♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat
Yup, daarom ben ik er voorlopig mee gestopt. Enorm frustrerend als je na een half uur exploren opeens een eeuwig loading screen krijgt en je na het heropstarten van het spel ofwel dood bent ofwel terug helemaal onderaan de map staat.IStealYourGun schreef op zondag 13 april 2014 @ 20:52:
Man Cyrodiil is buged met eeuwige load screens.
Er zit ook een bug in het spel waardoor het lijkt alsof je nog op een paard zit terwijl dat niet het geval is. Je kan dan geen enkele aanval meer doen en je gaat gewoon dood zodra je vijanden tegenkomt. Daarom gebruik ik voorlopig geen paard, maar in Cyrodil is een paard gewoon noodzakelijk gezien de grootte van de map.
Ik blijf weg uit Cyrodil tot ze deze 2 bugs fixen
Ik gok zo dat het een fout in het betalingssysteem is. De enige mogelijkheden die je nog hebt zijn namelijk abonnement of een betaling aan een "fysieke" winkel. De complete optie om via een eenmalige betaling xx dagen gametime te kopen via het online betaalsysteem van ESO is tijdelijk uitgeschakeld.
http://www.reddit.com/r/e...te_load_screens_from_zos/Greetings!
Thank you for contacting The Elder Scrolls Online Team.
Please go to My Documents/The Elder Scrolls Online/Live and look for the UserSettings.txt file. Then perform the following steps:
Open UserSettings.txt with Notepad
Press Ctrl + F and search for RequestedNumThreads
This brings you to the line SET RequestedNumThreads "X" (with a number instead of X)
Change that number to 0 (zero, not the letter O)
Save and close the document
Restart the launcher and try to launch the game
If players are having difficulties locating the file, please contact Customer Support and we'll be more than happy to assist them.
Thank you for your continued interest and support!
Warm Regards,
The Elder Scrolls Online Team
Verwijderd
Ik sterf van de ruby's, bloodstones etc maar kan er nog niks mee en na uren proberen en grinden is het me nog niet duidelijk (misschien traag van begrip kan ook
Bvd!
Verwijderd
Edelstenen staan voor bepaalde "traits". Je moet inderdaad per soort item eerst die trait researchen, voordat je de edelstenen kunt gebruiken. Dit geldt per item. Dus als je "sturdy" onderzoekt voor je broek, dan geldt dat niet voor je helm. Die moet je apart onderzoeken.Verwijderd schreef op maandag 14 april 2014 @ 09:23:
Klopt het dat je edelstenen alleen kunt 'unlocken' door de betreffende eigenschap die op een item zit, te researchen??
Ik sterf van de ruby's, bloodstones etc maar kan er nog niks mee en na uren proberen en grinden is het me nog niet duidelijk (misschien traag van begrip kan ook). En zodra dit is gelukt moet ik dit in de enchantment hoek gaan zoeken om het toe te passen op een weapon/armor?
Bvd!
Verwijderd
Ah kijk, simpel eigenlijkVerwijderd schreef op maandag 14 april 2014 @ 09:42:
[...]
Edelstenen staan voor bepaalde "traits". Je moet inderdaad per soort item eerst die trait researchen, voordat je de edelstenen kunt gebruiken. Dit geldt per item. Dus als je "sturdy" onderzoekt voor je broek, dan geldt dat niet voor je helm. Die moet je apart onderzoeken.
Meeste van ons zitten in AD maar hebben ook genoeg in de andere 2 alliances zitten. Voor PVP is het misschien wel handig als je met de guild mee wil doen om in AD te zittensiempievk schreef op maandag 14 april 2014 @ 09:52:
Ik heb op dit moment een lnl 8 templar op Ebonheart Pact. Is het nog van belang voor de guild in welke Alliance je zit? Nu is het nog niet zo spannend om opnieuw te beginnen namelijk
| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR
Zo heb ik last van een bug die ervoor zorgt dat ik soms niet meer kan aanvallen. Alles loopt dan ineens rete traag maar mijn attacks worden niet uitgevoerd. De attacks van de AI natuurlijk wel waardoor ik de helft van de keren sterf.Bv202 schreef op zondag 13 april 2014 @ 20:55:
[...]
Yup, daarom ben ik er voorlopig mee gestopt. Enorm frustrerend als je na een half uur exploren opeens een eeuwig loading screen krijgt en je na het heropstarten van het spel ofwel dood bent ofwel terug helemaal onderaan de map staat.
Er zit ook een bug in het spel waardoor het lijkt alsof je nog op een paard zit terwijl dat niet het geval is. Je kan dan geen enkele aanval meer doen en je gaat gewoon dood zodra je vijanden tegenkomt. Daarom gebruik ik voorlopig geen paard, maar in Cyrodil is een paard gewoon noodzakelijk gezien de grootte van de map.
Ik blijf weg uit Cyrodil tot ze deze 2 bugs fixen
Het enige wat ik kan doen is weg rennen naar een safezone..
Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640
| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR
Tx, zal ik vanavond ff proberen. Wayshrinen kan ook maar dat duurt wat langer.Verderf schreef op maandag 14 april 2014 @ 10:02:
ik had het gisteren ook een paar keer, op te lossen door even snel de map te openen.
Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640
Ras maakt wellicht 1% uit - woodelf heeft geloof ik wat passives voor archery.
♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat
-Wat is het nut van die grote UFO die regelmatig uit de hemel komt zakken? Gister een flinke battle gehad rondom dat ding, maar wat het nut ervan is... is mij niet helemaal duidelijk.
-Is het slim om een 2e karakter aan te maken zodat je main karakter zijn skillpoints kan gebruiken voor pve/pvp games en je 2 karakter zich richt op ontwikkeling van crafting/enchanting/cooking/etc.
-Hoe zit het met de support voor Oculus Rift? Tijdens de Beta is dat wel aangekondig. Ben namelijk aan het twijfelen of ik een OR bril ga halen. En support voor ESO zou weleens doorslaggevend kunnen zijn.
Die UFO is vooral lore-gericht.ChojinZ schreef op maandag 14 april 2014 @ 11:28:
Een aantal vragen:
-Wat is het nut van die grote UFO die regelmatig uit de hemel komt zakken? Gister een flinke battle gehad rondom dat ding, maar wat het nut ervan is... is mij niet helemaal duidelijk.
-Is het slim om een 2e karakter aan te maken zodat je main karakter zijn skillpoints kan gebruiken voor pve/pvp games en je 2 karakter zich richt op ontwikkeling van crafting/enchanting/cooking/etc.
-Hoe zit het met de support voor Oculus Rift? Tijdens de Beta is dat wel aangekondig. Ben namelijk aan het twijfelen of ik een OR bril ga halen. En support voor ESO zou weleens doorslaggevend kunnen zijn.
In één van die eerste quests die je doet wordt dat uitgelegd.
2de karakter voor crafting kan wel maar is op zich niet nodig, zover ik heb begrepen krijg je uiteindelijk genoeg skillpoints op je char om zo'n beetje alles wat je kunt unlocken te unlocken (die skyshards geven bonus skillpoints en sommige quests geven ook extra skillpoints).
Het is zeg maar de manifestatie van een van de (zo niet het) overall theme/plot van ESO in de wereld.
[ Voor 53% gewijzigd door Caelorum op 14-04-2014 11:52 ]
Ik volg niet altijd de verhaallijnen van de Quests. Tis een beetje afhankelijk van mijn bui. Maar dat vind ik ook het mooie van ESO. Je hoeft niet elk verhaal te volgen om het leuk te hebben. En heb je wel zin in een goed verhaal dan zijn er zat Quests die je dat bieden.
Ow, en nog iemand met antwood op mijn Oculus Rift vraag?
Het heeft volgens mij verder geen invloed op de wereld naast waar ze lokaal zijn, op zich wel jammer dat er geen gevolgen zitten aan het niet sluiten van zo'n dark anchor, bv een blokkade op quests in de omgeving tot dat de dark anchor weer gesloten is etc. Dat is in rift wel zo dat als zo'n rift niet gesloten wordt het gebied van invloed groter wordt.Caelorum schreef op maandag 14 april 2014 @ 11:50:
Die "Ufo's" zijn overigens Dark Anchors -> http://elderscrolls.wikia.com/wiki/Dark_Anchors en http://elderscrollsonline...creating-eso-dark-anchors
Het is zeg maar de manifestatie van een van de (zo niet het) overall theme/plot van ESO in de wereld.
Of een bepaalde forward base ontstaat die je dan eerst moet overnemen tot dat je dan de dark anchoer kan sluiten.
gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker
Ik heb totaal niets meegekregen van enige bevestiging of aankondiging dat de Oculus Rift wordt ondersteund. Het is daarnaast ook niet een triviaal iets. De camera's zoals ze nu in het spel zitten zijn absoluut niet geschikt voor VR behalve als je iemand binnen een paar minuten op de grond wil zien liggen.ChojinZ schreef op maandag 14 april 2014 @ 12:23:
[...]
Ow, en nog iemand met antwood op mijn Oculus Rift vraag?
Ik heb wel meerdere keren aangegeven richting de devs (en met mij best wel wat andere PTS spelers) dat Oculus Rift ondersteuning erg gewaardeerd zou worden. Wel met de kanttekening dat het fixen van de bestaande bugs (en nu nieuw geïntroduceerde) eerst worden opgelost. Kan mij voorstellen dat ze dat zelf ook al wel hadden bedacht, mochten ze bezig willen gaan met VR ondersteuning.
Ik persoonlijk vind Templar de fijnste class om met Bow te spelen, knockdown skill, multitarget skill én healing skill (all ranged) als eerste skills waar je mee begint (wat heb je nog meer te wensensiempievk schreef op maandag 14 april 2014 @ 10:54:
Ik heb het internet zo'n beetje uitgelezen over deze kwestie:), maar is er een "beste" class voor het gebruik van bow? Ik heb nu templar en NB geprobeerd, maar lees ook wat mensen over sorc en dk. Iemand die hier al ervaring mee heeft?
Verwijderd
Tsjongejonge, en dit geven ze geen eens aan in een status update op het forum. Lekker handig ZOS. Ik zal hier straks wel even een draadje over gaan aanmaken op het officiële forum. Temporary is namelijk vaak permanent als er geen uproar is door de community. Ik heb al betaald voor eind Mei maar als ze dit niet terugplaatsen is het voor mij einde oefening.sjoerdke schreef op zondag 13 april 2014 @ 19:36:
[...]
Hail and well met, Adventurer!
Thank you for contacting The Elder Scrolls Online Team.
I am sorry to inform you, that in effect from April 11th, Ideal, PaySafeCard, Webmoney, and Giropay were taken down as payment methods. This is a temporary procedure and in the meantime the alternatives are to use:
PayPal;
Credit Card;
Game Time Cards;
Thank you for your comprehension and support!
Heb zoals je kunt zien reactie gehad, en ideal en de andere bovenstaande betalingsmethode er tijdelijk uitgehaald.
EDIT: Draadje opgezet. Hou het AUB constructief en netjes: http://forums.elderscroll...s-an-eta-for-return?new=1
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2014 14:05 ]
Er zijn nooit officiele aankondigen geweest. Maar het gonste echter wel van de geruchten. Ook waren er al wat filmpjes van ESO icm OR te zien:Caelorum schreef op maandag 14 april 2014 @ 12:56:
[...]
Ik heb totaal niets meegekregen van enige bevestiging of aankondiging dat de Oculus Rift wordt ondersteund. Het is daarnaast ook niet een triviaal iets. De camera's zoals ze nu in het spel zitten zijn absoluut niet geschikt voor VR behalve als je iemand binnen een paar minuten op de grond wil zien liggen.
Ik heb wel meerdere keren aangegeven richting de devs (en met mij best wel wat andere PTS spelers) dat Oculus Rift ondersteuning erg gewaardeerd zou worden. Wel met de kanttekening dat het fixen van de bestaande bugs (en nu nieuw geïntroduceerde) eerst worden opgelost. Kan mij voorstellen dat ze dat zelf ook al wel hadden bedacht, mochten ze bezig willen gaan met VR ondersteuning.
http://www.polygon.com/20...icial-oculus-rift-support
En uiteraard is het niet een triviaal iets. OR is zelf immers ook nog in ontwikkeling.
Overigens ben ik het niet helemaal met je eens dat de camera view niet geschikt is voor OR. Ok, de 3rd person view zal niet gaan werken, maar 1st person view moet, van wat ik heb gezien, wel te doen zijn:
YouTube: Skyrim in VR - Cyberith Virtualizer + Oculus Rift + Wii Mote = Full Immersion
Laatste linkje is overigens van Skyrim, but y'all get the idea...
Zelfs 3rd person is nog wel te doen, maar als je de presentaties van Valve hebt gezien over wat zij wel niet allemaal hebben moeten aanpassen aan TF2 om het enigszins speelbaar te krijgen weet je wel dat er nog een hoop moet worden verandert. Dat gaat van de manier waarop de camera beweegt tot de HUD die aangepast moet worden.ChojinZ schreef op maandag 14 april 2014 @ 13:25:
[...]
Overigens ben ik het niet helemaal met je eens dat de camera view niet geschikt is voor OR. Ok, de 3rd person view zal niet gaan werken, maar 1st person view moet, van wat ik heb gezien, wel te doen zijn:
YouTube: Skyrim in VR - Cyberith Virtualizer + Oculus Rift + Wii Mote = Full Immersion [...]
Officiele support vanuit ZOS voor oculus rift is iig niet iets wat ik zie gebeuren in het komende jaar, maar wie weet verassen ze me wel.
[ Voor 7% gewijzigd door Caelorum op 14-04-2014 13:30 ]
Klopt. Maar ik ben me er dan ook volledig van bewust dat ik een early adopter ben en dat dat flink wat opstart problemen met zich mee zal brengen.Caelorum schreef op maandag 14 april 2014 @ 13:29:
[...]
.. maar als je de presentaties van Valve hebt gezien over wat zij wel niet allemaal hebben moeten aanpassen aan TF2 om het enigszins speelbaar te krijgen weet je wel dat er nog een hoop moet worden verandert. Dat gaat van de manier waarop de camera beweegt tot de HUD die aangepast moet worden.
[ Voor 3% gewijzigd door ChojinZ op 14-04-2014 13:38 ]
Koop het spel online voor 33 euro
staat duidelijk 2 x Deze PC versie werkt ook op MAC OSX. Voor deze game is een maandelijkse betaling vereist, er zit 30 dagen speeltijd inbegrepen. Deze game is niet offline speelbaar.
en Inhoud The Elder Scrolls Online -
-30 dagen game tijd
Zit het er niet bij , na contact met winkel vertellen ze dat dit er niet bijhoort ??? beetje vreemd toch
erhmm.
edit: ik heb gewoon 30 dagen erbij gekocht met iDeal (is nu even down bij teso geloof ik), maar zijn vast oplossingen die geen extra geld kosten. Ik ga het toch wel 60 dagen doen, dus voor mij maakte het niet veel uit.
[ Voor 59% gewijzigd door Multensor op 14-04-2014 15:31 ]
erhmm.
Verwijderd
Maarja, het gaat op dit moment niet helemaal lekker, dat is wel duidelijk.
[ Voor 3% gewijzigd door Caelorum op 14-04-2014 16:06 ]
Vanuit ZOS (en elke andere MMO bedrijf) is het heel simpel: accounts zijn niet jouw eigendom en mogen dus ook niet worden verkocht voor geld. Net zo min als dat je in-game objecten voor echt geld mag verkopen buiten door het door de ontwikkelaar aangeleverde diensten (dat zijn er geen in geval van ESO). (uitzonderingen in MMO land daargelaten)
[ Voor 25% gewijzigd door Caelorum op 14-04-2014 16:14 ]
Denk als je gewoon even naar support belt en je situatie uitlegt dat ze jouw account zo omzetten naar een ps4-account hoor.FerdiV schreef op maandag 14 april 2014 @ 16:23:
En dan verwachten ze dat ik verder nog een game van ze bestel? Ze kunnen mijn codes toch omzetten naar ps4 oid. Afijn off-topic, ik houd erover op.
Verwijderd
Hah, ben benieuwd! Als het echt niet gaat met iDeal (wat ik toch echt wel hoop, kom op zeg, maaaaanden voor release het keer op keer blijven zeggen en nu terugtrekken?) wil ik wel een PayPal account nemen. Maar echt blij wordt ik daar ook niet van. Maarja, heb nog 49 dagen over dus misschien staan de zaken er dan anders voor.Caelorum schreef op maandag 14 april 2014 @ 16:05:
Ik ga em vanavond of morgenavond kopen (sorrt FerdiV, koop geen accounts is namelijk tegen de TOS). Daarna ga ik even met support contact opnemen en zeggen dat ik er vanuit ging dat ik met iDeal kon betalen zoals tot een week geleden nog kon en dat ik best wil betalen, maar dat ze maar tijdelijk die 30dagen moeten aanzetten (dat kunnen ze namelijk) totdat zij hun iDeal zooi hebben gefixed. Even kijken of ze zo behulpzaam zijn. Als dat niet werkt zal ik wel een subscription plan op zetten met PayPal, maar wil eigenlijk liever zelf controle overhouden en dus geld handmatig overmaken.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2014 16:53 ]
Nu maar kijken hoe die 30 dgn extra erbij komen.
Blijft vreemd , maar goed was wowfan van het eerste uur en heb het tot 2 jaar geleden intensief gespeeld .
Ben benieuwd of dit me lang gaat boeien .
En toch krijg ik het idee dat ze het expres zo omslachtig hebben gemaakt. Er is altijd wel een percentage die lui is en maar direct een maand extra neemt om zo al dat gedoe maar te omzeilen.Multensor schreef op maandag 14 april 2014 @ 15:30:
Nou 30 kan ook, of een subscription met je cc en dan er gelijk weer afhalen.
edit: ik heb gewoon 30 dagen erbij gekocht met iDeal (is nu even down bij teso geloof ik), maar zijn vast oplossingen die geen extra geld kosten. Ik ga het toch wel 60 dagen doen, dus voor mij maakte het niet veel uit.
Zo heb ik zelf die 11 euro maar betaald omdat ik zo snel mogelijk wilde spelen.

Denk echt dat er gewoon een fout zit aan hun kant, want je kan ook geen money transfers e.d. doen. Alles om *online* éénmalig xx dagen te kopen is tijdelijk uitgezet. Kan nu alleen nog maar via een fysieke winkel (met game time cards). Dus het is niet alleen iDeal die het niet meer doet.Verwijderd schreef op maandag 14 april 2014 @ 16:52:
[...]
Hah, ben benieuwd! Als het echt niet gaat met iDeal (wat ik toch echt wel hoop, kom op zeg, maaaaanden voor release het keer op keer blijven zeggen en nu terugtrekken?) wil ik wel een PayPal account nemen. Maar echt blij wordt ik daar ook niet van. Maarja, heb nog 49 dagen over dus misschien staan de zaken er dan anders voor.
[ Voor 3% gewijzigd door Caelorum op 14-04-2014 16:59 ]
Verwijderd
Klopt ja. Maar dan kan je altijd nog een PayPal recurring sub doen, mocht het bij die tijd niet zijn opgelost. Maar daar ben ik juist geen fan van. Anyway, het gros van de mensen die die-hard spelen hebben nu hun sub voor in ieder geval de eerste maand betaald. Ze hebben dus tot begin Mei om de boel te fixen en eventueel begin Juni voor de andere mensen. Als ze het -dan- nog niet voor elkaar hebben volgt er een enorme shitstorm.Caelorum schreef op maandag 14 april 2014 @ 16:59:
Er staat gewoon op de verpakking dat het verplicht is om een subscription te nemen of een game time card. Dus echt uit de lucht vallen komt het ook niet he!?
[...]
Denk echt dat er gewoon een fout zit aan hun kant, want je kan ook geen money transfers e.d. doen. Alles om *online* éénmalig xx dagen te kopen is tijdelijk uitgezet. Kan nu alleen nog maar via een fysieke winkel (met game time cards). Dus het is niet alleen iDeal die het niet meer doet.
Ik ben stiekem heeel erg geinteresseerd geworden in TESO. Heb meegekeken op twitch bij meerdere mensen en moet zeggen dat het er wel gaaf uitziet. Moet wel zeggen dat ik een Diablo speler ben, maar toch een mmo ernaast mis. Mijn wow speeltijd was afgelopen maand weer gestopt, maar ben daar eigenlijk, hoe jammer ook mee klaar. In de tussentijd tallose f2p titels geprobeerd, waarbij enkel Lotro er met kop en schouders bovenuit steekt.
Voor de grap heb ik vanmiddag via steam Skyrim geinstalleerd, ik wist dat ik deze game ooit is gehad had via een voucher maar eigenlijk nooit naar gekeken.... echt heel erg DOM van mezelf ! Deze game was/is zijn tijd zwaar vooruit kwa graphics en oogt nog steeds subliem en super sfeervol. Nu is mijn vraag, is ESO grafisch net zo mooi/zwaar als Skyrim? En is het de moeite waard voor een ex-wow veteraan om in ESO mijn ei kwijt te kunnen kwa exploren, loot grinden etc..?
Dat skyrim er mooi uit kán zien met mods, dat zeker, maar ook toenmalig waren er al wel games die er stukken beter uitzagen. Maar dat even terzijdeBontes schreef op maandag 14 april 2014 @ 17:50:
Hey guys...
Ik ben stiekem heeel erg geinteresseerd geworden in TESO. Heb meegekeken op twitch bij meerdere mensen en moet zeggen dat het er wel gaaf uitziet. Moet wel zeggen dat ik een Diablo speler ben, maar toch een mmo ernaast mis. Mijn wow speeltijd was afgelopen maand weer gestopt, maar ben daar eigenlijk, hoe jammer ook mee klaar. In de tussentijd tallose f2p titels geprobeerd, waarbij enkel Lotro er met kop en schouders bovenuit steekt.
Voor de grap heb ik vanmiddag via steam Skyrim geinstalleerd, ik wist dat ik deze game ooit is gehad had via een voucher maar eigenlijk nooit naar gekeken.... echt heel erg DOM van mezelf ! Deze game was/is zijn tijd zwaar vooruit kwa graphics en oogt nog steeds subliem en super sfeervol. Nu is mijn vraag, is ESO grafisch net zo mooi/zwaar als Skyrim? En is het de moeite waard voor een ex-wow veteraan om in ESO mijn ei kwijt te kunnen kwa exploren, loot grinden etc..?
Skyrim is een geweldige game en kan alleen maar beter worden als je een paar leuke mods installeerd.
ESO biedt voor zover ik weet min of meer hetzelfde als wow maar dan met een beetje fatsoenlijk volwassen uiterlijk.
Qua exploren kan je zeker je ei wel kwijt. De loot is momenteel nog wel minder, maar met elke toekomstige content patch zal dat gat wel kleiner worden met WOW. Combat is wel iets minder in ESO dan in WOW. Kan niet goed uitleggen waar dat aan ligt. Dat gezegd hebbende vind ik zelf ESO leuker om te spelen dan WOW (laatste keer was wel 4 jaar geleden btw) en zeker leuker dan LOTRO. Al was die laatste ook wel leuk om te spelen
[ Voor 5% gewijzigd door Caelorum op 14-04-2014 17:56 ]
En in reactie op wat Soullessportal zegt hier boven.. ESO ziet er zo veel anders en veel mooier uit dan WOW . En ESO is mooier dan lotro en rift en eigenlijk mooier dan alle andere 10 f2p titels die ik ook heb geprobeerd.
Je kan het dan nog beter vergelijken in dezelfde 'grafische beauty' categorie als skyrim.
[ Voor 34% gewijzigd door SpitfireNL op 14-04-2014 17:59 ]
Het is idd anders, veel is niet zo HD qua looks als skyrim met de 4k texture mods, maar het ziet er idd 1 op 1 met vanilla gemiddeld gezien beter uit, loopt beter qua engine en vooral lighting, beweging van water etc. is veel beter dan skyrim.Caelorum schreef op maandag 14 april 2014 @ 17:55:
ESO is vind ik mooier dan vanilla Skyrim, maar een Skyrim met alle gfx mods er op en er aan kan je natuurlijk niet tegenop concurreren. Vooral de belichting is in ESO stukken beter dan in vanilla Skyrim. Komt dan weer bij dat sommige modellen minder mooi zijn.
Qua exploren kan je zeker je ei wel kwijt. De loot is momenteel nog wel minder, maar met elke toekomstige content patch zal dat gat wel kleiner worden met WOW. Combat is wel iets minder in ESO dan in WOW. Kan niet goed uitleggen waar dat aan ligt. Dat gezegd hebbende vind ik zelf ESO leuker om te spelen dan WOW (laatste keer was wel 4 jaar geleden btw) en zeker leuker dan LOTRO. Al was die laatste ook wel leuk om te spelen
De mods maken het spel alleen zoveel beter en zou een echte HD (enhanced edition zoals bij the Witcher) release in deze tijd nog steeds niet misstaan. Ik wacht dan ook liever op TES 6 dan dat ik eso speel. (al vind ik de game op zich best leuk, ik speel te weinig om die maandelijkse kosten eruit te halen)
Zelf kijk ik overigens ook uit naar TES6, maar die komt er ook nog wel. Wel vermoed ik dat Fallout 4 eerder komt en daarna pas TES6. Gelukkig is ZOS een compleet nieuwe studio met nieuwe mensen en zal de ontwikkeling van Fallout 4 of TES6 niet hebben geleden onder ESO.
[ Voor 17% gewijzigd door Caelorum op 14-04-2014 18:10 ]
Een goede group vinden via de group finder lukt echt niet, tenzij je een tank/healer bent. Gelukkig zijn er genoeg Tweakers die de dungeons ook willen doen
Ik hoop binnenkort ook level 13-15 aan te tikken en het eens te proberen!Bv202 schreef op maandag 14 april 2014 @ 21:19:
Banished Cells ook eens gedaan, best plezant
Een goede group vinden via de group finder lukt echt niet, tenzij je een tank/healer bent. Gelukkig zijn er genoeg Tweakers die de dungeons ook willen doen
At this time We are going to go ahead and pass this along to our Mages Guild, where they have a giant book of spells for specific issues such as this one. Worry not Traveler, our Mages work quickly and We will have you back in the fields of Tamriel in no time.
Verwijderd
Lekker dan..ik heb zo'n vermoeden dat we maar een Creditcard of Paypal in onze mik moeten laten gooien om in het vervolg nog TESO te spelen. *diepe zucht, denkt aan iets van onwetende Amerikanen*

Het kostte ze ook al een paar weken om van Holland "The Netherlands" te maken op deze pagina: http://elderscrollsonline.com/en-uk/joinus Die lui zijn soms echt zo onwetend he...
[ Voor 61% gewijzigd door Caelorum op 14-04-2014 23:07 ]
Amerikanen? Of toch de Nederlanders, die in een internationale omgeving verwachten dat er voor die paar duizend man een betaalsysteem wordt toegevoegd dat afwijkt van de rest van de wereld. Als je actief bent op het internet is een credit card en/of Paypal niet veel gevraagd als je 't mij vraagt. Van amazon.com verwacht je toch ook geen iDEAL, terwijl ze wel naar NL versturen?Verwijderd schreef op maandag 14 april 2014 @ 22:57:
http://forums.elderscroll...tement-on-payment-methods
Lekker dan..ik heb zo'n vermoeden dat we maar een Creditcard of Paypal in onze mik moeten laten gooien om in het vervolg nog TESO te spelen. *diepe zucht, denkt aan iets van onwetende Amerikanen*
Verwijderd
Het probleem is dat ze het eerst aanbieden, en dan weghalen. Velen van ons hebben (ik in ieder geval) mede in de keus voor TESO laten meewegen dat ik gewoon 'normaal' kan betalen. Nu dat niet meer kan...snap je wat ik bedoel? Het is alsof je Office koopt, en na 20 dagen Microsoft zegt: "Powerpoint, daar doen we niet meer aan. Bekijk het maar." Het is nogal kortzichting van ZOS om mensen nu in onzekerheid te laten zitten.Bundin schreef op maandag 14 april 2014 @ 23:10:
[...]
Amerikanen? Of toch de Nederlanders, die in een internationale omgeving verwachten dat er voor die paar duizend man een betaalsysteem wordt toegevoegd dat afwijkt van de rest van de wereld. Als je actief bent op het internet is een credit card en/of Paypal niet veel gevraagd als je 't mij vraagt. Van amazon.com verwacht je toch ook geen iDEAL, terwijl ze wel naar NL versturen?
Je hebt zeker een punt. Maar er zijn nog andere websites waar je een gamecard van 30 of 60 dagen met ideal kan kopen. Ze liggen ook gewoon bij mediamarkt.Verwijderd schreef op maandag 14 april 2014 @ 23:12:
[...]
Het probleem is dat ze het eerst aanbieden, en dan weghalen. Velen van ons hebben (ik in ieder geval) mede in de keus voor TESO laten meewegen dat ik gewoon 'normaal' kan betalen. Nu dat niet meer kan...snap je wat ik bedoel? Het is alsof je Office koopt, en na 20 dagen Microsoft zegt: "Powerpoint, daar doen we niet meer aan. Bekijk het maar." Het is nogal kortzichting van ZOS om mensen nu in onzekerheid te laten zitten.
Verwijderd
Natuurlijk. Probleem is alleen dat die na een maand of 4 niet meer worden ingekocht. Kijk maar naar TOR, daar was het al na 3 maanden einde oefening in de winkels. De webwinkels gaan gelukkig nog wel wat langer door. But still...het voelt een beetje als het stenen tijdperk. Vooral in een tijdperk waar vrijwel alle grote developers de methode aanbieden.Lekkerboeie86 schreef op maandag 14 april 2014 @ 23:16:
[...]
Je hebt zeker een punt. Maar er zijn nog andere websites waar je een gamecard van 30 of 60 dagen met ideal kan kopen. Ze liggen ook gewoon bij mediamarkt.
EDIT: En dan vergeet ik voor het gemak nog eventuele uitbreidingen. Ik herinner me vele MMO's waar uitbreidingen alleen digitaal gekocht konden worden. Had je geen CC of PayPal? Dikke pech voor jou.
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2014 23:24 ]
Heb er alleen 60 dagen kaarten zien liggenLekkerboeie86 schreef op maandag 14 april 2014 @ 23:16:
[...]
Je hebt zeker een punt. Maar er zijn nog andere websites waar je een gamecard van 30 of 60 dagen met ideal kan kopen. Ze liggen ook gewoon bij mediamarkt.
Verwijderd
Waarom zouden ze dat gedaan hebben? Om te voorkomen dat er een ongebalanceerde grondstofeconomie zou ontstaan? Nu zijn grondstoffen alleen waard wat de vendor er voor geeft, maar als ze nodig waren geweest om te kunnen groeien in crafting was het waarschijnlijk een heel ander verhaal geworden. Toch blijft het niet logisch.
Maak nu wel elk gebied eerst helemaal af voor ik verder ga. Exploration, dungeons, bosses, skyshards, quests en dan ga ik pas verder om het maximale uit een gebied te halen en dus ook skillpoints.
Probeer er altijd ook wat over te houden voor noodgevallen.
Gisteren was ik in de tweede dungeon (20/25 level) en we hadden geen tank en zelf ben ik een caster DK.
Toch maar even skill points in wat tank skills gedaan, heavy armor aan en sword/board op.
Was erg leuk moet ik toegegeven en ging nog verrassend goed
FUMES et CARNES
http://forums.elderscroll...ights-in-progress-updatesWe’ll be pushing a new patch during our regularly scheduled maintenance time tomorrow. The full patch notes will be available during the maintenance period, but we wanted to share the highlights with you now since they were a direct result of your feedback:
We have fixed issues with several quests that were blocking main quest progression. Those include Crossing the Chasm, Castle of the Worm, and The Army of Meridia.
We have fixed the issue with Liberation of Northpoint. The quest is now completable.
We have fixed several issues with Banished Cells that were making it uncompletable.
We have made many other quest fixes.
We have implemented many new things to thwart gold farmers, spammers, and botters.
In-Progress Updates
In addition to the fixes going live tomorrow, we want to give you a status update on some of the other hot issues we’re working on.
Missing Bank Slots, Stored Bank Items, and Skill Points – We're continuing to investigate the issue, and are working on a fix now. As soon as the fix is ready, we will push it out to the live megaservers. Please note: This may result in a second maintenance this week and when we do push the fix, it will not be retroactive. Know that we want to make this right for all impacted—we’re still exploring options to help those who have stored items/gold, and bank slots go missing.
Long Loading Times/Social Lag – Some people have been experiencing long loading times, guild chat lag, and other social systems lag, especially during peak times. We are aware of this and are actively investigating it. As soon as we have a fix, we will push it live.
Dungeon Treasure Chests – Based on feedback, we are changing treasure chests in instanced dungeons so that everyone gets a piece of loot regardless of who opens the chest. This change is currently being implemented and tested internally and will be released in a future patch as soon as it’s ready. Watch the patch notes for the news.
Public Dungeon & Delve Boss Monsters – Also based on feedback, we will be placing a timer on how often you can get loot from public dungeon and delve boss monsters. This timer is shared across all boss monsters in public dungeons and delves. This will not impact loot timers for quest-specific monsters or overworld group bosses. Watch the patch notes for news on when this change will go live.
Thank you for continuing to share your feedback and concerns with us. We’ll continue to read and listen, and update you on known issues and their status.
Moet je nagaan hoe snel de devs dit oppakken, ze luisteren echt naar de community!
Bah ben benieuwd naar de rest van de fixes, bring it on!
Ook die chest in dungeons zal eindelijk aangepast worden. Bloed irritant in de huidige opzet.
FUMES et CARNES
Volledige patch notesRyatzu schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 08:20:
[...]
http://forums.elderscroll...ights-in-progress-updates
Moet je nagaan hoe snel de devs dit oppakken, ze luisteren echt naar de community!![]()
http://forums.elderscroll.../78407/patch-notes-v1-0-3
PSN: Edwin1984 -- Steam: edwin1984 -- Xbox live: Edwins1984 -- uPlay: edwin_1984
Er zijn hordes met mensen die die boeken daadwerkelijk lezenwiscel schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 08:42:
Van mij mogen ze al die boekenkasten en lades wel afschaffen, alsof iemand dat leest. Enige reden om ze aan te klikken is om een beetje te levellen.
Luisteren deden ze altijd wel. Goed 1-op-1 communiceren ook, maar communiceren naar de community als geheel is echt iets waar ze (nog) ongelooflijk slecht in zijn.Ryatzu schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 08:20:
[...]
Moet je nagaan hoe snel de devs dit oppakken, ze luisteren echt naar de community!![]()
[ Voor 50% gewijzigd door Caelorum op 15-04-2014 09:16 ]
Lekker constructief van je. Afschaffeeeeuh die boel!wiscel schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 08:42:
Van mij mogen ze al die boekenkasten en lades wel afschaffen, alsof iemand dat leest. Enige reden om ze aan te klikken is om een beetje te levellen.
Neen, ik vind ze best leuk en hoewel ik ze niet vaak lees, zijn ze wel toegevoegde waarde.
Maar de boeken niet lezen is zoiets als Baldur's Gate 1 spelen zonder de boeken te lezen. Dan mis je echt enorm veel aan het spel.
Lees niet alles in die boekenkasten maar neem wel te tijd om ze allemaal na te lopen.
Heb geen enkele haast om naar max. level te gaan.
Integendeel zelfs
FUMES et CARNES
Wanneer gaan ze deze patch op de EU servers uitrollen?Edwins1984 schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 08:40:
[...]
Volledige patch notes
http://forums.elderscroll.../78407/patch-notes-v1-0-3
Steam/uPlay: EvulKlowne
Nog even op Dulfy gekeken en ook in haar quest guide lijkt het er op dat ik alles gedaan heb. Misschien eens op zoek naar een quest helper mod zodat ik weer kan questen op mijn level.
[ Voor 42% gewijzigd door Caelorum op 15-04-2014 10:20 ]
Ik had hetzelfde probleem ongeveer daar. Maar je kan nu ook 3 dungeons doen op level 12. weet niet of je die al gedaan hebt? die geven ook vrij veel XP namelijkCarthrax schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 10:06:
Ik heb een beetje een probleem in het spel. Ik ben level 12 maar al mijn questen zijn level 15. Kijkend op de kaart zie ik al die mooie quest hub icoontjes mooi in het wit dus de objectives zijn daar klaar.
Nog even op Dulfy gekeken en ook in haar quest guide lijkt het er op dat ik alles gedaan heb. Misschien eens op zoek naar een quest helper mod zodat ik weer kan questen op mijn level.
[ Voor 27% gewijzigd door Ricmaniac op 15-04-2014 10:23 ]
Heb je ook de public dungeons gedaan? Ik had hetzelfde probleem en was deze vergeten. Die dungeons geven een heleboel xp en er zijn zelfs quests in te vinden.Ik heb een beetje een probleem in het spel. Ik ben level 12 maar al mijn questen zijn level 15. Kijkend op de kaart zie ik al die mooie quest hub icoontjes mooi in het wit dus de objectives zijn daar klaar.
[ Voor 91% gewijzigd door Bv202 op 15-04-2014 10:24 ]
op level 12 tot 15 kan je als je op P drukt zoeken naar een party voor 3 verschillende dungeons, Banished cells, fungal grotto en nog 1 ..Bv202 schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 10:22:
3 dungeons op level 12? Hoe?
Maar dat zijn toch dungeons van 3 verschillende alliances? Ik ben nu level 15 en heb echt geen idee hoe ik bij de andere 2 dungeons moet geraken...Ricmaniac schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 10:24:
[...]
op level 12 tot 15 kan je als je op P drukt zoeken naar een party voor 3 verschillende dungeons, Banished cells, fungal grotto en nog 1 ..
Ik heb het over public dungeons, BC is een group dungeon (al geeft deze ook veel xp).Carthrax schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 10:24:
Nee heb BC nog niet gedaan maar dat is meer omdat mijn templar nog een beetje niet weet wat het wil zijnHealer of DPS. Maar ik doe inderdaad de level 15 quests maar moet echt goed oppassen.
De public dungeons vind je als zo'n torch terug op de kaart
Meerdere met dit probleem?

Verwijderd
Ik zat ook een beetje vast op level 11, maar als je voldoende rondloopt blijkt dat er toch hier en daar nog quests zijn. Gewoon alles onderzoeken en overal komen. Op de kaart zie je de plekken waar je geweest bent, maar zie je vaak niet plekken waar je niet geweest bent.Carthrax schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 10:06:
Ik heb een beetje een probleem in het spel. Ik ben level 12 maar al mijn questen zijn level 15. Kijkend op de kaart zie ik al die mooie quest hub icoontjes mooi in het wit dus de objectives zijn daar klaar.
Daarnaast ben ik bijna een heel level gestegen met het killen van wolves en beren. Je hebt ergens een hele mooie plek waar het barst van de wolven en beren. Naast de XP krijg je ook nog aardige items.
Heb je de quests voor mage en fighters guild al?
ja maar je kan ze wel gewoon doen. als 1 iemand daar is of daar is geweest kan je er gewoon op teleporten en dan Travel to player doen. want de party finder doet gewoon cross alliance denk ik anders zou ik niet weten hoe ik ze heb gedaanBv202 schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 10:25:
[...]
Maar dat zijn toch dungeons van 3 verschillende alliances? Ik ben nu level 15 en heb echt geen idee hoe ik bij de andere 2 dungeons moet geraken...
Yep ook al gedaan maar ik zal zeker wat over het hoofd zien. Ik ga wel even wat rondjes rennen.Verwijderd schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 10:28:
[...]
Ik zat ook een beetje vast op level 11, maar als je voldoende rondloopt blijkt dat er toch hier en daar nog quests zijn. Gewoon alles onderzoeken en overal komen. Op de kaart zie je de plekken waar je geweest bent, maar zie je vaak niet plekken waar je niet geweest bent.
Daarnaast ben ik bijna een heel level gestegen met het killen van wolves en beren. Je hebt ergens een hele mooie plek waar het barst van de wolven en beren. Naast de XP krijg je ook nog aardige items.
Heb je de quests voor mage en fighters guild al?
Je kan ook gewoon de map openen en naar die dungeon heen teleporten heRicmaniac schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 10:32:
[...]
ja maar je kan ze wel gewoon doen. als 1 iemand daar is of daar is geweest kan je er gewoon op teleporten en dan Travel to player doen. want de party finder doet gewoon cross alliance denk ik anders zou ik niet weten hoe ik ze heb gedaan
En ook werewolf bites worden aangeboden maar zag daar geen prijs van.
Ga daar zelf nooit voor betalen omdat ik nog niet weet of zowel werewolf of vampire wel zo een voordeel bieden maar daarnaast vind ik het leuker om zelf de "besmetting" te krijgen.
...plus de prijs zal snel zakken als meer casuals in die level range komen.
FUMES et CARNES
Besmetting?? It's a gift!!Iusedto schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 11:11:
Zag gisteren iemand die zijn vampire bite verkocht voor 25K.
En ook werewolf bites worden aangeboden maar zag daar geen prijs van.
Ga daar zelf nooit voor betalen omdat ik nog niet weet of zowel werewolf of vampire wel zo een voordeel bieden maar daarnaast vind ik het leuker om zelf de "besmetting" te krijgen.
...plus de prijs zal snel zakken als meer casuals in die level range komen.
Die fire debuff en reductie in health regeneration zijn toch wel behoorlijke nadelen.
Een DK vampire tank lijkt me toch behoorlijk in het nadeel met ook vrij veel fire based attacks van bijv. bosses.
Zag gisteren een steamer en ook in VR5 is het nog steeds veel fire in dungeons.
De vampire Dk in zijn groep ging vaak snel dood
FUMES et CARNES
Overigens is het betalen voor een infection wel idioot. Het is niet alsof het super lastig te krijgen is als je even uitzoekt op internet waar het te vinden is. In-game is het wel lastig er zo tegenaan te lopen (iig op PTS), maar heb al gehoord dat mensen het gewoon aan het vertellen zijn in chat en daardoor eigenlijk ook gespoiled wordt.
Vanavond ga ik het spel kopen en iets regelen met support en dan hoop ik morgen te kunnen spelen, maar eerste wat ik ga doen is die zone-chat er uit slopen.. Ohja en een anti-spam mod installeren voor mail
[ Voor 3% gewijzigd door Caelorum op 15-04-2014 12:00 ]
Die zie ik tijdens questen en de zone chat niet meer.
Was toch alleen maar gold spam, "bite" spam of trading spam
FUMES et CARNES
http://minion.mmoui.com/siempievk schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 12:15:
bestaat er al een programma zoals WoW matrix maar dan voor TES?
Die is van esoui.com
[ Voor 7% gewijzigd door Caelorum op 15-04-2014 12:18 ]
Is het ook goed? Of kan je beter handmatig addon toevoegen?
Op zich zit er ook niet een klein bedrijf achter Wikipedia: Allakhazam (heet nu ZAM Network btw, Wikipedia loopt achter) dus neem aan dat het gewoon werkt. Zie ook dat er binnenkort ondersteuning voor WoW komt. (Met wowhead.com/wowinterface.com neem ik aan, aangezien dat ook van hun is)
[ Voor 51% gewijzigd door Caelorum op 15-04-2014 12:24 ]