Zie Requirments van Hairybean:Merijn. schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 16:50:
Dacht ook even een andere ROM te gaan proberen, maar aangezien ik weinig zin heb om de boel om zeep te helpen toch erg voorzichtig. Wat ik vooral verwarrend vind is de grote hoeveelheid roms en versies, en ze lijken allemaal weer specifieke voorwaarden te hebben.![]()
Inmiddels de hele zondag al bezig, maar loop nu toch echt vast / bang om verder te gaan...
Heb nu de stappen van Matt Hill gevolgd, maar dan?
Liefst wil ik een rom die zo dicht mogelijk bij stock blijft (zeg maar m'n Prime omtoveren in een Nexus device) dus deze "Stock" leek mij wel een goede. Maar hoe moet ik die nu verder erop zetten?
Neem aan dat ik de 4.1 JB bootloader heb, maar wat is TWRP? (Zelfde als Flatline uit de Matt Hill instructies?) Daar zie ik ook weer tig versies van...
Vervolgens moet er volgens de instructies een wipe gedaan worden, maar dan is de ZIP met de nieuwe rom toch ook weer weg?
Kijk ik in het AdroWook / HairyBean topic op XDA, dan staan daar ook weer verschillende versies. Sommigen inclusief TWRP? Maar kan ik die dan gebruiken om die andere ROM te flashen? Zie flink grote waarschuwingen staan over update dan wel downgrade van naar 4.2.1. / 4.1.1...
EDIT
Inmiddels TWRP erop staan m.b.v. de HairyBean "Downgrade 4.1.1 Bootloader and Recovery", maar nu pakt hij de ZIP van de 'Stock' rom niet. Volgens de instructies moest er een wipe uitgevoerd worden en die heeft dus ook de ZIP verwijderd... SD kaart kan niet worden geselecteerd in TWRP. Kan dit zijn omdat ik de SD kaar in het dock wil gebruiken en niet de micro SD in de Prime zelf?
Heb op dit moment alleen nog maar een mooi 'Asus' scherm, verder doetie niet zoveel meer. (kan nog wel in die recovery komen)
Ook al via ADB Sideload geprobeert de ZIP file opnieuw naar de tablet te sturen, dat lijkt te werken. In TWRP lijkt het alsof er iets wordt ontvangen, maar als ik dat bestand vervolgens terugzoek en installeer, blijf ik na de (verplichte) reboot weer in het ASUS scherm hangen...
* A Micro SD to copy install files to as the Internal Storage will be wiped during install.
Voor sideloaden zal je vermoedelijk de tablet in Download mode moeten starten (zie google hoe). Maar daar heb ik zeer weinig ervaring mee.
Via Micro SD in de tablet zelf is denk ik een stuk makkelijker. Gebruik desnoods kaartje uit een telefoon ofzo, de micro sd wordt verder niet gewiped, alleen uitgelezen.
Ik denk dat TWRP de normale SD kaart van het dock niet kan mounten, ik denk dat het dock helemaal niet herkend wordt in TWRP (mn eigen tablet niet bij de hand om te testen).
Ik ben zelf ook geen expert op dit gebied maar door ervaring wel wat aan kennis op gedaan. Dus bij dezen een kleine toelichting:
TWRP is de recovery die je erop gezet hebt. Is net zoiets als CWM alleen dan van een andere maker. Hiermee kan je ROM installeren, je tablet wipen etc..
De bootloader is weer iets wat daarvoor geladen wordt, wat die precies doet heb ik me nooit in verdiept. Google kan je daar vast heel veel over vertellen
READ EVERYTHING CAREFULLY. THIS IS NOT JUST FLASHING ANOTHER ROM
Soms lees je zo over dingen heen. Dus neem je tijd voor dit soort dingen. Succes