Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZeLe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 07:05
MindcrimeNL schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 10:54:
Ik heb in een poging om Cyanogenmod v11 te krijgen gisterenavond mijn Prime "gebricked"... :(

Na "This device is unlocked" krijg ik niet eens meer de mogelijkheid om recovery te doen.
Hij reageert nergens meer op, behalve op de power knop of de pin-reset. Maar dan gaat ie altijd opnieuw booten zonder uit te gaan. Dus wachten tot de batterij leeg is...

Iemand een suggestie? Ben bang dat ik hem totaal kan afschrijven... 600 EUR in 2 jaar...
Ik heb hetzelfde gehad in November, gelukkig kon mijn verzekering iets voor mij betekenen. Asus heeft er 3 maanden over gedaan om het tablet te repareren, uiteindelijk afgelopen vrijdag teruggekregen na bemiddeling van de consumentenbond. Geen tip dus, behalve opsturen voor reparatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Politoer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-12-2024
Mijn TF201 is sinds enige tijd enorm traag geworden. Apps reageren traag en browsers ook. Zijn er anderen die er ook last van hebben? Of moet ik eerst maar eens apps gaan verwijderen, dan wel terug naar fabrieksinstellingen en alle apps successievelijk weer installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwajoep
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 06-06 15:56
Hier ook traagheid.
Dit is gewoon een miskoop geweest, voor mij nooit meer iets van Asus!
Slechte service en geen updates.
Maar wat nu? De nieuwe Sony of de Samsung note of tab?
Of heeft iemand nog een beter idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:54
kwajoep schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 23:53:
...
iPad :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwajoep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-06 11:32
kwajoep schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 23:53:
Hier ook traagheid.
Dit is gewoon een miskoop geweest, voor mij nooit meer iets van Asus!
Slechte service en geen updates.
Maar wat nu? De nieuwe Sony of de Samsung note of tab?
nexus 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwajoep
Dat is inderdaad een mooi ding.
Maar ik wil wel weer een 10 inch scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16233

kwajoep schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 18:44:
[...]

Dat is inderdaad een mooi ding.
Maar ik wil wel weer een 10 inch scherm.
nexus 10 dan ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-06 13:47

mucuracat

YES

MindcrimeNL schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 10:54:
Ik heb in een poging om Cyanogenmod v11 te krijgen gisterenavond mijn Prime "gebricked"... :(

Na "This device is unlocked" krijg ik niet eens meer de mogelijkheid om recovery te doen.
Hij reageert nergens meer op, behalve op de power knop of de pin-reset. Maar dan gaat ie altijd opnieuw booten zonder uit te gaan. Dus wachten tot de batterij leeg is...

Iemand een suggestie? Ben bang dat ik hem totaal kan afschrijven... 600 EUR in 2 jaar...
Had ik ook met update naar cm11.
Naar winkel terug gebracht, werd opgestuurd naar ASUS en aantal weken later teruggekregen met orginele rom. Was gratis.

Bij mij stond dat device stuurprogramma niet kon vinden in het rood

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MindcrimeNL
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02-06 11:31
Hmm, snel gaan kijken of ik hem nou pas in April (vervangend exemplaar, totaal dode GPS en zo...) 2 jaar geleden heb gekregen, dan valt dat nog binnen reparatie garantie of zo...
Belachelijk eigenlijk dat na 1 jaar de support voor een apparaat van 600 EUR wordt stopgezet door ASUS... Vroeger alleen maar moederborden van ASUS (en een hoop videokaarten/laptops) gekocht, maar dit heeft me echt aan het denken gezet...

[ Voor 47% gewijzigd door MindcrimeNL op 26-03-2014 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
  • Laatst online: 10:16
Wat voor support had je ruim twee jaar naar de introductie nog verwacht dat? Een update naar Android Kitkat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat

mucuracat

YES

My-life schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 11:49:
Wat voor support had je ruim twee jaar naar de introductie nog verwacht dat? Een update naar Android Kitkat?
Minimaal :)

De tf300 krijgt het wel, terwijl beide veel overeenkomsten hebben..
En zoveel klachten met tf201 hadden ze als goedmakertje kunnen doen.

Prima apparaat, alleen browsen... Wat slecht zeg!! :(

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
Ja, het zou zeker mooi geweest zijn, maar ik denk dat alles met een Tegra 3 helaas is afgeschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merijn.
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16-06 15:09
Begin me inmiddels ook knap te ergeren aan de traagheid van mijn Prime. Voor de rest een heerlijke tablet, maar dit valt vies tegen..
Iemand op de lijn Amersfoort - Nijmegen ervaring met rooten etc. die een handje wil helpen? Ben geen complete n00b, maar zou toch wel balen als door een verkeerd tekentje invoeren de hele boel gebricked wordt. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
Merijn. schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 14:38:
Begin me inmiddels ook knap te ergeren aan de traagheid van mijn Prime. Voor de rest een heerlijke tablet, maar dit valt vies tegen..
Iemand op de lijn Amersfoort - Nijmegen ervaring met rooten etc. die een handje wil helpen? Ben geen complete n00b, maar zou toch wel balen als door een verkeerd tekentje invoeren de hele boel gebricked wordt. 8)7
Gewoon goed inlezen en dan kan het niet fout gaan als je gewoon doet wat er staat. Als je niet weet waar je mee bezig bent ==> niet doen want dan bestaat de kans dat je hem brickt idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MindcrimeNL
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02-06 11:31
Bartske schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 15:27:
[...]

Gewoon goed inlezen en dan kan het niet fout gaan als je gewoon doet wat er staat. Als je niet weet waar je mee bezig bent ==> niet doen want dan bestaat de kans dat je hem brickt idd.
Heb me echt wel goed ingelezen, maar dan kan het nog echt wel fout gaan... 10.2 CM totaal geen problemen gehad, 11.0 CM zorgde voor de ellende...

[ Voor 8% gewijzigd door MindcrimeNL op 26-03-2014 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autovisie
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15-06-2022
Ik heb een probleem met het laden van mijn Prime. Het dock laadt tot 100%, maar de Pad laadt maar tot 40-45% op. Dit met de meegeleverde adapter en kabel. Ik heb me ook niet niet beziggehouden met andere roms dus dat is het ook niet. Een cold boot heeft het ook niet opgelost. Ik wil liever geen factory reset doen, heeft iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:08
Batterystats wissen?

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bongholio
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-06 08:33
Had hetzelfde probleem een tijdje terug. Volledig leeg laten lopen, zodat ie zelf uitschakeld, heeft dat verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Boehoe .. weer mijn (rear) camera kapot :-( En die heb ik gewoon nodig.

Iemand ervaring met aftersales en of ze betere oplossingen bieden dan ter reparatie wegsturen?
En: CM staat er nu op. Moet de originele ROM terug?

[ Voor 13% gewijzigd door Eusebius op 08-04-2014 11:00 ]

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tajvdz
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 31-03 00:43
Ik heb een paar vragen.

- hoe lang is de garantie? Ook bij mij is de camera stuk.
- waar kan ik een nieuwe originele oplader kopen?
- is het mogelijk om via de otg usb adapter de tablet op te laden?
- is het mogelijk om in te stellen dat de tablet niet uitschakeld als hij met dock wordt dicht geklapt?

Ik hoop dat iemand de antwoorden heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijm15
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 03-06-2017
Heb gisteren eindelijk de moed gevonden om mijn prime te unlocken, twrp er op te zetten en androwook hairybean 2.31 te installeren. En inderdaad hij lijkt wel weer nieuw. Ook browsen gaat als een trein. Ben erg blij dat ik de moed heb gevonden om het te doen. Eerst wilde ik CM11 installeren maar ik las verhalen dat heel veel mensen hiermee hun prime naar de eeuwige jachtvelden hebben geholpen.

[ Voor 20% gewijzigd door tijm15 op 18-04-2014 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxACxx
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10-06 23:49
Mijn tf is nog steeds erg snel. Ben er nog steeds heel tevreden over. Niet geroot.. .
Iemand nog een dock liggen, die stof aan het happen is :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyclofosfamide
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07:55
Verdorie, nu is de voedingsstekker én de aansluiting in de Prime zelf kapot. Zoonlief heeft er iets te wild mee gedaan. Dus ook laden via dock gaat nu niet meer lukken. De voedingsstekker heb ik al besteld in China voor een habbekrats vlak voor ik zag dat aansluiting op de Prime zelf ook defect was.

Iemand die een defecte Prime heeft die ik mag gebruiken om de aansluiting ín de Prime te vervangen?

[ Voor 29% gewijzigd door cyclofosfamide op 10-05-2014 19:45 ]

| medic with nerdskillz | Pixel 9 Pro | Pixel 5 (hardloop/backup) | glFTPd addict | AM4 RTX3080 | Nvidia SHIELD Pro 2019 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Politoer
@tijm15
Zou je dit iets uitgebreider kunnen beschrijven (evt. met links). Ik wil me er nu ook maar aan gaan wagen, want door de traagheid gebruik ik hem eigenlijk niet meer en dat is toch wel zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyclofosfamide
Politoer schreef op maandag 12 mei 2014 @ 16:48:
@tijm15
Zou je dit iets uitgebreider kunnen beschrijven (evt. met links). Ik wil me er nu ook maar aan gaan wagen, want door de traagheid gebruik ik hem eigenlijk niet meer en dat is toch wel zonde.
De thread waar je moet beginnen op XDA voor duidelijke uitleg en tools is deze.

Als de Prime door de traagheid bij je niets aan het doen is, zul je verbaasd staan als je er een moderne rom als AndroWook Hairybean, CM11 of gewoon een cleane stock rom op zet. Je zal dan met plezier ding weer oppakken!

| medic with nerdskillz | Pixel 9 Pro | Pixel 5 (hardloop/backup) | glFTPd addict | AM4 RTX3080 | Nvidia SHIELD Pro 2019 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Politoer
cyclofosfamide schreef op maandag 12 mei 2014 @ 21:00:
[...]

De thread waar je moet beginnen op XDA voor duidelijke uitleg en tools is deze.
Dank, hopelijk heb ik komend weekend tijd om er in te duiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ook ik heb mij enkele weken geleden gewaagd aan de AndroWook Hairybean ROM.
Ik moet toegeven dat de snelheid van mijn TF201 beter is, al had ik het nog beter verwacht.
In Antutu haal ik nu een score van meer dan 14000.

Nu heb ik interesse gekregen in volgende ROM :
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2632819

Blijkbaar zou deze KK 4.4.2 rom nog een stuk sneller gaan en Antutu scores van 19000 en meer halen.
oa. door het gebruik van een nieuw file system.

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met deze ROM ? Eventueel zaken waar ik moet bij opletten bij het
"upgraden" van AndroWook HairyBean naar KitKat 4.4.2 CyanFox ? Of heeft er iemand een beter/ander alternatief voor KitKat?

@Politoer, als ik iets meer tijd heb dit weekend zal ik eens kort proberen te beschrijven hoe ik het gedaan heb. Ik heb de hierboven beschreven info op xda en dergelijke gevolgd, al bij al relatief eenvoudig maar best eerst een beetje inlezen voor je eraan begint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Politoer
[b][message=42241057,noline]

@Politoer, als ik iets meer tijd heb dit weekend zal ik eens kort proberen te beschrijven hoe ik het gedaan heb. Ik heb de hierboven beschreven info op xda en dergelijke gevolgd, al bij al relatief eenvoudig maar best eerst een beetje inlezen voor je eraan begint.
Nou dat zou ik zeer op prijs stellen. Het inzlezen op dit soort zaken is niet alleen tijdrovend, maar vaak blijkt de informatie voor mij toch niet helemaal sluitend te zijn en dan raak ik in verwarring. Het is dus niet dat ik er zelf geen enkele moeite voor wil doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoardCrusher
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:39
Eergisteren ook Androwook Hairybean 2.31 geflasht vanuit de stock 4.1.1. Ik heb ook de guide van MattHill gebruikt, zie http://matthill.eu/androi...-tf201-jellybean-nvflash/. Hoewel deze guide vrij volledig en eenvoudig te volgen is, hier nog een paar opmerkingen die wellicht wat toevoegen voor wie nog twijfelt.
  • Ik wist zelf niet wat een recovery of bootloader is, dus heb daar even naar gezocht. De volgende links hielpen mij bij een stukje begrip van wat ik aan het doen ben:
  • De guide van matthill gaat alleen over het unlocken (via de Asus-tool) en het backuppen van de bestanden die je nodig hebt om een eventueel gebrickte TFP te unbricken, en niet over het daadwerkelijke flashen van Hairybean. Als ik het goed begrijp hebben we de wheelie blobs nodig om in nvflash te komen. De wheelie blobs kunnen worden gegenereerd door eerst een custom recovery te flashen (de flatline recovery), deze recovery lijkt op die uit de bovenstaande link over recovery, maar heeft als extra functionaliteit om die blobs te generen.
  • Wat niet in de guide staat: in de flatline recovery gebruik je volume up en down om door het menu heen te lopen, de power-knop om een optie te selecteren
  • Als je de blobs hebt gegenereerd, zegt de guide dat ze worden geupload via wifi. Bij mij werkte dat niet, maar met het adb-commando kun je ze gewoon binnenhalen
  • Voor het daadwerkelijk flashen van de rom kun je de youtube-guide van Josh Dew bekijken (https://www.youtube.com/watch?v=tt2hM0uiHPQ). Een verschil is dat hij een andere recovery dan flatline gebruikt, en dat hij dus een mooi teamwin-scherm krijgt (op 1:08) terwijl wij nog vanuit flatline werken. Functioneel doen we echter hetzelfde: eerst de zip "Upgrade Hairybean 2.31 (4.2.1) Bootloader & TWRP (2.5).zip" flashen, en dan hairybean zelf ("Hairybean 2.31.zip")
  • Halverwege de comments bij matthill wordt het daadwerkelijk flashen ook uitgelegd door Jørgen te Giffel. Belangrijkste is dat je "Upgrade Hairybean 2.31 (4.2.1) Bootloader & TWRP (2.5).zip" op het interne geheugen zet van je TFP (de root van sdcard), omdat flatline niet de micro-sd kan uitlezen en we dus alleen het interne geheugen ter beschikking hebben. Na deze upgrade gaan we echter alles wipen, dus hairybean zelf ("Hairybean 2.31.zip") op het interne geheugen zetten heeft geen zin (wordt immers leeggemaakt). Deze moet dus op de micro-sd kaart staan. Bij de upgrade van de vorige stap wordt een nieuwe recovery geflasht die wel de micro-sd kan uitlezen.
Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Politoer
@BoardCrusher
Hartelijk dank voor je verslag. Ik heb de guide van MatHill gevolgd. Dat is me gelukt tot het punt waarbij ik met adb.exe de blobs moet zien te kopieren. In de Windows Command prompt krijg ik een foutmelding na het invoeren van "adb pull /data/media/AndroidRoot". De foutmelding is "device not found". Het maakt daarbij niet uit of de TFP verbonden is met alleen wifi, alleen USB of allebei. Bij "stap 2: generate wheelie blobs" verschijnt op de tf201:
"Generating wheelie blobs...
Pleas 'adb pull /data/media/AndroidRoot'
Attempting to upload blobs....
Failed too enable wifi. Cancellng upload. Error=65280"

Jij gaf aan dat het met alleen wifi niet lukte, maar kennelijk wel met een usb-verbinding. Heb je enig idee wat er bij mij fout zit?

Edit 1: Ik ben er zelf achter. Als je met de USB-verbinding naar de "Interne opslag" van de TF201 gaat, kun je in de root de directory "AndroidRoot" vinden. Daar staan alle blobs. Kopieer deze directory naar je PC (voor de zekerheid op diverse plaatsen) en dan is alles voor elkaar.

Edit 2: Het is volbracht. Met name de standaardbrowser werkt nu vlotter. Ik merkte overigens dat als je met je google account synchroniseert, automatisch alle apps worden gedownload die er opstonden voordat ik de nieuwe rom erop zette. Dat was niet helemaal de bedoeling. De niet benodigde apps heb ik vervolgens weer verwijderd.

[ Voor 45% gewijzigd door Politoer op 29-05-2014 22:04 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoardCrusher
Politoer schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 17:34: In de Windows Command prompt krijg ik een foutmelding na het invoeren van "adb pull /data/media/AndroidRoot". De foutmelding is "device not found". Het maakt daarbij niet uit of de TFP verbonden is met alleen wifi, alleen USB of allebei. Bij "stap 2: generate wheelie blobs" verschijnt op de tf201:
"Generating wheelie blobs...
Pleas 'adb pull /data/media/AndroidRoot'
Attempting to upload blobs....
Failed too enable wifi. Cancellng upload. Error=65280"

Jij gaf aan dat het met alleen wifi niet lukte, maar kennelijk wel met een usb-verbinding. Heb je enig idee wat er bij mij fout zit?

Edit 1: Ik ben er zelf achter. Als je met de USB-verbinding naar de "Interne opslag" van de TF201 gaat, kun je in de root de directory "AndroidRoot" vinden. Daar staan alle blobs. Kopieer deze directory naar je PC (voor de zekerheid op diverse plaatsen) en dan is alles voor elkaar.
Mooi dat het gelukt is. Wat ik heb gedaan is de universal naked drivers geinstalleerd en dan krijg je in apparaatbeheer "asus transformer prime ADB device", en dan werkt de adb pull wel. In een latere stap installeerde ik de universal naked drivers nog een keer maar dan voor de APX interface (de zip heeft beide drivers in zich).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tajvdz
Ik ben al een tijdje op zoek naar het antwoord op mijn volgende vraag:
Als ik de tablet in het toetsenbord dock heb en ik klap het scherm dicht dan gaat de tablet in standby.
Nu wil ik weten of het mogelijk is om deze functie uit te zetten. ik wil met de hdmi kabel aangesloten op de tv tablet en dock dichtklappen zodat het afspelen van de content gewoon door gaat. Ik wil de dock aangesloten hebben omdat ik dan de stroom adapter en usb aansluiting gelijk kan gebruiken. Ik heb namelijk een usb/ethernet hub aangesloten met daar op ethernet kabel en toetsenbord/muis dongle...
Wat ik nu doe is iets op het toetsenbord leggen zodat hij net niet helemaal dicht gaat als ik het scherm dichtklap.
Weet iemand of dit kan?

[ Voor 8% gewijzigd door tajvdz op 01-06-2014 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyclofosfamide
Bye bye Transformer Prime forum... mijn Prime is definitief fubar, ondanks dappere soldeerpogingen van mijn zijde. Op naar het Sony Tablet Xperia Z2 forum ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxACxx
  • Laatst online: 10-06 23:49
Mocht er er iemand op zoek zijn om makkelijk te rooten, dan is towelroot van geohot een aanrader. Erug makkelijk in gebruik op de prime. Heb daarna lagfix apk en browser2ram (scriptversie) geïnstalleerd. Wat een verschil in snelheid! Gewoon op stock 😉😃😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grootma
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-08-2024
xxACxx schreef op zondag 29 juni 2014 @ 22:53:
Mocht er er iemand op zoek zijn om makkelijk te rooten, dan is towelroot van geohot een aanrader. Erug makkelijk in gebruik op de prime. Heb daarna lagfix apk en browser2ram (scriptversie) geïnstalleerd. Wat een verschil in snelheid! Gewoon op stock 😉😃😁
Dank voor de tip. Helaas werkte towelroot bij mij niet, kreeg de melding 'device not supported'.
Vervolgens maar met de officiële Asus tool geünlocked, met motochopper geroot, lagfix en browser2ram geïnstalleerd, en als op klap op de vuurpijl met Titanium Backup alle bloatware van Asus en Google verwijderd.
Wat een verschil, zo had de TF201 vanaf het begin moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cr0kie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-06 22:43
grootma schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 21:53:
[...]

Dank voor de tip. Helaas werkte towelroot bij mij niet, kreeg de melding 'device not supported'.
Vervolgens maar met de officiële Asus tool geünlocked, met motochopper geroot, lagfix en browser2ram geïnstalleerd, en als op klap op de vuurpijl met Titanium Backup alle bloatware van Asus en Google verwijderd.
Wat een verschil, zo had de TF201 vanaf het begin moeten zijn.
Tnx voor de tip, ga ik nog even fixen voordat ik op vakantie vertrek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick_harmsen
  • Laatst online: 07-06 15:06
Hallo,

Ik heb gisteren een Asus tablet gekocht, een prime (tf201).
De tablet is teruggezet naar fabrieksinstellingen en volledig geupdate, er worden geen updates meer aangeboden.
Android 4.1.1 staat nu geïnstalleerd op de tablet.

Graag zou ik nu de tablet verder willen updaten/rooten.
Ik zou op de tablet graag de laatste Android versie willen draaien, maar dan zonder toeters en bellen.
Dus gewoon een kale actuele Android versie zoals deze door google worden aangeboden.
Ook zou ik graag Android updates aangeboden willen ontvangen.

Hoe kan ik dit het beste realiseren?
De tablet is nog niet geünlocked.
Welke rom zou ik het beste kunnen nemen en waarom?
Kan iemand dit mij in een paar stappen uitleggen?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick_harmsen
  • Laatst online: 07-06 15:06
HELP

Ik heb mijn tablet geroot met motochopper.
Daarna heb ik alles stappen op http://matthill.eu/androi...-tf201-jellybean-nvflash/ succesvol uitgevoerd.

Vervolgens ben ik verder gegaan met http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=47000684
Met de reactie van InsaneNutter, ik heb een backup kunnen maken.

Ik heb mijn tablet vervolgens geformatteerd, d.w.z. format data, format system, format cache etc.
Ik heb een rom op een SDdisk geplaatst, echter kan ik de zip niet installeren, ik krijg telkens de melding Error mounting /sdcard!

Wat nu?
Ik kan nu niks met mijn tablet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
SD kaart al geformatteerd? Kan zijn dat hij alleen FAT32 pakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat

mucuracat

YES

Had eerst 4.4.4 geinstalleerd, maar vond het niet stabiel.
Camera werkte ook niet en kon ook Horizon Go app van upc niet werkend krijgen.

Nu overgestapt naar stock rom met tweaks en zonder bloatware. Hij voelt weer als nieuw en snel.

Deze dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik070
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-06 16:48
mucuracat schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 09:02:
Had eerst 4.4.4 geinstalleerd, maar vond het niet stabiel.
Camera werkte ook niet en kon ook Horizon Go app van upc niet werkend krijgen.

Nu overgestapt naar stock rom met tweaks en zonder bloatware. Hij voelt weer als nieuw en snel.

Deze dus.
Nadat ik CM11 heb geprobeert ook naar die stock rom met tweaks overgestapt. Misschien nog wel de beste/snelste rom tot nu toe. Zeker een aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijm15
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 03-06-2017
Heb ook deze rom geinstalleerd alleen crashed nu steeds de youtube app. Iemand hier ook ervaring mee? Voor de rest prima rom.
Erik070 schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 16:20:
[...]

Nadat ik CM11 heb geprobeert ook naar die stock rom met tweaks overgestapt. Misschien nog wel de beste/snelste rom tot nu toe. Zeker een aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steenbok
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-06 00:10
Ik heb mijn transformer prime geunlockt met de asus tool en geroot met motorchopper. Nu zou ik graag de originele rom backuppen zodat ik hem kan herstellen moest er iets fout gaan bij het flashen van de nieuwe rom. Wat is het beste via nvflash of twrp. Ook het booten in fastboot gaat niet zo goed. Ik hou de volume knop en de powerknop ingedrukt, hij trilt maar het scherm blijft zwart meestal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Laatst online: 10:08
Ken zelf NVflash niet zo goed, maar een backup is doodeenvoudig met TWRP. Dus dat zou mijn voorkeur hebben.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steenbok
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-06 00:10
De backup met TWRP is gelukt alleen kan ik de bestanden niet op de externe MicroSD plaatsen. Er komt steeds dat ik niet voldoende rechten heb. Is opgelost.

[ Voor 4% gewijzigd door steenbok op 24-08-2014 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik070
tijm15 schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 13:06:
Heb ook deze rom geinstalleerd alleen crashed nu steeds de youtube app. Iemand hier ook ervaring mee? Voor de rest prima rom.
[...]
Heb je Youtube hersteld via Titanium Backup of iets dergelijks? Herstellen vanaf backup die op andere Rom is gemaakt geeft wel vaker problemen.

Het zal wellicht helpen om de hele app te verwijderen en opnieuw te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merijn.
Dacht ook even een andere ROM te gaan proberen, maar aangezien ik weinig zin heb om de boel om zeep te helpen toch erg voorzichtig. Wat ik vooral verwarrend vind is de grote hoeveelheid roms en versies, en ze lijken allemaal weer specifieke voorwaarden te hebben. :?

Inmiddels de hele zondag al bezig, maar loop nu toch echt vast / bang om verder te gaan...

Heb nu de stappen van Matt Hill gevolgd, maar dan?
Liefst wil ik een rom die zo dicht mogelijk bij stock blijft (zeg maar m'n Prime omtoveren in een Nexus device :P ) dus deze "Stock" leek mij wel een goede. Maar hoe moet ik die nu verder erop zetten?
Neem aan dat ik de 4.1 JB bootloader heb, maar wat is TWRP? (Zelfde als Flatline uit de Matt Hill instructies?) Daar zie ik ook weer tig versies van...
Vervolgens moet er volgens de instructies een wipe gedaan worden, maar dan is de ZIP met de nieuwe rom toch ook weer weg?

Kijk ik in het AdroWook / HairyBean topic op XDA, dan staan daar ook weer verschillende versies. Sommigen inclusief TWRP? Maar kan ik die dan gebruiken om die andere ROM te flashen? Zie flink grote waarschuwingen staan over update dan wel downgrade van naar 4.2.1. / 4.1.1...

EDIT
Inmiddels TWRP erop staan m.b.v. de HairyBean "Downgrade 4.1.1 Bootloader and Recovery", maar nu pakt hij de ZIP van de 'Stock' rom niet. Volgens de instructies moest er een wipe uitgevoerd worden en die heeft dus ook de ZIP verwijderd... SD kaart kan niet worden geselecteerd in TWRP. Kan dit zijn omdat ik de SD kaar in het dock wil gebruiken en niet de micro SD in de Prime zelf?
Heb op dit moment alleen nog maar een mooi 'Asus' scherm, verder doetie niet zoveel meer. (kan nog wel in die recovery komen)
Ook al via ADB Sideload geprobeert de ZIP file opnieuw naar de tablet te sturen, dat lijkt te werken. In TWRP lijkt het alsof er iets wordt ontvangen, maar als ik dat bestand vervolgens terugzoek en installeer, blijf ik na de (verplichte) reboot weer in het ASUS scherm hangen... -O-

[ Voor 23% gewijzigd door Merijn. op 31-08-2014 18:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik070
Merijn. schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 16:50:
Dacht ook even een andere ROM te gaan proberen, maar aangezien ik weinig zin heb om de boel om zeep te helpen toch erg voorzichtig. Wat ik vooral verwarrend vind is de grote hoeveelheid roms en versies, en ze lijken allemaal weer specifieke voorwaarden te hebben. :?

Inmiddels de hele zondag al bezig, maar loop nu toch echt vast / bang om verder te gaan...

Heb nu de stappen van Matt Hill gevolgd, maar dan?
Liefst wil ik een rom die zo dicht mogelijk bij stock blijft (zeg maar m'n Prime omtoveren in een Nexus device :P ) dus deze "Stock" leek mij wel een goede. Maar hoe moet ik die nu verder erop zetten?
Neem aan dat ik de 4.1 JB bootloader heb, maar wat is TWRP? (Zelfde als Flatline uit de Matt Hill instructies?) Daar zie ik ook weer tig versies van...
Vervolgens moet er volgens de instructies een wipe gedaan worden, maar dan is de ZIP met de nieuwe rom toch ook weer weg?

Kijk ik in het AdroWook / HairyBean topic op XDA, dan staan daar ook weer verschillende versies. Sommigen inclusief TWRP? Maar kan ik die dan gebruiken om die andere ROM te flashen? Zie flink grote waarschuwingen staan over update dan wel downgrade van naar 4.2.1. / 4.1.1...

EDIT
Inmiddels TWRP erop staan m.b.v. de HairyBean "Downgrade 4.1.1 Bootloader and Recovery", maar nu pakt hij de ZIP van de 'Stock' rom niet. Volgens de instructies moest er een wipe uitgevoerd worden en die heeft dus ook de ZIP verwijderd... SD kaart kan niet worden geselecteerd in TWRP. Kan dit zijn omdat ik de SD kaar in het dock wil gebruiken en niet de micro SD in de Prime zelf?
Heb op dit moment alleen nog maar een mooi 'Asus' scherm, verder doetie niet zoveel meer. (kan nog wel in die recovery komen)
Ook al via ADB Sideload geprobeert de ZIP file opnieuw naar de tablet te sturen, dat lijkt te werken. In TWRP lijkt het alsof er iets wordt ontvangen, maar als ik dat bestand vervolgens terugzoek en installeer, blijf ik na de (verplichte) reboot weer in het ASUS scherm hangen... -O-
Zie Requirments van Hairybean:
* A Micro SD to copy install files to as the Internal Storage will be wiped during install.

Voor sideloaden zal je vermoedelijk de tablet in Download mode moeten starten (zie google hoe). Maar daar heb ik zeer weinig ervaring mee.

Via Micro SD in de tablet zelf is denk ik een stuk makkelijker. Gebruik desnoods kaartje uit een telefoon ofzo, de micro sd wordt verder niet gewiped, alleen uitgelezen.
Ik denk dat TWRP de normale SD kaart van het dock niet kan mounten, ik denk dat het dock helemaal niet herkend wordt in TWRP (mn eigen tablet niet bij de hand om te testen).

Ik ben zelf ook geen expert op dit gebied maar door ervaring wel wat aan kennis op gedaan. Dus bij dezen een kleine toelichting:
TWRP is de recovery die je erop gezet hebt. Is net zoiets als CWM alleen dan van een andere maker. Hiermee kan je ROM installeren, je tablet wipen etc..
De bootloader is weer iets wat daarvoor geladen wordt, wat die precies doet heb ik me nooit in verdiept. Google kan je daar vast heel veel over vertellen ;) . Voor een aantal ROM's (zoals Androwook Hairybean) heb je een aangepast bootloader nodig. Gelukkig wordt dat meestal wel duidelijk vermeld in het topic van de ROM op XDA, ook wanneer je niet die aangepaste van Hairybean moet gebruiken. Dus zoals Flumpster ook al in zijn topic aangeeft:

READ EVERYTHING CAREFULLY. THIS IS NOT JUST FLASHING ANOTHER ROM

Soms lees je zo over dingen heen. Dus neem je tijd voor dit soort dingen. Succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Politoer
Nu ik AndroWook Hairy Bean op mijn TF201 heb gezet ben ik de tablet weer regelmatig aan het gebruiken. Helaas wordt hij na enig gebruik opnieuw traag. Dit blijkt op te lossen door de app LagFree te draaien. Hierna is de tablet weer vlot.
De wifi verbinding met dit apparaat valt me toch wel tegen. De signaalsterkte en verbindingssnelheid zijn minder dan met onze smartphones in huis. Wordt de matige wifi verbinding herkend door de forumgebruikers en hebben zij wellicht de ervaring dat die met andere tablets stukken beter is? Is dat laatste het geval dan overweeg ik de aanschaf van een nieuwe tablet. VBen benieuwd naar jullie reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik070
Slechte signaalsterkte van Wifi, GPS en volgens mij ook bluetooth is bekend probleem idd. Heeft te maken met het ontwerp van de tablet. De volledig metalen achterkant zou de signalen slecht doorlaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merijn.
Jep, slechte wifi en gps is bij iedere TF201 een probleem. Voor de gps is destijds een aparte dongel uitgebracht (klik je aan de onderkant ipv het dock) om nog enigszins wat ontvangst te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Politoer
Mijn vrouw heeft net een Acer Iconia A3-A10 gekocht en daar heb ik de wifi-verbindingskwaliteit van uitgeprobeerd. Dezelfde haperende videostreams als wanneer ik op de tf201 via wifi mkv bestanden van rond de 1 gb probeer af te spelen (met mx player). Huis heeft 3 verdiepingen met zowel op de begane grond als op zolder een router. Moet dus beter kunnen volgens mij.
Als ik zeker zou weten dat dit euvel met een moderne tablet opgelost zou zijn verkocht ik de TF201 meteen.
Iemand hier die kan getuigen dat video streamen via wifi op een andere tablet stukken beter gaat?

• Merijn.
Transformer leeft weer! Blijkt dat hij inderdaad de SDkaart in het dock niet uit kan lezen. Micro SD kaart werkte als een trein. :Y
Nu rustig alles herstellen. Ben benieuwd naar de snelheid van Hairybean.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwak
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23-02 00:08
Ik heb een vraag over een geschikte (overclock)kernel voor mijn TF201. Ik draai al weer enige tijd met tevredenheid de ' Energy ROM', een stock based ROM met Android 4.2.1. Helaas kan ik met deze kernel de Tegra 3 alleen underclocken en niet overclocken. Na googlen en zoeken op XDA kom er niet echt goed uit wat een geschikte kernel is voor een overclock naar bv 1600 mhz. Heeft iemand hier een tip?

In Hairybean, eveneens 4.2.1. zit de Hundsbuah-kernel. Deze is gemaakt voor de TF700 maar zou ook geschikt zijn voor de TF201. Omdat dit een TF700 kernel is vind ik het eng om deze zomaar om mijn TF201 te flashen. Is dit verantwoord? Met deze zou ik wel moeten kunnen overclocken.

Specs

• kami88
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-09-2023
Sindskort heb ik een probleem met mijn TF201.
Misschien heeft er hier iemand een gelijkaardig probleem.

Het toetsenbord dock laadt de tablet niet meer op. Tablet laadt wel op als ik hem via de oplader op het stroomnet hang.
Dock laadt ook nog op via het netsnoer.

Dock opzich werkt nog. Tablet herkent dat het is aangesloten, typen, kaartlezer etc, werkt nog.

Iemand suggesties?

Bedankt alvast!

• Politoer
kami88 schreef op woensdag 10 september 2014 @ 13:13:
Sindskort heb ik een probleem met mijn TF201.
Misschien heeft er hier iemand een gelijkaardig probleem.
.......
Ik heb dat ook. Toetsenbord werkt nog. Dock laadt nog wel een beetje op (tot ca. 20%) en enkele weken geleden nog zelf iets meer (41%). Verder hetzelfde als in jouw bericht.
Oplossingen heb ik niet gevonden, anders dan via ebay een nieuwe accu voor als ik me goed herinner iets van €39. Als dat een definitieve oplossing biedt is het te overwegen. Desondanks heb ik mijn twijfels over het nut nog veel enrgie in de TF201 te steken. Ik heb met succes de Androwook Hairy Bean ROM erop gezet, wat op zich werkt als je frequent de app lagfree laat draaien. Maar wat niet valt op te lossen is de erg zwakke wifi ontvangst. Voor mijn gebruik (streamen van video) is dat echt een afknapper.
Al met al is het toch niet zo'n geweldige aankoop gebleken. Jammer want het concept van de transformers vind ik erg aantrekkelijk.

Ben nu aan het omkijken naar een TF701.

• grootma
kami88 schreef op woensdag 10 september 2014 @ 13:13:
Het toetsenbord dock laadt de tablet niet meer op. Tablet laadt wel op als ik hem via de oplader op het stroomnet hang.
Hier ook problemen, al zijn ze iets anders: De accu van de dock laadt niet meer op. Het kleine beetje lading wat er nog inzat kon wel de tablet opladen.
Als ik de USB kabel aansluit op de dock kan ik wel de tablet opladen, maar de dock blijft op een paar procent lading hangen.
Verder alles al geprobeerd, kabel uitgewisseld, voeding uitgewisseld met andere Tf201 en zelfs een ander tablet geprobeerd. Dock werkt zelf nog wel (keyboard, touchpad, SD kaart, USB).
Jammer, het was toch een van de leuke dingen aan een TF201, de extra batterijduur door de accu in de dock.

• grootma
Politoer schreef op woensdag 10 september 2014 @ 15:24:
[...]
Ben nu aan het omkijken naar een TF701.
Bij iBood komt regelmatig een refurbished TF701 voorbij voor €199 met garantie, maar met de komst van alle nieuwe en goedkope W8 tablets zoals de Asus T100 denk ik niet dat het voor deze prijs interessant is.
Tenzij je per se Android wil uiteraard.

• Karloe
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-11-2020
grootma schreef op donderdag 11 september 2014 @ 13:10:

Verder alles al geprobeerd, kabel uitgewisseld, voeding uitgewisseld met andere Tf201 en zelfs een ander tablet geprobeerd. Dock werkt zelf nog wel (keyboard, touchpad, SD kaart, USB).
Leg het dock eens een paar uur aan een PC-USB poort.
Ik heb, incidenteel, dat m'n TF101 dock niet meer wil laden en als "leeg" gezien wordt door de TF101,
ook al is de voedingsadapter aangesloten op het dock.
Een paar uur "druppel" laden via de pc lost het, tot nu toe, nog steeds op.
Daarna wordt het dock weer normaal herkend door de tablet, en normaal opgeladen.

• grootma
Karloe schreef op donderdag 11 september 2014 @ 18:33:
[...]
Leg het dock eens een paar uur aan een PC-USB poort.
Tnx, hij ligt er nu aan, hoop dat het helpt.
Update: Helaas, heeft voor mij niet gewerkt. Heb het zowel met als zonder tablet in de dock geprobeerd.
Nou ja, ik vrees dat ik het moet accepteren. Daarnaast deed ik toch al vrijwel niets met de tablet, dus zo'n ramp is het ook niet.

[ Voor 34% gewijzigd door grootma op 12-09-2014 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kami88
Thx voor de info, ga ik ook eens proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Politoer
Heb inmiddels tweedehands een TF701 gekocht. Bijna niet gebruikt. Werkt lekker soepel en heeft goede wifi ontvangst. Voorlopig ben ik weer tevreden.
De TF201 gaat nu de deur uit. Levenscyclus is eigenlijk wel wat kort voor een apparaat dat €600 kostte. Dik 2 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kami88
Heeft bij mij ook niet veel opgebracht.
Is inderdaad een te korte levenscyclus voor zo'n apparaat.

Jammer, maar eigenlijk was dit geen al te beste aankoop

• Merijn.
Wat vinden de overige Hairybean gebruikers van de accuduur met deze ROM?
Voor mijn gevoel is de tablet nu veel sneller leeg, in de batterijstatistieken staat uit mijn hoofd (heb de tab even niet bij de hand) Google Play Services met stip bovenaan...

Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onedayflyer682
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:16
Sinds vandaag is mijn Prime uitgevallen en bij het opnieuw opstarten blijft hij maar laden op het scherm van 'Androwook Prime' (oranje lampje blijft maar doorgaan).

Bij het booten geeft hij eerst ook aan: 'Key driver not found.. Booting OS'

Iemand enig idee wat ik hiermee kan doen? Ik kan in principe wel gewoon in de recovery komen dus mogelijk dat nieuwe firmware kan helpen maar liever niet. Dus als iemand nog suggesties heeft... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoardCrusher
Onedayflyer682 schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 21:24:
Sinds vandaag is mijn Prime uitgevallen en bij het opnieuw opstarten blijft hij maar laden op het scherm van 'Androwook Prime' (oranje lampje blijft maar doorgaan).

Bij het booten geeft hij eerst ook aan: 'Key driver not found.. Booting OS'

Iemand enig idee wat ik hiermee kan doen? Ik kan in principe wel gewoon in de recovery komen dus mogelijk dat nieuwe firmware kan helpen maar liever niet. Dus als iemand nog suggesties heeft... :)
Heb ik ook een keer gehad, opnieuw Androwook flashen hielp. Maar als je een wipe doet ben je natuurlijk wel alles kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onedayflyer682
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:16
Helaas is het met een wipe en nieuwe flash nog niet gelukt, hij blijft hangen op het laadscherm. Iemand nog suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAMF
  • Laatst online: 11-06 15:34

JAMF

010 the number of the best

TP binnenkort maar inwisselen voor een Nexus 9

Ergenis wordt steeds groter -
Toetsenbord laadt niet meer op, Lag , Wifi troubles , waardeloze support etc
Nooit meer Asus - niet voor tablets en ik denk dat ik ze voor andere computermeuk ook maar boycot

De TP201 kan dan mooi dienst doen als scorebord naast het dartbord op het werk..
En als er dan iemand een pijl in gooit ... Boeie

Slechtste investering ooit - terwijl het een prima ding leek obv. de eerste recenties

Ze kenne lulle wat ze willen, maar 12 wijven hebben 24 billen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat

mucuracat

YES

JAMF schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 22:06:

Ergenis wordt steeds groter - .............

..............Slechtste investering ooit - terwijl het een prima ding leek obv. de eerste recenties
Same here.. Samsung 7 inch lite werkt soepeler.
Echt miskoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 633773

Iemand ervaring met de Crombi-KK rom? http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2773812

Ik ben dat trage gezeik een beetje erg zat. Ik loop na elke app al op fast reboot te drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merijn.
Ik kreeg hem niet aan de praat, uiteindelijk maar weer Hairybean teruggezet. Kan goed aan mij hebben gelegen hoor, nog niet veel ervaring met custom roms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Achilles
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12-06 08:19

Achilles

Koning van de Myrmidonen

Iemand ervaring met het maken van nvflash backups via:
https://www.androidroot.m...-guide-nvflash-jellybean/
?

| Cowsmology | Met een hamer past alles, met ducktape plakt alles |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe1dnn
  • Laatst online: 16-04 22:19
Ervaring wil ik niet zeggen want ik heb het exact 1 keer gedaan bij mijn TF300. Het engste is het downgraden naar hun bootloader omdat je op dat moment nog geen recovery images hebt. Verder geen probleem, images gemaakt en veilig opgeborgen en nog nooit nodig gehad. Zal bij de Prime ook wel gewoon werken lijkt me.

Ik heb Ubuntu gebruikt. Ik lees onder Windows telkens weer gedoe over drivers en met Ubuntu is dat nooit een probleem.

Na het maken van de images de laatste Asus versie update opnieuw gedaan, die update de bootloader ook weer naar de laatste versie die nodig is voor veel ROMs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronem
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 25-03 19:37
Er zijn in het verleden veel transformer primes gesneuveld.
Die van mij werkt gelukkig nog steeds goed, alleen is de adapter kapot. Het opladen duurt 10 uur.

Heeft er misschien nog iemand een adapter van een TP over die ik kan overnemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leondebob
  • Laatst online: 30-10-2024
Na mijn asus transofrmer prime gebricked en gerepareerd terug te hebben en na dit topic gelezen te hebben.
Zou ik graag opnieuw mijn transformer willen updaten naar een latere android versie.
Wie kan mij hierbij helpen ( oftewel wie heeft het zelf al een keer gedaan en weet waar de gevaren zitten.. )
Ik wil niet nogmaals een gebrickte asus hebben.

Tablet zit nu op android versie 4.1.1 van asus
kernel versie: 3.1.10
Build-nummer: JRO03c.WW_epad-10.4.2.18-20121122

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mijne TF201 is defect, bij het repareren van de schermkabel heb ik de boel een beetje om zeep geholpen.
Ben dus nu op zoek naar iemand die nog een TF201 liggen heeft met een kapot scherm ...
Of die en TF201 liggen heeft die hem wil verkopen voor een zacht prijsje, ik heb namelijk een dock die erbij past en wil die nog gebruiken. graag pm

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 16233 op 31-05-2015 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forum026
  • Laatst online: 15-12-2022
leondebob schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 15:20:
Na mijn asus transofrmer prime gebricked en gerepareerd terug te hebben en na dit topic gelezen te hebben.
Zou ik graag opnieuw mijn transformer willen updaten naar een latere android versie.
Wie kan mij hierbij helpen ( oftewel wie heeft het zelf al een keer gedaan en weet waar de gevaren zitten.. )
Ik wil niet nogmaals een gebrickte asus hebben.

Tablet zit nu op android versie 4.1.1 van asus
kernel versie: 3.1.10
Build-nummer: JRO03c.WW_epad-10.4.2.18-20121122
Gisteren update naar "katkiss 5.1.1 for tf201 - v25" uitgevoerd. Wat een verademing. Weer als nieuw.
Had soms probleem dat tablet niet herkend werd door PC tijdens uitvoeren van commando's
(Gelukkig beschikking over Win8 en Win7 systeem) :)

• mucuracat

mucuracat

YES

forum026 schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 14:00:
[...]

Gisteren update naar "katkiss 5.1.1 for tf201 - v25" uitgevoerd. Wat een verademing. Weer als nieuw.
Had soms probleem dat tablet niet herkend werd door PC tijdens uitvoeren van commando's
(Gelukkig beschikking over Win8 en Win7 systeem) :)
v26 al weer uit

• forum026
Heb update v26 erover gezet. Heel tevreden.

• Merijn.
Hoe is de snelheid bij die ROMs? En is er makkelijk over te stappen?
..momenteel draait mijn Prime op een Hairybean, maar is echt ongelooflijk traag. Snap ook niet goed waar dat door komt*, in het begin liep hij super. Inmiddels al meerdere keren leeg gegooid, maar de traagheid is binnen een paar uur weer terug.

*Bedenk me nu dat ik ook eens wat heb lopen klooien met F2FS of iets dergelijks, maar betwijfel of dat goed is gegaan.

[ Voor 18% gewijzigd door Merijn. op 20-08-2015 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forum026
Merijn. schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 09:07:
Hoe is de snelheid bij die ROMs? En is er makkelijk over te stappen?
..momenteel draait mijn Prime op een Hairybean, maar is echt ongelooflijk traag. Snap ook niet goed waar dat door komt*, in het begin liep hij super. Inmiddels al meerdere keren leeg gegooid, maar de traagheid is binnen een paar uur weer terug.

*Bedenk me nu dat ik ook eens wat heb lopen klooien met F2FS of iets dergelijks, maar betwijfel of dat goed is gegaan.
Ik ben heel tevreden over de snelheid. Zeker sneller als stock.TF201

Voor install KatKiss geldt als eis JB 4.2.1 bootloader v10.6.1.27.1 en TWRP 2.8.0.0+. Ik weet niet wat je nu bij HairyBean gebruikt.
Bij XDA las ik dat iemand deze overstap gemaakt heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat

mucuracat

YES

forum026 schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 08:15:
[...]

Ik ben heel tevreden over de snelheid. Zeker sneller als stock.TF201

Voor install KatKiss geldt als eis JB 4.2.1 bootloader v10.6.1.27.1 en TWRP 2.8.0.0+. Ik weet niet wat je nu bij HairyBean gebruikt.
Bij XDA las ik dat iemand deze overstap gemaakt heeft.
ook geïnstalleerd.. en ben er dik tevreden mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Achilles
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12-06 08:19

Achilles

Koning van de Myrmidonen

mucuracat schreef op maandag 14 september 2015 @ 23:24:
ook geïnstalleerd.. en ben er dik tevreden mee
+1
Tuurlijk er zijn nog andere roms, maar bij mij zelf werkte katkiss toch een stuk beter dan iets als zombipop.

| Cowsmology | Met een hamer past alles, met ducktape plakt alles |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa.Tan
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-07-2024
Ik ben bezig een poging te wagen een stap te nemen naar KatKiss volgens deze instructies,
http://forum.xda-develope...ntid=3329803&d=1432495454

echter kom ik niet verder dan
adb devices
dan krijg ik all devices te zien en ook het zip bestand wordt niet herkend.

Is er iemand in den lande die dit samen met mij op wil lossen? Heb er graag een treinreisje voor over om de tf201 weer wat nieuw leven in te blazen. _/-\o_

Een PB mag altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Het kabeltje van mijn TF201 heeft een kabelbreuk. Asus levert geen originele meer & third-party kabel laadt niet goed (lampje gaat niet aan, laadt sloom).
Heeft iemand een tip voor een goede kabel 40pins? Of heeft een werkende over?

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Laatst online: 11:18

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

JAMF schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 22:06:

Ergenis wordt steeds groter -
Toetsenbord laadt niet meer op, Lag , Wifi troubles , waardeloze support etc
Nooit meer Asus - niet voor tablets en ik denk dat ik ze voor andere computermeuk ook maar boycot

De TP201 kan dan mooi dienst doen als scorebord naast het dartbord op het werk..
En als er dan iemand een pijl in gooit ... Boeie

Slechtste investering ooit - terwijl het een prima ding leek obv. de eerste recenties
Ik gebruik hem nog wel eens voor films in het vliegtuig met een usb hardeschijf. Maar al met al overall een waardeloos device imho.

-Traagheid/lag
-Enkel asus lader ondersteunt
-Battery drain
-Wifi als een draak
-GPS built in nog minder, dongle als een soort matige verbetering.

Ook heb ik een asus zenbook aangeschaft, die heeft soms ook wat vage zaken. Volgens mij was de kwaliteits afdeling van asus rond deze tijd gewoon matig. Dat proberen ze nu te verbeteren volgens mij, als ik de advertenties zie dan.

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
Terwijl de tweakers review nog wel zo positief was: reviews: Asus Transformer Prime: de eerste quadcoretablet

Bij mij heeft ie ongeveer 1.5 jaar in de kast gelegen omdat ik hem niet meer gebruikte (aangezien ik een laptop en een 5.5 inch telefoon had was het nut voor mij een beetje weg). Heb hem een paar maanden geleden helemaal gereset en er 5.1 opgezet (katkiss rom). Verder niet te veel apps op gezet, alleen 'media' apps en nu draait hij redelijk. Maar wel echt af en toe gigantische lag terwijl je zou denken dat zo'n tegra3 wel tegelijkertijd een twitch stream zou moeten kunnen afspelen en apps op de achtergrond updaten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• My-life
Vanmorgen Android 7.1.2 op een TF201 gezet. Leuk dat er nog steeds ontwikkeld wordt voor dit apparaat. Het lijkt op het eerste gezicht ook prima te werken.

Voor de handleiding zie: https://forum.xda-develop...ransformer-prime-t3486237
Ik was er trouwens wel een uur of twee zoet mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Aaah, goed dat je t meldt! Had nog een TF700T in de kast hier liggen waar ik al heel lang niks mee heb gedaan. Na jouw post maar even weer gaan kijken op XDA en het is inderdaad nog gewoon custom roms in ontwikkeling voor het apparaat :o .

Had er nog Zombi-Pop op staan met DATA2SD, maar liep voor geen meter. Heb dan ook maar eerst alles teruggezet naar stock en vervolgens opnieuw begonnen. Heb er nu ook Katkiss opstaan met Android 7.1.2 en wat draait dat nog heerlijk zeg op zo'n oud apparaat :D .

Gebruik nu de TF700T weer met plezier op de bank en typ er zelfs deze post nu mee :)

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tajvdz
My-life schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 12:46:
Vanmorgen Android 7.1.2 op een TF201 gezet. Leuk dat er nog steeds ontwikkeld wordt voor dit apparaat. Het lijkt op het eerste gezicht ook prima te werken.

Voor de handleiding zie: https://forum.xda-develop...ransformer-prime-t3486237
Ik was er trouwens wel een uur of twee zoet mee.
Mijn tablet is nog origineel en er staat nu android 4.1.1 op. De tablet is erg traag en sommigve apps kunnen niet meer geinstalleerd worden omdat de android versie niet meer ondersteund wordt.

Ik overweeg om bovenstaande rom te installeren. Maakt dit de tablet sneller? En werkt alles weer zoals keyboard dock en ethernet ondersteuning?

Oh ja mijn camera aan de achterkant is al een tijdje stuk. Stel dat ik de rom installeer zou ik dan de camera ooit nog kunnen laten repareren? Of kan ik dat beter eerst doen nu? Stel dat de tablet niet sneller wordt na bovenstaande handeling overweeg ik overigens wel een nieuwe tablet aan te schaffen.

[ Voor 16% gewijzigd door tajvdz op 02-03-2018 04:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Laatst online: 11:18

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Ik vermoed dat je ook last hebt van het probleem wat ik heb, zodra je wifi aanzet word de tablet behoorlijk (onwerkbaar) traag. Hier hebben meer mensen last van.

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tajvdz
Dat klopt gedeeltelijk. Vooral als de tablet net is opgestart is hij erg traag. Wordt dit beter of zelfs slechter met een recentere Android?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Latte
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20-03 17:50
Inmiddels is het lang geleden dat er hier is gepost, ben ik me van bewust. Zelf heb ik deze tablet in bezit en ben ik benieuwd naar wat hiervoor nog goede mogelijkheden zijn (naast het installeren van roms/rooten).

Helaas krijg ik op het toestel helemaal geen WiFi verbinding meer en geeft de Google Play Store na openen telkens aan dat de app gestopt is.
Ik heb erover nagedacht het toestel via een winkel te verkopen maar die koopt het (inmiddels) voor een extreem lagere prijs dan de aanschafprijs was.

Kennen jullie nog betrouwbare winkels of andere bedrijven waar deze tablet voor een aantrekkelijke prijs kan worden verkocht- of worden ingeruild voor een andere tablet?

[ Voor 3% gewijzigd door Latte op 21-10-2021 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Ik denk niet dat iemand nog iets gaat betalen voor zoiets. Misschien kan je iemand vinden op marktplaats die je een paar tientjes geeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
Latte schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 13:37:
Inmiddels is het lang geleden dat er hier is gepost, ben ik me van bewust. Zelf heb ik deze tablet in bezit en ben ik benieuwd naar wat hiervoor nog goede mogelijkheden zijn (naast het installeren van roms/rooten).

Helaas krijg ik op het toestel helemaal geen WiFi verbinding meer en geeft de Google Play Store na openen telkens aan dat de app gestopt is.
Ik heb erover nagedacht het toestel via een winkel te verkopen maar die koopt het (inmiddels) voor een extreem lagere prijs dan de aanschafprijs was.

Kennen jullie nog betrouwbare winkels of andere bedrijven waar deze tablet voor een aantrekkelijke prijs kan worden verkocht- of worden ingeruild voor een andere tablet?
Ik zou hem op VA of marktplaats zetten, ik heb die van mij (nog wel helemaal werkend) een half jaar geleden voor 60 euro weten te verkopen. Dat ding is gewoon niet veel meer waard helaas, de technologie heeft het ingehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Latte
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20-03 17:50
Bartske schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 14:03:
[...]

Ik zou hem op VA of marktplaats zetten, ik heb die van mij (nog wel helemaal werkend) een half jaar geleden voor 60 euro weten te verkopen. Dat ding is gewoon niet veel meer waard helaas, de technologie heeft het ingehaald.
Tja, vooral dit inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Toch is het wel jammer dat (vooral in deze prijsklasse, ik geloof dat ik de 1 en de 2 gehad heb en er in beide gevallen minder dan 400 voor betaald heb) er eigenlijk geen echt mooie opvolgers gekomen zijn.

And that’s the bottom line cause Stone Cold said so

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472287

Latte schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 13:37:

Hoeveel verwacht je nog te krijgen voor een 10 jaar oud modelletje tablet waarvan de Wifi het ook nog ns niet meer doet?

Zoiets komt normaal zelfs als onderzetter niemanda huis meer in, je hebt eigenlijk met elke euro die je er voor krijgt vette mazzel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
ArthurMorgan schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 17:28:
Toch is het wel jammer dat (vooral in deze prijsklasse, ik geloof dat ik de 1 en de 2 gehad heb en er in beide gevallen minder dan 400 voor betaald heb) er eigenlijk geen echt mooie opvolgers gekomen zijn.
Surface go?
Pagina: 1 ... 62 63 Laatste

Let op:
~~~[html]Prijzen, winkels, bestellingen en alle andere niet-technische dingen mogen zoals gewoonlijk in een apart topic in Telecomproviders.~~~[/html]