Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navuri
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18-08-2020
Worden jullie ook zo moe van alle negatieve geluiden over het betaalmodel en de ingame 'cash-shop' die de ronde doen op het net? Net alsof Zenimax iedereen verplicht om meteen hun character name te veranderen. Blizzard heeft toch ook een maandelijkse subscription voor WoW en een externe game cash shop waar je vanity pets etc. kunt kopen? Daar hoor je ook niemand over klagen. Het lijkt wel alsof de game community ESO niet leuk vind (zacht uitgedrukt) omdat ze verwend zijn door Free To Play games. Alsof alles in de wereld maar gratis moet zijn. Om mij part vraagt Zenimax 30 euro per maand, dat moeten zij toch zelf beslissen? Het is aan de consumenten of ze het bedrag willen betalen. Ik lees ook talloze berichten dat de Imperial Edition een Pay To Win editie zou zijn, terwijl er geen enkele significante voordelen zijn voor de mensen die de Imperial Edition kopen t.o.v. de normale versie van het spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-09 12:54

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Caelorum schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 11:04:
De loot van bosses is als het goed is instanced. Dus iedereen krijgt loot...
jup je kan gewoon rustig de loot bekijken en oppakken wat je wil. iedereen kan zijn eigen loot bekijken.

Dit is wel erg vaag, je kan alle races spelen in elke alliance (wat al fucked up vaag is, in TES games is dit prima, maar in een mmo???) MAAAAR met de imperial edition krijg je gewoon een extra race? WTF zijn ze mee bezig.

[ Voor 32% gewijzigd door SouLLeSSportal op 15-02-2014 13:09 ]

gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navuri
SouLLeSSportal schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 12:27:
[...]

jup je kan gewoon rustig de loot bekijken en oppakken wat je wil. iedereen kan zijn eigen loot bekijken.

[video]

Dit is wel erg vaag, je kan alle races spelen in elke alliance (wat al fucked up vaag is, in TES games is dit prima, maar in een mmo???) MAAAAR met de imperial edition krijg je gewoon een extra race? WTF zijn ze mee bezig.
Die Imperial Mount rent net zo snel als alle andere mounts in het spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SouLLeSSportal schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 12:27:
[...]Dit is wel erg vaag, je kan alle races spelen in elke alliance (wat al fucked up vaag is, in TES games is dit prima, maar in een mmo???) [...]
Overlopers heb je overal en zal je ook tegenkomen in de questlines.
MAAAAR met de imperial edition krijg je gewoon een extra race? WTF zijn ze mee bezig.
Ja, dat vind ik ook erg jammer. Wel kan je je standard edition upgraden naar de imperial edition en de verwachting is dat het op den duur ook op een andere manier te krijgen zal zijn (cash shop bijv.)
Navuri schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 13:44:
[...] Die Imperial Mount rent net zo snel als alle andere mounts in het spel.
Er zit wel verschil in hoe veel sneller je de mounts kan maken. Dat is ook de reden waarom het ene type paard 17K kost en de andere drie 42K

[ Voor 20% gewijzigd door Caelorum op 15-02-2014 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navuri
Caelorum schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 13:45:
[...]

[...]

Ja, dat vind ik ook erg jammer. Wel kan je je standard edition upgraden naar de imperial edition en de verwachting is dat het op den duur ook op een andere manier te krijgen zal zijn (cash shop bijv.)

[...]

Er zit wel verschil in hoe veel sneller je de mounts kan maken. Dat is ook de reden waarom het ene type paard 17K kost en de andere drie 42K
Dat begrijp ik, maar de indruk word gewekt dat de mount van de imperial edition op de een of andere manier beter zou zijn dan de normale mounts. Waarom mensen dat denken of suggereren is me trouwens een raadsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Caelorum schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 13:45:
[...]

[...]

[...]

ja tuurlijk heb je lui die zouden overlopen, en in de SP tes games vind ik dat ook prima, alleen maar realistischer. Maar in een MMO waar ze nogal hard zeggen, 3 alliances met 3 races maar toch kan je met elk race in elke alliance. Vind ik een beetje jammer en maakt de keuze voor een alliance ook maar random.
Die mount heb ik ook weinig problemen mee, die ringen, ach zoals die zegt alleen interessant voor die diehard endgame rushers. Maar een extra race op dergelijke wijze exclusief maken had ik niet verwacht. Nu zeker weten een no go voor aanschaf van mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zojuist een mail gekregen en mijn NDA is deels opgeheven. Ze waren zelfs zo vriendelijk even aan te geven over welke dingen ik wel en niet mag praten :) Maar waar het op neer komt: Alles (inclusief huidige staat) van de regions die in de public tests zijn geweest en "general impressions" over alles daarbuiten (waaronder veteran ranks, high-level crafting, veteran dungeons etc).
Ik denk dat je vanaf nu dus behoorlijk wat meer informatie gaat zien op het internet.
SouLLeSSportal schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 17:15:
[...] Maar een extra race op dergelijke wijze exclusief maken had ik niet verwacht. Nu zeker weten een no go voor aanschaf van mij.
Ja, ik vind het ook een rare keuze.

[ Voor 75% gewijzigd door Caelorum op 15-02-2014 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navuri
SouLLeSSportal schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 17:15:
[...]

Die mount heb ik ook weinig problemen mee, die ringen, ach zoals die zegt alleen interessant voor die diehard endgame rushers. Maar een extra race op dergelijke wijze exclusief maken had ik niet verwacht. Nu zeker weten een no go voor aanschaf van mij.
Rings of Mara kun je ook gewoon in het normale standaard spel verkrijgen. Je krijgt ze alleen gratis bij de pre-order. That's it. Heeft niks met endgame rushen of exclusiviteit te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Navuri schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 17:30:
[...]

Rings of Mara kun je ook gewoon in het normale standaard spel verkrijgen. Je krijgt ze alleen gratis bij de pre-order. That's it. Heeft niks met endgame rushen of exclusiviteit te maken.
Die ringen boeien mij ook weinig, ik vind gewoon dit soort dingen zo lame, helemaal met een mmo als TESO en de achtergrond die het heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navuri
SouLLeSSportal schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 17:51:
[...]

Die ringen boeien mij ook weinig, ik vind gewoon dit soort dingen zo lame, helemaal met een mmo als TESO en de achtergrond die het heeft.
Wat zou je dan in een collector's edition willen zien? Persoonlijk geef ik alleen iets om het boek en de kaart die je er bij krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-06 09:20
Ik heb de beta vorige week voor het eerst gedaan. Best okee, maar weet het nog niet. Heb zelf Oblivion en Skyrim helemaal verrot gespeeld.

Maar wat me vooral opvalt is dat veel mensen over de 'eindbaas' praten. Is het spel dan zo snel uit? En dan verder alleen maar battlen in cyrodiil?

Heb nog nooit serieus met een mmorpg gespeeld, maar zou wel graag lekker veel kunnen ontdekken en uitspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navuri
FerdiV schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 18:51:
Ik heb de beta vorige week voor het eerst gedaan. Best okee, maar weet het nog niet. Heb zelf Oblivion en Skyrim helemaal verrot gespeeld.

Maar wat me vooral opvalt is dat veel mensen over de 'eindbaas' praten. Is het spel dan zo snel uit? En dan verder alleen maar battlen in cyrodiil?

Heb nog nooit serieus met een mmorpg gespeeld, maar zou wel graag lekker veel kunnen ontdekken en uitspelen.
Je moet je voorstellen dat Skyrim 1 provincie is in dit spel en dit spel heeft 9 provincies als 'aan het eind' alle dlc's / upgrades en content zijn toegevoegd. Zo groot is het spel. Levels 1 t/m 50 doe je in je eigen Alliance (AD / DC of EP) en daarna kun je in de andere 2 gebieden die quest lines compleet uitspelen. Vervolgens unlock je op level 10 het PVP gebied Cyrodil, wat op zich al net zo groot is als Skyrim gok ik.

Ik zou persoonlijk niet weten waar die eindbaas zou moeten zitten in Tamriel. Molag Bal zal ongetwijfeld worden toegevoegd in een later stadium, maar die zie ik niet meteen bij release verschijnen.

Ik verwacht 500+ uur aan speeltijd op z'n minst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Navuri schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 19:05:
[...]
Je moet je voorstellen dat Skyrim 1 provincie is in dit spel en dit spel heeft 9 provincies als 'aan het eind' alle dlc's / upgrades en content zijn toegevoegd. [...]
Nee, het spel zal bij release al 10 provinces hebben. Hier is de map: http://elderscrolls.wikia...teractive_Tamriel_Map.png
Dus niet alles in elke province is bereikbaar, maar ze zijn wel al allemaal vertegenwoordigd.
[....] Ik verwacht 500+ uur aan speeltijd op z'n minst.
Ik heb nu alles tot aan veteran 5 kunnen spelen en zit op zo'n 200 uur en dan heb ik zeker de helft van de quests laten liggen en nog niets in Cyrodiil gedaan. Dus ik vermoed dat er zo'n 600 uur aan speeltijd wel mogelijk is als je ook PvP doet. Alles zonder Cyrodiil kan je je wel zo'n 500 uur vermaken door in 1 Alliance van begin tot eind te spelen.

[ Voor 6% gewijzigd door Caelorum op 15-02-2014 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
Ok dat klinkt als veel uren. Had het idee dat sommige alles al uit hadden.

Is het startpunt bij elke ras anders of is het per alliance?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FerdiV schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 20:30:
[...] Is het startpunt bij elke ras anders of is het per alliance?
Mja, iedereen begint in een prison in Coldharbour. Daarna verschilt het meen ik per alliance, maar heb nog niet alle rassen gespeeld, dus kan het niet 100% zeker zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het verschilt per alliantie. Dus er zijn 3 startzones. Daarna volg je een vergelijkbaar levelling path na de startzones. Dus eigenlijk zijn er 3 levelling paths beschikbaar. Zover ik heb gezien wordt er geen onderscheid gemaakt tussen de rassen binnen je alliantie met betrekking tot de quest content.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-09 13:34
NDA eraf

Eindelijk :)
Komen al aardig wat filmpjes online zie ik.

Wel grappig om te zien hoe de negatieve reacties veranderen nu men wat verder komt in de game/beta
Belooft veel goeds :)

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Navuri schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 18:06:
[...]

Wat zou je dan in een collector's edition willen zien? Persoonlijk geef ik alleen iets om het boek en de kaart die je er bij krijgt.
Een collectors edition zou gewoon mooie extra's buiten het spel moeten bieden of hoogstens wat extra non essential items, maar niet een compleet ras terwijl er bij elke andere versie staat dat je ALLE races kan spelen. Dat is gewoon bullshit in een MMO game, een beeldje van molag bal, een gedetailleerde kaart, of lorebook, dat is waar ik evt een collectors edition voor zou willen kopen niet een ingame voordeel tov van andere spelers of uniek ras.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:12

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

SouLLeSSportal schreef op zondag 16 februari 2014 @ 20:58:
[...]

Een collectors edition zou gewoon mooie extra's buiten het spel moeten bieden of hoogstens wat extra non essential items, maar niet een compleet ras terwijl er bij elke andere versie staat dat je ALLE races kan spelen. Dat is gewoon bullshit in een MMO game, een beeldje van molag bal, een gedetailleerde kaart, of lorebook, dat is waar ik evt een collectors edition voor zou willen kopen niet een ingame voordeel tov van andere spelers of uniek ras.
Wat ik me afvraag, waar zie je dat bij de non-Imperial Edition je alle races kan spelen?

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjwa
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-09 16:15

jjwa

CZ3 tentmuis

Dit is de enige echt goeie review die ik tot nu toe heb gezien:
"Isarii’s Comprehensive Review" @ TamrielFoundry
Deze gast heeft echt veel gespeeld (level 50+) ipv maar 2 of 3 stress test weekendjes (of nog erger, het lijkt wel of de helft van de andere reviews gedaan is door mensen die maar tot level 3 zijn gekomen). Hij gaat in op veel onderdelen van het spel en noemt zowel de nadelen als de voordelen.

Als ik iemand moest informeren over ESO met 1 enkele link, zou het deze link zijn :).
Trinsec schreef op zondag 16 februari 2014 @ 21:20:
[...]

Wat ik me afvraag, waar zie je dat bij de non-Imperial Edition je alle races kan spelen?
Bijvoorbeeld hier:
http://www.elderscrollsonline.com/en-uk/preorder
Het hoort bij de pre-purchase bonuses / Explorer's Pack, die alle pre-orderaars krijgen.

[ Voor 44% gewijzigd door jjwa op 16-02-2014 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jjwa schreef op zondag 16 februari 2014 @ 21:23:
Deze gast heeft echt veel gespeeld (level 50+) ipv maar 2 of 3 stress test weekendjes (of nog erger, het lijkt wel of de helft van de andere reviews gedaan is door mensen die maar tot level 3 zijn gekomen). Hij gaat in op veel onderdelen van het spel en noemt zowel de nadelen als de voordelen.[...]
Ik heb het eventjes snel door 'gelezen' en ben het helemaal eens met deze schrijver. En ook erg netjes dat hij zich nog aan zijn deels opgeheven NDA houdt (mensen van PTS zijn nog gebonden aan de tweede NDA). Zijn conclusie zou zomaar door mij zijn geschreven. Vooral die laatste alinea, volkomen waar. Zodra je voorbij lvl 30 bent en je je eigen plekje hebt gevonden in de wereld is het echt verslavend. Wat bij mij enorm heeft geholpen was het socializen met 'mijn' guild. Gewoon een beetje traden met mensen, en hulp kunnen vragen en af en toe frustratie kwijt kunnen over iets in het spel maakt het allemaal toch stukken fijner :) En dat van iemand die eigenlijk meer een solo player is ^^
Ook de enorme sprong in moeilijkheid van lvl 50 naar 50+ content is er zeker. Ik ga nu minstens elk half uur dood doordat een monster net iets anders reageert dan ik had verwacht, omdat ik eventjes werd afgeleid door de kat of omdat ik ineens 5 monsters ipv 2 achter me aan heb doordat ik iets teveel afstand probeer te houden tussen mij en de monsters (en dus tegen andere monsters aanloop |:(). Dat wil niet zeggen dat het ineens te moeilijk wordt, maar waar je in pre 50+ content nog wel eens rustig aan kan doen, moet je bij 50+ content toch wel vaak op letten op wat je nou precies aan het doen bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

[...]

Bijvoorbeeld hier:
http://www.elderscrollsonline.com/en-uk/preorder
Het hoort bij de pre-purchase bonuses / Explorer's Pack, die alle pre-orderaars krijgen.
De 'any race in any alliance'? Dat zegt niets over 'all races'. Het enige wat dat zegt is dat de races niet gebonden zijn aan hun eigen alliances voor preorderaars.

when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Deze gast heeft echt veel gespeeld (level 50+) ipv maar 2 of 3 stress test weekendjes (of nog erger, het lijkt wel of de helft van de andere reviews gedaan is door mensen die maar tot level 3 zijn gekomen). Hij gaat in op veel onderdelen van het spel en noemt zowel de nadelen als de voordelen.
Bedankt voor de review link !
Lekker leesvoer :)

Alhoewel ik eigenlijk weinig tot geen PVP meer doe in MMO's ziet ook de PVP in TESO er aantrekkelijk uit, hehe
Ben benieuwd.

Wel lijkt me in een gilde zitten bijna verplicht in TESO

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navuri
SouLLeSSportal schreef op zondag 16 februari 2014 @ 20:58:
[...]

Had je die Imperial gekozen als hij in de standaard game zat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Ik in ieder geval niet :)
Ga gewoon lekker Nord spelen, altijd gedaan en dat blijft in TESO ook zo.
Heb mijn CE meer gekocht voor die mount en andere items en ook als een soort van "steunbetuiging" aan de game.

PS, weet iemand eigenlijk wat Imperials als ras bonus hebben ?

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navuri
Iusedto schreef op maandag 17 februari 2014 @ 09:06:
Ik in ieder geval niet :)
Ga gewoon lekker Nord spelen, altijd gedaan en dat blijft in TESO ook zo.
Heb mijn CE meer gekocht voor die mount en andere items en ook als een soort van "steunbetuiging" aan de game.

PS, weet iemand eigenlijk wat Imperials als ras bonus hebben ?
Van ESOHEAD:

http://esohead.com/races/10-imperial

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Is er enige initiatie al voor een GoT gilde of zien we dat over 5 weken wel ? :)

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Navuri schreef op maandag 17 februari 2014 @ 08:58:
[...]

Had je die Imperial gekozen als hij in de standaard game zat?
wellicht, ik heb geen voorkeur voor een bepaald race, ik heb in skyrim nu als bosmer, dunmer, redguard en breton gespeeld, in de beta als redguard om geen bepaalde reden. Ik heb ook de imperial en stormcloak kanten met veel plezier gespeeld dus als die mogelijkheid er is zou ik best die imperial race kiezen. Als ik die optie alleen via een exclusieve versie zou krijgen EN ik zou dit spel kopen, dan zeker niet want ik vind hetgeen wat bij de CE zit niet de meerwaarde hebben die ik ervoor zou willen betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biohazzard21
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 13:54
Die review gepost een paar posts hierboven is precies wat ik zocht! En het is eindelijk iemand die meer van het spel heeft gezien dan de starter zones. Ben erg beniewd !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DramaMined
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 24-05-2024
Kan iemand mij vertellen waarom je niet gewoon altijd heavy armor gebruikt? Zitten daar nadelen aan bijvoorbeeld? Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DramaMined schreef op maandag 17 februari 2014 @ 13:53:
Kan iemand mij vertellen waarom je niet gewoon altijd heavy armor gebruikt? Zitten daar nadelen aan bijvoorbeeld? Thanks
Je hebt aparte skill lines. De light armour heeft bijv. een aantal passives die je meer magicka en magicka regen geeft en ook een active ability die je een damage shield geeft, 50% minder magicka damage en wat van de magicka absorbeert. Dat is gewoon de meest logische keuze als je een character maakt die volop met magicka bezig is (zoals bijv. de standaard sorcerer). Medium is wat beter geschikt voor rogue like characters en heavy voor de tanks. Wil niet zeggen dat je als sorceror niet een close combat dude kan worden hoor. Dat is namelijk zeer goed mogelijk en wellicht zelfs bijzonder sterk. De sorceror heeft wat damage aura's en dergelijke die het eigenlijk een best goede close combat dude kan maken tegen grote groepen monsters.
Hier is een overzichtje: http://elderscrollsonline.info/armour-skills

Daarnaast natuurlijk nog de set items. Sommige light armour sets zijn best wel fijn :)

[ Voor 7% gewijzigd door Caelorum op 17-02-2014 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Caelorum schreef op maandag 17 februari 2014 @ 14:06:
[...]

Je hebt aparte skill lines. De light armour heeft bijv. een aantal passives die je meer magicka en magicka regen geeft en ook een active ability die je een damage shield geeft, 50% minder magicka damage en wat van de magicka absorbeert. Dat is gewoon de meest logische keuze als je een character maakt die volop met magicka bezig is (zoals bijv. de standaard sorcerer). Medium is wat beter geschikt voor rogue like characters en heavy voor de tanks. Wil niet zeggen dat je als sorceror niet een close combat dude kan worden hoor. Dat is namelijk zeer goed mogelijk en wellicht zelfs bijzonder sterk. De sorceror heeft wat damage aura's en dergelijke die het eigenlijk een best goede close combat dude kan maken tegen grote groepen monsters.
Hier is een overzichtje: http://elderscrollsonline.info/armour-skills

Daarnaast natuurlijk nog de set items. Sommige light armour sets zijn best wel fijn :)
volgens mij levert zwaardere armor ook een staminy penalty op of zit dat niet meer in eso?
Sommige wapens zijn beter tegen armored enemies dus ook andersom vs jou, een mace doet meer directe schade aan een heavy armored char dan een light armored char. dwz, negeert armor en doet directe damage. vice versa voor zwaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nouja, heavy armour heeft uiteraard een hogere armour rating. Ik kan er verder niet veel over zeggen. Afgezien van een uur spelen met een heavy armour dude in december heb ik eigenlijk alleen nog maar gespeeld met mijn light armour sorceror.
Je hebt wel wapens die armour negeren (mijn staff doet dat bijv. deels), maar dat is niet zozeer inherent aan het type wapen, maar meer aan de enchantments en passives voor de weapon skill lines.
Volgens mij zit de stamina penalty er niet in zoals in skyrim. Ik heb er in ieder geval nog niet van gehoord. Wel heb je dus passives bij medium armour waardoor je sneller stamina regenned.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DramaMined
  • Laatst online: 24-05-2024
Ahh ok, thanks voor de opheldering. Ik zit er namelijk aan te denken om een melee focussed,sword and board, heavy armored sorcerer dude te bouwen.

Ben alleen een beetje bang dat ik mezelf dan behoorlijk gimp endgame:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DramaMined schreef op maandag 17 februari 2014 @ 15:08:
[...] Ben alleen een beetje bang dat ik mezelf dan behoorlijk gimp endgame:)
Waarschijnlijk, maar heb wel gemerkt dat als je later besluit toch een andere skill line te nemen, dat het allemaal best snel levelled.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
Wat houdt dat "endgame" nu precies in? Dat je lvl 50 bent, maar nog niet de 500 uur uit hebt of dat je alleen nog maar pvp kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

'Endgame' houdt in 'Iets wat Trinsec nooit zal bereiken'. :P In geen enkele MMO heb ik het 'einde' gehaald. Misschien maar goed ook, ben toch geen raider. :D

when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

FerdiV schreef op maandag 17 februari 2014 @ 15:28:
Wat houdt dat "endgame" nu precies in? Dat je lvl 50 bent, maar nog niet de 500 uur uit hebt of dat je alleen nog maar pvp kan doen?
De eindbaas, in dit geval gok ik molag bal, verslagen hebt, cq de hoofdquest line hebt afgerond. Daarnaast is er natuurlijk nog miljoenmiljard andere sidequest en guildquests etc etc. + pvp dat de mmo levend moet houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
IMO is endgame dat stuk spel dat er is als je alleen nog maar repeatables kan doen. Dus quests die je telkens opnieuw kan doen, monsters/bosses die telkens opnieuw spawnen, pvp, dat soort dingen.
Overigens is er in dit spel na lvl 50 nog wel wat te doen hoor. Dan begint 50+ content en van v1 naar v10 ben je zowat twee keer zo lang bezig als van lvl1 naar 50. Tegen de tijd dat je alle quests en gemaxed bent in level komt ZOS wel weer met een uitbreiding aan die nieuwe regions toevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Genoeg te doen voor een casual dus ( zoals ik) 8)

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemsen
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 04-07-2023
Caelorum schreef op zondag 16 februari 2014 @ 22:13:
[...]

Ik heb het eventjes snel door 'gelezen' en ben het helemaal eens met deze schrijver. En ook erg netjes dat hij zich nog aan zijn deels opgeheven NDA houdt (mensen van PTS zijn nog gebonden aan de tweede NDA). Zijn conclusie zou zomaar door mij zijn geschreven. Vooral die laatste alinea, volkomen waar. Zodra je voorbij lvl 30 bent en je je eigen plekje hebt gevonden in de wereld is het echt verslavend. Wat bij mij enorm heeft geholpen was het socializen met 'mijn' guild. Gewoon een beetje traden met mensen, en hulp kunnen vragen en af en toe frustratie kwijt kunnen over iets in het spel maakt het allemaal toch stukken fijner :) En dat van iemand die eigenlijk meer een solo player is ^^
Ook de enorme sprong in moeilijkheid van lvl 50 naar 50+ content is er zeker. Ik ga nu minstens elk half uur dood doordat een monster net iets anders reageert dan ik had verwacht, omdat ik eventjes werd afgeleid door de kat of omdat ik ineens 5 monsters ipv 2 achter me aan heb doordat ik iets teveel afstand probeer te houden tussen mij en de monsters (en dus tegen andere monsters aanloop |:(). Dat wil niet zeggen dat het ineens te moeilijk wordt, maar waar je in pre 50+ content nog wel eens rustig aan kan doen, moet je bij 50+ content toch wel vaak op letten op wat je nou precies aan het doen bent.
Is deze guild nog zoekende naar nieuwe spelers? En heb je informatie over deze guild? Ik, en volgens mij nog een paar andere in dit forum, zoeken nog een guild. En jou korte omschrijving over "jou"guild klinkt wel ongeveer als wat ik zoek. :)

Dank u.

[ Voor 5% gewijzigd door pwillemsen op 17-02-2014 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sorry, maar ik moet op beiden toch echt nee verkopen :/
Maar zo'n soort guild zal er bij launch ook wel komen hoor :) Eigenlijk is het ook best simpel. Nodig iedereen uit die enigszins van niveau is (geestelijk gezien) en dat is alles. Meer heb je niet nodig.

[ Voor 64% gewijzigd door Caelorum op 17-02-2014 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickko
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14-09 13:48

Als ik iemand moest informeren over ESO met 1 enkele link, zou het deze link zijn :).
Thanks!
Zelf al wat mogen proeven idd in 2 stress tests, maar zo'n uitgebreide mening is zeker waardevol.
_/-\o_

Intel Core I7 10700K i.s.m. NZXT Kraken X53, 32GB 2666mhz, Nvidia GeForce RTX 3080 Ti Founders Edition, Asus ROG STRIX B460-F GAMING, OCZ Fatal1ty 1000W, NZXT H510 Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je iets meer informatie wil over ESO: http://esohead.com
Verder http://www.esoui.com/ voor wat addons. De meest interesante, imo, staan daar nog niet op. Al gebruik ik zelf Bazgrim's Toolbar en Subtitles wel... Sowieso staat er nog niet zo veel op :)

En dan om maar meteen mijn huidige build (min of meer) te laten zien: High Elf Sorceror. Heb een aantal defensive skills omdat ik vaak nog niet eens de helft aan hitpoints heb die de monsters hebben en ze mij vaak in twee/drie meppen wel neer hebben. Heb zo'n laag HP omdat ik echt insane veel magicka heb en mijn gear daar ook helemaal op is toegespitst. Zo krijg ik af en toe als mijn magicka te laag gaat 1/3e er bij. Mijn build kan eigenlijk bijna altijd continue achter elkaar door casten. De damages die staan aangegeven bij de skills levelen allemaal mee btw.

[ Voor 70% gewijzigd door Caelorum op 17-02-2014 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasA1991
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 08-08 10:14
Het begint toch wel al beter te klinken, na de eerste gameplay te hebben gezien een tijd geleden dacht ik eigenlijk dat het allemaal gewoon ''ff een mmo van skyrim'' te worden. Het leek me erg houterig en straightforward met natuurlijk wel weer een goede verhaallijn.

Maar na meer te hebben gelezen en gezien ( ik doe niet aan beta's ) begint het er toch op te lijken dat ik deze game zo snel mogelijk ga halen, voor de PS4 :)

Bedankt voor alle info hier iedereen, scheelt me enorm veel tijd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Caelorum schreef op maandag 17 februari 2014 @ 18:32:
Als je iets meer informatie wil over ESO: http://esohead.com
Verder http://www.esoui.com/ voor wat addons. De meest interesante, imo, staan daar nog niet op. Al gebruik ik zelf Bazgrim's Toolbar en Subtitles wel... Sowieso staat er nog niet zo veel op :)

En dan om maar meteen mijn huidige build (min of meer) te laten zien: High Elf Sorceror. Heb een aantal defensive skills omdat ik vaak nog niet eens de helft aan hitpoints heb die de monsters hebben en ze mij vaak in twee/drie meppen wel neer hebben. Heb zo'n laag HP omdat ik echt insane veel magicka heb en mijn gear daar ook helemaal op is toegespitst. Zo krijg ik af en toe als mijn magicka te laag gaat 1/3e er bij. Mijn build kan eigenlijk bijna altijd continue achter elkaar door casten. De damages die staan aangegeven bij de skills levelen allemaal mee btw.
Ik heb deze beta voornamelijk een char opgebouwd waarmee ik zelf alleen prima mee uit de voeten kan, dus healen, tanken en damage doen, maar dit soort caster types zijn natuurlijk met een paar lui veel effectiever als een de tank is en incasseert en de casters healen en afstand damage doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja, dat is ook precies waar de pets voor zijn. Een tijd geleden waren die nog vrij zwak waardoor ik constant werd neergehaald door monsters die voor andere builds met een hand op de rug te doen zijn. Momenteel is deze build wel redelijk te doen, maar een tank is voor in sommige gebieden zowat een must.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiloutheBrave
  • Laatst online: 23-08 19:25
Is dit nog te vroeg om te vragen of zijn er al plannen in de weer met Tweakers guild en andere dergelijke dingen? Alvast bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Meerdere mensen hebben het nu gevraagd en ik vermoed dat het gewoon een kwestie is van wie het snelst de naam Tweakers vast legt in een guild en het hier post :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiloutheBrave
hmm.. hmm.... oke, hopelijk wel zo slim om als een groep dat te doen!
Ik sta in ieder geval klaar om een Guild op te richten met meerdere mensen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scallius
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 27-08 09:46
YouTube: A First Look at Group Dungeons in ESO

Hadden jullie die toevallig al gezien?

Godsamme, dan begint het wel zwaar te kriebelen zeg, zo vind ik dungeons echt super tof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiloutheBrave
Godsamme, dan begint het wel zwaar te kriebelen zeg, zo vind ik dungeons echt super tof.
Same here.. weekje vrij nemen, 04-04-14?.. twijfel twijfel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scallius
MiloutheBrave schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 00:17:
[...]

Same here.. weekje vrij nemen, 04-04-14?.. twijfel twijfel!
Haha, het valt wel gelijk bij weekend, da's het lekkere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiloutheBrave
Scallius schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 00:20:
[...]

Haha, het valt wel gelijk bij weekend, da's het lekkere.
Ja en ik vrees dat mijn verjaardag erbij in moet schieten de 10e :D Bedankt voor het filmpje had hem nog niet gezien! Ziet er toff uit! Perfecte uitleg ook er bij _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scallius
MiloutheBrave schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 00:22:
[...]

Ja en ik vrees dat mijn verjaardag erbij in moet schieten de 10e :D Bedankt voor het filmpje had hem nog niet gezien! Ziet er toff uit! Perfecte uitleg ook er bij _/-\o_
Graag gedaan :D Wist niet zeker of hij hier al was gezet. Jammer van de verjaardag :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiloutheBrave
Jammer van de verjaardag :P
Naahhh.. volgend jaar weer hoor! pffff... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navuri
4 april is inderdaad de release, maar iedereen met een pre-order zal 5 dagen eerder beginnen door de early access. (of 3 dagen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Kan me niet snel genoeg beginnen :)

Ga zelf beginnen met een 2handed templar met bow als tweede skill of beginnen met bow en later de 2 hander.
Geen idee of dat nog iets uitmaakt eerlijk gezegd :?

Eerste keus was altijd dragon knight met sword en board (wil altijd graag de tank zijn) maar templar spreekt me iets meer aan.
Keuzes, keuzes :P

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Iusedto schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 12:29:
Kan me niet snel genoeg beginnen :)

Ga zelf beginnen met een 2handed templar met bow als tweede skill of beginnen met bow en later de 2 hander.
Geen idee of dat nog iets uitmaakt eerlijk gezegd :?

Eerste keus was altijd dragon knight met sword en board (wil altijd graag de tank zijn) maar templar spreekt me iets meer aan.
Keuzes, keuzes :P
templar is ook prima als tank te gebruiken :)
enige waar het voor uitmaakt of je eerst bow doet is dat die eerder gelvled wordt, kan gewoon beide doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Volgens mij heeft DK in ieder geval een taunt op een skill en Templar dacht ik niet maar ik kan het fout hebben.

Een Imperial DK lijkt me gewoon erg leuk maar tot nu toe is een Nord Templar toch wel favoriet :)
Volgens mij kwan er nog 1 beta weekend dus ik kan dan een Templar maken en beginnen met een bow.
Aangezien templar eerste spear skill melee is kan dat best nog wel eens goed werken........in theorie, lol :)

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Iusedto schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 12:51:
Volgens mij heeft DK in ieder geval een taunt op een skill en Templar dacht ik niet maar ik kan het fout hebben.

Een Imperial DK lijkt me gewoon erg leuk maar tot nu toe is een Nord Templar toch wel favoriet :)
Volgens mij kwan er nog 1 beta weekend dus ik kan dan een Templar maken en beginnen met een bow.
Aangezien templar eerste spear skill melee is kan dat best nog wel eens goed werken........in theorie, lol :)
Je hebt voorzover ik weet idd geen taunt functie maar wel weer self heal, is niet de beste class voor tank maar kan prima naast een main tank werken, als support. het is een beetje de jack of all trades, je kan redelijk damage doen, op afstand, melee en magic, healen, en is redelijk sterk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Yep, dat dacht ik dus ook :)
Hoop zo dat ik nog 1 keer in de beta kan , wil nl nog zo veel uitproberen.

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13:57

Rem

Heb me zoveel mogelijk proberen in te lezen, maar 1 ding over het leveling systeem blijft me nog onduidelijk.

Je hebt active en passive abilities. Voor zover ik kan vinden zijn passives altijd actief. Je kan maximaal X skills op je actionbar hebben, dit zijn allemaal active abilities. Is het dan niet altijd voordeliger om de X skills die je op je actionbar hebt te levelen met je skill points, en alle overige in de passive abilities te stoppen ipv. andere actives (Omdat die niet tegelijk gebruikt kunnen worden, maar de passives allemaal wel)?
Ik heb het idee dat ik ergens iets fundamenteels heb gemist.

Is het in theorie mogelijk om met 1 karakter alle skills (dus incl. crafting) te maxen trouwens? Ik weet niet precies hoeveel skill points er te krijgen zijn met alles bij elkaar in verhouding tot hoeveel je er nodig zou hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rem schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 13:51:
[....] Is het in theorie mogelijk om met 1 karakter alle skills (dus incl. crafting) te maxen trouwens? Ik weet niet precies hoeveel skill points er te krijgen zijn met alles bij elkaar in verhouding tot hoeveel je er nodig zou hebben.
Ja, in principe wel. Je krijgt voor elk level tot 50 dat je omhoog gaat een skill point. Vervolgens ook voor elke 3 skyshards die je vind. In veteran content krijg je per quest in de main questline van de andere Alliance een skillpoint. Je hebt iets van 15-20 skill points nodig om alles te unlocken voor een bepaalde profession en om alles te unlocken zit je al gauw aan zo'n 150 punten. Dat is praktisch niet te doen, tenzij je (zowat) alle skyshards vind en alle quests in de veteran content.
Wat betreft passives, ja het is handig die veel te nemen. Echter... veel passives zijn van het type "voor elk stuk light armour dat je draagt, xxxx" of "xxx% minder stamina cost voor skills in de xxx skill line". Dus als je die skill lines niet gebruikt of dat type armour niet draagt heb je er niets aan.
Je levelled overigens de active abilities niet met skill points. Je unlocked het en daarna levvelen ze 'automatisch' (door xp te verkrijgen). Op een gegeven moment kan je ze morphen, wat nog een skill point kost, maar dat is het wel.

[ Voor 27% gewijzigd door Caelorum op 18-02-2014 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rem
  • Registratie: Oktober 2005

Rem

Caelorum schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 14:07:
[...]

Ja, in principe wel. Je krijgt voor elk level tot 50 dat je omhoog gaat een skill point. Vervolgens ook voor elke 3 skyshards die je vind. In veteran content krijg je per quest in de main questline van de andere Alliance een skillpoint. Je hebt iets van 15-20 skill points nodig om alles te unlocken voor een bepaalde profession en om alles te unlocken zit je al gauw aan zo'n 150 punten. Dat is praktisch niet te doen, tenzij je (zowat) alle skyshards vind en alle quests in de veteran content.
Wat betreft passives, ja het is handig die veel te nemen. Echter... veel passives zijn van het type "voor elk stuk light armour dat je draagt, xxxx" of "xxx% minder stamina cost voor skills in de xxx skill line". Dus als je die skill lines niet gebruikt of dat type armour niet draagt heb je er niets aan.
Je levelled overigens de active abilities niet met skill points. Je unlocked het en daarna levvelen ze 'automatisch' (door xp te verkrijgen). Op een gegeven moment kan je ze morphen, wat nog een skill point kost, maar dat is het wel.
Dat is een stuk duidelijker, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D33F
  • Registratie: September 2006

D33F

Tweelingtemmer

Ah man na de afgelopen 2 beta rondes begin ik het spel echt te missen (heb hem uiteraard gepre-orderd)..
Nog fijner is het dat mijn vriendin het ook helemaal geweldig vindt dus dat worden vele leuke uurtjes samen in ESO (zover m'n studie het toelaat uiteraard ;))

Lies are obvious to read because the truth is already written

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D33F
  • Registratie: September 2006

D33F

Tweelingtemmer

http://www.mmorpg.com/gam...e/821/feature/8237/page/1 -> Elder Scrolls Online Interviews: Brian Wheeler Talks PvP and 'Darkness Falls'

Lies are obvious to read because the truth is already written

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Caelorum schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 14:07:
[...]

Passives moet je voornamelijk inzetten zodat het versterkt wat je wil zijn, dus tanks zal kiezen voor xx% erbij voor elke heavy armor etc, extra life, armor magic shield buff whatever. De rest zou ik dan gewoon laten liggen. Voor je actives, die kan je natuurlijk allemaal unlocken en gaan lvlen, maar ook hier geldt dat je dan beter kan kiezen een aantal te maxen en dan de rest unlocken, dan alles maar tegelijk te proberen.
Overigens dat morphen gebeurd in een soort van in stats lvlen, je eigen lvl rijst met xp maar hoe vaker je een bepaalde skill gebruikt, krijgt die ook xp voor die skill. Heb je de blauwe balk vol die er staat, dan krijg je ook te horen dat skill x is te morphen, dat is uitbreiding en specialisatie van die skillset. healing aura doet bijv. dan meer health regen + als extra morph krijgt iedereen een 2de healthboost 4sec later (of iets in die trant was het) Zo kun je dus keuzes maken die de skill naar jou speelstijl toe spitst.
het is natuurlijk leuk dat je alle kanten op kan met je char maar het meest effectief blijft toch een bepaalde rol kiezen en daar 100% voor gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SouLLeSSportal schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 21:13:
[...]het is natuurlijk leuk dat je alle kanten op kan met je char maar het meest effectief blijft toch een bepaalde rol kiezen en daar 100% voor gaan.
Dat dus, al heb je op een gegeven moment genoeg skill points (en gold) over dat je kan gaan experimenteren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navuri
Caelorum schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 21:58:
[...]

Dat dus, al heb je op een gegeven moment genoeg skill points (en gold) over dat je kan gaan experimenteren :)
Caelorum, jij zal ongetwijfeld het antwoord op deze vraag weten. Hoe zit het met je action bar na level 15? Krijg je er een tweede bij op het moment dat je kunt switchen tussen wapens? Dus kan ik bijvoorbeeld als Templar een pure healer build maken en snel naar DPS switchen in een dungeon bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja, maar die tweede set slots is alleen beschikbaar als je ook een tweede wapen in je tweede weapon slot zet. Je kan dus niet hetzelfde wapen in twee weapon slots zetten en zo 10 skills tot je beschikking hebben. Ook vervallen sommige skills als je switcht, bijv. pets die je summoned zullen verdwijnen als niet ook op de andere set waar je naartoe switcht die skill staat.
Maar het is zeker mogelijk om van healer naar DPS te kunnen switchen. Overigens is er ook een Addon gemaakt die je makkelijk een compleet andere set armour + weapons laat aandoen (die je in je inventory bewaard) door bijv. "/asd load set X) te typen in chat, maar dat zul je ongetwijjfeld niet in combat kunnen doen.

[ Voor 5% gewijzigd door Caelorum op 18-02-2014 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Kan je die wapen switch ook in combat doen ?

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja, maar alleen tussen de wapens die je al in je weapon slot hebt zitten. Bij mij was het zelfs al gemapped naar Mouse5, dus met één druk op de knop op mijn muis heb ik een ander wapen.
Armour en weapons uit je inventory die slots in krijgen kan alleen buiten combat als je niet valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Stomme vraag misschien nog maar als je leveled stop je punten in stamina, health of magica maar blijven die punten hetzelfde als je naar je tweede wapen swap ?
M.a.w. als je bijv een 2hnd char leveled zal je de meeste punten in stam en health stoppen en minder in magica maar als je dan een staff als tweede wapen hebt kan je dan je stats aanpassen of blijven de gekozen de enige ?

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iusedto schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 10:11:
Stomme vraag misschien nog maar als je leveled stop je punten in stamina, health of magica maar blijven die punten hetzelfde als je naar je tweede wapen swap ? [...]
Ja, zoals normaal is :P Het zijn namelijk character stats en skills en niet weapon skills (al zijn het soms wel character weapon skills).

[ Voor 5% gewijzigd door Caelorum op 19-02-2014 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Ja, ik vermoede dat al maar wilde het absoluut 100% weten
Had een soort hybrid 2hander met staff support in gedachten maar ik vraag me af of dat haalbaar is.
Voorlopig hou ik het daarom nog bij 2hander en bow ;)

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Multensor
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10:24

Multensor

wtf

Weet iemand hier toevallig of bol.com subscriptions gaat verkopen? Ik heb nog een hoop bonnen van bol.com liggen :P

erhmm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Multensor schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 11:51:
Weet iemand hier toevallig of bol.com subscriptions gaat verkopen? Ik heb nog een hoop bonnen van bol.com liggen :P
dit is tweakers, geen bol.com. ;) Ik zou zeggen stuur ze een mail of wacht de pricewatch af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navuri
YouTube: Developer Play Session: Blacksmithing in Tamriel

Gepubliceerd op 19 feb 2014
Crafting in The Elder Scrolls Online enhances your adventures. We follow the journey of a blacksmith, from exploring and gathering materials to creating a special piece of armor. Blacksmithing is just one of the many crafting skills available in ESO.

For more information, visit elderscrollsonline.com!

• Iusedto
Weet iemand of je eigenlijk genoeg punten om alles in crafting te doen of is het handiger/makkelijker om te focussen op een paar professions ?

Kan je bijv. blacksmith en alchemy, enchanting nemen ?

FUMES et CARNES

Iusedto schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 09:14:
Weet iemand of je eigenlijk genoeg punten om alles in crafting te doen of is het handiger/makkelijker om te focussen op een paar professions ? [...]
Dat kan je proberen, maar zeker in het begin zal je echt enorm punten tekort komen, vooral als je niet zo goed bent in het vinden van de skyshards/geen zin in hebt. Ik heb lange tijd niet eens genoeg gehad om één profession helemaal vol te krijgen laat staan twee of drie. Eigenlijk begin mij dat nu pas echt te lukken, maar nog steeds moet ik af en toe kiezen tussen twee professions, omdat ik niet genoeg skill points over heb, maar het wel redelijk snel level.

• Iusedto
ah ok, bedankt voor de info. Is nl. best wel goed om dit van tevoren te weten :)
Denk dat ik dan maar focus op blacksmithing alhoewel met name enchanting mij wel kon bekoren.

Gisteren de beta van Wildstar van mijn PC afgegooid. Dat is toch niet mijn game.

Daarnaast maar weer verder met Skyrim on de tijd te doden tot eind maart :)

FUMES et CARNES

• Navuri
Caelorum schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 09:59:
[...]

Dat kan je proberen, maar zeker in het begin zal je echt enorm punten tekort komen, vooral als je niet zo goed bent in het vinden van de skyshards/geen zin in hebt. Ik heb lange tijd niet eens genoeg gehad om één profession helemaal vol te krijgen laat staan twee of drie. Eigenlijk begin mij dat nu pas echt te lukken, maar nog steeds moet ik af en toe kiezen tussen twee professions, omdat ik niet genoeg skill points over heb, maar het wel redelijk snel level.
Ben jij als het spel uitkomt niet helemaal uitgekeken op ESO of ga je met frisse moed weer helemaal opnieuw beginnen met spelen? Jij zit toch in de zogenaamde permanente beta?
Ja, ik vermoed van wel. Dat is ook de enige reden die mij momenteel tegenhoud om het spel te kopen. Ik heb eigenlijk het spel al zowat uitgespeeld (voor mijn gevoel) tegen de tijd dat het uitkomt. PVP is niet echt mijn ding, speel het meer voor het verhaal, dus dan heb je dat al wat sneller.

• Iusedto
Heb je dan nu al geen zin om andere klasse te levelen of andere fractie ?

Zelf zat ik in de US beta en EU beta van WoW maar heb daarna toch nog zeker 6 jaar WoW doorgespeeld.
Een MMO is nooit klaar :)

FUMES et CARNES

Nee, en om het simpele feit dat je met 1 character alle verhaallijnen kan spelen. Ik speel echt praktisch puur om het verhaal en dan houd het snel op. Wil niet zeggen dat het spel niet nog leuk is om te spelen daarna, maar het bied mij persoonlijk te weinig om de prijs te rechtvaardigen.

• FerdiV
Heb jij dus die 500/600 uur in het spel gestoken voor de quests?

• Knud
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 29-08 15:21

Knud

Sandvich

Weet niet of je hier iets over kan/mag zeggen: Maar als je in een gesloten Beta zit, dan zitten daar lang niet zo veel mensen als in een open beta of gewoon het live product.
Is dat leuker / beter? Lijkt me zelf van wel, want je hebt meer het Skyrim gevoel en wat mmo elementen (even heel zwart-wit gezegd.).

AMD 3900X | MSI X570 MEG UNIFY | TridenZ 32GB | EVGA GTX 1080 | Samsung 970 Pro 1TB, 860 1TB & 840 EVO 1TB | LianLi O11 XL | Seasonic Prime PX 1300 | Audio set: RME ADI-2 DAC + SMSL DA-9 + 2x Klipsch B2 bookshelf speakers

FerdiV schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 12:39:
Heb jij dus die 500/600 uur in het spel gestoken voor de quests?
Hoooo, zoveel ook weer niet... Maar er zit wel een paar honderd uur aan quests in ja. Die heb ik nog echt niet allemaal gedaan, maar hoe meer ik er nu doe, hoe slechter de prijs/content verhouding voor mij wordt bij launch.
Knud schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 12:45:
Weet niet of je hier iets over kan/mag zeggen: Maar als je in een gesloten Beta zit, dan zitten daar lang niet zo veel mensen als in een open beta of gewoon het live product.
Is dat leuker / beter? Lijkt me zelf van wel, want je hebt meer het Skyrim gevoel en wat mmo elementen (even heel zwart-wit gezegd.).
Ik vind dat het spel wel stukken beter is met minder mensen. Ik kom ze af en toe tegen, maar dat is zeg maar eens per uur out in the open ofzo. In de steden zie je ze uiteraard wat meer. Verder moet je ze redelijk opzoeken. Ik hoop dan ook dat ze de servers zo inrichten dat er nooit echt veel in hetzelfde gebied worden geplaatst. Het mooie van die megaserver is natuurlijk dat ze dit dynamisch kunnen aanpassen en je dus nooit in te volle of te lege servers en gebieden komt te zitten. In de stresstests waren de gebieden echt overduidelijk overbevolkt. Startgebied bijv. had denk ik ruim 20x meer mensen dan zou moeten.
De PTS server is dan weer te leeg eigenlijk.
Maar heb het al eerder gezegd, het spel valt en staat een beetje met hoe agressief ze gaan instancen. Persoonlijk ben ik van mening dat ze het nu veels te weinig doen, en je daardoor andere spelers tegenkomt op plekken waar dat niet zou moeten (sneaken uit gevangenis anyone?), maar ze kunnen het ook teveel doen, waardoor het spel een singleplayer wordt doordat je niemand tegenkomt.

[ Voor 111% gewijzigd door Caelorum op 20-02-2014 12:53 ]

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Knud schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 12:45:
het gevoel zal hetzelfde zijn, als je vanaf dag 1 start dan zal je veel andere spelers zien maar zal vrij snel wat minder worden naar verloop van tijd. Was het zo dat je per alliance ook verschillende gebieden kon zien? heb dit eigenlijk nooit nagekeken, of was de enige provincie die ik heb gespeeld de enige die kon, die van daggerfall?

• Iusedto
Caelorum schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 12:45:
[...]
Die heb ik nog echt niet allemaal gedaan, maar hoe meer ik er nu doe, hoe slechter de prijs/content verhouding voor mij wordt bij launch.
Ja, als je echt alleen gaat spelen voor het verhaal dan begrijp ik je wel.
Eigenlijk was dit meer een Skyrim opvolger dan een MMO voor jou :)

Ik ga TESO zeker spelen voor het verhaal maar tegelijkertijd vind ik MMO's altijd erg leuk vanwege het hele sociale aspect wat er aan vast zit.
Heb sinds Ultima Online in 1997 toch echte vrienden overgehouden aan het gamen.
We hoppen van game naar game en we spraken eens in de zoveel tijd af, terwijl het hier ging om Nederlanders, Duitsers, Noren, Zweden en Belgen
Dat vind ik dus het mooie aan MMO's :)

FUMES et CARNES

• Ngangatar
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Iusedto schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 14:11:
[...]

Ja, als je echt alleen gaat spelen voor het verhaal dan begrijp ik je wel.
Eigenlijk was dit meer een Skyrim opvolger dan een MMO voor jou :)

Ik ga TESO zeker spelen voor het verhaal maar tegelijkertijd vind ik MMO's altijd erg leuk vanwege het hele sociale aspect wat er aan vast zit.
Heb sinds Ultima Online in 1997 toch echte vrienden overgehouden aan het gamen.
We hoppen van game naar game en we spraken eens in de zoveel tijd af, terwijl het hier ging om Nederlanders, Duitsers, Noren, Zweden en Belgen
Dat vind ik dus het mooie aan MMO's :)
Ultima.... *zucht* mooie tijden....

Ook ik speel nog met een maatje dat ik toen heb leren kennen en met anderen heb ik soms nog contact. TESo gaan we ook zeker weten spelen, 3 van ons op zeker met pre order.

AMD 7900XTX | Intel 13700 | 32GB | xTool S1 20W

• Iusedto
Ja, we worden oud :)
Alhoewel jij 2 jaar jonger bent zie ik nu :'(

Helaas is mijn Ultima ( Felluca FTW) kring nu erg klein aan het worden maar na bijna 17 jaar vind ik dat nog lang geduurt hebben, hehe
Een aantal zit nog in SWTOR en WOW, de rest speelt geen MMO's meer.

Zoals het er nu uitziet ben ik de enige die naar TESO gaat en waarschijnlijk 1 collega hier op werk.

FUMES et CARNES

• Moonborne
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02-08 07:38
Iusedto schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 11:00:
Ja, ik vermoede dat al maar wilde het absoluut 100% weten
Had een soort hybrid 2hander met staff support in gedachten maar ik vraag me af of dat haalbaar is.
Voorlopig hou ik het daarom nog bij 2hander en bow ;)
Voor de volgende beta / release wil ik ook een support / damage dealer gaan spelen. Dragonknight met focus op Earthen Heart skill tree voor de attack & defense buffs. De passives zijn ook best interessant, zoals increased buff duration en stamina restoration voor elke EH skill die je gebruikt, wat je vervolgens kunt gebruiken voor je weapon skills enz. Ook de ultimate heeft bijbehorende passive die alle stats restored.
Als main weapon waarschijnlijk een 2 handed mace of dual wield.

Aanvankelijk wilde ik een Templar healer spelen, maar de manier van healen in ESO bevalt me niet zo. Je kunt niet echt specifieke spelers targetten voor je heal (zoals in Tera), de skills zijn veelal smart heals die op 'nearby allies' gericht zijn.

• FerdiV
Ik heb alleen het begin even gespeeld tot lvl 4 omdat ik nog verrast wil worden.

Maar het valt mij op dat ik de quests niet zo leuk vond als in skyrim. Wat minder boeiend. Of worden de quests "groter" na lvl 10 ofzo?

Ik ben verder erg benieuwd. Wil altijd al ooit aan een mmo beginnen en vond skyrim en oblivion geweldig. En op de PS4! Alleen erg jammer dat ik mijn PS buddies niet kan overhalen.
FerdiV schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 22:23:
[...] Maar het valt mij op dat ik de quests niet zo leuk vond als in skyrim. Wat minder boeiend. Of worden de quests "groter" na lvl 10 ofzo? [...]
Ja, ze worden wel groter. Er zitten wel een aantal zeer interessante quests tussen. Wel wordt er op het forum gediscussieerd over de verscheidenheid van de quests. Zo missen 'we' (of ik) nog wel een aantal quests:
  • Echte puzzel quests, dus waar je moet letten op de tekst en andere hints, zonder dat de UI ze aan je geeft (dikke pijl en *hint* in tracker)
  • Een quests zoals Skyim: A Night to Remember. Erg humoristisch met een groot WTF gehalte.
  • Überhaupt quests met een hogere moeilijkheidsgraad
  • Class-specifieke quests
Overall zijn de quests van redelijk hoog niveau voor een MMO, maar zoals zo vaak tegenwoordig totaal aangepast op echt de domste 10 jarige die het spel gaat spelen zonder toestemming van zijn ouders.

[ Voor 15% gewijzigd door Caelorum op 20-02-2014 22:33 ]

• Moonborne
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02-08 07:38
De Elder Scrolls series heeft inderdaad een hoop leuke quests die geheel onverwacht op je pad komen. Zoals in Oblivion 'An Unexpected Voyage' waar de boot waarin je slaapt gekaapt is door piraten en de zee is opgestuurd.

Voor zulke quests wil je dus ook helemaal geen quest marker, dat verraadt heel het idee.

• HertogJack
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12:43
Ngangatar schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 15:04:
[...]

Ultima.... *zucht* mooie tijden....

Ook ik speel nog met een maatje dat ik toen heb leren kennen en met anderen heb ik soms nog contact. TESo gaan we ook zeker weten spelen, 3 van ons op zeker met pre order.
Idd ultima online wat een fantastische mmo was/is dat. Daar heb ik me jaren mee vermaakt @ Europe osi shard :P Denk dat ik dat ultima gevoel nooit meer zal krijgen bij welke game dan ook.

Zelf twijfel ik nog of ik teso ga spelen, ben bijna 30 en weinig tijd helaas om veel uur in een nieuwe mmo te spelen.

psn: HertogJack

Pagina: 1 ... 13 ... 66 Laatste