Nee, dit werkte niet. Ook UAC uitzetten werkte niet. Daarna nog andere beveiliging uitgeschakeld maar ook dit mocht niet baten.Caelorum schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 17:32:
Had je niet net zo goed "run as administrator" kunnen doen? ^^
Ik zag het hier nog niet gemeld dus:
Oja, en we mogen eindelijk alles laten zien, zolang we maar aangeven dat er spoilers in de stream zitten
Een paar van spelers in de PTS (kan niet zo snel bepalen of ze ook daadwerkelijk op PTS server spelen):
http://www.twitch.tv/isyldra
http://www.twitch.tv/malkavia
http://www.twitch.tv/itsziz
en momenteel nog niet aan het streamen:
http://www.twitch.tv/maevealleine
http://www.twitch.tv/defatank
Op zichzelf niet zo speciaal, want de PTS zal in de weekenden zeer waarschijnlijk dezelfde build draaien (maar is niet altijd zo geweest), maar wat wellicht interessanter is, is dat best veel spelers die echt enorm veel tijd in de PTS doorbrengen en nooit in de publieke beta nu ook kunnen streamen. Verwacht dus wel een aantal streams van mensen die het spel al helemaal door en door kennen[...]Starting this week, you may livestream on the PTS Fridays at 9AM EST / 2PM GMT through Sundays at 11:59 PM EST / 4:59 AM (Monday) from now until launch.[...]
Oja, en we mogen eindelijk alles laten zien, zolang we maar aangeven dat er spoilers in de stream zitten
Een paar van spelers in de PTS (kan niet zo snel bepalen of ze ook daadwerkelijk op PTS server spelen):
http://www.twitch.tv/isyldra
http://www.twitch.tv/malkavia
http://www.twitch.tv/itsziz
en momenteel nog niet aan het streamen:
http://www.twitch.tv/maevealleine
http://www.twitch.tv/defatank
[ Voor 25% gewijzigd door Caelorum op 14-03-2014 20:31 ]
Verwijderd
Ah, dat is ook mooi. Straks wat gespeeld nadat ik 2x de Beta opnieuw heb moeten downloaden. Kom ik terug na mijn eten, start ik de launcher en hoppa, de launcher verwijderd zo maar even al mijn files.
Dat is het einde van mijn Beta avontuur dit weekend. Wat een ongelofelijk slecht staaltje support van Zenimax voor de EU zeg.
Dat is het einde van mijn Beta avontuur dit weekend. Wat een ongelofelijk slecht staaltje support van Zenimax voor de EU zeg.
Dit had ik al direct, ben nog steeds bezig met downloaden, gaat niet sneller dan 2mb/sVerwijderd schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 20:50:
Ah, dat is ook mooi. Straks wat gespeeld nadat ik 2x de Beta opnieuw heb moeten downloaden. Kom ik terug na mijn eten, start ik de launcher en hoppa, de launcher verwijderd zo maar even al mijn files.
Ik heb meerdere vragen.
1. Zijn er meerdere startgebieden?
2. Is er overzicht van de classes en hun voordelen
3. Zijn er ook redenen om bepaalde rassen of alliances te kiezen?
1. Zijn er meerdere startgebieden?
2. Is er overzicht van de classes en hun voordelen
3. Zijn er ook redenen om bepaalde rassen of alliances te kiezen?
1. ja, 3 (1 per alliantie dus). Vorige beta was het een klein eilandje, maar nu is dit veranderd naar een stad. Elk nieuw karakter begint dus in een stadje uit zijn factie. Maar je kan door 1 simpele quest (altijd bij de dokken) terug naar het starter eilandje gaan.
2. http://eldersouls.com/elder-scrolls-online/skills
3. ja, zie 2.
3. ja, zie 2.
[ Voor 57% gewijzigd door SideShow op 15-03-2014 09:59 ]
Gisteren voor het eerst in een vrij grote pvp battle in Cyrodill beland. Erg vermaakt mee! Had wel het idee dat half de mensen niet wisten waar ze mee bezig waren, maar dat mocht de pret niet drukken.. Schrok alleen wel van mn FPS, die van een steady 50 naar rond de 20-25 zakte
Maar dat viel natuurlijk wel te verwachten.
Heh, op zich is dat toch sympathiek? Iedereen is noob en weet amper hoe de menu structuur in elkaar zit. :-)Biohazzard21 schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 10:11:
Gisteren voor het eerst in een vrij grote pvp battle in Cyrodill beland. Erg vermaakt mee! Had wel het idee dat half de mensen niet wisten waar ze mee bezig waren, maar dat mocht de pret niet drukken.. Schrok alleen wel van mn FPS, die van een steady 50 naar rond de 20-25 zakteMaar dat viel natuurlijk wel te verwachten.
Dat hoort er bij in het begin.
In verband met de framerate vond ik het ook wat schrikken gisteren .... had dikwijls maar rond de 35-40 fps (ultra). Vorige beta viel dat minder op aangezien je niet in de stad begon maar in mijn geval in de woestijn.
Máár, op 1 of andere manier voelt het spel toch nog steeds vloeiend aan met 35 frames ... misschien dat dat niet meer het geval is als je aan 30 of minder komt, en wanneer je hevig aan het vechten bent.
Ja dat maakte het ook leuk hoor, ik wist zelf ook amper wat ik moest doenSideShow schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 10:14:
[...]
Heh, op zich is dat toch sympathiek? Iedereen is noob en weet amper hoe de menu structuur in elkaar zit. :-)
Dat hoort er bij in het begin.
In verband met de framerate vond ik het ook wat schrikken gisteren .... had dikwijls maar rond de 35-40 fps (ultra). Vorige beta viel dat minder op aangezien je niet in de stad begon maar in mijn geval in de woestijn.
Máár, op 1 of andere manier voelt het spel toch nog steeds vloeiend aan 35 frames ... misschien dat dat niet meer het geval is als je aan 30 of minder komt, en wanneer je hevig aan het vechten bent.
omg, was ik klaar met downloaden, laptop herstart, ja hoor heeft de launcher weer alles verwijderd.
Ik ga echt direct een backup maken zodra het klaar is met opnieuw downloaden.
Ik ga echt direct een backup maken zodra het klaar is met opnieuw downloaden.
Hoe kan je er voor zorgen dat de key bindings "for all characters" zijn. Redelijk irritant.
Wat ik me ook afvraag, als ik nu Dark elf neem omdat die dual wield rapper leert, wordt dat dan niet nutteloos als je maxed out bent? Dus eigenlijk voor dergelijke skills moet je niet echt een keuze maken in ras?
Wat ik me ook afvraag, als ik nu Dark elf neem omdat die dual wield rapper leert, wordt dat dan niet nutteloos als je maxed out bent? Dus eigenlijk voor dergelijke skills moet je niet echt een keuze maken in ras?
[ Voor 54% gewijzigd door SideShow op 15-03-2014 10:42 ]
Tnx, vooral voor de link. Ik moet nog even uitvinden welke classes voor welke functie's geschikt zijn.SideShow schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 09:53:
1. ja, 3 (1 per alliantie dus). Vorige beta was het een klein eilandje, maar nu is dit veranderd naar een stad. Elk nieuw karakter begint dus in een stadje uit zijn factie. Maar je kan door 1 simpele quest (altijd bij de dokken) terug naar het starter eilandje gaan.
3. ja, zie 2.
Wellicht is deze vraag al eerder gestelt, maar het lijkt erop dat er slechts 5 skills tegelijk op de skillbar geplaats kunnen worden, Am sich niet onredelijk, maar ik mis toch het gevoel wat ik met andere MMO's had, veel skills om uit te kiezen, gemaks-knoppen zoals mounts en dergelijke, Heb sterk het gevoel te maken te hebben met een console-port
Blijft dit zo, of zijn daar oplossingen voor? (is voor mij eigenlijk bestwel een breekpunt voor het spel namelijk)
Blijft dit zo, of zijn daar oplossingen voor? (is voor mij eigenlijk bestwel een breekpunt voor het spel namelijk)
... Life is what happens when you are busy planning other things...
Mount = h
En er zijn 6 skills, je krijgt nog een ultimate ability. Persoonlijk ben ik blij dta ik geen 25 skills op het zelfde ogenblik moet gebruiken. Daarbij komt er op deze manier wat strategie bij kijken ook, namelijk je moet weten welke skills te gebruiken....
En er zijn 6 skills, je krijgt nog een ultimate ability. Persoonlijk ben ik blij dta ik geen 25 skills op het zelfde ogenblik moet gebruiken. Daarbij komt er op deze manier wat strategie bij kijken ook, namelijk je moet weten welke skills te gebruiken....
Op (ik geloof level 15) krijg je een switch mogelijkheid. Dus je kunt dmv een ander wapen te kiezen bijvoorbeeld je andere bar met nog 5 abilities tevoorschijn halen.Rinusch schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 11:18:
Wellicht is deze vraag al eerder gestelt, maar het lijkt erop dat er slechts 5 skills tegelijk op de skillbar geplaats kunnen worden, Am sich niet onredelijk, maar ik mis toch het gevoel wat ik met andere MMO's had, veel skills om uit te kiezen, gemaks-knoppen zoals mounts en dergelijke, Heb sterk het gevoel te maken te hebben met een console-port
Ik hoor dit steeds vaker en ik denk dat mensen een verkeerd idee bij console ports hebben. Dat je weinig keuzemogelijkheden hebt wil niet zeggen dat iets meteen een console port is. Het is in ieder geval by design en een heel bewuste keuze. Ik meen te hebben gelezen op de beta forums dat er in hele vroege beta er 10 slots waren (zonder switchen), maar verwacht maar niet dat ze dat nog terug draaien.Rinusch schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 11:18:
[...] Heb sterk het gevoel te maken te hebben met een console-port [...]
Na een keer opnieuw downloaden was ik het al zat met de launcher. Blijft iedere keer files weggooien en opnieuw downloaden. De volgende workaround werkt in ieder geval:
Zorg dat je launcher en client files up to date zijn. Kopieer de 'The Elder Scrolls Online EU' folder naar een veilige locatie. Nadat je de launcher opnieuw start gooit hij uiteraard je folder + files weer weg. Hou de launcher open en kopieer de folder weer terug. Knop 'install' verandert in 'update'. Klikken en je kunt gelijk spelen. Heb zelf ook nog auto-update uitstaan in de launcher, weet niet of dat van invloed is.
Zorg dat je launcher en client files up to date zijn. Kopieer de 'The Elder Scrolls Online EU' folder naar een veilige locatie. Nadat je de launcher opnieuw start gooit hij uiteraard je folder + files weer weg. Hou de launcher open en kopieer de folder weer terug. Knop 'install' verandert in 'update'. Klikken en je kunt gelijk spelen. Heb zelf ook nog auto-update uitstaan in de launcher, weet niet of dat van invloed is.
Met 10 zou ik al een stuk gelukkiger zijn als met 5, het probleem is voor mij in ieder geval dat er geen mogelijkheid is voor een "Oh, Sh*t"knop e.d. Ik ben gewend in MMO's legio mogelijkheden te hebben om je eigen speelstijl en dergelijke op te zetten, Dat lijkt hier volledig te ontbreken, en dat begint voor mij toch te knagen als ik daar nog eensch maandelijks voor moe gaan betalen...Caelorum schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 12:57:
[...]
Ik hoor dit steeds vaker en ik denk dat mensen een verkeerd idee bij console ports hebben. Dat je weinig keuzemogelijkheden hebt wil niet zeggen dat iets meteen een console port is. Het is in ieder geval by design en een heel bewuste keuze. Ik meen te hebben gelezen op de beta forums dat er in hele vroege beta er 10 slots waren (zonder switchen), maar verwacht maar niet dat ze dat nog terug draaien.
(de 10 skillbars zoals je ze had in WoW, maar ook DAOC en Warhammer online bv. waren daar fantastisch voor)
... Life is what happens when you are busy planning other things...
Schijnt dat je hem naar North America moet zetten en daarna de folder aanpassen zodat EU weg is. Dan zou de launcher normaal moeten werken. Volgens mij is de launcher bugged voor EUNLxAROSA schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 13:43:
Na een keer opnieuw downloaden was ik het al zat met de launcher. Blijft iedere keer files weggooien en opnieuw downloaden. De volgende workaround werkt in ieder geval:
Het probleem is dat de gameplay er totaal niet op gemaakt is. Het nu veranderen van 5 naar 10 brengt een enorm hoeveelheid aan rebalancing met zich mee. Combat system, crafting system, monsters, alles moet dan opnieuw worden bekeken.Rinusch schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 16:31:
[...]
Met 10 zou ik al een stuk gelukkiger zijn als met 5, het probleem is voor mij in ieder geval dat er geen mogelijkheid is voor een "Oh, Sh*t"knop e.d. Ik ben gewend in MMO's legio mogelijkheden te hebben om je eigen speelstijl en dergelijke op te zetten, [...]
I dunno, Ik vind 5 wel relaxed. GW2 had ook 5 knoppen voor combat. En 6-0 voor de rest maar die vond ik altijd zo godsgruwelijk irritant om te typen. Zelf heb ik jarenlang Lord of the Rings Online gespeeld, en dat werd toch echt wel te gortig. Je had zelfs addons nodig om al die skills kwijt te kunnen. Nee, dit bevalt me wel. Als iedereen keuzes moet gaan maken voor hun skills, kan dit best strategisch uitpakken.
when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal
Gistere de een enorme tijd gedaan over het downloaden tot 100% dus ik dacht mooi vandaag in de avond gamen, kan ik weer helemaal opnieuw downloaden >..<
Probleem is dat elke keer de launcher opnieuw begint. Je moet dus je pc met launcher aan laten staan.Mektheb schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 19:42:
Gistere de een enorme tijd gedaan over het downloaden tot 100% dus ik dacht mooi vandaag in de avond gamen, kan ik weer helemaal opnieuw downloaden >..<
Anders iets wat je kan doen is na het downloaden een backup maken. Je launcher starten en op amerika zetten, backup terug zetten, launcher starten en dan wordt er gevraagd om autmatisch naar europe te switchen, klik ja en je kan spelen. Let op dat als je de launcher dan weer sluit dat je dan overnieuw moet beginnen.
Want in een traditionele MMO met 25 skills hoef je niet te weten wanneer je welke skill nodig hebtSideShow schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 11:21:
Mount = h

Guild Wars 2 komt op hetzelfde neer; een aantal abilities afhankelijk van je wapen. Dat ging mij toch vrij snel vervelen.
IMO is het leuker om een aantal mogelijkheden te hebben. Bijvoorbeeld als healer een core van zeg 8 spells, maar daarnaast nog minstens 5 "o shit" abilities en wat dingen als cleanse.
[ Voor 13% gewijzigd door sdk1985 op 15-03-2014 20:53 ]
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
let me rephrase that: welke skills je moet selecteren
Letterlijk alles is ook bugged in die beta, ze hebben enkele problemen van de vorige opgelost en er weer een lading bij gestopt lijkt wel. tegen 50% van de quests zijn bugged, ik delete elke keer mijn helm als ik op R "refine" klik bij blacksmithing station voordat ik mijn ore heb toegevoegd, e.d. Het demotiveert mij toch wel zover dat ik ga twijfelen of ik maar beter enkele maanden moet wachten na release voor ik het spel koop... jammer
Ugh, had nog wel zin om te spelen en wat meer van het spel te ontdekken maar als de game zichzelf verwijderd, lijkt het me wel duidelijk dat deze game voor 4-4 niet af kan zijn.
Ik laat deze nog een lange tijd liggen..
Ik laat deze nog een lange tijd liggen..
Want problemen met de nieuwe launcher geven aan of het spel zelf al af is of niet?Blaim schreef op zondag 16 maart 2014 @ 08:46:
Ugh, had nog wel zin om te spelen en wat meer van het spel te ontdekken maar als de game zichzelf verwijderd, lijkt het me wel duidelijk dat deze game voor 4-4 niet af kan zijn. [...]
Dat het spel zelf nog niet af is, is duidelijk, maar deze launcher problemen hebben daar niets mee te maken.
Daarnaast neem ik aan dat iedereen dit heeft gelezen? http://forums.elderscroll.../issues-with-the-launcher en dit heeft gedaan http://forums.elderscroll...lls-eso-after-every-start
Ik nog steeds een vraag over de rassen. Bijvoorbeeld een +15% dual wield bonus. Zo een zaken zijn toch gewoon nutteloos als je maxed out bent? Bij rassen zonder deze bonus duurt het dus gewoon een klein beetje langer om je skill te verhogen?
Vind ik raar. Hadden ze niet beter +2% damage gedaan ofzo ... dat is tenminste iets dat je ook kan gebruiken als je max level bent.
Vind ik raar. Hadden ze niet beter +2% damage gedaan ofzo ... dat is tenminste iets dat je ook kan gebruiken als je max level bent.
Het is dan ook de rank 1 bonus he. Die daarna geven wel echt bonussen als je max level bent. Ze hebben er gewoon voor gekozen om met de eerste racial passive skill de builds een beetje te sturen. Reden ervoor kan ik niet echt bedenken, maar ok.
Verwijderd
Het geeft aan dat voor een zeer grote groep met mensen die niet tech-savy zijn, dit het definitieve einde is van hun TESO avontuur. Kijk, uiteindelijk zijn mensen op Tweakers (voor het grootste gedeelte in ieder geval) in staat om work-arounds te vinden voor een probleem. Dat maakt ons IT'ers (gestudeerd of niet). Wij zijn echter een klein gedeelte van de gebruikers. Grofweg (hele grove schatting, maar het is meer dan 50%) 80% van de mensen weet nog niet eens wat de folder structuur is van Windows, laat staan Linux of Mac.Caelorum schreef op zondag 16 maart 2014 @ 09:22:
[...]
Want problemen met de nieuwe launcher geven aan of het spel zelf al af is of niet?
Dat het spel zelf nog niet af is, is duidelijk, maar deze launcher problemen hebben daar niets mee te maken.
Daarnaast neem ik aan dat iedereen dit heeft gelezen? http://forums.elderscroll.../issues-with-the-launcher en dit heeft gedaan http://forums.elderscroll...lls-eso-after-every-start
Deze mensen zien dus een probleem met de launcher en geven het na 2 keer proberen op. -Dat- is -zeer- schadelijk als je als ontwikkelaar een nieuw product op de markt wil brengen. Als je al bij de launcher een groot gedeelte van je target-audience verliest kan je het voor de komende paar maanden wel vergeten. Dat heeft niks te maken met work-arounds maar keiharde fundamenten van marketing, support en IT anno 2014. Dit is -niet- hoe je 2 weken voordat je een nieuw product lanceert een groot gedeelte van je target audience wil uitsluiten. Als Zenimax een klein bedrijf was, of als The Elder Scrolls niet de status heeft die het nu heeft, konden ze nu als start-up bedrijf wel de deuren sluiten. Ik blijf me toch echt verbazen dat grote ontwikkelaars beginnersfouten blijven maken die bij vrijwel elke MBA of IT Business Master langskomen als 'deadly sins' die je als bedrijf niet moet maken.
Het is niet meer 1995 waar je als ontwikkelaar kon eisen van de gebruiker dat hij/zij een handleiding van 200 pagina's moet doorlezen om een product draaiende te krijgen onder DOS/W3.1 of W95. In 2014, als een gebruiker niet op een snelle en normale manier een product draaiende kan krijgen heeft de -ontwikkelaar gefaald-. Keihard, maar zo werkt de markt tegenwoordig.
Anyway, ik had de Beta al in de vorige weekenden uitgebreid gespeeld dus ik ga de moeite niet meer nemen om het dit weekend aan de gang te krijgen. Daarnaast is de launch ook nog maar 2 weken weg dus ik wacht die laatste dagen wel. =P
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2014 15:16 ]
Zijn er meer mensen die problemen hebben met de quest Bloodthorn Assassins? Dat je op dat schip op zoek moet gaan naar verdachte cargo, ik ben al een uur op zoek, 10 keer gerelogged maar kan niets vinden...
Op https://www.g2a.com/weeklysale kun je ESO kopen via paypal voor 32,99 euro. Misschien een tip voor iemand.
B.NET: Junglebeast#2495 | Stormscale Horde
Ik snap toch ook niet goed wat de waarde is van skills te levelen. Ok, je kan door een tree te levelen meer skills oppikken, maar bijvoorbeeld Rushed Ceremony Rank 1 healed voor 49, en Rank 2 voor 50
Redelijk onnuttig als je het mij vraagt.
Redelijk onnuttig als je het mij vraagt.
[ Voor 68% gewijzigd door SideShow op 16-03-2014 16:23 ]
Nou volgens mij voegt wapen lvl ook toe aan hoeveel damage je er mee doet en zo ook je skill level.
[ Voor 14% gewijzigd door SpitfireNL op 16-03-2014 17:07 ]
Heb me weer enorm vermaakt in Cyrodiil dit weekend. Ik vind de PvP bij verre echt het sterkste onderdeel van dit spel. Combineert het beste van voorgaande grote PvP MMO's (DAoC, Warhammer, GW2) en voegt daar zelf nog een mooi sausje aan toe in de vorm van de mooiste en meest uitgestrekte PvP zone die ik ooit in een MMO gezien heb.
Zelf ben ik meer een liefhebber van small scale PvP (1v1 en kleine groepjes tegen elkaar) en ook daarvan is er genoeg te vinden in Cyrodiil waardoor ik weer een nieuwe verslaving voel opkomen.
Enige minpuntje is de ability lag die ik ervaar tijdens melee combat en weapon swappen tijdens een gevecht, dat heeft er wel voor gezorgd dat ik redelijk vaak onnodig de dood heb moeten vinden. Maar dit lijkt vooral te komen door het feit dat de 'EU Megaserver' op dit moment niet een echte EU server is, maar ergens in de USA staat. Een echte EU server (in Frankfurt) komt er pas na launch. Hopelijk wachten ze daar niet al te lang mee.
Verder ben ik echt benieuwd of dit spel een succes gaat worden. Heb nog nooit een MMO zoveel negativiteit over zich heen zien krijgen voordat het uberhaupt al uit was.
Zelf ben ik meer een liefhebber van small scale PvP (1v1 en kleine groepjes tegen elkaar) en ook daarvan is er genoeg te vinden in Cyrodiil waardoor ik weer een nieuwe verslaving voel opkomen.
Enige minpuntje is de ability lag die ik ervaar tijdens melee combat en weapon swappen tijdens een gevecht, dat heeft er wel voor gezorgd dat ik redelijk vaak onnodig de dood heb moeten vinden. Maar dit lijkt vooral te komen door het feit dat de 'EU Megaserver' op dit moment niet een echte EU server is, maar ergens in de USA staat. Een echte EU server (in Frankfurt) komt er pas na launch. Hopelijk wachten ze daar niet al te lang mee.
Verder ben ik echt benieuwd of dit spel een succes gaat worden. Heb nog nooit een MMO zoveel negativiteit over zich heen zien krijgen voordat het uberhaupt al uit was.
De mensen van tegenwoordig zijn spoiled. Ze verwachten dat ze bij een release een net zo'n stabiele game hebben zoals wow nu is.... Just move along thenMinoeske schreef op zondag 16 maart 2014 @ 19:38:
Heb me weer enorm vermaakt in Cyrodiil dit weekend. Ik vind de PvP bij verre echt het sterkste onderdeel van dit spel. Combineert het beste van voorgaande grote PvP MMO's (DAoC, Warhammer, GW2) en voegt daar zelf nog een mooi sausje aan toe in de vorm van de mooiste en meest uitgestrekte PvP zone die ik ooit in een MMO gezien heb.
Nee de pvp is top, heb ik ook alleen dit wekend gedaan. Nu is het tijd om te twisten over welke alliance, ras en class/build ik ga kiezen.
Mocht er een GoT guild komen dan moet dit wel voor de release vanwege de alliance.
Prima vermaakt met de beta, meest storende elementen waren lelijke graphics, matige gevechten, en goedkope en gedateerde stijl van MMO menu's, zoals de inventory en de skill trees. Ze hadden hier best de Skyrim stijl aan mogen houden, ziet er veel beter uit.
Vraagje, in hoeverre worden beta characters gewiped bij de release? Volledig, incl. level en skills, of alleen de bonus content die nu voor de beta inclusief was? Heb er al best wat tijd in zitten en zou het zonde van mn tijd vinden om vanaf scratch te beginnen wanneer ik m koop..
Vraagje, in hoeverre worden beta characters gewiped bij de release? Volledig, incl. level en skills, of alleen de bonus content die nu voor de beta inclusief was? Heb er al best wat tijd in zitten en zou het zonde van mn tijd vinden om vanaf scratch te beginnen wanneer ik m koop..
Ga er maar van uit dat alles gewiped wordt. Er zullen zat mensen zijn die gepreordered hebben en niet met de beta hebben meegedaan. Knap lullig als die zgn. als eerste inloggen en een paar minuten later gasten van lvl 50 ofzo tegenkomen.
http://www.reddit.com/r/e...of_the_game_and/?sort=newA couple things to keep in mind. One, we're not playing on the same patch as the PTS. As a whole, the game is not running at full capacity for a closed beta. They have confirmed on the 14th that we were all playing from a centralized datacenter, and that additional hubs and agreements with content delivery networks were in place, though inactive prior to launch.
The project directors and their army of project managers are all trained the same way for a project launch. If the cost benefit analysis of launching full resources prior to launch does not generate a revenue or value (be it marketing, sales, etc.), the it is not worth the many thousands of dollars it costs for 2 weeks of operation on a dead platform (considering the platform would be gnerating no value or usable information). Because of what the 'Megaserver' is, the implementation of such is one that additional servers will only add to the overall computing power/instancing/connections of the framework when they are added, and ZoS/Bethesda can get a pretty accurate gauge of what they will need to support launch.
They had over 5 million different beta applications/keys for beta. That is more than the bulk of all GW2 copies that have ever been sold...and that is just beta keys. They are promising a 'lag free' experience at launch, and have confirmed that they have agreements in place for swarms of additional server nodes to come online should they need it.
And lastly, every project director and manager is desperately trying to do one thing right now: Manage expectations in the most notoriously angry and loud demographic. If everything was smooth, then every project manager would be sweating the minor inconvenience at launch that would cost them their reputation/jobs or whatever. As a result, they are all trying to walk a fine line between bugs and smooth gameplay, knowing that they will get FAR more value from showing improvement in many areas than they would by proving their competency with a smooth game in closed beta. They can go smooth launch and let the detractors complain about the "little things" they haven't fixed, or they can show dramatic improvement and have the supporters encourage their 'progress'.
Ook wel, de PTS server was kwa patches al verder dat de afgelopen wekend. Eigenlijk wel logisch wat er boven staat.
Verwijderd
Mja,
Ik hoop het echt hoor maar ik schrok toch nog van de hoeveelheid quest related bugs. Alvast voor de daggerfall convenant waren er in de zone 3 - 10 problemen met zowat alle grote questlines... Enorm frustrerend.
Ik heb wel het gevoel (wordt in het reddit artikel ook aangehaald) dat het misschien maar één onderliggend probleem is dat al deze bugs genereert en als dat eruit is er ineens een heel pak bugs verdwijnen. Wat mij het meest opviel was dat het vaak world npc's zijn die niet willen spawnen en de plaats waar ze spawnen krijgt niet de tijd om te resetten (als het zo al werkt, ik ben geen expert).
Nu, ik was al een tijd opzoek naar iets nieuws en voor mij is daoc altijd al het spel geweest waar ik alles aan spiegelde (echt mijn favoriete mmo aller tijde en ik heb er wel wat gespeeld...). Ik heb bij eso echt terug het waw gevoel dat ik toen had dus ben ik al wel 'hooked' hoor. Preorder en ik tel de dagen alvast af.
Ik hoop alleen dat de start niet zo hobbelig gaat zijn als ik ondertussen vrees.
Iemand van pts die hier zijn licht op wil werpen?
Ik hoop het echt hoor maar ik schrok toch nog van de hoeveelheid quest related bugs. Alvast voor de daggerfall convenant waren er in de zone 3 - 10 problemen met zowat alle grote questlines... Enorm frustrerend.
Ik heb wel het gevoel (wordt in het reddit artikel ook aangehaald) dat het misschien maar één onderliggend probleem is dat al deze bugs genereert en als dat eruit is er ineens een heel pak bugs verdwijnen. Wat mij het meest opviel was dat het vaak world npc's zijn die niet willen spawnen en de plaats waar ze spawnen krijgt niet de tijd om te resetten (als het zo al werkt, ik ben geen expert).
Nu, ik was al een tijd opzoek naar iets nieuws en voor mij is daoc altijd al het spel geweest waar ik alles aan spiegelde (echt mijn favoriete mmo aller tijde en ik heb er wel wat gespeeld...). Ik heb bij eso echt terug het waw gevoel dat ik toen had dus ben ik al wel 'hooked' hoor. Preorder en ik tel de dagen alvast af.
Ik hoop alleen dat de start niet zo hobbelig gaat zijn als ik ondertussen vrees.
Iemand van pts die hier zijn licht op wil werpen?
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2014 10:59 ]
Waarop? Op Quest NPC's die niet willen spawnen? Op de PTS heb ik dat nog maar 3 keer meegemaakt en één daarvan was bijzonder hardnekkig. Verder lopen quests gewoon normaal, maar dat heeft waarschijnlijk meer met de belasting van de server te maken dan iets anders.Verwijderd schreef op maandag 17 maart 2014 @ 10:56:
[...]Iemand van pts die hier zijn licht op wil werpen?
Volledig, alles wordt compleet gewiped. Enige wat overblijft zijn is je account, alle game gerelateerde content wordt compleet gereset. Bij de PTS wordt ook herhaaldelijk er op gewezen dat je niet te gehecht moet raken aan je character. Om het zo even te zeggen ik heb er meerdere dagen tijd in zitten en ben wel enigszins gehecht, maar ook die char gaat compleet gewiped worden.MuFFIN 007 schreef op maandag 17 maart 2014 @ 04:33:
[...] Vraagje, in hoeverre worden beta characters gewiped bij de release? Volledig, incl. level en skills, of alleen de bonus content die nu voor de beta inclusief was? Heb er al best wat tijd in zitten en zou het zonde van mn tijd vinden om vanaf scratch te beginnen wanneer ik m koop..
[ Voor 64% gewijzigd door Caelorum op 17-03-2014 11:19 ]
Dit weekend een heel deel gespeeld en mij al bij al goed geamuseerd. Jammer genoeg net niet aan level 10 geraakt om eens PVP te proberen. Natuurlijk nog veel bugs, waarvan veel quest gerelateerd. En geen mouse sensitivity slider...
Maar quests waren zeer goed, geen nodeloze filler quests, verzamel 10 van dit, kill 15 van dat. Maar in het algemeen quests met een verhaaltje achter. Zeer leuke muziek ook.
Nog geen pre-order gedaan, maar ik ben hard aan het twijfelen. Het is wel leuk, maar ik ben er nog niet uit of het 15 euro/maand leukis.
Ik zit nog wel met enkele vragen.
Hoeveel skill points kan iemand verwachten? Genoeg om alle skills te unlocken?
Kan ik in alle guilds tegelijkertijd zitten? In de beta zat ik wel tegelijkertijd in Fighter en Mage guild, maar het kan natuurlijk zijn dat je maar slechts 1 guild kan volledig "unlocken".
Maar quests waren zeer goed, geen nodeloze filler quests, verzamel 10 van dit, kill 15 van dat. Maar in het algemeen quests met een verhaaltje achter. Zeer leuke muziek ook.
Nog geen pre-order gedaan, maar ik ben hard aan het twijfelen. Het is wel leuk, maar ik ben er nog niet uit of het 15 euro/maand leukis.
Ik zit nog wel met enkele vragen.
Hoeveel skill points kan iemand verwachten? Genoeg om alle skills te unlocken?
Kan ik in alle guilds tegelijkertijd zitten? In de beta zat ik wel tegelijkertijd in Fighter en Mage guild, maar het kan natuurlijk zijn dat je maar slechts 1 guild kan volledig "unlocken".
I'll do what I can, but expect very little.
Ik weet het niet zeker, maar zover ik kan bepalen kan je precies zoveel skillpoints krijgen als dat je nodig hebt om alles te unlocken. Moet ik er wel meteen bijzeggen dat je dan wel hard je best moet doen om alle skyshards te vinden en alle veteran mainquests te voltooien. Dat is lang niet zo makkelijk als dat het lijkt.4bit schreef op maandag 17 maart 2014 @ 11:57:
[...] Hoeveel skill points kan iemand verwachten? Genoeg om alle skills te unlocken? [...]
Die 3 die er nu inzitten kan je allemaal compleet unlocken, ja. De player guilds maar max 5.[...] Kan ik in alle guilds tegelijkertijd zitten? In de beta zat ik wel tegelijkertijd in Fighter en Mage guild, maar het kan natuurlijk zijn dat je maar slechts 1 guild kan volledig "unlocken".
Ik had deze beta te maken met veel meer bugs als in de vorige.
Met name deze:
http://www.twitch.tv/mafste/b/511620109
Was vervelend
Check ook 11:20, het moment waarop het -weer- gebeurde...
Hoop niet dat dit een "EU probleem" gaat worden.
Echter mag het de pret niet drukken, ben benieuwd naar de release over 2 weken.
Mijn alliance gaat waarschijnlijk de Dominion worden gezien de rest van de groep daar interesse in heeft getoont en ik zelf geen voorkeur heb.
Met name deze:
Was vervelend
Mijn alliance gaat waarschijnlijk de Dominion worden gezien de rest van de groep daar interesse in heeft getoont en ik zelf geen voorkeur heb.
[ pctje te zien hier ] - Miauw
Die ben ik geen enkele keer tegen gekomen afgelopen weekend en heb toch weer redelijk wat uren gespeeld. Ik heb me in ieder geval weer prima vermaakt. Voornamelijk een beetje class/playstyle gefinetuned. Het wordt overigens een templar in light armor met resto staff (dus meer een priest), maar merkte inderdaad dat er een toenemende mate aan vastzittende quests waren. Op zich vervelend voor de verhaallijnen en dat er incomplete quests in mijn journal blijven staan, maar niet dermate storend dat je opeens in een gat valt en niks meer te doen hebt want er is een hele grote hoeveelheid aan quests als je een beetje rondkijkt.GekkeR schreef op maandag 17 maart 2014 @ 12:28:
Ik had deze beta te maken met veel meer bugs als in de vorige.
Met name deze:
Was vervelend
Neemt niet weg dat dit uiteraard opgelost dient te worden. Ik ga er vooralsnog uit dat dit de komende weken wel opgelost wordt en dat ze momenteel drukker bezig zijn met "belangrijkere dingen". Het is voor mij in ieder geval geen breekpunt om het niet te kopen
[ Voor 3% gewijzigd door Apokk op 17-03-2014 12:59 ]
Blizzard: Apokk#2441
Maar dat is toch helemaal niet raar om dat te verwachten? Je betaald wel gewoon de volle prijs, maar je zou dan een 'halve' game krijgen? Dan kan men het beter een 'early access game' noemen oid.Ryatzu schreef op zondag 16 maart 2014 @ 19:47:
[...]
De mensen van tegenwoordig zijn spoiled. Ze verwachten dat ze bij een release een net zo'n stabiele game hebben zoals wow nu is.... Just move along then
(Helaas gebeurd het steeds vaker dat games gewoon niet af en de consument er wel de volle prijs voor mag betalen..Maar goed, dat is een andere discussie)
Heb me van het weekend prima vermaakt tijdens de beta, maar twijfel eerlijk gezegd of ik een pre-order moet doen of niet. Weinig bugs gehad dit weekend, maar ben ook nog niet overtuigd of ik deze game langer ga spelen dan een maand of 2. (en ik speel ook nog andere games ernaast, anders was het een makkelijkere keuze geweest.)
AMD 3900X | MSI X570 MEG UNIFY | TridenZ 32GB | EVGA GTX 1080 | Samsung 970 Pro 1TB, 860 1TB & 840 EVO 1TB | LianLi O11 XL | Seasonic Prime PX 1300 | Audio set: RME ADI-2 DAC + SMSL DA-9 + 2x Klipsch B2 bookshelf speakers
Helemaal mee eens, helaas nog 2 weekjes wachten.Michielv81 schreef op maandag 17 maart 2014 @ 12:56:
[...]
Die ben ik geen enkele keer tegen gekomen afgelopen weekend en heb toch weer redelijk wat uren gespeeld. Ik heb me in ieder geval weer prima vermaakt. Voornamelijk een beetje class/playstyle gefinetuned. Het wordt overigens een templar in light armor met resto staff (dus meer een priest), maar merkte inderdaad dat er een toenemende mate aan vastzittende quests waren. Op zich vervelend voor de verhaallijnen en dat er incomplete quests in mijn journal blijven staan, maar niet dermate storend dat je niet meer verder kunt door de grote hoeveelheid aan quests.
Neemt niet weg dat dit uiteraard opgelost dient te worden. Ik ga er vooralsnog uit dat dit de komende weken wel opgelost wordt en dat ze momenteel drukker bezig zijn met "belangrijkere dingen". Het is voor mij in ieder geval geen breekpunt om het niet te kopen
Persoonlijk vond ik het wel meevallen met de bugs. Ik kwam tegen (als Ebonheart assassin (ras: empire)):
- bij ongeveer 25% van de praatsessies met NPCs geen voiceovers.
- te lang in je eigen inventory rommelen bij een NPC trader leidt tot foutmelding en verlies van de 'sell' optie
- zat op gegeven moment vast in ruim van schip, deuren waren allemaal inactief geworden (Bal Foyen docks), gelukkig werkte een teleport naar dichtbij fast travel point
Jammer dat al mijn vooruitgang weg is. Dat zorgt er wel voor dat ik niet heel veel zin heb om nu alweer helemaal overnieuw te beginnen, voor vijftig euro. Wacht ik liever nog even, tot de prijs van de base game wat gedaald is. Verder op laatste moment wel meer lol gekregen, als je wilt kan je het wel meer zoals Skyrim spelen, maar het kost wat extra moeite. Wat vooral vervelend is dat je niet even de game kan pauzeren, je vol kunt eten met voedsel, en weer verder gaat vechten als je een lastige NPC tegenkomt. Quickbuttons werkten niet altijd logisch, daardoor wel paar keer doodgegaan.
- bij ongeveer 25% van de praatsessies met NPCs geen voiceovers.
- te lang in je eigen inventory rommelen bij een NPC trader leidt tot foutmelding en verlies van de 'sell' optie
- zat op gegeven moment vast in ruim van schip, deuren waren allemaal inactief geworden (Bal Foyen docks), gelukkig werkte een teleport naar dichtbij fast travel point
Jammer dat al mijn vooruitgang weg is. Dat zorgt er wel voor dat ik niet heel veel zin heb om nu alweer helemaal overnieuw te beginnen, voor vijftig euro. Wacht ik liever nog even, tot de prijs van de base game wat gedaald is. Verder op laatste moment wel meer lol gekregen, als je wilt kan je het wel meer zoals Skyrim spelen, maar het kost wat extra moeite. Wat vooral vervelend is dat je niet even de game kan pauzeren, je vol kunt eten met voedsel, en weer verder gaat vechten als je een lastige NPC tegenkomt. Quickbuttons werkten niet altijd logisch, daardoor wel paar keer doodgegaan.
Na een volledig beta weekend heb ik volgende mening :-)
- combat syteem is toch wel een beetje raar, te weinig directe feedback, vreemd queue systeem van skills en ook de dodge werkt meer niet dan wel en is bijgevolg dus ook totaal niet responsief. Ik heb niet gevoel dat IK een mep geef, maar dat ik mijn ventje het commando geef van "geef een mep als het even lukt voor jou".
- algemeen vind ik de grafische kwaliteit best goed, maar sommige textures zijn echt, uhm, iets vaags
- quest bugs/respawn timers/.... tja het is beta, dit kan, zal en moet wel opgelost worden
Mijn preorder is al geplaatst, en hoop dus op enkele felle verbeteringen. Hopelijk kijken we binnen een jaartje terug op deze beta versie en spreken we van een "vanilla eso" :-)
- combat syteem is toch wel een beetje raar, te weinig directe feedback, vreemd queue systeem van skills en ook de dodge werkt meer niet dan wel en is bijgevolg dus ook totaal niet responsief. Ik heb niet gevoel dat IK een mep geef, maar dat ik mijn ventje het commando geef van "geef een mep als het even lukt voor jou".
- algemeen vind ik de grafische kwaliteit best goed, maar sommige textures zijn echt, uhm, iets vaags
- quest bugs/respawn timers/.... tja het is beta, dit kan, zal en moet wel opgelost worden
Mijn preorder is al geplaatst, en hoop dus op enkele felle verbeteringen. Hopelijk kijken we binnen een jaartje terug op deze beta versie en spreken we van een "vanilla eso" :-)
Heb me dit weekend goed vermaakt.
Deshaan zone geprobeerd. Ben daar iets van 10 gebroken quests tegengekomen omdat NPC's niet spawnden. Heb ook veel plezier gehad met skyshards hunten en ondertussen crafting materials gatheren. Bij de achievements staat voor elke skyshard een omschrijving (soms een beetje cryptisch) waar je ze kunt vinden.
Ik ben tot level 23 gekomen en heb niet echt het idee gehad dat ik skillpoints tekort gekomen ben. Op gegeven moment had ik zelfs 2-3 skillpoints over waar ik even mee gewacht heb om ze te gebruiken.
Dungeons zijn ook wat uitdagender rond level 20. Enige waar ik niet zo blij mee ben is de kisten in de dungeons. Er zijn te veel mensen die deze lockpicken en dan alles eruit jatten zonder te delen. Maarja, dat kan je verwachten met vreemden. Als er eenmaal guild groepen zijn dan zal dat ook wel beter worden.
PvP precies het tegenovergestelde.
-Siegewapens plaatsen had soms wel 10 pogingen nodig voordat ze "opgebouwd" waren. En als je het dan voor elkaar kreeg om te schieten duurde het wel 8 tot 10 seconden voordat je het projectiel zag vliegen. Ondertussen mijn doel al lang en breed aan de kant.
-Rubberbanding van andere spelers. Hier heb ik een hoop melee over horen klagen.
-Keep walls die visueel compleet verdwenen als ze gerepareerd werden terwijl de hitbox nog wel bestond. Zelfde voor deuren.
-Andere spelers "out of phase". wordt je door iets geraakt en kan je niet eens zien wie of wat je raakt.
Hoop dat ze dit voor de release beter voor elkaar hebben. Anders is PvP voor mij eerst een no go.
Wordt 2 lange weken wachten tot de early acces. Ik heb er in ieder geval wel zin in.
Deshaan zone geprobeerd. Ben daar iets van 10 gebroken quests tegengekomen omdat NPC's niet spawnden. Heb ook veel plezier gehad met skyshards hunten en ondertussen crafting materials gatheren. Bij de achievements staat voor elke skyshard een omschrijving (soms een beetje cryptisch) waar je ze kunt vinden.
Ik ben tot level 23 gekomen en heb niet echt het idee gehad dat ik skillpoints tekort gekomen ben. Op gegeven moment had ik zelfs 2-3 skillpoints over waar ik even mee gewacht heb om ze te gebruiken.
Dungeons zijn ook wat uitdagender rond level 20. Enige waar ik niet zo blij mee ben is de kisten in de dungeons. Er zijn te veel mensen die deze lockpicken en dan alles eruit jatten zonder te delen. Maarja, dat kan je verwachten met vreemden. Als er eenmaal guild groepen zijn dan zal dat ook wel beter worden.
PvP precies het tegenovergestelde.
-Siegewapens plaatsen had soms wel 10 pogingen nodig voordat ze "opgebouwd" waren. En als je het dan voor elkaar kreeg om te schieten duurde het wel 8 tot 10 seconden voordat je het projectiel zag vliegen. Ondertussen mijn doel al lang en breed aan de kant.
-Rubberbanding van andere spelers. Hier heb ik een hoop melee over horen klagen.
-Keep walls die visueel compleet verdwenen als ze gerepareerd werden terwijl de hitbox nog wel bestond. Zelfde voor deuren.
-Andere spelers "out of phase". wordt je door iets geraakt en kan je niet eens zien wie of wat je raakt.
Hoop dat ze dit voor de release beter voor elkaar hebben. Anders is PvP voor mij eerst een no go.
Wordt 2 lange weken wachten tot de early acces. Ik heb er in ieder geval wel zin in.
Model Y P Midnight Cherry Red/White
Nog even een schaamteloze kopie :
Welke alliance: http://strawpoll.me/1257888
Welke race: http://strawpoll.me/1325915
Welke class/role: http://strawpoll.me/1257855
Hoe meer mensen hem invullen, hoe beter het overzicht
Welke alliance: http://strawpoll.me/1257888
Welke race: http://strawpoll.me/1325915
Welke class/role: http://strawpoll.me/1257855
Hoe meer mensen hem invullen, hoe beter het overzicht
[ pctje te zien hier ] - Miauw
Nou ik heb weer genoten dit weekend, paar kleine bug's maar niets ernstigs gelukkig. De npc's die niet komen opdagen ;-) waardoor je een quest niet kunt afronden is wel vervelend omdat je daardoor je xp niet verkrijgt, maar ga dan op een moment dat er geen andere spelers in de buurt zijn terug dan komt de npc zekers en kun je het afronden, de hele tijd opnieuw inloggen wordt je ook leip van ;-)
Verder dit weekend voor het eerst PvP gedaan in Cyrodil, echt zo awsome joh pffff, ik denk dat ik daar vanaf lvl 10 zit en niet meer uitkom haha te gek!!!!
Is er al zicht op een Nederlandstalige guild voor de Aldmeri Dominion of een handige site om deze te zoeken?
Verder dit weekend voor het eerst PvP gedaan in Cyrodil, echt zo awsome joh pffff, ik denk dat ik daar vanaf lvl 10 zit en niet meer uitkom haha te gek!!!!
Is er al zicht op een Nederlandstalige guild voor de Aldmeri Dominion of een handige site om deze te zoeken?
Zit er zelf ook naar te zoeken.Nightcrowy schreef op maandag 17 maart 2014 @ 18:56:
Nou ik heb weer genoten dit weekend, paar kleine bug's maar niets ernstigs gelukkig. De npc's die niet komen opdagen ;-) waardoor je een quest niet kunt afronden is wel vervelend omdat je daardoor je xp niet verkrijgt, maar ga dan op een moment dat er geen andere spelers in de buurt zijn terug dan komt de npc zekers en kun je het afronden, de hele tijd opnieuw inloggen wordt je ook leip van ;-)
Had verder ook het idee dat craften -vooral van wapens en armor- niet echt zinnig / rendabel was, omdat het best veel materiaal kost (ores / bars + extra faction-related materiaal, bijv. nickels) en echt bijna niks opbrengt. Ter vergelijking; als je je iron ores / bars bij een NPC trader koopt kost je materiaal ongeveer 3x zoveel als dat je gecrafte wapen / armor stuk opbrengt wanneer je het aan diezelfde trader verkoopt. Beetje jammer, in Skyrim was die verhouding beter. Sowieso kon je daar in de huizen van NPC traders altijd wel materiaal vinden, en dat is hier ook niet.
Het is dan ook de bedoeling dat je je gecrafte spul verkoopt aan andere spelers. Die spelers kunnen het geld daarvoor weer verkrijgen door monsters af te slachten en quests te voltooien. Het is absoluut niet de bedoeling dat je met crafting echt geld kan verdienen door spul te verkopen aan NPCs. Het is één van de vele gold sinks die aanwezig zijn om de waarde van het goud stabiel te houden. Andere zijn bijv. het goudbedrag voor respeccen, paardjes kopen, destroyen van items bij researching, binden van items aan characters, etc.MuFFIN 007 schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 00:09:
Had verder ook het idee dat craften -vooral van wapens en armor- niet echt zinnig / rendabel was, omdat het best veel materiaal kost (ores / bars + extra faction-related materiaal, bijv. nickels) en echt bijna niks opbrengt. Ter vergelijking; als je je iron ores / bars bij een NPC trader koopt kost je materiaal ongeveer 3x zoveel als dat je gecrafte wapen / armor stuk opbrengt wanneer je het aan diezelfde trader verkoopt. Beetje jammer, in Skyrim was die verhouding beter. Sowieso kon je daar in de huizen van NPC traders altijd wel materiaal vinden, en dat is hier ook niet.
Kopen van materiaal kan je altijd beter direct van spelers doen (via COD-mail) of via een guild store. Verder uiteraard er gewoon op uit gaan en spul vinden in de wereld. Gewoon wat nodes harvesten en zo.
[ Voor 14% gewijzigd door Caelorum op 18-03-2014 00:29 ]
Check dit filmpje:
YouTube: Elder Scrolls Online, Wayrest Market, 2 hours in 2 minutes
YouTube: Elder Scrolls Online, Wayrest Market, 2 hours in 2 minutes
This is a time-compressed version, squeezing two hours down to two minutes, so you can watch the shadows creep across the ground.
Je kan in het begin niet zoveel bijzonders maken maar later kun je in de wereld zelf betere/unieke forges vinden waar je veel betere dan standaard spul kan forgen. Daar zit je meerwaarde in, de pure verkoop naar merchants legt caelorum al goed uit, dat dit niet zo kan zijn als in skyrim.MuFFIN 007 schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 00:09:
Daarbij vind ik dat je in het begin best gebruik kan maken van de standaard wapens etc, vooral tussendoor en met een paar oudere items researched kan je al best behoorlijk spul maken dat je kan gebruiken als je low level item net niet meer voldoet maar een hoger lvl item nog niet te gebruiken is, je die nog niet hebt.
gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker
Voor degenen die nog twijfelen over de te kiezen alliance, class, wapens:
http://tamrielfoundry.com...btn2-alliance-breakdowns/
Wat mij opvalt is dat AD een tekort heeft aan tanks, EP een tekort heeft aan healers, AD een tekort heeft aan nightblades/ archers
Wat mij opvalt is dat AD een tekort heeft aan tanks, EP een tekort heeft aan healers, AD een tekort heeft aan nightblades/ archers
Dit is 4 maand geledenmdour schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 10:56:
Voor degenen die nog twijfelen over de te kiezen alliance, class, wapens:
Gaat tweakers globaal in een Alliance en in 1 guild?
Ben wat aan het rondkijken mbt guilds, de huidige waar ik bij zit/kan wil naar de USA megaservers, en dat vertik ik.
Ik wil Breton + Lightarmor, prolly een bow en hier en daar wat healing stuff, weet alleen niet welke Alliance, en evt welke Guild (als die globaal door tweakers mensen gebruikt kan worden)
Ben wat aan het rondkijken mbt guilds, de huidige waar ik bij zit/kan wil naar de USA megaservers, en dat vertik ik.
Ik wil Breton + Lightarmor, prolly een bow en hier en daar wat healing stuff, weet alleen niet welke Alliance, en evt welke Guild (als die globaal door tweakers mensen gebruikt kan worden)
De keuze van alliantie heeft toch weinig invloed op het spel? Ik vind het jammer dat alle rassen overal kunnen.
Wij gaan met onze core groep Eso spelen in de Aldmeri Dominion.[b][message=41945470,noline]
www.v3guild.be
We spelen al sinds launch WoW samen en na al die jaren hebben we nog altijd een groepke van 10 volwassen mensen ongeveer die altijd samen blijft gamen. Ikzelf ben er ondertussen 26 en ben de jongste denk ik.
Nu, neem eens een kijkje, sla een babbeltje op ventrilo en wie weet...
De keuze van Alliance maakt enorm veel uit. Dat bepaald in welke van de 3 gebieden je gaat spelen. Die andere gebieden kan je uiteindelijk ook wel spelen, maar dat is en voelt toch heel anders dan het spelen van die gebieden van lvl 1 tot 50.SideShow schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 12:47:
De keuze van alliantie heeft toch weinig invloed op het spel? Ik vind het jammer dat alle rassen overal kunnen.
Ik vraag me toch af hoeveel je echt mengelmoes van rassen gaat zien. Denk dat de spelers die daar geld voor hebben uitgegeven maar een klein deel zijn van de mensen die het spel hebben gekocht.
Geld uitgeven? Het geldt toch gewoon voor iedereen?
Digital pre-purchase, ja. Maar vermoed dat er ook hele stammen zijn die het straks na uitkomen pas gaan spelen.SideShow schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 15:53:
Geld uitgeven? Het geldt toch gewoon voor iedereen?
Ahzo, ik was het even vergeten. 
Nu, ik vind alle start area's best fijn, dus veel last zal ik er niet van hebben.
Ik denk om als main voor RedGuard dual wield te gaan en dit voor de vele stamina recials. (Zodanig kan ik meer points spenderen in health, belangrijk voor PvP).
Nu, ik vind alle start area's best fijn, dus veel last zal ik er niet van hebben.
Ik denk om als main voor RedGuard dual wield te gaan en dit voor de vele stamina recials. (Zodanig kan ik meer points spenderen in health, belangrijk voor PvP).
Dat betwijfel ik dus zeer, denk dat ik nog een hoop moet studeren op de builds voor pvp, heb nog totaal geen gevoel bij wat een punt doet in verhouding enzo.... voor pve maakt het geen bal uit en kun je doen en laten wat je wilt als je maar goed ontwijkt enzo, heb nog geen enkele moeilijke fight gehad in pve, meer het god mode gevoel helaas, maar dat heb ik tegenwoordig bij alle mmo's....
Wat ik bij pvp merkte was dat het belangrijker was dat ik mijn skills veel kon gebruiken, omdat zodra ik gepakt werd mijn hoeveelheid health er niet meer toe deed. Tenzij je de 1v1 gevechten belangrijk vind natuurlijk dan doet het er wel toe, maar dat is niet wat er toe doet in Cyrodil ;-)
Wat ik bij pvp merkte was dat het belangrijker was dat ik mijn skills veel kon gebruiken, omdat zodra ik gepakt werd mijn hoeveelheid health er niet meer toe deed. Tenzij je de 1v1 gevechten belangrijk vind natuurlijk dan doet het er wel toe, maar dat is niet wat er toe doet in Cyrodil ;-)
Ik ben nu wel erg aan het twijfelen of ik het wel wil gaan spelen.
Wat ik vaak meemaak is dat er in het begin zeker een hype is maar dat nieuwe mmo's vaak snel leeg lopen.
Nu is er natuurlijk genoeg te doen als je solo speel maar ben bang dat pvp Cyrodiil snel leeg zal zijn. Massive PVP vind ik juist geweldig en is de voornamelijkste reden dat ik ESO wil gaan spelen.
Wat ik vaak meemaak is dat er in het begin zeker een hype is maar dat nieuwe mmo's vaak snel leeg lopen.
Nu is er natuurlijk genoeg te doen als je solo speel maar ben bang dat pvp Cyrodiil snel leeg zal zijn. Massive PVP vind ik juist geweldig en is de voornamelijkste reden dat ik ESO wil gaan spelen.
Verwijderd
Ben me aan het inlezen voor de launch en waar ik voor de beta had overgelezen is dat lorebooks de enige manier zijn om te levellen in de mages guild.
Nu, tijdens de beta kan ik me niet herinneren dat ik zag verschijnen dat de mages guild in level steeg (ik kan mij vergissen maar dacht van niet) terwijl ik toch menig lorebook heb ontdekt.
Klopt het dat je pas levelled in een bepaalde skill wan zodra je er minstens één skillpoint in zet? Alvast voor de class skill merkte ik dat dit zo was maar ik wist niet dat dit ook zo is voor bijv. mages guild. Het zou alvast verklaren waarom ik niet steeg want ik heb er niet in geïnvesteerd.
En als dat zo is moet je dan niet je eerste skillpoints erg hard verspreiden om zo snel mogelijk overal mee te stijgen?
Nu, tijdens de beta kan ik me niet herinneren dat ik zag verschijnen dat de mages guild in level steeg (ik kan mij vergissen maar dacht van niet) terwijl ik toch menig lorebook heb ontdekt.
Klopt het dat je pas levelled in een bepaalde skill wan zodra je er minstens één skillpoint in zet? Alvast voor de class skill merkte ik dat dit zo was maar ik wist niet dat dit ook zo is voor bijv. mages guild. Het zou alvast verklaren waarom ik niet steeg want ik heb er niet in geïnvesteerd.
En als dat zo is moet je dan niet je eerste skillpoints erg hard verspreiden om zo snel mogelijk overal mee te stijgen?
De tip is om niet zo snel mogelijk overal doorheen te rennen maar eerst je max aan skillpoints te krijgen in je startersgebied, dan heb je er voldoende om dit soort skillpoints te besteden.Verwijderd schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 11:58:
Ben me aan het inlezen voor de launch en waar ik voor de beta had overgelezen is dat lorebooks de enige manier zijn om te levellen in de mages guild.
AMD 7900XTX | Intel 13700 | 32GB | xTool S1 20W
je lvlt eerst de blauwe xp balk van de betreffende skill, tot die vol is, dan kan je die skill morphen tot dat punt kan je gewoon lvlen maar als je die morph optie hebt gaat je xp niet meer omhoog. Ik dacht niet dat morphen per elke lvl up kan, dwz, als je de xp balk vol hebt kan die ook gewoon naar volgend lvl gaan en doorlevelen maar zeker weten doe ik dat niet? Morphen kan geloof ik per x lvls als voornoemde geldt.Verwijderd schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 11:58:
Ook het volgende geldt: des te meer skills je van een bepaalde tree in je bar hebt staan des te sneller deze groeit.
Het is dat ik de AvAvA wil oppakken anders had ik hem nu laten liggen, het volgende vernam ik via youtube, het levellen gaat lineair en vertikaal opgebouwd dus als ik straks op lvl 10 pvp induik kan ik hierna nooit meer met dat karakter pve in omdat ik mijn questlijn heb outleveled, dus dat is een flinke tegenvaller voor mij persoonlijk.
Ook de moeilijkheidsgraad in pve is zo gemakkelijk dat het me niet kan boeien en vasthouden, ondanks het geweldige lore aspect en de visuele pracht van deze game.
Dus hoop wel dat het pvp gedeelte opgepakt wordt anders hou ik het niet lang vol ben ik bang.
Het is dat ik de AvAvA wil oppakken anders had ik hem nu laten liggen, het volgende vernam ik via youtube, het levellen gaat lineair en vertikaal opgebouwd dus als ik straks op lvl 10 pvp induik kan ik hierna nooit meer met dat karakter pve in omdat ik mijn questlijn heb outleveled, dus dat is een flinke tegenvaller voor mij persoonlijk.
Ook de moeilijkheidsgraad in pve is zo gemakkelijk dat het me niet kan boeien en vasthouden, ondanks het geweldige lore aspect en de visuele pracht van deze game.
Dus hoop wel dat het pvp gedeelte opgepakt wordt anders hou ik het niet lang vol ben ik bang.
Zo even uit het hoofd, want is al een tijdje geleden dat ik nog skills kon levelen, maar: Skills (niet allemaal) kan je 1x morphen nadat ze lvl 5 zijn.SouLLeSSportal schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 12:37:
[...] Morphen kan geloof ik per x lvls als voornoemde geldt.
dan zal het wel per x levels zijn, eerst lvl 5, dan 10 dan 20 etc. iets in die trant gok ik.Caelorum schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 13:39:
[...]
Zo even uit het hoofd, want is al een tijdje geleden dat ik nog skills kon levelen, maar: Skills (niet allemaal) kan je 1x morphen nadat ze lvl 5 zijn.
Nee, levels van de skill. Een skill kan je maar 1x morphen. Om even een voorbeeld te geven de sorceror class skill Dark Exchange gaan van DE I naar DE IV en dan krijg je de keuze om hem te morphen in Dark Deal of Dark Conversion.SouLLeSSportal schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 13:49:
[...]
dan zal het wel per x levels zijn, eerst lvl 5, dan 10 dan 20 etc. iets in die trant gok ik.
Dat is de enige morph mogelijkheid voor die hele skill. Er zullen er in de toekomst vast nog wel meer worden toegevoegd zodat je Dark Deal weer verder kan morphen, maar momenteel zit dat er nog niet in.
[ Voor 41% gewijzigd door Caelorum op 19-03-2014 14:09 ]
ja dat bedoel ik ook, je kan die waarschijnlijk een aantal keer morphen op een bepaald lvl niveau. Voor nu kan je idd maar 1x morphen.Caelorum schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 14:04:
[...]
Nee, levels van de skill. Een skill kan je maar 1x morphen. Om even een voorbeeld te geven de sorceror class skill Dark Exchange gaan van DE I naar DE IV en dan krijg je de keuze om hem te morphen in Dark Deal of Dark Conversion.
Dat is de enige morph mogelijkheid voor die hele skill. Er zullen er in de toekomst vast nog wel meer worden toegevoegd zodat je Dark Deal weer verder kan morphen, maar momenteel zit dat er nog niet in.
Zodra je een keer PvP doet, kan je niet meer PvE spelen???Nightcrowy schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 12:49:
het levellen gaat lineair en vertikaal opgebouwd dus als ik straks op lvl 10 pvp induik kan ik hierna nooit meer met dat karakter pve in omdat ik mijn questlijn heb outleveled, dus dat is een flinke tegenvaller voor mij persoonlijk.
Hoe zit dat nu precies, je wordt toch tijdelijk level 50? En hoe worden de health, magicka en stamina dan increased? En hoe zit dat met de skills?
Je character krijgt met PvP tijdelijk lvl 50 stats.FerdiV schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 18:48:
[...]
Zodra je een keer PvP doet, kan je niet meer PvE spelen???
Hoe zit dat nu precies, je wordt toch tijdelijk level 50? En hoe worden de health, magicka en stamina dan increased? En hoe zit dat met de skills?
Je skills worden ook tijdelijk gescaled naar 50, maar je skills blijven wel hun level houden.
Maar als je skills gebruikt en quests doet in Cyrodil krijg je (en dus je skills) wel xp.
Hierdoor kun je levellen in PvP. Als je dus 5 levels haalt met PvP en je gaat daarna weer terug naar PvE in het gebied waar je gebleven was dan ben je dus 5 levels hoger als het gebied waar je in bent.
Ik hoop dat ik het zo goed uitleg.
Ik heb zelf ook beide gedaan in de beta en heb 3 levels (en ook gear voor dat level uit de PvP rewards) gehaald met PvP en daarna weer terug gegaan naar PvE. Dit was duidelijk te merken, want mobs van mijn zone waren ineens wel erg makkelijk te verslaan.
Kleine wijziging: je wordt dus niet level 50, maar een gemiddelde van alle aanwezige spelers. Je kan dus meedoen, maar je bent niet zo sterk als een level 40 of zelfs 50 speler. info hier te vinden
[ Voor 10% gewijzigd door Kadasz op 19-03-2014 19:11 ]
Model Y P Midnight Cherry Red/White
Ah en dat is op die manier dus te zien als nadeel. Thanks voor de uitleg
Nogal een nadeel als je het hele spel wilt pakken, maar een restrictie opgelegd krijgt en dus wel met alts moet gaan werken om het gehele spel te kunnen meekrijgen zoals ze het bedoelt hebben.... des al niet te min is het een luxe probleem hoor haha ;-)
Je kunt toch gewoon eerst de quests tot level 50 spelen?
Skip je gewoon de hele zone. Ff doorlopen naar de volgende en het verhaal daar oppakken. Of anders een tweede char maken en lekker daarmee alleen PvE doen.Kadasz schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 18:57:
[...]
Ik heb zelf ook beide gedaan in de beta en heb 3 levels (en ook gear voor dat level uit de PvP rewards) gehaald met PvP en daarna weer terug gegaan naar PvE. Dit was duidelijk te merken, want mobs van mijn zone waren ineens wel erg makkelijk te verslaan.[...]
Verwijderd
Je kan de volledige patch notes doorlezen (ik heb ze net gespot op reddit http://www.reddit.com/r/e...s/20uypv/patch_0182_notes) maar vooral dit vind ik een fijne:
Please note that we found the underlying cause of the broken quest issues that showed up in last weekend's beta test, and we're currently working to fix them.
yay!
Please note that we found the underlying cause of the broken quest issues that showed up in last weekend's beta test, and we're currently working to fix them.
yay!
Verwijderd
Ik ga hem zelf toch maar halen.
De gameplay ziet er behoorlijk houterig uit, maar ik ben een sucker voor de setting/tijds spanne die gebruikt word in deze MMO, heerlijk man als het ingame sneeuwt buiten met allerlei gevaarlijke critters overal, om dan binnen in een stenen pub/ Inn voor een knisperende openhaard te zitten in vette gear en dan lekker casual te chatten of gewoon te kijken naar bezoekers die binnen komen.
(Burning Crusade - Outland - Alliance main settlement Inn) Heb daar menig uurtjes door gebracht met eigenlijk niets te doen maar gewoon te chillen
Ja ik ben raar
http://img4.wikia.nocooki.../Honor_Hold_Landscape.jpg
De gameplay ziet er behoorlijk houterig uit, maar ik ben een sucker voor de setting/tijds spanne die gebruikt word in deze MMO, heerlijk man als het ingame sneeuwt buiten met allerlei gevaarlijke critters overal, om dan binnen in een stenen pub/ Inn voor een knisperende openhaard te zitten in vette gear en dan lekker casual te chatten of gewoon te kijken naar bezoekers die binnen komen.
(Burning Crusade - Outland - Alliance main settlement Inn) Heb daar menig uurtjes door gebracht met eigenlijk niets te doen maar gewoon te chillen

http://img4.wikia.nocooki.../Honor_Hold_Landscape.jpg
Fixes en bijna fixes zien er goed uit, hopelijk hebben ze de fix voor de quests voor release gereed, maar ze zijn er gelukkig druk mee bezig, meer kun je niet verlangen ;-)
Lastig hoor het wachten tot we weer mogen spelen haha.....
Lastig hoor het wachten tot we weer mogen spelen haha.....
haha. ja, onze jongste koterAshtaria schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 13:23:
[...]
Wij gaan met onze core groep Eso spelen in de Aldmeri Dominion.
www.v3guild.be
We spelen al sinds launch WoW samen en na al die jaren hebben we nog altijd een groepke van 10 volwassen mensen ongeveer die altijd samen blijft gamen. Ikzelf ben er ondertussen 26 en ben de jongste denk ik.
héhéhé
Elder Scrolls Online BE / NL guild V v V JOIN US www.v3guild.be
Ja, dat is goed. Heb zelf 2x zo een quest gehad, waar dan een hele hoop mensen op die plaats stonden te wachten... en de NPC spawnde niet... stonden we daar rond te kijken...Verwijderd schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 06:37:
Je kan de volledige patch notes doorlezen (ik heb ze net gespot op reddit http://www.reddit.com/r/e...s/20uypv/patch_0182_notes) maar vooral dit vind ik een fijne:
yay!
Elder Scrolls Online BE / NL guild V v V JOIN US www.v3guild.be
Verwijderd
Same hereMith schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 11:16:
[...]
Ja, dat is goed. Heb zelf 2x zo een quest gehad, waar dan een hele hoop mensen op die plaats stonden te wachten... en de NPC spawnde niet... stonden we daar rond te kijken...

Nice!Ashtaria schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 13:23:
[...]
Wij gaan met onze core groep Eso spelen in de Aldmeri Dominion.
www.v3guild.be
Meer NL/BEers op de Aldmeri dus
Totaal: 13! Hoohah
Intel Core I7 10700K i.s.m. NZXT Kraken X53, 32GB 2666mhz, Nvidia GeForce RTX 3080 Ti Founders Edition, Asus ROG STRIX B460-F GAMING, OCZ Fatal1ty 1000W, NZXT H510 Black
Een aantal mooie visual effect screenshots!
http://imgur.com/a/Fbz7W
Nog wat leuke info wat ik totaal niet van af wist:
http://imgur.com/a/Fbz7W
Nog wat leuke info wat ik totaal niet van af wist:
Once you complete your home alliance dungeon the OTHER 2 Alliances dungeons open up for you as well. They will show up on the world map and you can port right into them and run them. When you finish your run it drops you back off in your home alliance. 3 dungeons about every 10 levels! Awesome stuff!
[ Voor 73% gewijzigd door Ryatzu op 20-03-2014 13:08 ]
Dit is zowat elke pagina wel langs gekomen in dit topic ^^Ryatzu schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 13:07:
[....] Nog wat leuke info wat ik totaal niet van af wist:[...]
Oh my bad ^^ achja nog steeds zoekende naar een guild voor Aldmeri DominionCaelorum schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 13:13:
[...]
Dit is zowat elke pagina wel langs gekomen in dit topic ^^
Wij hebben onze setting inmiddels ook wel rond. Groepje van 4-6 personen en we weten wat voor character we willen gaan spelen, we moeten alleen nog overleggen welke alliance. Maar aangezien iedereen de pre order heeft maakt het niet veel uit.
Ingame lekker guild inrichten met ons groepje oude knarren en genieten maar.
Ingame lekker guild inrichten met ons groepje oude knarren en genieten maar.
AMD 7900XTX | Intel 13700 | 32GB | xTool S1 20W
Ik ga eerst eens kijken wat er gebeurt straks in Cyrodil aan de A.D. kant, kijken welke guilds er echt iets doen en welke snel opdrogen ;-)