Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:06
Mede-auteurs:
  • Cyw00d
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-05 12:30

Cyw00d

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

LEVERTIJDEN EN PRIJZEN IN HET LEVERTIJDEN TOPIC

ASUS Eee Pad Transformer Prime topic

1. Inhoud
Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/2mq8dcm.jpg
  1. Inhoud
  2. Introductie
  3. Design
  4. Specificaties
  5. Tegra 3
  6. Extra software
  7. Beschikbaarheid en prijzen
  8. Externe links
    1. algemene links
    2. reviews / hands on
    3. Filmpjes
  9. Asus Eee Pad Transformer

2.Introductie
November 2011 was de maand dat Asus met een officieel pers bericht kwam dat de opvolger van de Asus Eee Pad Transformer er aan stond te komen, de Asus Eee Pad Transformer Prime. Asus had ook een primeur want het was de eerste fabrikant die aankondigde dat ze gebruik gingen maken van de nVidia Tegra 3 Processor. Een quad core processor.
Het voornaamste voordeel van de Tegra 3 is de aanwezigheid van ondersteuning voor de H.264 High Profile codec de meest gebruikte codec voor HD content. Dit werd nog niet ondersteund door de Tegra 2 processor.

Het scherm dat gebruikt wordt is een Super IPS+, waarvan Asus zegt dat het prima buiten te gebruiken is en dat het 1,5x helderder is bij 600nits in vergelijking met de concurrenten. Ook wordt er gebruik gemaakt van het welbekende Gorilla Glass en tevens zit er een "hydro-oleophobic" coating op (waarvan voor het eerst gebruik werd gemaakt op de iPhone4) om vingerafdrukken tegen te gaan, en er voor te zorgen dat het scherm makkelijker schoon te maken is.

De Prime zal geleverd worden in twee kleuren, namelijk "Amethyst Grey" en "Champagne Gold". De achterkant is hierbij van metaal. In dezelfde stijl als de UX21 en UX31 ultrabooks van ASUS.

3. Design
Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/2us8z93.jpgAfbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/msm7fn.jpgAfbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/vysbra.jpgAfbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/2n81umc.jpgAfbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/21myxok.jpg

4. Specificaties
Display10.1" LED Backlight WXGA(1280x800) Screen (IPS Panel, 178° wide view angle.)
10 finger multi-touch support
Scratch resistant glass
CPUNVIDIA® Tegra™ 3 1.3Ghz
Memory1GB
Storage32GB/64GB
1 Year Unlimited ASUS Webstorage (Complimentary one-year trial of ASUS WebStorage.)
Wireless Data NetworkWLAN 802.11 b/g/n@2.4GHz
Bluetooth V2.1+EDR
Camera1.2 M Pixel Front Camera
8 M Pixel Rear Camera
AudioSonicMaster Technology (17x12mm)
High Quality Mic
Interface1 x 2-in-1 Audio Jack (Headphone/Mic-in)
1 x micro HDMI 1.4a
1 x Card Reader (Micro SD)
SensorG-Sensor
Light Sensor
Gyroscope
E-Compass
GPS
ApplicationMulti-Task Support : Yes
Flash Support : Yes (Adobe® Flash® update required from Android Market.)
Software :
- ASUS Launcher
- MyLibrary
- MyNet
- MyCloud
- File manager
- PC Sync
Battery12 hours; 25Wh Li-Polymer Battery (Estimated max. battery life is measured by playing 720p video, LCD brightness 60 nits.)
18 hours with dock
Dimensions26,3 x 18 x 0,83 centimeter
Weight586 g
Mobile DockingKeyboard
Touch Pad
1 x USB 2.0
1 x 40 pins Docking port
1 x Card Reader (MMC/SD/SDHC/SDXC)
1 x 22Wh Li-Polymer Battery

5. Tegra 3
De Transformer Prime maakt gebruik van een Tegra 3 Processor. Deze processor, zou sneller, maar tevens ook zuiniger moeten zijn. Veelal wordt gezegd dat de Tegra 3 een quad core processor is, maar eigenlijk heeft het 5 cores. Namelijk ook nog een zogenoemde 'companion core'. Deze 5de core heeft een lage kloksnelheid van 500Mhz. Deze wordt ingeschakeld wanneer er weinig rekenkracht nodig is, bijvoorbeeld in standby modus. Wanneer het nodig is springt de eerste core bij, en wanneer er nog meer rekenkracht nodig is gaat de tweede core ook meewerken, etc. En wanneer er geen grote rekenkracht meer nodig is worden de 4 cores weer uitgeschakeld en gaat de Prime weer verder op de 5de "companion core".

Om het één en ander te verduidelijken staan hieronder nog wat afbeeldingen en onder Filmpjes staat nog een filmpje van NVIDIA waarbij nog eens netjes wordt uitgelegd hoe deze Tegra 3 processor werkt.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/x1cbvJlReoCN62Bp9R9vsocU/full.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/k5j4QAQQj43SQB4dwbCpJjCg/full.jpg

6. Extra software
De Asus Transformer Prime zal voorzien zijn van de volgende extra (de buiten de standaard android apps om) software:
Polaris Office 3.0
Een office suite speciaal ontwikkeld voor mobile device, dit pakket is al bekend voor gebruik op smartphone's in hoeverre dit een versie is speciaal aangepast voor tablets is niet bekend. Wel is beken dat het pakket gebruikt kan worden voor het maken van tekstdocumenten, spreadsheets en presentaties, het bestand kan overweg met .doc .xls en .ppt bestanden.
Asus Launcher
The convenient ASUS Launcher also allows users to easily launch software, manage content and access online services and connect devices with a few simple taps (een door Asus aangepast homescreen met widgets en snelkoppelingen).
Asus Waveshare, bestaande uit:
  • MyNet: easily streams digital media wirelessly within home network devices so HD videos or music can be played on devices such as an HDTV or desktop PCs for an even better experience from the Transformer.
  • MyLibrary: consolidates downloaded books, magazines and newspapers in to one easy to browse profile
  • MyCloud: is a total cloud solution, providing access to digital content such as music, videos and files from the cloud anywhere, anytime. Users can even use MyCloud to remotely access and control any PC or Mac system and access applications or files to extend the versatility of the Transformer experience.
Filemanager
Spreekt voor zich, een file explorer
PC sync
Synchroniseer de tablet met je pc via de Asus Eee Pad PC Suite.

7.Beschikbaarheid en prijzen
Zoals het er nu naar uit ziet, zal de Prime in Nederland op 6 januari het licht zien.

ModelOpmerking
32GBNog niet beschikbaar
64GB€599,00
32GB + Dock€599,00
64GB + DockNog niet beschikbaar
Docking LosNog niet beschikbaar

Voor verdere discussies over prijzen en beschikbaarheid kan je terecht in het Prime levertijden topic

8. Externe links
a. Algemene links
Asus Eee Facebook pagina
Handleiding
[Transformer Prime]serienummers icm het GPS-probleem
Accessoires voor de ASUS Eee Pad Transformer Prime TF201

b. Reviews / Hands on
Hardware Info Preview
http://www.anandtech.com/...ime-nvidia-tegra-3-review
http://www.engadget.com/2...transformer-prime-review/
http://www.androidcentral.com/asus-transformer-prime-review
http://androidandme.com/2...and-24-hour-mini-preview/
http://www.theverge.com/2...r-prime-review/in/2296566
http://ritchiesroom.com/2...sformer-prime-first-look/
http://ritchiesroom.com/2...e-asus-transformer-prime/
c. Filmpjes

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=ZHaczwP3nHI&feature=player_embedded]

9.Asus Eee Pad Transformer
Asus Eee Pad Transformer
Afbeeldingslocatie: http://www.asus.com/websites/Global/products/gHh4q7I8dvWJzhdV/MOphHGHmT2yVwVzN_500.jpg
De ASUS Eee Pad Transformer is een tablet in de Android Eee Pad serie van ASUS. Deze serie van drie tablets bevat onder meer ook de Eee Pad MeMo en de Eee Pad Slider. Deze reeks tabletpc’s heeft in grote lijnen dezelfde specificaties, maar hebben allemaal een apart uiterlijk en een afwisselende manier van aansturing.
Afbeeldingslocatie: http://www.asus.com/websites/global/products/gHh4q7I8dvWJzhdV/Honeycomb_Icon.jpgAl deze Asus tablets hebben het nieuwste Android besturingssysteem meegeïnstalleerd namelijk Honeycomb, oftewel Android 3.0 (Middels updates is Android 3.2.1 beschikbaar). Hierdoor kun je gebruik maken van een volledige Flash functionaliteit. Applicaties kun je downloaden in de Android Market (http://market.android.com/) waar duizenden apps te vinden zijn, waaronder originele Google-apps zoals Earth, Goggles, Skymap. Uiteraard kun je ook gebruik maken van de voor geïnstalleerde Google apps, zoals mail, contacts, (tabbed) browser, camera/gallery. maps, youtube. Een andere installatie app is de Tegra Zone - deze beschikt over velen games alleen beschikbaar voor tablets met de nVidia Tegra.

[ Voor 19% gewijzigd door 13art op 14-02-2012 18:45 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Dit is een schamele start over deze upcoming tablet.
Wel is de layout schaamteloos overgenomen van het Asus Eee Pad Transformer topic Misschien niet helemaal netjes, maar wel toepasselijk aangezien het een vervolg product in dezelfde lijn is. Maar de eer van de layout gaat dus naar de TS'ers van het Asus Eee Pad Transformer topic.

Brilsmurfffje en ik (en mogelijk in de toekomst nog nader toe te voegen mede auteurs) gaan proberen dit topic zoveel mogelijk up-to-date te houden. Maar alle tips en suggesties zijn hierbij welkom.

[ Voor 218% gewijzigd door 13art op 15-11-2011 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13-06 13:46
Mooie start, deze ga ik zeker volgen. Ik zit nog te twijfelen of ik mijn huidige B50 Transformer moet gaan verkopen en de Prime zal aanschaffen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen87
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 05-06 07:46
Ik had graag de hands-on van Ztop hierneer gezet met de video, maar deze is op verzoek van Asus van de site gehaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Ik zag het ook ja. Wilde daar ook wat info vandaan halen maar liep er ook al tegen aan dat het offline was gehaald. Gelukkig zelf wel gelezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22473

Ik zit te twijfelen om een Asus eee Transformer TF101 aan te schaffen. Maar nu deze uitkomt zit ik eigenlijk te twijfelen of ik niet even wat meer geduld moet hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim_bots
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-04 16:42
Toevallig vielen mij 2 typo's op in de TS:
Polaris Office 3.0
Een office suite speciaal ontiwkkeld voor mobile device, dit pakket is al bekend voor gebruik op smartphone's in hoeverre dit een verzie is speciaal aangepast voor tablets is niet bekend. Wel is beken dat het pakket gebruikt kan worden voor het maken van tekstdocumenten, spreadsheets en presentaties, het bestand kan overweg met .doc .xls en .ppt bestanden.

Alvast hartelijk bedankt voor al jullie hulp en reacties, Tim Bots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rommel
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:49
Wat ik mij afvraag: stel... ik ga deze aanschaffen kan ik daar later ook Windows 8 op zetten of moeten we echt wachten op de Windows 8 variant die komen zal.

Everything that has a beginning has a end

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen87
Rommel schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 11:50:
Wat ik mij afvraag: stel... ik ga deze aanschaffen kan ik daar later ook Windows 8 op zetten of moeten we echt wachten op de Windows 8 variant die komen zal.
Windows 8 zal ook een ARM ondersteuning hebben. Ik verwacht dat deze geport zal worden, maar niet officieel door Asus zal worden uitgebracht.
Echter hopen op speculatie is nooit goed ;) Ik zou de gok zelf niet wagen, totdat er iets concreets bekend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huntard
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17-04 21:51
Ik lees in de TS dat de dock 2 USB 2.0 poorten zou hebben. Ik heb uit andere previews begrepen dat het er maar 1 zou zijn. Wat is nu juist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Laatst online: 13-06 07:59

zAo

GPLv2 Fanboy

Ik ben zo benieuwd of er een beetje tijdig een 3G versie komt; zonder 3G heb ik namelijk niets aan een tablet.

Verder: *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Tim_bots schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 11:39:
Toevallig vielen mij 2 typo's op in de TS:

[...]
Thnx, heb het aangepast.
Huntard schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 12:17:
Ik lees in de TS dat de dock 2 USB 2.0 poorten zou hebben. Ik heb uit andere previews begrepen dat het er maar 1 zou zijn. Wat is nu juist?
Denk dat jij het goed hebt, maar ik zal het nog even nakijken
Koen87 schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 12:10:
[...]

Windows 8 zal ook een ARM ondersteuning hebben. Ik verwacht dat deze geport zal worden, maar niet officieel door Asus zal worden uitgebracht.
Echter hopen op speculatie is nooit goed ;) Ik zou de gok zelf niet wagen, totdat er iets concreets bekend is.
Zou wel mooi zijn als er een dualboot van gemaakt kan worden. Vast en zeker dat de developers van XDA hier mee aan de slag zullen gaan.

[ Voor 78% gewijzigd door 13art op 15-11-2011 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grzzl
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 27-05 14:51
Ik hoop dat de meegeleverde office een goede tekstverwerker heeft. Dan heb ik zojuist mijn nieuwe schrijfmachine gevonden *O*

Van alle dingen die ik ben kwijtgeraakt, mis ik mijn verstand nog het meest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Topicstarter
Reken maar dat dit ongeveer hetzelfde eruit zal zien op de huidige transformer. Op youtube zijn zat gebruikers video's te vinden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sijhtam
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:06
Jep, dit gaat mijn eerste tablet worden. Even de kosten afwachten maar waarschijnlijk toch wel de 64gb + dock versie.

huidige opstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greenlizzard
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-06 11:07
In de spec sheet van de topicstart staat HDMI mini, maar de Prime beschikt over een micro-HDMI 1.4a-aansluiting.

Misschien nog leuk om een poll op te nemen, populariteit "Amethist grey" vs "Champagne gold".

Jammer dat we in Europa tot na de feestdagen moeten wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 334125

Heb op dit moment de beschikking over een iPad 2, maar de transformer Prime heeft toch potentie om mijn iPad te vervangen.

Ben vooral benieuwd naar de compabiliteit met diverse bestanden en het aansluiten van externe harde-schijven etc. Verder ziet hij er bovenal goed uit en werkt het toetsenbord in combinatie met de tablet verschrikkelijk fijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchITMaster
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-06 11:56

DutchITMaster

Pay peanuts, get monkeys.

Ik heb pas getwijfeld of ik de transformer 1 zou kopen, maar ik wacht tot er prijzen ed beschikbaar zijn.

maar ik denk dat dit mijn eerste tablet zou worden

Netwerk Engineer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GranCanaria
  • Laatst online: 12-06 16:38
Ik heb mijn ipad2 al verkocht om in ieder geval financieel klaar te zijn voor de Asus Transformer Prime.

Dit apparaat heeft tot nu toe alles dat ik zoek in een tablet / laptop combi. Ik hoop ook echt dat ie in december al verkrijgbaar zal worden in NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Reken er maar niet op. Zoals het er nu naar uit ziet, wordt dit 6 januari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GranCanaria
Ik las laatst op de tweakers.net homepage dat of Acer of Lenovo in 2011 al komen met een Tegra3 tablet, dat is wel slim om Asus voor te zijn maar ik denk dat de meeste toch wel zullen wachten op de Asus.

Ik in ieder geval wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Heel interessante laptop. Als je hem kan laten dualbooten met een volwaardige linu distributie, dan wordt dit mijn volgende laptop/tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Topicstarter
Als het goed is word de Transformer officieel de eerste Tegra 3 tablet, Asus is namelijk de Lauch partner van Nvidia met de Tegra 3.
Roamor schreef op woensdag 16 november 2011 @ 12:10:
Heel interessante laptop. Als je hem kan laten dualbooten met een volwaardige linu distributie, dan wordt dit mijn volgende laptop/tablet.
Waarom zou je dit willen, Android is in feite gewoon een Linux distro

[ Voor 55% gewijzigd door Brilsmurfffje op 16-11-2011 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
brilsmurfffje schreef op woensdag 16 november 2011 @ 12:16:
Als het goed is word de Transformer officieel de eerste Tegra 3 tablet, Asus is namelijk de Lauch partner van Nvidia met de Tegra 3.

[...]

Waarom zou je dit willen, Android is in feite gewoon een Linux distro
Omdat ik veel linux applicaties draai die niet voor Android beschikbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Topicstarter
Waarom niet een Dell inspiron duo dan?
pricewatch: Dell Inspiron Duo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Geen android, HDD ipv SSD, Atom processor, slechtere accutijd. Bedankt voor de suggestie, maar de Prime staat bovenaan mijn verlanglijstje. ;) Op de normale Transformer kun je al dualbooten, dus voor de Prime komt dat ook wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-05 18:57
Prijs voor UK is al vastgesteld voor de 32GB+dock: 499 pond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Reken maar dat het bij ons 499 euro zal zijn, minimaal.
Het zou me niet verbazen als het 499 euro voor de 32GB + dock wordt, en ook 499 voor de 64GB variant. Gewoon 1 prijs, maar twee modellen.

Denk dat ik dan voor de 64GB ga. Toetsenbord zal ik niet zo heel veel gebruiken aangezien ik er toch niet op ga tekstverwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik denk dat je met die 499 echt te laag inzet, ik gok op minimaal 50 euro meer en misschien zelfs wel 100 bij de introductie. Hij is ingeschaald boven de TF 1, en die begon op 499 tab 16GB + dock op 499.

And that’s the bottom line cause Stone Cold said so

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Modbreak:Prijzen, winkels, bestellingen en alle andere niet-technische dingen mogen zoals gewoonlijk in een apart topic in Telecomproviders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GranCanaria
De dell inspiron duo is wel leuk maar de asus transformer prime ziet er ook nog eens erg goed uit, een beetje een soort van apple macbook air alleen dan met tablet functie.

En als het zover komt dat er daarlijk ook nog een linux os naast te draaien is d.m.v. hacks etc dan ben ik helemaal blij.

Ik hoop dat er snel meer info over de defenitieve Nederlandse prijzen naar buiten wordt gebracht. 500 euro zal ie wel zeker minimaal gaan kosten echter verwacht ik dat de prijs 599 euro zal zijn hier voor de 32gb versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyw00d
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-05 12:30
l3art schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 10:08:
Dit is een schamele start over deze upcoming tablet.
Wel is de layout schaamteloos overgenomen van het Asus Eee Pad Transformer topic Misschien niet helemaal netjes, maar wel toepasselijk aangezien het een vervolg product in dezelfde lijn is. Maar de eer van de layout gaat dus naar de TS'ers van het Asus Eee Pad Transformer topic.

Brilsmurfffje en ik (en mogelijk in de toekomst nog nader toe te voegen mede auteurs) gaan proberen dit topic zoveel mogelijk up-to-date te houden. Maar alle tips en suggesties zijn hierbij welkom.
Je mag mij ook aan de editors toevoegen indien gewenst (Ik ben nu auteur van de TF101 topic).

[ Tesla MIG MYP ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:58
Roamor schreef op woensdag 16 november 2011 @ 12:10:
het is geen laptop???

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Scherm + dock + normaal OS maakt toch een volwaardige laptop? Waarom denk je van niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Cyw00d schreef op woensdag 16 november 2011 @ 15:16:
[...]

Je mag mij ook aan de editors toevoegen indien gewenst (Ik ben nu auteur van de TF101 topic).
Je staat er bij :-)
Wybo schreef op woensdag 16 november 2011 @ 15:04:
Ik denk dat je met die 499 echt te laag inzet, ik gok op minimaal 50 euro meer en misschien zelfs wel 100 bij de introductie. Hij is ingeschaald boven de TF 1, en die begon op 499 tab 16GB + dock op 499.
Daarom zei ik ook minimaal.
In de UK begon de Transformer 16GB (met dock) op £430, In Nederland was dat dus €499,00. Als ik de lijn dan recht doortrek dan zou dat dus 499 + 69= €568 zijn.

We zullen zien, het blijft afwachten. Het zou overigens ook niet de eerste keer zijn dat de dollar prijzen van een product rechtstreeks worden overgenomen in euro's. En in dollars zou hij 499 zijn (voor alleen de 32GB variant zonder dock) dat zou dan betekenen €499 euro. Maar aangezien de dock er bij zit, zal er inderdaad wel €599 worden ben ik bang.

[ Voor 64% gewijzigd door 13art op 16-11-2011 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

219828

jobr schreef op woensdag 16 november 2011 @ 12:50:
Prijs voor UK is al vastgesteld voor de 32GB+dock: 499 pond
In dat artikel staat "De 64GB versie zal in Engeland in eerste instantie niet verkocht worden.". Ben bang dat dat in NL ook zo zal zijn (maar hoop het natuurlijk niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Roamor schreef op woensdag 16 november 2011 @ 16:26:
[...]

Scherm + dock + normaal OS maakt toch een volwaardige laptop? Waarom denk je van niet?
Al was het alleen maar om de simpele reden dat de dock afneembaar is ( of het scherm afneembaar van het dock het is maar net hoe je het ziet). Ik vind het zelf een laptop vervanger als ik de specs zo bekijk en de mogelijkheden die dit bied maar zeker geen laptop. Het is misschien meer een gevoel maar bij een laptop heb ik toch altijd nog het idee van een iets te zware draagbare computer die je gebruikt voor langdurige taken zoals programmeren en dergelijke. Dat zie ik mij zelf op een tablet + dock nog niet zo snel doen.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burns
  • Laatst online: 12-06 07:52
Ik heb hem bij Amazon.de via pre-order besteld. Prijs is 599 voor 32 gb incl dock. 64 gb zonder dock is ook 599. Dock kost los 149. Verzending is gratis.
Ik heb nog geen leverdatum gehoord. Mocht release hetzelfde zijn als in NL, dan kan ik order altijd nog annuleren en bij de plaatselijke dixons kopen.

Ik heb gekozen voor de 'grijze'-versie. Hoewel dat wel moeilijk te beoordelen is. Ik heb maar gekozen voor save. Want goud ziet er leuk uit, alleen is het scherm aan de voorkant, altijd zwart, als ik het goed zie. En dat vind ik niet mooi. In de laptop stand zie ik dan liever helemaal zwart.

Een hands-on stond op http://ztop.com.br/2011/1...ransformer-prime-tegra-3/
deze is inmiddels weg en komt op 1 december weer terug. Waarschijnlijk weten wij dan meer.

De link in de startpost naar facebook moet mijn inziens zijn: http://www.facebook.com/ASUS?sk=app_293770177300187

[ Voor 21% gewijzigd door Burns op 16-11-2011 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• griphin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:07
Burns schreef op woensdag 16 november 2011 @ 20:52:
Ik heb hem bij Amazon.de via pre-order besteld...
Hou je er dan wel rekening mee dat je een QWERTZ toetsenbord zou kunnen krijgen?

• Burns
Bedankt Griphin voor deze informatie. Dat wist ik niet. Ik heb de order maar weer geannuleerd.

• midy922
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-05 16:19
219828 schreef op woensdag 16 november 2011 @ 17:04:
[...]

In dat artikel staat "De 64GB versie zal in Engeland in eerste instantie niet verkocht worden.". Ben bang dat dat in NL ook zo zal zijn (maar hoop het natuurlijk niet :)
Bij CoolBlue gaan ze hem wel voeren zo te zien voor € 599 !

http://www.tabletcenter.n...r-2-prime-64-gb-gold.html

en de 32 Gb + Dock ook € 599!

http://www.tabletcenter.n...e-32-gb-gold-docking.html

[ Voor 15% gewijzigd door midy922 op 17-11-2011 12:52 ]

• Edzeau
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 26-05 20:28
Ik ben benieuwd of dit ook daadwerkelijk de echte prijzen zullen worden.
Cool Blue is vaak wel wat duurder dan gemiddelde webshops, als ik me niet vergis.
Aan de andere kant zal het me ook niet verbazen als Asus net als met de TF1 overal dezelfde prijzen wil zien.

• midy922
Bericht verwijderd

[ Voor 93% gewijzigd door midy922 op 17-11-2011 13:18 ]

• Schmoove
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-06 17:00
Is dezelfde toko, beide van CoolBlue. Logisch dus dat ze dezelfde prijzen hanteren.

• midy922
Schmoove schreef op donderdag 17 november 2011 @ 13:18:
[...]

Is dezelfde toko, beide van CoolBlue. Logisch dus dat ze dezelfde prijzen hanteren.
Ja, zag het te laat. 8)7 :)

• 13art
Foutje op de CoolBlue site:
ASUS EEE PAD TRANSFORMER 2 PRIME 64 GB GOLD -------> Opslagcapaciteit 32 GB

Hmm vind het nog een verdomd lastig dilemma... met of zonder dock...
Eerste gevoel zegt, dock erbij nemen. 32GB is nog aardig wat voor een tablet. En anders is het nog wel met een kaartje uit te breiden.

[ Voor 27% gewijzigd door 13art op 17-11-2011 13:28 ]

• Schmoove
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-06 17:00
Ik denk dat ik voor de 32gb zonder dock ga uiteindelijk. Geheugen is toch uit te breiden met een microsd kaartje.
Eigenlijk denk ik dat ik beter kan wachten op de versie met 3G.

• 13art
Dan zal je nog even moeten wachten, want die is er voorlopig nog niet. Het is of 32GB met dock, of 64GB zonder dock. Dat zijn de enige twee varianten die bij de release beschikbaar zullen zijn hier in NL.

• TroaS
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-07-2024
Uit de poll op het TF1-topic blijkt dat de overgrote meerderheid voor de 16GB-versie is gegaan en ik heb nog niemand horen klagen over die keuze. Extra opslagruimte kan je veel goedkoper via een SD-kaart creeeren. Maar nog beter is dat er hele goede apps zijn om data te streamen vanaf pc/NAS/whatever en op de TF werken die vloeiend. Zo hoef je de data niet eens te kopieren. Velen, ik ook, hebben daardoor niet eens veel GB meer nodig, apps vreten verder over het algemeen toch maar weinig ruimte. Het lijkt me dat dit op de Prime hetzelfde zal zijn, zodat de 32GB meer dan voldoende zal zijn.

• 13art
Denk ook dat de 32GB wel genoeg zal zijn. Dus denk ook dat ik voor de 32GB + Dock ga.
Doch heb ik niet percee nodig, maar goed voor extra accu kan het wel handig wezen natuurlijk. Kan hem anders ook altijd nog gewoon in de verkoop doen als ik dat zou willen, maakt de tablet weer wat betaalbaarder :-)

[ Voor 14% gewijzigd door 13art op 17-11-2011 14:16 ]

• FloRadix
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-06 16:23
Geen 3G versie? Is het mogelijk een USB dongle daarvoor te gebruiken?

• marcellux
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-05-2022
of tethering via je mobiele telefoon gaat iig prima met mijn Samsung Galaxy Ace

Whenever people agree with me I always feel I must be wrong

• 13art
Zal morgen ofzo, of mijn collega autheurs, nog wel even een topic aanmaken voor de levertijden, prijzen, etc.

Ook leuk, een soort van origami achtige smartcover voor de Prime (aangezien er ook nog geen accessoires topic is, zet ik het hier maar even neer.

Afbeeldingslocatie: http://www.blogcdn.com/www.engadget.com/media/2011/11/prime-cover.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.blogcdn.com/www.engadget.com/media/2011/11/translatec-1-1321531221.jpeg

[ Voor 88% gewijzigd door 13art op 17-11-2011 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burns
Ik kan niet vinden of die smartcover bedoeld is voor met of zonder toetsenbord. Het lijkt mij zonder. Maar dat zou betekenen dat je onderweg je keyboard niet meeneemt. Dat klinkt logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Topicstarter
met het keyboard heb je geen steun meer nodig, hij zit dan gewoon vast in een scharnier. Ook als je hem dichtklapt is het scherm beschermd door het toetsenbord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Kan ook met dock volgens mij, dan klap je hem gewoon naar achteren, is die kant ook wat extra beschermd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12-06 15:16

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Ik hoop dat ze uiteindelijk nog met een 16GB versie komen. Ik heb de TF01 16GB en ik heb echt zeeën van ruimte over met aardig wat apps en grote spellen. Heb niet echt behoefte aan het dubbele aan opslag waar ik geen gebruik van maak maar wel voor betaal :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Het Prime levertijden topic is er nu. Dus vanaf nu daar verder praten over levertijden en prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
  • Laatst online: 13-06 23:10
Ken. schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 18:22:
Ik hoop dat ze uiteindelijk nog met een 16GB versie komen. Ik heb de TF01 16GB en ik heb echt zeeën van ruimte over met aardig wat apps en grote spellen. Heb niet echt behoefte aan het dubbele aan opslag waar ik geen gebruik van maak maar wel voor betaal :P
Yup, en het liefst zonder dock.

16 gig zonder dock voor 399 :9~

WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
De camera van de Prime lijkt hier op de voorbeeld foto's wel heel erg netjes te presteren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218468

Deze moet ik even volgen. Ik ben sterk aan het twijfelen tussen nog even wachten op een Windows 8 tablet en bijvoorbeeld de Eee Pad Transformer Prime, simpelweg omdat ik met een Windows tablet een volwaardig systeem bezit dat ook een stuk geschikter is voor productie in plaats van enkel consumptie... Daar staat tegenover dat wat ik tot dusver begrepen heb Windows 8 een stuk 'zwaarder' is, en dus ook duurdere en zwaardere hardware nodig zal hebben, wat leidt tot een waarschijnlijk warmere en zeker zwaardere tablet......

Maar goed, Windows is Windows, en heeft natuurlijk ook een boel intrinsieke voordelen.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 218468 op 19-11-2011 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Anoniem: 218468 schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 12:52:
Deze moet ik even volgen. Ik ben sterk aan het twijfelen tussen nog even wachten op een Windows 8 tablet en bijvoorbeeld de Eee Pad Transformer Prime, simpelweg omdat ik met een Windows tablet een volwaardig systeem bezit dat ook een stuk geschikter is voor productie in plaats van enkel consumptie... Daar staat tegenover dat wat ik tot dusver begrepen heb Windows 8 een stuk 'zwaarder' is, en dus ook duurdere en zwaardere hardware nodig zal hebben, wat leidt tot een waarschijnlijk warmere en zeker zwaardere tablet......

Maar goed, Windows is Windows, en heeft natuurlijk ook een boel intrinsieke voordelen.
Wat bedoel je precies met productie vs consumptie in deze? Welke taken zou je bijvoorbeeld op dit apparaat willen doen ( als het windows zou draaien ) welke je niet met Android zou kunnen ?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het is niet zo zeer de mogelijkheid, het is meer 'waar het voor gemaakt is'. Android is in eerste instantie vooral gebouwd als consumerend OS, waar windows meer gebalanceerd is. Android heeft bepaalde mogelijkheden ook, maar het is allemaal net wat minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Laatst online: 11:24
Anoniem: 218468 schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 16:01:
Het is niet zo zeer de mogelijkheid, het is meer 'waar het voor gemaakt is'. Android is in eerste instantie vooral gebouwd als consumerend OS, waar windows meer gebalanceerd is. Android heeft bepaalde mogelijkheden ook, maar het is allemaal net wat minder.
Ah okay, nu is het mij geheel 100% duidelijk ja. Vreemd dat ik het initieel niet snapte zo achteraf.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het feit dat android nogal klungelig overweg gaat met een muis/trackpad is maar een van de dingen. Ik wil 'm ook kunnen gebruiken als netbook, vandaar ook het keyboard natuurlijk.

Software-ondersteuning is een tweede ding. Dat dat bij Windows beter is hoef ik toch niet uit te leggen hoop ik.

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 218468 op 19-11-2011 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chupastark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11-06 20:59
Anoniem: 218468 schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 16:01:
Wat een }:O shyte. Volgens mij heb jij geen idee waar je het over hebt. 1 van de redenen waarom Microsoft groot is geworden, is JUIST omdat hij de desktop (lees: WINDOWS) aan de man (lees: CONSUMENT) heeft gebracht. Consumerend OS ook...Tss.. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Het is een wat vreemde omschrijving als je het mij vraagt. Maar goed, je bedoeld denk ik dat Android meer voor er bij.
Tja windows bestaat ook al een stuk langer, maar ik denk dat windows op een tablet uiteindelijk niet zo veel meer zal verschillen met Android. De beperkingen zitten nu meer in het medium tablet, dan in het besturingssysteem.

Eigenlijk alles waar een tablet voor bedoeld is kan je ook met een tablet. Ok, het werkte in eerste instantie niet optimaal zo'n dock, maar daar komt nu wel verandering met de laatste release van Android. Je moet denk ik ook niet de fout maken door een tablet te vergelijken met een windows laptop. Een tablet blijft een tablet, en een dock is een extraatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Chupastark schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 16:51:
[...]

Wat een }:O shyte. Volgens mij heb jij geen idee waar je het over hebt. 1 van de redenen waarom Microsoft groot is geworden, is JUIST omdat hij de desktop (lees: WINDOWS) aan de man (lees: CONSUMENT) heeft gebracht. Consumerend OS ook...Tss.. :O
Als jij het niet begrijpt is het stierenpoep. Juist ja. Ik heb het niet over consumenten tegenover het bedrijfsleven, een consument kan ook produceren. Consument en consumeren volgen niet logisch op elkaar. Consumenten kochten vroeger ook typmachines terwijl dat toch weinig consumerend en vooral producerend was.

Laat ik het nog wat verder verduidelijken, want blijkbaar is wat ik zeg zeer complex. Ik heb het over dit onderscheid:

Consumeren: video's kijken, muziek luisteren, internetten, lezen
Produceren: word documenten aanmaken, excel files aanmaken, videobewerking, fotobewerking, schrijven op fora of blogs

Windows integreert dit perfect. Android (nog) niet.

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 218468 op 19-11-2011 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

l3art schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 17:22:
Het is een wat vreemde omschrijving als je het mij vraagt. Maar goed, je bedoeld denk ik dat Android meer voor er bij.
Tja windows bestaat ook al een stuk langer, maar ik denk dat windows op een tablet uiteindelijk niet zo veel meer zal verschillen met Android. De beperkingen zitten nu meer in het medium tablet, dan in het besturingssysteem.

Eigenlijk alles waar een tablet voor bedoeld is kan je ook met een tablet. Ok, het werkte in eerste instantie niet optimaal zo'n dock, maar daar komt nu wel verandering met de laatste release van Android. Je moet denk ik ook niet de fout maken door een tablet te vergelijken met een windows laptop. Een tablet blijft een tablet, en een dock is een extraatje.
En volgens mij ligt de toekomst van deze apparaten dus in het samengaan van laptop en tablet. Mensen willen over het algemeen toch echt zo min mogelijk apparaten hebben. Ze hebben er nu meer omdat er gewoon geen sprake van goede integratie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Anoniem: 218468 schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 18:20:

Produceren: word documenten aanmaken, excel files aanmaken, videobewerking, fotobewerking, schrijven op fora of blogs

Windows integreert dit perfect. Android (nog) niet.
Klopt daar heb je gelijk in, maar in mijn ogen is dat ook niet waar een tablet op dit moment voor bedoeld is. In de toekomst misschien wel, maar daar zijn we nu nog niet. En ook met de windows tablets die binnenkort gaan komen, zal dat ook allemaal nog niet kunnen. Daarvoor zijn de tablets gewoon nog niet krachtig genoeg. Een simpele tekstverwerkers zijn er al wel, maar daar houdt het wat produceren ook al snel bij op. Tablets zijn op dit moment juist bedoeld om te consumeren zoals jij het noemt. En ook de windows tablets die komen zijn daar voor bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Ik sluit mij helemaal aan bij l3art. Een laptop is een desktop vervanger een tablet is géén laptop vervanger. Een tablet is juist bedoeld, volgens mij, om er eventjes snel je mail op te lezen, te internetten of een briefje te tikken (of van mij part een notule van een vergadering erbij te pakken en ernaast op hetzelfde scherm een leeg blad voor aantekeningen want dat moet met breedbeeld makkelijk kunnen).

Ook het 'lekker op de bank' principe is bij een tablet van toepassing waarbij dat bij een laptop al een stuk minder aangenaam is. Het lijkt mij dan ook niet meer dan logisch dat wat jij 'produceren' noemt ook op een windows tablet niet zal gaan lukken. Al was het alleen maar om de simpele reden dat windows programma's ( windows 7 desktop editie) waarschijnlijk niet heel lekker gaan lopen op een windows 8 tablet door de verschillen in hardware.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Modbreak:Discussie over hoe nuttig een tablet is mag in een ander topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Topicstarter
Voordat iedereen gaat oordelen over Android is het misschien even handig om te kijken hoe Ice Cream sandwich gaat presteren met een dock etc. Google is ook niet dom, die Transformer heeft goed verkocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 248046

Ik ben ook benieuwd of hier een 3G versie van komt, lijkt mij haast wel, gezien de vooorlopers...
zAo schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 12:29:
Ik ben zo benieuwd of er een beetje tijdig een 3G versie komt; zonder 3G heb ik namelijk niets aan een tablet.

Verder: *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiberiusJD
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 24-03 22:59
Ik zal waarschijnlijk voor de prime gaan, had 2 maanden geleden de TF1 gekocht, maar vorige maand is het scherm stuk gegaan (gaf geen goed beeld meer, maar alleen nog maar lijntjes).

Vorige week krijg ik te horen, dat hij niet meer gemaakt kan worden, en ze mij een nieuwe wouden geven, heb dan maar even gevraagd of ze mij geen waardebon ofzo wouden geven, zodat ik in januari de prime kan kopen.

En ze gingen akkoord (Vandenborre is echt een goede winkel (heb je alleen maar in België))

Het is nog een geluk bij een ongeluk, dat ik mijn tablet nu niet heb, de examens komen eraan, en dan kan ik dit soort avan afleiding niet echt gebruiken.

nu maar hopen, dat ze hem vlug uitbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spier1968
  • Laatst online: 19-12-2024
De productpagina is nu ook online bij ASUS :+

http://www.asus.com/Eee/E...rime_TF201#specifications

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Definitief dus geen 3G, waardoor definitief niet dit machtig mooie apparaat :(

/me zAo moet gewoon 'even' 4 maanden wachten op de eerste Tegra 3 & 3G tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Er was al lang bekend dat er bij de lancering geen 3G zou zijn. Misschien later heeft Asus tegenover slashgear verklaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19429

Wil deze tabblad voor mijn reis gaan kopen. (Waarschijnlijk in Bangkok.. scheelt toch weer wat euros)

Wat ik vooral belangrijk vind is het kunnen afspelen van films (mkv) en muziek vanaf een externe HDD (USB).
En het eenvoudig kunnen uploaden van foto's naar bijvoorbeeld picase: inlezen foto's van SDCard

Heb je hier speciale converters voor nodig? Of kan je de externe HDD gewoon aansluiten en films e.d. afspelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Anoniem: 19429 schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 14:38:
Wil deze tabblad voor mijn reis gaan kopen. (Waarschijnlijk in Bangkok.. scheelt toch weer wat euros)

Wat ik vooral belangrijk vind is het kunnen afspelen van films (mkv) en muziek vanaf een externe HDD (USB).
En het eenvoudig kunnen uploaden van foto's naar bijvoorbeeld picase: inlezen foto's van SDCard

Heb je hier speciale converters voor nodig? Of kan je de externe HDD gewoon aansluiten en films e.d. afspelen?
Voor prime is hier nog niets over bekend volgens mij maar als ik kijk naar de huidige transformer dan zul je je mkv's om moeten zetten naar mp4 files met 2ch geluid en AAC codec. Ik hoop dat dat bij de Prime of niet meer nodig is of dat je op zijn minst 6ch geluid kunt gebruiken (scheelt encoderen van geluid..).

[ Voor 10% gewijzigd door Webgnome op 22-11-2011 15:03 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spier1968
Anoniem: 19429 schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 14:38:

Qua codec (.mkv) heb ik geen idee. Waar jij volgens mij op doelt is USB-host functionaliteit. Hiervoor zul je volgens mij in ieder geval de dock nodig hebben. Of de Prime 'out of the box' over USB-host beschikt weet ik niet.

De (p)review op HardwareInfo rept overigens wel over een USB-host aansluiting:
http://nl.hardware.info/r...let-preview-aansluitingen

[ Voor 10% gewijzigd door Spier1968 op 22-11-2011 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Webgnome schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 14:47:
[...]

Voor prime is hier nog niets over bekend volgens mij maar als ik kijk naar de huidige transformer dan zul je je mkv's om moeten zetten naar mp4 files met 2ch geluid en AAC codec. Ik hoop dat dat bij de Prime of niet meer nodig is of dat je op zijn minst 6ch geluid kunt gebruiken (scheelt encoderen van geluid..).
Ai dat converteren was ik al bang voor. Even kijken of ik daar een handige app voor kan vinden waarbij je een hele lading in de wachtrij kan zetten.
Spier1968 schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 14:53:
[...]

Qua codec (.mkv) heb ik geen idee. Waar jij volgens mij op doelt is USB-host functionaliteit. Hiervoor zul je volgens mij in ieder geval de dock nodig hebben. Of de Prime 'out of the box' over USB-host beschikt weet ik niet.

De (p)review op HardwareInfo rept overigens wel over een USB-host aansluiting:
http://nl.hardware.info/r...let-preview-aansluitingen
Ik doelde inderdaad op die USB-host aansluiting.
Dat is nog even afwachten dus..

[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 19429 op 22-11-2011 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Anoniem: 19429 schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 15:14:
[...]

Ai dat converteren was ik al bang voor. Even kijken of ik daar een handige app voor kan vinden waarbij je een hele lading in de wachtrij kan zetten.
Niet zoeken.. gebruik Handbrake

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huntard
Nog beter, volgens mij is het bij tegra 3 helemaal niet nodig om te converteren, volgens mij kan die alles afspelen. Het probleem bij de transformer 1 was dat tegra 2 geen high profile af kan spelen, daar zijn de meeste mkv's mee gecodeerd. Tegra 3 heeft dat probleem dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 347066

Huntard schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 16:03:
[...]

Nog beter, volgens mij is het bij tegra 3 helemaal niet nodig om te converteren, volgens mij kan die alles afspelen. Het probleem bij de transformer 1 was dat tegra 2 geen high profile af kan spelen, daar zijn de meeste mkv's mee gecodeerd. Tegra 3 heeft dat probleem dus niet.
Das ook de reden dat ik op deze transformer wacht ;)
de Tegra 2 was gewoon redelijk zwak vooral vergeleken met zn opvolger.
Want ik heb geen zin in converteren en kwaliteits verliezen, zeker niet als ik de tablet ook wil aansluiten op een groot scherm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TroaS
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-07-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Topicstarter
Nieuwe video van Nvidia over de Tegra 3 en Transformer Prime

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Laatst online: 11:24
brilsmurfffje schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 17:21:
Nieuwe video van Nvidia over de Tegra 3 en Transformer Prime
[video]
LOL! Echt gewoon de post er metéén onder ook hè! Geniaal weer d:)b

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huntard
Vergelijking Swipe speeds Transformer Prime en iPad 2. Ook kan je het verschil (minimaal) in dikte zien:

YouTube: Asus Transformer Prime vs. iPad 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen87
Huntard schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 22:12:
Vergelijking Swipe speeds Transformer Prime en iPad 2. Ook kan je het verschil (minimaal) in dikte zien:

Het ziet er allemaal wel erg goed uit, gelijk maar een abonnement genomen op zijn channel, wachtend op zijn preview :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zewatanejo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07:02

Zewatanejo

Fine Thanks!

Huntard schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 22:12:

Ik zie geen verschil in snelheid ook qua dikte is het verschil minimaal.."nog maar net met het blote oog te zien" :+ Het lijkt ook net dat het scherm van de prime wat kleiner is dan van de Ipad 2, niet dat ik dat erg vind, trouwens.

Ben ook erg benieuw naar de review.

Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Zewatanejo schreef op woensdag 23 november 2011 @ 10:32:
[...]

Het lijkt ook net dat het scherm van de prime wat kleiner is dan van de Ipad 2,
In de hoogte inderdaad, niet in de lengte, gevolg van verschillende beeldverhoudingen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:12

Nyarlathotep

Crawling Chaos

zAo schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 12:25:
[...]

Definitief dus geen 3G, waardoor definitief niet dit machtig mooie apparaat :(

/me zAo moet gewoon 'even' 4 maanden wachten op de eerste Tegra 3 & 3G tablet.
Waarom gebruik je geen usb 3G dongel? Zo erg is dit nu toch ook weer niet?

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roel0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 02-05 09:05
Ik kijk serieus uit naar dit apparaat, op het eerste zicht veel beter dan een netbook? En android begint toch stilletjes aan ene volwaardige OS te worden :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen87
Zijn review is nu ook online ;)
[YouTube: http://youtu.be/ZHaczwP3nHI]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spier1968
En ook de manual is te downloaden bij Asus:
ftp://ftp.asus.com.tw/pub...1_EManual_en_20111117.pdf

Wellicht iets voor de topicstart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Heb het er in gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Huntard schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 16:03:
[...]

Ik was inderdaad ook tot die conclusie gekomen.
Heb gisteren al wel wat geconverteerd met Handbrake.. Maar wat betreft size maakt het dan nog niet veel uit. (als je goede kwaliteit wilt..)
Dus ga het wel proberen met de films die ik al heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Nyarlathotep schreef op woensdag 23 november 2011 @ 12:51:
[...]
Waarom gebruik je geen usb 3G dongel? Zo erg is dit nu toch ook weer niet?
Ja, zeker wel; het ding gaat 20x per dag mijn tas uit en in.

Aangezien ik met de kerst moet/wil beslissen, wordt het dus weer een iPad. Zonde dit zeg.

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
Is de release date voor duitsland hetzelfde als voor nederland?

Zit te overwegen de prime bij amazon.de te bestellen alvast, maar vraag me af hoe zinvol dat is. Kan verder niks over release dates (behalve heel algemeen december voor VS tot januari voor NL)
Pagina: 1 2 ... 63 Laatste

Let op:
~~~[html]Prijzen, winkels, bestellingen en alle andere niet-technische dingen mogen zoals gewoonlijk in een apart topic in Telecomproviders.~~~[/html]