Fordox schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 07:52:
Dat is ook zo'n beetje de insteek die ik ook heb

Alleen gaat dat grinden zo langzaam..
Is er trouwens een guide voor welke guild ik moet kiezen? Die guildstores lijken me namelijk wel handig.
De Guilds (NPC) in de games hebben niks te maken met de Guild Stores. Je hebt in de game twee Guilds: De Fighters Guild en de Mages Guild. Beide hebben een eigen quest line die je kan volgen en een skill tree die je kan gebruiken. Je kan (is aan te raden zelfs vanwege rewards/xp/skills) gewoon beide Guilds 'joinen' (gewoon hun quest line uit spelen).
Daarnaast heb je Guilds van echte spelers. Dit zijn dus groepen die gemaakt zijn door echte spelers (zie het als een clan). Iedereen kan één Guild zelf beginnen en in totaal in 5 Guilds zitten. Wanneer je Guild 50+ leden heeft mag je een Guild Store openen. Zodra je in een Guild zit die een eigen Guild Store heeft, dan kan je dingen via de Guild Store aanbieden om te verkopen, of zelf dingen kopen die andere leden hebben aangeboden. Per verkocht product gaat er een klein percentage naar de Guild Bank. De Guild kan ook zogenoemde 'Traders' inhuren. Deze zitten in elke grote stad en bij veel wayshrines. Wanneer een Guild een Trader heeft ingehuurd, dan is de Guild Store die hele week open voor het publiek. Dus dan kan iedereen die in die stad komt spullen kopen van de Guild Store. Je bereik wordt daarmee gigantisch vergroot gezien het publiek dan ook je spullen mag kopen.
De Guild moet steeds elke week bieden op een Guild Trader. Aan het begin van de week (maandag) wordt bekend gemaakt of je gewonnen hebt of verloren. Heb je de bieding verloren, dan krijg je je bod terug. Heb je gewonnen, dan staat je Guild Store een week lang op die spot.
Tip: bespaar jezelf de moeite om een eigen Guild en Guild Store te openen. Ik had in het begin gelijk een Guild opgezet en binnen 3 dagen zaten we op 70+ members. De eerste 2 weken hebben we gigantisch veel verkocht via de Guild Store (2x bod gewonnen). Echter is de hele Guild Store systeem compleet verkracht (om het zo maar te zeggen) door de PC community. Oude PC gamers mochten namelijk alles meenemen naar de console versie. Het resultaat: je kreeg spelers die miljoenen aan gold hadden en ongelooflijk veel dure materialen, terwijl de rest van de community nog net aan het beginnen was. Deze bieden zonder problemen 150.000-500.000 gold om een week ergens te mogen staan. Je zult ook zien dat het nu dus onmogelijk is om een Guild Store succesvol te onderhouden, simpelweg omdat de game al mensen heeft die met miljoenen gold zijn begonnen.
Ik zit nu bij mn eigen Guild (toch handig voor de Guild Bank) en 4 andere grote Guilds die elk 500 members hebben. Ik verkoop nu maar alles via die 4 Guild Stores.
Rant mode: Zenimax heeft echt de plank volledig misgeslagen door de optie te bieden om je account mee te kunnen nemen naar de PS4/X1 versie. De PC community bepaalt gewoon wat de prijzen zijn en hebben zelfs meerdere Guild Stores (bijvoorbeeld Trading Company en Trading Company II) naast elkaar. Het is simpelweg een vorm van monopoly. De prijzen voor materialen waren direct al erg hoog, omdat iedereen elkaar volgt. PC gamers zetten alles lekker hoog en nieuwe gamers die dezelfde items vinden en willen verkopen gaan het automatisch ook voor die prijzen aanbieden. Ik hoop dat de community zichzelf balanceert op termijn, want het gaat soms écht nergens over met de prijzen van bepaalde items. Uiteindelijk is het vraag en aanbod wat de prijs bepaalt. Dus ik ga ervanuit dat met de tijd producten steeds goedkoper worden (zoals materials) omdat er veel mensen het gaan aanbieden, en bepaalde producten juist duurder worden omdat veel mensen het nodig gaan hebben.
P.S. Als je gebruik wil maken van een Guild Store (dus een bestaand Guild wil joinen) raad ik je aan om op het forum te kijken van ESO. Daar heb je namelijk een apart sectie voor Guilds. Daar vind je oproepen van Guilds die speciaal gemaakt zijn om te traden. Even je PSN/XBL/PC username doorgeven en ze kunnen je toevoegen. Het is slim om gewoon bij 5 Guilds te zitten. Niet alleen om je bereik te vergroten als je dingen wil verkopen, maar ook om je selectie te vergroten als je dingen wil kopen. De Guild Stores waar je lid van bent kan je namelijk altijd bezoeken via de 'Bank' in elke stad. Je hoeft dus niet specifiek naar de juiste spot te gaan om de juiste Trader te vinden. Dan heb je altijd 5 Guilds Stores ter beschikking zonder ze steeds te moeten zoeken
[
Voor 9% gewijzigd door
ASNNetworks op 22-07-2015 14:41
]