Ik zou ook heel graag een invite voor de guild krijgen, ign is Nightdrajiity Alvast onwijs bedankt en snel tot ingame hoop ik ;-)
Wat is een goede sorcerer combi in AD? High Elf + Templar?
Ik zou ook graag in de Tweakers Guild willen, mijn ingame naam is Icedfire
Ryzen 7 3700x // 32GB Crucial Ballistix Sport LT 3200 // Gigabyte Aorus X570 ULTRA // Gigabyte GTX 1080 Ti Aorus Xtreme 11GB // Corsair Force MP600 1TB // Intel 660p 2TB // Samsung Evo 850 1TB // EVGA SuperNOVA 750 G2
Lijkt me een bug met "kostbare" vissen. Ik heb twee keer een Pyandonean Ray (blauw) gevangen, niet gekregenVerwijderd schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 17:05:
Is er een fishing bug? Ik heb nu al twee keer een Blackspotted Pike gevangen (groen), maar vervolgens zie ik hem niet terug in mijn inventory. Andere gewone vissen zie ik er wel in terug. Meer mensen deze ervaring?
wou graag bij de tweakers guild mijn ingame naam Vesperr
Mensen problemen gehad met inhoud van hun bank ?
Want het blijkt dus dat bij sommigen of de hele bank leeg is of hij weer gereset is van 80 naar 60..
En sommigen zitten al meer dan 5 dagen te wachten totdat ze of een relevante reactie (generieke response/ copy paste antwoord) terug ontvangen, of überhaupt hun items terugkrijgen.
Hoe vet ik dit spel ook vind, als ik alle zaken eens objectief bekijk die zich beginnen te vormen rondom het spel wordt het steeds moeilijker om het aantrekkelijk te blijven vinden..
Puntjes op een rij:
-> Eerst een maand kopen voordat je de 'included' 30 gratis dagen krijgt (via iDeal iig) of er wordt €12,99 ingehouden ter verificatie terwijl het gebruikelijk is om €0,01 of €1,00 af te schrijven
-> 2 dagen extended early access wat een leugen blijkt te zijn
-> 'Onstabiele' bank want items verdwijnen opeens / de inventory-upgrades
-> Pre-order items die enkel gekoppeld kunnen worden aan een character in plaats van account wide
-> Belabberde support of geen support de laatste dagen
Nogmaals het spel zelf bevalt mij erg goed maar met deze bovenstaande zaken heb ik al bijna geen zin meer om te spelen (door o.a. de nonchalante houding van Zenimax op dit moment, en het risico dat je welgevulde bank opeens pleitte is).
Als dit doorzet ben ik bang dat dit niet lang een subscription-based MMO blijft want het forum staat vol van reacties van mensen die uiterst verontwaardig zijn en waar zo goed als geen reactie van Zenimax is te bekeken.
Want het blijkt dus dat bij sommigen of de hele bank leeg is of hij weer gereset is van 80 naar 60..
En sommigen zitten al meer dan 5 dagen te wachten totdat ze of een relevante reactie (generieke response/ copy paste antwoord) terug ontvangen, of überhaupt hun items terugkrijgen.
Hoe vet ik dit spel ook vind, als ik alle zaken eens objectief bekijk die zich beginnen te vormen rondom het spel wordt het steeds moeilijker om het aantrekkelijk te blijven vinden..
Puntjes op een rij:
-> Eerst een maand kopen voordat je de 'included' 30 gratis dagen krijgt (via iDeal iig) of er wordt €12,99 ingehouden ter verificatie terwijl het gebruikelijk is om €0,01 of €1,00 af te schrijven
-> Pre-order items die enkel gekoppeld kunnen worden aan een character in plaats van account wide
Nogmaals het spel zelf bevalt mij erg goed maar met deze bovenstaande zaken heb ik al bijna geen zin meer om te spelen (door o.a. de nonchalante houding van Zenimax op dit moment, en het risico dat je welgevulde bank opeens pleitte is).
Als dit doorzet ben ik bang dat dit niet lang een subscription-based MMO blijft want het forum staat vol van reacties van mensen die uiterst verontwaardig zijn en waar zo goed als geen reactie van Zenimax is te bekeken.
Lies are obvious to read because the truth is already written
Laatste meer dat ik keek zijn er ook maar iets van 6 mensen van zenimax actief op dat forum. Het ingame support team is neem ik aan wel vergroot na de prelaunch. Zo niet dan zijn er pakweg 10 mensen. Kan je leuke gesprekken mee voeren als ze niet te druk zijn 
ik schuif alle verhalen momenteel maar af als kinderziektes, al is dat makkelijk praten voor iemand die het zelf niet ervaart of er voor betaald. Ik stal wel in over een maand of 3 als ze dit soort problemen hebben opgelost
ik schuif alle verhalen momenteel maar af als kinderziektes, al is dat makkelijk praten voor iemand die het zelf niet ervaart of er voor betaald. Ik stal wel in over een maand of 3 als ze dit soort problemen hebben opgelost
Hoop ook dat het kinderziektes zijn anders is het idd snel over met deze MMO. Wat we niet willen volgens mij
Gaarne ook een guild invite! Naam ingame = Naughtylarry.
normaal boeit pvp mij helemaal niks maar in dint spel, wauw! Net dik 2 uur zitten pvpen met een maat, wat een geweldig iets! ook al werden we dik ingemaakt door de AD... het teamwork was geweldig en de gevechten leken net uit een fantasy film te komen.
echt gaaf
echt gaaf
Verwijderd
Voor mij is dit spel precies wat ik zoek. Ik heb wow vaak geprobeerd omdat mijn vriendin het leuk vind. Ben zelf meer van skyrim, fallout, dark souls etc. Maar dit vind ik tof. De combat voelt veel interactiever dan andere mmo's. De first person view die aanvoelt als oblivion. (net als de combat overigens). De typische elder scrolls muziek tijdens het questen. Ook vind ik het tof dat alle quests bijna voorzien zijn van voice acting en gepresenteerd worden zoals elder scrolls sp quests. Dit is de eerste MMO waar ik mij niet binnen 1 uur mee verveel.
Ja het loopt echt goed dat cyrodiil.wscholten93 schreef op zondag 06 april 2014 @ 02:19:
normaal boeit pvp mij helemaal niks maar in dint spel, wauw! Net dik 2 uur zitten pvpen met een maat, wat een geweldig iets! ook al werden we dik ingemaakt door de AD... het teamwork was geweldig en de gevechten leken net uit een fantasy film te komen.
echt gaaf
Ik was 'hidden' aan het rond sneaken, wat quests doen in het open veld (en skyshards zoeken).
Dan zie je in de verte ineens iemand aanlopen (die wrscnlk hetzelfde doet) je kan zo iemand dan een tijdje shaduwen en echt overvallen 1op1. Erg leuke gevechten gehad.
En dan roam je rond en dan ineens zie je in de verte echt een grote groep aankomen - hup - hidden de bosjes in, als ze allemaal langs zijn gekomen zie je van de andere kant je eigen volk in groep langs komen - hidden de bosjes uit de groep in en ineens ben je in een veldslag - REGROUP! RETREAT! CHARGE!
Het lijkt nu echt meer een avontuur dan een statisch gevecht zoals bij WoW (de pvp queue in, stats vergelijken, role accoderen, macro's indrukken).
Graag zou ik een invite willen hebben voor de Guild? IGN: Didis
Verwijderd
1)iDeal betaling: Wees blij dat je uberhaupt met iDeal kan betalen. Ik heb nog geen enkele andere MMO gezien waarbij je dit al bij launch kon doen. En dat er meteen 12.99 wordt afgerekend is defacto standaard bij alle MMO's die ik ooit heb gespeeld, en dat zijn er een hoop.David Regeling schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 23:54:
Mensen problemen gehad met inhoud van hun bank ?
Puntjes op een rij:
2) Je speelt vast op de US servers, dan heb je inderdaad reden tot klagen toen de servers er 12 uur uit lagen. Zoniet, welkom bij een MMO launch. Ik vond het nogal meevallen in vergelijking met GW2.
3) Heb ik nog niet gehad op de EU servers, is volgens mij alleen US side gebeurd. Dit soort dingen kunnen gebeuren. Komt wel goed. Wederom, welkom bij een MMO launch.
4) Enige goede punt, ja, die pre-order items hadden gewoon in een claim-window moeten zitten en niet in je inventory.
5) Goh, hoe zou dat nou komen? Omdat support het op dit moment nogal druk heeft met duizenden tickets?
Je bent zeker de eerste dagen van WoW vergeten? En ja, we zijn 10 jaar verder maar uiteindelijk is het forum de vocal minority en merk ik dat de silent majority nergens last van heeft in-game.
1)iDeal betaling: Wees blij dat je uberhaupt met iDeal kan betalen. Ik heb nog geen enkele andere MMO gezien waarbij je dit al bij launch kon doen. En dat er meteen 12.99 wordt afgerekend is defacto standaard bij alle MMO's die ik ooit heb gespeeld, en dat zijn er een hoop.
Nope want ik wilde eerst betalen met prepaid CC / paypal welke beide niet werden geaccepteerd, en dan nog is het niet gebruikelijk dat er gelijk het gehele bedrag wordt afgeschreven ter verificatie (wat normaal hoogstens €1,- is)
Dus ik werd op deze manier gedwongen om met iDeal te betalen waarbij het duidelijk vermeld wordt dat het om een one-time subscription gaat en je dus gelijk voor de 2e maand mag gaan aftikken
2) Je speelt vast op de US servers, dan heb je inderdaad reden tot klagen toen de servers er 12 uur uit lagen. Zoniet, welkom bij een MMO launch. Ik vond het nogal meevallen in vergelijking met GW2.
Het gaat mij niet om die 2 dagen extra, het gaat om het principe oftewel de regelrechte leugen waarbij dit werd beloofd
3) Heb ik nog niet gehad op de EU servers, is volgens mij alleen US side gebeurd. Dit soort dingen kunnen gebeuren. Komt wel goed. Wederom, welkom bij een MMO launch.
Is ook bij EU spelers gebeurd, lees het topic maar eens na
4) Enige goede punt, ja, die pre-order items hadden gewoon in een claim-window moeten zitten en niet in je inventory.
5) Goh, hoe zou dat nou komen? Omdat support het op dit moment nogal druk heeft met duizenden tickets?
Hun PR-machine blijft anders wel op volle toeren lopen dus het blijkt wel waar hun prioriteiten liggen $ > customers. Zodra iemand een vraag heeft m.b.t. een aankoop weet customer support niet hoe snel ze moeten reageren
Je kunt deze punten wel proberen goed te praten, maar ik ben geen blind schaap en ik betaal voor een game o.a. omdat ik ook het bedrijf erachter wil steunen, maar niet op deze manier.
Zo ga je gewoon niet met klanten om als ik eerlijk mag zijn. En geloof mij ik ben niet de enige die dit zo ziet, wat hun uiteindelijk veel spelers gaat kosten als ze niet snel ingrijpen.
Nope want ik wilde eerst betalen met prepaid CC / paypal welke beide niet werden geaccepteerd, en dan nog is het niet gebruikelijk dat er gelijk het gehele bedrag wordt afgeschreven ter verificatie (wat normaal hoogstens €1,- is)
Dus ik werd op deze manier gedwongen om met iDeal te betalen waarbij het duidelijk vermeld wordt dat het om een one-time subscription gaat en je dus gelijk voor de 2e maand mag gaan aftikken
Het gaat mij niet om die 2 dagen extra, het gaat om het principe oftewel de regelrechte leugen waarbij dit werd beloofd
Is ook bij EU spelers gebeurd, lees het topic maar eens na
Hun PR-machine blijft anders wel op volle toeren lopen dus het blijkt wel waar hun prioriteiten liggen $ > customers. Zodra iemand een vraag heeft m.b.t. een aankoop weet customer support niet hoe snel ze moeten reageren
Je kunt deze punten wel proberen goed te praten, maar ik ben geen blind schaap en ik betaal voor een game o.a. omdat ik ook het bedrijf erachter wil steunen, maar niet op deze manier.
Zo ga je gewoon niet met klanten om als ik eerlijk mag zijn. En geloof mij ik ben niet de enige die dit zo ziet, wat hun uiteindelijk veel spelers gaat kosten als ze niet snel ingrijpen.
[ Voor 21% gewijzigd door D33F op 06-04-2014 10:27 ]
We snappen het echt.. je vind het spel niks. De developers zijn eikels, liegen over alles etc. Get over it. Welkom bij de gemiddelde MMO.
1.) iDeal betaling.. boohoo ik moet 12,99 betalen. Dus net zoals WoW, FFXI, FFXIV, Rift etc bij launch?
2.) Early access, niet gedaan, dus kan daar weinig over zeggen. Ook "Kijk maar op fora" is een bullshit opmerking. Ooit gehoord van Vocal Minority concept?
3.) Bank nog totaal geen problemen mee gehad.
4.) Mee eens
5.) Lange wachtijd bij een launch qua support? Dat is echt totaal uniek, nog nooit gebeurd! /gasp
1.) iDeal betaling.. boohoo ik moet 12,99 betalen. Dus net zoals WoW, FFXI, FFXIV, Rift etc bij launch?
2.) Early access, niet gedaan, dus kan daar weinig over zeggen. Ook "Kijk maar op fora" is een bullshit opmerking. Ooit gehoord van Vocal Minority concept?
4.) Mee eens
5.) Lange wachtijd bij een launch qua support? Dat is echt totaal uniek, nog nooit gebeurd! /gasp
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Ik heb al meermaals aangegeven dat ik het spel zelf dus wel vet vind anders zou ik na 4 beta rondjes hem niet 2 keer besteld hebben -.-lanerios schreef op zondag 06 april 2014 @ 10:57:
We snappen het echt.. je vind het spel niks. De developers zijn eikels, liegen over alles etc. Get over it. Welkom bij de gemiddelde MMO.
4.) Mee eens
En fyi hoefde er bij de door jou genoemde games niet gelijk €12,99 afgetikt te worden.
En vocal minority of niet, het is DE meest active thread in customer support (http://forums.elderscroll...ount-being-charged/p34)..
Maar goed I rest my case blijkbaar mogen mensen niet meer kritisch zijn tegenwoordig..
[ Voor 8% gewijzigd door D33F op 06-04-2014 11:05 ]
Moeten ze dan mensen niets laten doen omdat andere mensen hun werk niet aan kunnen? Het is niet zo alsof je zomaar even customer support gaat doen als marketeer of andersom. Dat zijn twee totaal verschillende takken van sport, met totaal verschillende kennis die je nodig hebt. Nog even los van dat er een behoorlijke trainingstraject is voor beide functies. Laatste wat je wilt is worden geholpen door iemand van customer support die 1) niet fatsoenlijke kennis heeft over de werking van het spel en 2) de tools niet snapt en daardoor je niet of niet goed kan helpen.David Regeling schreef op zondag 06 april 2014 @ 10:20:
[...] Hun PR-machine blijft anders wel op volle toeren lopen dus het blijkt wel waar hun prioriteiten liggen $ > customers. Zodra iemand een vraag heeft m.b.t. een aankoop weet customer support niet hoe snel ze moeten reageren[...]
En dan hebben we het nog niet eens over de verschillende soorten customer support medewerkers er zijn. Sommige zijn er inderdaad om niet-technische account issues op te lossen, anderen om ingame issues op te lossen, anderen weer om technische issues met accounts op te lossen. Ook weer totaal verschillende informatie waarvan ze op de hoogte zijn en eventjes switchen of alle drie de dingen doen is er niet bij.
[ Voor 18% gewijzigd door Caelorum op 06-04-2014 11:07 ]
Ben ik het met je eens zij het niet dat sommige mensen dus daadwerkelijk beide doen op het forum, dus en PR informatie vertrekken en customer support geven.Caelorum schreef op zondag 06 april 2014 @ 11:05:
[...]
Moeten ze dan mensen niets laten doen omdat andere mensen hun werk niet aan kunnen? Het is niet zo alsof je zomaar even customer support gaat doen als marketeer of andersom. Dat zijn twee totaal verschillende takken van sport, met totaal verschillende kennis die je nodig hebt. Nog even los van dat er een behoorlijke trainingstraject is voor beide functies. Laatste wat je wilt is worden geholpen door iemand van customer support die 1) niet fatsoenlijke kennis heeft over de werking van het spel en 2) de tools niet snapt en daardoor je niet of niet goed kan helpen.
Al die genoemde problemen heb ik eigenlijk nog niet gehad. Volgens mij geld dit meer voor de US servers.
Klopt dat dachten wij (het forum) dus eerst ook totdat er toch berichten opdoken van mensen die op een EU server speelde.Ryatzu schreef op zondag 06 april 2014 @ 11:08:
Al die genoemde problemen heb ik eigenlijk nog niet gehad. Volgens mij geld dit meer voor de US servers.
Ik hoop gewoon dat dit probleem echt opgelost wordt want er is niks vervelenders dan je gehele bank inhoud kwijt te raken lijkt me.
Ik ben het gelukkig zelf ook nog niet tegengekomen, ook niet in al die beta rondes, let's keep it that way
[ Voor 10% gewijzigd door D33F op 06-04-2014 11:10 ]
Nee, dat snap ik, maar ik vermoed dat je die op 1 hand kan tellen. Ik ga even een gok doen dat dat ZOS_JessicaFolsom en ZOS_GinaBruno zijn.David Regeling schreef op zondag 06 april 2014 @ 11:06:
[...]
Ben ik het met je eens zij het niet dat sommige mensen dus daadwerkelijk beide doen op het forum, dus en PR informatie vertrekken en customer support geven.
[ Voor 0% gewijzigd door Caelorum op 06-04-2014 11:10 . Reden: excuus ZOS_Bruno => ZOS_GinaBruno ]
ExactlyCaelorum schreef op zondag 06 april 2014 @ 11:09:
[...]
Nee, dat snap ik, maar ik vermoed dat je die op 1 hand kan tellen. Ik ga even een gok doen dat dat ZOS_JessicaFolsom en ZOS_Bruno zijn.
Die zijn beiden al een behoorlijke tijd actief overigens. Erg behulpzaam en vriendelijk ook. Vermoed ook dat zij daadwerkelijk in-house medewerkers zijn van ZOS en niet mensen die er eventjes bij aangenomen zijn 
Ik ben ook weer blij, PTS subfora zijn weer actief en dus heb ik weer een plek om rond te hangen zonder dat ik al die schreeuwerige topics zie ^^
Ik ben ook weer blij, PTS subfora zijn weer actief en dus heb ik weer een plek om rond te hangen zonder dat ik al die schreeuwerige topics zie ^^
[ Voor 25% gewijzigd door Caelorum op 06-04-2014 11:14 ]
Ik moet wel zeggen dat quotes als:
On topic:
Doelen vandaag
1.) Meer gaan gatheren
2.) Class vinden die ik echt leuk vind
3.) Faction vinden
4.) Level 6 halen
altijd hilarisch blijven.. hebben mensen dan echt niet het concept dat niet iedereen alles doet daar? Er is een support afdeling, een marketing afdeling etc.. beetje zelfde onzin als in WoW "OMG a new mount, they should've released a new raid omg noob blizz!"Hun PR-machine blijft anders wel op volle toeren lopen dus het blijkt wel waar hun prioriteiten liggen $ > customers.
On topic:
Doelen vandaag
1.) Meer gaan gatheren
3.) Faction vinden
4.) Level 6 halen
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Lezen is een kunst blijkt wellanerios schreef op zondag 06 april 2014 @ 11:14:
Ik moet wel zeggen dat quotes als:
[...]
altijd hilarisch blijven.. hebben mensen dan echt niet het concept dat niet iedereen alles doet daar? Er is een support afdeling, een marketing afdeling etc.. beetje zelfde onzin als in WoW "OMG a new mount, they should've released a new raid omg noob blizz!"
On topic:
Doelen vandaag
1.) Meer gaan gatheren
3.) Faction vinden
4.) Level 6 halen
Die twee die ik al eerder heb genoemd zijn ook niet echt support medewerkers. Zie ze maar als woordvoerders (community managers) voor het bedrijf. Dat zijn ook de enige zover ik weet die daadwerkelijk de kennis hebben van beide kanten en de mogelijkheid om echt iedereen in dat bedrijf aan te spreken. Hun rol is niet zozeer mensen helpen, maar de community managen. Dus zorgen dat alles een beetje netjes blijft door hier en daar wat bij te sturen (met informatie of wat support).David Regeling schreef op zondag 06 april 2014 @ 11:16:
[...]
Lezen is een kunst blijkt welIk zou dit argument niet hebben aangevoerd als niet bleek dat sommige mensen juist wel PR en support beide doen.
Ok bedankt voor de verduidelijking, want ik zie vooral de eerst genoemde vaak reageren in de support threads.Caelorum schreef op zondag 06 april 2014 @ 11:19:
[...]
Die twee die ik al eerder heb genoemd zijn ook niet echt support medewerkers. Zie ze maar als woordvoerders (community managers) voor het bedrijf. Dat zijn ook de enige zover ik weet die daadwerkelijk de kennis hebben van beide kanten en de mogelijkheid om echt iedereen in dat bedrijf aan te spreken. Hun rol is niet zozeer mensen helpen, maar de community managen. Dus zorgen dat alles een beetje netjes blijft door hier en daar wat bij te sturen (met informatie of wat support).
Nogmaals het is absoluut niet mijn bedoeling om het spel de grond in te zeiken, maar kritisch ben ik zeker weten wel, want ik wil ook dat dit spel een lang leven beschoren is, en zou het erg jammer vinden als door deze akkefietjes er straks veel mensen afhaken met alle gevolgen van dien..
[ Voor 3% gewijzigd door D33F op 06-04-2014 11:25 ]
Verwijderd
Zou ik aub ook een invite tot de guild kunnen krijgen @horstyv
Ingame naam Emma Victoria.
Ingame naam Emma Victoria.
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2014 11:36 ]
Graag voor mij ook een invite @Morti
Thanks!
Thanks!
Ben bezig met de 'Eye Spy' quest, hierbij moet ik een uniform vinden.
Ik vind deze uniform maar niet, ik wordt naar een huis gestuurd maar daar binnen zit niets.
Iemand anders die deze quest heeft voltooid?
Ik vind deze uniform maar niet, ik wordt naar een huis gestuurd maar daar binnen zit niets.
In welke PVP campaign zone zitten de meesten hier?
Ben op het moment bezig in Dawnbreaker. Cyrodiil zit echt zeer goed ineen.
Beetje het principe van Guild War 2, maar dan toch beter. Siege weapons zijn echt nodig, supply lines en dergelijke.
Beetje het principe van Guild War 2, maar dan toch beter. Siege weapons zijn echt nodig, supply lines en dergelijke.
I'll do what I can, but expect very little.
Welke factie is de Tweakers guild?
MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80
Ja mijn mond viel open toen ik gisteren PVP speelde. Toch erg knap dat dat zo soepeltjes verloopt zo vroeg na de launch4bit schreef op zondag 06 april 2014 @ 13:22:
In welke PVP campaign zone zitten de meesten hier?
Uniformen zitten meestal in kisten (in huizen) of op dode NPCs. Even goed rondkijken dus.Ryatzu schreef op zondag 06 april 2014 @ 12:53:
Ben bezig met de 'Eye Spy' quest, hierbij moet ik een uniform vinden.
Ik kan niet meer inloggen in het spel ... wel nog op mijn online account
Verwijderd
Misschien moet je net als ik een paar minuten geleden een subscription account instellen. Betalen voor je 30 gratis dagen....eigenlijk.SideShow schreef op zondag 06 april 2014 @ 14:13:
Echt waar? Serieus balen zou dat zijn.
Er staat momenteel wel:
"Temps de jeu restant: Il vous reste 30 jours de temps de jeu."
Natuurlijk in het Frans want alle Belgen spreken Frans natuurlijk :-) (stom taalbeleid grr)
Er staat momenteel wel:
Natuurlijk in het Frans want alle Belgen spreken Frans natuurlijk :-) (stom taalbeleid grr)
Ik lees nog niet heel veel ervaringen, behalve wat beginnersvragen.
Zelf heb ik ongeveer wel iedere MMO gespeeld, maar eigenlijk ben ik de standaard MMORPG wel zat.
Is ESO op een manier anders? En hoe kijken de doorgewinterde RPG-gamers tegen ESO aan?
Ik twijfel, omdat ik weet dat de ervaring wanneer je vanaf het begin af aan in een MMO meedoet gewoon super is, aan de andere kant wanneer het weer één van de zovelen is..
Zelf heb ik ongeveer wel iedere MMO gespeeld, maar eigenlijk ben ik de standaard MMORPG wel zat.
Is ESO op een manier anders? En hoe kijken de doorgewinterde RPG-gamers tegen ESO aan?
Ik twijfel, omdat ik weet dat de ervaring wanneer je vanaf het begin af aan in een MMO meedoet gewoon super is, aan de andere kant wanneer het weer één van de zovelen is..
Wel, het spel onderscheid zich door een goede setting, verhaal, quests en grafisch mag het ook gezien zijn. Het spel heeft wel enkele ergerpunten, waardoor het voor mij niet zo heel lang zal duren eer ik ermee stop. De ergerpunten zijn voor mij allemaal "sociaal" gebonden, maw dit is niet echt een "MMO" als je het mij vraagt.tuinïnen schreef op zondag 06 april 2014 @ 14:36:
Ik lees nog niet heel veel ervaringen, behalve wat beginnersvragen.
Het schijnt dat de PvP goed is, maar ik ben geen PvP'er, dusja ...
Daar heb ik nu dus ook last van, als ik echter online wil inloggen kom ik in een wachtrij van "more than 100" te staan en "status last updated 8:55 am"die op "pauze" staat... lolSideShow schreef op zondag 06 april 2014 @ 14:13:
[ Voor 4% gewijzigd door Duckhamster op 06-04-2014 14:56 ]
Ik had zojuist ook iets heel vaags, weet 100% zeker dat ik mijn wachtwoord gewoon goed invulde maar hij zei invalid credentials... Toen op de account page wachtwoord veranderd (wat in één keer werkte dus mijn huidige wachtwoord klopte gewoon) en nog steeds kon ik niet inloggen. Toen viel me de melding van 'set up subscription' op op de website, ondanks dat we natuurlijk nu nog de 30 dagen included game time hebben had ik het toch maar gedaan, prompt kon ik daarna weer inloggen. Vaag?
My life for hire!
Klopt Eguna .... Blijkbaar hebben ze geen specifieke check of melding en blokkeren ze gewoon je wachtwoord ofzo .. totdat je een subscription aanmaakt.
Als je er al in slaagt om dit te doen (website lijkt niet zo stabiel, overbelast), duurt het nog eens een poos eer je daadwerkelijk weer kan inloggen.
Als je er al in slaagt om dit te doen (website lijkt niet zo stabiel, overbelast), duurt het nog eens een poos eer je daadwerkelijk weer kan inloggen.
[ Voor 33% gewijzigd door SideShow op 06-04-2014 15:06 ]
als de melding nou was 'gewoon betaluh!' dan had ik het wel gesnapt ^^ Overigens wel raar dat ik gister 'zonder' subscription nog wel kon spelen... Nouja 't zal wel.
My life for hire!
Pff ik zit echt in dubio. Ik wil dit spel dolgraag spelen en heb de beta gedaan op de Mac. Normaal speel ik mijn games op de PS4, maar helaas vinden al mijn friends ESO niet interessant 
Nu twijfel ik om hem gewoon voor de Mac te kopen, maar is het gewoon balen dat ik geen buddies heb haha en ik weet dat ik met de PS4 grafisch beter uit zal komen. Ik denk dat ik op de Mac gewoon sneller buddies zal vinden om mee samen te spelen.
Zijn er mensen die spelen op de Mac? Voor mij werkte dat opzich wel, alleen vond ik de muis irritant. Dat ligt wellicht aan de Magic Mouse...
Nu twijfel ik om hem gewoon voor de Mac te kopen, maar is het gewoon balen dat ik geen buddies heb haha en ik weet dat ik met de PS4 grafisch beter uit zal komen. Ik denk dat ik op de Mac gewoon sneller buddies zal vinden om mee samen te spelen.
Zijn er mensen die spelen op de Mac? Voor mij werkte dat opzich wel, alleen vond ik de muis irritant. Dat ligt wellicht aan de Magic Mouse...
De early access was verlengt tot vandaag 12:00 GMT. Ben nog steeds ingelogd trouwens, benieuwd hoelang het duurt voordat ik mijn gegevens in moet vullen.
Ik wilde net even naar mijn account om toch maar een subscription in te vullen, krijg ik dit:
Fail?There are more than 100 users in queue in front of you
Expected arrival time on the website: 10:17 You can access the website in: 1 hour and 7 minutes
Jah, opnieuw een minder goed staaltje van communicatie. Als je wacht tot de laatste minuut om deze informatie naar de communitie te pushen, dan willen plots duizenden mensen op hetzelfde moment subscriben
Die queue gaat vrij snel... Nu ik er over na denk vind ik het eigenlijk een beetje een rotstreek, 30 dagen pre paid game time is 30 dagen spelen, niet zeuren? Als je met iDeal betaalt heb je eigenlijk nooit een 'actieve' subscription...
@Ferdi Ik denk dat je er niet blij van gaat worden om dit spel op een console te spelen, maar wellicht is dat een beetje een vooroordeel. Op sommige momenten, en vooral veel in dungeons, moet je best mobiel zijn en snel om je heen kunnen kijken om knap te kunnen spelen. Ik zou zeggen gewoon even een normale muis ipv dat knettergekke magic ding en lekker spelen.
@Ferdi Ik denk dat je er niet blij van gaat worden om dit spel op een console te spelen, maar wellicht is dat een beetje een vooroordeel. Op sommige momenten, en vooral veel in dungeons, moet je best mobiel zijn en snel om je heen kunnen kijken om knap te kunnen spelen. Ik zou zeggen gewoon even een normale muis ipv dat knettergekke magic ding en lekker spelen.
My life for hire!
Ehm, deze info is al een paar dagen bekend hoor. De reden dat iedereen tot nu gewacht heeft met het invoeren is dat je 30 dagen gaan lopen zodra je de payment opzet. De extended early access wordt dus wel gegeven, maar alleen als je nog geen key/payment plan invoerd. Een beetje krom, maarja.
Als ik toch even mag vergelijken met WoW (sorry!), als je daar pre-paid wilt spelen moet je direct voor 60 dagen betalen met zo'n kaart, dus wat dat betreft is het bij ESO met iDeal zelfs 50% beter...Eguna schreef op zondag 06 april 2014 @ 15:13:
Die queue gaat vrij snel... Nu ik er over na denk vind ik het eigenlijk een beetje een rotstreek, 30 dagen pre paid game time is 30 dagen spelen, niet zeuren? Als je met iDeal betaalt heb je eigenlijk nooit een 'actieve' subscription...
Euh, ik kan niet meer inloggen blijkbaar, pw incorrect terwijl ik 100% zeker weet dat dit goed is.. Als naar de site ga moet ik 45 minuten wachten, wtf is dit?
Iedereen wil tegelijk subscription opzetten, in plaats van dat de server plat gaat hebben ze een queue opgezet, is stomvervelend (zit zelf ook in de queue...) maar beter dan error 503...shoombak schreef op zondag 06 april 2014 @ 15:18:
Euh, ik kan niet meer inloggen blijkbaar, pw incorrect terwijl ik 100% zeker weet dat dit goed is.. Als naar de site ga moet ik 45 minuten wachten, wtf is dit?
Je moet je subscription activerenshoombak schreef op zondag 06 april 2014 @ 15:18:
Mwa qua controls maak ik me geen zorgen, maar meer om het feit wat betreft text chat en toetsenbord. Denk dat ik gemakkelijker buddies vind.Eguna schreef op zondag 06 april 2014 @ 15:13:
Maar weet niet of mijn mac het allemaal trekt en gewoon kut situatie wat betreft online buddies haha.
Zo, level 6 Sorcerer, en 7 Templar. Templar bevalt me zelf wat meer. Heb een paar leuke quests gedaan
Maar jezus, wat is het crafting system diepgaand. Dacht er even wat in te steken qua tijd, was gelijk uur verder.
spoiler:
Treasure map. Eternal sentinel zoeken, toen een warrior, toen 45 paces. Was erg leuk. Ook de Heist was geweldig. Mensen recruiten en moeten zoeken maakt het erg leuk
Maar jezus, wat is het crafting system diepgaand. Dacht er even wat in te steken qua tijd, was gelijk uur verder.
De fysieke kaart in de winkel is ook voor 60 dagen ^^Alex Picard schreef op zondag 06 april 2014 @ 15:17:
[...]
Als ik toch even mag vergelijken met WoW (sorry!), als je daar pre-paid wilt spelen moet je direct voor 60 dagen betalen met zo'n kaart, dus wat dat betreft is het bij ESO met iDeal zelfs 50% beter...
Kan iemand mij vertellen wat de prijs is voor de Digital edition en de Standard edition via de site? Zit nu in een que van ruim een uur xD
Standard 55, Imperial 75 geloof ikRaxious schreef op zondag 06 april 2014 @ 15:37:
Kan iemand mij vertellen wat de prijs is voor de Digital edition en de Standard edition via de site? Zit nu in een que van ruim een uur xD
Also, ik zie meerdere sites die nog die explorer pack mee leveren, is die dan ook nog te gebruiken?
Vergeet niet dat die 30 dagen game time ala 13 eu er ook in zit Raxious... Tot nu kan ik erg genieten van de game, denk dat het het geld zeker wel waard is.
My life for hire!
True, maar dat zit ook bij de standard editionEguna schreef op zondag 06 april 2014 @ 15:49:
Vergeet niet dat die 30 dagen game time ala 13 eu er ook in zit Raxious... Tot nu kan ik erg genieten van de game, denk dat het het geld zeker wel waard is.
De overige dingen vind ik 30 euro extra niet waard. Heeft iemand toevallig een link naar client?
Of je betaald gewoon 40 euro voor de standard+explorer in de media markt
32 euro onlinelanerios schreef op zondag 06 april 2014 @ 16:07:
Of je betaald gewoon 40 euro voor de standard+explorer in de media markt
Kan ik de PC versie gewoon op de Mac draaien?
Verwijderd
Je kan linksonder de taal wijzigen naar Engels, bij mij stond ook eerst alles in het Frans.SideShow schreef op zondag 06 april 2014 @ 14:21:
Echt waar? Serieus balen zou dat zijn.
Er staat momenteel wel:
FerdiV schreef op zondag 06 april 2014 @ 15:43:
Kun je de game ook online kopen?
Dat kan gewoon. Ben je al op hun site geweest ?FerdiV schreef op zondag 06 april 2014 @ 16:14:
Gezien de discussie hierboven over prijzen; bij direct game keys staat de normal edition (wel de pre-order pack) nu te koop voor E35. Scheelt toch weer een tientje en je hebt dus de explorers pack.
Anyhoe, nu heel veel lol op mn Templar. Ik ren nu nog rond met een 2h, maar overweeg er een volledig ranged char van te maken (met staff denk ik).
Kan ik een Inv krijgen voor de Tweakers guild?
Ingame: Bjorn Hammerhand
[edit]
Inv gekregen, daarom username hier ook ff verwijderd. Dank!
Anyhoe, nu heel veel lol op mn Templar. Ik ren nu nog rond met een 2h, maar overweeg er een volledig ranged char van te maken (met staff denk ik).
Kan ik een Inv krijgen voor de Tweakers guild?
Ingame: Bjorn Hammerhand
[edit]
Inv gekregen, daarom username hier ook ff verwijderd. Dank!
[ Voor 13% gewijzigd door Seraphin op 06-04-2014 18:47 ]
Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.
Yup, doe ik ook. Zowel PC als OSX client geïnstalleerd. Werkt perfect.FerdiV schreef op zondag 06 april 2014 @ 16:14:
Goeie deal bij de MM, 67,99 met 4 maanden extra
Je kan altijd nu de normale boxed versie kopen en dan later upgraden naar imperial edition via de online shop als je wil:
"[...] If players have purchased a physical copy of the Standard Edition but wish to upgrade to the Digital Imperial Edition, our upgrade service is also there to assist them. [...]"
"[...] If players have purchased a physical copy of the Standard Edition but wish to upgrade to the Digital Imperial Edition, our upgrade service is also there to assist them. [...]"
Heeft iemand een idee of de treasure uit kisten gevonden met treasure maps altijd gelijk is aan je level? M.a.w. heeft het zin om ze te waren tot end game om dan makkelijk wat knappe gear te krijgen?
My life for hire!
Zover ik begrepen heb is dit inderdaad het gevalEguna schreef op zondag 06 april 2014 @ 17:14:
Heeft iemand een idee of de treasure uit kisten gevonden met treasure maps altijd gelijk is aan je level? M.a.w. heeft het zin om ze te waren tot end game om dan makkelijk wat knappe gear te krijgen?
Ik moet alleen ff kijken, ik heb bij g2a de game gekocht + Explorer's Pack, maar zag de Explorer's Pack niet op mijn account verschijnen. Is er een manier om te zien of ie ook echt is toegevoegd?
Explorer's pack is een aparte key.Raxious schreef op zondag 06 april 2014 @ 17:31:
Ik moet alleen ff kijken, ik heb bij g2a de game gekocht + Explorer's Pack, maar zag de Explorer's Pack niet op mijn account verschijnen. Is er een manier om te zien of ie ook echt is toegevoegd?
Ik kreeg 2 keys, eentje voor Early Access, en een voor de standaard edition.
edit:
nvm, heb schijnbaar een mail gekregen die om de een of andere reden in mijn spam terecht is gekomen
[ Voor 19% gewijzigd door Raxious op 06-04-2014 17:34 ]
Ja ik heb precies tzelfde, Heb een mailtje naar support@g2a.com gestuurd met de vraag of ik de Explorer's Pack nog ga ontvangenRaxious schreef op zondag 06 april 2014 @ 17:33:
[...]
Ik kreeg 2 keys, eentje voor Early Access, en een voor de standaard edition.
edit:
nvm, heb schijnbaar een mail gekregen die om de een of andere reden in mijn spam terecht is gekomen
Ik heb hem echt niet ontvangen, ook niet in spamfolder haha
[ Voor 6% gewijzigd door Bobskee op 06-04-2014 17:39 ]
de Early Access key is tevens je Explorer Pack key. Moet je wel die versie gekocht hebben. Er staat er namelijk eentje met en eentje zonder op, prijs verschil is zo'n 1 euro.Bobskee schreef op zondag 06 april 2014 @ 17:37:
[...]
Ja ik heb precies tzelfde, Heb een mailtje naar support@g2a.com gestuurd met de vraag of ik de Explorer's Pack nog ga ontvangen
Ik heb hem echt niet ontvangen, ook niet in spamfolder haha
[ Voor 14% gewijzigd door Raxious op 06-04-2014 17:44 ]
Wow, bedanktVerwijderd schreef op zondag 06 april 2014 @ 16:14:
[...]
Je kan linksonder de taal wijzigen naar Engels, bij mij stond ook eerst alles in het Frans.
Ja die heb ik tijdens de early access periode ingevoerd en vervolgens heb ik gewoon kunnen spelen. Daarna de normale key ingevoerd om te kunnen spelen na de early access periode. Werkten allebei gewoon maar heb die explorers pack nogsteeds niet in mijn mail ingame, en beide keys werken ook niet als ik ze opnieuw invoerRaxious schreef op zondag 06 april 2014 @ 17:44:
[...]
de Early Access key is tevens je Explorer Pack key. Moet je wel die versie gekocht hebben. Er staat er namelijk eentje met en eentje zonder op, prijs verschil is zo'n 1 euro.

Tweakers guild heeft nu een Guild store

| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR
Kom net terug van het avondeten en dacht laat ik eens kijken of ik nog in kan loggen, nou, dat kan dus gewoon lol. Ik voer mijn keys wel in waarin het moet en spel voorlopig vrolijk verder.
Heb het nu een paar uurtjes uitgeprobeerd, en wil ook graag bij het enige echte Tweakers Guild 
User @Gwunnik ...
User @Gwunnik ...
Hmm, ik dacht dat elke alliance eigen quests had en je het spel dus 3x moet spelen om alles te zien. Ik had verwacht dat de main quest bijvoorbeeld totaal anders zou zijn.
Dat is dus niet het geval. Ik heb daarnet even overlegd met iemand die in een andere alliance speelt en de quests zijn gewoon exact hetzelfde, alleen de locaties zijn anders... best jammer.
Dat is dus niet het geval. Ik heb daarnet even overlegd met iemand die in een andere alliance speelt en de quests zijn gewoon exact hetzelfde, alleen de locaties zijn anders... best jammer.
Gaarne ook een invt voor de guild @Itternizer
Thx!
Thx!
Maar wat verwacht je dan bv202, een gameclient van 80 gig met content waar de meeste mensen maar een deel van zullen spelen?
My life for hire!
Moet zeggen dat de directe support van addons ook wel nice is!
Kan je direct veel meer naar je eigen hand maken alles
Kan je direct veel meer naar je eigen hand maken alles
Nee, maar ik had wel verwacht dat er een goede reden zou zijn om de andere alliances te spelen door unieke content. Dat is dus niet het geval.Eguna schreef op zondag 06 april 2014 @ 19:15:
Maar wat verwacht je dan bv202, een gameclient van 80 gig met content waar de meeste mensen maar een deel van zullen spelen?
Ik heb in de beta toch verschillende alliances gespeeld en zover ik mij kan herinneren zijn de quests toch echt verschillend nadat je Cold Harbour verlaat. Sommige quest lijken wel op elkaar maar zijn toch anders uitgewerkt / hebben een andere achtergrond.Bv202 schreef op zondag 06 april 2014 @ 19:18:
[...]
Nee, maar ik had wel verwacht dat er een goede reden zou zijn om de andere alliances te spelen door unieke content. Dat is dus niet het geval.
[ Voor 10% gewijzigd door D33F op 06-04-2014 19:22 ]
Kan ik ook een invite krijgen? @8bithamster
Holy shiat ik moet 60gig vrij hebben om te kunnen installeren
.
En zoals hierboven gevraagd hoe kom ik in de guild. Welke race / alliance etc?
En zoals hierboven gevraagd hoe kom ik in de guild. Welke race / alliance etc?
Verwijderd
Met elke Alliance kan je in de guild . de meerderheid zitten bij Aldmeri Dominion, maar zie nu dat er ook genoeg bij de andere 2 zitten. Dus ik zou doen wat jou het leukst lijkt!