Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFKT
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08-09 22:35
FreddyT schreef op donderdag 10 april 2014 @ 21:50:
[...]

Omni rom http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2575727 bevalt mij prima. Bevat ook de gallery app. De homebuilds geven ook een goede GPS ontvangst.
Nadeel van OMNI ROM vind ik persoonlijk de keuze voor het schrappen van de tablet UI. Met name in de instellingenmenu's mis ik die wel hoor! Verder is deze wel lekker rap (wat CM11 om wat voor reden dan ook bij mij absoluut niet was).

Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belrpr
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-09 15:05
Ik ga de rom eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belrpr
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-09 15:05
Ik loop dus vast.
Ik heb zojuist de bootloader geunlocked.

Dan start ik de tablet op door de powertoets + volume down in te drukken.
Maar dan krijg ik slechts 3 opties. Recovery, normal boot & wipe.

Wipe uitgevoerd en opnieuw gestart.
Dan terug powertoets + volume down in te drukken en recovery maar deze faalt.
Iemand een duidelijk newbie tutorial of enige hulp?

--> Update: Uiteindelijk gevonden. Kreeg de usb drivers niet goed. Adb zag de tablet maar fastboot niet.
Uiteindelijk voor Stable Cyaogenmod gegaan. Is 4.3 maar heeft Trim waardoor het traagheid probleem is opgelost. Alles werkt ook op het eerste zicht. Ook de gps functie welke niet werkte bij de nightly van cyaogenmod.

[ Voor 30% gewijzigd door belrpr op 19-04-2014 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uncle_sjohie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-08 20:31
Ik is wat verdrietig, ik pakte gisteravond mijn TF300T, die ik 2 dagen ervoor volgeladen en gekoppeld aan het dock had weggelegd, en deze wilde niet meer opstarten. Niks aan de hand dacht ik, de accu zal wel leeg zijn. Maar bij aansluiten op de lader zie ik geen LED branden, en vol-down+power knop 30 seconden ingedrukt houden biedt ook geen soelaas. Idem een uurtje of wat op de 500 mAh USB aansluiting van de pc laten laden ipv de originele Asus lader. (las ik als tip op een ander forum)

Hij draaide overigens op de normale Asus firmware, en was gepatcht tot de laatste versie van ze.

Iemand nog een heldere ingeving, of kan ik een RMA aanvragen?

uncle_sjohie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgras
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Had ik ook een keer, na een uur aan de originele oplader ging hij na 30 seconden indrukken van de aan/uit-knop weer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUTCHSPiRiT
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-04 09:55
belrpr schreef op donderdag 17 april 2014 @ 01:03:

--> Update: Uiteindelijk gevonden. Kreeg de usb drivers niet goed. Adb zag de tablet maar fastboot niet.
Uiteindelijk voor Stable Cyaogenmod gegaan. Is 4.3 maar heeft Trim waardoor het traagheid probleem is opgelost. Alles werkt ook op het eerste zicht. Ook de gps functie welke niet werkte bij de nightly van cyaogenmod.
Ik gebruik deze newbie tutorial: http://www.transformerfor...lly-bean-kitkat-roms.html

Maar bij mij gaat het fout wanneer ik m'n tablet aan mijn windows 8 machine hang. Laptop herkent het apparaat niet en heeft daarom geen geschikt stuurprogramma. Hoe heb jij dat opgelost? Heb al wat dingen geprobeerd zoals de Universal Naked Driver maar dat werkte niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUTCHSPiRiT
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-04 09:55
Probleem opgelost door een Windows 7 machine te gebruiken, waarop de tablet wel werd herkend.
Ik draai nu omnirom, wat een verademing, weg met die vertragingen waar de tablet onbruikbaar van werd. Kost je een avondje maar het was het mij zeker waard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe1dnn
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-04 22:19
Inmiddels ben ik overgestapt op een niet officiële ROM. Vooral de nieuwe KitKat ROMs maken de tablet weer bij de tijd. Door dat je de /data partitie kan formatteren als f2fs in plaats van ext4 lijken de meeste problemen met de trage emmc geheugen module over.

Ik gebruik nu zelf CROMBi-kk, nu nog Android 4.4.2 maar aan 4.4.3 wordt hard gewerkt.

Hoe dan ook, m'n tablet lijkt wel nieuw! Als klap op de vuurpijl kam ik ook nog een artikel tegen over een mooie case op XDA en in een ander artikel op XDA een verwijzing naar een aanbieder op ebay.

Nieuwe ROM en een mooi uiterlijk (want ik heb de blauwe cover besteld en vlot gekregen), ben weer helemaal blij.

Overigens is CROMbi-kk er ook voor andere Transformers, zoals de TF201, TF700 en ME301. Die Coolermaster case hen ik alleen voor de TF300 gezien, maar heb oo niet naar anderen gezocht. Voor iedereen die zijn/haar TF300 een nieuw leven gunt (en dan natuurlijk met name de ROM uiteraard).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmani
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:07
Bedankt voor de info. Heb je misschien ook een CM11 of andere KK ROM geprobeerd?

Ik wil al een tijdje updaten vanaf een oude 4,x Cromi, maar stel het steeds uit omdat ik geen keuze kan maken tussen alle ROM's. Ik heb helaas geen tijd om er een aantal uit te proberen en vervolgens een keuze te maken,

Science is stranger than fiction

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreddyT
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-08 12:18
Harmani schreef op maandag 09 juni 2014 @ 18:58:
Bedankt voor de info. Heb je misschien ook een CM11 of andere KK ROM geprobeerd?

Ik wil al een tijdje updaten vanaf een oude 4,x Cromi, maar stel het steeds uit omdat ik geen keuze kan maken tussen alle ROM's. Ik heb helaas geen tijd om er een aantal uit te proberen en vervolgens een keuze te maken,
Ik gebruik sinds deze week een 4.4.3 versie van de omni ROM. Bevalt me prima.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2575727 (zie bericht 692 op bladzijde 70)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-07 22:08

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

Ik heb gemerkt dat die ROM best nog potentieel heeft om traag te worden, al valt het op dat de vertraging vooral gerelateerd is aan de hoeveelheid apps en hun data en cache die aanwezig zijn op het geheugen van de TF300. Vooral Firefox mobile is een vreetzak, gauw honderden megabytes aan cache waardoor de boel onaangenaam traag wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:53
Weet iemand misschien of het dock van een TF700T ook past op een 300T? Ik heb gehoord dat het vergrendel mechanisme dan niet helemaal lekker loopt maar dat weet ik niet zeker. Wie wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:51
Alles al geprobeerd, maar hoe wis ik een startscherm?
Knijpen werkt niet, menu of home toets helpen niet (ook vasthouden niet). Scherm vasthouden geeft alleen de dialoog voor de achtergrond. Ik heb nu 5 startschermen waarvan ik er 3 gebruik. De overige 2 wil ik graag wissen, want die zijn leeg.
Wie helpt me uit de brand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Dat kan niet met de standaard launcher.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edu78
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-09 11:04
Mijn 300T heeft mogelijk een probleem: het komt regelmatig voor dat ik hem 's avonds met een volle accu (tablet en dock) wegleg en dat ie de volgende ochtend helemaal leeg is.

Het gebeurde vanochtend opnieuw: er staan geen apps open, alleen stond er nog een melding van Real Racing, een game die ik af en toe speel.

Is er iets mis met m'n 300T of heeft dit een andere oorzaak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponz
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Sponz

nul nest parfait saif moi

Wat zegt het batterij verbruik, daar kun je zien wat het meeste cpu tijd heeft geconsumeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lausemaus
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-09 23:35
Edu78 schreef op maandag 07 juli 2014 @ 09:44:
Mijn 300T heeft mogelijk een probleem: het komt regelmatig voor dat ik hem 's avonds met een volle accu (tablet en dock) wegleg en dat ie de volgende ochtend helemaal leeg is.

Het gebeurde vanochtend opnieuw: er staan geen apps open, alleen stond er nog een melding van Real Racing, een game die ik af en toe speel.

Ik had laatst hetzelfde, weliswaar niet bij de tablet maar bij m'n telefoon. Batterij ging van 85% naar 15% in iets minder dan een uur. Telefoon werd ook erg warm.
Wat bleek: er was een synchronisatiefout opgetreden. Misschien dat dit bij jou ook het geval is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edu78
Gistermiddag moest ik de datum opnieuw instellen en heeft ie denk ik opnieuw gesynchroniseerd, maar daarna heb ik hem nog aan de lader gehad en tot 's avonds laat gebruikt.

Wat is een goede app om het CPU-gebruik te bekijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Condor70
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-07 14:07
Edu78 schreef op maandag 07 juli 2014 @ 09:44:

Bij mij was het een software probleem. Nadat ik een complete reinstall had gedaan (vanwege een ander probleem) kan ik weer meerdere dagen met de accu doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-09 22:21
Leg het apparaat eens een nachtje weg zonder het dock, deze zorgt bij mij af en toe (geen oorzaak aan te wijzen) voor een batterydrain

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aid
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09 09:13

Aid

Volgens mij heb ik mijn tf300t gebricked. Om het verhaal kort te houden heb ik in het recovery scherm op wipe gedrukt |:( , waardoor ik nu vast zit in TWRP. Daarnaast kan TWRP mijn sdkaart en intern geheugen niet lezen, dus ik kan ook niet een, twee, drie een ROM installeren. Is het nog mogelijk om de tab werkend te krijgen?

Ik moet er wel bij vermelden dat ik voordat ik vast kwam te zitten in TWRP al problemen had met het lezen van de sdkaart binnen TWRP. Volgens mij komt dit door de data2sd functie...

----------------------------------

Opgelost! *O*

[ Voor 27% gewijzigd door Aid op 15-07-2014 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glangeveld
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09-09 18:27
Ik ben al een tijdje aan het aanklooien met mn memopad 10 ( zo goed als identiek qua hardware aan de 300t ) met de hdmi output..waneer ik de tablet aan mijn tv plug geeft het maximaal 720P terwijl 1080P mogelijk moet zijn.

weet iemand hoe ik dit kan fixen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Is dit ook zo als je een 1080p film fullscreen aan zet? Ik kan mij voorstellen dat de interface op de native resolutie blijft.

[ Voor 6% gewijzigd door LiquidT_NL op 21-07-2014 11:10 ]

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bericht van ASUS:

Bedankt voor uw email.

Helaas zal de tf300 geen updates meer ontvangen vanuit Asus.

Indien u kiest voor alternatieve software , dan komt de ondersteuning en fabrieksgarantie te vervallen bovendien bestaat het risico dat u uw toestel bricked , dit betekent dat uw tablet onherstelbaar beschadigd raakt.

Ik hoop dat ik u hiermee voldoende heb geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

M v d Linden,
Asus TSD

:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:10
Onherstelbaar lol, ze hangen hem daar even aan een computer en flashen hem zo weer opnieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-09 22:21
Mektheb schreef op woensdag 03 september 2014 @ 15:59:
Onherstelbaar lol, ze hangen hem daar even aan een computer en flashen hem zo weer opnieuw.
Tja ze hebben liever dat je meteen een nieuwe aanschaft :) dat hele gedoe met locked-bootloader en vervallen van garantie is complete onzin (geintje heeft me €190 gekost ivm vervangen mainboard...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
DUTCHSPiRiT schreef op maandag 05 mei 2014 @ 22:31:
[...]

Ik gebruik deze newbie tutorial: http://www.transformerfor...lly-bean-kitkat-roms.html

Maar bij mij gaat het fout wanneer ik m'n tablet aan mijn windows 8 machine hang. Laptop herkent het apparaat niet en heeft daarom geen geschikt stuurprogramma. Hoe heb jij dat opgelost? Heb al wat dingen geprobeerd zoals de Universal Naked Driver maar dat werkte niet.
Dank, prima handleiding! Draai eindelijk custom, CM10.2, laatste stable. Draait erg soepel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRUMBLER
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-09 07:10
Waar ik benieuwd naar ben is of die roms ook het docking station goed ondersteunen, volgens mij was daar tot dusver altijd problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
hellboy123 schreef op woensdag 03 september 2014 @ 20:07:
[...]

Tja ze hebben liever dat je meteen een nieuwe aanschaft :) dat hele gedoe met locked-bootloader en vervallen van garantie is complete onzin (geintje heeft me €190 gekost ivm vervangen mainboard...)
Gelukkig heb ik connecties bij asus :+

• GRUMBLER
GRUMBLER schreef op maandag 08 september 2014 @ 13:11:
Waar ik benieuwd naar ben is of die roms ook het docking station goed ondersteunen, volgens mij was daar tot dusver altijd problemen mee.
Iemand?

• FreddyT
Ik heb zelf geen dock, maar heb begrepen dat OmniROM de dock ondersteunt (met uitzondering van de batterij indicator zie. http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2575727

• GRUMBLER
FreddyT schreef op woensdag 17 september 2014 @ 22:21:
[...]

Ik heb zelf geen dock, maar heb begrepen dat OmniROM de dock ondersteunt (met uitzondering van de batterij indicator zie. http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2575727
Heb het gezien en idd "At this moment there is no way to show dock battery indicator, maybe in the next release, if there will be more... Finger crossed"
Even kijken of ik misschien een volgende release wil afwachten hiervoor, thnx though.

• FreddyT
Draai sinds een week android lollipop. Zie http://forum.xda-develope.../development/rom-t2932783
Dat bevalt prima. Ook BT werkt in de laatste versie.

[ Voor 23% gewijzigd door FreddyT op 28-11-2014 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe1dnn
FreddyT schreef op donderdag 27 november 2014 @ 00:02:
Draai sinds een week android lollipop. Zie http://forum.xda-develope.../development/rom-t2932783
Dat bevalt prima. Ook BT werkt in de laatste versie.
Heb ik er gisteren ook op gezet. Tot nu toe prima. Maar bij de meeste ROM's is de eerste indruk super en snappy en begint de lag pas na een paar dagen, dat is zelfs zo bij de standaard ASUS ROM. Dus even afwachten hoe het op termijn zal gaan.

Hiervoor gebruikte ik KitKat 4.4.4 ROM CROMBi-kk CR2 met Geass kernel (los uit de Geass F2FS thead op XDA, niet de mee verpakte). Bij nieuwe CROMBi-kk roms (CR3 en R1) had ik last van launcher crashes en met de bijgelevede kernels had ik het probleem dat tijdens Wifi Download de tablet totaal onbruikbaar was door traagheid. Bij de Geass kernel heb ik dat niet (en met de ASUS stock ROM ook niet).

Zowel de Lollipop ROM als CROMBi-kk gebruik ik met interne /data, maar wel geformatteerd als F2FS.

Bij KatKiss 5.0 Lollipop gebruik ik de kernel die er bij zit. Zelfs de frequentie heb ik nog niet aangepast, dus 1500 MHz. Mijn tablet werkte met de Geass kernel ook absoluut stabiel op 1700 MHz.

Dus in mijn geval:
- Backup, zowel nandroid backup met TWRP als van alles onder /sdcard (dus eigenlijk /data/media/0). Dit voor als het niet goed werkt zodat je terug kan naar de vorige situatie.
- Factory reset. Ik heb dus /data/media behouden, was een proef want als het niet zou werken zou ik de hele /data partitie formaten. Instructies zeggen dat je dat moet doen. Maar bij mij viel het goed uit, scheelt weer een restore actie van de /sdcard content.
- Install ROM met TWRP
- Install GAPPS met TWRP
- Install Google Launcher met TWRP

Ik gebruik dus de Google Launcher. Na installatie zet Google de meeste apps terug. Wat niet mee kwam en ik wou houden heb ik zelf terug gezet en sommige heb ik opnieuw gedaan met Titanium Backup zodat dan ook mijn configuratie goed mee komt. Volgende keer ga ik dat denk ik anders doen, namelijk:

Eerst Wifi uit laten, dan met TItanum Backup de apps waarvan ik de configuratie wil behouden terug zetten en dan pas Wifi aan en Google laten updaten wat er nog ontbreekt of verouderd is.

Hoe dan ook, de tablet kan zo weer helemaal mee met de laatste trend. Super aankoop een paar jaar geleden (zonder dock dus daar geen ervaring mee)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edu78
Zoonlief heeft mijn 300T van de bank gegooid :(

Resultaat: barst in scherm linksboven en touchscreen doet het voor een groot deel niet meer. Alleen rechtsonder reageert ie nog.

Krijg pas een prijsopgaaf van de reparatie als ik hem opstuur. Iemand een idee wat dat ongeveer moet kosten? Zijn er nog 'goedkope adresjes' om dit te laten doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Niet online
Vervangen is, denk ik, goedkoper/rendabeler...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
Edu78 schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 13:01:
Zoonlief heeft mijn 300T van de bank gegooid :(

Resultaat: barst in scherm linksboven en touchscreen doet het voor een groot deel niet meer. Alleen rechtsonder reageert ie nog.

Krijg pas een prijsopgaaf van de reparatie als ik hem opstuur. Iemand een idee wat dat ongeveer moet kosten? Zijn er nog 'goedkope adresjes' om dit te laten doen?
Nieuw glas (en eventueel scherm als dat ook stuk is) bestellen op ebay en zelf erin zetten. Zelfredzaamheid is de allerduurzaamste investering. Geen dank.

-edit- Ik heb eens even gekeken op ebay wat zo'n scherm kost.

http://www.ebay.nl/itm/Fo...ories&hash=item19f6e42cda

Mijn advies is allereerst: stoppen met kinderen maken. En daarna zou ik zeggen, zelf maken voor die twee tientjes. Laten doen kost denk ik 75% van de nieuwprijs, zodat je liever een nieuwe koopt en de economie stimuleert.

Graag niet van zulke opmerkingen plaatsen en gewoon ontopic blijven

[ Voor 30% gewijzigd door The Wizard op 20-12-2014 20:51 ]

• mikekiwi
  • Laatst online: 07:00
Ik heb afgelopen week een gebruikte TF300T aangeschaft en alhoewel ik merk dat de intrinsieke snelheid aanwezig is, reageert de tablet soms gewoon erg traag op acties. Switchen tussen apps gaat traag, opstarten apps (Dolphin, Chrome) gaat regelmatig traag (duurt soms 5 seconden voor er reactie komt). Op andere momenten lijkt het prima te functioneren.
En dat is niet wat ik had gehoopt; mijn iPad 2 is wat dat betreft sneller en stabieler, maar mijn Moto G telefoon is wat dat betreft ook stukken sneller.

Zit te twijfelen tussen de TF300 weer verkopen (en vervangen door een Nexus 7) of hem rooten en voorzien van een custom KitKat-rom. Nu heb ik met rooten etc helemaal geen ervaring en vind ik dag maar een enge bedoening vanwege het risico op bricken... Maar omdat de schermgrootte van 10inch me toch iets meer aanspreekt dan 7 inch neig ik ernaar om het toch te proberen.

Ik wil dit stappenplan gaan volgen en bij de eerste stap loop ik al tegen iets aan.

Bij het downloaden van de "Unlock Boot loader" staat er op de website van Asus de volgende melding: "This tool now only works with TF300T 4.2 JB of TW,US,WW CN SKU. It won’t work on other devices"

Volgens mij voldoet mijn TF300T hier niet aan. Loop ik hiermee dus een risico om een probleem te veroorzaken?

EDIT: Hmm, heb mijn vraag onverwacht al snel beantwoord gekregen in het forum waar dat stappenplan staat, dus is niet meer nodig...

En als er iemand in de Randstad (ik woon zelf in Alphen aan den Rijn) is die hier meer ervaring mee heeft en me wil helpen, dan verneem ik dat graag!

[ Voor 4% gewijzigd door mikekiwi op 25-12-2014 09:52 ]

• Sponz
  • Niet online

Sponz

nul nest parfait saif moi

Zo traag is de die van mij iig nooit geweest, wellicht een reset doen ?

• mikekiwi
Sponz schreef op donderdag 25 december 2014 @ 11:08:
Zo traag is de die van mij iig nooit geweest, wellicht een reset doen ?
ik heb hem net gekocht, volgens mij had de verkoper hem al gereset... Net getimed, Vanuit de Nu.nl naar homescherm door een druk op de knop duurt 25 seconden, dan weer naar nu.nl = 3 sec. Dan weer naar homescherm is instant. Lijkt dus dat hij na even inactiviteit erg traag is. En dat hij dus een soort van wakker moet worden in de eerste minuut/minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikekiwi
Inmiddels draai ik met de op CM11 gebaseerde CROMBI KK rom en dat gaat een stukkie beter, wat heet... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Brook
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-11-2020
Al diverse keren verschillende een Custom rom's 4.4.x geinstalleerd maar geen van van deze
ziet mijn Router een TP-Link N - Gigabite Router Type: WR1043ND niet . :(
De Custom rom's van 4.2.x en 4.3.x welke ik geprobeerd heb zien hem wel.

Wie o wie , heeft de oplossing of weet welke Rom hem wel ziet ????

Alvast bedankt.

99,9 % Van de Computerproblemen zit tussen de bureaustoel en het toetsenbord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chalk
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 21:44
Heeft er al iemand een poging gewaagd om een custom ROM op de ME301T te zetten? Ik zou graag Android 5.0 erop zetten, maar de enige ervaring die ik met custom ROM's heb is een CM10 op een S2.

De enige custom ROM die ik zelf kan vinden voor de ME301T is de volgende:
- CROMi-X 5.2.3 (beetje out-dated)
- In de Cyanogenmod database kan ik alleen ondersteuning voor de Transformer modellen vinden

Sinds veel users in dit topic de opmerking plaatsen dat de ME301T zo veel op de 300T lijkt, dacht ik dat er misschien ook een 300T ROM is die ik kan gebruiken voor de ME301T?

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milly
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Thx voor die link, mikekiwi. Draai nu Android 4.4, (Cyanogenmod 11 nightly van 1 jan)... M'n tf300t voelt weer als nieuw. Wat een verschil.

This is what happens when you find a stranger in the Alps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hovemt
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 03-09 20:20
Saiyan Extreme schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 18:40:
Heeft er al iemand een poging gewaagd om een custom ROM op de ME301T te zetten? Ik zou graag Android 5.0 erop zetten, maar de enige ervaring die ik met custom ROM's heb is een CM10 op een S2.

De enige custom ROM die ik zelf kan vinden voor de ME301T is de volgende:
- CROMi-X 5.2.3 (beetje out-dated)
- In de Cyanogenmod database kan ik alleen ondersteuning voor de Transformer modellen vinden

Sinds veel users in dit topic de opmerking plaatsen dat de ME301T zo veel op de 300T lijkt, dacht ik dat er misschien ook een 300T ROM is die ik kan gebruiken voor de ME301T?

:)
Bij XDA is het een en ander te vinden voor de ME301T, alleen staat er nog geen Android 5 rom daarvoor. Meest recente is waarschijnlijk Omnirom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gremen
  • Laatst online: 13:42
Iemand al een android 5 uitgeprobeerd? Bijv KatKiss of CM12?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

goede dag,
Mijn zoons ASUS 300T (rel 4.2 dacht ik) blijft bij opstarten hangen (ronddraaiende balletjes :( )
nu heb ik een soft start geprobeerd -> geen succes
Hard reset dan krijg je bij alle de keuzes (RCK,wipe data) het android logo met een uitroep teken :( .
en bij het adroid logo een rest met weer de ronddraaiende balletjes.
Lijkt er op dat hij dus dood is. Iemand nog advies stappen? :)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2015 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFKT
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08-09 22:35
Gremen schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 23:27:
Yup. Al even niet geupdate, draai een KatKiss van ik denk een maand of 2 oud, en gebruik de tablet niet zo heel intensief meer, maar wat ik hem gebruik, bevalt het prima!

Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreddyT
Gremen schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 23:27:
Ja, gebruik nu al een aantal maanden KatKiss tot volle tevredenheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:45
Net ook maar 'even' mijn 300T geupgrade. Hij was wel al geroot maar ik draaide nog steeds op de originele 4.2 rom van Asus. Eigenlijk lag dat ding te verstoffen in de kast omdat ik hem, voornamelijk door de traagheid, bijna niet gebruik.

Het stappenplan van Mikekiwi heeft mij goed geholpen. Katkiss staat er nu op en hij is nu de apps van mijn telefoon aan het herstellen op de tablet (mooie optie in lollipop)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-09 21:30
Jammer dat de 3G versie weinig costum ROM opties heeft (lees geen geloof ik)

• Pilome243
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-09 07:39
Lekker dan. Ik denk, zet ook even KatKiss rom op m'n TF300T, wil de bootloader niet unlocken. Heb m'n tablet maar geregistreerd en mailtje naar ASUS-support gestuurd met de vraag of ze m'n serienummer in de database willen zetten. Hoop dat ze een beetje snel zijn daar.

edit: binnen 24uur een reactie met het verzoek een factory reset te doen. Had ik uiteraard al gedaan, maar toevallig werkte het unlocken opeens wel. Daarna succesvol de tutorial gevolgd die mikekiwi al aangaf en KatKiss 5.0.2_r1 erop gezet.

[ Voor 31% gewijzigd door Pilome243 op 21-02-2015 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRUMBLER
Heb precies hetzelfde probleem, de de bootloader wil niet unlocken, geregistreerde tablet en al maar het werkt gewoon niet. Heb al een klacht ingediend bij Asus ben benieuwd.
Heb ook al een factory reset gedaan maar nog werkt het niet... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe1dnn
GRUMBLER schreef op zondag 15 maart 2015 @ 15:40:
Heb precies hetzelfde probleem, de de bootloader wil niet unlocken, geregistreerde tablet en al maar het werkt gewoon niet. Heb al een klacht ingediend bij Asus ben benieuwd.
Heb ook al een factory reset gedaan maar nog werkt het niet... :(
Soms moet je een paar keer proberen, bij mij ging het ook pas na een paar keer. Misschien dat die site van Asus waar het unlocken wordt geregisteerd een beetje traag is of slecht bereikbaar is. Voor mij is het 1 1/2 jaar geleden, er kan natuurlijk ook wat veranderd zijn zoals site uit de lucht...

Ik neem aan dat je al gecontroleerd hebt of je de goede versie hebt, want er zijn verschillende voor de verschillende versies bootloader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRUMBLER
Heb al een paar keer geprobeerd, ook verschillende factory resets, hij slikt mijn google wachtwoord (wat klopt) gewoon niet en ik heb de juiste versie gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ossy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 18:31

ossy

Festina Lente

GRUMBLER schreef op maandag 16 maart 2015 @ 08:20:
Heb al een paar keer geprobeerd, ook verschillende factory resets, hij slikt mijn google wachtwoord (wat klopt) gewoon niet en ik heb de juiste versie gebruikt.
Wat je nog kunt proberen is om naar je Google account settings te gaan en te kijken of "Access for less secure apps" aan staat. Als dit niet zo is, mag de unlocker je Google account niet benaderen. Was bij mij 3 weken geleden ook het probleem. Zou het na het unlocken wel weer uitzetten, trouwens. Succes!

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRUMBLER
ossy schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 00:03:
[...]

Wat je nog kunt proberen is om naar je Google account settings te gaan en te kijken of "Access for less secure apps" aan staat. Als dit niet zo is, mag de unlocker je Google account niet benaderen. Was bij mij 3 weken geleden ook het probleem. Zou het na het unlocken wel weer uitzetten, trouwens. Succes!
THNX dat was het idd, _/-\o_ dacht al ligt het nu aan mij? 8)7
Die unlockkers werkten gewoon niet, maar het komt dus door de google settings.
Bedankt voor de tip, ik kan aan de slag én ja ik heb de settings weer terug gezet, kreeg al een mail van google hierover dat ik niet meer beschermd was. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRUMBLER
Alles gelukt, draai nu soepel de laatste Nightly.
gapps voor CM12 erop en hoppa mijn TF300T heeft een nieuw leven gekregen. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02-09 21:36
Vandaag ook maar eens mijn tf300t van een nieuw leven voorzien. Nu met katkiss 5.1.1 erop werkt hij ideaal. Zodra je maar doorhebt dat je bl unlocken alleen werkt als je geen two-factor auth. aan hebt staan en less secure apps tijdelijk toegang geeft.

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milly
  • Niet online
Ben dit weekend naar de recentste CM12.1 nightly gegaan (Android 5.1.1). Wel factory reset nodig daarna. Eigenlijk ongelofelijk hoe soepel zo'n relatief oud apparaat zo'n recent OS kan draaien.

T.o.v. CM11 (4.4) valt me wel op dat de bruikbare breedte van het scherm 2 rijen smaller is geworden. Dus minder ruimte voor shortcuts en widgets. Misschien is dit een instelling ergens, maar daar lijkt het niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe1dnn
Milly schreef op maandag 01 juni 2015 @ 11:13:
Ben dit weekend naar de recentste CM12.1 nightly gegaan (Android 5.1.1). Wel factory reset nodig daarna. Eigenlijk ongelofelijk hoe soepel zo'n relatief oud apparaat zo'n recent OS kan draaien.
Een andere ROM die je zou kunnen proberen is KatKiss Lolipop. Is ook Android 5.1.1 en wordt netjes bijgehouden.

De auteur is heel ervaren en maakt al jaren KatKiss roms voor de TF101 en sinds Android 5 ook voor de TF300T. Draait ook prima, ik gebruik hem met de Google launcher en het uiterlijk en gedrag is daarmee goed vergelijkbaar met de stock Android 5.1.1 op de Nexus 5 die ik ook heb. Aanrader dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-07 22:08

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

Onlangs katkiss 5.1 op mijn tf300t gepleurd, edoch blijkt hij nog steeds enorm traag. Ik zal mogelijks verwend zijn met mijn veel snellere foon, maar ik herinner mij niet dat hij vroeger even traag was als nu.

Iemand die suggesties heeft? Trim is volgens wat ik gelezen heb standaard actief sinds kitkat, dus dat is al geen mogelijke oplossing.

Bij de installatie van katkiss heb ik hem volledig schoongeveegd, buiten de on-board sdcard-partitie, omdat daar de bestanden op stonden die nodig waren om katkiss te flashen. Kan het daar aan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fhade
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12-09 13:11
Ik draai nu sinds een paar maanden 5.0.2 en dat bevalt prima. Hij is een stuk sneller dan eerst en voor mij prima te gebruiken (soms moet ik rebooten om bluetooth aan de praat te krijken). Heb bij iemand anders android 5.1 geïnstalleerd maar er al na 20 minuten weer af gegooid. Tablet was traag en buggy. Met android 5.0.2 draait hij weer prima. Probeer dus even een oudere versie te installeren (heb eventueel de bestanden nog wel voor je)

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kjil
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 07:13
Heeft iemand ervaring met KatKiss en de officiële audiodock van Asus voor dit tablet? Ik zou graag overstappen op KatKiss, maar alleen als deze werkt met de audiodock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

Fhade schreef op zondag 07 juni 2015 @ 14:42:
[...]

Ik draai nu sinds een paar maanden 5.0.2 en dat bevalt prima. Hij is een stuk sneller dan eerst en voor mij prima te gebruiken (soms moet ik rebooten om bluetooth aan de praat te krijken). Heb bij iemand anders android 5.1 geïnstalleerd maar er al na 20 minuten weer af gegooid. Tablet was traag en buggy. Met android 5.0.2 draait hij weer prima. Probeer dus even een oudere versie te installeren (heb eventueel de bestanden nog wel voor je)

Succes!
kan je aangeven welke procedure je precies hebt doorlopen; rooten+ nieuwe ROM etv. dan ga ik ook eens aan de slag met mijn transformer.

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fhade
aardbeix15 schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 13:09:
[...]

kan je aangeven welke procedure je precies hebt doorlopen; rooten+ nieuwe ROM etv. dan ga ik ook eens aan de slag met mijn transformer.
Het is eigenlijk vrij simpel uit te voeren. Vooral als je weinig ervaring met dit soort zaken hebt moet je er even lekker voor gaan zitten en goed lezen!

Om de tablet te unlocken en rooten heb ik deze guide gebruikt. Als een stap de eerste keer niet lukt dan gewoon nog een keer proberen.

Volgende stap is de custom rom erop. Ik heb de Katkiss rom gebruikt. Er zijn ook andere Lollipop rom's, maar deze is aardig compleet en werkt fijn. (Hopelijk werkt 5.1.1 beter dan 5.1)

Om het af te maken gebruik ik Nova Launcher. De standaard launcher is wat mij betreft zeer beperkt in functies en uiterlijk.

Laat ff weten of het gelukt is, Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Niet online

aardbeix15

Fhade schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 11:04:
[...]

thanks het was even prutsen maar het is gelukt, bedankt! :) super weer helemaal bij de tijd op dat ding.

Gelukkig had ik al wat sideload ervaring met mijn Nexus 5 dus dat help wel met het snappen van de Android SDK tootlset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milly
  • Niet online
Bwaah vanuit het niks een lange scheur in het scherm van m'n tf300t... Touchscreen niet meer te gebruiken. Ik ben bang dat daar weinig aan te repareren valt.

Dat wordt binnenkort een opvolger uitzoeken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Touchscreen kost 35 euro vanaf eBay en het erin zetten is echt geen rocket science
Je moet alleen goed kijken op je digitizer ( touch screen ) welk revisie je heb en de juiste bestellen.

Werkje van 30min.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milly
  • Niet online
Ok thanks, die optie ga ik eens bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fhade
Gisteravond ontdekte ik iets raars. Bij het opstarten van mijn tablet moest ik opeens een wachtwoord invoeren. Dat scherm had ik nog nooit eerder gezien. Bij het starten van de recovery (TWRP) moest ik ook een wachtwoord invoeren. Geen idee wat dat zou kunnen zijn. Later kwam ik er achter dan mijn hele tablet geëncrypt was, dus moest er een factory reset er aan te pas komen.
Ik heb zelf niet (ook niet per ongeluk) de tablet geëncrypt en verder heeft er niemand aangezeten. Op de tablet staat de katkiss rom met android 5.02.

Iemand van jullie hier ervaring mee? Ligt het aan de rom, of een virus o.i.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:18

TommyGun

Stik er maar in!

Erg vreemd, het lijkt me sterk dat het aan de KatKiss ROM ligt... gezien de ervaringen daarmee.

Ik moet mijn tablet ook maar eens van een custom ROM gaan voorzien, maar daar heb ik totaal geen kaas van gegeten...

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fhade
TommyGun schreef op woensdag 09 september 2015 @ 23:02:
Ik moet mijn tablet ook maar eens van een custom ROM gaan voorzien, maar daar heb ik totaal geen kaas van gegeten...
Fhade schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 11:04:
[...]

Het is eigenlijk vrij simpel uit te voeren. Vooral als je weinig ervaring met dit soort zaken hebt moet je er even lekker voor gaan zitten en goed lezen!

Om de tablet te unlocken en rooten heb ik deze guide gebruikt. Als een stap de eerste keer niet lukt dan gewoon nog een keer proberen.

Volgende stap is de custom rom erop. Ik heb de Katkiss rom gebruikt. Er zijn ook andere Lollipop rom's, maar deze is aardig compleet en werkt fijn. (Hopelijk werkt 5.1.1 beter dan 5.1)

Om het af te maken gebruik ik Nova Launcher. De standaard launcher is wat mij betreft zeer beperkt in functies en uiterlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla
  • Laatst online: 08:02

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

Ook mijn TF300 maar eens van bovenstaande Katkiss voorzien, na een behoorlijke tijd Cyanogen te hebben gedraaid.
Die werd echter steeds trager, vooral na een paar nightly build updates. Wel handig, maar als ik ergens een hekel aan heb, is het wel aan een niet-vooruit te branden tablet.

Moet zeggen: dit loopt lekker!! Even aanzien hoe het blijft gaan, maar so far so good _/-\o_

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:18

TommyGun

Stik er maar in!

Het was mij inmiddels ook gelukt en inderdaad, wat een verademing zeg :)

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreddyT
En nu zelfs KatKiss met Android 6.0.0.... http://forum.xda-develope.../development/rom-t3237867

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Niet online
Nice! Misschien binnenkort ook eens proberen. Hij werkt al prima op een Android 5 rom, wat prestaties betreft nog steeds tevreden.

Helaas krijgt de power-button kuren, waardoor ie soms in een bootloop terecht komt. Heb hem al een keer open gehad, daarna was het even over. Bij een volgende poging ga ik waarschijnlijk de knop uit de behuizing slopen, zodat ie niet meer vast kan blijven zitten.

• fhmsknt
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 27-08 19:20
Deze week ook de nieuwe rom 6.x maar eens geprobeerd. Ging in 1 keer goed. Bleef even zeuren over de play services maar verder geen problemen. Lijkt af en toe wat traag de apps te starten maar verder geen verschil met de 5.x rom. Geen rare dingen tot op heden. Top!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

Zal hem hier ook testen. Helaas is een kleine beschadiging in de hoek van het scherm, overgegaan in een breuk over bijna de hele lengte :(

Nieuw glas is onderweg, maar duurt even en nu maar hopen dat de reparatie lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe1dnn
fhmsknt schreef op donderdag 12 november 2015 @ 18:33:
Deze week ook de nieuwe rom 6.x maar eens geprobeerd. Ging in 1 keer goed. Bleef even zeuren over de play services maar verder geen problemen.
Dat probleem met play services heb ik na KatshMallow #007 niet meer gezien. Inmiddels versie #009 maar kan maar zo weer anders zijn, de auteur brengt aan de lopende band nieuwe versies om alles uit KatKiss 5.1 over te zetten naar KatKiss 6.0.

Bij mij nog wel wat dingetjes, Titanium backup kan niet meer naar externe SD schrijven en de Terminal emulator crashed (tewijl die op de Nexus 5 met Andorid 6.0 wel gewoon werkt). Maar goed, mij hoor je niet klagen want ik ben blij met deze Rom en de energie de de auteur er in steekt. Aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

Heeft iemand eigenlijk wel eens een (rubber) bumper voor de TF300 aangeschaft?

Zag kortgeleden een 7" Samsung tablet met een rubber bumper eromheen, vanwege het industriële gebruik was dat niet verkeerd. Voor thuis zou ik dat ook best handig vinden...

Het gaat mij dan vooral om de zijkanten, zo'n siliconen dun hoesje dat voornamelijk de achterkant beschermt tegen krassen is minder geschikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe1dnn
Ik gebruik zelf deze: http://www.coolermaster.c...series/transformer-folio/ Ik heb zelf de Dark Blue versie.Er zit wel een rand om maar dekt niet overal de zijkant, dus weet niet of dit wat is. Zijn nog wel te krijgen via eBay denk ik, ik heb de mijne denk ik al 2 jaar.

Overigens is dit de enige mooie case die ik ooit heb gezien voor de TF300, alle andere varianten zijn die PU Leather dingen (heb ik ook gebruikt voor die tijd), maar zijn zwaarder en ik vind die veel minder mooi.

Vraag me af of er ooit losse rubber bumpers voor gemaakt zijn, ik heb ze nooit gezien in elk geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

pe1dnn schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 12:24:
Ik gebruik zelf deze: http://www.coolermaster.c...series/transformer-folio/ Ik heb zelf de Dark Blue versie.Er zit wel een rand om maar dekt niet overal de zijkant, dus weet niet of dit wat is. Zijn nog wel te krijgen via eBay denk ik, ik heb de mijne denk ik al 2 jaar.
Niet helemaal wat ik zoek, maar ziet er toch wel praktisch uit. Bedankt voor de tip.

Inmiddels is de TF300 gerepareerd met een donor TF _/-\o_
Er zijn nu weer 2 werkende TF's in huis, die tijdens lange autoritten worden ingezet als videospelers voor de kinderen. Bestaande videospeler is redelijk brak aan het worden en ik kan geen nieuw systeem vinden dat de formaten aankan die ik gebruik.

Heb al even gezocht op de bekende Chinese sites voor hoofdsteunhouders, da's lastiger dan ik dacht: ziet er allemaal wat fragiel uit en volgens veel reviews is dat ook zo...

[ Voor 5% gewijzigd door Joepla op 08-01-2016 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Zojuist ook katkiss geïnstalleerd nadat ik de 300t weer terug had gekregen van pa en ma. Zij hebben iets nieuws omdat deze te traag was geworden. Draaide uiteraard de laatste stock rom. Wel bij de redelijk door developed 5.1.1 gebleven, liever stabiel dan 6.0 :)

Het voelt als een nieuw (maar loodzwaar) tablet aan, mag nog prima een tijdje mee hier.

Probleem ontdekt: het ding mount geen sd kaartjes. Niet in de slot, niet in de dock. Suggesties?

[ Voor 12% gewijzigd door Bundin op 14-02-2016 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe1dnn
Bundin schreef op zondag 14 februari 2016 @ 13:09:Probleem ontdekt: het ding mount geen sd kaartjes. Niet in de slot, niet in de dock. Suggesties?
Ik gebruik KatshMallow en geen enkel probleem met SD kaart behalve dan dat onder MarshMallow het mount punt wat anders is dan "vroeger".

Ook met KatKiss Lollypop nooit een probleem gehad met de SD kaart. Eigenlijk alleen KatshMallow toen die net uit was en nog vol op in ontwikkeling was. De ROM is super voor de TF300.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreddyT
pe1dnn schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 20:38:
[...]

Ik gebruik KatshMallow en geen enkel probleem met SD kaart behalve dan dat onder MarshMallow het mount punt wat anders is dan "vroeger".

Ook met KatKiss Lollypop nooit een probleem gehad met de SD kaart. Eigenlijk alleen KatshMallow toen die net uit was en nog vol op in ontwikkeling was. De ROM is super voor de TF300.
Zit hier ook op 6.0.1 en heb zowiezo geen problemen met deze rom! Super dat er iemand zoveel tijd in steekt om de tf300t up to date te houden. _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Niet online

aardbeix15

FreddyT schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 12:07:
[...]

Zit hier ook op 6.0.1 en heb zowiezo geen problemen met deze rom! Super dat er iemand zoveel tijd in steekt om de tf300t up to date te houden. _/-\o_ _/-\o_
wat is de beste rom flash guide, het lukt me wel maar ik heb wel heldere instructies nodig :)

zit nu nog op KatiKiss maar een upgrade naar 6.0.1 zou mooi zijn, al was het maar om de battery drain die af en toe nog ontstaat in Android 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreddyT
aardbeix15 schreef op zondag 01 mei 2016 @ 07:42:
[...]

wat is de beste rom flash guide, het lukt me wel maar ik heb wel heldere instructies nodig :)

zit nu nog op KatiKiss maar een upgrade naar 6.0.1 zou mooi zijn, al was het maar om de battery drain die af en toe nog ontstaat in Android 5.
De eerste post bevat alles wat je moet weten om de rom te flashen:
http://forum.xda-develope.../development/rom-t3237867

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pantagruel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-09 10:44

Pantagruel

Mijn 80486 was snel,....was!

FreddyT schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 13:19:
[...]

De eerste post bevat alles wat je moet weten om de rom te flashen:
http://forum.xda-develope.../development/rom-t3237867
Ik ga er vanuit dat je engels voldoende goed is om deze howto/guide te begrijpen.

Na aanleiding van het €100 tablet testje alhier op t.net en de opmerking van pe1dnn mbt zijn TF300T ervaring. Heb ik, na inlezen ,vandaag mijn TF300T (stock 4.2 rom, I know ancient shit) mbv de stappen en info van die guide en gebruik van de files van Timduru, geflashed.
Hopelijk trek ik de Transformer weer wat uit het slop en draait het soepeler, want de stock was echt traag als de bekende bruine drab door de trechter ;) .
Het rebooten duurde wel eventjes en nu staat de tab de gebackupte app's te downen/installeren, ff geduld nog zal ik maar zeggen.

Update: Opstarten lijkt niet veel sneller te zijn, als de boel draait is de pad responsiver.

[ Voor 5% gewijzigd door Pantagruel op 19-05-2016 22:18 . Reden: Update ]

Asrock Z77 Extreme6, Intel i7-3770K, Corsair H100i, 32 GB DDR-3, 256 GB Samsung SSD + 2 x 3TB SATA, GeForce GTX 660 Ti, Onboard NIC and sound, SyncMaster 24"&22" Wide, Samsung DVD fikkertje, Corsair 500R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe1dnn
Pantagruel schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 20:21:
Update: Opstarten lijkt niet veel sneller te zijn, als de boel draait is de pad responsiver.
Heb je /data ook omgezet van ext4 (zoals het is met de ASUS ROM) naar F2FS? De MMC is een zwak punt van de tablet maar F2FS maakt een groot verschil en maakt het bruikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pantagruel

Pantagruel

pe1dnn schreef op maandag 30 mei 2016 @ 21:26:
[...]

Heb je /data ook omgezet van ext4 (zoals het is met de ASUS ROM) naar F2FS? De MMC is een zwak punt van de tablet maar F2FS maakt een groot verschil en maakt het bruikbaar.
Ik gok van niet, kan me niet actief herinneren dat ik dat gedaan heb. Is dat evt. te controleren of alsnog te doen? (Desnoods een reflash, zo veel apps staan er niet op)

Update ca. 20h:

Zojuist /data omgezet naar f2fs:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Enter TWRP, choose Wipe > Advanced Wipe

To Convert INTERNAL /data to f2fs
Check the box for "data"
Tap "change or repair file system"
Tap "Change file system"
Tap "F2FS"
Swipe the button

En het flash dansje gedaan

code:
1
2
3
4
5
Flash the rom
Flash the SuperSU zip
Flash gapps
Wipe cache/dalvik
Reboot

Het lijkt alsof t indexeren/optimaliseren van de apps wat sneller verliep, nu de backup terug zetten en zien wat t biedt.

[ Voor 35% gewijzigd door Pantagruel op 31-05-2016 20:43 ]

Asrock Z77 Extreme6, Intel i7-3770K, Corsair H100i, 32 GB DDR-3, 256 GB Samsung SSD + 2 x 3TB SATA, GeForce GTX 660 Ti, Onboard NIC and sound, SyncMaster 24"&22" Wide, Samsung DVD fikkertje, Corsair 500R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe1dnn
Pantagruel schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 16:31:
En het flash dansje gedaan

code:
1
2
3
4
5
Flash the rom
Flash the SuperSU zip
Flash gapps
Wipe cache/dalvik
Reboot
Vergeet ook niet de SuperSU app te installeren van Google Play,in de SuperSU zit zit alleen the "su" binary maar niet de app om de applicaties te beheren.
Pantagruel schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 16:31:
Het lijkt alsof t indexeren/optimaliseren van de apps wat sneller verliep, nu de backup terug zetten en zien wat t biedt.
Er waren zelfs ROM versies waarbij je helemaal niet door die optimalisatie heen kwam als je nog ext4 gebruikte.

Eigenlijk is het enige storende dat ik heb is met de bluetooth hardware/driver. Na een tijdje raakt die in de war en dan gaat die haperen met een bluetooth koptelefoon of luidspreker. Kan ik op dit moment alleen weer goed krijgen na powerdown. Hebben meer mensen over geklaagd, is helaas nog geen fix voor.

Onder Performance gebruik ik stock 1500 MHz en scheduler "cfq" (met vlaggetje "Set value on boot").

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pantagruel

Pantagruel

pe1dnn schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 21:44:
[...]

Vergeet ook niet de SuperSU app te installeren van Google Play,in de SuperSU zit zit alleen the "su" binary maar niet de app om de applicaties te beheren.
Ik kreeg vrij snel de melding om de superSu app te installeren, evenals een update voor twrp
[...]

Er waren zelfs ROM versies waarbij je helemaal niet door die optimalisatie heen kwam als je nog ext4 gebruikte.

Eigenlijk is het enige storende dat ik heb is met de bluetooth hardware/driver. Na een tijdje raakt die in de war en dan gaat die haperen met een bluetooth koptelefoon of luidspreker. Kan ik op dit moment alleen weer goed krijgen na powerdown. Hebben meer mensen over geklaagd, is helaas nog geen fix voor.

Onder Performance gebruik ik stock 1500 MHz en scheduler "cfq" (met vlaggetje "Set value on boot").
Dank voor de info d:)b gebruik verder geen bluetooth devices en heb t standaard uit staan. Ik heb de scheduler veranderd naar cfq icm set on boot. Door de verandering van ext4 naar f2fs voelt de tf300t idd 'snappier' aan, de tijd zal leren of dat zo blijft.

/Off topic
Nu verder zoeken naar een onderdeel voor de tobo/accu combi, de 'rug' van het scharnier is definitief afgebroken en de tablet krijgt geen steun meer. Niet te lang mee klieren anders breekt de connector nog af :F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pe1dnn
Voor de liefhebbers, naast de uitstekende MarshMallow 6.0.1 ROM is er nu ook een Nougat 7.0 ROM voor de TF-300T. Die laatste is nog wel volop in ontwikkeling maar gaat snel. Voor wie z'n TF-300T nieuw leven in wil blazen (wel heel goed de instructies lezen want de installatie is net iets anders dan de meeste andere ROMs).

• JAM
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-09 00:46

JAM

Het keyboard dock van mijn TF300T reageert nergens meer op en zodra ik de tablet erin plaats gaat deze elke keer plotseling uit (dus zonder af te sluiten). Vermoedelijk een soort van beveiliging.
Ik heb voorafgaand aan dit probleem geen voortekenen gehad, alles werkte gewoon tot op dat moment. Laden via het dock werkt ook niet meer. Kortom het dock lijkt 'volledig overleden'. :/
De tablet (rooted) werkt dus nog wel gewoon.

Wat ik heb geprobeerd:
Ik had een vermoeden dat het aan de accu in het keyboard dock zou kunnen liggen, dus heb ik een youtube-filmpje gezocht om de accu los te kunnen koppelen. Dat is gelukt, maar dit heeft helaas het probleem niet opgelost.

De ASUS-connector van zowel de tablet als het dock zien er normaal/onbeschadigd uit

Heeft iemand een idee wat het probleem zou kunnen zijn en hoe ik het eventueel zou kunnen oplossen?

[ Voor 5% gewijzigd door JAM op 17-10-2016 02:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The new one
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-08 00:15
Hier ligt nog een prima werkende TF300 met Android 4.1.1 Er zijn steeds meer apps die niet te installeren zijn omdat zij een hogere versie van Android vereisen. De upgrade recepten die ik tot dusver gezien heb, beginnen alle met een unlock van de bootloader. De ASUS webpage waar deze vanaf is te downloaden is niet meer aanwezig en Unlock device software (App-Vs7) die ik elders heb gevonden, leidt niet tot een unlock.
Mijn vraag is dan ook of er wegen zijn voor een upgrade naar 5, 6, 7 of 8 zonder een unlock van de bootloader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
Bootloader moet je bij alles van dit soort dingen altijd unlocken. Heb je het op XDA geprobeerd? Daar heeft iemand de KatKiss ofzoiets gemaakt, dat is volgens mij de meest recente mogelijk (Android 7?) voor de 300T...

Ik heb hem ergens onder de berg niet gebruikte spullen liggen geloof ik, denk niet dat ik je verder nog zou kunnen helpen. Ik bewaar dit soort bestandjes normaalgesproken wel, maar dat is al zo lang geleden en kan het nergens meer terugvinden ben ik bang.

-edit- Als je nog op een oude versie zit, kijk dan even of je die brick safe dinges kunt maken. Het is blijkbaar bij een oude versie mogelijk om een dump te maken van iets dat je tablet unbrickable maakt en dat kan na een bepaalde update niet meer. Klok en klepel, maar ik kan je niet meer zeggen dan ik nog in mijn geheugen heb zitten. Hier is meer te vinden.

[ Voor 98% gewijzigd door Verstekbakker op 07-12-2020 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The new one
De XDA site ken ik en heb deze uitgebreid onderzocht. Unlock tool vs 6 geeft "network error" en vs 7 een parsing error. Kennelijk is het zo dat het tool een check doet in de database van ASUS of daar het serienummer van de TF300 voorkomt. Indien niet, dan geen unlock. Helaas is de complete database off-line gehaald, daardoor zou unlocken nooit meer mogelijk zijn. Ik vrees dus dat dit einde verhaal is.

• Verstekbakker
  • Niet online
Hier zie ik dat ze het geprobeerd hebben. Misschien helpt het je verder?
I can confirm that your DMClient.apk works with tf300t and i have manage to unlock the bootloader
with it
Blijkbaar is die server nog niet offline (nog niet in oktober 2020), maar accepteert de officiële unlocker de nieuwe certificates niet.

[ Voor 19% gewijzigd door Verstekbakker op 10-12-2020 02:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The new one
Verstekbakker: de link gepost op 7 december heb ik geheel nagelopen. Na vele postings (alle rond 2012) daar was de conclusie dat het unlocken vrijwel onmogelijk is. Het vermoeden is dat met het unlock tool het serienummer naar ASUS gaat waarna het gecodeerd met RSA-1024 terugkomt. Dit is met de middelen van vandaag niet te breken. De link in de posting van 10 december ziet er veelbelovend uit. Hiermee ga ik nu aan de slag.
Pagina: 1 ... 21 22 Laatste