Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17:34

Asus Transformer Pad 300T

1. Inhoud
Afbeeldingslocatie: http://eee.asus.com/html/eeepad/img/tf300/features/tablet-tf300.png
  1. Inhoud
  2. Introductie
  3. Design
  4. Specificaties
  5. Extra software
  6. Beschikbaarheid en prijzen
  7. Externe links
    1. Algemene links
    2. Reviews / hands on
    3. User reviews
  8. Andere Asus Eee pad modellen
  9. Frequently asked questions (FAQ)[list=a][/list]
2. Introductie
Afgelopen december gaf Asus met zijn Transformer Prime het startschot voor de tweede generatie Android-tablets. De Prime was dankzij zijn Tegra 3-quadcore-soc een stuk sneller dan alle tablets die ervoor op de markt waren gekomen en in januari volgde een update die Android Ice Cream Sandwich naar de Prime bracht.

De Prime was duidelijk een high-end apparaat met een high-end prijs. Asus wil echter complete line-up op de markt zetten, inclusief modellen voor kopers met een krapper budget. Voor die mensen is er nu de Transformer 300T. Deze is op veel punten vergelijkbaar met de Prime - zo is ook de 300T uitgerust met een Tegra 3-soc - maar is in allerlei opzichten net wat minder luxe.

Zo is de aluminium behuizing verruild voor een van plastic, is de tablet dikker en zwaarder, en is de maximale helderheid van het scherm lager. Daarnaast is de Tegra 3 wat lager geklokt en is er geen 64GB maar 32GB opslaggeheugen ingebouwd. Het voordeel van al die wijzigingen is dat de adviesprijs flink omlaag kon. De 64GB-versie van de Prime kost minimaal 599 euro, net als de 32GB-versie met dock. De 300T zal 399 euro gaan kosten.
bron
3. Design
Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-bZ-X_2WsVQ0/T6Piy3b2t6I/AAAAAAAAAKM/n497uvCCDNY/s570/tf300_b_1.jpgAfbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-0Zv5w9yfqvU/T6Piyzl0QkI/AAAAAAAAAKE/v_Kl5PsTyl4/s570/tf300_b_2.jpgAfbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-uiuVvOo9UYg/T6Piy1IbjfI/AAAAAAAAAKI/qMdsmMNGQt0/s570/tf300_b_3.jpgAfbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-Skj7sceu-rI/T6Pizk7GAjI/AAAAAAAAAKk/PSO87DN7f34/s570/tf300_b_4.jpgAfbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-e_HHD1HAxBI/T6PizsrC2OI/AAAAAAAAAKc/OYPTG-lvxoE/s570/tf300_b_5.jpg
Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-5i-UbIsKreg/T6Pi0v-K0PI/AAAAAAAAAKw/CtsJKTm1xfA/s570/tf300_r_1.jpgAfbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-vozqMt42aY0/T6Pi07aGNPI/AAAAAAAAAK4/ekQf90I50V4/s570/tf300_r_2.jpgAfbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-WUEpUXvlQQs/T6Pi02BsdNI/AAAAAAAAAK8/DibaXiOUb6k/s570/tf300_r_3.jpgAfbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-yGV-1w0-fh8/T6Pi1tgLdAI/AAAAAAAAALM/_FXYnp9sGoY/s570/tf300_w_1.jpgAfbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-FQuSdBkZXVQ/T6Pi1o1vwuI/AAAAAAAAALI/29rr1aiZeVE/s570/tf300_w_2.jpg

De Asus Transformer tablet is, net als de Eee Pad Slider, een hybride tablet. Dit apparaat is zowel te gebruiken als standaard tablet zoals bijvoorbeeld de iPad, Galaxy, etc maar een losse docking station is te koppelen aan de tablet, hierdoor combineert de aansturing van de Transformer het multi touchscreen met een qwerty-toetsenbord (met een aantal Android specifieke knoppen) en een touchpad waardoor de tablet meer als een netbook gebruikt kan worden zonder de flexibiliteit van het tablet gedeelte te verliezen voor bijvoorbeeld onderweg of comfortabel op de bank.
Bijkomend voordeel is dat het toetsenbord een extra accu bevat. Hierdoor kun je de gebruikstijd van de Transformer verlengen van maximaal 10 uur naar maximaal 15 uur! Ook voegt deze docking een aantal aansluitingen toe in de vorm van een USB aansluitingen en een SD-card slot

Het tablet gedeelte zelf beschikt over een micro-SD slot en een micro HDMI output om de tablet bijvoorbeeld op een tv aan te sluiten.

4. Specificaties
Operation SystemAndroid 4.0 Ice Cream Sandwich (ICS)
CPUNVIDIA® Tegra® 3 T30L Quad-Core @1.2Ghz
GPUGeForce® 12-core, 3D stereo (built-in)
Storage16GB EMMC + 8GB of free ASUS WebStorage space for life
MemoryRAM:1GB / ROM:16GB
Conectivity802.11 b/g/n, Bluetooth v3.0
Display10.1" WXGA (1280 × 800) LED Backlight IPS panel, 10 finger multi-touch, 350nits
Camera8MP Auto focus (rear), 1.2MP (front)
Interface2-in-1 Audio Jack (head-out/MIC-in 2-in-1)
1× micro-D HDMI 1.4a port / 1× microSD Card Reader / Built-in microphone / High Quality Speakers
Battery10 hours; 22Wh Li-polymer
15 hours with mobile dock; Dock: 16.5Wh Li-polymer
SensorG-Sensor
Light Sensor
Gyroscope
E-Compass
GPS
Dimensions263 x 180.8 x 9.9 mm / 263 x 180.8 x 10.2 mm
Weight635 g / 546 g (dock only)
ColorRoyal Blue, Iceberg White, Torch Red

5. Extra software
De Asus Transformer zal voorzien zijn van de volgende extra (de buiten de standaard android apps om )software:
Polaris Office 3.0
Een office suite speciaal ontiwkkeld voor mobile device, dit pakket is al bekend voor gebruik op smartphone's in hoeverre dit een verzie is speciaal aangepast voor tablets is niet bekend. Wel is beken dat het pakket gebruikt kan worden voor het maken van tekstdocumenten, spreadsheets en presentaties, het bestand kan overweg met .doc .xls en .ppt bestanden.
MyCloud-@vibe Music
TThe ASUS multimedia online hub. An incredible free platform for accessing more than 7 million songs.
Magazines, newspapers and books
In addition to the music and videos provided in MyCloud, the Transformer Pad also offers also offers accessibility to purchase newspapers from Press Reader, magazines from Zinio and books from Amazon Kindle. With the Transformer Pad, drop the heavy books and papers from your life.
App backup
App Backup can help to backup installed applications and the application data on to internal storage or a microSD card.

Beschikbaarheid en prijzen
Model
Asus Transformer Pad 300T WiFi 32GB Blauw
Asus Transformer Pad 300T WiFi 32GB Wit
Asus Transformer Pad 300T WiFi + Dock 32GB Blauw
Asus Transformer Pad 300T WiFi + Dock 32GB Wit
Asus Transformer Pad 300T 3G 32GB Blauw
Asus Transformer Pad 300T 3G 32GB Wit
Asus Transformer Pad 300T 3G + Dock 32GB Blauw
Asus Transformer Pad 300T 3G + Dock 32GB Wit

6. Externe links
a. Algemene links
Officiële Asus Transformer 300T website
Asus Transformer TF300T op xda-developers
b. Reviews / hands on
1:Tweakers.net review
2:Anandtech review
3:Engadget review
c. User reviews
TrisBes review

7. Andere Asus Eee Transformer modellen
ASUS Transformer Pad Infinity
GoT topic
ASUS Eee Pad Transformer Prime
GoT topic
Asus EEE Pad Transformer
GoT topic - deel 1
GoT topic - deel 2

8. Frequently asked questions (FAQ)
  • Is het mogelijk om foto's te kopiëren van een fotocamera naar m'n Transformer 300T? Zo ja, hoe kan ik dit het beste aanpakken?

Ja, dit is zeker mogelijk! Als je beschikt over een dock kan je gewoon gebruik maken van de USB poort welke hierop aanwezig is. Mocht je geen dock hebben, kan je gebruik maken van de MicroSD slot, een 40-pins multipoort of van een MicroTF/SD -> SD adapter.

Kijk hier voor meer informatie en uitgebreide uitleg, met dank aan citruspers!

[ Voor 6% gewijzigd door FabianNL op 11-05-2012 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • 10-05: FAQ toegevoegd en een paar foutjes eruit gehaald.
  • 04-05: Eerste versie OP
Met dank aan Cyw00d voor het mogen kopiëren van zijn OP! De OP is nog niet helemaal af en compleet, maar het eerste begin is er... Mocht je opmerkingen hebben, hoor ik het graag!
Mocht daarnaast iemand graag mede-auteur willen worden, hoor ik dit ook graag!

[ Voor 124% gewijzigd door FabianNL op 10-05-2012 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KreKkeR241
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-07 08:42

KreKkeR241

11101001010

Lijkt me een prachtding. Mijn enige grote bezwaar is dat hij een beetje dik en zwaar is en dat hij op niet vlakke ondergrond icm het toetsenbord schijnt om te vallen. En ik ben juist van plan het ding met toetsenbord veel op mijn schoot te gaan gebruiken.

Ik zit dus erg te twijfelen tussen deze en de 700t / Infinity die nog uit moet komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11:51
Ik heb er net even mee gespeeld bij de lokale asus dealer... Hij zier er echt prima uit, alleen ook ik twijfel.... ik zit ook op de 700T te wachten.... Met name het full HD scherm wat hier in zit spreek me enorm aan.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceejay
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-02-2023
Bullet NL schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 17:28:
Ik heb er net even mee gespeeld bij de lokale asus dealer... Hij zier er echt prima uit, alleen ook ik twijfel.... ik zit ook op de 700T te wachten.... Met name het full HD scherm wat hier in zit spreek me enorm aan.
Duurt nog wel enige maanden vrees ik. Mijn TF is die nog een beetje gewild op Marktplaats tegen die tijd? (... ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diver99
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-06 15:45
Sinds zaterdag in het bezit van de 300T, ik moet zeggen een topper. Mijn vrouw wilde graag een blauwe, maar toen hij uit de doos kwam leek het net of hij gewoon zwart is aan de achterkant. De kleur in alle ad's is het dus zeker niet. Maar dit mag de pret niet drukken. Hij werkt fijn alleen het toetsenbord die in beeld komt heeft een beetje een aparte vorm. Heel anders dan bij Acer en Sony( die zijn ook in huis dus kunnen we dit mooi vergelijken). Apparaat start snel op, alleen het glas is verschrikkelijk vette vingers gevoelig. Met alleen uit de doos halen zat hij al vol. Accu gaat ook lekker lang mee, zeker bij alleen surfen.
Zoek alleen nog een goede cover, die zijn nergens te vinden. Weet iemand toevallig of de cover van de prime ook past?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
Bullet NL schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 17:28:
Had dezelfde gedachte... Echter vraag ik me af hoelang het nog gaat duren voordat deze beschikbaar is in Nederland, en daarnaast ben ik bang voor een nogal hoog prijskaartje, aangezien de Prime al €599 kost.
Dus daarom gaat mijn interesse voorlopig toch naar de 300T uit eigenlijk.

[ Voor 6% gewijzigd door FabianNL op 04-05-2012 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nada
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 26-06 19:34
Mooi begin :-) . Dit van een trotse eigenaar. Mijn eerste tablet. Eerste indruk is zeer goed (snelheid, beeldscherm, ICS etc.). Wel al geupdate naar.21 (was .17) dus rooten wacht ik nog ff mee.

Klein puntje over begin topic: Asus Eee facebook pagina link werkt niet !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• India Sierra
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:19

India Sierra

Learn by failure

Ik heb me de witte + dock (wifi) besteld bij komplett, maar hij is nog steeds niet leverbaar. Ook op andere sites is hij nog niet leverbaar. Iemand enig idee wanneer hij beschikbaar wordt?

Intel Core i7 2600K @ 5021Mhz | #1 24/7 stable overclock op Tweakers since 2012

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent227
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 01-07 18:56
Ben ook sinds enkele dagen trotse eigenaar van de 300T en ik vindt het echt een super tablet!

- Accu gaat lang mee, doe er op een volle batterij + dock batterij bijna 2 dagen over! Doe er dus van alles mee. Gamen etc..
- Hij is ontzettend snel!
- HD films ( 750p bijvoorbeeld ) wordt vlekkeloos afgespeeld
- ICS werkt beter dan op de FT101, ook de GPS werkt prima.
- Beeldscherm is ook super, alleen wel snel vette vinger afdrukken maar dat maakt opzich niet zoveel uit aangezien er een schoonmaak doekje bij geleverd is :)
- Tablet aan het dock kopelen lijkt ook een stuk soepeler te gaan dan de FT101 en bovendien lijkt het ook een stuk stabiel te zijn, bij de FT101 zat er speling in.

Zeker een aanrader.

[ Voor 12% gewijzigd door Vincent227 op 07-05-2012 11:53 ]

Mijn PC configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomasfilius
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:53

thomasfilius

zappaeske strapatsen

Heb de 300T vorige week gehaald ter vervanging van mijn gestolen TF101. Uiteraard is hij beter dan de TF101, tis tenslotte een nieuwer model, maar sommige verbeteringen ten opzichte van de TF101 zijn wel het vermelden waard.

- De afwerking is een stuk beter dan de TF101. Hij zit netter in z'n jasje en door de afgeronde hoeken ligt ie lekkerder in de hand. Het klik mechanisme werkt feilloos. Aanslag/repsonse op toetsenbord is naar mijn idee ook netter.
- Het geluid dat de TF101 produceert was op zijn minst teleurstellend te noemen. Verwachting bij de 300T lag daarom ook laag maar was aangenaam verrast. Sterker nog, het geluid wat deze tablet produceert is gewoon goed, meer dan goed.
- De bijgeleverde USB kabel is niet zo achterlijk kort als bij de TF101.

Bij mij liep de tablet het eerste uur dat ik hem had constant vast, tot ik een update kreeg en geinstalleerd had. Nu loopt ie als een zonnetje. Ook staat de tablet standaard in een soort powersave mode, zet je hem op z'n hoogste stand dan is de snelheid verbluffend.

Watch out where the huskies go an' don't you eat that yellow snow!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
@TS: mooie openingspost, even twee dingetjes:
- onder kopje 3 wordt er gesproken van twee usb porten;
- onder kopje 4 staat bij de interfaces helemaal geen USB genoemd (of neem je daar enkel de specs mee van de tablet zelf)

Ik ben ook sinds een paar dagen trotse eigenaar. Eerste tablet, wel ervaren met android. Hij bevalt erg goed, ik was nog wel een beetje bang door puntjes uit reviews (topzwaar, de problemen van de TF101T). Maar het valt allemaal mee.

Vooral het rommelen er aan en vage software aan de praat krijgen is ontzettend leuk! ScummVM, N64/Snes/Dos/PSX emulators, en gewoon native Android games draaien tot noch toe perfect, en met de mogelijkheid een PS3 controller aan te sluiten zijn er voor mij nog meer mogelijkheden open om hem te gebruiken als draagbare game console.
KreKkeR241 schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 17:22:
Lijkt me een prachtding. Mijn enige grote bezwaar is dat hij een beetje dik en zwaar is en dat hij op niet vlakke ondergrond icm het toetsenbord schijnt om te vallen. En ik ben juist van plan het ding met toetsenbord veel op mijn schoot te gaan gebruiken.
Was ik ook bang voor, maar ik moet zeggen dat het wel meevalt, afhankelijk natuurlijk hoe jij op de bank zit en waar je die tablet zet. Gezien ik eigenlijk altijd een van mijn handen op het tobo-dock heb, kantelt die van mij eigenlijk nooit en heb ik het niet eens zo door.
diver99 schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 22:18:
Sinds zaterdag in het bezit van de 300T, ik moet zeggen een topper. Mijn vrouw wilde graag een blauwe, maar toen hij uit de doos kwam leek het net of hij gewoon zwart is aan de achterkant. De kleur in alle ad's is het dus zeker niet. Maar dit mag de pret niet drukken.
Wil ik ook aankaarten, met de toevoeging dan dat ik er juist erg blij mee was, op die ads vond ik hem veel te blauw.
Hij werkt fijn alleen het toetsenbord die in beeld komt heeft een beetje een aparte vorm. Heel anders dan bij Acer en Sony( die zijn ook in huis dus kunnen we dit mooi vergelijken).
Ik weet niet of die ook Swype gebruiken? Je kan dat bij je invoer aan/uit zetten (en dus de default android toetsenbord gebruiken).
Zoek alleen nog een goede cover, die zijn nergens te vinden. Weet iemand toevallig of de cover van de prime ook past?
Sukkel bij de mediamarkt hebben mij, ondanks het nog te hebben gecontroleerd, een verkeerde gegeven, in ieder geval sluit hij niet als een sleeve zou moeten doen. OF het echter een sleeve voor een TF101T of een Prime betreft weet ik niet. Maar goed, ik vind het wel handig, omdat ik die tablet zonder moeite er uit krijg (mijn vader heeft aanzienlijk meer moeite zijn tab in en uit de sleeve te krijgen), wat ik wel zo handig vind met dat dock.
Nada schreef op zondag 06 mei 2012 @ 20:45:
Mooi begin :-) . Dit van een trotse eigenaar. Mijn eerste tablet. Eerste indruk is zeer goed (snelheid, beeldscherm, ICS etc.). Wel al geupdate naar.21 (was .17) dus rooten wacht ik nog ff mee.
Misschien een domme vraag, maar ik weet van mijn Android 2.3 phone dat je voor het updaten dit handmatig kon checken en starten in de instellingen. Nu kan ik niet zo'n optie vinden, en ook niet vinden wel versie ik draai van alles.

1. Gebeurt updaten tegenwoordig volledig automagisch via push updates?
2. Kan ik ergens mijn versie checken?

edit:
Overigens, nog even een algemene vraag. Mijn Desire Z was destijds niet zo ideaal om te rooten (en ik had er niet echt behoefte aan), en mijn TF300T ook (nog) niet. Maar er zijn wel save-games van games (Where's my water) die op de root van mijn device zitten die ik graag zou willen overzetten. Is dit nu eigenlijk mogelijk via adb (push/pull) als ik het exacte path weet, of heeft adb enkel toegang tot /data/local/tmp ?

[ Voor 5% gewijzigd door LiquidT_NL op 07-05-2012 16:14 ]

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitashi
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08:46
Hier zitten er een paar krassen op het beeldscherm. Vrijdag gekocht, dit hoort toch niet zomaar te kunnen? Tablet heeft nog niet in een tas of wat dan ook gelegen, supervoorzichtig mee gedaan.

Proberen om in te ruilen? Dit slaat namelijk nergens op. Ook de browser blijft de hele tijd hangen bij zo ongeveer elke site die je laadt..

Verder een fantastisch ding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thmz159
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-07 14:26
Mitashi schreef op maandag 07 mei 2012 @ 18:35:
Hier zitten er een paar krassen op het beeldscherm. Vrijdag gekocht, dit hoort toch niet zomaar te kunnen? Tablet heeft nog niet in een tas of wat dan ook gelegen, supervoorzichtig mee gedaan.
Zeker dat de krassen op het scherm zitten en niet op een voorgeplakte screenprotector? Ik heb geen ervaring met deze tablet, maar soms worden ze wel eens geleverd met een screenprotector erop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nada
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 26-06 19:34
@LiquidT_NL : bij mij kwam hij zelf met het voorstel te updaten, vervolgens de optie dat wel of niet te doen. Versie die je hebt kan je zien onder settings en dan about tablet . Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
  • Laatst online: 13:14
Ik heb vandaag mijn 300T+Dock besteld, morgen als het goed is binnen :D

Wordt mijn 3e tablet, na een extreem baggere Eken M003 en een iets minder baggere Arnova 10 G1. Heeft er al iemand first-use tips naast updaten en evt. rooten?

Ik hoop dat Asus overigens binnenkort met NVflash uitkomt, dan kan ik zonder risico native debian er op draaien :)

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baatje
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-02-2024
Een collega heeft zojuist mij deze tablet laten zien en heb er even mee gespeeld. Wat een prachtig apparaat. Nu wil ik ook een tablet en deze staat nu vrij hoog op het lijstje en heb de volgende vraag:

Kan ik gewoon mijn eigen mp3 bestand via copy/paste op de tablet krijgen? Dus niet via de itunes manier?

Fear leads to anger, anger leeds to hate, hate leeds to suffering....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Je kan hem, net als praktisch elk Android toestel, op je PC aansluiten en dan via Windows verkenner je muziek er op slepen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmani
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22-07 16:46
Mitashi schreef op maandag 07 mei 2012 @ 18:35:
Ook de browser blijft de hele tijd hangen bij zo ongeveer elke site die je laadt..
Een cold-boot schijnt dit euvel te verhelpen.
citruspers schreef op maandag 07 mei 2012 @ 22:30:
Heeft er al iemand first-use tips naast updaten en evt. rooten?
Volgens de handleiding is het aan te raden de tablet eerst 8 uur lang aan de lader te hangen.
Baatje schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 11:00:
Kan ik gewoon mijn eigen mp3 bestand via copy/paste op de tablet krijgen? Dus niet via de itunes manier?
Android kent dit soort restricties niet ;) Je mag doen en laten wat je wilt met je eigen tablet, en de mogelijkheden zijn daarbij haast grenzeloos

[ Voor 6% gewijzigd door Harmani op 08-05-2012 12:20 ]

Science is stranger than fiction

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baatje
Jongens bedankt voor de info!

Geweldig dus :-)

Ohh en hoe zit het met apps kopen? Gewoon via cc of andere manieren?

[ Voor 42% gewijzigd door Baatje op 08-05-2012 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-B
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14:39

E-B

Baatje schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 12:54:
Jongens bedankt voor de info!

Geweldig dus :-)

Ohh en hoe zit het met apps kopen? Gewoon via cc of andere manieren?
Voor de duidelijkheid, veel Android apparaten waaronder deze tablet worden vaak (bewust) herkend als USB massa-opslag-apparaat. Biedt vaak ook de mogelijkheid om via een besturingssysteem anders dan Windows spullen op je tablet te zetten (is natuurlijk niet perse verbonden aan MP3's).

Apps kopen doe je (helaas voor sommigen) alleen maar met een creditcard. Ze zijn wel bezig met andere manieren maar die laten vooralsnog lang op zich wachten. Er zijn overigens aanbieders die "prepaid" creditcards verkopen. Dit maakt het mogelijk dat je dus niet eerst bij je bank aan hoeft te kloppen + bijbehorende aanvraagprocedure hoeft te doorlopen. Nadeel is wel (zelf overigens geen ervaring mee) dat ook die bedrijven aan je willen verdienen dus je zal iets van kosten betalen. Maar het kan wel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:37
Zit er sterk over te denken om dit tablet te kopen, maar heb nog een aantal vragen:

Even over die opslagmogelijkheden; ik zie dat het tablet vrij weinig aansluitmogelijkheden lijkt te hebben (geen USB bijvoorbeeld). Wat ik uit de Tweakers review begreep is dat het dock wel 1 USB poort heeft (hier staat 2). Ik zou het tablet graag willen gebruiken op reis om m'n foto's op te back-uppen. M'n camera gebruikt een CF-kaart en heeft standaard een USB poort (als massa opslag / pict bridge geloof ik). Zou ik dan een gewone kaartlezer kunnen aansluiten via het dock of zijn er nog betere mogelijkheden?

Verder zie ik dat er Polaris Office op staat. Voor m'n werk moet ik vaak Word-documenten voorzien van commentaar en eventueel verbeteren met track-changes. Uit mijn eigen zoektocht had ik begrepen dat commentaar invoegen wel moeglijk is, maar dat je track-changes alleen kunt bekijken (en dus geen aanpassingen kunt maken met track-changes). Is er iemand die dit eventueel kan bevestigen? Track-changes zou leuk zijn, maar belangrijkste voor mij is commentaar invoegen. Als er een betere app is hoor ik het natuurlijk ook graag (draai nu gratis versie Docs-To-Go op Galaxy S2).

Alvast bedankt!

[ Voor 5% gewijzigd door Morrar op 08-05-2012 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Foto's backuppen is een bekend probleem, dat is vaak nog wat lastig. Als je niet de dock wil gebruiken voor de USB poort, zou je kunnen kijken of de MicroUSB poort van de tablet al is getweaked om Host-mode te ondersteunen. Dan kan je een MicroUSB naar USB (female) kabeltje van ebay halen (paar dollar), en daarop je kaartlezer aansluiten.

Polaris office kan ik je niks over vertellen, maar als je een volledige microsoft office ervaring wilt kun je denk ik beter wachten op de Windows 8 ARM edition tablets (of hopen dat Windows 8 ARM ook te draaien wordt op de 300T, wat een redelijke kans is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baatje
Maar foto's backuppen via de usb aansluiting op het/de dock kan toch wel gewoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Lijkt mij van wel, mits de tablet de cardreader herkent. Als je direct de camera aansluit wordt het wat lastiger, sommige camera's bieden hun bestanden niet "direct" aan maar gebruiken een specifiek protocol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baatje
Aha dat is dus gewoon een kwestie " gokken" als je een camera hebt zonder SD kaart maar met ander soort kaarten zoals bijvoorbeeld Sony of hier eerder genoemd.

[ Voor 31% gewijzigd door Baatje op 08-05-2012 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
Bedankt voor de info citruspers... Denk dat ik dat dan toch graag in een Mediamarkt ff zou testen eerst :) Dat van die host-mode ga ik nog even uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmani
@Baatje: Je kunt hier gewoon alle gangbare USB mass storage devices op aansluiten. Enige wat ik als beperking zie is dat je maar 1 USB poort hebt en dus niet direct naar een externe schijf kunt wegschrijven. Je zult ze eerst op het interne geheugen (van 16 of 32gb) moeten zetten (of eventueel direct naar een micro-SD kaartje).

Kijk eens hoe een Windows PC je camera herkent? Als mass storage? Of moet je drivers installeren?

[ Voor 16% gewijzigd door Harmani op 08-05-2012 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baatje
Dan is dus de keus voor mij persoonlijk: deze Asus met alle vrije mogelijkheden + echt toetsenbord zoals ik gewend ben met windows (denk aan mp3 + foto's overzetten) of de nieuwe Ipad omdat de app store groter/beter is. En apple heeft de itunes cards. Heb wel een cc maar pre paid card is een fijner gevoel. Doe ik ook met PSN.

Ik heb momenteel een netbook en dat ding doet het prima, maar ja ben wel toe aan een touchscreen en een apparaat wat wat sneller is.

Edit: Windows herkent op alle pc's/laptops thuis alles automatisch.

[ Voor 7% gewijzigd door Baatje op 08-05-2012 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Morrar schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 14:44:
Bedankt voor de info citruspers... Denk dat ik dat dan toch graag in een Mediamarkt ff zou testen eerst :) Dat van die host-mode ga ik nog even uitzoeken.
Ik ga het ook wel testen, fotografeer zelf ook. Als ik het werkend krijg post ik er wel over (en als ik het vergeet: schroom niet te vragen). :+

De twee standaarden die meestal gebruikt worden zijn USB mass storage (dus de camera wordt gewoon als "schijf" aangeboden) en PTP, waar doorgaans alleen maar fotosoftware mee overweg kan (Lightroom en dergelijke).

Mijn D2H heeft een menu'tje waar je kan kiezen welke je wil, maar ik weet dat mijn D90 alleen maar PTP wil doen.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/aC6Iyl.jpg

UPDATE:

Ik heb mijn tablet net binnen, en ik zie dat hij geen MicroUSB heeft. Misschien dat er wel een ASUS connector -> USB male te krijgen is op ebay. Anders wordt de dock een must-have voor backups.

[ Voor 11% gewijzigd door citruspers op 08-05-2012 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
Vanmiddag de tablet toch maar gekocht! Hij was nog op voorraad bij de Dixons (al had ik al weer de laatste...).
Eerste (Android) tablet voor mij, maar heb al wel veel ervaring met Android op de telefoon.
Paar dingen welke mij tot nu toe zijn opgevallen, na een klein uurtje spelen:
  • Mooi scherm met goede kijkhoeken, alles gaat snel en voelt goed/degelijk aan en totaal niet plastic!
  • De relatief lage resolutie (of beter gezegd DPI) is wel duidelijk te zien als je hier op let, maar denk niet dat het me in dagelijks gebruik gaat storen.
  • Veel apps zijn gewoon telefoon-apps alleen dan uitvergroot, dat is wel echt jammer.
  • Surfen werkt wel echt super op een/deze tablet! Erg snel en makkelijk met zo'n groot scherm.
  • Wel paar keer dat ie even kort blijven hangen, weet nog niet of dit aan de tablet ligt of aan de apps.
  • Heb er een Smart Cover bijgekocht (welke bedoeld is voor de TF201) en deze zit gewoon goed en werkt fijn. Al is het vasthouden op deze manier wel vervelend, maar voor op een tafel is hij super.
/edit: zal deze dagen de OP even bijwerken. Bedankt voor de opmerkingen!

[ Voor 11% gewijzigd door FabianNL op 08-05-2012 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 439521

Ik ben ook sinds afgelopen week in het bezit van de TF300 maar ik vind dat hij ontzettend lang nodig heeft om op te starten, namelijk 43 sec. (met de stopwatch gemeten)
Zou iemand me zijn eigen ervaring hierover kunnen zeggen ?
Voor de rest heb ik hem nog niet kunnen uit proberen en heb ik er ook niet zo heel veel verstand van want het is mijn 1e tablet. (eigenlijk de 2e)
Had in Januari meteen de eerste dag de Prime (die volgens mij wel heel snel opstarte) maar die had ik helaas de eerste week alweer terug moeten brengen naar MM omdat hij zo'n slechte ontvangst van de Wifi in huis had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V3g3ta
  • Laatst online: 30-06 23:43

V3g3ta

Fueled by Games!

43 seconden is vrij normaal. Mijn Prime doet er nu 57 seconden over. Als je wat benchmarks opzoekt zul je zien dat het varieert van 30 tot 80+ seconden. Als je er eenmaal wat apps op gaat zetten, kan het nog iets langer duren.

PS5 DE, PS4 Pro, PS3 SS, PS VIta Slim PSN: BSGathena

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Gewoon nket uitzetten en kijken hoe lang hij dan mee gaat. Zal je nog verbazen denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Laatst online: 11:51
Modbreak:plan: Tweakers.net zoekt deelnemers Transformer 300T-test

Wil jij een Asus Transofrmer 300T winnen? Meld je aan voor de test en misschien win jij een exemplaar!

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-07 21:16
Kan iemand die de 300T in zijn bezit heeft vertellen hoe het zit met de speling van de tablet in de dock? Bij de mediamarkt lijkt het niet heel stevig vast te zitten en de medewerker claimde dat dat normaal was en niet te maken had met het feit dat in een winkel veel mensen er (displaymodel) mee spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmani
Gisteren mijn nieuwe speeltje opgehaald! Blauw incl dock. De blauwe kleur hangt tegen het zwart aan en ik vind dat het de tablet een erg chique uiterlijk geeft. Tot nu toe niets dan lof!

Bij mij zit de tablet erg stevig in het dock. Enige minpunt dat ik kan bedenken is dat de combo niet erg stevig staat op een vlakke ondergrond. Als je hem niet vasthoudt tijdens gebruik van het touchscreen, komt het dock soms iets omhoog. Hij zal niet snel omvallen, maar erg stabiel is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migros
  • Laatst online: 14:59

migros

Nooit meer een Samsung

Wat is de kwaliteit van de camera?? Is deze kwaliteit net zo belabberd als bij de T101 of is ie al verbeterd? En wat is de hoogste resolutie van de videorecorder?

Leuk man gatheren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milly
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Framoes schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 09:19:
Kan iemand die de 300T in zijn bezit heeft vertellen hoe het zit met de speling van de tablet in de dock? Bij de mediamarkt lijkt het niet heel stevig vast te zitten en de medewerker claimde dat dat normaal was en niet te maken had met het feit dat in een winkel veel mensen er (displaymodel) mee spelen.
Ik heb heb geen speling. De tablet zit er heel stevig in.

This is what happens when you find a stranger in the Alps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Geen speling in de dock hier.

Camera is...tsja...het doet me denken aan de telefooncamera's van een paar jaar terug. Flets, oververscherpt. Kan wel een paar samples plaatsen (gaat op de lijst).

Hoogste reso van de videorecorder is 1080P, maar die heb ik eigenlijk bij voorbaat al teruggeschroefd naar 720P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 19:39

Ankh

|true

Morrar schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 13:30:
Zit er sterk over te denken om dit tablet te kopen, maar heb nog een aantal vragen:

Even over die opslagmogelijkheden; ik zie dat het tablet vrij weinig aansluitmogelijkheden lijkt te hebben (geen USB bijvoorbeeld). Wat ik uit de Tweakers review begreep is dat het dock wel 1 USB poort heeft (hier staat 2). Ik zou het tablet graag willen gebruiken op reis om m'n foto's op te back-uppen. M'n camera gebruikt een CF-kaart en heeft standaard een USB poort (als massa opslag / pict bridge geloof ik). Zou ik dan een gewone kaartlezer kunnen aansluiten via het dock of zijn er nog betere mogelijkheden?
Ik zie eigenlijk met hetzelfde probleem, ik wil mijn foto's kunnen (online) back-uppen. Heb nu een 12" notebook van HP, maar een tablet zou natuurlijk een stuk mooier zijn (ook om wat foto's te bewerken bij voorbeeld).

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Ik heb gisteren al wat vooruitgang geboekt daarmee, zodra ik wat concreets heb komt hier de tutorial :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
citruspers schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 14:59:
Ik heb gisteren al wat vooruitgang geboekt daarmee, zodra ik wat concreets heb komt hier de tutorial :)
Mijn dank is groot! Ik houd dit topic in de gaten voor je updates en hoop dat er iets moois uit rolt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baatje
Zijn er hier al mensen met de problemen zoals o.a. hier wordt beschreven:

http://www.tabletworld.nl...asus-transformer-pad-300/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
migros schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 10:20:
Wat is de kwaliteit van de camera?? Is deze kwaliteit net zo belabberd als bij de T101 of is ie al verbeterd? En wat is de hoogste resolutie van de videorecorder?
Hier zijn vier voorbeeld foto's. Het begon vervolgens te regenen, dus echt geweldig zijn ze niet, maar het geeft wel een idee :)
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-cYOq-N9QkZ8/T6vkikK16LI/AAAAAAAAAMU/b-N95u2_gRg/s512/2012-05-10%252016.01.42.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-pLs3Mkqf_dY/T6vkhD27CKI/AAAAAAAAAL0/-AYF5yqMleg/s512/2012-05-10%252016.01.47.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-P-haIeCRkHQ/T6vkh02nh7I/AAAAAAAAAL8/3kcQtWUPwxY/s512/2012-05-10%252016.01.52.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-VmQ-UkTPXQs/T6vkjGpLOqI/AAAAAAAAAMM/W8Iggf1hDCE/s512/2012-05-10%252016.02.00.jpg
PS. Klikken op de afbeelding levert de originele foto op.
PPS. Genomen met alle automatisch instellingen, 8MP op 4:3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Framoes schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 09:19:
Bij mij zit de tablet stevig in het dock, wel is het zo, dat de weerstand van het scharnier wel wat steviger had mogen zijn. Als je aan het internetten bent in (laptab/tablop) stand, en je tikt je beeldscherm aan dan veert het scherm wel iets terug... Je moet hem voor fijn gebruik dus eigenlijk iets tegen houden met je hand.

Weet iemand welke browser het beste is te gebruiken, ik vind de stock browser nu niet echt super stabiel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Foto's backuppen met de 300T
(door: Citruspers)

Aansluitmogelijkheden (alleen de tablet)

MicroSD slot - Deze kan je gebruiken als je een SD/CF naar microSD adapter in je camera hebt, en dus alles wegschrijft naar MicroSD. Komt niet zo veel voor.

40-pins multipoort - Deze wordt standaard gebruikt door ASUS om het dock en bijvoorbeeld de oplaadkabel aan te sluiten. ASUS heeft hiervoor een adaptertje uitgebracht, zodat je zonder dock gebruik kunt maken van de USB-host functionaliteit. Het adaptertje kost zo'n 30 dollar op ebay.

MicroTF/SD -> SD adapter - Deze kan je in de MicroSD slot schuiven, waarna je er een standaard SD kaartje op kunt aansluiten. De SD standaarden zijn vrijwel gelijk, en het zou als het goed is standaard op Android moeten werken. Voorbeeld: http://www.alibaba.com/pr...o_SD_Extension_Cable.html (met dank aan MRRobin)

Aansluitmogelijkheden (met dock)

SD kaart slot - Handig voor als je camera op standaard SD kaartjes wegschrijft. Dit is de meestvoorkomende standaard voor foto en videocamera's.

USB poort - Dit is eigenlijk de alleskunner. Als je camera met CF kaarten werkt, kun je hierop een kaartlezer aansluiten (let er wel op dat je eerst het CF-kaartje in de lezer stopt, en daarna pas de lezer aansluit op de tablet, anders werkt het niet).
Als je geen kaartlezer hebt, kan je ook je camera direct op deze poort aansluiten, mits je camera zijn bestanden aanbied als "USB mass storage".

Foto's overzetten

Zodra je je aansluitmogelijkheid hebt gevonden en je camera/kaartje/kaartlezer hebt aangesloten, verschijnt er rechtsonder in de taakbalk een icoontje. Het kan zijn dat je USB debugging in de developer options moet uitzetten, en even moet rebooten.

In de taakbalk heb je 2 opties voor je USB/SD storage: map openen, en veilig verwijderen.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/GGyiv.jpg

Als je de map opent met My Files, kan je handmatig de bestanden kopieeren. Je kan dit ook met een programma als Android Photo Backup doen, maar die schrijft ze wat langzamer weg dan de file explorer omdat er ook previews gegenereerd worden.

Als je een andere file manager wil gebruiken, of het juiste pad niet kan vinden naar je USB device: dit is doorgaans systemroot/removeable (Let er op, in de meeste filemanagers zit je standaard al in systemroot/SDCard).

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/jxCqZ.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/8pg0T.jpg

Foto's weergeven

Als je de foto's in raw hebt gemaakt, zul je ze niet standaard op je tablet kunnen bekijken. Daarvoor zijn er twee handige apps.

De eerste is Android Photo Review Lite. Deze is erg simpel, je geeft de fotomap aan, en kan dan door de foto's heen bladeren, en ze een rating in sterren geven die compatibel is met Lightroom, en als het goed is ook andere programma's.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/RrhGh.jpg

De tweede app is Rawpal Gallery Lite. Deze is wat uitgebreider, en ondersteunt bijvoorbeeld het (batch en individueel) omzetten van je foto's naar JPG (waarna je ze op je tablet kunt editen en kunt uploaden naar facebook).

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/zyqiB.jpg

Appendix A - Semi-automatische backup

Als je maar 1 camera hebt, en je hele kaartje automatisch wilt backuppen zonder in filemanagers te duiken kun je naar Android Photo Backup kijken. Deze kopieert wel wat langzamer i.v.m. previews en dergelijke.

Als er meer mensen zijn die hun tablet hiervoor willen gebruiken mag mijn stukje er best bij in de startpost. :)

[ Voor 45% gewijzigd door citruspers op 10-05-2012 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrRobin
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11:50
Volgens mij (correct me if i'm wrong) kun je ook een adaptertje kopen (zie het als een klein kabeltje) die aan de ene kant in de MicroSD slot gaat van je prime, en aan de andere kant een SD kaart in kunt stoppen. Zo kun je dan zonder dock toch via SD de foto's over zetten. Ik heb zo 123 geen link, want ik weet de exacte naam niet. Gok dat zoiets wel op ebay te vinden is :)

EDIT: Zoiets dus! http://www.alibaba.com/pr...o_SD_Extension_Cable.html

[ Voor 11% gewijzigd door MrRobin op 10-05-2012 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
Verwijderd schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 18:36:
[...]

Bij mij zit de tablet stevig in het dock, wel is het zo, dat de weerstand van het scharnier wel wat steviger had mogen zijn. Als je aan het internetten bent in (laptab/tablop) stand, en je tikt je beeldscherm aan dan veert het scherm wel iets terug... Je moet hem voor fijn gebruik dus eigenlijk iets tegen houden met je hand.

Weet iemand welke browser het beste is te gebruiken, ik vind de stock browser nu niet echt super stabiel...
Bedankt voor de informatie (ook de anderen die reageerden op mijn vraag), ik had al zo'n vermoeden. Medewerkers van de mediamarkt lullen nog wel eens uit hun nek omdat veel klanten toch weinig weten.

Wat jouw vraag betreft: Je kan Chrome proberen; geen flash, maar verder een prima browser. Anders is er nog Firefox mobile, die werkt ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-03 21:48
Framoes schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 19:25:
[...]

Bedankt voor de informatie (ook de anderen die reageerden op mijn vraag), ik had al zo'n vermoeden. Medewerkers van de mediamarkt lullen nog wel eens uit hun nek omdat veel klanten toch weinig weten.

Wat jouw vraag betreft: Je kan Chrome proberen; geen flash, maar verder een prima browser. Anders is er nog Firefox mobile, die werkt ook prima.
Hoe precies kan je over iets uit je 'nek' lullen als je het geconstateerd heb? nogal vreemde opmerking. Verder heb ik het tot nu toe ook aantal maal gehad dat je hem erin schoof en het leek alsof hij goed zit, maar hij 'klikte' niet. Volgens mij klik je hem er dan net onder de verkeerde hoek in, of wellicht is hij geabused..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-07 13:05
Baatje schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 16:09:

Heb het 1 keer gezien, gelukkig was t na een powercycle weg.
Hopelijk nix hardware matigs (al moet dit haast wel) anders moeten we gebruik gaan maken van de ASUS worldwide warranty aangezien de mijne uit de US komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
Verwijderd schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 18:36:
[...]

Zelf gebruik ik ICS Browser+, zoals de naam al doet vermoeden is dit een iets uitgebreidere (en betere) stock browser. Al heb ik ook met deze browser nog wel eens dat ie even blijft hangen, maar dat is een bekend probleem welke Asus hopelijk snel oplost...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
thijszor schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 19:34:
[...]

Hoe precies kan je over iets uit je 'nek' lullen als je het geconstateerd heb? nogal vreemde opmerking. Verder heb ik het tot nu toe ook aantal maal gehad dat je hem erin schoof en het leek alsof hij goed zit, maar hij 'klikte' niet. Volgens mij klik je hem er dan net onder de verkeerde hoek in, of wellicht is hij geabused..
Als ik vraag of de tablet altijd zoveel speling heeft in de dock, of dat dat komt doordat het een displaymodel is waar veel mensen aanzitten en de medewerker claimt dat dat zo hoort, lult hij uit z'n nek.

Mijn ervaring is dat veel medewerkers van de MM maar wat zeggen, in de veronderstelling dat de klant het toch wel gelooft, omdat de meeste klanten geen "Tweakers" zijn en zij dus net iets meer kennis hebben. In het land der blinden is eenoog tenslotte koning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Thanks Robin, daar had ik inderdaad nog niet aan gedacht. Heb een klein stukje toegevoegd daarover. Een paar dollar voor zo'n adaptertje is beter dan 30 dollar voor een USB adapter, zeker als je alleen maar op SD kaarten schiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
citruspers schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 20:11:
Thanks Robin, daar had ik inderdaad nog niet aan gedacht. Heb een klein stukje toegevoegd daarover. Een paar dollar voor zo'n adaptertje is beter dan 30 dollar voor een USB adapter, zeker als je alleen maar op SD kaarten schiet.
Dank voor de uitgebeide info heren. Denk dat ik er sowieso maar een dock bij ga nemen als ik dit tablet zou aanschaffen. Met een kaartlezer is het wel zo handig. Overigens zou het leuk zijn als zo'n kabeltje er ook was voor een CF kaart, maar heb dat nog niet kunnen vinden (ws. vanwege andere interface). Heb alleen het omgekeerde gevonden (CF kaart waar MicroSD in past), maar dat lijkt me niet optimaal (qua snelheid minder vermoed ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Klopt, CF kaarten werken doorgaans met iets wat heel erg op IDE lijkt. De Dock heb je niet per se nodig, je kan ook voor 30 dollar die USB host dongle kopen zodat je de kaartlezer kunt gebruiken.

Graag gedaan verder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
citruspers schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 21:16:
Klopt, CF kaarten werken doorgaans met iets wat heel erg op IDE lijkt. De Dock heb je niet per se nodig, je kan ook voor 30 dollar die USB host dongle kopen zodat je de kaartlezer kunt gebruiken.

Graag gedaan verder :)
Ik heb je post in de OP gezet, bedankt voor de uitgebreide uitleg ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Geen probleem Fabian. Misschien handig om een linkje naar de uitgebreide post te zetten :)
Heb je je transformer al binnen?

[ Voor 39% gewijzigd door citruspers op 10-05-2012 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swanfield
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-06 13:57
Heeft er iemand al een goed hoesje voor de tablet? Gisteren bij de MM gehaald blauw inclusief toetsenbord maar ze hadden daar geen hoesjes :'(

Je hoeft niet goed te zijn om de beste te zijn, zolang je maar beter bent dan de rest || Het is niet belangrijk om te winnen, maar het is het enige dat telt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knud
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-07 13:59

Knud

Sandvich

Ik heb er eentje besteld die oorspronkelijk voor de TF Prime bedoelt is. Komt over een weekje binnen. Zal wel laten weten of het wat is + wat foto's maken.
(Hoesje zelf kostte maar 10 euro, dus mocht het niets zijn, dan is het verlies niet zo groot)

AMD 3900X | MSI X570 MEG UNIFY | TridenZ 32GB | EVGA GTX 1080 | Samsung 970 Pro 1TB, 860 1TB & 840 EVO 1TB | LianLi O11 XL | Seasonic Prime PX 1300 | Audio set: RME ADI-2 DAC + SMSL DA-9 + 2x Klipsch B2 bookshelf speakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swanfield
Knud schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 08:14:
Ik heb er eentje besteld die oorspronkelijk voor de TF Prime bedoelt is. Komt over een weekje binnen. Zal wel laten weten of het wat is + wat foto's maken.
(Hoesje zelf kostte maar 10 euro, dus mocht het niets zijn, dan is het verlies niet zo groot)
Ok tnx! Ik ga vanmiddag even kijken of ze nog wat in de stad hebben maar die verkoper bij de MM zei dat het nog wel even zou duren eer ze accessoires zouden hebben voor de TF300.

Je hoeft niet goed te zijn om de beste te zijn, zolang je maar beter bent dan de rest || Het is niet belangrijk om te winnen, maar het is het enige dat telt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
De verkoper bij de MM is bij mij nog speciaal naar achter gelopen om te checken of hij zeker compatible was met de TF300T. En dat was hij volgens hem, maar bij thuiskomst bleek de aanknop bedekt door de hoes en past hij niet 100% goed. Best zonde voor die 30 euro, maar aan de andere kant: nog een ritje naar MM heb ik geen zin in, en hij gaat er wel heel snel in en uit, wat weer handig is als je het dock wil gebruiken.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
citruspers schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 23:30:
Geen probleem Fabian. Misschien handig om een linkje naar de uitgebreide post te zetten :)
Heb je je transformer al binnen?
Er stond al een klein linkje in, maar heb hem nu iets duidelijker gemaakt :)
Ik heb zelf dinsdag de tablet opgehaald (zonder dock) en het is wel echt leuk speelgoed!

Verder over verschillende covers: zelf heb ik direct de Origami Smart Cover (hoe ie ook precies mag heten) gehaald. Deze is eigenlijk ook bedoeld voor de Prime, maar pas ook gewoon op de 300t. Wel valt me op dat deze redelijk snel los klikt (mogelijk omdat ie toch niet 100% past?) en verder vind ik soms de cover wel iets in de weg zitten bij het gebruik als je hem vast houd, maar dat 'probleem' heb je bij elke cover natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 15:01

Boss

+1 Overgewaardeerd

* Boss sinds 10 minuten ook bezitter van een 300T.

Mijn eerste Android device. Ik ben benieuwd, hoop hem vooral in combinatie met mijn Synology goed te kunnen gebruiken!

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swanfield
Boss schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 12:55:
* Boss sinds 10 minuten ook bezitter van een 300T.

Mijn eerste Android device. Ik ben benieuwd, hoop hem vooral in combinatie met mijn Synology goed te kunnen gebruiken!
Enige jammere is dat je audio station niet landscape staat zeg maar. Hij draait niet mee als je begrijp wat ik bedoel :) De rest is top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boss

Boss

+1 Overgewaardeerd

Eerste post vanaf de 300T :-)

Er zijn meerdere apps die een orientatie forceren, zoals Appie en Pathe. Lijken apps te zijn die eerder voor de mobiel bedoeld zijn. Is er een manier om in te stellen dat ze wat mij betreft gewoon in een klein schermpje mogen komen?

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Als het goed is staat er bij "legacy" apps rechtsonderin een soort vierkante ster-pijl waar je in kan stellen hoe de app weergegeven wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boss

Boss

+1 Overgewaardeerd

Daar kan ik helaas alleen kiezen tussen 'zoom' of 'rek uit'. Niet om het scherm weer terug te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 439521

Een vraagje, laten jullie de tablet in het dock zitten met opbergen ?
Dus dichtklappen als een laptop en in de cover opbergen, of eerst eraf halen en dan opbergen in de cover ?
Hoor nl dat er beeldschermen sneuvelen en dat wil ik graag voorkomen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ahamaymaurice
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 05-03-2024
Ik had interesse in deze tab.
Maar 2 dingen storen mij aan deze tablet als ik deze met de orginele Transformer vergelijk (TF101)

1) geen Gorilla Glas. Ik dacht dat Asus (net als Samsung) dit op alle tabs toepaste.
Dit heeft the TF101 wel...

2) scherm is minder helder dan de prime, maar ook minder dan de orginele TF101.

Wordt dus wachten op de Infinity...

[ Voor 9% gewijzigd door ahamaymaurice op 11-05-2012 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Ben helaas wel tegen een probleem aangelopen met het backuppen van een SD kaart op mijn Transformer: bij het overzetten van de bestanden wordt het hele ding unresponsive, gaat het wegschrijven in korte bursts, en na 130 tot 1040MB knalt de hele transfer er ineens uit :(

Ben aan het testen wanneer het voorkomt en hoop er een fix voor te kunnen vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansw1
Beste leden,

Ik neem met een externe usb drive die is aangesloten op mijn sattelietontvanger REBOX 8000 HD opnames.

Nu heb ik de externe usb drive aangesloten op mijn tablet en krijg ik een lijst te zien met de namen van de opgenomen programmas.

Als ik nu een bepaalde opnametitel wil afspelen op de tablet lukt dit niet.

In de specificatie van de tablet staat dat hij HD opnames kan weergeven.

Moet ik soms nog een programma / app installeren op de tablet om deze af te spelen.

Mvg Hans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansw1
Beste leden,

Ik zie nu dat ik per ongeluk een vraag over de TF300 in een nieuwe topic heb gezet ; omdat ik nieuw ben
op dit forum weet ik niet hoe ik dit kan omzetten naar de juiste topic.

Zodoende stel ik de vraag opnieuw:

Ik heb gisteren de TF300 gekocht ; nu valt mij op dat soms in de onderste balk links de symbolen voor
home, een blad terug deze blijven knipperen /oplichten als je er opdrukt.

Is dit een productfout of komt dit meer voor.

Af en toe zie ik ook een wit puntje in het scherm maar dat verdwijnt weer als je opnieuw op het scherm
drukt .

MVG Hans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkvortex
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-08-2022
Hansw1 schreef op zondag 13 mei 2012 @ 22:18:
Beste leden,

Ik zie nu dat ik per ongeluk een vraag over de TF300 in een nieuwe topic heb gezet ; omdat ik nieuw ben
op dit forum weet ik niet hoe ik dit kan omzetten naar de juiste topic.

Zodoende stel ik de vraag opnieuw:

Ik heb gisteren de TF300 gekocht ; nu valt mij op dat soms in de onderste balk links de symbolen voor
home, een blad terug deze blijven knipperen /oplichten als je er opdrukt.

Is dit een productfout of komt dit meer voor.

Af en toe zie ik ook een wit puntje in het scherm maar dat verdwijnt weer als je opnieuw op het scherm
drukt .

MVG Hans
Gelieve een aantal posts boven je te kijken;)
Baatje schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 16:09:

darklord007 schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 19:39:
[...]

Heb het 1 keer gezien, gelukkig was t na een powercycle weg.
Hopelijk nix hardware matigs (al moet dit haast wel) anders moeten we gebruik gaan maken van de ASUS worldwide warranty aangezien de mijne uit de US komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Hansw1 schreef op zondag 13 mei 2012 @ 22:07:
Beste leden,

Ik neem met een externe usb drive die is aangesloten op mijn sattelietontvanger REBOX 8000 HD opnames.

Nu heb ik de externe usb drive aangesloten op mijn tablet en krijg ik een lijst te zien met de namen van de opgenomen programmas.

Als ik nu een bepaalde opnametitel wil afspelen op de tablet lukt dit niet.

In de specificatie van de tablet staat dat hij HD opnames kan weergeven.

Moet ik soms nog een programma / app installeren op de tablet om deze af te spelen.

Mvg Hans
Dikke kans dat die opnames versleuteld zijn, je TV provider wil namelijk heel graag controleren dat je de content alleen afspeelt op een manier die zij willen.

Werkt het afspelen wel op je computer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansw1
Beste citruspers, leden,

Ik kan de opnames wel op mijn laptop afspelen.

Mvg Hans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boss

Boss

+1 Overgewaardeerd

@Hansw1:
Wat voor bestandsformaat / codec zijn de opnames?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224001

1 week al in het bezit van een Transformer Pad TF300 (wit, zonder dock)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/0yuQl.jpg?1
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/sbF9V.jpg?1
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/fJujW.jpg?1

Voordelen
  • Nvidia Tegra 3 Quad core processor
  • Standaard ICS 4.0.3
  • Micro-HDMI & MicroSDkaart slot
  • Adobe Flash 11
Nadelen
  • Weegt iets meer & is iets dikker dan de Prime (voor mij stoort het niet)
  • Plastieke behuizing aan de achterkant waar de achterkant van de Prime van aluminium is
Ik heb dus gekozen voor de TF300 (wit zonder dock & is mijn eerste tablet ooit)

kheb die besteld bij tabletcenter op 3 mei en 4 mei was die al geleverd.

Waarom zonder dock?

1) de prijs, met dock kost het 100 € meer
2) als ik teksten moet typen dan gebruik ik wel mijn computer.
3) ik zal de tablet gebruiken voor internet, mails, films & games dus moet die gemakkelijk op men schoot kunnen liggen.

Waarom niet wachten op de TF700 Infinity?

Deze zou naar het schijnt 600 € kosten voor de 32 Gig versie. Vind ik persoonlijk iets te veel voor een tablet.

Ik kijk nog altijd naar prijs/kwaliteit en aangezien er nu op dit moment niet veel quad core tablets op de markt zijn vond ik de TF300 het gepaste model.

Ondertussen nog een paar accessoires bijgekocht zoals een tablet case van Case Logic & een Micro Hdmi - Hdmi kabel & een Micro SD kaart van 32 Gig.

Afbeeldingslocatie: http://ecx.images-amazon.com/images/I/51wZEEqOfVL.jpg

Kheb de tablet nu toch al een week intensief kunnen testen en kheb nog steeds geen spijt dat ik die heb gekocht. Alles werkt zoals het moet, wifi (zeer goede ontvangst) , gps (getest met Sygic) :*) zelfs n64 & psx roms :*)

Video Sample (1080p)

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=2xK8vwTgUrE]

Foto

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/jbfBJ.jpg

Panoramisch

http://i.imgur.com/30hEs.jpg

Paar zaken dat ik toch nog zou willen weten.

Waarom kan ik men games/apps niet naar men sd kaart verplaatsen, lukt zelfs niet met 'App 2 SD'. :?

Ik zou nog een USB Adapter willen kopen maar het enige dat ik gevonden heb is deze:

http://be.asus.com/nl/Per...ies/External_USB_Adapter/

Is dat niet voor de Transformer TF101 & TF201 of zou die dan ook werken op de TF300 ?

Grtz

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 224001 op 14-05-2012 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Boss schreef op maandag 14 mei 2012 @ 12:38:
@Hansw1:
Wat voor bestandsformaat / codec zijn de opnames?
Hierop aanvullende: dit kun je makkelijk bekijken met GSpot: http://www.headbands.com/gspot/v26x/quick_start.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkvortex
Aan de mensen met het probleem van het flikkeren
dit zou volgens een post op een ander forum een software matig probleem zijn.
Een member meldt dit onder de Naam:Asus_USA (niet zeker of dit een officieel medewerker van asus is)
Moest deze post kloppen dan kunnen we ervan uitgaan dat het een softwarematig
probleem is en dat een volgende firmware dit zou kunnen oplossen.

Bron:http://www.transformerfor...ft-edge-7.html#post182432

[ Voor 1% gewijzigd door darkvortex op 14-05-2012 18:54 . Reden: url ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knud

Knud

Sandvich

Swanfield schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 08:19:
[...]

Ok tnx! Ik ga vanmiddag even kijken of ze nog wat in de stad hebben maar die verkoper bij de MM zei dat het nog wel even zou duren eer ze accessoires zouden hebben voor de TF300.
Heb de hoes binnen (erg snel, binnen 8 dagen na verzending).
Hij past eigenlijk best goed, enkel de 3.5mm jack uitgang is 100% geblokkeerd en de micro SD kaart slot voor ongeveer 5~10%. Maar goed, de rest is eigenlijk goed te bedienen en zit ook niet te strak.

Had deze besteld.

Hier wat fotos. (Gemaakt met htc desire, dus niet super, maar het is idee is duidelijk) (klikbaar)
Afbeeldingslocatie: http://imgkk.com/t/7xqb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://imgkk.com/t/i32_.jpg
Afbeeldingslocatie: http://imgkk.com/t/d0cq.jpg
Afbeeldingslocatie: http://imgkk.com/t/csmt.jpg
Afbeeldingslocatie: http://imgkk.com/t/-gef.jpg
Afbeeldingslocatie: http://imgkk.com/t/ukrq.jpg
Afbeeldingslocatie: http://imgkk.com/t/xw2e.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Knud op 14-05-2012 19:37 ]

AMD 3900X | MSI X570 MEG UNIFY | TridenZ 32GB | EVGA GTX 1080 | Samsung 970 Pro 1TB, 860 1TB & 840 EVO 1TB | LianLi O11 XL | Seasonic Prime PX 1300 | Audio set: RME ADI-2 DAC + SMSL DA-9 + 2x Klipsch B2 bookshelf speakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-07 13:05
darkvortex schreef op maandag 14 mei 2012 @ 18:53:
Aan de mensen met het probleem van het flikkeren
dit zou volgens een post op een ander forum een software matig probleem zijn.
Een member meldt dit onder de Naam:Asus_USA (niet zeker of dit een officieel medewerker van asus is)
Moest deze post kloppen dan kunnen we ervan uitgaan dat het een softwarematig
probleem is en dat een volgende firmware dit zou kunnen oplossen.

Bron:http://www.transformerfor...ft-edge-7.html#post182432
Lijkt mij idd ook een sw issue.
Heb het 1 keer gezien en na een reboot was t weg, als t hardware was geweest was t na een reboot nog aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diver99
best een mooi hoesje, mocht je de gaten nodig hebben dan kan je altijd met een gatenpons, zo'n ding waar je ook een broekriem gaatjes prikt, er een gaatje bijmaken

Voor nog geen 2 euro meer hebben ze een hoesje wat wel 100% past.

[ Voor 17% gewijzigd door diver99 op 14-05-2012 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkvortex
Heb ook eens gezocht achter wat sleeves en dit was waar ik persoonlijk wel voorkeur voor had.
http://www.amazon.com/gp/...?ie=UTF8&m=A2YLYLTN75J8LRAfbeeldingslocatie: http://www.costcentral.com/product-images-new/asus-90-xb2uoksl000b0-.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door darkvortex op 14-05-2012 19:57 . Reden: add image ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knud

Knud

Sandvich

diver99 schreef op maandag 14 mei 2012 @ 19:50:
best een mooi hoesje, mocht je de gaten nodig hebben dan kan je altijd met een gatenpons, zo'n ding waar je ook een broekriem gaatjes prikt, er een gaatje bijmaken

Voor nog geen 2 euro meer hebben ze een hoesje wat wel 100% past.
Toen ik bestelde helaas nog niet (of grandioos over heen gekeken).
Speaker wordt helaas ook geblokkeerd, maar vind dat niet zo heel storend - audio is nog prima te horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diver99
hierbij het linkje voor een passende hoes:
http://www.ebay.nl/itm/St...ories&hash=item231d585ffd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yalerta
  • Laatst online: 17-07 19:44
Dat trillend scherm is ook op mijn TF300 voorgekomen. Was alleen op de desktop, bij omschakelen naar andere apps was het niet aanwezig, terug naar de desktop bleef het wel. Actieve desktop "water" juist daarvoor ingeschakeld. Na een reboot was het compleet verdwenen en sindsdien, inmiddels anderhalve week verder, niet meer voorgekomen. Ook niet na een 35 km fietstocht waarbij de TF300 in de fietstas mee mocht om als ondersteunende navigatie te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Even een vraagje voor de mensen die wat meer ervaring hebben met rooten. Ik ben fervent gamer op Android, en heb ook flink de App Store lopen spekken met al mijn aanschaffen. Waar ik nu echter van baal is dat sommige games, die ik heel graag wilde spelen, niet mee verder kan op mijn tablet, maar overnieuw moet beginnen.

De save data staat in
/data/user/0/com.disney.WMW/files/data/water.db

Dus dat betekent dat ik hier niet zomaar bij kan :( Ik heb "SaveShare" al geprobeerd, maar ik had zelf eigenlijk ook wel kunnen bedenken dat die hier niets mee kan.

Gezien mijn TF300 op firmware .21 .26 is die niet goed te rooten voor zover ik heb kunnen achterhalen. Heeft iemand een andere methode om files te over te zetten uit de /data/ dir (evt. door middel van adb's push/pull ofzo) zonder dat hierbij een root nodig is? Of is het gewoon heel simpel: als je dat wil, moet je gewoon rooten, punt uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmani
Firmware .21 ? Die heb ik nog niet eerder gezien... bedoel je niet .26? deze is te downgraden en vervolgens te rooten: [GUIDE] Downgrading from .26 to .17 and rooting

Het lijkt mij dat rooten de enige manier is om savegames terug te zetten in system folders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Harmani schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 12:29:
Firmware .21 ? Die heb ik nog niet eerder gezien... bedoel je niet .26? deze is te downgraden en vervolgens te rooten: [GUIDE] Downgrading from .26 to .17 and rooting

Het lijkt mij dat rooten de enige manier is om savegames terug te zetten in system folders.
Excuses, .26 inderdaad. Jammer, ik had gehoopt dat er nog wat andere manieren zijn, zodat ik niet telkens zelf een nieuwe ROM er op hoef te flashen bij een update en gewoon garantie kan behouden.

edit: sorry, ik zal toch even wat verder moeten lezen in de problematiek. Ik zie dat ik nog niet helemaal op de hoogte van alles ben met dat rooten.

[ Voor 12% gewijzigd door LiquidT_NL op 15-05-2012 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmani
Is natuurlijk voor een ieder een persoonlijke overweging, maar voor mij is rooten het eerste wat ik doe bij een nieuwe Android device. Geeft je (nog) meer controle en vrijheid. Developers zoals op XDA zijn nagenoeg altijd sneller en beter in het verhelpen van bugs of verbeteren van de performance dan de fabrikant zelf.

Wat de garantie aangaat: Ik betwijfel of er fabrikanten zijn die actief gaan uitzoeken of een device geroot is, al helemaal niet bij hardware-defecten (waarvoor je je garantie eigenlijk alleen maar gebruikt). Uit ervaring weet ik dat HTC hier in ieder geval niet moeilijk over doet. Of het defect moet overduidelijk veroorzaakt zijn door bijvoorbeeld te ver overklokken van de CPU.

Ik vind het trouwens wel vreemd dat een game de savegames opslaat in een system folder. Weet je zeker dat er niet een vergelijkbaar mapje op je interne/externe SD staat?

[ Voor 28% gewijzigd door Harmani op 15-05-2012 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Over rooten gesproken, heeft iemand misschien een backup image van zijn nederlandse .17 firmware versie?
Zou je deze kerel erg blij mee maken: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1652067

En is natuurlijk handig voor mensen die al op .26 zitten en zijn vergeten te rooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Ok ik ben er over uit, ik ga mijn HTC Desire Z en TF300 rooten. Ik ben nu al een uur of 2,5 op zoek naar info over rooten, maar heb toch even wat vraagjes waar ik nergens concrete of tegenstrijdige info over kan vinden:

1. Ik snap dat ik downgrade naar .17, met OTA RootKeeper een backup maak van mijn rootfiles en dan OTA update naar .26 en root weer herstel. Maar hoe zit het nu met verdere updates (firmware of android versie)? Kan dat gewoon op de standaard manier (krijgt melding, installeert, recovered root via OTA RootKeeper), of loop ik de kans mijn tablet te verzieken?
2. Ik snap dat iets dergelijks als rooten altijd risico's met zich meebrengt, maar is het nu in de regel zo dat je je instellingen/apps etc allemaal behoudt bij het rooten?
3. Blijft mijn tablet Nederlands of wordt die Engels bij het downgraden? (kijkend naar de post van Citruspers)
4. Gooi ik er nu ook een andere ROM op, of behoud ik gewoon mijn eigen ROM?

Ik snap dat er zoekfuncties zijn op GoT en Google, maar nergens is echt eenduidig hier antwoord op te vinden. Ik hoop niet dat mensen dit zien als een luie post waarbij anderen het zoekwerk moeten doen, ik kan het gewoon nergens expliciet vinden.
Harmani schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 14:01:
Ik vind het trouwens wel vreemd dat een game de savegames opslaat in een system folder. Weet je zeker dat er niet een vergelijkbaar mapje op je interne/externe SD staat?
Dat zou je zeggen, maar er zijn flink wat games waar dit het geval is. Saveshare kan er ook niets mee omdat de files in /data/ staan. Ik vind het wel jammer, ik ben tevreden over mijn Android Devices zoals ze zijn, moet ik rooten om fatsoenlijk van beiden gebruik te maken.

[ Voor 15% gewijzigd door LiquidT_NL op 15-05-2012 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmani
LiquidT_NL schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 14:55:
Ok ik ben er over uit, ik ga mijn HTC Desire Z en TF300 rooten. Ik ben nu al een uur of 2,5 op zoek naar info over rooten, maar heb toch even wat vraagjes waar ik nergens concrete of tegenstrijdige info over kan vinden:

1. Ik snap dat ik downgrade naar .17, met OTA RootKeeper een backup maak van mijn rootfiles en dan OTA update naar .26 en root weer herstel. Maar hoe zit het nu met verdere updates (firmware of android versie)? Kan dat gewoon op de standaard manier (krijgt melding, installeert, recovered root via OTA RootKeeper), of loop ik de kans mijn tablet te verzieken?
2. Ik snap dat iets dergelijks als rooten altijd risico's met zich meebrengt, maar is het nu in de regel zo dat je je instellingen/apps etc allemaal behoudt bij het rooten?
3. Blijft mijn tablet Nederlands of wordt die Engels bij het downgraden? (kijkend naar de post van Citruspers)
4. Gooi ik er nu ook een andere ROM op, of behoud ik gewoon mijn eigen ROM?
Je zult er geen spijt van krijgen ;)

1. De kans dat je je tablet verziekt is verwaarloosbaar klein! Zolang je maar alle gegeven instructies precies opvolgt kan er eigenlijk niets mis gaan. Als het goed is zullen volgende OTA updates ook gewoon geïnstalleerd kunnen worden. Maar bekijk in de toekomst eerst even de ervaringen van anderen als er een nieuwe update uit is. Misschien verlies je anders je root toegang.
2. Bij het verkrijgen van root verlies je in principe geen enkele app of instelling. Je verkrijgt alleen toegang tot de system folders, met alle gemakken van dien. Voor mij is de voornaamste reden om te rooten het kunnen gebruiken van Titanium Backup Pro (ideaal voor het behouden van jouw savegames).
Pas wanneer je een custom rom gaat installeren krijg je een “clean install” en moet je alle apps opnieuw installeren (al dan niet m.b.v. Titanium Backup). Zo ver is het bij de TF300 nog niet want daarvoor moet eerst de bootloader worden ge-unlocked.
3. Durf ik geen antwoord op te geven
4. Bij de TF300 dus nog niet, maar voor je Desire Z zullen genoeg andere ROMs te vinden zijn. Het is niet noodzakelijk om een andere ROM te installeren, maar wel leuk om verschillende ROMs uit te proberen en te kijken wat je het beste bevalt.
De eerste stap na het Rooten is trouwens het installeren van een Custom Recovery. Hiermee kun je altijd een volledige backup/image maken van je huidige ROM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkvortex
Harmani schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 16:04:
[...]
. Zo ver is het bij de TF300 nog niet want daarvoor moet eerst de bootloader worden ge-unlocked.
Dit is een kwestie van tijd,er gaat al een petitie rond om deze al een stap voorwaarts te laten gaan.
Dus voor de mensen die graag de bootloader unlocked willen zien gelieve dan
even 1 minuutje de tijd te geven aan deze petitie:http://www.change.org/pet...tablet-and-future-tablets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Harmani schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 16:04:
[...]

Je zult er geen spijt van krijgen ;)

1. De kans dat je je tablet verziekt is verwaarloosbaar klein! Zolang je maar alle gegeven instructies precies opvolgt kan er eigenlijk niets mis gaan. Als het goed is zullen volgende OTA updates ook gewoon geïnstalleerd kunnen worden. Maar bekijk in de toekomst eerst even de ervaringen van anderen als er een nieuwe update uit is. Misschien verlies je anders je root toegang.
2. Bij het verkrijgen van root verlies je in principe geen enkele app of instelling. Je verkrijgt alleen toegang tot de system folders, met alle gemakken van dien. Voor mij is de voornaamste reden om te rooten het kunnen gebruiken van Titanium Backup Pro (ideaal voor het behouden van jouw savegames).
Pas wanneer je een custom rom gaat installeren krijg je een “clean install” en moet je alle apps opnieuw installeren (al dan niet m.b.v. Titanium Backup). Zo ver is het bij de TF300 nog niet want daarvoor moet eerst de bootloader worden ge-unlocked.
3. Durf ik geen antwoord op te geven
4. Bij de TF300 dus nog niet, maar voor je Desire Z zullen genoeg andere ROMs te vinden zijn. Het is niet noodzakelijk om een andere ROM te installeren, maar wel leuk om verschillende ROMs uit te proberen en te kijken wat je het beste bevalt.
De eerste stap na het Rooten is trouwens het installeren van een Custom Recovery. Hiermee kun je altijd een volledige backup/image maken van je huidige ROM.
Ontzettend bedankt voor de uitgebreide uitleg! Ik kon ergens juist vinden dat bootloader unlocken een stap is in het rooten (en dat rooten bijna altijd betekent ook unlocken van de bootloader). Maar dat blijkt dus niet zo te zijn. Blij dat ik het hier even vraag, zo zie je maar hoe moeilijk betrouwbare info is te vinden.

Kan iemand mij enkel aangeven of mijn TF300 nog steeds Nederlands is ingesteld na het downgraden vd firmware, rooten en wederom updaten? Want dan ga ik vanavond meteen aan de slag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmani
Als we dan toch overal een beetje vaart achter willen zetten, hier kan een (kleine) donatie worden gedaan zodat er een TF300 voor een Dev kan worden gekocht. Deze zal zich dan gaan richten op het porten van CM9 naar de TF300!

[PLEDGIE] Provide CM devs a TF300 for CM9 porting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmani
LiquidT_NL schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 16:18:
Ontzettend bedankt voor de uitgebreide uitleg! Ik kon ergens juist vinden dat bootloader unlocken een stap is in het rooten (en dat rooten bijna altijd betekent ook unlocken van de bootloader). Maar dat blijkt dus niet zo te zijn. Blij dat ik het hier even vraag, zo zie je maar hoe moeilijk betrouwbare info is te vinden.
Eigenlijk zijn de logisch stappen als volgt: Root verkrijgen > bootloader unlocken > Custom Recovery installeren > Custom Rom installeren. Maar bij sommige devices kan juist alleen maar Root worden verkregen door het installeren van een Custom Rom en begint het verhaaltje dus bij het unlocken van de bootloader. Lekker verwarrend hè =)
Maar bij de TF300 zijn we in ieder geval nog niet verder dan het verkrijgen van Root en met die rechten een aantal instellingen tweaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkvortex
Harmani schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 16:18:
Als we dan toch overal een beetje vaart achter willen zetten, hier kan een (kleine) donatie worden gedaan zodat er een TF300 voor een Dev kan worden gekocht. Deze zal zich dan gaan richten op het porten van CM9 naar de TF300!

[PLEDGIE] Provide CM devs a TF300 for CM9 porting
Wederom ben ik blij dat er ook veel mensen van tweakers actief zijn op xda-developers.

OT:Ik zou zeer graag willen donaten maar spijtig genoeg beschik ik momenteel niet over een
dusdanig groot kapitaal om het zo maar te doneren :( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Harmani schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 16:29:
[...]

Eigenlijk zijn de logisch stappen als volgt: Root verkrijgen > bootloader unlocken > Custom Recovery installeren > Custom Rom installeren. Maar bij sommige devices kan juist alleen maar Root worden verkregen door het installeren van een Custom Rom en begint het verhaaltje dus bij het unlocken van de bootloader. Lekker verwarrend hè =)
Maar bij de TF300 zijn we in ieder geval nog niet verder dan het verkrijgen van Root en met die rechten een aantal instellingen tweaken.
Wederom bedankt voor de heldere uitleg. En zoals ik al zei, ik ben niet geïnteresseerd in andere ROMs op mijn tab (yet), dus ik ga maar eens aan de slag!

edit: ik vind het toch vervelend na alle hulp zo te twijfelen (ik ben ook normaal totaal niet zo :S), maar ik wacht toch even af wat er gebeurt met [de thread die citruspers postte, of is er niet echt een reden geen US firmware te gebruiken?

Hoe dan ook, anders wacht ik het af want een vriend zij ook mogelijk deze week een transformer te halen en die root hem toch, dus dan zal ik wel even uitzoeken hoe ik die firmware backup en kan delen met tweakers/xda (minste wat ik terug kan doen na alle hulp) mits hij nog .17 er op heeft staan.

[ Voor 28% gewijzigd door LiquidT_NL op 15-05-2012 20:27 ]

Pagina: 1 2 ... 22 Laatste