Qinshi schreef op woensdag 29 november 2017 @ 15:32:
Hey,
Ik heb TESO gekocht op release dag. Amper een paar dagen gespeeld, want het was net een slechte mmorpg beta. Een SP RPG die eigenlijk een MMORPG wilde zijn, maar niets van multiplayer elementen hadden die deftig uitgewerkt was.
Wat is de discord van Dutch Covenant, want op de website is de discord link ongeldig (verlopen).
Na wat door deze thread gelezen te hebben, lijkt het mij het beste dat ik gewoon de basis versie van deze game koop via steam.
Echter weet ik ook nog hoe tergend traag het lvl'en ging, hoe slecht de loot was en hoe zwaar je 'gesjost' je was als je niet de 'collector editie' had gekocht, omdat je dan geen mount had. De paarden kosten bij release echt stukken van mensen.
Is dit allemaal aangepast?
Je hebt 2 manieren om Elder Scrolls Online te spelen. Door de basis game te kopen (weet niet of dat nu nog nodig is) en waarbij je de DLC er ook apart bij koopt. De nieuwste pack is tegenwoordig de "Gold Edition" (link:
http://store.steampowered...olls_Online_Gold_Edition/). Met deze editie krijg je 4 DLC's. Morrowind zou je er weer apart voor moeten bij kopen.
Ik lees op het internet dat je minimaal de Tamriel Edition (voor de Gold Edition uitgekomen) nodig hebt voordat je Morrowind kan aanschaffen.
Een andere optie is om een subscription te kopen (€12,99 +/-). Met de subscription heb je niet alleen toegang tot alle DLC content (Zover ik kan lezen op het internet valt Morrowind technisch gezien niet onder DLC), maar je krijgt ook vele extra's. ESO + bevat dus:
- Full access to all DLC game packs
- Unlimited storage for crafting materials
- 1500 crowns per month for mounts, pets, & more
- Double Bank space for your account
- 10% increase to Gold & Experience acquisition
- 10% increase to Crafting Inspiration & Trait Research rates
- Double Furnishings & Collectibles space in player housing
- Exclusive ability to dye costumes
- Double currency cap for Transmutation Crystals
Bron:
https://www.elderscrollsonline.com/en-us/esoplus
Als je zin hebt kan je overwegen om misschien een subscription te nemen omdat je dan alle eerste 4 DLC's gratis krijgt.
Ik heb zelf nu ook een subscription genomen omdat het alles wel iets makkelijker maakt. Maar ik denk dat Zeminax toch een beetje gierig is geweest met Morrowind. De keuzes zijn in ieder geval wel raar. Wat ik concludeer:
1. Vroeger hoefde je nooit apart te betalen voor de DLC content zolang je ESO Plus hebt. Dat klinkt op zich wel redelijk. Er werd ook verteld dat alle future DLC gratis was
2. Voor Morrowind moet je nog apart betalen omdat dit als "Expansion" wordt gezien, en niet als DLC. Op zich heb ik hier niet zo'n probleem mee, aangezien WoW dit ook doet.
3. Maar voordat je Morrowind koopt MOET je eerst 1 van de andere edities hebben gekocht (dus o.a. Gold of Tamriel Edition). Dus iedereen die vanaf het begin een subscriber is geweest wordt nu super hard genaaid door Zenimax omdat je alsnog de DLC moet kopen.
Officiële statement van ESO Forum: An ESO Plus membership will not grant you access to The Elder Scroll Online: Morrowind content. As this is an entirely new Chapter of ESO, you'll need to purchase one of the five editions. If you already own ESO, though, you can purchase the Morrowind Upgrade or the Morrowind Collector's Edition Upgrade directly from online stores (The Elder Scrolls Online Store, Steam Store, Xbox Store, or PlayStation Store).
Wat ik ook lees op Steam als ik Morrowind zou willen kopen: This content requires the base game The Elder Scrolls® Online: Tamriel Unlimited™ on Steam in order to play.
Dus, subscription maakt niet meer uit. Je moet gewoon ongeacht wat zo'n beetje alles hebben gekocht

.
Edit: Om het nog mooier te maken kijk ik op de officiële website voor het kopen van de Gold Edition. En deze is blijkbaar in Nederland helemaal niet meer te verkrijgen via de online store?
Ik moet dus de game in de winkel kopen, en als deze niet meer te koop is ben ik gewoon fucked...
Edit 2: Je kan een bestaand ESO Online account linken met je Steam aankoop. Dus als je via Steam ESO koopt met welke DLC dan ook, dan kan je je ESO Online account koppelen, en je kan verder spelen met je bestaande characters.
[
Voor 5% gewijzigd door
Diigii op 29-11-2017 16:25
]