• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09 10:18
Flash geheugen slijt wel degelijk ;)

Of we het ooit gaan merken in een tablet, vraag ik me af :)

• sfranken
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17-06 20:00
Barret schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 15:25:
[...]
Wat is trouwens het voordeel van unlocken wat ik hier vele zie bespreken?
De vergrendeling van de bootloader afhalen. Als je dit niet doet (bij een Asus tablet iig) kun je geen CWM of andere recovery (en ik geloof ook geen ROM's) installeren.

Nadeel: je bent je garantie kwijt omdat je serienummer naar ASUS gestuurd word met een melding in de geest van "hee, deze tweaker heeft z'n device een unlock gegeven. Hier heb je 't serienummer als dit apparaat terug komt voor garantie gaat 'm dat niet worden he.". (You get the message).

• TimmyT
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-09 14:00
Dj-sannieboy schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 01:17:
Vandaag de Poetic HardBack Protective Case binnen gekregen. Tot nog toe erg tevreden, hoewel de tab nu wel wat zwaarder is. Hij is iig beschermd als ik 'm meeneem buiten de deur. :) Verder van de week ook een Samsung class10 MicroSD 32GB kaartje binnen gehad, werkt perfect!

[afbeelding]

(Kon geen accessoires topic vinden)
Hey DJ-Sannieboy heb je deze ergens in Nederland besteld? Ik ben namelijk ook op zoek naar een goede case voor de 300T.....

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
TimmyT schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 16:20:
Hey DJ-Sannieboy heb je deze ergens in Nederland besteld? Ik ben namelijk ook op zoek naar een goede case voor de 300T.....
Ik heb dezelfde case hier http://www.tabletcenter.n...nsformer-tf300-black.html gekocht maar inmiddels ook via Amazon een sliconen backcover gekocht. Nadeel vind ik wel dat er een levertijd van 2 weken op zit bij Amazon en hier in NL totaal niks van siliconen cases te krijgen valt op dan alleen die prijzige bookcases na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven__NL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11:56
FYI: Jelly Bean is uit voor ons!!! Net binnen gekregen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 15:00

Boss

+1 Overgewaardeerd

Bij mij komt hij ook binnen,ik ben benieuwd!

Moet alleen helaas deze week afstand doen van mijn tablet. Het power-knopje is gaar. Als je er naar kijkt dan denkt hij al dat hij wordt ingedrukt. M.a.w. hij gaat vanzelf aan / uit. Heel lastig. Lijkt alsof het veertje dat erachter zit stuk is.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgras
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
JB!

Voortaan graag met iets meer inhoud posten.

[ Voor 90% gewijzigd door RoD op 24-08-2012 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milly
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
JB op m'n TF300 :)

Eerste indruk is goed. Scrollen gaat soepeler, ander fontje, letters lijken iets scherper (?), uitgebreidere notificaties. Nieuwe window animations ook. All je accounts direct zichtbaar in de settings.

Als die browser nu ook maar een stuk stabieler is. Vooralsnog geen problemen.

This is what happens when you find a stranger in the Alps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boss

Boss

+1 Overgewaardeerd

Google Now doet bij mij niets met zoekopdrachten (voice of typen). Na iedere zoekopdracht blijft het even stil en dan sluit het programma zichzelf af.

Andere mensen meer succes hiermee?

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20-09 14:18
werkt bij mij normaal.

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pure_evil
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 02-09 04:47
Rooted hier, had superuser, supersu ook geinstalleerd, met vodoo ota rootkeeper ff backupje van root maken en unrooten en nadien root teruggezet, ging voor niets. Eerste indruk, voelt idd wel een pak smoother aan dan voorheen, nog niets echt getest, is pas vijf minuutjes gedaan met updaten.

Edit: na klein beetje prutsen ermee: google now werkt en zelfs redelijk goed maar zie wel dat ik een pak minder ram vrij heb, waar ik vroeger zo rond de 500-600mb vrij had meestal, zit ik nu op +- 350 :s

[ Voor 26% gewijzigd door Pure_evil op 24-08-2012 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
JB wil hier niet downloaden :S Ik zie de update wel, maar daar heb je ook alles mee gezegd :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pure_evil
Henk schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 10:24:
JB wil hier niet downloaden :S Ik zie de update wel, maar daar heb je ook alles mee gezegd :S
Had bij mij ook eerst wat lastig gedaan, stopte op 74% dl, reboot ik ff, niets meer te zien, uurtje ofzo later ging ik terug ff checken en begon hij vrolijk verder te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21-09 20:25
JB is hier ook binnen gehaald, zonder problemen. Tijdens de integriteitscheck leek het proces wel onderbroken te worden, maar ik kon via het menu rechtsonder de update gewoon weer oproepen en ging hij verder zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e.looijenga
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13-09 19:39
JB is dus nu aan het uitrollen op NL toestellen? De mijne ziet hem nog niet namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
e.looijenga schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 11:48:
JB is dus nu aan het uitrollen op NL toestellen? De mijne ziet hem nog niet namelijk.
Ergens (ik dacht in dit topic, not sure) had ik gelezen dat de ota's op basis van serienummer worden verspreid. Wanneer je hem aangeboden krijgt hangt dus af van waar in de lijst jouw tf300 zich bevind. De ota's worden niet allemaal in 1 keer uitgestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-08-2024

Ejorne

Twisted Pairs

Ik heb de download binnen. Bij het installeren komt de melding dat adobe flash niet meer ondersteund word. Nu heb ik onder andere om die reden gekozen voor deze asus in plaats van een ipad. Is er wel mogelijkhied om flash te gebruiken via alternatieve software? Vind het wel jammer dat flash niet meer zou werken...

Twist each pair of letters and you'll know at least something of me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
Ejorne schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 12:59:
Ik heb de download binnen. Bij het installeren komt de melding dat adobe flash niet meer ondersteund word. Nu heb ik onder andere om die reden gekozen voor deze asus in plaats van een ipad. Is er wel mogelijkhied om flash te gebruiken via alternatieve software? Vind het wel jammer dat flash niet meer zou werken...
Ik heb die melding niet gehad, en op XDA heb ik gelezen dat flash gewoon is blijven werken bij iedereen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boss

Boss

+1 Overgewaardeerd

Flash werkt nog steeds bij mij, zowel filmpjes als flash-games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

Is dat via de browser of standalone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij loopt hier nu binnen, ben benieuwd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Staat erop, geen melding gezien over flash, en flash staat er nog op :)h
HD widgets werkt ook, ondanks ik meldingen zag op forums dat deze niet werkt op jelly bean.

Ziet er goed uit dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
de swype beta werkt niet lekker meer met JB.

auto-spaties en auto hoofdletters levert problemen op.

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe1dnn
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-04 22:19
hellboy123 schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 13:14:
Ik heb die melding niet gehad, en op XDA heb ik gelezen dat flash gewoon is blijven werken bij iedereen :)
Zolang je de Flash plugin nog geïnstalleerd hebt of op een backup hebt staan is het ook geen probleem. Bij een nieuwe installatie wel, want de Flash plugin is niet meer verkrijgbaar bij Google Play omdat het niet meer wordt ondersteund. Geldt trouwens ook voor ICS volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Pure_evil schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 11:08:
[...]

Had bij mij ook eerst wat lastig gedaan, stopte op 74% dl, reboot ik ff, niets meer te zien, uurtje ofzo later ging ik terug ff checken en begon hij vrolijk verder te doen.
Toen ik hier terugkwam na een paar uur werk, was de update ook ineens binnen gehaald... Beter, ding is nu bezig met updaten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
Net ook de TF even aan gezet en hij is nu ook bezig firmware te downloaden dus ik ben eens benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Mijn ervaringen zijn iig positief. De browser lijkt merkbaar vlotter, Google Now vond ik op mijn S2 al een geweldige functie, en voor de rest heb ik niet het idee dat er dingen op achteruit gegaan zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashdotter
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
JB is een merkbare snelheidsverbetering tov ICS, geweldig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
Ondertussen staat ie bij mij er nu ook op en ik kan inderdaad ook bevestigen dat er een merkbare snelheidsverbetering is. Niet dat ik de tf voorheen langzaam vond maar het geheel werkt nu nog een stuk vloeiender en ook met dingen als installeren van apps werkt ie sneller.

Verder ook niet echt app crashes gezien tot nu toe maar flash is inderdaad nu eruit gehaald zo te zien ondanks dat flash wel nog werkt. Enigste is dat je nu een melding te zien krijgt dat flash niet meer compatibel is en je het dus ook niet meer via de app store kan downloaden.

Enfin al met al vind ik het toch echt wel een verbetering t.o.v. ICS maar het blijft natuurlijk toch even afwachten op termijn. De eerste indruk is wat mij betreft in elk geval zeker positief en anderen kan ik de update zeer zeker aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-09 11:04
Voor de mensen die de flash player niet meer kunnen vinden:
http://www.androidpolice....ding-flash-player-a-snap/
Doh, die is dus ook al uit de appstore verwijderd..

[ Voor 13% gewijzigd door Occy74 op 24-08-2012 18:11 ]

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guinevere
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08-09-2024
Zijn er mensen die kunnen bevestigen dat WiFi direct niet meer aanwezig is in JB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
Guinevere schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 18:22:
Zijn er mensen die kunnen bevestigen dat WiFi direct niet meer aanwezig is in JB?
ja, die is weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guinevere
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08-09-2024
OK, dank.
Zal dus voortaan blauwtandje moeten gebruiken om onderweg foto's van m'n SGS2 over te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

Ik kan dus het beste zorgen dat ik een kopie van de flash apk bewaar?
Nu vond ik in de directory [/data/app] een apk. Maar ik weet niet zeker of het de juiste is. Het bestand heeft als naam; com.adobe.flashplayer-2.apk

Is dit de juiste of moet ik ergens anders kijken of een versie op het web opsporen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Larko
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08:45
Iemand er toevallig last van dat Wifi wel verbinding maakt met een router maar geen browser mogelijkheden meer heeft?
Ik heb vanmiddag de update gedraaid en sindsdien heb ik problemen met internet in 't algemeen op de TF300T, ook mail e.d. functioneert niet, start wel op maar krijgt geen internet verbinding lijkt 't. Krijg wel netjes een IP van de router uitgedeeld maar helaas pindakaas, geen internet.
Iemand enig idee?

Larko

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Larko schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 00:53:
Iemand er toevallig last van dat Wifi wel verbinding maakt met een router maar geen browser mogelijkheden meer heeft?
Ik heb vanmiddag de update gedraaid en sindsdien heb ik problemen met internet in 't algemeen op de TF300T, ook mail e.d. functioneert niet, start wel op maar krijgt geen internet verbinding lijkt 't. Krijg wel netjes een IP van de router uitgedeeld maar helaas pindakaas, geen internet.
Iemand enig idee?

Larko
Geen idee, hier ook de update binnen en alles werkt, gewoon wifi hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Larko
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08:45
Larko schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 00:53:
Iemand enig idee?

Larko
Probleem gevonden. Bleek dat de uitgedeelde DNS server uitgevallen was. Uiteindelijk bleken namelijk alle devices die op de wifi hingen geen internet meer te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak-eddie
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20-09 17:00
Zijn er nog meer mensen die problemen hebben van HD (x264) mkv files.

Voor de update:
Gallery video speler wel beeld geen geluid
MX Player beeld HW decoder, geluid SW decoder

Na de update:
Alleen MX Player doet het nog,me zowel beeld als geluid SW decoder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kelleners
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-08 21:52
Ik heb een Asus 300t van een andere tweaker overgenomen. De tablet is geroot. Ik ga er vanuit dat ik dus nu niet kan upgraden naar de nieuwe versie.
Hoe kan ik de Asus weer helemaal origineel maken met de juiste ROM ? (waar te downloaden)
Ik zoek eigenlijk een eenvoudige handleiding, omdat ik niet zo op de hoogte ben van al dat soort zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pure_evil
tweak-eddie schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 09:50:
Zijn er nog meer mensen die problemen hebben van HD (x264) mkv files.

Voor de update:
Gallery video speler wel beeld geen geluid
MX Player beeld HW decoder, geluid SW decoder

Na de update:
Alleen MX Player doet het nog,me zowel beeld als geluid SW decoder.
Probeer BSplayer lite ofzo eens, loste bij mij alle problemen op.
kelleners schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 09:51:
Ik heb een Asus 300t van een andere tweaker overgenomen. De tablet is geroot. Ik ga er vanuit dat ik dus nu niet kan upgraden naar de nieuwe versie.
Hoe kan ik de Asus weer helemaal origineel maken met de juiste ROM ? (waar te downloaden)
Ik zoek eigenlijk een eenvoudige handleiding, omdat ik niet zo op de hoogte ben van al dat soort zaken.
Als het enkel root is kan je redelijk simpel de update ontvangen, heb je vast apps zoals superuser of supersu eropstaan?
Zoja, voodoo ota rootkeeper installeren, root protecten, temp unrooten en dan bij android je updates gaan checken.
Als het meer is dan alleen geroot stel ik voor dat je op xda wat gaat rondneuzen.

[ Voor 46% gewijzigd door Pure_evil op 25-08-2012 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Neem even contact op met de verkoper? Hij weet hoe hij geroot heeft, en heeft misschien ook wel een back-up van de originele fw ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
zolang hij alleen is geroot kun je gewoon ota updaten.is de tablet unlocked krijg je geen ota updates meer.
zie onderstaande:

reyals in "Asus Transformer Pad 300T"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kelleners
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-08 21:52
reyals schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 10:11:
[...]

zolang hij alleen is geroot kun je gewoon ota updaten.is de tablet unlocked krijg je geen ota updates meer.
zie onderstaande:

reyals in "Asus Transformer Pad 300T"
Ik ben er inmiddels achter gekomen dat de tablet is unlocked. Is dit nog terug te draaien ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:27
Ik heb nu een klein maandje een tf300t, met keyboard dock.
Ding werkt perfect, maar ik heb bij de aansluitpunten van het keybaord dock 2 scheurtjes in de bezel zitten.
Is er iemand bekend of die bezels los te koop zijn?
Ik heb al gezocht, maar kan zelf geen enkele shop vinden. :(

Net de vraag gesteld aan asus nederland via twitter wat te doen.
Ben benieuwd wat ze zeggen.

[ Voor 14% gewijzigd door RollieBollie op 25-08-2012 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
kelleners schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 10:56:
[...]

Ik ben er inmiddels achter gekomen dat de tablet is unlocked. Is dit nog terug te draaien ?
Ja maar je hebt er weinig aan.je serie nummer staat bij Asus op de lijst als unlocked. Dus ota updates krijg je niet meer. Maar je kunt de update wel downloaden via de Asus support site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pulsy
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-11-2024
Ik heb gisteren mijn 300T geupgrade naar Jelly bean, en heb er nu last van dat de ' als blokje verschijnt in plaats van als single quote. In supernote doet ook de dubbele quote het niet meer, daar verschijnt hij als een spatie. In andere editors doet de dubbele quote het wel gewoon. Erg vreemd. Ik ben ook gaan googlen maar kan nergens een gelijkaardige melding vinden.

Meer mensen last van, of tips hoe ik hier van af kom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
Pulsy schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 12:53:
Ik heb gisteren mijn 300T geupgrade naar Jelly bean, en heb er nu last van dat de ' als blokje verschijnt in plaats van als single quote. In supernote doet ook de dubbele quote het niet meer, daar verschijnt hij als een spatie. In andere editors doet de dubbele quote het wel gewoon. Erg vreemd. Ik ben ook gaan googlen maar kan nergens een gelijkaardige melding vinden.

Meer mensen last van, of tips hoe ik hier van af kom?
Jup reprodceerbaar hier, ipv ' of " krijg ik een spatie. Oplossing:
Onderin het scherm zie je een klein toetsenbordje staan (naast het icoontje van het dock) en daar kan je verschillende toetsenborden kiezen. Alleen bij die van ASUS nederlands heb ik het probleem, de andere werken allemaal gewoon goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe1dnn
Inmiddels ook over naar Jelly Bean. Vraag me alleen af of er na de upgrade geen hybride situatie is ontstaan, want naast Google Chrome (die ik zelf al in ICS had geïnstalleerd) heb ik ook nog de standaard Android browser. Ik dacht dat Chrome de standaard browser was geworden voor JB, dus die andere is dan over gebleven uit ICS?

Als dat zo is vraag me af wat er nog meer aan ICS applicaties is blijven staan. Had liever een schone installatie gehad (met behoud van wat ik zelf heb geïnstalleerd natuurlijk, maar zonder ICS left-overs)

Overigens doen ' en " het hier wel, gebruik echter het Android toetsenbord, niet Asus of andere.

Overigens werkt het tablet prima met JB en voor het gevoel snellere response.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steef
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-09 19:43

Steef

GoT's Most Eaten

Voor de mensen die last ondervinden met WiFi gebruik na de firmware update, bij mij bleek een harde reboot nodig te zijn dit probleem te verhelpen.

Symptoom pre-reboot: WiFi weigerde te activeren, WiFi activatie button sprong 0.5 seconden op "on" en versprong gelijk weer naar "off".

Google now in het nederlands is toch nog behoorlijk beperkt, zo zijn voor een aantal features nog geen kaarten beschikbaar. De weersvoorspelling is wel in kaart vorm beschikbaar, de vraag hoe hoog mount everst is wordt nog steeds met een google search beantwoord.

Project butter is wel heerlijk _/-\o_

[ Voor 68% gewijzigd door Steef op 26-08-2012 01:35 ]

Sony A7III | Sony 24 - 105 G | Sigma 100 - 400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
Jammer dat Google nu nog gem gesproken functie heeft, hopelijk komt dat snel. Als ik dan toch tegen mijn tab praat verwacht ik ook antwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe1dnn
ThaRabbit schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 20:10:
Voor de mensen die last ondervinden met WiFi gebruik na de firmware update, bij mij bleek een harde reboot nodig te zijn dit probleem te verhelpen.
Wat versta je onder een "harde reboot"? Is dat wat anders dan power off en herstart? (power knop vasthouden en dan ja om af te sluiten en dan weer opstarten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
Hier geen problemen met Wifi gehad en meteen verbinding verder ook zonder een harde reset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallblock
  • Laatst online: 22-09 22:28

smallblock

Aliens (& rust) ate my Buick

Roel1966 schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 20:51:
Hier geen problemen met Wifi gehad en meteen verbinding verder ook zonder een harde reset.
Idem

Leuke lamp, overigens !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddy0519
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 24-08 22:38

freddy0519

It hurts when IP

pe1dnn schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 20:44:
[...]
Wat versta je onder een "harde reboot"? Is dat wat anders dan power off en herstart? (power knop vasthouden en dan ja om af te sluiten en dan weer opstarten).
Je kan ook gewoon de knop blijven ingedrukt houden, dan gaat hij uit en als je hem blijft ingedrukt houden dan trilt hij en start hij terug op :)

Misschien is het dat wat hij bedoelde, gewoon blijven ingedrukt houden totdat hij vanzelf herstart.

Al doende leert men, al draaiende keert men.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
freddy0519 schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 22:43:
[...]

Je kan ook gewoon de knop blijven ingedrukt houden, dan gaat hij uit en als je hem blijft ingedrukt houden dan trilt hij en start hij terug op :)

Misschien is het dat wat hij bedoelde, gewoon blijven ingedrukt houden totdat hij vanzelf herstart.
Zit er een trilfunctie in het apparaat?? Ik heb die van mij nog nooit voelen trillen...

Wat ik wel jammer vind na de JB upgrade is het aangepaste geluid ij een toetsenbord aanslag, wat is dat hol en blikkerig geworden, echt niet om aan te horen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe1dnn
freddy0519 schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 22:43:
[...]
Ai ai, dat is geforceerd uitzetten, niet de bedoeling want daarmee kun je gegevens kwijt raken en het bestandssysteem beschadigen. Dat is net zo bot als bij een pc terwijl hij werkt de stekker er uit of de accu los trekken. Goed voor nood als niets meer reageert en je de data toch al kwijt bent maar verder niet. Daarom was ik wel benieuwd wat hij bedoelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steef

Steef

GoT's Most Eaten

pe1dnn schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 20:44:
[...]
Onduidelijk taalgebruik aan mijn kant ben ik bang, ik doelde op een gewone power cycle. Netjes volledig uitschakelen en opnieuw opstarten. Ik wou duidelijk maken dat het niet om een standby ging (wat, mits zo ingesteld, ook de wifi verbinding verbreekt en op non-actief stelt)

Geen geforceerde herstart dus :)

ietwat off-topic: benut android 4.1 eigenlijk write caching or word alles live gedaan?

*edit*

never mind, zelf even geneusd

code:
1
2
$ sysctl vm.swappiness
vm.swappiness = 30

[ Voor 13% gewijzigd door Steef op 26-08-2012 01:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

pe1dnn schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 18:19:
Inmiddels ook over naar Jelly Bean. Vraag me alleen af of er na de upgrade geen hybride situatie is ontstaan, want naast Google Chrome (die ik zelf al in ICS had geïnstalleerd) heb ik ook nog de standaard Android browser. Ik dacht dat Chrome de standaard browser was geworden voor JB, dus die andere is dan over gebleven uit ICS?
Ik ben blij dat de ICS browser nog aanwezig is. Want met Chrome werkt flash hier niet terwijl browser het wel is blijven doen.

Verder las ik ergens dat ICS browser al een uitgeklede versie van Chrome zou zijn. Maar als ik nu eens een beetje tussen de instellingen kijk in browser of Chrome, krijg ik het idee dat Chrome voor Android een uitgeklede versie van Browser is. Ik zie geen verschil in Chrome in JB of die in ICS. Beide erg beperkt in de instellingen. Standaard desktop-versie opvragen kan ik trouwens ook niet vinden.

Ik blijf nog wel een poosje browser gebruiken denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sr_Ogel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:56

Sr_Ogel

Klop klop klop

Ik heb gisteren de update gehad naar 4.1.1. nu valt mij op dat mijn automatische helderheid niet meer werkt. Standaard wordt het scherm in de meest donkere stand weergegeven. Het valt me nu pas op maar het zou voor de update ook al gebeurd kunnen zijn. Vorig weekend deed hij het in ieder geval nog.

Hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe1dnn
alexkroeze schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 12:13:
Ik heb gisteren de update gehad naar 4.1.1. nu valt mij op dat mijn automatische helderheid niet meer werkt. Standaard wordt het scherm in de meest donkere stand weergegeven.
Dat had ik al bij ICS. Volgens mij wordt hij initeel donker en start met meten, en dan past hij de helderheid aan. Hoe dan ook, ik vond het niet goed werken en stel het met de hand in. Hoe dan ook, volgens mij geen specifiek JB probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Die automatische helderheid zuigt al harige kamelenballen sinds ik die tablet uit zijn doos heb gehaald... geen JB prob, maar een asus-prob, je leest het ook over o.a. de tf201 en de tf700 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sr_Ogel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:56

Sr_Ogel

Klop klop klop

pe1dnn schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 12:18:
[...]

Dat had ik al bij ICS. Volgens mij wordt hij initeel donker en start met meten, en dan past hij de helderheid aan. Hoe dan ook, ik vond het niet goed werken en stel het met de hand in. Hoe dan ook, volgens mij geen specifiek JB probleem.
Henk schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 12:21:
Die automatische helderheid zuigt al harige kamelenballen sinds ik die tablet uit zijn doos heb gehaald... geen JB prob, maar een asus-prob, je leest het ook over o.a. de tf201 en de tf700 :)
Bedankt, nooit echt problemen mee gehad en vond het altijd wel goed werken. Maar de opmerking dat het de zuigbaarheid heeft van harige kamelenballen :P doet mij vermoeden dat ik tot dusver geluk heb gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smurf
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-09 10:59

Smurf

Detri

Hier werkt de automatische helderheid ook redelijk. Alleen zet hij het scherm naar mijn smaak meestal net iets te helder, dus ik heb hem ook meestal op handmatig staan.

)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
Inderdaad, voor mijn gevoel is de heldrheid ook altijd aan de hoge kant, nu binnen huis staat de helderheid maximaal, dat mag van mij wel een stuk minder...
Overigens helpt het soms wel om m even van de automaat te halen en dan weer de automaat in te schakelen, bljkbaar blijft hij el eens hangen op een bepaalde helderheid

[ Voor 36% gewijzigd door hellboy123 op 26-08-2012 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb Jelly Bean inmiddels al wel gedownload, maar nog niet geïnstalleerd op mijn 300T. Want volgens hun informatie vervalt dan WiFi direct. En dan ben ik bang dat ik niet meer kan tetheren. Tot nu toe gebruik ik daar mijn HTC Wildfire mobieltje voor (inschakelen als draagbare WiFi hotspot). Weet iemand of deze tethering mogelijkheid ook blijft bestaan na de update naar JB, of is het einde oefening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrhp
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20-09 09:03
Hallo,

Ik denk er aan een tablet te kopen. Ik twijfel tussen de AT300 van Toshiba en de TF300 van Asus. Ze hebben de zelfde specs. De Asus is dikker en van plastic en de Toshiba is dunner en van aluminium. Asus schijnt veel te updaten, en dat vind ik wel fijn. Na wat wikken en wegen vind ik dat het scherm de doorslag moet geven.

De AT300 schijnt wat backlight bleeding te hebben en de witte kleur zou een blauwe tint hebben. De TF300 schijnt een lage helderheid te hebben. Ik ga de tablet gewoon op de bank of in bed gebruiken, maar soms ook wel buiten.

Het scherm en de kijkhoeken schijnen prima te zijn. Maar ik maak me zorgen in hoeverre die helderheid gaat. Mijn laptop en telefoon staan meestal op een hoge helderheid, ik heb een hekel aan donkere schermen. Is de helderheid van de 300T vergelijkbaar met een smartphone/laptop of is het een stuk minder? Is de mindere helderheid binnen een gemis?

Als ik de benchmark bekijk, zit hij maar 50 punten onder de iPad 2, die een prima scherm heeft qua helderheid een goed scherm.

Alvast bedankt voor een reactie

Groeten, mrhp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 16:56:
Ik heb Jelly Bean inmiddels al wel gedownload, maar nog niet geïnstalleerd op mijn 300T. Want volgens hun informatie vervalt dan WiFi direct. En dan ben ik bang dat ik niet meer kan tetheren. Tot nu toe gebruik ik daar mijn HTC Wildfire mobieltje voor (inschakelen als draagbare WiFi hotspot). Weet iemand of deze tethering mogelijkheid ook blijft bestaan na de update naar JB, of is het einde oefening?
Wifi direct is iets anders dan tethering via wifi naar je telefoon. Dat laatste blijft gewoon werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Niet online
mrhp schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 17:08:
......

Is de mindere helderheid binnen een gemis?

Als ik de benchmark bekijk, zit hij maar 50 punten onder de iPad 2, die een prima scherm heeft qua helderheid een goed scherm.
Het antwoord op de vraag: Nee, absoluut niet. Zelfs buiten vind ik de tablet prima te gebruiken, ook op zonnige dagen.

Als ik jouw afweging met de benchmark zo zie, dan kan je eigenlijk zelf al je conclusie trekken (nu je ook nog een bevestiging hebt helemaal) ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrhp
ralph075 schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 17:58:
[...]

Het antwoord op de vraag: Nee, absoluut niet. Zelfs buiten vind ik de tablet prima te gebruiken, ook op zonnige dagen.

Als ik jouw afweging met de benchmark zo zie, dan kan je eigenlijk zelf al je conclusie trekken (nu je ook nog een bevestiging hebt helemaal) ;-)
Bedankt voor de reactie :)

Maar is de helderheid te vergelijken met bijvoorbeeld de helderheid van een Android smartphone en een laptop? Als dat zo is, dan is de helderheid van bijvoorbeeld een Prime echt super hoog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Niet online
mrhp schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 18:07:
[...]
Maar is de helderheid te vergelijken met bijvoorbeeld de helderheid van een Android smartphone en een laptop? Als dat zo is, dan is de helderheid van bijvoorbeeld een Prime echt super hoog
Gevoelsmatig heb ik het idee dat mijn Sensation iets helderder is, maar dat de resolutie van de Prime erg hoog is, dat klopt sowieso.

Kijk even naar de review van de TF300 hier op tweakers, daar staat de helderheid afgezet tegen die van andere tablets in. Als je wilt weten wat de gemiddelde helderheid van een smartphone is, zoek een willekeurige gebied van een smartphone, daar staan ook die gegevens in (afgezet tegen die van concurerende modellen).

Hoe dan ook, mijn ervaring is dat de helderheid van de TF300 meer dan voldoet (voor aanschaf was dit voor mij ook de grootste 'twijfelfactor').

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrhp
ralph075 schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 18:20:
[...]

Gevoelsmatig heb ik het idee dat mijn Sensation iets helderder is, maar dat de resolutie van de Prime erg hoog is, dat klopt sowieso.

Kijk even naar de review van de TF300 hier op tweakers, daar staat de helderheid afgezet tegen die van andere tablets in. Als je wilt weten wat de gemiddelde helderheid van een smartphone is, zoek een willekeurige gebied van een smartphone, daar staan ook die gegevens in (afgezet tegen die van concurerende modellen).

Hoe dan ook, mijn ervaring is dat de helderheid van de TF300 meer dan voldoet (voor aanschaf was dit voor mij ook de grootste 'twijfelfactor').
De review van Tweakers,net en de video's erbij heb al heel vaak gelezen/gezien van verschillende tablets (Acer A510, Asus TF300, Toshiba AT300). Maar de Acer viel al voor mij af. De helderheid is voor mij ook de twijfelfactor.

Trouwens, ik zag op YouTube dat het scherm golft. Klopt dit? YouTube: Review: Toshiba AT300

Waar kan je de helderheid van smartphones vinden?

[ Voor 9% gewijzigd door mrhp op 26-08-2012 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
De helderheid van het scherm was voor mij ook de grootste zorg voor aanschaf, vooral door
de informatie in de verschillende reviews, maar nu achteraf ben ik erg tevreden. Met de zonnige dagen van vorige week heb ik gewoon buiten (uiteraard niet recht in de zon, dan is elk scherm zo goed als onleesbaar) kunnen internetten en films kunnen kijken.

edit: helderheid van smartphones is onder andere hier te zien reviews: Apple iPhone 4S: oud en nieuw
Of bij andere revieuws van telefoons van tweakers.

[ Voor 28% gewijzigd door hellboy123 op 26-08-2012 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
mrhp schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 18:07:
Bedankt voor de reactie :)

De helderheid van smartphone's kan je eigenlijk niet vergelijken met een tablet omdat die vaak gebruik maken van amoled schermen en een andere techniek gebruiken. Daarbij is het vergelijk ook een beetje krom omdat de schermgrotes ook nog eens anders zijn en van invloed zijn.

Helderheid op zich zegt ook niet alles want je kan wel een hoge helderheid hebben maar als het contrast niet ideaal is dan zie je net zo goed een stuk minder. De Acer A510 bijvoorbeeld heeft een heel helder scherm en contrastrijk maar de kleuren zijn gewoon slecht, heel erg flats ( zelf in de praktijk gezien en vergeleken ).

Persoonlijk vind ik de TF300 prima qua helderheid en staat ie bij mij meestal tussen 1 kwart en half qua helderheid wanneer ik hem binnen gebruik. Vooral ook het contrast en de kleuren zijn naar mijn persoonlijke mening prima te noemen in vergelijking met andere tablets uit dit segment.

De Toshiba A300 raad ik je af omdat die niet bepaald degelijk qua bouw schijnt te zijn uit reviews en door het dunne nogal last heeft van vertekening in het scherm als je hem vast houd. De TF300 mag dan wel van plastic zijn maar het voelt gewoon stevig aan en doet niet onder voor een metalen achterkant.

Ook heb ik de Ipad 3 gehad maar persoonlijk vond ik het metaal gevoeliger voor krassen en daarbij het gewicht van de Ipad 3 is ook gewoon door dat metaal een stukje hoger. Evenzogoed is de beeldkwaliteit subliem bij de Ipad 3 en net zoals de helderheid dus als je puur voor helderheid gaat pak dan de Ipad 3.

Evenzogoed ben ik afgestapt van de Ipad 3 omdat ik toch telkens tegen beperkingen van IOS aan liep in de zin van bestanden uitwissellen, hetgeen bij Android nu eenmaal veel compatibeler is met Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrhp
Roel1966 schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 19:39:
[...]

De helderheid van smartphone's kan je eigenlijk niet vergelijken met een tablet omdat die vaak gebruik maken van amoled schermen en een andere techniek gebruiken. Daarbij is het vergelijk ook een beetje krom omdat de schermgrotes ook nog eens anders zijn en van invloed zijn.

Helderheid op zich zegt ook niet alles want je kan wel een hoge helderheid hebben maar als het contrast niet ideaal is dan zie je net zo goed een stuk minder. De Acer A510 bijvoorbeeld heeft een heel helder scherm en contrastrijk maar de kleuren zijn gewoon slecht, heel erg flats ( zelf in de praktijk gezien en vergeleken ).

Persoonlijk vind ik de TF300 prima qua helderheid en staat ie bij mij meestal tussen 1 kwart en half qua helderheid wanneer ik hem binnen gebruik. Vooral ook het contrast en de kleuren zijn naar mijn persoonlijke mening prima te noemen in vergelijking met andere tablets uit dit segment.

De Toshiba A300 raad ik je af omdat die niet bepaald degelijk qua bouw schijnt te zijn uit reviews en door het dunne nogal last heeft van vertekening in het scherm als je hem vast houd. De TF300 mag dan wel van plastic zijn maar het voelt gewoon stevig aan en doet niet onder voor een metalen achterkant.

Ook heb ik de Ipad 3 gehad maar persoonlijk vond ik het metaal gevoeliger voor krassen en daarbij het gewicht van de Ipad 3 is ook gewoon door dat metaal een stukje hoger. Evenzogoed is de beeldkwaliteit subliem bij de Ipad 3 en net zoals de helderheid dus als je puur voor helderheid gaat pak dan de Ipad 3.

Evenzogoed ben ik afgestapt van de Ipad 3 omdat ik toch telkens tegen beperkingen van IOS aan liep in de zin van bestanden uitwissellen, hetgeen bij Android nu eenmaal veel compatibeler is met Windows.
Bedankt voor je replies, ik ben er uit. Het wordt de Asus. Ik heb bovendien ook al goede ervaringen met Asus laptops (K53SV)

Hoewel ik ook wel gecharmeerd ben van de vloeiendheid van de iPad 2 en 3 vallen ze af. Het scherm is ook prachtig en voelt stevig aan. Maar de beperkingen van iOS houden me tegen, anders was het wel een iPad 2 geworden, anders door sparen voor de 3. Dan kom je wel bij Android uit :)

Ik heb jouw naam wel eens voorbij zien komen in een Asus topic of review oid. Kan dat kloppen?

Groeten, mrhp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
mrhp schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 20:53:
Ik heb jouw naam wel eens voorbij zien komen in een Asus topic of review oid. Kan dat kloppen?

Groeten, mrhp
Ik zwerf wel door heel Tweakers heen maar in Asus topics ben ik ook wel vaker te vinden omdat ik zelf veelal wel Asus spullen gebruik en er vertrouwd mee ben.

Goede keuze verder qua tablet waarvan je zeker geen spijt zal krijgen en tja, Ipad, echt een van de beste tablets maar net zoals mij liep ik tegen IOS aan met de bekende beperkingen. Jammer ergens dat Apple zich niet ietwat opener gesteld heeft en qua bestandsverwerking wat universeler geworden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrhp
Roel1966 schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 21:37:
[...]

Ik zwerf wel door heel Tweakers heen maar in Asus topics ben ik ook wel vaker te vinden omdat ik zelf veelal wel Asus spullen gebruik en er vertrouwd mee ben.

Goede keuze verder qua tablet waarvan je zeker geen spijt zal krijgen en tja, Ipad, echt een van de beste tablets maar net zoals mij liep ik tegen IOS aan met de bekende beperkingen. Jammer ergens dat Apple zich niet ietwat opener gesteld heeft en qua bestandsverwerking wat universeler geworden is.
Zoals ik eerder postte, zag ik op youtube wat gebreken in de bouwkwaliteit: Vanaf 1.30

YouTube: Review: ASUS Transformer Pad 300 (TF300T)

Het scherm golft als je het met 1 hand vast hebt. Klopt dit, is dit storend en.gebeurt dat makkelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe1dnn
mrhp schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 20:53:
Bedankt voor je replies, ik ben er uit. Het wordt de Asus. Ik heb bovendien ook al goede ervaringen met Asus laptops (K53SV)
Prima keuze, die heb ik ook, maar inmiddels is er ook de Samsung Note 10.1. Asus is beter dan de Tab 2 maar die Note is qua prestaties vergelijkbaar.

Uniek aan Asus is natuurlijk ook het dok met toetsenbord. Ik heb hem zonder dok en heb het nog niet gemist, hoewel het intypen van een reactie als deze (typ dit op de TF300T) wel wat sneller zou gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitpusher3
  • Laatst online: 07-03-2023
Hier zijn APK's van gearchiveerde Flash versies voor Android 4.0 te vinden. Wellicht kan iemand hier wat mee op 4.1:

http://helpx.adobe.com/flash-player/kb/archived-flash-player-versions.html#main_Archived_Flash_Player_versions_for_developers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
mrhp schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 22:30:
Zoals ik eerder postte, zag ik op youtube wat gebreken in de bouwkwaliteit: Vanaf 1.30

Het scherm golft als je het met 1 hand vast hebt. Klopt dit, is dit storend en.gebeurt dat makkelijk?
Dat golven ben ik niet tegengekomen eerlijk gezegd maar nu gebruik ik sowieso altijd een hoes er omheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steef

Steef

GoT's Most Eaten

mrhp schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 22:30:
[...]

Ik heb mijn T300 even beet gepakt en inderdaad hetzelfde geconstateerd: Bij het beet houden met 1 hand en het uitoefenen van wat druk golft het scherm iets. Overigens is die extra druk wel nodig om het golven te veroorzaken, gewoon met 1 hand vasthouden veroorzaakt bij mij geen constant golf effect.

Het was mij in de afgelopen maanden gebruik niet opgevallen, ik zou het dus zeker niet storend willen noemen. Bij het vasthouden met 1 hand is er weinig extra kracht nodig om het effect te veroorzaken, het gebeurt in die situatie dus relatief makkelijk.

[ Voor 10% gewijzigd door Steef op 27-08-2012 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DKoenders
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-09 18:45
Eergisteren de melding dat de update klaar stond. Nog snel ff Switchme eraf gehaald om problemen te voorkomen. TF is geroot. Download ging goed,TF ging herstarten en na een tijdje komt er een Android liggend met zijn buik open waaruit een rood uitroepteken opstijgt. Dat leek mij niet helemaal de bedoeling en inderdaad na een aantal minuten startte de TF weer op en kwam met de melding dat de update mislukt was. Nu werd echter ook niet meer de update opnieuw aangeboden, dus ik kon het niet opnieuw proberen. Ook na herstel van fabrieksinstellingen en zelfs het opnieuw erop zetten van de officiele .30 versie, krijg ik de update niet opnieuw aangeboden. Iemand met dezelfde ervaringen en misschien een oplossing hiervoor? Anders moet ik wachten tot Asus de ww versie op de download site zet en het op die manier proberen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Brook
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-11-2020
@ DKoenders.....

Hier precies het zelfde verhaal....( Op Switchme na...).
Wat nu..????? :?

99,9 % Van de Computerproblemen zit tussen de bureaustoel en het toetsenbord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFKT
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08-09 22:35
Hadden jullie ook (systeem)apps bevroren en die vervolgens niet ontdooid voor de update? Ik had juist SwitchMe laten staan, maar wel al die ASUS rommel bevroren. Omdat ik ze had ontdooid, liep de update bij mij netjes door.

Wat ik meen te hebben gelezen, is dat je kunt wachten tot de update na verloop van tijd weer aangeboden wordt op je tab, of (zodra deze geplaatst is) de WW firmware van de ASUS website downloaden en een manual update uitvoeren. Zal binnenkort wel online geplaatst worden, was met de US versie ook binnen afzienbare tijd...

Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zmokkie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22-05 10:31
Ik heb een probleem met het streamen van mkv bestanden die op mijn tf300 staan. Ik wil deze streamen naar mijn tv (samsung d8000). Ik probeer dit met mynet te doen. Ik klik op het bestand en dan kan ik kiezen: afspelen op: Ik kies dan voor mijn tv en dan blijft ie maar laden. Heeft iemand anders dit probleem ook? Hoop dat iemand mij hiermee kan helpen. Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopperCAT
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-08 19:53

CopperCAT

Cu --> Cu(2+) + 2e-

Hebben jullie ook het probleem dat het niet mogelijk is om ' en " te tikken met het keyboard? :?
In ICS lukte het nog in de gmail app maar sinds de JB update krijg ik enkel spaties.

Core2D E6600 :: Scythe Ninja 1000+ :: G-Skill DDR2 PC6400 4-4-4-12 HZ 2048Mb :: Asus P5W DH :: 2* Barracuda 7200.10 320Gb S2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
CopperCAT schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 11:18:
Hebben jullie ook het probleem dat het niet mogelijk is om ' en " te tikken met het keyboard? :?
In ICS lukte het nog in de gmail app maar sinds de JB update krijg ik enkel spaties.
Hier met Asus toetsenbord en Swiftkey 3 tablet beiden geen probleem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopperCAT
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-08 19:53

CopperCAT

Cu --> Cu(2+) + 2e-

Henk schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 11:32:
[...]

Hier met Asus toetsenbord en Swiftkey 3 tablet beiden geen probleem...
Aha, ik heb nog eens de taalinstellingen overlopen en het probleem gevonden. De taal stond op Nederlands(België) maar het toetsenbord op Nederlands(Nederland). Door ze gelijk te maken is het probleem opgelost. Vrij stom :)

Core2D E6600 :: Scythe Ninja 1000+ :: G-Skill DDR2 PC6400 4-4-4-12 HZ 2048Mb :: Asus P5W DH :: 2* Barracuda 7200.10 320Gb S2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Niet online
DKoenders schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 08:12:
Eergisteren de melding dat de update klaar stond. Nog snel ff Switchme eraf gehaald om problemen te voorkomen. TF is geroot. Download ging goed,TF ging herstarten en na een tijdje komt er een Android liggend met zijn buik open waaruit een rood uitroepteken opstijgt. Dat leek mij niet helemaal de bedoeling en inderdaad na een aantal minuten startte de TF weer op en kwam met de melding dat de update mislukt was. Nu werd echter ook niet meer de update opnieuw aangeboden, dus ik kon het niet opnieuw proberen. Ook na herstel van fabrieksinstellingen en zelfs het opnieuw erop zetten van de officiele .30 versie, krijg ik de update niet opnieuw aangeboden. Iemand met dezelfde ervaringen en misschien een oplossing hiervoor? Anders moet ik wachten tot Asus de ww versie op de download site zet en het op die manier proberen :(
Afgelopen week heb ik ook de update gedraaid op mijn TF300. Ook geroot, SwitchMe (beste app ever!), custom build.prop, browser2ram, etc.. Uit voorzorg de stock build.prop terug gezet, browser2ram gedeïnstalleerd, Voodoo OTA root keeper geïnstalleerd. En vervolgens de update geïnstalleerd.

Terwijl die bezig was opeens bedenken "Oh, shit..... vergeten SwitchMe te deïnstalleren.... *help*....".
"*Help*", want SwitchMe heeft root toegang nodig en na de update is root niet vanzelf terug, dus ik vreesde het ergste.

Groot was mijn vreugde toen ik constateerde dat de update was geslaagd, er een SwitchMe inlogscherm stond en ik gewoon kon inloggen! Gelukkig ging dat dus helemaal goed. Daarna root hersteld, wat ook zonder problemen lukte.

Voor wat betreft het opnieuw verkrijgen van de update: Als die eenmaal mislukt is, dan krijg je hem niet opnieuw aangeboden, dat is de algemene opvatting. Je moet dan dus inderdaad wachten tot deze op de Asus-site beschikbaar is als download. Wat DFKT hier zegt had ik nog niet eerder gehoord, maar wellicht dat het ook werkt. Als het lang genoeg duurt voordat de ww-versie als download beschikbaar is, dan kom je er misschien vanzelf achter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Voorlopig installeer ik Jelly Bean nog niet, aangezien die geen Flash ondersteunt. Flash vind ik juist een van de pluspunten van Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
Dj-sannieboy schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 12:49:
Voorlopig installeer ik Jelly Bean nog niet, aangezien die geen Flash ondersteunt. Flash vind ik juist een van de pluspunten van Android.
Zoals al vaker gezegd: als je flash geïnstalleerd hebt voor de update, blijft die gewoon bruikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

reyals schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 12:50:
[...]

Zoals al vaker gezegd: als je flash geïnstalleerd hebt voor de update, blijft die gewoon bruikbaar
Net terug van vakantie :>

In dat geval toch maar gewoon updaten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

reyals schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 12:50:
[...]

Is dat bij Chrome ook het geval? Ik heb de stock ICS browser er nog op staan, na de update en daarmee werkt flash nog steeds. Maar sinds de update naar JB staat er ook Chrome op echter daarin werkt flash bij mij niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Ejorne schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 13:05:
[...]

Is dat bij Chrome ook het geval? Ik heb de stock ICS browser er nog op staan, na de update en daarmee werkt flash nog steeds. Maar sinds de update naar JB staat er ook Chrome op echter daarin werkt flash bij mij niet...
Flash heeft nooit gewerkt in chrome afaik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:08

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Modbreak:Ik heb de Ipad/ Transformer discussie afgesplitst naar Asus Transformer Pad 300T / iPad, daar hoort hij thuis.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe1dnn
Henk schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 13:17:
Flash heeft nooit gewerkt in chrome afaik.
Alleen wel stom dat er dan een linkje verschijnt om een plug-in op te halen die er dan vervolgens helemaal niet is... Maar ja, ik krijg ook telkens reclame in Safari voor Google Chrome terwijl ik een iBook PowerPC gebruik. Blijkbaar missen de sites de intelligentie om onderscheid te maken naar client type.

Voor een leek is het onbegrijpelijk. Links voor downloaden van Flash (en ook Silverlight trouwens bij de 24 zenders van de omroep) die vervolgens alleen op een scherm uitkomen met "jammer maar helaas".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds gisteren heb ik mijn 300T geüpgraded naar JB, dus 4.1. Inderdaad gaat het browsen nu sneller, maar helaas werkt de DicePlayer helemaal niet meer en de tot nu toe perfect werkende MX-Player (voor mijn MTS-bestanden) is nu rampzalig krakkemikkig geworden. Blijkbaar heeft Cruijff toch gelijk, dat ieder voordeel z'n nadeel heeft ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe1dnn
Verwijderd schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 17:32:
Sinds gisteren heb ik mijn 300T geüpgraded naar JB, dus 4.1. Inderdaad gaat het browsen nu sneller, maar helaas werkt de DicePlayer helemaal niet meer en de tot nu toe perfect werkende MX-Player (voor mijn MTS-bestanden) is nu rampzalig krakkemikkig geworden. Blijkbaar heeft Cruijff toch gelijk, dat ieder voordeel z'n nadeel heeft ....
Die deden het bij mij in ICS ook al niet goed, BS Player wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steef

Steef

GoT's Most Eaten

Ejorne schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 13:05:
[...]

Link: https://developers.google.com/chrome/mobile/docs/faq
What version of Flash is supported on Chrome for Android?
Chrome for Android will not be supporting Flash. As you may have seen in November, 2011, Adobe announced it has stopped investing in Flash for mobile browsing. Google has long been committed to making the web platform more powerful through open web technologies like HTML5 and is working with Adobe and other partners to further advance the web standard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
Tja ik mis flash helemaal niet ondanks dat het er wel nog op staat na de update want langzaam maar zeker zal toch alles richting html5 gaan. En ach ja ik surf eigenlijk zelden tot nooit via het tablet en gebruik hem eigenlijk hoofdzakelijk voor het lezen van strips en kookboeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-09 10:42

westergas

rikkie_pc

Roel1966 schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 19:11:
Tja ik mis flash helemaal niet ondanks dat het er wel nog op staat na de update want langzaam maar zeker zal toch alles richting html5 gaan. En ach ja ik surf eigenlijk zelden tot nooit via het tablet en gebruik hem eigenlijk hoofdzakelijk voor het lezen van strips en kookboeken.
Wat raar dat je flash niet mist als je de browser niet gebruikt |:(

Net de 4.1 update geïnstalleerd en na 5 minuten liep ik al tegen een filmpje aan die niet wil laden. Het uit faseren van Flash is prima maar het gebeurt ff te vroeg imo. De browser is wel *veel* sneller maar dat is de browser in 4.04 ook als je flash uit zet.

edit: I/O problemen met de browser zijn wel verleden tijd. Beter! Wel crashen apps nog steeds zonder reden maar alles bij elkaar voelt de tablet een stuk beter aan. Ben ook benieuwd hoe Google Now zich gaat ontwikkelen!

[ Voor 13% gewijzigd door westergas op 28-08-2012 06:56 ]

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Pagina: 1 ... 8 ... 22 Laatste