Heb ik er gisteren ook op gezet. Tot nu toe prima. Maar bij de meeste ROM's is de eerste indruk super en snappy en begint de lag pas na een paar dagen, dat is zelfs zo bij de standaard ASUS ROM. Dus even afwachten hoe het op termijn zal gaan.
Hiervoor gebruikte ik KitKat 4.4.4 ROM CROMBi-kk CR2 met Geass kernel (los uit de Geass F2FS thead op XDA, niet de mee verpakte). Bij nieuwe CROMBi-kk roms (CR3 en R1) had ik last van launcher crashes en met de bijgelevede kernels had ik het probleem dat tijdens Wifi Download de tablet totaal onbruikbaar was door traagheid. Bij de Geass kernel heb ik dat niet (en met de ASUS stock ROM ook niet).
Zowel de Lollipop ROM als CROMBi-kk gebruik ik met interne /data, maar wel geformatteerd als F2FS.
Bij KatKiss 5.0 Lollipop gebruik ik de kernel die er bij zit. Zelfs de frequentie heb ik nog niet aangepast, dus 1500 MHz. Mijn tablet werkte met de Geass kernel ook absoluut stabiel op 1700 MHz.
Dus in mijn geval:
- Backup, zowel nandroid backup met TWRP als van alles onder /sdcard (dus eigenlijk /data/media/0). Dit voor als het niet goed werkt zodat je terug kan naar de vorige situatie.
- Factory reset. Ik heb dus /data/media behouden, was een proef want als het niet zou werken zou ik de hele /data partitie formaten. Instructies zeggen dat je dat moet doen. Maar bij mij viel het goed uit, scheelt weer een restore actie van de /sdcard content.
- Install ROM met TWRP
- Install GAPPS met TWRP
- Install Google Launcher met TWRP
Ik gebruik dus de Google Launcher. Na installatie zet Google de meeste apps terug. Wat niet mee kwam en ik wou houden heb ik zelf terug gezet en sommige heb ik opnieuw gedaan met Titanium Backup zodat dan ook mijn configuratie goed mee komt. Volgende keer ga ik dat denk ik anders doen, namelijk:
Eerst Wifi uit laten, dan met TItanum Backup de apps waarvan ik de configuratie wil behouden terug zetten en dan pas Wifi aan en Google laten updaten wat er nog ontbreekt of verouderd is.
Hoe dan ook, de tablet kan zo weer helemaal mee met de laatste trend. Super aankoop een paar jaar geleden (zonder dock dus daar geen ervaring mee)!