Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:25

Sandyman538

SandstorM [148839]

MuFFIN 007 schreef op zondag 13 december 2015 @ 21:18:
Ik wil niet genoegen nemen met minder. Ik wil dit gewoon net zo kunnen doen als in Skyrim, waarbij het enkel belangrijk is dat je het onzichtbaar doet. Ik wil niet aangehouden kunnen worden als ik geen zichtbaar gejatte items draag, en dan vervolgens ook nog eens moeten kiezen uit twee compleet waardeloze opties. Ik let er goed op, maar soms rennen de guards ineens naar je toe, ook met de laagste zichtbaarheidsgraad. Het zou nog te doen zijn als er in ieder dorp een fence is, maar dat is ook niet zo.
Als je een heel dorp leeg hebt gejat, dan heb je drie zakken met gestolen items op je rug, dus dat is natuurlijk enorm zichtbaar, of hou je dat allemaal onzichtbaar onder je jas? Je maakt je wel heel druk over het stelen van items, ik heb dit spel al enorm lang gespeeld en in al die uren denk ik 10 dingen gestolen, vooral per ongeluk...

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuFFIN 007
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08-09 00:23
Sandyman538 schreef op zondag 13 december 2015 @ 21:28:
[...]

Als je een heel dorp leeg hebt gejat, dan heb je drie zakken met gestolen items op je rug, dus dat is natuurlijk enorm zichtbaar, of hou je dat allemaal onzichtbaar onder je jas? Je maakt je wel heel druk over het stelen van items, ik heb dit spel al enorm lang gespeeld en in al die uren denk ik 10 dingen gestolen, vooral per ongeluk...
Ik jat ook niet alles, maar wel de dingen met waarde van 30 of hoger. Geen waardeloze zooi als tomaten en graan. Als je dat nooit gedaan hebt ben je wat mij betreft geen echte Elder Scrolls speler, want het hoort echt bij de serie. Niks tegen 'gewone' MMO spelers, maar Elder Scrolls-fans, die wel meer dan '10 dingen gestolen hebben' omdat ze weten hoe het spel werkt, staan toch wel wat hoger in aanzien wat mij betreft. Ben destijds met ESO CBT begonnen omdat ik graag Elder Scrolls online wilde spelen, niet omdat ik graag een willekeurige generieke MMO wilde spelen die toevallig een Elder Scrolls skin gekregen had 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:25

Sandyman538

SandstorM [148839]

MuFFIN 007 schreef op zondag 13 december 2015 @ 21:38:
[...]

Ik jat ook niet alles, maar wel de dingen met waarde van 30 of hoger. Geen waardeloze zooi als tomaten en graan. Als je dat nooit gedaan hebt ben je wat mij betreft geen echte Elder Scrolls speler, want het hoort echt bij de serie. Niks tegen 'gewone' MMO spelers, maar Elder Scrolls-fans, die wel meer dan '10 dingen gestolen hebben' omdat ze weten hoe het spel werkt, staan toch wel wat hoger in aanzien wat mij betreft. Ben destijds met ESO CBT begonnen omdat ik graag Elder Scrolls online wilde spelen, niet omdat ik graag een willekeurige generieke MMO wilde spelen die toevallig een Elder Scrolls skin gekregen had 8)7
Dat moet je me dan nog maar eens uitleggen. Het klopt, het eerst mijn eerst RPG ooit, maar ook zonder te stelen heb ik goede gear gekregen, veel plezier gehad en niet het idee dat ik iets mis. Leg mij dan eens uit wat de meerwaarde van het stelen is.

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuFFIN 007
Sandyman538 schreef op zondag 13 december 2015 @ 21:40:
[...]

Dat moet je me dan nog maar eens uitleggen. Het klopt, het eerst mijn eerst RPG ooit, maar ook zonder te stelen heb ik goede gear gekregen, veel plezier gehad en niet het idee dat ik iets mis. Leg mij dan eens uit wat de meerwaarde van het stelen is.
Ik zeg niet dat het voor jou meerwaarde moet hebben, maar het hoort gewoon bij de Elder Scrolls-serie. En op het moment dat dit element vernaggeld wordt door Zenimax omdat ze enkel willen scoren met het feit dat het een goed lopende MMO is, is voor mij de lol eraf. ESO moet zo dicht mogelijk bij haar roots blijven, en geen willekeurige MMO worden. Zo irriteren mij ook de 'vanity pets', die niets met de oorspronkelijke serie te maken hebben. Ik wil companions kunnen huren, die zowel vechten als spullen voor je kunnen dragen. Waarschijnlijk mis je die dingen nooit omdat je niet eerder Elder Scrolls games gespeeld hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-08 22:18
MuFFIN 007 schreef op zondag 13 december 2015 @ 21:47:
[...]

Ik zeg niet dat het voor jou meerwaarde moet hebben, maar het hoort gewoon bij de Elder Scrolls-serie. En op het moment dat dit element vernaggeld wordt door Zenimax omdat ze enkel willen scoren met het feit dat het een goed lopende MMO is, is voor mij de lol eraf. ESO moet zo dicht mogelijk bij haar roots blijven, en geen willekeurige MMO worden. Zo irriteren mij ook de 'vanity pets', die niets met de oorspronkelijke serie te maken hebben. Ik wil companions kunnen huren, die zowel vechten als spullen voor je kunnen dragen. Waarschijnlijk mis je die dingen nooit omdat je niet eerder Elder Scrolls games gespeeld hebt.
Eerlijk gezegd is dit gwn niet de game voor jou. Als je op zoek bent naar Skyrim MMO, dan vind jr dat niet bij ESO. Dat gaat ook nooit werken omdat de mechanics die Skyrim (en andere TES games) zo eigen maakt enkel goed werkt in een single player omgeving. In een MMO gaat dat gewoon nooit werken. ESO is dus gewoon een MMO in een Elder Scrolls wereld. Het is geen Elder Scrolls game in een MMO vorm.

Ik speel de game zelf niet meer, maar niet om deze redenen. Het is een leuke MMO, maar voor mij te beperkt. Heb ook wel echt veel gespeeld en ook echt alles gedaan (VR16, alles Legendary, alles master crafting, alle VR dungeons gedaan etc). Maar de game is, helemaal op de console, te beperkt voor een MMO.

En ja, als je een Skyrim ervaring zoekt dan moet je wegblijven. De game gaat je dan hard tegenvallen. Wachten op TES VI of accepteren dat een single player ervaring niet werkt in een MMO.

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuFFIN 007
ASNNetworks schreef op zondag 13 december 2015 @ 23:33:
[...]

Eerlijk gezegd is dit gwn niet de game voor jou. Als je op zoek bent naar Skyrim MMO, dan vind jr dat niet bij ESO. Dat gaat ook nooit werken omdat de mechanics die Skyrim (en andere TES games) zo eigen maakt enkel goed werkt in een single player omgeving. In een MMO gaat dat gewoon nooit werken. ESO is dus gewoon een MMO in een Elder Scrolls wereld. Het is geen Elder Scrolls game in een MMO vorm.

Ik speel de game zelf niet meer, maar niet om deze redenen. Het is een leuke MMO, maar voor mij te beperkt. Heb ook wel echt veel gespeeld en ook echt alles gedaan (VR16, alles Legendary, alles master crafting, alle VR dungeons gedaan etc). Maar de game is, helemaal op de console, te beperkt voor een MMO.

En ja, als je een Skyrim ervaring zoekt dan moet je wegblijven. De game gaat je dan hard tegenvallen. Wachten op TES VI of accepteren dat een single player ervaring niet werkt in een MMO.
Weet je dan een andere MMO die dichtbij het karakter van games als Elder Scrolls en Fallout 4 blijven (dus goede open wereld met veel loot + fijn crafting systeem)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
MuFFIN 007 schreef op zondag 13 december 2015 @ 23:40:
[...]

Weet je dan een andere MMO die dichtbij het karakter van games als Elder Scrolls en Fallout 4 blijven (dus goede open wereld met veel loot + fijn crafting systeem)?
Ik speel momenteel Final Fantasy XIV. Vind het een veel beter uitgewerkt game. Craften is ook echt veel dieper en uitgebreider. Echter, zou ik het jou niet aan willen raden. Het loot systeem is niet zoals Skyrim/Fallout: overal loot, loot en nog eens loot. Daarnaast is het meer een traditoneel MMO met target based combat ipv acrion based. Denk dat er vrij weinig MMO's zullen zijn die jouw 'leegte' op kunnen vullen.

Je kan Black Desert in de gaten houden. Is ook een moderne action based MMO zoals ESO/Skyrim waar je dus meer actie gebaseerd speelt ipv target tab. Die game doet mij heel erg denken aan The Witcher 3, maar dan Asian. Je kan je opgeven voor de beta (moet je ff Googlen) en er zijn al aardig wat alpha gameplay video's van. Weet niet hoe het loot systeem werkt, maar de game ziet er wel goed uit met snelle combat en meer actie elementen (zoals daadwerkelijk ladders en muren beklimmen.)

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:08

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

BDO is wel een aardig andere 'style' tov ESO, ok het is meer naar de medival style dan bv Tera of B&S, maar insteek is heel anders als je uit de TES wereld komt. En dan hou je maar bar weinig games over in dat genre, Conan zou ik zo kunnen bedenken, maar daar heb je flink wat andere zaken die irriteren.

In de basis is ESO leuk, de uitwerking als MMO is gewoon net niet helemaal. Beetje als D&D en Neverwinter, MMO varianten waren aardig maar gewoon niet zo fijntjes uitgewerkt.

Zeker als je het open class system leuk vind, zijn dat al geen MMO's voor je, er zijn er maar weinig die een vrij open (toch ergens weer gesloten, immers bepaald je door je stamina/health/magik je role) systeem van classes heeft.

Vind het een aardig geslaagde MMO voor de consoles, speelt best aardig weg, dus for the time being vermaak ik me aardig :)

[ Voor 8% gewijzigd door SinergyX op 14-12-2015 02:23 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MuFFIN 007 schreef op zondag 13 december 2015 @ 21:47:
[...]

Je hebt wel veel eisen. Probeer anders zelf even skyrim 2.0 online te maken, misschien dat je daar wel plezier uit haalt. Zuurpruim.

Als je echt een ES fan was zat je nu te zeuren over de mobs die missen, lore die niet klopt, de armour slots zijn niet genoeg (vergeleken met mw) etc. Jij snapt het spel gewoon niet en word dan boos.

• twentetom
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 08-11-2021
Ik heb last van een bug, vandaag wilde ik weer eens ESO spelen, maar elke keer crashde de game.
Iemand een idee? :/ :?

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-09 18:49
twentetom schreef op donderdag 31 december 2015 @ 15:25:
Ik heb last van een bug, vandaag wilde ik weer eens ESO spelen, maar elke keer crashde de game.
Iemand een idee? :/ :?
Welke error krijg je? Wat zegt windows log? We hebben immers geen glazenbol op tweakers.

• twentetom
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 08-11-2021
loki504 schreef op donderdag 31 december 2015 @ 20:08:
[...]

Welke error krijg je? Wat zegt windows log? We hebben immers geen glazenbol op tweakers.
Begrijp ik :) Ik kreeg de Fatal Error 11, heb het onderhand opgelost door de repair optie, wel jammer dat het zo moet.
Heb verder geen info meer, sorry.
Ik hoop dat dit genoeg is.

[ Voor 8% gewijzigd door twentetom op 31-12-2015 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Williekeilen
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-08-2024
Zijn er nog mensen die dit spelen? Ik ben nog op zoek naar wat goede trade guilds.
En naar mensen om crafted items mee te ruilen om elkaars stuff te deconstructen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ofthewell
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-06 18:34
Williekeilen schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 18:44:
Zijn er nog mensen die dit spelen? Ik ben nog op zoek naar wat goede trade guilds.
En naar mensen om crafted items mee te ruilen om elkaars stuff te deconstructen.
Ik bern eigenlijk net met ESO begonnen na het gratis weekend. Ik moet zeggen dat ik het in ieder geval een heerlijk spel vind. Ik zou je wel willen helpen, maar ik doe het uitwisselen al met mijn vrouw (die ook meespeelt)

Xbox Live: Ofthewell NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiLupo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 05-08 16:06
Welk platform spelen jullie? Ik speel op de Xbox One en wil ook best ruilen / handelen en het zou ook fijn zijn om iemand te hebben die meehelpt met een aantal dungeon's / quests...

[img]http://card.mygamercard.net/gelsig/black/dilupo.png[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alwayshappyz
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 29-08 15:09
Ik heb het ook een tijdje gespeeld. Wou het echt heel graag leuk vinden...maar ik vond het uiteindelijk erg onoverzichtelijk. Het was nooit duidelijk welke zone het beste voor je was om naartoe te gaan, etc. Sowieso ben ik meer een voorstander van een minimap als ik in een open world MMO rondloop. In Skyrim maakte die map me niets uit, maar hier stoorde me het wel. Hou het maar bij GW2 voorlopig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjorn89
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-03 12:21
Alwayshappyz schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 11:21:
Ik heb het ook een tijdje gespeeld. Wou het echt heel graag leuk vinden...maar ik vond het uiteindelijk erg onoverzichtelijk. Het was nooit duidelijk welke zone het beste voor je was om naartoe te gaan, etc. Sowieso ben ik meer een voorstander van een minimap als ik in een open world MMO rondloop. In Skyrim maakte die map me niets uit, maar hier stoorde me het wel. Hou het maar bij GW2 voorlopig :)
Minimap kun je een mod voor downloaden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rafler
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11:46
Ik ben vorige week begonnen met een vriend, tot nu toe veel uitdaging en vinden wij het een leuke MMO.

Waar ik mijzelf aan irriteer is dat ik veel dingen onduidelijk vindt, ik moet constant op de map kijken waar ik wat kan vinden en dan nog vindt ik het maar heel erg summier.

Waar kan ik wat trainen dit is voor mij onduidelijk, ik ben een keer in een stad langs een NPC gelopen waar ik een aantal quests kon doen waarbij ik een aantal dingen kon trainen/leren, provisioning, minnen en nog een aantal.

Is er een mod of een site die aangeeft wat welke NPC kan of doet? Of waar ik moet wezen om wat te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakerhenk
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-09 16:08
Trainen doe je vooral door dingen te doen en door boeken te lezen. Kopen doe je op markten, in winkels en werkplaatsen. In het begin moet je vooral overal binnenlopen en iedereen aanspreken dan wordt het vanzelf langzaam allemaal duidelijk. Het is een complex spel dus gun jezelf wat tijd om te leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badabingbadaboo
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 29-12-2023
MuFFIN 007 schreef op zondag 13 december 2015 @ 21:18:
Ik wil niet genoegen nemen met minder. Ik wil dit gewoon net zo kunnen doen als in Skyrim, waarbij het enkel belangrijk is dat je het onzichtbaar doet. Ik wil niet aangehouden kunnen worden als ik geen zichtbaar gejatte items draag, en dan vervolgens ook nog eens moeten kiezen uit twee compleet waardeloze opties. Ik let er goed op, maar soms rennen de guards ineens naar je toe, ook met de laagste zichtbaarheidsgraad. Het zou nog te doen zijn als er in ieder dorp een fence is, maar dat is ook niet zo.
Lijkt mij duidelijk verhaal.

Dit is niet de game voor jou :)

Barthelomeus#2737

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis
  • Laatst online: 12:05

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Het spel is momenteel op Steam met 50% korting verkrijgbaar. Heb het spel aangeschaft. Daar ik gestopt ben met FF XIV en SW TOR op een laag pitje speel.

Geïnstalleerd op mijn Mac Mini en het draait nog best redelijk met medium settings op 1920x1080 res. Valt me in het geheel niet tegen :)

Nu nog even uit zien te vinden hoe alles werkt, heb net de intro quests afgewerkt. Als karakter een Nord Paladin aangemaakt.

Morgen maar weer verder :)

He who controls the Spice, controls the Universe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psvunited
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-09 13:29
Klopt het dat dit spel tegenwoordig voor een tientje te koop is (key)? Ik heb nog de beta gespeeld en ik geloof dat je toen een paar tientjes in de maand moet betalen, graag hoor ik hoe dit precies zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis
  • Laatst online: 12:05

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

psvunited schreef op zondag 14 februari 2016 @ 12:21:
Klopt het dat dit spel tegenwoordig voor een tientje te koop is (key)? Ik heb nog de beta gespeeld en ik geloof dat je toen een paar tientjes in de maand moet betalen, graag hoor ik hoe dit precies zit.
Game was vorige week in Steam Sale voor de helft van de prijs. Je hoeft verder niets te dokken voor het spel, alleen als je dingen als Coins wilt om te kunnen shoppen in de inname shop. Dan weer wel. En DLC's zijn volgens mij ook niet gratis. Maar voor de rest is het spel prima te spelen zonder dat je elke maand tig euro kwijt bent.

He who controls the Spice, controls the Universe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psvunited
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-09 13:29
SandsOfArrakis schreef op zondag 14 februari 2016 @ 14:10:
[...]

Game was vorige week in Steam Sale voor de helft van de prijs. Je hoeft verder niets te dokken voor het spel, alleen als je dingen als Coins wilt om te kunnen shoppen in de inname shop. Dan weer wel. En DLC's zijn volgens mij ook niet gratis. Maar voor de rest is het spel prima te spelen zonder dat je elke maand tig euro kwijt bent.
Het spel vanmiddag voor minder dan 11 euro aangeschaft, dat is het proberen wel waard. Bedankt voor de heldere uitleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galinsky
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online

Galinsky

--------->

Hoi,

Ik zie 3 verschillende keuzes voor eso online:
https://www.g2a.com/the-e...s-pack-cd-key-global.html
https://www.g2a.com/the-e...dition-cd-key-global.html
https://www.g2a.com/the-e...imited-cd-key-global.html
Welke kan ik het beste nemen met de meeste of leukste(is natuurlijk mening) content? Ik had dacht ik ergens gelezen dat je imperials en explorers niet tegelijk kon hebben? Dit is voor mij niet geheel duidelijk.

Misschien nog een kort vraagje kon er niet een concreet antwoord op vinden gezien er soms fixes staan en soms zeggen mensen dat het gewoon goed is.
Kan je het spel spelen op 21:9 (2560x1080)? Of is het goed te spelen met een fix zoals bij skyrim met "Flawless widescreen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
Galinsky schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 22:45:
Hoi,

Welke kan ik het beste nemen met de meeste of leukste(is natuurlijk mening) content? Ik had dacht ik ergens gelezen dat je imperials en explorers niet tegelijk kon hebben? Dit is voor mij niet geheel duidelijk.

Misschien nog een kort vraagje kon er niet een concreet antwoord op vinden gezien er soms fixes staan en soms zeggen mensen dat het gewoon goed is.
Kan je het spel spelen op 21:9 (2560x1080)? Of is het goed te spelen met een fix zoals bij skyrim met "Flawless widescreen"
Gezien de kleine prijsverschillen zou ik de Imperial Edition nemen. Die komt standaard met een mount (en een extra race, Imperial, waaruit je kan kiezen). Het is erg fijn om vanaf het begin direct een mount te hebben, zodat je je gold elders kan spenderen en items kan deconstructen om te levelen. De Explorer Edition komt met wat onzin treasure maps, waar je gewoon niks aan hebt eerlijk gezegd. De 3e Editie is de normale, apart dat die duurder is dan de overige edities. Hij heeft namelijk niks extra's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Hoi,

Het spel werkt op 21:9 ik heb nog niets gehoord over een fix. en zou inderdaad voor de Imperial edition gaan. heb je vrijwel gelijk je eerste mount.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Hoi,

Ik heb een key gekocht via Humble voor €20 een paar maand geleden maar nooit gebruikt - ik heb gewoon teveel games. PM als je 'm wil overkopen voor €10 of zo (reden dat ik in deze thread keek alvorens in de verkoop-thread). The Elder Scrolls Online: Tamriel Unlimited overigens. De eerste die je aangeeft biedt natuurlijk een addon voor hetzelfde bedrag - maar met de mijne heb je een goed doel gesteund :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galinsky
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online

Galinsky

--------->

YellowOnline schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 18:24:
[...]

Ik heb een key gekocht via Humble voor €20 een paar maand geleden maar nooit gebruikt - ik heb gewoon teveel games. PM als je 'm wil overkopen voor €10 of zo (reden dat ik in deze thread keek alvorens in de verkoop-thread). The Elder Scrolls Online: Tamriel Unlimited overigens. De eerste die je aangeeft biedt natuurlijk een addon voor hetzelfde bedrag - maar met de mijne heb je een goed doel gesteund :+
Ik had het gedaan als empirial edition niet bestond en deze wil ik wel graag!
Verder bedankt iedereen voor de uitleg en advies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whatupdoc
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15-04-2022
Hallo, Ik heb zojuist ESO gekocht. Welke alliance doet het best in pvp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spastjen
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 27-08-2023
Aloha! iemand die dit op PS4 speelt?
Vorige week aangeschaft met de bol.com deal :D

wel een pak anders dan een pc mmorpg...maar lukt wel aardig met de controller :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artimunor
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-06 23:47
rafler schreef op maandag 11 januari 2016 @ 08:06:
Ik ben vorige week begonnen met een vriend, tot nu toe veel uitdaging en vinden wij het een leuke MMO.

Waar ik mijzelf aan irriteer is dat ik veel dingen onduidelijk vindt, ik moet constant op de map kijken waar ik wat kan vinden en dan nog vindt ik het maar heel erg summier.

Waar kan ik wat trainen dit is voor mij onduidelijk, ik ben een keer in een stad langs een NPC gelopen waar ik een aantal quests kon doen waarbij ik een aantal dingen kon trainen/leren, provisioning, minnen en nog een aantal.

Is er een mod of een site die aangeeft wat welke NPC kan of doet? Of waar ik moet wezen om wat te kopen?
Probeer esoui.com eens... vooral de addon Destinations geeft veel inzicht in waar je naar toe moet.
Welke NPC wat doet leer je vanzelf, en extra informatie daarover gaat op den duur alleen maar in de weg zitten.

Er is ook een minimap addon, zodat je je map niet meer zo vaak open hoeft te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spastjen schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 10:30:

wel een pak anders dan een pc mmorpg...maar lukt wel aardig met de controller :)
Hallo, Ik speel zelf op de PS4.

Wilde je iets vragen/weten of vroeg je je gewoon af of er nog meer spelers op de PS4 waren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spastjen
Wel...algemene tips zijn steeds welkom - maar zocht gewoon likeminded peeps om eventueel s mee te groepen. Als je guild kan aanraden - ook welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spastjen schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 14:05:
Wel...algemene tips zijn steeds welkom - maar zocht gewoon likeminded peeps om eventueel s mee te groepen. Als je guild kan aanraden - ook welkom :)
Stuur maar bericht naar thomas033vd op psn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabianspoelman
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 04-09 18:48
Spastjen schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 10:30:

Als het goed is ligt hij op de mat als ik thuis kom ;)

Na lang twijfelen toch maar aangeschaft, ben erg benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spastjen
laat maar weten wat je er van vond! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 14:34
Deze game blijft toch een aardig actief moet ik zeggen (PC). Ben er zelf vorige week ook weer mee begonnen. Kom genoeg mensen tegen om mee te spelen op lagere levels. Hoef nooit lang te wachten op andere spelers om samen een Dolmen of Bandit Camp neer te halen. Valt me niet tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-08 22:19
Rudolf schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 10:15:
Deze game blijft toch een aardig actief moet ik zeggen (PC). Ben er zelf vorige week ook weer mee begonnen. Kom genoeg mensen tegen om mee te spelen op lagere levels. Hoef nooit lang te wachten op andere spelers om samen een Dolmen of Bandit Camp neer te halen. Valt me niet tegen.
Via welke channels ronsel je medestanders? Of is dat gewoon LFG? Bestaat er zoiets als een instance finder in ESO (zie W*W)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
ja er is een tool. Deze werkte vroeger niet goed. Nu wel een stuk beter.

alles wordt nu geschaald naar vr16. Dus je kan met iedereen dungeons runnen want iedereen heeft hetzelfde level.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabianspoelman
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 04-09 18:48
Spastjen schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 13:40:
laat maar weten wat je er van vond! :)
Het was niet goed want hij lag niet op de mat :P
Ik verwacht hem nu morgen pas ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben ik de enigste die dit spel heel snel heel erg repetitive vind worden? Meestal moet je bij quests 50 kilometer rennen om met iemand te praten en dan 50 gold te krijgen. Het enigste leuke (tot nu toe, ben lvl 15) is om met vrienden random bosses en dungeons te doen. Word het spel later nog spannender of gevarieerder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melek-taus
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 07-09 14:18
Verwijderd schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 11:08:
Ben ik de enigste die dit spel heel snel heel erg repetitive vind worden? Meestal moet je bij quests 50 kilometer rennen om met iemand te praten en dan 50 gold te krijgen. Het enigste leuke (tot nu toe, ben lvl 15) is om met vrienden random bosses en dungeons te doen. Word het spel later nog spannender of gevarieerder?
Met je lvl 15 ben je nog niet ver genoeg in de game om echt veel te kunnen doen of om veel te hebben gedaan. Ik ben lvl Veteran 16 (end game) heb alle quests voor mijn eigen pact gedaan + Caldwell Silver + Gold en ben nu bezig met Dark Brotherhood.
Ik heb de game vanaf het begin al erg gevarieerd gevonden. Er zijn echt vette quests alleen moet jij nog uit de beginners zone komen of je bent er net pas uit. Het 50 km lopen is juist erg handig aangezien je onderweg ook overal quests tegenkomt of dungeons.

Als je de 50 bent gepasseerd wordt het pas vet met de echte groep dungeons, ik verwacht dat je nu de standaard public dungeons doet, die zijn inderdaad geen hol aan. Daar jump je makkelijk solo doorheen op -5 lvl, maar de Group Dungeons en met name de Veteran Rank die zijn echt vetjes. En is er nog zoveel meer te doen waar jij nog te laag lvl voor bent ofwaar je nog niet aan toe bent gekomen. Vooral de map Craglorn met de DragonStar Arena is echt vet. Sinds kort ben ik bezig met de Trials MAW, DSA en ik vermaak me uitstekend. Zoveel te doen dat ik vaak zelfs dagen niet in Cyrodill kom. Als je eenmaal in Cyrodill bent geweest dan weet je pas hoe bruut PVP kan zijn. Heb nu al zoveel epische gevechten meegemaakt met honderden andere spelers. Echt gruwelijlk. Kan niet eens opnoemen wat er allemaal te doen valt. Als je ESO plus hebt dan kan je met een hogere level zelfs naar Imperial City gaan waar de dood je op elke hoek opwacht. PVP en PVE gecombineerd in deze map, zo goed uitgewerkt.

Het kan natuurlijk ook zijn dat dit je spel niet is.

Ryzen 5 3600, B450M PRO-VDH Max, Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB, Red Dragon RX 5700 XT @ 1v 2050MHz, Intel 660p 1TB, BX500 1TB, MX500 1TB, CM MWE Bronze 550W V2, Antec Dark Phantom 301M, QcK Prism, Logitech G703 Hero, Fnatic MiniStreak Speed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamesl
  • Laatst online: 13-09 21:24
Kan je ESO voor PS4 als 2de hands kopen? OF zitten er codes in die je nodig hebt? Zou me anders toch weer 15 euro schelen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASNNetworks
Jamesl schreef op zondag 19 juni 2016 @ 23:16:
Kan je ESO voor PS4 als 2de hands kopen? OF zitten er codes in die je nodig hebt? Zou me anders toch weer 15 euro schelen :)
Ja kan. ESO heeft op de console geen codes. Je kan de game ook dus delen eventueel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filthymushroom
  • Laatst online: 10:01
melek-taus schreef op maandag 13 juni 2016 @ 15:41:
[...]

Met je lvl 15 ben je nog niet ver genoeg in de game om echt veel te kunnen doen of om veel te hebben gedaan. Ik ben lvl Veteran 16 (end game) heb alle quests voor mijn eigen pact gedaan + Caldwell Silver + Gold en ben nu bezig met Dark Brotherhood.
Ik heb de game vanaf het begin al erg gevarieerd gevonden. Er zijn echt vette quests alleen moet jij nog uit de beginners zone komen of je bent er net pas uit. Het 50 km lopen is juist erg handig aangezien je onderweg ook overal quests tegenkomt of dungeons.

Als je de 50 bent gepasseerd wordt het pas vet met de echte groep dungeons, ik verwacht dat je nu de standaard public dungeons doet, die zijn inderdaad geen hol aan. Daar jump je makkelijk solo doorheen op -5 lvl, maar de Group Dungeons en met name de Veteran Rank die zijn echt vetjes. En is er nog zoveel meer te doen waar jij nog te laag lvl voor bent ofwaar je nog niet aan toe bent gekomen. Vooral de map Craglorn met de DragonStar Arena is echt vet. Sinds kort ben ik bezig met de Trials MAW, DSA en ik vermaak me uitstekend. Zoveel te doen dat ik vaak zelfs dagen niet in Cyrodill kom. Als je eenmaal in Cyrodill bent geweest dan weet je pas hoe bruut PVP kan zijn. Heb nu al zoveel epische gevechten meegemaakt met honderden andere spelers. Echt gruwelijlk. Kan niet eens opnoemen wat er allemaal te doen valt. Als je ESO plus hebt dan kan je met een hogere level zelfs naar Imperial City gaan waar de dood je op elke hoek opwacht. PVP en PVE gecombineerd in deze map, zo goed uitgewerkt.

Het kan natuurlijk ook zijn dat dit je spel niet is.
Hier ben ik het volledig mee eens, zeker group content wordt pas vet op level 50. Hoewel dat met Tamriel One natuurlijk heel anders kan worden. Dan worden alle spelers gescaled naar de content, grouping kan dan met iedereen op elk level. Rewards zijn wel verdeeld naar level uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melek-taus
filthymushroom schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 12:03:
[...]

Hier ben ik het volledig mee eens, zeker group content wordt pas vet op level 50. Hoewel dat met Tamriel One natuurlijk heel anders kan worden. Dan worden alle spelers gescaled naar de content, grouping kan dan met iedereen op elk level. Rewards zijn wel verdeeld naar level uiteraard.
Tamriel One was toch juist bedoelt voor PVP en niet de PVE content. Dat dacht ik tenminste.

Ryzen 5 3600, B450M PRO-VDH Max, Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB, Red Dragon RX 5700 XT @ 1v 2050MHz, Intel 660p 1TB, BX500 1TB, MX500 1TB, CM MWE Bronze 550W V2, Antec Dark Phantom 301M, QcK Prism, Logitech G703 Hero, Fnatic MiniStreak Speed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filthymushroom
melek-taus schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 12:06:
[...]

Tamriel One was toch juist bedoelt voor PVP en niet de PVE content. Dat dacht ik tenminste.
Voor zover ik heb begrepen voor ALLE content. Echter geld dit niet voor de leaderboards in trials.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melek-taus
filthymushroom schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 13:40:
[...]

Voor zover ik heb begrepen voor ALLE content. Echter geld dit niet voor de leaderboards in trials.
Ben benieuwd. Eerst maar eens vanavond een nieuwe oufit kopen in de vorm van dokter snavelbek haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 17:20
Nee.. Tamriel One is bedoeld voor alle pve gebieden. Alleen niet voor de pvp gebieden.

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilltris
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-06-2023
PvP wordt je toch al naar v150 getilt (indien je lager dan dat bent)? Of ben ik nou in de war?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filthymushroom
Nilltris schreef op maandag 27 juni 2016 @ 13:02:
PvP wordt je toch al naar v150 getilt (indien je lager dan dat bent)? Of ben ik nou in de war?
Volgens mij wel ja, durf het niet met 100% zekerheid te zeggen alleen. Tijdje geleden dat ik voor het laatst in Cyrodiil was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamesl
Kan je ook treasure vinden zonder zo'n treasure map in bezit te hebben? Ik heb namelijk online een map van een bepaald werelddeel gevonden waar het op staat maar ik zag net niks maar misschien kijk ik er overheen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 17:20
Jamesl schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 00:44:
Kan je ook treasure vinden zonder zo'n treasure map in bezit te hebben? Ik heb namelijk online een map van een bepaald werelddeel gevonden waar het op staat maar ik zag net niks maar misschien kijk ik er overheen
Nee dat kan niet. Je moet de map in je inventory hebben om de treasure te kunnen zien en te kunnen gebruiken.

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamesl
SpitfireNL schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 08:38:
[...]

Nee dat kan niet. Je moet de map in je inventory hebben om de treasure te kunnen zien en te kunnen gebruiken.
Ah vandaar! Ik dacht het al, bedankt voor de info :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaVince
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 08-04 15:08
Hallo ^^
Speel eso al sinds de beta, en heb ongeveer tot aan tamriel unlimited gespeeld voor ik een sabbatical heb gehouden. Sinds zondag de game weer geïnstalleerd omdat ik de roleplay toch erg veel miste. Zijn er nog mensen hier die ook roleplayen? Zo ja, stuur een berichtje, reageer hier op of add me in-game @parangea
Mvg, vince!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal

Na vroeger maanden Skyrim te hebben gespeeld op de PC ben ik blij op m'n xbox one ESO te hebben gevonden (ik ben nu lvl 6)

Twee vraagjes echter :

1.
ik zou echter graag willen researchen / crafting van weapons en clothing maar alles blijft maar grijs/geblokkeerd......

ik had daarom net een groene ice staff met restauration gekocht van de Carpenter voor 270 en dan deconstruct gedaan omdat ik dacht dat ik dan zo mss een trait bij ice staff zou krijgen....
ik realiseer me nu dat dit wellicht geen trait was maar een enchantment ? 8)7

vraag : waar of hoe vind ik nu dus traits want ik vind het erg frustrerend dat ik geen enkele kan vinden/researchen.
Of is dit pas vanaf een bepaald character lvl of op een ander eiland ?

2.
ik heb veel bait voor te kunnen vissen maar kon bij woodcrafting geen fish rod terugvinden ? Of heb je die niet nodig en moet je met bait enkel naar een 'fishing hole' gaan ?

2.
Klopt het dat je kan aansluiten bij meerdere guilds/groepen mensen ?

Ik zoek liefst een Nederlandse guild om af en toe samen dungeons etc. te kunnen doen, voor de rest speel ik het spel liever solo omdat ik dan op m'n gemak het verhaal etc. kan volgen en slechts een paar avonden (normaal tussen 22h tot max 1h online ben).

Ik zit met m'n sorcerer genaamd 'Emrys The Great' bij Ebonheart Pact.

Kunnen jullie me een invite sturen ?

Thx en tot spoedig
rob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi3344
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12:09
Verwijderd schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 11:17:

Twee vraagjes echter :

1.
ik zou echter graag willen researchen / crafting van weapons en clothing maar alles blijft maar grijs/geblokkeerd......
Je moet daadwerkelijk een item hebben met de specifieke trait om hem te kunnen researchen. Hiermee offer je wel je item op, net als met deconstructen, maar in dit geval research je alleen een trait i.p.v. dat je resources krijgt van je item. Als je een item met trait deconstruct kun je ook een GEM krijgen, waarmee je een trait op een item kunt craften, MITS je deze hebt geresearcht.
2.
ik heb veel bait voor te kunnen vissen maar kon bij woodcrafting geen fish rod terugvinden ? Of heb je die niet nodig en moet je met bait enkel naar een 'fishing hole' gaan ?
Niet nodig. je gaat op een fishing spot staan en kiest een bait. Persoonlijk vind ik fishen geen bal aan en gooi ik ook standaard bait weg (of pak heb uberhaupt niet op)
3
Klopt het dat je kan aansluiten bij meerdere guilds/groepen mensen ?
Ja klopt. deze guilds zijn ACCOUNTbreed (dus alle characters). Je kan op deze manier dus b.v. in één serieuze guild gaan en in meerdere trading guilds om je spulletjes te verkopen.

Graag wil ik nog even aangeven dat ik ESO al geruimetijd niet meer speel. (vind het een mooi spel hoor, maar verloor gewoon interesse)

[ Voor 4% gewijzigd door hoi3344 op 07-09-2016 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Probeer eens bij the dutch division. Dat is een nederlandstalige guild. En doen regelmatig dungeons.
En researchen gaat via een speciale tab. dus je moet het item hebben met die trait(kijk in de research tab welke je wilt hebben). tevens zijn er speciale crafting stations waar je set items kan maken. als je 2 of meer(2 is het minimale voor een set. maar sommige hebben bv 5 traits nodig).

Verwijderd

hey thx voor de info
ben nu lvl 9, haast lvl 10 en heb dus nu idd ontdekt hoe je kan vissen (gebruik dit enkel voor extra opbrengst om te verkopen)

tja heb nog geen enkel item met een trait gevonden. Als ik al een groen item vind is dit steeds enchanted.

voor alle zekerheid : als ik een item met een trait vindt moet ik dat toch niet deconstructen om zo de trait te leren, maar gewoon onder research kiezen ? ik denk dat ik zo per ongeluk toch ergens een trait heb geleerd want ik zag ineens onder research het cijfer 1 bij één van de items

guild blijkbaar toch moeilijk online te vinden : niemand praat/stuurt me bericht en meesten staan ook niet stil om even mee te praten. Ik zag wel een kraampje met een marktventer die zat te fluiten en bleek een 'guild store' te zijn maar er stond dat ik niets kon doen omdat die guild nog geen 50 leden had. Maar er stond ook niet bij hoe je er dan lid van kon worden....

ik ben nu al bij twee in gameguilds : mage en soort strijder. Ik neem aan dat ik ook nog lid kan worden van fighting guild, thieves guild etc ?

tenslotte nog een ander vraagje : ik ben nu clothier certified en kan dus items maken op bestelling. Die contactpersonen zegden wel dat ze maar 1 ding aan me konden leren maar kan ik ook tegelijkertijd bvb. woodworking certified kiezen of valt de clothier dan weg ?

Nog even en dan kan ik met lvl 10 als ik me niet vergis wat dungeons gaan doen. Zijn deze ook solo te doen ?

• Sosua
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10:36
Hij is nu 20 euro in de ps store. Is dat de moeite waard?

• loki504
Sosua schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 10:50:
Hij is nu 20 euro in de ps store. Is dat de moeite waard?
Ik kan niets over de PS4 zeggen. Maar ik vind het zeker de moeite waard. veel solo content. en kom er iedere keer weer terug. DLC is schappelijk geprijsd. En niet al te duur. Maar ook zonder de DLC kan je goed meekomen.
Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2016 @ 14:56:
hey thx voor de info
ben nu lvl 9, haast lvl 10 en heb dus nu idd ontdekt hoe je kan vissen (gebruik dit enkel voor extra opbrengst om te verkopen)

tja heb nog geen enkel item met een trait gevonden. Als ik al een groen item vind is dit steeds enchanted.

voor alle zekerheid : als ik een item met een trait vindt moet ik dat toch niet deconstructen om zo de trait te leren, maar gewoon onder research kiezen ? ik denk dat ik zo per ongeluk toch ergens een trait heb geleerd want ik zag ineens onder research het cijfer 1 bij één van de items

guild blijkbaar toch moeilijk online te vinden : niemand praat/stuurt me bericht en meesten staan ook niet stil om even mee te praten. Ik zag wel een kraampje met een marktventer die zat te fluiten en bleek een 'guild store' te zijn maar er stond dat ik niets kon doen omdat die guild nog geen 50 leden had. Maar er stond ook niet bij hoe je er dan lid van kon worden....

ik ben nu al bij twee in gameguilds : mage en soort strijder. Ik neem aan dat ik ook nog lid kan worden van fighting guild, thieves guild etc ?

tenslotte nog een ander vraagje : ik ben nu clothier certified en kan dus items maken op bestelling. Die contactpersonen zegden wel dat ze maar 1 ding aan me konden leren maar kan ik ook tegelijkertijd bvb. woodworking certified kiezen of valt de clothier dan weg ?

Nog even en dan kan ik met lvl 10 als ik me niet vergis wat dungeons gaan doen. Zijn deze ook solo te doen ?
Guild stores zijn een soort veiling huizen. hier kan je je items voor x bedrag plaatsen tegen y betaling. je kan altijd via de bank zoeken in alle guild's waar je lid van bent.

en de ingame guild hebben quests rewards etc. Thiefs guild is een DLC.

Je heb van begin af aan toegang tot alle professions. die certified geven je daily quests. en je kan er meerdere kiezen zonder dat de ander vervalt.

En ja je moet traits via de research menu researchen, Als je kiest voor deconstruction dan krijg je de gem dia je nodig heb voor die trait.(of gewoon even shoppen in de AH.

[ Voor 8% gewijzigd door loki504 op 11-09-2016 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosua
loki504 schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 22:39:
[...]

Ik kan niets over de PS4 zeggen. Maar ik vind het zeker de moeite waard. veel solo content. en kom er iedere keer weer terug. DLC is schappelijk geprijsd. En niet al te duur. Maar ook zonder de DLC kan je goed meekomen.

[...]

Guild stores zijn een soort veiling huizen. hier kan je je items voor x bedrag plaatsen tegen y betaling. je kan altijd via de bank zoeken in alle guild's waar je lid van bent.

en de ingame guild hebben quests rewards etc. Thiefs guild is een DLC.

Je heb van begin af aan toegang tot alle professions. die certified geven je daily quests. en je kan er meerdere kiezen zonder dat de ander vervalt.

En ja je moet traits via de research menu researchen, Als je kiest voor deconstruction dan krijg je de gem dia je nodig heb voor die trait.(of gewoon even shoppen in de AH.
Ja met de dlc was hij 60 euro. Vond ik nogal een verschil.

Het gaat mij om teamplay. We zijn met zn 4en.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Sosua schreef op zondag 11 september 2016 @ 14:34:
[...]

Ja met de dlc was hij 60 euro. Vond ik nogal een verschil.

Het gaat mij om teamplay. We zijn met zn 4en.
Ja zou beginnen met de basis versie. Meer dan genoeg content.

En met zijn 4en is prima. Al is questen wel erg makkelijk op die manier. En sommige quests kan je niet in team verband doen |:( . Maar dungeons zijn voor 4 personen. Dus 1 tank 1 healer en 2 DPS. en voor small scale pvp is het ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosua
Is er iets van een guild?

Toegang tot een guild bank is wel makkelijk namelijk. En aangezien je 10 members moet hebben voordat je überhaupt toegang krijgt.

We spelen maar met zn 4en.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
Heb al tijdje niet meer gespeeld en startte het spel net op. Na de update wordt gevraagd om als zone NA in te geven. Ik had gedacht dat ze de EU-chars hadden overgezet. Geen chars. Of blijft die EU-server met bestaande chars gewoon bestaan? En kan je hierop verder spelen?

Niet zo'n voorstander van NA-servers only. Bij Lotro loop je als EU-speler steeds tegen een ping van 90+ ms aan.

[ Voor 37% gewijzigd door Hurtebise op 26-10-2016 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Hurtebise schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 10:31:
Heb al tijdje niet meer gespeeld en startte het spel net op. Na de update wordt gevraagd om als zone NA in te geven. Ik had gedacht dat ze de EU-chars hadden overgezet. Geen chars. Of blijft die EU-server met bestaande chars gewoon bestaan? En kan je hierop verder spelen?

Niet zo'n voorstander van NA-servers only. Bij Lotro loop je als EU-speler steeds tegen een ping van 90+ ms aan.
Je kan gewoon op de EU blijven spelen hoor. speel zelf ook nog steeds op de EU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inhumanous
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15:21
Mensen die dit nog spelen op de ps4? Ik heb hem net aangeschaft dus morgen maar is lekker spelen tijd geleden dat ik een mmorpg heb gespeeld. En miste elder scrolls een beetje maar om nou skyrim opnieuw te spelen zag ik niet zitten.

Hopen dat ESO mij net zo kan pakken als skyrim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael_ehv
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 05-09-2018
hey guys,

ik ben redelijk nieuw met ESO.. Ben lv 34 dark elf dragonknight atm. En ben opzoek naar een leuke guild. Heb begrepen dat je hiervoor uitgenodigd moet worden en je dus niet zomaar ergens kan joinen. Ik zou namelijk graag items willen gaan traden. Zijn er misschien guilds hier waarbij ik me zou mogen aansluiten??

*Ik speel eso op de PC btw

[ Voor 4% gewijzigd door michael_ehv op 04-11-2016 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:26

JSchut

.....

Spelen mensen dit nog op de PS4? Zit er aan te denken deze te halen. Zelf voreger veel WoW gespeeld en wellicht de reden dat deze game mij ook aanspreekt. Ik ben meer een Pve speler en ik denk dat deze game mij op dat gebied genoeg kan vermaken.

Nu kan ik hem van marktplaats oppikken voor een tientje. Of de gold edition kopen (Nieuw voor 32 euro)
De normal edition is wel te upgraden geloof ik maar dat kost meer dan de gold edition los kopen als ik het goed begrepen heb.

De vragen zijn dus:
- Spelen er nog genoeg mensen op de PS4?
- Normal edtion of Gold edition?

PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathiasv91
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 17-03-2023

mathiasv91

Trotse Vlaming

Ik was gestopt toen de cap nog VR12 was en er ook nog geen enkele uitbreiding was, is er veel veranderd ondertussen? Zoek toch om miss wel te starten.

Breton sorc VR12

heavy en light maxed
destruction en restoration staff maxed
1H + Shield maxed
vamp 10
guilds 10
Aether light full set and Yokeda heavy full set
imperial set
syrabane set

Crafting: Alle motifs geleerd. Tailor - Light armor maxed kan 4 8 trait armor craften, andere 7 traits. Smithing maxed - kan 4 8 trait armor craften, andere 7 traits.. Woodworking maxed - 7-8 traits weer. Alchemy maxed alle handige reagent traits ge-opened.

Is er hier een actieve guild die recruit?

Killboard--Eve-Board

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 13:37
Ik wil het wel weer voor de 4e keer gaan oppakken, maar elke keer weet het niet mijn aandacht vast te houden. Het hele trading guild systeem vind ik irritant. ik wil gewoon een AH waar alles te vinden is. Nu moet ik uren bezig met inventory management. Constant zit alles vol. Er zijn zoveel dingen te vinden in deze mooie wereld. Maar je kan het niet op een handige manier verkopen of bewaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:26

JSchut

.....

Beetje begonnen en nu level 8. Nord Dragon Kight. Ik speel op de PS4.

Ik vind het tot nu toe opzich wel leuk maar ik word een beetje overrompelt door alles wat kan. Dit in combinatie met een wat slechte interface. Ook raak ik inmiddels aardig de weg kwijt met quests. Dit komt ook een beetje omdat ik de map echt slecht vind werken.

Nu heb ik zelf tot een jaar of 7 geleden WoW gespeeld (Vanaf launch) en daar vond ik alles veel duidelijker. Wellicht dat ik nog te veel WoW verwacht hoor. Of misschien is dit wel niet mijn game. De tijd zal het moeten leren :)

PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15:20
JSchut schreef op maandag 14 november 2016 @ 12:31:
Beetje begonnen en nu level 8. Nord Dragon Kight. Ik speel op de PS4.

Ik vind het tot nu toe opzich wel leuk maar ik word een beetje overrompelt door alles wat kan. Dit in combinatie met een wat slechte interface. Ook raak ik inmiddels aardig de weg kwijt met quests. Dit komt ook een beetje omdat ik de map echt slecht vind werken.

Nu heb ik zelf tot een jaar of 7 geleden WoW gespeeld (Vanaf launch) en daar vond ik alles veel duidelijker. Wellicht dat ik nog te veel WoW verwacht hoor. Of misschien is dit wel niet mijn game. De tijd zal het moeten leren :)
Ben gisteren ook begonnen, had het spel al op de pc gespeeld en nu maar de ps4.

Moet zeggen dat de interface veel beter werkt dan op de pc. Heb me goed vermaakt en speeld lekker weg.

• Ryatzu
JSchut schreef op maandag 07 november 2016 @ 13:48:
Spelen mensen dit nog op de PS4? Zit er aan te denken deze te halen. Zelf voreger veel WoW gespeeld en wellicht de reden dat deze game mij ook aanspreekt. Ik ben meer een Pve speler en ik denk dat deze game mij op dat gebied genoeg kan vermaken.

Nu kan ik hem van marktplaats oppikken voor een tientje. Of de gold edition kopen (Nieuw voor 32 euro)
De normal edition is wel te upgraden geloof ik maar dat kost meer dan de gold edition los kopen als ik het goed begrepen heb.

De vragen zijn dus:
- Spelen er nog genoeg mensen op de PS4?
- Normal edtion of Gold edition?
Vergeten te melden maar is voor een paar dagen nu free to play (sinds gisteren)

• KookSpook
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 30-08 11:04
Yip gratis vanaf nu tot met zondag. Daarnaast is hij flink in de aanbieding bij de PSN store. Alleen het gekke is dat als je de demo gebruikt je daarna niet meer een knop hebt om hem te kopen. Dan zegt hij dat het unavailable is....conclusie is dat ik hem dus niet kan kopen. Misschien na zondag weer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
KookSpook schreef op donderdag 17 november 2016 @ 19:55:
Yip gratis vanaf nu tot met zondag. Daarnaast is hij flink in de aanbieding bij de PSN store. Alleen het gekke is dat als je de demo gebruikt je daarna niet meer een knop hebt om hem te kopen. Dan zegt hij dat het unavailable is....conclusie is dat ik hem dus niet kan kopen. Misschien na zondag weer wel.
Beetje raar ja. Inmiddels speel ik als lizzard bij ebon pact (templar gericht op healer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:12

Ryan1981

Je ne sais pas

Ryan1981 schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 13:06:
The Elder Scrolls® Online: Tamriel Unlimited is in de aanbieding op steam:

http://store.steampowered.com/app/306130/

9,90 (67% korting) loopt tot 23 november

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
Iemand anders ook frame drops op de ps4. Ik merk dat ik het continue heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981

Ryan1981

Je ne sais pas

Toen ik een mail kreeg dat een item in mijn wishlist in de aanbieding was en de prijs zag (post hierboven) en ik een beetje uitgekeken was op het huidige MMO spel dat ik speel (Archeage) wist ik: Nu is het moment!. Ben gisteren begonnen, en heb even opgezocht waar de quest start voor de mage guild en ben nu net door een poort gestapt naar iets met Kaas :P.

1001 vragen natuurlijk maar ga eerst een beetje exploren.

Meest dringende vraag die ik op dit moment heb is toch wel hoe het nou zit met DLC. Als ik het goed begrijp zijn er skins e.d. die je alleen als plus speler kunt bemachtigen maar wel permanent worden als je plus abonnement verloopt.

Kan ik wel overal toegang tot krijgen? Of zijn er gebieden die alleen voor plus leden zijn?

Wat zijn de belangrijkste redenen om plus te nemen? Ik ben zelf altijd zo veel mogelijk free to play maar als ik iets leuk vind geef ik er wel wat geld aan uit.

Wat ik me ook afvraag is waar ik het best emijn 500 crowns aan kan besteden als een startende speler.

[ Voor 5% gewijzigd door Ryan1981 op 21-11-2016 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qpido80
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12:22
Vraagje:

Ik zag dat dat de Elder Scrolls online Gold editie bij Game Mania voor de ps4 ook tweedehands te krijgen is voor 15 euro. Twijfel om de PS plus Gold editie te kopen voor 23.

Is het überhaupt mogelijk om dit product tweedehands te kopen? Ik bedoel zitten er geen codes en dergelijke in die specifiek aan een account gekoppeld zijn? Moet ik ergens rekening mee houden of dit gewoon een 100% normaal product?

Kan iemand hier iets over vertellen?

Alvast dank!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweakerhenk
Ryan1981 schreef op maandag 21 november 2016 @ 10:40:
Toen ik een mail kreeg dat een item in mijn wishlist in de aanbieding was en de prijs zag (post hierboven) en ik een beetje uitgekeken was op het huidige MMO spel dat ik speel (Archeage) wist ik: Nu is het moment!. Ben gisteren begonnen, en heb even opgezocht waar de quest start voor de mage guild en ben nu net door een poort gestapt naar iets met Kaas :P.

1001 vragen natuurlijk maar ga eerst een beetje exploren.

Meest dringende vraag die ik op dit moment heb is toch wel hoe het nou zit met DLC. Als ik het goed begrijp zijn er skins e.d. die je alleen als plus speler kunt bemachtigen maar wel permanent worden als je plus abonnement verloopt.

Kan ik wel overal toegang tot krijgen? Of zijn er gebieden die alleen voor plus leden zijn?

Wat zijn de belangrijkste redenen om plus te nemen? Ik ben zelf altijd zo veel mogelijk free to play maar als ik iets leuk vind geef ik er wel wat geld aan uit.

Wat ik me ook afvraag is waar ik het best emijn 500 crowns aan kan besteden als een startende speler.
Als plus lid level je 10% sneller en kun je ook al de DLC's spelen, heb mijn plus abbo een keer voor een korte periode gestopt en heb toen niets gemist. Als plus lid krijg je ook elke maand crowns (2500 dacht ik)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

De craft bag die je als plus member krijgt is ook enorm fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981

Ryan1981

Je ne sais pas

Tweakerhenk schreef op maandag 21 november 2016 @ 22:02:
[...]

Als plus lid level je 10% sneller en kun je ook al de DLC's spelen, heb mijn plus abbo een keer voor een korte periode gestopt en heb toen niets gemist. Als plus lid krijg je ook elke maand crowns (2500 dacht ik)
Ik heb idd eens even gekeken maar volgens mij kun je idd beter een paar maanden plus member zijn met toegang tot alles en dan met de crowns die je krijgt de DLC aanschaffen, komt ongeveer neer op dezelfde prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakerhenk
Ryan1981 schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 09:00:
[...]

Ik heb idd eens even gekeken maar volgens mij kun je idd beter een paar maanden plus member zijn met toegang tot alles en dan met de crowns die je krijgt de DLC aanschaffen, komt ongeveer neer op dezelfde prijs.
Zo denk ik er ook over, heb een abo wat elke maand verlengt word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 08:56:
De craft bag die je als plus member krijgt is ook enorm fijn.
Als ze deze nou eens los gaan verkopen voor 15.- zou ik het nog doen ook. Wil heel graag weer Eso gaan spelen, maar als ik meer tijd kwijt bent inventory management dan lekker exploreren, haalt btje het plezier eruit.

ik heb verschilde characters gemaakt puur voor het bewaren van Crafting shizzle, maar uiteindelijk koste het teveel tijd. Helaas krijg ik het niet uit mijn systeem om dingen niet op te pakken. Ik moet en zal alles verzamelen wat ik tegen kom.. :p

Ik kan wel een sub van een maand nemen en in 1 keer alles in de crafting bag doen lees. Je kan er alleen niets bij stoppen als je sub verlopen is..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ryan1981

Ryan1981

Je ne sais pas

Zo een paar dagen spelen er op zitten. Vind het jammer dat die portable merchant en bank zo duur zijn, want dat is toch wel de ultieme vorm van tijdsbesparen :P

Verder leuk spel tot nog toe, beetje questen en dan weer wat runes zoeken en schatkisten openen. Ben met de mage quild quest begonnen en wil enchanten gaan levellen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Twee crates gekocht. Kon het toch niet laten :p . Heb er een rode wolf als mount voor gekregen. Heel wat beter dan mijn witte kameel. Elke keer dat ik daar op ging zitten was het *braaahglglehgraaaah* lol.

Siphoning nu op 50 en bezig met assasination. Speelt wel leuk weg zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaymondG
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-08 22:34
Goedenavond,

Moet zeggen, ben nu weer 6 weken bezig, nadat ik tijdens de release en de maand erna gespeeld had. Maar het is wel een stuk leuker geworden zo. Vermaak me prima... Nu een Sorc op cp90, dungeons zijn leuk, maar mogen wat moeilijker... Snel maar eens op Vet/HM kijken.

Is er ook nog een NL/GoT guild die actief is ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryan1981

Ryan1981

Je ne sais pas

Ik heb me aangemeld bij de Mystics guild, die is internationaal maar wel NL van oorsprong en NL officer chat.

Level 17 sorcerer en dankzij mijn guild nu level 37 enchanter met alle perks behalve potency maxed out.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weer aangeschaft, erg toffe setting die ik enorm miste nadat ik mijn sub canceled had na een maand na release in 2014.

Erg tof dat men nadruk heeft op exploreren van de wereld, ben ook enorm fan van de ingame setting.
Ook nog best druk op de server, echt een tof spel. Doet me een beetje denken aan vanilla wow.

Ben blij weer in het spel te zitten en dat unlimited voor een vaste prijs is enorm goed voor een MMO.
Kan lekker layed back spellen zonder te voelen me "sub" te verkwastelen als ik een tijdje niet inlog.

Verwijderd

Erg fijn dit spel, ik speel super casual waneer ik zin heb, geen druk met dit betaal model.
Gewoon een keer het spel betaald en dan vervolgens gewoon online spelen zonder enige restrictie te merken.

Heel stuk beter dan een maandelijkse sub of een gare downgraded F2P experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evilswordfish
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 28-02 15:20
Ik ben een paar dagen terug opnieuw beginnen spelen omdat een maat van me de gold edition heeft aangeschaft. Khad een veteran 14 of 15 templar en veteran 2 sorc. Waardoor ik nu met dat champ systeem op 160 points zat.

Ondertussen met men sorc Caldwell's silver aan het verder doen en zit toch mooi al op 209. Weet alleen niet of ik misschien vlug gebruik moet maken van de xp buff van het winter feest om mijn DK en Nightblade naar 50 te doen. Ofwel gewoon verder doen zoals ik bezig ben.

Ben me wel weer aan het amuseren en ben benieuwd naar thieves guild en dark brotherhood content. Dewelke ik ga doen als men silver af is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
Gisteren voor de zoveelste keer ESO opgepakt. Wilde toch is zien wat de PS Pro patch heeft gedaan. Al met al hele dag gespeeld. Nog niet eerder bleef mn interesse zolang hangen.

Ik probeer een Darkelf DK te levelen. Vast niet origineel, maar het schijnt een Laceration build te heten. Vond het er wel gaaf uit zien. Maar wat een gigantisch spel met zoveel keuzes die je kan maken. Crafting, skills enz enz.

Genoeg nog te ontdekken. Misschien wel teveel. Mochten er nog PS4 spelers zijn die wat willen avonturen, voeg me maar toe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Hey zijn er ook mensen die ESO op de PC met een triple monitor set-up spelen? Ik ben me aan het oriënteren op een nieuwe monitor. Mijn oude [url="Samsung t220"][URL="https://tweakers.net/pricewatch/209933/samsung-syncmaster-t220-zwart.html"]pricewatch: Samsung Syncmaster T220 Zwart[/URL][/url] Begint nu toch echt wat oud te worden. Nu lijkt 3x1080p schermen mij geweldig(en begin van de zomer krijg ik daar ook makkelijk de ruimte voor). Alleen weet ik niet of het zijn geld waard is voor ESO. Dus zijn er mensen die ook ESO op een triple monitor set-up spelen/hebben gespeelt? Zoja wat was jullie ervaring? Of kan ik beter voor een Ultra wide gaan vandaag de dag.

Voor de mods:
Ik zit dit in het ESO Topic omdat de vraag het meest betrekking heeft op ESO(andere games interesseren mij niet heel erg). En als hij naar CAA gaat verwacht ik niet dat heel veel mensen ESO spelen en een triple monitor setup hebben.

[ Voor 20% gewijzigd door loki504 op 16-01-2017 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AceAceAce
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12:49
Ik heb net een nieuwe bak, en geupgrade van een oude Samsung Syncmaster 2443BW, naar de Asus MG279Q. Speelt heerlijk.

Ook inmiddels via Steam Link op mijn TV aangesloten en gister voor het eerst ESO met Steam Controllers gespeeld, flink wennen maar ook heel relaxed!

Heb alleen 2 characters op de North-America server staan (begon ooit met spelen toen ik in het buitenland woonde), waar ik soms denk of ik niet opnieuw moet beginnen op de Europe servers.

[ Voor 26% gewijzigd door AceAceAce op 16-01-2017 15:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rudolf
AceAceAce schreef op maandag 16 januari 2017 @ 15:01:
Ik heb net een nieuwe bak, en geupgrade van een oude Samsung Syncmaster 2443BW, naar de Asus MG279Q. Speelt heerlijk.

Ook inmiddels via Steam Link op mijn TV aangesloten en gister voor het eerst ESO met Steam Controllers gespeeld, flink wennen maar ook heel relaxed!

Heb alleen 2 characters op de North-America server staan (begon ooit met spelen toen ik in het buitenland woonde), waar ik soms denk of ik niet opnieuw moet beginnen op de Europe servers.
toevallig vorige week ook een Steam Link aangeschaft en met een xbox 360 controller aan de gang. Speelt echt heel anders, alsof ik een andere game aan het spelen ben. Lekker chillen op de bank.

Heb mijn eerste char best wel door de content gerushed, nu ben ik met een 2de char opnieuw begonnen en neem echt de tijd voor de dialogen, om ook wat van het verhaal mee te krijgen. Goede keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
Hoe heten deze addons tegenwoordig? Vind ze niet terug via Minion:
- TargetLookup
- Wykkyd's Quest Tracker

Update: weet iemand hoe ik de UI van Wykkyd verplaats ingame?

[ Voor 25% gewijzigd door Hurtebise op 20-01-2017 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AceAceAce
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12:49
Ik ben verbaast dat alle mods doe ik van NexusMod heb (http://www.nexusmods.com/elderscrollsonline/?) ingame worden aangezien als out-of-date. Weet iemand wat hier aan de hand is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randleman
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09:41
Nieuwe ESO speler hier! Level 8 Templar :). Tot nu toe heel leuk!
Pagina: 1 ... 56 ... 66 Laatste