Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex Picard
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04-09 11:25
Streepje schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 18:05:
negatieve dingen worden altijd vermeld, positieve dingen niet
Inderdaad! Op momenten dat het lekker loopt, zit iedereen volop te genieten in het spel, en is het stil op het forum O-). En reken maar dat dit spel echt hele mooie kanten heeft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjorn89
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-03 12:21
Kan helaas ook niet inloggen, maar ik heb nog zoveel games op de backlist ik stoor me er niet zo aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IStealYourGun
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-08 20:13

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Net bericht op hun FB:
The European ‪#‎ESO‬ megaserver is currently offline. We are working to get back up as soon as possible. Thank you for your patience.

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 05-05 08:14

ambi

IGN: EvulKlowne

Server down voor maintenance blijkbaar. Weer erg slecht moment, maar ja.
Zelf ben ik best tevreden over het spel en heb nog geen game breaking bugs tegengekomen, tenzij dan de boss camping bots :)

@FrankLe, mooi gedaan hoor die screenshots :)

Steam/uPlay: EvulKlowne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyLight3r
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-08 18:37
ambi schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 18:44:

@FrankLe, mooi gedaan hoor die screenshots :)
Bedankt ! :D Ik ga proberen het vol te houden en om de zoveel tijd weer wat bij te plaatsen! Voelt een beetje als mn grote hobby dit, namelijk fotograferen, alleen dan ingame :+

PSN/Steam: FlyLighter Origin: FlyLight3r Uplay: FlyLight3r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi

ambi

Ja, ik merkte het dadelijk dat je wat met fotografie hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukker_T
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-09 00:42
Krukar schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 17:58:
[...]

Hij heeft wel een punt, er wordt (niet zozeer op dit forum maar op vele andere fora en hier in mindere mate) moord en brand geschreeuwd om de kleinste dingetjes. Spel is 99% gewoon prima speelbaar wat heel opmerkelijk is voor ene net gelaunchte mmo, er zijn wat bugs maar ZOS is hard bezig om ze op te lossen.

Hadden ze bepaalde dingen beter kunnen doen? Zeker, maar voor hun eerste MMO (oké ze hebben daar wel wat ex-mythic mensen zitten met ervaring) is dit toch een heel mooi resultaat.
Mja ik zou het niet de kleinste dingetjes willen noemen. Bots die kunnen teleporteren en een dupe bug die al sinds de beta bekend is, die misbruikt wordt klinkt mij erg genoeg in de oren. Ik neem bugs in quests of oneindige laadschermen voor lief maar dit is toch wel iets waar ik mij heel erg aan kan irriteren. Ik weet dat bots ook in andere mmos zitten maar ik heb ze daar nog nooit heen en weer zien teleporteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus15
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-10-2024
Tukker_T schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 18:55:
[...]
Ik weet dat bots ook in andere mmos zitten maar ik heb ze daar nog nooit heen en weer zien teleporteren.
Bots die kunnen teleporteren doet vermoeden dat het dus mogelijk is om lokatie data, of vector data van de client naar de server te sturen. Normaal gesproken wordt bij dit soort spellen de client als "not trusted" gezien.

Het klinkt als een hele domme ontwerp fout. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nightcrowy
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 10-10-2024
Ikzelf ben zeeeeer tevreden over de game, het is een schitterend spel dat alleen nog maar beter en beter gemaakt gaat worden in de komende maanden, na de beta geen enkele gamebreaking bug meegekregen. Ze staan wel bij de bosses steeds meer te botten maar hopelijk wordt daar snel een oplossing voor gevonden. De communicatie is prima bij dit spel en ze doen echt goed werk met fixes en dergelijke. Dat er ook zeikerds zijn op dit forum wordt hier maar weer eens bewezen. Koop het spel en geniet want het is het dubbel en dwars waard en ik ben geen eens een fan (boy) van de reeks ;)

@FrankLe: Te gek hoor die fotoreeks, als je weer wat gemaakt hebt laat je het dan weer weten hier?

[ Voor 8% gewijzigd door Nightcrowy op 19-04-2014 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fitznl
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 03-09 10:13
Zat er aan te komen, voor het eerst eigenlijk te maken gehad met heel vaak moeten reloggen vandaag.

Een quest die simpelweg weigerde up te daten. Pas na 8x reloggen pakte werkte het eindelijk. Uit een grot willen gaan, hangen. In een guildstore kijken, hangen.

En gebruik geen enkele add on. Wel verleidelijk die om de skyshard te vinden te gaan gebruiken. Maar vooral in het begin van een mmo wil het systeem nog wel eens gevoelig zijn. Dus niet de verwarring krijgen of het na een update aan het gebruiken van een add on ligt.

Pijnlijk tijdstip voor een spoedreparatie. Maar voor de mensen daar is het vermoedelijk nu ook hard werken op de zaterdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackP
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20-04-2022
Wordt zojuist geplaatst op de site.

While we don't have an exact ETA for the server coming back online, it does appear that it will be at least a couple hours. We'll update in this thread when we have more news to share. Thanks for your patience!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparksNL
  • Laatst online: 14-09 20:33
Dit begint nu inmiddels wel vervelend te worden. Op het moment dat je juist wilt kunnen spelen, zijn de servers gecrasht of heeft men gepland onderhoud. Aangezien ESO een monthly fee heeft, vind ik het vanzelfsprekend dat de consument hier een vergoeding voor krijgt in de vorm van extra dagen speeltijd.

Toen WOW nog in de kinderschoenen stond kreeg ik bijna maandelijks extra dagen terug. Helaas is de standaard in de tussentijd flink veranderd en moeten we dit als consument simpelweg accepteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-09 01:08
Servers zijn in de lucht: #$%#@%$@%$%%$ ZOS moet bugs fixen!!!! #$#@$@#
Servers zijn offline om bug te fixen: #@%$#@%$#@$# Ik kan niet spelen!!!! #$%@%$#@

Wees blij dat ze iets doen aan het probleem, en de communicatie is nu ook goed.
Toen WOW nog in de kinderschoenen stond kreeg ik bijna maandelijks extra dagen terug. Helaas is de standaard in de tussentijd flink veranderd en moeten we dit als consument simpelweg accepteren.
Zet je roze bril eens af, toen WoW nog in de kinderschoenen stond duurde het weken om problemen op te lossen en waren de servers de helft van de tijd onspeelbaar omdat iedereen ofwel 5 seconden lag had ofwel in een login queue van 2,5 uur zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bv202
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-11-2021
Dit is toch beter dan de status van de servers enkele uren geleden. Het spel werd gewoon onspeelbaar, dus lijkt 't me beter dat ze even alles offline halen en de problemen fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparksNL
Krukar schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 20:00:
Servers zijn offline om bug te fixen: #@%$#@%$#@$# Ik kan niet spelen!!!! #$%@%$#@

[...]

Zet je roze bril eens af, toen WoW nog in de kinderschoenen stond duurde het weken om problemen op te lossen en waren de servers de helft van de tijd onspeelbaar omdat iedereen ofwel 5 seconden lag had ofwel in een login queue van 2,5 uur zat.
Eens, ESO ondergaat een vrij soepele launch. Dat doet echter niks af aan het feit dat de consument maandelijks een bedrag neerlegt om te kunnen spelen, en dus ook mag verwachten dat dit mogelijk is.

Ik ben één van de spelers die niet 8 uur per dag tijd heeft om te kunnen spelen. Zodra ik dus wel een keer tijd heb, verwacht ik ook te kunnen spelen. Kan dit niet vanwege problemen met de servers, dan kan ik daar alle begrip voor opbrengen, echter verwacht ik daarvoor wel compensatie in de vorm van extra speeldagen.

Ondanks dat WOW met ontzettend veel problemen kampte bij de launch, Blizzard gaf mensen wel netjes een vergoeding hiervoor... Tegenwoordig mag je als gamer niet meer kritisch zijn blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bv202
Het valt me vooral op dat de downtimes altijd redelijk lang zijn. Zelfs een simpele patch releasen duurt enkele uren. Is dit bij andere MMORPG's ook zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:46

Seraphin

Meep?

Tsja, problemen zijn te verwachten dus je mag als consument een beetje redelijkheid laten zien richting ZOS.
Desalniettemin vind ik het van beperkt inzicht te getuigen om op vrijdag een patch online te gooien (op een banking holiday ook nog, topdrukte dus), en dan op zaterdag klaarblijkelijk geconfronteerd te worden met onverwachte issues, en dan de server offline te halen.

Daar komt bij dat ik al eerder zaken heb meegemaakt waar de wereld niet door vergaat, maar die in mijn ogen te voorkomen waren. Zoals bijvoorbeeld het gedoe dat je PC om de haverklap geautoriseerd moest worden (telkens als je vanaf een ander IP in wil loggen, wat dus best lastig is als je ISP een dynamisch IP toekent). Dat was puur een "security feature" van ZOS, echter hadden ze problemen met het versturen van de mails, waardoor je als consument dus helemaal geen toegang meer had. Dan kun je op zijn minst de -toch al discutabele- feature uitschakelen tot jezelf wél in staat bent deze probleemloos uit te rollen.

Edit: en WAAROM kun je op je account management page je eigen e-mail adres niet wijzigen, maar moet dat via een service call worden gedaan? Zoals hieronder ook al opgemerkt; dit zijn geen bugs / technische problemen maar gewoon een domme aanpak van ZOS, en voor dat soort gepruts is mijn persoonlijke tolerantiegrens heel (héél) laag.

Bugged quests, loadtimes, disconnects, daarvan kun je nog stellen dat het er een beetje bij hoort (tegelijkertijd mag half werk nooit acceptabel gevonden worden). Maar er blijken nu ook echt wel heel vervelende zaken te spelen met de teleporterende bots, purchased bankslots die verdwijnen en zo nog wat dingen.
SparksNL schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 20:07:
[...]

Eens, ESO ondergaat een vrij soepele launch. Dat doet echter niks af aan het feit dat de consument maandelijks een bedrag neerlegt om te kunnen spelen, en dus ook mag verwachten dat dit mogelijk is.

Ik ben één van de spelers die niet 8 uur per dag tijd heeft om te kunnen spelen. Zodra ik dus wel een keer tijd heb, verwacht ik ook te kunnen spelen. Kan dit niet vanwege problemen met de servers, dan kan ik daar alle begrip voor opbrengen, echter verwacht ik daarvoor wel compensatie in de vorm van extra speeldagen.

Ondanks dat WOW met ontzettend veel problemen kampte bij de launch, Blizzard gaf mensen wel netjes een vergoeding hiervoor... Tegenwoordig mag je als gamer niet meer kritisch zijn blijkbaar.
Dit! Zo erg dit! Ik heb een vrij drukke baan, doordeweeks online beperkt zich tot af en toe even snel een uurtje (net voldoende om je bags te legen dus). Als je dan ein-de-lijk een dag lang de tijd hebt (bewust dit weekend vrijgehouden), en dan zie je dat de server down is vanwege "onderhoud", dan vraag je je wel af waarom je je geld uitgeeft aan iets wat toch niet beschikbaar is. (had $*$^%$*& die stomme patch dan ook op woensdag uitgerold!)

[ Voor 39% gewijzigd door Seraphin op 19-04-2014 20:38 ]

Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krukar schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 20:00:

[...]

Appels en peren vergelijken. Toen WoW in 2004 nieuw uitkwam was het IT landschap compleet anders. Vooral heel het client-server model stond toen nog echt in de kinderschoenen met betrekking tot de grote consumentenmarkt. Er was zelfs geen Steam, en belastingaangifte deden we allemaal nog via de 'diskette' en op het ouderwetse papier. Oh, en geen Smartphones.

Ik ben het helemaal met je eens dat als er problemen zijn er mensen zijn die altijd zeuren. Als ik helemaal eerlijk ben hoor ik hier ook bij. Probleem is echter dat we nu maar liefst 10 jaar verder zijn. Wanneer is de laatste keer dat Steam dagenlang problemen had? Precies. En nu is Steam een gameplatform en TESO een game dus er zijn grote verschillen, maar het werkt op dezelfde hardware.Nu zullen de problemen van de laatste tijd software gerelateerd zijn maar dat maakt het geval nog des te erger.

Daarnaast zijn er de laatste tijd nog meer problemen voorgevallen die niet server-gerelateerd zijn maar met de hele support rond het geheel te maken hebben. Nu volg ik ook de Duitse forums een beetje (mit meinen kleinen bitschen Deutsche ja) en daar heb ik toch wel wat spooky dingen langs zien komen. ZOS heeft van de Duitse en Europese Consumentenautoriteit een 'Cease and Desist' gekregen. Oftewel, als je NU niets doet, heb je een zeer groot probleem als bedrijf. Dat had te maken met heel het single payment subscription verhaal en het feit dat, als je geen CC of PayPal hebt, je meteen 13 euro moet afrekenen om uberhaupt te kunnen spelen. Dit is -zeer- groot opgepakt in Duitsland en ik ga ervanuit dat in ZOS HQ de zaken nu echt op rood licht staan, oftewel, battle stations en lawsuits. Er gaan daar op dit moment zeer veel dingen fout die men gewoon had kunnen voorkomen als men een 'beetje' marktonderzoek had kunnen doen, zelfs een stagiaire had je dit soort dingen op een presenteerblaadje kunnen geven.

En dan komen we denk ik bij de crux van heel het probleem: Amateurisme. De manier hoe zelfs de Customer Support Representatives berichten plaatsen is niet echt van een hoog niveau. Nu is mijn gecombineerde vaardigheid van Duits en Frans in vergelijking met Engels niet fantastisch, maar als je de berichten naast elkaar legt zie je dat de Duitse Representative zegt: 'Oh, wordt binnen een uurtje verholpen!" terwijl de Franse zegt: "Dat gaat een dag duren" en tot slot de Engelse: "We hebben geen ETA". Nu kan je zeggen dat het team weinig ervaring heeft, maar dat klopt niet. Bijvoorbeeld Kai, van het Duitse forum, zit al meer dan 10 jaar in de business in onder andere Dark Age of Camelot en Warhammer Online...tsja, ook twee toppertjes van Customer Care. *ahem*

-Dit- soort dingen is waar het schoentje knelt op dit moment, en dat heeft niets te maken met IT, software, hardware of een bug maar met menselijk falen en falend management. Vooral het laatste, gezien hoe veel 'corporate' bedrijven opereren met 'vriendelijk voor mijn vriendjes' principe zal hetgeen zijn wat er bij ZOS op dit moment helemaal mis gaat. Het bedrijf heeft gewoon niet de beste mensen ingehuurd, maar de meest bekende vriendjes. Dit is een fenomeen dat we niet alleen in gaming zien, maar in de gehele Westerse wereld en ook één van de redenen waaraom er zoveel zaken tegenwoordig fout gaan: Incapabele vrienden van vrienden op een cruciale plek en niet de beste mensen op de juiste plek. Veel problemen hadden gemakkelijk voorkomen kunnen worden als men wat meer marktonderzoek had gedaan. Maar nee, we maken gewoon lekker fouten waar zelfs een eerstejaars IT'er niet mee weg kan komen. Oh, en dan moet je nog eens de 'Official' Statement on Payment Methods lezen, daar zeggen ze nog net niet dat mensen 'dom' zijn. Dat kan tegenwoordig gewoon echt niet meer. Wederom, menselijk falen, niet de IT.

Anyway, wall-of-text. :9 Zoals ik in mijn eerdere posts had aangegeven vind ik het spel op zich fantastisch. Maar als support faalt, een deel van de service waar je maandelijks dikke pegels voor neertelt, dan krijg je -niet- waar je voor betaald. Zelfs F2P MMO's hebben nog een betere support. Bijvoorbeeld Trion, bij launch van Rift een subgame en ook een spel dat veel problemen had maar dan vooral van technische aard. Men was niet terughoudend met betrekking tot het extenden van de eerste gratis 30 dagen. Dat heb ik hier nog niet gezien en daar ga ik toch echt wel rekening mee houden wanneer ik over 40 dagen mijn abonnement moet verlengen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2014 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
Verwijderd schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 20:24:
[...]

Appels en peren vergelijken. Toen WoW in 2004 nieuw uitkwam was het IT landschap compleet anders. Vooral heel het client-server model stond toen nog echt in de kinderschoenen met betrekking tot de grote consumentenmarkt. Er was zelfs geen Steam, en belastingaangifte deden we allemaal nog via de 'diskette' en op het ouderwetse papier. Oh, en geen Smartphones.

Ik ben het helemaal met je eens dat als er problemen zijn er mensen zijn die altijd zeuren. Als ik helemaal eerlijk ben hoor ik hier ook bij. Probleem is echter dat we nu maar liefst 10 jaar verder zijn. Wanneer is de laatste keer dat Steam dagenlang problemen had? Precies. En nu is Steam een gameplatform en TESO een game dus er zijn grote verschillen, maar het werkt op dezelfde hardware.Nu zullen de problemen van de laatste tijd software gerelateerd zijn maar dat maakt het geval nog des te erger.
Yep, we zijn nu 10 jaar verder, waar alle online game launches volledig smooth zijn, bijvoorbeeld die van Diablo 3 en die van Simcity |:( En Steam draait ook altijd zo lekker stabiel tijdens de winter- en summersales....

Overigens was het client-server model voor games helemaal niet in de kinderschoenen toen wow uitkwam. In de kinderschoenen was het in de tijd van UO en Meridian59. EverQuest heeft dat al wel volledig fool-proof gemaakt voordat WoW op de markt kwam.
Nu volg ik ook de Duitse forums een beetje (mit meinen kleinen bitschen Deutsche ja) en daar heb ik toch wel wat spooky dingen langs zien komen.
Overigens, dat je, in 6 woorden Duits, 4 woorden verkeerd spelt, geeft mij ook niet heel veel hoop dat je een Duitse tekst juist kunt interpreteren :+

[ Voor 9% gewijzigd door Krukar op 19-04-2014 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nightcrowy
Het enige gevoel dat mij door dit soort lappen tekst altijd weer bekruipt is zo jammer dat ik er verder maar niet over door zal gaan.... nou heel even dan nog....
We hebben het hier over een heel serieus bedrijf dat net een grote mmo heeft gelaunched, ik ken geen enkele mmo die dit soort zaken niet aan de hand heeft gehad of nog heeft zelfs.... Waar mensen zijn worden fouten gemaakt hoor....
Straks krijgen we nog het voor de tv voetbal niveau, iedereen weet en begrijpt en doorziet alles van het spelletje en deelt dat ook graag met de rest.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bv202
Sorry, maar Simcity is hier niet echt het juiste voorbeeld. Daar hadden de spelers die klaagden 100% gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
Bv202 schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 20:40:
Sorry, maar Simcity is hier niet echt het juiste voorbeeld. Daar hadden de spelers die klaagden 100% gelijk.
Of je bent nu gewoon aan het trollen of je hebt écht niet door dat die opmerking van mij sarcastisch was :?
Nightcrowy schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 20:40:
Het enige gevoel dat mij door dit soort lappen tekst altijd weer bekruipt is zo jammer dat ik er verder maar niet over door zal gaan.... nou heel even dan nog....
We hebben het hier over een heel serieus bedrijf dat net een grote mmo heeft gelaunched, ik ken geen enkele mmo die dit soort zaken niet aan de hand heeft gehad of nog heeft zelfs.... Waar mensen zijn worden fouten gemaakt hoor....
Straks krijgen we nog het voor de tv voetbal niveau, iedereen weet en begrijpt en doorziet alles van het spelletje en deelt dat ook graag met de rest.... ;)
Inderdaad, bij sommige posters hier krijg ik het idee dat ze nog nooit eerder een MMO launch hebben meegemaakt :)

[ Voor 54% gewijzigd door Krukar op 19-04-2014 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-09 13:34
Jammer, zat net klaar om te gamen.
Heb gemiddeld maar 1 a 2 uurtjes dus dit is jammer.

Ach, ik ga maar een biertje inschenken :)

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bv202
Krukar schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 20:43:
[...]

Of je bent nu gewoon aan het trollen of je hebt écht niet door dat die opmerking van mij sarcastisch was :?
Wat ik wil zeggen is dat het niet is omdat andere games een launch hebben vol problemen, dat dit voor andere games ook zo hoeft te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
Bv202 schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 20:46:
[...]

Wat ik wil zeggen is dat het niet is omdat andere games een launch hebben vol problemen, dat dit voor andere games ook zo hoeft te zijn.
Mijn punt is juist dat vrijwel geen één grote online titel in de laatste jaren een 100% goede launch heeft gehad... Zeker MMO's niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bv202
Krukar schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 20:47:
[...]

Mijn punt is juist dat vrijwel geen één grote online titel in de laatste jaren een 100% goede launch heeft gehad... Zeker MMO's niet.
Wat ik bedoelde is dat spelers zeker recht tot klagen hadden bij de launch van Simcity. Of de klagers hier gelijk hebben of niet staat nog ter discussie.

En ja, dit is de eerste MMO dat ik speel sinds de launch. Mij maakt het niet veel uit dat er problemen zijn (dat had ik ook wel verwacht), maar leg in godsnaam niet telkens die servers plat tijdens de peak hours, maar doe dit op de rustige tijdstippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knud
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:08

Knud

Sandvich

Maar eigenlijk is het toch van de zotte dat we dit maar moeten accepteren?
"Want ja, zo gaat het nu eenmaal".

AMD 3900X | MSI X570 MEG UNIFY | TridenZ 32GB | EVGA GTX 1080 | Samsung 970 Pro 1TB, 860 1TB & 840 EVO 1TB | LianLi O11 XL | Seasonic Prime PX 1300 | Audio set: RME ADI-2 DAC + SMSL DA-9 + 2x Klipsch B2 bookshelf speakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
Knud schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 20:49:
Maar eigenlijk is het toch van de zotte dat we dit maar moeten accepteren?
"Want ja, zo gaat het nu eenmaal".
Nee dat is helemaal niet van de zotte, als je dat denkt heb je echt werkelijk geen idee wat er allemaal komt kijken bij het runnen van een wereldwijde online-game infrastructuur waar in de eerste paar weken een miljoen of meer spelers op willen spelen.
Je "moet" het trouwens ook niet accepteren, je kunt het prima niet accepteren door geen online-games te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knud

Knud

Sandvich

Waarom leert geen enkele MMO uitgever dan van elkaars fouten? Het is (bijna) iedereen keer raak.
Probleem is dat ik graag online games speel - dus dat is geen optie. (in het algemeen.)

(en ook offline games hebben issues, zoals een Rome TW 2...)

AMD 3900X | MSI X570 MEG UNIFY | TridenZ 32GB | EVGA GTX 1080 | Samsung 970 Pro 1TB, 860 1TB & 840 EVO 1TB | LianLi O11 XL | Seasonic Prime PX 1300 | Audio set: RME ADI-2 DAC + SMSL DA-9 + 2x Klipsch B2 bookshelf speakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphin

Seraphin

Meep?

Ik heb hier nog geen mensen zien roepen dat de launch 100% perfect moet zijn. Ik heb wel mensen zien onderbouwen dat er -naaste de te verwachten issues- een aantal zaken zijn waar ZOS voor een vreemde aanpak heeft gekozen.

Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mentalozzie
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21:33
Ik heb er geen verstand van maar weet zeker dat het niet eenvoudig is zo'n game launcheren. Ook zullen er wel steeds andere factoren meespelen dus valt er niet alles te leren van andere mmo's. Dit zijn ook vaak elkaars "concurrenten" dus waarom zou je iets delen als bedrijf.

hoop wel dat die snel weer online komt, wou een avondje lekker gamen voordat de paasgekte begint.

Ben nu level vier (gisteren gekocht) en erg mooi spel! Nog tips? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bv202
mentalozzie schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 20:59:
Ik heb er geen verstand van maar weet zeker dat het niet eenvoudig is zo'n game launcheren. Ook zullen er wel steeds andere factoren meespelen dus valt er niet alles te leren van andere mmo's. Dit zijn ook vaak elkaars "concurrenten" dus waarom zou je iets delen als bedrijf.

hoop wel dat die snel weer online komt, wou een avondje lekker gamen voordat de paasgekte begint.

Ben nu level vier (gisteren gekocht) en erg mooi spel! Nog tips? :)
Vooral veel exploren en niet van quest tot quest lopen. Die fout maakte ik ook (net als velen) en dan vind je uiteindelijk geen quests meer voor je level ;)

Vergeet zeker de dungeons niet te doen, daar krijg je veel xp van en er zijn nog quests in te vinden :)

Voor de rest: check zeker eens www.esoui.com voor wat addons. Sommige addons (zoals de minimap) zijn echt onmisbaar.

[ Voor 7% gewijzigd door Bv202 op 19-04-2014 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mentalozzie
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21:33
Thanks!, want krijg je van mobs geen exp? viel me al op :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bv202
mentalozzie schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 21:04:
Thanks!, want krijg je van mobs geen exp? viel me al op :D
Je krijgt er zeker wel xp van, maar grinden voor level up's te halen zal je normaal gezien niet moeten doen. Ik ben lvl 20 en ben zelfs nog met de lvl 18-19 quests bezig. Er is gewoon nog veel te doen buiten de quests.

EDIT:
Heeft iemand deze addon al uitgetest? http://www.esoui.com/downloads/info89-SpamFilter.html
Lijkt me wel handig tegen die zone chat spambots..

[ Voor 16% gewijzigd door Bv202 op 19-04-2014 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Kan vandaag voor het eerst in 2 weken ff spelen, server down :).

Ach, volgende keer beter....

AMD 7900XTX | Intel 13700 | 32GB | xTool S1 20W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi

ambi

Update:

The european megaserver is now up for internal tests and will be available again within the next 45 minutes if nothing is found.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e2thaj
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 05-01-2021
hoe kom je aan die informatie ?
ambi schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 21:29:
Update:

The european megaserver is now up for internal tests and will be available again within the next 45 minutes if nothing is found.

Psn erikj

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firlian
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 02-05-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphin

Seraphin

Meep?

Staat op het forum:

http://forums.elderscroll...14-12-25pm-edt-4-25pm-gmt

edit: net te laat :P
Anyhoe, om 22:10 zou de server dus up moeten zijn als het idd bij die max 45 min blijft.

[ Voor 31% gewijzigd door Seraphin op 19-04-2014 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e2thaj
wacht al hele avond nu komt er nog 45 min bij lekker haha

Psn erikj

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firlian
Met een kwartier zijn die 45min om dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparksNL
e2thaj schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 22:01:
wacht al hele avond nu komt er nog 45 min bij lekker haha
De 45 minuten zijn al bijna verstreken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e2thaj
goede zaak kan ik nog even gamen haha :) nog mensen die in city of ash dungeon wil ?
of anders dungeon ?

in

Psn erikj

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firlian
e2thaj schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 22:03:
goede zaak kan ik nog even gamen haha :) nog mensen die in city of ash dungeon wil ?
of anders dungeon ?
Ik heb nog geen enkele group dungeon gedaan (geen geduld gehad om op een groep te wachten, ben DD), dus ben game :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D33F
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-09 22:01

D33F

Tweelingtemmer

Ik vraag mij verder af of wij ooit de EU server echt in de EU gaan krijgen, ergens ben ik er bang voor dat het een PR praatje was of dat men straks zegt dat er niet genoeg spelers zijn om een echte EU server te rechtvaardigen..

Na de officiële aankondiging toentertijd is het angstvallig stil gebleven rond dit onderwerp.

Lies are obvious to read because the truth is already written

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e2thaj
hij is online

Psn erikj

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unomomentodado
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-07 23:56
ty!

EDIT: wtf, ik log net in en ik heb weer items die ik eerder verkocht heb. Blijkbaar is mijn laatste progressie niet opgeslagen. :(
EDIT: nog steeds wel dat ik opnieuw moet opstarten omdat overgangen van areas vastlopen

[ Voor 119% gewijzigd door Unomomentodado op 19-04-2014 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral_R2D2
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-09 11:30
...fantastisch;
na eindeloze inlogpogingen na een gelukte inlog zojuist door de map heen gevallen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bertus15 schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 19:05:
[...]
Bots die kunnen teleporteren doet vermoeden dat het dus mogelijk is om lokatie data, of vector data van de client naar de server te sturen. Normaal gesproken wordt bij dit soort spellen de client als "not trusted" gezien.

Het klinkt als een hele domme ontwerp fout. :)
Dat is het dus ook. Geen serverside check op de movement..
David Regeling schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 22:06:
Ik vraag mij verder af of wij ooit de EU server echt in de EU gaan krijgen, ergens ben ik er bang voor dat het een PR praatje was of dat men straks zegt dat er niet genoeg spelers zijn om een echte EU server te rechtvaardigen..

Na de officiële aankondiging toentertijd is het angstvallig stil gebleven rond dit onderwerp.
Dat zullen ze doen zodra de "initial phase" over is. Lijkt mij dat dat betekent zodra de servers stabiel zijn en niet elke dag gefixed hoeven te worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi

ambi

Admiral_R2D2 schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 22:48:
na eindeloze inlogpogingen na een gelukte inlog zojuist door de map heen gevallen ;-)
go easy on the skooma :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knud

Knud

Sandvich

Kan inloggen in de game, maar zodra ik Cyrodiil wil inladen gaat het mis. Game blijft laden maar er gebeurd verder niets.. 4-5x geprobeerd (incl ALT-F4), maar geen effect.
iemand nog een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bv202
Knud schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 23:09:
Kan inloggen in de game, maar zodra ik Cyrodiil wil inladen gaat het mis. Game blijft laden maar er gebeurd verder niets.. 4-5x geprobeerd (incl ALT-F4), maar geen effect.
iemand nog een idee?
Yup, wachten tot ze het fixen. Ik (en nog vele anderen) hebben hetzelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knud

Knud

Sandvich

Ik heb een game repair gedaan.. weet niet of dat de trick was.. maar het werkte (voor nu.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Soms helpt de shadercache verwijderen ook. Staat in je eso dir in je documents.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knud

Knud

Sandvich

Ah bedankt, zal dat ook nog doen.

Had gisteren nog een ticket aangemaakt om te vragen of we extra game tijd krijgen vanwege al het (extra) onderhoud tijdens primetime in Europa.
Het antwoord is een duidelijke en onvriendelijke (imho) Nee.
"
Greetings and Blessings from across Tamriel, brave adventurer!

Thank you for contacting The Elder Scrolls Online Team! At this time the down time for maintenance is to make the game a bit better for you guys. We are not offering or compensating for that time. We do apologize for any inconvenience and appreciate your patience.
"
Toch een beetje jammer en komt op mij over dat het ze erg weinig kan uitmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-06 09:20
Ja elke keer die paar uurtjes, vind het ook overdreven om er compensatie voor te krijgen.

Wees blij dat ze hard werken om veel te fixen.

[ Voor 21% gewijzigd door FerdiV op 20-04-2014 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streepje
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-01-2024

Streepje

noem me maar Streepje

volgens mij was er gister een fix omdat hun eigen servers eruit klapten?

Asus maximus IV extreme-----Intel Core I7 2600k----- Asus GTX580 SLI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knud

Knud

Sandvich

FerdiV schreef op zondag 20 april 2014 @ 10:55:
Ja elke keer die paar uurtjes, vind het ook overdreven om er compensatie voor te krijgen.

Wees blij dat ze hard werken om veel te fixen.
Ik snap echt wel dat er onderhoud gepleegd moet worden.. maar het is nu al een paar keer op (normale avond tijden) dat ik wilde spelen en de server er uit ligt. Daar baal ik gewoon van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
Kan er misschien een apart draadje gemaakt worden; "Rant hier op ZOS om je frustratie kwijt te kunnen"?
Zodat de mensen die wel gewoon over het spel willen posten en er wel plezier aan hebben dat hier kunnen doen?

Begint een beetje irritant te worden om steeds weer diezelfde hangende langspeelplaat door te moeten lezen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bronce
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-09 13:32
Krukar schreef op zondag 20 april 2014 @ 11:39:
Kan er misschien een apart draadje gemaakt worden; "Rant hier op ZOS om je frustratie kwijt te kunnen"?
Zodat de mensen die wel gewoon over het spel willen posten en er wel plezier aan hebben dat hier kunnen doen?

Begint een beetje irritant te worden om steeds weer diezelfde hangende langspeelplaat door te moeten lezen.....
Vervolgens is dit topic dood. Omdat de meeste mensen wel fatsoenlijk over het spel willen praten, maar dit niet kunnen omdat om wat voor reden dan ook het spelplezier constant wordt bederft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
bronce schreef op zondag 20 april 2014 @ 11:46:
[...]

Vervolgens is dit topic dood. Omdat de meeste mensen wel fatsoenlijk over het spel willen praten, maar dit niet kunnen omdat om wat voor reden dan ook het spelplezier constant wordt bederft.
Overdrijven is een vak...
Het topic is juist aan het doodgaan omdat er constant overdreven gezanik is, lees maar eens terug, meerdere mensen hebben in het topic al aangegeven niet meer bij te dragen omdat ene paar mensen constant compleet overtrokken zitten te zeuren over van alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bronce
Krukar schreef op zondag 20 april 2014 @ 12:05:
[...]

Het topic is juist aan het doodgaan omdat er constant overdreven gezanik is, lees maar eens terug, meerdere mensen hebben in het topic al aangegeven niet meer bij te dragen omdat ene paar mensen constant compleet overtrokken zitten te zeuren over van alles.
Het is een mooi spel, ik vind wel dat consumenten best kritisch mogen zijn op de kwaliteit die tegenwoordig als acceptabel wordt gezien (want de release van een MMORPG van 8 jaar geleden is echt een goede maatstaaf). Het komt over alsof ZOS de game veel te vroeg in beta fase heeft uitgebracht, dit om de concurrentie voor te zijn (WoW en Wildstar). Mensen die beweren dat het spel prachtig is en nooit problemen naast side quest bugs hebben, die hebben nog niet genoeg gespeeld. De eerste 20 levels ben ik zelf ook weinig problemen tegen gekomen. Sinds Reapers March zone is het alleen maar erger geworden.

Zie bijvoorbeeld:
  • Kans op een bugged main quest, gereported sinds 3 April op de forums. ZOS zegt (support, zonder antwoord te geven op mijn vraag of ze de quest kunnen resetten) dat het de schuld is van Molag Bal met zijn 'schemes' geen ETA voor een fix.
  • AD reapers march is bugged waardoor er geen progress mogelijk is voor VR EB en DC (veel plezier met de gepromote VR10 content als je er niet kan komen).
  • Laat ze eerst de game fixen i.p.v CGI trailers maken en nieuwe content promoten, die nieuwe zone zou eind April moeten komen.
  • Corldharbour storyline is de grond in generfed waardoor je het met 2 vingers in je neus kan uitspelen -> 'toegankelijker' voor meer spelers = $$$.
  • ZOS fixed een bug, dag later weer bugged (down the skeever hole bijvoorbeeld)
  • ZOS haalt de servers down vanwege login problemen door mensen die reloggen vanwege endless loading screens, server up probleem niet gefixed.
  • Slecht response op input in cyrodiil (servers in US??), bijvoorbeeld switch weapons reageert vaak niet.
  • En dan nog de dingen die ik zelf niet heb meegemaakt zoals bots en goldsellers (zitten alleen in de low-level zones volgens mij) etc.
  • EDIT: er zijn sinds de laatste patch alweer nieuwe item dupe exploits gevonden.
Verder had ik mijn hoop gezet op de RvR PVP. De PvP is best aardig helaas vind ik cyrodiil geen mooie zone. Voor 80% is de zone leeg. Hier en daar wat kampen met constant dezelfde monsters. De dorpjes met de questen zijn de enige afwisseling. Blijkbaar zit er in het midden nog iets wat ZOS ooit nog moet implementeren.

Ik ben benieuwd wat voor lot het spel te wachten staat na de eerste 30 dagen + misschien de 30 dagen die ze al geïncasseerd hebben. Na weer een endless loading screen heb ik geen zin meer om het spel nog op te starten. En dit vlak na de release terwijl ik nog zat content te gaan heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
Je zit 3 weken na de release al in de VR-content, dat betekent dat je het spel extreem veel gespeeld hebt.
Volgens mij ben je daardoor gewoon tegen een game-burnout aangelopen en gaat elk dingetje wat je tegenkomt je heel erg hard irriteren.

Begrijp dat 95% van de mensen die dit spel spelen normale speeltijden heeft en waarschijnlijk nog ergens rond de lvl 20 zit, denk je dat het voor deze mensen leuk is als ze even naar het forum willen en wéér 10 posts moeten lezen over precies hetzelfde; er zitten bugs in het spel?

Ja het klopt, er zitten bugs in het spel, dat weten we ondertussen en ze worden echt wel opgelost. 8 pagina's lang steeds weer herhalen dat er bugs in het spel zitten wordt niemand beter van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex Picard
Krukar schreef op zondag 20 april 2014 @ 12:05:
[...]

Misschien kunnen we het weer een beetje positief en on topic houden, zeuren over het gezeur is niet bepaald constructief O-)

Vrolijk Pasen allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krukar schreef op zondag 20 april 2014 @ 12:54:
[...]

Je zit 3 weken na de release al in de VR-content, dat betekent dat je het spel extreem veel gespeeld hebt.
Volgens mij ben je daardoor gewoon tegen een game-burnout aangelopen en gaat elk dingetje wat je tegenkomt je heel erg hard irriteren.

Begrijp dat 95% van de mensen die dit spel spelen normale speeltijden heeft en waarschijnlijk nog ergens rond de lvl 20 zit, denk je dat het voor deze mensen leuk is als ze even naar het forum willen en wéér 10 posts moeten lezen over precies hetzelfde; er zitten bugs in het spel?

Ja het klopt, er zitten bugs in het spel, dat weten we ondertussen en ze worden echt wel opgelost. 8 pagina's lang steeds weer herhalen dat er bugs in het spel zitten wordt niemand beter van.
8 pagina's herhalen geeft aan dat er iets fundamenteels mis is met het spel. Bij release had GW2 ook problemen hoor, kan me het topic nog wel herinneren, dat was echt schelden. _/-\o_ Alleen bij GW2 waren de problemen twee weken na launch grotendeels verholpen en begon iedereen daadwerkelijk over het spel te praten. Bij TESO worden de problemen alleen maar erger en erger...dat is een slecht teken. Wat mij betreft mogen consumenten daar best voor worden gewaarschuwd. Een consument die niks met TES heeft zou ik op dit moment het spel absoluut niet aanraden.

De game burnout vind ik een rare opmerking. Dat zou betekenen dat we niet mogen praten over VR content? Pardon maar op dit moment zitten er -zulke- grote bugs in waardoor de Aldmeri Dominion mensen gewoon NIET verder kunnen. Nee, ook niks anders gaan doen (mwah, een alt levellen kan, maar tsja...) je zit gewoon in een stasis. Force Strategy Gaming heeft dit een paar dagen geleden onder de aandacht gebracht. Reactie ZOS? Geen..geen enkele reactie.

Zelfs bij WoW bleef Blizzard gewoon posten, ook al was het tien keer dezelfde reactie. Hier krijg je nooit een reactie op een bijzonder brak forum wat qua usability je doet terug verlangen naar UI's van MS DOS.

Aaaaanyway, ik zal wat positief melden. :P
Na het doen van 90% van de dungeons moet ik toegeven dat de group content wel erg leuk is. Ook het hele gebeuren hoe je moet samenwerken zit ergens tussen WoW en GW2. Het heeft de rollen van WoW maar niet de chaos van GW2, maar toch de 'positioning' van je group van GW2 wat het een leuke mix maakt. Men moet nog wel leren dat een healer niet door een rode insta-death cirkel op de grond kan healen. Maarja, randoms blijf je altijd wel houden in PuG's.

Ik kijk uit naar de VR dungeons en hoe moeilijk dat is in vergelijking met normal mode.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2014 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bronce
Krukar schreef op zondag 20 april 2014 @ 12:54:
[...]

Ja ik heb veel gespeeld, maar ik heb ook gewoon een full-time baan dus dat extreem veel spelen valt wel mee. Die game-burnout waar je het over hebt komt bekend voor maar die heb ik nu nog niet.

Ik heb wel het idee dat andere game uitgevers de problemen beter hebben aangepakt dan ZOS doet. Zo heb ik de releases van GW2 en FFIXV ARR beter ervaren, ja er waren problemen maar die werden snel opgelost. Bij ZOS mis ik nu gewoon het vertrouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dembar
  • Laatst online: 06-12-2024
welke addon is die bar met info bovenin het beeld? kan hem niet terug vinden,

Battletag Vakasha#2284

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobskee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23-08 19:38
Dembar schreef op zondag 20 april 2014 @ 13:13:
welke addon is die bar met info bovenin het beeld? kan hem niet terug vinden,
Wykkyd's framework

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjorn89
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-03 12:21
Ik word ook een beetje moe van al het gezeur. Ja, er zijn problemen. Ja er wordt aan gewerkt.

Gewoon bugreports versturen, en verder spelen. Besides, het is mooi weer buiten. Werkt het even niet, ga je even lekker zonnen :)

Overigens, gisteren zelf mijn eerste bug tegengekomen Infinite Loading Screen, maar daarvoor geen enkele problemen.

Enige wat mij tot nu toe irriteert is de fucking kleine Inventory, daar wordt ik echt schijt ziek van. Ik heb zoveel items, en ik weet niet of ik ze moet houden of dat ik ze aan merchants moet verkopen. |:(

[ Voor 42% gewijzigd door Bjorn89 op 20-04-2014 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT
  • Laatst online: 15-09 12:16

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

bronce schreef op zondag 20 april 2014 @ 12:40:
[...]

Ik ben benieuwd wat voor lot het spel te wachten staat na de eerste 30 dagen + misschien de 30 dagen die ze al geïncasseerd hebben. Na weer een endless loading screen heb ik geen zin meer om het spel nog op te starten. En dit vlak na de release terwijl ik nog zat content te gaan heb.
Ik heb dus hetzelfde, heb nu sinds preorder heel veel gespeeld (had wat vrij van werk ook).
Maar sinds vandaag ben ik het ineens zat.. weer een hanger op het load screen - weer afsluiten reloggen etc.etc. eindelijk in de dungeon moest ik zelf 15minuten 'campen' om de dungeon baas te killen.. vanwege de berg bots die een instant kill doen bij een respawn.. weer al die gold spam in me mailbox.. weer uren lopen naar het fort in cyrodiil weer geganked worden.. (wat niet erg is, maar er is geen enkel andere pvp content.. dus als ik pvp wil doen moet ik dit maar accepteren..)

Eerste dagen was ik nog 'merged' in het spel maar sinds kort gebeurd dat dus niet meer..
Ik denk dat ik geen maand meer verleng en wel wacht op wat 'expansions' met name voor het pvp gedeelte en het groupen voor dungeons etc.. en ook het item beheer en de hele UI uberhaupt als het op items/vergelijken/craften aankomt.

Het is geen klacht, maar een ervaring. ( ik ben ook niet boos zoals sommige andere spelers :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bronce schreef op zondag 20 april 2014 @ 13:10:
[...]

Ja ik heb veel gespeeld, maar ik heb ook gewoon een full-time baan dus dat extreem veel spelen valt wel mee. Die game-burnout waar je het over hebt komt bekend voor maar die heb ik nu nog niet.

Ik heb wel het idee dat andere game uitgevers de problemen beter hebben aangepakt dan ZOS doet. Zo heb ik de releases van GW2 en FFIXV ARR beter ervaren, ja er waren problemen maar die werden snel opgelost. Bij ZOS mis ik nu gewoon het vertrouwen.
Nou ja, stop er dan gewoon mee en laat ons lekker het spel spelen. Ga hier in het forum dan niet lopen klagen over van alles en nog wat.

Ik ben een casual speler. Ik wil alles ontdekken en het rustig aan doen. Mijn character is lvl 16 en ik heb er een hoop lol mee. Tot nog toe kwam ik regelmatig op dit forum om de (positieve) ervaringen en tips van andere spelers te lezen. Ik post zelden, omdat ik redelijk achter de feiten aanloop.

Ik merk wel dat ik minder vaak naar het forum ga, omdat er alleen nog maar wordt geklaagd. Geklaagd over zaken waar ik helemaal geen last van heb en over zaken die naar mijn idee bij elke launch voorkomen. Ik zie het altijd weer gebeuren bij games dat de klagers op forums de overhand krijgen. Er valt ook niets tegen te doen, want ze hebben altijd gelijk en op de een of andere manier kunnen ze eindeloos klagen. Ze hebben er ook de tijd voor, want spelen willen ze niet meer, omdat voor hun de lol er af is. Wat ze echter niet beseffen is dat ze voor veel andere mensen ook de lol bederven met hun geklaag.

Ik heb het in ieder geval wel gehad met dit draadje op tweakers. Nog veel succes met klagen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bv202
Tegen Elden Root verscheen er opeens een NPC die een quest startte waarbij ik door een portal moet. Als ik door dat portal ga, is er echter niets dat ik kan doen... ik zou met iemand moeten praten, maar die NPC staat er gewoon niet. Ook herinloggen heeft niet geholpen.

Iemand een idee wat ik kan doen..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
Bv202 schreef op zondag 20 april 2014 @ 14:07:
Tegen Elden Root verscheen er opeens een NPC die een quest startte waarbij ik door een portal moet. Als ik door dat portal ga, is er echter niets dat ik kan doen... ik zou met iemand moeten praten, maar die NPC staat er gewoon niet. Ook herinloggen heeft niet geholpen.

Ja da's een bekende bug, quest cancelen en i.p.v. in Elden Root pik je dezelfde quest op in Cormount, dan werkt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex Picard
Zopas nog even een stukje gespeeld, geen problemen momenteel. Het spel is toch echt genieten als alles naar behoren werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bv202
Krukar schreef op zondag 20 april 2014 @ 14:12:
[...]

Ja da's een bekende bug, quest cancelen en i.p.v. in Elden Root pik je dezelfde quest op in Cormount, dan werkt het wel.
Ok, bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D33F

D33F

Tweelingtemmer

Bv202 schreef op zondag 20 april 2014 @ 14:07:

Zelfde probleem hier, en mijn vriendin die al wat verder is deelde me idd ook mee om de quest te cancellen en deze elders aan te nemen -> Cormount.

Maar goed op het moment nog MEER dan genoeg quests om te doen, en straks eens een eerste rondje Elden Hollow doen :D

[ Voor 9% gewijzigd door D33F op 20-04-2014 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bronce
Gebruik je draconic powers ultimate niet te dicht bij een rots :p

Afbeeldingslocatie: http://i1075.photobucket.com/albums/w430/govertguitar/Screenshot_20140420_150052_zpsda8582ad.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t.t.boersma
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13-09 21:40
Ha die bug heb ik ook 1 keer gehad, muur vast tot ik dood ging.
Toen was het wel weer goed :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trixh
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 23:04
Misschien al eerder gepost maar overheen gelezen. Zag op official forum een "FIX" voor never ending loading screens. Je moet eso.exe in je firewall plaatsen. (normaal word dit ook altijd gevraagt maar bij ESO niet) Heb ik net even gedaan en naar Cyrodiil gegaan en het ging in 1x goed. (kan toeval zijn maar meld het toch maar even)
Overigens reporten mensen ook snellere loading tijden. Ikzelf merk hier overigens niks van behalve bij Cyrodiil dan.

[ Voor 15% gewijzigd door Trixh op 20-04-2014 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bv202
De level 20 main quest is best lastig. Toch een aantal keer moeten proberen voor het laatste gevecht lukte :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bronce
ouch een vriend zit vast in blauwe lucht in cyrodiil. Travel-to-player werkt dan niet, weet iemand een manier om hier uit komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een vriend van me was vorige week een deel van zijn bank items kwijtgeraakt door de bug. Ze zijn hem nu ingame tegemoet gekomen door hem hiervoor 50k te geven. Vind dat toch zeker erg netjes opgelost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bronce
Lol net een dolmen gesolo'd in cyrodiil :p

Ik heb trouwens na het verwijderen van de shader cache geen endless loading screen meer gehad, dus mischien dat 't helpt.

[ Voor 59% gewijzigd door bronce op 20-04-2014 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trixh
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 23:04
bronce schreef op zondag 20 april 2014 @ 17:04:
ouch een vriend zit vast in blauwe lucht in cyrodiil. Travel-to-player werkt dan niet, weet iemand een manier om hier uit komen?
/stuck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bronce
Nope dat werkt niet, enige manier is travel-to-player of naar cyrodiil gaan. Maar beide kan niet als je al in cyrodiil bent. Support had het uiteindelijk opgelost na een ticket.

Edit: de oplossing is travelen naar een andere campaign als guest.

[ Voor 10% gewijzigd door bronce op 20-04-2014 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bv202
Heeft iemand Elden Hollow al gedaan? Ik heb het de final boss een stuk of 10x geprobeerd, maar het lukt gewoon niet. Zelfs met een lvl 33 in ons team lukte het niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 17:20
Elden hollow al gedaan en zonder grote moeite ook uitgespeeld met mijn groep. We waren een gewoon gemiddelde groep als ik het me nog goed herinner. Dus het is wel te doen. Anders gewoon met een andere groep proberen want waarschijnlijk zat er dan een zwakke schakel tussen hoe hard het ook klinkt.

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
Bv202 schreef op zondag 20 april 2014 @ 22:41:
Heeft iemand Elden Hollow al gedaan? Ik heb het de final boss een stuk of 10x geprobeerd, maar het lukt gewoon niet. Zelfs met een lvl 33 in ons team lukte het niet :(
Hmm, Elden Hollow is juist de makkelijkse van de drie lvl 20 dungeons imho....

spoiler:
Enige wat je eigenlijk moet doen op Canonreave is die poison dispellen en uit die aoe rennen, als je niemand in je groep hebt die poison kan dispellen ben je inderdaad de sjaak op die boss :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi

ambi

Zucht, server weer eens down voor maintenance... op een feestdag :(
'k Snap ook niet echt dat ze geen dringender zaken fixen dan enkel deze: http://forums.elderscroll.../84259/patch-notes-v1-0-5
Nuja, gelukkig speel ik het spel nog altijd graag, dus zullen we maar weer eens wat geduld uitoefenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nightcrowy
Ja joh degene die nu nog over gamebreking dingen zeuren kunnen beter hun spel aan iemand geven die er wel veel plezier uit gaat halen.... Sommige kunnen zo enorm verwend overkomen pffff....
Ik heb 1 tip / verzoek: Als je een klacht hebt over dit spel, of welk spel dan ook, doe er dan iets constructiefs mee, met andere woorden: post het op de officiele forums van het betreffende spel en kom hier gewoon lekker kletsen ;-) Zalig pasen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bronce
ambi schreef op maandag 21 april 2014 @ 08:46:
Zucht, server weer eens down voor maintenance... op een feestdag :(
'k Snap ook niet echt dat ze geen dringender zaken fixen dan enkel deze: http://forums.elderscroll.../84259/patch-notes-v1-0-5
Nuja, gelukkig speel ik het spel nog altijd graag, dus zullen we maar weer eens wat geduld uitoefenen.
Er is een mooi aantal questen gefixed. Kan er weer een paar afstrepen uit mijn quest lijstje. Ze houden de maintenance nu te minsten op een fatsoenlijk tijdstip i.p.v. primetime.

Alleen dit is dan weer jammer: "Messages Across Tamriel: Vanus Galerion is much easier to find.". Hij was lastig te vinden maar het ook was ook niet mogelijk om met hem te praten.

[ Voor 6% gewijzigd door bronce op 21-04-2014 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D33F

D33F

Tweelingtemmer

Nightcrowy schreef op maandag 21 april 2014 @ 08:50:
Ja joh degene die nu nog over gamebreking dingen zeuren kunnen beter hun spel aan iemand geven die er wel veel plezier uit gaat halen.... Sommige kunnen zo enorm verwend overkomen pffff....
Ik heb 1 tip / verzoek: Als je een klacht hebt over dit spel, of welk spel dan ook, doe er dan iets constructiefs mee, met andere woorden: post het op de officiele forums van het betreffende spel en kom hier gewoon lekker kletsen ;-) Zalig pasen!!
Dat doe ik dan zelf ook hoor ;) Ik ben actiever op hun officiële forum dan hier.
Verder ben ik wellicht kritisch maar heus niet altijd negatief en heb het dus ook even goed over de leuke kanten van de game, maar ik kan het ondertussen wel begrijpen dat men zich eraan ergert, want door het hier te posten lost het weinig op in tegenstelling tot het officiële forum.

En uiteraard ook zalig Pasen ;) Alleen komt het in mijn geval mijn game-time niet ten goede :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dembar
  • Laatst online: 06-12-2024
hartelijk dank, al moet ik wel zeggen voor dat ik addons gebruikte nooit die loading bug waar iedereen hier over praat had. En na installatie van addons heb ik ook last van deze bug.

Battletag Vakasha#2284

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi

ambi

De patch van vandaag zou tevens een oplossing voor het loading screen probleem bevatten. Het staat vreemd genoeg niet in de patch notes vermeld, maar bij server status: http://forums.elderscroll...megaserver-4-21-14#latest

[ Voor 4% gewijzigd door ambi op 21-04-2014 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red_arrow
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02:13
Toch typisch dat de 1 continue problemen heeft en de ander bijna niet.
Zou het zo afhangen van het feit dat de ene pc configuratie minder gevoelig is dan de ander?
Ik heb eigenlijk nergens last van, behalve af en toe van de goldseller spam.
Maar ook dat zal op den duur er wel uitgefilterd worden.

De EU server is weer up btw :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IStealYourGun
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-08 20:13

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Toch niet zoveel beter, al mogen al de eerste keer mogen ALT+F4'en

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bronce
Ze hebben de mainstory (de quest die je naar coldharbour brengt) eindelijk gefixed :D beter laat dan nooit. Hij verschijnt nu weer.

Afbeeldingslocatie: http://i1075.photobucket.com/albums/w430/govertguitar/Screenshot_20140421_104829_zps2410e677.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was 'ie maar weggebleven...Vanus is net zo'n Mary Sue als Thrahearne in Guild Wars 2. Oh de voice-acting van hem is echt om te huilen. Alle quest-lines vond ik van een redelijk hoog niveau..tot aan Coldharbour. *shudders* Alleen John Cleese zorgt er af en toe voor dat het leuk blijft. =P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duckhamster
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 25-11-2021
ambi schreef op maandag 21 april 2014 @ 09:37:
De patch van vandaag zou tevens een oplossing voor het loading screen probleem bevatten. Het staat vreemd genoeg niet in de patch notes vermeld, maar bij server status: http://forums.elderscroll...megaserver-4-21-14#latest
Ik vind het wel grappig hoor, ik krijg hem nu al direct na het inloggen, ipv ingame. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bronce
lol nu kreeg ik de main quest opnieuw toen ik een stad inliep. :p Ben nu wel mooi de bugged quests aan het afronden weer een lading skillpoints erbij
Pagina: 1 ... 39 ... 66 Laatste