Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Forever Gone is idd verwijderd uit de Playstore.
Waarschijnlijk om de reden dat er wat problemen waren met Android 4.3.

Geen idee of ik hier een dropbox linkje mag neerzetten met het .apk bestandje?

Forever Gone 1.11
Download: http://db.tt/REw3WHI6

Review
**** WARNING ****
DON'T USE THIS APP ON ANDROID 4.3+.
There are some reports that after running this app on Android 4.3, their devices are become slower than usual.
Use at your own risk.
######### Note ##########
Please read carefully what this app does;
This app will fill your SD Card with many blank files(*.blank), then delete all of the *.blank files.
This will ensure all deleted files on your SD Card are overwritten and cannot be recovered by any File Recovery Apps.
Please don't rate 1 star just because you didn't read the instructions and the app fills your SD Card with junk files, as it is supposed to fill your SD card with junk files before it deletes them!
This app is not a virus or malware, as it says exactly what it will do and does only what it says it will do.
#########################
--- Forever Gone (SD Card Cleaner) ---
Do you know the deleted file can be recovered?
Do you know the data of deleted file still remains on your SD card although you have deleted it?
Do you know recovering deleted files is so easy?
Do you know there are several applications that can recover your deleted file?

Technically, after you delete a file, its data still remains on physical space. The deleted file can be recovered by any "File Recovery" apps unless there is some file written over that physical space.
Forever Gone is an app that can make your deleted file cannot recovered. It will create blank files (*.blank) to fulfill your SD card and then delete all of its, so all remaining data of your deleted files will be overwritten and cannot be recovered anymore.
This app useful if you have been deleted some private files such as photos, video clips, movies, sounds or documents etc. You should use this app to clean your SD card to ensure that your deleted private files can not be recovered by third-party anymore.

To clean your SD card is so easy, just click "Clean Free Space" button, then wait until the cleaning process finishes. This process may take very long time depending on the size of free space. You can leave this process in background but do not lock your phone while the process is still running, because it may make your phone not responding until the process finishes. (You can avoid this problem by check at "Pause the cleaning process when screen turns off" option)
For safety reason, the process will be stopped when you run the process in background and free space is lower than 50 MB. You can continue the process by press at the "Clean Free Space (SD Card)" again.
***** Note *****
This app does not guarantee that every free space on your SD card will be overwritten. So there may be a chance that some files can be recovered.

Recent Changes:
v 1.01
- bug fix
v 1.02
- change interface
- bug fix
v 1.03
- change interface
- add info page
v 1.04
- bug fix
v 1.05
- change some interfaces
- add option to pause the cleaning process when screen turns off
v 1.08
- decrease priority of the cleaning process when running in background
v1.09
- change UI
- add permission "READ_PHONE_STATE"
v 1.11
- removed permission "READ_PHONE_STATE"

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2013 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-10 18:18
Verwijderd schreef op zondag 15 september 2013 @ 20:50:
Forever Gone is idd verwijderd uit de Playstore.
Waarschijnlijk om de reden dat er wat problemen waren met Android 4.3.

Geen idee of ik hier een dropbox linkje mag neerzetten met het .apk bestandje?

Forever Gone 1.11
Download: http://db.tt/REw3WHI6

Review
**** WARNING ****
DON'T USE THIS APP ON ANDROID 4.3+.
There are some reports that after running this app on Android 4.3, their devices are become slower than usual.
Use at your own risk.
######### Note ##########
Please read carefully what this app does;
This app will fill your SD Card with many blank files(*.blank), then delete all of the *.blank files.
This will ensure all deleted files on your SD Card are overwritten and cannot be recovered by any File Recovery Apps.
Please don't rate 1 star just because you didn't read the instructions and the app fills your SD Card with junk files, as it is supposed to fill your SD card with junk files before it deletes them!
This app is not a virus or malware, as it says exactly what it will do and does only what it says it will do.
#########################
--- Forever Gone (SD Card Cleaner) ---
Do you know the deleted file can be recovered?
Do you know the data of deleted file still remains on your SD card although you have deleted it?
Do you know recovering deleted files is so easy?
Do you know there are several applications that can recover your deleted file?

Technically, after you delete a file, its data still remains on physical space. The deleted file can be recovered by any "File Recovery" apps unless there is some file written over that physical space.
Forever Gone is an app that can make your deleted file cannot recovered. It will create blank files (*.blank) to fulfill your SD card and then delete all of its, so all remaining data of your deleted files will be overwritten and cannot be recovered anymore.
This app useful if you have been deleted some private files such as photos, video clips, movies, sounds or documents etc. You should use this app to clean your SD card to ensure that your deleted private files can not be recovered by third-party anymore.

To clean your SD card is so easy, just click "Clean Free Space" button, then wait until the cleaning process finishes. This process may take very long time depending on the size of free space. You can leave this process in background but do not lock your phone while the process is still running, because it may make your phone not responding until the process finishes. (You can avoid this problem by check at "Pause the cleaning process when screen turns off" option)
For safety reason, the process will be stopped when you run the process in background and free space is lower than 50 MB. You can continue the process by press at the "Clean Free Space (SD Card)" again.
***** Note *****
This app does not guarantee that every free space on your SD card will be overwritten. So there may be a chance that some files can be recovered.

Recent Changes:
v 1.01
- bug fix
v 1.02
- change interface
- bug fix
v 1.03
- change interface
- add info page
v 1.04
- bug fix
v 1.05
- change some interfaces
- add option to pause the cleaning process when screen turns off
v 1.08
- decrease priority of the cleaning process when running in background
v1.09
- change UI
- add permission "READ_PHONE_STATE"
v 1.11
- removed permission "READ_PHONE_STATE"

Levert deze app echt performance-winst op voor de TF300?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edu78
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 06-10 22:36
Vreemd genoeg waren gisteravond opeens alle problemen (niet kunnen swipen, weinig reactie bij aantikken icoontjes) weg. Touchscreen werkt nu weer naar behoren, en inderdaad soepeler dan tevoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pitchdown schreef op maandag 16 september 2013 @ 10:17:
[...]

Levert deze app echt performance-winst op voor de TF300?
Niet voor iedereen.
Maar er zijn een hoop mensen bij wie het wel helpt.
Baat het niet, dan schaadt het niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edu78
Edu78 schreef op maandag 16 september 2013 @ 11:22:
Vreemd genoeg waren gisteravond opeens alle problemen (niet kunnen swipen, weinig reactie bij aantikken icoontjes) weg. Touchscreen werkt nu weer naar behoren, en inderdaad soepeler dan tevoren.
Iets te vroeg gejuicht. Touchscreen reageert opnieuw amper. Met de muisaanwijzer werkt alles prima, dus het probleem zit echt in het touchscreen. Iemand een idee wat er mis kan zijn?

• Armageddon_2k
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-10 14:00

Armageddon_2k

Trotse eigenaar: Yamaha R6

Stik....
Gister geprobeerd een andere firmware te laden, aangezien die van Asus niet fraai loopt.

Eerst het device unlocked.
Daarna met fastboot clockwork recovery erop gezet. Maar deze krijg ik met geen mogelijkheid aan de praat.

Poging 2:
Ik heb er nu teamwin recovery op, en hiermee geprobeerd een image van cyanogenmod er op te zetten.
Dit is niet gelukt, en de tablet start nu niet meer door. Bij het opstarten van de tablet verschijnt het asus logo, maar daar blijft het bij.

So, now what.

• SuperKneus
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:12
Armageddon_2k schreef op woensdag 18 september 2013 @ 08:24:
Stik....
Gister geprobeerd een andere firmware te laden, aangezien die van Asus niet fraai loopt.

Eerst het device unlocked.
Daarna met fastboot clockwork recovery erop gezet. Maar deze krijg ik met geen mogelijkheid aan de praat.

Poging 2:
Ik heb er nu teamwin recovery op, en hiermee geprobeerd een image van cyanogenmod er op te zetten.
Dit is niet gelukt, en de tablet start nu niet meer door. Bij het opstarten van de tablet verschijnt het asus logo, maar daar blijft het bij.

So, now what.
Kan je nog in de download of recovery mode opstarten?

• Armageddon_2k

Armageddon_2k

SuperKneus schreef op woensdag 18 september 2013 @ 09:25:
[...]
Kan je nog in de download of recovery mode opstarten?
Als ik Power+VolumeDown indruk kan ik mijn recovery partition booten.
Met die recovery kom ik weer in de TeamWin recovery modus. Bedoel je dat?

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-10 22:10
Armageddon_2k schreef op woensdag 18 september 2013 @ 10:07:
[...]

Als ik Power+VolumeDown indruk kan ik mijn recovery partition booten.
Met die recovery kom ik weer in de TeamWin recovery modus. Bedoel je dat?
Als je dan even opnieuw een nieuwe rom download en op je SD kaart zet, dan kan je proberen het geheel nog een keer te flashen, toch?

• DitisKees
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-10 21:31
Van welke versie kwam je? De nieuwste CM heeft namelijk de nieuwste bootloader nodig.

Dell E6420 | Sony Cybershot WX220

• Armageddon_2k

Armageddon_2k

hellboy123 schreef op woensdag 18 september 2013 @ 12:49:
[...]
Als je dan even opnieuw een nieuwe rom download en op je SD kaart zet, dan kan je proberen het geheel nog een keer te flashen, toch?
Maar hoe zet ik een nieuwe ROM op mijn systeem? Ik kom alleen maar in de fastboot.
De andere ROM heb ik er opgezet via ADB.
DitisKees schreef op donderdag 19 september 2013 @ 10:52:
Van welke versie kwam je? De nieuwste CM heeft namelijk de nieuwste bootloader nodig.
Daar zal ik even naar kijken. Enig idee waar ik die kan vinden?

O tuurlijk.... Fijne boel, komen ze nu mee:
Android-custom-rom-cyanogenmod-is-ondergebracht-in-bedrijf
Een van de eerste vernieuwingen die op de planning staat is een installer die het installeren van de custom rom gemakkelijker moet maken

[ Voor 21% gewijzigd door Armageddon_2k op 20-09-2013 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edu78
Edu78 schreef op maandag 16 september 2013 @ 22:19:
[...]

Iets te vroeg gejuicht. Touchscreen reageert opnieuw amper. Met de muisaanwijzer werkt alles prima, dus het probleem zit echt in het touchscreen. Iemand een idee wat er mis kan zijn?
Hmmm, vrees dat ik de oorzaak gevonden heb. Aan de rechterkant van het scherm - in het zwarte gedeelte - kronkelt een barst. Vrees dat ik slachtoffer ben van de dock-eigenaren die hun tablet een nacht aan de lader hebben gezet. Na de update heb ik de tablet naast het bed aan de lader gelegd, en de volgende ochtend werkte het touchscreen niet meer - naar nu blijkt vermoedelijk door de barst aan de zijkant van het scherm.

Valt dit binnen de garantie, of is dat een kansloze missie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Is dat schadelijk dan? Die van mij hangt eigenlijk constant aan de lader... Beter niet doen?

Ik heb wel CROMi 5.2, niet de nieuwste stock ofzo. Maakt dat iets uit?

[ Voor 28% gewijzigd door Verstekbakker op 20-09-2013 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
Hoe werkt die Voodoo rootkeeper nou precies? Voor de update heb ik deze geinstalleerd, en heb ik in de app op de backup knop gedrukt (weet even niet meer precies wat er stond, maar dat was de enigste knop beschikbaar iig). Nu na de update start ik rootkeeper weer maar deze zegt helemaal niets, en het vinkje bij "protected SU copy available" blijft leeg... Zie ik iets over het hoofd? Het is de eerste keer dat ik gebruik maak van rootkeeper namelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe1dnn
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-04 22:19
hellboy123 schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 19:05:
Hoe werkt die Voodoo rootkeeper nou precies? Voor de update heb ik deze geinstalleerd, en heb ik in de app op de backup knop gedrukt (weet even niet meer precies wat er stond, maar dat was de enigste knop beschikbaar iig). Nu na de update start ik rootkeeper weer maar deze zegt helemaal niets, en het vinkje bij "protected SU copy available" blijft leeg... Zie ik iets over het hoofd? Het is de eerste keer dat ik gebruik maak van rootkeeper namelijk
Voor de update moet je een oude backup weggooien en een nieuwe maken zodat die gegaraneerd goed is. Ik weet niet wat drukken op backup doet als je al een backup hebt (niet gecontroleerd, misschein kan dat niet eens...)

Dan de update zelf. Dat MOET via de Over The Air update van ASUS, dus niet een handmatige update. Bij een handmatige update werkt het niet en ben je root kwijt. Dat deed ik de 1e keer ook verkeerd. Vervelende is dat bij recente ROMs motochopper niet meer werkt, dus root terug krijgen is een probleem als je niet wilt unlocken...

Als de 4.3 update komt hebben we dat probleem toch al, want dan werkt OTA rootkeeper ook niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
pe1dnn schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 19:48:
[...]
Als de 4.3 update komt hebben we dat probleem toch al, want dan werkt OTA rootkeeper ook niet meer.
;)
(of is die update al toegezegd door Asus?)

• hellboy123
pe1dnn schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 19:48:
[...]

Voor de update moet je een oude backup weggooien en een nieuwe maken zodat die gegaraneerd goed is. Ik weet niet wat drukken op backup doet als je al een backup hebt (niet gecontroleerd, misschein kan dat niet eens...)

Dan de update zelf. Dat MOET via de Over The Air update van ASUS, dus niet een handmatige update. Bij een handmatige update werkt het niet en ben je root kwijt. Dat deed ik de 1e keer ook verkeerd. Vervelende is dat bij recente ROMs motochopper niet meer werkt, dus root terug krijgen is een probleem als je niet wilt unlocken...

Ah kijk, ik heb de update handmatig uitgevoerd. Volgens de check in android had ik de meest up-to-date software, en na een aantal keren proberen kreeg ik een melding dat hij geen verbinding kon maken met de server. Zal nog wel te maken hebben met het feit dat ik het toestel vroeg geunlocked had, maar volgens asus zou ik na de reparatie (nieuw moederbord, zelf betalen) weer gewoon van OTA gebruik kunnen maken...

Naja nu maar wachten tot er een motochopper komt voor de nieuwste versie

• pe1dnn
ralph075 schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 20:23:
[...]

;)
(of is die update al toegezegd door Asus?)
Volgens mij niet. Alles wat er over bekend is verwijst naar deze bron: http://technosamigos.com/asus-android-4-3-jelly-bean-update-schedule/. Q3 is bijna afgelopen dus we zullen het heel snel weten... (en er staat een jaar bij dus het is niet Q3 2014 :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armageddon_2k

Armageddon_2k

Ben ik weer,

Ik heb mijn 300T nog niet vrij weten te spelen.
Kan iemand me vertellen wat ik moet doen, of welke info ik moet verstrekken zodat ik mn tab weer aan de praat krijg?

Rom: cm-10.0.0-tf300t
Recovery: openrecovery-twrp-2.6.3.0-tf300t-4.2
Padcode: ww_epad-10.6.1.27.5-20130902

Ik heb al een aantal andere recovery's geprobeerd.
openrecovery-twrp-2.5.0.0-tf300t-4.2
openrecovery-twrp-2.5.0.0-tf300t-JB
recovery-clockwork-5.5.0.4-tf300t

Maar deze werken niet, ofwel deze kunnen de sdcard niet benaderen.
Ze vragen dan om een password, maar de partitie zou niet encryped moeten zijn.

Extra:
Ik kan nog in mijn fastboot komen.
En ook kan ik dus mijn twrp recovery partitie wel openen.
Daarnaast lukt het installeren van de ROM ook. Maar hij wil de ROM niet booten.
Kan ik evt een andere ROM proberen? En zo ja, hoe kan ik die dan op mij tablet?

En voor de bonus:
Ik kwam dit tegen op een forum, dit gaat om het handmatig installeren van een rom ed.
'fastboot flash recovery cwm.img'
'fastboot flash boot boot.img'
'fastboot flash system system.img'

Ik heb zelf alleen nog maar een flash recovery gedaan. Is het noodzakelijk om ook flash boot uit te voeren?

update
*O* Ik heb mijn tablet net weer kunnen reanimeren. *O*
Via de asus website heb ik de orginele WW_epad-user-10.6.1.27.5 gedownload. Deze uitgepakt, en de blob via fastboot flash system blob geflashed.
Beetje jammer dat ik nu natuurlijk weer op 0 ben, want ik vond de stock rom niet echt lekker werken.

Wie heeft een goeie ROM suggestie, behalve dan de CM10

[ Voor 49% gewijzigd door Armageddon_2k op 23-09-2013 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Condor70
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-07 14:07
Armageddon_2k schreef op zondag 22 september 2013 @ 15:19:
Rom: cm-10.0.0-tf300t
Recovery: openrecovery-twrp-2.6.3.0-tf300t-4.2
Padcode: ww_epad-10.6.1.27.5-20130902
CM 10.0 heeft een android 4.1 bootloader nodig en jij hebt zo te zien al android 4.2.

Je zou eens een CM 10.1 of CM 10.2 nightly kunnen proberen.

Als je voor een CM 10.2 nightly gaat raad ik aan om eerst even het XDA forum te lezen, want niet alle builds werken goed.

[ Voor 6% gewijzigd door Condor70 op 24-09-2013 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
Ik heb CROMi: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2425390

Was voorheen Cleanrom. Zo goed als stock, maar alle zooi eruit en sneller gemaakt etc.

Heel goed lezen wat ze schrijven, dan lukt het wel.

Eerst terug naar de goede stock versie. En dan pas naar de custom ROM.

Met onderstaande kun je dan naar CROMi:

Bootloader: 10.6.1.27.1
Recovery: TWRP 2.5.0.0

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Omdat ik mijn TF300 echt te traag vond heb ik ook maar eens CROMi erop gezet. Hij is nu wel sneller, maar nog steeds niet super snel. Wellicht omdat ik inmiddels gewend ben aan mijn Xperia Z. Zijn er nóg snellere custom roms?

• xrgman
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09-10 23:01
Mijn tf300t draait nu al een paar dagen op cm10.2 en dit werkt verassend goed, ik had mindere prestaties verwacht maar tot nu toe is hij behoorlijk flot ( i.v.m. stok rom die begon te haperen als ik weet niet wat..)

btw ik raad iedereen die van plan is om met rooten flashen te begginen eerst even fatline uit te voeren, welke te vinden is hier: https://www.androidroot.m...-guide-nvflash-jellybean/ hiermee maak je je tablet praktisch "unbrickable" en kan je met een gerust hart vanalles installeren op je transformer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-08-2024

Ejorne

Twisted Pairs

Is er een mogelijkheid om de volume af te stellen?
Mijn volume doet op stand 3 % nog helemaal niets,de volgende stand is 10 % en dat staat dan ('s avonds) weer veel te hard. Met wat prutswerk krijg ik het volume op 5 wat maar dan nog steeds te hard is.

Twist each pair of letters and you'll know at least something of me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
Ejorne schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 09:28:
Is er een mogelijkheid om de volume af te stellen?
Mijn volume doet op stand 3 % nog helemaal niets,de volgende stand is 10 % en dat staat dan ('s avonds) weer veel te hard. Met wat prutswerk krijg ik het volume op 5 wat maar dan nog steeds te hard is.
zover ik weet is er geen oplossing voor, af en toe vrij irriterend inderdaad. Zo ook bij BSplayer, als je onder de 7 of 8% gaat valt het geluid weg ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

hellboy123 schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 13:17:
[...]

zover ik weet is er geen oplossing voor, af en toe vrij irriterend inderdaad. Zo ook bij BSplayer, als je onder de 7 of 8% gaat valt het geluid weg ....
Ja, het is inderdaad nogal irritant, helemaal wanneer er geen oplossing voor is.
Gisteren heb ik via netflix een filpje gekeken via de headphone, ik merk al dat er bij netflix veel verschil in luidheid is tussen de verschillende bestanden. Gister dus een filmpje gekeken die vrij hard was opgenomen, ik had bij sommige scenes echt het idee dat het al op het randje van schadelijk zat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-10 16:31
Ik heb een vraag aan iedereen met deze tablet.

Ik heb namelijk een memo pad smart 10 die vrijwel gelijk is op een paar dingen na.
Nou probeerde ik DLNA en WIDI aan de praat te krijgen maar tot mijn grote verbazing ontbreken alle asus apps op de memo pad smart 10.
Alle @vibe en andere apps inclusief MyNet zijn niet aanwezig op de tablet.
WIDI support is wel aanwezig op de tablet en er zit gewoon 4.2.1 op maar helaas kan ik met geen mogelijkheid data naar mijn tv streamen door het ontbreken van de Mynet app.

Mijn vraag is dan ook of iemand de .APK kan extracten van de 300t en ergens wil uploaden zodat ik kan proberen deze op mijn tablet te instaleren.
upnplay heb ik al geprobeerd maar ook deze wil maar niet werken.

Als ik via de normale gallery fotos wil doorsturen probeerd hij wel met de tv te verbinden maar daar houd het dan ook op de verbinding word nooit tot stand gebracht...

Anyway als iemand het apktje zou willen uploaden zou ik dat erg op prijs stellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*gewijzigd*

[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2013 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
mercy ik laat weten of et gelukt is :)

edit :

Helaas het werkt niet de all wil niet instaleren...
Denk dat er toch ergens belangerijke dingen in de rom missen erg vreemd.

heb ondertussen iMediashare werkend helaas is dit alleen een waardeloos programma ook al is het de beste uit de appstore... het werkt omslachig en moet elke keer weer zeggen dat het naar mn tv moet en het kan niet eens een slide show afspelen omdat je maar 1 foto tegelijk kan beamen...

Ik ga verder zoeken naar een optie die wel acceptabel is....

[ Voor 114% gewijzigd door computerjunky op 17-10-2013 03:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe1dnn
computerjunky schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 18:40:Ik heb namelijk een memo pad smart 10 die vrijwel gelijk is op een paar dingen na.
Nou probeerde ik DLNA en WIDI aan de praat te krijgen maar tot mijn grote verbazing ontbreken alle asus apps op de memo pad smart 10.
Alle @vibe en andere apps inclusief MyNet zijn niet aanwezig op de tablet.
Wat je zou kunnen doen is alternatieve ROM CROMi 5.1 installeren. Je moet dan wel de tablet unlocken en dus een deel van je garantie opgeven, maar de ROM is gelijk voor de ME301T PAD SMART 10 en de TF300T, dus met alle ASUS apps als je wil (is een keuze bij het installeren).

Je moet wel unlocken en TWRP installeren, de ROM zelf is gebaseerd op de stock ROM, ziet er ook grotendeels zo uit, maar meer mogelijkheden en meer keuze. Ik gebruik de _thats v5 kernel. Werkt niet voor iedereen heb ik begrepen maar bij mij is hij gewoon stabiel, ook op topsnelheid. Maar je kan ook gewoon de stock kernel gebruiken.

Keuzes maak je bij installatie, zodra je die start met TWRP krijg je keuze menus waar je alle opties kan kiezen.

Misschien wil je bij stock blijven, maar dan weet je in elk geval dat dit ook nog een optie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Werkt super op m'n tf300tg.
fluitje van een cent!!!

http://www.kingoapp.com/android-root.htm
beschrijving:

http://www.redmondpie.com...-various-android-devices/

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2013 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

computerjunky schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 23:36:
mercy ik laat weten of et gelukt is :)

edit :

Helaas het werkt niet de all wil niet instaleren...
Denk dat er toch ergens belangerijke dingen in de rom missen erg vreemd.

heb ondertussen iMediashare werkend helaas is dit alleen een waardeloos programma ook al is het de beste uit de appstore... het werkt omslachig en moet elke keer weer zeggen dat het naar mn tv moet en het kan niet eens een slide show afspelen omdat je maar 1 foto tegelijk kan beamen...

Ik ga verder zoeken naar een optie die wel acceptabel is....
Doet bubble-upnp niet wat je wil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
Ejorne schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 12:50:
[...]

Doet bubble-upnp niet wat je wil?
nope krijg het niet fatsoenlijk aan de praat.
veel te veel acties per foto nodig.

imediashare is nog het beste maar ook die support geen slide show.
ik zal het dus met mijn lg telefoon moeten doen die werkt wel gewoon zoals het hoord.
alleen jammer dat de app niet wil instaleren op mijn tablet...

als bericht van asus heb ik trouwens de wederom doodsimpele reply gehad met sorry dat je ontevreden ben we kunnen ons niet vinden in je probleem maar we geven het door... ZUCHT asus support is echt de slechtste support die ik OOIT gezien heb.
bij alle producten van ze was er wel wat mis en ze doen gewoon alsof hun neus bloed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
Ik was het ook al tegen gekomen op XDA, deze werkt dus goed? Meer mensen hier ervaringen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Heb dit ook zojuist uitgevoerd.
Zou deze procedure ook de tablet sneller moeten maken?
Ik vind mijn tf300 erg traag de laatste tijd.

Zijn er nog andere mogelijkheden om deze te versnellen --> opstarttijd meer dan 2 minuten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Ik zou graag willen weten of ik een micro sdxc kaartje in de 300t kan gebruiken. Het is sowieso niet gespecificeerd. Maar er zijn wel wat hints dat het zou kunnen:
Verwijderd schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 19:30:
Ik heb vandaag een Sandisk 64GB SDXC kaartje geformateeerd (NTFS) en gevuld met foto's, muziek en een full HD video van 50fps.
Alles word vlekkeloos afgespeeld.
For some reason, it won't recognize my microSDXC card, though the TF201 and TF300 both do. Weird.

Weet iemand dit? Heeft iemand ervaring er mee? Zo ja, welk kaartje? Werkte het wel of niet?

Ik vind het zonde om 40/50 euro aan het kaartje uit te geven om te ontdekken dat het niet werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Condor70
KopjeThee schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 22:33:
Weet iemand dit? Heeft iemand ervaring er mee? Zo ja, welk kaartje? Werkte het wel of niet?
Ik heb een Sandisk Ultra 64GB kaartje in mijn TF300T zitten.
Geen problemen, afgezien van dat Windows het kaartje elke keer op fouten wil scannen als ik hem in de cardreader stop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Condor70 schreef op zondag 03 november 2013 @ 10:01:
[...]
Ik heb een Sandisk Ultra 64GB kaartje in mijn TF300T zitten.
Geen problemen, afgezien van dat Windows het kaartje elke keer op fouten wil scannen als ik hem in de cardreader stop.
Dank je! Ik heb er inmiddels 1 besteld van 64GB. Hopelijk werkt het. Onze dochter zal er blij mee zijn, dan passen er weer wat meer filmpjes op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe1dnn
KopjeThee schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 22:33:
Ik vind het zonde om 40/50 euro aan het kaartje uit te geven om te ontdekken dat het niet werkt :)
Als je via internet besteld heb je sowieso onder wet koop op afstand het recht om het retour te sturen, dus je kan het altijd uitproberen. Werkt het niet dan stuur je het terug.

Je kan natuurlijk ook naar een echte winkel en het voor de koop ter plekke uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalD
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13:09
Ik heb een Asus TF300T 32Gb + dock te koop staan. Als iemand geïnteresseerd is... stuur maar een privé bericht met een bod :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skv
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-04-2024

Skv

Ik krijg net de melding dat er een nieuwe systeemupdate is gedownload voor mijn TF300T.
Nu heb ik mijn tablet geroot (en dit wil ik niet verliezen). Voor zover ik weet ben ik bij een update mijn root-toegang kwijt. Is de nieuwe systeemupdate te rooten?

-edit- Crap, hij is zichzelf al aan het installeren geslagen en geeft 'Fout!' tijdens het installeren. Wat nu?

[ Voor 18% gewijzigd door Skv op 05-11-2013 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Condor70
Skv schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 12:07:
-edit- Crap, hij is zichzelf al aan het installeren geslagen en geeft 'Fout!' tijdens het installeren. Wat nu?
Ik neem aan dat consistentiecontrole van de update is mislukt omdat je tablet geroot is. In dat geval heeft de update niets aangepast en kun je gewoon herstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skv

Skv

Condor70 schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 13:39:
[...]

Ik neem aan dat consistentiecontrole van de update is mislukt omdat je tablet geroot is. In dat geval heeft de update niets aangepast en kun je gewoon herstarten.
Ja, daar heb je gelijk in. Is het de moeite waard om alsnog te updaten of is het een marginaal verschil?Denk dat ik meer belang heb bij mijn root dan bij een kleine update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Skv schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 12:07:
Ik krijg net de melding dat er een nieuwe systeemupdate is gedownload voor mijn TF300T.
Nu heb ik mijn tablet geroot (en dit wil ik niet verliezen). Voor zover ik weet ben ik bij een update mijn root-toegang kwijt. Is de nieuwe systeemupdate te rooten?

Iemand een idee welke update dit is?
In deze periode zou ook android 4.3 uitkomen voor de TF300?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skv

Skv

pitchdown schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 16:15:
[...]

Als het er bij stond dan had ik het vermeld; ik kon het nergens vinden. Hij geeft de melding dat er een update is nu ook niet weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Condor70
pitchdown schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 16:15:
Ik neem aan dat het nog steeds om V10.6.1.27.5 gaat (bugfixes en een nieuwere Polaris Office). Tenzij er een nieuwe update is die nog niet op de Asus site staat?

De Android 4.3 update is helaas uitgesteld naar Q1 2014.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Condor70
Om te controleren of er een nieuwe update was heb ik de TF300 even handmatig laten controleren.

Nu blijkt dat de tablet al sinds 6-10 geen contact meer kan krijgen met de Asus update server.

Hebben jullie hetzelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgras
  • Niet online
Condor70 schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 17:21:
[...]
Jammer, heb je een link?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Condor70
Hm... De site waar ik dit gelezen heb heeft alle update schemas verwijderd (behalve van de fabrikanten die daadwerkelijk de update hebben bevestigd).

Geen goed teken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LameDog
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-02 15:57
Condor70 schreef op woensdag 06 november 2013 @ 09:45:
Om te controleren of er een nieuwe update was heb ik de TF300 even handmatig laten controleren.

Nu blijkt dat de tablet al sinds 6-10 geen contact meer kan krijgen met de Asus update server.

ja probleem heb ik ook. Hoop wel dat we android 4.3 nog gaan krijgen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Op 29-10 was de laatste automatische controle als ik 'm mag geloven, een handmatige controle heeft de datum netjes refreshed. Of ie daadwerkelijk contact legt.. dunno, ik zie iig geen foutmeldingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bleh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:13

Bleh!

:)

Bundin schreef op woensdag 06 november 2013 @ 15:50:
Op 29-10 was de laatste automatische controle als ik 'm mag geloven, een handmatige controle heeft de datum netjes refreshed. Of ie daadwerkelijk contact legt.. dunno, ik zie iig geen foutmeldingen.
Bij mij hetzelfde effect. Toen de laatste update uitkwam kon ik ook een aantal dagen geen verbinding maken. Dan krijg je een foutmelding en de datum wordt niet bijgewerkt. Uiteindelijk deed het hij het ineens weer.

Toen plassen pissen werd, is het gezeik begonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steef
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-10 08:12

Steef

GoT's Most Eaten

Condor70 schreef op woensdag 06 november 2013 @ 09:45:

Ook hier nog geen succes bij update checks :) Het lijkt erop dat de updat servers plat liggen. Iemand al bij asus om opheldering gevraagd?

*edit*

Ik heb maar even een support ticket gestart, will report back.

[ Voor 12% gewijzigd door Steef op 08-11-2013 23:23 ]

Sony A7III | Sony 24 - 105 G | Sigma 100 - 400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
ThaRabbit schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 23:03:
[...]

Ook hier nog geen succes bij update checks :) Het lijkt erop dat de updat servers plat liggen. Iemand al bij asus om opheldering gevraagd?

*edit*

Ik heb maar even een support ticket gestart, will report back.
Same story here.
Ik hoor graag wat ze bij support aangeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luappul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:25
Ik heb nog steeds het probleem dat mijn TF300 extreem traag is, voornamelijk in de chrome browser. Is de enige mogelijkheid om hier wat aan te doen hem te rooten en een ander rom erop te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalD
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13:09
De mijne staat nog steeds te koop onder Vraag & Aanbod voor 200 euro (incl dock).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
Condor70 schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 17:21:
[...]

Ik neem aan dat het nog steeds om V10.6.1.27.5 gaat (bugfixes en een nieuwere Polaris Office). Tenzij er een nieuwe update is die nog niet op de Asus site staat?

Ze kunnen beter meteen 4.4 uitrollen hehe dan heb je teminste echt vooruitgang 4.3 bied niet veel nieuws dat de moeite waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steef

Steef

GoT's Most Eaten

computerjunky schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 16:59:
Ze kunnen beter meteen 4.4 uitrollen hehe dan heb je teminste echt vooruitgang 4.3 bied niet veel nieuws dat de moeite waard is.
Ik ben persoonlijk toch wel benieuwd of we Miracast ondersteuning krijgen. Dat is sinds 4.2.2 beschikbaar, helaas hebben wij 4.2.1 gekregen bij de laatste update.

We hebben de hardware ondersteuning (tegra 3 and up), de vraag is of certificering in de weg zit.

Voorbeeld:
YouTube: Wi-Fi CERTIFIED Miracast™ Demo at 2013 CES

@pitchdown: Nog geen reactie van support, vandaag is wel plots mijn systeem update feature weer functioneel. Meld netjes dat de laatste controle vandaag was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Condor70
ThaRabbit schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 19:53:
[...]
Ik ben persoonlijk toch wel benieuwd of we Miracast ondersteuning krijgen.
Weet iemand of Miracast in CM 10.1 of 10.2 zit?

En heeft iemand OmniROM al geprobeerd, nu de ex-maintainer voor CM TF300T is overgestapt naar OmniROM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Das S
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06-06 10:29
Weet iemand waar ik voor een redelijke prijs nog een oplader + kabel voor de 300T kan kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Condor70
Das S schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 19:51:
Weet iemand waar ik voor een redelijke prijs nog een oplader + kabel voor de 300T kan kopen?
dx.com heeft datakabels vanaf $5.
DX heeft ook USB laders, maar let er wel op dat ze minimaal 2A kunnen leveren.

(reken echter wel op minimaal 2 weken levertijd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe1dnn
Condor70 schreef op woensdag 20 november 2013 @ 19:31:
DX heeft ook USB laders, maar let er wel op dat ze minimaal 2A kunnen leveren.
Met een USB lader kun je de TF300T nauwelijks laden, niet met 2A en niet met 1000A. De spanning van een USB lader is 5 volt, de TF300T heeft om goed en snel te laden 15 volt nodig. 15 volt levert geen enkele standaard lader. Je moet de ASUS lader hebben of een goede kloon die voor het laden van de Asus tablets gemaakt is.

De TF300T lader kan schakelen tussen 5V en 15V. Daarvoor worden de USB 3 pennen van de kabel gebruikt. Normaal levert de lader 5V zodat je er ook velig andere USB apparaten op kan aansluiten. Echter als de TF300T wordt aangesloten merkt de lader dat en schakelt naar 15V. Pas dan laad hij op volle snelheid.

Je kan dit eenvoudig zelf testen, sluit het laadsnoer maar eens aan met een USB 2 kabel er tussen, dan laad het echt tergend langzaam. Ook met het normale snoer kan het mis gaan, als de USB 3.0 pennen geen goed contact meer maken dan kan de lader de TF300T niet meer detecteren en blijft de voeding op 5V en laad de tablet nog nauwelijks meer op.

Edit: Deal extreme heeft wel een lader, niet zo fancy als de ASUS lader maar gewoon vast 15 volt en een vast snoer (uiteraard want je wil aan een lader met vast 15 volt geen USB stekker ingang). Nog geen 7 euro, dus als het niets is is de schade klein, vast factoren goedkoper dan een echte ASUS lader. Ze verkopen ook snoeren als alleen je snoer kapot is.

[ Voor 16% gewijzigd door pe1dnn op 20-11-2013 21:44 . Reden: Aanvulling over laders van dx.com ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicespark
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Wat denken jullie; is het nu nog de tijd om een TF300T te kopen? Heb dit tablet een paar maanden geleden aan mijn ouders voorgesteld, en nu pas zeggen ze "ja doe die maar". Of is er inmiddels een beter / nieuwer model?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgras
  • Niet online
Bespaar je €100,- door voor de Asus ME301T te gaan. Voor mijn moeder heb ik zo'n anderhalf jaar geleden een TF300T uitgekozen en een jaar later een ME301T voor mijn vader. Wanneer ik ze met elkaar vergelijk zijn er geen verschillen qua snelheid en responsiveness. Ik moet wel zeggen dat het scherm van de TF300T wat helderder en 'fleuriger' is, maar dat is m.i. geen €100,- waard.

Edit: ik zie net dat de Nexus 10 ook voor €349,- te krijgen is, wat de TF300T in mijn ogen compleet 'nutteloos' maakt.

[ Voor 13% gewijzigd door rgras op 23-11-2013 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe1dnn
rgras schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 19:03:
Bespaar je €100,- door voor de Asus ME301T te gaan.
Wat ook een overweging kan zijn is de Asus T100. Dat is geen Android maar Windows 8.1 maar als je ouders nieuw zijn in de tablet wereld en het geen Android moet zijn dan is dat misschien ook een idee.

Meer over de Asus T100 staat hier: [W8] Asus Transformer T100

Merk op, dit is geen uitgeklede Windows RT versie maar gewoon volledig x86 Windows 8.1, zelfs met Office 2013 erbij. En als je de comments leest zul je zien dat die Intel Bay Trail Atom niet meer de trage Atom is uit de Netbook tijd maar super snel en zuinig en zeer bruikbaar.

Als ik me opnieuw op de tablet markt zou begeven dan zou ik dat ding zwaar overwegen; sterker nog, misschien doe ik het wel als vervanging van mijn Eee PC P1005 (waar ik dit op typ...) en mijn TF300T (die het overigens ook super doet met die CROMI-X ROM).

Het gebruik van een andere ROM geeft al aan dat de ASUS software beter had gekund en in de handen van een "gewone" doorsnee consument is de TF300T misschien niet meer de beste keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicespark
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Zonder te veel off-topic te willen gaan;
Dus misschien is die Nexus 10 ook nog een optie? Ikzelf ben van de Applezooi, maar ouders hebben nu ook net een nieuwe laptop met windows8 en een eerste smartphone met Android. Weet niet zo goed welk OS ik ze nu moet aanraden, hoewel me een iPad voor hen dan helemaal ingewikkeld lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz3d_nl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-10 10:56
Is er nog een kans dat de tf300t een update naar 4.3 of 4.4 krijgt ?
Ben van plan de bootloader te unlocken en een custom rom te installeren maar als Asus misschien nog een update geeft aan deze tablet wacht ik nog even. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgras
  • Niet online
bnijssen schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 20:48:
Zonder te veel off-topic te willen gaan;
Dus misschien is die Nexus 10 ook nog een optie? Ikzelf ben van de Applezooi, maar ouders hebben nu ook net een nieuwe laptop met windows8 en een eerste smartphone met Android. Weet niet zo goed welk OS ik ze nu moet aanraden, hoewel me een iPad voor hen dan helemaal ingewikkeld lijkt.
iOS ingewikkeld? Een pluspunt van iOS is dat zelfs iemand van 3 of 103 het nog weet te gebruiken. Hoeveel gebruiken maken ze van hun laptop en smartphone? Misschien is het handig om de keuze af te laten hangen van het platform wat ze het meeste gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe1dnn
taz3d_nl schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 21:26:
Is er nog een kans dat de tf300t een update naar 4.3 of 4.4 krijgt ?
Ben van plan de bootloader te unlocken en een custom rom te installeren maar als Asus misschien nog een update geeft aan deze tablet wacht ik nog even. ;)
Volgens mij zou er nog een 4.3 komen, alleen was dat eerst Q3 dit jaar en is het nu ergens begin volgend jaar geworden dus er is nogal geschoven met de datum. Dus het is hopen dat het geen afstel wordt. Er is wel een niet officiële 4.3 ROM.

Ik zou het unlocken alleen uitstellen vanwege garantie en niet vanwege updates. Allereerst kun je die voor zover ik weet ook handmatig installeren, maar beter nog zullen er dan ook wel weer op die stock rom gebaseerde betere ROMs komen, die je dan sowieso kan installeren.

Overigens vraag ik me af was 4.3 toevoegt boven 4.2, er is niets opvallends bij mij is blijven hangen in elk geval, behalve dan dat het nog meer dicht getimmerd zit en nog moeilijker te rooten is. 4.4 zou wat meer bieden naar ik heb begrepen maar of die er komt voor de TF300T betwijfel ik toch. Zeker nu 4.3 zo moeizaam blijkt te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een 4.4 custom rom zou wel geweldig zijn.
Ben er van overtuigd dat het dan weer een fijne tablet is om mee te werken.
Maar dat zal nog wel even duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steef

Steef

GoT's Most Eaten

Update server ligt weer op zijn gat? De firmware update check heeft weer last van time-outs.

Support is niet bepaald nuttig: "Heeft U de tablet al eens terug gezet naar systeem instellingen?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Condor70
Fijn... zet ik gisteren m'n TF300 aan, komt 'ie in een bootloop terecht.

Vanalles geprobeerd, maar uiteindelijk bleek alleen een volledige wipe te helpen, dus ik ben al m'n data kwijt! :(

• Condor70
CyanogenMod heeft een nieuwe maintainer voor de TF300T.

CyanogenMod 10.2 (stable) is gisteren gereleased en in git staat al een CM 11 branch, dus binnenkort zullen er wel KitKat nightlies gaan komen!

[ Voor 6% gewijzigd door Condor70 op 12-12-2013 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bleh!

Bleh!

Dat is wel goed nieuws! Is CM 10.2 sneller dan stock?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu een testbuild van CM 11 op m'n TF300T draaien:

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=E7YW3iJSc3M]

Alles werkt, en redelijk vlot ook.
Maar moet nog wel het 1 en ander geoptimaliseerd worden.
Het is tenslotte nog maar een (vroege) testbuild.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
Verwijderd schreef op zondag 15 december 2013 @ 00:58:
Ik heb nu een testbuild van CM 11 op m'n TF300T draaien:

[video]

Alles werkt, en redelijk vlot ook.
Maar moet nog wel het 1 en ander geoptimaliseerd worden.
Het is tenslotte nog maar een (vroege) testbuild.
En hoeveel geheugen hou je nou nog vrij over met deze 4.4 rom ?
Ik ben erg geintereseerd in hoeveel er gepreload word hoe minder hoe beter namelijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

26,04 GB beschikbaar

Moet ik het wel ff goed zeggen, zip bestandjes stonden er nog op :P

Afbeeldingslocatie: http://i281.photobucket.com/albums/kk225/Bulletje0113/2013-12-15133738_zpsf23da47a.png

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2013 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bleh!

Bleh!

Stille boel hier!

Zojuist kreeg ik een update: JOP40D.WW_epad-10.6.2.11-20131213

Weet iemand wat er veranderd is? Ik krijg geen resultaat bij Google en bij Asus staat het nog niet op de site. Merk eigenlijk geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
helaas een beetje uitgestorven hier inderdaad...

Ik krijg hier overigens de update (nog) niet binnen, maar volgens mij sta ik nog ergens op een blacklist van asus ook al is mijn apparaat weggeweest voor garantie(welke ik zelf heb moeten betalen) want zelfs de asus weather widget doet het niet meer. Ben benieuwd wanneer de update op de site komt, dan flash ik m er zelf wel op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-10 09:39

RaJitsu

B.S.U.R.

Bleh! schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 14:25:
Stille boel hier!

Weet iemand wat er veranderd is? Ik krijg geen resultaat bij Google en bij Asus staat het nog niet op de site. Merk eigenlijk geen verschil.
Geen idee wat er veranderd is. Merk verder ook niets. De versie is ook hetzelfde. Had een kleine hoop op 4.3 oid. Maar ik denk dat het wel zo goed als over is als het om de updates van onze tablet gaat afgezien van wat beveiligingsupdates, waar deze er waarschijnlijk een van was.

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bleh!

Bleh!

Dat denk ik ook, model is bijna 2 jaar oud en dan ben je niet meer interessant... Hopen dat tegen die tijd de custom ROM's van 4.4 goed werken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thundermo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09-10 15:13
Draai al een tijd CromiX 5 (4.2.1) zou wel leuk zijn als hij nog een update doet naar een op 4.4 gebaseerde variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Condor70
Bleh! schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 14:25:
De ASUS site vermeldt de update wel, maar geeft geen informatie over de wijzigingen.

ps. Dit is een TF300TG update; er is geen nieuwe update voor de TF300T.
thundermo schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 11:45:
Draai al een tijd CromiX 5 (4.2.1) zou wel leuk zijn als hij nog een update doet naar een op 4.4 gebaseerde variant.
Er zal geen CromiX uitkomen voor 4.4, aangezien CromiX alleen maar gewijzigde ASUS firmware is (en ASUS brengt waarschijnlijk geen 4.4 update meer uit).

Er zijn wel TF300T Kitkat roms (e.g. CyanogenMod 11 of OmniRom), maar deze zijn nog niet helemaal stabiel.
En bezitters van een TF300TG hebben helemaal pech. Voor zover ik weet zijn er geen Kitkat roms voor de TF300TG (en als je een TF300T rom installeert raak je de GSM functionaliteit kwijt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Misschien dan toch eens een KitKar rom installeren. Heb nu de laatste CromiX, maar vind 'm nog steeds niet echt snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Condor70
Dj-sannieboy schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 13:48:
Misschien dan toch eens een KitKar rom installeren. Heb nu de laatste CromiX, maar vind 'm nog steeds niet echt snel.
Kitkat heeft beter geheugenbeheer, dus multitasking gaat wat beter, maar de grootste snelheidsbeperkende factor in de TF300 is het langzame flash geheugen en daar helpt geen enkele rom tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Condor70 schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 14:50:
[...]

Kitkat heeft beter geheugenbeheer, dus multitasking gaat wat beter, maar de grootste snelheidsbeperkende factor in de TF300 is het langzame flash geheugen en daar helpt geen enkele rom tegen.
Inmiddels Omnirom 4.4.2 geinstalleerd en m'n tablet voelt een stuk sneller aan. Kan natuurlijk ook zijn vanwege de full wipe en nieuwe install.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_kluft
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:29

r_kluft

Hmmmmmm

Heb vandeweek een mail gestuurd aan Asus over het trager worden van het geheugen en het niet beschikbaar zijn van "trim" support in 4.2.
Hierin ook de vraag gesteld of er nog een 4.3 update zou komen voor, in mijn geval, de TF300TG en de medewerker gaf aan dat er geen update gepland staat.

Overigens was het enige wat hij kon zeggen over de snelheid een reset te doen. Dit zou alle software problemen oplossen. (Tijdelijk ja)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
Tja als je iets wist is het weer even snel ja... wat een waardeloos antwoord weer.

Als er een optie zou zijn op apps PLUS data te backuppen zonder root en andere onzin zou het zo gek nog niet zijn maar tot die tijd is een reset geen optie...

Ik merk het ook met mijn asus memo pad smart 10 hoe meer je heb gebruikt hoe trager hij word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bleh!

Bleh!

Dat beloofd niet veel goeds, klinkt end-of-life. Valt mij wel erg tegen van ASUS dat ze het trim probleem niet oplossen, als consument krijg je zo een slechte beleving van hun producten. Ook als je niet bekend bent met de technische achtergrond. Als ik het goed begrepen heb kon de fabrikant het ook inbouwen buiten Android om. Anders had elke tablet voor 4.3 hier last van lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Condor70
Bleh! schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 11:27:
Valt mij wel erg tegen van ASUS dat ze het trim probleem niet oplossen
Is het een TRIM probleem? Ik dacht dat het probleem goedkoop MLC NAND geheugen en een langzame NAND controller was.

Heeft iemand al eens op een gerootte TF300T getest of draaien van fstrim (e.g. mbv LagFix Free) daadwerkelijk effect heeft?

Vanaf Android 4.3 zit automatische trim trouwens ingebouwd (alleen indien idle en aan de lader).

[ Voor 8% gewijzigd door Condor70 op 11-01-2014 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_kluft
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:29

r_kluft

Hmmmmmm

Condor70 schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 11:54:
[...]

Is het een TRIM probleem? Ik dacht dat het probleem goedkoop MLC NAND geheugen en een langzame NAND controller was.

Heeft iemand al eens op een gerootte TF300T getest of draaien van fstrim (e.g. mbv LagFix Free) daadwerkelijk effect heeft?

Vanaf Android 4.3 zit automatische trim trouwens ingebouwd (alleen indien idle en aan de lader).
Als het om het type geheugen ging dan zou hij niet langzamer worden. Maar zijn van het begin.

FStrim heeft volgens XDA zeker zin. Maar gezien hoe moeilijk Asus doet met garantie en unlockte bootloaders wacht ik toch liever even. Toestel is net een jaar oud en de TF300 word nu voornamelijk door de vrouw des huizes gebruikt. (Heb zelf een Nexus 5 en die is aanzienlijk rapper.)

Maar om eerlijk te zijn zou ik met een unlockte bootloader niet eens gaan kloten met fstrim maar meteen een 4.3 of 4.4 rom installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bleh!

Bleh!

Precies wat ik bedoel. Ik heb een 300TG maar die is ook nog geen jaar oud. Als het me erg gaat tegenstaan zal ik hem eens rooten en fstrim uitvoeren, of er moet een >4.3 met 3G ondersteuning komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steef

Steef

GoT's Most Eaten

*echo*

Zo langzamerhand lijkt het er op dat ASUS niet meer met een 4.3/4 update komt voor de TF300* units, Q3 is gekomen en gegaan.

Ik overweeg te unlocken en te rooten zodat ik fstrim kan benutten, heeft iemand hier die stappen al ondernomen? Hoe zijn de ervaringen?

*edit*

done and done, initiële reactie is positief. Na trimmen en herstarten lijkt de lag foetsie :)

Een waarschuwing betreffende vRoot en Kingo, deze root tools zijn in het verleden in opspraak gekomen omdat ze ondermeer IMEI nummers zouden minen. Er is nog geen helderheid over de situatie:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2516942

@M!chel: Hoe bevalt cm11 - GPS / WiFi / Accelerometer support volledig functioneel? Hoe zit het met battery life?

[ Voor 48% gewijzigd door Steef op 23-02-2014 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
Ik heb mijn toetstel wel geroot met Kingo, nog geen problemen ondervonden maarja je weet inderdaad niet welke gegevens ze van je "overnemen"

Heb je ook een nieuwe rom geinstalleerd of alles op de stockrom gedaan? Is unlocken echt nodig om fstrim op de stock rom te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steef

Steef

GoT's Most Eaten

hellboy123 schreef op maandag 24 februari 2014 @ 19:37:
Ik heb mijn toetstel wel geroot met Kingo, nog geen problemen ondervonden maarja je weet inderdaad niet welke gegevens ze van je "overnemen"

Heb je ook een nieuwe rom geinstalleerd of alles op de stockrom gedaan? Is unlocken echt nodig om fstrim op de stock rom te gebruiken?
Rooten is nodig om fstrim te kunnen gebruiken op de stock 4.2.1. rom. Omdat ik geen methode kon vinden om mijn Android 4.2.1 TF300T te rooten zonder vRoot / Kingo te gebruiken (welke ik na het lezen van dat bericht dus niet vertrouwde) was mijn enige optie de bootloader te unlocken.

Als je al geroot bent is het niet nodig alsnog de bootloader te unlocken, je kunt dan gewoon fstrim (LagFix) gebruiken.

Ik heb dit op de stock rom gedaan, ik overweeg over te gaan op Cyanogenmod 11. Nog even lezen hoe het zit met stabiliteit en hardware support voor de tf300t voor ik die stap neem :)

Het topic op XDA staat voorlopig vol random bugs, hangups en WiFi / GPS issues met de cm11 nightlies:
http://forum.xda-develope...ead.php?t=2570965&page=61

*edit*

En schijnbaar is USB host mode ook nog niet beschikbaar, dat zou het gebruiken van het dock lastig maken.

[ Voor 13% gewijzigd door Steef op 25-02-2014 12:20 ]

• Nomis
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:42
Ik draai hier cyanogenmod 10.2 (android 4.3) zonder problemen. Voor mij lijkt alles te werken tot nu toe. Geen traagheid meer.

• Steef

Steef

GoT's Most Eaten

Nomis schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 09:03:
Ik draai hier cyanogenmod 10.2 (android 4.3) zonder problemen. Voor mij lijkt alles te werken tot nu toe. Geen traagheid meer.
Dat klinkt veelbelovend, gebruik jij toevallig ook een dock en werkt dat ook naar behoren?

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Ik draai OmniROM 4.4 en dat loopt prima, hoewel ik 'm niet vaak gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkklwn
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-08 18:43
ThaRabbit schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 19:19:
[...]

Dat klinkt veelbelovend, gebruik jij toevallig ook een dock en werkt dat ook naar behoren?
CyanogenMod 10.2 (Android 4.3) werkt prima in combinatie met dock. De versie is inmiddels stable. De eerste nightlies werkten niet goed met de dock dus CyanogenMod 11 (Android 4.4) zou dat probleem ook nog kunnen hebben.

Ik weet niet welke custom recovery je het best kunt gebruiken. Zelf gebruik ik TWRP, dat werkt prima voor CyanogenMod 10.2 maar de upgrade naar CyanogenMod 11 mislukte vorige week, en nu werkt Play Store niet meer.
Maar van het alternatief, ClockworkMod Recovery, lees ik op http://wiki.cyanogenmod.org/w/Install_CM_for_tf300t dat die weer problemen heeft met recente Jelly Bean versies (dus CyanogenMod 10).

Heeft iemand goede ervaringen te delen met zowel CM 10 als 11?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomis
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:42
Ik heb Clockworkmod gebruikt. Twijfelde achteraf.. ( ik gebruik al jaren CWM op men telefoons, maar heb misschien toch TWRP gebruikt op de TF300) Geen problemen ondervonden. Verder loopt 10.2 als een zonnetje. Ik bebruik de originele launcher en toetsenbord. Ben eigenlijk nog geen dingen tegen gekomen die niet werken.

Ik heb er geen dock bij, dus daar kan ik helaas geen uitspraken over doen.

Verder volg ik de ontwikkelingen met CM11 wel, maar ga pas upgraden als er een stable versie uit komt. Dat zal waarschijnlijk binnen enkele maanden zijn. Voorlopig doet 10.2 het nog wel prima.

[ Voor 11% gewijzigd door Nomis op 28-02-2014 14:24 ]

Pagina: 1 ... 20 ... 22 Laatste