vriend dit spel kopen maar het liefst fysiek. Ik zie in de winkel alleen morrowind liggen voor 20euro.. bevat morrowind ook de basegame?
Bvd!
Als ik vanaf scratch wil beginnen...welke game moet ik dan kopen? Ik snap dat je bij het kopen van een uitbreiding ook meteen het originele spel hebt, maar de andere expansion moet je los kopen nog?
Klopt je moet de normale non upgrade hebben. En morrowind is nu officieel geen expension meer. Maar is opgedeeld is lossen DLC. Uiteraard kan je nog wel via verschillende winkels een key kopen.Alwayshappyz schreef op maandag 16 juli 2018 @ 00:13:
Als ik vanaf scratch wil beginnen...welke game moet ik dan kopen? Ik snap dat je bij het kopen van een uitbreiding ook meteen het originele spel hebt, maar de andere expansion moet je los kopen nog?
Dus even voor de dubbel check: als ik alles wil hebben moet ik een versie hebben van Morrowind en de andere expansion (ik wou daarvan de speciale editie halen, wat extras naast standaard game). En dan heb je ook dr basis game al meteen. Volgorde van installeren maakt dan niks uit gok ik?loki504 schreef op maandag 16 juli 2018 @ 07:54:
[...]
Klopt je moet de normale non upgrade hebben. En morrowind is nu officieel geen expension meer. Maar is opgedeeld is lossen DLC. Uiteraard kan je nog wel via verschillende winkels een key kopen.
Klopt. De keys die je koopt zijn alleen bedoeld om je account toegang te geven tot die gebieden. Mocht je geen interesse hebben in de warden. En toch ESO Plus nemen(abonnement). Dan krijg je ook toegang tot morrowind.
Zag dat er ook wat DLC packs (bv Thieves Guild, Clockword City, etc) zijn. Zitten die standaard inbegrepen bij aankoop van bv Summerset, of moet je die dan weer los halen met de points die ze gebruiken in ESO? Kon er zo op het internet niet snel wat over vinden.loki504 schreef op maandag 16 juli 2018 @ 12:53:
Klopt. De keys die je koopt zijn alleen bedoeld om je account toegang te geven tot die gebieden. Mocht je geen interesse hebben in de warden. En toch ESO Plus nemen(abonnement). Dan krijg je ook toegang tot morrowind.
DLC moet je los kopen met crowns. Wel kan je ESO Plus nemen. Daar zit alle toegang tot alle DLC in. En nog wat andere extra's voor die maand. De crowns die je bij je plus krijg zijn wel permanent 😀Alwayshappyz schreef op maandag 16 juli 2018 @ 13:39:
[...]
Zag dat er ook wat DLC packs (bv Thieves Guild, Clockword City, etc) zijn. Zitten die standaard inbegrepen bij aankoop van bv Summerset, of moet je die dan weer los halen met de points die ze gebruiken in ESO? Kon er zo op het internet niet snel wat over vinden.
Top, dankjewel!loki504 schreef op maandag 16 juli 2018 @ 13:57:
[...]
DLC moet je los kopen met crowns. Wel kan je ESO Plus nemen. Daar zit alle toegang tot alle DLC in. En nog wat andere extra's voor die maand. De crowns die je bij je plus krijg zijn wel permanent 😀
Wat is je ingame @.... naam?mathiasv91 schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 09:43:
Hoe kan ik een invite krijgen op pc? (Het Tamriel Koffiehuis)
Anoniem: 899203
Sinds een week hebben ik en mijn vriend ook ESO en zoeken nog een guild. Zouden wij misschien ook een invite kunnen krijgen voor Het Tamriel Koffiehuis?
Ingame namen:
@Own3dByAGirl
@thedutch30
Alvast bedankt!
Ingame namen:
@Own3dByAGirl
@thedutch30
Alvast bedankt!
Anoniem: 899203 schreef op zondag 29 juli 2018 @ 13:03:
Sinds een week hebben ik en mijn vriend ook ESO en zoeken nog een guild. Zouden wij misschien ook een invite kunnen krijgen voor Het Tamriel Koffiehuis?
Ingame namen:
@Own3dByAGirl
@thedutch30
Alvast bedankt!
Zal alle namen morgen doorgeven aan de guild lead
Zou ik ook jullie mogen vergezellen bij het Tamriel Koffiehuis?
Mijn id is @metalgoat
Mijn id is @metalgoat
Ik heb de invites verstuurd voor het koffiehuis.
Je kan ook naar @arieblom een ingame mailtje sturen voor invite.
Je kan ook naar @arieblom een ingame mailtje sturen voor invite.
[ Voor 40% gewijzigd door Aelendil op 03-08-2018 21:12 ]
Topic lijkt wat dood te zijn? Zijn er nog tweakers die spelen? ik ben er sinds deze week aan begonnen lees al iets over een guild is deze ook nog actief zo ja wil ik ook wel joinen en laat ik vanavond wel even mijn ingame name achter.
Mijn PoE Shop Guild Leader van: Tweakers of Wraeclast ToW Guild regels Discord: https://discord.gg/ZjDh3yq
Speel het pas sinds eind juni en dan eigenlijk alleen nog singleplayer, maar vermaak me er prima mee.SMD007 schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 15:46:
Topic lijkt wat dood te zijn? Zijn er nog tweakers die spelen? ik ben er sinds deze week aan begonnen lees al iets over een guild is deze ook nog actier zo ja wil ik ook wel joinen en laat ik vanavond wel even mijn ingame name achter.
Ben nu level31 en nog steeds leer ik dingen.
Maar merk wel dat ik soms, met name bepaalde dungeons, niet sterk genoeg ben of dat het me best wat moeite kost om een tegenstander te verslaan. (waarschijnlijk zijn er slimmere keuzes kwa stamina en craften).
Voor die dungeons is het misschien handiger om met een guild naar binnen te gaan.
voor de guild invite mijn ID is @Paladin-SMD
Mijn PoE Shop Guild Leader van: Tweakers of Wraeclast ToW Guild regels Discord: https://discord.gg/ZjDh3yq
kan ik ook een guildinvite krijgen? mijn naam is @Fr0zenYeti
Jaren geleden heb ik veel WOW gespeeld. De afgelopen jaren vooral gefocussed op Shooters. Nu wil ik graag starten met ESO maar ik kan nog even niet helemaal doorgronden welke versie ik het beste kan kpen.
De basisversie, of morrowind of kan ik beter voor een membership gaan? Iemand een snelle schop in de juiste richting?
De basisversie, of morrowind of kan ik beter voor een membership gaan? Iemand een snelle schop in de juiste richting?
ik zou beginnen met de basic versie die is op steam nu 10 euro oid dacht ik vind je het leuk haal je er wat dlc oid bij
Inderdaad, goed plan. En indien wel naar mijn zijn dan een combi met een membership op dit tegen te gaan:SMD007 schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 23:38:
ik zou beginnen met de basic versie die is op steam nu 10 euro oid dacht ik vind je het leuk haal je er wat dlc oid bij
Beiden, dank!gnauw schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 08:02:
Zonder membership is je inventory helaas wel zeer frustrerend klein.
[ Voor 22% gewijzigd door mcsluis op 18-08-2018 08:43 ]
- Dubbelpost -
[ Voor 94% gewijzigd door mcsluis op 18-08-2018 08:44 ]
Na een tijdje beginnen de quests wel HEEL erg "13 in een dozijn" te worden. Je hebt de questhub, waar je steeds dezelfde soort bad guys tegenkomt,en waar je eerst achter orders moet zoeken, en dan wat small mobs moet killen, en dan de boss, en dan Joeoie, je bent een held. en dan heb je de npc die iets of iemand kwijt is. In het begin allemaal goed en wel maar na een tijdje...
Iets waar ik helemaal het heen en weer van krijg: Ik red een Main character uit de handen van zeg maar Molag bal; kom ik die char later nog eens tegen, kent die me helemaal niet meer?
Ze hadden beter degenen die zicj bezighielden met echt iedere NPC van naam te voorzien, quests laten maken...
Iets waar ik helemaal het heen en weer van krijg: Ik red een Main character uit de handen van zeg maar Molag bal; kom ik die char later nog eens tegen, kent die me helemaal niet meer?
Ze hadden beter degenen die zicj bezighielden met echt iedere NPC van naam te voorzien, quests laten maken...
[ Voor 29% gewijzigd door Acemath op 18-08-2018 14:11 ]
Ik zou persoonlijk voor de losse versie gaan, steam heeft wel eens wat xtra problemen.
Ik vind de quests juist hartstikke goed voor een MMO ik heb nog geen 1x een quest gehad slacht 20 goblins oid of zoek item x mob y heeft 10% kans dit te droppen. Dat een NPC je niet meer kent nadat je hem/haar red is natuurlijk wel wat slecht, maar ach ik klik de quests veel al gewoon door zo van next next finish door naar volgendeAcemath schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 14:08:
Na een tijdje beginnen de quests wel HEEL erg "13 in een dozijn" te worden. Je hebt de questhub, waar je steeds dezelfde soort bad guys tegenkomt,en waar je eerst achter orders moet zoeken, en dan wat small mobs moet killen, en dan de boss, en dan Joeoie, je bent een held. en dan heb je de npc die iets of iemand kwijt is. In het begin allemaal goed en wel maar na een tijdje...
Ben ook begonnen met eso
Wat een enorm vette game.
Nog geen idee of ik met huidige class blij spelen.
Maar wel hele mooie omgevingen
Wat een enorm vette game.
Nog geen idee of ik met huidige class blij spelen.
Maar wel hele mooie omgevingen
Ik ben verstopt zoek een ander :P
@Chilco Volgens mij niet , maar tussen de laatste post en de reply optie is er rood vak met link naar een nederlandse guild.
Ik ben overgens even gestopt , ben rpg moe; ieder keer weer een nieuwe poppetje (barbie aankleden) ;-)
Ik ben overgens even gestopt , ben rpg moe; ieder keer weer een nieuwe poppetje (barbie aankleden) ;-)
Zijn hier nog actieve PS4 spelers en zojais er een guild die jullie aanraden?
psn: jagermeistertim
De link voor de Discord naar de NL guild werkt niet meer, kan iemand mij inviten? Ben een noob maar opzoek naar mensen om mee te spelen.
Ingame naam: jevade'r
Ingame naam: jevade'r
Ik ga de boel ook weer opstarted, zijn er mensen die nog steeds actief spelen heb wat vragen over classes.
Als je vragen hebt over stamblade dan kan ik mss wat antwoorden geven
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Op dit moment kun je een villa, pet en mount krijgen door de summerfall event mits je de uitbreiding hebt,
https://www.elderscrollsonline.com/en-us/news/post/54801
https://www.elderscrollsonline.com/en-us/news/post/54801
Toevallig is dat een van de 2 classes waar ik naar kijk nu. StamNB en stamden. Hoe zijn ze in het algemeen in pvp / pve ? Solo questing?botoo schreef op maandag 17 september 2018 @ 17:25:
Als je vragen hebt over stamblade dan kan ik mss wat antwoorden geven
Zal voornamelijk solo spelen, ken namelijk niemand die ook speelt. Dus rekening houdend met solo queue in pvp of pve welke is dan geschikter ?
@Baelrog mijn speelstijl is 90% pvp op Kyne (tot max lvl50, geen champion points) m.a.w. ik gebruik geen monstersets maar uitsluitend craftable spul (en dat bank en hergebruik ik steeds). Ook al speel ik bijna altijd in een groep voor de communicatie en gezelligheid, ik ben geen groepspeler en ben dan ook meestal buiten het bereik van de groep, oftewel overwegend solo.
Als solo Stamblade Sniper vertrouw ik op sneak, burst & bail
Main weapon bow, main skills lethal arrow, shadowy disguise, poison arrow en spray. melee doe ik heel weinig en als ik in een 'o shit' momentje terecht kom dan gebruik ik Werewolf ulti.
Dus vanuit sneak lethal arrow 2x dan onmiddelijk shadowy disguise gevolgd door nogmaals lethal arrow en als de afstand inmiddels klein genoeg is spray en poison.
Combat gear: 5 Hundings Rage, 5 Night Mother met Night Silence bow. In speedsneak mode verwissel ik 3 stuks Hundings/Night Mother voor 3 Night Silence zodat ik heel snel kan sneaken vanwege de Night Silence set bonus, ook gebruik ik de Veiled Strike morph Conceiled Weapon voor een extra 25% sneakspeed bonus.
Voor mij werkt dit maar het is absoluut gebaseerd op glass-canon range (sniper), als je voorkeur naar melee uitgaat dan moet je een aantal dingen veranderen natuurlijk.
Als solo Stamblade Sniper vertrouw ik op sneak, burst & bail
Main weapon bow, main skills lethal arrow, shadowy disguise, poison arrow en spray. melee doe ik heel weinig en als ik in een 'o shit' momentje terecht kom dan gebruik ik Werewolf ulti.
Dus vanuit sneak lethal arrow 2x dan onmiddelijk shadowy disguise gevolgd door nogmaals lethal arrow en als de afstand inmiddels klein genoeg is spray en poison.
Combat gear: 5 Hundings Rage, 5 Night Mother met Night Silence bow. In speedsneak mode verwissel ik 3 stuks Hundings/Night Mother voor 3 Night Silence zodat ik heel snel kan sneaken vanwege de Night Silence set bonus, ook gebruik ik de Veiled Strike morph Conceiled Weapon voor een extra 25% sneakspeed bonus.
Voor mij werkt dit maar het is absoluut gebaseerd op glass-canon range (sniper), als je voorkeur naar melee uitgaat dan moet je een aantal dingen veranderen natuurlijk.
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Dit klinkt wel tof hoor. Dus je kan stamNB wel aanraden? Die playstyle lijkt mij ook wel tof, maar je kan toch ook zo veranderen naar een melee style als je gear / wapens veranderd ?Een heel legolas verhaal
Welk race raad je aan?
Wat is het verschil tussen lvl 50 pvp en CP pvp? Je zei iets over armor sets, maar misschien kan je het meer uitleggen.
Stel je gaat eens group pvp doen, is een NB dan nog wel goed?
[ Voor 7% gewijzigd door Odysseus87 op 19-09-2018 19:14 ]
Je kan natuurlijk veranderen naar melee maar je moet er wel rekening mee houden dat alleen de skills en skill-line die je slot verbeteren en dat kost dan weer wat tijd.
Mijn voorkeursrace voor sniping stamblade is woodelf vanwege de racial bonus, maar Kajiit is zeker zo goed en Redguard werkt ook goed (meer melee georiënteerd). hier op Wiki kan je races bekijken.
De verschillen tussen de diverse pvp worlds zijn: onder lvl 50 (nooit cp), lvl 10+ t/m lvl50 zonder cp en lvl10+ m t/m lvl50 met cp. Je kan je voorstellen dat een lvl50 char met 780 cp potentieel sterker is dan eentje met weinig cp's.
Een stamblade zoals ik beschreef kan natuurlijk ook in een groep spelen maar is meer geschikt voor smallscale/duo/solo. In battle grounds is kan het wel weer geweldig toepasbaar zijn.
btw: stamblade gear voornamelijk medium armour.
Mijn voorkeursrace voor sniping stamblade is woodelf vanwege de racial bonus, maar Kajiit is zeker zo goed en Redguard werkt ook goed (meer melee georiënteerd). hier op Wiki kan je races bekijken.
De verschillen tussen de diverse pvp worlds zijn: onder lvl 50 (nooit cp), lvl 10+ t/m lvl50 zonder cp en lvl10+ m t/m lvl50 met cp. Je kan je voorstellen dat een lvl50 char met 780 cp potentieel sterker is dan eentje met weinig cp's.
Een stamblade zoals ik beschreef kan natuurlijk ook in een groep spelen maar is meer geschikt voor smallscale/duo/solo. In battle grounds is kan het wel weer geweldig toepasbaar zijn.
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Thanks heb er helemaal zin in , ga vanmiddag lekker een char aanmaken en rondklooien! Als het na 2-3 weken nog bevalt ga ik wel een eso plus abbo nemen.botoo schreef op woensdag 19 september 2018 @ 19:57:
Je kan natuurlijk veranderen naar melee maar je moet er wel rekening mee houden dat alleen de skills en skill-line die je slot verbeteren en dat kost dan weer wat tijd.
Gewoon dual wield om te levelen ? of beter een ander wapen? Waarom medium armor en geen heavy armor?
medium armor bonus
Zelf gebruik ik heavy chest en legs en de rest medium.
Zelf gebruik ik heavy chest en legs en de rest medium.
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Ben zelf ook nog een redelijke nieuwe speler en speel voornamelijk solo en vermaak me prima.Baelrog schreef op donderdag 20 september 2018 @ 07:45:
[...]
Thanks heb er helemaal zin in , ga vanmiddag lekker een char aanmaken en rondklooien! Als het na 2-3 weken nog bevalt ga ik wel een eso plus abbo nemen.
Gewoon dual wield om te levelen ? of beter een ander wapen? Waarom medium armor en geen heavy armor?
Wat een gigantische hoeveelheid quests, zit nu in Orsinium.
Eerst ook zonder plus abbo, maar inmiddels toch wel aangeschaft.
Is wel goed even rond te kijken wat je het beste kan gebruiken, zoals dual wield en bow...ik ging als een kip zonder kop alles voor heavy armor en two handed weapons, koos een Nord Nightblade puur omdat ik het er leuk uit vond zien, achteraf misschien niet de beste keuze geweest.
Als ik me er beter in had verdiept had ik gelijk dual weapons en bows gebruikt, die zijn nu nog vrij laag (ben inmiddels level 41).
ben level 42, maar heb zo het idee dat ik niet weet waar ik mee bezig ben.
iemand die wat samen wilt gamen ?
PC
IGN: Simonien
iemand die wat samen wilt gamen ?
PC
IGN: Simonien
We zijn een nieuwe guild begonnen aangezien de guild master er al 3+ maanden niet meer is. Stuur maar een mail of tell naar @arieblom als je interesse hebt.
Zal kijken of ik je straks ook ff berichtje kan sturen heb ook wel interesse om guild te joinen
Ik heb (op aanraden van een studiegenoot) de laatste Ultimate editie aangeschaft. Mijn laatste ES is geleden van Morrowind en daar werd er meer gespeeld met cheats dan daadwerkelijk de questline te volgen.
Voorlopig ben ik alles rustig aan het ontdekken en heb ik wat quests afgewerkt om lvl 9 te worden. Als de guild wat noob friendly is (WoW ervaring telt niet mee denk ik?) kom ik wel eens kijken om wat samen te spelen.
Voorlopig ben ik alles rustig aan het ontdekken en heb ik wat quests afgewerkt om lvl 9 te worden. Als de guild wat noob friendly is (WoW ervaring telt niet mee denk ik?) kom ik wel eens kijken om wat samen te spelen.
Is er eigenlijk een bepaalde volgorde die je moet volgen? Qua maps bedoel ik? Ik ben beginnen spelen een hele tijd geleden, en nu kom ik tot de ontdekking dat ik in sommige gebieden echt wel een quest krijg om naar een volgend gebied te gaan, en in sommige gebieden dus niet?
Ik vind het namelijk nogal vreemd dat ik bijvoorbeeld High King Emeric gered heb van de dood, en dat ik hem later tegen kom , dat hij me niet kent, lol
Ik vind het namelijk nogal vreemd dat ik bijvoorbeeld High King Emeric gered heb van de dood, en dat ik hem later tegen kom , dat hij me niet kent, lol
Er schijnt wel een soort van volgorde te zijn, maar ik hou me er niet echt aan en toevallig viel me dat ook op van die King Emeric.
https://forums.elderscrol...o-esos-story-arcs-a-guide
Soms zit ik daar en dan weer daar. Nadeel is wel dat je 25 quests snel vol zit op die manier.
Verslavend hoor, ben eigenlijk alleen nog maar puur single player aan het doen en inmiddels CP 92 (of in die buurt).
Misschien dat ik eens naar @arieblom een berichtje stuur, maar ik zie mezelf nog steeds als newbie.
https://forums.elderscrol...o-esos-story-arcs-a-guide
Soms zit ik daar en dan weer daar. Nadeel is wel dat je 25 quests snel vol zit op die manier.
Verslavend hoor, ben eigenlijk alleen nog maar puur single player aan het doen en inmiddels CP 92 (of in die buurt).
Misschien dat ik eens naar @arieblom een berichtje stuur, maar ik zie mezelf nog steeds als newbie.
Sinds Tamriel Unlimited hoef je de originele factie questline volgordes niet meer te doen, maar de main questline stuurt je nog wel door je factie zones heen.
Met als sidenote dat de megaservers weer offline zijn gehaald voor extra 'maintenance' https://forums.elderscrol...aintenance-oct-22-2pm-edt
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Volgende week weer gratis eso plus event en de clockwork city celebration event.
Wat zijn dit voor events ?Aelendil schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 18:23:
Volgende week weer gratis eso plus event en de clockwork city celebration event.
(Sorry nog redelijk nieuw in eso)
Ah vanaf de 15e pas, ik al braaf met anderen die The Imperfect zitten afmaken, helemaal blij dat die eindelijk het loodje legt. Maar vanaf de 15e dus allemaal double rewards. Dan gaan we terugkomen. :-)
Ik (@Protoavis73) vermaak me nog steeds prima met dit spel.
Ik (@Protoavis73) vermaak me nog steeds prima met dit spel.
Dat ze gevoel voor drama en het theatrale hebben kan je de tekstschijvers voor ESO niet ontzeggen 

FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Is er ook een trial mogelijk dat ik kan proberen voordat ik koop?
Ben erg geïnteresseerd maar zou het eerst een paar uur willen proberen.
Er zijn af en toe free to play weekenden. Kortom in de gate houden.
Er is op dit moment een free to play weekend, je kunt het tot 11 december gratis proberen.Azerox schreef op zondag 18 november 2018 @ 17:52:
Is er ook een trial mogelijk dat ik kan proberen voordat ik koop?
Ik had ESO al een tijdje liggen voor de ps4 maar nooit aangeraakt.
van de week maar eens geinstalleerd en opgestart.
Ik heb best veel WOW gespeeld dus MMORPG is mij niet onbekend.
Maar moet zeggen ik kom er nog niet helemaal in. voornamelijk ben ik maar naar rotations en skills aan het kijken etc. en probeer het mij mezelf eigen te maken.
Heb ook aardig wat youtube filmpjes gekeken etc.
Zijn er mensen die mij misschien hints/tips kunnen geven of evt op gang helpen?
Maar moet zeggen ik kom er nog niet helemaal in. voornamelijk ben ik maar naar rotations en skills aan het kijken etc. en probeer het mij mezelf eigen te maken.
Anoniem: 1162200
Hi, allemaal..Speel ESO al een tijdje, maar solo..Zou graag een invite ontvangen?
Alsvast bedank,
Osbert de Deen
Alsvast bedank,
Osbert de Deen
Dirtyrockers schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 14:00:
Ik had ESO al een tijdje liggen voor de ps4 maar nooit aangeraakt.
Contacteer @arieblom ingameAnoniem: 1162200 schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 10:47:
Hi, allemaal..Speel ESO al een tijdje, maar solo..Zou graag een invite ontvangen?
Alsvast bedank,
Osbert de Deen
Kan ik dit ook?
Speel ook al een tijdje, zit intussen op CP 73.
Diablo III: <GOT> Pteer#2475 --- POE: Dwergux
Natuurlijk! De guild is voor alle Nederlands-sprekende spelers, verder zijn er geen vereisten_Peter2_ schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 10:08:
Kan ik dit ook?
Is Morrowind en/of Summerset het geld waard?
Volgende week twitch stream met volgende chapter anouncement
Wordt er in de guild ook dungeons en trials gedaan ?Dark-Mist schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 14:17:
[...]
Natuurlijk! De guild is voor alle Nederlands-sprekende spelers, verder zijn er geen vereisten
Ben op het moment cp400 en uitgespeeld met de solo content, het is alleen een beetje omslachtig om een guild te vinden die actief is met dungeons etc. En de dungeon finder werkt voor geen meter!

Jup, ik ben zelf niet zo actief meer maar las net dat er voor komend weekend een trial-run gepland staatChilco schreef op zondag 13 januari 2019 @ 16:49:
[...]
Wordt er in de guild ook dungeons en trials gedaan ?
Ben op het moment cp400 en uitgespeeld met de solo content, het is alleen een beetje omslachtig om een guild te vinden die actief is met dungeons etc. En de dungeon finder werkt voor geen meter!
Hoi,
Ik ben nogal klaar met world of warcraft en zoek een nieuwe mmo. Toevallig kwam ik bij deze terecht. Is het de moeite om hier nu nog mee te starten? Of mis je dan ontzettend veel content? Zijn er nog spelers voor oude dungeons / content etc? Of is het ploegen tot je max-level bent?
Ik ben nogal klaar met world of warcraft en zoek een nieuwe mmo. Toevallig kwam ik bij deze terecht. Is het de moeite om hier nu nog mee te starten? Of mis je dan ontzettend veel content? Zijn er nog spelers voor oude dungeons / content etc? Of is het ploegen tot je max-level bent?
Beroeps brabander | Battle.net: Reshnar#2661
In ESO schalen de zones met je level.Vuurvoske schreef op maandag 14 januari 2019 @ 09:44:
Hoi,
Dus dat scheelt een hoop.
Verder kun je een boel ook solo doen.
Diablo III: <GOT> Pteer#2475 --- POE: Dwergux
Ergens nog een werkende discord link, kan geen werkende meer vinden van de guild...
Heb laatst ESO maar (weer) eens geïnstalleerd. Tijdens launch had ik al direct een account (beta nog gedaan), maar heb het indertijd niet lang volgehouden omdat ik enkele zaken (o.a. mail & auctionsysteem) wat tegen vond vallen. Wat heet niet lang; hoogste char was een lvl 26 Nord Templar.
Toch nog maar weer eens geprobeerd dus, en ik moet zeggen de immersiviteit is/blijft heel hoog; ik ga meteen weer helemaal op in de wereld. Moet wel echt alles weer opnieuw uitvinden, tot aan de controls aan toe!
Bag/bankspace is wel meteen weer gedoe maar ik begrijp dat je dat met crowns relatief makkelijk kan uitbreiden? Aangezien alle skillpoints gereset zijn, en ik dus alles opnieuw moet leren, ben ik benieuwd wat er zoal gewijzigd is. Ik had de Templar gerolled met het idee een PVE tank te worden, vraag me alleen af of er nu nog wel een beetje groupruns plaatsvinden?
Ik ga t allemaal vanzelf wel weer meemaken, maar tips zijn welkom
[edit]
Om mijn gehengeld naar “tips” wat specifieker te maken; hoeveel zorgen moet ik mij maken over toekomstig tekort aan skillpoints? Ik wil graag Blacksmith+tailor+Woodworking als profs, daarnaast de 2 Damage trees van templar en 1h weapon spec. Maar dan blijven er nog heel veel leuke lijnen over, hoeveel kun je er serieus speccen op lvl 50?
Also; loont het om in een (Trading) Guild te zitten of heb ik solo ook al goed toegang tot de markt?
Toch nog maar weer eens geprobeerd dus, en ik moet zeggen de immersiviteit is/blijft heel hoog; ik ga meteen weer helemaal op in de wereld. Moet wel echt alles weer opnieuw uitvinden, tot aan de controls aan toe!
Bag/bankspace is wel meteen weer gedoe maar ik begrijp dat je dat met crowns relatief makkelijk kan uitbreiden? Aangezien alle skillpoints gereset zijn, en ik dus alles opnieuw moet leren, ben ik benieuwd wat er zoal gewijzigd is. Ik had de Templar gerolled met het idee een PVE tank te worden, vraag me alleen af of er nu nog wel een beetje groupruns plaatsvinden?
Ik ga t allemaal vanzelf wel weer meemaken, maar tips zijn welkom
[edit]
Om mijn gehengeld naar “tips” wat specifieker te maken; hoeveel zorgen moet ik mij maken over toekomstig tekort aan skillpoints? Ik wil graag Blacksmith+tailor+Woodworking als profs, daarnaast de 2 Damage trees van templar en 1h weapon spec. Maar dan blijven er nog heel veel leuke lijnen over, hoeveel kun je er serieus speccen op lvl 50?
Also; loont het om in een (Trading) Guild te zitten of heb ik solo ook al goed toegang tot de markt?
[ Voor 19% gewijzigd door Seraphin op 04-02-2019 12:47 ]
Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.
Naar mijn mening werkt het tekort aan skillpoints eigenlijk andersom. Als low level hebt je er te weinig en hoe langer je speelt hoe meer je er in 'onnodige' skills kunt steken. Er is wel een maximum, maar daar zal ik mij niet druk om maken.
Een trading guild is eigenlijk wel een noodzaak als je wil handelen, maar dit is meer voor als je een hoger level bent.
Een trading guild is eigenlijk wel een noodzaak als je wil handelen, maar dit is meer voor als je een hoger level bent.
@Seraphin te kort kan je natuurlijk zelf ook oplossen. De main quests per zone geven enkele skill points. En als je op PC zit kan je de skysharde addon downloaden. Dan krijg je ook al snel een hoop skillpoints. En vergeet de dungeon quests niet. Toch ook 1 per dungeon.
Ik ga ook beginnen met elder scrolls online, maar ben er nog heel onbekend mee. Kan iemand mij daarmee helpen (xbox)? Oftewel, samen spelen