• Koen87
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-09 07:21
m0ridin schreef op donderdag 24 november 2011 @ 13:32:
Is de release date voor duitsland hetzelfde als voor nederland?

Zit te overwegen de prime bij amazon.de te bestellen alvast, maar vraag me af hoe zinvol dat is. Kan verder niks over release dates (behalve heel algemeen december voor VS tot januari voor NL)
Zolang je deze zonder dock besteld geen probleem (ivm QWERTZ toetsenbord), de vraag is natuurlijk of dat zin brengt.
Ik verwacht zelf niet dat Duitsland eerder is. Meestal loopt de import over Rotterdam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:03

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Spier1968 schreef op woensdag 23 november 2011 @ 13:10:
En ook de manual is te downloaden bij Asus:
ftp://ftp.asus.com.tw/pub...1_EManual_en_20111117.pdf

Wellicht iets voor de topicstart?
Die site is ontzettend traag, en na lang wachten had ik een corrupte download...

Heb 'm hier ook gevonden :)

Edit: Nu ik dit allemaal lees kan ik niet wachten :P

[ Voor 5% gewijzigd door Nyarlathotep op 25-11-2011 09:31 ]

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14:30

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

Nyarlathotep schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 09:17:
[...]

Die site is ontzettend traag, en na lang wachten had ik een corrupte download...

Ziet er idd goed uit!
Ik zit te twijfelen tussen de 16gb+dock of 32gb+dock....
File Manager allows you to easily locate and manage your data either on the internal storage device or the connected external storage devices.
Dus je kan wel een externe hdd eraan koppelen?

GöÐ, ®Ë§þËÇT åñÐ Höñöµ® | LÜ©K>SkïLL | XT®ËËM|®åGË ||Funky Monkeys || Fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huntard
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 31-07 21:34
XTREEMRaGE schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 11:41:
Ik zit te twijfelen tussen de 16gb+dock of 32gb+dock....
Er is geen 16gb versie. Alleen 32 en 64 gb.
Dus je kan wel een externe hdd eraan koppelen?
Dat moet mogelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14:30

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

Huntard schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 11:59:
[...]

Idd, ik merkte dat net op :).

GöÐ, ®Ë§þËÇT åñÐ Höñöµ® | LÜ©K>SkïLL | XT®ËËM|®åGË ||Funky Monkeys || Fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Laatst online: 12:03

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Huntard schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 11:59:
[...]

[...]

Dat moet mogelijk zijn.
Op pagina 10 van de handleiding staat dat dit mogelijk is :)

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiteguy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wauw, die video! Ik kan écht niet wachten op de Transformer Prime!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edzeau
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-09 14:10
Ik zit nog met zulke dubbele gevoelens. Aan de ene kant heb ik zo iets van: Wat heb ik aan een tablet als ik ook een laptop heb staan? Aan de andere kant heb ik ben ik ook echt een gadgetfreak en ik wacht al een behoorlijke tijd op deze tablet. En wat een mooi ding!

Helaas is het nog behoorlijk wat geld (vooral voor een student ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:49
ik gebruik mijn laptop haast nooit meer, alleen om dingen te downloaden. Doe al het internetten, youtuben, grappige plaatjes e.d. allemaal via mijn iPad (als mijn meisje hem niet weer eens in gebruik heeft)

Maargoed; anderen doen er weer niets mee. Als het je laatste centen zijn en je anders 2 maanden niets te eten hebt zou ik de gok niet nemen.

Ik heb dus nu een iPad 1 en twijfelde over een Galaxy Tab 10.1 en een transformer. Uiteindelijk geen upgrade gedaan omdat de snelheid niet veel hoger was en ik Honeycomb ook weer niet je van het vond. Nu is het verschil in snelheid wel heel groot en en ICS wordt master. Wil nu eerst alleen wel even zien waar Samsung mee komen, want ik vind de Tab erg mooi, heb nu een SGS en krijg binnenkort een Note, dus wil eerst weten waar zij mee komen.

Helemaal nu de Transformer 100 euro duurder is dan eerst is het gat met Samsung wat kleiner natuurlijk, financieel gezien, mits de samsungtablet prijzen gelijk blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 27-08 23:11
Ik heb nu een Hannspad met Honeycomb, dat draait wel leuk maar dit ziet er echt goed uit! Is er eigenlijk al iets bekend wat er met de prijs van de originele Transformer gaat gebeuren, gaat die erg ver omlaag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jander
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-09 20:21
Het lage gewicht, de gigantische performance boost sinds Tegra 2 en de prachtige behuizing maken dit tot een machine die ik sterk in de gaten houd. Als 599 euro voor de 32 GB variant juist blijkt te zijn, weet ik wat ik ga halen rond de jaarwisseling. Ik zou graag nog wel meer hands-on video's willen zien waarbij er wat dieper in wordt gegaan op de bouwkwaliteit, de feel van het toetsenbord, de kwaliteit van de camera en de algehele ervaring met ICS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nyarlathotep schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 09:17:
[...]

Hmm, uit de handleiding;

Afbeeldingslocatie: http://img62.imageshack.us/img62/1133/tf201.png

Geen DTS en Dolby Digital (AC3) support? Laat dit nou net de meest gebruikte audio formaten zijn die je in mkv-tjes tegenkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:29

Smarron

The bend

Verwijderd schreef op maandag 28 november 2011 @ 00:43:
[...]

Hmm, uit de handleiding;

[afbeelding]

Geen DTS en Dolby Digital (AC3) support? Laat dit nou net de meest gebruikte audio formaten zijn die je in mkv-tjes tegenkomt.
De oplossing is om Dice player te gebruiken. Dit is namelijk ook een probleem op de TF101. Dice Player is de enige die geluid kan weergeven uit mkv's. Maar het zou slecht zijn als de stock player het niet direct zou kunnen. Dit was juist 1 van de grote missers van de TF101.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-09 23:03

zAo

GPLv2 Fanboy

Is dit niet de standaard lijst van Android 4.0?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11:09
Jander schreef op maandag 28 november 2011 @ 00:26:
Het lage gewicht, de gigantische performance boost sinds Tegra 2 en de prachtige behuizing maken dit tot een machine die ik sterk in de gaten houd. Als 599 euro voor de 32 GB variant juist blijkt te zijn, weet ik wat ik ga halen rond de jaarwisseling. Ik zou graag nog wel meer hands-on video's willen zien waarbij er wat dieper in wordt gegaan op de bouwkwaliteit, de feel van het toetsenbord, de kwaliteit van de camera en de algehele ervaring met ICS.
Persoonlijk vind ik 599 teveel, ik hoop op de Prime excl dock. Hoop dat deze ook snel beschikbaarkomt.

399 zal wel een droomprijs zijn

WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:09
Reken op 499 zonder dock.
Jander schreef op maandag 28 november 2011 @ 00:26:
Reken er maar op dat het na oud en nieuw wordt.

[ Voor 92% gewijzigd door 13art op 28-11-2011 17:38 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiteguy
Newegg, een grote Amerikaanse webshop, meldt op haar site dat de Eee Pad Tranformer Prime tablet van ASUS vanaf 8 december op voorraad zou moeten zijn. Het gaat hierbij om de 32GB versie die zoals verwacht een prijskaartje van $499 krijgt.

Newegg meldt dat de Transformer Prima vanaf 8 december in de VS leverbaar is.

Navraag bij ASUS Benelux leert dat de lancering van de Transformer Prime in Nederland nog steeds voor ‘begin januari’ gepland is, maar dat de door Newegg gecommuniceerde datum voor de Amerikaanse markt inderdaad zou kunnen kloppen. Voorraden zullen in het begin echter beperkt zijn, zowel in Amerika als in Nederland wanneer de tablet over een dikke maand ook hier in de schappen komt te liggen.

Zoals wij in onze uitgebreide preview al berichtten, zal de op nVidia Tegra 3 gebaseerde tablet in Nederland zowel in een bundel met keyboarddock als ook als tablet-only editie geleverd worden.
Via hardware.info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3lvinG
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 08:06
Jongens ik heb even advies nodig.

Ik heb nu de samsung Galaxy tab 10.1
Hij werkt prima enzo maar de optie om 1080p film te kijken miss ik toch wel want dit is eigenlijk een van de redenen voor de aanschaf van een tablet. ook wil ik de tablet gebruik voor school werk.
Zal ik dan mijn galaxy tab 10.1 verkopen en deze kopen?
Ik denk persoonlijk van wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huntard
M3lvinG schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 17:34:
Jongens ik heb even advies nodig.

Ik heb nu de samsung Galaxy tab 10.1
Hij werkt prima enzo maar de optie om 1080p film te kijken miss ik toch wel want dit is eigenlijk een van de redenen voor de aanschaf van een tablet. ook wil ik de tablet gebruik voor school werk.
Zal ik dan mijn galaxy tab 10.1 verkopen en deze kopen?
Ik denk persoonlijk van wel.
Of je dat zal doen weet ik natuurlijk niet :p, maar de prime moet in ieder geval probleemloos 1080p kunnen weergeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een nieuw filmpje van de video functie van de prime

YouTube: ASUS Eee Pad Transformer Prime camera test

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Alleen jammer dat er in Nederland geen pre-sale adressen meer zijn, sinds hij bij coolblue van de site is gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiteguy
l3art schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 20:42:
[...]

Alleen jammer dat er in Nederland geen pre-sale adressen meer zijn, sinds hij bij coolblue van de site is gehaald.
Ik zal jullie op de hoogte houden als ie op de lijsten bij de distributeurs verschijnt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Graag :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Topicstarter
Thanks for sharing, dat ziet er echt zeer nice uit, ik zal hem ook in de OP zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barchettanl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 26-08 23:15
Stel dat ik mijn TF1 wil verkopen, moet ik dan een factory reset doen? En zie ik hem dan ook niet meer in mijn market.android.com ? Want daar zie ik nu mijn TF1 alsook mijn 2 android telefoons staan. Is natuurlijk niet de bedoeling dat andermans tablet op mijn account zichtbaar blijft.

Zelfbouw mini-ITX | i7-3770T
Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Apparaten zijn niet te verwijderen (helaas).

Echter het apparaat is niet meer daadwerkelijk gekoppeld omdat het account van jou natuurlijk wel verwijderd is van het apparaat. (zeker na een factory reset)

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barchettanl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 26-08 23:15
Geeft dat geen problemen met de nieuwe eigenaar, dus dat er 2 accounts aan het zelfde apparaat gekoppeld zijn?

Zelfbouw mini-ITX | i7-3770T
Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Neehoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
barchettanl schreef op woensdag 30 november 2011 @ 10:50:
Geeft dat geen problemen met de nieuwe eigenaar, dus dat er 2 accounts aan het zelfde apparaat gekoppeld zijn?
Nee de hele koppeling met de markt bestaat feitelijk niet meer. Althans de jouwe dan, hij kan zelf gewoon een account aanmaken of gebruiken en zijn gang gaan.

Ik heb mijn TF 3 keer in de market staan na 2 RMA's, mijn voormalige archos 5 staat er ook een paar keer in na wat factory resets. Geen idee hoe ze die koppelingen precies gemaakt hebben in de market, maar ergens moet er een ontwerpfout inzitten :)

[ Voor 8% gewijzigd door ArthurMorgan op 30-11-2011 10:57 ]

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:50
Je kunt ze via settings rechtsboven wel verbergen, volgens google verdwijnt deze dan automatisch na een bepaalde periode inactiviteit.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Loekie schreef op woensdag 30 november 2011 @ 11:09:
Je kunt ze via settings rechtsboven wel verbergen, volgens google verdwijnt deze dan automatisch na een bepaalde periode inactiviteit.
Mijn Desire staat er al 7 maanden ofzo gewoon tussen. Aangezien die stuk is, vraag ik mij erg af wat de periode dan is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi,
ik was benieuwd of jullie de Prime als laptopvervanger kunnen aanschouwen. Ik lees aardig wat tegenstrijdige berichten....

ik wil hem graag voor mijn studie gaan gebruiken, dus het enige wat ie moet gaan doen is een beetje tekstverwerken en powerpoints maken.... hoorde dat het wel kan, maar dat de lay-out van een bestaand document er heel anders uit komt te zien, ik weet niet of dit door Polaris office komt of door iets anders? of is dit gewoon een fabeltje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Mjah, het kan, maar of het fijn werkt. Met powerpoint is het fijn om de muis te kunne gebruiken, dus externe muis heb je al nodig. Dan loop je nog tegen beperking aan dat het niet echt multitasking werkt(je app wordt bevroren in een bepaalde stand) en je dus tegen reviven van programma's aan gaat lopen,

Tekstverwerken werkt dan wel prima, ik gebruik zelf Google Docs en dat werkt heel prima, maar dan heb je wel verbinding nodig. Polaris office werkt redelijk, maar kan soms opmaak elementen niet laden of doet rare dingen met opmaak. Minste problemen heb je met office 2003-indeling.

Ik gebruik het zelf eigenlijk met name om notities te maken en slides direct zichtbaar te hebben.

Dit alles met de TF101 trouwens

Edit: Word en aanverwanten zijn geen vrienden van me trouwens, een kleine kans op kleine issues vind ik dan ook al te irri, vandaar ook google docs.

[ Voor 9% gewijzigd door Loekie op 30-11-2011 18:16 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Muis nodig? Die zit in de dock toch? En wil je het een beetje als desktop vervanger gaan zien heb je de dock ook echt nodig. Losse muis is dan dus niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
l3art schreef op woensdag 30 november 2011 @ 19:26:
Muis nodig? Die zit in de dock toch? En wil je het een beetje als desktop vervanger gaan zien heb je de dock ook echt nodig. Losse muis is dan dus niet nodig.
Heb je wel eens een powerpoint met een touchpad in elkaar geklikt? Dus animaties, afbeeldingen invoegen etc?
Op een touchpad is dat niet comfortabel en even snel een afbeelding in grootte aanpassen wordt dan een crime.
Desktop-vervanger zul je moeten laten gaan, afhankelijk wat voor studie je doet en hoe de connectiviteit is, maar zodra je regelmatig met powerpoint en spreadsheets aan de slag moet heb je gewoon een echte desktop of laptop incl muis nodig voor het comfortabele.

Ik gebruik de tablet met name voor media-consumptie en zeer beperkt voor productie.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huntard
Review + video van ongeveer 8 minuten:

http://hothardware.com/Re...ransformer-Prime-Preview/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Ik had dit wel wat beter verwacht:
Afbeeldingslocatie: http://hothardware.com/articleimages/Item1766/batery-test.png

Kanttekening erbij is wel dat er niet gebruik is gemaakt van de power saving modus. Maar weet ook niet of dat bij de vergelijkende toestellen wel gedaan is.

Standaard komt hij dus niet heel ver. Even afwachten wat de power saving modus doet daar komt nog een update van als het goed is.

[ Voor 55% gewijzigd door 13art op 01-12-2011 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen87
l3art schreef op donderdag 01 december 2011 @ 08:38:
Ik had dit wel wat beter verwacht:
[afbeelding]

Kanttekening erbij is wel dat er niet gebruik is gemaakt van de power saving modus. Maar weet ook niet of dat bij de vergelijkende toestellen wel gedaan is.

Standaard komt hij dus niet heel ver. Even afwachten wat de power saving modus doet daar komt nog een update van als het goed is.
Ook al is er niet gebruikt gemaakt van de powersaving modus, ik vind dat het standaard echt wel hetzelfde, zoniet, beter moet zijn dan de originele Transformer.

Laten we hopen dat ze dit met een update kunnen fixen. Zonder dat er eerst een powersaving modus moet worden ingeschakelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klbob
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-08 13:16
Nieuwe review http://www.theverge.com/2011/12/1/2601558/asus-eee-pad-transformer... van The Verge incl. filmpje.

[ Voor 21% gewijzigd door klbob op 01-12-2011 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Koen87 schreef op donderdag 01 december 2011 @ 10:12:
[...]

Ook al is er niet gebruikt gemaakt van de powersaving modus, ik vind dat het standaard echt wel hetzelfde, zoniet, beter moet zijn dan de originele Transformer.

Laten we hopen dat ze dit met een update kunnen fixen. Zonder dat er eerst een powersaving modus moet worden ingeschakelt.
Volgens mij wil je standaard helemaal niet die maximale brightness hebben. Het maximum is 2x dat van de TF101.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zAo schreef op donderdag 01 december 2011 @ 11:06:
[...]

Thanks. Meer kwijlplezier ;)

Nog 23 nachtjes slapen, en als hij dan niet uitverkocht is, koop ik er in ieder geval een voor mijn pa :D
Nog 23 nachtjes slapen? Komt hij dan in Nederland uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen87

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Verwijderd schreef op donderdag 01 december 2011 @ 11:55:
[...]
Nog 23 nachtjes slapen? Komt hij dan in Nederland uit?
offtopic:
Dan zit ik in NYC :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
zAo schreef op donderdag 01 december 2011 @ 15:47:
[...]

offtopic:
Dan zit ik in NYC :)
offtopic:
Mocht je 'm daar vinden, kun je dan rond die tijd een tipje geven waar? Zit zelf eind januari in NYC. Geen flauw idee waar dat soort dingen voor een redelijke prijs te halen

Ik hoop dat ASUS snel ICS vrijgeeft, denk dat het misschien beter was geweest als ze gewacht hadden. Een beter product en veel meer reclame...

[ Voor 17% gewijzigd door Fly-guy op 01-12-2011 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Fly-guy schreef op donderdag 01 december 2011 @ 16:15:
[...]
offtopic:
Mocht je 'm daar vinden, kun je dan rond die tijd een tipje geven waar? Zit zelf eind januari in NYC. Geen flauw idee waar dat soort dingen voor een redelijke prijs te halen

Ik hoop dat ASUS snel ICS vrijgeeft, denk dat het misschien beter was geweest als ze gewacht hadden. Een beter product en veel meer reclame...
offtopic:
Prima. Ik gok dat ik ook wel wat ervaringen zal posten ;) Overigens ga ik gewoon voor de adviesprijs, voor die paar USD ga ik geen vakantieuren verspillen.
Ik zou mijn vader bijvoorbeeld afraden om direct ICS te nemen; naast alle mogelijke bugs, zal hij Flash behoorlijk missen. Ik vind het uitbrengen met 3.2.1 dan ook wel een goede zet.

[ Voor 21% gewijzigd door zAo op 01-12-2011 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiteguy
Fly-guy schreef op donderdag 01 december 2011 @ 16:15:
[...]

offtopic:

Ik kan me zo voorstellen dat ze de Amerikaanse kerst niet wilden missen qua verkoop...
100% begrijpelijk dus dat ze het zo gedaan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
ICS is wel klaar hoor, de nexus draait hem en dat gaat goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swifty_DK
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-05 02:55
1 ding wat me niet staat. is het glossy scherm, ben een beetje moe van glossy schermen. Tegenwoordig is bijna alles glossy en is moeilijk om een mat scherm te vinden.
maar dit word wel me eerste tablet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Nadeel van glossy was met name de slechte leesbaarheid in zonlicht, maar dat is nu dus opgelost. Voordeel van glossy is namelijk dat de kleurweergave een stuk mooier is. Vandaar dat er zoveel voor glossy wordt gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Laatst online: 08:10

SeatRider

Hips don't lie

Zouden jullie voor die champagnekleur of toch het donkergrijs gaan?

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
SeatRider schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 11:30:
Kwestie van smaak he
l3art schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 00:00:
Nadeel van glossy was met name de slechte leesbaarheid in zonlicht, maar dat is nu dus opgelost. Voordeel van glossy is namelijk dat de kleurweergave een stuk mooier is. Vandaar dat er zoveel voor glossy wordt gekozen.
Ik ga er vanuit dat het scherm in de zon sowieso niet supergoed leesbaar is, maargoed, hoe vaak ben je buiten met je tablet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyw00d
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-09 13:04
418O2 schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 11:32:

Ik ga er vanuit dat het scherm in de zon sowieso niet supergoed leesbaar is, maargoed, hoe vaak ben je buiten met je tablet?
In de zomer zal ik er erg vaak mee buiten zijn hoor, lekker in de tuin :)

[ Tesla MIG MYP ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-09 20:57

DarkSide

theres no place like ::1

418O2 schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 11:32:
[...]

Daarvoor is toch het super IPS plus optie aanwezig? Dan krijg je 600nits op je scherm. En moet je ook buiten goed kunnen zien

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Ik zit al lang te twijfelen om een tablet te kopen, maar grote kans dat dit mijn eerste tablet gaat worden. Ik heb nog zitten twijfelen om af te wachten wat de iPad 3 voor specs gaat hebben, maar mijn voorkeur gaat toch nog altijd naar Android.
Ik was eerst overtuigd dat ik de donkergrijze het mooiste vond, maar als ik de reviews zo bekijk dan vind ik die champagnekleur toch ook wel mooi eigenlijk. Ik zou het eigenlijk eens in het echt moeten zien.

[ Voor 6% gewijzigd door SToRM666 op 02-12-2011 12:39 ]

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schmoove
  • Laatst online: 19-09 18:17
Ik ga denk ik voor de champagne kleur, want ik heb zo het gevoel dat je daar vingerafdrukken minder op zal zien.
Daarnaast is het gewoon ook een fraai kleurtje wat mij betreft. Ook lijkt de grijze variant een beetje paarse gloed te hebben wat ik dan weer niet zo heel mooi vind.

[ Voor 22% gewijzigd door Schmoove op 02-12-2011 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Definately de champagne kleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

l3art schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 13:25:
[...]

Definately de champagne kleur.
Me too! Echt heel mooi. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
En ik waarschijnlijk weer het donkergrijs, maar zo heeft iedereen wel een voorkeur. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jormungandr
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20-09 23:14
Leuk om te zien dat er meteen een hele berg reviews en filmpjes zijn. Eens thuis meteen maar eens de pc opengooien en alles afgaan.

Ik neem aan dat ze in elke review wel de batteytests doen dus die ene screenshot op de vorige pagina zal wel niet de enigste zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• discy
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 17-08 12:28

discy

Cloud Architect

Wie weet of de Prime een 1080p en 720p MKV bestand als x264 met AC3 kan afspelen, al dan niet in diceplayer? (met bron?)

Ik heb wel een artikel gezien hierover, maar ze hebben het niet getest; enige wat ze zeggen is "op de transformer ging het niet, dus op de prime vast ook niet" :/ .

Dat het niet soepel ging op de oude transformer (met diceplayer) is één van de redenen dat ik hem heb verkocht...elke keer omzetten zie ik namelijk niet zitten.

[ Voor 17% gewijzigd door discy op 03-12-2011 04:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15-09 16:34
@discy dat is een van de redenen dat ik ook uitkijk naar testen mbt het afspelen van media. Kan het verder zijn dat de spelers nog moeten worden bijgewerkt naar ondersteuning van Tecra3 om het maximale eruit te kunnen halen? Obv specs zou je denken dat het allemaal wel goed komt, maar het lijken momenteel niet meer dan aannames (van iedereen) te zijn. Ik zal de tablet voor 60% voor het afspelen van media gebruiken, maar ook ik zie het niet zitten om alles om te moeten zetten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peerke1987
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-07 12:24
GustavSan schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 03:24:
@discy dat is een van de redenen dat ik ook uitkijk naar testen mbt het afspelen van media. Kan het verder zijn dat de spelers nog moeten worden bijgewerkt naar ondersteuning van Tecra3 om het maximale eruit te kunnen halen? Obv specs zou je denken dat het allemaal wel goed komt, maar het lijken momenteel niet meer dan aannames (van iedereen) te zijn. Ik zal de tablet voor 60% voor het afspelen van media gebruiken, maar ook ik zie het niet zitten om alles om te moeten zetten....
Nouja als je de reviews en artikelen mag geloven dan zou het geen probleem zijn om de 1080P films af te spelen. Er zou ondersteuning zijn voor x.264 highprofiles, maar ik heb het nog niet zien gebeuren op de tablet zelf.

Oh well, ik heb er vertrouwen in. Heb de 1,5 maand oude Motorola Xoom net verkocht, nu even wachten tot januari.

Geweldige tablet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Er zijn wel filmpjes hoor waarin een 1080p film wordt afgespeeld. Weet alleen niet of dit een high profile bestand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motogp
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15:07
discy schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 02:00:
Wie weet of de Prime een 1080p en 720p MKV bestand als x264 met AC3 kan afspelen, al dan niet in diceplayer? (met bron?)

Ik heb wel een artikel gezien hierover, maar ze hebben het niet getest; enige wat ze zeggen is "op de transformer ging het niet, dus op de prime vast ook niet" :/ .

Dat het niet soepel ging op de oude transformer (met diceplayer) is één van de redenen dat ik hem heb verkocht...elke keer omzetten zie ik namelijk niet zitten.
http://www.anandtech.com/...e-nvidia-tegra-3-review/5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midy922
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-05 16:19
Dit lijkt mij duidelijk genoeg:

zelfs m2ts-bestanden van blu-ray worden probleemloos afgespeeld!

Net iets later gepost dan motogp :)

[ Voor 10% gewijzigd door midy922 op 03-12-2011 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lees de topicwaarschuwing aub.

[ Voor 83% gewijzigd door RoD op 03-12-2011 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meikrekel
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 27-01 17:37
Dit wordt waarschijnlijk mijn eerste tablet! Mijn vader heeft toevallig net een Archos G9 gekocht voor sinterklaas, dus eerst maar eens even kijken hoe Honeycomb werkt.

Klopt het dat de Prime in Nederland alleen wordt verkocht in combinatie met het toetsenbord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• discy
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 17-08 12:28

discy

Cloud Architect

GustavSan schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 03:24:
@discy dat is een van de redenen dat ik ook uitkijk naar testen mbt het afspelen van media.
[..]
Ik zal de tablet voor 60% voor het afspelen van media gebruiken, maar ook ik zie het niet zitten om alles om te moeten zetten....
Deze gast is bereidt het te proberen :). Kheb 'm een 1080p AVC (x264) DTS sample gestuurd van Transformers. Hopelijk in z'n volgende video :D .

[ Voor 23% gewijzigd door discy op 03-12-2011 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:27
Meikrekel schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 14:56:
Klopt het dat de Prime in Nederland alleen wordt verkocht in combinatie met het toetsenbord?
De 32GB met toetsenbord en de 64GB zonder toetsenbord, aldus: nieuws: Asus kondigt nieuwe Eee Pad Transformer aan Is op zich dus wel weer jammer dat ze het toetsenbord koppelen aan de opslag. En je niet voor "wat minder geheugen zonder toetsenbord" kunt gaan, of net "wat meer geheugen met toetsenbord". Al zal bij "met toetsenbord" denk ik de 32GB ook voldoen omdat je toch met MicroSD (tablet zelf) en SD (toetsenbord/dock) kunt uitbreiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
RobertMe schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 18:49:
[...]

De 32GB met toetsenbord en de 64GB zonder toetsenbord, aldus: nieuws: Asus kondigt nieuwe Eee Pad Transformer aan Is op zich dus wel weer jammer dat ze het toetsenbord koppelen aan de opslag. En je niet voor "wat minder geheugen zonder toetsenbord" kunt gaan, of net "wat meer geheugen met toetsenbord". Al zal bij "met toetsenbord" denk ik de 32GB ook voldoen omdat je toch met MicroSD (tablet zelf) en SD (toetsenbord/dock) kunt uitbreiden.
Ik hoop het niet, zijn ze dus allebei waarschijnlijk rond de +600 euro, wat ik echt te duur vind. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gugger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-09 16:21
Dat zou inderdaad jammer zijn... Wellicht houden ze de TF01 ook nog een tijdje in de schappen als goedkoop 16g alternatief?

"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
Gugger schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 20:05:
Dat zou inderdaad jammer zijn... Wellicht houden ze de TF01 ook nog een tijdje in de schappen als goedkoop 16g alternatief?
Ik zag dat het dock van de TF101 al slecht leverbaar begint te worden, lijkt mij dus niet. Raar wel dat ze het zo doen, ze prijzen zichzelf een beetje uit de markt zo lijkt mij. Als een weinig wetende consument de Prime ziet liggen of een iPad 2 voor 100 euro goedkoper zal het niet zo'n moeilijke keus zijn.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Ze prijzen zich echt niet uit de markt, daarvoor zijn er teveel android liefhebbers. Plus dat de prijs in USD voor een losse tablet (die hier dus nog even niet te koop is) daar net zo duur is als een iPad 2 (als ik de reviews moet geloven ten minste).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
l3art schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 20:19:
Ze prijzen zich echt niet uit de markt, daarvoor zijn er teveel android liefhebbers. Plus dat de prijs in USD voor een losse tablet (die hier dus nog even niet te koop is) daar net zo duur is als een iPad 2 (als ik de reviews moet geloven ten minste).
Daarom zei ik ook "weinig wetende consument". Ik las in het artikel (nieuws: Asus kondigt nieuwe Eee Pad Transformer aan) dat de prijs iets boven de beginprijs van de TF101 is, dat moet dus meer dan 600 euro zijn voor de 32GB versie (met dock).

Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/?ProduktID=282272

64 GB is er niet van de TF101, dus dat is nog niet te voorspellen..

Maar goed, wie weet verrast Asus ons. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Maar even voor de goede orde, dit soort zaken horen dus eigenlijk thuis in dit topic.

Snap dat het snel over prijzen gaat, ga er zelf ook te snel in mee, maar de topic waarschuwing is er niet voor niets natuurlijk.

[ Voor 5% gewijzigd door 13art op 03-12-2011 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15-09 16:34
RobertMe schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 18:49:
[...]

Het zijn slimme rakkers bij Asus; iedereen denkt nu...laat ik maar met de 64GB zonder dock beginnen, dan kan ik die dock er later altijd nog bijkopen :).

Verder lijkt het mij niet dat Asus de Prime heeft gemaakt voor een forse groep 'Android fans', een paar miljoen verkopen gaan ze daar alleen niet mee bereiken. De gewone consument is waar het natuurlijk om draait; en die hoge prijs is wellicht te rechtvaardigen door visuele kenmerken (wah, sjieke kleur/afwerking) en de dock (wah, meteen een netbook :)). Ik heb zelf geen interesse in de dock. Ik koop hier waarschijnlijk (in Maleisie) de 32GB zonder dock.

Grappig overigens dat hier mensen de Asus links laten liggen omdat er geen 3G in zit. Ik zag hier laatst iemand bellen met haar Xoom (meen ik) en dat zag er ronduit achterlijk uit. Ze zat keihard naar het apparaat te schreeuwen en als haar gesprekspartner wat zei; moest ze de tablet tegen haar oor aanhouden....:)

[ Voor 32% gewijzigd door GustavSan op 04-12-2011 03:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GustavSan schreef op zondag 04 december 2011 @ 03:25:
[...]

Het zijn slimme rakkers bij Asus; iedereen denkt nu...laat ik maar met de 64GB zonder dock beginnen, dan kan ik die dock er later altijd nog bijkopen :).
Ja, echt sneaky.. }:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvU
  • Laatst online: 11-09 10:28

NvU

GustavSan schreef op zondag 04 december 2011 @ 03:25:
[...]

Grappig overigens dat hier mensen de Asus links laten liggen omdat er geen 3G in zit. Ik zag hier laatst iemand bellen met haar Xoom (meen ik) en dat zag er ronduit achterlijk uit. Ze zat keihard naar het apparaat te schreeuwen en als haar gesprekspartner wat zei; moest ze de tablet tegen haar oor aanhouden....:)
Ik neem niet aan dat mensen die 3G willen om te bellen. Maar vooral om te kunnen internetten in bijvoorbeeld de Trein of in de Auto of waar dan ook waar geen wifi verbinding mogelijk is.
Heeft imo dus niets te maken met wel of niet kunnen bellen!
Wij hebben namelijk ook een iPad met 3G, volgens mij kunnen wij daar niet eens mee bellen ja misschien via een app als Skype maar niet als "een telefoon".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wordt hij toch wel gereleased met ICS? Nee, toch?

http://www.youtube.com/wa...eVape974E&feature=related

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huntard
Ik weet niet of jij Chinees spreekt, maar het lijkt mij dat hij zegt dat de Prime een upgrade krijgt naar ICS. Ik spreek, ook geen Chinees, maar dat lijkt mij het meest logische. Of laat hij later zie dat er ICS opstaat? Heb het filmpje niet afgekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Huntard schreef op zondag 04 december 2011 @ 12:11:
[...]

Ik weet niet of jij Chinees spreekt, maar het lijkt mij dat hij zegt dat de Prime een upgrade krijgt naar ICS. Ik spreek, ook geen Chinees, maar dat lijkt mij het meest logische. Of laat hij later zie dat er ICS opstaat? Heb het filmpje niet afgekeken.
Het lijkt wel veel op ICS. Met bijv. die task manager @6:05.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
Verwijderd schreef op zondag 04 december 2011 @ 12:27:
[...]

Het lijkt wel veel op ICS. Met bijv. die task manager @6:05.
Het is inderdaad ICS, maar volgens mij zijn daar wat preview tablets van, zoals deze ook: YouTube: Demo: Ice Cream Sandwich on Asus Transformer Prime

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
In Amerika wordt hij in ieder geval niet gereleased met ICS. In Nederland is hier wel een kans op, maar dit is nog lang niet zeker. Kijkend naar het verleden en hoe het daar met updates ging, vermoed ik dat in Nederland de release ook niet met ICS zal zijn. Zal wel even nog uitgesteld worden gok ik.

disclaimer: behaalde resultaten in het verleden bieden geen garantie voor de toekomst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
l3art schreef op zondag 04 december 2011 @ 13:52:
In Amerika wordt hij in ieder geval niet gereleased met ICS. In Nederland is hier wel een kans op, maar dit is nog lang niet zeker. Kijkend naar het verleden en hoe het daar met updates ging, vermoed ik dat in Nederland de release ook niet met ICS zal zijn. Zal wel even nog uitgesteld worden gok ik.

disclaimer: behaalde resultaten in het verleden bieden geen garantie voor de toekomst
"An update to Google's newest OS, Ice Cream Sandwich, has been promised for the end of the year."

Dus tegen de tijd dat hij een beetje leverbaar is in Nederland zal de update waarschijnlijk al uitgebracht zijn, en kan je hem gelijk updaten naar ICS.

Hier trouwens de prijzen in Taiwan (mochten ze nog niet gemeld zijn):

32GB Wifi Version (Zonder keyboard) — $485 (€358,97)

32GB Wifi Version (Met toetsenbord) — $567 (€419,66)

64GB Wifi Version (Zonder toetsenbord) — $570 (€421,88)

64GB Wifi Version (Met toetsenbord) — $647 (€478,87)

Zal in Nederland wel een stuk hoger liggen, maar dat zijn toch wel mooie prijzen.

[ Voor 20% gewijzigd door J0ey op 04-12-2011 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Eerst zien dan geloven. Zal niet de eerste keer zijn dat een update wordt uitgesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

J0ey schreef op zondag 04 december 2011 @ 17:26:
[...]

"An update to Google's newest OS, Ice Cream Sandwich, has been promised for the end of the year."

Dus tegen de tijd dat hij een beetje leverbaar is in Nederland zal de update waarschijnlijk al uitgebracht zijn, en kan je hem gelijk updaten naar ICS.

Hier trouwens de prijzen in Taiwan (mochten ze nog niet gemeld zijn):

32GB Wifi Version (Zonder keyboard) — $485 (€358,97)

32GB Wifi Version (Met toetsenbord) — $567 (€419,66)

64GB Wifi Version (Zonder toetsenbord) — $570 (€421,88)

64GB Wifi Version (Met toetsenbord) — $647 (€478,87)

Zal in Nederland wel een stuk hoger liggen, maar dat zijn toch wel mooie prijzen.
Wow, dat is 'goedkoop'. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
Inderdaad, maar dit is voor Taiwan, in Nederland zal de prijs ongeveer die van de dollar zijn in euro gok ik. 32GB + dock is nu €599,- (pre-order) op Amazon.de). Het dock los (pre-order) is €159 op Amazon.de. Opzich een heel redelijke prijs voor de tablet, alleen als ze die niet (gelijk) los verkopen is het wel heel jammer.

[ Voor 41% gewijzigd door J0ey op 04-12-2011 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Prijs discussies in het daarvoor bestemde topic svp.

Heeft Asus trouwens wereldwijde garantie? Zal vast niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

l3art schreef op zondag 04 december 2011 @ 23:01:
Prijs discussies in het daarvoor bestemde topic svp.

Heeft Asus trouwens wereldwijde garantie? Zal vast niet.
Jawel, volgensmij wel. Een 1-jarige internationale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
Sorry, had dat topic hier niet gevonden, maar hij staat dus in Telecomproviders (aparte plek voor een WiFi only tablet, maar goed). Voor je vraag: http://support.asus.com/w...Pad%20Transformer%20TF101. Dit zal ook wel gelden voor de TF201 lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

J0ey schreef op zondag 04 december 2011 @ 23:07:
Sorry, had dat topic hier niet gevonden, maar hij staat dus in Telecomproviders (aparte plek voor een WiFi only tablet, maar goed). Voor je vraag: http://support.asus.com/w...Pad%20Transformer%20TF101. Dit zal ook wel gelden voor de TF201 lijkt mij.
Ja, ik had ook zo'n "ASUS warranty card" gezien bij een unboxing video.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Laatst online: 08:10

SeatRider

Hips don't lie

Als ik een webwinkel had zou ik gewoon de 64Gb/32Gb/keyboard mix-n-match verkopen. Het lijkt me stug dat de keyboards qua serienummer gekoppeld zijn aan de tablets...

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
SeatRider schreef op maandag 05 december 2011 @ 09:09:
Als ik een webwinkel had zou ik gewoon de 64Gb/32Gb/keyboard mix-n-match verkopen. Het lijkt me stug dat de keyboards qua serienummer gekoppeld zijn aan de tablets...
Denk dat dat inkooptechnisch een beetje anders ligt. Een combi inkopen is goedkoper dan de producten los, vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11:09
Yup, maar ik heb genoeg aan 32 (wat zeg ik, 16 was genoeg geweest) en heb ook geen toetsenbord nodig.

399 voor de 'oude' was echt een prijspunt voor mij waar je sneller over ging tot aanschaf.

WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV

Pagina: 1 2 ... 63 Laatste

Let op:
~~~[html]Prijzen, winkels, bestellingen en alle andere niet-technische dingen mogen zoals gewoonlijk in een apart topic in Telecomproviders.~~~[/html]