Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pantagruel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-07 21:07

Pantagruel

Mijn 80486 was snel,....was!

pe1dnn schreef op maandag 30 mei 2016 @ 21:26:
[...]

Heb je /data ook omgezet van ext4 (zoals het is met de ASUS ROM) naar F2FS? De MMC is een zwak punt van de tablet maar F2FS maakt een groot verschil en maakt het bruikbaar.
Ik gok van niet, kan me niet actief herinneren dat ik dat gedaan heb. Is dat evt. te controleren of alsnog te doen? (Desnoods een reflash, zo veel apps staan er niet op)

Update ca. 20h:

Zojuist /data omgezet naar f2fs:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Enter TWRP, choose Wipe > Advanced Wipe

To Convert INTERNAL /data to f2fs
Check the box for "data"
Tap "change or repair file system"
Tap "Change file system"
Tap "F2FS"
Swipe the button

En het flash dansje gedaan

code:
1
2
3
4
5
Flash the rom
Flash the SuperSU zip
Flash gapps
Wipe cache/dalvik
Reboot

Het lijkt alsof t indexeren/optimaliseren van de apps wat sneller verliep, nu de backup terug zetten en zien wat t biedt.

[ Voor 35% gewijzigd door Pantagruel op 31-05-2016 20:43 ]

Asrock Z77 Extreme6, Intel i7-3770K, Corsair H100i, 32 GB DDR-3, 256 GB Samsung SSD + 2 x 3TB SATA, GeForce GTX 660 Ti, Onboard NIC and sound, SyncMaster 24"&22" Wide, Samsung DVD fikkertje, Corsair 500R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe1dnn
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-04 22:19
Pantagruel schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 16:31:
En het flash dansje gedaan

code:
1
2
3
4
5
Flash the rom
Flash the SuperSU zip
Flash gapps
Wipe cache/dalvik
Reboot
Vergeet ook niet de SuperSU app te installeren van Google Play,in de SuperSU zit zit alleen the "su" binary maar niet de app om de applicaties te beheren.
Pantagruel schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 16:31:
Het lijkt alsof t indexeren/optimaliseren van de apps wat sneller verliep, nu de backup terug zetten en zien wat t biedt.
Er waren zelfs ROM versies waarbij je helemaal niet door die optimalisatie heen kwam als je nog ext4 gebruikte.

Eigenlijk is het enige storende dat ik heb is met de bluetooth hardware/driver. Na een tijdje raakt die in de war en dan gaat die haperen met een bluetooth koptelefoon of luidspreker. Kan ik op dit moment alleen weer goed krijgen na powerdown. Hebben meer mensen over geklaagd, is helaas nog geen fix voor.

Onder Performance gebruik ik stock 1500 MHz en scheduler "cfq" (met vlaggetje "Set value on boot").

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pantagruel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-07 21:07

Pantagruel

Mijn 80486 was snel,....was!

pe1dnn schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 21:44:
[...]

Vergeet ook niet de SuperSU app te installeren van Google Play,in de SuperSU zit zit alleen the "su" binary maar niet de app om de applicaties te beheren.
Ik kreeg vrij snel de melding om de superSu app te installeren, evenals een update voor twrp
[...]

Er waren zelfs ROM versies waarbij je helemaal niet door die optimalisatie heen kwam als je nog ext4 gebruikte.

Eigenlijk is het enige storende dat ik heb is met de bluetooth hardware/driver. Na een tijdje raakt die in de war en dan gaat die haperen met een bluetooth koptelefoon of luidspreker. Kan ik op dit moment alleen weer goed krijgen na powerdown. Hebben meer mensen over geklaagd, is helaas nog geen fix voor.

Onder Performance gebruik ik stock 1500 MHz en scheduler "cfq" (met vlaggetje "Set value on boot").
Dank voor de info d:)b gebruik verder geen bluetooth devices en heb t standaard uit staan. Ik heb de scheduler veranderd naar cfq icm set on boot. Door de verandering van ext4 naar f2fs voelt de tf300t idd 'snappier' aan, de tijd zal leren of dat zo blijft.

/Off topic
Nu verder zoeken naar een onderdeel voor de tobo/accu combi, de 'rug' van het scharnier is definitief afgebroken en de tablet krijgt geen steun meer. Niet te lang mee klieren anders breekt de connector nog af :F

Asrock Z77 Extreme6, Intel i7-3770K, Corsair H100i, 32 GB DDR-3, 256 GB Samsung SSD + 2 x 3TB SATA, GeForce GTX 660 Ti, Onboard NIC and sound, SyncMaster 24"&22" Wide, Samsung DVD fikkertje, Corsair 500R

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pe1dnn
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-04 22:19
Voor de liefhebbers, naast de uitstekende MarshMallow 6.0.1 ROM is er nu ook een Nougat 7.0 ROM voor de TF-300T. Die laatste is nog wel volop in ontwikkeling maar gaat snel. Voor wie z'n TF-300T nieuw leven in wil blazen (wel heel goed de instructies lezen want de installatie is net iets anders dan de meeste andere ROMs).

• JAM
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-07 21:47

JAM

Het keyboard dock van mijn TF300T reageert nergens meer op en zodra ik de tablet erin plaats gaat deze elke keer plotseling uit (dus zonder af te sluiten). Vermoedelijk een soort van beveiliging.
Ik heb voorafgaand aan dit probleem geen voortekenen gehad, alles werkte gewoon tot op dat moment. Laden via het dock werkt ook niet meer. Kortom het dock lijkt 'volledig overleden'. :/
De tablet (rooted) werkt dus nog wel gewoon.

Wat ik heb geprobeerd:
Ik had een vermoeden dat het aan de accu in het keyboard dock zou kunnen liggen, dus heb ik een youtube-filmpje gezocht om de accu los te kunnen koppelen. Dat is gelukt, maar dit heeft helaas het probleem niet opgelost.

De ASUS-connector van zowel de tablet als het dock zien er normaal/onbeschadigd uit

Heeft iemand een idee wat het probleem zou kunnen zijn en hoe ik het eventueel zou kunnen oplossen?

[ Voor 5% gewijzigd door JAM op 17-10-2016 02:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The new one
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-03-2023
Hier ligt nog een prima werkende TF300 met Android 4.1.1 Er zijn steeds meer apps die niet te installeren zijn omdat zij een hogere versie van Android vereisen. De upgrade recepten die ik tot dusver gezien heb, beginnen alle met een unlock van de bootloader. De ASUS webpage waar deze vanaf is te downloaden is niet meer aanwezig en Unlock device software (App-Vs7) die ik elders heb gevonden, leidt niet tot een unlock.
Mijn vraag is dan ook of er wegen zijn voor een upgrade naar 5, 6, 7 of 8 zonder een unlock van de bootloader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Bootloader moet je bij alles van dit soort dingen altijd unlocken. Heb je het op XDA geprobeerd? Daar heeft iemand de KatKiss ofzoiets gemaakt, dat is volgens mij de meest recente mogelijk (Android 7?) voor de 300T...

Ik heb hem ergens onder de berg niet gebruikte spullen liggen geloof ik, denk niet dat ik je verder nog zou kunnen helpen. Ik bewaar dit soort bestandjes normaalgesproken wel, maar dat is al zo lang geleden en kan het nergens meer terugvinden ben ik bang.

-edit- Als je nog op een oude versie zit, kijk dan even of je die brick safe dinges kunt maken. Het is blijkbaar bij een oude versie mogelijk om een dump te maken van iets dat je tablet unbrickable maakt en dat kan na een bepaalde update niet meer. Klok en klepel, maar ik kan je niet meer zeggen dan ik nog in mijn geheugen heb zitten. Hier is meer te vinden.

[ Voor 98% gewijzigd door Verstekbakker op 07-12-2020 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The new one
De XDA site ken ik en heb deze uitgebreid onderzocht. Unlock tool vs 6 geeft "network error" en vs 7 een parsing error. Kennelijk is het zo dat het tool een check doet in de database van ASUS of daar het serienummer van de TF300 voorkomt. Indien niet, dan geen unlock. Helaas is de complete database off-line gehaald, daardoor zou unlocken nooit meer mogelijk zijn. Ik vrees dus dat dit einde verhaal is.

• Verstekbakker
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Hier zie ik dat ze het geprobeerd hebben. Misschien helpt het je verder?
I can confirm that your DMClient.apk works with tf300t and i have manage to unlock the bootloader
with it
Blijkbaar is die server nog niet offline (nog niet in oktober 2020), maar accepteert de officiële unlocker de nieuwe certificates niet.

[ Voor 19% gewijzigd door Verstekbakker op 10-12-2020 02:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The new one
Verstekbakker: de link gepost op 7 december heb ik geheel nagelopen. Na vele postings (alle rond 2012) daar was de conclusie dat het unlocken vrijwel onmogelijk is. Het vermoeden is dat met het unlock tool het serienummer naar ASUS gaat waarna het gecodeerd met RSA-1024 terugkomt. Dit is met de middelen van vandaag niet te breken. De link in de posting van 10 december ziet er veelbelovend uit. Hiermee ga ik nu aan de slag.
Pagina: 1 ... 21 22 Laatste