Iemand?pitchdown schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 10:13:
Het valt me dat het dock LOS in NL een stuk duurder is dan in het buitenland.
Iemand nog een idee waar je deze in NL kan krijgen voor een "goede" prijs?
Verwijderd
Hey Pitchdown, dit forum draait op een paar mensen dus zo,n vragen vinden zij zowiezo niet interesant.
Maar inderdaad ik ben ook opzoek gegaan en zie dat ze in de US veel goedkoper zijn het enige wat je mist is het euroteken de rest moet gewoon werken.
In nederland is hij te koop voor 199,00 euro en ik heb het idee dat er geen meer ingekocht worden want er is te weinig vraag na. Ik heb tot nu toe nog maar 1 internetwinkel gevonden die deze verkoopt in het wit en blauw.
Kijk wel uit met bestellen dat je een qwerty toetsenbord koopt.
Grt jeerke
Maar inderdaad ik ben ook opzoek gegaan en zie dat ze in de US veel goedkoper zijn het enige wat je mist is het euroteken de rest moet gewoon werken.
In nederland is hij te koop voor 199,00 euro en ik heb het idee dat er geen meer ingekocht worden want er is te weinig vraag na. Ik heb tot nu toe nog maar 1 internetwinkel gevonden die deze verkoopt in het wit en blauw.
Kijk wel uit met bestellen dat je een qwerty toetsenbord koopt.
Grt jeerke
Het is niet echt een kwestie van interessant.Verwijderd schreef op zondag 30 juni 2013 @ 08:58:
Hey Pitchdown, dit forum draait op een paar mensen dus zo,n vragen vinden zij zowiezo niet interesant.
De meeste mensen hebben een TF300+dock gekocht als ze een dock wilden en de rest heeft 'm zonder dock gekocht. Het aantal mensen dat een TF300 zonder dock heeft, maar er toch een zou willen hebben is erg klein.
Dat verklaart ook direct de prijs van een losse dock in Nederland: Te weinig vraag.
In de VS kost een dock rond de $90, dus met verzendkosten en BTW zou het net boven de €100 moeten lukken.
Klopt.Condor70 schreef op maandag 01 juli 2013 @ 13:55:
[...]
Het is niet echt een kwestie van interessant.
De meeste mensen hebben een TF300+dock gekocht als ze een dock wilden en de rest heeft 'm zonder dock gekocht. Het aantal mensen dat een TF300 zonder dock heeft, maar er toch een zou willen hebben is erg klein.
Dat verklaart ook direct de prijs van een losse dock in Nederland: Te weinig vraag.
In de VS kost een dock rond de $90, dus met verzendkosten en BTW zou het net boven de €100 moeten lukken.
Heb er 1 in de VS besteld.
Ben benieuwd.
Heb het apparaat binnen.pitchdown schreef op maandag 01 juli 2013 @ 14:28:
[...]
Klopt.
Heb er 1 in de VS besteld.
Ben benieuwd.
Het mag wat kosten..maar dan heb je wel een goed toetsenbord/ 12 uur werkentijd op 2 accu`s, usb-aansluiting/SD-kaartlezer.
En het belangrijkste : Een android-tablet met toetsenbord waarmee RDP windows-gerelateerde zaken makkelijker uit te voeren zijn.
Weet iemand hoe lang RMA duurt bij scherm problemen?? De mijne is nu 3 weeken weg.
Had wat last van backlicht problemen.

ASUS heeft helaas geen goede reputatie wat betreft reparatieduur. 3 tot 5 weken is vrij standaard, maar er worden ook uitschieters van meer dan drie maanden gemeld.jroersma schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 10:29:
Weet iemand hoe lang RMA duurt bij scherm problemen?? De mijne is nu 3 weeken weg.
Degene die we hier in huis hebben was binnen 3 weken terug.jroersma schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 10:29:
Weet iemand hoe lang RMA duurt bij scherm problemen?? De mijne is nu 3 weeken weg.![]()
(scherm vervangen nadat hij een eigen leven ging leiden)
terug gebracht naar de mediamarkt en binnen 3 weken lag hij er weer kant en klaar al was hij wel ontzettend smerig dus vieze mannetjes bij de asus repair dienst...
[ Voor 18% gewijzigd door computerjunky op 05-07-2013 20:01 ]
Inmiddels heb ik mijn (niet onder garantie) gerepareerde tablet weer een tijdje in gebruik en erger me weer aan de traagheid die zo af en toe optreedt. Tevens mis ik een aantal tweaks die ik eerder wel in gebruik had, maar hiervoor moet het toestel weer geroot worden.
Weet iemand hier hoe asus omgaat met garantie omtrent rooten? Volgens mij kunnen ze dit eigenlijk niet traceren en je kan het zelf weer ongedaan maken wanneer zich er een garantiegevalletje voordoet toch?
Weet iemand hier hoe asus omgaat met garantie omtrent rooten? Volgens mij kunnen ze dit eigenlijk niet traceren en je kan het zelf weer ongedaan maken wanneer zich er een garantiegevalletje voordoet toch?
Hoe wil je de root ongedaan maken als het scherm kapot gaat?hellboy123 schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 15:36:
...
Ik mis ook de voordelen van root, maar ik wacht toch maar tot na de garantieperiode met rooten (hopelijk zijn er dan nog geen systeemupdates geweest die dit onmogelijk maken).
Mijn 300Tg is terug uit RMA .. is er een manier om het serie nr van het scherm te achterhalen zonder de tablet uit elkaar te halen?
Als het scherm kapot is lijkt het me ook lastig een root ongedaan te maken, dat is een goed punt (let op ik heb het niet over unlocken)Condor70 schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 18:32:
[...]
Hoe wil je de root ongedaan maken als het scherm kapot gaat?
Ik mis ook de voordelen van root, maar ik wacht toch maar tot na de garantieperiode met rooten (hopelijk zijn er dan nog geen systeemupdates geweest die dit onmogelijk maken).
instellingen -> over tablet -> statusjroersma schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 21:46:
Mijn 300Tg is terug uit RMA .. is er een manier om het serie nr van het scherm te achterhalen zonder de tablet uit elkaar te halen?
Daar vind je het serie nr van de tablet maar niet van het scherm volgens mij.. nou ja maakt niet uit. Zie lichte verbeteringen maar scherm bevat helaas nog wel een beetje bleeding rechts onderin.
jroersma schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 19:31:
Daar vind je het serie nr van de tablet maar niet van het scherm volgens mij.. nou ja maakt niet uit. Zie lichte verbeteringen maar scherm bevat helaas nog wel een beetje bleeding rechts onderin.
offtopic:
oeps, helemaal overheen gelezen
oeps, helemaal overheen gelezen

Komt bij jullie evenveel geluid uit linker en rechter speakergat...
[ Voor 17% gewijzigd door jroersma op 23-07-2013 00:07 ]
huh? de tf300 heeft maar 1 speaker....jroersma schreef op maandag 22 juli 2013 @ 23:51:
Komt bij jullie evenveel geluid uit linker en rechter speakergat...
Dat verklaard een hoop.. Zitten wel twee gaten onderin.. volgende keer moet ik eerst mijn huiswerk doen voordat ik iets post..

De speaker zit aan de zijkant. Gaten onderin zijn voor bevestiging in het dock.jroersma schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 12:06:
Dat verklaard een hoop.. Zitten wel twee gaten onderin.. volgende keer moet ik eerst mijn huiswerk doen voordat ik iets post..
The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.
Ik heb geen dock.. en ik nam aan ( assumption is the mother off all fuckups) dat die gaatjes onderin de speakergaatjes waren.. beetje dom dus
Iemand een workaround om de TF300TG te rooten zonder de bootloader te unlocken? Ik wil namelijk wel graag root, maar heb weinig zin om mijn garantie te voiden.
Naar wat ik begrijp is de gangbare manier om te rooten het eerst unlocken van je bootloader (via de support site van Asus zelf). Echter, als je dit unlockt ga je akkoord met het voiden van je garantie. Dit staat letterlijk in de omschrijving van het programma voor de unlock. Ze registreren je serienummer in hun eigen database.hellboy123 schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 15:36:
Inmiddels heb ik mijn (niet onder garantie) gerepareerde tablet weer een tijdje in gebruik en erger me weer aan de traagheid die zo af en toe optreedt. Tevens mis ik een aantal tweaks die ik eerder wel in gebruik had, maar hiervoor moet het toestel weer geroot worden.
Dat is inderdaad de gangbare methode, maar in plaats daarvan kun je ook motochopper gebruiken.Skv schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 14:00:
[...]
Naar wat ik begrijp is de gangbare manier om te rooten het eerst unlocken van je bootloader (via de support site van Asus zelf). Echter, als je dit unlockt ga je akkoord met het voiden van je garantie. Dit staat letterlijk in de omschrijving van het programma voor de unlock. Ze registreren je serienummer in hun eigen database.
Dan weet Asus van niets, maar als je de root niet ongedaan maakt voor je 'm ter reparatie indient dan kunnen ze dit natuurlijk wel herkennen en als nog niet onder garantie repareren.
Dank je, ik kwam inderdaad al deze thread tegen op XDA: http://forum.xda-develope...ead.php?t=2228613&page=44 (na eerst talloze threads doorgelezen te hebben waarin werd vermeld dat je voor JellyBean root altijd unlocked moet hebben). Ik ga motochopper proberen (deze werkte overigens niet op mijn Galaxy S4, maar wellicht wel voor mijn TF300GT).Condor70 schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 14:12:
[...]
Dat is inderdaad de gangbare methode, maar in plaats daarvan kun je ook motochopper gebruiken.
Dan weet Asus van niets, maar als je de root niet ongedaan maakt voor je 'm ter reparatie indient dan kunnen ze dit natuurlijk wel herkennen en als nog niet onder garantie repareren.
-aanvulling-: dit werkt perfect!
helaas ervaring met de garantiebepalingen icm unlock...Skv schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 14:00:
[...]
Naar wat ik begrijp is de gangbare manier om te rooten het eerst unlocken van je bootloader (via de support site van Asus zelf). Echter, als je dit unlockt ga je akkoord met het voiden van je garantie. Dit staat letterlijk in de omschrijving van het programma voor de unlock. Ze registreren je serienummer in hun eigen database.
als ik het zo lees is het dus USB debugging aanzetten en dan de run.bat van motochopper draaien? Dat ga ik straks ook maar eens proberen danSkv schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 14:21:
[...]
Dank je, ik kwam inderdaad al deze thread tegen op XDA: http://forum.xda-develope...ead.php?t=2228613&page=44 (na eerst talloze threads doorgelezen te hebben waarin werd vermeld dat je voor JellyBean root altijd unlocked moet hebben). Ik ga motochopper proberen (deze werkte overigens niet op mijn Galaxy S4, maar wellicht wel voor mijn TF300GT).
-aanvulling-: dit werkt perfect!
Precies. En ik kom er achter dat eenmaal aangeschafte apps op al je devices geinstalleerd kunnen worden. Dus direct SuperSU Pro en Titanium Backup Pro etc er op gezet.hellboy123 schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 20:30:
[...]
helaas ervaring met de garantiebepalingen icm unlock...
[...]
als ik het zo lees is het dus USB debugging aanzetten en dan de run.bat van motochopper draaien? Dat ga ik straks ook maar eens proberen dan
Ga de mijne ook maar weer rooten denk ik..
Zal er voor de TF300 nog android 4.3 beschikbaar komen?
ASUS heeft een nieuwe OTA update v10.6.1.27.1. Nog steeds 4.2.1, geen 4.3. Er is helaas geen changelog bij.
Let op: Motochopper schijnt na de update niet meer te werken, dus voor de upgrade eerst OTA RootKeeper installeren als je root wil blijven houden!
Let op: Motochopper schijnt na de update niet meer te werken, dus voor de upgrade eerst OTA RootKeeper installeren als je root wil blijven houden!
[ Voor 9% gewijzigd door Condor70 op 30-07-2013 21:47 ]
Hier ook de update geweest.
Wat is dit voor update geweest?
Het is dan ook nog geen Q3Condor70 schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 21:39:
ASUS heeft een nieuwe OTA update v10.6.1.27.1. Nog steeds 4.2.1, geen 4.3. Er is helaas geen changelog bij.
Iemand al een verschil met de vorige versie opgemerkt?pitchdown schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 22:28:
Het enige dat mij is opgevallen is dat schakelen tussen profielen lijkt sneller te gaan (het was eerst tergend traag en nu duurt nog maar een paar seconden).
Geen changelog...pitchdown schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 22:28:
Hmmm, misschien louter een update om de motochopper root mogelijkheid de nek om te draaien?
Twist each pair of letters and you'll know at least something of me...
Dat zou vreemd zijn, gezien Asus zelf een unlocker beschikbaar heeft gemaakt.Ejorne schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 13:13:
[...]
Geen changelog...
Hmmm, misschien louter een update om de motochopper root mogelijkheid de nek om te draaien?
Maar zich daarmee wel van garantie ontbindt...Skv schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 15:30:
[...]
Dat zou vreemd zijn, gezien Asus zelf een unlocker beschikbaar heeft gemaakt.
En daarbij zit er nogal een verschil tussen rooten en unlocken...
Dat snap ik ook wel, maar als ze het zo reguleren dat je wat meer vrijheid hebt maar je garantie void, dan zou het gek zijn dat ze een update door zouden voeren louter om rooten niet meer mogelijk te maken.hellboy123 schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 18:17:
En daarbij zit er nogal een verschil tussen rooten en unlocken...
Waarom zou dat gek zijn? Daarmee kunnen ze misschien iedereen niet wel root maar geen unluck had/wilde toch ook laten unlocken en daarmee weer wat potentiele toekomstige garantiegevallen verminderen...Skv schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 13:14:
[...]
Dat snap ik ook wel, maar als ze het zo reguleren dat je wat meer vrijheid hebt maar je garantie void, dan zou het gek zijn dat ze een update door zouden voeren louter om rooten niet meer mogelijk te maken.
Verwijderd
Unofficial change log from an XDA developer. (Based on code changes)
Things I noticed were different when I compared back to 10..6.1.15.3
New WiFi drivers
New BT drivers
New Tegra modules
Some config changes
Kernel looks different but haven't decompiled it yet.
Performance lijkt een stuk beter.
Ik ben er blij mee!
Things I noticed were different when I compared back to 10..6.1.15.3
New WiFi drivers
New BT drivers
New Tegra modules
Some config changes
Kernel looks different but haven't decompiled it yet.
Performance lijkt een stuk beter.
Ik ben er blij mee!
Ik heb inmiddels v10.6.1.27.1 met root op een TF300T met gelockte loader. Het kan dus wel. Ik had root met de motochopper methode (de enig bekende manier met JB en gelockte loader).
Stappen:
Het resultaat is een nog steeds gelockte TF300T met laatste versie en met root. Ik had trouwens van tevoren een backup gemaakt met Titanium Backup en een bij Asus een kopie van de vorige ROM opgehaald zodat ik zou kunnen downgraden als het niet mocht lukken. Bij een downgrade verlies je alles maar dat zou ik dan met Titanium Backup kunnen herstellen. Maar dat bleek achteraf gelukkig niet nodig.
Toekomstige update naar Android 4.3 wordt lastiger, Voodoo OTA Rootkeeper werkt daarvoor (nog) niet.
Stappen:
- Herstel systeem applicaties (ik had ze inactief gemaakt met Root App Delete, zonder dat mislukt de update zoals ik bij de vorige update heb ervaren...)
- Reboot (gewoon via power down en power up)
- Verwijderen en opnieuw aanmaken van "su" backup met Voodoo OTA Rootkeeper (zodat ik zeker weet dat het exact the goede "su" versie is)
- Download en te toepassen van de OTA update (moet OTA, geen handmatige update want dan doet Voodoo OTA Rootkeeper het niet!)
- Als de OTA update klaar is met Voodoo OTA Rootkeeper "su" herstellen
- Reboot zoals bij stap 2
Het resultaat is een nog steeds gelockte TF300T met laatste versie en met root. Ik had trouwens van tevoren een backup gemaakt met Titanium Backup en een bij Asus een kopie van de vorige ROM opgehaald zodat ik zou kunnen downgraden als het niet mocht lukken. Bij een downgrade verlies je alles maar dat zou ik dan met Titanium Backup kunnen herstellen. Maar dat bleek achteraf gelukkig niet nodig.
Toekomstige update naar Android 4.3 wordt lastiger, Voodoo OTA Rootkeeper werkt daarvoor (nog) niet.
Ah, dus dat was waarom het bij sommige gebruikers op XDA wel lukte en bij anderen niet.pe1dnn schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 13:41:
Download en te toepassen van de OTA update (moet OTA, geen handmatige update want dan doet Voodoo OTA Rootkeeper het niet!)
OTA RootKeeper gaat waarschijnlijk nooit werken voor 4.3, omdat de aanpassingen ivm SELinux dit onmogelijk maken.pe1dnn schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 13:41:
Zou kunnen. Bij de vorige OTA update mislukte die bij mij omdat ik nog uitgeschakelde systeem applicaties had. Na herstel van die systeem applicaties en een handmatige update was Voodoo OTA Rootkeper inderdaad zijn "su" backup kwijt. Gelukkig werkte motochopper toen nog dus was geen probleem.Condor70 schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 13:55:
Ah, dus dat was waarom het bij sommige gebruikers op XDA wel lukte en bij anderen niet.
Een andere veel gemaakte fout is dat een eerder veilig gestelde "su" niet overeenkomt met de actieve, dan kan Voodoo OTA Rootkeper het niet herstellen.
Ik weet de technische details niet van hoe Voodoo OTA Rootkeeper het doet maar ik neem dat men bij Android graag het gat in de beveiliging zou willen dichten en dat het dus inderdaad onmogelijk wordt. Bij elke release wordt het al steeds lastiger en duurt het steeds langer voordat iemand een gat vindt.Condor70 schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 13:55:
OTA RootKeeper gaat waarschijnlijk nooit werken voor 4.3, omdat de aanpassingen ivm SELinux dit onmogelijk maken.
Tegen de tijd dat JB 4.3 komt moet ik toch de keuze gaan maken tussen niet hebben van root en wel root na unlocken of gewoon bij JB 4.2 blijven. Eigenlijk het enige waar ik root echt voor nodig heb is Titanium Backup en verder kosmetisch wegwerken van Asus bloatware. Als ik toch moet unlocken dan misschien ook eens kijken naar een andere ROM... Voor nu kan ik nog even verder met de stock ROM zonder unlocken en verlies van garantie.
Bij werkte motochopper helaas niet. Toch was het voor de laatste update. Daarna, na verschillende keren testen, met zonder dock, oudere of nieuwere usb drivers, toch maar de ota update uitgevoerd.
Ik ben helaas mijn root kwijt geraakt doordat een eerder gemaakte backup niet terug kon worden gezet. Voodoo gaf wel aan dat ik geroot zou zijn en dat het restoren geslaagd was. Maar geen enkele root-app werkte nog.
Nu kom ik erachter dat mijn hosts file nog is voorzien van de enorme lange lijst met advertentie websites dat door adfree is aangemaakt. Dit wil ik verwijderen, vooral omdat ik geen link meer kan aanklikken in de eerste zoekreacties van een google-search. (de betaalde zoekresultaten die bovenaan in de zoeklijst komen, en daar zit vaak de link bij die ik wil gebruiken. Verder naar beneden scrollen brengt me dan vaak ook wel op de gewenste site maar toch zou ik graag de google-ad-links kunnen gebruiken.
Maar.... Tja, geen root meer dus kan ook niet mijn hosts file aanpassen of verwijderen...
Ik ben helaas mijn root kwijt geraakt doordat een eerder gemaakte backup niet terug kon worden gezet. Voodoo gaf wel aan dat ik geroot zou zijn en dat het restoren geslaagd was. Maar geen enkele root-app werkte nog.
Nu kom ik erachter dat mijn hosts file nog is voorzien van de enorme lange lijst met advertentie websites dat door adfree is aangemaakt. Dit wil ik verwijderen, vooral omdat ik geen link meer kan aanklikken in de eerste zoekreacties van een google-search. (de betaalde zoekresultaten die bovenaan in de zoeklijst komen, en daar zit vaak de link bij die ik wil gebruiken. Verder naar beneden scrollen brengt me dan vaak ook wel op de gewenste site maar toch zou ik graag de google-ad-links kunnen gebruiken.
Maar.... Tja, geen root meer dus kan ook niet mijn hosts file aanpassen of verwijderen...
Je kunt downgraden en dan weer rooten (maar dan ben je wel al je apps en data kwijt - tenzij je nog een backup hebt).Ejorne schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 16:30:
En als je de instructies hierboven volgt dan kun je waarschijnlijk daarna de OTA weer installeren en root behouden.
Okay, bedankt voor de tip. Apps en data had ik sowieso onlangs al allemaal gewist en een fabrieksrestore gedaan. (nadat ik erachter kwam dat mijn root niet meer deed.) Belangrijke data heb ik natuurlijk gebackupped. En apps die pak ik wel weer opnieuw binnen...Condor70 schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 08:04:
[...]
Je kunt downgraden en dan weer rooten (maar dan ben je wel al je apps en data kwijt - tenzij je nog een backup hebt).
En als je de instructies hierboven volgt dan kun je waarschijnlijk daarna de OTA weer installeren en root behouden.
Ik moet dan neem ik aan handmatig een oudere firmware versie van de Asus site installeren. Daarna met motochopper aan de gang. OTA rootkeeper erop en daarna OTA update naar de huidige versie. Bedoel je deze stappenplan;
pe1dnn schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 13:41:
Stappen:(stappenplan gejat van forum.xda-developers.com)
- Herstel systeem applicaties (ik had ze inactief gemaakt met Root App Delete, zonder dat mislukt de update zoals ik bij de vorige update heb ervaren...)
- Reboot (gewoon via power down en power up)
- Verwijderen en opnieuw aanmaken van "su" backup met Voodoo OTA Rootkeeper (zodat ik zeker weet dat het exact the goede "su" versie is)
- Download en te toepassen van de OTA update (moet OTA, geen handmatige update want dan doet Voodoo OTA Rootkeeper het niet!)
- Als de OTA update klaar is met Voodoo OTA Rootkeeper "su" herstellen
- Reboot zoals bij stap 2
Inderdaad. In de XDA thread zijn er verschillende posters te vinden die dit gedaan hebben.Ejorne schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 15:20:
[...]
Ik moet dan neem ik aan handmatig een oudere firmware versie van de Asus site installeren. Daarna met motochopper aan de gang. OTA rootkeeper erop en daarna OTA update naar de huidige versie. Bedoel je deze stappenplan;
[...]
Ik heb de firmware gedownload en de zip uitgepakt en de zip-file die daaruit kwam op sd kaart gezet. Deze sd-card via het dock geprobeerd maar wordt kennelijk niet als backup herkent. Zo ver ik begrepen heb moet de tablet zelf met de melding komen dat er nieuwe (in dit geval dan oudere) software op staat. De sd-card in een usb-adapter gedaan maar ook geen reactie. Ik kan overigens wel gewoon de inhoud van de sd-kaart lezen.
Kan dit misschien alleen via de micro-sd in de tablet zelf?
Verwijderd
@Ejorne,Ejorne schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 17:04:
Ik heb de firmware gedownload en de zip uitgepakt en de zip-file die daaruit kwam op sd kaart gezet. Deze sd-card via het dock geprobeerd maar wordt kennelijk niet als backup herkent. Zo ver ik begrepen heb moet de tablet zelf met de melding komen dat er nieuwe (in dit geval dan oudere) software op staat. De sd-card in een usb-adapter gedaan maar ook geen reactie. Ik kan overigens wel gewoon de inhoud van de sd-kaart lezen.
SD kaartje formateren op fat32, zipfile hierop zetten. SD in de tablet, tab uitzetten en opnieuw opstarten. rechtsonderin zie je een melding update gevonden en installeren maar.tablet paar minuten met rust laten. Suxes
Ik zou graag de ota files kunnen downloaden, zonder eerst alles te moeten resetten... iemand die de files ergens heeft opgeslagen voor de ww versie?
Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2
Lukt inderdaad alleen met de micro-sd kaart. Niet met usb of de gewone sd in het dock...Verwijderd schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 19:34:
[...]
@Ejorne,
SD kaartje formateren op fat32, zipfile hierop zetten. SD in de tablet, tab uitzetten en opnieuw opstarten. rechtsonderin zie je een melding update gevonden en installeren maar.tablet paar minuten met rust laten. Suxes
Gisteren even bij de buren een usb-adaptertje geleend want ik had natuurlijk geen micro-usb-lezer...
Goed, terug gezet naar de een na laatste firmware. Maar helaas, geen root verkregen met motochopper. Niet met de naked-drivers, niet met de asus drivers en ook niet met de driver waar win7 zelf mee komt. Het pushen van de bestanden gaat volgens de batch-file goed, ook SuperSu wordt geinstalleerd. Maar krijg telkens de melding " - failure" bij de poging tot het rooten...
Gisteren nog even terug ge-downgrade naar nog een versie terug. Hopen dat dat gaat lukken, morgen weer proberen...
[ Voor 8% gewijzigd door Ejorne op 08-08-2013 16:12 ]
Verwijderd
Na de laatste update werkt motoshopper niet meer.Ejorne schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 16:10:
[...]
Lukt inderdaad alleen met de micro-sd kaart. Niet met usb of de gewone sd in het dock...
Gisteren even bij de buren een usb-adaptertje geleend want ik had natuurlijk geen micro-usb-lezer...
Goed, terug gezet naar de een na laatste firmware. Maar helaas, geen root verkregen met motochopper. Niet met de naked-drivers, niet met de asus drivers en ook niet met de driver waar win7 zelf mee komt. Het pushen van de bestanden gaat volgens de batch-file goed, ook SuperSu wordt geinstalleerd. Maar krijg telkens de melding " - failure" bij de poging tot het rooten...
Gisteren nog even terug ge-downgrade naar nog een versie terug. Hopen dat dat gaat lukken, morgen weer proberen...
De maker van motoshopper proberen snel met een update te komen.
dus ff wachten maar
Maar bij mij werkt het ook op de vorige versie en de versie daarvoor niet. Maar ik las ook in het xda topic dat er meer mensen zijn waarbij het niet lukt op de voorgaande versies. Pakte ze een andere computer dan lukte het wel. Ik kan helaas niet zo makkelijk een andere computer proberen. wel heb ik, zover ik weet, op de juiste manier volgens de handleiding de naked drivers geprobeerd en ook op die manier andere drivers. Tevens firewall en av uitgezet...
Wat me overigens opvalt is dat nog steeds mijn hosts file is voorzien van de lijst die adfree heeft toegevoegd. Ook na handmatige downgrade met de volle firmware download. Ook na een fabrieksrestore is de hosts nog aanwezig zoals voorheen.
Is het dan (zonder root) niet mogelijk om echt volledig naar een schone install te gaan?
Wat me net te binnen schiet. Zou ik met adb vanaf de pc een nieuwe hosts kunnen pushen? Kennelijk kun je daarmee wel bestanden plaatsen in een read-only map. Dat is, althans naar ik meen, wat dat scriptje van motochopper ook doet.
Als ikdat probeer, zou ik dan gewoon een leeg bestand met de juiste naam kunnen pushen naar de juiste map. Of moet de hostsfile aan bepaalde voorwaarden voldoen. Indien dat zo is, is er iemand die zijn hosts fil wil uploaden?
Wat me overigens opvalt is dat nog steeds mijn hosts file is voorzien van de lijst die adfree heeft toegevoegd. Ook na handmatige downgrade met de volle firmware download. Ook na een fabrieksrestore is de hosts nog aanwezig zoals voorheen.
Is het dan (zonder root) niet mogelijk om echt volledig naar een schone install te gaan?
Wat me net te binnen schiet. Zou ik met adb vanaf de pc een nieuwe hosts kunnen pushen? Kennelijk kun je daarmee wel bestanden plaatsen in een read-only map. Dat is, althans naar ik meen, wat dat scriptje van motochopper ook doet.
Als ikdat probeer, zou ik dan gewoon een leeg bestand met de juiste naam kunnen pushen naar de juiste map. Of moet de hostsfile aan bepaalde voorwaarden voldoen. Indien dat zo is, is er iemand die zijn hosts fil wil uploaden?
[ Voor 22% gewijzigd door Ejorne op 09-08-2013 07:49 ]
Iemand hier trouwens een idee wat er aan de hand kan zijn met mijn TF300TG?
Heb al sinds dat ik hem heb nog geen enkele keer een melding gehad dat er een update was. Iedere keer zelf moeten kijken op de Asus site of hier op de hoogte gebracht. (Gebruik overigens de 3G optie niet)
Ook heb ik vorige week mijn lader laten vervangen onder garantie bij de MM omdat hij niet meer in de 15V modus wilde opladen. Later las ik dat dit mogelijk zou komen door verbogen pootjes door het regelmatig in en uit de lader halen van de kabel. Maar mogelijk is is met de nieuwe opgelost.
Maar zowel met de oude als de nieuwe lader merk ik dat hij soms niet wil opladen. Steek de lader er in. Oranje lampje gaat branden maar niet laden. Na een kwartier is de accu nog geen procent verder. Na een reboot/cold boot doet hij het vaak wel weer.
Software is vorige week ook opgewaardeerd.
Wie o Wie?
Heb al sinds dat ik hem heb nog geen enkele keer een melding gehad dat er een update was. Iedere keer zelf moeten kijken op de Asus site of hier op de hoogte gebracht. (Gebruik overigens de 3G optie niet)
Ook heb ik vorige week mijn lader laten vervangen onder garantie bij de MM omdat hij niet meer in de 15V modus wilde opladen. Later las ik dat dit mogelijk zou komen door verbogen pootjes door het regelmatig in en uit de lader halen van de kabel. Maar mogelijk is is met de nieuwe opgelost.
Maar zowel met de oude als de nieuwe lader merk ik dat hij soms niet wil opladen. Steek de lader er in. Oranje lampje gaat branden maar niet laden. Na een kwartier is de accu nog geen procent verder. Na een reboot/cold boot doet hij het vaak wel weer.
Software is vorige week ook opgewaardeerd.
Wie o Wie?
Het is me gelukt met versie 6.1.8 om te rooten met motochopper. Op 6.1.15 lukte het niet. Nadat ik root terug had heb ik ota root keeper laten backuppen. Restart en de ota update uitgevoerd. Ik had verwacht eerst naar 6.1.15 te updaten en daarna naar 6.1.27.
Maar er werd direct naar 6.1.27 geupdate. En dat ging niet helemaal goed. De eerste keer een fout tijdens de update.Ik kreeg al nare visioenen over een loop in het booten maar gelukkig startte de tablet gewoon op en gaf een melding dat het updaten is mislukt en dat er hersteld was naar de huidige versie. Nog een keer geprobeerden toen ging het wel goed. Althans op het allerlaatst een aantal googleservices die eruit klapte.
Na elke restart kreeg ik eerst een korte melding over het afmaken van de update en het optimaliseren van de apps. Direct gevolgd door het crashen van verschillende google services.
Na het verwijderen van de updates van Play Store was alles weer goed.
Momenteel dus op de laatste versie. Root terug gezet en werkt.
Ik dacht in het begin ook dat mijn OTA niet zou werken en heb de eerste paar updates dan ook handmatig laten zoeken. Maar gaandeweg minder op de fora aan het kijken en toen ineens kreeg ik een OTA melding. Toen ik daarna op de fora ging kijken bleek dat dagen geleden al anderen mensen de udate hadden gehad.
Dat van het niet goed opladen lijkt me een hardware probleem. (hoewel het dan wel gek is dat na een cold reboot het wel weer werkt) Maar als het probleem blijft zou ik er zeker nog even een garantie claim op doen...
Maar er werd direct naar 6.1.27 geupdate. En dat ging niet helemaal goed. De eerste keer een fout tijdens de update.Ik kreeg al nare visioenen over een loop in het booten maar gelukkig startte de tablet gewoon op en gaf een melding dat het updaten is mislukt en dat er hersteld was naar de huidige versie. Nog een keer geprobeerden toen ging het wel goed. Althans op het allerlaatst een aantal googleservices die eruit klapte.
Na elke restart kreeg ik eerst een korte melding over het afmaken van de update en het optimaliseren van de apps. Direct gevolgd door het crashen van verschillende google services.
Na het verwijderen van de updates van Play Store was alles weer goed.
Momenteel dus op de laatste versie. Root terug gezet en werkt.
Bij mijn tablet krijg ik ook vaak pas een melding van een beschikbare update wanneer er al enkele dagen door andere over geschreven wordt op dit (of andere ) forum. Wellicht dat ze het op serienummer uitrollen?r_kluft schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 15:41:
Iemand hier trouwens een idee wat er aan de hand kan zijn met mijn TF300TG?
Heb al sinds dat ik hem heb nog geen enkele keer een melding gehad dat er een update was. Iedere keer zelf moeten kijken op de Asus site of hier op de hoogte gebracht.
Ik dacht in het begin ook dat mijn OTA niet zou werken en heb de eerste paar updates dan ook handmatig laten zoeken. Maar gaandeweg minder op de fora aan het kijken en toen ineens kreeg ik een OTA melding. Toen ik daarna op de fora ging kijken bleek dat dagen geleden al anderen mensen de udate hadden gehad.
Dat van het niet goed opladen lijkt me een hardware probleem. (hoewel het dan wel gek is dat na een cold reboot het wel weer werkt) Maar als het probleem blijft zou ik er zeker nog even een garantie claim op doen...
Heb een tf300tg en de wifi ontvangst is zeer slecht en valt steeds weg.
Heb al andere kanalen in me router geprobeerd, maar helpt niet.
Heb de beveiliging van de router er af gezet en dan geprobeerd, helpt ook niet.
Heb geupdate na de laaste firmware V10.6.2.8 Only for WW SKU (Android 4.2) en denk zelf dat er wat mis is gegaan.
Heb ook een reset van alles 2x gedaan en helpt ook niet.
Is het mogelijk handmatig de update nog is te doen of te downgraden na een eerdere versie?
Heb geupdate na de laaste firmware V10.6.2.8 Only for WW SKU (Android 4.2) en denk zelf dat er wat mis is gegaan.
Is het mogelijk handmatig de update nog is te doen of te downgraden na een eerdere versie?
[ Voor 16% gewijzigd door gaaloo1974 op 10-08-2013 18:46 ]
Verwijderd
Hier staat de firmware:gaaloo1974 schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 18:15:
Heb een tf300tg en de wifi ontvangst is zeer slecht en valt steeds weg.
http://support.asus.com/d...hashedid=Fg9YCRhjV3yyWp2P
De firm downloaden, uitpakken naar zip en deze op sd kaartje,
SD kaartje formateren op fat32, zipfile hierop zetten. SD in de tablet, tab uitzetten en opnieuw opstarten. rechtsonderin zie je een melding update gevonden en installeren maar.tablet paar minuten met rust laten.
Suxes
Heb het al opgelost.Verwijderd schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 22:15:
[...]
Hier staat de firmware:
http://support.asus.com/d...hashedid=Fg9YCRhjV3yyWp2P
De firm downloaden, uitpakken naar zip en deze op sd kaartje,
SD kaartje formateren op fat32, zipfile hierop zetten. SD in de tablet, tab uitzetten en opnieuw opstarten. rechtsonderin zie je een melding update gevonden en installeren maar.tablet paar minuten met rust laten.
Suxes
Heb Ziggo en me buurman ook, daar geprobeerd en werkte bij hem gewoon wel.
Me Ziggo Ubee modem hard reset gedaan en alles werkt nu.
Lag dus aan de modem.
Wel vreemd met andere apparaten nooit laats gehad.
Evengoed thnx voor je moeite
Mijn tablet wordt om de zoveel tijd enorm langzaam. Moet hem dan echt restarten. Vin dit wel een tegenvaller.
Vin het browsen ook maar traag gaan.
Af en toe heb ik ook last van alsof de tablet overgenomen wordt, gehackt, en zie je van alles gebeuren:
Nieuwe tabs worden geopend, applicaties gesloten, probeert iets in te typen, etc. Moet hem dan restarten als het lukt want vliegt ook door dat menuutje.
Herkent iemand dit?
Af en toe heb ik ook last van alsof de tablet overgenomen wordt, gehackt, en zie je van alles gebeuren:
Nieuwe tabs worden geopend, applicaties gesloten, probeert iets in te typen, etc. Moet hem dan restarten als het lukt want vliegt ook door dat menuutje.
Herkent iemand dit?
[ Voor 4% gewijzigd door Paroal op 13-08-2013 20:30 ]
Cleanmaster installeren en misschien Cyanogenmod?Paroal schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 20:29:
Mijn tablet wordt om de zoveel tijd enorm langzaam. Moet hem dan echt restarten. Vin dit wel een tegenvaller.
http://get.cm/?device=tf300t
Hele tablet leegvegen en Cyanogenmod erop?Af en toe heb ik ook last van alsof de tablet overgenomen wordt, gehackt, en zie je van alles gebeuren:
[ Voor 15% gewijzigd door Slashdotter op 13-08-2013 20:58 ]
Phoe, ga eerst die cleanmaster proberen....
Misschien een mod daarna.
Wannneer je overgaat op een mod, kun je dan evt terug? Fabrieks reset bijvoorbeeld?
Misschien een mod daarna.
Wannneer je overgaat op een mod, kun je dan evt terug? Fabrieks reset bijvoorbeeld?
Een custom ROM kan best wat schelen in snelheid ja, aangezien er meerdere tweaks zijn ingebakken die het systeem vloeiender maken. Het probleem bij de TF300T zit hem vooral in de vaste opslag, die is vrij langzaam. Custom ROMs hebben tegenwoordig meestal wat tweaks aan boord die dat stuk versnellen (wat soms wel ten kostte gaat van stabiliteit).
Vroeger gebruikte ik altijd CleanROM, maar die is al sinds Maart niet meer geupdate, dus ik ben nu ook op zoek naar een nieuwe: http://forum.xda-develope...lay.php?f=1582&order=desc
EDIT: CleanROM Inheritance is blijkbaar verder gegaan onder de naam van CROMi: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2204166
Vroeger gebruikte ik altijd CleanROM, maar die is al sinds Maart niet meer geupdate, dus ik ben nu ook op zoek naar een nieuwe: http://forum.xda-develope...lay.php?f=1582&order=desc
EDIT: CleanROM Inheritance is blijkbaar verder gegaan onder de naam van CROMi: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2204166
[ Voor 11% gewijzigd door citruspers op 14-08-2013 21:57 ]
Kuuuutt... in het donker m'n iPad1 op m'n 300T gegooid, scherm is kapot 
Gelukkig doet de ene helft van het scherm het nog, door het scherm te roteren kan ik het stukje wat ik nodig heb daar plaatsen en bedienen.
Alles behalve video bekijken is nu onwerkbaar geworden.
Ik had al niet-urgente plannen om de nieuwe Nexus 7 of Surface RT halen maar dat is nu helaas wel erg actueel geworden.
=====================================
Optie 2
Volgens deze video kan ik het scherm gewoon repairen:
YouTube: Asus Transformer TF300 Touch Screen Replacement Disassembly Instructions
Op Ebay zie ik schermen voor 70 euro inclusief verzenden.
http://www.ebay.nl/sch/i....70.l1313&_nkw=300t+screen. Denk dat ik dat ook ga doen.
Jammer dat ik geen Surfspot account heb, dan ik vandaag nog die Surface RT voor 200 euro besteld, het verschil met die 70 euro is dan ook niet meer zo groot.
Gelukkig doet de ene helft van het scherm het nog, door het scherm te roteren kan ik het stukje wat ik nodig heb daar plaatsen en bedienen.
Ik had al niet-urgente plannen om de nieuwe Nexus 7 of Surface RT halen maar dat is nu helaas wel erg actueel geworden.
Optie 2
YouTube: Asus Transformer TF300 Touch Screen Replacement Disassembly Instructions
http://www.ebay.nl/sch/i....70.l1313&_nkw=300t+screen. Denk dat ik dat ook ga doen.
Jammer dat ik geen Surfspot account heb, dan ik vandaag nog die Surface RT voor 200 euro besteld, het verschil met die 70 euro is dan ook niet meer zo groot.
Opvallend puntje.
Wanneer de TF300 volledig is opgeladen en UIT staat, blijft dit apparaat stroom gebruiken (6 watt).
Ik heb dit gemeten met een stroom-meter.
Iemand enig idee hoe dit kan?
Ik gebruik de TF300 met een Dock.
Wanneer de TF300 volledig is opgeladen en UIT staat, blijft dit apparaat stroom gebruiken (6 watt).
Is je touchscreen nog wel goed en alleen de lcd defect? zo ja geen probleem, is de digitizer ook defect zorg dan dat je absoluut het juiste model digitizer koopt hebt want er zijn meerdere in omloop en die zijn niet onderling uitwisselbaar. (G01, G03 en 518N)Slashdotter schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 02:05:
Kuuuutt... in het donker m'n iPad1 op m'n 300T gegooid, scherm is kapot
Optie 2
Tevens zit de digitizer met het lcd met sterke tape verlijmd, eerst goed verwarmen voordat je de 2 van elkaar los probeert te halen (wat ik dus niet deed en dus resulteerde in een defecte digitizer en gebroken lcd).
Een gewaarschuwd mens telt voor twee
Was je LCD kapot, maar niet de digitizer? Dat is een ongewone combinatie.Occy74 schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 11:50:
[...]
Is je touchscreen nog wel goed en alleen de lcd defect? zo ja geen probleem, is de digitizer ook defect zorg dan dat je absoluut het juiste model digitizer koopt hebt want er zijn meerdere in omloop en die zijn niet onderling uitwisselbaar. (G01, G03 en 518N)
Tevens zit de digitizer met het lcd met sterke tape verlijmd, eerst goed verwarmen voordat je de 2 van elkaar los probeert te halen (wat ik dus niet deed en dus resulteerde in een defecte digitizer en gebroken lcd).
Een gewaarschuwd mens telt voor twee
Bij Slashdotter is volgens mij alleen de digitizer kapot (het linkje verwijst in ieder geval naar een nieuwe digitizer en niet naar een nieuwe LCD).
In het filmpje wordt de LCD zonder problemen van de digitizer gehaald, maar volgens de opmerking onder het filmpje (en jij dus ook) zijn deze twee aan elkaar gelijmd, waardoor de reparatie een stuk moeilijker wordt.
Ik denk dat je dat toch verkeerd verwoord, want de lader van de TF300T gebruikt bij maximaal laden maar 18Watt (+ overhead door warmte enzo). Als jouw transformer als hij uit stond 6 Watt zou verbruiken zou hij met een paar uurtjes leeg zijn, wat ik sterk betwijfel (of je transformer is gewoon stuk).pitchdown schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 11:33:
Opvallend puntje.
Er vanuitgaande dat je gewoon een werkende transformer hebt kunnen er een paar dingen aan de hand zijn:
- Je stroommeter is niet precies genoeg bij laag verbruik
- Je Dock of transformer is toch nog aan het laden
- Je adapter is niet zo efficient (wordt ook warm)
De stroommeter geloof ik niet m.b.t. laag verbruik. Heb dit met andere apparaten ook getest.citruspers schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 12:16:
[...]
Ik denk dat je dat toch verkeerd verwoord, want de lader van de TF300T gebruikt bij maximaal laden maar 18Watt (+ overhead door warmte enzo). Als jouw transformer als hij uit stond 6 Watt zou verbruiken zou hij met een paar uurtjes leeg zijn, wat ik sterk betwijfel (of je transformer is gewoon stuk).
Er vanuitgaande dat je gewoon een werkende transformer hebt kunnen er een paar dingen aan de hand zijn:Ik gok eigenlijk op een combinatie van bovenstaande dingen
- Je stroommeter is niet precies genoeg bij laag verbruik
- Je Dock of transformer is toch nog aan het laden
- Je adapter is niet zo efficient (wordt ook warm)
Het lijkt me daarnaast dat de dock+tablet niet verder word opgeladen als hij helemaal vol zit?
De adapter geeft bij andere apparaten ook 0 aan wanneer geen stroom word verbruikt.
Ik zal deze dagen met een 100% volle dock/TF300 nog is proberen!
Nee bij mij ook de digitizer, en door het niet goed verwarmen van de tape is daardoor de lcd gebroken.Condor70 schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 12:01:
[...]
Was je LCD kapot, maar niet de digitizer? Dat is een ongewone combinatie.
Bij Slashdotter is volgens mij alleen de digitizer kapot (het linkje verwijst in ieder geval naar een nieuwe digitizer en niet naar een nieuwe LCD).
In het filmpje wordt de LCD zonder problemen van de digitizer gehaald, maar volgens de opmerking onder het filmpje (en jij dus ook) zijn deze twee aan elkaar gelijmd, waardoor de reparatie een stuk moeilijker wordt.
Ja dat filmpje klopt totaal niet met de realiteit, geloof mij maar..
Tijd geleden ook zelf mijn lcd vervangen. De digitizer was nog wel in orde. Heb toen inderdaad de tape verwarmd en voorzichtig van elkaar kunnen halen.
Wat je wel zou kunnen doen, is het scherm uit het frame buigen dat gelijmd zit op de digitizer. Zo kun je wat veiliger verwarmen zonder je lcd in gevaar te brengen!
Wat je wel zou kunnen doen, is het scherm uit het frame buigen dat gelijmd zit op de digitizer. Zo kun je wat veiliger verwarmen zonder je lcd in gevaar te brengen!
Tnx voor de tips mensen, het apparaat doet het nu nog voor filmpjes en dat voldoet momenteel wel voor mij.
Ik ga wachten totdat ik een Surface RT of Nexus 7 heb voordat ik het scherm ga verwisselen en mogelijk meer kapot maak.
===========
edit: voorlopig maar even uitzingen met een trage iPad1 voor internetten...
Ik ga wachten totdat ik een Surface RT of Nexus 7 heb voordat ik het scherm ga verwisselen en mogelijk meer kapot maak.
===========
edit: voorlopig maar even uitzingen met een trage iPad1 voor internetten...
[ Voor 20% gewijzigd door Slashdotter op 15-08-2013 22:00 ]
Heb ik ook gehad, even rebooten. Heb het inmiddels al een hele tijd niet gehad dus misschien even je tablet updaten of een custom ROM installeren?
En maak je scherm ook even schoon voor de zekerheid
En maak je scherm ook even schoon voor de zekerheid
is het enige wat ik dan nog kan doen, is de tablet een reboot geven...
tablet heeft de laatste versie van android.....
snap niet waar het vandaan komt. na de reboot duurt het even, voordat de 'ghost hacker' actief wordt...
kun je nog terug wanneer je een custom rom hebt geinstalled?
tablet heeft de laatste versie van android.....
snap niet waar het vandaan komt. na de reboot duurt het even, voordat de 'ghost hacker' actief wordt...
kun je nog terug wanneer je een custom rom hebt geinstalled?
Heeft er al iemand CM10.3 op zijn tablet geïnstalleerd?
Ik krijg het niet voor elkaar. Eindig telkens in een bootloop. Moet ik een andere recovery gebruiken, of iets anders?
Volgens mij zit ik niet op de goede bootloader, maar waar vind ik bootloaders?
Ik krijg het niet voor elkaar. Eindig telkens in een bootloop. Moet ik een andere recovery gebruiken, of iets anders?
[ Voor 19% gewijzigd door Maverick op 24-08-2013 18:02 ]
PSN: DutchTrickle PVoutput
Ik ben zinnens mijn witte TF300 met dock te verkopen. Wat zou zoiets nog moeten opleveren?
Hij is zo goed als niet gebruikt (misschien zelfs nog garantie, ik kocht hem nieuw bij Mediamarkt, volgens mij nog geen jaar geleden) en ik heb er die "unbrickable bestandjes" bij (iemand enig idee wat ik bedoel?). Hij gaat weg omdat ik het gewoon nooit gebruik...
Hij is zo goed als niet gebruikt (misschien zelfs nog garantie, ik kocht hem nieuw bij Mediamarkt, volgens mij nog geen jaar geleden) en ik heb er die "unbrickable bestandjes" bij (iemand enig idee wat ik bedoel?). Hij gaat weg omdat ik het gewoon nooit gebruik...
Ik zou er maar haast bij maken voordat de tsunami next-gen tablets (full hd schermen, snellere cpu/gpu, 2GB ram, veel snellere flashdisk) in september arriveert die de 300T gaat wegvagen.Verstekbakker schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 01:28:
Ik ben zinnens mijn witte TF300 met dock te verkopen. Wat zou zoiets nog moeten opleveren?
€250 is realistisch? 300?
-edit- Een hoop gedoe voor een paar zielige knaken eigenlijk... Mij valt nu ook in dat ik het ding wel regelmatig gebruik om in bad films te kijken of radio te luisteren. Dan houd ik hem liever, hij vreet geen brood.
-edit- Een hoop gedoe voor een paar zielige knaken eigenlijk... Mij valt nu ook in dat ik het ding wel regelmatig gebruik om in bad films te kijken of radio te luisteren. Dan houd ik hem liever, hij vreet geen brood.
[ Voor 81% gewijzigd door Verstekbakker op 30-08-2013 02:27 ]
TF300T of TF300TG? 16GB of 32GB?Verstekbakker schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 02:05:
€250 is realistisch? 300?
Heb mijn TF300T 32GB in januari nog voor €325 gekocht, dus het lijkt me dat je 'm voor €250 toch wel zou moeten kunnen verkopen.
Vandaag hebben ze refurbished 300T's met dock voor 269 euro bij iBood.
http://nl-nl.forum.ibood....n_android_42_refurbished/
Ik vind het wel heel toevallig dat het samenvalt met de Nexus 7 introductie en ook voor 269 euro.
nieuws: Nieuwe Nexus 7 komt zaterdag in Nederland uit voor 269 euro
Was het niet slimmer geweest als ze deze actie eerder deze week hadden gedaan? Wie gaat nu nog de 300T halen als de superieure Nexus 7 er nu ook is?
Ik vind het wel heel toevallig dat het samenvalt met de Nexus 7 introductie en ook voor 269 euro.
Was het niet slimmer geweest als ze deze actie eerder deze week hadden gedaan? Wie gaat nu nog de 300T halen als de superieure Nexus 7 er nu ook is?
[ Voor 37% gewijzigd door Slashdotter op 07-09-2013 00:40 ]
Ik twijfelde tussen de Nexus 10 (duur), nieuwe Nexus 7. Nu deze aanbieding bij Ibood is gekomen, komt de 300T er ook bij.Slashdotter schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 00:37:
Vandaag hebben ze refurbished 300T's met dock voor 269 euro bij iBood.
Natuurlijk zijn de specs van de Nexus 7 en 10 beter, maar wil eigenlijk een 10' scherm en bij de 300T zit nog een toetsenbord. Daarnaast vind ik de Nexus 10 nog te duur. Hierdoor (lijkt) is de 300T voor deze prijs toch erg aantrekkelijk. Hoe denken jullie hierover? Wordt er bijv op korte termijn nog een prijsdaling verwacht voor de Nexus 10, ivm het uitbrengen van een nieuwe versie?
PSN: Mondaatje
Haha, ik heb hetzelfde. M'n 300T is een maand geleden defect geraakt (barst in het touchscherm) en stond te wachten op de Nexus 7. Nu die er uiteindelijk is heb ik koudwatervrees. De Nexus 10 komt waarschijnlijk in oktober uit, de 10 inch Surface RT is momenteel best aardig geprijsd voor 332 euro, de Surface Pro/RT 2 komt ook in oktober uit, de iPad 5 en mini 2 staan voor de deur.Monda schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 12:48:
Ik twijfelde tussen de Nexus 10 (duur), nieuwe Nexus 7. Nu deze aanbieding bij Ibood is gekomen, komt de 300T er ook bij.
Natuurlijk zijn de specs van de Nexus 7 en 10 beter, maar wil eigenlijk een 10' scherm en bij de 300T zit nog een toetsenbord. Daarnaast vind ik de Nexus 10 nog te duur. Hierdoor (lijkt) is de 300T voor deze prijs toch erg aantrekkelijk. Hoe denken jullie hierover? Wordt er bijv op korte termijn nog een prijsdaling verwacht voor de Nexus 10, ivm het uitbrengen van een nieuwe versie?
En daarnaast kan ik ook nog eens gewoon voor 70 euro een nieuw scherm voor m'n 300T halen.
Pfff.... keuze stress...
Ja zeker lastig. Ik kon niet zo snel ontdekken wanneer de opvolger van de Nexus 10 kwam. Maar als die in oktober komt zal dat wel wat met de prijs van de huidige doen.Slashdotter schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 22:30:
[...]
Haha, ik heb hetzelfde. M'n 300T is een maand geleden defect geraakt (barst in het touchscherm) en stond te wachten op de Nexus 7. Nu die er uiteindelijk is heb ik koudwatervrees. De Nexus 10 komt waarschijnlijk in oktober uit, de 10 inch Surface RT is momenteel best aardig geprijsd voor 332 euro, de Surface Pro/RT 2 komt ook in oktober uit, de iPad 5 en mini 2 staan voor de deur.
En daarnaast kan ik ook nog eens gewoon voor 70 euro een nieuw scherm voor m'n 300T halen.
Pfff.... keuze stress...
Hoe is je scherm trouwens gebarsten? Las namelijk dat sommige mensen spontaan barsten kregen (bijv een nacht aangesloten aan toetsenbord, volgende dag barst)
Ik ben nu trouwens toch voor de 300T gegaan bij IBood (incl docking, 32gb, 269,-).
Vind 400,- wat de Nexus momenteel kost gewoon te veel geld voor een tablet die ik eigenlijk alleen zal gebruiken voor wat mailtjes en surfen op de bank. De Nexus 7 werd t niet zoals eerder gezegd, omdat ik een 10 inch tablet wilde. Ik zal wel balen als de Nexus 10 flink zal zakken qua prijs, maar verwacht dat dit niet direct enorm zal zijn.
Ik hoop dat de 300T gaat bevallen. Buiten de in sommige gevallen niet goed functionerende hardware Lees ik toch ook veel positieve ervaringen.
- ik kwam thuis en was vergeten dat m'n 300T nog op bed lag, in het donker gooide ik m'n iPad1 er bovenop
- ga je er cyanogenmod op gooien? Voor mij was dat het verschil tussen "traaaaag kut apparaat waarvan ik spijt heb dat ik m gekocht heb" en "ik ben er superblij mee" http://get.cm/?device=tf300t
- ga je er cyanogenmod op gooien? Voor mij was dat het verschil tussen "traaaaag kut apparaat waarvan ik spijt heb dat ik m gekocht heb" en "ik ben er superblij mee" http://get.cm/?device=tf300t
[ Voor 57% gewijzigd door Slashdotter op 08-09-2013 12:40 ]
Oei dat is zuur zeg.Slashdotter schreef op zondag 08 september 2013 @ 12:39:
- ik kwam thuis en was vergeten dat m'n 300T nog op bed lag, in het donker gooide ik m'n iPad1 er bovenop![]()
Dit wordt mn eerste tablet, cyanogenmod zegt mij niets! Heeft dit met rooten te maken?
Als het zoveel snelheidswinst oplevert, ga ik me er wel in verdiepen. Kan ik hier op t forum genoeg info vinden voor een onervaren gebruiker?
Misschien dat het je niks zegt, dan is er misschien iemand anders met een antwoord, maar is CyanogenMod fijner dan cleanrom? Ik heb een tijd geleden CM geprobeerd, maar die wilde er niet op. Toen ben ik maar verder gaan kijken en uitgekomen bij Cleanrom, die ook wel fijn was. Maar ik ben toch wel een fan van CM, dus wil alsnog een keer over.
Ik denk er de laatste tijd ook over om er CM op te gaan zetten. Dit draai ik ook op mijn telefoon en daar ben ik er erg blij mee. Op de tablet draai ik nog de stock rom omdat ik mijn garantie eigenlijk wel wilde houden. Maar goed tablet is nu bijna 2jaar oud dus maakt niet heel veel meer uit. En ik wordt zo langzaam aan wel gek van de traagheid.Slashdotter schreef op zondag 08 september 2013 @ 12:39:
Ik heb hem al geroot en draai de laatste versie van Asus zelf. Moet ik nog ergens op letten voordat ik er CM op ga zetten (volgens mij hem ik ergens gelezen dat ik eerst de bootloader moet unlocken)
Ik ben al een uur aan het klooien met drivers die mij toegang zouden moeten geven tot fastboot > twrp recovery flash... Mn PC blijft volhouden dat hij het ding niet herkent en google levert niks op. Iemand een idee?
Asus Sync downloaden van de Asus website, installeren, TF300 insteken in een USB poort die je nog nooit hebt gebruikt... En ik ben weer een stap verder...
Asus Sync downloaden van de Asus website, installeren, TF300 insteken in een USB poort die je nog nooit hebt gebruikt... En ik ben weer een stap verder...
[ Voor 26% gewijzigd door Verstekbakker op 10-09-2013 23:56 ]
Net weer een OTA update gekregen van ASUS, versie JOP40D.WW_epad-10.6.1.27.5-20130902. Is nog steeds Android 4.2.1, dus nog niet de 4.3 versie die ASUS had aangekondigd voor einde Q3.
Ik heb voor de update met OTA rootkeeper een backup gemaakt (vers, dus oude gedelete en nieuwe gemaakt zodat ik zeker weet dat de backup de juiste versie is). Na installatie was root inderdaad weg maar kon ik die zonder probleem herstellen. Altijd weer even spannend of het nog werkt na een update...
Ik heb voor de update met OTA rootkeeper een backup gemaakt (vers, dus oude gedelete en nieuwe gemaakt zodat ik zeker weet dat de backup de juiste versie is). Na installatie was root inderdaad weg maar kon ik die zonder probleem herstellen. Altijd weer even spannend of het nog werkt na een update...
Ben niet erg te spreken over deze update. Touchscreen hapert, ook na meerdere keren de tablet opnieuw opstarten.
Nee ben er ook niet blij mee. Apparaatje deed het net zolekker smooth, maar nu hapert het scherm. Vooral goed te merken bij swipen en typen.
Volgens mij (maar dat weet ik niet zeker) moet je dan van een Stock ASUS rom komen van versie 10.6.xxxx? Kun je checken in je bootloader, staat dan bovenaan in het scherm. Ook heeft een 4.2 boatloader volgens mij maar 3 opties (RCK = Recovery, Cold Boot en Data wipe), terwijl voorgaande bootloaders er 4 hadden...Maverick schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 17:57:
Heeft er al iemand CM10.3 op zijn tablet geïnstalleerd?
Je moet de (modified?) TWRP 2.5.0.0 recovery hebben. Verder bleef de CM10.2 rom (12/9 nightly) bij mij de hele tijd hangen op het splash screen. Pas toen ik ook een data wipe uitvoerde alvorens de rom te flashen, wilde de rom doorstarten, en nu draait ie als een zonnetje eerlijk gezegd!
Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.
Verwijderd
Bij mij net het omgekeerde, haperend scherm bij swipen, traag en touch problemen vasthangers....Japiooo schreef op zondag 15 september 2013 @ 09:11:
Nee ben er ook niet blij mee. Apparaatje deed het net zolekker smooth, maar nu hapert het scherm. Vooral goed te merken bij swipen en typen.
Met deze update draait nu momenteel alles lekker smooth...
Ik draai wel stock op dit apparaat.
bij mij is hij sinds de update juist een stuk sneller en vloeiender geworden. Ik draai ook stock, zonder root.
hmmm, nog geen update gezien, zal wel in batches gaan
Houten ZZW 2755 NNW 3050 Growatt 3600 dakhelling 45
Wat jullie schrijven over traagheid, niet reageren, haperen enz herken ik, maar juist van de vorige versie. Met deze update is dat weg. Ik heb even gewacht met mijn reactie zodat ik het eerst kon ervaren maar hij blijf zo lijkt het blijvend beter.
Controleer de versie, jullie hebben het toevallig toch niet over de vorige update? Versie nummer van deze in het bericht boven. Mogelijk is de laatste OTA nog niet naar iedereen gepushed.
Als het toch de laatste is, probeer eens de App Forever Gone, dat tooltje overschrijft alle ongebruikte ruimte met lege bestanden en gooit die dan weg. Er zijn positieve berichten dat dit het trimmen/schonen van het interne SD geheugen help en dat de T300 daarna weer veel beter werkt.
Hoe dan ook, ik ben blij met deze update. Ook geen crashes maar die heb ik sowieso bijna nooit. Ik kan me niet meer herinneren wanneer ik de laatste crash had en ik gebruik hem dagelijks.
Toevoeging: dat had ik nou niet moeten zeggen, nog geen minuut later een crash...
Controleer de versie, jullie hebben het toevallig toch niet over de vorige update? Versie nummer van deze in het bericht boven. Mogelijk is de laatste OTA nog niet naar iedereen gepushed.
Als het toch de laatste is, probeer eens de App Forever Gone, dat tooltje overschrijft alle ongebruikte ruimte met lege bestanden en gooit die dan weg. Er zijn positieve berichten dat dit het trimmen/schonen van het interne SD geheugen help en dat de T300 daarna weer veel beter werkt.
Hoe dan ook, ik ben blij met deze update. Ook geen crashes maar die heb ik sowieso bijna nooit. Ik kan me niet meer herinneren wanneer ik de laatste crash had en ik gebruik hem dagelijks.
Toevoeging: dat had ik nou niet moeten zeggen, nog geen minuut later een crash...

[ Voor 4% gewijzigd door pe1dnn op 15-09-2013 19:27 ]
Ik merk ook een meer responsive UI na de update, geen klachten hier dus. Het was allemaal wat matig na de vorige.
Verwijderd
Ik had met de vorige update al betere performance.
Misschien ook omdat ik toen al de app Forever Gone had gebruikt.
Alles ging lekker vlot en soepel.
Met de laatste update is dat nog steeds zo.
Misschien ook omdat ik toen al de app Forever Gone had gebruikt.
Alles ging lekker vlot en soepel.
Met de laatste update is dat nog steeds zo.
Die kan ik dan weer niet vinden in de market... Annoying. Zo'n gemiste kans, met wat snellere chippies zou dit echt een toptabletje zijn.
Trekt de tablet bij jullie trouwens ook de dock leeg in no time als je 'm er in laat zitten, ook al staat ie uit standby? Ik heb meer battery time als ik 'm eerst zonder dock bijna leeg laat lopen om 'm daarna weer via de dock bij te laden.
Trekt de tablet bij jullie trouwens ook de dock leeg in no time als je 'm er in laat zitten, ook al staat ie uit standby? Ik heb meer battery time als ik 'm eerst zonder dock bijna leeg laat lopen om 'm daarna weer via de dock bij te laden.
[ Voor 74% gewijzigd door Bundin op 15-09-2013 20:58 ]