Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, dit spel kan je op veel manieren spelen. Ik doe het rustig aan. Speel nu een maandje en ben net level 20 met mijn nightblade (bow/dual wield).
De afgelopen dagen twee levels gestegen op het afmaken van lvl 22 mudcrabs. Ik hou af en toe van lekker mindless grinden, terwijl het toch best wat oplevert. Die crabs laten nog best wel leuke dingen vallen. Bovendien liggen er 3 heavy bags/sacks in de buurt, die redelijk snel respawnen en ook nog leuke dingen opleveren.

Ik speel de game als een solo game. Ja. ik zie andere characters wel rondlopen en ze zijn af en toe heel handig bij een quest, omdat je toevallig tegelijkertijd de eindboss aan het killen bent, maar verder zoek ik ze niet op en hoeft het ook niet.
Wat ik wel jammer vind is dat je alles kunt met één character. Dat werkt het solo-element ook in de hand. Ook het feit dat er helemaal geen economie is, werkt dat in de hand. Afgezien van het feit dat je alles zelf kunt maken, kan je ook met niemand echt handelen.

Ik kijk af en toe nog met heimwee terug naar UO. Bijna 20 jaar oud, maar er zijn maar weinig MMORPG's die in de buurt komen van het spelplezier en de hardcore van UO. Nou ben ik niet echt een hardcore speler, maar ik weet wel dat je bij UO niet in twee weken alle 7 skills op 100 had staan. Zelfs de hardcore spelers deden daar een hele tijd over. Wanneer komt er weer een briljante sandbox game waar niet de quests het hoofddoel zijn en het halen van een endgame, die er nooit is. Alleen al het feit dat een MMORPG een endgame heeft is belachelijk. Een MMORPG hoort helemaal geen endgame te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:20

Seraphin

Meep?

Playa del C. schreef op maandag 28 april 2014 @ 10:49:
Inderdaad, ik ben level 34 en de quest waren vanaf level 25 nog beter en ook langer. Ik wil zelf niet bezig met bank-alts voor extra opslag. Ik heb gewoon één character met 100 bagslots en 100 bankslots. Kost wat gold, maar het is voor mij genoeg. Je kan niet goed alle crafting skills tegelijk levelen, dus ik doe enchanting, alchemy, woodworking en clothing.
Level je die proffs allemaal op één char? Kost dat niet vreselijk veel skillpoints?
Ik zat te twijfelen om een soort craft-alt aan te maken met alle proffs. Voordeel is dat je alles op 1 char bji de hand hebt (ook makkelijk met motif books), maar ik was bang dat je dan veel te lastig zou levellen als je al je SP in profss moet steken. En je moet wel levellen om aan SP te komen, anders kom je neit verder in je proff. :D

Daarom heb ik uiteindelijk 3 chars aangemaakt met elk 2 proffs: BS + Tailor, Wood + Food, Alch + Ench.

Daarnaast één char als extra bagspace.

Ik ben nu lvl 18 op mijn "main". Nord Templar in EP, net Stonefalls af (quest achieve binnnen, de laatste paar beschikbare q's en die world minibosses overgeslagen) en nu begonnen in Deshaan. Ik heb deze puur als tank geskilled, maar ben nu apart begonnen met een templar die ik helemaal op cloth + healing wil richten, en ik moet zeggen dat ik me daar eigenlijk minstens net zo veel, of meer, mee vermaak dan de tankie.

En iets totaal anders, op welke settings draaien jullie met welke CPU / GPU? Ik merkte gisteravond vanuit het niets dat ik enorm stotterend beeld had. Action bar addon geïnstalleerd met FPS indicator --> 18FPS, ja dat is onspeelbaar.

Ik denk dat het kwam door een inventory addon die ik draaide (die er inmiddels uitgeknikkerd en FPS is nu 30-60), maar begin me nu toch af te vragen wat ik van mn PC kan verwachten.

Ik draai op een Phenom II 960t (stock, dus 4 cores actief) en een 3GB HD 6950. Daarmee had ik eigenlijk alles wel op max. (ambient occlusion aan, alleen water reflection off en shadow quality medium, view distance 100, AA weet ik ff niet meer). Dat gaat heel behoorlijk (30 FPS vind ik nog prima speelbaar, als is 40+ natuurlijk lekker).

Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Seraphin schreef op maandag 28 april 2014 @ 12:53:
[...]
Level je die proffs allemaal op één char? Kost dat niet vreselijk veel skillpoints?[...]
Geloof me, op een gegeven moment heb je nog zoveel skillpoints unassigned staan dat je hele professions in 1 keer kan volstoppen. Die skillpoints zijn in het begin nog wel zeldzaam, maar na lvl ~40 krijg je er genoeg. Al helemaal als je char al zowat af is en je Veteran content gaat doen.

Addons kunnen zeker roet in het eten gooien voor de framerate. Die addons draaien allemaal op 1 core volgens mij, omdat ze onder andere niet luajit gebruiken.
Heb hier alles max op 1920x1200, I5 2500k (ook stock snelheid), 8GB RAM, SSDtje (een oude) en een HD 5850. Nier meer zo'n nieuwe PC en draait alles toch op 40+ fps

[ Voor 24% gewijzigd door Caelorum op 28-04-2014 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashtaria
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 10-03 09:53
ben lvl 46 nu en heb 10 skillpoints waar ik niet weet wat ik ermee moet doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphin

Seraphin

Meep?

Lol fuck, nu voelt het alsof ik "voor niets" mijn alchemy "heeeelemaal" naar lvl 18 heb geploeterd, had ik het net zo goed op één char kunnen doen. :D

@ Specs hierboven, klinkt wel ongeveer hetzelfde (verschil in GPU zal ook weer niet zo denderend veel uitmaken bij een MMO). Ik zal eens kritisch per addon bekijken wat het met FPS doet. En misschien toch de CPU 10% overclocken (naar 3.3 GHz dan), maakt misschien ook wat uit. (zooooo jammer dat ik een 960t heb waarvan de 2 extra cores het echt niet willen doen).

[ Voor 55% gewijzigd door Seraphin op 28-04-2014 13:05 ]

Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashtaria
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 10-03 09:53
Seraphin schreef op maandag 28 april 2014 @ 13:02:
Lol fuck, nu voelt het alsof ik "voor niets" mijn alchemy "heeeelemaal" naar lvl 18 heb geploeterd, had ik het net zo goed op één char kunnen doen. :D
ik heb wel maar 1 profession en 1 weapon set.. veel mensen die met verschillende wapens spelen of die meerdere profs lvlen.. moest ik dat ook doen waren die 10 punten al lang ergens anders in belandt

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Seraphin schreef op maandag 28 april 2014 @ 13:02:
Had heel goed gekund. ja. Die alts zijn alleen nodig als je zeg maar iets ander wilt spelen of gewoon pakezels nodig hebt. Anders kan je net zo goed het hele spel met 1 char spelen.
Ashtaria schreef op maandag 28 april 2014 @ 13:04:
[...]
ik heb wel maar 1 profession en 1 weapon set.. veel mensen die met verschillende wapens spelen of die meerdere profs lvlen.. moest ik dat ook doen waren die 10 punten al lang ergens anders in belandt
Maar dan nog. Zodra je Veteran bent krijg je iets van 5 skillpoints per gebied. Dan weet je echt niet meer waar je het aan moet besteden hoor. Uiteindelijk kan je ook precies genoeg skillpoints verzamelen (met alle skyshards) om alles te unlocken.

[ Voor 39% gewijzigd door Caelorum op 28-04-2014 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:26

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Verwijderd schreef op maandag 28 april 2014 @ 12:44:
Ik kijk af en toe nog met heimwee terug naar UO. Bijna 20 jaar oud, maar er zijn maar weinig MMORPG's die in de buurt komen van het spelplezier en de hardcore van UO. Nou ben ik niet echt een hardcore speler, maar ik weet wel dat je bij UO niet in twee weken alle 7 skills op 100 had staan. Zelfs de hardcore spelers deden daar een hele tijd over.
als UO met de graphics van nu zou uitkomen zou het ook maar een van de vele zijn. UO was speciaal omdat het voor veel mensen het eerste MMORPG was. Net als voor velen WoW de MMORPG is waar ze alles aan refereren en dat gevoel valt nooit meer te evenaren. Of meestal heel kort (het early rush gevoel). UO deed ook heel veel heel erg fout. En het feit dat iedereen zo snel max level zit in alle mmorpg's komt omdat de meerderheid van de spelers dit nu eenmaal wil. In originele Wow deed je er met 2-3 uur spelen per dag ook driekwart jaar over om level 60 te worden.
Wanneer komt er weer een briljante sandbox game waar niet de quests het hoofddoel zijn en het halen van een endgame, die er nooit is. Alleen al het feit dat een MMORPG een endgame heeft is belachelijk. Een MMORPG hoort helemaal geen endgame te hebben.
Een eerste stap zou Archeage kunnen zijn. Die mixt themepark met heel veel sandbox elementen.

Voor mij waren de MUDs overigens 'de eerste'. Het gevoel dat ik had toen ik de vrijheid en multiplay aspect van die games ervoer heb ik nooit meer kunnen benaderen. UO en EQ sloeg ik over ivm RSI, maar WoW heb ik wel weer kunnen spelen en ook dat heeft een speciaal plekje in mijn hart. Alle andere MMORPGs heb ik nooit langer dan 1-2 maanden gespeeld. Meer.Van.Hetzelfde.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-09 13:34
Ach, UO
Heerlijke herinneringen aan. Blijft toch de beste in zijn genre ooit.
Alhoewel de game zeker niet perfect was maar voor die tijd meer dan acceptabel.

Zelf heb ik bij level 37 al iets van 11 skilpunten over.
Bewaar ze wel voor als ik VR dingen moet gaan doen en ik van spec wissel.

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert H
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 08-08 10:22
Hey ik ben door vrienden op deze game gewezen dat hij wel interessant is, kan je in eso ook in dungeons levelen? Ik ben niet echt van het questen anders dan de main story quest en vraag mij af of deze game wat voor mij is.

Wil graag vanaf het begin als tank spelen en blijven en dan gaat het in dungeons toch vaak lekker snel.

bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JinShepard
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09-09 19:58
Nee, (tenzij veranderd) in dungeon levelen is eruit gehaald omdat mensen te snel levelde via dungeons, nu is de xp generfed tot het niveau van nutteloos. Enige wat dan nog goed is is de quest, die je 1x kan doen. Weet alleen niet of dit al weer is veranderd.

Ik zelf kom in skillpoints nood haha, maar dat komt omdat ik teveel wil! Ik wil(de) Werewolf max, 2h Max, Bow max, 1h-shield Max, Smithing max, Enchanting max, Clothing max. Gaat niet lukken in 50 levels hehe!

[ Voor 29% gewijzigd door JinShepard op 28-04-2014 13:36 ]

AMD 7800X3D, ASUS ROG STRIX X678E-E GAMING, G.Skill Trident Z Neo F5 6000mhz, Gigabyte GeForce RTX 4070 Ti EAGLE OC 12G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert H
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 08-08 10:22
JinShepard schreef op maandag 28 april 2014 @ 13:35:
Nee, (tenzij veranderd) in dungeon levelen is eruit gehaald omdat mensen te snel levelde via dungeons, nu is de xp generfed tot het niveau van nutteloos. Enige wat dan nog goed is is de quest, die je 1x kan doen. Weet alleen niet of dit al weer is veranderd.

Ik zelf kom in skillpoints nood haha, maar dat komt omdat ik teveel wil! Ik wil(de) Werewolf max, 2h Max, Bow max, 1h-shield Max, Smithing max, Enchanting max, Clothing max. Gaat niet lukken in 50 levels hehe!
Bedankt voor de reactie, dan laat ik deze game maar even voorbij gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
Robert H schreef op maandag 28 april 2014 @ 13:44:
[...]

Bedankt voor de reactie, dan laat ik deze game maar even voorbij gaan
Zelf weten, maar op basis van één antwoord wat eigenlijk niks zegt over de game zelf, zou ik niet meteen een conclusie trekken. Als je The Elder Scrolls en MMO's leuk vindt, dan is er eigenlijk geen reden om het niet te proberen. Anders even gameplay en reviews opzoeken, ook al zijn de reviews naar mijn mening over het algemeen te negatief over deze MMO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyLight3r
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-08 18:37
Playa del C. schreef op maandag 28 april 2014 @ 14:08:
[...]

Zelf weten, maar op basis van één antwoord wat eigenlijk niks zegt over de game zelf, zou ik niet meteen een conclusie trekken. Als je The Elder Scrolls en MMO's leuk vindt, dan is er eigenlijk geen reden om het niet te proberen. Anders even gameplay en reviews opzoeken, ook al zijn de reviews naar mijn mening over het algemeen te negatief over deze MMO.
Sommige aspecten zijn nou eenmaal anders dan andere MMO's. En ja als je daar over gaat zeiken is het al snel een ''slechte'' game in de ogen van mensen die WoW/Tera/whatever speelden.

Spel is anders, eigen economy, eigen stijl, in mijn ogen is het .. speel het.. of flikker het weg en minder janken :)

PSN/Steam: FlyLighter Origin: FlyLight3r Uplay: FlyLight3r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boempatat
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 30-06-2024
Lipst3r schreef op maandag 28 april 2014 @ 14:42:
[...]
Spel is anders, eigen economy, eigen stijl, in mijn ogen is het .. speel het.. of flikker het weg en minder janken :)
Amen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphin

Seraphin

Meep?

Tsja, in de vergelijkingen kom je natuurlijk al snel in een lose/lose discussie terecht. Ik betrap mezelf er op dat veel van de dingen die ik graag anders zou zien, al heel snel tot een WoW kloon zouden leiden (en dat terwijl ik meedraai sinds DIKU-muds /opa). Dus hou ik mezelf er van bewust dat dit een TES-game is met de TES-opvattingen m.b.t. gameplay, interface en whatnot.

Qua dungeons; ik heb beperkte ervaring (alleen de eerste 3 lvl 12-15 dungeons gedaan), en dat is toch wel heel anders dan WoW. Niet beter, niet slechter, gewoon anders.

Hoe anders? Nou, er is niet echt sprake van "tank & spank", (eerste dungeon run die ik deed had al meteen pulls van 10-12 mobs, ik dacht dat ik gek werd). Als tank moet je je beperken tot het binden van 1-2 echte gevaarlijke mobs, en DPS kan de rest wel aan. (geen idee of dit zo gaat blijven in hogere lvls).

Wat ik wel een beetje jammer vind, is dat de game mechanics niet echt uitnodigen om een dungeon vaker te doen. Je krijgt niet zozeer loot van bosskills (die droppen dezelfde shit als een willekeurige mob heb ik het idee), maar van de Q. Dus als je die eenmaal hebt gedaan is het vinkje gezet en ga je weer door met je leven / rest van Tamriel. Op zich wel verklaarbaar, want zo gaat het in single player RPG's ook, maar wel jammer voor guildies / andere mensen die na jou óók een groepje proberen te vinden van mensen die nog naar die dungeons willen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyLight3r
Ik snap de frustraties wel, ik begrijp dat mensen dingen niet leuk vinden. Maar mijn grootste vraag is dan altijd ''waarom speel je dan nog?'' je gaat ook niet naar een voetbalwedstrijd kijken 4 uur elke avond terwijl je eigenlijk de stadions niet mooi genoeg vind. Of omdat je toch denkt dat ze 4 doelen moeten neerzetten. Of dat je eigenlijke het hele franchise ''voetbal'' niet leuk vind.

Waarom dan een spel spelen wat je niet aanstaat om vervolgens tegen muren te lopen die je al verwacht om vervolgens te zeggen van ''ZIE JE? Dat dacht ik al''. Mensen gaan op gegeven moment op zoek naar meer problemen.

Speel het als je het leuk vind :) En vind dat die lui op youtube het spel wel erg naar beneden halen, want ik heb tot nu toe echt niet veel last van bugs of bots. Maarja.. wie ben ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Voor mij persoonlijk is het spelen van TESO hetzelfde als het lezen van een boek ( ja, sommige mensen doen dat nog :) )

Je begint eraan en werkt 1 voor 1 de hoofdstukken af, soms heb je een wat minder hoofdstuk maar pas als je het hele boek uit hebt gelezen kan je pas bepalen of het een goed of slecht boek was :)

Ik vermaak me prima in TESO en ja sommige dingen kunnen beter maar tot op heden is dat in elke MMO zo. Zolang ik me vermaak vind ik alles prima.
En zodra ik me continue zou irriteren aan de game zal ik er direct mee stoppen.
Speel voor de fun, om te relaxen na een dag hard werken.

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:50

Umbrah

The Incredible MapMan

Tsja, stiekem vind ik de vergelijking met Elder Scrolls SP spellen (je bent hier echter "een" hero ipv "de" hero) eigenlijk HEEL erg terecht. Het is in dezelfde spiritualiteit. Met die zin, uiteraard, heb je die andere MMO met 10mln spelers, en nog wat andere MMO's die al langer bestaan. Nu is de trend van MMO's dat het een evoluerend geheel is... maar tsja, vergeleikingen zijn niet onterecht, eigenlijk zelfs heel natuurlijk. Dat het spel het nu nog zo goed doet wil zeggen dat er een hoop potentie in zit, en dat er "vraag" naar is. Zenimax zal er goed aan doen om "actief" en "transparant" te zijn. Kijk in Blizzard-game topics/Diablo3/WoW: blue posts zijn wat de klok slaat. Binnen discussies over game mechanics zijn dat academische whitepapers zelfs!

Enkele dingen die mensen heel erg zien:
* Chaotische wereld met vrij flexibele regels IVM walled-mechanics van traditionele MMO's... (vergeet niet: WoW heeft ook een AOE nerf gehad, alleen daar ging de dmg omlaag bij grotere volumes in PVP, hier stopt het gewoon na 6 mensen)
* Gear is "vaag" en geeft geen "reward" gevoel -- ja, het spel heeft weinig statistieken en "vage" classes... een ring met STR, INT, DEX, VIT, MANA, CRIT, etc... zul je niet zien hier!
* Gevoel van vrijheid is vaag, waarom kunnen we niet vliegen? Dat is een eeuwige Elder Scrolls vraag, ja... men zit nogal vast aan "lore", draken zijn uitgestorven rond de tijd dat dit spel speelt, levitate is nog wel toegestaan als spreuk (werd pas later in de 4th era banned), en andere "vliegbeesten" worden amper genoemd...

Er zijn een hoop leuke dingen, meer vrijheid -- paardje levelen is erg leuk gedaan bijvoorbeeld, en ik speel het dan ook graag. En zal de GoT clan binnenkort eens opzoeken (hoewel ik de social UI's erg vaag vind..., waar is de clan-searcher en join knop?). Het spel heeft potentie en kan nog groeien! Zenimax kan ook nog veel leren (las dat ze nu 90% van hun tijd met de bots bezig zijn...), transparantie is ook een ding...

[ Voor 3% gewijzigd door Umbrah op 28-04-2014 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rochette
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-05-2022
Seraphin schreef op maandag 28 april 2014 @ 15:14:
Tsja, in de vergelijkingen kom je natuurlijk al snel in een lose/lose discussie terecht. Ik betrap mezelf er op dat veel van de dingen die ik graag anders zou zien, al heel snel tot een WoW kloon zouden leiden (en dat terwijl ik meedraai sinds DIKU-muds /opa). Dus hou ik mezelf er van bewust dat dit een TES-game is met de TES-opvattingen m.b.t. gameplay, interface en whatnot.

Qua dungeons; ik heb beperkte ervaring (alleen de eerste 3 lvl 12-15 dungeons gedaan), en dat is toch wel heel anders dan WoW. Niet beter, niet slechter, gewoon anders.

Hoe anders? Nou, er is niet echt sprake van "tank & spank", (eerste dungeon run die ik deed had al meteen pulls van 10-12 mobs, ik dacht dat ik gek werd). Als tank moet je je beperken tot het binden van 1-2 echte gevaarlijke mobs, en DPS kan de rest wel aan. (geen idee of dit zo gaat blijven in hogere lvls).

Wat ik wel een beetje jammer vind, is dat de game mechanics niet echt uitnodigen om een dungeon vaker te doen. Je krijgt niet zozeer loot van bosskills (die droppen dezelfde shit als een willekeurige mob heb ik het idee), maar van de Q. Dus als je die eenmaal hebt gedaan is het vinkje gezet en ga je weer door met je leven / rest van Tamriel. Op zich wel verklaarbaar, want zo gaat het in single player RPG's ook, maar wel jammer voor guildies / andere mensen die na jou óók een groepje proberen te vinden van mensen die nog naar die dungeons willen gaan.
Mee eens, Laten we vooral niet proberen deze game door veel te lopen mopperen (en schreeuwen) te veranderen in een WoW, EQ or whatever oude game.
Dit is ESO. Hun opvatting zoals het gespeeld zou moeten worden. Ja, ik loop mij ook wel eens te ergeren aan dingen maar zo moet je het blijkbaar spelen.
Prima. Bosses die je niet kunt verslaan? Onzin. je moet het gewoon anders doen.
Ik vind dat juist zo leuk aan ESO. Het is weer heel anders en (gelukkig( geen kloon van een bestaande game.

Ik heb nu mijn 4e templar gemaakt en deze staat op lvl 12. Ik heb er al eentje op lvl 15, 8 en 7.
:)
Eindelijk snap ik hoe ik de skill points wil verdelen. Ik had beter moet luisteren naar de game makers. :)
Het gaat dus echt vooral om het exploren van de game. Healen prima, maar net een restoration staff en wat skill points ben je best en behoorlijk goede healer. Het werkt echt, haha
Ik heb steeds meer lol in deze game.
Wow kan mij gestolen worden. Dat is allang niet meer leuk.

A dead heealer can't heal you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rochette
Umbrah schreef op maandag 28 april 2014 @ 16:17:
.... Zenimax zal er goed aan doen om "actief" en "transparant" te zijn. Kijk in Blizzard-game topics/Diablo3/WoW: blue posts zijn wat de klok slaat. Binnen discussies over game mechanics zijn dat academische whitepapers zelfs!...
Helemaal terrecht. En indrukwekkend, dat wel. Ik heb dat ook zo ervaren. Alleen, het eindresultaat ben ik niet blij mee.
De rush naar de levelcap die mede daardoor is ontstaan vind ik helemaal niets.
Ik begreep dat Blizzard het niet leuk vond dat slechts 5% van de spelers hun mooie dungeons kon zien, en dat ze daarom de game makkelijker hebben gemaakt, maar ze zijn teveel door geschoten. Ik hoop echt dat dit hier niet gaat gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Rochette schreef op maandag 28 april 2014 @ 16:38:
Ik begreep dat Blizzard het niet leuk vond dat slechts 5% van de spelers hun mooie dungeons kon zien, en dat ze daarom de game makkelijker hebben gemaakt, maar ze zijn teveel door geschoten. Ik hoop echt dat dit hier niet gaat gebeuren.
Ik denk dat de makers van ESO het ook niet leuk vinden als maar 5% hun mooie dungeons kon zien. Het is nu eenmaal een bedrijf dat geld wil verdienen. Voor een beperkt groepje de game moeilijk houden zodat maar 5% een dungeon van binnen kan zien is niet strategisch voor een bedrijf. Ze zullen het dus vergemakkelijken. En terecht. Je maakt een spel voor de grootste gemene deler immers.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:50

Umbrah

The Incredible MapMan

FunkyTrip schreef op maandag 28 april 2014 @ 16:49:
[...]

Ik denk dat de makers van ESO het ook niet leuk vinden als maar 5% hun mooie dungeons kon zien. Het is nu eenmaal een bedrijf dat geld wil verdienen. Voor een beperkt groepje de game moeilijk houden zodat maar 5% een dungeon van binnen kan zien is niet strategisch voor een bedrijf. Ze zullen het dus vergemakkelijken. En terecht. Je maakt een spel voor de grootste gemene deler immers.
Blizz heeft (ben vlak voor WotLK gestopt, voor die tijd DIE-HARD!!!) dat uiteindelijk opgelost door "hardcore" en "normal" content te maken, iets wat wij hebben in de lijn van veteran dungeons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyLight3r
Voor de geintresseerden, er zijn weer wat leuke game dagen voorbij met de tweakers guild en wat solo exploring!

http://lipst3rtamriel.tumblr.com/

Een paar nieuwe updates :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JinShepard
Zijn dat nou ingame screenshots of screenshots met SweetFX? Want zonder SweetFX zit er een grijze waas overheen.

AMD 7800X3D, ASUS ROG STRIX X678E-E GAMING, G.Skill Trident Z Neo F5 6000mhz, Gigabyte GeForce RTX 4070 Ti EAGLE OC 12G

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JinShepard schreef op maandag 28 april 2014 @ 17:43:
Zijn dat nou ingame screenshots of screenshots met SweetFX? Want zonder SweetFX zit er een grijze waas overheen.
Dat is zeer zeker niet de stock :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyLight3r
Caelorum schreef op maandag 28 april 2014 @ 18:02:
[...]

Dat is zeer zeker niet de stock :)
Het zijn ingame screenshots die ik wat meer contrast geeft en kleine kleur boost. Anders zijn ze vrij ''donker'' door de game zelf :). Kleine tweaks om het iets mooier te maken. Het gaat me ook meer om de locaties niet zo zeer om te showen hoe mooi het er bij mij uit zou zien ofzo ;)

Dat sweetFX, is dat beetje makkelijk te fixen? Of is dat nogal prutsen?

[ Voor 8% gewijzigd door FlyLight3r op 28-04-2014 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JinShepard
Het is makkelijk op te zetten en het maakt de game gelijk zoveel mooier, je ziet tenminste kleuren!

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/29lcw8w.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Beetje afhankelijk van je instellingen en smaak uiteraard. Persoonlijk vind ik altijd dat de materialen in TES spellen met SweetFX te shiny worden. Ik ben sowieso al niet zo'n fan van de belichting van bijv. stenen in ESO, maar met die color buffs wordt het probleem nog groter. Beetje overdreven allemaal naar mijn smaak.
Geheel hangt uiteraard ook van je monitor af. Heb hier mijn scherm op 50-70% brightness, 50-70% contrast omdat ander de kleuren te fel ogen voor mij en het contrast te groot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JinShepard
Die link die van jou is ook extreem, die van mij is zelfs nog iets 'te' moet de sweetspot nog vinden, maar zonder kan ik niet meer spelen, zo grauw en kleurloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyLight3r
JinShepard schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 00:19:
Die link die van jou is ook extreem, die van mij is zelfs nog iets 'te' moet de sweetspot nog vinden, maar zonder kan ik niet meer spelen, zo grauw en kleurloos.
Het is mij gelukt idd ! Wat een verschil ! :D Vind alleen het contrast nogal aan de hoge kant waardoor als het nacht is ik wel neig terug te vallen naar ''standaard''. Maar al met al als ik het tussendoor weer uit zet dan gaat die ook direct weer aan. Wat een grauwe boel lijkt het dan ineens :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
  • Laatst online: 14:31
iemand enig idee tot hoe laat de maintainance duurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat SWEETFX lijkt me ook super mooi. Maar las ook dat als je dus Windows 8,1 hebt dat alle teksten blurry worden. Dus durf het niet te installeren, :p ben ook bang dat ik iets verkeerd doe en dat heel mijn spel het niet meer doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Umbrah schreef op maandag 28 april 2014 @ 17:18:
[...]

Blizz heeft (ben vlak voor WotLK gestopt, voor die tijd DIE-HARD!!!) dat uiteindelijk opgelost door "hardcore" en "normal" content te maken, iets wat wij hebben in de lijn van veteran dungeons.
Dat is weer het voordeel van games-na-wow. Ze kunnen mooi kijken naar oplossingen voor inherente game ontwerpproblemen waar WoW de afgelopen 10 jaar een handige oplossing voor had bedacht ;)

[ Voor 8% gewijzigd door FunkyTrip op 29-04-2014 09:30 ]

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Gisteren aangekomen in The Rift en geprobeerd een Vampire bite te krijgen maar ik vermoed dat ik dat misschien oversla.
Het is een rare spawn, alleen 's avond en werkelijk iedereen loopt er ook te "taggen"

Daarnaast heb je nog van die figuren die hun weerwolf of vampier beet verkopen. Zag 25K prijzen.
Ga er in ieder geval nooit voor betalen plus de kans op een scam is enorm.

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
Gisteren lvl 10 geworden! Was best leuk :) toch van plan om mijn met nightblade verder te gaan. Zat daaraan te twijfelen. Heb een redguard nightblade en die combinatie is blijkaar een vreemde. Gisteren avond met bow gespeeld. En slechts 4 keer doodgegaan. Dat was wel een record! Denk dat ik hier mee verder ga. Ranger achtige heb ik altijd wel gespeeld dus hoop dat snel in de vingers te krijgen.

Vraag me af waarom mijn pets niets doen? Ik heb een aapje van de beta. En een beest van de pre order. Ze zien er vrij zinloos uit.

Verder was ik zo handig om alle schatkaarten uit te rollen... Deze verprutsen mn inventory. Zijn er iets van 25?! Heb 1 schat al gevonden in auridon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rochette
Lekkerboeie86 schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 10:24:
Gisteren lvl 10 geworden! Was best leuk :) toch van plan om mijn met nightblade verder te gaan. Zat daaraan te twijfelen. Heb een redguard nightblade en die combinatie is blijkaar een vreemde. Gisteren avond met bow gespeeld. En slechts 4 keer doodgegaan. Dat was wel een record! Denk dat ik hier mee verder ga. Ranger achtige heb ik altijd wel gespeeld dus hoop dat snel in de vingers te krijgen.

Vraag me af waarom mijn pets niets doen? Ik heb een aapje van de beta. En een beest van de pre order. Ze zien er vrij zinloos uit.

Verder was ik zo handig om alle schatkaarten uit te rollen... Deze verprutsen mn inventory. Zijn er iets van 25?! Heb 1 schat al gevonden in auridon :)
haha die fout heb ik ook gemaakt :)
Ik heb daarom een soort bank (kaarten) character gemaakt. Als ik in een nieuw gebied kom kijk ik even of ik daar kaarten van heb. werkt aardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McPoowl
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08:53
Lekkerboeie86 schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 10:24:

Dat is niet echt een pet, maar meer een random beestje wat achter je aan loopt. Ik zou niet verwachten dat dat beest ooit iets gaat doen, alsin aanvallen...

Voor mij geldt hetzelfde overigens. Gisteren even getwijfeld of ik wel door moest gaan met mijn nightblade ( vind het leuk om mijn eigen spul te craften, en kom maar moeilijk aan rawhide... en wil natuurlijk wel medium armor...) uiteindelijk toch maar verder gegaan, en juist geswitched van bow naar dual wield.

En ik heb m'n kaarten per ongeluk weggegooid :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyLight3r
McPoowl schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 10:27:
[...]

Dat is niet echt een pet, maar meer een random beestje wat achter je aan loopt. Ik zou niet verwachten dat dat beest ooit iets gaat doen, alsin aanvallen...
Nee maar vaak zijn er bijvoorbeeld wel pets in andere games die je extra inventory geven, auto food/drink buff doen, pets die je moet voeren om zo bepaalde mats te krijgen..etc. etc.

Denk persoonlijk dat hij meer daar op doelt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JinShepard
Gisteren 50 geworden, Coldharbour afgemaakt, Main story afgemaakt. Het enige wat ik nu kan denken is, waarom in godsnaam hebben ze de game zo gerushed, alle elementen zijn er om een verschikkelijk goede mmo te worden, maar op zoveel momenten, op zoveel gebieden voelt het zo zwak aan.. Heb in een spoiler mijn ervaringen opgeschreven, dit omdat a) mensen gevoelig zijn voor meningen die niet positief zijn over de game en b) af en toe misschien een kleine spoiler. Als er een betere manier is om dit te weergeven dan een groot zwart blok, let me know! :9

spoiler:
Er zijn dingen die ik leuk vind, en mooi vind, en top vind, maar bijna iedere keer hangt er een negatief ervaring aan.

Ik vind de graphics top, zeker met sweetFX, ik kan daar echt niet iets negatiefs over vinden, sfeer is goed, alles is lekker gevuld en niemand gaat stenen huggen om te kijken hoe low res de texture is heh.

Quests vond ik ES waardig, niet top, niet slecht, en het maskeerd de 'kill xx or fetch xx' quests, in wezen zijn het namelijk wel dat soort quests, altijd, alleen door het verhaal erachter merk je het niet.
Probleem is dat de voice overs af en toe bizar zijn, als iemand half dood op de grond ligt en zegt 'hello', dat helpt het gevoel niet tijdens de quest. Elke zone heeft tijdens mijn playthrough meer dan 2 bugged quests, vaak ook belangrijke, en dat vind ik na een beta zeer kwalijk. Zeker mainquests in de eerste gebied van de Ebonheart Pact.
Ook veel gebeurd dat een Deadra eerst met een gewone stem praat, dan weer met een effect doorheen als een echte Deadra en dan weer normaal ( gebeurde erg veel in Coldharbour) is zwaar irritant..
Coldharbour zelf was een mega let down, zit je in de realm van Molag Bal, zie je niks of nauwelijks van zijn leger, totaal niet het gevoel dat ik in zijn realm zat. Af en toe 1v1 npcs waarbij er 1 stil staat en niks doet is gewoon slecht... heb je zo'n engine gemaakt waarbij je 100vs100 mensen kan renderen, maar dan 10 npcs 1v1 gevechten doet?..

De Story quests vond ik niet bijzonder maar wel leuk om te ervaren, Tharn is mijn favo met zijn sarcastische opmerkingen hehe. Probleem hier weer is dat tijdens de quests ik me mateloos irriteerde aan het gebrek aan AI die gewoon stil bleef staan, zelfs als er op haar of hem wordt gehakt staat hij stil. Ik vroeg aan een mat van mij of hij dat ook had, en helaas, hij ook.

Sound/Muziek is ook 50/50. Tijdens Stonefalls vond ik het geweldig om het gerommel te horen van de vulkaan, de epische onweer buien, dat maakte de sfeer geweldig om je erin te trekken.
Maar dan vergeten ze op momenten tegen een baas of mini baas of eind gedeelte van de main quest muziek erin te stoppen.. het was stil voor mij, je kan dat gedeelde naar een hoger niveau te brengen als ze de kwaliteit erin hadden gestopt, en misschien was of is het er ook alleen wederom bugged.

Verkennen van de mappen, is ook 50/50 voor mij, ik vind de vrijheid en de grote van de zones een verademing over wat de laatste tijd veel instanced MMO's doen, met kleine mappen. Ik vind het alleen iets te snel dat je dingen op de map ziet waardoor het niet echt aanvoelt als exploren, je ziet snel een icoontje om naar toe te lopen. Skyshards zijn ook zelden moeilijk te vinden, als je gewoon de quests doet in iedere zone kom je ze 90% van de tijd tegen.
De set piece crafting stations vond ik helemaal telleurstellend. Ik dacht toen ik het filmpje zag dat ze niet te zien waren op de map, dat ze echt een 'geheime' locatie hadden.. ingame zijn ze altijd met een icoon te vinden, zonden.

Combat/skills vind ik meerendeels geslaagd, lekker veel te doen, voor mij een plus punt want ik heb nooit genoeg skillpoints, de combat is soms wat floaty en gebrekkig animatie, maar ik vind het leuker om te doen dan GW2, en dat is een compliment vind ik.

Overall kan ik de game niet hoger dan een 6 geven. Heb te weinig PVP gedaan om mijn mening te geven. de game heeft potentie dat wel, altijd gezegd en gevoeld, maar of ze het eruit kunnen halen.. geen idee..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JinShepard, over je skyshard verhaal. Het jammere was dat in de vroege beta daadwerkelijk moeilijk te vinden waren, maar onder druk van de enorme hoeveelheid klagende kiddies is het versimpelt en staan sommige van die skyshards nu verdomme naast de weg bij een quest giver ofzo. Enorm frustrerend, want ik weet nog wel toen ik voor de eerste keer op zoek ging naar een skyshard en er na een uur nog geen had gevonden.
En zo zijn er eigenlijk wel meer dingen in ESO die zijn verandert omdat anders de huidige generatie "gamers" het niet meer trekt. Enorm jammer dat die simpele zieltjes goede games in wording verslechteren :(

/mini-rant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Nader zelf lvl 40 en kan me helaas in een aantal punten vinden.

Voor mij persoonlijk zijn bugged quests echt de allergrootste frustratie. Helaas zitten die tot nu toe ( The Rift) in elke zone.
Derde quest in The Rift is ook al meteen gebugged. Moet praten met een NPC nadat ik drie gasten bevrijd heb maar er komt geen "E" optie bij die NPC. Hij blijft in een soort conversatie loop zitten want hij praat wel maar dan in zichzelf of zo .
Bloed irritant.

Wat mij wel opvalt is het verschil in moeilijkheid tussen de zogenaamde solo dungeons. De meeste hiervan zijn inderdaad solo goed te doen maar er zitten er een paar bij die echt niet te doen zijn. Kan me er nog een herinneren in Deshaan waar je entertainment voor een feest moet zoeken.
Was een ramp zonder hulp :(

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
  • Laatst online: 14:31
Veel negatieve reacties toch. Ben nu pas level 7 maar krijg bijna het gevoel om niet door te gaan. Op level 7 nog niet direct een "feel". Maar van de mmo spellen op de markt. Zouden jullie dan deze kiezen of een ander als je er maar 1 wilt spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Ik blijf hopelijk de aankomende jaren spelen want ik vind het een heerlijke MMO :)

De "frustraties" zijn allemaal op te lossen c.q. te patchen vind ik.
De fundatie van de game is geweldig en daar gaat het mij om.

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De reacties zijn niet eens zo negatief. Dus zie niet waar je dat vandaan haalt?
Persoonlijk is dit de enige MMO die mij ligt en zal ik nooit een van de andere nu beschikbare MMO's spelen. Ondanks dat ik soms echt enorm gefrustreerd ben over bepaalde designkeuzes (mede omdat ik weet hoe het was zonder die dingen) ben ik toch best tevreden met het spel. Zolang het spel nog leuk is om te spelen zal ik het ook gewoon doen :)
Voor mij begon de pret in ESO overigens zo rond de level 15 en ik lees dat veel anderen er ook zo over denken. Wat dat betreft is ESO een beetje raar en ongelukkig, want het pakt vrijwel niemand die eerste paar levels...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JinShepard
Het is ook zo, dat als je net als mij bent en je vrij veel tijd hebt om te spelen, de mindere aspecten 100x meer invloed heeft dan iemand die gewoon normaal speelt en bv nu pas 15 is, dat is echt een gigantische plus punt voor dit spel, je speelt minder, dus je komt minder bugs tegen bv, intussen worden dingen gefixed of veranderd waardoor de ervaring voor die personen een stuk beter is, dan voor mensen als mij ( die kritisch zijn over de huidige gang van zaken in de game industrie ) al 50 zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er iemand die SweetFX heeft geprobeerd op windows 8.1.. zit toch te twijfelen om het te proberen maar kan nergens een screenshot van de tekst vinden. Want de tekst wordt dan blurry bij W8.1, maar wil weten of het echt game brekend blurry is of dat het nog prima te doen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 05-05 08:14

ambi

IGN: EvulKlowne

jaydenjarno schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 11:40:
Veel negatieve reacties toch. Ben nu pas level 7 maar krijg bijna het gevoel om niet door te gaan. Op level 7 nog niet direct een "feel".
Level 7 is nog erg jong, maar probeer misschien ook eens wat andere klasses/wapens uit. Ik heb zowat alle klasses uitgeprobeerd vooraleer ik ontdekte dat een Breton Nightblade Healer mij het meeste ligt.

Steam/uPlay: EvulKlowne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biohazzard21
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:11
JinShepard schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 11:46:
Het is ook zo, dat als je net als mij bent en je vrij veel tijd hebt om te spelen, de mindere aspecten 100x meer invloed heeft dan iemand die gewoon normaal speelt en bv nu pas 15 is, dat is echt een gigantische plus punt voor dit spel, je speelt minder, dus je komt minder bugs tegen bv, intussen worden dingen gefixed of veranderd waardoor de ervaring voor die personen een stuk beter is, dan voor mensen als mij ( die kritisch zijn over de huidige gang van zaken in de game industrie ) al 50 zijn.
Ik denk dat je hier wel een redelijk punt maakt inderdaad. Speel zelf heel erg casual (omdat ik gewoon te weinig tijd heb) ben nu level 23. De negatieve punten vind ik overkomelijk, ook al is het soms erg irritant dat bepaalde quests het niet doen. Het spel leent zich juist voor de groep gamers die het spel spelen zoals ik, erg goed. Even af en toe een uurtje of twee meepakken en je hebt nog steeds niet het gevoel alsof je overal mee achter loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Ik vond de game eigenlijk pas echt goed beginnen bij level 27/30.
Dat was voor de Ebonheart Pact in Deshaan en is puur gebaseerd op questen en geen PVP.

Vond (en vind nog steeds) de quests vanaf dat moment steeds beter worden.
Met name de mage, fighters giuld en main story zijn echt super.

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JinShepard
Verwijderd schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 11:52:
Is er iemand die SweetFX heeft geprobeerd op windows 8.1.. zit toch te twijfelen om het te proberen maar kan nergens een screenshot van de tekst vinden. Want de tekst wordt dan blurry bij W8.1, maar wil weten of het echt game brekend blurry is of dat het nog prima te doen is.
Kan niks vinden op Googles, misschien vragen op de forum of YouTube: SWEETFX enabled in - ELDER SCROLLS ONLINE - [running on Windows 8.1]\[ Improved graphics mod ] waar een hoop naar toe wordt gelinked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filthymushroom
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 16:31
Rochette schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 10:26:
[...]

haha die fout heb ik ook gemaakt :)
Ik heb daarom een soort bank (kaarten) character gemaakt. Als ik in een nieuw gebied kom kijk ik even of ik daar kaarten van heb. werkt aardig.
Even voor de mensen die nog hun schatkaarten ingepakt hebben zitten, je kunt deze een voor een uit de container halen. Elke keer dat ik een nieuw gebied inloop haal ik even de desbetreffende kaart uit de container. Op deze wijze kost het maar 3 inventory slots. Dus niet op "collect all" klikken!

Voor de rest vermaak ik me prima in ESO tot nu toe, ben inmiddels zo goed als Veteran Rank 3. De grootste frustratie tot nu toe is enchaning levelen, tip voor de mensen die dit willen gaan doen (AANRADER) verzamel ALLE runestones al vanaf level 1. You will need them ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En maak ook meteen nieuwe enchantments. Als je level 50 bent en je deconstruct level 1 items krijg je veel minder xp dan als je level 5 bent. Op de PTS is het voor mij onmogelijk om nog fatsoenlijk die profession te levelen. Ik ben daar VR6 en moet echt duizenden dingen gaan lopen deconstructen en echt voor ruim 60K aan spul kopen. Begin dus meteen aan die profession.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boempatat
Kan iemand de patch notes even hierin pasten ? (zit op het werk, game sites worden geblockt..)

Maar die SweetFX ga ik vanavond ook eens proberen, spel is inderdaad met momenten soms te donker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filthymushroom
Caelorum schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 12:51:
En maak ook meteen nieuwe enchantments. Als je level 50 bent en je deconstruct level 1 items krijg je veel minder xp dan als je level 5 bent. Op de PTS is het voor mij onmogelijk om nog fatsoenlijk die profession te levelen. Ik ben daar VR6 en moet echt duizenden dingen gaan lopen deconstructen en echt voor ruim 60K aan spul kopen. Begin dus meteen aan die profession.
Ik ken dit probleem, zeker voor enchanting niet te doen. Oplossing: Zoek een crafting buddy, ik level mijn echtanting samen met een vriend, dat wat ik maak, deconstruct hij. Voor het deconstructen van Runes die iemand anders heeft gemaakt krijg je ongeveer 10x zoveel xp. Dit betekend in mijn geval dat ik alles farm en ons beiden level, dit gaat veel sneller dan wanneer ik het alleen doe!!

Dus zoek een buddy, of probeer je runes te ruilen met iemand anders middels trade guilds o.i.d.

edit: Ook niet onbelangrijk, gebruik zoveel mogelijk Denata en Rekuta om de enchants te maken, iig geen Ta. Dit scheelt enorm ik het verzamelen van mats. Immers is Denata als Rekuta makkelijk te farmen, ik had gisteren 11x Rekuta binnen een uur :)

Caelorum, op welk level enchanting zit je nu inmiddels? Ik heb zelf 8k uitgegeven aan runes en wat bijgefarmd en ben daarmee van enchanting level 13 naar 27 gegaan gisteren.

[ Voor 17% gewijzigd door filthymushroom op 29-04-2014 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi

ambi

filthymushroom schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 13:12:
[...]
Dus zoek een buddy, of probeer je runes te ruilen met iemand anders middels trade guilds o.i.d.
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat dit evengoed werkt met alts. Dus je ene alt construct en je andere deconstruct wat die ene maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filthymushroom
ambi schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 13:16:
[...]

Ik dacht ergens gelezen te hebben dat dit evengoed werkt met alts. Dus je ene alt construct en je andere deconstruct wat die ene maakt.
Klopt dit werkt ook, echter moet je wel elke keer dat je een nieuwe rank potency unlocked switchen, zodat je de characters om de beurt levelled, anders ga je ontzettend veel meer mats nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is dus een maintenance geweest, maar zonder update, dus ben even gaan zoeken op de o zo duidelijke forum:

The maintenance is complete, and the European megaserver is now back online and available. However, due to an unforeseen issue during the maintenance, patch 1.0.6 could not be delivered during the operation.

As our team is currently investigating the issue encountered, the previously announced maintenance on the North American megaserver is cancelled and will not happen today, Tuesday, April 29th.

We will update you with more information when it is available, and will share details about the implementation of patch 1.0.6. In the meantime, we will keep the patch notes available for you to read.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus geen nieuwe patch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 13:34:
Er is dus een maintenance geweest, maar zonder update, dus ben even gaan zoeken op de o zo duidelijke forum:

The maintenance is complete, and the European megaserver is now back online and available. However, due to an unforeseen issue during the maintenance, patch 1.0.6 could not be delivered during the operation.

As our team is currently investigating the issue encountered, the previously announced maintenance on the North American megaserver is cancelled and will not happen today, Tuesday, April 29th.

We will update you with more information when it is available, and will share details about the implementation of patch 1.0.6. In the meantime, we will keep the patch notes available for you to read.
Lijkt wel Warhammer Online, daar gebeurde dat ook aan de lopende band, ook met Firor aan het hoofd van het dev team. Zal wel iets te maken hebben met de beste heer en zijn wederom falend managen. Ik had gehoopt dat hij inmiddels wel zijn lessen had geleerd, blijkt dus van niet.

Zelf ben ik inmiddels gestopt. Het spel op zich bevalt me wel maar de hele organisatie eromheen is belabberd. Daarnaast ook wat lag problemen gehad m.b.t. het switchen van weapons. Het gebeurd niet constant maar de laatste dagen dat ik het speelde had ik aan de lopende band lag-problemen waarbij mijn wapens niet konden switchen (naar mijn healing staff om even snel te healen) en daarnaast ook gewoon mobs die compleet bevriezen.

Wat mij betreft staat ESO even in de koelkast, kijk eind volgende maand wel of de problemen zijn opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boempatat schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 13:05:
Kan iemand de patch notes even hierin pasten ? (zit op het werk, game sites worden geblockt..)

Maar die SweetFX ga ik vanavond ook eens proberen, spel is inderdaad met momenten soms te donker
heb de patch notes op de site gezet:
http://goteso.enjin.com/f...-online-ivm-issues/page/1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyPhanTomMind
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 03-04-2020

MyPhanTomMind

Just call me "SiR"

Gisteren een ontdeking gedaan :P nml een Public dungeon ontdekt. Had over deze dungeon(s) wel al hier en daar wa gelezen, maar niet echt bij stilgestaan.

Dus ik gisterenavond blij dat ik deze onder dat eerste stadje aan de haven (naam ontsnapt me nu ff)in stonefalls vond. Fantastish dus ... dachy ik :D Dat' zou het ook geweest zijn ware het niet dat ik "al" Level 13 ben :s Een low level dungeon dus. U can guess... No loot for me, zelf geen Exp :(
Op een ding na ..... "rawhides". Bijna 70% van de wolven en spiders daar gaf een drop.
op een 20-tal minuten tijd had ik dus meer dan 150 rawhides :D
Aangezien ik into clothing zit ... een goeie zaak.
Misschien handig om te weten voor mijn medespelers :D :D
Ik gebruik geen exploits of zelf geen add's om meer te zien/kunnen. Ma dit vond ik nu niet echt "cheaten".

Ma wat ik wou vragen zijn er nog van deze "public dungeons" ? in stonefalls dan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bv202
  • Laatst online: 14-11-2021
Er zijn een 6-tal public dungeons per zone ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...] Caelorum, op welk level enchanting zit je nu inmiddels? Ik heb zelf 8k uitgegeven aan runes en wat bijgefarmd en ben daarmee van enchanting level 13 naar 27 gegaan gisteren.
Op live ben ik lvl 4 ofzo :P
Maar de prijzen op de PTS zijn niet te vergelijken met die van live. Komt mede omdat de server eindig is en spelers dus niet zoveel waarden hechten aan bepaalde items. Het punt is alleen dat als je pas na lvl 45 besluit om enchanting te nemen als profession het echt zowat onmogelijk is geworden. Het is nog wel te doen, maar lang niet zo makkelijk meer als dat je vanaf het begin je profession meeleveled met de items die je vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyPhanTomMind

MyPhanTomMind

Just call me "SiR"

Bv202 schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 13:47:
Er zijn een 6-tal public dungeons per zone ;)
En kun jij of iemand mij ook zeggen waar ? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyLight3r
Thommiie schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 14:20:
[...]

En kun jij of iemand mij ook zeggen waar ? :p
Google is your friend :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier is een goede map -> http://esohead.com/map
Moet je alleen even rechts filteren op alleen "solo dungeon"

[ Voor 39% gewijzigd door Caelorum op 29-04-2014 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boempatat
Bedankt voor de moeite, maar helaas is ook deze site geblokkeerd vanwege de "game" policy :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyLight3r
Boempatat schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 15:04:
[...]

Bedankt voor de moeite, maar helaas is ook deze site geblokkeerd vanwege de "game" policy :p
Same here :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oké hier komt het dan... :P maar hij is niet live dus het is vanavond niet uit te proberen, de fixes.

Patch notes

OVERVIEW
The Elder Scrolls Online v1.0.6 features fixes to more quest issues and blockers, in addition to game stability and performance. We are continuing to improve our fight against bots and gold spammers, and appreciate your patience and understanding.

FIXES & IMPROVEMENTS

Alliance War
General •Fixed an issue where new characters of different alliances could get automatically assigned to the same campaign.

Combat & Gameplay
General •Fixed an issue that caused some Nightblade abilities to become unresponsive when you were engaged in combat with a large number of enemies.

Dungeons & Group Content
General •Veteran Darkshade Caverns: You will no longer receive boss loot from the Hive Lord Scrib adds, and cannot pull the boss without his adds.

Exploration & Itemization
General •If you decide to skip the tutorial, the items granted to you can no longer be deconstructed.
•Adjusted the time after you loot a delve or overworld boss before you are eligible to receive loot from these types of bosses again.

Miscellaneous
General •You must now reach level 10 before creating a new guild.
•Fixed an issue with the Mac client that would occasionally cause crashes or performance issues.
•Fixed an issue that would cause your screen to occasionally freeze and cause unwarranted CPU usage.
•Fixed an issue that would give the appearance that objects were invisible or missing.
•Fixed an issue so everyone must pay the COD fee to accept COD items.
•Fixed an issue where the game could crash while viewing the in-game map.
•Fixed an issue where the game could crash when you encounter select animated NPCs.

Quests
Main Quest •Lowered the level requirements to attain the following quests: •Shadow of Sancre Tor
•Last Council of the Five
•Messages across Tamriel
•The Weight of Three Crowns
•God of Schemes •Note: This only pertains to the level at which the quest can be attained; the levels of the monsters have not changed.

•The Weight of Three Crowns: The three alliance leaders will now reliably show up to the meeting.
•Messages Across Tamriel: Vanus will now always be present and appear where intended.
•Castle of the Worm: Cadwell will now assist you in combat.

Alik’r •Honoring the Dishonored: Zariya's spirit will now always appear in the correct location.

Auridon •Harsh Lesson: Fixed an issue where Zaban's body would sometimes not be interactable after the theatre scene.
•To Dawnbreak: Completing the quest “Through the Ashes” before “To Dawnbreak” no longer results in getting blocked.
•Breaking the Barrier: The shards will now always appear properly when on the quest step “Use the Runed Talisman on the Wards.”

Bangkorai •The Waking Darkness: Fixed an issue that would prevent Preinrha from spawning if she previously got stuck.
•A City in Black: Fixed an issue that would prevent Strastnoc from respawning after being killed.

Deshaan •Search and Rescue: You will now always be able to interact with the egg under all circumstances.
•The Dungeon Delvers: Increased the number of Dwarven Spiders in the area to accommodate more players.

Glenumbra •Season of Harvest: You will now always be able to throw dirt onto the fire.
•Reclaiming the Elements: Fixed an issue where the portal stone could not be used when looking at certain areas in front of the Wyrd Tree.
•Vines and Villians: Fixed an issue where the quest would not advance after freeing Marie Orinth.

Grahtwood •Heart of the Matter: Killing Ulkaezai and absorbing her spirit will now always correctly advance the quest.
•Eyes of Azura: You will now always be able to interact with the journal pages.
•A Lasting Winter: It is now possible to advance the quest if you fight General Endare and die.
•The Unquiet Dead: Fixed an issue that allowed other players to kill the target before the Bone Scepter animation completed.
•Blood Hunt: Fixed an issue where the vampire event would not always spawn after interacting with the fountain.
•Forgotten Soul: The Central Welkynd Stone is now interactable on the quest step “Attune Surrounding Welkynd Stones.”

Guilds •The Prismatic Core: Killing the boss while Merric is stunned will no longer break the quest.
•Proving the Deed: Aelif will now always respawn properly if she gets stuck, or if you die while following her to Ragnthar.
•Proving the Deed: Updated the pins on your compass that lead you to the boat to take you from Wayrest to Alik’r.
•Circus of Cheerful Slaughter: Fixed an issue where one of the Aldmeri actors would get stuck and despawn, blocking the quest from advancing.

Khenarthi’s Roost •Storm on the Horizon: Razum-dar will now always appear at the proper location.

Reaper’s March •Hadran's Fall: Tand will no longer get stuck when being freed.
•Hadran's Fall: Fixed an issue where the quest could break if you kill Hadren, leave the room, and quickly return.
•Stonefire Machinations: Fixed an issue if any of the Dar-M’Athra got stuck and the quest would break.
•Hircine's Gift: Leaving through the portal on the step "Wait for Songamdir to begin the ritual" will now no longer lock you in place.
•Questionable Contract: Pircalmo will now always spawn inside Treethane Ranneth’s house when on the appropriate step.

Rivenspire •The Lightless Remnant: Verandis has been found and will always appear in the proper location at the end of the quest.
•Foul Deeds in the Deep: Thrug, Larzgug and Osgrikh will now always appear at their proper locations, under all circumstances.
•Children of Yokuda: The sigil will now always respawn when you leave the area and return with a follower.

Shadowfen •Pull the Last Fang: Captain Nahrevii has been found and will now show up at the appropriate location.

Stonefalls •Climbing the Spire: Fixed an issue where the summoning bowl would sometimes not spawn correctly.

Stros M’Kai •Tip of the Spearhead: Fixed an issue where you could get into a state where you were unable to stun the guard.

The Rift •Yngrel the Bloody: Yngrel the Bloody will now reliably spawn under all circumstances.
•A Walk Above the Clouds: It’s no longer be possible for “Intense Cold” to remain on you outside of the quest area.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boempatat
Tof van je !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyPhanTomMind

MyPhanTomMind

Just call me "SiR"

Ofcourse :p, ma zoiets wordt jammer genoeg geblocked op miijn PC @ work :s
Ma swat t'is bijna 16 uur :D Sebiet thuis wel zoeken/

Btw : Very Nice pic's :p

[ Voor 12% gewijzigd door MyPhanTomMind op 29-04-2014 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyLight3r
Thommiie schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 15:22:
[...]

Ja ik heb ook op veel een block zitten, maar HÉ er moet ook gewerkt worden ;)

En thanks :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filthymushroom
Haha, gezien de harde schedel die ik heb dringt nu net pas door dat er ook een GoT guild is in ESO. Is hier nog een bepaalde faction voor gekozen of kan iedereen daarbij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyLight3r
filthymushroom schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 16:03:
Haha, gezien de harde schedel die ik heb dringt nu net pas door dat er ook een GoT guild is in ESO. Is hier nog een bepaalde faction voor gekozen of kan iedereen daarbij?
Haha, ja wel spelen eigenlijk overal wel, maar main en pvp is volgens mij gekozen voor AD. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bv202
  • Laatst online: 14-11-2021
Thommiie schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 15:22:
[...]

In elke public dungeon is een skyshard te vinden, dus met de skyshards addon weet je ook meteen de public dungeons zijn. Op voorwaarde dat je de skyshards niet zelf wilt zoeken dan wel ;)

http://esoui.com/downloads/info128-SkyShards.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyLight3r
Bv202 schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 16:07:
[...]

In elke public dungeon is een skyshard te vinden, dus met de skyshards addon weet je ook meteen de public dungeons zijn. Op voorwaarde dat je de skyshards niet zelf wilt zoeken dan wel ;)

http://esoui.com/downloads/info128-SkyShards.html
Ondanks dat ik hem zelf ook gebruik vind ik het toch slecht dat ze al dit soort MODS toelaten. Ik vind het zo raar dat simpele dingen als searchen in een store via addon moet. Kunnen die lui dat zelf niet programmeren?

Vraag is, waarom addons? En waarom niet gewoon zelf je game neerzetten zoals hij is (wellicht wat meer functies) maar sommige mods geven te veel extra voordeel :+

[ Voor 12% gewijzigd door FlyLight3r op 29-04-2014 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lipst3r schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 16:11:
[...]
Ondanks dat ik hem zelf ook gebruik vind ik het toch slecht dat ze al dit soort MODS toelaten. [...] Vraag is, waarom addons? En waarom niet gewoon zelf je game neerzetten zoals hij is (wellicht wat meer functies) maar sommige mods geven te veel extra voordeel :+
Policy van ZOS is dat addons geen voordeel mogen geven in combat, maar dat verder alles wel is toegestaan. Ze schuwen ook echt niet om met een API change in 1 keer de helft van de addons kapot te maken hoor. Hebben ze al eens eerder gedaan. FTC was bijv. zoveel beter voor release.
Voor ZOS gaat immersion en simpelheid boven al het andere in de UI, dus dat is de reden dat standaard dit soort dingen er niet in zitten. Omdat ze ook wel weten dat veel "pro"-mmo'ers dit wel willen (omdat ze gewend zijn en niet kunnen veranderen) zit die mod support er in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryack
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-10-2021
Vergeet ook niet dat het op een console speelbaar moet zijn. Je ziet het in bijna alle design beslissingen. De interface kan veel beter worden gemaakt. Op dit moment kun je het met addons beheersbaar maken, maar het zou mooi zijn als ZOS zelf hier nog wat aan gaat doen.

Iets heel simpels zoals rechargen van een enchantment kan gewoon veel beter. Als je een set lagere gems hebt die je wilt gebruiken dan kun je niet zeggen gebruik deze 10 gems en klaar. Nee, je moet de volgende stappen herhalen tot je enchant vol is. Selecteer wapen/item met enchant. Selecteer de optie charge. Selecteer de gem die je wilt gebruiken. Druk op charge knop/button.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben de SweetFX aan het uitproberen... en gebruik presets van Sekta ofzo, volgens mij de bekendste.. maar tot nu toe wordt het eerder onspeelbaar dan mooi :P . Ben wel zo ver dat die het doet, maar krijg meer een soort tv gruis over men game waardoor ik niks meer zie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En nu is mijn wereld grijs geworden, jeeej :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boempatat
Wil het ook wel proberen maar kan niet echt een duidelijk antwoord vinden omtrent het FXAA probleem en windows 8.1

Moet je het trouwens instaleren met radeonpro ?
Ik heb een gtx 780, of maakt dat geen verschil ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar het is gelukt eindelijk!
Had eerst de Sweetfx files buiten de radeon pro folder, maar nadat ik de SweetFx files in de Radeonpro map had gedaan en de presets in de SweetFx map werkte het opeens !

Enige is inderdaad met windows 8.1 dat de tekst blurry wordt, maar als ik sweetfx on/off toggle dan is het on wel een stuk mooier! de grijze gloed is inderdaad weg. Dus dan ga ik toch maar voor de blurry tekst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boempatat schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 18:17:
Wil het ook wel proberen maar kan niet echt een duidelijk antwoord vinden omtrent het FXAA probleem en windows 8.1

Moet je het trouwens instaleren met radeonpro ?
Ik heb een gtx 780, of maakt dat geen verschil ?
Het is mij uiteindelijk gelukt door middel van deze 3 links met info te gebruiken ( heb zelf ook W8.1 dus) en het verschil tussen het doen en niet doen kwam middels de link van de screenshots:

http://www.reddit.com/r/e...b/eso_sweetfx_you/http://
http://s7.postimg.org/rwmss2nrt/Sweet_FX.jpg
http://sfx.thelazy.net/games/preset/1411/

(Heb zelf een AMD Radeon HD 7800 dus weet niet of het met andere ook zo werkt..)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2014 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boempatat
Krijg hem niet gestart, krijg gewoon een overzicht van mijn GPU als ik op het radeon logo klik
Is verder ingesteld zoals hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
Uhm, ik heb nu al 2 dagen dat ze sochtends een maintenance hebben. Is dit elke dag zo dat dit de gehele ochtend duurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi

ambi

Voor de EU server is normaal gezien op dinsdag- en vrijdagochtend het onderhoud voorzien, maar omdat de patch gisteren niet werkte, vermoed ik dat ze het vandaag nog eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
ambi schreef op woensdag 30 april 2014 @ 08:54:
Voor de EU server is normaal gezien op dinsdag- en vrijdagochtend het onderhoud voorzien, maar omdat de patch gisteren niet werkte, vermoed ik dat ze het vandaag nog eens proberen.
Ah vandaar, dat de patch niet werkte had ik niet mee gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Gisteren "gebeten" en ben nu een noob vampier.
Ben benieuwd maar wilde altijd wel vampier worden en heb daarom ook een Dark Elf gemaakt.
Nu maar even de skills levelen :)

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rochette
Rochette schreef op woensdag 23 april 2014 @ 09:11:
[...]

Jammer, Ik kan het niet lezen. Als ik wil inloggen krijg ik wordt mijn username / password niet herkend.
Als ik dan wil registreren heb ik blijkbaar geen geldige invitation code...
Heb jij je tijdens de beta soms geregistreerd bij hun forums?
Ik heb te snel lopen mopperen. De sign up bij de officiële forums is eenvoudig.
Na de Beta moest je opnieuw een account aanmaken (ik moest dat doen tot mijn verbazing).
je krijgt behalve een mail van Zenimax ook een mail van hun officiële forum (Zen of zo?).
Die laatste email (die de code geeft voor aanmelden op hun forum) had ik nooit meer gezien. te druk met gamen. :)
Ik heb effe terug gezocht en nu kan ik er bij :)
8)7 _/-\o_ _/-\o_ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D33F
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-09 22:01

D33F

Tweelingtemmer

Iemand nog iets vernomen van de non-recurring payments ? Ik weet dat ze deze 'tijdelijk' hebben uitgeschakeld maar vooralsnog geen reactie van hun kant / antwoorden op vragen met betrekking tot dit onderwerp.

Lies are obvious to read because the truth is already written

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nope geen reactie meer. Vermoed dat ze er gewoon niets meer over gaan zeggen en het op die manier maken :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrahant
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 25-08 10:53
Weet iemand hoe je een ESO subscrption stopt? De account pagina laat geen 'cancel subscription' knop zien.
Daarnaast zie ik in mijn billing history dat er op 7 april, de dag waarop ik mijn subscription activeerde, €12,99 is betaald voor een maand speeltijd. Ik dacht dat ze alleen controleerden of er een werkende rekening aan het account werd gekoppeld en er verder niets werd afgeschreven? Ik vind het maar vaag.

Ik vind het jammer dat ik niet meer plezier heb beleefd aan het spelen van deze mmo. Ik had er echt zin in! Ik heb altijd veel genoten van de Elder Scrolls games en was echt toe aan iets anders dan WoW. Helaas gaat deze mmo Star Trek Online, GW2 en SWTOR vergezellen.

Afgezien van de graphics, het geluid en het heerlijke elder scrolls sfeertje is de game al snel gaan vervelen. Ik ben uiteindelijk level 40 geworden. Dungeons en questen voelen aan als een groot klikfestijn waarin maar weinig tactiek benodigd is. Eén grote brij van steeds hetzelfde.
Ook qua combat wordt de plank volledig misgeslagen: aanvallen missen ieder gevoel van impact (nog minder dan Skyrim). Of je nu mist of raakt: je bent qua animaties maar een beetje in de lucht aan het slaan, met name bij de standard attack. Waarom ze niet gewoon voor target selection a la WoW zijn gegaan is mij een raadsel. Dungeons healen vond ik ook maar slaapverwekkend: je hoeft geen spelers te targeten en in plaats daarvan heal je altijd meerdere spelers tegelijkertijd. Zoals ik al zei: alles voelt als één grote grijze brij van steeds hetzelfde.
Ook het samen questen valt onwijs tegen: zo moet iedere speler zelf interacteren met objecten die nodig zijn voor quest progressie. Beetje jammer als je in een party samen aan het questen bent en je feitelijk niet samen kunt questen! Je loopt wel samen door de wereld en je helpt elkaar bij het omleggen van vijanden, maar je bent uiteindelijk alleen bezig om je quests te completen. De implementatie van phasing is sowieso zeer matig. Ieder gevoel van immersion wordt al met al hard de grond in gestampt.

Ook blijf ik het raar vinden dat ik een spellbook vol spells en attacks heb en er maar 6 tegelijkertijd kan gebruiken. Ik snap niet hoe mensen dit kunnen prefereren boven action bars, macro's en deze hele mikmak zoals we dit kennen uit WoW. Tezamen met de verschrikkelijke radiale menu's voor potions en sowieso de hele wijze waarop menu's zijn opgebouwd krijg ik sterk het gevoel dat dit gedaan is om het makkelijker te maken de game ook op de consoles uit te brengen en niet om de gameplay te verbeteren.

Ik vind het bewonderenswaardig dat Bethesda heeft geprobeerd om de game tegelijkertijd als een Elder Scrolls game en een mmo te laten aanvoelen, maar hierin is het bedrijf gefaald en nu hebben we allebei niet.

Steam: Arrahant | PSN: Arrahant84 | XBL: Arrahant | Origin: Arrahant | Nintendo: Arrahant

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb je toevallig ideal gebruikt bij het aanmaken van je account? Dan heb je voor 1 maand betaald, ja. Komt omdat ze niet kunnen reserveren via ideal (staat er ook bij vermeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Arrahant schreef op woensdag 30 april 2014 @ 11:06:
.... maar hierin is het bedrijf gefaald en nu hebben we allebei niet.
Sorry maar dat is toch echt een persoonlijke mening.
Ik vermaak me super in de game en vind het questen geweldig goed gedaan.
Vind de game erg leuk en zal nog heel lang blijven spelen
Top MMO.

Maar ook dat is weer een mening, mijn mening :)

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal
  • Laatst online: 12-09 12:54

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Arrahant schreef op woensdag 30 april 2014 @ 11:06:
Weet iemand hoe je een ESO subscrption stopt? De account pagina laat geen 'cancel subscription' knop zien.
Daarnaast zie ik in mijn billing history dat er op 7 april, de dag waarop ik mijn subscription activeerde, €12,99 is betaald voor een maand speeltijd. Ik dacht dat ze alleen controleerden of er een werkende rekening aan het account werd gekoppeld en er verder niets werd afgeschreven? Ik vind het maar vaag.

Ik vind het jammer dat ik niet meer plezier heb beleefd aan het spelen van deze mmo. Ik had er echt zin in! Ik heb altijd veel genoten van de Elder Scrolls games en was echt toe aan iets anders dan WoW. Helaas gaat deze mmo Star Trek Online, GW2 en SWTOR vergezellen.

Afgezien van de graphics, het geluid en het heerlijke elder scrolls sfeertje is de game al snel gaan vervelen. Ik ben uiteindelijk level 40 geworden. Dungeons en questen voelen aan als een groot klikfestijn waarin maar weinig tactiek benodigd is. Eén grote brij van steeds hetzelfde.
Ook qua combat wordt de plank volledig misgeslagen: aanvallen missen ieder gevoel van impact (nog minder dan Skyrim). Of je nu mist of raakt: je bent qua animaties maar een beetje in de lucht aan het slaan, met name bij de standard attack. Waarom ze niet gewoon voor target selection a la WoW zijn gegaan is mij een raadsel. Dungeons healen vond ik ook maar slaapverwekkend: je hoeft geen spelers te targeten en in plaats daarvan heal je altijd meerdere spelers tegelijkertijd. Zoals ik al zei: alles voelt als één grote grijze brij van steeds hetzelfde.
Ook het samen questen valt onwijs tegen: zo moet iedere speler zelf interacteren met objecten die nodig zijn voor quest progressie. Beetje jammer als je in een party samen aan het questen bent en je feitelijk niet samen kunt questen! Je loopt wel samen door de wereld en je helpt elkaar bij het omleggen van vijanden, maar je bent uiteindelijk alleen bezig om je quests te completen. De implementatie van phasing is sowieso zeer matig. Ieder gevoel van immersion wordt al met al hard de grond in gestampt.

Ook blijf ik het raar vinden dat ik een spellbook vol spells en attacks heb en er maar 6 tegelijkertijd kan gebruiken. Ik snap niet hoe mensen dit kunnen prefereren boven action bars, macro's en deze hele mikmak zoals we dit kennen uit WoW. Tezamen met de verschrikkelijke radiale menu's voor potions en sowieso de hele wijze waarop menu's zijn opgebouwd krijg ik sterk het gevoel dat dit gedaan is om het makkelijker te maken de game ook op de consoles uit te brengen en niet om de gameplay te verbeteren.

Ik vind het bewonderenswaardig dat Bethesda heeft geprobeerd om de game tegelijkertijd als een Elder Scrolls game en een mmo te laten aanvoelen, maar hierin is het bedrijf gefaald en nu hebben we allebei niet.
Bijna elk punt wat aan de game zelf kan worden gelinked, is door hun verklaard op een logische wijze, dit spel is dan ook zo opgezet dat je als niet wow speler ook gewoon lekker los kan, en de keuze voor 1 actieve balk met 6 spells (wat overigens na lvl 10(?) met quick kit switch met nog maals 6 kan worden uitgebreid) niet een enorme massa informatie op je scherm hebt en bewust keuzes moet maken welke spells je actief wil hebben voor een bepaald gevecht. Ja dat levert iets meer werk die evt aan te passen maar dat valt ook wel mee.
De aanvallen in het luchtledige ben ik met je eens, maar om echte hits te berekenen in een mmo is veel te zwaar. Lock on had wellicht wel een optie mogen zijn maar ik miste het niet echt.
Dat je allemaal de quest moet doorlopen per speler is omdat je dan nooit gezeik krijgt van dat loot niet goed verdeelt wordt, men door de dungeon rushed etc. Soms moet je dan even wachten idd.

gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrahant
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 25-08 10:53
Caelorum schreef op woensdag 30 april 2014 @ 11:08:
Heb je toevallig ideal gebruikt bij het aanmaken van je account? Dan heb je voor 1 maand betaald, ja. Komt omdat ze niet kunnen reserveren via ideal (staat er ook bij vermeld).
Oh bah, ik dacht dat Ideal onder 'debit cards' zou vallen. Ach, aangezien ik mijn subscription binnen een maand stopzet is Bethesda vast wel bereid om die 13 euro te retourneren! :/

Ligt het overigens aan mij of kunnen gebruikers niet zelf hun subscription stoppen? Ik zie nergens een 'cancel subscription' button.

Steam: Arrahant | PSN: Arrahant84 | XBL: Arrahant | Origin: Arrahant | Nintendo: Arrahant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukker_T
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-09 00:42
[...]

edit: Ook niet onbelangrijk, gebruik zoveel mogelijk Denata en Rekuta om de enchants te maken, iig geen Ta. Dit scheelt enorm ik het verzamelen van mats. Immers is Denata als Rekuta makkelijk te farmen, ik had gisteren 11x Rekuta binnen een uur :)

Caelorum, op welk level enchanting zit je nu inmiddels? Ik heb zelf 8k uitgegeven aan runes en wat bijgefarmd en ben daarmee van enchanting level 13 naar 27 gegaan gisteren.
Ik was wel benieuwd waar je Denata en Rukta zo makkelijk kan farmen. Zelf heb ik 10k momenteel wat ik aan enchanting kan uitgeven, ik neem aan dat het beste gewoon is om zo hoog mogelijk level en kwaliteit runes te maken?
Pagina: 1 ... 42 ... 66 Laatste